Chello brak - Volume V

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.631 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Okee, nu ben ik dus echt pissed op chello.
Webserver, ssh, ftp.. alles zit zicht. :(

Ik kan wel pingen, en VNC werkt ook, maar de rest werkt gewoon niet :(

Aan m'n server ligt het niet, want intern kan ik er wel in komen.

Iemand hier ook last van of ligt het aan mij?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same here in amsterdam

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Dec 13 2004 om 12:08:41 UTC+0100)

Download : 82.6 KByte/sec
Upload : 20.0 KByte/sec
Connection : 676.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

voorheen
dl +280
ul +40

kreeg wel een mailtje vandaag dat de snelheidsverhogings was doorgevoerd als kerstcadeautje 8)7

weet niet waar ik de snelheid op de chello site kan testen iemand een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:10:

kreeg wel een mailtje vandaag dat de snelheidsverhogings was doorgevoerd als kerstcadeautje 8)7

weet niet waar ik de snelheid op de chello site kan testen iemand een link?
Dat mailtje heb ik nog niet gehad. Wat gaat je nieuwe snelheid worden??

Link naar de test server van UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb chello classic

volgens chello moet ik nu kunnen internetten met:

download snelheid 4096 Kbps
upload snelheid 1024 Kbps

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Die testserver van UPC is ook leuk:
Chello Classic moet normaal bij mij tegen de 300kB/sec zitten:

Maximum snelheid voor chello classic: 2560 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 1188 Kbit/sec
148.5 KByte/sec
18.6 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid.

Hoezo goed? Het is potverdrie de helft! :)
Ze stellen in ieder geval niet al te hoge eisen aan zich zelf 8)7

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bergen schreef op maandag 13 december 2004 @ 05:00:
Hmm... Er lag dus blijkbaar een switch uit ofzo. Kan gebeuren.
Kan gebeuren?
Tuurlijk, een individuele switch kan kapot gaan. Maar het is wel de bedoeling dat de 'buitenwereld' daar niks van merkt en dat door redundantie alles gewoon doorwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 13 december 2004 @ 04:13:
Waarom moet de OPTA of overheid ingrijpen? Als er sprake is van concurrentie, en in A2000 gebied zijn zowat alle providers die je kunt verzinnen actief, of het nu gaat om kabel, DSL of wat dan ook, dan staat het je toch volkomen vrij om met de voeten het ongenoegen te uiten en uit te wijken naar een andere provider.
Niet iedereen woont in het A2000 gebied.
Bovendien is er niet zoveel concurrentie en er is zeker geen sprake van volledige vrije marktwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OlafvdSpek schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:04:
[...]

Niet iedereen woont in het A2000 gebied.
Bovendien is er niet zoveel concurrentie en er is zeker geen sprake van volledige vrije marktwerking.
Ik noemde A2000 omdat degene op wie ik reageerde het al had over hoeveel beter het was ten tijde van A2000. Maar waar dan ook je woont, er is concurrentie zat. Ik ben onlangs van provider gewisseld omdat mijn oude provider aanhoudende infrastructuurproblemen had bij mij in de wijk. Na 2 maanden storingen met als dieptepunt voor de 2e achtereenvolgende week 3x een nacht eruitgelegen te hebben, was het me welletjes en ben ik op zoek gegaan naar een andere netwerk en/of provider. Ik woon in een achtergestelde wijk van Nijmegen, toch had ik keuze uit:

UPC (chello)
KPN (ADSL)
BBNED (ADSL)
Tiscali (ADSL) - de 3 ADSL aanbieders elk met tig providers om uit te kiezen
Bijna 20 (!) aanbieders van satelliet internet, al dan niet met upstream over telefoon
ISDN/analoge lijn KPN (te traag, maar wel degelijk een keuzemogelijkheid)

en dan nog m'n oude provider, de lokale universiteit, en binnen een jaar ook nog eens glasvezel van de woningbouwcorporatie.

En dat is geen vrije concurrentie waar marktwerking mogelijk is?????

Onderbouw aub de bewering dat dat niet zo zou zijn, want het komt nogal ongeloofwaardig over :o

Nog los van het feit dat de mensen die hier het hardst lopen te klagen randstedelingen zijn met NOG meer mogelijkheden...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:38:
UPC (chello)
KPN (ADSL)
BBNED (ADSL)
Tiscali (ADSL) - de 3 ADSL aanbieders elk met tig providers om uit te kiezen
Bijna 20 (!) aanbieders van satelliet internet, al dan niet met upstream over telefoon
ISDN/analoge lijn KPN (te traag, maar wel degelijk een keuzemogelijkheid)
Dat is dus 1. Kabel en 2. ADSL. Of is het al mogelijk een ADSL abo af te sluiten zonder eerst een KPN BelBasis abo te moeten afsluiten?
En dat is geen vrije concurrentie waar marktwerking mogelijk is?????

Onderbouw aub de bewering dat dat niet zo zou zijn, want het komt nogal ongeloofwaardig over :o
Nee. Aangezien delen van de 'core' infrastructuur (coax/koper kabel) in handen zijn van concurrenten, is volledige vrije marktwerking niet aanwezig/mogelijk (IMO).
Dat wil niet zeggen dat er helemaal geen concurrentie/marktwerking is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OlafvdSpek schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:47:
[...]

Dat is dus 1. Kabel en 2. ADSL.
Herlees wat ik postte. Dat is kabel, ADSL, maar ook satelliet, ISDN, POTS en binnenkort glasvezel.
Of is het al mogelijk een ADSL abo af te sluiten zonder eerst een KPN BelBasis abo te moeten afsluiten?
Ja dat is mogelijk tegenwoordig.
[...]

Nee. Aangezien delen van de 'core' infrastructuur (coax/koper kabel) in handen zijn van concurrenten, is volledige vrije marktwerking niet aanwezig/mogelijk (IMO).
Dat wil niet zeggen dat er helemaal geen concurrentie/marktwerking is natuurlijk.
Het medium waarover een dienst aangeboden wordt is niet relevant. Er is concurrentie op de breedbandinternetmarkt. Of dat nu via coax, POTS, glasvezel, atmosfeer of voor mijn part carrier pigeon (zie een erg amusante 1 april RFC van paar jaar terug :P ) maakt voor de dienst niets uit. Elk medium heeft z'n prijsstelling, technische voordelen, technische nadelen en de nodige bedrijven die er iets over aanbieden. Om te klagen dat er geen concurrentie is omdat er maar een paar bedrijven de fysieke media in handen hebben is ongeveer even steekhoudend als klagen dat er geen concurrentie zou zijn op de automarkt omdat alle merken auto's over dezelfde tolwegen moeten rijden...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Zonet zelfde euvel als gisteren. Maar nu heb ik ineens nieuw ip in de 24.132 range gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:55:
Herlees wat ik postte. Dat is kabel, ADSL, maar ook satelliet, ISDN, POTS en binnenkort glasvezel.
De specs van de rest zijn volledig anders, dat noem ik dus niet vergelijkbaar en geen alternatief.
Om te klagen dat er geen concurrentie is omdat er maar een paar bedrijven de fysieke media in handen hebben is ongeveer even steekhoudend als klagen dat er geen concurrentie zou zijn op de automarkt omdat alle merken auto's over dezelfde tolwegen moeten rijden...
Waar zeg ik dat er geen concurrentie is?
En is die tolweg in handen van een auto fabrikant dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 00:12:
[...]

Men kan ten alle tijden van het DOC of WOC bij UPC zien of er wat aan de hand is. Laten we er vanuit gaan dat dit niet zo is dan kan men altijd nog monteurs het veld insturen of overleg plegen met de Amsterdam Exchange. Daarbij komt, het zal mijn worst wezen of ze het kunnen zien of niet, er is een probleem, simpel. Tracht het dan iig op te lossen en laat dit de klanten weten via je je website en houd de mensen op de hoogte van de stand van zaken. UPC wil gewoon nu geen medewerkers het veld in sturen of netwerkbeheerders oproepen want dat is veel te duur, weekend toeslagen etc.
Je hebt mijn verhaal niet goed begrepen is mijn vermoeden. Tuurlijk moet een storing opgelost worden. Je zegt men kan bij DOC/WOC zien wat er loos is..hopelijk wel. Mijn verhaal ging duidelijk over de helpdesk medewerkers. En dat het WOC/NOC beter zou moeten communiceren met de deskmedewerkers. Als DOC/WOC zegt: er is geen storing. dan zegt de helpdesk medewerker: er is geen storing. Klant zegt wat een domme helpdeskmedewerker, medewerker zegt achteraf, had DOC/WOC dat niet eerder kunnen constateren/melden die storing.
Dus simpel zat, een slecht communicatie binnen het bedrijf, daar wordt de klant de dupe van. Niet van de onwetende helpdeskmedewerker.
Mededelingen als doe maar een herinstall of het is uw pc keur ik zeker ook niet goed, begrijp me niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zonet lag internet er ineens half uit bij mij, GoT deed het niet, ook geen ping maar tnet wel weer.

Mijn broer belde op dat het ook niet meer werkte daar (beiden in Wezep, andere straat).

Ik heb een Thomson TCM390 en hij een Surfboard 5100.

Meer slachtoffers :?

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 13-12-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Net een telefoontje uit Ermelo dat hij niet het Internet op kan. Hetzelfde verhaal als gisteren, toen kon hij ook de halve dag niet het Internet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karrde1980
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09-2023
(Overgenomen op Tue Dec 14 2004 om 00:26:26 UTC+0100)

Download : 2.6 KByte/sec
Upload : 1.8 KByte/sec
Connection : 25.0 Conn/min
Ping test Nederland : 0.0 ms

postcode 1103

gaat echt steil bergafwaarts.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:55:
[...]

