Chello brak - Volume V

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bergen schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:32:
Erg vaag ja. Bij beide personen zeg je dat er een router tussen zit. Werkt het zonder router wel? En kan hij de bijbehorende website wel benaderen? En pingen? Zo niet, doe eens een traceroute? Als het zónder router ook niet werkt denk ik meteen aan een IP-range die geblokkeerd is. Misschien weet die eerste persoon nog welk IP-adres hij toen had? Vergelijk dat dan eens met die van persoon 2.
Tja ik snap er ook niks van ... zonder router kan ik niet meer vergelijken helaas, maar dacht dat misschien iemand ervaring ermee had hier :)

Persoonlijk denk ik dat het gewoon aan het type router ligt. Hoewel het 2x Alcatel 510 en 1x een of ander Sweex modem/router ding op ADSL is vs. een Sweex router en een E-Techt router op de 2 verschillende Chello lijnen ... je zou denken dat het aan de kwaliteit ligt maar dat is het dus ook niet :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:00:
Nee het is niet met je eigen plaatsnaam. Wel bestaan er verschillende servers voor verschillende regio's. Namelijk:

news/mail/etc.arnhem.chello.nl (Regio's Friesland, Flevoland en Gelderland).
news/mail/etc.brabant.chello.nl (Regio Brabant).
news/mail.etc.rott.chello.nl (Regio Zuid-Holland).
news/mail/etc.ams.chello.nl (Regio Noord-Holland).

Capiche?
Dat was vroeger zo. Heel Nederland werkt tegenwoordig (lees: al een paar jaar) op mail.chello.nl.

Ping maar eens naar die servers:

$ ping smtp2.arnhem.chello.nl
PING smtp.chello.nl (213.46.243.2) 56(84) bytes of data.

$ ping mail.chello.nl
PING mail.chello.nl (213.46.243.2) 56(84) bytes of data.

$ ping mail.arnhem.chello.nl

$ ping mail.brabant.chello.nl

Allemaal wijzen ze naar hetzelfde adres. Iedereen moet gewoon kunnen mail via mail.chello.nl, voor zowel inkomende als uitgaande mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ja dat is idd al behoorlijke tijd zo, alleen voor proxy servers en voor news servers geld dat nog wel toch?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Alleen voor proxys. De nieuwsserver is ook gewoon landelijk news.chello.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Wat ik zo bizar vind dat ik mijn bak in amsterdam niet kan bereiken door te pingen maar wel met remote administartor kan inloggen. Het lijkt we of chello ping packets blockt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zit met een heel vervelend probleem. Voor een bedrijf heb ik een server geinstalleerd, met gebruik van de bestaande Chello aansluiting. Dit heeft tijden prima gewerkt, echter de laatste tijd is de verbinding zeer brak. Zie deze image (klik op de grafiek voor meer historie).
Packageloss van 30% over de laatste 30 uur! De helpdesk wil me niet helpen omdat ik niet op de locatie aanwezig ben om de problemen aan mijn kant te verhelpen. Tegenin gaan helpt niet, je wordt zonder pardon geweigerd.

Hoe zo'n situatie op te lossen? Chello kun je helaas maar 1x per jaar opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het lijkt me niet onlogisch wat Chello zegt. Het heeft tijden lang gewerkt en er kan iets met het modem, de server of de software aan de hand zijn.

Afhankelijk van de ingang van het contract en de bijbehorende voorwaarden kun je Chello soms eerder opzeggen. Oude contracten worden nl. niet langer meer automatisch verlengd met eenzelfde periode.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

BoukeHaarsma schreef op woensdag 12 april 2006 @ 01:41:
Ik zit met een heel vervelend probleem. Voor een bedrijf heb ik een server geinstalleerd, met gebruik van de bestaande Chello aansluiting. Dit heeft tijden prima gewerkt, echter de laatste tijd is de verbinding zeer brak. Zie deze image (klik op de grafiek voor meer historie).
Packageloss van 30% over de laatste 30 uur! De helpdesk wil me niet helpen omdat ik niet op de locatie aanwezig ben om de problemen aan mijn kant te verhelpen. Tegenin gaan helpt niet, je wordt zonder pardon geweigerd.

Hoe zo'n situatie op te lossen? Chello kun je helaas maar 1x per jaar opzeggen...
Dat vind ik niet meer dan logisch. Je gebruikt de aansluiting wel voor een bedrijf, maar het is en blijft een particulieren aansluiting en daar hoor je gewoon bij aanwezig te zijn om dingen na te kijken als men daarom vraagt. Maarja, je kunt zelf ook even wat vooronderzoek doen he, zoals bijvoorbeeld (en daar gaan we weer) de signaalwaarden in de modem bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 12-04-2006 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bergen schreef op woensdag 12 april 2006 @ 06:07:
[...]
Dat vind ik niet meer dan logisch. Je gebruikt de aansluiting wel voor een bedrijf, maar het is en blijft een particulieren aansluiting en daar hoor je gewoon bij aanwezig te zijn om dingen na te kijken als men daarom vraagt. Maarja, je kunt zelf ook even wat vooronderzoek doen he, zoals bijvoorbeeld (en daar gaan we weer) de signaalwaarden in de modem bekijken.
Ja tuurlijk kan ik daar wel enig begrip voor opbrengen, maar dan nog heb ik liever dat het werkt ;-). Over een half jaar zitten ze op een andere locatie met business adsl aansluiting. Tot die tijd moet chello maar wat blijven werken :P.
Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
QAM 256
Network Access Control Object ON
Power Level -2 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
HFC MAC Address 00:08:0E:20:BC:CC

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 45850000 Hz Ranged
Ranging Service ID 2888
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 55 dBmV
Een power level van -2 dBmV is dat normaal? Verder lijken deze waarden wel vrij normaal, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb gisteravond de helpdesk eens gebeld toen ik geen verbinding had en een hele lieve helpdeskmeid O+ deed haar uiterste best om een monteur te regelen. Ze had op gegeven moment de tip om het modem eens aan te sluiten op de aansluiting waar die mijn woonkamer binnenkomt ipv op de splitter en vooralsnog is mijn modem nog niet opgehouden, vreemd genoeg. Als het nou aan de splitter zou liggen (kan dat gewoon? TV heeft wel altijd gewerkt zonder problemen) kan ik die monteur ook wel afbellen (anders komt ie over een week) en dan de helpdesk terugbellen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Misschien is het al gevraagd enzo maar,

waarom is er een whine topic voor chello. Kan je niet beter een topic maken met oplossingen :? (of is dat meer de bedoeling hier)

PS: tis niet bedoelt als flame maar ik snap jullie gewoon niet... 8)7

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

BoukeHaarsma schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:46:
[...]

Ja tuurlijk kan ik daar wel enig begrip voor opbrengen, maar dan nog heb ik liever dat het werkt ;-).
Tja maar chello kan niet toveren. ;)
Over een half jaar zitten ze op een andere locatie met business adsl aansluiting. Tot die tijd moet chello maar wat blijven werken :P.
Het moet niet 'maar wat' blijven werken, het moet gewoon goed werken.
Een power level van -2 dBmV is dat normaal? Verder lijken deze waarden wel vrij normaal, toch?
Idd, niets aan de hand zo op 't eerste gezicht. Hou 'm eens een tijdje in de gaten als je die mogelijkheid hebt.
Cyphax schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:48:
Ik heb gisteravond de helpdesk eens gebeld toen ik geen verbinding had en een hele lieve helpdeskmeid O+ deed haar uiterste best om een monteur te regelen. Ze had op gegeven moment de tip om het modem eens aan te sluiten op de aansluiting waar die mijn woonkamer binnenkomt ipv op de splitter en vooralsnog is mijn modem nog niet opgehouden, vreemd genoeg. Als het nou aan de splitter zou liggen (kan dat gewoon? TV heeft wel altijd gewerkt zonder problemen) kan ik die monteur ook wel afbellen (anders komt ie over een week) en dan de helpdesk terugbellen.
Tja, maar al is je signaal nog zo brak, dan heb je nog steeds wel beeld, al zit er misschien veel sneeuw/strepen doorheen. M.a.w., aan je tv lees je niet zoveel af. Ja als er veel sneeuw/strepen doorheen zitten is het natuurlijk duidelijk dat je signaal slecht is, maar als het beeld goed is wil dat niet automatisch zeggen dat je signaal ook goed is. Een splitter kan inderdaad niet helemaal lekker zijn. Het is maar een 'simpele' splitter maar als 't eentje met een filter is kan het filter gaar zijn.
Greyh0und schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:00:

waarom is er een whine topic voor chello. Kan je niet beter een topic maken met oplossingen :? (of is dat meer de bedoeling hier)

Ik vind dat je gelijk hebt. Chello werkt tegenwoordig gewoon goed. Tussen 1 juli 2005 en 23 maart zijn er 0 posts geweest, dat zegt toch wel wat. "Chello brak" slaat nergens op, een titeledit zou idd wel op zijn plaats zijn. "Chello vragen en problemen" lijkt me beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 12-04-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bergen schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:23:
Tja, maar al is je signaal nog zo brak, dan heb je nog steeds wel beeld, al zit er misschien veel sneeuw/strepen doorheen. M.a.w., aan je tv lees je niet zoveel af. Ja als er veel sneeuw/strepen doorheen zitten is het natuurlijk duidelijk dat je signaal slecht is, maar als het beeld goed is wil dat niet automatisch zeggen dat je signaal ook goed is. Een splitter kan inderdaad niet helemaal lekker zijn. Het is maar een 'simpele' splitter maar als 't eentje met een filter is kan het filter gaar zijn.
Het signaal is volgens mij prima, die verbinding is eigenlijk nooit brak. Het is OF werken (en dus goed) OF helemaal niet (en dan doet m'n modem helemaal niets meer). Vooralsnog is ie online.
Stel dat het nu de splitter zou zijn, zou dan niet gewoon de i-netverbinding op het modem uitvallen ipv het hele modem? Ik blijf dat wel gek vinden. Hij is namelijk wel echt onbereikbaar (192.168.100.1) dan vanaf mijn PC terwijl ie nu wel bereikbaar is.
Zou een kapotte splitter (stel dat dat ding gewoon echt gaar is) zo'n impact kunnen hebben op zo'n modem?
Bergen schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:23:
Ik vind dat je gelijk hebt. Chello werkt tegenwoordig gewoon goed. Tussen 1 juli 2005 en 23 maart zijn er 0 posts geweest, dat zegt toch wel wat. "Chello brak" slaat nergens op, een titeledit zou idd wel op zijn plaats zijn. "Chello vragen en problemen" lijkt me beter.
Dat is toch een soort traditie ;)
Chello was vroeger echt slecht op veel punten (bij mijn ouders halverwege '99 was het gewoon achterlijk traag en best vaak was er storing) maar nu lijken ze het goed bij te benen. Echt storing op het netwerk heb ik al een hele tijd niet meer gezien.

[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 12-04-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Cyphax schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:28:
[...]

Het signaal is volgens mij prima, die verbinding is eigenlijk nooit brak. Het is OF werken (en dus goed) OF helemaal niet (en dan doet m'n modem helemaal niets meer). Vooralsnog is ie online.
Stel dat het nu de splitter zou zijn, zou dan niet gewoon de i-netverbinding op het modem uitvallen ipv het hele modem? Ik blijf dat wel gek vinden. Hij is namelijk wel echt onbereikbaar (192.168.100.1) dan vanaf mijn PC terwijl ie nu wel bereikbaar is. Zou een kapotte splitter (stel dat dat ding gewoon echt gaar is) zo'n impact kunnen hebben op zo'n modem?
Mwah, lijkt me in dat geval niet aan de splitter liggen nee, dus de modem zou toch wel instabiel kunnen zijn. Nu de splitter er niet tussen zit is het signaal net iets beter en blijkbaar heeft hij daar genoeg aan om in de lucht te blijven.
Dat is toch een soort traditie ;)
Chello was vroeger echt slecht op veel punten (bij mijn ouders halverwege '99 was het gewoon achterlijk traag en best vaak was er storing) maar nu lijken ze het goed bij te benen. Echt storing op het netwerk heb ik al een hele tijd niet meer gezien.
Tradities zijn er om te breken. ;) Maar halverwege '99? Dan hebben we het over 7 jaar geleden! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 12-04-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bergen schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:41:
[...]
Mwah, lijkt me in dat geval niet aan de splitter liggen nee, dus de modem zou toch wel instabiel kunnen zijn. Nu de splitter er niet tussen zit is het signaal net iets beter en blijkbaar heeft hij daar genoeg aan om in de lucht te blijven.
Ah hmm, ik heb zolang ie niet aan de splitter zit natuurlijk geen TV.. niet heel erg maar ik betaal wel voor de TV dus een permanente oplossing is dit ook niet... hoe zou ik aan kunnen tonen dat het modem niet goed is (even aangenomen dat dat zo is, en zo klinkt het op mij wel in ieder geval)?
Tradities zijn er om te breken. ;) Maar halverwege '99? Dan hebben we het over 7 jaar geleden! :D
Ja maar het is echt jarenlang slecht geweest, in den beginne hadden we downloadsnelheden van 0 tot 10KB/s, of 20 als het echt meezat... pingtijden naar een andere Chello abonnee 10KM verderop van 1200ms waren ook geen uitzondering. En regelmatig storing.. en de helpdesk was zo goed als onbereikbaar (ik had gister binnen 3 minuten de helpdeskster aan de lijn)
Chello had zijn zaakjes echt slecht op orde maar dat is echt niet meer aan de orde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Cyphax schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:58:
[...]

Ah hmm, ik heb zolang ie niet aan de splitter zit natuurlijk geen TV.. niet heel erg maar ik betaal wel voor de TV dus een permanente oplossing is dit ook niet... hoe zou ik aan kunnen tonen dat het modem niet goed is (even aangenomen dat dat zo is, en zo klinkt het op mij wel in ieder geval)?
Dat hoef je niet aan te tonen (want dat kun je niet), dat kun je gewoon uitleggen. :) Vertel wat je modem doet zodra hij uitvalt: Wat brandt er precies? Wat knippert er? Krijg je nog een IP? Kun je de interne pagina nog bereiken? Moet je hem beslist resetten voor hij weer werkt of werkt hij soms uit zichzelf ineens ook wel weer? Dan kan de helpdesk/monteur wel bepalen of je modem inderdaad aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Greyh0und schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:00:

Die topic is er :z

Chello vragen & problemen topic deel II

Edit:
En Cyphax, in de topicstart aldaar zit een troubleshootguide waarmee je waarschijnlijk tot heldere diagnose kunt komen van wat er mis is. Als ik het zo lees waarschijnlijk een signaalprobleem, waarschijnlijk ook buitenhuis (dus monteur nodig).

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 12-04-2006 16:53 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Oh lol ik kende het bestaan van dat topic niet eens. Wat doen we hier dan nog?

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 12-04-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd genoeg ben ik zeer te spreken over Chello de afgelopen 1,5 jaar.
Verbinding is stabiel, en de latency is zeer laag.
Bijna altijd heb ik de laagste ping op een gameserver.

Woon in Amsterdam Noord. meer mensen die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:08:
[...]
Dat was vroeger zo. Heel Nederland werkt tegenwoordig (lees: al een paar jaar) op mail.chello.nl.

Ping maar eens naar die servers:

$ ping smtp2.arnhem.chello.nl
PING smtp.chello.nl (213.46.243.2) 56(84) bytes of data.

$ ping mail.chello.nl

$ ping mail.arnhem.chello.nl

$ ping mail.brabant.chello.nl

Allemaal wijzen ze naar hetzelfde adres. Iedereen moet gewoon kunnen mail via mail.chello.nl, voor zowel inkomende als uitgaande mail.
virtual servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Voor zover ik weet niet. Vul in je mailclient maar een willekeurige mailserver uit dat rijtje in, dan kun je nog steeds je mail ophalen. Gewoon aliassen voor iedereen die nog steeds de ouwe server ingesteld heeft staan op z'n pc denk ik. (Of allemaal dezelfde virtual server, hoe je 't wilt zien. ;))

[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 12-04-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
dion_b schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:42:
En Cyphax, in de topicstart aldaar zit een troubleshootguide waarmee je waarschijnlijk tot heldere diagnose kunt komen van wat er mis is. Als ik het zo lees waarschijnlijk een signaalprobleem, waarschijnlijk ook buitenhuis (dus monteur nodig).
Ik kwam er daar niet mee uit. :)
Ik heb vanochtend een monteur aan huis gehad, die heeft de signalen gemeten bij het punt waar de boel binnenkomt, en na de splitter (dus waar het modem aan zat). Daar kwamen 3 getallen uit die allen tussen de 65 en 70 liggen (dat zegt mij niet zoveel verder, maargoed). Dat zag er volgens hem gewoon keurig uit allemaal, dus je zou denken dat de splitter en het signaal goed zijn in eerste instantie. Ik heb van die monteur een nieuw modem gekregen, hij ging er ook vanuit dat het modem niet helemaal goed was. Als het nou NOG fout gaat, dan bel ik Chello gewoon weer. Het signaal is bewezen goed, een nieuw modem... dan moet het haast wel een brakke splitter zijn op de één of andere gekke manier.

• libbes1979
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2024
Mijn probleem is het volgende:

Ik heb chello classic en download altijd van nieuwsgroepen , namelijk newshosting. Nou is het al een dikke maand ruk snelheden. Normaal haal ik zo rond de 700-800 dat was al wat afgezakt naar 500-600 maar het is nu al een maand zo rond de 100-200 wtf man

Heb al meerdere malen met chello gebeld en er is al een monteur langsgeweest. Die heeft wat in een bak veranderd hier in de buurt en toen moest het goed zijn, ze hebben de instellingen van mijn modem veranderd omdat die niet goed stonden. Nog steeds geen verbetering dus ik d8 misschien ligt het aan newshosting.

Daar heb ik een mail heengestuurd en kreeg gelijk reaktie om een traceroute uit te voeren. Dat heb ik gedaan en zij zeiden dus dat het probleem ligt bij aorta.net

Nu heb ik al wat rondgesneupt hier en gezien dat dit het internationale verkeer is van UPC?

Ligt dus het probleem bij chello en zo ja wat kan ik nog meer doen?

PSN: libbes1979

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je ipv een stokoude topic te schoppen eens in een wat recentere kijkt zie je in de topicstart tips genoeg:

Chello vragen & problemen topic deel II

Komt bij dat je totaal geen info in je post geeft (je hebt een tracert gemaakt -post die dan :o ) waaruit op te maken valt waar het mis gaat. Je bent bovendien ook rijkelijk vaag mbt gemeten snelheden (zijn die getallen kb/s? kB/s? knibbles/s?), gebruikte programmatuur, modem en met name zijn signaalwaardes etc. etc. etc.

Dit is GoT, begin eens met alle gegevens op een rij te zetten. Misschien ontdek je dan zelf al wat er mis is, maar sowieso kunnen anderen je dan helpen.

Oslik blyat! Oslik!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:30
Misschien is het ook beter om een slotje op dit topic te gooien en alles centraal in Chello vragen & problemen topic deel II te behandelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mee eens.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste