Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30

JWO

kun je op die marantz receiver je beide rears dan apart regelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

JWO schreef op 19 October 2003 @ 18:44:
*nvm*

[ Voor 8% gewijzigd door TomSwinnen op 19-10-2003 18:46 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 23:10

JT

VETAK y0

Jag schreef op 19 October 2003 @ 16:13:
[...]
Ja, wat je dan wel krijgt is dat je niet in het directe geluid zit bij mid/hoge frequenties, maar alles eronder wel.
Maar bas is toch niet te lokaliseren en gaat naar je subs/fronts...
Misschien dat het voor HT toch beter is dan on axis zitten, weet ik niet, maar dan vind ik het op zijn minst wel raar dat iedereen er altijd zo op zit te hameren dat al je speakers uit dezelfde serie moeten komen ivm dat ze hetzelfde klinken. Als je 30 graden verticaal off axis gaat zitten, gaat het niet echt meer hetzelfde klinken als die zelfde model front speakers on axis, ook niet bijna :).
Mwah, ik denk niet dat dat een kwestie van wel------niet, maar meer wel----bijna----weinig----niet kwestie is van of je speakers hetzelfde klinken. Wat je zou kunnen doen is bipoles bouwen (die doen niks met fase), een kant een beetje on-axis richten en de andere die staat dan shuin richting de muur voor meer spreiding en reflecties van het geluid. Ik denk dat het wel meevalt. Dipole principe: http://www.polkaudio.com/...hp?category=6&speaker=354
Ik denk dat ik gewoon mijn toekomstige surround speakers allemaal gewoon naar de luisterpositie laat kijken. Die yammie receiver gaat trouwens ook alles gelijk EQ-en (ga ik toch handmatig doen trouwens), wordt een beetje lastig als je off axis zit.
Dat kan je toch rustig doen ? Gaat er tenslotte om hoe het op de luisterplaats klinkt. Of ga je het met je eigen oren doen ipv een dB meter ofzo ?
of speaker omdraaien.
Zit je weer off-axis en kan je net zo goed di-pole nemen voor mooier effect.
Of gewoon een heleboel speakers. Interessante shit :).
STFU :X Kep niet zoveel geld dus breng me niet op ideeen :X

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 19-10-2003 19:04 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Gistermiddag nieuwe stoelen gekocht :Y)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=419912

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=419913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

AAAAARGH !!!! Koop er voeten/benensteunen bij gek !

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ziet er erg relaxt uit zo :) hoelang is je kamer, 3,5 a 4 meter ofzo? en voetsteunen zou niet verkeerd zijn nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie stoelen! maar nu nog 3 sets clark tactile transducers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
JWO schreef op 19 October 2003 @ 18:44:
argggh kan alleen de geluidsniveau's discreet instellen zie ik, de vertragingen dus niet. Of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Laatst online: 24-07 12:56
Ja, die bankjes komen nog wel een keertje :P

Kamer is iets van 4 meter ja. Weet het niet precies uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Voor de rest ziet het er wel goed uit hoor :) Ikea stoelen ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 16:06

Boekster

Naimoholic

Ja, IKEA stoelen. Poang (wel duur trouwens, met die leren kussens :X ). Heerlijke stoelen, heb er zelf ook 1. Zijn alleen wel enorme dingen.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, heb er ook in gezeten en ze zaten idd erg goed. Ik heb echter voor mijn HT gekozen voor een slaapbank waar je met z'n 3en zelfs nog op kan en waarvan je dus een gedeelte kan uitklappen en dan dus lekker met gestrekte poten een film kan kijken. Daarnaast kan er nu makkelijk iemand bij mij slapen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Maar bas is toch niet te lokaliseren en gaat naar je subs/fronts...
Ten eerste heb ik het over alles onder de 2000Hz ofzo, niet alleen maar sublaag ofzo. Ten tweede wat heeft het niet lokaliseerbaar zijn van tonen onder de 80Hz ermee te maken :P ?
Mijn punt is dat een speaker nergens naar klinkt als je er onder gaat zitten. Alles boven de 2000Hz (ofzo) zal heel rap afvallen. Ook zoveel dat het niet meer te corrigeren is met een beetje EQ. Maar goed, misschien is het voor HT niet zo erg als de surrounds anders klinken en is het belangrijker om weinig direct en veel gereflecteerd geluid te hebben. Maar het idee dat je surrounds hetzelfde moeten zijn als je fronts vind ik wel onzinnig, als je je speakers zo gaat hangen dat je compleet verticaal (ook nog eens, verticaal spreiden speakers veel minder) off axis zit.
Dipool surrounds ken ik wel idd, klinkt als een goed idee. Maar het beste lijkt me om gewoon veel speakers weg te hangen, maar ja, beetje prijzig natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Das ook het hele idee van bi/dipool; voor een opbrengbare prijs bioscoop effecten halen. Daarnaast, bipool hoeft helemaal niet 100% off-axis te zijn. Check nog maar is die pic van Polk alleen beeld je dan is driehoekige bipolars in.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

@Jag

en wat zou je er dan van vinden om je speakers 90graden gedraait op te hangen dan ?

dan stralen ze als het ware wel weer horizontaal af ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JWO op 19-10-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JWO schreef op 19 October 2003 @ 20:18:
@Jag

en wat zou je er dan van vinden om je speakers 90graden gedraait op te hangen dan ?

Dat doen de meeste bipoles zowiezo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:51

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

duncanvdlinden schreef op 19 October 2003 @ 19:27:
[...]

argggh kan alleen de geluidsniveau's discreet instellen zie ik, de vertragingen dus niet. Of is dit normaal?
Op mijn SR7300 kan ik ook geen vertraging instellen, wel de afstand. De versterker berekend dan automatisch de vertraging. Ik weet niet zeker pf dit ook op jou amp kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

JT schreef op 19 October 2003 @ 20:18:
Das ook het hele idee van bi/dipool; voor een opbrengbare prijs bioscoop effecten halen. Daarnaast, bipool hoeft helemaal niet 100% off-axis te zijn. Check nog maar is die pic van Polk alleen beeld je dan is driehoekige bipolars in.
Misschien is dipoles bouwen ook wel een goed idee. Ik denk dat ik zoiezo op basis van full range drivertjes ga werken, of goedkope 2-weg speakertjes, om kosten te drukken. Er zijn vast wel ontwerpen in omloop van surround speakers.
JWO schreef op 19 October 2003 @ 20:18:
@Jag

Ja, dat zou idd niet zo'n slecht idee zijn denk ik.
Center speaker rechtop zetten trouwens ook niet volgens mij :). Ziet er alleen niet uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:47
Ik zie maar weinig mensen met apparatuur van Yamaha, wel veel Pioneer en Marantz. Wie heeft er een receiver van Yamaha en hoe klinkt/bevalt deze? Ik ben namelijk helemaal weg van de RX-V1300.

[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 19-10-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

PhilipsFan schreef op 19 oktober 2003 @ 21:39:
Ik zie maar weinig mensen met apparatuur van Yamaha, wel veel Pioneer en Marantz. Wie heeft er een receiver van Yamaha en hoe klinkt/bevalt deze? Ik ben namelijk helemaal weg van de RX-V1300.
Ik ga misschien morgen de 1400 bestellen (heeft instelbare bass management frequentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

PhilipsFan schreef op 19 oktober 2003 @ 21:39:
Kep de RX-V795 en die heb ik net verkocht, ik ga kijken voor een nieuwe amp met bovenaan de luisterlijst de RX-V1400 :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
JT schreef op 19 October 2003 @ 21:45:
[...]

Kep de RX-V795 en die heb ik net verkocht, ik ga kijken voor een nieuwe amp met bovenaan de luisterlijst de RX-V1400 :)
Jag schreef op 19 October 2003 @ 21:43:
[...]
Ik ga misschien morgen de 1400 bestellen (heeft instelbare bass management frequentie).
Ja, dat is de opvolger, die zou binnenkort te krijgen moeten zijn. 7*170W DIN is toch echt niet meer normaal. Heeft ook automatische instelling van de sterktes en vertragingen en doet een frequentieanalyse van alle speakers m.b.v. een microfoontje. Gave bak man!

Maar je hebt 'm dus nog niet beluisterd. Die oude Yamaha beviel blijkbaar goed als je voor een nieuwe van dat merk gaat? Wat voor reden(en) had je om voor de 1400 te kiezen?

[ Voor 14% gewijzigd door PhilipsFan op 19-10-2003 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat vermogen is niet zo interessant, het verschil tussen 120 en 170 watt is in geluidsdruk bijna verwaarloosbaar. Wat interessanter is, is het goed om kunnen gaan met 'moeilijke' luidsprekers, al zijn bijna alle luidsprekers niet 'moeilijk', maar dat is misschien leuk om in een apart topic te bespreken ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nou, de reden dat ik niet geluisterd heb zit hem in drie dingen:

- ik ben zoiezo van mening dat verschillen tussen versterkers over het algemeen wel redelijk subtiel (maar wel degelijk hoorbaar) zijn.
- ik gebruik alleen maar de pre outs voor de front kanalen, en de nadruk ligt bij op muziek. Dus dan is het alleen schakeldoos zeg maar.
- ik wilde wel gaan luisteren, hartstikke leuk om te doen. Alleen ik wilde ook niet veel gaan betalen. Helaas is dat alleen maar realiseerbaar als je in de ene zaak gaat luisteren en in de andere kopen en dat vind ik niet eerlijk.

Ik heb de 1400 dus gekozen op basis van features, lekker fout :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

PhilipsFan schreef op 19 October 2003 @ 21:59:
[...]

Ja, dat is de opvolger, die zou binnenkort te krijgen moeten zijn. 7*170W DIN is toch echt niet meer normaal.
Tis 110 continu :P Maar 110watt is maar 2x zo hard als 11 watt :P
Maar je hebt 'm dus nog niet beluisterd. Die oude Yamaha beviel blijkbaar goed als je voor een nieuwe van dat merk gaat? Wat voor reden(en) had je om voor de 1400 te kiezen?
Mijn oude beviel zeker goed. Maar ik heb nog niet gezegd dat ik de 1400 ga kopen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Jag schreef op 19 October 2003 @ 22:18:
Nou, de reden dat ik niet geluisterd heb zit hem in drie dingen:

- ik ben zoiezo van mening dat verschillen tussen versterkers over het algemeen wel redelijk subtiel (maar wel degelijk hoorbaar) zijn.
- ik gebruik alleen maar de pre outs voor de front kanalen, en de nadruk ligt bij op muziek. Dus dan is het alleen schakeldoos zeg maar.
- ik wilde wel gaan luisteren, hartstikke leuk om te doen. Alleen ik wilde ook niet veel gaan betalen. Helaas is dat alleen maar realiseerbaar als je in de ene zaak gaat luisteren en in de andere kopen en dat vind ik niet eerlijk.

Ik heb de 1400 dus gekozen op basis van features, lekker fout :P.
Nee helemaal niet fout, je bent tweaker of je bent het niet. En die receivers van Yamaha zijn volgens mij wel redelijk tweak-baar :P . Bij de 1300 onthoudt ie per bron of je 'm op 'stereo' of 'DSP' had staan. Erg handig als je, zoals ik, zowel normaal muziek wilt luisteren of films wilt kijken en niet steeds de surround mode opnieuw moet instellen (en erg handig in een 'multi user environment' dwz mijn partner kan het ding dan gewoon op 'cd' zetten om normaal geluid te krijgen). Ik neem aan dat de 1400 dat ook heeft.

Ik heb zelf de RX-V740 beluisterd en die klonk erg goed, maar de verkoper stond erop dat ik ook een Onkyo beluisterde. Die klonk (inderdaad hoorbaar) nog iets beter, maar had ook meer vermogen (dus KAN beter klinken), was duurder en zag er niet uit met die groene display en dat schuine klepje.

Nee, geef mij maar de 1400 met de strakke vormen en barnsteenkleurige display. Ik heb trouwens in de gebruiksaanwijzing van de 1300 (die van de 1400 heb ik nog niet op internet kunnen vinden) gelezen wat je allemaal kunt instellen aan parameters voor die surroundprogramma's, mijn hemel daar wordt zelfs een echt doorgewinterde tweaker nog duizelig van.

[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 19-10-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

PhilipsFan schreef op 19 oktober 2003 @ 22:38:
[...]

Nee helemaal niet fout, je bent tweaker of je bent het niet. En die receivers van Yamaha zijn volgens mij wel redelijk tweak-baar :P . Bij de 1300 onthoudt ie per bron of je 'm op 'stereo' of 'DSP' had staan. Erg handig als je, zoals ik, zowel normaal muziek wilt luisteren of films wilt kijken en niet steeds de surround mode opnieuw moet instellen (en erg handig in een 'multi user environment' dwz mijn partner kan het ding dan gewoon op 'cd' zetten om normaal geluid te krijgen). Ik neem aan dat de 1400 dat ook heeft.

Ik heb zelf de RX-V740 beluisterd en die klonk erg goed, maar de verkoper stond erop dat ik ook een Onkyo beluisterde. Die klonk (inderdaad hoorbaar) nog iets beter, maar had ook meer vermogen (dus KAN beter klinken), was duurder en zag er niet uit met die groene display en dat schuine klepje.

Nee, geef mij maar de 1400 met de strakke vormen en barnsteenkleurige display. Ik heb trouwens in de gebruiksaanwijzing van de 1300 (die van de 1400 heb ik nog niet op internet kunnen vinden) gelezen wat je allemaal kunt instellen aan parameters voor die surroundprogramma's, mijn hemel daar wordt zelfs een echt doorgewinterde tweaker nog duizelig van.
Ja, die EQs is één van de belangrijkste redenen om voor die 1400 te gaan. Ik gebruik al een hele dure DSP unit voor mijn links/rechts. Ik vind het gebruik vanuit mijn werk doodnormaal en vind het erg fijn om overal EQ op te hebben. Zeker het center kanaal, het liefst zou ik er een 31 bands graphische EQ op hebben met nog wat losse parametrische EQs.

Overigens heb ik ervoor gekozen om wel in NL te kopen (tenminste, hoogstwaarschijnlijk wel). Weliswaar bij een dozenschuiver (waar ik trouwens al een heleboel heb gekocht :) ), maar ik kan daar wel dat ding terug brengen als ie niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

die roomcorrections van behringer schijnen (ook audiofiel) verantwoord te zijn. Misshcien krijg ik van behringer er een toegestuurt ( ik heb overeenkost met ze om hun spullen te testen :P)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

-bolio- schreef op 19 oktober 2003 @ 20:27:
[...]

Op mijn SR7300 kan ik ook geen vertraging instellen, wel de afstand. De versterker berekend dan automatisch de vertraging. Ik weet niet zeker pf dit ook op jou amp kan.
Nou ga ik misschien vloeken, maar het staat gewoon in dat witte geval wat naar de naam "handleiding" luisterd...

Je moet dus idd afstand van je luister positie even met de hand instellen om een optimaal effect eruit te trekken...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 22-09 19:43
Hier even een foto zoals beloofd van mijn nwste aanwinst: Vincent SP991 Plus monoblokken, 100 watt klasse A en 300 watt klasse A/B. 36 Kg per stuk......!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.groothof/vincent/DSC01878.JPG

Er staan nog wat meer foto's op de Blue-Eyes site in aanbouw .

Klik naar "huidige set" en vervolgens naar "laatste aanwinst" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Holy shiat dude, ziet er goed uit :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hmmm.had het niet zo gedacht, maar ik denk dat ik ze in het zwart wel mooier vindt dan in het zilver. Gefeliciteerd Blue Eyes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wow, 36kg :X dan zou je ze volgens de arbo niet eens in je eentje mogen tillen :D

aangezien ik de foto's nu toch al geupped had staan:

oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/got/kamer/IMG_1443TN.jpg

nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/IMG_1587TN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/IMG_1592TN.jpg

DPL versterker staat dus nu naast me, omdat ik em wel eens vergat uit te zetten, en het zo beter zie, en makkelijker te bedienen is.
Audio rack staat naast me bureau, zodat de film-kijk-stoel er onder past.
Even een oude pc speaker als center aangesloten om te kijken hoe dat alvast klinkt met een center speaker (ga deze week denk een center kopen).
En me rear speakers heb ik wat lager geplaats IPV tegen het plafond

Zoals je ziet nu wel wat kabel over maarjah :) De linker speaker kan ik altijd nog op me sub zetten, maar dat doe ik denk pas als ik een 2e monitor of tv heb.

[ Voor 85% gewijzigd door _ferry_ op 20-10-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 22:25

4POX

Everybody is wired

Zag zonet op de yamaha site dat er nieuwe versterkers/receivers zijn geintroduceerd :P :P

Budget

RX-V340RDS

http://www.yamaha-online....=1087&archivset=&newsset=

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1087_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1087_2.jpg

ietsje duurder

RX-V1400RDS

http://www.yamaha-online....=1089&archivset=&newsset=

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1089_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1089_2.jpg

En wat dit is ???

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1089_4.jpg

RX-V2400RDS

http://www.yamaha-online....=1088&archivset=&newsset=

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1088_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1088_2.jpg

Duur?

DSP-Z9

http://www.yamaha-online....=1090&archivset=&newsset=

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1090_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1090_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1090_5.jpg

Ik denk dat je in je badkamer de versterker in de woonkamer harder kunt zetten.. Beetje bose AB idee

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post dus foto's van je eigen zooi en niet van wat je graag zou willen hebben :)

NFI natuurlijk!
4POX schreef op 21 oktober 2003 @ 10:33:
Zag zonet op de yamaha site dat er nieuwe versterkers/receivers zijn geintroduceerd :P :P

een heleboel foto's

[ Voor 79% gewijzigd door j-w op 21-10-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
j-w schreef op 21 October 2003 @ 11:02:
[...]

[...]
Waar ik geen probleem mee heb, maar laten we hier niet over gaan discusseren. ;)

Blue-Eyes, prachtige set zo, die Rotel in het midden ziet er nu wel heel zielig uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kijk hier is: Nieuw 5.1 setje
Daarnaast had je het ook wel kunnen vinden door ff te zoeken op Google.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Kwijl, kwijl (srry, ik maak 't zo weer schoon). Ik jaloers. Ik ben al blij met m'n pc'tje en m'n creative 5.1 5300 speakers. Naja, ben nu ook een student. Dus nog 4 jaar w8en en dan heb ik een leuke baan (hoop ik) en dan ga ik ook ff een home cinemaatje in me kamer planten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

* JT is ook student.....NOFI (tenzij je alles zelf moet betalen, dan geld dit niet) maar zo arm zijn wij studenten niet...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Dat is een microfoontje wat je aansluit op de receiver en plaatst op de luisterpositie. Vervolgens kan de receiver automatisch voor alle kanalen de geluidssterkte en vertraging bepalen. Tevens wordt het frequentiebereik van elke speaker gescand en vervolgens gecompenseerd. Heel erg :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

als audio-n00b zal je wel ff moeten zoeken eer dat je op die laatste amp. een cd speler hebt aangesloten :P
Ik ben vanmiddag ff bij een audio zaak geweest, en zag daar de rx-v440 staan, dat wordt hopelijk in de toekomst mijn amp. al ga ik eerst een center speaker kopen. :) daar hadden ze alleen een yamaha van 159€ en een mission van xxx€ staan, dus nog ff kijken wat ik daarvoor ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 25-09 22:25

4POX

Everybody is wired

j-w schreef op 21 oktober 2003 @ 11:02:
[...]

NFI natuurlijk!

[...]
zeur :>

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Aan Blue Eyes kan je niet gebalanceerd spelen?
En wanneer je cinch gebruikt dien je dan de XLR niet te short strappen? (pootje 1 en 3 doorverbinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

PhilipsFan schreef op 21 October 2003 @ 15:38:
[...]

Dat is een microfoontje wat je aansluit op de receiver en plaatst op de luisterpositie. Vervolgens kan de receiver automatisch voor alle kanalen de geluidssterkte en vertraging bepalen. Tevens wordt het frequentiebereik van elke speaker gescand en vervolgens gecompenseerd. Heel erg :P !
Was ook mijn eerste gedachte...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

skullsplitter schreef op 14 oktober 2003 @ 23:40:
[...]

Geen idee, staan al 2-3 weken bij bestekeus.nl in de bestelling, het wachten is op de addon (centre en surrounds) als het goed is... Ik heb hem alleen in de winkel gehoord, was redelijk strak voor zon goedkope speaker, dus ben benieuwd wat ie hier thuis gaat doen...

Wat zijn jouw ervaringen tot nogtoe?
Ze zijn binnen, en na een avondje en een middagje testen met diverse DVD's en spellen op de Xbox kan ik alleen zeggen: wauw!

Voor een "budget" set bestaande uit een Xbox als DVDspeler, een Marantz SR-4300, Magnat Motion speakers wat dus een totaal van net onder de 1200 betekent (En zonder Xbox dus precies 1001 euro in mijn geval) klinkt het af en toe boven verwachting. De speakers zijn retescherp en komen TE dicht in de buurt van de Monitor Audio Bronze B4 speakers kwa klank (de enige alternatieve speaker die ik op het oog had, ware het niet dat die op 999,- kwamen voor alleen speakers minus subwoofer)

Ik moet alleen de subwoofer nog temmen, ik ben bang dat ie meer kan dat dat ik ervan nodig heb :D (vandaag tijdens Starwars wat mee zitten pielen, voel ineens dikke dotten lucht over mijn hand gespuwd worden, schrok me rot :D)

Deze week hopelijk nog foto's, dozen etc staan nogal in de weg...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skullsplitter schreef op 22 October 2003 @ 00:37:
[...]

Ze zijn binnen, en na een avondje en een middagje testen met diverse DVD's en spellen op de Xbox kan ik alleen zeggen: wauw!

Voor een "budget" set bestaande uit een Xbox als DVDspeler, een Marantz SR-4300, Magnat Motion speakers wat dus een totaal van net onder de 1200 betekent (En zonder Xbox dus precies 1001 euro in mijn geval) klinkt het af en toe boven verwachting. De speakers zijn retescherp en komen TE dicht in de buurt van de Monitor Audio Bronze B4 speakers kwa klank (de enige alternatieve speaker die ik op het oog had, ware het niet dat die op 999,- kwamen voor alleen speakers minus subwoofer)

Ik moet alleen de subwoofer nog temmen, ik ben bang dat ie meer kan dat dat ik ervan nodig heb :D (vandaag tijdens Starwars wat mee zitten pielen, voel ineens dikke dotten lucht over mijn hand gespuwd worden, schrok me rot :D)

Welke Magnat motion speakers heb je? Welke sub heb je? Ook van Magnat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jur schreef op 21 October 2003 @ 23:51:
Aan Blue Eyes kan je niet gebalanceerd spelen?
En wanneer je cinch gebruikt dien je dan de XLR niet te short strappen? (pootje 1 en 3 doorverbinden).
Die Vincent heeft een schakelaartje waarmee je balanced/unbalanced kan selecteren. Dan wordt intern pin 1 en 3 doorverbonden. Dit is inprincipe niet nodig echter je verliest dan behoorlijk wat gain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 08:39:
[...]

Die Vincent heeft een schakelaartje waarmee je balanced/unbalanced kan selecteren. Dan wordt intern pin 1 en 3 doorverbonden. Dit is inprincipe niet nodig echter je verliest dan behoorlijk wat gain.
Bovendien is balanced niet altijd beter ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 09:12:
[...]

Bovendien is balanced niet altijd beter ;) .
huh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 03:16:
[...]

Welke Magnat motion speakers heb je? Welke sub heb je? Ook van Magnat?
Magnat Motion 88 voor L en R, Magnat Motion Centre 210, en 2x Magnat Motion 110 voor rears, Magnat Motion Sub 250 A

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

skullsplitter schreef op 22 October 2003 @ 14:47:
[...]

Magnat Motion 88 voor L en R, Magnat Motion Centre 210, en 2x Magnat Motion 110 voor rears, Magnat Motion Sub 250 A
Fotootje? ;)

..

P.S : Mijn "nieuwe" sub is onderweg. JBL PSW-1200 Powered Subwoofer. Zowat het enigste fatsoenlijke wat mijn budget aankon voor de moment... Tis alleszins beter als een sub die maar net even laag gaat als je rears :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

TomSwinnen schreef op 22 October 2003 @ 19:23:
[...]

Fotootje? ;)

..

P.S : Mijn "nieuwe" sub is onderweg. JBL PSW-1200 Powered Subwoofer. Zowat het enigste fatsoenlijke wat mijn budget aankon voor de moment... Tis alleszins beter als een sub die maar net even laag gaat als je rears :p
For the hearing impared ;) :

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

skullsplitter schreef op 22 oktober 2003 @ 20:03:
[...]

For the hearing impared ;) :

[...]
Voor de slechtzienden eerder hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Merci allemaal.

De rotel valt wel een beetje weg idd, ook kwa geluid gelukkig ;)

Over gebalanceerd: de Rotel RSP1066 heeft geen gebalanceerde ingangen / uitgangen. Dat zal een toekomst upgrade kunnen zijn.

Vincent heeft recentelijk wel een pre/pro uitgebracht dat gebalanceerd uit/in heeft. De prijs is zelfs onder de 2000 euro, de klank schijnt enorm goed te zijn, maar het is verder erg beperkt in mogelijkheden voor het afstellen, vaste cross over etc. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

vanmiddag bezig geweest met t lassen van een speaker standaardje :) was vrij snel gemaakt, zonder eerst een ontwerp gemaakt te hebben OID.
Ik moet em nog verven, dat rood is gelukkig de grondverd.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/IMG_1593TN.jpg
edit: hij is niet per ongeluk scheef ofzo, maar de buis loopt van de voorkant van de voet naar de achterkant(tegen de muur)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delfgauw/stereo/IMG_1596TN.jpg
zo hoef ik em niet meer op een lege doos op me bed te zetten :)

[ Voor 14% gewijzigd door _ferry_ op 22-10-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enige tijd volg ik dit topic en forum met grote interesse. Hoogste tijd dat ik mijn set (in aanbouw) laat zien. Het is een eenvoudige stereo opstelling.

Eerst de speaker:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/sovanzomeren/close%20box.JPG
Wharfedale 505.2 zijn van m'n opa geweest. Komen uit 1989. Ik wil ze gaan vervangen voor Dynaudio Audience 52 boxen.

De versterker:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/sovanzomeren/close%20versterker.JPG
Een bekende op dit forum de NAD 320BEE. De versterker (pas drie maanden oud) was in de aanbieding voor 295 euro. Was een hele goede deal, want ik zien hem nu overal voor 399 euro staan :) . Oh ja er komt ook nog goed geluid uit :P .

Het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/sovanzomeren/medium.JPG
Iets waar ik niet trots op ben... het scherm. Het beeld is wel oke, maar past zoals je ziet helemaal niet in het geheel. Ik wil hem gaan vervangen voor een 17" TFT van Hercules de Prophetview Pro920 DVI. Zo'n TFT is overigens ook heerlijk voor je ogen.

Homemade tafeltje:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/sovanzomeren/close%20voet.JPG
Let niet op het stof :) .

Omdat mijn huis nogal klein is moet mij versterker onder m'n beeldscherm. Ik moest dus zelf een mooi tafeltje maken. Bij de G*mma vond ik deze voetjes en een blad in bijna dezelfde kleur als m'n bureau. Ik vind het zelf goed gelukt omdat je denkt dat het tafeltje bij het bureau hoort, maar dat is dus niet zo.

Totaal:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/sovanzomeren/totaal.JPG
Zoals je ziet geen cd speler, want cd's zijn mij veeels te duur. Ik huur mijn muziek bij de bieb en rip de tracks die ik wil hebben met EAC en LAME encoder, dat gaat prima. Bovendien moet ik heel erg m'n best doen om het verschil te horen tussen een cd (ik geeft toe, afgespeeld op een DVD speler) en een geripped mp3tje.

Dit was dus mijn set in aanbouw. Ik weet dat de opstelling van de boxen niet ideaal is. Het liefst heb ik beide boxen natuurlijk op een stand en vrij in de ruimte staan, maar het is niet anders.

Ik post wel weer nieuwe foto's als ik het scherm en de boxen heb. Met before en after shots (dat is toch zo hot tegenwoordig?)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 16:06

Boekster

Naimoholic

Heb je geen last van strooivelden bij je monitor? Dat is vaak met 'gewone' HiFi speakers heel snel. Die zijn meestal niet afgeschermd en hebben zo'n 50cm nodig. Die van mij zorgen voor leuke kleurtjes als ik ze te dicht bij zet.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien heeft hij dat niet. ;)

Ik vind wel dat je versterker erg beperkte ventilatie mogelijkheden heeft, maar dat tafeltje hoger zetten is weer niet fijn voor je ogen. Wel een erg creatieve oplossing zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster schreef op 22 oktober 2003 @ 22:47:
Heb je geen last van strooivelden bij je monitor? Dat is vaak met 'gewone' HiFi speakers heel snel. Die zijn meestal niet afgeschermd en hebben zo'n 50cm nodig. Die van mij zorgen voor leuke kleurtjes als ik ze te dicht bij zet.
Dat viel mij inderdaad ontzettend mee. De afstand tussen scherm en box is zo'n 8 cm en ik heb helemaal geen last van strooivelden. Als ik de box nog dichterbij zet dan krijg ik wel kleurtjes op m'n scherm. Is een TFT scherm net zo vatbaar voor strooivelden als een CRT monitor? Of zijn die (on)gevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

die zijn er hele maal niet gevoelig voor, die maken nl. geen gebruik van magnetisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 23:32:
Zo te zien heeft hij dat niet. ;)

Ik vind wel dat je versterker erg beperkte ventilatie mogelijkheden heeft, maar dat tafeltje hoger zetten is weer niet fijn voor je ogen. Wel een erg creatieve oplossing zo. :)
Je ziet het niet op de foto's maar het tafeltje is best kort. De versterker heeft achter nog zo'n 5 cm ruimte. Bovendien staan de zijkanten wel mooi vrij. De NAD ging nog niet eerder in de beveiligings modus. Als ie dat wel gaat doen dan verzin ik wel weer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg die yamaha DSP-Z9 :9~ :9~ dat is een beest :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Ik heb ook weer even foto's gemaakt van mijn HT, dit is hoe de situatie hiervoor was: Afbeeldingslocatie: http://www.zwartevogel.nl/HT/medium_DCP01231.JPG
en nu heb ik wat upgrades gedaan (bank, subwoofer en TV) en nu is het geworden:
Afbeeldingslocatie: http://www.zwartevogel.nl/HT/medium_IMG_0071.JPG
Rechts de bank, links het HT gebeuren, de monitor gebruik ik eigenlijk alleen nog om divx films aan te zetten.

Specs:
Marantz SR4300
Marantz DV4200
4 x Tannoy MX3 (klik)
1 x Tannoy MXC (klik)
1 x Tannoy MX-Sub10 (ik ben vergeten deze te fotograferen)
Philips 28PW9503 (breedbeeld, 100Hz, 70cm)
Computer is een P3 450 met 19" scherm en NVidia GF2MX met tv-out (uiteraard)

nog wat pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.zwartevogel.nl/HT/medium_IMG_0065.JPG
vanuit de andere hoek van de kamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.zwartevogel.nl/HT/medium_IMG_0061.JPG
De reveiver en de DVD speler (met svcd "hack"):
Afbeeldingslocatie: http://www.zwartevogel.nl/HT/medium_IMG_0052.JPG
De achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.zwartevogel.nl/HT/medium_DCP01237.JPG
Met het licht uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.zwartevogel.nl/HT/medium_IMG_0056.JPG
en het licht aan: :)
Afbeeldingslocatie: http://www.zwartevogel.nl/HT/medium_IMG_0057.JPG

Genoeg foto's weer, laat maar horen wat jullie ervan vinden ofzo.
Tis niet de duurste HT maar er komt wel leuk geluid uit en nog belangrijker, ik ben er wel tevreden mee ;).

Oh ja, verlanglijst:
mooi meubel (iemand nog goede ideen?)

[ Voor 10% gewijzigd door Lurge op 23-10-2003 11:15 ]

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ziet er erg mooi uit. Als je een ander bureau zoekt is een lange plaat misschien een idee? zodat je alles gewoon erop ken zetten en eronder gewoon 2 ladenkastjes(waar de plaat EVT op steunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik heb zelf alles in een stellingkast staan :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Blue Eyes schreef op 20 October 2003 @ 21:03:
Hier even een foto zoals beloofd van mijn nwste aanwinst: Vincent SP991 Plus monoblokken, 100 watt klasse A en 300 watt klasse A/B. 36 Kg per stuk......!

[afbeelding]

Er staan nog wat meer foto's op de Blue-Eyes site in aanbouw .

Klik naar "huidige set" en vervolgens naar "laatste aanwinst" .
Op je site zie ik dat je eindbakkies in je rek staan. Is dat wel verstandig ? We hebben het wel over een aanzienlijk vermogen classe A, verschrikkelijk veel warmte dus !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
4POX schreef op 21 October 2003 @ 10:33:

[afbeelding]

[afbeelding]

En wat dit is ???

Ik denk dat je in je badkamer de versterker in de woonkamer harder kunt zetten.. Beetje bose AB idee
Dat is een meetmicrofoon, daarmee kan de amp zichzelf instellen kwa geluidsniveau voor surround luidsprekers, looptijden, etc.

[ Voor 52% gewijzigd door tbusquet op 23-10-2003 15:08 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurge schreef op 23 October 2003 @ 11:12:
Ik heb ook weer even foto's gemaakt van mijn HT, dit is hoe de situatie hiervoor was: [afbeelding]
en nu heb ik wat upgrades gedaan (bank, subwoofer en TV) en nu is het geworden:
[afbeelding]
Rechts de bank, links het HT gebeuren, de monitor gebruik ik eigenlijk alleen nog om divx films aan te zetten.

Specs:
Marantz SR4300
Marantz DV4200
4 x Tannoy MX3 (klik)
1 x Tannoy MXC (klik)
1 x Tannoy MX-Sub10 (ik ben vergeten deze te fotograferen)
Philips 28PW9503 (breedbeeld, 100Hz, 70cm)
Computer is een P3 450 met 19" scherm en NVidia GF2MX met tv-out (uiteraard)

nog wat pics:
[afbeelding]
vanuit de andere hoek van de kamer:
[afbeelding]
De reveiver en de DVD speler (met svcd "hack"):
[afbeelding]
De achterkant:
[afbeelding]
Met het licht uit:
[afbeelding]
en het licht aan: :)
[afbeelding]

Genoeg foto's weer, laat maar horen wat jullie ervan vinden ofzo.
Tis niet de duurste HT maar er komt wel leuk geluid uit en nog belangrijker, ik ben er wel tevreden mee ;).

Oh ja, verlanglijst:
mooi meubel (iemand nog goede ideen?)
mooie speakers, zelf heb ik ook een SR4300. Ik ben nog op zoek naar een dvd speler en speakers. Ik zal de tannoy's eens beluister i.c.m de marantz.
Ze kosten ook niet zoveel geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

aarg, na die pics van lurge zat ik even bij correct te kijken, zie ik dat die sr4300 even duur is als de yamaha v440. dan moet ik toch eerst eens gaan kijken/luisteren voordat ik echt me keuze maak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Ze kosten toen ik ze kocht 150 euro per stuk wel redelijke prijs vond ik.

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
tbusquet schreef op 23 October 2003 @ 15:01:
[...]

Op je site zie ik dat je eindbakkies in je rek staan. Is dat wel verstandig ? We hebben het wel over een aanzienlijk vermogen classe A, verschrikkelijk veel warmte dus !
Zoals je kan zien is ook het rack zeer ruim opgezet. De warmt kan heel gemakkelijk weg, dus geen probleem.

Het is wel een goed punt, dat door velen onderschat en/of vergeten wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht precies hetzelfde toen ik dit hoorde, maar toen ik klaar was met het lezen van een artikel die over balanced en unbalanced ging was het wel duidelijk. Het kan voordeliger werken maar ook nadeliger, uitproberen is de enige manier hoe je erachter zult komen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 23 October 2003 @ 22:00:
[...]

Zoals je kan zien is ook het rack zeer ruim opgezet. De warmt kan heel gemakkelijk weg, dus geen probleem.

Het is wel een goed punt, dat door velen onderschat en/of vergeten wordt!
Je merkt het vanzelf als ze uitspringen >:) :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 22:03:
[...]

Je merkt het vanzelf als ze uitspringen >:) :> .
hehe idd, en ze zullen vast wel temp. beveiligd zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 23 October 2003 @ 23:30:
[...]

hehe idd, en ze zullen vast wel temp. beveiligd zijn neem ik aan?
Gewoon harder spelen, dan wordt een klasse A versterker minder warm. (De energie gaat naar de speakers ipv de koelblokken in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 09:42:
[...]

Gewoon harder spelen, dan wordt een klasse A versterker minder warm. (De energie gaat naar de speakers ipv de koelblokken in)
Precies onbelast wordt een classe A bak het warmst ! Puur rendement verlies door volledig stoken van het vermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Hmm .. ik begin te twijfelen. De deal met die JBL sub was zo goed als rond , maar nu zie ik hier toch wel dat Magnat eigenlijk ook een paar lekkere subjes heeft .. oa :
http://www.bestekeus.nl/s..._152_172/products_id/2235
http://www.bestekeus.nl/s..._152_172/products_id/2236
http://cgi.benl.ebay.be/w...3356912671&category=22005

En eigenlijk zie ik die Magnat's beter zitten .. ( vooral omdat ik nog 4-5 weken mag wachten op de JBL en hij nogal slechte reviews krijgt .. )

Over Magnat vind ik dan weer géén reviews.. kan iemand mij meer vertellen over Magnat en de kwaliteit van hun subs? Want ik weet dat er hier een paar Magnatters zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ben persoonlijk niet zon fan van JBL, maar mijn magnatje bevalt me prima, maar dat weet je inmiddels al ;)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm .. ik begin te twijfelen. De deal met die JBL sub was zo goed als rond , maar nu zie ik hier toch wel dat Magnat eigenlijk ook een paar lekkere subjes heeft .. oa :
http://www.bestekeus.nl/s..._152_172/products_id/2235
http://www.bestekeus.nl/s..._152_172/products_id/2236
http://cgi.benl.ebay.be/w...912671&category=22005

En eigenlijk zie ik die Magnat's beter zitten .. ( vooral omdat ik nog 4-5 weken mag wachten op de JBL en hij nogal slechte reviews krijgt .. )

Over Magnat vind ik dan weer géén reviews.. kan iemand mij meer vertellen over Magnat en de kwaliteit van hun subs? Want ik weet dat er hier een paar Magnatters zitten
Allemaal speelgoed dat is het in die prijsklasse. Kunt beter zelfbouwen :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 00:14:
[...]

Geloof je het zelf?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 00:14:
[...]

Geen :
- tijd
- mogelijkheid
- gereedschap
- motivatie
- kennis/techniek

Do I have to go on? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

TomSwinnen schreef op 25 oktober 2003 @ 00:36:
[...]

Geen :
- tijd
- mogelijkheid
- gereedschap
- motivatie
- kennis/techniek

Do I have to go on? ;)
Ja, want:

Geen tijd: hoeveel bedijven ofzo moet je dan draaiende houden? 'Geen tijd' zeggen mensen altijd als ze bedoelen 'geen zin'.....maakt mij niks uit, maar zeg het dan meteen.

Geen mogelijkheid: is niet een reden op zich, maar het resultaat van de opgegeven redenen.

Geen motivatie: OK....dat kan.

Geen kennis/techniek......dat hoeft niet al te veel moeite te kosten.

disclaimer

Ik wil je trouwens niet op andere gedachten brengen, maar ik kon er gewoon wat tegen in verzinnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ben gewoon lui ... zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 16:35

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

zimbab schreef op 25 October 2003 @ 01:00:
[...]

Ja, want:

Geen tijd: hoeveel bedijven ofzo moet je dan draaiende houden? 'Geen tijd' zeggen mensen altijd als ze bedoelen 'geen zin'.....maakt mij niks uit, maar zeg het dan meteen.
Ik noem het in dat geval altijd geen prioritijd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Freekdernatuur schreef op 25 October 2003 @ 11:51:
[...]

Ik noem het in dat geval altijd geen prioritijd :7
Haha , grapjas :Y) ;)

Anyway , hij is besteld uit Duitsland .. de Magnat 130A ( of 300A whatever ..)
Afbeeldingslocatie: http://www.all-in-one-house.de/MotionSub130A.jpg

What an animal >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
TomSwinnen schreef op 25 oktober 2003 @ 00:36:
[...]

Geen :
- tijd
- mogelijkheid
- gereedschap
- motivatie
- kennis/techniek

Do I have to go on?

Ja, want:

Geen mogelijkheid: is niet een reden op zich, maar het resultaat van de opgegeven redenen.

Geen motivatie: OK....dat kan.

Geen kennis/techniek......dat hoeft niet al te veel moeite te kosten.

Als je een beetje (mooie) speaker wilt bouwen moet toch echt wel wat kennis in huis hebben lijkt me ;)
Btw. voor mijn Ht check mn site

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

So als je hem zo ziet lijkt ie idd wel huge. Alvast veel plezier ermee :9

ps. kom op we zijn toch tweakers we hebben twee rechterhanden en als het aan de kennis ligt vragen we het hier aan mensen die het wel weten en motivatie heb je toch wel als je weet dat je strax een vette sub in je kamer hebt staan.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Met niet al te veel moeite bedoel ik ook eigenlijk dat het niet al te veel moeite kost om er info over te vinden....op internet kun je echt HEEL veel vinden over DIY-subs en er zijn ook zat met kant en klare bouwplannen....beproefde concepten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

zimbab schreef op 25 October 2003 @ 14:30:
Met niet al te veel moeite bedoel ik ook eigenlijk dat het niet al te veel moeite kost om er info over te vinden....op internet kun je echt HEEL veel vinden over DIY-subs en er zijn ook zat met kant en klare bouwplannen....beproefde concepten dus.
Alleen zit je dan wel een prijsklasse of 2 hoger, en dat vergeten een hoop hier...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 13:44:

Btw. voor mijn Ht check mn site
Neej, das leuk, doodleuk speakers erop zetten en bij de foto's ontdekken dat je ze helemaal niet hebt...

Daarnaast DVD's met dubieuze herkomst :X

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

skullsplitter schreef op 25 October 2003 @ 15:37:

Alleen zit je dan wel een prijsklasse of 2 hoger, en dat vergeten een hoop hier...
?? Hoe bedoel je? Ik bedoel niet kant en klare bouwpakketten van Speakerland ofzo, maar gewoon online CAD tekeningen van de kast enzo. Moet je zelf alleen de driver, amp en kastmateriaal kopen en op maat zagen en in elkaar plakken. Dan zit je volgens mij toch echt wel een prijsklasse of twee lager dan een kant en klare sub hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

de subwoofer die hij nu besteld heeft kost bij bestekeus.nl 213 euro. Het is moeilijk om voor dat bedrag zelf een actieve subwoofer te bouwen denk ik (die zoveel beter is dat het het waard is er zoveel tijd en moeite in te steken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Oh...op die fiets....dan is het wel lastig ja.

Edit: we kleuren nu wel goed bij elkaar Razorfist!

[ Voor 42% gewijzigd door zimbab op 25-10-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de pics van mijn setje er nog bij zetten, maar aangezien ik over een week of 6 in het nieuwe huis vertoef lijkt het me makkelijker dan de volledige opstelling te posten :)

Ik ga deze week eens echt goed rondneuzen voor een tv, maar die komt pas in het nieuwe huis te staan. (ik ga niet voor mijn lol met 60-70kg sjouwen :) )

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Razorfist schreef op 25 October 2003 @ 16:48:
de subwoofer die hij nu besteld heeft kost bij bestekeus.nl 213 euro. Het is moeilijk om voor dat bedrag zelf een actieve subwoofer te bouwen denk ik (die zoveel beter is dat het het waard is er zoveel tijd en moeite in te steken)
130 € in duitsland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

zimbab schreef op 25 October 2003 @ 15:45:
[...]

?? Hoe bedoel je? Ik bedoel niet kant en klare bouwpakketten van Speakerland ofzo, maar gewoon online CAD tekeningen van de kast enzo. Moet je zelf alleen de driver, amp en kastmateriaal kopen en op maat zagen en in elkaar plakken. Dan zit je volgens mij toch echt wel een prijsklasse of twee lager dan een kant en klare sub hoor.
Maar dan heb je niet dezelfde subwoofer, wel? Binnen dezelfde prijsklassen is vaak nogal moeilijk...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:53

w00Dy

Make soap, not war

Had je dringend een sub nodig ofzo ? Als ik jouw was had ik ff door gespaard, een SVS heb je al voor 800 hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

w00Dy schreef op 26 October 2003 @ 00:56:
[...]
Had je dringend een sub nodig ofzo ? Als ik jouw was had ik ff door gespaard, een SVS heb je al voor 800 hoor ;)
Ja ik heb inderdaad dringend een sub nodig .. men frontjes kunnen film geweld niet echt aan alleen en mijn oude sub is verkocht.

[ Voor 1% gewijzigd door TomSwinnen op 26-10-2003 01:11 . Reden: typfoutje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

Nou , hier zitten zoveel Hifi- home entertainment liefhebbers ... laat ik mijn vraagjes even hier stellen.

Mijn vraag is moet ik een subwoofer ???

ik heb op dit moment voor
Fronts B&W 603 S3
Rears B&W 602 S3
center B&W LCR600

dit alles aangesloten op een marantz 4300

Maaaar ik heb dus geen Subwoofer!!!

Nu is de vraag heb ik die nodig ? Heeft het meerwaarde ?

Destijds bij de aanschaf , heb ik geen sub gekocht omdat deze echt buiten het budget lag , een B&W asw650 ?? 600 ?? kost al snel een dikke 500,- euro of meer dacht ik ..

Ik kijk per week toch wel zo'n 3/4 films en luister verder veel mp3 over de set..
Echt missen doe ik de sub op dit moment niet , maar toch begint er iets te knagen , mis ik nu wat ???

Ik heb verder een kleine kamer , 4,5 x 4 m Dus met deze boxen daar komt meer dan voldoende geluid uit , om de kamer goed te vullen.

Mijn vraag .... kan ik beter sparen en een bijpassende sub kopen van B&W, zodat hij precies is afgestemd op de rest van de set...
of kan ik misschien een goedkopere sub nemen van een minder merk ??
Rel quake II ? 2ehands ? past dit wel ??

(ik wil eingelijk niet zoveel geld kwijt aan een sub ) die misschien niet veel meerwaarde heeft.... (me weet dus echt niet hoe het zou klinken met sub!)

Wie heeft tips advies voor deze beginnende home-entertainer :P

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@xdc: een goede audiozaak kan je vast wel een subwoofer lenen voor een weekendje. Dan kan je proberen of je het de moeite vind of niet. Ik draai zelf zonder, maar wil op termijn eventueel wel weer een subwoofer (of m'n fronts vervangen door 802's :)). Voor surround voegt het zeker wat toe, maar je buren kunnen er ook meer van genieten, dus houd daar rekening mee.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.