Ok ik zit nu dus op dezelfde frequentie als van die ene vriend die achter mij woont, en nu gaat alles echt smooth :D

Weet niet of het aan de frequentieverandering ligt, of dat upc toevallig net iets heeft verandert. Maarja als ik redelijk van het internet gebruikt kan maken, maakt het me verder niks uit.
Grrrr, net sprong de modem weer terug naar de oude frequentie en de verbinding zuigt nu weer! Heb geprobeerd het weer terug te zetten, maar na een paar seconden springt ie weer terug. Heeft iemand een idee hoe je een frequentie kan locken? Het heeft maar slechts twee dagen mogen zijn dat ik weer normaal kon internetten, bah!

Ik ga nog een paar keer proberen, de frequentie te veranderen. Het kan wel, maar het mag blijkbaar niet...

[edit] YES! Het is gelukt, nu maar hopen dat ie niet meer verspringt. Heb channel ID 3 geprobeerd, en toen bleef ie zitten. Mij maakt het niks uit op welke frequentie ik zit, als ik maar redelijk gebruik kan maken van de service waar ik betaald voor heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net maar weer de HD gebeld en ze vertelden mij dat het probleem opgelost zou moeten zijn maar dat ze nu toch weer klachten kregen van trage verbindingen waaronder die van mij :/

Hij heeft mij opnieuw laten aanmelden om te zien of dat hielp maar dat heeft ook niet mogen baten. Tis er alleen maar trager door geworden. Kep nu ander ip gekregen maar niks hoor, kan nu zelfs bepaalde sites niet eens meer aanspreken.

Bijv. chelloo

Hier nog maar ff 2 testen van dowwnload snelheid

(Overgenomen op Tue Dec 14 2004 om 12:57:38 UTC+0100)

Download : 94.3 KByte/sec

Behaalde download snelheid: 641 Kbit/sec
80.1 KByte/sec
10.0 x ISDN

De behaalde snelheid is: redelijk
Conclusie: Op dit moment heeft u een redelijk goede download snelheid

Postcode 1221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:59:
kan nu zelfs bepaalde sites niet eens meer aanspreken.

Bijv. chelloo

Postcode 1221
Nou, da's gek: daar kan ik ook niet komen :)
Het wordt steeds mooier.

Ik probeerde net wat van usenet te downloaden (astraweb) met een mooie gemiddelde snelheid van
20 kB/sec. Dan besef je meteen weer dat zo'n DVD best een groot ding is :+

postcode: 1218

Update: chelloo.com doet het weer, nu de rest nog

[ Voor 11% gewijzigd door ToniBraxton op 14-12-2004 14:02 ]

Verwijderd

Ik begin die storing zo langzamerhand knap vervelend worden. Sinds vrijdag zit ik al met een download die niet boven de 110kb wil uitkomen.
Ik vind dat ze nu wel lang genoeg tijd hebben gehad om hier iets aan te doen lijkt mij.
Heb net nog even getest op de upc site en dit is echt niet normaal. Betaal ik hier 50 euro voor in de maand om af en toe op MSN te kunnen, pagina's die niet willen inladen en over online gamen al helemaal maar niet te spreken.

Behaalde download snelheid: 534 Kbit/sec
66.7 KByte/sec
8.3 x ISDN

De behaalde snelheid is: voldoende
Conclusie: Op dit moment is uw download snelheid voldoende

Postcode 1221
IP adres
Tijdstip van de meting 2004-12-16 00:08:22
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 13.15 seconden

Ik weet zeker dat als ik straks uit me bed kom en het is niet beter dat ik even een heel diep en zwaar gesprek ga voeren met de HD :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:24:
Ik begin die storing zo langzamerhand knap vervelend worden. Sinds vrijdag zit ik al met een download die niet boven de 110kb wil uitkomen.
Ik vind dat ze nu wel lang genoeg tijd hebben gehad om hier iets aan te doen lijkt mij.
Heb net nog even getest op de upc site en dit is echt niet normaal. Betaal ik hier 50 euro voor in de maand om af en toe op MSN te kunnen, pagina's die niet willen inladen en over online gamen al helemaal maar niet te spreken.

Behaalde download snelheid: 534 Kbit/sec
66.7 KByte/sec
8.3 x ISDN

Postcode 1221
IP adres
Tijdstip van de meting 2004-12-16 00:08:22
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 13.15 seconden

Ik weet zeker dat als ik straks uit me bed kom en het is niet beter dat ik even een heel diep en zwaar gesprek ga voeren met de HD :r
D8 je nu echt dat een zwaar gesprek met de helpdesk zou helpen ? Heb zelf contact met de netwerkbeheerders gehad van UPC/Chello, ook die verwijzen me naar de helpdesk omdat hun geen instabiel netwerk konstateren 8)7

"Wij hebben de pinglogs, tracert's, snelheidstesten van u bekeken. Idd is u snelheid wat aan de lage kant, u heeft een te wat hoge ping, maar als wij hier diverse test's uitvoeren dan zien we niets verkeerds, we verzoeken u dan ook om dit probleem op te lossen met de hepdesk".

Go figure :(

• ToniBraxton
M'n buurjongen heeft net zo'n trage verbinding als ik, maar de helpdesk beweerde ook dat er geen storing is.
Als je de resultaten bekijkt op die upc-testserver kan je zien dat de gemiddelde snelheden in Noord-Holland niet boven de 145 kB/sec komen ( in ieder geval mijn postcode gebied "1218")

Ik haal nog steeds met m'n astraweb usenet een dowload van 39 kB/sec: normaal 300 kB/sec :(

M'n buurjongen vertelde dat ook aan de helpdesk medewerker maar die beweerde vervolgens dat dat onzin is aangezien de maximaal haalbare snelheid van Chello Classic 220 kB/sec is 8)7
Moet je nu echt met zo'n persoon aan de lijn je problemen oplossen?
Ik snap daar echt geen zak van.
Straks nog maar eens bellen :+

Verwijderd

Ik heb gebeld met de HD en de jongen die ik sprak zei dat ze druk zijn om iedereen op de nieuwe snelheden te krijgen en dat ik even geduld moest hebben. Alles werkt goed maar omdat ze druk zijn met iedereen om te zetten duurt het even. Ik zie wel dat mijn verbinding aan het verbeteren is want me upload is al gemiddeld 100 kb :) en me download is ook wat hoger aan het worden.

Tip is ook om je modem eens te laten resetten wat ik las op chelloo.com en toen had men ineens de nieuwe snelheden. De HD zei wel dat als ik morgenmiddag nog zo'n trage verbinding had dat ik zeker even met ze moest bellen. We wachten het dus nog even af.

• ToniBraxton
Waarom zeggen ze dat dan niet allemaal?
Het is bij chello gewoon mazzel hebben als je iemand aan de lijn krijgt met informatie en een paar werkende hersens.
En dat is gewoon jammer :)

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Bij mij is sinds afgelopen woensdag alles opgelost. :) Dinsdag had ik nog een vervelend gespred met iemand van de HD. Hij zij dat het aan mij lag en dat ik maar een clean install van WinXP moest gaan doen. :( Ik had een gemiddelde ping van 7ms dus de verbinding was goed. Yeah wright.. 90 KB/s is slecht en niet redelijk zoals UPC zegt.
Woensdag werd ik wakker, ff in een paar niewsgroepen gekeken en 305 KB/s.. eindelijk :*)
Lag dus niet aan mij heb ik gelijk melding van gemaakt bij UPC. |:(

Chello classic user....

• karrde1980
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09-2023
het is inderdaad te merken dat de upload omhoog is gegaan...

(Overgenomen op Thu Dec 16 2004 om 16:21:24 UTC+0100)

Download : 65.4 KByte/sec
Upload : 89.0 KByte/sec
Connection : 491.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

postcode 1103/chello classic....

ik zag alleen liever mijn download weer op de juiste snelheid

• Mr.David
  • Laatst online: 13-08 20:58
Mr.David schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:53:
Bij mij is sinds afgelopen woensdag alles opgelost. :) Dinsdag had ik nog een vervelend gespred met iemand van de HD. Hij zij dat het aan mij lag en dat ik maar een clean install van WinXP moest gaan doen. :( Ik had een gemiddelde ping van 7ms dus de verbinding was goed. Yeah wright.. 90 KB/s is slecht en niet redelijk zoals UPC zegt.
Woensdag werd ik wakker, ff in een paar niewsgroepen gekeken en 305 KB/s.. eindelijk :*)
Lag dus niet aan mij heb ik gelijk melding van gemaakt bij UPC. |:(

Chello classic user....
Ik heb nu 474 KB/s download
103 KB/s upload
1330 connections/min
8ms ping

Ben weer helemaal blij.... :*) :*)

Verwijderd

ik ook sinds vandaag...... qua download ;)
de upload is nog niet stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Download 406.8 KByte/sec (=3254 kbps)
Upload 106.1 KByte/sec (=849 kbps)
Connection 1305.0 Conn/min
Ping test 11.0 ms

Zuid-Holland nabij Rotterdam

(Overgenomen op Fri Dec 17 2004 om 18:33:17 UTC+0100)

Download : 422.7 KByte/sec
Upload : 107.2 KByte/sec
Connection : 1764.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms

[ Voor 42% gewijzigd door Guardian Angel op 17-12-2004 18:35 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint er op te lijken dat de snelheid er nu echt gaat komen.
Tis nog een beetje met up's en down's maar we gaan de goede kant op

(Overgenomen op Fri Dec 17 2004 om 01:01:06 UTC+0100)

Download : 425.3 KByte/sec
Upload : 112.4 KByte/sec

postcode 1221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:02:
Tis nog een beetje met up's en down's maar we gaan de goede kant op
Als je 't met speedtest test gaat het altijd met ups en downs. Je kunt beter bijvoorbeeld het testbestand van de xs4all-server plukken (ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin, anoniem inloggen) en ff iets naar een fatsoenlijke server uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb sinds gisteravond geen internet meer.

