Ik zou flink klagen met 250-270 kb/s, das toch helemaal niks.
Verwijderd
mierenneukersSponz schreef op 19 december 2003 @ 20:16:
Ik zou flink klagen met 250-270 kb/s, das toch helemaal niks.
nog steeds 2 MegaBit downstream hier, in plaats van 1,5MegaBit
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 23:52 ]
Wel als hij niet goed gecapped is. Dat komt wel eens voor...
Chello is weer eens brak .... 
Pingen krijgen om de halverklap time outs, pagina's laden langzaam of niet. En dan weer eens een keer wel en snel.
Heeel irritant !!!
Ben blij als mijn ADSL lijn wordt opgeleverd en de opzegging van Chello goed is afgerond.
*FongWan zoekt snel wat hout en klopt snel af voordat er allerlei cr@p gebeurt*
Pingen krijgen om de halverklap time outs, pagina's laden langzaam of niet. En dan weer eens een keer wel en snel.
Heeel irritant !!!
Ben blij als mijn ADSL lijn wordt opgeleverd en de opzegging van Chello goed is afgerond.
*FongWan zoekt snel wat hout en klopt snel af voordat er allerlei cr@p gebeurt*
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Vandaag weer een factuur gekregen van die maffia bende. Proberen ze even een halve maand extra te pakken plus aanmaningskosten. Volgens UPC zou ik precies op de helft van de maand hebben opgezegd. Ik moet volgens een medewerker van UPC maar bewijzen dat het anders is. Zoals ik eerder al schreef heb ik de modem voortijdig ingeleverd - voor het verstrijken van de maand! Een maand daarvoor had ik al via een aangetekende brief met ontvangstbevestiging opgezegd. Een dag later hebben ze die brief telefonisch bevestigd.
Ik snap best dat er fouten kunnen worden gemaakt, maar dit riekt naar oplichting. Dezelfde oplichting die er toe leidde om mijn abonnement te beëindigen. Sommige zullen wel weer zeggen dat het toeval is, ik geloof daar echter weinig in.
Van mij krijgen ze, zonder rechterlijke tussenkomst, in ieder geval geen cent meer!
Ik snap best dat er fouten kunnen worden gemaakt, maar dit riekt naar oplichting. Dezelfde oplichting die er toe leidde om mijn abonnement te beëindigen. Sommige zullen wel weer zeggen dat het toeval is, ik geloof daar echter weinig in.
Van mij krijgen ze, zonder rechterlijke tussenkomst, in ieder geval geen cent meer!
Nouja, je hebt een formulier gekregen toen de modem inleverde toch? Daar staat vast wel een mooie datum op!
Dat heb ik ook gefaxed. Laatste wat ik ook doe.GerbenW schreef op 23 december 2003 @ 19:43:
Nouja, je hebt een formulier gekregen toen de modem inleverde toch? Daar staat vast wel een mooie datum op!
lamaar
[ Voor 255% gewijzigd door benedictuz op 26-12-2003 14:46 ]
Verwijderd
Na het verhogen van mijn downstream van mijn chello classic abonement naar 250-270KB/s is ook de upstream opgekrikt. Ik haal nu snelheden tussen de 25 en 32KB/s omhoog.
Laat iedereen maar lekker zeuren over chello, ik ben al enkele jaren een tevreden klant die tot nu toe vrijwel altijd het theoretisch maximum uit z'n abo'tje haalt
owé als ze de prijs verhogen!
Laat iedereen maar lekker zeuren over chello, ik ben al enkele jaren een tevreden klant die tot nu toe vrijwel altijd het theoretisch maximum uit z'n abo'tje haalt
opzeggen is hier ook een leuke :
eind oktober gebeld om op te zeggen
dit schriftelijk (aangetekend) bevestigd
keurig na paar dagen brief van upc dat de opzegging binnen gekomen is ed.
en dat ik daarna snel de eindfactuur met daarop verrekening borg zou krijgen
(modem zouden ze 1 december ophalen)
november gewoon normale rekening gehad, maar niks mee gedaan
1 december keurig modem opgehaald
en 1 of 2 weken geleden rekening voor december, met daarop -borg
prutsers...
ze weten dus dat ze modem hebben opgehaald, maar nog wel maand december factureren
naja ik krijg uiteindelijk nog 3 euro van ze
dus ze blijven maar lekker rekeningen sturen enzo...
eind oktober gebeld om op te zeggen
dit schriftelijk (aangetekend) bevestigd
keurig na paar dagen brief van upc dat de opzegging binnen gekomen is ed.
en dat ik daarna snel de eindfactuur met daarop verrekening borg zou krijgen
(modem zouden ze 1 december ophalen)
november gewoon normale rekening gehad, maar niks mee gedaan
1 december keurig modem opgehaald
en 1 of 2 weken geleden rekening voor december, met daarop -borg
prutsers...
ze weten dus dat ze modem hebben opgehaald, maar nog wel maand december factureren

naja ik krijg uiteindelijk nog 3 euro van ze
dus ze blijven maar lekker rekeningen sturen enzo...
Verwijderd
wat leuk, de upstream en downstream is hier omhoog gegaan (R'dam, nieuw Com21, Classic)
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Dec 24 2003 om 10:48:03 UTC+0100)
Download : 241.0 KByte/sec
Upload : 20.4 KByte/sec
Connection : 876.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms
edit:
jahoor, nu is alles weer zoals vroegah... brak dus
(Overgenomen op Wed Dec 24 2003 om 10:48:03 UTC+0100)
Download : 241.0 KByte/sec
Upload : 20.4 KByte/sec
Connection : 876.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms
edit:
jahoor, nu is alles weer zoals vroegah... brak dus

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 11:21 ]
Ik zit ook in Rdam en er was idd een snellere verbinding (heb bij speedtest 234/28 kB/s gehaald), maar het lijkt erop alsof het een foutje was, want nu haal ik weer de oude snelheid (170/14). Wel matige actie dan...
Verwijderd
LOL
Bestandsgrootte: 1024 Kbytes
Benodigde tijd: 47.6 seconden
Behaalde upload snelheid: 172 Kbit/Sec
21.5 KByte/sec
2.7 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: hoger dan mogelijk
De door u behaalde upload snelheid is hoger dan 16Kbyte/sec. U bent dus sneller dan de standaard chello aansluiting mogelijk maakt. Uw meting is daarom niet geldig en wordt daarom niet in de database verwerkt.
:D:D
wat zijn ze aan het doen? gaan ze eindelijk een betere upload geven of is 'het systeem' weer gaar
Benodigde tijd: 47.6 seconden
Behaalde upload snelheid: 172 Kbit/Sec
21.5 KByte/sec
2.7 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: hoger dan mogelijk
De door u behaalde upload snelheid is hoger dan 16Kbyte/sec. U bent dus sneller dan de standaard chello aansluiting mogelijk maakt. Uw meting is daarom niet geldig en wordt daarom niet in de database verwerkt.
:D:D
wat zijn ze aan het doen? gaan ze eindelijk een betere upload geven of is 'het systeem' weer gaar
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 20:04 ]
Verwijderd
(Overgenomen op Thu Dec 25 2003 om 13:10:40 UTC+0100)
Download : 188.1 KByte/sec
Upload : 22.5 KByte/sec
Connection : 540.0 Conn/min
Volgens mij hebben ze de upload toch écht verhoogd. Heeft hier trouwens wel 2 dagen down gelegen
Misschien omdat ze bezig waren met het verhogen enzo?
(Overgenomen op Thu Dec 25 2003 om 13:10:40 UTC+0100)
Download : 188.1 KByte/sec
Upload : 22.5 KByte/sec
Connection : 540.0 Conn/min
Volgens mij hebben ze de upload toch écht verhoogd. Heeft hier trouwens wel 2 dagen down gelegen

Verwijderd
(Overgenomen op Thu Dec 25 2003 om 13:20:21 UTC+0100)
Download : 155.8 KByte/sec
Upload : 13.5 KByte/sec
upload centraal Gelderland blijft nog steeds volgens specs ongeveer
De laatste week wel veel korte storinge, lang geleden dat dit zo was, verder Ok.
De laatste week wel veel korte storinge, lang geleden dat dit zo was, verder Ok.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 13:18 ]
Ik zie opeens dat ik een upload heb van 25 KB 
Is dit aangekondigd door ze?
En belangrijker: Blijft dit zo?
Is dit aangekondigd door ze?
En belangrijker: Blijft dit zo?
Als je normaal een upload hebt van 15 KB/s zal het wel tijdelijk zijn...... jammer genoeg

Goochem
Er gingen al geruchten dat ze wat zouden doen aan de snelheid en aan die belachelijk lage upload. En ik denk dat chello bezien vanuit de concurrentiepositie ook weinig anders kan doen dan meegaan met het ADSL segment. Hoe dan ook heb ik al 2.5 jaar chello en nog nooit een up gehad hoger dan 15K.Goochem schreef op 25 december 2003 @ 13:26:
Als je normaal een upload hebt van 15 KB/s zal het wel tijdelijk zijn...... jammer genoeg
Ik hoop het van harte, maar toch zou ik dat nog graag bevestigd willen zien van Chello...
Goochem
Maakt niet uit
Demon heeft de aanbieding periode verlengd naar 1-feb 2004. Dus 1 april ben ik van Chello af
Yo.
Verwijderd
beetje off-yopic:
op Webwereld stond laatst dat de ASDL providers de in september beloofde snelheden niet kan halen...... dat wordt op zijn vroegst april stond er.
Vanaf september betalen de mensen die toen zo'n abo genomen hebben daarvoor... Toch lees ik er weinig over...
Zijn die overstappers nu te bescheiden om daar een lijntje over te openen? Wellicht is hun ASDL wat kontanter dan Chello, maar ze krijgen niet wat beloofd is.
En daar gaat het bij de kassa toch om...
Ik wacht af wat Chello doet, kan me haast niet voorstellen dat ze achterblijven. Ben zelf nu meestal al tevreden, de kids zullen een hogere upload wel leuk vinden...
op Webwereld stond laatst dat de ASDL providers de in september beloofde snelheden niet kan halen...... dat wordt op zijn vroegst april stond er.
Vanaf september betalen de mensen die toen zo'n abo genomen hebben daarvoor... Toch lees ik er weinig over...
Zijn die overstappers nu te bescheiden om daar een lijntje over te openen? Wellicht is hun ASDL wat kontanter dan Chello, maar ze krijgen niet wat beloofd is.
Ik wacht af wat Chello doet, kan me haast niet voorstellen dat ze achterblijven. Ben zelf nu meestal al tevreden, de kids zullen een hogere upload wel leuk vinden...
En toen was het weer brak
gvd
Overgenomen op Fri Dec 26 2003 om 21:55:58 UTC+0100)
Download : 26.6 KByte/sec
Upload : 11.1 KByte/sec
Connection : 269.0 Conn/min
Overgenomen op Fri Dec 26 2003 om 21:55:58 UTC+0100)
Download : 26.6 KByte/sec
Upload : 11.1 KByte/sec
Connection : 269.0 Conn/min
Verwijderd
Resultaten van http://www.speedtest.nlVerwijderd schreef op 25 december 2003 @ 15:29:
beetje off-yopic:
(Overgenomen op Fri Dec 26 2003 om 22:05:03 UTC+0100)
Download : 803.9 KByte/sec
Upload : 86.8 KByte/sec
Connection : 900.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms
adsl is hier prima hoor... enkel heb ik nu een modem die geen 1024 kbit ondersteunt... maar daar wordt al aan gewerkt/gespaard
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 22:04 ]
hmms m'n broertje had afgelopen week problemen met connecten naar mijn smtp server (poort 25)
hij heeft chello light
even wat dingen geprobeert, maar verkeer uitgaand op poort 25 is blocked
hij draait geen firewall oid (alleen stnd windows xp firewall, maar die blockt geen uitgaand verkeer)
andere mensen met chello light hier ?
en waar poort 25 dicht staat ?
heb nu mijn mailserver ook maar op poort 24 gezet, zodat hij daarmee kan connecten...
hij heeft chello light
even wat dingen geprobeert, maar verkeer uitgaand op poort 25 is blocked
hij draait geen firewall oid (alleen stnd windows xp firewall, maar die blockt geen uitgaand verkeer)
andere mensen met chello light hier ?
en waar poort 25 dicht staat ?
heb nu mijn mailserver ook maar op poort 24 gezet, zodat hij daarmee kan connecten...
[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 26-12-2003 22:59 ]
(Overgenomen op Sat Dec 27 2003 om 12:18:42 UTC+0100)
Download : 120.1 KByte/sec
Upload : 13.8 KByte/sec
Connection : 144.0 Conn/min
Ping test Nederland : 31.0 ms
Zwaar bagger dus (almere)
(Overgenomen op Sat Dec 27 2003 om 12:18:42 UTC+0100)
Upload : 13.8 KByte/sec
Connection : 144.0 Conn/min
Ping test Nederland : 31.0 ms
Zwaar bagger dus (almere)
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
zwaar off topic
Ben blij dat ik sinds vandaag ADSL fast heb..
(Overgenomen op Sat Dec 27 2003 om 12:31:44 UTC+0100)
Download : 213.3 KByte/sec
Upload : 62.3 KByte/sec
Connection : 721.0 Conn/min
/zwaar off topic
Ben blij dat ik sinds vandaag ADSL fast heb..
(Overgenomen op Sat Dec 27 2003 om 12:31:44 UTC+0100)
Download : 213.3 KByte/sec
Upload : 62.3 KByte/sec
Connection : 721.0 Conn/min
/zwaar off topic
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
gisteren had ik een down van 240 KB/s
alleen is mijn up nu gewoon weer terug op een ranzige 15 KB/s
Volgens mij zijn ze eea aan het testen
een down van 240 kb heb ik overigens ook nog nooit gezien....
check ook hier:
http://www.chelloo.com/Ya...ay;threadid=4106;start=66
alleen is mijn up nu gewoon weer terug op een ranzige 15 KB/s
Volgens mij zijn ze eea aan het testen
een down van 240 kb heb ik overigens ook nog nooit gezien....
check ook hier:
http://www.chelloo.com/Ya...ay;threadid=4106;start=66
[ Voor 22% gewijzigd door benedictuz op 27-12-2003 14:27 ]
Verwijderd
deze is wat betrouwbaarder, heb een demotje van ik denk 80 mb gedownload van Planet.nl/game
Verwijderd
Ik heb er hier in gelderland ook nog niet echt te klagen over de snelheid (als ik somige andere chello gebruikers hier zie iigVerwijderd schreef op 25 december 2003 @ 13:17:
Download : 158.8 KByte/sec
Upload : 14.3 KByte/sec
Connection : 1,053.0 Conn/min (dat is best veel of niet?)
Mwah, de firewall van XP doet soms vreeeemde dingen. Je kunt beter die firewall uitschakelen en een grote-mensen-firewall installeren.DDX schreef op 26 december 2003 @ 22:59:
Waahhh wat een rampenplan!
Sinds vanochtend (ongeveer 11 uur) tot nu (21:26) geen internet-verbinding gehad. "BRAK" met hoofdletters
Sinds vanochtend (ongeveer 11 uur) tot nu (21:26) geen internet-verbinding gehad. "BRAK" met hoofdletters
Misschien handig als je er bij zet of je modem ook offline was ofzo?T.T. schreef op 27 december 2003 @ 21:26:
Waahhh wat een rampenplan!
Als iemand roept dat het niet werkt, vertel dan even, net als in andere GoT-topics, wat je hebt nagekeken enzo:
Wat voor modem heb je?
Is de modem online? (Hoe branden de lampjes?)
Helpt het als je de modem een minuutje van de stroom haalt?
Heb je een router? Helpt het als je die even van de stroom haalt?
Krijg je een IP-adres?
Waar begint dat adres mee?
Kun je wel pingen?
Heb je een proxy ingesteld staan? (uitzetten!)
Heb je een firewall? Ook niet die van XP?
Werkt het met uitgeschakelde firewall?
Werkt het met gedeinstalleerde firewall?
Zonder dat soort info voegt een reply als "ja, hij doet het hier de hele dag ook al niet" niet veel toe aan dit topic.
Download : 156.7 KByte/sec
Upload : 13.6 KByte/sec
Connection : 420.0Conn/min
Chello is een paar keer brak geweest, maar dat weegt niet op tegen de momenten dat het wel werkte, want dan werkt het super!!!
Connection : 420.0Conn/min
Chello is een paar keer brak geweest, maar dat weegt niet op tegen de momenten dat het wel werkte, want dan werkt het super!!!
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Als heel mijn woonplaats geen internet heeft, dan heb ik weinig aan jouw opmerkingen. Kijk misschien eens in m'n profiel en ontdek dat ik bovengenoemde suggesties echt zelf wel had verzonnen als de storing aan mij lag.GerbenW schreef op 28 december 2003 @ 01:59:
[...]
Misschien handig als je er bij zet of je modem ook offline was ofzo?
Zonder dat soort info voegt een reply als "ja, hij doet het hier de hele dag ook al niet" niet veel toe aan dit topic.
"Opleiding Technische Informatica TU Delft"

Ik had 's middags gebeld naar de Chello helpdesk en er scheen een grote storing te zijn die dus ongeveer 10 uur geduurt heeft. Ik zeg ook duidelijk "tot nu", dus uit mijn reactie blijkt dat de storing weer is opgelost op het moment dat ik de reactie plaatste. Het moge dan ook duidelijk zijn dat ik niet vraag om een oplossing, maar slechts melding maak van een storing.
[ Voor 5% gewijzigd door T.T. op 28-12-2003 14:10 ]
Hier in Rdam is de download al sinds 25-12 constant verhoogd (dus niet tijdelijk zoals daarvoor):
Bij Chello hebben ze inmiddels ook de melding veranderd:Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Dec 28 2003 om 14:26:33 UTC+0100)
Download : 234.0 KByte/sec
Upload : 14.4 KByte/sec
Connection : 411.0 Conn/min
Ping test Nederland : 29.0 ms
Eerst stond daar nog 'hoger dan mogelijk'.Behaalde download snelheid: 1817 Kbit/sec
227.1 KByte/sec
28.4 x ISDN
De behaalde snelheid is: Maximum door UPC geleverd
De huidige instellingen van uw modem laten u niet sneller gaan
Tijdstip van de meting 2003-12-28 14:28:02
Ja, maar dat zeg je er niet bij.T.T. schreef op 28 december 2003 @ 14:07:
[...]
Als heel mijn woonplaats geen internet heeft, dan heb ik weinig aan jouw opmerkingen.
Nah, dat zegt niet altijd veel. Misschien heb je wel heel veel verstand van programmeren maar weinig verstand van kabelnetwerken... Je weet 't niet!Kijk misschien eens in m'n profiel en ontdek dat ik bovengenoemde suggesties echt zelf wel had verzonnen als de storing aan mij lag.
Dat lijstje met vraagjes was voor iedereen bedoeld. Er staat ook "Als iemand roept blablabla..."Ik had 's middags gebeld naar de Chello helpdesk en er scheen een grote storing te zijn die dus ongeveer 10 uur geduurt heeft. Ik zeg ook duidelijk "tot nu", dus uit mijn reactie blijkt dat de storing weer is opgelost op het moment dat ik de reactie plaatste. Het moge dan ook duidelijk zijn dat ik niet vraag om een oplossing, maar slechts melding maak van een storing.
ook even laten uitzetten, maar poort 25 was toen nogsteeds blockedGerbenW schreef op 27 december 2003 @ 20:35:
[...]
Mwah, de firewall van XP doet soms vreeeemde dingen. Je kunt beter die firewall uitschakelen en een grote-mensen-firewall installeren.
ik raad iig die windowsxp firewall altijd aan bij mensen die geen hardware/linux router/firewall hebben
inkomend ben je dan 'redelijk' veilig
Verwijderd
Ik mag toch hopen dat je met zo'n opleding een netwerkkaartje kan installerenGerbenW schreef op 28 december 2003 @ 17:43:
Kijk misschien eens in m'n profiel en ontdek dat ik bovengenoemde suggesties echt zelf wel had verzonnen als de storing aan mij lag.
[...]
Nah, dat zegt niet altijd veel. Misschien heb je wel heel veel verstand van programmeren maar weinig verstand van kabelnetwerken... Je weet 't niet!
Resultaten van http://www.speedtest.nl (1-1-04 11:27)
Download : 613.3 KByte/sec
Upload : 35.2 KByte/sec
Connection : 1268.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms
Niks te klagen sinds Chello plus.. (gelukkig)
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
(Overgenomen op Thu Jan 1 2004 om 11:46:02 UTC+0100)
Download : 152.9 KByte/sec
Connection : 455.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms
ping zou wat beter kunnen, verder ok.
(Overgenomen op Thu Jan 1 2004 om 11:46:02 UTC+0100)
Download : 152.9 KByte/sec
Connection : 455.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms
ping zou wat beter kunnen, verder ok.
Die 613 KB/s haal je alleen maar omdat speedtest.nl een te kleine testfile gebruikt, als je inlogt krijg je een file van 1MBMacer schreef op 01 januari 2004 @ 11:28:
Resultaten van http://www.speedtest.nl (1-1-04 11:27)
Wanneer gaat die ***upload nou eens omhoog?

Chello

Chello

Yo.
[flauw]VonFoX schreef op 01 januari 2004 @ 16:56:
Wanneer gaat die ***upload nou eens omhoog?
Bij mij is tie ruim een week geleden omhoog gegaan naar 640kbps.
ADSL fast
[/flauw]
Heb sinds vanmorgen iets wazigs, en geen idee of het nu aan mij ligt of niet.
Was gewoon beetje aan ircen, ineens verbinding weg, ik denk: wtf? Loop naar modem, de online led brand als enigste, ff stekker eruit en weer erin, modem boot, Online led brand weer als enigste.
Hmm, nouwja, ff proberen dan maar, niets
Dit alles was met een Terayon modem.
Ik pak een Motorola modem die ik hier sinds kort ook heb staan, alleen niet actief in gebruik, sluit hem aan, ding boot, online, receive en send branden, ik test, en ik kan internetten
Ok, ik sluit de terayon weer aan, geen internet, Motorola, wel internet

Ik probeer hem vanavond nog even aan te sluiten op de Terayon, maar geen idee of het gaat lukken.
Hebben meer mensen met een Terayon hier last van? (Die nu dus eventueel offline zijn?..)
Was gewoon beetje aan ircen, ineens verbinding weg, ik denk: wtf? Loop naar modem, de online led brand als enigste, ff stekker eruit en weer erin, modem boot, Online led brand weer als enigste.
Hmm, nouwja, ff proberen dan maar, niets
Dit alles was met een Terayon modem.
Ik pak een Motorola modem die ik hier sinds kort ook heb staan, alleen niet actief in gebruik, sluit hem aan, ding boot, online, receive en send branden, ik test, en ik kan internetten
Ok, ik sluit de terayon weer aan, geen internet, Motorola, wel internet
Ik probeer hem vanavond nog even aan te sluiten op de Terayon, maar geen idee of het gaat lukken.
Hebben meer mensen met een Terayon hier last van? (Die nu dus eventueel offline zijn?..)
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Er zijn aparte systemen voor Com21, Terayon en Docsis per stad/wijk. Als een van die systemen uitvalt kan een bepaald type modem niet meer gebruikt worden. Dat soort storingen zijn echter zeer lokaal dus ik denk niet dat er nog veel meer mensen hier zijn met soortgelijke problemen.
Ik heb een maand en 3 dagen geleden chello gekregen (1,5Mbit). Een maand lang heerlijk gesurft, niks mis mee. Ik begreep niet dat mensen klaagden over Chello. Precies na een maand (waarin ik gratis alles weer kan inleveren) storte het in. Ik heb nu 3 dagen nauwelijks dubbel ISDN snelheid
ik heb het gevoel dat ik genaaid wordt. Precies een maand 200KB down en nu opeens precies na die maand 15 a 20KB down
PWM, upload je toevallig iets?
Bij een geringe upload is namelijk je download een stuk lager.
En als je maximaal aan het uploaden bent, zit je download vaak tegen de 20 maximaal
Bij een geringe upload is namelijk je download een stuk lager.
En als je maximaal aan het uploaden bent, zit je download vaak tegen de 20 maximaal
Verwijderd
Sinds enige maanden ondervind ik veel te hoge ping timings op het Chello netwerk. Diverse tracelogs wijzen uit het volgende adres het probleem geeft :
6 235 ms * 182 ms nl-ams01a-ra1-so-0-0-2.aorta.net [213.46.161.45]
Heb maar weer eens een Net Trace progje geinstalleerd, te weten Magic NetTrace en voor zover ik kan zien word het Nederlandse verkeer al maanden omgeleid via Austria -Vienna UPC netwerk. Ik ben zelf een verwoed online gamer maar ook overige internet toepassingen geven problemen, waaronder webcam gebruik, downloaden etc. Dit gebeurt altijd in de tussenliggende tijden, van omstreeks 17:00 uur tot 01:00 uur. Deze problemen worden ondervonden voor zowel het binnenlandse verkeer alsmede het buitenlandse. Niet zo verwonderlijk natuurlijk als de data eerst via Austria - Vienna word geleid en daarna verder word geleid naar de rest van de wereld ( dus weer terug naar Amsterdam Exchange ).
Waar het mij om gaat is dat UPC ons een beetje in de maling nemen hiermee. Tijdelijk onderhoud aan het netwerk, alla, maar al maanden lang en dan niet kunnen bieden wat je je de mensen voor houd is onacceptabel want je krijgt nu eenmaal niet waarvoor je betaalt, snel en stabiel internet.
Dit is overigens niet de eerste keer dat het gebeurd. De diverse trace logs zijn uitgevoerd in verschillende regio's, waaronder : Amsterdam, Almere, Zaandam, allemaal met dezelfde uitkomsten.
Helaas kan ik mijn tracelogs niet uploaden om ze kenbaar te maken en om ze in een veld hier neer te zetten is iets teveel van het goede.
Als een mod ze kan plaatsen voor mij dan wil ik ze graag toesturen, zodat de overige gebruikers kunnen zien hoe en wat. Vooralsnog ga ik er van uit dat mijn observatie juist is van voornoemd probleem. Anyway, het word wel steeds meer duidelijk voor mezelf dat ik ga overstappen op ADSL.
Voor een iedere gebruiker van Chello kan ik zeker het progje Magic NetTrace adviseren, om zo erachter te komen hoe we geroute worden op het moment.
Het progje valt hier te downloaden : http://www.tialsoft.com/
Zo krijg je gelijk voor jezelf te zien hoe je route loopt. Bel maar niet met de Chello helpdesk, die laten je toch bewust in het ongewisse. Ook de zogenaamde 2de lijn van de helpdesk zal met standaard vraag en antwoorden komen, modem resetten etc. en verder weten ze ook niet wat het probleem eventueel kan zijn, ja, DUH.
Anyway, mij 2 eurocentjes tot deze topic
Heb maar weer eens een Net Trace progje geinstalleerd, te weten Magic NetTrace en voor zover ik kan zien word het Nederlandse verkeer al maanden omgeleid via Austria -Vienna UPC netwerk. Ik ben zelf een verwoed online gamer maar ook overige internet toepassingen geven problemen, waaronder webcam gebruik, downloaden etc. Dit gebeurt altijd in de tussenliggende tijden, van omstreeks 17:00 uur tot 01:00 uur. Deze problemen worden ondervonden voor zowel het binnenlandse verkeer alsmede het buitenlandse. Niet zo verwonderlijk natuurlijk als de data eerst via Austria - Vienna word geleid en daarna verder word geleid naar de rest van de wereld ( dus weer terug naar Amsterdam Exchange ).
Waar het mij om gaat is dat UPC ons een beetje in de maling nemen hiermee. Tijdelijk onderhoud aan het netwerk, alla, maar al maanden lang en dan niet kunnen bieden wat je je de mensen voor houd is onacceptabel want je krijgt nu eenmaal niet waarvoor je betaalt, snel en stabiel internet.
Dit is overigens niet de eerste keer dat het gebeurd. De diverse trace logs zijn uitgevoerd in verschillende regio's, waaronder : Amsterdam, Almere, Zaandam, allemaal met dezelfde uitkomsten.
Helaas kan ik mijn tracelogs niet uploaden om ze kenbaar te maken en om ze in een veld hier neer te zetten is iets teveel van het goede.
Als een mod ze kan plaatsen voor mij dan wil ik ze graag toesturen, zodat de overige gebruikers kunnen zien hoe en wat. Vooralsnog ga ik er van uit dat mijn observatie juist is van voornoemd probleem. Anyway, het word wel steeds meer duidelijk voor mezelf dat ik ga overstappen op ADSL.
Voor een iedere gebruiker van Chello kan ik zeker het progje Magic NetTrace adviseren, om zo erachter te komen hoe we geroute worden op het moment.
Het progje valt hier te downloaden : http://www.tialsoft.com/
Zo krijg je gelijk voor jezelf te zien hoe je route loopt. Bel maar niet met de Chello helpdesk, die laten je toch bewust in het ongewisse. Ook de zogenaamde 2de lijn van de helpdesk zal met standaard vraag en antwoorden komen, modem resetten etc. en verder weten ze ook niet wat het probleem eventueel kan zijn, ja, DUH.
Anyway, mij 2 eurocentjes tot deze topic
nou volgens speed test heb ik 13.2 kb up en down is ongeveer 140 kb per sec jah anderhalf mbit zeggen ze dan . en ik met mijn b00n ouders die niet snappen dat adsl voor 2 euro ook 2 keer sneller is:S
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Verwijderd
Ik haal ook wel de max downloadsnelheden, dat is het probleem niet, maar het is erg onstabiel. En dat is ook de bottle neck steeds met online applicatie's. Je kunt het vergelijken met een motor die haast geen benzine meer heeft, schokkerig vooruit gaan tot ie stopt.
(Overgenomen op Fry Jan 2 2004 om 02:26:32 UTC+0100)
Upload : 12.5 KByte/sec
Connection : 480.0 Conn/min
Ping test Nederland : 61.0 ms
Vreselijk hier in Almere!!!
Ik kom eigelijk nooit boven de 120KB/s uit. Dit is echt een uitzondering
(Overgenomen op Fry Jan 2 2004 om 02:26:32 UTC+0100)
Upload : 12.5 KByte/sec
Connection : 480.0 Conn/min
Ping test Nederland : 61.0 ms
Vreselijk hier in Almere!!!
Ik kom eigelijk nooit boven de 120KB/s uit. Dit is echt een uitzondering
kheb ook geregeld een avond een ping van 200 en standaard 60- 70 waar ik ooit gewoon 40 a 50 had:S
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Hier in rotterdam is het dus echt 2mbit geworden ipv 1.5 weet niet waarom en wat er achter zit maar vertrouw het niet echt.Word ook niks op de site vermeld van de upgrade denk niet dat ze dit zomaar doodleuk ff van 180kbps naar 230kbps opvoeren 
(Overgenomen op Fri Jan 2 2004 om 09:52:07 UTC+0100)
Download : 226.0 KByte/sec
Upload : 14.8 KByte/sec
Connection : 342.0 Conn/min
(Overgenomen op Fri Jan 2 2004 om 09:52:07 UTC+0100)
Download : 226.0 KByte/sec
Upload : 14.8 KByte/sec
Connection : 342.0 Conn/min
[ Voor 27% gewijzigd door Trank00l op 02-01-2004 09:46 ]
140 kbyte = 1,12 mbit. Door overhead enzo kom je eigenlijk nooit boven de 1,3 mbit uit dus die 1,12 van jou is best netjes imo.lammmetak schreef op 02 januari 2004 @ 01:06:
nou volgens speed test heb ik 13.2 kb up en down is ongeveer 140 kb per sec jah anderhalf mbit zeggen ze dan . en ik met mijn b00n ouders die niet snappen dat adsl voor 2 euro ook 2 keer sneller is:S
[ Voor 1% gewijzigd door Bergen op 02-01-2004 21:46 . Reden: kbyte, niet kbit ]
dit is dus snachts dan . overdag is et vaak maar 80:SGerbenW schreef op 02 januari 2004 @ 19:49:
[...]
140 kbit = 1,12 mbit. Door overhead enzo kom je eigenlijk nooit boven de 1,3 mbit uit dus die 1,12 van jou is best netjes imo.
Verwijderd
Same here:Thunder00x schreef op 02 januari 2004 @ 09:44:
Hier in rotterdam is het dus echt 2mbit geworden ipv 1.5 weet niet waarom en wat er achter zit maar vertrouw het niet echt.Word ook niks op de site vermeld van de upgrade denk niet dat ze dit zomaar doodleuk ff van 180kbps naar 230kbps opvoeren
(Overgenomen op Sat Jan 3 2004 om 12:51:20 UTC+0100)
Download : 239.3 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 417.0 Conn/min
Je zou toch op zijn minst verwachtten daar een brief of zoiets over te krijgen? Niet dat ik het erg vind dat me download opeens hoger is, maar Chello kennende wordt de prijs dan ook meteen een stuk hoger.
Verwijderd
Ik stond net ook al vreemd te kijken... Ik zie nu een download van constant 225-226 kb/sec!!Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 12:54:
[...]
Same here:
(Overgenomen op Sat Jan 3 2004 om 12:51:20 UTC+0100)
Download : 239.3 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 417.0 Conn/min
Je zou toch op zijn minst verwachtten daar een brief of zoiets over te krijgen? Niet dat ik het erg vind dat me download opeens hoger is, maar Chello kennende wordt de prijs dan ook meteen een stuk hoger.
Hmmm.. kijken wat voor acties chello nu weer in petto heeft voor ons!
Het valt me op dat de laatste paar maanden de verbinding van chello er tussen 0.00u en 0.30u `s nachts er even uitligt (moet het modem dan resetten) en vervolgens programma`s als kazaa op vol vermogen downloaden tot vroeg in de ochtend....vervolgens krijg ik niet meer dan +/- 20 KB...
vreemd gedoe allemaal...
ik vraag me btw af, of die geruchten rond de verhoging van de upload in het nieuwe jaar nog waar zijn....het zou eens tijd worden
vreemd gedoe allemaal...
ik vraag me btw af, of die geruchten rond de verhoging van de upload in het nieuwe jaar nog waar zijn....het zou eens tijd worden
[ Voor 9% gewijzigd door Michael Knight op 04-01-2004 00:33 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Lang leve chello!!!!
is per 31-12 opgezegd, maar het werkt nog steeds en is dus ook gewoon geld voor januari van mijn rekening geschreven!!

Nou net ff gebeld en ze zeggen dat het aan het eind van de maand verekend wordt en dat ik het gewoon terug krijg dus ben benieuwd.
Modem op laten halen is ook een ramp. Volgens het bedrijf die het ophaalt hebben ze nog geen bericht van upc gekregen dat ze het op mogen halen, maar ze moeten het wel binnen een maand binnen hebben anders ben je je geld kwijt.
chelllo
is per 31-12 opgezegd, maar het werkt nog steeds en is dus ook gewoon geld voor januari van mijn rekening geschreven!!
Nou net ff gebeld en ze zeggen dat het aan het eind van de maand verekend wordt en dat ik het gewoon terug krijg dus ben benieuwd.
Modem op laten halen is ook een ramp. Volgens het bedrijf die het ophaalt hebben ze nog geen bericht van upc gekregen dat ze het op mogen halen, maar ze moeten het wel binnen een maand binnen hebben anders ben je je geld kwijt.

[ Voor 56% gewijzigd door impact99 op 05-01-2004 16:57 ]
Hier is het ook per 31-12 opgezegd, vanmiddag netjes het modem op weze halen. Alleen bij mij is er toch ook 49,94 afgeboekt voor de maand Januari. heb ik overgebeld, en dat krijg ik eind van de maand terug incl. de borg van het modem.
Of het nog werkt kan ik niet meer nagaan, ik weet wel dat ik mijn mail nog kan ophalen..
Maar ze kunnen doen wat ze willen, die 49,94 komt echt wel terug!! Ik wilde het al gelijk laten storneren vandaag, maar ik dacht, laat ik toch maar effe bellen.
Kijken hoe dit af gaat lopen...
Of het nog werkt kan ik niet meer nagaan, ik weet wel dat ik mijn mail nog kan ophalen..
Maar ze kunnen doen wat ze willen, die 49,94 komt echt wel terug!! Ik wilde het al gelijk laten storneren vandaag, maar ik dacht, laat ik toch maar effe bellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Br@m op 05-01-2004 19:08 ]
ik haal sinds vanavond op speedtest max 230 KB down met chello classic...
speedtest blijft consequent, ik heb de test zo`n 30 keer herhaal en maar 7 keer kwam hij onder de 200 kb...
Regio Nijmegen hier....
Ik vraag me af of "het" er echt van gaat komen (verhoging up+down van chello classic)
speedtest blijft consequent, ik heb de test zo`n 30 keer herhaal en maar 7 keer kwam hij onder de 200 kb...
Regio Nijmegen hier....
Ik vraag me af of "het" er echt van gaat komen (verhoging up+down van chello classic)
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Fout, gewoon storneren. Je hebt de kans dat je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang gaat moeten wachten op je geld.Br@m schreef op 05 januari 2004 @ 19:06:
Hier is het ook per 31-12 opgezegd, vanmiddag netjes het modem op weze halen. Alleen bij mij is er toch ook 49,94 afgeboekt voor de maand Januari. heb ik overgebeld, en dat krijg ik eind van de maand terug incl. de borg van het modem.
hmm de laaste tijd is het soms wat sneller en soms weer niet, vraag me af of ze er mee aan het prutsen zijn.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Nou ik geloof het pas als ik het zelf zie...voorlopig krijg ik nog steeds dit soort resultaten.Michael Knight schreef op 05 januari 2004 @ 19:19:
ik haal sinds vanavond op speedtest max 230 KB down met chello classic...
Regio Nijmegen hier....
En mochten ze de snelheid omhoog gaan gooien, dan zullen ze toch een flinke verhoging moeten doen willen ze mij als klant behouden in de toekomst.
(Overgenomen op Mon Jan 5 2004 om 23:24:18 UTC+0100)
Download : 112.6 KByte/sec
Upload : 9.1 KByte/sec
Connection : 680.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Iemand enig idee of Chello in omgeving Zaltbommel problemen heeft?
Sinds gisteravond geen internet meer. Het enige wat nog te pingen is zijn de actieve hosts op m'n subnet en de gateway, verder gaat het niet.
Sinds gisteravond geen internet meer. Het enige wat nog te pingen is zijn de actieve hosts op m'n subnet en de gateway, verder gaat het niet.
Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.
Dit was ook mijn eerste gedachte om dat te doen, maar ik geef ze toch de kans om het te doen zoals zij zeggen. Want ik kan het wel gaan storneren, maar dan wordt het helemaal een zooitje ben ik bang. dus ik wacht effe af wat zij doen..Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 23:08:
[...]
Fout, gewoon storneren. Je hebt de kans dat je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang gaat moeten wachten op je geld.
ik heb een vraagje: ik wil nogal graag van chello af maar mijn moeder is niet blij met de instap kosten.
aangezien een kennis zij dat je borg krijgt van je chello modem zij ik dit zo tegen mijn moeder. Mijn moeder zij dat we de modem gratis hadden met een actie.
dus ik vroeg me af: krijg ik nu borg? of is die modem van mij of zo?
aangezien een kennis zij dat je borg krijgt van je chello modem zij ik dit zo tegen mijn moeder. Mijn moeder zij dat we de modem gratis hadden met een actie.
Voor zover ik weet heeft iedereen een borg moeten betalen bij een nieuw abbonement.lammmetak schreef op 07 januari 2004 @ 20:07:
ik heb een vraagje: ik wil nogal graag van chello af maar mijn moeder is niet blij met de instap kosten.
het was 2 jaar geleden met zo'n actie van : pak je chello? modem gratis! dus ik vraag me af of ik daar nog geld voor krijg.
Verwijderd
Gisteren heb ik ADSL van Planet aangesloten, het verschil was meteen duidelijk:
de sites openen in 1 keer een stuk sneller. Op zich was de snelheid van chello goed ( > 160 KB/s). Maar op dit moment haalt Planet ADSL nog 110 KB/s, maar het verschil is echt merkbaar dat ADSL gewoon sneller is.
Ook de nieuwsgroepen is echt minimaal 3 werelden verschil. Waar chello het iedere keer liet afweten dat de server volzit, plus dat er maar 1/3 van alle data wordt doorgestuurd.....
Achteraf echt waardeloos dat de nieuwsgroepen het maar voor de helft doen. Lever een dienst goed of lever dan niets....
Als ik terug kijk op 4 jaar Chello heb ik de volgende conclusie:
JAMMER; UPC kan veel geld verdienen aan internet, maar op 1 of andere manier weten ze door een rampzalig managment en een nog slechtere service de zaak gewoon te verstieren....
jammer,jammer
de sites openen in 1 keer een stuk sneller. Op zich was de snelheid van chello goed ( > 160 KB/s). Maar op dit moment haalt Planet ADSL nog 110 KB/s, maar het verschil is echt merkbaar dat ADSL gewoon sneller is.
Ook de nieuwsgroepen is echt minimaal 3 werelden verschil. Waar chello het iedere keer liet afweten dat de server volzit, plus dat er maar 1/3 van alle data wordt doorgestuurd.....
Achteraf echt waardeloos dat de nieuwsgroepen het maar voor de helft doen. Lever een dienst goed of lever dan niets....
Als ik terug kijk op 4 jaar Chello heb ik de volgende conclusie:
JAMMER; UPC kan veel geld verdienen aan internet, maar op 1 of andere manier weten ze door een rampzalig managment en een nog slechtere service de zaak gewoon te verstieren....
jammer,jammer
Verwijderd
waarschijnlijk alleen de borg terug.lammmetak schreef op 08 januari 2004 @ 09:58:
het was 2 jaar geleden met zo'n actie van : pak je chello? modem gratis! dus ik vraag me af of ik daar nog geld voor krijg.
ook als ik nooit dat heb betaal?
Verwijderd
argh, gisteren demon adsl opgeleverd en dat doet het niet. "sorry meneer maar waarschijnlijk is er uw profiel bij babyxl niet goed aangemaakt, ik maak een ticket voor u; duurt 2 tot 5 werkdagen". oh well, gelukkig heb ik chello nog. en ja hoor, vandaag de hele dag knipper verbinding. 30 seconden up, 10 seconden down en dat continu.
heel prettig als je thuis aan het werken bent met vpn verbinding naar kantoor *not*
so far for ranting
heel prettig als je thuis aan het werken bent met vpn verbinding naar kantoor *not*
so far for ranting
hier is wel constant internet maar veel sites duren ontsettend lang om te laaien.
zal wel weer iets naar de knoppe zijn`....
zal wel weer iets naar de knoppe zijn`....
(Overgenomen op Fri Jan 9 2004 om 17:34:51 UTC+0100)
Download : 290.6 KByte/sec
Upload : 10.4 KByte/sec
Connection : 363.0 Conn/min
Ping test Nederland : 36.0 ms
het moet toch niet gekker worden, dit is chello classic , woon in Rotterdam
Wat is daar mis mee? De download is erg hoog, alleen de upload is een beetje laag en de ping is wat hoger dan normaal.maversne schreef op 09 januari 2004 @ 18:04:
Half offtopic:
Dit krijg ik op speedtest.nl:
Download 24.1 KByte/sec
Upload 44.4 KByte/sec
Connection 960.0 Conn/min
Ping test Nederland 19.0 ms
Nu deel ik internet via Chello Plus met 2 andere gebruikers(studentenhuis), maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat m'n upload nog zo hoog is als één van hen gigantisch zit te leechen. Bovendien heb ik al 2 weken onafgebroken last van dit soort snelheden (zelfs een keer om 5 uur 's nachts gechecked).
Is er een kans dat dit aan chello ligt, of een brakke UTP kabel ofzo?
Omgeving Eindhoven
Dit krijg ik op speedtest.nl:
Download 24.1 KByte/sec
Upload 44.4 KByte/sec
Connection 960.0 Conn/min
Ping test Nederland 19.0 ms
Nu deel ik internet via Chello Plus met 2 andere gebruikers(studentenhuis), maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat m'n upload nog zo hoog is als één van hen gigantisch zit te leechen. Bovendien heb ik al 2 weken onafgebroken last van dit soort snelheden (zelfs een keer om 5 uur 's nachts gechecked).
Is er een kans dat dit aan chello ligt, of een brakke UTP kabel ofzo?
Omgeving Eindhoven
Verwijderd
Behaalde download snelheid: 1757 Kbit/sec
219.6 KByte/sec
27.4 x ISDN
Benodigde tijd: 72.9 seconden
Behaalde upload snelheid: 112 Kbit/Sec
14.1 KByte/sec
1.8 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: goed
Op dit moment heeft u een goede upload snelheid
5 mb test, Chello classic, Com21 Comport 1080
upload: het 1 mb bestandje van de downloadtest
Leuk en aardig, maar da's natuurlijk nog steeds crap. Alleen xs4all kan hier fatsoenlijk adsl leveren en die is weer duur, dus zit ik weer vast aan chello.
219.6 KByte/sec
27.4 x ISDN
Benodigde tijd: 72.9 seconden
Behaalde upload snelheid: 112 Kbit/Sec
14.1 KByte/sec
1.8 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: goed
Op dit moment heeft u een goede upload snelheid
5 mb test, Chello classic, Com21 Comport 1080
upload: het 1 mb bestandje van de downloadtest
Leuk en aardig, maar da's natuurlijk nog steeds crap. Alleen xs4all kan hier fatsoenlijk adsl leveren en die is weer duur, dus zit ik weer vast aan chello.
Verwijderd
Beste leden,
Ik heb een probleempje met een Chello modem (Thomson TCM390)
Na het aanzetten van de stroom lichten kort alle lampjes op, na ongeveer 30 sec. gaat alleen het allerrechtse lampje groen knipperen (Internet) en dit blijft continue doorknipperen. Hij ziet geen verbinding met de Pc , Cable activity en Cable link. Terwijl deze er al eerder wel was.
Na meerdere resets, modem enz van lichtnet af en zelfs een complete format c: blijft hij dit doen..... we hebben vanmiddag Chello gebeld, maar ook die weten (uiteraard) niet waar het aan ligt...
Hebben jullie nog suggesties voor ons, waar het aan kan liggen?
Bij voorbaat dank,
R. van Holt
Ik heb een probleempje met een Chello modem (Thomson TCM390)
Na het aanzetten van de stroom lichten kort alle lampjes op, na ongeveer 30 sec. gaat alleen het allerrechtse lampje groen knipperen (Internet) en dit blijft continue doorknipperen. Hij ziet geen verbinding met de Pc , Cable activity en Cable link. Terwijl deze er al eerder wel was.
Na meerdere resets, modem enz van lichtnet af en zelfs een complete format c: blijft hij dit doen..... we hebben vanmiddag Chello gebeld, maar ook die weten (uiteraard) niet waar het aan ligt...
Bij voorbaat dank,
R. van Holt
Je hebt je harde schijf toch niet geformatteerd omdat je kabelmodem niet online kwam? Die staat er helemaal los van! Je modem hoort immers ook online te komen/blijven als je computer uit staat of helemaal niet eens is aangesloten! (wat natuurlijk eigenlijk hetzelfde is) Dat is net zoiets als de was eens uit je wasmachine halen en er weer in doen omdat de wasmachine het niet doet.Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:03:
Na meerdere resets, modem enz van lichtnet af en zelfs een complete format c: blijft hij dit doen.....
Euh... maar ik neem aan dat er toch wel een monteursafspraak is gemaakt? Als de modem niet online komt kan dat (zoals bij de meeste kabelmodems) bij maar aan 3 dingen liggen: het signaal, de coaxkabel of de modem. Je kunt dus wel wachten tot je een ons weegt voor hij online komt. Er zal toch echt een monteur moeten komen om de boel na te kijken. Alleen het coaxkabeltje zou je zelf kunnen vervangen als je daar verstand van en zin in hebt.we hebben vanmiddag Chello gebeld, maar ook die weten (uiteraard) niet waar het aan ligt...
http://datagebruik.chello.nl, wist niet eens dat dat bestond
.
Maar heb zelf momenteel heerlijke problemen met chello dat het af en toe uit valt. Stekker d'er uit , d'er in het loopt weer
Terayon modem, regio arnhem.

Maar heb zelf momenteel heerlijke problemen met chello dat het af en toe uit valt. Stekker d'er uit , d'er in het loopt weer
Verwijderd
De pc is van een kennis van me.... zij heeft die reinstall uitgevoerdGerbenW schreef op 12 januari 2004 @ 22:31:
[...]
Je hebt je harde schijf toch niet geformatteerd omdat je kabelmodem niet online kwam? Die staat er helemaal los van! Je modem hoort immers ook online te komen/blijven als je computer uit staat of helemaal niet eens is aangesloten! (wat natuurlijk eigenlijk hetzelfde is) Dat is net zoiets als de was eens uit je wasmachine halen en er weer in doen omdat de wasmachine het niet doet.
[...]
Euh... maar ik neem aan dat er toch wel een monteursafspraak is gemaakt? Als de modem niet online komt kan dat (zoals bij de meeste kabelmodems) bij maar aan 3 dingen liggen: het signaal, de coaxkabel of de modem. Je kunt dus wel wachten tot je een ons weegt voor hij online komt. Er zal toch echt een monteur moeten komen om de boel na te kijken. Alleen het coaxkabeltje zou je zelf kunnen vervangen als je daar verstand van en zin in hebt.
Die monteur kon pas over anderhalve week komen.... dat maar afwachten dan, want ik heb dit probleem bij meerdere fora opgegooid, maar niemand heeft iets van een storing of wat dan ook gehoord....
zelfde modem, zelfde dns maar hier geen last van ( ik woon overigens niet in de beurt van arnhem, meer bij eindhoven, Gemert).Termi schreef op 12 januari 2004 @ 22:42:
http://datagebruik.chello.nl, wist niet eens dat dat bestond.
Maar heb zelf momenteel heerlijke problemen met chello dat het af en toe uit valt. Stekker d'er uit , d'er in het loopt weerTerayon modem, regio arnhem.
wel heb ik dat et echt mega langzaam is maar dat zeg ik al ongeveer 5 maanden sinds ik per maand wat meer ben gaan downloaden.
vooral ping laat nog de wensen over.
zeker als iemand 10 km verder woont en die een ping van 20 heeft en ik 50
Hmmm nl-ams01a-ra1-so-0-0-2.aorta.net [213.46.161.45] ligt niet in Austria/Oostenrijk zoals jij suggereert... Bij de registratie gegevens van deze server komt idd Oostenrijk voorbij. Dit zegt echter niks over de fysieke locatie van de server. Die ligt in dit voorbeeld in Amsterdam en ik gok de AEX... De termen nl en ams geven dit eigenlijk ook al aan...Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 23:20:
Sinds enige maanden ondervind ik veel te hoge ping timings op het Chello netwerk. Diverse tracelogs wijzen uit het volgende adres het probleem geeft :
Heb maar weer eens een Net Trace progje geinstalleerd, te weten Magic NetTrace en voor zover ik kan zien word het Nederlandse verkeer al maanden omgeleid via Austria -Vienna UPC netwerk.
<knip>
Niet zo verwonderlijk natuurlijk als de data eerst via Austria - Vienna word geleid en daarna verder word geleid naar de rest van de wereld ( dus weer terug naar Amsterdam Exchange ).
Het e-mailadres hostmaster@chello.at wordt veel gebruikt bij de registratiegegevens van de verschillende chello servers. Ik weet niet waarom dit zo is... het kan idd dit soort verwarring te weeg brengen.
AIX bedoel je denk ik.mmedia schreef op 12 januari 2004 @ 23:29:
[...]
Hmmm nl-ams01a-ra1-so-0-0-2.aorta.net [213.46.161.45] ligt niet in Austria/Oostenrijk zoals jij suggereert... Bij de registratie gegevens van deze server komt idd Oostenrijk voorbij. Dit zegt echter niks over de fysieke locatie van de server. Die ligt in dit voorbeeld in Amsterdam en ik gok de AEX... De termen nl en ams geven dit eigenlijk ook al aan...
Het e-mailadres hostmaster@chello.at wordt veel gebruikt bij de registratiegegevens van de verschillende chello servers. Ik weet niet waarom dit zo is... het kan idd dit soort verwarring te weeg brengen.
huh... ja, zat lekker te suffen

offtopic:
de AEX maakt wel keihard gebruik van de AIX..
de AEX maakt wel keihard gebruik van de AIX..
Hmm die datagebruik zooi is wel geining, werkt prima
maand totaal heeft ie nog te weining gegevens, maar als ik op dag totaal klik zie ik het prima data verkeer. en huidige maand: 2957 megabyte geeft ie ook prima weer, dis wel aardige dienst van chello (eerlijk is eerlijk)
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Hij doet het hier wel, en wat hij laat zien, nouw, dat zal je nog tegenvallen.mmedia schreef op 12 januari 2004 @ 23:32:
[...]
Werkt deze dienst bij iemand? Ik krijg een soort foutmelding dat de dienst niet beschikbaar is...
Zo ja, wat voor informatie (hoe gedetailleerd bijv.) laat deze dienst zien?
Lees ook maar Nakebod in "Dataverbruik te hoog. Chello sluit onmid..." en paar andere berichten
Ja, maar geloof dat de site alleen werkt bij modem op het EuroDOCSIS-platform, dus niet bij COM21s, Lancitys en oude Terayons (die met 4 lampjes).
Kan ook liggen aan welke username/passwoord je gebruikt. Heb er hier zelf 3, maar het werkt er maar bij eentje, dat zal dan wel het hoofdaccount zijn.
is inderdaad geinig maar hoe kom ik toch aan 43 gig in 13 dage? deze week bijna niet gedownload en vorige week toch ook geen extremen van 9 gig per dag gehad volgens mij klopt er geen ene feck vanSithWarrior schreef op 12 januari 2004 @ 23:54:
Hmm die datagebruik zooi is wel geining, werkt primamaand totaal heeft ie nog te weining gegevens, maar als ik op dag totaal klik zie ik het prima data verkeer. en huidige maand: 2957 megabyte geeft ie ook prima weer, dis wel aardige dienst van chello (eerlijk is eerlijk)
Heb hier een COM21 en idd: kan geen gebruik maken van de betreffende site. Zo te lezen, mis ik niet veelGerbenW schreef op 13 januari 2004 @ 05:28:
Ja, maar geloof dat de site alleen werkt bij modem op het EuroDOCSIS-platform, dus niet bij COM21s, Lancitys en oude Terayons (die met 4 lampjes).
Verwijderd
Het is opgelost hoor..... foutje bij werkzaamheden van UPC daar in de buurtVerwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:59:
[...]
De pc is van een kennis van me.... zij heeft die reinstall uitgevoerd
Die monteur kon pas over anderhalve week komen.... dat maar afwachten dan, want ik heb dit probleem bij meerdere fora opgegooid, maar niemand heeft iets van een storing of wat dan ook gehoord....
Bedankt voor de reacties!
Volgens mij heeft chello een beetej problemen met heel ned.. naja hopen dat ze er snel mee ophouden
Hier ook constand problemen, maar op de website van chello staat dat er geen storingen zijn 
Klopt ook geen zak van daar
Klopt ook geen zak van daar
Bij mij(rotterdam) is het ook weer lekker super!!
Hier (rotterdam) gaat het ook niet lekker. Steeds even geen internet.