Chello brak - Volume V

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.627 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termi schreef op 12 januari 2004 @ 22:42:
http://datagebruik.chello.nl, wist niet eens dat dat bestond 8)7.

Maar heb zelf momenteel heerlijke problemen met chello dat het af en toe uit valt. Stekker d'er uit , d'er in het loopt weer :? Terayon modem, regio arnhem.
dat heb ik ook en wij 2 zijn niet de enige zie mijn topic

chello disconnect tot reboot op motorola

zer doen dit DENK ik express want het begon bij mij pas na 7 a 10 dagen en sindsdien ELKE dag verbinding weg tot ik modem reset of PC reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
dit probleem heb ik ook (terrayon classic) postcode 8446
denk dat chello bezig is die auto limiet aan 't instellen (of mischien een upgrade ?)

verbinding lijkt nu goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:25
Zit ook 3km van arnhem, en chello viel de straks weg.. irc disconnected, msn eraf...

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Burning_Tyre schreef op 13 januari 2004 @ 15:50:
Zit ook 3km van arnhem, en chello viel de straks weg.. irc disconnected, msn eraf...
Ik heb het hier (Sliedrecht) ook de hele dag, is al een keer of 10 voor ongeveer 1-3 minuten gedisconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 12-09 12:25
Bij die login voor je dataverkeer krijg ik dit als ik inlog:

1131 , Tue Jan 13 15:51:40 2004
Niet in staat je verzoek uit te voeren. Probeer het straks nog eens.

Hoe kan dat?????

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaKKer
  • Laatst online: 13-09 17:08

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Burning_Tyre schreef op 13 januari 2004 @ 15:52:
Bij die login voor je dataverkeer krijg ik dit als ik inlog:

1131 , Tue Jan 13 15:51:40 2004
Niet in staat je verzoek uit te voeren. Probeer het straks nog eens.

Hoe kan dat?????
ja hier ook.. mischien moet je maar ff doen wat ze zeggen "Probeer het straks nog eens."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

same here, andere vriend met chello in sliedrecht ook al. Ik denk dat het gewoon nog niet voor alle gebieden werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In eindhoven precies hetzelfde. De connectie viel enkele keren helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook friesland opeinde :( 9218

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Hier (Nijkerk 3862) is die ook meerder keren uitgevallen. Of hij is supertraag. Zoals nu ook.
Of je msn valt opeens weg. En de rest doet het nog wel dan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Angerlo GLD (6986)

downloadsnelheid prima, maar verbinding valt steeds weg, knipperende modem (Com21) enz.

:(

[edit] speedtest geeft dit

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 13 2004 om 16:58:15 UTC+0100)

Download : 185.9 KByte/sec
Upload : 9.7 KByte/sec
Connection : 261.0 Conn/min
Ping test Nederland : 40.0 ms

[ Voor 52% gewijzigd door Luuk op 13-01-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Apeldoorn, 7335
Het is al 4 dagen een absolute ramp, volgens mij is het o.a. de DNS-server. Soms gaat het ff 5 minuten goed, dan werkt ineens HTTP niet meer, dan weer even alles, vaak even helemaal niets :(

Ook is het probleem dat de TD en RD-ledjes op het COM21-modem van tijd tot tijd weer constant groen branden weer terug :( :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 21:58
Als ik dit allemaal lees lijkt het wel dat ik de enige ben die er geen last van heeft. :)
Ik heb gisteren in Dronten nog een nieuw record gehaald met mijn upload. Ik heb gewoon classic. Snelheid up: 475,53 kB/s Let op dit zijn bytes geen bits! :9~ Welliswaar piek, maar toch zo'n 5 seconden volgehouden.
Ik weet dat dit niet echt bij de topic hoort, maar toch wou ik dit even melden tussen al het slechte nieuws

[ Voor 2% gewijzigd door FireWood op 16-01-2004 22:01 . Reden: type vout ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Whuzz schreef op 16 januari 2004 @ 17:24:
Apeldoorn, 7335
Het is al 4 dagen een absolute ramp, volgens mij is het o.a. de DNS-server. Soms gaat het ff 5 minuten goed, dan werkt ineens HTTP niet meer, dan weer even alles, vaak even helemaal niets :(

Ook is het probleem dat de TD en RD-ledjes op het COM21-modem van tijd tot tijd weer constant groen branden weer terug :( :(
Neem ander dns server van xs4all ofzo, die werkt wel....... 8)

Of nog beter neem ADSL!!!!!

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Kajtje schreef op 13 januari 2004 @ 15:54:
[...]

ja hier ook.. mischien moet je maar ff doen wat ze zeggen "Probeer het straks nog eens."
Of misschien moet je even andere replies lezen... Het werkt niet bij Terayons, COM21s en Lancitys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:49
GerbenW schreef op 16 januari 2004 @ 23:42:
[...]
Of misschien moet je even andere replies lezen... Het werkt niet bij Terayons, COM21s en Lancitys.
Lijkt me sterk, laatst deed ie het prima terwijl ik gewoon een Terayon modem heb, ik vermoed dat dit niet door het modem zelf geregistreerd wordt (dan zou UPC misbruik bij dat soort modems niet eens kunnen aanpakken!).

[ Voor 10% gewijzigd door Pc123 op 16-01-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Pc123 schreef op 16 januari 2004 @ 23:45:
[...]

Lijkt me sterk, laatst deed ie het prima terwijl ik gewoon een Terayon modem heb, ik vermoed dat dit niet door het modem zelf geregistreerd wordt (dan zou UPC misbruik bij dat soort modems niet eens kunnen aanpakken!).
Laatst? Die site is nog maar sinds maandag in de lucht! Het verkeer wordt inderdaad niet op de modem geregistreerd, anders zou je je eigen verbruik kunnen resetten door de modem ff van de stroom kunnen halen. :P Maareh jij hebt denk ik een nieuwe Terayon, met 5 lampjes. Die zit op 't EuroDOCSIS-platform dus die werkt idd wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik heb nog zo''n terrayon met 4 lampjes valt hier nog iets aan te "tweaken"?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
Last van zieke disconnects, soms zelfs om de 1-5 seconden 8)7

Chello classic

Sitecom DC202 4S router

Docsys kabelmodem

1 laptop 2 pc's eraan. Laatste 5 dagen gebeurt het steeds, 3 jaar lang werkte Chello perfect, 's nachts minder last van disconnects 'middags en 's avonds...

postcode: 1063, Amsterdam-West dus...

[ Voor 6% gewijzigd door Roflmao op 17-01-2004 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier ook last van veel disconnects. Was eerst bijna nooit zo (eens in de paar maanden) dat ik me modem moest resetten, nu regelmatig. Varieert van eens in de paar dagen tot meerdere malen per dag.

Snelheden en ping is (als het werkt) wel goed.
Motorola modem, regio Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
lammmetak schreef op 17 januari 2004 @ 01:36:
ik heb nog zo''n terrayon met 4 lampjes valt hier nog iets aan te "tweaken"?
andere lampjes er in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Klopt wel van die disconnects, dat speelt al sinds dinsdag. Is men mee bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
offtopic:
Ik heb zelf maar een definitieve disconnect doorgevoerd. Oftewel een aangetekende opzeggingsbrief richting UPC/Chello. Heb sinds een paar dagen mijn ADSL aansluiting en ik kan het iedereen aanraden. Echt zalig in vergelijking met mijn Chello Basic abbo (terwijl ik niet eens super ontevreden was over Chello). Ik zou nooit meer terug willen naar UPC, alles voelt nu sneller, stabieler, professioneler aan :). Sterker nog, dat is het ook :P. Lees ook: mmedia in "Overstappen Priority Telecom ==> KPN"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mmedia schreef op 17 januari 2004 @ 11:30:
offtopic:
Ik heb zelf maar een definitieve disconnect doorgevoerd. Oftewel een aangetekende opzeggingsbrief richting UPC/Chello. Heb sinds een paar dagen mijn ADSL aansluiting en ik kan het iedereen aanraden. Echt zalig in vergelijking met mijn Chello Basic abbo (terwijl ik niet eens super ontevreden was over Chello). Ik zou nooit meer terug willen naar UPC, alles voelt nu sneller, stabieler, professioneler aan :). Sterker nog, dat is het ook :P. Lees ook: mmedia in "Overstappen Priority Telecom ==> KPN"
Ik kan dit alleen maar beamen. Was best wel redelijk tevreden met chello. Maar sinds kort dan ook ADSL, en gisteren geupgrade naar 4Mb/sec. En ik heb een upload van 640Kb/sec. Heerlijk is het gewoon. zou ook niet meer terug willen

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Net lag Chello eruit voor 5mins, omgv. Amsterdam-Noord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Schokkend nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

dat kan helemaal niet, het staat niet op chello site:

actuele storingen

Er zijn op dit moment geen storingen.

;)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
GerbenW schreef op 16 januari 2004 @ 23:54:
[...]
Laatst? Die site is nog maar sinds maandag in de lucht! Het verkeer wordt inderdaad niet op de modem geregistreerd, anders zou je je eigen verbruik kunnen resetten door de modem ff van de stroom kunnen halen. :P Maareh jij hebt denk ik een nieuwe Terayon, met 5 lampjes. Die zit op 't EuroDOCSIS-platform dus die werkt idd wel gewoon.
Laatst ja, dinsdag geloof ik. En het is gewoon een oude Terayon, zo'n blauwe met 4 lampjes, geen EuroDOCSIS dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

SithWarrior schreef op 17 januari 2004 @ 14:16:
dat kan helemaal niet, het staat niet op chello site:

actuele storingen

Er zijn op dit moment geen storingen.

;)
ze zetten echt niet elk klein storinkje erop tenzij een halve provincie plat light.
wat ik dan zo leuk er aan vind: je hebt er geen ene f**k aan aangezien dan niemand kan kijken als je geen internet hebt.
gaat moeilijk... 8)7 |:(

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je kan op meerdere manieren internetten. Als mijn internet down is check ik altijd even via 56k / GPRS wat er aan de hand is. Ik zou het wel op prijs stellen als ze wel alle storingen melden, dan weet je tenminste of het aan jou of aan Chello ligt dat je geen internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

aan lammetak: vandaar ook die ;) er bij volgens die site hebben ze nooit storingen.

en dan nog een kleine opmerking in het algemeen, ik heb op mijn telefoon geen chello als provider, en dus ook geen chello ip, dus als je dan op chello site kijkt, dan zie je helemaal geen status pagina :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat is waar, daar kwam ik de eerste keer dat Chello down was ook achter. Als je geen Chello IP hebt kom je op http://info.nld.chello.nl. Maar als je "info" dan even vervangt door "home" kom je wel op de goede site. Hoewel ik daar nooit wat aan gehad heb, omdat ik volgens mij nooit een storing gehad heb die wel op de netwerk status pagina stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Pc123 schreef op 17 januari 2004 @ 14:33:
[...]

Laatst ja, dinsdag geloof ik. En het is gewoon een oude Terayon, zo'n blauwe met 4 lampjes, geen EuroDOCSIS dus :)
Oh, wat cool. Er is nog hoop dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

En toch......

Eerst had ik jaren geen problemen met Chello.
Toen ineens dik 2 jaar problemen gehad, en diverse malen aan de telefoon gehangen.
+- 4 weken geleden gezegd dat ik mijn abbo wilde opzeggen i.v.m. de problemen ineens geen problemen meer.
Raar maar waar. Ik heb al +- 4 weken geen problemen :) na mijn telefoontje.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 15:52
Heb gebeld over me probleem, dat het internet plots uitligt vastloopt. En bij een reset doet het weer, ze zeiden dat ik moest bellen als het vast liep :(. Ben nu van de 62.163 range naar 213.46 range gegaan. Maar ja, al mensen met een oplossing, voor dit heerlijke probleem...

Een complimentje de helpdesk was bereikbaar :+. Das een nieuw record wachttijd van 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Termi schreef op 20 januari 2004 @ 14:48:
Heb gebeld over me probleem, dat het internet plots uitligt vastloopt. En bij een reset doet het weer, ze zeiden dat ik moest bellen als het vast liep :(. Ben nu van de 62.163 range naar 213.46 range gegaan. Maar ja, al mensen met een oplossing, voor dit heerlijke probleem...

Een complimentje de helpdesk was bereikbaar :+. Das een nieuw record wachttijd van 10 seconden.
kzit ook op die range maar hier is de upload nogal bagger heb jij daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
lammmetak schreef op 20 januari 2004 @ 15:09:
[...]

kzit ook op die range maar hier is de upload nogal bagger heb jij daar ook last van?
ik heb ook een bagger upload max 3kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Heb geen last van die bagger upload op de chello site haal ik 14,5 KByte/s. Met speedtest haal ik 13,8 Kbyte/s dus dat is nog 'normaal'. Me upload is ook niet verandert, heb wel een oude terayon.

Eff vragen voor de mensen die het internet stopt en als je de modem reset weer doet. Hebben jullie er een router tussen hangen, zo ja welke :?

Chello-helpdesk deed hier nogaal een beetje vaag over...

[ Voor 37% gewijzigd door Termi op 20-01-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Termi schreef op 20 januari 2004 @ 16:23:
Heb geen last van die bagger upload op de chello site haal ik 14,5 KByte/s. Met speedtest haal ik 13,8 Kbyte/s dus dat is nog 'normaal'. Me upload is ook niet verandert, heb wel een oude terayon.

Eff vragen voor de mensen die het internet stopt en als je de modem reset weer doet. Hebben jullie er een router tussen hangen, zo ja welke :?

Chello-helpdesk deed hier nogaal een beetje vaag over...
ik zit te uppe @ 10 kb of zo.
wat ik ook zo klote vind is dat als ik upload gaan al mijn downloads erg langzaam.
ik moet da nie hebbe van de klote geintjes.
als ik upload die ik da graag zonder dat ik mijn downloads net zo goed kan af zette
onbeperkt internetten zeggen ze dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

lammmetak schreef op 20 januari 2004 @ 17:54:
[...]

ik zit te uppe @ 10 kb of zo.
wat ik ook zo klote vind is dat als ik upload gaan al mijn downloads erg langzaam.
ik moet da nie hebbe van de klote geintjes.
als ik upload die ik da graag zonder dat ik mijn downloads net zo goed kan af zette
onbeperkt internetten zeggen ze dan....
Als je downloadt moeten er pakketjes ter bevestiging terug kunnen worden gestuurd. Als je druk aan 't uploaden bent kunnen die bevestigingspakketjes er moeilijk door komen, waardoor de server van waaraf je downloadt minder snel pakketjes aanbied, waardoor je downloadsnelheid dus afneemt. Vrij logisch, zo werkt het internet nou eenmaal. De oplossing is gewoon niet de volledige bandbreedte gebruiken bij het uploaden maar iets over te laten voor de rest van het verkeer.

In eMule heb ik de upload altijd op 8 of 12 kB/s staan zodat er 4 of 8 kB/s overblijft. Bij het downloaden merk ik dan geen verschil in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

GerbenW schreef op 21 januari 2004 @ 00:18:
[...]
Als je downloadt moeten er pakketjes ter bevestiging terug kunnen worden gestuurd. Als je druk aan 't uploaden bent kunnen die bevestigingspakketjes er moeilijk door komen, waardoor de server van waaraf je downloadt minder snel pakketjes aanbied, waardoor je downloadsnelheid dus afneemt. Vrij logisch, zo werkt het internet nou eenmaal. De oplossing is gewoon niet de volledige bandbreedte gebruiken bij het uploaden maar iets over te laten voor de rest van het verkeer.

In eMule heb ik de upload altijd op 8 of 12 kB/s staan zodat er 4 of 8 kB/s overblijft. Bij het downloaden merk ik dan geen verschil in snelheid.
jah klopt maar dan hoeft et niet van 100 kb per sec naar 20 kb te gaan.
tenzij het paketten mee stuurt van enkele mb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

als je full aan het downloaden bent, upload je ongeveer 7 / 8 kb dus wat gerbenw zegt klopt wel aardig, als je aan het uploaden bent met 12 / 14 kb dan stort je hele download in, dan is van 100 kb naar 20 heel goed mogelijk. (bevestigingpakketjes zijn maar heel klein en nooit enkele mb's, alleen hij stuurd er heel veel als je veel download)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:31
(Overgenomen op Wed Jan 21 2004 om 11:42:39 UTC+0100)

Download : 122.6 KByte/sec
Upload : 1.2 KByte/sec
Connection : 77.0 Conn/min
Ping test Nederland : 29.0 ms

Mijn upload is sinds vorige week totally brak
ff een bestandje mailen lukt op sommige (willekeurige lijkt wel) momenten is gewoon onmogelijk :(. vol goed emoed begint het uploaden met 10kb/s maar na 5 seconden is dat al ingezakt naar 1,0 kb/s....
ik heb nog niet gebeld naar chello en zal dat waarschijnlijk ook niet meer doen,
m'n aanvraag voor een 1024/512 abo'tje bij demon is al verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
ph03nix80 schreef op 21 januari 2004 @ 11:54:
m'n aanvraag voor een 1024/512 abo'tje bij demon is al verstuurd
Als Chello/UPC deze thread leest, dan moeten ze zich toch wel een beetje achter hun oor aan het krabben zijn >:).

offtopic:
ph03nix80: heel verstandige keus (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

mmedia schreef op 21 januari 2004 @ 12:26:
[...]

