Het Half Life2 SRC only topic

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.251 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
hier ook wmv codec is nou eenmaal bagger :/

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

WJP schreef op 05 October 2003 @ 16:02:
[...]

hmm. hij is 40 seconden, maar hij doet het hier maar 10 seconden :/
zelfde probleem hier, maar wat ik zie is indrukwekkend...

edit:

spuit 11 :o

[ Voor 7% gewijzigd door BoyGenius op 05-10-2003 16:04 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke codec gebruikt het filmpje? Ik kan het niet afspelen..

//edit: Pfff, in een paar sec weer zoveel posts erbij, had ik niet gezien :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
bolleh schreef op 05 October 2003 @ 16:03:
hmm ik vind het echt zwak hoor dat ze nu met zn allen proberen om het werkend te krijgen enzow, maar wel stellen dat ze de grootste fans van de game zijn, en dan toch iets doen waar de makers van HL2 de schurft van krijgen als ze er jaren aan hebben gewerkt.

tuurlijk is het leuk om te experimenteren, maar dit vind ik gewoon zwak, dr zijn gewoon bepaalde limits maarja blijkbaar malen "gamers" daar niet zo om

ik wil heel graag in de games industrie werken en zit nu ook al bij een beginnend bedrijf, maar van nieuws zoals dit zakt je de moed in de schoenen en krijg je het gevoel van "waar doe ik het in godsnaam voor"
Kom op, de mensen die nu aan het freubelen zijn, zijn niet 'de gamers', want normaliter zijn de echte gamers geen programmeurs. Dit zijn gewoon nerds, die willen zien hoever ze komen met die source. Die worden erg blij van een draaiende cube op het scherm maar een gamer heeft daar geen reet aan. Jij als content-producer zou toch moeten weten dat content key is voor een goed eind-resultaat dat aanslaat bij gamers, niet de engine erachter, dat is een tool om de content te tonen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BasieP schreef op 05 oktober 2003 @ 15:39:
got is niet aansprakelijk voor de inhoud van het forum dacht ik.

natuurlijk zal got z'n reputatie goed willenhouden en zich netjes aan alle regeltjes houden.

maar aangezien we hier alleen maar bespreken wat we ergens anders horen zie ik niet in dat het illegaal is
Jammer maar dat gaat niet op. Dat zou betekenen dat ze wares en racisme ook mogen toestaan, wat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Nou me studiemaat heeft stukje werkend, waarbij je rond kan lopen. Ff tjekken. Ik zal er ff een filmpje van maken(als me dat lukt).

ok simpel :| lopen en springen, nou ik kan zeggen dat ik HL2 heb gespeeld >:) :/

[ Voor 25% gewijzigd door Tripp op 05-10-2003 16:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor ; hij staat al precompiled op inet, incl. maps :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 16:11:
Executor ; hij staat al precompiled op inet, incl. maps :).
ik loop achter *D.

die maps zijn wel zelfgemaakte? of ook echt door die van VALVE gemaakt (en gejat) zijn.

owja weet het al, moet je die file veranderen, kejje die andere maps spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tripp op 05-10-2003 16:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Nelis schreef op 05 October 2003 @ 16:08:
[...]

Jammer maar dat gaat niet op. Dat zou betekenen dat ze wares en racisme ook mogen toestaan, wat niet zo is.
racisme is nederlandse grondwet, dus daar kom je niet onderuit, (en ik snap ook niet waar je dat vandaan haalt)

en warez mag ook niet, maar je mag wel praten over warez, zolang je geen warez post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ze zijn nu bezig met het menu

*hmm url werkt niet.. maar het zag er iig goed uit*

[ Voor 54% gewijzigd door Flyduck op 05-10-2003 16:32 ]

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BasieP schreef op 05 October 2003 @ 16:29:
[...]

racisme is nederlandse grondwet, dus daar kom je niet onderuit, (en ik snap ook niet waar je dat vandaan haalt)
Omdat dat evengoed illegaal is misschien? Je mag er wel over praten maar geen stukken source posten bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Nelis schreef op 05 oktober 2003 @ 16:33:
Omdat dat evengoed illegaal is misschien? Je mag er wel over praten maar geen stukken source posten bijv
Citeren uit copyrighted materiaal mag altijd, dus je mag wel snippets posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

lol je kan doodgaan, moet je de gravity eens op -1242 zetten en dan weer op 8000000. dikek error :P, want doodgaan zit er niet bij :D

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
executor schreef op 05 October 2003 @ 16:35:
lol je kan doodgaan, moet je de gravity eens op -1242 zetten en dan weer op 8000000. dikek error :P, want doodgaan zit er niet bij :D
das niet waar, je kan wel doodgaan, maar je mist geluiden van het vallen enzo, bloed, etc. etc.
en daar krijg je de error van

het is inmiddels weer dag in america, en ik kan me voorstellen dat gabe op de zondag gewoon doorwerkt.

weet iemand of er al wat meer info is van valve zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@executor ; gewoon hobby maps, met multiplayer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Ik word hier echt bang van dat de code de echte is en dat ze misschien het hele game ook hebben gejat ... Ik hoop voor valve dat ze een goeie tactiek gebruiken om dit alles te counteren dan want anders ... Dat ze het game maar niet uitstellen want als ze het uitstellen gaan nog meer mensen de beta's downloaden en spelen. Ik blijf er momenteel nog af maar als ik hoor dat het spel meer dan 2 maand wordt verschoven ga ik zeker die beta's proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De source is echt, dat is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 16:57:
De source is echt, dat is een feit.
Toch wacht ik nog op een officieel bericht van Valve (liefst via hun eigen website).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Letsnow schreef op 05 October 2003 @ 16:49:
Ik word hier echt bang van dat de code de echte is en dat ze misschien het hele game ook hebben gejat ... Ik hoop voor valve dat ze een goeie tactiek gebruiken om dit alles te counteren dan want anders ... Dat ze het game maar niet uitstellen want als ze het uitstellen gaan nog meer mensen de beta's downloaden en spelen. Ik blijf er momenteel nog af maar als ik hoor dat het spel meer dan 2 maand wordt verschoven ga ik zeker die beta's proberen.
Ok en vertel ons nu eens wat we niet weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 16:59:
[...]

Ok en vertel ons nu eens wat we niet weten :D
Ik wou gewoon eens zeggen wat de gevolgen van het vrijmaken van de source voor mij waren. En als we alleen zouden reageren als er iets nieuws was zouden we nog geen 5 paginas ver zijn in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delphi schreef op 05 October 2003 @ 16:58:
[...]

Toch wacht ik nog op een officieel bericht van Valve (liefst via hun eigen website).
Ik draai hem zelf de hele tijd en met mij vele anderen. En gezien de qwaz map werken de liquids ook wat weer laat zien dat het HL1 niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Delphi schreef op 05 October 2003 @ 16:58:
[...]

heb jij al een bericht over halflife 2 op valve's site gezien, ooit?
nou, ik niet... :O
bijvoorbeeld ook niet over het niet halen van 30sept en het hacken...
op forums zwerft wel een nieuwe reactie van Gabe rond, lijkt me aardig echt, maar hij zei niet al te veel nieuws... :z
behalve dan wat voor software er waarschijnlijk is gebruikt voor het hacken, nou ja, daar doe ik toch niet zo veel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

BasieP schreef op 05 October 2003 @ 16:37:
[...]

das niet waar, je kan wel doodgaan, maar je mist geluiden van het vallen enzo, bloed, etc. etc.
en daar krijg je de error van

het is inmiddels weer dag in america, en ik kan me voorstellen dat gabe op de zondag gewoon doorwerkt.

weet iemand of er al wat meer info is van valve zelf?
zegh ik dat je niet dood kan gaan :?

beter lezen :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb niet het hele topic tot in het detail doorgenomen, maar waarom zeuren we (de gamers) nou zo dat een game (source) eerder uitkomt dan de bedoeling was?

Nu hebben meerdere gamesmakers op een oneerlijke manier de beschikking gekregen over heel erg mooi spul, en dat kunnen ze dan (op een licht verbouwde manier) weer gebruiken in hun eigen games.

Valve verliest er wel door, maar voor de consument komen er veel mooie nieuwe dingen aan.

En een echte gamer koopt zijn speelgoed.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik vind het totaal belachelijk en schandalig dat dit topic uberhaupt op dit Forum wordt toegestaan, GOT support hiermee nu eigenlijk indirect dat iedereen hier nu terecht kan met vragen, links en informatie hoe deze gestolen sourcecode tot iets werkbaars te krijgen is en wat de laatste stand van zaken in deze ontwikkeling is. En als je dan hoort wat een modje roept als ze er eventueel op worden aangesproken (zoiets als "dan trashen we gewoon het hele topic") tja dan is dat toch behoorlijk triest hoor.

