Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
In principe is een x2 4400 ook een dual processor. Of bedoelde je te zeggen: "ik ga voor de x2 4400 OF een amd fx55 kan ook maar dual is toch beter lijkt me".knny schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:56:
ik ga voor de x2 4400 een amd fx55 kan ook maar dual is toch beter lijkt me
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
x2 4400 of een amd fx55 maar die is zo duur en een x2 4400 krijg je ook wel op 3 ghz met zalman koeler_Dune_ schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:59:
[...]
In principe is een x2 4400 ook een dual processor. Of bedoelde je te zeggen: "ik ga voor de x2 4400 OF een amd fx55 kan ook maar dual is toch beter lijkt me".
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Iwill DK8X v1.1 met bios 2.23Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:47:
[...]
Misschien wel leuk als je je specs even geeft, nu moet ik pagina's terug gaan zoeken wat je mobo is enzo...
2*512 MB Kingstom Value Ram DDR400 ECC REG
Opteron 244 CG
Asus v8460 Ultra Ti4600
Goed wat zijn nu me problemen, geheugen wil niet in dual channel draaien, wel op 400 Mhz. Maar dual Channel ziet ie niet ,de reepjes zijn volgens de verpakking100 % identiek, alleen de een is in 2005 geproduceerd de ander in 2000.
Tweede probleem de snelheid naar me AGP-controller AMD 8151 is maar 200 Mhz ipv 800 <hz is daar nog wat aan te doen?
- installatie Windows XP
- installatie AGP drivers
- Servicepack 2
- ATI Catalyst (laatste versie)
Tevens heb ik het BIOS gecontroleerd, dit blijkt de meest recente te zijn.
Maar helaas de problemen blijven. Heeft er iemand nog een idee?
Overigens ga ik nog wel proberen contact met Gigabyte op te nemen, alleen blijken ze toch geen nederlandse support te hebben, aangezien je de vraag op hun support form in het engels moet stellen. Dus ik moet even kijken waar ik mijn talen knobbel heb gelaten.
Maar ik wordt er wel moedeloos van.
@Atlas, ken jij ook mensen die de zelfde VGA kaart hebben als jij, die wel problemen ondervinden op een MPX bord? Zo ja hebben welk merk moederbord hebben deze mensen.
Eigenlijk zou ik wel willen weten wie welke combinaties heeft draaien en dan bedoel ik welk merk MPX bord en welk merk en type video kaart en dan vanaf een ATI Radeon 9700 Pro 128MB.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Hier draait nog immer een Tyan thunder k7 S2462 met daarin een club3d ati radeon 9800 pro (128m)
Eerlijk gezegd nooit geen problemen mee gehad gerelateerd aan de videokaart.
Alleen een tweede processor die KIA met zich mee mag dragen nu.
Ben ik erg benieuwd nog naar de gebruikerservaringen hier m.b.t. de K8WE van tyan.
Eind deze zomer verschijnt er bij mij een nieuw systeem ten tonele waarin eigenlijk een K8WE zou moeten komen als centrale spil, welke gekleed gaat in een ATC S4000.
Misschien moet ik het niet hier posten, maar hier komen wel de mensen met de wat exclusivere systeempjes
Ik heb al eens rond geneusd bij Asus, MSI, Iwill en Gigabyte, maar ik kan nog niet echt een dergelijk bord vinden. Heeft iemand anders iets dergelijks al gezien, want als ik mijn huidige Dual Athlon systeem niet stabiel krijg met een redelijke video kaart dan denk ik er over om over te stappen op iets dergelijks. De PCI-X heb ik dan nodig voor mijn RAID controller.
[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 01-07-2005 08:44 ]
ik zie dat hier nog niemand op gereagaard heeft, maar is het prijstechnisch niet veel verstandiger om een X2 4400+ te nemen, ipv 2x een opteron 248?Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 09:30:
als je op dit moment moet kiezen tussen de opteron 246 en 248, wat is dan op dit moment een verstandige keuze? is het verschil tussen die 2 processoren 130 euro waard? (als je een pc wilt bouwen om veel te 3ds maxen)
ze werken op de zelfde snelheid (2,2 ghz) en zullen elkaar met applicaties niet veel ontlopen.
Je kan je hiermee 1 proc en een duur server/workstation bord uitsparen.
Wat wel een nadeel kan zijn is dat er mischien nog kinderziektes zijn, maar dat is ecen de ervaringen afwachten denk ik.
Verwijderd
De scsi versie doet het prima, met wat extra koeling op de chipsets kan ik ook aardig overklokken (220 FSB is stabiel). Alleen ben ik met bios versie 1.01 alle scsi functionaliteit kwijt geraakt. De k8we heeft een behoorlijk brede user base (al) dus er is best veel over te vinden links en rechts.
Zal een dezer dagen weer es wat fotos posten.
Verwijderd
Iedereen ik heb net ff het hele topic doogelezen aangezien ik me als het goed is vanaf dinsdag ook als alles goed gaat de beschikking krijg over mij HP dual amd.
specs :
2x opteron 250
Nforce pro plank
2gb ecc-regged geheugen
Nvidia Quadro fx 3400
2x 300gb uscsi 320
het gaat om een HP XW9300.
an haast niet wachten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 11:56 ]
Verwijderd
wat kost dat nu, zo'n hp?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 12:52 ]
Bel ze eens op..._Dune_ schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:31:
[...]
Overigens ga ik nog wel proberen contact met Gigabyte op te nemen, alleen blijken ze toch geen nederlandse support te hebben, aangezien je de vraag op hun support form in het engels moet stellen. Dus ik moet even kijken waar ik mijn talen knobbel heb gelaten.
[...]
Verwijderd
De prijs die ik ga betalen staat nog niet helemaal vast echter is het zeker niet de volle mep.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:50:
Gefeliciteerd, jij hebt ook een k8we dus!
wat kost dat nu, zo'n hp?
maar de gemiddelde retail prijs van het systeem ligt zonder monitor op zo'n E8000,-
Als ik hem heb (of niet maar dan ben ik wel verdrietig) vertel ik wel wat ik betaald heb.
Tis in iedergeval eerlijk, en dus met 3 jaar on-site garantie.
en het schijnt wel een customized mainboard te zijn in die zin dat de hp wel 4 sata2 aansluitingen heeft en maar 1 nic.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 15:34 ]
Ik heb inderdaad Gigabyte net even gebeld (overigens per e-mail ookal reactie terug gekregen).
Eigenlijk beide het zelfde resultaat een Radeon 9700 en 9800 Pro zouden gewoon moeten werken, maar voor een X800 Pro/TD 256MB geven ze geen enkele garantie. De persoon die ik gesproken heb vertelde ik ook van de 6x00 serie van Nvidia (problemen op www.2cpu.com) hierop gaf hij ook aan "het is een oud moederbord en dit zijn nu eenmaal vrij recente video kaarten". BIOS update's hoeven we niet te verwachten.
Dus mensen die een 9700 Pro of 9800 Pro werkende hebben op een Dual Athlon MP bordje... mooi laten zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 01-07-2005 16:00 ]
Verwijderd
*kuch kuch* ok, dus mijn dual opteron is zo duur nog niet.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:28:
[...]
De prijs die ik ga betalen staat nog niet helemaal vast echter is het zeker niet de volle mep.
maar de gemiddelde retail prijs van het systeem ligt zonder monitor op zo'n E8000,-
Als ik hem heb (of niet maar dan ben ik wel verdrietig) vertel ik wel wat ik betaald heb.
Tis in iedergeval eerlijk, en dus met 3 jaar on-site garantie.
en het schijnt wel een customized mainboard te zijn in die zin dat de hp wel 4 sata2 aansluitingen heeft en maar 1 nic.
die 4 sata2 aansluitingen heb ik ook, allen heeft de k8we dus 2 nics.
Weird. Er schijnt ook een siemens versie te bestaan trouwens. Ben benieuwd welk workstation ze die ingebracht hebben.
Verwijderd
dat zal deze dan wel zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:54:
[...]
*kuch kuch* ok, dus mijn dual opteron is zo duur nog niet.
die 4 sata2 aansluitingen heb ik ook, allen heeft de k8we dus 2 nics.
Weird. Er schijnt ook een siemens versie te bestaan trouwens. Ben benieuwd welk workstation ze die ingebracht hebben.
http://www.fujitsu-siemen...rkstations/celsius_v.html
Verwijderd
FIREFOX

Dual AMD K8 Opteron DP SledgeHammer 244 CG
MSI MS-9130 K8T Master2-FAR,
1x Corsair TWINX 2x 512MB PC-3200LLPT ECC Reg
ASUS ATI Radeon X800 XT Platinum Edition. AGP8X. 256MB GDDR3. VGA. DVI. ViVO + ASUS Webcam ;D
3dfx Voodoo5 5500 PCI 64Mb Rev.A1 2900
Creative Labs Sound Blaster Audigy2 Platinum 6.1
Antec True Power 550P EPS12V PSU
Alleen ik zit nu op de nieuwste bios te springen, voor full Dual OpteronDP 252 support, als volgende upgrade
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 14:27 ]
Werkt bij jouw dual channel wel? Snap er echt nix van geheugen werkt nu op 166 mhz wel 1 Gbyte, heb ook een CG revisie.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:24:
ik heb nu een tijdje deze setup
FIREFOX
[afbeelding]
Dual AMD K8 Opteron DP SledgeHammer 244 CG
MSI MS-9130 K8T Master2-FAR,
1x Corsair TWINX 2x 512MB PC-3200LLPT ECC Reg
ASUS ATI Radeon X800 XT Platinum Edition. AGP8X. 256MB GDDR3. VGA. DVI. ViVO + ASUS Webcam ;D
3dfx Voodoo5 5500 PCI 64Mb Rev.A1 2900
Creative Labs Sound Blaster Audigy2 Platinum 6.1
Antec True Power 550P EPS12V PSU
Alleen ik zit nu op de nieuwste bios te springen, voor full Dual OpteronDP 252 support, als volgende upgrade
Verwijderd
zo moet je het geheugen in zetten, volgens een paar bekende 2CPU gebruikers, Zoom314 heeft me het uitgelegd
click thumbnail to enlarge

en als goed heb je dan single channel per CPU waardoor Dual channer DDR 400 het resultaat is.
Zoom314 en een paar andere gasten hebben me verteld dat de MSI-MS 9130 een erg kieskeurig geheugensmaak mobo is, ze zeggen dat Corsair XMX Platinum Low Latency 2x 512MB PC3200LLPT ECC Reg erg goed werkt, je kan ook geheugen van het merk White Lake proberen.
ik had hiervoor mem van TwinMoss en dat werkte niet, terwijs Twin-Moss ook geen verkeerd spul is, het is gewoon het mobo wat zeurt.hehe gek ding ej
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 19:09 ]
Verwijderd
Hier een paar pics van m'n tyan in actie, alle temp problemen zijn opgelost.

Van de kabeltjes zie je niks als de zijkant erop zit.
Als je goed kijkt zie je 2 keer verschillend geheugen, ik ben nog aan het kijken wat beter overklokt, op dit moment wint corsair, maar ik moet de timings nog losser zetten om verder te komen (denk ik).
On board scsi werkt voor geen meter met deze bios versie bij mij.
Raid 0 sata scores zijn uitstekend, beter als m'n msi k8t master2 (10-15%) met dezelfde 74gig raptors.
[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 22:41 ]
Zag alleen dat me board temperatuur nu ongeveer 50 graden en me processor ongeveer 28 graden. Maar het word gewoon echt warm
Verwijderd
volgens mij is het bekend dat soundblaster kaarten niet goed werken op de msi k8t master2.Termi schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:26:
Jongens dual channel werkt nu ook, hij draait nog beter
. Nu alleen nog een 2e 244 en ben helemaal in hemel
. Moet toch zeggen dat me SB live toch niet supergoed mee werkt, maar ik denk dat de latency timer te hoog staat, 64 staat ie standaard.
Zag alleen dat me board temperatuur nu ongeveer 50 graden en me processor ongeveer 28 graden. Maar het word gewoon echt warmAch jah, heb al case fan voor in ,stomme ide kabels
.
Ik had ook enorme problemen met een SB live, ben toen maar overgegaan op de onboard geluidsoplossing.
Maar ik heb een AMD 8000, opzich op me via kt333 met vt8235 draaide het perfect, maar nu is het af en toe gewoon krkk dus dat is neit zo leukVerwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:50:
[...]
volgens mij is het bekend dat soundblaster kaarten niet goed werken op de msi k8t master2.
Ik had ook enorme problemen met een SB live, ben toen maar overgegaan op de onboard geluidsoplossing.
Verwijderd
@ Catscit, ik ben Gold Leader @ 2CPU.com
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 01:49 ]
Met patch bedoel je die beta-drivers?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:46:
hmm me Sound Blaster audigy2 Platinum werkt prima hoor, , als je een Audigy2 hebt wel de laatste patch installeren voor SMP systemen support, als goed is was er ook een patch voor de SB Live 1024 kaarten.
@ Catscit, ik ben Gold Leader @ 2CPU.commooi bakkie
toch blijft de MSI MS-9130 het beste SMP plankie voor Opteron users wat met een bujet zitten, de features zijn wel erg aangenaam. voor mensen die er niet teveel voor uit willen geven en geen PCI 64bit nodig hebben is dit bord van prima kwalliteid
Opzich is het geen verkeerd board, alleen ze hebben geen numa. En vele dingen die toch bij de Opteron horen. En het is en blijft een via-board, is het een goeie chipset dan draait het goed, is het een slechte chipset vergeet het dan maarVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:46:
hmm me Sound Blaster audigy2 Platinum werkt prima hoor, , als je een Audigy2 hebt wel de laatste patch installeren voor SMP systemen support, als goed is was er ook een patch voor de SB Live 1024 kaarten.
toch blijft de MSI MS-9130 het beste SMP plankie voor Opteron users wat met een bujet zitten, de features zijn wel erg aangenaam. voor mensen die er niet teveel voor uit willen geven en geen PCI 64bit nodig hebben is dit bord van prima kwalliteid
Want er zijn veel reviews maar ik wil mijn dual xp 2400 eens tegen een dual opteron zetten en kijken hoe de verhouding is, speciaal met een aparte multithreaded renderer. En dual xp's en opterons zie je niet veel samen meer in revieuws. Tegenover een dualcore ben ik ook wel benieuwd. Resultaten post ik natuurlijk.
De lay-out van socket 939 en socket 940 is bijna gelijk,maar niet zo gelijk als het op het eerste gezicht lijkt. De layout blijkt toch op meerdere punten te verschillen, zelfs tot in zoverre dat je meer succes zult hebben om een socket 939 CPU op een socket 754 mobo te zettenarnoman schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:23:
Bij deze waarschijnlijk een héél stomme vraag. Maar is het wellicht mogelijk om één s939 processor te gebruiken in een s940 moederbord?
edit: hier nog een stukje erover (in een review van de destijds nieuwe socket 939 Athlon 64's)
Meanwhile, the dual-channel Athlon 64 variants, the FX-51 and FX-53, have been absolutely laying waste to our entire benchmark suite. Those chips are expensive, however, and have a few liabilities. The Athlon 64 FX processors inherit their dual-channel memory capabilities from the Opteron line, and they slide into the same 940-pin socket as the Opteron. Socket 940 processors require registered DIMMs, which are a little odd, a little pricey, and have slightly higher memory access latencies than regular ol' unbuffered DIMMs. Also, the motherboard options for the Athlon 64 FX have been adequate, but not particularly spectacular, varied, or affordable.
Socket 939 promises to address these problems by allowing motherboard manufacturers to make dual-channel DDR400 motherboards with cheaper four-layer PCBs, and by allowing the use of unbuffered DIMMs. Also, AMD has officially blessed the use of a 5X multiplier on the HyperTransport links connecting Socket 939 processors to the rest of the system, raising the peak effective bandwidth for this link to 8.0GB/s.
The 939-pin Athlon 64 doesn't look wildly different from its predecessors, and at first glance, one might think that the only difference between the 940- and 939-pin chips was that single missing pin at the lower left corner of the picture above. However, a closer look reveals that AMD has moved the location of some of the "gaps" in the pin configuration where no pins exist. Socket 939 is well and truly incompatible with Socket 940, so there's no hope of running a 939-pin chip in a 940-pin motherboard. The worlds of the Athlon and the Opteron will be a little more separate from now on.
[ Voor 107% gewijzigd door SleutelMan op 05-07-2005 21:39 ]
Als je mij kunt vertellen wat en hoe je alles allemaal wilt benchen dan wil ik je best helpen.gladiool schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:25:
Zou iemand met een dual opteron systeem me willen helpen met wat 3dsmax benchmarks met een aparte renderer?
Want er zijn veel reviews maar ik wil mijn dual xp 2400 eens tegen een dual opteron zetten en kijken hoe de verhouding is, speciaal met een aparte multithreaded renderer. En dual xp's en opterons zie je niet veel samen meer in revieuws. Tegenover een dualcore ben ik ook wel benieuwd. Resultaten post ik natuurlijk.
Specs:
Dual Opteron 250
4GB ram (NUMA)
6800 Ultra
en de rest.
Ik hoor het wel.
Verwijderd
Zoveel dual opteron bezitters tegenwoordigVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:46:
Mijn msi draait ook nog steeds, absoluut probleemloos, en met veel pijn en moeite krijg ik de sata raid 0 op de tyan k8we sneller als op de msi. Pieken zijn beter op de tyan, overall is en blijft de msi gewoon sneller. Numa op de tyan is leuk maar ik merk er helemaal niks van (4x512mb) in benches of in gebruik.
De tyan heeft zeker meer mogelijkheden als de msi maar met m'n huidige setup van 2x 512mb, 2x 250s, 2x raptor 74Gb raid 0, dan is de msi net zo goed als de tyan.
Het verschil komt pas met sli, overklokken (mijn msi wilde nooit verder als 210mhz fsb,de tyan loopt stabiel op 220 en beyond), en dual cores.
Dus de msi kan echt nog wel een jaar competatief meedraaien aan de top van de dual opteron boarden.
imho natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 22:28 ]
sweet! Het gaat om 3dsmax en de Vray renderer, met 1 of meer custom scenes die verschillende rekendingetjes doen. Kun je een mailtje sturen naar gladiool@gmx.net , dan laat ik de rest wel weten. Spanx! Dit geld trouwens ook voor anderen opteron mensenTr1gg3R schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:49:
[...]
Als je mij kunt vertellen wat en hoe je alles allemaal wilt benchen dan wil ik je best helpen.
Specs:
Dual Opteron 250
4GB ram (NUMA)
6800 Ultra
en de rest.
Ik hoor het wel.
[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 06-07-2005 00:02 ]
Verwijderd
Idd de MSI vond ik ook gewoon de beste allround choice, zijn nieuwere broer de MS-9620 is ook wel interessant ik hoor vaker dat die Dual core ondersteund, maar of dat nou veel zin heeft, ik neem aan van niet, ik hoop dat er nog een bios komt voor onze MS-9130 mobo's voor full Opteron 252 support. dat lijkt me een leuke upgrade om van me 244 CG's af te stappen. wat ik ook hoop is dat er een ATi crossfire Dual Opteron mobo komt, ik niet niet zo NV achtig hehe dat zou ook goed zijn voor de ATi fans, aangezien dat ATi ook het meest wordt gebruikt op SMP borden, vooral de quad borden hebben een ATi Rage onboard.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 10:28 ]
Verwijderd
2x opteron 250
Nforce pro based mamma plank
2Gb geheugen (tot 16 max)
2x 300Gb maxtor 10k V
Nvidia Quadro 3400 (zeg maar een professionele 6800GT 256mb)
700w PSU
alles nieuw in doos met xp licentie
en 3 jaar on site garantie voor het luttle bedrag van E1950,-
Mash_man is very happy
Verwijderd
Ik miste de "bite" van mijn vorige (dual p3 1ghz uscsi 160) systeempje, maar ben nu echt weer onder de indruk van mij nieuwe bak.
Verwijderd
zo te zien heb je een TYAN Thunder K8WE mobo of heb je de IWILL DK8ES ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 02:04 ]
Verwijderd
Of bedoel je dat enkel de garantie-uitbreiding E1950,- kostVerwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:13:
Zo, ik mag mij zelf dan nu ook trotse bezitter van een dual amd doos noemen wel te verstaan een hp xw9300.
2x opteron 250
Nforce pro based mamma plank
2Gb geheugen (tot 16 max)
2x 300Gb maxtor 10k V![]()
Nvidia Quadro 3400 (zeg maar een professionele 6800GT 256mb)
700w PSU
Mash_man is very happy

Love Hardware!
Verwijderd
Bekijk het eens vanuit de schijven, 2x300gb maxtor 10k v kost je al meer dan 1950,-.
[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 10:56 ]
Verwijderd
Tis hp, maar zo te zien aan de layout en specs is het de tyan. Dat was nu ook hetgeen ik de aanbieder van deze machine vertelde.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 02:00:
mooi setje hoor MASH_MANtoch is 1950 Euro een hoop geld, voor parts, toch meer dan 4000 gulden als je het zo bekijkt
een hoop geld is het nog zeker wel..
zo te zien heb je een TYAN Thunder K8WE mobo of heb je de IWILL DK8ES ?
"het is veel geld, maar niet duur."
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 10:58 ]
Verwijderd
1GB mem is een beetje aan de weinige kant, voor FS 2004 @ 1600 x 1200 x 32 met FSAA x6T3 en AF x16. , me sys zit te kotsen in ze gheugen hehe, en de 252 kan ook wel ietjes meer enzo, nu maar hopen dat er een bios komt die me 252's wel gaan ondersteunen op de MS-9130 enzo, scheelt weer geld voor een Mobo, en als dat niet komt dan maaar de Tyan Tiger K8W of zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 15:20 ]
Verwijderd
Idd, die 2 opterons lusten echt wel meer dan een giegje als ze lekker bezig gaan, ik ben nu met Battlefield 2 bezig daar is een giegje ook recomended en 512mb minimaal.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:19:
nee idd, duur is het niet, sorry ik kon effe niet uit me woorden komen,2x Opteron 252 en 1x TwinX Corsair XMS Platinum 2x 1024MB PC-3200LLPT ECC Reg.reepjes, dat zijn nu me enige doellen.
1GB mem is een beetje aan de weinige kant, voor FS 2004 @ 1600 x 1200 x 32 met FSAA x6T3 en AF x16. , me sys zit te kotsen in ze gheugen hehe, en de 252 kan ook wel ietjes meer enzo, nu maar hopen dat er een bios komt die me 252's wel gaan ondersteunen op de MS-9130 enzo, scheelt weer geld voor een Mobo, en als dat niet komt dan maaar de Tyan Tiger K8W of zo.
Gigabyte GA-7A8DW (Socket 940, AGP 8x, 2x PCI-X, 1x PCI)
link
Iemand ervaring met dit ding ? Hij kost 'slechts' 290,- en dat maakt mij een beetje huiverig. Iemand ?
Wat een lief klein bordje.Surfer2003 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:24:
Voor mijn nieuwe systeem ben ik op zoek naar een nieuw MB met PCI-X en AGP en heb deze gevonden:
Gigabyte GA-7A8DW (Socket 940, AGP 8x, 2x PCI-X, 1x PCI)
link
Iemand ervaring met dit ding ? Hij kost 'slechts' 290,- en dat maakt mij een beetje huiverig. Iemand ?
Met giga-byte kan weinig mis gaan denk ik, 't zijn meestal wel goede borden.
Hoe lang is dit bord er al? Ik heb 'm nog nooit gezien.
[ Voor 7% gewijzigd door collission op 07-07-2005 17:57 ]
Voor slechts 1950 voor dat spul zou ik ook _very_ happy zijnVerwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:13:
....
Mash_man is very happy
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
En dan gigabyte bordje is wel erg cool, omdat er pci x op zit. Ik kan hem trouwens op sommige pagina's van gigabyte nog niet vinden....
[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 07-07-2005 21:34 ]
Verwijderd
Het antwoord kwam al vlot en het bleek een ruim aangekleed systeem te zijn.
Dan rest alleen nog het maken van een afspraak, ik moest hem wel even in belgie ophalen vlak voorbij Antwerpen.
De Quadro 3400 doet het zelf wel aardig in games, tis eigenlijk een 6800GT met iets lager geklokt geheugen 450 i.p.v. 500mhz.
Njungggg! En je CAD/CAMMED niet met die quadro? Evil!Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:55:
Tja, durven is het idee, geloven dat het kan, hij werd aangeboden zonder opgave van specs, dus ik denk vraag ff wat die kost en wat het precies is.
Het antwoord kwam al vlot en het bleek een ruim aangekleed systeem te zijn.
Dan rest alleen nog het maken van een afspraak, ik moest hem wel even in belgie ophalen vlak voorbij Antwerpen.
De Quadro 3400 doet het zelf wel aardig in games, tis eigenlijk een 6800GT met iets lager geklokt geheugen 450 i.p.v. 500mhz.
ik wacht er al heel lang op voor me upgrade van systeem
ik heb wel begrepen dat er al wel een x2 4200 is maar ik wil specifiek de x2 4400
Verwijderd
oh, je mag hem best komen ruilen voor een 7800gt hoor,gladiool schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:07:
[...]
Njungggg! En je CAD/CAMMED niet met die quadro? Evil!
Verwijderd
Beetje liggen stoeien met boot option roms. Wat een lol

En nu heb ik 2 15k u320 schijven die elk max 40mb/s transferen

Ach ja, we bestellen gewoon nog meer onderdelen.
Klokt trouwens best aardig over die k8we. Ik zit al op 225 fsb (dat is dan 2x250 2.4@2.7) dus die 252ers heb ik me alweer uitgespaard
Wel een hoop werk om het board een beetje naar behoren te laten functioneren. Bios uitleg zou helpen maar de manual is uitermate beknopt (en achterhaald). blijft leuk speelgoed. en nu sparen voor 2x275. Wanneer gaan die prijzen zakken
Verwijderd
40mb per seconde is niet echt veel, zeker een oudere generatie schijven of gaat er wat mis ?Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:33:
ik heb scsi werkend op m'n k8we.
Beetje liggen stoeien met boot option roms. Wat een lol![]()
En nu heb ik 2 15k u320 schijven die elk max 40mb/s transferen![]()
Ach ja, we bestellen gewoon nog meer onderdelen.
Klokt trouwens best aardig over die k8we. Ik zit al op 225 fsb (dat is dan 2x250 2.4@2.7) dus die 252ers heb ik me alweer uitgespaard![]()
Wel een hoop werk om het board een beetje naar behoren te laten functioneren. Bios uitleg zou helpen maar de manual is uitermate beknopt (en achterhaald). blijft leuk speelgoed. en nu sparen voor 2x275. Wanneer gaan die prijzen zakken
Die 300gb schijfjes in mijn ws doen al bijna 90mb per stuk, en ik kan de scsi controler nog raid configureren.
Overklokken is er voor mij niet bij de hardware mag dan wel bekend zijn, maar het bios is en blijft van hp en bied daar geen mogenlijkheden maar goed, ook nog niet echt behoefte aan.
Oh ja, en de onboard scsi controller heeft volgens hp nog een raid capability door andere software te flashen.
Het enigste wat ik minder vind aan mn nieuwe doos is die rare Philips dvd8631 dvd brander. Het lukt me niet om dat ding een bios upgrade te geven. Ik denk dat ik hem vanavond eens ga proberen in een desktopje met slechts de good old dubbele ata133 interface, mischien dat de flashtool het dan wel begrijpt.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 08:04 ]
Verwijderd
Die raid capability door scsi bios te flashen, daar ben ik ook naar op zoek.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 07:57:
[...]
40mb per seconde is niet echt veel, zeker een oudere generatie schijven of gaat er wat mis ?
Die 300gb schijfjes in mijn ws doen al bijna 90mb per stuk, en ik kan de scsi controler nog raid configureren.
Overklokken is er voor mij niet bij de hardware mag dan wel bekend zijn, maar het bios is en blijft van hp en bied daar geen mogenlijkheden maar goed, ook nog niet echt behoefte aan.
Oh ja, en de onboard scsi controller heeft volgens hp nog een raid capability door andere software te flashen.
Het enigste wat ik minder vind aan mn nieuwe doos is die rare Philips dvd8631 dvd brander. Het lukt me niet om dat ding een bios upgrade te geven. Ik denk dat ik hem vanavond eens ga proberen in een desktopje met slechts de good old dubbele ata133 interface, mischien dat de flashtool het dan wel begrijpt.
Op dit moment heb ik geeneens een idee hoe de scsi bios te flashen!
40mb/s is UW spec scsi, komt door m'n sca convertors, ik heb andere besteld, hopelijk werkt het dan wel goed. het zijn 15k u320 schijven, die moeten beter kunnen!
overklokken is een kwestie van ntune downloaden en schuiven maar!
Wel kleine beetje tegelijk.
En da's dus 100% software clocking, als je reboot start ie weer bij de defaults (en da's eigenlijk wel handig).
Verwijderd
Maar zag ik nu goed dat er maar 2 bedrijven in de pricewatch staan voor dual core opterons en beide kunnen niet leveren

moet niet gekker worden.
Maar ik denk dat je beter even kan wachten met het kopen van dual core opterons. Trouwens, als ze niet leverbaar zijn, dan houd het op
Weet iemand trouwens of een moederbord te flashen is met een X2 cpu op het moment dat die nog niet ondersteund word? Anders moet ik ook nog een cpu gaan lenen van een vriend van me
Verwijderd
Kvrees dat dat wel nodig is, met een aantal vorige p4 's starten de moederborden niet op met een prescot core, had dus een northwood nodig om het mb up to date te krijgen.aapenootjes schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:11:
Mijn X2 processor is nog steeds nauwelijks leverbaar, in belgië zouden er 5 per dag binnen komen ofzo. Ik hoop dat ik hem eigenlijk nog voor campzone krijg maar ik ben bang van niet, en daarna ga ik ook nog 2 weken op vakantie dus ik zal even moeten wachten.
Weet iemand trouwens of een moederbord te flashen is met een X2 cpu op het moment dat die nog niet ondersteund word? Anders moet ik ook nog een cpu gaan lenen van een vriend van me
Las net dat de 7800GTX het topmodel dus, niet in AGP versie zal verschijnen volgens nvidia, dit is hard nieuwsgladiool schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:52:
Ik heb ook het plan opgevat om uiteindelijk maar naar 2 dualcores toe te gaan, als dat gigabyte bordje een beetje goed is dan is het wel ideaal. Alleen ik vraag me af hoe lang AGP nog mee gaat. Ik neem aan dat er nog wel een tijdje agp kaarten gemaakt worden.
Maar ik denk dat je beter even kan wachten met het kopen van dual core opterons. Trouwens, als ze niet leverbaar zijn, dan houd het op
Ik denk wel dat AGP na deze generatie zal blijven bestaand, hoeveel procent zal nog met een AGP slot draaien, ik denk wel groter dan 90 %. Anders krijg je het zelfde als met PCI, dat eerst nog rdelijke kaarten uit komen, en dan steeds mindere tot er echt de flut kaarten uitkomen.
Maar goed, ter zijnertijd als AGP uitgestorven is zitten wij wel weer met een socket met 3000 pinnen om de octa-channel aan te sturen
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 13:26 ]
Verwijderd
Ik neem ook geen NV, omdat ATi met AGP in de meeste gevallen sneller is. Ati vind ik ook een veel betere Image Quallity hebben maar dat kan wel verschillen met anderen, mijn ervarting met NV is gewoon slecht
maare 2x 1GB er bij is idd wel een noodzaak, 1 gig is niet meer veel als paar jaar geleden. hehe.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 17:46 ]
Verwijderd
Als ik het kan, kan een ander het ook, je moet echter wel goed zoeken en centjes op de plank hebben liggen.M@rijn schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:26:
@MASH_MAN: Kan iedere gek voor die prijs aan zo'n systeem komen![]()
Tis alleen die philips dvd brander, die is wat minder, voor de rest is die helemaal top.
Verwijderd
Hmm als dat zo is, mag ik die dan na jou lenenaapenootjes schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:11:
Mijn X2 processor is nog steeds nauwelijks leverbaar, in belgië zouden er 5 per dag binnen komen ofzo. Ik hoop dat ik hem eigenlijk nog voor campzone krijg maar ik ben bang van niet, en daarna ga ik ook nog 2 weken op vakantie dus ik zal even moeten wachten.
Ik hoop eigenlijk dat hij "niet goed" ondersteund wordt maar dat ik er wel mee kan booten.
In ieder geval heb ik wel vaker gehad dat mijn mobo mijn nieuwe CPU niet herkende maar dat hij dan gewoon op default waardes (heel traag dus) ging draaien en voorderest wel boot. Dat hoop ik iig van harte want de enige vriend met een 939 proc is op vakantie
Verwijderd
Na wat speurwerk reeds sterk verbeterd met de benq dw1620 rpc1 firmware. Het lastigste was nog het flash "push tooltje" te vinden . Maar hij gaat nu als een speer.Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:02:
hmm een Nec 3520 is ook niet zo duur tegenwoordig of een Plextor, het is maar net je keuze is, DVD bradners in het algemeen zijn gelukkig lekker goedkoop vergeleken met ander spullendus daar heb je gewoon voordeel aan.
Verwijderd
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows= “Microsoft Windows XP Professional with PAE“ /fastdetect /PAE
in je boot.ini ? Dit zou numa support voor windows XP 32 moeten enabelen.
Ik heb het er wel instaan, het lijkt iets sneller, maar dat kan ook "placebo" zijn.
Hoe zijn jullie ervaringen ?
Verwijderd
Als NUMA werkt zie je dat wel bij de geheugen bandbreedte data van sisoft sandra
PAE in je boot.ini heeft niets te maken het het ondersteunen van NUMA door 32 bit windows.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:23:
Hebben jullie al eens gexperimenteerd met :
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows= “Microsoft Windows XP Professional with PAE“ /fastdetect /PAE
in je boot.ini ? Dit zou numa support voor windows XP 32 moeten enabelen.
Ik heb het er wel instaan, het lijkt iets sneller, maar dat kan ook "placebo" zijn.
Hoe zijn jullie ervaringen ?
PAE staat voor Pyshical Adress Extention.
Wat zoveel betekent als het meer ondersteunen van 32bit geheugen adressen.
Hierdoor is het dus mogelijk om meer als 4 GB geheugen aan te spreken op een 32 bit computer met een 32 bit Windows. Dit terwijl er officeel een limiet op zit.
Er zitten echter nogal wat haken en ogen aan het op deze manier werken. Want is is natuurlijk niet zo dat het hierdoor meer geheugen direct aangesproken kan worden. Er moet dus in het eerste deel van het geheugen adressen worden geladen van de gegevens die in het "extendet" geheugen zit.
Maar ook voor systemen waar niet meer als 4 GB geheugen in zit kan het zijn dat het beter is om met PAE windows te starten.
Windows en het BIOS reserveren geheugen aan het eind van het bereik voor een aantal zaken.
Vaak kan dit op lopen tot 5-600 MB waardoor er maar 3,4-3.5 GB over blijft.
Als ik het goed heb heeft hier een heel stuk van in de C'T gestaan een tijdje terug. Zal even kijken of ik het weer kan vinden.
Maar PAE heeft dus niets te maken met NUMA, maar numa maakt het wel makelijker om meer geheugen in een computer te stoppen waardoor je eerder genoodzaakd bent om trucs uit te halen om het ook aan te spreken.
Verwijderd
http://forums.creativecow...?forumid=13&postid=854746
bron
Al hebben ze het hier niet over windows XP en ik heb hier op het forum altijd begrepen dat windows XP SP2 het ook zou ondersteunenPAE is required to support Cache Coherent Non-Uniform Memory Architecture (known as ccNUMA or NUMA) on computers with x86 processors, but it is not enabled automatically. NUMA is supported only on Windows Server 2003, Enterprise Edition and Windows Server 2003, Datacenter Edition.
(bijgewerkt op 18-02-05 dus toch van na SP2
Ik denk dat je het best even een aantal testen kan doen met SiSoft en dan zie je snel genoeg of er verschil in prestaties zijn.
Verwijderd
Ik heb nog nooit meer als 2 gig in m'n bak gehad, wel 4 reepjes in totaal.
Ik vind dat Gigabyte bordje eigenlijk wel interessant. Weinig frutsels maar voor 290 wel een goed instapbordje, MET PCI-X. Die kun je dan later nog vervangen, de meeste pieken gaan in de proc's zitten. Alleen zou dit bordje met maar 1 zootje geheugenbanken goed presteren tegenover bijvoorbeeld de KW8E?
Verwijderd
als je naat Catscit kijkt hij merkt weinig performance verschill tissen een MSI MS-9130 en een Tyan K8WE, overall is de MSI sneller maar hoe die van Gigabyte presteerd zou wel gelijk zijn met die van MSI, dat denk ik hoor, aangezien dat die maar 4 geheugen banken heeft.
Maar voor 3dsmax dat krijg nog wel te horen van me , ik ga er gelijk achter aan
Regards,
Obi-Wan Kenobi.
Verwijderd
Sisoft vind me geheugen 11Gb/s dus dat werkt wel.
Keep up the good work, uw posts worden gewaardeerd.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 20:57 ]
want ik heb begrepen dat je ze nu kan bestellen
Ik heb zelf eindelijk mn SMP bak zo goed als af na het toevoegen van een 2e Raptor 74GB voor RAID-0 en een 320GB WD3200JB
Vind um nmlk behoorlijk traag : )
(K7D-L, 1gb ram unbufferd, 2x2400+ MP @ 2600+, Asus 5700GE + raptor 10k 74gb)
ik denk zelf ook aan een 4400Defspace schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:39:
Vrijdag heb ik onderstaande pc binnen en zal ik mijn ervaring delen. Ik weet alleen niet wat je wilt weten ? Het zal een PC worden en er zal Windows XP op draaien. Ik neem aan dat calc het gewoon doet enzo
Tja wat vind je er traag, aan, het is natuurlijk een oudere chipset. De MSI is wel de beste overclocker geloof ik. Ik vind mijn dual xp nog best goed werken, alleen jammer van de geheugen bandbreedte.BaBoOn schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:20:
Nu vraag ik me af he, zijn de socka dual moederboarden nog een beetje sneller te krijgen dan de MSI K7D-L? :x
Vind um nmlk behoorlijk traag : )
(K7D-L, 1gb ram unbufferd, 2x2400+ MP @ 2600+, Asus 5700GE + raptor 10k 74gb)
Kan ik in mijn tyan thunder K8W 2 reepjes van 512MB(wat ik nu heb) op CPU1 doen en 1 reepje van 2GB(wat ik erbij wil kopen) op CPU0? Of andersom natuurlijk? Ik kan eigelijk alleen configuraties vinden met beide CPU's dual channel of beide single channel.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Dat kan gewoon jaJ2S schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:41:
ff een snel vraagje.
Kan ik in mijn tyan thunder K8W 2 reepjes van 512MB(wat ik nu heb) op CPU1 doen en 1 reepje van 2GB(wat ik erbij wil kopen) op CPU0? Of andersom natuurlijk? Ik kan eigelijk alleen configuraties vinden met beide CPU's dual channel of beide single channel.
Ik draai nu op een van mijn moederborden singlechannel op CPU0 en dualchannel op CPU1.
Lekker de RMA procedure uitzitten vanwege een defect aan de DIMM sloten van het moederbord.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)
Kan ik in mijn K8WE aan de ene proc 4x 512/2700 hangen en aan de andere 2x 512/2100 ?
Door de gescheiden geheugencontrollers gok ik dat het gewoon kan zonder dat de hele zwik op 2100 gaat draaien maar ik denk ik vraag het even
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
@Delta2: Bedankt voor de info. Heb net een 2GB PC3200 Kingston Valueram module besteld
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Laat ik hem naast me Single 2200+ thorton zetten, dan trekt die single hem met de zelfde appz eruitgladiool schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:17:
[...]
Tja wat vind je er traag, aan, het is natuurlijk een oudere chipset. De MSI is wel de beste overclocker geloof ik. Ik vind mijn dual xp nog best goed werken, alleen jammer van de geheugen bandbreedte.
Dat is 'traag' in mijn ogen : )
Ik geloof namelijk niet dat Windows XP 4 processoren ondersteund (maar 2, dacht ik), alleen de server versies ondersteunen het. Ik zit op het moment namelijk te denken aan twee dual core opterons, maar ik ben benieuwd of het wel onder Windows XP zal draaien.
Windows telt het aantal fysieke CPU's en niet het aantal core's, windows XP werkt tot 2 Fysieke CPU's, wat daarop zit zal Windows geloof ik een zorg zijn. Want Bijvoorbeeld een PC met Dual Xeon en HT, is ook 4 Core's, maar dat zie windows ook gewooncardinal808 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:15:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de herkenning van Dual Core processoren onder Windows XP. Als er namelijk twee -Dual Core- Processors in een computer zitten, worden deze dan door windows herkend als twee of vier processoren
Ik geloof namelijk niet dat Windows XP 4 processoren ondersteund (maar 2, dacht ik), alleen de server versies ondersteunen het. Ik zit op het moment namelijk te denken aan twee dual core opterons, maar ik ben benieuwd of het wel onder Windows XP zal draaien.
PCtje is binnen en geinstalleerdDefspace schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:39:
Vrijdag heb ik onderstaande pc binnen en zal ik mijn ervaring delen.
Ervaringen zijn tot nu toe erg goed te noemen.
CS:S draai ik met alles hoog 1280x1024 6xfsaa,16xaf tussen de 50 en 110 fps..
Processoren worden goed gebruikt.
Wat je hier ziet is 2x dezelfde hoeveelheid inpakken met rar. (100%)
Toen allebei stoppen. (dip)
Toen 1 (piek op processor 2) inpakduur was ongeveer 30% korter)
Toen 2 er weer bij (100%)
- Tyan K8WE
- dual 248
- 4x 512mb
- LSI MegaRAID 300-8X @ 133MHz PCI-X @ cable-riser
- ATi x850 XT @ 1e 16x PCI-e @ cable-riser
- WD Raptor 74gb
- Chenbro 2u kast
Zet ik de raptor op de onboard sata-aansluitingen dan werkt alles perfect. Zet ik hem op de LSI dan blijf ik maar BSOD's krijgen, al tijdens de installatie.
STOP: c000021a {onherstelbare systeemfout} Het systeemproces Session Manager Initialization is onverwacht afgebroken met de status: 0xc000026c (0x00000000 0x00000000). Het systeem is afgesloten.
Ik heb nu WinXP met SP1 geslipstreamed en WinXP met SP2 geslipstreamed geprobeerd, en nu opperde iemand hier dat die STOP door een van de updates zou komen, dus nu nog eens WinXP zonder SP proberen.
Daarna, mits Win2K3-64 drivers werken onder WinXP-64, kan ik XP-64 nog proberen.
Ook ga ik de bios van de LSI updaten.
Kleine update:
Met een XP-cd zonder SP geslipstreamed krijg ik nu op dezelfde plaats (dus meteen na de reboot tijdens de installatie) een "PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA"
[ Voor 9% gewijzigd door Paul op 23-07-2005 23:04 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
knny schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:47:
wat heeft jou die x2 4400 en 1gig mem en die gf 7800GTX samen gekost als ik vragen mag?

X2 4400+ = 609,-
7800 GTX= 530,-
= 1139 euri

Mem had ik nog van mijn vorige pc..
Maar stel ik neem zo'n gigabyte bordje van hierboven, en 2 opteron 246, das nog redelijk betaalbaar en zeker sneller dan mijn dual xp, wat voor soort opteron 246's zou ik dan krijgen als ik ze nu zou kopen?
Ik ben er niet zo thuis in, maar het zou fijn zijn als ze dus iets van powersaving of hoe dat ook heet ondersteunen? Want ik las dat ze dat eerst niet hadden ofzo?
Wat raden de ervaringsdeskundigen aan?
En dan nog even mailen naar gigabyte of er op dat gigabyte bordje ook ooit dualcores kunnen, voor later. Redelijk minimaal bordje trouwens maar net goed voor wat ik wil.
ah ok thanx, en dan bedenk ik me nog 2 dingen,SleutelMan schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:50:
PowerNow zit op Opterons sinds revies CG (Femme berichtte dat hij CG's had icm Powernow), je moet dus wel even opletten welke revisie je hebt.
Ik heb een antec 480 watt voeding, genoeg dus, alleen met een atx aansluiting. Ik neem aan dat je converters hebt om hem op een opteron bord aan te kunnen sluiten?
En wat is goed geheugen? Crucial is cheaper dan kingston zie ik. (pc3200, reg ecc)
Erg leuk nieuws dat je hem hebt. Enige wat ik me nu afvraag is hoe lang je er nou op gewacht hebtDefspace schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:06:
[...]
![]()
X2 4400+ = 609,-
7800 GTX= 530,-
= 1139 euri
Mem had ik nog van mijn vorige pc..
En kun je de bios zo updaten met je dualcore processor of heb je eerst bij iemand een single core moeten lenen? (aangezien ik bijna niemand ken met een single @ 939
Dit topic is gesloten.