Mijn Thomson TCM390 daar knippert 1 lampje (naast de aan/uit knop) en vanochtend knipperde deze nog steeds. Uit- en aanzetten van modem heeft geen effect.

Mijn regio is Wezep, Oldebroek 8091.

Zijn er meer mensen met problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

zo te horen is je modem offline en zoekt hij downstream signaal.

kan betekenen dat je coax kabel los is, anders toch ff helpdesk bellen of er een wijkstoring is of er bij jou een monteur langs moet komen

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

Schopje.

Meer mensen in omgeving Arnhem die problemen hebben?

Download : 125.4 KByte/sec
Upload : 18.1 KByte/sec
Connection : 76.0 Conn/min

Ping ligt rond de 400ms :/

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Hier gaat het ook hard :P

Nijmegen

(Overgenomen op Fri Jan 21 2005 om 20:43:28 UTC+0100)

Download : 19.8 KByte/sec
Upload : 24.2 KByte/sec
Connection : 97.0 Conn/min
Ping test Nederland : 411.0 ms

EDIT:
Heb ff dhcp uit en aan gezet, modem herstart, nu weer soepel.

(Overgenomen op Fri Jan 21 2005 om 21:08:50 UTC+0100)

Download : 462.2 KByte/sec
Upload : 114.3 KByte/sec
Connection : 1788.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms

[ Voor 37% gewijzigd door Sunrise op 21-01-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

Bij mij is het inmiddels ook weer goed.. :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkySmell schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:46:
Hier gaat het ook hard :P

Nijmegen

(Overgenomen op Fri Jan 21 2005 om 20:43:28 UTC+0100)

Download : 19.8 KByte/sec
Upload : 24.2 KByte/sec
Connection : 97.0 Conn/min
Ping test Nederland : 411.0 ms
hier idem, de tel. helpdesk gaf het in het venster vd telefoon aan, je werd niet eens doorverbonden.
uitgerekend toen ik mijn reserveserver aan het testen was.... en die krijg je dan niet on-line.... :(
en dan de server ook niet... en dan denk je shit wat is hier aan de hand :(
Ruim na 21 uur ook weer ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

Rejgun

Leven is Bier drinken

Chello lag er hier een aantal dagen uit. De thomson modem had het begeven, nu staat er een motorola voor de plaats en het werkt weer perfect :)

Download 483.3 KByte/sec

Upload 104.9 KByte/sec

Connection 489.0 Conn/min

Ping test Nederland 12.0 ms

www.speedtest.nl

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Omdat mijn ouders VoIP via Chello/UPC wilde afnemen in een pakket met Chello en analoge TV, moesten er twee klantnummers 'gemerged' worden.
Wat doen ze bij Chello/UPC?
Chello-abonnement opheffen en opnieuw aanmaken. Met ander user/pass/email-adres. |:(
Dus nadat de stroom was uitgevallen had ik geen internet meer en de helpdesk kon het password niet per telefoon geven.
Gelukkig zit er een UPC winkel in de stad, maar anders had ik mooi het hele weekend zonder internet gezeten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

De administratie bij UPC is op sommige punten nog echt een puinhoop, het is wel verbeterd maar wanneer het nou is structureel goed gaat zitten is mij een raadsel...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Ik ben ex classic user en zit halvewege deze maand eindelijk op het adsl van xs4all, omdat ik zo gestapo modem kreeg van die communisten.

Anyway ik had nog een week te gaan met dat nieuwe modem voor die monteur kwam met mijn adsl, dus ik vroeg me eigenlijk af of ze mijn datagebruik nu gelijk gingen meten en van die dreig mailtjes gingen sturen.

Ik dus met dat nieuwe ding op usenet en een que lijst, van 2500 articles waarvan elk bestand zo een 50mb was binnenhalen. En echt nooit wat gehoord gewoon... Zat denk in die week op zo een 200 gig, want had ook nog 4 dvd's voor een vriend geupload.

Verder merk ik wel dat chello een brakke routering heeft. Altijd schommelingen tussen de 286 en 460 op usenet. Nu met xs4all gewoon een stabiele 460 die schommelt tussen de 430 ~ 460.

Maar het aller aller aller belangrijkste is uiteraard dat ik nu geen DATALIMIET heb _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Zo dit topic is lang stil gebleven.. Bij deze herschop ik hem..

Sinds 2 dagen is mijn verbinding weer zwaar brak.. Best jammer na lange tijd zonder probs te hebben gedraaid.. Ik ben niet zo een held op het gebied van ..mja.. Internet verbindingen zeg maar.. Kan iemand mij op weg helpen.. Hieronder wat info..

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
1     7 ms     *        7 ms  10.64.0.1
  2     *        *       14 ms  Gig6-0.ls00rt03.brain.upc.nl [212.142.19.1]
  3    35 ms    31 ms     *     srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
  4     *        *       22 ms  nl-ams02a-ra5-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1
65]
  5     *       20 ms    16 ms  nl-ams02a-rd2-pos-5-2.aorta.net [213.46.161.45]

6    36 ms     *        *     nl-ams05a-rd1-10gige-0-0.aorta.net [213.46.183.2
]
  7     *       30 ms     *     213.46.183.17
  8    11 ms     *        *     upc.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.193.213.25]
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 17    12 ms    13 ms     *     www.tweakers.net [213.239.154.35]
 18    33 ms     *       11 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Pingen naar ww.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=13 ms TTL=54
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=22 ms TTL=54
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=54
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=34 ms TTL=54

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 12ms, Maximum = 34ms, Gemiddelde = 20ms

C:\Documents and Settings\plapz0r>ping www.tweakers.net

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=34 ms TTL=54
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=54
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=24 ms TTL=54
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=37 ms TTL=54

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 12ms, Maximum = 37ms, Gemiddelde = 26ms

C:\Documents and Settings\plapz0r>ping www.tweakers.net

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=54
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=37 ms TTL=54
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=32 ms TTL=54
Time-out bij opdracht.

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
(25% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 10ms, Maximum = 37ms, Gemiddelde = 26ms

Ik ping dus 4 keer achterelkaar en bij de laatste een time out.. Hiervoor kreeg ik dus bij elke ping minimaal 1 time out..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

xXPLAPXx schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:03:
Zo dit topic is lang stil gebleven..
Sinds januari geen meldingen van brakke chello-lijnen, dat zegt toch wel iets... :)
1 7 ms * 7 ms 10.64.0.1
Bij de eerste hop al een time-out, dat gaat rap! Als je veel wilt pingen kun je beter de -n optie gebruiken. Als je bijvoorbeeld 100 keer tweakers.net wilt pingen:
ping -n 100 www.tweakers.net

Wat voor snelheden haal je bij bijvoorbeeld www.speedtest.nl? Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat je signaal niet goed is. Reset je kabelmodem ook eens. Als je de stekker uit het stopcontact hebt gehaald, haal dan ook even de coax-kabel eruit en doe hem er weer in, soms maakt de kern niet helemaal goed contact. Die truuc doet soms wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daar nog alleen aan toe te voegen:

Als bovenstaande niet helpt, even nagaan hoe de signaalwaardes van je modem zijn. 192.168.100.1 en je hebt ze te pakken ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week stort internet helemaal in bij mij vanaf een uur of 5. Heb na 5 dagen helpdesk eens gebeld en die wisten weer eens van niks en er stonden ook geen meldingen. Dus ben ik speedtest maar gaan bijhouden en tracert's gaan doen en elke avond weer een formulier invullen met alles erbij dat ze kunnen zien dat het gewoon niet klopt.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn met een brakke verbinding in de avonduren.
Ikzelf zit in de regio Hilversum 1221 en ik weet ook dan op 1214 het ook 's avonds slecht is.

De site van http://www.chelloo.com kan ik niet bereiken meer dus doe ik hier een post.

Hierbij nog wat speedtesten van deze avond

(Overgenomen op Thu Jun 30 2005 om 19:19:47 UTC+0200)

Download : 160.7 KByte/sec
Upload : 116.0 KByte/sec
Connection : 236.0 Conn/min

(Overgenomen op Thu Jun 30 2005 om 20:11:08 UTC+0200)

Download : 90.3 KByte/sec
Upload : 116.2 KByte/sec
Connection : 339.0 Conn/min

(Overgenomen op Thu Jun 30 2005 om 20:40:26 UTC+0200)

Download : 126.9 KByte/sec
Upload : 115.0 KByte/sec
Connection : 364.0 Conn/min

(Overgenomen op Thu Jun 30 2005 om 21:33:18 UTC+0200)

Download : 122.6 KByte/sec
Upload : 116.3 KByte/sec
Connection : 139.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Chello is toch altijd brak ?
Ik zal mijn verhaal over hun maar niet plaatsen hier....
Wat ik wel een beetje storend vind is de reclame tegenwoordig, ik heb voor de grap maar eens gebelt.
Motormuisje: "Ik wil kabel internet, jullie bieden op de radio 20 Mb per seconde aan"
Verkoper: "Ja dat is echt snel en daar kunt u alles mee"
Motormuisje: " Mijn provider blocked port 25, dat vind ik eigenlijk geen internet als er iets dicht zit. Blocken jullie ook bepaalde porten?"
Verkoper: "Nee, wij bieden gewoon open internet aan, hiermee kan u alles!"
Motormuisje: "Dus ik kan fijn een web en mailserver draaien"
Verkoper: "Nee dat is niet toegestaan"
Motormuisje: "Hmm dat is wel jammer maar goed even over de snelheid.. ik kan dus een dvd downloaden in 235 seconden als de server waar ik het vandaan haal ook haalt?"
Verkoper: "Ja zeker dit abbonement is het snelste van Nederland! ! ! ! "

Op de radio bieden ze internet aan met wel 20 Mb per seconde. De verkoper corrigeerde mij niet dat het 20 Mbit was :(
Ik vind de gehele actie onterrecht en misleidend, hier moet wat aan gedaan worden.

Ik ben wel heel benieuwt naar jullie reactie over dit, luister maar eens goed naar de radio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 17:58
Tjah, Versatel maakt ook reclame voor 20Mb internet, maar dr valt weinig aan te doen want ze schrijven het wel goed en ze zeggen ook dat het 20x sneller is dan een 1Mbit verbinding :)

Wanadoo is trouwens wel wat eerlijker en heeft gewoon Mbit op hun site staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

motormuisje schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:30:
[...]

Op de radio bieden ze internet aan met wel 20 Mb per seconde. De verkoper corrigeerde mij niet dat het 20 Mbit was :(
Tot nader orde is 20Mb nog altijd 20Mbit. 20MB is 20MByte. Let op hoofdlettergebruik :o

Bovendien worden netwerkverbindinssnelheden ALTIJD in bps (bit per seconde) gemeten, nooit in Bytes (dit ivm het feit dat door error correction maar ook compression e.d. je niet zomaar mag uitgaan van 8 bruto bits = 1 netto Byte)
Ik vind de gehele actie onterrecht en misleidend, hier moet wat aan gedaan worden.

Ik ben wel heel benieuwt naar jullie reactie over dit, luister maar eens goed naar de radio :P
Zoals je het hier opschrijft is er niets mis met de actie, alleen met jouw begrip van hoofdlettergebruik in computerterminologie 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Bij jou thuis of in 't algemeen? Bij jou thuis kan 't best uberbrak zijn, maar in 't algemeen draait het netwerk als een trein.
Ik zal mijn verhaal over hun maar niet plaatsen hier....
Begin er dan niet over.
Zoals reeds is gezegd: 20 Mb == 20 Mbit. 20 MB == 20 MByte. Er wordt niet gezegd dat het om bytes gaat, dus er is geen misleiding. Dat die verkoper het verschil tussen bits en bytes niet kent vind ik daarentegen inderdaad wel weer slecht.
Mee oneens. Mensen die voor het 20 Mbit-abo kiezen weten heel goed waar ze over praten, kennen het verschil tussen Mbit en Mbyte en snappen dat dit niet om 20 Mbyte/s gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 01-07-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:27
Wegens gebrek aan een nieuw topic, dan maar een kick.

Het is zo traag hier als dikke stront. Van de UPC site een testbestand van 20MB downen gaat met zo'n 100kb/s. Soms drops naar 20kb/s. Ik weet niet wat voor ziekelijke zooi UPC nu weer aan het doen is, maar het werkt voor geen meter. De laatste dagen ligt chello er sowieso alweer 3x per dag uit ofzo. Ben ik de enige?

Oja: Chello Classic.

Behaalde download snelheid: 825 Kbit/sec
103.2 KByte/sec
12.9 x ISDN

Flikker toch op, voldoende. Dat ze het daar bekijken.

[ Voor 29% gewijzigd door benchMarc op 23-03-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

benchMarc schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:51:

Het is zo traag hier als dikke stront. Van de UPC site een testbestand van 20MB downen gaat met zo'n 100kb/s. Soms drops naar 20kb/s. Ik weet niet wat voor ziekelijke zooi UPC nu weer aan het doen is, maar het werkt voor geen meter. De laatste dagen ligt chello er sowieso alweer 3x per dag uit ofzo. Ben ik de enige?

103.2 KByte/sec
12.9 x ISDN

Trek de voeding van je modem eens los, wacht een minuutje en stop de stekker er weer in.
Hoe is de verbinding dan?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

benchMarc schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:51:

103.2 KByte/sec
12.9 x ISDN

Doe es een beetje normaal man. :( Dat het bij jou traag is betekent niet meteen dat heel UPC kut is en dat ze "ziekelijke zooi aan het doen zijn".

Je zegt dat het er een paar keer per dag uit ligt. Dan kun je al raden wat er aan de hand is toch? Òf je modem is brak, òf de signaalwaarden zijn brak (misschien als gevolg van gare of niet-goed-contact-makende kabels, of misschien door een huisversterker, of misschien is het signaal al slecht op het moment dat het je huis binnenkomt.) Begin dus eens met het posten van je signaalwaarden, daar hebben we meer aan dan aan zo'n rant. Op deze manier kan niemand iets zinnigs zeggen over je post.

Je loopt al lang genoeg rond op GoT om te weten dat je zoveel mogelijk info moet posten. Grote kans dat je je modem kunt benaderen via http://192.168.100.1, daar kun je je signaalwaarden vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 24-03-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Rob schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:16:
[...]

Trek de voeding van je modem eens los, wacht een minuutje en stop de stekker er weer in.
Hoe is de verbinding dan?
Had geen zin. Nu issie wel weer sneller, maar het lijkt alsof chello mijn classic abbo heeft gelocked op 450kb/s ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
Sinds een maand dat ik nu chello extreme heb heb ik nooit dns problemen en/of lage snelheden haal met een goede server altijd 1600Kb/s. en ping tijden zijn ook dik in orde in games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Nu is chello ook weer vlug, maar dat was gisteren wel anders. Ben benieuwd of-ie vandaag nog eens uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:15

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Als je problemen houdt en je weet geen signaalwaardes van je modem te posten, zou ik toch echt even contact met de helpdesk opnemen, we kunnen hierweg ook niet zien wat er met jouw verbinding aan de hand is, vanaf daar kunnen ze dat wel.

Je verbinding is iig niet gelocked, maar je modem zal wel een slechte en daardoor trage en/of instabiele verbinding met het netwerk hebben.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Signal stats. Volgens mij niks mis mee?:

Afbeeldingslocatie: http://www.superstoer.nl/~benchmarc/signal.jpg

Speedtest resultaat is echt om te huilen:
Download: 73.1 KByte/sec (=585 kbps)
Upload: 68.1 KByte/sec (=545 kbps)

Als we nu gewoon eens geen UPC telefonie hadden, dan kon ik m'n ouders misschien makkelijk omgepraat krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door benchMarc op 24-03-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

benchMarc schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:43:

Als we nu gewoon eens geen UPC telefonie hadden, dan kon ik m'n ouders misschien makkelijk omgepraat krijgen.
Signaalwaarden zijn inderdaad in orde. Maar alles was nu weer in orde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Bergen schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:58:
[...]
Signaalwaarden zijn inderdaad in orde. Maar alles was nu weer in orde toch?
Nope, gisterenavond was het weer raak. Nog erger zelfs. 70kb/s dus gemiddeld. Gewoon echt huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, apart topic dat Chello afkraken. Ik heb al sinds 1999 Chello Classic en nog nooit 1x een klcht gehad over deze vooruitstrevende aanbieders van Internet. Neem nou b.v. mijn resultaten van 2 minuutjes geleden op Speedtest.nl:

Download: 955.8 KByte/sec (=7646 kbps)
Upload: 112.3 KByte/sec (=898 kbps)
Connctions: 777.0 Conn/min

"Stop dus uw klaegen ent leer Chello te behaegen. Verbindingsproblemen liggen altijd aan de gebruikers kant."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:29:
Hmm, apart topic dat Chello afkraken. Ik heb al sinds 1999 Chello Classic en nog nooit 1x een klcht gehad over deze vooruitstrevende aanbieders van Internet. Neem nou b.v. mijn resultaten van 2 minuutjes geleden op Speedtest.nl:

"Stop dus uw klaegen ent leer Chello te behaegen. Verbindingsproblemen liggen altijd aan de gebruikers kant."
Je mag zeker tevreden zijn over chello, maar verbindingsproblemen liggen niet altijd aan de gebruikerskant

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

^ ^ heeft wat dat betreft gewoon gelijk.

Een router die brak is geworden kan trouwens wat ellende veroorzaken. Dat had ik nl. ook. Vervangen en alles was weer als vanouds.

Ik heb de afgelopen 4-5 jaar nauwelijks een probleem gehad wat noemenswaardig is. Alleen de overgang naar Telefonie en Extreme vereiste wat aanpassingen aan de kant van Chello/UIPC.

Testen via de testserver en/of speedtest is niet altijd even zuiver. Van diverse kanten hoorde ik dat de gebruikte programma's afwijken.

Beter is om een 1.000 mb bestand(je) te downloaden van een van de servers die je op http://wwww.teamsixclan.com kunt vinden. Ter info: zojuist 2,36 MB/sec. met Extreme.

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 25-03-2006 13:26 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:29:

Yeah right, aan de gebruiker zelf :') Ik heb ook sinds '99 Chello, zovaak gezeik mee gehad dat het niet leuk meer was. Vooral in het begin heel erg. Het is bij mij geen geval van bekabeling, router of pc waar de fout zit. Het is echt voor 100% zeker Chello zelf. Die klootviolen kunnen na zoveel jaren nog steeds geen stabiel netwerk behouden. Ik denk dat ik mijn modem in totaal al zeker wel zo'n 500x gereset heb in die jaren tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

benchMarc schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:12:
[...]
Yeah right, aan de gebruiker zelf :') Ik heb ook sinds '99 Chello, zovaak gezeik mee gehad dat het niet leuk meer was. Vooral in het begin heel erg. Het is bij mij geen geval van bekabeling, router of pc waar de fout zit. Het is echt voor 100% zeker Chello zelf. Die klootviolen kunnen na zoveel jaren nog steeds geen stabiel netwerk behouden. Ik denk dat ik mijn modem in totaal al zeker wel zo'n 500x gereset heb in die jaren tijd.
Euhm, waarom ben je daar nog klant als je er zo over denkt :?

Overigens kunnen routerproblemen heel goed oorzaak zijn van het moeten resetten van modem:

1) router vraagt via DHCP een lease aan en krijgt die, eea wordt in ARP-tabel modem opgeslagen
2) WAN poort router gaat wegens routerfout plat. Router releast niet netjes zijn IP
3) WAN poort router komt weer overeind, probeert IP aan te vragen
4) omdat oude IP router nooit gereleased is, gaat routering niet goed, DHCP request komt nooit aan bij DHCP server.

Pas als de ARP-tabel van de modem geflushed is (door een reset) kan de router weer een DHCP-request doorzetten. In dit voorbeeld is die noodzaak tot reset 100% schuld router.

* dion_b kent bovenstaand voorbeeld erg goed, brakke Edimax BR-6104 presteert het bij combinatie Azureus op ene PC en WoW op andere iedere keer weer om over z'n nek te gaan :r

Ander punt om goed op te letten bij instabiliteit is aarding van PCs. De kabelaansluiting is geaard (als het goed is bij het overnamepunt, maar in ieder geval in de wijkcentrale). Als je een PC niet geaard hebt, staat er een lekspanning op de kast (en dus op de GND lijn van bijvoorbeeld Ethernet) van 115V AC. Als zo'n PC dan verbonden wordt aan iets wat geaard is, krijg je vaak gedonder (pak voor de lol eens met een hand een ongeaarde PC behuizing vast en raak met een andere een CV-buis...). Om precies te zijn krijgt de modem in zo'n geval een voltageverschil van 115V tussen z'n LAN en coaxverbindingen te verwerken. Het zal niet kapot gaan, maar kan wel zo instabiel als de pest ervan worden :o

Dat is zeker niet om te zeggen dat het probleem nooit bij de provider kan liggen, maar ik geloof er weinig van dat er 7 jaar een storing zou zijn die dit soort klachten veroorzaakt die nooit aangepakt is (tenzij je het nooit gemeld hebt, natuurlijk :z )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
benchMarc schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:12:
[...]
waarom stap je dan niet over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Hrm ik hik nog steeds regelmatig tegen een uitvallende verbinding aan... althans, het is niet de verbinding maar m'n modem ofzo. 2 lampjes die knipperen en het enige dat bij mij helpt is de stroom eraf, coax eruit, stroom erin en coax weer erin, dan gaat ie weer verder. In eerste instantie kwam het alleen voor als ik P2P software draai maar de laatste tijd ook als ik vanuit ergens anders via SSH op mijn eigen PC ben ingelogd, of als ik een MP3tje luister via die verbinding (streaming). Gek genoeg herstelt ie zichzelf dan wel na een half uurtje of een uurtje ofzo (dat doet ie dus niet bij P2P) en dan kan ik opnieuw inloggen maar het blijft nogal lastig.
Ik heb Chello weleens gebeld hierover maar die kwamen niet zoveel verder dan "vervang de coax kabel eens" en dat heb ik toen gedaan. Die kabel is overigens erg kort, tussen het punt waar de boel hier het huis binnenkomt en de modem zit misschien 2 meter kabel.
Ik zie nu voor het eerst dat ik in kan loggen op dat IP adres, en ik heb eens zitten kijken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Cable Signal Details
Forward Path:                                Return Path:
Signal Acquired at 514.750 MHz            Connection:  Acquired
SNR: 35.0 dB                              Frequency:   35.4 MHz
Received Signal Strength: 1.9 dBmV   Power Level: 57.0 dBmV
Micro-Reflections: 43 dBc                 Channel ID:  3
Modulation: 256 QAM                       Modulation:  16 QAM

Nou zeggen die waardes me niet zo heel veel maar dat lijkt best te kloppen, toch?
Dit vond ik iets vreemder (maar misschien is het wel heel normaal) in het log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Event Description                               First Time            Last Time             Counts
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to 00:00:02 - 01/01/1970 00:05:48 - 01/01/1970 47533
acquire FEC framing
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to 00:00:02 - 01/01/1970 01:12:42 - 03/21/2006 59721
acquire QAM/QPSK symbol timing
No Ranging Response received - T3 time-out      00:00:07 - 01/01/1970 00:00:16 - 01/01/1970 41843
Unicast Ranging Received Abort Response - Re-   00:02:38 - 01/01/1970 06:22:41 - 03/24/2006 11240
initializing MAC
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to 10:03:14 - 08/22/2004 07:52:56 - 03/24/2006 211
receive MAC SYNC frame within time-out period
Received Response to Broadcast Maintenance
Request, But no Unicast Maintenance             10:03:44 - 08/22/2004 05:24:43 - 03/24/2006 90
opportunities received - T4 timeout
Started Unicast Maintenance Ranging - No        19:36:42 - 08/22/2004 08:37:45 - 03/24/2006 19210
Response received - T3 time-out
Init RANGING Critical Ranging Request Retries   02:03:24 - 08/25/2004 00:04:55 - 01/01/1970 5625
exhausted
DHCP FAILED - Discover sent, no offer received  02:58:01 - 09/03/2004 01:12:41 - 03/21/2006 788
DHCP FAILED - Request sent, No response         07:11:57 - 01/01/1970 11:54:13 - 01/03/2006 56
REG RSP not received                            03:22:12 - 11/09/2004 19:21:29 - 09/07/2005 11
No Maintenance Broadcasts for Ranging           04:15:49 - 01/01/1970 10:56:19 - 03/07/2006 8
opportunities received - T2 time-out
TFTP failed - request sent - No Response        12:25:58 - 04/01/2005 00:13:13 - 01/01/1970 4
TFTP Failed - OUT OF ORDER packets              23:58:32 - 05/30/2005 00:57:40 - 09/18/2005 3

Die count waardes zijn best hoge getallen zo her en der :o

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFive
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05-2019
Over het algemeen is er niet zoveel mis met Chello. Helaas als je problemen hebt kom je meestal niet verder. De helpdesk laat het eigenlijk allemaal over aan jezelf om het uit te zoeken. :/

Op dit moment lig ik ook weer eens overhoop met de helpdesk. Afgelopen week overgestapt van classic naar extreme + telefonie. Met de oude modem is alles in orde, met de nieuwe modem is het allemaal niet vooruit te branden. Een factor 30 trager als met de oude modem. Zet ik de oude modem terug heb ik ook m'n hoge snelheid weer terug.

Reactie van de helpdesk is, dat m'n modem dus werkt. (Het is maar hoe je werken definieerd) en dat ik maar iedere dag snelheidstests moet uitvoeren en posten via een of andere vaag invul formulier. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
xxxMaverick schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:24:
[...]

waarom stap je dan niet over?
dion_b schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:15:
[...]

Euhm, waarom ben je daar nog klant als je er zo over denkt :?

Overigens kunnen routerproblemen heel goed oorzaak zijn van het moeten resetten van modem:

1) router vraagt via DHCP een lease aan en krijgt die, eea wordt in ARP-tabel modem opgeslagen
2) WAN poort router gaat wegens routerfout plat. Router releast niet netjes zijn IP
3) WAN poort router komt weer overeind, probeert IP aan te vragen
4) omdat oude IP router nooit gereleased is, gaat routering niet goed, DHCP request komt nooit aan bij DHCP server.

Pas als de ARP-tabel van de modem geflushed is (door een reset) kan de router weer een DHCP-request doorzetten. In dit voorbeeld is die noodzaak tot reset 100% schuld router.

* dion_b kent bovenstaand voorbeeld erg goed, brakke Edimax BR-6104 presteert het bij combinatie Azureus op ene PC en WoW op andere iedere keer weer om over z'n nek te gaan :r

Ander punt om goed op te letten bij instabiliteit is aarding van PCs. De kabelaansluiting is geaard (als het goed is bij het overnamepunt, maar in ieder geval in de wijkcentrale). Als je een PC niet geaard hebt, staat er een lekspanning op de kast (en dus op de GND lijn van bijvoorbeeld Ethernet) van 115V AC. Als zo'n PC dan verbonden wordt aan iets wat geaard is, krijg je vaak gedonder (pak voor de lol eens met een hand een ongeaarde PC behuizing vast en raak met een andere een CV-buis...). Om precies te zijn krijgt de modem in zo'n geval een voltageverschil van 115V tussen z'n LAN en coaxverbindingen te verwerken. Het zal niet kapot gaan, maar kan wel zo instabiel als de pest ervan worden :o

Dat is zeker niet om te zeggen dat het probleem nooit bij de provider kan liggen, maar ik geloof er weinig van dat er 7 jaar een storing zou zijn die dit soort klachten veroorzaakt die nooit aangepakt is (tenzij je het nooit gemeld hebt, natuurlijk :z )
www.begrijpendlezen.nl Cursus NL nodig ofzo? Ik heb toch al onderhand duidelijk genoeg gezegd dat ik thuis zit en dat ik niet degene ben die de baas is over wat voor internetverbinding wij kiezen.

En die klachten in de afgelopen jaren waar ik het over heb verschillen constant. Het is niet altijd de snelheid. Soms is het uitvallen, dan zijn het weer andere dingen, het is altijd wat.

Nu heb ik voor de gein chello direct op m'n pc aangesloten, download ik een testbestand van UPC. Wonderbaarlijk genoeg gaat het de ene keer met 900kb/s, maar dan na een willekeurig aantal sec zakt hij opeens terug naar een magere 400kb/s. De snelheid van de lijn fluctueert gewoon superveel.

Guardian Angel: Tnx voor die teamsixclan link. Ik heb die 100mb file geprobeerd, maar ook hier is het duidelijk. Constant verandering van snelheid. Als ik het bijv met DU meter volg dan gaat het random van zelfs 19kb/s!!! tot 800kb/s. Op het moment van tikken haal ik nu al zo'n 20sec lang tussen de 33kb/s en 207kb/s. Mega vaag dus.

Dit is de grafiek van de 100MB download. De verticale strepen zijn tijdsverschillen van constant +10sec. De hoogste piek was 995,1kb/s. De laagste zat dus op zo'n 16kb/s :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.superstoer.nl/~benchmarc/graph.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door benchMarc op 25-03-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

CyberFive schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:41:
Over het algemeen is er niet zoveel mis met Chello. Helaas als je problemen hebt kom je meestal niet verder. De helpdesk laat het eigenlijk allemaal over aan jezelf om het uit te zoeken. :/

Op dit moment lig ik ook weer eens overhoop met de helpdesk. Afgelopen week overgestapt van classic naar extreme + telefonie. Met de oude modem is alles in orde, met de nieuwe modem is het allemaal niet vooruit te branden. Een factor 30 trager als met de oude modem. Zet ik de oude modem terug heb ik ook m'n hoge snelheid weer terug.

Reactie van de helpdesk is, dat m'n modem dus werkt. (Het is maar hoe je werken definieerd) en dat ik maar iedere dag snelheidstests moet uitvoeren en posten via een of andere vaag invul formulier. :r
Gel..

En ik gok er maar op dat je je oude modem nog een keer hebt gebruikt want anders kun je dat nooit weten.

Wat is nu het probleem dat Chello met jou heeft? Men heeft je oude modem gedetecteerd en daar is alles op afgestemd. Nieuwe modem eraan zetten en de Chello helpdesk bellen zodat ze je door kunnen verbinden met de afdeling die dat soort dingen regelt.

Ik heb met de Classic/Extreme omzetting hetzelfde probleem gehad. Als je gewoon doet vwat er wordt gezegd moet het zo zijn opgelost. Leg wel goed de situatie uit want anders weten ze niet wat er aan de hand kan zijn.

Zal toch eens vragen de topictitel te wijzigen in Chello brak? Alweer is overdone en dat is al heel lang zo. Chello werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 25-03-2006 19:59 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Zo, heb de helpdesk gebeld. Na lang heen en weer gepraat en de helpdeskmedewerker die een aantal keren met zijn supervisor heeft overlegd was de conclusie eerst dat ik een TCP/IP Optimizer programma moest downloaden. Daar was ik het niet zo mee eens: het moet gewoon standaard werken, klaar. Uiteindelijk konden ze er daar niks aan doen, dus moest ik ook net zoals CyberFive zo'n vaag formulier invullen wat op de upc.nl site staat. Dat heb ik dan dus ook maar gedaan, maar ik ga denk ik gewoon voor zo'n abbo van KPN, waar internetten en bellen tegelijk inzitten. KPN InternetPlusBellen Basic. 60 euro per maand voor 6000kbps down en 768up. Weg met UPC bellen en internet. Niet de beste snelheid, maargoed, beter dan die capriolen van chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

benchMarc schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:44:
Zo, heb de helpdesk gebeld. Na lang heen en weer gepraat en de helpdeskmedewerker die een aantal keren met zijn supervisor heeft overlegd was de conclusie eerst dat ik een TCP/IP Optimizer programma moest downloaden. Daar was ik het niet zo mee eens: het moet gewoon standaard werken, klaar. Uiteindelijk konden ze er daar niks aan doen, dus moest ik ook net zoals CyberFive zo'n vaag formulier invullen wat op de upc.nl site staat. Dat heb ik dan dus ook maar gedaan, maar ik ga denk ik gewoon voor zo'n abbo van KPN, waar internetten en bellen tegelijk inzitten. KPN InternetPlusBellen Basic. 60 euro per maand voor 6000kbps down en 768up. Weg met UPC bellen en internet. Niet de beste snelheid, maargoed, beter dan die capriolen van chello.
Kennelijk mag je nu ineens wél beslissen welke ISP er in huis komt. Wat kan er toch een hoop veranderen in 2 1/2 uur. :)

Overigens vind ik 20 mb down en 2 mb up + telefoon (meerendeel gratis) voor € 60 bij UPC heel wat aantrekkelijker.

Je krijgt trouwens bij KPN ook weer de aansluitkosten voor je rekening en de vraag is of je het oude nummer zult kunnen houden. Opzegtermijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 25-03-2006 21:23 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Guardian Angel schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:20:
[...]

Kennelijk mag je nu ineens wél beslissen welke ISP er in huis komt. Wat kan er toch een hoop veranderen in 2 1/2 uur. :)

Overigens vind ik 20 mb down en 2 mb up + telefoon (meerendeel gratis) voor € 60 bij UPC heel wat aantrekkelijker.

Je krijgt trouwens bij KPN ook weer de aansluitkosten voor je rekening en de vraag is of je het oude nummer zult kunnen houden. Opzegtermijn?
Ik ga ze gewoon proberen dat abbo aan te smeren bij m'n ouders. Van UPC hoef ik niks meer, dus ook al is het nog zo snel, wat heb ik eraan als ik voor de helft van de tijd eruit lig of niet de snelheid haal die ze beweren? Mijn vertrouwen in hun is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFive
Guardian Angel schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:58:
[...]

Gel..

En ik gok er maar op dat je je oude modem nog een keer hebt gebruikt want anders kun je dat nooit weten.

Wat is nu het probleem dat Chello met jou heeft? Men heeft je oude modem gedetecteerd en daar is alles op afgestemd. Nieuwe modem eraan zetten en de Chello helpdesk bellen zodat ze je door kunnen verbinden met de afdeling die dat soort dingen regelt.

Ik heb met de Classic/Extreme omzetting hetzelfde probleem gehad. Als je gewoon doet vwat er wordt gezegd moet het zo zijn opgelost. Leg wel goed de situatie uit want anders weten ze niet wat er aan de hand kan zijn.

Zal toch eens vragen de topictitel te wijzigen in Chello brak? Alweer is overdone en dat is al heel lang zo. Chello werkt prima.
Nou, hier wil ik dan toch nog even op reageren. Ik heb mijn oude modem pas gebruikt NADAT ik de problemen geconstateerd had en de helpdesk gebeld had. Omdat die me niets wijzer maakte heb ik gevraagd aan de helpdesk of het kwaad kon of ik de oude modem nog eens zou testen.

Dus jouw conclusie is een beetje HEEL erg kort door de bocht. Ik had nu juist graag gewild dat bellen, poef, probleem is opgelost. Dit is nou niet direct iets waar ik op zit te wachten.

En de situatie uitleggen levert dus uiteindelijk de situatie waar ik nu in terecht ben gekomen. Een modem die volgens de helpdesk werkt (volgens mij dus niet, 30 keer zo traag als de oude modem, noem ik niet werken) en een helpdesk die mij het gevoel geeft me totaal niet serieus te nemen en me van het kastje naar de muur stuurt.

Chello werkt prima zolang het werkt. Zodra er iets niet meer werkt ben je de pineut. Ik heb de afgelopen 7 jaar al vanalles meegemaakt. Bij de meest irirtante storing bleek uiteindelijk de monteur ergens in een verdeelstation (?) een kabel niet goed gemonteerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 13:51
Mijn mening over Chello begint langzaam te veranderen.

In het begin was ik zwaar ontevreden over Chello. Ik had het doe-het-zelf-pakket aangevraagd en geïnstalleerd, maar ik kreeg geen internet. Daarover heb ik drie dagen lang gebeld en we kwamen er gewoon niet uit. Daarom een monteur, die schandalig duur werkt, langs laten komen. Vervolgens zegt die binnen tien minuten: 'Ja, het is allemaal wel goed aangesloten en de modem werkt ook, ik snap ook niet waar het aan ligt'. Monteur de deur weer uit, niet zonder een rekening natuurlijk. Krijg ik na lang aandringen op de klantendienst een medewerker met een hogere functie aan de lijn, die me verteld dat het in extreme gevallen af en toe 2 weken kan duren voordat Chello de modem vindt. En jawel, na 11 dagen had ik internet. |:(

Vervolgens was ik gewoon ontevreden, heb tot 1,5 jaar geleden regelmatig dagen gehad dat we gewoon geen internet hadden. Op jaarbasis was dat op een gegeven moment bijna een dag per week, omdat er blijkbaar bij ons in de buurt iets verkeerd zat.

De laatste anderhalf jaar ben ik er neutraal over, het internet doet het vrijwel altijd. Bovendien zijn de snelheden acceptabel.

Ik zal over drie jaar nog eens posten. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

CyberFive schreef op zondag 26 maart 2006 @ 10:09:
[...]
Dus jouw conclusie is een beetje HEEL erg kort door de bocht. Ik had nu juist graag gewild dat bellen, poef, probleem is opgelost. Dit is nou niet direct iets waar ik op zit te wachten.
Het lijkt toch echt hetzelfde probleem dat ik had dus dat zou opgelost moeten kunnen worden. Of ik mijn probleem misschien anders of duidelijker overbreng bij Chello? Geen idee. Heb je je probleem al eens gepost in Chello vragen & problemen topic deel II? Heb je er een router, welk merk?

Hier werkte i.i.g. Classic met een Thomson prima en aanvankelijk Extreme met een Arris niet. Wat de TD exact heeft gedaan weet ik uiteraard niet maar wat ik ervan begrepen heb, heb ik eerder gepost. Het lijkt me omzetten van 'iets' bij Chello zodat het goede modem op jouw adres wordt gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 26-03-2006 10:34 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFive
Guardian Angel schreef op zondag 26 maart 2006 @ 10:30:
[...]

Het lijkt toch echt hetzelfde probleem dat ik had dus dat zou opgelost moeten kunnen worden. Of ik mijn probleem misschien anders of duidelijker overbreng bij Chello? Geen idee. Heb je je probleem al eens gepost in Chello vragen & problemen topic deel II? Heb je er een router, welk merk?

Hier werkte i.i.g. Classic met een Thomson prima en aanvankelijk Extreme met een Arris niet. Wat de TD exact heeft gedaan weet ik uiteraard niet maar wat ik ervan begrepen heb, heb ik eerder gepost. Het lijkt me omzetten van 'iets' bij Chello zodat het goede modem op jouw adres wordt gevonden.
Bedankt voor de topic link.
Nu nog hopen dat er iemand bij chello wakker wordt en dat 'iets' even uitvoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Cyphax schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:31:
[...tabel met meldingen...]
Die count waardes zijn best hoge getallen zo her en der :o
Die meldingen zijn 'normaal', die heeft bijna iedereen in 't logboek staan maar zorgen verder niet voor problemen.
CyberFive schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:41:
De helpdesk laat het eigenlijk allemaal over aan jezelf om het uit te zoeken. :/
Dat is niet waar, dan zouden ze de helpdesk ook wel kunnen opdoeken. Het hangt er vanaf wat er aan de hand is. Als je problemen met de router hebt, dan mag je het grotendeels zelf oplossen ja, omdat routers amper worden ondersteund. Maar afgezien daarvan hoort de helpdesk je bijna overal bij te helpen.
Dan vermoed ik dat je voor telefonie een andere gebruikersnaam hebt dan voor chello, kan dat kloppen? Het gevolg daarvan is namelijk precies wat jij omschrijft en de helpdesk moet dat voor je oplossen. Vraag dit eens na.
benchMarc schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:44:
[...]

www.begrijpendlezen.nl Cursus NL nodig ofzo? Ik heb toch al onderhand duidelijk genoeg gezegd dat ik thuis zit en dat ik niet degene ben die de baas is over wat voor internetverbinding wij kiezen.
Dude, chill. Dion_b kan niet ruiken dat het bij jou thuis onmogelijk is om met je ouders te overleggen over een overstap naar een andere aanbieder. Djeez.
benchMarc schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:44:
... maar ik ga denk ik gewoon voor zo'n abbo van KPN, waar internetten en bellen tegelijk inzitten. KPN InternetPlusBellen Basic. 60 euro per maand voor 6000kbps down en 768up. Weg met UPC bellen en internet. Niet de beste snelheid, maargoed, beter dan die capriolen van chello.
Oooh! Nnu kun je ineens wèl kiezen wat voor verbinding je wilt? :? :/

Maargoed, zo'n TCP/IP optimizer zou inderdaad niet nodig moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 26-03-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:31:
Hrm ik hik nog steeds regelmatig tegen een uitvallende verbinding aan... althans, het is niet de verbinding maar m'n modem ofzo. 2 lampjes die knipperen en het enige dat bij mij helpt is de stroom eraf, coax eruit, stroom erin en coax weer erin, dan gaat ie weer verder. In eerste instantie kwam het alleen voor als ik P2P software draai maar de laatste tijd ook als ik vanuit ergens anders via SSH op mijn eigen PC ben ingelogd, of als ik een MP3tje luister via die verbinding (streaming). Gek genoeg herstelt ie zichzelf dan wel na een half uurtje of een uurtje ofzo (dat doet ie dus niet bij P2P) en dan kan ik opnieuw inloggen maar het blijft nogal lastig.
Ik heb Chello weleens gebeld hierover maar die kwamen niet zoveel verder dan "vervang de coax kabel eens" en dat heb ik toen gedaan. Die kabel is overigens erg kort, tussen het punt waar de boel hier het huis binnenkomt en de modem zit misschien 2 meter kabel.
een "bekend" probleem bij bepaalde thomson modems is de adapter, die wordt erg heet, maw bij veel connecties (P2P!!) kan ie het niet trekken en loopt het modem vast. Alleen inderdaad een reset helpt dan. Omdat wij relatief wij P2P doen duurde het lang eer ik er achter kwam.
Een zwaardere adapter en de meeste problemen zijn voorbij....
PS: Voor VOIP gaan we toch binnenkort over naar ADSL is toch stabieler... met KPN als backup line (kan als budget voor een paar duppies meer dan het draadje alleen, of belbasis met slim combineren met 1643 ivm goedkoop naar mobiel bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFive
Guardian Angel schreef op zondag 26 maart 2006 @ 10:30:
[...]

Ze hebben dat iets dan vandaag gevonden. Nu werkt het eindelijk zoals het hoort. :)

Ik heb nog wel even een klacht ingediend. De eerste reaktie die ik kreeg op al mijn ingevulde formulieren was dat ik beter de telefonische helpdesk kon bellen voor mijn probleem, terwijl die me juist naar dat formulier doorgestuurd hadden.
En dat is nou een typisch voorbeeld van het kastje naar de muur en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mooi, weer iemand met een probleem minder. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:58:
[...]

een "bekend" probleem bij bepaalde thomson modems is de adapter, die wordt erg heet, maw bij veel connecties (P2P!!) kan ie het niet trekken en loopt het modem vast. Alleen inderdaad een reset helpt dan. Omdat wij relatief wij P2P doen duurde het lang eer ik er achter kwam.
Een zwaardere adapter en de meeste problemen zijn voorbij....
Dat is een verhaal die vaker genoemd wordt, maar ik ben niet overtuigd. Zoals ik hierboven al eens noemde, ik moet mijn Thomson TCM390 ook vaak resetten door gedonder met mijn Edimax BR-6104 router. Toen ik voor het eerst hoorde van voedingsproblemen heb ik een monster van een 2000mA blok aangehangen en die eerst op 9V en later op 12V (33% overvoltage voor een modem die 9V vreet). Helaas heeft het niets uitgehaald, de resets blijven nodig en worden aantoonbaar door de router veroorzaakt (als ik mijn PC direct aansluit en via 2e NIC internet share gaat het niet fout). Aangezien de modem flink warmer werd bij 12V heb ik gewoon de originele 9V 800mA voeding er weer aan gehangen zonder erop achteruit te gaan.

Edit:
En voor degene die afvraagt waarom ik nog steeds die BR-6104 gebruik, dat komt doordat mijn eerste vervanging (een Sitecom) DHCP-floods gaf en verder qua instellingen brak was en dat ik ivm stroomgebruik geen PC als router wilde hebben. Als het goed is gaat dit weekend een Cobalt Qube2 de boel overnemen :7 Ik post iig als het zover is, met name mbt die resets. Mijn verwachting is dat ze opgelost zullen zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 29-03-2006 11:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
dion_b schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 01:19:
[...]

Dat is een verhaal die vaker genoemd wordt, maar ik ben niet overtuigd.
Ik zou dat ook een beetje gek vinden, de originele adapter zit er al heel lang niet meer aan (kabel was doorgeknaagd), en met het adapter wat er nu aan zit gaat het evengoed verkeerd. Die levert iets meer stroom dan de oude zelfs, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
dion_b schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 01:19:

En voor degene die afvraagt waarom ik nog steeds die BR-6104 gebruik, dat komt doordat mijn eerste vervanging (een Sitecom) DHCP-floods gaf en verder qua instellingen brak was en dat ik ivm stroomgebruik geen PC als router wilde hebben. Als het goed is gaat dit weekend een Cobalt Qube2 de boel overnemen :7 Ik post iig als het zover is, met name mbt die resets. Mijn verwachting is dat ze opgelost zullen zijn...
Hoe is dit nou afgelopen?
Mijn modem ligt er de laatste paar dagen steeds vaker uit, gewoon 's nachts, terwijl er dan nog maar 1 PC aanhangt die nog aanstaat, de router (wier verbinding met het modem overigens gewoon wel goed is en waar niets draait als P2P ofzo). Ik begin het nu echt goed zat te worden dus ik ga vanavond de helpdesk eens bellen, maar ik vrees een beetje dat ze gaan suggereren om de coaxkabel te vervangen en dat hielp de vorige keer ook al niet. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 06-04-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Cyphax schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:33:
[...]

maar ik vrees een beetje dat ze gaan suggereren om de coaxkabel te vervangen en dat hielp de vorige keer ook al niet. :'(
Dat hoef jij helemaal niet te doen, UPC is verantwoordelijk tot en met de kabelmodem, dus als de coaxkabel moet worden vervangen, dan moet UPC dat voor je doen. (MITS ze dat ook zo hebben aangelegd uiteraard, als je de modem zelf hebt verplaatst met een eigen coaxkabel dan mag je het natuurlijk zelf ook weer oplossen.)

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 06-04-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bergen schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:59:
[...]
Dat hoef jij helemaal niet te doen, UPC is verantwoordelijk tot en met de kabelmodem, dus als de coaxkabel moet worden vervangen, dan moet UPC dat voor je doen. (MITS ze dat ook zo hebben aangelegd uiteraard, als je de modem zelf hebt verplaatst met een eigen coaxkabel dan mag je het natuurlijk zelf ook weer oplossen.)
Dat heeft Chello volgens mij niet aangelegd verder (ik weet het nieteens meer zeker, heh).. maar ik kan wel zien dat de verbinding tussen mijn PC en dat modem gewoon intact blijft, en op het modem lampjes gaan knipperen. Me dunkt dat het probleem dus zit in het modem of in de lijn tussen waar de boel m'n huis binnenkomt en het modem. De kabel tussen de splitter en de modem heb ik al eens vervangen, dat stelde een helpdeskmedewerker toen voor. Maar dat was blijkbaar niet de oplossing. Die signaalwaarden die ik eerder postte lijken me ook wel in orde, gezien het feit dat er niemand op reageerde :P en de verbinding eigenlijk razendsnel is. Het is echt van het ene op het andere moment dat dat modem staat te knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja, dat kunnen 3 dingen zijn: 1) de modem is brak, 2) de coaxkabel is brak, 3) de coaxkabel maakt niet goed contact, 4) het binnenkomende signaal is toch niet zo florisant als de signaalwaarden doen vermoeden

1) kun je alleen nagaan door de modem te verwisselen
2) kun je nagaan door er een andere coaxkabel tussen te zetten
3) het wil wel eens dat de kern van de coaxkabel in de f-connector niet goed contact maakt, schroef die eens van de modem af (en ook bij je wandcontactdoos/splitter als hij daar ook met een f-connector vast zit) en schroef hem weer goed vast
4) dat blijft uiteindelijk over

Simpelgezegd komt het hier op neer: als jij de modem netjes aansluit met een verse coaxkabel, op de plaats waar de groene kabel je huis binnenkomt, en als je dan nog steeds problemen hebt, dan kun jij er niets meer aan doen en is 't een zaak voor UPC, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bergen schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:20:
1) kun je alleen nagaan door de modem te verwisselen Aight, dat kan niet zonder hulp van Chello
2) kun je nagaan door er een andere coaxkabel tussen te zetten dat heb ik dus een hele tijd geleden gedaan in de hoop dat het opgelost was. Ik ben niet aan de kabel geweest die uit de muur komt en de splitter ingaat
3) het wil wel eens dat de kern van de coaxkabel in de f-connector niet goed contact maakt, schroef die eens van de modem af (en ook bij je wandcontactdoos/splitter als hij daar ook met een f-connector vast zit) en schroef hem weer goed vast typisch is het dat er maar 1 ding is dat dat modem weer online krijgt, en dat is de spanning eraf, de coax uit het modem, spanning erop en dan de coax weer in het modem. Dan gaat ie altijd weer online.
4) dat blijft uiteindelijk over

Simpelgezegd komt het hier op neer: als jij de modem netjes aansluit met een verse coaxkabel, op de plaats waar de groene kabel je huis binnenkomt, en als je dan nog steeds problemen hebt, dan kun jij er niets meer aan doen en is 't een zaak voor UPC, lijkt mij.
Die waarden die ik toen uit dat modem haalde:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Cable Signal Details
Forward Path:                                Return Path:
Signal Acquired at 514.750 MHz            Connection:  Acquired
SNR: 35.0 dB                              Frequency:   35.4 MHz
Received Signal Strength: 1.9 dBmV      Power Level: 57.0 dBmV
Micro-Reflections: 43 dBc                 Channel ID:  3
Modulation: 256 QAM                       Modulation:  16 QAM

Ik kan niet beoordelen of die goed zijn, maar zou ik met slechte signaalwaarden niet een langzame verbinding hebben of veel packet-loss, of hele hoge ping-tijden? Ik gooi maar balletjes op hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

En welk moden is dat?

Niet alleen een te laag maar ook een te hóge signaalwaarde kan problemen geven. Je kunt ook het modem zo dicht mogelijk bij het punt zetten waar de kabel binnenkomt en van daar een kabel naar je PC laten lopen.

Monteurs van Cable One die bij mij het modem kwamen omruilen vonden het maar vreemd dat hun collega's het modem een verdieping hoger als waar het kastje op de muur zit is hebben aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 06-04-2006 15:52 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb een vrij standaard Thomson modem. :)
Model weet ik niet zo, dat zou ik even moeten nakijken als ik thuis ben.
Tussen het punt waar de coax mijn huis binnenkomt en het modem zit bij elkaar nog geen 2 meter coax kabel (de splitter dus ook), en daarna een hele lange kabel (20 meter ofzo) naar mijn PC.

[ Voor 45% gewijzigd door Cyphax op 06-04-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dit is toch wel het meest vage iets dat ik ooit heb gehoord dus bij deze :

Een vriend van mij beweert dat bij Chello achter een router hij een of ander internet radio station niet kan beluisteren met WinAmp als het een Chello verbinding is :?

Sinds hij een ADSL verbinding heeft kan het wel gewoon en dat is ook achter de router weliswaar niet dezelfde maar toch...

Nou heeft weer een vriend van hem ook een router en Chello sinds kort in plaats van ADSL en sinds dat moment kan hij bij hem ook niet meer naar dat station luisteren !!

Mijn vraag is : Heeft er iemand hier ook zulke ervaringen zelf of gehoord van iemand anders ??

Alvast bedankt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:07:

Een vriend van mij beweert dat bij Chello achter een router hij een of ander internet radio station niet kan beluisteren met WinAmp als het een Chello verbinding is :?

Sinds hij een ADSL verbinding heeft kan het wel gewoon en dat is ook achter de router weliswaar niet dezelfde maar toch...

Nou heeft weer een vriend van hem ook een router en Chello sinds kort in plaats van ADSL en sinds dat moment kan hij bij hem ook niet meer naar dat station luisteren !!

Mijn vraag is : Heeft er iemand hier ook zulke ervaringen zelf of gehoord van iemand anders ??

Heb nooit ergens last van gehad, luister veel naar internet via Winamp en heb al JAREN Chello.
Ben 3x verhuis en 3 verschillende modems gehad en 2 routers (draytek en Linksys) Woon nu sinds kort op mezelf en heb ook weer chello, nu op een Apple Airporter. Weer nergens last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Cyphax, dan lijkt het er inderdaad op dat je modem niet helemaal in orde is.
nero355 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:07:

Erg vaag ja. Bij beide personen zeg je dat er een router tussen zit. Werkt het zonder router wel? En kan hij de bijbehorende website wel benaderen? En pingen? Zo niet, doe eens een traceroute? Als het zónder router ook niet werkt denk ik meteen aan een IP-range die geblokkeerd is. Misschien weet die eerste persoon nog welk IP-adres hij toen had? Vergelijk dat dan eens met die van persoon 2.

[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 06-04-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ik heb de laatste dagen/weken heel erg vaak dat de mail niet verstuurd kan worden via mail.chello.nl. Hebben meer mensen daar last van? Soms verstuurd 'ie het naar 2 keer maar soms kan ik het wel 10 keer proberen.

Zijn er alternatieve mailservers van chello?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik dacht het niet. http://test.net.upc.nl/bb/

Hier iig geen probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Guardian Angel op 06-04-2006 22:10 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Speedener schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:19:
Ik heb de laatste dagen/weken heel erg vaak dat de mail niet verstuurd kan worden via mail.chello.nl. Hebben meer mensen daar last van? Soms verstuurd 'ie het naar 2 keer maar soms kan ik het wel 10 keer proberen.

Hier soms ook problemen met die server. Ik heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Oh hecht niet teveel waarde aan die pagina hoor, die is inmiddels behoorlijk verouderd. Serveraantallen en statussen kloppen beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedener schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:19:

Uitgaande wel ja.
Als ik via Outlook email wil versturen moet je ipv smtp.chello.nl of mail.chello.nl een lokaal adres invullen: smtp2.arnhem.chello.nl

Althans dat moest ik doen.
Je moet natuurlijk wel arnhem even veranderen in je eigen plaatsnaam.
IIG succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:30:
[...]
Uitgaande wel ja.
Als ik via Outlook email wil versturen moet je ipv smtp.chello.nl of mail.chello.nl een lokaal adres invullen: smtp2.arnhem.chello.nl

Althans dat moest ik doen.
Je moet natuurlijk wel arnhem even veranderen in je eigen plaatsnaam.
IIG succes.
Als je in Tietjerkstereradeel woont wordt het smtp2.tietjerkstereradeel.chello.nl ?
Dan zou Chello echt een aparte server (of een aparte DNS entry) hebben voor iedere plaats in Nederland.

Onzin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joopv schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:40:
[...]

Als je in Tietjerkstereradeel woont wordt het smtp2.tietjerkstereradeel.chello.nl ?
Dan zou Chello echt een aparte server (of een aparte DNS entry) hebben voor iedere plaats in Nederland.

Onzin dus.
Ik heb geen idee, vraag het aan chello. (upc)
Had precies het zelfde probleem als speedener, dus ik met UPC bellen en ik kreeg deze oplossing.
Dus wees even niet zo snel met je kritiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is niet met je eigen plaatsnaam. Wel bestaan er verschillende servers voor verschillende regio's. Namelijk:

news/mail/etc.arnhem.chello.nl (Regio's Friesland, Flevoland en Gelderland).
news/mail/etc.brabant.chello.nl (Regio Brabant).
news/mail.etc.rott.chello.nl (Regio Zuid-Holland).
news/mail/etc.ams.chello.nl (Regio Noord-Holland).

Capiche?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste