Ok. Ben redelijk bekend met dual bakjes, zit nu (helaas

) alweer een tijdje op een singel intel...
Gehad: Dual MP (MP760 platform), veel gespeeld met Dual Xeon workstations verder... Weet wat dual doet, en wil de reactietijd onder belasting weer terug...
Maar nu: ik wil op korte termijn (3-4 mndn) toch naar een nieuwe basis toe: wellicht dat jullie mij kunnen overtuigen. Ben er al voor een paar dingen uit:
- Wil weer naar een dual bak toe
- Dual Opteron boven Dual Xeon (als je toch snel wilt (...))
- Wil ook PCI-e erop voor graka en toekomstige S-ATA RAID
De problemen / twijfelpunten:
- Heb een Adaptec 64bit U320 SCSI-controller met een HostRAID0 config: die wil ik eigenlijk in een PCI-X slot kunnen steken
- Qua prijs is er een enorm verschil tussen een X2 en een dual opteron (moederbord, en de 2GB geheugen die er minimaal in moet)
Reviews laten weinig horen over de verschillen - in de praktijk - tussen dual core en twee procs
Vind het vooral zonde dat ik die 64-bit kaart weeeer in een 32-bit slot moet proppen (alhoewel ik weinig qua HDD-snelheid te klagen heb), verder gooi ik liever extra geld naar mijn graka en een extra massa geheugen, dan naar een dure plank en registered mem...
Mijn vraag: zouden huidige dual-opteron bezitters, als ze opnieuw "mochten kiezen", gaan voor een S939 plank met een X2?! Of opnieuw kiezen voor een "echte dual"?
Gewetensvraagje wellicht