Als Chello/UPC deze thread leest, dan moeten ze zich toch wel een beetje achter hun oor aan het krabben zijn >:).
Ja, maar degene die het voor 't zeggen heeft wat voor produkten er worden aangeboden en met welke configuratie zal wel geen GoT-bezoeker zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
GerbenW schreef op 21 januari 2004 @ 13:22:
[...]
Ja, maar degene die het voor 't zeggen heeft wat voor produkten er worden aangeboden en met welke configuratie zal wel geen GoT-bezoeker zijn...
true!

Maar als de posters in deze thread representatief zijn voor het klantenbestand van Chello, dan raken ze absoluut en relatief gezien veel klanten kwijt... Daar wordt geen enkel bedrijf vrolijk van, ongeacht de doelstellingen en werkwijzen van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
mmedia schreef op 21 januari 2004 @ 15:05:
[...]

true!

Maar als de posters in deze thread representatief zijn voor het klantenbestand van Chello, dan raken ze absoluut en relatief gezien veel klanten kwijt... Daar wordt geen enkel bedrijf vrolijk van, ongeacht de doelstellingen en werkwijzen van het bedrijf.
Wij (tweakers) zijn ten op zichte van de markt van chello maar hoog uit 5% of zo. Bedoel , chello wil veel liever de huis tuin en keuken internetter die een beetje prutser is, en dat is het grootste markt aandeel.

En demon is wel geweldig, maar niet overal is demon. En chello zit veel vaker, in dorpjes, stadjes etc, waar geen demon is. Ten opzichte van KPN zit chello zijn positie behoorlijk te verkloten. Chello moet binnen een maand toch wel met een tegen antwoord komen, want anders gaan er wel eens meer klanten weg. Want waarom zou je meer betalen voor minder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Termi schreef op 21 januari 2004 @ 15:13:
[...]

Wij (tweakers) zijn ten op zichte van de markt van chello maar hoog uit 5% of zo. Bedoel , chello wil veel liever de huis tuin en keuken internetter die een beetje prutser is, en dat is het grootste markt aandeel.

En demon is wel geweldig, maar niet overal is demon. En chello zit veel vaker, in dorpjes, stadjes etc, waar geen demon is. Ten opzichte van KPN zit chello zijn positie behoorlijk te verkloten. Chello moet binnen een maand toch wel met een tegen antwoord komen, want anders gaan er wel eens meer klanten weg. Want waarom zou je meer betalen voor minder :?
Tja niet alle internetters zijn tweakers, maar de meeste zijn wel nederlanders, en een beetje nederlander let goed op zijn centen, dus mag je ervan uitgaan dat zelfs de huis tuin en keuken internetter vanzelf wel een keer te horen krijgt dat adsl sneller en goedkoper is.
En dan beslist iedereen wel voor zichzelf of ze overstappen ja of nee. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

mmedia schreef op 21 januari 2004 @ 15:05:
[...]

true!

De posters in de thread zijn niet representatief voor het hele klantenbestand, maar alleen voor de klanten die problemen hebben met de verbinding en dat is nog geen 1% van alle klanten. Iemand die geen Chello heeft en die deze thread leest zou denken dat Chello gewoon een kutbedrijf is waar iedereen een kutverbinding heeft maar 99% heeft gewoon een nette verbinding zonder storingen. Deze thread is echt het verzamelpunt voor de GoTters die onder die ene procent vallen.
Termi schreef op 21 januari 2004 @ 15:13:
...
En demon is wel geweldig, maar niet overal is demon. En chello zit veel vaker, in dorpjes, stadjes etc, waar geen demon is.
Sterker nog, voor zover ik weet kan iedereen die in UPC-gebied woont Chello krijgen en dat is iets meer dan één derde van NL.

Om het vertrouwen terug te winnen hebben ze niet die 'eerst proberen, dan pas kopen'-actie, maar inderdaad, om een goeie concurrent te blijven zullen ze de upload eerst wel flink omhoog moeten krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

vreemd ik ken anders ook een hele hele hoop mensen die never nooit op GoT komen maar UPC / chello niet kunnen luchten of zien. ze staan niet voor niets steeds bij de top klachten bij radar :) mij hoor je niet zeggen dat het all bad is hoor ik werk most of the time prima met chello maar die verhalen dat 99 % van alle klanten van upc blij zijn, daar geloof ik niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

SithWarrior schreef op 21 januari 2004 @ 09:14:
als je full aan het downloaden bent, upload je ongeveer 7 / 8 kb dus wat gerbenw zegt klopt wel aardig, als je aan het uploaden bent met 12 / 14 kb dan stort je hele download in, dan is van 100 kb naar 20 heel goed mogelijk. (bevestigingpakketjes zijn maar heel klein en nooit enkele mb's, alleen hij stuurd er heel veel als je veel download)
ik kan me wel herrineren dat als ik upload dat dan ook mijn download klote word.
dit was eerst niet zo en ik heb een gerucht ergens gelezen dat chello dit aan het doen was .
immers, ze kunne bijna alles besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
In de vorige posts worden nog al wat percentages genoemd aangaande tevreden/niet tevreden. Helaas staat er nergens een bronvermelding bij.

Als iemand zijn/haar percentages aangaande de (on)tevredenheid van UPC/Chello zou kunnen onderbouwen (incl. source) zou dat zeer welkom zijn! Anders blijven we denk ik ook verzanden en in een soort welles/nietes discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

lammmetak schreef op 21 januari 2004 @ 17:34:
[...]

ik kan me wel herrineren dat als ik upload dat dan ook mijn download klote word.
dit was eerst niet zo en ik heb een gerucht ergens gelezen dat chello dit aan het doen was .
immers, ze kunne bijna alles besturen.
...en wat zou de reden zijn dat Chello dat doet? Als dat met opzet zou gebeuren zou Chello dus met opzet z'n eigen klanten wegsturen. Beetje raar gerucht dus.

Maareh, nouja die 99% heb ik niet ergens gelezen ofzo, dat denk ik gewoon. De laatste maanden en vooral de laatste weken komt het regelmatig voor dat er niks te doen is op de helpdesk, soms zit je gewoon een kwartier te internetten/tv te kijken omdat er niemand belt. Daar mag je dan toch uit concluderen dat de boel best goed draait.

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 21-01-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:16

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

ff een vraagje tussendoor:
Ik hoor van iedereen dat ADSl nu sneller is voor minde geld enzo, maar ik ben tot nu toe nog geen enkele ADSL aanbieder tegengekomen die meer dan 1,5mbit aanbied voor 50 euro of minder.
Als iemand mij kan vertellen welke aanbieder dat wel levert, ga ik over naar ADSL, want mn pa wil niet meer uitgeven dan 50 euro...

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ethnocentrix schreef op 21 januari 2004 @ 20:54:
Ik hoor van iedereen dat ADSl nu sneller is voor minde geld enzo, maar ik ben tot nu toe nog geen enkele ADSL aanbieder tegengekomen die meer dan 1,5mbit aanbied voor 50 euro of minder.
Als iemand mij kan vertellen welke aanbieder dat wel levert, ga ik over naar ADSL, want mn pa wil niet meer uitgeven dan 50 euro...
www.demon.nl of www.deamon.nl ik geloof de eerste
en kpn is iets duurder maar dan wel 2 keer zo snel voor 2 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ethnocentrix schreef op 21 januari 2004 @ 20:54:
[rml][ ADSL] Een zelfgemaakt lijstje :D[/rml]

Oh en geen Fast-XS kiezen: Fast-XS (ADSL): Onprofessioneel en onbetrouwbaar

[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 21-01-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:01
Hebben jullie ook last van dat je sommige site niet op kan zoals www.mp3xplosion.com? Me vrienden kunnen daar wel zonder problemen erop... Kan het zijn dat chello dat site geblockeerd heeft? Als het zo is dan vind ik heel erg raar dat die niet alle andere mp3 site blockeren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben ze hun factuur soms niet betaald.. of te laat hun registratie verlengd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerbenW schreef op 21 januari 2004 @ 19:54:
[...]
De laatste maanden en vooral de laatste weken komt het regelmatig voor dat er niks te doen is op de helpdesk, soms zit je gewoon een kwartier te internetten/tv te kijken omdat er niemand belt. Daar mag je dan toch uit concluderen dat de boel best goed draait.
of ze hebben bijna geen klanten meer, per einde februari ben ik ook helemaal weg bij ze.
en als ik de reacties op got lees over chello, dan zijn er toch wel een aantal weg gegaan bij chello.
die aankomende snelheids verhoging komt ook alleen maar als noodgreep om niet nog meer mensen te verliezen.
maar dat is mijn mening hoor.
ik zet het er bij om vervelende discussie te voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:46:
[...]

of ze hebben bijna geen klanten meer, per einde februari ben ik ook helemaal weg bij ze.
en als ik de reacties op got lees over chello, dan zijn er toch wel een aantal weg gegaan bij chello.
die aankomende snelheids verhoging komt ook alleen maar als noodgreep om niet nog meer mensen te verliezen.
Dat is volgens mij niet alleen een mening hoor, maar een feit, Chello zal binnenkort failliet gaan als het zo doorgaat, althans dat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sky2k schreef op 28 januari 2004 @ 22:18:
Hebben jullie ook last van dat je sommige site niet op kan zoals www.mp3xplosion.com? Me vrienden kunnen daar wel zonder problemen erop... Kan het zijn dat chello dat site geblockeerd heeft? Als het zo is dan vind ik heel erg raar dat die niet alle andere mp3 site blockeren... :(
De pagina kan niet worden weergegeven.
met chello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meastro1983
  • Niet online
Pagina kan hier ook niet worden geladen. :( :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

\o/ hier ook niet, gaat chello nu ook al voor ons bepalen wat we wel en niet mogen zien?

als ik op link klik doet ie niks, als ik via http://www.the-cloak.com/login.html kijk doet ie het prima. Tja ze zullen vast wel ergens in die geweldige voorwaarden van ze hebben staan dat ze dit mogen enzo alleen snap ik nog effe niet zo goed het nut hier van :)

[ Voor 3% gewijzigd door SithWarrior op 29-01-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:58
Sky2k schreef op 28 januari 2004 @ 22:18:
demon:

code:
1
2
3
4
Error 8: Undefined index: a22

File: /home/bamboebr/public_html/cjultra/in.php
Line: 70

misschien had Chello DNS problemen? :)

[edit] site werkt nu wel

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Killalot op 29-01-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:46:
[...]
ik zet het er bij om vervelende discussie te voorkomen.
Mja.. gelukkig is dat 'slechts' jouw mening... In werkelijkheid groeit het klantenbestand alleen maar en dat zal nog meer gaan groeien door de verhoging van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ja het groeid maar zodra de kabel markt open gaat kunnen ze bji upc wel in pakken, mensen hebben niet zo zeer een hekel aan chello, maar in UPC. bv ik ben zelf best wel te vreden over chello, maar aangezien me vader zo genoeg heeft van upc (hij gebruikt zelf geen chello) heb ik het vermoeden dat we bij eerste beste gelegenheid over gaan naar ander :)

Breedband groeit in nederland, je kan of ADSL nemen, of Kabel en bij kabel zit je ook nog eens vast aan de gene die het aanbied in jou regio dus op dat gebied heb je weining keus natuurlijk, maar dat gaat veranderen. En dan wil ik nog wel is zien hoe groot UPC hun klanten bestand blijft.

[ Voor 30% gewijzigd door SithWarrior op 29-01-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 * 719 ms * 672 ms * 671 ms * 640 ms 766 ms * us-nyc01a-rd2-pos-0-0.aorta.net [213.46.160.106]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohhhh mensen echt ik las dit topic wel eens door en begreep nooit waarom jullie problemen hadden met chello ik had het immers nooit.

Nu sinds 2 weken schat ik is het echt om te huilen me upload komt niet boven de 9 k uit en ik ken niet eens warcraft 3 goed spelen het gaat laggen als een gek. Twijfelde eerst nog of het aan mijn videokaart ofzo lag, maar helaas dat was het niet.

Na een cmd op de achtergrond te runnen met het ping /t commando begon ik te testen.

5 minuten warcraft spelen is er opeens het bekende venstertje wat betekent dat je lagt. Ik alt tab en check je me cmd en waarempel time out, time out en opeens bereikt die weer wat. Ik tab tewrug en kan weer spelen!!!

Heb al 2 keer gebeld en ze constateerden ook packet loss ( zeiden ze gister ) Hij had dat verholpen ( zei die ) en het moest goed werken.

Ik zelf ben de slechste niet en heb ook nog maar even me computer geformateerd om het te testen. Helaas wat denk je wat er nu zojuist gebeurde weer toen ik speelde?

LAG TIME OUT BLABLA :r :r :r

Vraag me af wat voor andere stappen ik ken nemen behalve kabel opzeggen en adsl nemen :P

Ik woon trouwens in Hoek van Holland.

Note: Leuk ander deatails is overigens dat ik 2 netwerkkaarten heb en als ik die ene er in doe krijg ik een 62. nog wat ip en bij die andere een 213. nog wat ip.

Zijn dit factoren die nog een eventuele rol kunnen spelen voor me oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke kickje ik heb al adsl aangevraagd!

Chello :r :r :r

1000 keer bellen naar die helpdesk en uitleggen dat het probleem bij hun leg en dan zeggen ze dat ze die log files willen zien :S

Wat wilden ze daarmee doen? Constateren dat ik niet lieg, maar ja toch gestuurd maar boeit niet blabla we zullen er naar kijken meneer daar zijn we voor!

Anyway het hele dorp hier vindt Chello kut! IEdereen heeft lag en weet ik het en ik hoop dat ze echt helemaal onderuit gaan, want ik spuig van ze!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik ga (hopelijk) ook deze week over van Chello naar ADSL (denk HCCNet). Na al die bergen problemen en telefoontjes kreeg ik te horen dat ik ook een andere provider kon zoeken. Nouja, ze kunnen het krijgen zoals ze het hebben willen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In alle frustratie weet ik ook wat die afkorting betekent!

CHELLO = Calamiteiten horen en lang laten openstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Zijn dr nog meer mensen met een klote verbinding en hoge pings en kut dl/up speeds laatste tijd ? Rotterdam/West niet normaal meer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ja, hier in amsterdam heb ik daar ook steeds vaker last van:
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35 bytes=32 tijd=130 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35 bytes=32 tijd=92 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35 bytes=32 tijd=7 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35 bytes=32 tijd=129 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35 bytes=32 tijd=56 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35 bytes=32 tijd=89 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35 bytes=32 tijd=76 ms TTL=247

Met Counter-Strike is het al helemaal niet te doen, pas nog een official gedaan,
mn ping schommelde van de 80 naar de 220 ms, ondanks dat gewonnen,
maar voorlopig geen cs meer voor mij :(
Ik heb nog geen verhoging gehad, dus dat zal het niet zijn.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Variable
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:24
ik heb ook ADSL aangevraagd, kan niet wachten totdat het er is :)

hier in rotterdam noord is het ook om te huilen. dl van onder de 70 en constant pingspikes. de helpdesk weet niet wat het is en zegt dat alles van hun naar het modem toe, gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Het is weer om te huilen omg: Rotterdam
(Overgenomen op Sat Apr 3 2004 om 22:03:21 UTC+0200)

Download : 182.8 KByte/sec
Upload : 8.9 KByte/sec
Connection : 51.0 Conn/min

Verbinding valt af en toe helemaal weg.
Upload stort in enz:

Tijd om adsl aan te vragen

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 13-09 18:24
Ik kreeg in het weekend wat grappigs te horen, blijkt dat de marketingafdeling een beetje grote blunder is begaan.

De naam "Chello" hoort eigenlijk C-hello te zijn (uitspraak: Say hello).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOVA_TheCrew schreef op 06 april 2004 @ 09:49:
Ik kreeg in het weekend wat grappigs te horen, blijkt dat de marketingafdeling een beetje grote blunder is begaan.

Ja dat moest moest eigenlijk zijn:

Say hello to ADSL and bye to CABLE

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn snelheid/connectie was een paar jaar erg goed hier en de snelheids upgrade was er ook aardig snel
hij ging/gaat 250 down en 45 up

maar nu ik 14,8GB gedownload heb in de laatste 5 dagen komt de snelheid niet meer boven de 140 (piek)

wordt wel adsl voor mij denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Laatst online: 11:22
NOVA_TheCrew schreef op 06 april 2004 @ 09:49:

Dat is geen blunder.. zo zijn ze volgens mij ook begonnen maar óf onderzoek óf ervaring wees uit dat men het liever en gemakkelijker uitsprak als "Sjello" dus hebben ze dat maar gebruikt

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Hebben jullie er ook regelmatig last van dat msn eruit ligt?
Maar dat heeft denk ik weer meer te maken met msn zelf. Maar ik wil het toch ff weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megaleo schreef op 06 april 2004 @ 19:58:
Hebben jullie er ook regelmatig last van dat msn eruit ligt?
Maar dat heeft denk ik weer meer te maken met msn zelf. Maar ik wil het toch ff weten. :)
Ligt aan MSN zelf, maat van mij ligt er ook uit en die is QuickNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Jep MSN inloggen ligt eruit ik ben de enige die nog online is uit mijn lijst volgensmij.. :X

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb sinds gister die nieuwe motorola modem van chello gekregen... Wat gaat internet opeens traaaaag!! Dan wil ik liever mijn ouwe lancity modem terug die doet tenminste nog een beetje normaal... Heb helpdesk gebeld... stom noob aan de lijn.. toen zei ik dat ik ook bij een helpdesk werk hangt ie op!! :( Andere mensen ook probleem met moto modem ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik ben helemaal niet negatief over chello heb over het algemeen altijd hoge downlaod en upload en ja de ping is wat aan de hoge kant 25 ms maar dat is een gebruikelijk probleem bij kabel. En 2560.386 is voor 50 euro per maand echt het geld waard hoor, tenminste hier in de buurt is niks beters te krijgen voor hetzelfde geld. En ik heb ook al de nieuwe snelheden en ja de upload is ooit aan de lage kant maar je moet je bedenken dat ze hard aan het werken zijn aan eht netwerk. En nee ik ben geen chello-medewerker.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, 't is me een partij brak. :( Alles gaat ontzettend traag (als in < 14k4), pingen geeft in driekwart van de gevallen een time-out...Ik word er niet vrolijk van. Relaxed surfen gaat voor geen meter zo, het heeft me drie minuten gekost om in dit topic te komen. :(

edit: en nou gaat het wel weer snel. Bidden dat het zo blijft.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
smtp server(s) chello weer down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Klaaz Vaak schreef op 14 april 2004 @ 21:42:
smtp server(s) chello weer down?
Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '421 Service not available', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 421, Foutnummer: 0x800CCC67
denk 't wel ja :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog meer mensen problemen vanaaf? Chello Gelderland Com21
(Overgenomen op Thu Apr 15 2004 om 19:08:08 UTC+0200)

Download : 9.0 KByte/sec
Upload : 1.8 KByte/sec
Connection : 51.0 Conn/min
Ping test Nederland : 215.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 13:43
Ook hier zo plat als een duppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Ook hier is het zwaar bedroefend:
Download
36.9 KByte/sec

Upload
30.1 KByte/sec

Baal dat ik ook telefoon van chello heb. Om ADSL te nemen mot je weer terug naar KPN. Is weer een hoop gerompslomp :r ...

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste paar dagen ook last met mijn verbinding (regio Rotterdam). Inderdaad ligt MSN er vaak af. Ook speel ik wel eens een online kaartspel en dan hangt soms de verbinding gewoon. Kaarten blijven staan en de anderen zeggen dat ik aan de beurt ben. Dit is natuurlijk behoorlijk lastig.

Ik wijt dit aan een hoge ping. Ik hoop dat als ze die snelheidsverhoging er doorheen jagen ook dit probleem snel oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 21:51
com21, regio rotterdam, packetloss als een gek, snelheid van max 20kb/s, en chello weet van niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Chello Gelderland Com21 grote problemen.

Packetloss, pingtimes, download 10kbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben nu bijna 2 jaar Chello gebruiken en de laatste 3/4 maanden heb ik steeds last van een "schommelende" ping van ong. 50 ms naar 150 ms en weer terug. Net een jojo. Hier heb ik vooral last van tijdens het online gamen, BF-V bijv. Ik word dan gewoon gekicked, wegens ping > 150 ms. :(

Dit heb ik natuurlijk meerdere malen al gemeld bij de helpdesk. Maar die kunnen niets vinden, en komen met adviezen aan die ik al talloze malen heb opgevolgd, nl andere netwerkkaart, andere netwerkkaart instellingen(half/full duplex verhaal).
Ik denk zelf dat het aan de modem ligt (motorola op EURODOCIS platform), omdat ik vaak na het weekend moet resetten om weer verbinden te krijgen.
Nu kan ik door UPC/Chello de modem laten testen en als deze niet kapor is/niet deugd moet ik voorrij kosten betalen -> geen zin in.

Hieronder staan wat gegevens :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\>tracert 213.208.119.142

Bezig met het traceren van de route naar battlefield.jolt.co.uk [213.208.119.142
]
via maximaal 30 hops:

1    95 ms    33 ms    37 ms  10.80.0.1
  2    79 ms    16 ms   140 ms  Gig6-0.hv00rt02.brain.upc.nl [212.142.19.97]
  3    28 ms    74 ms    68 ms  srp8-0.ls00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.82]
  4   128 ms    43 ms    32 ms  srp0-0.am00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.1]
  5   112 ms    30 ms     *     nl-ams02a-ra1-so-0-0-3.aorta.net [213.46.161.41]

6    70 ms    31 ms    43 ms  nl-ams02a-rd1-10gige-1-0.aorta.net [213.46.161.1
53]
  7    35 ms    43 ms   128 ms  uk-lon01a-rd2-pos-1-2.aorta.net [213.46.160.150]

8    62 ms    99 ms    42 ms  uk-lon01a-ri2-pos-3-0.aorta.net [213.46.174.78]

9    43 ms    76 ms    78 ms  lon1-10.nildram.net [195.66.226.59]
 10    84 ms    56 ms    49 ms  lon1-9.nildram.net [195.149.20.130]
 11    36 ms    47 ms    37 ms  jolt-gw.nildram.net [195.149.20.126]
 12   128 ms    63 ms    41 ms  battlefield.jolt.co.uk [213.208.119.142]

De trace is voltooid.

C:\>tracert 213.208.119.142

Bezig met het traceren van de route naar battlefield.jolt.co.uk [213.208.119.142
]
via maximaal 30 hops:

1    29 ms   113 ms    76 ms  10.80.0.1
  2    26 ms    17 ms    70 ms  Gig6-0.hv00rt02.brain.upc.nl [212.142.19.97]
  3   139 ms   100 ms    23 ms  srp8-0.ls00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.82]
  4    31 ms    61 ms   121 ms  srp0-0.am00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.1]
  5    53 ms    29 ms    85 ms  nl-ams02a-ra1-so-0-0-3.aorta.net [213.46.161.41]

6    87 ms    28 ms    31 ms  nl-ams02a-rd1-10gige-1-0.aorta.net [213.46.161.1
53]
  7    88 ms    75 ms    37 ms  uk-lon01a-rd2-pos-1-2.aorta.net [213.46.160.150]

8    31 ms    49 ms    52 ms  uk-lon01a-ri2-pos-3-0.aorta.net [213.46.174.78]

9   123 ms    51 ms   120 ms  lon1-10.nildram.net [195.66.226.59]
 10   122 ms    63 ms    25 ms  lon1-9.nildram.net [195.149.20.130]
 11    41 ms    78 ms    56 ms  jolt-gw.nildram.net [195.149.20.126]
 12    86 ms   107 ms    42 ms  battlefield.jolt.co.uk [213.208.119.142]

De trace is voltooid.

C:\>pathping -q 10 -w 1000 www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
  0  rino.arnhem.chello.nl [192.168.1.143]
  1  10.80.0.1
  2  Gig6-0.hv00rt02.brain.upc.nl [212.142.19.97]
  3  srp8-0.ls00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.81]
  4  srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
  5  nl-ams01a-ra1-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.165]
  6  nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net [213.46.161.189]
  7  213.46.161.141
  8  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
  9  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Statistieken worden nu gedurende een periode van 22 seconden berekend...
            Van bron - hier  Dit knooppunt / deze verbinding
Hop  RTT    Verl./verzonden  Verloren/verz.   Adres
  0                                           rino.arnhem.chello.nl [192.168.1.1
43]
                                0/  10 =  0%   |
  1  ---      10/  10 =100%    10/  10 =100%  10.80.0.1
                                0/  10 =  0%   |
  2   48ms     0/  10 =  0%     0/  10 =  0%  Gig6-0.hv00rt02.brain.upc.nl [212.
142.19.97]
                                0/  10 =  0%   |
  3   44ms     1/  10 = 10%     1/  10 = 10%  srp8-0.ls00rt01.brain.upc.nl [212.
142.32.81]
                                0/  10 =  0%   |
  4   62ms     0/  10 =  0%     0/  10 =  0%  srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.
142.32.2]
                                0/  10 =  0%   |
  5  ---      10/  10 =100%    10/  10 =100%  nl-ams01a-ra1-10ge-0-1-0.aorta.net
 [213.46.161.165]
                                0/  10 =  0%   |
  6   61ms     0/  10 =  0%     0/  10 =  0%  nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net [2
13.46.161.189]
                                0/  10 =  0%   |
  7   54ms     1/  10 = 10%     1/  10 = 10%  213.46.161.141
                                0/  10 =  0%   |
  8  ---      10/  10 =100%    10/  10 =100%  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl
[195.69.144.163]
                                0/  10 =  0%   |
  9   61ms     0/  10 =  0%     0/  10 =  0%  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Loont het de moeite om een monteur langs te laten komen? Of ligt het toch niet aan mijn modem? Ik word zelf niet zoveel wijs van de gegevens, aangezien er 3 tijden naast elkaar staan, welke is van belang?
code:
1
2
3
1    29 ms   113 ms    76 ms  10.80.0.1
2    26 ms    17 ms    70 ms  Gig6-0.hv00rt02.brain.upc.nl [212.142.19.97]
3   139 ms   100 ms    23 ms  srp8-0.ls00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.82]

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Dat zijn telkens gewoon 3 metingen, wat je moet doen is een aantal pings uitvoeren naar je gateway (op te vragen met ipconfig /all in win2k/XP, anders gewoon de eerste hop na je router). Als daar grote schommelingen in zitten terwijl jij zeker weet geen spyware/p2p spul en andere troep aan te hebben staan en dat jouw installatie in orde is dan zou je kunnen proberen om contact op te nemen met de helpdesk, de kans dat het in jouw huisinstallatie zit in echter niet groot, al zou het wel kunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Pc123 op 03-05-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Quote:
code:
1
Dat zijn de pingtijden naar je router? :? Die zijn al ontzettend slecht, die horen toch zeker onder de 5 ms. te liggen. Ik zou toch echt eerst eens je systeem nakijken. (Firewall eraf, andere netwerkkaart, andere UTP-kabel, zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op 03 mei 2004 @ 23:41:
Quote:
code:
1
Dat zijn de pingtijden naar je router? :? Die zijn al ontzettend slecht, die horen toch zeker onder de 5 ms. te liggen. Ik zou toch echt eerst eens je systeem nakijken. (Firewall eraf, andere netwerkkaart, andere UTP-kabel, zoiets)
Al deze dingen heb ik al gedaan, eerst had ik een netwerkkaarttje en gebruik nu onboard lan, andere kabels heb ik al geprobeerd. Het blijft vaag. Ik zal vanavond rechtstreeks de modem pingen, kijken of daar nog wat zinnigs uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja best wel... reageert ie ook sneller als je hem reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn tracert gegevens zonder! router ertussen. 8)7 :?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
C:\>tracert www.chello.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.chello.nl [213.46.242.72]
via maximaal 30 hops:

1    78 ms   127 ms   179 ms  10.80.0.1
  2    50 ms    38 ms   101 ms  Gig6-0.hv00rt02.brain.upc.nl [212.142.19.97]
  3    32 ms   198 ms    38 ms  srp8-0.ls00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.81]
  4    50 ms    39 ms    64 ms  srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
  5   136 ms    41 ms    77 ms  nl-ams01a-ra1-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.
65]
  6    57 ms    71 ms    78 ms  nl-ams03a-rc1-vl-4.dc.aorta.net [213.46.161.66]

7    94 ms    68 ms    95 ms  www.chello.nl [213.46.242.72]

De trace is voltooid.

En na het resetten van mijn modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
C:\>tracert www.chello.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.chello.nl [213.46.242.72]
via maximaal 30 hops:

1   103 ms   116 ms    31 ms  10.80.0.1
  2    27 ms    68 ms    45 ms  Gig6-0.hv00rt02.brain.upc.nl [212.142.19.97]
  3    55 ms   118 ms    80 ms  srp8-0.ls00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.81]
  4    99 ms    46 ms   125 ms  srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
  5    46 ms    95 ms    80 ms  nl-ams01a-ra1-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1
65]
  6    45 ms    52 ms    69 ms  nl-ams03a-rc1-vl-4.dc.aorta.net [213.46.161.66]

7    74 ms    83 ms    27 ms  www.chello.nl [213.46.242.72]

De trace is voltooid.

Ik snap er echt nix van.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 17:49 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste