Chello brak - Volume V

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik het :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
C:\>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     8 ms    11 ms     8 ms  10.80.0.1
  2     6 ms     7 ms     7 ms  Gig6-0.hv00rt02.brain.upc.nl [212.142.19.97]
  3    10 ms    11 ms     9 ms  srp8-0.ls00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.81]
  4    16 ms    73 ms    36 ms  srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
  5    21 ms    28 ms    13 ms  nl-ams01a-ra1-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1
65]
  6    12 ms    21 ms    60 ms  nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net [213.46.161.189]

7    38 ms    57 ms    19 ms  213.46.161.141
  8    52 ms    17 ms    12 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
  9    17 ms    14 ms    12 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

C:\>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     8 ms     7 ms     8 ms  10.80.0.1
  2    14 ms     7 ms    11 ms  Gig6-0.hv00rt02.brain.upc.nl [212.142.19.97]
  3    10 ms    10 ms    15 ms  srp8-0.ls00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.81]
  4    26 ms    14 ms    10 ms  srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
  5    59 ms    36 ms    20 ms  nl-ams01a-ra1-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1
65]
  6    33 ms    11 ms    16 ms  nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net [213.46.161.189]

7    29 ms    11 ms    12 ms  213.46.161.141
  8    15 ms    14 ms    12 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
  9    14 ms    26 ms    18 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Dit ziet er al een stuk beter uit. Ik heb de Upstream Channel ID van 1 in 5 veranderd, en hij doet het stukker beter. Dan ik daar niet eerder naar gekeken heb 8)7 . Eens kijken of het met online gamen nu ook een stuk beter wil. De eerste hops zijn iig stukker beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue May 4 2004 om 20:50:05 UTC+0200)

Download : 71.4 KByte/sec
Upload : 34.7 KByte/sec
Connection : 919.0 Conn/min
Ping test Nederland : 40.0 ms

Gaat weer lekker hier in Helmond. :r
zucht ik moet adsl hebben verdomme :|

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 16:03
Goed, Chello (UPC) is brak, daar is bijna iedereen het wel over eens. Zijn de pings eens een keer normaal (d.w.z. beneden de 40/50ms) dan is er wel weer loss. Krijg je een nieuw modem, blijkt het betreffende netwerk weer eens plat te liggen. Zelf heb ik afgelopen jaar 5 verschillende modems gehad (dan weer een voeding kapot, volgende keer de netwerk interface, bla bla bla... waardeloos)...

Maar dan nog iets geheel anders. Ik krijg regelmatig te horen van andere Chello gebruikers dat zij net zoals ik vaak slecht bepaalde IP ranges kunnen bereiken. Ik kreeg na verloop van tijd dat Chello aan het filteren is (ofwel routing tabellen gebruikt). Een traceroute gaf dit toen ook direct aan. Verkeer naar een router op de AMS-IX werd omgeleid via het eigen netwerk van UPC (via New York, D.C. en andere plaatsen in Amerika) om vervolgens via Interroute weer uiteindelijk op bestemming aan te komen... Goed, kan een keer gebeuren omdat er iets plat ligt, maar als het een week aanhoudt ga ik toch andere dingen denken.

Gebeld met een netwerkbeheerder van Chello, die kon (of liever gezegd wou) er niks over zeggen en verwees me uiteraard door naar het gezellige wachtmuziekje op 09001580 (heerlijk muziekje gewoon, al moet ik zeggen dat ze inmiddels wat sneller zijn geworden!). Ik keek nog even of mijn telefoonrekening het aan kon en belde naar de helpdesk, waar ik uiteindelijk bij een collega uitkwam van de andere netwerkbeheerder (met het verschil dat ik nu een leuk bedrag per minuut mag dokken via het 0900 nummer :o )! Ik heb de traceroutes doorgenomen, en na een hoop gezeur werd er toegegeven dat er het e.e.a. aan verkeer geblokkeerd (lees: omgeleid) wordt via goedkopere (lees: langzame) routes. Nog even over doorgepraat (gewoon vriendelijk onderling) schrok ik toen de VERBINDING PLOTSELING WERD VERBROKEN... Och heden hoor, de baas zat zeker mee te luisteren... Shit, wat zijn ze daar zielig dacht ik nog. Maar goed, het had wel effect. Nog geen 5 minuten later (het speelde al meer dan een week) was de ping tijjd opeens slechts 15ms... God, wat een toeval, LoL!

Dat was het einde? Not... Het kwam weer voor, alleen nu iets slimmer aangepakt door onze vrienden van Chello. Niet het verkeer náár de betreffende router (die o.a. gelinkt is met de AMS-IX, NL-IX, KPN rings, etc. etc...) was geblokkeerd, maar het verkeer terug! So what?!!? Zul je wellicht denken... Nou ja, dit betekend wel dat het voor de Chello gebruiker lijkt (ja LIJKT) alsof het probleem buiten het chello netwerk ligt (immers, bij de betreffende IP range schiet de ping opeens omhoog aangezien het verkeer terug weer via de internationale routes van UPC zijn weg mag vinden... zucht zucht zucht... 8)7 ). Weer gebeld met Chello, zelfde verhaal (nee, verbinding werd niet verbroken hoor... alles werd uiteraard ontkend). Ik stuurde even een traceroute door vanaf de router naar het chello netwerk (zodat je kunt zien waar daadwerkelijk het probleem ligt! Bij Chello dus) en plotseling 5 minuten later alles weer opgelost. Tjee, alweer toeval? Haha....

Nu (vandaag) lijkt hetzelfde weer aan de hand... Chello kan er geen genoeg van krijgen. Ik heb inmiddels na vanaf het allereerste begin kabel internetter te zijn mijn abbo opgezegd en ADSL aangevraagd. Bij ADSL is er tenminste ruim keus uit providers en zorgt de concurrentiewerking voor een beter netwerk (immers, iedere ISP wil voor een lage ping zorgen). Chello wil ook met bijna geen bedrijven peeren, en laat zo haar eigen klanten goed in de steek.

Iedere Chello member, wees slim en verleng je contract niet meer... Zeg het op zodra het kan en stap over op ADSL. Is er geen ADSL, dan kun je helaas niet zonder... (schotel is ook weer zo duur :+ ). De kabelmaatschappij UPC moet eerst maar eens in de nek krabben en volledig onafhankelijk van Chello worden, zodat andere providers ook gebruik kunnen maken van dit nog steeds prima stukje techniek.

Groeten,

Pieter

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietermx schreef op 18 mei 2004 @ 19:59:
Nog even over doorgepraat (gewoon vriendelijk onderling) schrok ik toen de VERBINDING PLOTSELING WERD VERBROKEN... Och heden hoor, de baas zat zeker mee te luisteren... Shit, wat zijn ze daar zielig dacht ik nog. Maar goed, het had wel effect. Nog geen 5 minuten later (het speelde al meer dan een week) was de ping tijjd opeens slechts 15ms... God, wat een toeval, LoL!
Beide gevallen lijken me inderdaad toeval. Chello monitort echt niet al het helldeskverkeer om te kijken of een helpdesker (1e/2e lijns) iets zegt wat hij niet zou mogen zeggen.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar je verhaal komt op mij dubieus over. ISP's gaan niet vanwege 1 klant 'snel even een router anders instellen'.

Overigens is het het recht van chello om een goedkopere (eventueel langzamere) verbinding te gebruiken, maar ik denk niet dat daar hier sprake van was. Volgens mij zat die helpdesker je gewoon te dollen omdat dat was wat jij wilde horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

pietermx schreef op 18 mei 2004 @ 19:59:
Goed, Chello (UPC) is brak, daar is bijna iedereen het wel over eens.
Dan moet je toch eens dit topic doorlezen...
Zijn de pings eens een keer normaal (d.w.z. beneden de 40/50ms) dan is er wel weer loss. Krijg je een nieuw modem, blijkt het betreffende netwerk weer eens plat te liggen. Zelf heb ik afgelopen jaar 5 verschillende modems gehad (dan weer een voeding kapot, volgende keer de netwerk interface, bla bla bla... waardeloos)...
Voeding stuk -> Kan chello niets aan doen. Nic kapot -> Kan chello niets aan doen. Toch? Jij hebt gewoon pech imo.
Maar dan nog iets geheel anders. Ik krijg regelmatig te horen van andere Chello gebruikers dat zij net zoals ik vaak slecht bepaalde IP ranges kunnen bereiken. Ik kreeg na verloop van tijd dat Chello aan het filteren is (ofwel routing tabellen gebruikt). Een traceroute gaf dit toen ook direct aan. Verkeer naar een router op de AMS-IX werd omgeleid via het eigen netwerk van UPC (via New York, D.C. en andere plaatsen in Amerika) om vervolgens via Interroute weer uiteindelijk op bestemming aan te komen... Goed, kan een keer gebeuren omdat er iets plat ligt, maar als het een week aanhoudt ga ik toch andere dingen denken.

Gebeld met een netwerkbeheerder van Chello, die kon (of liever gezegd wou) er niks over zeggen en verwees me uiteraard door naar het gezellige wachtmuziekje op 09001580 (heerlijk muziekje gewoon, al moet ik zeggen dat ze inmiddels wat sneller zijn geworden!).
Het netwerkbeheer van chello krijg je echt niet aan de lijn, je kunt alleen met de klantenserivce of met de chello helpdesk bellen.
Ik keek nog even of mijn telefoonrekening het aan kon en belde naar de helpdesk, waar ik uiteindelijk bij een collega uitkwam van de andere netwerkbeheerder (met het verschil dat ik nu een leuk bedrag per minuut mag dokken via het 0900 nummer :o )!
Mja, €0,10/min is altijd nog beter dan €29,- per gesprek met Symantec he. :) Daar kun je bij chello 5 uur voor aan de lijn hangen!
Ik heb de traceroutes doorgenomen, en na een hoop gezeur werd er toegegeven dat er het e.e.a. aan verkeer geblokkeerd (lees: omgeleid) wordt via goedkopere (lees: langzame) routes. Nog even over doorgepraat (gewoon vriendelijk onderling) schrok ik toen de VERBINDING PLOTSELING WERD VERBROKEN... Och heden hoor, de baas zat zeker mee te luisteren... Shit, wat zijn ze daar zielig dacht ik nog. Maar goed, het had wel effect. Nog geen 5 minuten later (het speelde al meer dan een week) was de ping tijjd opeens slechts 15ms... God, wat een toeval, LoL!
Ik kan me niet voorstellen dat een helpdesker invloed heeft op de routering... Je modem kan hooguit worden gereset, misschien heeft ie dat gedaan...
Dat was het einde? Not... Het kwam weer voor, alleen nu iets slimmer aangepakt door onze vrienden van Chello.
Ja, dat doen ze echt met opzet he, ze zitten daar echt van: "Haha, we zullen die pietermx wel eens krijgen!" Dat geloof je toch niet zelf man... |:(
Niet het verkeer náár de betreffende router (die o.a. gelinkt is met de AMS-IX, NL-IX, KPN rings, etc. etc...) was geblokkeerd, maar het verkeer terug! So what?!!? Zul je wellicht denken... Nou ja, dit betekend wel dat het voor de Chello gebruiker lijkt (ja LIJKT) alsof het probleem buiten het chello netwerk ligt (immers, bij de betreffende IP range schiet de ping opeens omhoog aangezien het verkeer terug weer via de internationale routes van UPC zijn weg mag vinden... zucht zucht zucht... 8)7 ). Weer gebeld met Chello, zelfde verhaal (nee, verbinding werd niet verbroken hoor... alles werd uiteraard ontkend). Ik stuurde even een traceroute door vanaf de router naar het chello netwerk (zodat je kunt zien waar daadwerkelijk het probleem ligt! Bij Chello dus) en plotseling 5 minuten later alles weer opgelost. Tjee, alweer toeval? Haha....
Terwijl je belde stuurde je een traceroute door? :? Anyway, opnieuw is je modem gewoon gereset denk ik...

Ik probeer chello niet de hand boven het hoofd te houden, maar niet iedereen heeft zoveel problemen als jij... (zie dat topic over de snelheidsverhoging maar)

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 18-05-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik ben al een tijdje bezig met het doorspitten van de chello-topics maar ik kom er niet uit en dus heb ik maar besloten mijn probleem aan jullie voor te leggen

zo nu en dan is de verbinding met chello weg en is het brandt alleen het online lampje van de terrayon modem (die blauwe met 4 lampies). als ik IE oid dan open gebeurt er niets en is er geen weer te geven pagina. De send en receive lampjes doen ook niets. Ik trek dan altijd de voeding van de modem er uit en wacht +/-30seconden en vaak doet internet het dan weer. Maar zo nu en dan werkt dat niet, dan probeer ik die truc meerdere malen achter elkaar, soms voeding er 10minuten uit en ga zo maar door. Wat ik nu zoek is een structurele oplossing voor dit probleem! Om de x dagen de voeding van de modem er uit moeten trekken lijkt me geen juiste gang van zaken.

Mijn modem zit overigens aan een medion router waar een laptop (draadloos) en een gewone pc (utp) aan hangt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 21:11:
[...]

Beide gevallen lijken me inderdaad toeval. Chello monitort echt niet al het helldeskverkeer om te kijken of een helpdesker (1e/2e lijns) iets zegt wat hij niet zou mogen zeggen.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar je verhaal komt op mij dubieus over. ISP's gaan niet vanwege 1 klant 'snel even een router anders instellen'.

Overigens is het het recht van chello om een goedkopere (eventueel langzamere) verbinding te gebruiken, maar ik denk niet dat daar hier sprake van was. Volgens mij zat die helpdesker je gewoon te dollen omdat dat was wat jij wilde horen..
Yea right... En dan is het zeker ook toeval dat een 5 minuten later opeens een totaal andere route via chello mogelijk is terwijl het al meer dan een week speelde. Lijkt mij dus echt geen toeval, bovendien is het een feit dat Chello ongelovelijk moeilijk doet wanneer het om peeren gaat met andere partijen (tja, krap bij kas zeker :Z )

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Bergen schreef op 18 mei 2004 @ 21:32:
[...]
Dan moet je toch eens dit topic doorlezen...

Oke, meningen verschillen.

[...]
Voeding stuk -> Kan chello niets aan doen. Nic kapot -> Kan chello niets aan doen. Toch? Jij hebt gewoon pech imo.

Je hebt gelijk, alleen is het wel Chello c.q. UPC die bij mij 2e hands modems neerzet die het na enkele dagen al begeven...

[...]
Het netwerkbeheer van chello krijg je echt niet aan de lijn, je kunt alleen met de klantenserivce of met de chello helpdesk bellen.

Als bedrijf kom je er bij Chello iets makkelijker doorheen dan als particulier. Ook al een slecht punt van Chello btw, al is het iets wat je overal tegen komt. Trouwens je kunt het rechtstreekse nummer zo opvragen via RIPE, mocht je intresse hebben :Z

[...]
Mja, €0,10/min is altijd nog beter dan €29,- per gesprek met Symantec he. :) Daar kun je bij chello 5 uur voor aan de lijn hangen!

Daar zie je toch iets verkeerd... In het geval van Chello bel je om een storing te melden terwijl er geen apart storingsnummer is. Ofwel, je betaald 10 Eurocent per minuut om de problemen aan Chello's kant aan te kaarten. Is toch belachelijk :| Bij planet, KPN etc.. Allemaal 0800... als het om storing gaat (en 0900 bij support). Zo hoort het te zijn (en zo was het vroeger ook bij Chello O-) )

[...]
Ik kan me niet voorstellen dat een helpdesker invloed heeft op de routering... Je modem kan hooguit worden gereset, misschien heeft ie dat gedaan...

Alsof het modem daar ook maar iets mee te maken heeft :r ... 1. Het modem heeft werkelijk NIKS te maken met het kiezen van een geschikte route. 2. UPC heeft een traceroute website waar precies hetzelfde zichtbaar was (is)... Ook al weer een punt, looking glass alleen bruikbaar voor Chello abbo's (al is het slecht beveiligd en kan iedereen er op komen als je direct naar de juiste URL surft). Wie bedenkt het :o

[...]
Ja, dat doen ze echt met opzet he, ze zitten daar echt van: "Haha, we zullen die pietermx wel eens krijgen!" Dat geloof je toch niet zelf man... |:(

Je hebt mijn verhaal dus niet goed gelezen... Reageer dan a.u.b. ook niet!

[...]
Terwijl je belde stuurde je een traceroute door? :? Anyway, opnieuw is je modem gewoon gereset denk ik...

Ooit van E-mail gehoord :|

Ik probeer chello niet de hand boven het hoofd te houden, maar niet iedereen heeft zoveel problemen als jij... (zie dat topic over de snelheidsverhoging maar)
Dat lijkt er anders wel verdacht veel op. Waarschijnlijk zelf een tevreden Chello gebruiker, houden zo 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door pietermx op 19-05-2004 08:28 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

"UPC heeft een traceroute website waar precies hetzelfde zichtbaar was"

Hoe kan ik hierop komen als chello klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

argro schreef op 18 mei 2004 @ 21:40:
Ik ben al een tijdje bezig met het doorspitten van de chello-topics maar ik kom er niet uit en dus heb ik maar besloten mijn probleem aan jullie voor te leggen

zo nu en dan is de verbinding met chello weg en is het brandt alleen het online lampje van de terrayon modem (die blauwe met 4 lampies). als ik IE oid dan open gebeurt er niets en is er geen weer te geven pagina. De send en receive lampjes doen ook niets. Ik trek dan altijd de voeding van de modem er uit en wacht +/-30seconden en vaak doet internet het dan weer. Maar zo nu en dan werkt dat niet, dan probeer ik die truc meerdere malen achter elkaar, soms voeding er 10minuten uit en ga zo maar door. Wat ik nu zoek is een structurele oplossing voor dit probleem! Om de x dagen de voeding van de modem er uit moeten trekken lijkt me geen juiste gang van zaken.

Mijn modem zit overigens aan een medion router waar een laptop (draadloos) en een gewone pc (utp) aan hangt.
Werkt het ook als je de router reset? Heb je misschien de IP-adressen vast ingesteld in je router ipv automatisch? Het klinkt namelijk alsof je lease niet wordt verlengd ofzo... Weet je ook zeker dat je UTP-kabel goed is? Kun je ook eens een andere voor proberen... Anders toch chello bellen denk ik als dat allemaal niet helpt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 19-05-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
de router staat op ingesteld op een dynamisch ip dus dat staat gewoon goed, in de tijd voor de router (heb ik nog niet zo lang) kwam het probleem ook wel eens voor. Wat zou er mis kunnen zijn met de utp kabel? Als de verbinding paar uur goed is en daarna problemen geeft kan dat toch niet aan de kabel liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

argro schreef op 19 mei 2004 @ 13:01:
de router staat op ingesteld op een dynamisch ip dus dat staat gewoon goed, in de tijd voor de router (heb ik nog niet zo lang) kwam het probleem ook wel eens voor. Wat zou er mis kunnen zijn met de utp kabel? Als de verbinding paar uur goed is en daarna problemen geeft kan dat toch niet aan de kabel liggen?
Het komt wel eens voor dat er een breukje in de kabel zit, of dat de draadjes niet goed contact maken in 't UTP-stekkertje en dat de verbinding daardoor wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Trebbors schreef op 19 mei 2004 @ 11:35:
"UPC heeft een traceroute website waar precies hetzelfde zichtbaar was"

Hoe kan ik hierop komen als chello klant?
Voor iedereen:

http://test.net.upc.nl/cgi-bin/traceroute.cgi

:Z de test site is officieel alleen voor chello abbo's, je kunt als niet-chello abbo dan ook niet op http://test.net.upc.nl/ komen :o

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
In opvolging van mijn vorige verhaal nog meer 'bewijs'... Zoals verteld afgelopen dagen weer hetzelfde probleem via chello (bepaalde ip ranges erg traag). Ik heb ze het volgende gemaild:

-----
Geachte heer/mevrouw,

Bij een serie testen die regelmatig bij iedere ISP wordt uitgevoerd naar onze servers blijkt dat er bij Chello wederom problemen optreden. Zo zijn enkele servers die te bereiken zijn via de AMS-IX, NL-IX, KPN Eurorings, Carrier1, etc. zeer traag via het Chello netwerk. Dit komt omdat op de een of andere manier het verkeer wordt omgeleid via het eigen netwerk van UPC (New York, Washington D.C. etc..). Ik krijg deze klachten inmiddels steeds vaker van klanten en collega's en ook stappen erg veel van deze mensen nu over op ADSL. Een ontwikkeling die mij niet echt gunstig lijkt voor Chello/UPC. Ik wil u dan ook vragen eens te kijken naar onderstaande traceroutes en de problemen waar mogelijk op te lossen. De problemen moeten hoogstwaarschijnlijk (wederom) bij Chello/UPC liggen aangezien geen enkele andere Nederlandse provider momenteel problemen ondervindt.

Traceroutes van Chello naar ******** en ********:

traceroute to ******** (********), 30 hops max, 40 byte packets
1 p2033154.net.upc.nl (212.142.33.154) 0.704 ms 0.513 ms 0.436 ms
2 Gig15-0.am00rt03.brain.upc.nl (212.142.33.1) 0.280 ms 0.243 ms 0.198 ms
3 srp8-0.am00rt01.brain.upc.nl (212.142.32.33) 0.331 ms 0.276 ms 0.248 ms
4 nl-ams02a-ra1-so-0-0-1.aorta.net (213.46.161.201) 24.502 ms 0.625 ms 0.452 ms
5 nl-ams02a-rd1-10gige-1-0.aorta.net (213.46.161.153) 0.537 ms 0.548 ms 0.445 ms
6 nl-ams01a-rd1-10gige-7-0.aorta.net (213.46.161.57) 0.546 ms 0.529 ms 0.512 ms
7 us-nyc01a-rd1-pos-0-0.aorta.net (213.46.160.194) 81.988 ms 81.948 ms 81.902 ms
8 us-was01a-ri1-pos-1-0-0.aorta.net (213.46.190.38) 87.639 ms 87.644 ms 87.989 ms
9 p12-6.core01.iad01.atlas.cogentco.com (154.54.11.33) 87.957 ms 87.758 ms 87.895 ms
10 p1-2.core02.dca01.atlas.cogentco.com (154.54.2.253) 89.236 ms 91.200 ms 88.959 ms
11 p6-0.core01.jfk02.atlas.cogentco.com (66.28.4.82) 95.198 ms 95.137 ms 94.989 ms
12 p5-0.core01.jfk01.atlas.cogentco.com (66.28.4.9) 95.495 ms 95.336 ms 94.883 ms
13 p6-0.core01.lon01.atlas.cogentco.com (154.54.1.58) 87.031 ms 86.974 ms 87.044 ms
14 p14-0.core01.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.1.57) 87.326 ms 87.570 ms 87.538 ms
15 82.138.72.97 (82.138.72.97) 87.093 ms 87.222 ms 87.645 ms
16 Carrier1BV.nl.lambdanet.net (217.71.100.22) 87.589 ms 87.579 ms 87.505 ms
17 p04-15.amd-bbr-01.carrier1.net (212.4.200.117) 87.414 ms 113.950 ms 87.369 ms
18 p04-01-00.amn-bbr-01.carrier1.net (212.4.214.253) 87.637 ms 87.370 ms 88.085 ms
19 f02-00.amn-ixr-01.carrier1.net (212.4.206.222) 87.729 ms 101.723 ms 88.151 ms
20 carrier1.as25232.net (213.247.40.106) 88.256 ms 88.008 ms 88.227 ms
21 ******** (********) 89.672 ms 88.441 ms 116.472 ms
22 ******** (********) 88.093 ms 88.173 ms 88.053 ms

traceroute to ******** (********), 30 hops max, 40 byte packets
1 p2033154.net.upc.nl (212.142.33.154) 0.857 ms 0.495 ms 0.441 ms
2 Gig15-0.am00rt03.brain.upc.nl (212.142.33.1) 0.357 ms 0.234 ms 0.215 ms
3 srp8-0.am00rt02.brain.upc.nl (212.142.32.34) 0.273 ms 0.257 ms 0.245 ms
4 nl-ams01a-ra1-10ge-0-1-0.aorta.net (213.46.161.165) 10.768 ms 0.529 ms 0.485 ms
5 nl-ams01a-rd1-pos-3-0.aorta.net (213.46.161.193) 0.424 ms 0.366 ms 0.450 ms
6 us-nyc01a-rd1-pos-0-0.aorta.net (213.46.160.194) 81.989 ms 82.063 ms 81.946 ms
7 us-was01a-ri1-pos-1-0-0.aorta.net (213.46.190.38) 87.638 ms 87.613 ms 87.618 ms
8 p12-6.core01.iad01.atlas.cogentco.com (154.54.11.33) 87.632 ms 88.251 ms 87.942 ms
9 p1-2.core02.dca01.atlas.cogentco.com (154.54.2.253) 89.238 ms 89.170 ms 89.206 ms
10 p6-0.core01.jfk02.atlas.cogentco.com (66.28.4.82) 96.149 ms 95.533 ms 94.899 ms
11 p5-0.core01.jfk01.atlas.cogentco.com (66.28.4.9) 94.988 ms 95.284 ms 94.968 ms
12 p6-0.core01.lon01.atlas.cogentco.com (154.54.1.58) 86.936 ms 86.859 ms 86.973 ms
13 p14-0.core01.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.1.57) 87.286 ms 87.213 ms 208.060 ms
14 82.138.72.97 (82.138.72.97) 86.883 ms 87.101 ms 86.906 ms
15 Carrier1BV.nl.lambdanet.net (217.71.100.22) 87.425 ms 87.807 ms 87.408 ms
16 p04-03.amd-bbr-02.carrier1.net (212.4.211.237) 87.173 ms 87.229 ms 87.224 ms
17 g01-01.ams-icr-04.carrier1.net (212.4.211.214) 87.573 ms 87.532 ms 87.778 ms
18 ******** (********) 88.073 ms 88.205 ms 88.022 ms
19 ******** (********) 88.355 ms 87.961 ms 88.085 ms

En traceroutes van ******** en ******** naar 212.142.33.154

(vanaf ********) traceroute to 212.142.33.154 (212.142.33.154), 30 hops max, 38 byte packets
1 ******** (********) 0.915 ms 0.594 ms 0.648 ms
2 unused.as25232.net (213.247.40.134) 1.141 ms 3.168 ms 1.041 ms
3 asd-s4-rou-1001.nl.eurorings.net (134.222.97.245) 0.900 ms 0.852 ms 0.753 ms
4 nl-ams04a-ri1-gige-5-1.aorta.net (195.69.144.106) 0.820 ms 0.854 ms 0.776 ms
5 nl-ams02a-rd1-pos-0-2.aorta.net (213.46.161.61) 90.252 ms 87.848 ms 88.835 ms
6 nl-ams02a-ra1-10ge-0-1-0.aorta.net (213.46.161.154) 87.927 ms 87.896 ms 104.502 ms
7 pos15-0.ad00rtr01.brain.upc.nl (213.46.161.198) 88.099 ms 88.958 ms 88.581 ms
8 srp0-0.am00rt04.brain.upc.nl (212.142.32.36) 87.942 ms 88.504 ms 88.697 ms
9 v415.am00rs02.brain.upc.nl (212.142.33.4) 88.055 ms * 88.605 ms

(vanaf ********) traceroute to 212.142.33.154 (212.142.33.154), 30 hops max, 38 byte packets
1 ******** (********) 0.514 ms 0.356 ms 0.259 ms
2 transip.customer.openpeering.nl (217.170.0.157) 0.637 ms 1.191 ms 0.817 ms
3 aorta.nikhef.nl-ix.net (194.153.154.57) 0.698 ms 1.214 ms 0.714 ms
4 nl-ams02a-rd1-pos-0-2.aorta.net (213.46.161.61) 88.384 ms 87.978 ms 87.884 ms
5 nl-ams02a-ra1-10ge-0-1-0.aorta.net (213.46.161.154) 88.059 ms 88.035 ms 87.895 ms
6 pos14-0.ad00rtr01.brain.upc.nl (213.46.161.202) 87.820 ms 87.778 ms 87.969 ms
7 srp0-0.am00rt04.brain.upc.nl (212.142.32.36) 88.134 ms 87.971 ms 87.831 ms
8 V415.am00rs01.brain.upc.nl (212.142.33.3) 88.116 ms 90.225 ms 88.560 ms
9 p2033154.net.upc.nl (212.142.33.154) 88.245 ms * 88.966 ms

Zoals u ziet zijn de routes terug vanaf onze kant niet het probleem...

U kunt mij bereiken op ******** / ********. Mochten de problemen aanhouden dan zal ik helaas uw klanten die bij ons aankomen met klachten moeten adviseren de overstap te maken naar een andere ISP. Ik hoop echter dat dit niet nodig is.

P.S. Lijnen lopen via TransIP (www.transip.nl voor ********) en Rokscom (www.rokscom.nl voor ********)

Met vriendelijke groet,

-----

Het duurt een middag voordat ik antwoord kreeg, maar 5 minuten na het antwoord van UPC 'Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. Uw bericht is in behandeling genomen. Alvast bedankt voor uw geduld.' opeens alles weer normaal. God wat een toeval... Nu hopen dat ze eens verstandig zijn en het zo laten, scheelt weer klanten die bij ze weg lopen :*)

Oh ja, bergen.... Ga nou niet weer replyen dat 'mijn modem wel gereset zou zijn ofzo' 8)7 . Looking glass van Chello geeft het namelijk ook aan }) (Dat je in dit geval _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ bij Chello doet... whatever, meningen mogen verschillen :*) )

Groeten Pieter

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

pietermx schreef op 19 mei 2004 @ 17:21:
[...]

Voor iedereen:

http://test.net.upc.nl/cgi-bin/traceroute.cgi

:Z de test site is officieel alleen voor chello abbo's, je kunt als niet-chello abbo dan ook niet op http://test.net.upc.nl/ komen :o
Hier werken beide urls niet, buiten chello netwerk..
Overigens over de toevalligheden dat na contact en een mail het weer anders ingesteld staat, dit doen ze niet daar, zover ik weet hebben de mensen die de telefoon en mail beantwoorden niet eens de rechten om dan maar ook iets te veranderen op het netwerk van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Trebbors schreef op 19 mei 2004 @ 17:51:
[...]

Overigens over de toevalligheden dat na contact en een mail het weer anders ingesteld staat, dit doen ze niet daar, zover ik weet hebben de mensen die de telefoon en mail beantwoorden niet eens de rechten om dan maar ook iets te veranderen op het netwerk van UPC.
Vraag maar eens wat rond in hosting land... Komt erg veel bedrijven bekend voor. En nee, ik denk inderdaad niet dat een helpdesk medewerker dit zelf kan veranderen (lijkt me ERG sterk), maar dat heb ik ook niet gezegd (waar haal je het vandaan)? Een medewerker kan wel iets doorsturen / aankaarten...

_/-\o_ Chello _/-\o_

Groeten Pieter

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Trebbors schreef op 19 mei 2004 @ 17:51:
[...]

Probeer deze eens:

http://test.arnhem.upc.nl/cgi-bin/traceroute.cgi

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Wow, mijn verbinding is nu echt BRAK....

een overzichtje van afgelopen nacht
*** You have been disconnected. Fri May 21 02:51:30 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 02:56:51 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 03:07:20 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 03:14:55 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 03:17:38 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 03:24:15 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 03:27:52 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 03:40:56 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 03:57:33 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 04:02:36 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 04:07:47 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 04:14:54 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 04:26:31 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 04:30:38 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 04:47:26 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 05:19:58 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 05:30:14 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 05:34:51 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 05:38:16 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 05:51:19 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 05:55:40 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 06:08:17 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 06:20:58 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 06:24:50 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 06:28:30 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 06:33:10 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 06:43:19 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 07:12:49 2004.
*** You have been disconnected. Fri May 21 07:25:01 2004.
En dat gaat nu dus nog steeds zo. Ik mag blij zijn als ik een (internationale) website kan openen.

Chello, te leuk om te stoppen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
En maar zijken over chello, ALS JE NIET TEVREDEN BENT GA DAN WEG EN LOOP NIET TEZIJKEN.

Heb al 6Jaar chelli en nooit maar dan ook nooit problemen ermee gehad.
ping altijd 5a7ms download rond de 310KB/ps en upload rond de 45KB/ps.
En van die AORTA heb je geeneens last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

devil-strike schreef op 21 mei 2004 @ 09:51:
En maar zijken over chello, ALS JE NIET TEVREDEN BENT GA DAN WEG EN LOOP NIET TEZIJKEN.
:|
Dit topic is ervoor bedoeld om problemen over je Chello-verbinding door te geven. Ik hoop dat anderen weten wat er aan de hand is, want de Chello-status pagina vermeldt niets.

offtopic:
het is "zeiken" en ik denk dat je Caps Lock kapot is. Ga even buiten spelen :X

[ Voor 3% gewijzigd door T.T. op 21-05-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Als er ook nix aan de hand is valt er weinig temelden he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

devil-strike schreef op 21 mei 2004 @ 10:01:
Als er ook nix aan de hand is valt er weinig temelden he
offtopic:
Ga alsjeblieft ergens anders spelen, je voegt niets aan het topic toe en je hebt geen idee waar je over lult. Tot overmaat van ramp presteer je het zelfs om twee keer nutteloos te reageren :/

Ik heb inmiddels deze link gevonden: chelloo.com/forum. Er zijn dus meer mensen die last hebben van een storing. Twee gebruikers uit de regio Rotterdam (ik ook), maar dat kan toeval zijn natuurlijk.

http://test.net.upc.nl/bb/ geeft het volgende aan:
proxy.rott.chello.nl - attention
yellow Fri May 21 10:15:22 CEST 2004 WARNING - Connection OK on attempt 3
Dus dat duidt ook al op problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door T.T. op 21-05-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook al een paar dagen last van een instabiele verbinding (Drachten). Vanochtend een packetloss van pak 'em beet 75% (!), en áls ik eindelijk op Speedtest.nl kon komen (om te kijken hoe traag mijn verbinding precies was), kreeg ik snelheden van 3,6 kbyte/sec. Zijn er meer mensen met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietermx schreef op 19 mei 2004 @ 08:16:
Yea right... En dan is het zeker ook toeval dat een 5 minuten later opeens een totaal andere route via chello mogelijk is terwijl het al meer dan een week speelde. Lijkt mij dus echt geen toeval, bovendien is het een feit dat Chello ongelovelijk moeilijk doet wanneer het om peeren gaat met andere partijen (tja, krap bij kas zeker :Z )
Sorry hoor, maar houdt aub op met dit ongeinformeerde gepraat. Helpdeskers van Chello stellen geen routers in, routers worden niet ingesteld omdat er 1 klant belt.

Wat jou overkomen is, is zuiver toeval.

Routers worden niet 'ad hoc' even ingesteld omdat een klant daarover belt. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Tja, niet echt heel veel slechts te melden, beetje traag met sites en hogere ping,
aangezien de snelheidsverhoging hier in Amsterdam nog wel uitblijft en ik ga verhuizen binnen 3 weken, heb ik gisteren de opzeg brief op de post gedaan.
ADSL here I come... Succes alle nieuwe en huidige gebruikers!

[ Voor 8% gewijzigd door RoadKill21 op 25-05-2004 00:38 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Bergen schreef op 19 mei 2004 @ 14:00:
[...]
Het komt wel eens voor dat er een breukje in de kabel zit, of dat de draadjes niet goed contact maken in 't UTP-stekkertje en dat de verbinding daardoor wegvalt.
Hoe kan dat nou de oorzaak zijn? de verbinding is 1 dag goed, ik zit op de bank te internetten, draadloos en 10 meter bij router en kabels vandaan, dan houdt de verbinding er plotseling mee op, na een aantal malen de stekker van de modem in en uit is de verbinding weer goed, lijkt me niet aan slechte bekabeling te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op http haal ik 350kb/se, met download. (30kB/sec up)
Op ftp.. 10kb/sec download, eender van welke, eender van welke pc, eender hoe deze is aangesloten (router(s)/rechtstreeks). Ook naar eigen ftp server.

Chello.be is ftp aan het cappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

argro schreef op 25 mei 2004 @ 20:25:
[...]

Hoe kan dat nou de oorzaak zijn? de verbinding is 1 dag goed, ik zit op de bank te internetten, draadloos en 10 meter bij router en kabels vandaan, dan houdt de verbinding er plotseling mee op, na een aantal malen de stekker van de modem in en uit is de verbinding weer goed, lijkt me niet aan slechte bekabeling te liggen
In dat geval is het inderdaad wel apart. Je hebt ook wel eens televisies die na een tijdje aan te hebben gestaan ineens uitvallen en dan komt het doordat warmte ergens iets uitzet en daardoor een loszittend pennetje ineens geen contact meer maakt. Wat ik hiermee bedoel: ook als je er niet aanzit kunnen dingen uitvallen. Zoiets is *niet* ver gezocht. Maarja, ik ken de situatie bij jou qua warmte ontwikkeling e.d. niet dus ik speculeer verder maar niet. ;)
interp schreef op 13 juni 2004 @ 19:36:
Op http haal ik 350kb/se, met download. (30kB/sec up)
Op ftp.. 10kb/sec download, eender van welke, eender van welke pc, eender hoe deze is aangesloten (router(s)/rechtstreeks). Ook naar eigen ftp server.

Chello.be is ftp aan het cappen?
Probeer ipv passive eens active ftp (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is Chello's afhandeling van emails naar abuse@chello ook brak?
Ik heb al een aantal keer een bericht gestuurd, maar ik blijf maar spam krijgen van Chello klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Niet online
Bergen schreef op 13 juni 2004 @ 21:07:
[...]
In dat geval is het inderdaad wel apart. Je hebt ook wel eens televisies die na een tijdje aan te hebben gestaan ineens uitvallen en dan komt het doordat warmte ergens iets uitzet en daardoor een loszittend pennetje ineens geen contact meer maakt. Wat ik hiermee bedoel: ook als je er niet aanzit kunnen dingen uitvallen. Zoiets is *niet* ver gezocht. Maarja, ik ken de situatie bij jou qua warmte ontwikkeling e.d. niet dus ik speculeer verder maar niet. ;)

[...]
Probeer ipv passive eens active ftp (of andersom).
Ging het ook juist proberen, werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:39

Binno

. .. ... ....

NOVA_TheCrew schreef op 06 april 2004 @ 09:49:
Ik kreeg in het weekend wat grappigs te horen, blijkt dat de marketingafdeling een beetje grote blunder is begaan.

De naam "Chello" hoort eigenlijk C-hello te zijn (uitspraak: Say hello).
moet hier ff op replye dikke onzin wat je nu schrijft, chello is gewoon een naam die iedereen kan uitspreken

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk versteld van de laatste paar maanden, verbinding van level3.net met chello domein is goed in orde. Hierdoor is lag tijdens gamen niet meer een HUGE probleem. Snelheden zijn verhoogd en downtimes zijn er haast niet of niet. Lijkt wel of ik bij een andere provider ben! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds eergisteren heb ik een probleem met chello classic upload. Ik heb een aantal keer geprobeerd een email met bijlage te sturen. Het uploaden van de bijlage duurde zo lang, dat alle server die ik heb geprobeerd time-de. Gisteren heb ik op speedtest.nl de upload test gedaan... het resultaat was toen 0.2kb/s. Vandaag is het waarschijnlijk nog erger, want nu timed speedtest zelf. Ook de Chello upload test slaagt niet. Ik zit in de regio Binnenmaas, vlak bij Rotterdam. Heeft iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 12:35:
Hallo,

Sinds eergisteren heb ik een probleem met chello classic upload. Ik heb een aantal keer geprobeerd een email met bijlage te sturen. Het uploaden van de bijlage duurde zo lang, dat alle server die ik heb geprobeerd time-de. Gisteren heb ik op speedtest.nl de upload test gedaan... het resultaat was toen 0.2kb/s. Vandaag is het waarschijnlijk nog erger, want nu timed speedtest zelf. Ook de Chello upload test slaagt niet. Ik zit in de regio Binnenmaas, vlak bij Rotterdam. Heeft iemand dezelfde ervaring?
Gisteravond om 21:30 ongeveer klapte mijn chello eruit. Na een paar keer modem reset deed die het weer. Vanochtend wederom hetzelfde probleem. Met m'n Com21 modem heb ik zoiezo altijd upload problemen, ben blij als ik boven de 10 Kb uitkom. Rotterdam regio West, postcode 3022.

Ben het nu zelf een beetje zat geworden, aangezien er geen duidelijkheid is verder over de verhoging ga ik proberen z.s.m. mijn abbonement te beeindigen.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Laatst online: 12-09 10:29

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik heb sinds vanochtend geen verbinding meer :(
Het modem(com21) gaf een foutmelding (2e lampje knipperde groen-rood-uit), dus ik heb het modem gereset, en hij bleef die foutmedling geven, dus toen heb ik 'm maar aan laten staan. Een uur later brandde alle lampjes weer normaal, maar toen had ik nog steeds geen internet, dus weer het modem gereset, maar nog steeds geen internet. :( Op mn router gaat het internet lampje ook niet branden, maar het modem geeft wel aan dat er een verbinding is tussen de router het het modem.

iemand een idee wtf er aan de hand is???

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aphrodisiac
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-04-2023

aphrodisiac

*zzz*

Ethnocentrix schreef op 27 juni 2004 @ 17:54:
Ik heb sinds vanochtend geen verbinding meer :(
Het modem(com21) gaf een foutmelding (2e lampje knipperde groen-rood-uit), dus ik heb het modem gereset, en hij bleef die foutmedling geven, dus toen heb ik 'm maar aan laten staan. Een uur later brandde alle lampjes weer normaal, maar toen had ik nog steeds geen internet, dus weer het modem gereset, maar nog steeds geen internet. :( Op mn router gaat het internet lampje ook niet branden, maar het modem geeft wel aan dat er een verbinding is tussen de router het het modem.

iemand een idee wtf er aan de hand is???
Er is een storing hier in Oud-Beijerland, bij mij ligt het internet er al uit sinds zaterdagochtend, echter de melding is pas zaterdagavond doorgekomen volgens de helpdesk. Problemen worden asap verholpen maar met onbekende tijd (as usual...). Afwachten dus! :)

pc specs | mijn specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wassie vanochtend naar de gallemiezen in rotterdam. Hij doet het weer een beetje maar wel met een vette lag en lage snelheid. Lang leve chello :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds de aankondiging van de snelheidsverhogingen het volgende:

Down werkt lekker (320 kb/s), maar up is max. 16, gemiddeld rond de 8.
Heb er al over gebeld met chello (2e paasdag). Die vent aan de telefoon zegt we komen je modem omruilen want je com21 ondersteunt je nieuwe snelheden niet. (waarom kan het op de UT Twente wel dan)

Goed er komt dus iemand langs, ziet dat mn internet het wel doet, en gaat weer weg zonder de modem om te ruilen "want dat is niet gepland, komt in de toekomst wel een keer".

Goed ik zit dus met een brakke upload en chello wil er niks aan doen. bbned dsl is niet leverbaar op mijn locatie, dus ook geen demon :(

Kan ik van chello eisen, dat ze het modem omruilen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 15:37:
Kan ik van chello eisen, dat ze het modem omruilen ?
Nee, maar wel dat ze wat aan je upload doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

aphrodisiac schreef op 27 juni 2004 @ 23:50:
[...]

Er is een storing hier in Oud-Beijerland, bij mij ligt het internet er al uit sinds zaterdagochtend, echter de melding is pas zaterdagavond doorgekomen volgens de helpdesk. Problemen worden asap verholpen maar met onbekende tijd (as usual...). Afwachten dus! :)
Aha vandaar, ik had hier vanochtend ook nog wat problemen maar na een paar keer modem resetten werkte alles weer (ook Oud-Beijerland btw).

Ik moet zeggen dat het eigenlijk niet echt vaak gebeurt dat m'n verbinding eruit ligt, dit is misschien de derde keer ofzo in bijna 4 jaar. Maar toch maar eens voor een ander abbo'tje gaan kijken, wil wel wat snellers (vooral upload).

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
ach chello, zucht, sinds iets meer dan week is mijn download van 300kb/s naar 130kb/s gegaan en mijn upload van 18kb/s naar 10kb/s

Com21 gebruiker, chello zegt dat ze er wat aan gaan doen, maar je hoort niks meer van ze

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben er meer mensen in de achterhoek last van beroerd internet sinds vandaag (28 juni)? bij mij is het nu een lange tijd goed gegaan maar nu:
- vliegt msn er om de zoveel minuten uit
- heb ik constant disconnect bij irc, meestal kan ik nog wel weer reconnecten maar nu zegt ie: Unable to create socket
- deze morgen internet echt heel erg langzaam, site laden duurt ongeveer 1 min
- vanmiddag 1-2 uur zonder internet gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook com21 gebruiker en heb ook traag internet, en ze doen er idd niks aan. Toch maar weer eens contact opnemen, ik wil 48 kbit upload :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Gisteravond rond 24:00 weer een vaag probleem. Kan geen internetpagina's bezoeken, kan wel met veel time-outs chello.nl en andere websites pingen.

Modem reset duurde bijna 10 minuten voor de lampjes "normaal" gingen branden maar na een restart nog steeds geen internet. Rotterdam 3022. Nu lijkt alles het weer normaal te doen, zelf speedtest doet het nu normaal.

Wel al de aangetekend brief verstuurd voor het opzeggen van Chello, kan alleen nog niet een nieuwe ADSl provider kiezen (Demon/Tweakdsl/of anders maar wil wel 8mbit/1mbit, mischien heeft iemand goed advies voor Rotterdam)

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik heb nu wel een erg vaag probleem. Ik krijg geen ip als mn router aangesloten staat. Als ik m'n gewone pc direct op de kabelmodem aansluit werkt het gelijk. Ook het clonen van mn MAC adres helpt niet.
Wat wel opvalt is dat mn kabelmodem maar dingen blijft ontvangen. Ik wilde dus weten wat dat allemaal was, en heb met een packetsniffer die pakketjes ff bekeken. Wat blijft: ik krijg een stortvloed aan IGMP pakketjes over me heen van devolgende ip adressen:
62.195.189.189
62.195.189.203
80.56.214.23

en nog een aantal.

de inhoud van die packets is vrijwel steeds dit:
HEADER:
45 00 00 1C 1B 53 00 00 01 02 B2 12 3E C3 BD BD E....S......>...
EF FF FF FA ....

DATA:
16 00 FA 04 EF FF FF FA ........

Iemand een idee wat dit is en hoe ik het kan oplossen, want het lijkt erop dat mn router (wrt54g)geen IP-adres krijgt door deze packets.

edit; de meeste IGMP packets zijn trouwens geadresseerd aan 239.255.255.250... wat dus niet mijn ip is.

[ Voor 7% gewijzigd door Ethnocentrix op 03-07-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 13-09 18:24
Ethnocentrix is jou probleem al opgelost??
Vrienden van mij zitten met exact hetzelfde probleem. Ik merk ook dat het hier verdacht rustig is geworden.... misschien meer mensen last??

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

offtopic:
Ethnocentrix, er zit een foutje in je icon. In die scroller onbreekt de 1 in Load"*",8,1! Schandalig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows gebruikt 239.255.255.250 (in de multicast range) om een machine zich kenbaar op een netwerkte maken, een soort netbeui broadcast. Ook word het gebruikt door upnp om andere upnp enabled networks te vinden binnen het netwerk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Nou tis heer weer lekker brak. :(
Ik kan alleen maar msnen. En kazaa doet het ook nog. :?
En nu kan ik GoT ook weer bereiken. Anders kon ik dit natuurlijk niet posten. Maar verders is het gewoon weer naatje. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Eindelijk omg:Rotterdam ook een upgrade gehad :)

edit:
Had deze gebookmarked staan, zag andere te laat

[ Voor 41% gewijzigd door KSR op 03-09-2004 02:17 ]

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met mijn verbinding.

specs: Motorola Surfboard
type: Chello classic
server: Linux routertje

Afgelopen week heeft de verbinding er al 4x uitgelegen dit duurde per keer 4 tot 8uur voordat de verbinding weer werkten. Na die periode werkte alles weer.

Heb de klantenservice al 4x gebeld. De eerste 2x waren er technische problemen met de schakel naar ons huis ( de gehele wijk zat zonder ). Daarna kreeg ik een vrouw aan te telefoon maar die snapte er niks van. Ik vertelde mijn probleem en ik vroeg of ze technische problemen hadden met de server enz. Maar dat was niet zo nee er moet gewoon een monteur langskomen ( ik kan die monteur zijn :( ) Dus heb het afgewezen. Aan haar manier van praten te horen dacht ze dat ik geen ipadresjes kon intypen.

Maargoed vind het een slechte zaak van chello dat dit zomaar weer kan gebeuren. Ze hebben tijd genoeg gehad om alles goed op orde te krijgen word er niet goed van ben zelf vanplan om nu toch echt over te gaan op ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand in de regio eindhoven vanmiddag ook nog last gehad van een haperende cHELLo verbinding. IK heb vanaf vanmiddag 2 tot een uur of 5 geen verbinding gehad. Bij alle .nl sites werd ik direct doorverbonden naar de chello registratie pagina!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 17:15:
Heeft er iemand in de regio eindhoven vanmiddag ook nog last gehad van een haperende cHELLo verbinding. IK heb vanaf vanmiddag 2 tot een uur of 5 geen verbinding gehad. Bij alle .nl sites werd ik direct doorverbonden naar de chello registratie pagina!!!
Is vaker voorbij gekomen, dan moet je gewoon die pagina doorlopen en je pc en modem (en evt router) resetten, dan moet 't weer werken.

• megaleo
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Weet iemand wat er in de buurt van Amersfoort/ Harderwijk aan de hand is met Chello?
Mijn internet werkt weer eens half. Ja half.
MSN, GoT dat werkt maar bijvoorbeeld Google, startpagina.nl werken weer niet.
Iets met een DNS-server?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 15:52
Hmzz UPC is weer goed bezig nu is het weer het FTP-verkeer wat gewoon stront traag is :(. Wel jammer, ze waren zo goed bezig :P.

Verwijderd

idd termi , hier ook last van ben niet de enigste hier trouwens..

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

megaleo schreef op 29 september 2004 @ 18:23:
Weet iemand wat er in de buurt van Amersfoort/ Harderwijk aan de hand is met Chello?
Mijn internet werkt weer eens half. Ja half.
MSN, GoT dat werkt maar bijvoorbeeld Google, startpagina.nl werken weer niet.
Iets met een DNS-server?
Klinkt als DNS-problemen... Iemand anders had dat ook in een van de chello draadjes en daar hielp 't toen om http://prov.upc.nl opnieuw te doorlopen (+ resets enzo).
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 20:09:
idd termi , hier ook last van ben niet de enigste hier trouwens..
enige, niet enigste. :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 29-09-2004 23:22 ]

Verwijderd

Hier het volgende:

Mn com21 is gister eindelijk omgeruild, over de snelheid niks te klagen. Maar gisteren om 21:00 ging de dns eruit, vandaag weer om 21:00. Eerst dacht ik dat het aan chello lag, maar als ik de stekker in een windows bak druk is er niks aan de hand, druk ik hem in mn debian-bak dan weigert de dns. Ga ik op IP's surfen dan gaat het prima, name-based is hopeloos

Misschien moet ik hier een eigen draadje voor openen, maar eerst maar eens hier proberen. Ifconfig staat op dhcp, tot vlak voor 21:00 werkte alles prima, en morgenvroeg ook weer maar nu op dit moment niet :'( 8)7

Weet iemand wat ik hier aan kan doen >

Verwijderd

Opgelost, ze hebben ineens ook andere dns servers

bij de thomsons werkt 212.142.28.66 nog wel, 212.142.28.130 heeft plaatsgemaakt voor 62.108.1.67

Dit veranderd in de dhcp config en het loopt weer

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Morgen wordt m'n oude vertrouwde com21 modem omgeruild voor een EURODOCSIS modem... Ik had nog hoop dat ze 'm niet op zouden komen halen (in de brief stond dat ze een terayon op zouden halen), maar ze belden net nog om te kijken of wij het niet vergeten waren ofzo :? .

Maar dan krijg je wel een gratis download limietje. :|

• PASware
  • Laatst online: 12-09 10:51
Ethnocentrix schreef op 30 september 2004 @ 22:12:
Morgen wordt m'n oude vertrouwde com21 modem omgeruild voor een EURODOCSIS modem... Ik had nog hoop dat ze 'm niet op zouden komen halen (in de brief stond dat ze een terayon op zouden halen), maar ze belden net nog om te kijken of wij het niet vergeten waren ofzo :? .
lucky bastard, ik moet nog wel ff wachten vrees ik. En ik woon nog wel in een vrij grote stad (apeldoorn)
Maar dan krijg je wel een gratis download limietje. :|
minder lucky bastard

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 17:15:
Hier in Veldhoven geen problemen gehad alleen een aantal mensen die ik ken met een chello verbinding hebben storing gehad ging op postcode reeks 5503 volgens de helpdesk.

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Volgens mij checken ze atm niet op datagebruik.
Zit deze maand al op 70 gig sinds ze bij mij de modem hebben omgeruild en heb nog niks gemerkt.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik kan op http://datagebruik.chello.nl mijn verbruik ook nog steeds niet zien terwijl ik een Motorolla Surfboard heb (de witte). Ik ben bijna iedere maand over het limiet heen gegaan en nog nooit ge-capt.

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik heb deze maand al een email gekregen met dat de limiet nader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 00:24
Ik kan ook al maanden niet zien wat mijn verbruik is (Motorola zwart).. Kan wel inloggen, maar geeft dan aan dat er geen gegevens beschikbaar zijn voor mijn account.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 21:58:

bij de thomsons werkt 212.142.28.66 nog wel, 212.142.28.130 heeft plaatsgemaakt voor 62.108.1.67

Dit veranderd in de dhcp config en het loopt weer
centraal Gelderland heeft:
DNS1: 212.142.28.67
DNS2: 62.108.1.68
was 212.142.28.66 en..130
modem hier: Terryon (of hoe schrijft men dit..)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 21:58:
Nouu... die zijn er al jaren eigenlijk. :) (zie http://test.net.upc.nl/bb/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Nou... ik heb een nieuw modem :)
De downstream snelheden zijn helaas wat lager geworden maar niet veel. De upstream is wel 10kb/s hoger geworden. Ook m'n pingtijden zijn van 35ms naar 9ms gegaan (als je niet aan het downloaden bent, want dan zijn ze rond de 180ms :( )

Nu maar eens kijken of ze echt zo streng zijn met dat datalimiet
* Ethnocentrix heeft nu trouwens een motorola 5100E... helaas geen 4200... want die kun je uncappen >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Ethnocentrix op 01-10-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op 29 september 2004 @ 23:21:
[...]
Klinkt als DNS-problemen... Iemand anders had dat ook in een van de chello draadjes en daar hielp 't toen om http://prov.upc.nl opnieuw te doorlopen (+ resets enzo).

[...]
enige, niet enigste. :Y)
achja hier in friesland zeggen we enigste :Y) we zijn hier om te klagen over chello niet om taal :P

ik downloade vandaag met 60kb/s van ftp is al iets beter maarja niet echt rendabel aagezien http gewoon met full speed gaat

hopelijk kappen ze binnen kort weer met die onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 21:42:
[...]

achja hier in friesland zeggen we enigste :Y) we zijn hier om te klagen over chello niet om taal :P
Ik ben zelf ook geboren en getogen Fries en roep dus ook vrolijk ienigste maar in 't Nederlands zeg ik toch echt enige hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 21:42:
[...]

ik downloade vandaag met 60kb/s van ftp is al iets beter maarja niet echt rendabel aagezien http gewoon met full speed gaat

hopelijk kappen ze binnen kort weer met die onzin!
Passive uitzetten in je ftp proggie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Is chello (omgeving Zaanstad) weer eens brak? Vanaf gisteravond vliegt msn er constant uit. Ook worden websites regelmatig niet gevonden. Herhaaldelijk moet de f5 toets er aan te pas komen.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Wow kreeg een email van upc dat er weer een upgrade wordt gedaan. Nou nou :-)
Heb al weken weer eens een goede verbinding :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Had ik geloof ik niet moeten zeggen.
Vanmiddag viel de verbinding een paar keer weg, en nu is het bagger traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een of andere manier kan ik steeds na 10 minuten internetten alleen nog maar de provisioning pagina opvragen :?
Alle domeinen (behalve die in mn DNS cache) verwijzen dan naar het IP van prov.upc.nl.
Zometeen maar het grote avontuur genaamd Helpdesk aangaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Laatst online: 01:27

Rejgun

Leven is Bier drinken

ook hier, omgeving eindhoven is de verbinding sinds gisteravond niet goed:(

Heb zojuist even de modem en de router geresseted en het werkt weer, de vraag is alleen voor hoelang.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

chello ligt er hier(barendrecht, omgeving rotterdam postcode 2992) heel regelmatig uit, vaak als het druk is, rond 6 uur en 8 uur avond. Maar heb nog nooit langer dan 20 uur verbinding gehad....dan moet ik mn lan stekker dr' ff opnieuw in doen. Het is eigenlijk sinds die nieuwe modem (motorola). Ook merk ik totaal GEEN snelheid verschil het is eigenlijk alleen maar langzamer geworden. Zijn er meer mensen met dit probleem en is er een oplossing?

http://specs.tweak.to/10443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Laatst online: 01:27

Rejgun

Leven is Bier drinken

de modem zorgt ook niet voor het snelheidsverschil.

Hier doen de storingen zich ook pas voor sinds de omwisseling van de modem. De jaren ervoor altijd een perfecte verbinding gehad.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem is inderdaad even snel als de oude, enige verschil dat ik tot nu toe heb gemerkt is dat ik geen fixed ip meer heb en er iedere 10 minuten uit lig. Bedankt chello :/
Overigens, het werkt het hier ook als ik die provisioning pagina (alweer) doorloop zonder iets te resetten. De DNS server denkt dan weer een paar minuten dat ik mag internetten ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik heb de DHCP DNS servers geoverride en alleen ns1.upc.nl in mn router gezet, en het lijkt te werken! (212.142.28.66)
*duimt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik denk laat ik ook eens even wat posten op het brakke chello topic :D

2284 kbps Download
301 kbps Upload

Dat "zuig" Chello heeft er al geen 3 jaar afgelegen, ik vind dat hier verandering in moet komen :P

Serieus jongens, kom massaal naar friesland. ik zit hier 24/7 online, heb nog NOOIT een probleem gehad met sjell0w. Het enige probleem is dat het noorden altijd achterloopt op het florisante nederland, en we hebben dus nog 2 snelheids verhogingen tegoed. Maar als ik zo die verhaaltjes lees.... dan doe ik niet moeilijk over een snelheids upgrade meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armageddon_2k:
Hier ook niet... tot het nieuwe modem kwam :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
nou ik woon in leeuwarden en hier valt om de 5 minuten heel even de verbinding weg zodat msn offline gaat en de downloads stoppen dus zeer vervelend!!!

ik heb trouwens de motorola 4100E
en als router de e-tech RTBR03

//EDIT
het lijkt vandaag zelfs nog erger te zijn dat om de 2 minuten msn offline gaat!!!

iemand tips? of een oplossing, bij chello zeggen ze het ligt aan de kabels of de router, maar het probleem is iets van de laatste week....

[ Voor 42% gewijzigd door NEOeo op 06-11-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom uit almere en sinds we de nieuwe modem hebben is het helemaal upgefucked

als ik internet (ik speel fanatiek "Counter-Strike" online) dan komen er superveel strepen door het beeld van onze TV. Ook heb ik nu opeens allemaal flushes en is mn ping superhoog (300 tot down) en mn internet supersloom.

Allemaal sinds ik die nieuwe Thompson modem heb (had hiervoor een Terrayon)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 15:50:
als ik internet (ik speel fanatiek "Counter-Strike" online) dan komen er superveel strepen door het beeld van onze TV. Ook heb ik nu opeens allemaal flushes en is mn ping superhoog (300 tot down) en mn internet supersloom.
Heb je geen tv-kabel vlak langs de modem liggen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 15:52

Kijk is naar de frequentie van je modem waar die download (514 mhz) en welke tv-zender. Indien dit niet het geval is is waarschijnlijk de splitter stuk gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan zijn dat de splitter stuk is, maar dit klinkt verdacht als een modem die idioot hoog zit uit te zenden. Staat de modem wel bij het eerste aansluitpunt (meterkast (woonkamer bij oudere huizen, maar in Almere heb je die niet :P ) :?

Als de modem ergens achter 15m coax binnenhuis hangt is dit redelijk te verwachten :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik heb hier nog een Com21 modem :) maar heb de zelfde problemen.
Om de 10 minuten valt het even weg, en na een paar minuten ben ik weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

KimSaRo schreef op 06 november 2004 @ 21:31:
Ik heb hier nog een Com21 modem :) maar heb de zelfde problemen.
Om de 10 minuten valt het even weg, en na een paar minuten ben ik weer online.
Gaat de modem dan ook steeds offline? Of raak je alleen op de pc de verbinding kwijt?

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 06-11-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan het dan altijd gewerkt hebben en nu ineens niet meer (goed)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waaa, ik kom er net achter dat mijn extra email adressen die ik kon toevoegen door chello zijn verwijderd. En ook de optie om deze te veranderen is van de chello service pagina verwijderd. Wat een Kilo Utrecht Tango zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen.. nu we het over chello hebben... :P

ik heb een klein probleempje..
chello is heel gierig bezig, je weet dat je je moet aanmelden nadat de modem is aangesloten, enzo..

nu heb ik toch een router.. nou dan doe je dus via een andere manier instellen..
ik heb dus via de "router-manier" chello geinstaleerd, maar nu kan alleen de computer waarmee ik via "provisioning.upc.nl" heb aangemeld op internet..

de andere (laptop) die via de router aangesloten staat zegt "Pagina kan niet weergeven worden" en ik kan ook niet naar "provisioning.upc.nl"

ik heb geprobeerd de kabels de verwisselen van poort, wat geen effect had en ook geprobeerd "provisioning.upc.nl" via de andere computers te starten, maar dat werkt ook niet..

heeft iemand dit probleem ook gehad??

Ik heb een sitecom dc-202 router... en het grappig is.. ik kan nu niet meer naar de lokale IP van de router... HEEL eng..

nu weet ik dus niet wat ik moet doen... ik kan de router HARD resetten en opnieuw beginnen, maar ik ben bang dat ik dan nog steeds de enigste ben die op internet kan... weet iemand van dit probleem, en hoe dit op te lossen? (UPC helpdesk heb je nix aan.. :-S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 18:49:
Mensen.. nu we het over chello hebben... :P

ik heb een klein probleempje..
chello is heel gierig bezig, je weet dat je je moet aanmelden nadat de modem is aangesloten, enzo..

nu heb ik toch een router.. nou dan doe je dus via een andere manier instellen..
ik heb dus via de "router-manier" chello geinstaleerd, maar nu kan alleen de computer waarmee ik via "provisioning.upc.nl" heb aangemeld op internet..

de andere (laptop) die via de router aangesloten staat zegt "Pagina kan niet weergeven worden" en ik kan ook niet naar "provisioning.upc.nl"

ik heb geprobeerd de kabels de verwisselen van poort, wat geen effect had en ook geprobeerd "provisioning.upc.nl" via de andere computers te starten, maar dat werkt ook niet..

heeft iemand dit probleem ook gehad??

Ik heb een sitecom dc-202 router... en het grappig is.. ik kan nu niet meer naar de lokale IP van de router... HEEL eng..

nu weet ik dus niet wat ik moet doen... ik kan de router HARD resetten en opnieuw beginnen, maar ik ben bang dat ik dan nog steeds de enigste ben die op internet kan... weet iemand van dit probleem, en hoe dit op te lossen? (UPC helpdesk heb je nix aan.. :-S)
Dat UPC je niet helpt is niet raar- 'niet ondersteund' moge toch duidelijk zijn :z

Maar dit heeft geen steek met het netwerk te maken, lees anders eens de tig topics over chello en modems, kom je er niet uit, open dan een eigen topic, maar wees dan volledig en duidelijk - geen idee wat de "router manier" is die je noemt, maar vermoedelijk heb je de routerfunctie van de router uitgeschakeld en gebruik je hem als switch. Nogal logisch dan dat enkel één MAC adres op internet komt. Dat ligt niet aan chello, ook niet aan je router, maar puur aan hoe je de boel zelf ingesteld hebt. De oplossing heb je dan ook volledig zelf in de hand. Kloon die MAC adres en gebruik de router gewoon weer voor datgene waar hij voor bedoeld is.

Maar dat is hier dus gruwelijk offtopic :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 13:47:
hoe kan het dan altijd gewerkt hebben en nu ineens niet meer (goed)?
Andere modem, andere techniek.

UPC gaat er gewoon vanuit dat die modem staat waar hij hoort te staan, namelijk vlakbij de eerste aansluitpunt in het huis. Als de modem daar staat, werkt het prima.

Als de modem ergens anders staat, kan het goed gaan, maar is de boel unsupported. UPC kan je pas helpen als je die modem neerzet waar hij hoort :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Is Chello (Gelderland, 24.132.97.x) op dit moment trouwens down? Of is m'n server gewoon gecrashed? ;(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dion_b schreef op 08 november 2004 @ 00:05:
Andere modem, andere techniek.

UPC gaat er gewoon vanuit dat die modem staat waar hij hoort te staan, namelijk vlakbij de eerste aansluitpunt in het huis. Als de modem daar staat, werkt het prima.

Als de modem ergens anders staat, kan het goed gaan, maar is de boel unsupported. UPC kan je pas helpen als je die modem neerzet waar hij hoort :z
Bij ons heeft UPC de modem zelf op zolder neergezet met een flink eind coax kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang de SNR een acceptabel niveau heeft maakt zon lange kabel niet veel uit. Op de status pagina van je router (op mijn sb4100 ten minste) kun je de signaal sterkte aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
sinds gisternacht heb ik in elburg (gelderland) helemaal geen internet meer... Op mn modem knipperen 4 lichtjes maar dat is volgens mij heel normaal. Verder kan ik gewoon op de router komen, maar hij weigert een ip te vinden en de gateway is onbereikbaar... Ik heb helemaal niets veranderd, want hij deed het uitstekend. Maar nu dus al 2 dagen helemaal niets meer, is dr iets aan de hand ofzo? (eindelijk die snelheidsverhoging misschien...)

Ik zit nu gelukkig weer op kamers, maar thuis heeft mn pa het internet hard nodig voor zn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DarkShadow schreef op 08 november 2004 @ 10:56:
Ik zit nu gelukkig weer op kamers, maar thuis heeft mn pa het internet hard nodig voor zn werk.
En wat zegt de helpdesk?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste