Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook lang zonder sub gespeeld, maar wil nou echt niet meer zonder.
een sub heeft zeker wel zn waarde, @xdc ik denk dat je aan een quake of een kef ook voldoende hebt, maar daar moet je echt naar gaan luisteren. btw, als beginnende home entertainer doe je het niet slecht als ik zo eens naar die specs kijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 10:34:
ik heb ook lang zonder sub gespeeld, maar wil nou echt niet meer zonder.
een sub heeft zeker wel zn waarde, @xdc ik denk dat je aan een quake of een kef ook voldoende hebt, maar daar moet je echt naar gaan luisteren. btw, als beginnende home entertainer doe je het niet slecht als ik zo eens naar die specs kijk >:)
Ik heb even op je HT site gekeken audio_aaP en ik zie dat je precies de componenten hebt die ik op het punt sta te kopen (de yamaha receiver en dvd speler) ben je er tevreden over of heb je nog punten van kritiek?
En zonder onbeleefd te zijn hoeveel heeft het gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdc schreef op 26 October 2003 @ 02:47:

Ik kijk per week toch wel zo'n 3/4 films en luister verder veel mp3 over de set..
Echt missen doe ik de sub op dit moment niet , maar toch begint er iets te knagen , mis ik nu wat ???

Ik heb verder een kleine kamer , 4,5 x 4 m Dus met deze boxen daar komt meer dan voldoende geluid uit , om de kamer goed te vullen.

Mijn vraag .... kan ik beter sparen en een bijpassende sub kopen van B&W, zodat hij precies is afgestemd op de rest van de set...
of kan ik misschien een goedkopere sub nemen van een minder merk ??
Rel quake II ? 2ehands ? past dit wel ??

(ik wil eingelijk niet zoveel geld kwijt aan een sub ) die misschien niet veel meerwaarde heeft.... (me weet dus echt niet hoe het zou klinken met sub!)

Wie heeft tips advies voor deze beginnende home-entertainer :P
[rml][ Subs] Luistermiddagje gehouden, ervaringen en advies nodig.[/rml]

Kijk daar maar eens rond, daar staan in ieder geval mijn ervaringen met een aantal subs. Mijn keuze is uiteindelijk op de Strata III gevallen, maar dat is echt vette overkill voor je kamer. Ik heb nu ook een 16m2 tot mijn beschikking en als je de sub echt voluit open zet wordt je weggeblazen...Iets te erg :)

De quake 2 klonk best aardig, de KEF was mooi muzikaal maar heeft niet heel veel vermoegen met films en de Q150 viel me vies tegen. Dat zijn mijn ervaringen in een notendop

Ik wil zelf in ieder geval niet meer zonder sub, het voegt echt wat toe mits je een goede neemt. Bij de Q150 had ik het gevoel dat de sub echt ergens onderin het laag mee stond te rammelen, terwijl mijn Strata en de Kef PSW2000 zich goed integreerden in mijn frontspeakers. Dit kreeg ik met de Q150 absoluut niet voor elkaar. Overigens: Voor alleen HT gebruik kan ik je de Q150 wél aanraden, ding heeft er power genoeg voor en echt audiofiel hoeft het dan niet te zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIDMAN-X schreef op 26 oktober 2003 @ 10:54:
[...]

Ik heb even op je HT site gekeken audio_aaP en ik zie dat je precies de componenten hebt die ik op het punt sta te kopen (de yamaha receiver en dvd speler) ben je er tevreden over of heb je nog punten van kritiek?
En zonder onbeleefd te zijn hoeveel heeft het gekost?
Ben er zeer tevreden mee, de reciever geeft perfect geluid alleen had het in stereo wel wat beter gekund (had hiervoor een HK die in stereo roelde)maar in dd of dts klinkt hij heel mooi. de dvd-speler vreet alles en heeft zeer mooi beeld. ik kan je dit set zeker wel aanraden. Reciever koste 350 en de dvd speler 200 pleuro's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds tijdje ben ik erg onder de indruk van wat ik hier allemaal zie.
Ik ben verder gaan surfen dan GoT en kwam ook terrecht op htforum.nl en homecinema.nl. Echter, na veel lezen en zoeken, vond ik niet hetgeen wat ik eigenlijk zoek. Misschien kan iemand mij hier op weg helpen. Ik ben op zoek naar een schema hoe de HT het best aangesloten kan worden en welk app. nodig is voor een goede HT en wat het doet, dat verder gaat dan alleen een dvd en crt projector ;)

Ik hoop hiermee OOK namelijk mijn probleem te verhelpen van elke keer kabels moeten verwisselen wanneer ik wil switschen tussen tv / computer / audio etc. En natuurlijk beginnen met ontwikkeling van eigen HT.

Dus kort samen gevat: Een schema, waar alle app. (receiver, versterker) in staat met uitleg wat zijn functie is en hoe alle aansluitingen lopen.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 13:37:
Ik ben verder gaan surfen dan GoT en kwam ook terrecht op htforum.nl en homecinema.nl. Echter, na veel lezen en zoeken, vond ik niet hetgeen wat ik eigenlijk zoek. Misschien kan iemand mij hier op weg helpen. Ik ben op zoek naar een schema hoe de HT het best aangesloten kan worden en welk app. nodig is voor een goede HT en wat het doet, dat verder gaat dan alleen een dvd en crt projector ;)

Ik hoop hiermee OOK namelijk mijn probleem te verhelpen van elke keer kabels moeten verwisselen wanneer ik wil switschen tussen tv / computer / audio etc. En natuurlijk beginnen met ontwikkeling van eigen HT.

Dus kort samen gevat: Een schema, waar alle app. (receiver, versterker) in staat met uitleg wat zijn functie is en hoe alle aansluitingen lopen.

Mvg.
Yes sir :?

zoek eens een beetje op het forum, de connecties tussen alle apparaten zijn prima te vinden in de search :)

kwestie van even rondneuzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 14:27:
[...]

Yes sir :?

zoek eens een beetje op het forum, de connecties tussen alle apparaten zijn prima te vinden in de search :)

kwestie van even rondneuzen
Sorry, waarschijnlijk wordt mijn bericht verkeerd opgevat, excuses.
Hoopte alleen dat iemand mij misschien op weg kon helpen.
Maar ja, schijnt wel vaker voor te komen hier heb ik al opgemerkt. [search] /slotje blaat...

Anyway: Ik zoek zelf wel. Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 16:06

Boekster

Naimoholic

Je zou Garmtz misschien eens kunnen mailen, die is in ieder geval helmaal HT gek :) . Ik denk dat hij je kan uitleggen hoe of wat, per apparaat.

Wat betreft connecties, daar staat je Receiver centraal qua geluid, en je DVD-speler qua beeld. Alles wat je maar enigzins over je luidsprekers wil laten lopen (DVD, CD, TV, Computer) kun je hierop aansluiten. Veel recievers kunnen ook videosources aan, maar dircet beeld lijkt me in principe mooier dan via de receiver.

Ik heb hier een What HiFi? liggen met dat soort schema's, maar ik heb helaas geen scanner, dus daar kan ik je helaas niet aan helpen. Maar ik hoop dat het zo duidelijk is :) .

Garmtz zit trouwens ook op het hifi.nl forum als HT-mod, dus daar zou je z'n adres wel moeten kunnen vinden als je besluit hem even te mailen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster schreef op 26 October 2003 @ 14:57:
Je zou Garmtz misschien eens kunnen mailen, die is in ieder geval helmaal HT gek :) . Ik denk dat hij je kan uitleggen hoe of wat, per apparaat.

Wat betreft connecties, daar staat je Receiver centraal qua geluid, en je DVD-speler qua beeld. Alles wat je maar enigzins over je luidsprekers wil laten lopen (DVD, CD, TV, Computer) kun je hierop aansluiten. Veel recievers kunnen ook videosources aan, maar dircet beeld lijkt me in principe mooier dan via de receiver.

Ik heb hier een What HiFi? liggen met dat soort schema's, maar ik heb helaas geen scanner, dus daar kan ik je helaas niet aan helpen. Maar ik hoop dat het zo duidelijk is :) .

Garmtz zit trouwens ook op het hifi.nl forum als HT-mod, dus daar zou je z'n adres wel moeten kunnen vinden als je besluit hem even te mailen :) .
Thanks!! Dit geeft al zeker meer duidelijkheid. Ik kom al tijdje ook op hifi.nl dus ik ben al klein beetje bekend met de website..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 14:50:
[...]

Sorry, waarschijnlijk wordt mijn bericht verkeerd opgevat, excuses.
Hoopte alleen dat iemand mij misschien op weg kon helpen.
Maar ja, schijnt wel vaker voor te komen hier heb ik al opgemerkt. [search] /slotje blaat...

Anyway: Ik zoek zelf wel. Thanks...
no problem, anyway ik zal je op weg helpen:

dvd-tv: SCART RGB aansluiten, degelijke kabel gebruiken!
dvd-amp: digitaal coax of optisch. maakt elkaar niet veel, coax: goedkoopste rotkabel die je kan vinden
computer - amp: coax digitaal en 6 kanaals analoog voor de spellen.
amp-speakers: degelijke kabel, maar je kan het zo gek maken als je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 13:37:

Mvg.
Wat zoek je nou precies? Wil je een supergoed HT? Dan heb je een Projector, Projectiescherm, dvd speler, scaler (of HTPC), surround voorversterker, eindversterkers en speakers nodig. Afhankelijk van je budget is het ene duurder of goedkoper. Hier zijn zoveel mogelijkheden dat er geen 1 enkel antwoord mogelijk is.

Als je op zoek bent naar hoe je precies je apparatuur aangesloten moet hebben, open daar dan een apart topic over en beschrijf welke apparatuur je hebt en dan zijn er genoeg mensen die kunnen helpen met je bekabeling. Apparaten zijn ook simpel uit te leggen.

Overigens zal ook garmt je geen kant en klaar antwoord kunnen geven, aangezien de vraagstelling erg onduidelijk is.

Mijn advies, wees was specifieker met wat je wil, en open een apart topic daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reactie Neographikal en Scarp...

Ik zal een nieuwe topic aanmaken met een specifiekere uitleg van mijn vraag.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 11:33:
[...]

Ben er zeer tevreden mee, de reciever geeft perfect geluid alleen had het in stereo wel wat beter gekund (had hiervoor een HK die in stereo roelde)maar in dd of dts klinkt hij heel mooi. de dvd-speler vreet alles en heeft zeer mooi beeld. ik kan je dit set zeker wel aanraden. Reciever koste 350 en de dvd speler 200 pleuro's :)
:) ik heb ook die amp op het oog, en ook met infinity's die ik al heb (41mk2) aleen ben ik er nog niet uit of het de yamaha of de marantz 4300 gaat worden. Daar wil ik eigenlijk echt eerst naar luisteren, omdat ze beide verder aan me eisen voldoen, maar ik de marantz iets meer prefereer (meer in/out's enzo). Ik heb nu ook een HK, een avi 150, was jouw HK een gewone stereo versterker of DPL/DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]_ferry_ schreef op 27 oktober 2003 @ 13:46:
[...]

:) ik heb ook die amp op het oog, en ook met infinity's die ik al heb (41mk2) aleen ben ik er nog niet uit of het de yamaha of de marantz 4300 gaat worden. Daar wil ik eigenlijk echt eerst naar luisteren, omdat ze beide verder aan me eisen voldoen, maar ik de marantz iets meer prefereer (meer in/out's enzo). Ik heb nu ook een HK, een avi 150, was jouw HK een gewone stereo versterker of DPL/DTS?[/quote

Je moet ze idd maar even gaan beluisteren, alleen vind ik dat een yamaha beter met infinity's klinkt dan een Marantz met infinity's (maar dat is nog steeds smaak :) )Mijn hk was een dpl reciever :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Vandaag leuke ontdekking gedaan .. Ik had een tijd geleden mijn dvd speler firmware geflasht , maar wist dus absoluut niet wat dit deed.. Nu , vandaag krijg ik een regio 1 dvd in de bus ( The Holy Grail Collector's Edition , gewoon al voor de filmcell zou ik het doen ;) ) ... en ik dacht , laat ik het toch eens proberen , ik steek de dvd erin... En hij doet het gewoon!
Wat leren we hier uit? Dat als je een Philips flasht hij regiovrij wordt... ikke blij :*)

( De sony beneden zegt ons " Deeesje disk kan niet woordeuh afgespeeld vanwege regio beperkingen" ... pech voor de sony :D )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
TomSwinnen schreef op 27 October 2003 @ 22:10:
Vandaag leuke ontdekking gedaan .. Ik had een tijd geleden mijn dvd speler firmware geflasht , maar wist dus absoluut niet wat dit deed.. Nu , vandaag krijg ik een regio 1 dvd in de bus ( The Holy Grail Collector's Edition , gewoon al voor de filmcell zou ik het doen ;) ) ... en ik dacht , laat ik het toch eens proberen , ik steek de dvd erin... En hij doet het gewoon!
Wat leren we hier uit? Dat als je een Philips flasht hij regiovrij wordt... ikke blij :*)

( De sony beneden zegt ons " Deeesje disk kan niet woordeuh afgespeeld vanwege regio beperkingen" ... pech voor de sony :D )
welke philips en welke firmware ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

KaMiKaZe schreef op 28 October 2003 @ 10:24:
[...]

welke philips en welke firmware ?
De DVD700 en de laatste nieuwe versie ( 9.28 ofzoiets denk ik )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij ben je virjgezel , aan de 1ne stoel voor je tv te zien hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 13:54:
volgens mij ben je virjgezel , aan de 1ne stoel voor je tv te zien hehe
héhé nee toch niet .. wij hebben 2 Home Cinema's , en als er volk ( dus ook mijn vriendin ) is gaan we naar beneden.
Dit is mijn privé vertrek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

:'( net bij correct geweest voor de marantz sr4300 en de yamaha v440, bleek dat ze de marantz niet meer in zwart hebben, en van de zilverachtige kleur nog maar enkele modellen :( Hij raadde mij wel de marantz boven de yamaha aan, maarjah ik wil toch eigenlijk wel graag een zwarte, zodat me oude HK er dan bij past omdat ik die voor me sub wil gebruiken. Vind ik dus erg jammer :| Dus nu wordt t denk toch de v400 of heel misschien de v450. Want verder heb ik niet echt modellen gezien die ik echt bijzonder vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door _ferry_ - Tuesday 28 October 2003 15:41

net bij correct geweest voor de marantz sr4300 en de yamaha v440, bleek dat ze de marantz niet meer in zwart hebben, en van de zilverachtige kleur nog maar enkele modellen Hij raadde mij wel de marantz boven de yamaha aan, maarjah ik wil toch eigenlijk wel graag een zwarte, zodat me oude HK er dan bij past omdat ik die voor me sub wil gebruiken. Vind ik dus erg jammer Dus nu wordt t denk toch de v400 of heel misschien de v450. Want verder heb ik niet echt modellen gezien die ik echt bijzonder vond.

Kunnen ze die sr4300 niet gewoon in het zwart bestellen ofzow :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 23:30

JWO

de sr-4300 wordt niet meer gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

idd :( dus das wel balen, dacht eindelijk me keuze gemaakt te hebben krijg je zoiets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
heb je ook gevraagd of ze hem niet nog in de koopjeskelder hadden staan bij correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MarcoZ20 schreef op 28 October 2003 @ 16:42:
heb je ook gevraagd of ze hem niet nog in de koopjeskelder hadden staan bij correct?
heb ik niet gevraagd, maar die man keek in de computer, en vertelde dat. Of daar ook de koopjeskelder voorraad bij zit weet ik niet, lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
ja staat er inderdaad bij ja.....wel zonde dat je keuze zo bepaald wordt :(. Maar daarentegen..de SR-4300 is natuurlijk al geruime tijd afgeprijst en er zijn er heel veel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 21:18

Appie

F1RST Racing

_ferry_ Ik heb een zwarte wil hem anders wel met je omruilen (komt ook bij correct vandaan (+- 3 maanden oud). Alles is nog aanwezig (doos, boekjes etc)

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Appie_Pils schreef op 28 October 2003 @ 18:03:
_ferry_ Ik heb een zwarte wil hem anders wel met je omruilen (komt ook bij correct vandaan (+- 3 maanden oud). Alles is nog aanwezig (doos, boekjes etc)
you've GoT mail ;)

edit:
hmm, mail adress doet t niet :?

[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 28-10-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de SR4400 vanuit engeland bestelt betaal je ook maar ongeveer 350 euro, evenveel dus als nu bij correct, het nieuwe model én in zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 18:48:
Als je de SR4400 vanuit engeland bestelt betaal je ook maar ongeveer 350 euro, evenveel dus als nu bij correct, het nieuwe model én in zwart.
maar wat als hij een keer de geest geeft :? hoe zit dat dan met garantie :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op 28 October 2003 @ 15:41:
:'( net bij correct geweest voor de marantz sr4300 en de yamaha v440, bleek dat ze de marantz niet meer in zwart hebben, en van de zilverachtige kleur nog maar enkele modellen :( Hij raadde mij wel de marantz boven de yamaha aan, maarjah ik wil toch eigenlijk wel graag een zwarte, zodat me oude HK er dan bij past omdat ik die voor me sub wil gebruiken. Vind ik dus erg jammer :| Dus nu wordt t denk toch de v400 of heel misschien de v450. Want verder heb ik niet echt modellen gezien die ik echt bijzonder vond.
Maar welke vind je mooier?

Waarom de kleur kiezen op je oude HK-receiver. Grote kans dat hij lang meegaat en dan heb je die HK misschien al helemaal niet meer.

De goud-zilvere was ook een stuk duurder, best wel kans dat dat nog steeds zo is, let dus op voordat je wat afspreekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jah kleur maakte me ook niet zo heel erg veel uit, al had ik nu t geld ervoor gehad had ik em meteen genomen. Uit engelande bestellen doe ik niet, dan zoek ik liever wat anders uit hier in NL, vooral als t om zo'n bedrag gaat.

Net vertelde ik t tegen me vader, die was er geloof ik niet echt blij mee dat ik wat anders ging kopen, ach boeie. ik wil ook met me tijd mee, en ik luister immers wel van smiddags uit school tot t slapen gaan ernaar. Maar hij kan geloof ik niet echt begrijpen dat er tussen de ene versterker een verschil zit T.O. een andere versterker. zo zei hij nog " kan je dan niet die ene versterker van je disco nemen? " :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 18:58:
[...]

maar wat als hij een keer de geest geeft :? hoe zit dat dan met garantie :? ;)
Garantie zal je vast wel hebben, alleen het terugbrengen zal in dit geval wat lastiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 24-09 21:18

Appie

F1RST Racing

_ferry_ schreef op 28 oktober 2003 @ 18:41:
[...]

you've GoT mail ;)

edit:
hmm, mail adress doet t niet :?
Oeps mijn fout, reeds aangepast.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dan heb je nu wel mail als't goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Je zou ook eens bij de Mediamarkt kunnen kijken.. daar hadden ze ook de 4300 staan :)

Ik zelf ben ook aan het kijken naar een receiver in die prijsklasse en heb een beetje op het oog de SR4300, de RXV440 en de RXV540 maar ik moet nog eens goed gaan kijken / luisteren :)

De JVC die ik nu heb doe ik mijn luidsprekers (Infinity Delta 60) een beetje mee te kort heb ik het idee. Plus dat het DTS gedeelte het begeven heeft op onverklaarbare wijze :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

morgen bel ik correct op, of ze em voor me vast willen houden, vrijdag avond denk ophalen. Want 12kg op de fiets mee 15km naar huis... dat valt niet mee denk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

_ferry_ schreef op 28 October 2003 @ 23:36:
morgen bel ik correct op, of ze em voor me vast willen houden, vrijdag avond denk ophalen. Want 12kg op de fiets mee 15km naar huis... dat valt niet mee denk ;)
artikelen vanaf 250 euro bezorgen ze gratis de volgende dag thuis ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Razorfist schreef op 28 October 2003 @ 23:43:
[...]

artikelen vanaf 250 euro bezorgen ze gratis de volgende dag thuis ;) :P
klopt :) net besteld :D aleen ben ik er morgen niet thuis, dus heb ik em vrijdag, woei :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
_ferry_, wordt hij vrijdag bezorgd?? Misschien kom ik hem wel brengen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MarcoZ20 schreef op 29 October 2003 @ 14:43:
_ferry_, wordt hij vrijdag bezorgd?? Misschien kom ik hem wel brengen dan :D
hehe LOL :D dan komt hij ja, alleen belde ze op dat ze de AB kwijt waren en deze dus besteld zou worden als ze em niet konden vinden. Als dat zo is dan ga ik denk ff langs om te kijken voor zo'n touch ding ofzo, want ik heb ook een afstandsbedienging voor me PC, en dat lijkt me erg leuk om te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien off-topic:

Ik ben opzoek naar de ideale tv voor mij home cinema opstelling. _/-\o_
Het moet een 29 inch (72cm) tv zijn in het normale 4:3 formaat.
Ik ben nog geen voorstander van breedbeeld door het huidige tv aanbod in nederland, hier is dus geen discussie over nodig ;)

Welke raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
afstandbediening van die SR-4300 ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/736FE62178477966C1256D3E00381563/$file/sr4300.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 16:12:
Misschien off-topic:

Ik ben opzoek naar de ideale tv voor mij home cinema opstelling. _/-\o_
Het moet een 29 inch (72cm) tv zijn in het normale 4:3 formaat.
Ik ben nog geen voorstander van breedbeeld door het huidige tv aanbod in nederland, hier is dus geen discussie over nodig ;)

Welke raden jullie mij aan?
Sony 29fx30...
Heb ik zelf en is een erg prettig scherm en niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

MarcoZ20 schreef op 29 October 2003 @ 16:14:
afstandbediening van die SR-4300 ziet er zo uit:
[afbeelding]
enorm handig ding trouwens .. kan er alles mee bedienen in mijn HT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
ik kan mijn tv er wel meebedienen, dvdspeler eigenlijk nooit geprobeerd. Wat ik wel vaag vind, is dat ik het volume van de tv niet kan wijzigen met de Marantz ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Damn, ik had trouwne net ff wat kabels gesoldeerd, waren vergulde chinch stekkers, maar de kabel was gebroken, dus had ik er nieuwe voor gehaald, want t bleek meer islokatie te zijn als kabel:
hi res pic

dus nu een wat stevigere kabel van 1,50€/meter er tussen gedaan met minder isolatie maar meer koper, en t geluid is gewoon echt veranderd _/-\o_ Ik vergeleek t met een normaal simpel kabeltje wat je voor 1€ koopt in de A/V zaak en op t andere kanaal met mijn gesoldeerde kabel. Het kanaal met de goedkopie kabel leek net mp3 qualiteit, terwijl t een cd was. T andere kanaal gaf meer hoog en klonk voller. Ik heb ook L-R omgedraaid, en t lag niet aan de speaker/ versterker ;)
Dus nu met me eigen ogen ondervonden hoeveel t scheelt. Nu dus ff al die kabels aan t omsolderen. :P

Ik zit net te denken, zon touch-screen AB is eigenlijk niet eens nodig, want als de AB voor meerdere apparaten bruikbaar is, kan ik gewoon die functies voor me PC gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

_ferry_ schreef op 29 oktober 2003 @ 15:57:
[...]

hehe LOL :D dan komt hij ja, alleen belde ze op dat ze de AB kwijt waren en deze dus besteld zou worden als ze em niet konden vinden. Als dat zo is dan ga ik denk ff langs om te kijken voor zo'n touch ding ofzo, want ik heb ook een afstandsbedienging voor me PC, en dat lijkt me erg leuk om te combineren.
Heb je een showmodel gekocht dan? Toch nog een zwarte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we dan maar ook eens wat pics posten :*) .

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.stoll/HT/01.jpg

Een overall view van de apparatuur.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.stoll/HT/09.jpg

Nog een overall view met de RB 1090 als amp, had hem 4 weken :D .

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.stoll/HT/05.jpg

De Pre/Pro: Rotel RSP 1066.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.stoll/HT/14.jpg

Source: Denon 2900, pal/ntsc progressive en codefree.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.stoll/HT/04.jpg

De Amp: Parasound A21, weet hij staat nog op de grond :P .

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.stoll/HT/02.jpg

Powerstrip van Sun Audio met standaard powercords.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.stoll/HT/13.jpg

De projector: Sanyo PLV-Z1.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.stoll/HT/11.jpg

Scherm: Spalluto E-Press Frame 200 x 112, film Tears of the Sun

====================

Toekomstige upgrades:

Interconnect: Kimber KS 1030
Digital: Kimber KS 2020
Rack: Spider

Latere upgrades die zullen volgen in de komende jaren:

Pre/Pro: waarschijnlijk C2 of C1, binnenkort ga ik de C2 met de 1066 vergelijken ;)
Speakers: B&W of Martin Logan of Revel
Amps: 2 x A21

====================

Huidige setup:

Pre/Pro: Rotel RSP-1066
Amp: Parasound Halo A21
Sources: Denon 2900
Speakers: Visaton VOX251
Cables: Kimber Cable 8 TC, Sun Audio
Visual: Sanyo PLV-Z1
Screen: Spalluto E-Press Frame 200 x 112

Grtz,

Whistler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mooi spul, rack zou ik als eerst kopen, lijkt me rot als je je parasound een trap verkoopt ;)
wat me trouwens opviel waren al die schroeven in die Denon, net alsof ie anders uit elkaar valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 29 October 2003 @ 18:57:
mooi spul, rack zou ik als eerst kopen, lijkt me rot als je je parasound een trap verkoopt ;)
wat me trouwens opviel waren al die schroeven in die Denon, net alsof ie anders uit elkaar valt ;)
Thnx ;) .

Eerst komt het digi en dan het interconnect, momenteel zitten er el cheapo strips tussen en dat is 3 keer niks als je weet hoe het met hoogwaardigere kabels kan klinken ;) . Ow ja de enige die in mijn kamer mag doen wat die wil ben ik, de rest mag er niet in "kamerverbod" zo lang die op de grond staat :) .

Hehe, de schroeven vallen verder niet zo op ;) .

Grtz,

Whistler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg die Rotel RSP-1066 :9~ dat ding is super mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 22:25

4POX

Everybody is wired

http://www.jamo.nl/consum...ducts.php3?id=E+350&tab=1

Deze staan nu bij de mediamarkt voor € 99,-

Is niet duur, Alleen een beetje erg eltax achtig. Behalve de tweeters.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 29 October 2003 @ 18:57:
Dat doet ie ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jah okee das waar, scherp ;)
maar ik bedoel, meestal zie je alleen aan de zijkant 2 kleine schroefjes zitten. minder als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Mooi HT-tje heb je daar Whistler :9

Ik ga morgen een Mordaunt-Short 905C centerspeaker halen, begin het centerkanaal toch wel erg te missen.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Ik wil niet weten wat je voor dat Sun audio blok hebt betaald :o.
En heb je alleen een setje Vox251s staan?

Verder zie ik dat je een laminaat vloer hebt liggen, houten plafond en hout tegen de muren aan. Hoe is de akoestiek van de ruimte?

Volgens mij leg je de accenten iets anders dan ik bij een HT set ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 18:44:

Nog een overall view met de RB 1090 als amp, had hem 4 weken :D .
Mijn 1090 heeft het langer uitgehouden, dus je hebt me verslagen met snel upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
_ferry_ schreef op 29 oktober 2003 @ 22:41:
[...]

jah okee das waar, scherp ;)
maar ik bedoel, meestal zie je alleen aan de zijkant 2 kleine schroefjes zitten. minder als hier.
Hey _ferry_, ik kom die reciever (waarom hebbie nou een goude gekocht?? 8)7 )
niet bezorgen morgen. Rij in een andere bus.
Veel plezier ermee in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43
Wow wat veel Marantz sr4300's hier :)

Ik heb er ook 1 :)

maarre zie hier iemand met de zilveren en dat vind ik er echt niet uitzien, de goude en de zwarte zijn dan mooier

die zilveren lijkt wel van koekblik materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scarp schreef op 30 oktober 2003 @ 07:46:
[...]

Mijn 1090 heeft het langer uitgehouden, dus je hebt me verslagen met snel upgraden ;)
Wat een bud apparaat eigenlijk hè, zo'n RB1090'tje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

de sr4300 is perfect voor de beginnende HTer!

[ Voor 65% gewijzigd door LyxKyo op 30-10-2003 22:24 ]

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er niks aan doen dat Parasound nog geen DVD Player heeft :) , komt hopelijk nu eindelijk dit voorjaar dan kan de Denon weer de deur uit :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op 29 oktober 2003 @ 23:49:
[...]
Ik wil niet weten wat je voor dat Sun audio blok hebt betaald :o.
En heb je alleen een setje Vox251s staan?

Verder zie ik dat je een laminaat vloer hebt liggen, houten plafond en hout tegen de muren aan. Hoe is de akoestiek van de ruimte?

Volgens mij leg je de accenten iets anders dan ik bij een HT set ;).
De Sun Audio blok was niet duur ;) .

Ja, momenteel alleen een stereo paar, van de 10 keer luister ik 9 keer alleen maar muziek ;) . De kast van de center staat momenteel in de tuin :P .

Ik zie echter geen hout aan de muren :D . De akoestiek is goed, kan altijd beter, het bed werkt goed als demper ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 30 oktober 2003 @ 07:46:
[...]

Kan er niks aan doen >:) :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MarcoZ20 schreef op 30 oktober 2003 @ 20:59:
[...]

Hey _ferry_, ik kom die reciever (waarom hebbie nou een goude gekocht?? 8)7 )
niet bezorgen morgen. Rij in een andere bus.
Veel plezier ermee in ieder geval
tnks :)
ik hoop dat ze na de middag komen, dan kan ik em zelf aannemen IPV me moeder :9 . Heb me kamer alvast leeggeruimt, want zoals t vanmiddag voor een rommel was zou hij er bijna niet eens bijpassen ;)
Nu op voor de DVD/CD speler, al vind ik dat wel een mooi sinterklaaskado <+:)

en nog een tv/ grote monitor en center speaket :(

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 30-10-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
_ferry_ schreef op 30 oktober 2003 @ 23:27:
[...]

tnks :)
ik hoop dat ze na de middag komen, dan kan ik em zelf aannemen IPV me moeder :9 . Heb me kamer alvast leeggeruimt, want zoals t vanmiddag voor een rommel was zou hij er bijna niet eens bijpassen ;)
Nu op voor de DVD/CD speler, al vind ik dat wel een mooi sinterklaaskado <+:)

en nog een tv/ grote monitor en center speaket :(
als je die gozer ff lief aankijkt, dan sluit hij hem ook voor je aan hoor :). (en als je morgenochtend tussen 9u en 9u30 belt naar de expeditie dan vertellen ze voor welke tijd je ingepland staat. Tussen 12 en 15 bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 22:31:
[...]

De Sun Audio blok was niet duur ;) .

Ja, momenteel alleen een stereo paar, van de 10 keer luister ik 9 keer alleen maar muziek ;) . De kast van de center staat momenteel in de tuin :P .

Ik zie echter geen hout aan de muren :D . De akoestiek is goed, kan altijd beter, het bed werkt goed als demper ;) .
Ik heb die Visaton speakers wel eens gehoord, vond het wel aardig klinken. Ze demonstreren ook heel mooi wat er zo jammer is aan passieve systemen: 84 dB woofer die de hele speaker omlaag trekt naar 84 ipv 90 dB.

Wat betreft HT en muziek, je doet je naam niet echt eer aan dan :P. Wel helemaal gelijk hoor verder, ben zelf ook vooral van de stereo. Ik ga het nu aanvullen tot 5.1, maar dat zal niet de hoofdmoot zijn.

En sja, dat sun audio blok, ik zou meer dan 10 euro al teveel vinden. Maar goed, daar heeft ieder zo zijn eigen ideeen over ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je toch voornamelijk muziek luisterd, dan kun kun je toch voor een paar honderd euro een paar rear speakertjes aanschaffen?
Ik zie het nut niet zo heel erg van dure rears ;) Ok, misschien bij DVD-A of SACD :)

Als je voornamelijk normaal muziek luistert, en regelmatig een dvdtje kijkt, wat heb je dan aan surrounds uit exact dezelfde lijn als je fronts? De rears worden toch voornamelijk gebruikt voor effecten en dergelijke? Mij maak je niet wijs dat je tijdens het kijken van een film kan horen dat je wat goedkopere rear speakers hebt staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op 31 oktober 2003 @ 00:25:
[...]
Ik heb die Visaton speakers wel eens gehoord, vond het wel aardig klinken. Ze demonstreren ook heel mooi wat er zo jammer is aan passieve systemen: 84 dB woofer die de hele speaker omlaag trekt naar 84 ipv 90 dB.

Wat betreft HT en muziek, je doet je naam niet echt eer aan dan :P. Wel helemaal gelijk hoor verder, ben zelf ook vooral van de stereo. Ik ga het nu aanvullen tot 5.1, maar dat zal niet de hoofdmoot zijn.

En sja, dat sun audio blok, ik zou meer dan 10 euro al teveel vinden. Maar goed, daar heeft ieder zo zijn eigen ideeen over ;).
Hoi,

daarom wil ik ze ook vervangen ;) . Tja powercords, interconnects etc... , probeer het uit. Als het erop vooruit gaat kopen, als niet dan niet :) .

MvGr,

Whistler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thefirstikke schreef op 31 oktober 2003 @ 09:15:
Als je toch voornamelijk muziek luisterd, dan kun kun je toch voor een paar honderd euro een paar rear speakertjes aanschaffen?
Ik zie het nut niet zo heel erg van dure rears ;) Ok, misschien bij DVD-A of SACD :)

Als je voornamelijk normaal muziek luistert, en regelmatig een dvdtje kijkt, wat heb je dan aan surrounds uit exact dezelfde lijn als je fronts? De rears worden toch voornamelijk gebruikt voor effecten en dergelijke? Mij maak je niet wijs dat je tijdens het kijken van een film kan horen dat je wat goedkopere rear speakers hebt staan ;)
Hoi,

het is toch een groot verschil als je 5 identieke speakers hebt dan 3 gelijkwaardige fronts "incl. center" en achter 2 kleinere. Een kennis heeft deze dus 5 keer staan met een extra subwoofer. Het is gewoon prachtig om te horen tijdens films ;) .

Bovendien heb ik momenteel geen plaats voor rears, een extra amp zou bovendien ook nog moeten worden aangeschaft, plus de daarbij behorende speakerkabels en interconnects.

Ben maar een student ;) :P .

MvGr,

Whistler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Whistler, als je de forumregels even doorleest zie je dat het niet 'nodig' is om steeds met 'Hoi' te beginnen en met 'MVG Whistler' af te sluiten :)

Ik heb maar eens een nieuwe foto van mijn HT gemaakt met de nieuwe Philips DVD737 erop en mijn gisteren aangeschafte Mordaunt-Short 905C centerspeaker

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kasperkerver/HT.JPG

Hij past er mooi tussen :)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

zo, me sr4300 is dus geinstaleerd :) Ik heb pics, maar ik moet nu werken :(
alles doet t prima, alleen moet ik nog zodra ik de AB heb nog een paar dingen instellen (affiltering van de sub enzo) En mij terratec 512i geeft haperend geluid bij DTS, zal dus wel zo zijn dat de optical out geen 1,5Mb aankan waardoor t dus hapert.
Daarom denk een losse DVD speler kopen, en daarvan de video out op de video in van me GF4. Of een andere geluidskaart, wat me het meeste zint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
_ferry_ schreef op 31 oktober 2003 @ 18:38:
zo, me sr4300 is dus geinstaleerd :) Ik heb pics, maar ik moet nu werken :(
alles doet t prima, alleen moet ik nog zodra ik de AB heb nog een paar dingen instellen (affiltering van de sub enzo) En mij terratec 512i geeft haperend geluid bij DTS, zal dus wel zo zijn dat de optical out geen 1,5Mb aankan waardoor t dus hapert.
Daarom denk een losse DVD speler kopen, en daarvan de video out op de video in van me GF4. Of een andere geluidskaart, wat me het meeste zint.
Op dvd's zit geen full rate dts van 1.5 Mb/s, maar een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

:S maar toch hapert t geluid , en als ik gewoon stereo kies niet.
• Digital- output, optical 48kHz (TOS-Link)
dat staat er bij zijn specs. Als ik bij me dvd software kijk staat er 48KHz/2
Naja ik ga nog ff wat knoeien, maar anders mik ik dr gewoon een andere kaart in, deze vind ik toch al niet echt fantastish.

IIG wat nieuwe pics:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/IMG_1697TN.jpg
Bureau staat steeds voller, is ondertussen ook wel wat minder stabiel, want dr staat toch 60 a 70Kg op.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/IMG_1698TN.jpg
De kabels. zelf gefabriceerd van andere kabels waar ik de stekkers van gevruikt heb.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/IMG_1699TN.jpg
De kleur past niet echt bij elkaar, maar dat kan me eigenlijk nix schelen, ik ben dr reuze blij mee Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Durden/cheer.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
_ferry_, hadtie gozer hem nog aangesloten voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MarcoZ20 schreef op 31 oktober 2003 @ 22:14:
_ferry_, hadtie gozer hem nog aangesloten voor je?
neeh, heb ik zelf gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraggel schreef op 31 oktober 2003 @ 14:56:
Whistler, als je de forumregels even doorleest zie je dat het niet 'nodig' is om steeds met 'Hoi' te beginnen en met 'MVG Whistler' af te sluiten :)

Ik heb maar eens een nieuwe foto van mijn HT gemaakt met de nieuwe Philips DVD737 erop en mijn gisteren aangeschafte Mordaunt-Short 905C centerspeaker

[afbeelding]

Hoi,

Dat heeft meer iets met beleefdheid te maken ;) "of heb je plaatsgebrek op je 15" monitor :P ". Je set ziet er trouwens leuk uit, alleen zou ik center proberen aan de muur te monteren met beugels :) .

Grtz,

Whistler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

_ferry_ schreef op 31 oktober 2003 @ 22:09:
:S .net/Durden/cheer.gif]afbeelding[/url]]
mooie receiver , heb em zelf ook maar
waarom heb je nu 2 receivers ??

[ Voor 10% gewijzigd door xdc op 31-10-2003 23:00 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

die onderste is nu nog voor me sub, omdat die niet actief is, maar ik hoop dat ik t zonder afkan, aangezien me gewone speakers ook best al aardig bas geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 22:44:
Hoi,

Dat heeft meer iets met beleefdheid te maken ;)

Grtz,

Whistler
Dat kan best zijn maar het f*cking irritant om het maar ff lomp te zeggen. We gaan er hier van uit dat iedereen beleefd is en we allemaal beleefd met elkaar omgaan. Daarom veronderstellen we dat iedereen elkaar altijd groet en laten we het dus weg. Stel je maar eens voor als iedereen bij elke post 'hoi' en 'greetz' zou zetten......daar wordt je helemaal gek van.......vandaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, mijn Home cinema/hifi

Een onkyo DTS Av-reciever,

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=442669

oftwel:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=442681

En dan de boxen, helaas heb ik op het moment gewoon, simpele oude Hi-Fi boxen als rears.

En mij center is op heden nog een ouwe center van een mini-set.
Het klinkt allemaal wel goed hoor, maar mooi is anders :)
Ik ben druk aan het sparen om ze zelf te bouwen over een tijdje.

De front speakers zijn zelfbouw, sinds kort helemaal af. Observe:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=438628

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=399932
Zonder voorkant
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=438323

En verder nog een Wharfedale, 150 Watt RMS, 15" subwoofer.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=438630

Die staat hedendag onder het mengpaneel op de foto's hierboven.

De tv is een ouwe philips, geloof een 50 cm. Doet het nog goed en werkt nog perfect totdat ik eindelijk een beamer kan betalen :)

En een leuke dvd collectie die constant aangevuld wordt. :
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Flx

Kortom:
Onkyo TX-DS484 reciever
Wharfedale Topaz 15 subwoofer
Grundig Xenaro dvd-speler
Zelfbouw Front-speakers
O.F.C. Speakerkabel van I.T. overal

Allemaal wel leuk, ben er zeer tevreden mee :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:28
Mijn Stereo setup (mag wel he ;) )

Afbeeldingslocatie: http://stuff.gijs-weeber.nl/Audio/set1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://stuff.gijs-weeber.nl/Audio/set2.jpg

Zeer tevreden mee, alleen jammer dat dit alles nog op m'n slaapkamer moet staan, eigenlijk is de ruimte net te klein...

Specs:

Cabasse Farella 401
Musical Fidelity A2 2*50W Klasse A
Marantz CD-17 KI
Thorens TD 160
+ Marantz tuner niet aangesloten en een Rotel eindbak voor m'n sub welke ik niet meer gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door kieskes op 01-11-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/homecinema/IMG_0074.JPG

TV : Philips 32PW9768 (TV Met Harddisk Recorder)
Versterker : Pioneer VSX-D2011S
DVD Recorder : Philips DVDR80
DVD / DivX Speler : Philips DVD737
Video Recorder : Philips VR910
Speakers , Center & Woofer : Mission M70, M7-C1i & MS8

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Mooi setje barrymel :) :P Waarom schiet je geen pics van je speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

fetcher schreef op 01 november 2003 @ 17:27:
Fetcher, speciaal voor jou :) zie hier onder :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/homecinema/Center.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/homecinema/Speaker.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/homecinema/Woofer.jpg

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:53

w00Dy

Make soap, not war

fetcher schreef op 01 november 2003 @ 17:27:
heeft hij niet :+

Ik zie trouwens weinig mensen met HK, home theatre spullen ?

edit: dit gaat snel opeens :)

[ Voor 56% gewijzigd door w00Dy op 01-11-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Flex82, speakers zien er erg mooi uit! en klinken ze ook zo? wat voor drivers enzo zitten erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 01 november 2003 @ 18:11:
Flex82, speakers zien er erg mooi uit! en klinken ze ook zo? wat voor drivers enzo zitten erin?
Ze klinken echt goed!
Strak stemgeluid, mooie hoge tonen en een hevige bas doordat daar een 12" woofer in een 100 liter behuizing (die onderste helft) hard daarvoor werkt.
Af en toe is de subwoofer bijna overbodig sinds die front's al tot een respectabele 37Hz laag kunnen komen. :)
Dit komt doordat hij in een gesloten behuizing zit die gevuld is met wol. Zie:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=399941
(ouwe foto: huidige situatie is dat er iets minder wol in zit en de draad is vervangen door dure O.F.C. draad)

De units zijn van Visaton (tweeter:SC10N,8Ohm middentoner:W130S,8Ohm) en de woofer van SpeaKa(180/200), (ja, van Speaka. Maar dat doet niks onder voor zijn prestaties!)

De filters zijn ingebouwd en werken op 12Db/Octaaf (2de orde is dat geloof ik). Deze hebben PER box zo'n €80 gekost, omdat ik geen pruts-spul wou gebruiken.

Ik heb al redelijk wat merken gehoord, infinity, mission, eltax, mordaunt short(uhhhm, was van...?) en jbl enz.
Deze speakers doen er niks aan onder. Ben erg blij dat ik ze gebouwd heb.

En de Onkyo reciever helpt natuurlijk wel bij dit mooie geluidsgeweld. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nicknec schreef op 30 oktober 2003 @ 22:21:
de sr4300 is perfect voor de beginnende HTer!
Waarom alleen voor de beginnende , het is gewoon een goede Versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 18:28:
[...]

Ze klinken echt goed!
Strak stemgeluid, mooie hoge tonen en een hevige bas doordat daar een 12" woofer in een 100 liter behuizing (die onderste helft) hard daarvoor werkt.
Af en toe is de subwoofer bijna overbodig sinds die front's al tot een respectabele 37Hz laag kunnen komen. :)
Dit komt doordat hij in een gesloten behuizing zit die gevuld is met wol. Zie:
[afbeelding]
(ouwe foto: huidige situatie is dat er iets minder wol in zit en de draad is vervangen door dure O.F.C. draad)

De units zijn van Visaton (tweeter:SC10N,8Ohm middentoner:W130S,8Ohm) en de woofer van SpeaKa(180/200), (ja, van Speaka. Maar dat doet niks onder voor zijn prestaties!)

De filters zijn ingebouwd en werken op 12Db/Octaaf (2de orde is dat geloof ik). Deze hebben PER box zo'n €80 gekost, omdat ik geen pruts-spul wou gebruiken.

Ik heb al redelijk wat merken gehoord, infinity, mission, eltax, mordaunt short(uhhhm, was van...?) en jbl enz.
Deze speakers doen er niks aan onder. Ben erg blij dat ik ze gebouwd heb.

En de Onkyo reciever helpt natuurlijk wel bij dit mooie geluidsgeweld. :)
nice! dat je geen sub meer nodig hebt geloof ik best, zijn flinke kasten :)
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 19:33:
[...]

Waarom alleen voor de beginnende , het is gewoon een goede Versterker
IDD :) Het is een versterker die beter is dan wat je in de gemiddelde huiskamer tegenkomt. Gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kieskes schreef op 01 november 2003 @ 17:15:
Mijn Stereo setup (mag wel he ;) )

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeer tevreden mee, alleen jammer dat dit alles nog op m'n slaapkamer moet staan, eigenlijk is de ruimte net te klein...

Specs:

Cabasse Farella 401
Musical Fidelity A2 2*50W Klasse A
Marantz CD-17 KI
Thorens TD 160
+ Marantz tuner niet aangesloten en een Rotel eindbak voor m'n sub welke ik niet meer gebruik.
jottem :) A2 ..is alweer een oudje :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Vandaag nieuwe tv gekocht :)

http://www.sony.nl/PageVi...escreen+16x9+TV-nl_NL-ODW

Langzaam nu ook me stereo vervangen door een goeie versterker etc...

Het gaat iedergeval de goeie kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Thermo schreef op 01 november 2003 @ 20:53:
Hé , mooie tv seg .. wassie inclu dat lekker tafeltje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
TomSwinnen schreef op 01 november 2003 @ 21:07:
[...]

Hé , mooie tv seg .. wassie inclu dat lekker tafeltje? ;)
Zonder , wil me ikea meubel nie kwijt, kan ik anders al me zooi nooooit onder kwijt etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:47
fraggel schreef op 31 oktober 2003 @ 14:56:
...

[afbeelding]

He, die Mordaunt Shorts heb ik ook. Ze klinken werkelijk subliem (vind ik) en waren niet zo heel duur. Ben jij er tevreden mee? Wat voor speakers gebruik je voor achter? Ik heb 4 stuks Mordaunt Short MS302 satellietjes (van het premiere systeem). Ik heb de setup helaas nog niet in surround kunnen beluisteren omdat mijn nieuwe versterker nog niet gearriveerd is. Maar met m'n oude Philips stereo versterker klinkt het zeer veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Thermo schreef op 01 november 2003 @ 20:53:

Die televisie heeft heel veel potentie om bij mij in de woonkamer te komen :D

(Is nog bezig met een nieuwe TV maar wacht eigenlijk stiekem totdat zijn philips kapot gaat :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
fetcher schreef op 01 november 2003 @ 22:06:
[...]

Die televisie heeft heel veel potentie om bij mij in de woonkamer te komen :D

(Is nog bezig met een nieuwe TV maar wacht eigenlijk stiekem totdat zijn philips kapot gaat :X )
Het beeld is echt zwaaaar okee, ik zat eerst naar de FX68 te kijken, eff in winkel de Q70 ernaast gesleept :P Maar dit is toch veel beter.

Heel even naar de 32" versie zitten kijken maar me budget vond dat niet okee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Ik ben stiekem een beetje Sony fan. Sluit in ieder geval goed aan bij de rest van mijn apperatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
fetcher schreef op 01 november 2003 @ 23:38:
Ik ben stiekem een beetje Sony fan. Sluit in ieder geval goed aan bij de rest van mijn apperatuur :)
3de sony tv hier thuis.. deze gaat dan wel naar me appartement maar toch :P
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.