Dat er op IRC openlijk over wordt gechat en plaatjes worden gepost kan je niet tegenhouden, op een respectabel en bekend forum als GOT hoort dat wel te worden geboycot.

Maar goed, mijn mening en te zien a/d snelle groei van dit topic, niet 1 die gedeeld wordt door veel anderen hier :\ dus ik zal me verder op de vlakte houden maar wou dit toch effe kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
DOOMer schreef op 05 October 2003 @ 17:18:
Ik vind het totaal belachelijk en schandalig dat dit topic uberhaupt op dit Forum wordt toegestaan, GOT support hiermee nu eigenlijk indirect dat iedereen hier nu terecht kan met vragen, links en informatie hoe deze gestolen sourcecode tot iets werkbaars te krijgen is en wat de laatste stand van zaken in deze ontwikkeling is. En als je dan hoort wat een modje roept als ze er eventueel op worden aangesproken (zoiets als "dan trashen we gewoon het hele topic") tja dan is dat toch behoorlijk triest hoor.

Dat er op IRC openlijk over wordt gechat en plaatjes worden gepost kan je niet tegenhouden, op een respectabel en bekend forum als GOT hoort dat wel te worden geboycot.

Maar goed, mijn mening en te zien a/d snelle groei van dit topic, niet 1 die gedeeld wordt door veel anderen hier :\ dus ik zal me verder op de vlakte houden maar wou dit toch effe kwijt.
IK heb hier anders nog nergens een link naar iets anders dan een plaatje of filmpje tegengekomen hoor. Het wordt hier allemaal heel netjes gehouden imho.

wel die c++ compiler, maar das gewoon een stukje legale software.

[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 05-10-2003 17:20 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow

Ik blijf graag op de hoogte van wat er gebeurd met HL2 en als ik dat hier (omdat het ander topic gesloten werd) kan lezen ben ik er echt tevreden mee. Anders moet ik het op een of andere warez forum gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:31
Resistor, de source is heel iets anders als de game, als bv ID ofzo de source ook in handen krijgt (wat vast wel zal gebeuren of al is gebeurt) kunnen hun bv kijken hoe alles werkt, en in hun eigen toekomstige 3d engines bouwen zonder er licentie kosten voor te moeten betalen, dus valve verliest er VEEL door, en niet alleen bv de verkopen (en de je hebt nu nog niet het hele spel, maar alleen maar de code, de maps en zo die zijn er niet)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Kan er mij iemand vertellen op welke irc server en in welk channel dit onderwerp besproken wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je dan hoort wat een modje roept als ze er eventueel op worden aangesproken (zoiets als "dan trashen we gewoon het hele topic") tja dan is dat toch behoorlijk triest hoor.
Dat bedoelt hij meer als grap denk ik.
Of als er om gevraagd wordt door valve om dit te trashen, tja wat moeten ze doen dan, juist trashen.
Hij bedoelt het denk ik niet om bewijs mee te verdoezelen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

M1lamb3r schreef op 05 October 2003 @ 17:23:
Resistor, de source is heel iets anders als de game, als bv ID ofzo de source ook in handen krijgt (wat vast wel zal gebeuren of al is gebeurt) kunnen hun bv kijken hoe alles werkt, en in hun eigen toekomstige 3d engines bouwen zonder er licentie kosten voor te moeten betalen, dus valve verliest er VEEL door, en niet alleen bv de verkopen (en de je hebt nu nog niet het hele spel, maar alleen maar de code, de maps en zo die zijn er niet)
Dat zei ik toch, mooi spul in de zin van de engines.

Valve verliest heel veel, het zou best kunnen dat ze zwaar in de problemen komen.

Ik heb al moeite met C, en Assenbly, dus aan deze code ga ik helemaal niet beginnen om te ontleden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

-ETz-Memphis Z schreef op 05 October 2003 @ 17:24:
Kan er mij iemand vertellen op welke irc server en in welk channel dit onderwerp besproken wordt? :)
irc.quakenet.org #hl2-source
irc.tweakers.net #hl2source

:)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
- There are 2 fake screenshots that someone posted previously, one from UT2K3 and another that was photoshopped.

eradicator maakt het al tot hl2world.com :P
http://www.hl2world.com/article87.html

(tevens daar een bericht dat er een hl2 beta in omloop is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:35

Infernis

Psychotic Weaboo

ach ja, laat ze allemaal maar zinloos prutsen. Ik wacht wel op de volledige en mooi afgewerkte versie in de winkels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 22:16
ja wel grappig dit, die gasten vern**ken hun hele weekend aan de leipe code, en wat kunnen ze? :?

lopen in een vierkante kamer van steen, met wat paarse kippen op grond, en zodra ze maar iets doen loopt het vast, leuk :/

er is nu BTW al een level met buitenomgeving in de omloop :o

[ Voor 13% gewijzigd door T7D_Sneezy op 05-10-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T7D_Sneezy schreef op 05 October 2003 @ 17:49:
ja wel grappig dit, die gasten vern**ken hun hele weekend aan de leipe code, en wat kunnen ze? :?

lopen in een vierkante kamer van steen, met wat paarse kippen op grond, en zodra ze maar iets doen loopt het vast, leuk :/
Post dan niet, we zijn tweakers en doen dit soort dingen omdat we het leuk vinden. Sommige mensen krijgen er nog eenmaal een kick van als ze paarse stipjes in een grijze kubus zien lopen omdat ze begrijpen wat erachter zit en wat het betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is GEEN half-life 2 beta in omloop...bron: www.halflife2.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16
T7D_Sneezy schreef op 05 oktober 2003 @ 17:49:

er is nu BTW al een level met buitenomgeving in de omloop :o
Ach het is eens wat anders dan je dood ergeren aan het cheaten in CS :)
Of het gezijk van ouders,vriendin/vriend aan te horen .

En de tijd gaat ook wel lekker snel, en waarom niet misschien steken ze er nog wat van op mn is nooit te oud om te leren .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat het geen ruk uitmaakt voor de omzet van van Value of de source nu op inet staat.

De source zoals die nu is, is oud en mist een hoop externe code. Er is geen enkele partij die zijn product op deze HL2 source gaat baseren, omdat die totaal niet final is en daarom waarschijnlijk nog vol bugs zit. Probeer die dan maar eens te vinden en op te lossen als iemand die totaal niet in de engine thuis is. Voor een speelbare HL2 is deze code dus ook nog niet gereed, al hadden ze wellicht content.

Het enige wat er nu rondzweeft is een verzameling beschadigde blokken zonder handleiding, en er is niemand die precies weet waar de beschadigingen zitten, en op welke manier ze bij elkaar moeten worden gezet.

Het is vervelend voor Valve, omdat er toch wat "geheim van de smid" materiaal tussenzit, maar voor de rest is er niet zoveel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 10-09 22:16
ze hadden al een tijdje een veel beter code denk ik, want wat ze op de e3 lieten zien was gewoon super, dat kan denk ik nooit met deze code zijn geweest,
maar waarom bewaren ze die oudere dan toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
T7D_Sneezy schreef op 05 oktober 2003 @ 18:00:
ze hadden al een tijdje een veel beter code denk ik, want wat ze op de e3 lieten zien was gewoon super, dat kan denk ik nooit met deze code zijn geweest,
maar waarom bewaren ze die oudere dan toch? :?
Weet jij wat er mis is met deze code dan? Niets, er ontbreken alleen resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
http://www.uploadit.org/files/051003-scene2.jpg <-- je buitenlevel

als dit zo doorgaat hebben we over een week gewoon een goed draaiende engine.

ik zit eigenlijk te wachten tot er texture artists en modellers komen die hl2 models kunnen maken. dan komt er iets van de grond.
zoiets als de eerste open source hl2 mod ;)

Afbeeldingslocatie: http://pigfreezer.free.fr/hl2-mapping.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door BasieP op 05-10-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik denk dat het niet ver komt totdat er materials worden gedefinieerd, zodat de dx8 en dx9 shaders kunnen worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 20:20

Bjk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat ook weer wat nieuwe ''informatie'' al weet je natuurlijk nooit of dat waar is...

http://gtwy.hl2arena.com/#latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

volgens mij gaat het best veel geld opleveren als de grotere halflife sites nu wat extra banners neerzetten!
erg veel hl2 sites zijn nu traag, iedereen wilt toch weten hoe het zit, of het misschien zelfs zelf zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
BasieP schreef op 05 oktober 2003 @ 18:09:
http://www.uploadit.org/files/051003-scene2.jpg <-- je buitenlevel

als dit zo doorgaat hebben we over een week gewoon een goed draaiende engine.

ik zit eigenlijk te wachten tot er texture artists en modellers komen die hl2 models kunnen maken. dan komt er iets van de grond.
zoiets als de eerste open source hl2 mod ;)

[afbeelding]
hahahaha! rofl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebbuh nu een menutje inelkaar gesoept.. :)

http://www.uploadit.org/files/051003-menu.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Dit doet me weer denken aan de leak van Doom³ .Iedereen keek de bestandjes na , probeerde maps en models te maken, fouten herstellen enz... Toffe tijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
ATi Staff: Leak Suspect? posted by rec @ 4:20pm
Sunday 5th October, 2003
The unintelligent and uninformed web-wide have speculated that the leak was potentially master-minded by ATi's Guennada Riguer, one of their software engineers from Canada, after noticing his name appear numerous times in the Half-Life 2 source code.

ATi promote that the coders name scattered through-out the source is no mystery, the The Inquirier reports. They state that these findings bare no significance to the leak, only to the code written specifically during the development process.
bron: halflife2.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XoiN schreef op 05 October 2003 @ 19:01:
[...]

hmmm. this could get interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
XoiN schreef op 05 October 2003 @ 19:01:
[...]

:) dat zou wat wezen zeg :D

EN nu geen gratis HL2 meer bij ATI .

EN ik heb nog wel een R9600pro aan geschaft voor dit spel .
dus vanmij hoeft hij er niet meer gratis bij te zitten.

Maar dat zou niet leuk zijn voor de pubers die nu aan het sparen zijn voor die nieuwe kaart met HL2 er bij.

Dus van mij mag hij er gewoon bij komen .

[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 05-10-2003 19:13 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
ATi heeft 6 miljoen $ betaalt aldus de register, dus reken maar dat die er wel komt.

nog een menu-tje:
Afbeeldingslocatie: http://mitglied.lycos.de/Teranite/Pics/hl2.jpg

(link posted op irc.quakenet.org)

[ Voor 11% gewijzigd door EfBe op 05-10-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

offtopic:
Zie mijn sig voor T.net HL2 channel

ik zal hier een screen posten van mijn menu+bg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.vanzalm/mplayerhl2.jpg

Eerste GoT multiplayer potje Halflife 2 ^^;;. Met dank aan #halflife2source op irc.tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 10:33

ErA

M1lamb3r schreef op 05 October 2003 @ 17:41:
- There are 2 fake screenshots that someone posted previously, one from UT2K3 and another that was photoshopped.

eradicator maakt het al tot hl2world.com :P
http://www.hl2world.com/article87.html

(tevens daar een bericht dat er een hl2 beta in omloop is)
Haha, en dat alleen maar omdat ik wilde laten zien, hoe makkelijk het is om die shit te faken. ROFL (en nu kijken wat @home doet :-) (kan momenteel niet op me webspace onderhoud maar ben benieuwd hoeveel hits me pic heeft gehad :x ) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

ErAdiCToR schreef op 05 October 2003 @ 19:30:
[...]

Haha, en dat alleen maar omdat ik wilde laten zien, hoe makkelijk het is om die shit te faken. ROFL (en nu kijken wat @home doet :-) (kan momenteel niet op me webspace onderhoud maar ben benieuwd hoeveel hits me pic heeft gehad :x ) )
En dat allemaal omdat ik zo vriendenlijk was het op het irc kanaal te laten showen :D (okeej de meeste credits gaan naar jouw, maar toch... :D)

Als iemand hier nou iets maakt wat echt foking veel op HL2 lijkt... kijken hoever we daarmee komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

LoL @ Dark en Eradicator

dit zijn leuke tijden :P

Ik ga zelf niet moeilijk lopen doen.... w8 gewoon lekker tot ie in de schappen ligt :z

[ Voor 47% gewijzigd door b3ta op 05-10-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
http://members.home.nl/d.hagenaars/mp.avi
GoTters aan het multiplayeren in HL2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 23:13

Maxow

Hidden Sound System

mwoah, in hl2... Ik vind het persoonlijk meer iets van, creatie dmv HL2 source ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Ik zal dit maar niet posten op IRC omdat je dan een server load niet meer normaal krijgt... Of jij moet zeggen dat het mag, dan doe ik het graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
tid @ home webspace, ik heb er geen last van, mijn icon zal alleen wat trager laden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ook nog eens voor een groot gedeelte HL1 source is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 19:50:
[...]

Welke ook nog eens voor een groot gedeelte HL1 source is.
correctie: source niet, resources wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreeHL2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:46

Jap

No worries

Woei, ze hebben teminste geen max fps meer :)

http://www.axiris.net/~jap/pics/hl2-fps.png

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op 05 October 2003 @ 19:55:
[...]

correctie: source niet, resources wel
correctie, source ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 23:13

Maxow

Hidden Sound System

wat ik me nu afvraag aan diegene die de code hebben en er ook wat wijs uit kunnen worden: Zit er in de source code veel code waar rechten voor zijn aangevraagd bij andere bedrijven (dus waar valve veel geld voor heeft moeten betalen om te mogen gebruiken). Zo nee, dan is dit dus een code die (bijna) compleet van valve zelf komt. Is het dan niet mogelijk dat Valve deze code expres heeft laten lekken zodat iedereen al bezig kan met het eventueel maken van mods voor HL2 en dat deze code een niet up-to-date versie is van de huidige code (die valve dus nu heeft). En dat de code die gelekt is misschien meer multi-player bugs heeft, die er nu al uit zijn gehaald, zodat cheaters alsnog niks aan hun cheats hebben die ze voor deze source hebben gemaakt?
(dus dat Gabe Newell gewoon een beetje meespeeld)

(trouwens, vóór de release van HL2 zelf zou er toch een map / model editor komen, zodat er al mods gemaakt konden worden?? Misschien dat dit de manier van Valve is om dit te releasen? :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
misschien kan je hier wat bronnen voor geven?

iedereen weet dat het om de hl2 code gaat, waarom zeg jij dan dat het om de hl1 source gaat?

@ maxow: ja ik kan er wijs uit, ik kom een boel te weten over wat de engine allemaal kan enzo, maar ik kan't hierniet compilen enzo, wegens gebrek aan programma's enzo (en ken ook geen vc++)

[ Voor 26% gewijzigd door BasieP op 05-10-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:35

-db-

Hoi

Ik ben begonnen aan het moddelen van een antlion:
Afbeeldingslocatie: http://www.planethalflife.com/half-life2/enemies/antlion.jpg
(misschien wil iemand het om in zijn eigen gecompilede hl2 te stoppen.)
Zie hier de resultaten tot nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ant-lion(-db-).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ant-lion-side(-db-).jpg
Deze heb ik wel veel te veel polygonen gegeven, maar dat is omdat hij nog niet getextured is en er toch een beetje moet uitzien.

(Ow ja, als het niet de bedoeling is om dit soort dingen, die niet direkt met de geleakte source te maken hebben, hier te posten laat dit dan aub weten, dan post ik het niet meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t
dat is gewoon de manier om slapent rijk te worden . je lekt de source. iedereen modelt, mapt , mod & shit. als alles dan ergens samen op inet te vinden is download de producer het. bakt het op cd's dumpt het in de winkel en je hebt een game :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 20:53:
w00t
dat is gewoon de manier om slapent rijk te worden . je lekt de source. iedereen modelt, mapt , mod & shit. als alles dan ergens samen op inet te vinden is download de producer het. bakt het op cd's dumpt het in de winkel en je hebt een game :+
Als de producer het op het inet kan vinden kunnen anderen dat ook en is er geen reden om het te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oe en die antlion ziet er GEIL uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
lol @ mistix :D

@ db: dude, dit is best geinig mail mij anders ff een paar pics van de getexturede versie...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Mooi gemodeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit joh.. Can je hem ff naar me toe sturen ? zodat ik hem in de source kan compilen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
-db- schreef op 05 oktober 2003 @ 20:50:
Ik ben begonnen aan het moddelen van een antlion:
[afbeelding]
(misschien wil iemand het om in zijn eigen gecompilede hl2 te stoppen.)
Zie hier de resultaten tot nu:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze heb ik wel veel te veel polygonen gegeven, maar dat is omdat hij nog niet getextured is en er toch een beetje moet uitzien.

(Ow ja, als het niet de bedoeling is om dit soort dingen, die niet direkt met de geleakte source te maken hebben, hier te posten laat dit dan aub weten, dan post ik het niet meer.)
Ik wil em wel es proberen hoor, server maken lukt dus.., je kan mailen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
  • Laatst online: 25-03 09:11
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 21:11:
Ziet er goed uit joh.. Can je hem ff naar me toe sturen ? zodat ik hem in de source kan compilen ?
Wat een onzin, je compileerd een model niet in de source, je maakt er een .mdl bestand van en een texture bestand en die gebruik je vervolgens.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:37

pietje63

RTFM

Letsnow schreef op 05 oktober 2003 @ 21:01:
[...]

Als de producer het op het inet kan vinden kunnen anderen dat ook en is er geen reden om het te kopen ;)
Je betaalt voor het bundelen. Verder is het officieel dan nog steeds legaal om niet officiëele kopies te downloaden...

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat snap ik maar ik bedoel bij wijze van spreken.. Kan nu wel Multplayer doen met kippen LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Hmm misschien handig als jullie zulk soort dingen niet hier gaan doen. Model aanbieden, aantal mensen zeggen 'w00t', vervolgens vragen een aantal hem voor in hun source enz... Dat kan je beter in een irc-channel doen ofzo. Dit draadje is bedoeld voor de discussie en het laatste news over de geleakte source. Niet over 'how-to-compile' en modelen. Correct me if im wrong.

Ik wil gewoon niet dat dit draadje ook gesloten gaat worden. Dat zou erg jammer zijn aangezien er heel erg veel intresants te lezen is, met name de mensen die echt goed c++ kunnen schrijven en de code doorkijken maken intresante reply's vind ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Novah op 05-10-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Whoehoe! Heb nu ook Worldcraft gecompiled. Kan echter geen levels maken aangezien hij de game-dir wil hebben etc. Maar ja, heb het nu wel gezien. Ik laat de echte proggerds wel weer aan het werk. Als ik zie dat die al aan het "gamen" zijn... daaamn!

Mensen, dit is 100% de HL2 source code. Als je het niet gelooft ben je gewoon aan het dromen. Net als die mensen die 30 sep gewoon in de winkel stonden en het raar vonden dat HL2 blijkbaar al uitverkocht was! >:)

Ik denk ook wel dat er binnen een paar dagen een "speelbare" versie uitkomt. Met wat levels en wat models en zo. Er zijn zat mensen die het kunnen en iedereen is er nu mee bezig! Moet je je voorstellen hoe snel dit zou werken als iedereen samenwerkt. hl2.sourceforge.net, iemand noemde het al! Maar goed, dat kan dus (terecht) niet.

Dit is echt een ramp voor valve, geen twijfel. Dat iedereen de source wil hebben komt niet alleen omdat het het eerste is wat je van HL2 ziet, daarnaast vinden veel mensen het waarschijnlijk über interessant om de complete code van zo'n game eens te bekijken! Als je beetje door de files browst zie je bijv. wat Barnie allemaal voor poses heeft etc... Beter niet te veel naar story-relevante dingen kijken!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Heb veel info met betrekking tot de lek gelezen, af en toe erg leerzaam en leuk (om het te lezen dan, niet de lek zelf :/). Er word door coders/programmers gezegd dat er veel 'cutting edge' technieken in de engine zitten. Kan iemand uitleggen wat er zo 'cutting edge' aan de engine is, mbv de src? Denk dat er meer ppl interested in zijn :). (ben overigens niet zo heel erg goed in c/c++)

[ Voor 17% gewijzigd door Ruudjah op 05-10-2003 21:26 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
@jayVee: ik denk niet dat het binnen een paar dagen speelbaar is. het probleem is niet de code, het probleem is niet de textures of de models, maar het probleem zijn de wapens en andere entities.

in de source staat niet hoe de manipulator gun werkt. om hem dan toe te voegen moet je praktisch zelf de code schrijven. en ja er zijn mensen die dat kunnen, maar niet op zo'n korte termijn.
Ruudjah schreef op 05 October 2003 @ 21:25:
Heb veel info met betrekking tot de lek gelezen, af en toe erg leerzaam en leuk (om het te lezen dan, niet de lek zelf :/). Er word door coders/programmers gezegd dat er veel 'cutting edge' technieken in de engine zitten. Kan iemand uitleggen wat er zo 'cutting edge' aan de engine is, mbv de src? Denk dat er meer ppl interested in zijn :). (ben overigens niet zo heel erg goed in c/c++)
bijv. de DX9 shaders zijn nog niet eerder vertoond in spellen, het is allemaal nieuw, en daarom wordt er zo'n ophef over gemaakt.
ook de dure physics engine van havok trekt wel wat bekijks :)

[ Voor 48% gewijzigd door BasieP op 05-10-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
Hl2.. kippenshooter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
http://members.home.nl/d.hagenaars/mp2.avi

multiplayer begint al op meer te lijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op 05 October 2003 @ 21:26:
ook de dure physics engine van havok trekt wel wat bekijks :)
Maar staat die engine dan als source in de HL2 engine? Ik verwacht eigenlijk dat de havoc engine mbv een api wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
HAHAHA die is grappig :)

alleen nog even wat kleur aan geven en klaar.

Maar dit gaat wel snel, ik ben benieuwd wanneer de eerste cheats bekent worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 21:40:
[...]

Maar staat die engine dan als source in de HL2 engine? Ik verwacht eigenlijk dat de havoc engine mbv een api wordt gestuurd.
DEFINE_FIELD( vphysics_save_cphysicsspring_t, naturalLength, FIELD_FLOAT ),
DEFINE_FIELD( vphysics_save_cphysicsspring_t, damping, FIELD_FLOAT ),
DEFINE_FIELD( vphysics_save_cphysicsspring_t, relativeDamping, FIELD_FLOAT ),
DEFINE_FIELD( vphysics_save_cphysicsspring_t, startPosition, FIELD_POSITION_VECTOR ),
tja 't staat d'r gewoon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Even voor de proggers onder ons als die antlion model af is en je hebt hem in de halflife map geplaats werkt ie dan ook?
Staat de AI in de code enz?

Er werd gezegd dat je de wapens niet aan de praat kan krijgen en dat je zelf aparte code moet schrijven, geldt dit ook voor de vijanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Op hl2arena is het volgende te lezen:
Tonight there is rumored that at midnight a website will be releasing the full resource files to a large group of people, I know the site and I'm already looking into the people who run it and I will be posting their information if it is released
Bedoelen ze met die resource files ook alle entities en models enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
Time will tell :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik dacht ik post ook eens een leuk screeny (dit is van een map die bewerkt is) op IRC is zoveel nieuws :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.hesselius/hl2screeny.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
vond dit wel grappig
[/From Fragland:
Yesterday we reported about the fact that the source code of Half-Life 2 was stolen.

Today we bring you the hot of the press news that not even half of the source has been stolen. Yes, you heard that right: the thieves will not be able to do much with it as a VERY reliable source let us know that some major code needed for compilation is missing.

Unfortunately, we are not allowed to mention our source, nor the exact percentage that was stolen but meanwhile Valve is still looking for all possible info related to what happened.
bron: http://www.halflifesource.com/

Volgens hun is het oncompilebaar. Inmiddels wordt er door ieddereen al gemultiplayerd, gewool dat ze er een klein beetje naast zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij bent hier serieus blij mee enzo? hoe meer ik lees, hoe meer ik vrees...

ik vind het nog steeds een erg vaag verhaal... al zeggen sommige mensen dat ze vanalles aan de praat krijgen... sommige dingen hieraan kloppen gewoon niet... punt een al hoe gabe dit verliest, punt twee de inhoud van de source... nja whatever, time will tell idd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Latest News: 4:01pm EST, Oct 5th 2003 click for latest
Beta Exists: Confirmed by SourceX, NOT BY VALVE (SO IT ISNT OFFICIAL, ONLY PROBABLE)
Size of Beta: 1.32 GB
Beta filenames: hl2_beta.rar
Fake Beta filesnames: HalF-Life_II_CD1.iso, HalF-Life_II_CD2.iso, hl2_hvt152.zip
Circulation of Beta on: Not in circulation. "Chosen 9" have it, possibly some warez groups too

Kortom er is dus ook een beta gestolen en niet alleen de source dit gerucht was er al eerder maar het is nu bevestigt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Dit is niet waar, er is geen beta dat wordt op 1001 sites geroepen, ik zou het niet geloven.

Volgens mij is dat de file met de gay-pr0n

[ Voor 22% gewijzigd door Odin op 05-10-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
Nee die beta is fake, alleen de gelekte source is wel echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
het enigste wat geupdte is aan dit bericht is dat de fake file names erbij staan, gister was dit bericht er ook al (Exact het zelfde maar dan zonder de fake names)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zullen zien :D

Binnen maand is die te downloaden de groep Chosen 9 heeft hem al!

Dit is bevestigt dus het is een kwestie van tijd :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.