Nieuwe snelheden Chello officieel bevestigd [deel II]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 1.294 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Na de snelheidsverhogingen van de ADSL boeren in 2003 liep Chello achter. Dit is de reden dat UPC/Chello in februari 2004 de volgende nieuwe snelheden aankondigen:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/meuk/chello_new.jpg

Een groot aantal leden zit reeds op de nieuwe snelheden. Een groot aantal nog niet. De nieuwe snelheid ligt bij veel gebruikers in de praktijk rond de 250kB/sec down, en 40kB/sec up.
Het schijnt dat enkel bepaalde type platforms geupgrade worden, zoals het EuroDOCSIS en de Terayon. Leden met bv een COM21 modem zullen een andere modem krijgen.
Hieronder staat een tabel welke modems gebruik maken van welke platform.

KabelmodemPlatform
Terayon Terapro (grijs)USDOCSIS
Terayon Terapro (blauw, 4 lampjes)Terayon
Terayon TJ715/720 (blauw, 5 lampjes)EuroDOCSIS
Motorola Surfboard B4100EEuroDOCSIS
Motorola Surfboard 4200EEuroDOCSIS
Motorola Surfboard 5100EEuroDOCSIS
Lancity gevallenLancity
Com21 Comport 1080COM21
Com21 Comport 1000COM21
Cornerstone nogwatUSDOCSIS
Thomson TSM 390EuroDOCSIS
Elsa MicrolinkUSDOCSIS
Future NetworksUSDOCSIS

Behalve nieuwe snelheden lijkt er nog wat veranderd te zijn. Er gaan steeds meer berichten dat de Fair Use Policy steeds strenger wordt. Waar vroeger "Fair" nog 100GB per maand was, lijkt Chello nu 40 a 50GB al te veel te vinden. Zodra je over deze limiet komt wordt je tot de nieuwe maand automatisch afgeknepen op 64/64 kbps.
Dit is echter niet bij iedereen nog het geval; dit lijkt modem-afhankelijk te zijn.
Op http://datagebruik.chello.nl is je dataverbruik te zien, dit werkt ook nog niet met alle modems.

Dit topic is het vervolg op Nieuwe snelheden chello Officieel bevestigd, die vol zit.

Update @ 23/09/04: Chello heeft aangegeven weer de snelheden te verhogen:
UPC schroeft snelheid Chello verder omhoog. Meer info is momenteel niet bekend :)

De bovenstaande info is verouderd, duh. :+

[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 23-09-2004 09:02 . Reden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20359549#20359549 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen US DOCSIS en Euro DOCSIS? En is Euro DOCSIS vergelijkbaar met US DOCSIS 1.1 of 2.0 ?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik ben van mening dat ik gewoon hard opgelicht word door chello. Ik betaal even veel als mensen die al hun snelheidsverhoging hebben gehad. Het erge is dat ik nog 4 maanden geduld moet hebben, en dus nog 4 maanden teveel betaal. UPC/Chello geeft stelt hier geen enkele vorm van compensatie tegenover. Gezien het feit dat de datalimiet ook omlaag is gegaan en ik (misschien door snelheidsverhogingem die anderen wel hebben gekregen) ontzettend veel lag heb maakt de stap naar ADSL alleen maar makkelijker :)

Denk goed, voordat je aan Chello doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:21
Het is hier ook een vage boel. Hier in het dorp (Biddinghuizen, Flevoland) heeft iedereen al de nieuwe snelheden behalve ik :-(. Ik heb de modum der al vaak een nacht uit gehad, maar dat heeft niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 06:43
Gisteren heb ik voor de eerste keer gemerkt dat ze nu ook hier in m-Limburg bezig zijn. Had 's avonds ff een tijdlang een upload van rond de 26kb/s.

Het gerucht dat ik ergens las in het vorige deel van dit topic over een verdubbeling van de datalimiet i.c.m. de nieuwe snelheiden zou trouwens verklaren waarom ik gisteren ook opnieuw een waarschuwingsmail (derde deze maand) heb ontvangen die precies hetzelfde was als de 1e mail deze maand. Normaal is derde mail de mail dat je teruggezet wordt in snelheid.

Volgens Chello logica zou dat dus betekenen dat waar ik eerst op +/-95% van mijn limiet zat, ik nu weer op +50% zit :*)

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 13:39
silentsnow schreef op 26 maart 2004 @ 18:17:
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen US DOCSIS en Euro DOCSIS? En is Euro DOCSIS vergelijkbaar met US DOCSIS 1.1 of 2.0 ?
EuroDOCSIS is ontworpen voor de Europese CAI netwerken, met kanalen van 8 MHz ipv 6 MHz. De ruimte op de kabel kan hierdoor efficienter benut worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vroeger "Fair" nog 100GB per maand was, lijkt Chello nu 40 a 50GB al te veel te vinden. Zodra je over deze limiet komt wordt je tot de nieuwe maand automatisch afgeknepen op 64/64 kbps.
ik heb afgelopen 2 maanden dus 2 lame emailtjes gekregen van ze , ik keek toevallig weer es in mijn chello inbox waarin stond dat ik ruim over de helft van hun datalimiet zat... 40 a 50gb is echt erg laag hoor vind ik :|

ik zit nu volgens de meter van chello op 30gb, ik monitor zelf ook met DU meter (weet niet of dit even betrouwbaar is) en die kom op +/i 20gb uit.

dit stond erin (beide keren precies het zelfde)
Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail willen wij u informeren over uw dataverkeer. Wij constateren
dat uw dataverkeer overmatig dreigt te worden.

U bent ruim over de helft van de limiet die UPC als overmatig heeft vastgesteld.

Zoals u weet maakt chello gebruik van een gezamenlijk netwerk. Dit betekent dat
als iemand overmatig veel data gebruikt, dit ten koste gaat van de gehele
snelheid op het netwerk. Hier kunnen andere chello klanten nadeel van
ondervinden. Om dit te voorkomen en iedereen -dus ook u- een goede snelheid te
bieden spreken wij mensen aan op hun overmatige datagebruik.

Bij voortdurend overmatig gebruik zal de snelheid van uw kabelmodem voor het
resterende deel van de maand beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als
voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de
telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u
om direct uw dataverkeer te minderen.

Indien deze maand uw dataverkeer overmatig blijft, ontvangt u nog 1 maal een
waarschuwing via de e-mail. In een eventuele derde en laatste e-mail zal UPC
kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>.

Voor meer informatie verwijzen wij naar artikel 3 van de chello Acceptable Use
Policy.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken,
willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere
hoeveelheden dataverkeer toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Ik gebruik een Motarola modem

Als ze hier mee door gaan ga ik toch es naar adsl kijken... ik d8 dat datalimiet wel hoger zou worden samen met de snelheids verhogingen (wat ik nog niet heb) maarja niet dus valt me erg tegen van chello

ik kan er ook niet echt uit wijs worden waar ik nu aan toe ben, eerst zeggen ze dat ik ruim over de helft zit en verder in de brief "Indien deze maand uw dataverkeer overmatig blijft blablabla" :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik vind het wel uitermate vreemd dat ze een grens weten te stellen, maar deze grens niet kunnen communiceren. De grens moet ergens staan anders kunnen de automatische scripts de gebruikers niet een mailtje sturen dat ze op de helft en/of verder zijn.

Eerlijk gezegd zou men als chello gebruiker hierover duidelijkheid moeten krijgen (imho). Je neemt een product af, je betaald er geld voor, maar je kunt afgestraft worden voor iets waar jij geen zicht op hebt (datagebruik.chello.nl is geen tool om er zicht op te krijgen, want je weet niet tot hoever je mag gaan).
Vergelijk het met een snelweg waar niet de NL'se regelgeving geldt. Je rijdt in een auto die geen KM teller heeft maar je door de staat is opgedragen. Je kan wel om de X tijd zien hoeveel kilometer je hebt afgelegd.
Plots houdt de politie je aan: Ja meneer, U rijdt te hard....
Het enige wat je je kan afvragen is: Wat is te hard en hoe hard reed ik dan?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn snelheid is al een week geleden afgeknepen, nix van gemerkt :)
Best cool zo'n unlimited data-limiet :P
Ik heb een Terayon modem (4 lichten) <-- misschien nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
sjmeut: volgens mij zit je ernaast. De limiet wordt gehalveerd, niet verdubbeld

(en meteen een terugvindpost gescoord. ssssstt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 06:43
Uit deel 1:
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 09:09:
er is een fair use policy maar het komt er op neer dat je 50 gig mag downloaden met classis als je erboven komt wordt je teruggezet in snelheid.
Je zeggen als je de snelheids verhoging hebt dat je dan het dubbele mag downloaden.. maar dat heb ik nog niet zwart op zwit :(
Ik hoop dat bovenstaande idd zo zal zijn maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze bij Chello helemaal in de war geraakt zijn. Het zou iig mijn mails mogelijk verklaren.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Die hele snelheidsverhoging is een lachertje, op de drukke momenten haal ik hoogstens 200 Kb/s
Dit is maar 20 Kb/s meer als de max. van voor de verhoging en maar 40 Kb/s meer dan de effectieve snelheid die ik voor de verhoging haalde (160).

Als ik dan alleen kijk naar de resultaten van speedtest, dan is alles zo instabiel als de pest, de upload schommelt van 25 naar 40 naar 10 en weer naar 30 ofzo.
Zelfde verhaal met het aantal connections, op rustige momenten is dat ongeveer 1000, maar zo gauw als het druk wordt valt het terug naar 400-300, en dat haalde ik dus voor de verhoging ook al.
Ohw en dan hebben we nog de pingtijden, 1 woord: bagger.
Ping komt niet onder de 30, en bij multiplayer games mag ik blij zijn als ik een ping van 50 haal ofzo.
Dus eigenlijk heb ik geen fuck aan die verhoging, wil je iets een beetje snel downloaden dan moet je dat overdag of snachts doen, en aangezien ik overdag werk en snachts slaap, zit ik altijd in de piekuren. :/

Maar goed wat ik dus wil zeggen is dat de mensen die nog geen verhoging hebben, niet al te hoge verwachtingen hoeven te hebben, want dan kan het daarna alleen maar tegenvallen....

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEAH! Finally!

Ik ben geupgrade... mijn upload is naar 40+ max gegaan ofzo, download is nog niet veranderd (iets omlaag zelfs... zal wel met de omzetting te maken hebben). Ik denk dat dit morgen zal gaan gebeuren dan?

Uups komt ff info. Terayon 4 lampjes, Veldhoven.
Uitvoeren Test Status Resultaat
Download: 112.6 KByte/sec (=901 kbps)
Upload: 26.2 KByte/sec (=210 kbps)
Connection 676.0 Conn/min
Ping test Nederland 41.0 ms

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

DataBeest schreef op 26 maart 2004 @ 18:12:
Het schijnt dat enkel modems op het EuroDOCSIS platform geupgrade worden, de andere mensen zullen een andere modem krijgen.
Dat moet je even aanpassen. Terayon-modems (op het Terayon-platform) zijn in Friesland ook al opgevoerd. Elders vast ook al wel, maar ik woon niet elders. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 27-03-2004 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een modem reset eergisteren ben ik (in Eindhoven) ook dichter bij de nieuwe snelheden: upload haalde via DCC zo'n 45 kbs alleen de download schommelt rond de 100-220. Op de download is het dus nog even wachten, maar ik ben allang blij met de verbeterde upload :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
com21 gelderland heeft nog 4 dagen

eind maart is eind maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
G-PHREAK schreef op 27 maart 2004 @ 11:07:
com21 gelderland heeft nog 4 dagen

eind maart is eind maart
Ja hiero ook Com21 Gelderland.
Nog niets vernomen van chello dat ze me gaan upgraden of modem vervangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Ik heb maar eens gebeld en ze zeiden dat de omgeving Nijmegen eind April echt klaar moet zijn. Í'll keep my fingers crossed :P

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

BigB schreef op 27 maart 2004 @ 11:10:
[...]

Ja hiero ook Com21 Gelderland.
Nog niets vernomen van chello dat ze me gaan upgraden of modem vervangen :(
Same here...

Zou een knap staaltje organisatie zijn om dat binnen 4 dagen allemaal te regelen...

*giggle*

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
WarMaster schreef op 27 maart 2004 @ 11:14:
[...]

Same here...

Zou een knap staaltje organisatie zijn om dat binnen 4 dagen allemaal te regelen...

*giggle*
je weet niet hoelang ze al bezig zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 12-09 10:51
idd, ik ook com21 (en apeldoorn) en ik zie het voorlopig nog niet gebeuren. Gebeurt het binnen een week dan kijk ik met zeer grote ogen :+

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:01
Ik kan me ook tot het rijtje COM21, GLD rekenen :) Inderdaad niets niets dat wijst op een upgrade.

Gelukkig is hier tegenwoordig ook ADSL te krijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr.lowtune schreef op 26 maart 2004 @ 18:18:
Ik ben van mening dat ik gewoon hard opgelicht word door chello. Ik betaal even veel als mensen die al hun snelheidsverhoging hebben gehad. Het erge is dat ik nog 4 maanden geduld moet hebben, en dus nog 4 maanden teveel betaal. UPC/Chello geeft stelt hier geen enkele vorm van compensatie tegenover. Gezien het feit dat de datalimiet ook omlaag is gegaan en ik (misschien door snelheidsverhogingem die anderen wel hebben gekregen) ontzettend veel lag heb maakt de stap naar ADSL alleen maar makkelijker :)

Jemig, hoe verdraaid kan jij het brengen zeg. Chello heeft gewoon tijd nodig om al hun abbonnees over te zetten dus moet je gewoon niet zeuren mocht je achteraan blijken te staan in het rijtje. En wat die data limiet betreft heeft Chello hun voorwaarden aangepast van FUP naar AUP met duidelijke download limieten. Dus gelden die ook voor jou en als je daar kan niet meer eens bent, wat doe je dan nog bij Chello :?

ps. Wat die lag betreft, dat komt wel meer voor. Demon heeft de afgelopen weken ook troubles en dus niet Chello alleen. Kost blijkbaar gewoon wat moeite alles goed op de rail te krijgen en das nog helemaal zo gek nog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
eL_Jee schreef op 27 maart 2004 @ 12:14:
Ik kan me ook tot het rijtje COM21, GLD rekenen :) Inderdaad niets niets dat wijst op een upgrade.

Gelukkig is hier tegenwoordig ook ADSL te krijgen 8)
Het zelfde hier, COM21 in Gelderland (Elburg).
Waar heeft Chello uberhaupt gezegd dat COM21-ers in GLD eind Maart geupgrade zullen worden? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 12:37:

Jemig, hoe verdraaid kan jij het brengen zeg. Chello heeft gewoon tijd nodig om al hun abbonnees over te zetten dus moet je gewoon niet zeuren mocht je achteraan blijken te staan in het rijtje. En wat die data limiet betreft heeft Chello hun voorwaarden aangepast van FUP naar AUP met duidelijke download limieten. Dus gelden die ook voor jou en als je daar kan niet meer eens bent, wat doe je dan nog bij Chello :?
Ehm....dan mag jij ons eens vertellen waar die limiten dan DUIDELIJK staan...

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 27-03-2004 18:48 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

[...]

ps. Wat die lag betreft, dat komt wel meer voor. Demon heeft de afgelopen weken ook troubles en dus niet Chello alleen. Kost blijkbaar gewoon wat moeite alles goed op de rail te krijgen en das nog helemaal zo gek nog niet.
Ik zie geen limieten genoemd (heb net de algemene voorwaarden nog eens doorgelezen op de site) sterker nog, ze noemen het inzetten van een data limiet als maatregel, niet als algemeen middel.
Ook krijg je volgens die algemene voorwaarden een schop onder je hol als je een server draait of je internet deelt, terwijl dat bij de duurste chello abbo wel gewoon mag.

helaas, het informeren naar de klanten toe is bij chello nog steeds kut (pardon my french)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:58

Cyphax

Moderator LNX
DataBeest schreef op 27 maart 2004 @ 14:09:
[...]

Waar heeft Chello uberhaupt gezegd dat COM21-ers in GLD eind Maart geupgrade zullen worden? :?
Nou nog iemand hier met COM21 in GLD. Ik vroeg me al af waarom het helemaal niet sneller wordt (waarbij ik op moet merken dat ik vooral een snellere upload wel zou kunnen waarderen, ik hecht niet zo bijzonder veel waarde aan een razendsnelle download).
In de startpost staat "Leden met bv een COM21 modem zullen een andere modem krijgen." en daar zou ik wel van balen. Alles ligt net netjes nu met router enzo... maargoed, we zullen zien.
Mad. schreef op 27 maart 2004 @ 11:14:
Ik heb maar eens gebeld en ze zeiden dat de omgeving Nijmegen eind April echt klaar moet zijn. Í'll keep my fingers crossed :P
Mooi, daar hoor ik volgens mij ook bij (Beuningen). Maandje dus (Chello kennende kan het iets langer duren nog maargoed echt haast heb ik dan ook weer niet).

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Rob- schreef op 27 maart 2004 @ 21:55:
[...]

Ik zie geen limieten genoemd (heb net de algemene voorwaarden nog eens doorgelezen op de site) sterker nog, ze noemen het inzetten van een data limiet als maatregel, niet als algemeen middel.
Ook krijg je volgens die algemene voorwaarden een schop onder je hol als je een server draait of je internet deelt, terwijl dat bij de duurste chello abbo wel gewoon mag.

helaas, het informeren naar de klanten toe is bij chello nog steeds kut (pardon my french)
Informeren kan idd stukken beter maar daar komen ze zichzelf ook wel tegen denk ik, naarmate er steeds meer gebruikers bellen hoe het nou zit met die limieten. Heb ik zelf ook gedaan en de persoon aan de andere kant beaamde dat. Wel werd me duidelijk dat voor Classic 50 GB geldt en voor Extra 100 GB.

Geen server mogen draaien stamt idd nogal uit het oude tijdperk toen er maar één abbo vorm bestond en net na introductie van de nieuwe vormen. Denk dat het misschien met de huidige abbo vormen en vernieuwde snelheden dit voor Classic en Extra het beste gelijk getrokken kan worden. Afwachten dus hoe daarmee wordt omgegaan.

Internet delen met bijvoorbeeld de buurman kan ik me wel wat bij voorstellen omdat dat minder opbrengsten met zich meebrengt en de kans op storingen groter kan zijn en daarom niet toegelaten/support op geleverd wordt. Meerdere computers thuis als LAN aan elkaar knopen kunnen ze verbieden maar heeft natuurlijk totaal geen zin omdat dit simpelweg niet te controleren is. Denk eerder dat eventuele storingen en dus support moeten leveren van doorgeluste PC's de enige reden zal geweest zijn om dit niet toe te laten (sinds Windows XP eigenlijk ook te verwaarlozen scheelt immers maar 1 netwerkkaart en 1 vinkje).

Waar ik me echter wel aan erger (jaja ook ik heb wat aan te merken hehe 8) ) zijn de newsservers. Of je biedt ze aan met goede retentie tijd of je doet het niet, simpel zat. Zeker omdat downloaden van newsserver gewoon legaal is enkel het aanbieden van sommige categorien is illegaal. Om nu al na enkele uren een zelfgemaakte filmpie al niet meer te kunnen downloaden van de server waar ik het nog maar pas op heb gezet is natuurlijk van de zotte.

Ondanks dat er nog wel een paar punten zijn op te noemen moet ik toch zeggen dat de afgelopen 4 jaar zijn meegevallen al zijn ze niet de snelste met aanpassen van regels / snelheden of het op de compleet op de hoogte brengen van gebruikers. Nu er steeds meer concurrentie komt, snijden ze zich daarmee uiteraard in de vingers als dit zo blijft dus ben benieuwd wat dat voor de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja, een homepage van pakweg 10 Mb die zou ik bijna vergeten. Is natuurlijk een lachertje vergeleken met de concurrentie maar ook daarvoor geldt; telt het net zwaar genoeg voor gebruikers en is het ook (één van de) goede reden(en) om over te stappen naar de concurrentie wordt dit zowiezo aangepast, wel wat laat of course Chello inmiddels kennende maar zeg nooit nooit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 23:14:
O ja, een homepage van pakweg 10 Mb die zou ik bijna vergeten. Is natuurlijk een lachertje vergeleken met de concurrentie maar ook daarvoor geldt; telt het net zwaar genoeg voor gebruikers en is het ook (één van de) goede reden(en) om over te stappen naar de concurrentie wordt dit zowiezo aangepast, wel wat laat of course Chello inmiddels kennende maar zeg nooit nooit.
Die site ruimte is idd zwaar weinig , ik zit met mijn huidige site al ruim over de 60 mb heen ( rudy\website , 65.2 MB (68.444.387 bytes)). Ik heb er wel redelijk wat onzinnige dingen op staan maar zelfs kaal zit ik dik boven de 10 mb :) , wat ik dop chello dus nooit gehost krijg (hulde aan de vrienden die een server @ de tu hebben draaien >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps , dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
En dan nog niet eens php/mysql enabled. Gelukkig is er ook goedkope betaalde shared hosting.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Kan iemand mij vertellen of de snelheidsverhoging tegelijkertijd ingaat met de verwisseling van de Modem? Of dat dat later pas gebeurd?

Morgen komt Cable 1 namelijk de modem(Lancity) vervangen door een EuroDocsis exemplaar. Heb ik dan meteen de nieuwe snelheden? Of moet ik dan nog steeds blijven wachten op het moment dat UPC de schakelaar omzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
ik ben een week op vakantie geweest, en was dus erg benieuwd of de verhoging er inmiddels in zat.

Doe ik de computer aan, heb ik een ander ip gekregen! ipv een 80.xx heb ik nu een 213.xx
Ik heb nog geen verhoging gekregen.

Hebben meer mensen hier last van?

Motorola Leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 21:47
Dat komt omdat de dhcp lease time verlopen is. Ter info:

code:
1
2
Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 25 maart 2004 22:05:33
Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 1 april 2004 23:05:33

Dus ale je je computer na een week weer aanzet en hij vraagt via dhcp een ip-adres aan, dan krijg je een nieuwe omdat de oude waarschijnlijk weer in gebruik is door een andere klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
erg jammer

1x per week aanzetten is dus wel genoeg om je ip te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Dus jij zou er geen moeite mee hebben als je het volledige bedrag betaald voor de helft van de service terwijl je al een paar jaar lid bent? Dus jij vind het een normale gang van zaken dat je via-via achter de zaken komt die chello uitvoert?

Het gaat mij om het principe, tuurlijk, als ik het hier zo zie hoef ik me niet heel rot te voelen over mijn verbinding, want ik download nu ook constant met 180kb/sec. Het gaat mij er om dat Chello zijn klanten niet goed informeerd, of dat ze met een fatsoenlijke regeling komen, bijvoorbeeld 25% korting op je maandelijkse abonnements gelden. Feit is namelijk gewoon dat ik relatief nu een van de duurste breedband abonnementen heb? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

De helft van de service?? je krijgt verhoging is het weer niet goed... en je krijgt van zelf een emailtje als je verhoging hebt gehad en als goed is heb je van te voren ook een emailtje gehad.

En tja ik klaag MS toch ook niet aan omdat ze eerder SP3 voor office engels uitbrengen dan voor nederlands moest wel 3 weken wachten, omdat dat ook in fases word gedaan. Sommige dingen kun je nu emaal niet allemaal tegelijk in voeren. Thats just the way it is.

[ Voor 13% gewijzigd door SithWarrior op 29-03-2004 12:30 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Jo ik heb Terrayon in Ede, en ik keek gisteravond even (speedtest.nl) en ja hoor -upgrade gehad.
Mn upload ligt nu op zo'n 40+K/s (330Kbit) en mn down lag ongeveer op 252K/s (2Mbit).

Ik heb trouwens een Terrayon met 4 lampjes.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Beetje jammer ... nog steeds niets :(

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Mar 29 2004 om 14:19:09 UTC+0200)

Download : 111.1 KByte/sec
Upload : 14.2 KByte/sec

com21, flevoland, zeewolde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net het nieuwe moterola modem gehad, en zonder problemen kunnen instaleren op mijn imac. Jammer dat de cd het alleen onder windows doet, maar de instalatie was alsnog vrij gemakkelijk.

Van de nieuwe snelheids verhogingen heb ik helaas nog niks gemerkt. Terwijl de meeste andere mensen uit mijn buurt die wel al gekregen hebben, maar dat zou nu dus binnen een maand gebeurd moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd

Gepperd

Burp!

Nou de modem is omgewisseld hoor van Lancity naar een Motorola SurfBoard..

Helaas niet de nieuwe snelheid :( Wel een snelheid die achteruit gegaan is ten opzichte van de Lancity :( Bij snelheid test van UPC is duidelijk te zien dat het stroompjes gewijs binnenkomt.. dus ff een grote slok dan ff niks..en weer een slok en weer ff niks.. nou weet ik dat dat komt doordat de snelheid beperkt wordt door enkele milliseconden de verbinding dicht te knijpen en weer open te zetten.. Maar bij de Lancity merkte ik hier niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gepperd schreef op 28 maart 2004 @ 14:47:
Kan iemand mij vertellen of de snelheidsverhoging tegelijkertijd ingaat met de verwisseling van de Modem? Of dat dat later pas gebeurd?

Morgen komt Cable 1 namelijk de modem(Lancity) vervangen door een EuroDocsis exemplaar. Heb ik dan meteen de nieuwe snelheden? Of moet ik dan nog steeds blijven wachten op het moment dat UPC de schakelaar omzet?
Wat ik nu gaat zeggen is een gok maar ik denk dat de monteur toch je modem moet aanmelden en dan krijg je afhankelijk van je abbonnement de bijbehorende snelheid.

-- edit --

hehe, je hebt hem al :P Wist die monteur je dit niet te melden trouwens ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr.lowtune schreef op 29 maart 2004 @ 11:50:
[...]

Dus jij zou er geen moeite mee hebben als je het volledige bedrag betaald voor de helft van de service terwijl je al een paar jaar lid bent? Dus jij vind het een normale gang van zaken dat je via-via achter de zaken komt die chello uitvoert?
Hoezo helft van de service ? En effe zelf informeren als iets niet duidelijk is kan nooit geen kwaad natuurlijk.
Het gaat mij er om dat Chello zijn klanten niet goed informeerd, of dat ze met een fatsoenlijke regeling komen, bijvoorbeeld 25% korting op je maandelijkse abonnements gelden. Feit is namelijk gewoon dat ik relatief nu een van de duurste breedband abonnementen heb? Of zie ik dat verkeerd?
Dat Chello veel beter zijn best moet doen om klanten te informeren ben ik het wel met je eens maar waarom je nu ineens korting zou willen ? Er is een regeling dat je 2 dagen terug krijgt geloof ik voor elke dag dat je geen internet zou hebben, das redelijk dacht ik zo. En duurste ? Nog niet zo lang geleden (en dus voor de verschillende type abbo's en snelheid aanpassingen) zat Chello met zijn 50 euro toch best goed t.o.v. de ADSL boertjes. Qua downloaden bedoel ik dan, upload is altijd al om te huilen geweest hehe. Hoe het inmiddels gesteld is weet ik niet precies maar denk inmiddels wel dat Demon met zijn 65 Euro inmiddels qua prijs prestatie toch wel één van de betere abbo's in handen heeft nu en was het niet voor aansluitkosten en modem zat ik er nu waarschijnlijk ook. Voorlopig kijk ik het dan maar nog even aan.
Triple-D schreef op 28 maart 2004 @ 15:37:
erg jammer

1x per week aanzetten is dus wel genoeg om je ip te behouden?
Yep.
Gepperd schreef op 29 maart 2004 @ 18:46:
Nou de modem is omgewisseld hoor van Lancity naar een Motorola SurfBoard..

Helaas niet de nieuwe snelheid :( Wel een snelheid die achteruit gegaan is ten opzichte van de Lancity :( Bij snelheid test van UPC is duidelijk te zien dat het stroompjes gewijs binnenkomt.. dus ff een grote slok dan ff niks..en weer een slok en weer ff niks.. nou weet ik dat dat komt doordat de snelheid beperkt wordt door enkele milliseconden de verbinding dicht te knijpen en weer open te zetten.. Maar bij de Lancity merkte ik hier niks van?
Lancity valt er ook niks te cappen en dus merk je daar ook niks volgens mij. (ben geen expert maar hogere snelheden waren niet haalbaar vanwege de specs/protocollen, toch ?). Wat dat cappen op de motorola betreft die zou je maar één keer moeten merken en wel aan het begin maar daarna zou het toch vrij constant moeten zijn, tenzij capaciteits tekorten of troubles met het signaal of zo. Heb je geen buur of zo om te checken of dat bij hem ook zo gaat ?

ps. En lagere snelheid en hikjes, dat wordt bellen denk ik dan hehe

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd

Gepperd

Burp!

Het was geen monteur maar gewoon een Cable 1 koerier.. Ik dacht laat ik maar niet naar de bekende weg vragen, en het bekend antwoord krijgen "Ik wissel alleen de modems om, verder weet ik van niks"..

De snelheid is nu rond de 145 Kb/Sec is niet iets waar de helpdesk zich druk omgaat maken..:) Maar het was dus gewoon sneller zo rond de 170, kan natuurlijk ook zijn dat het gewoon in ene drukker is geworden..test het nog wel een paar keer..
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 19:02:
[...]

hehe, je hebt hem al :P Wist die monteur je dit niet te melden trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd

Gepperd

Burp!

Ik wil niet offtopic raken, maar doe het toch even snel:

Ik gebruik WinXP firewall, toen ik nog lancity had was alles Stealth (bij de Shields up test van www.grc.com)
Nu test ik het nogmaals maar met nieuwe modem:
Alles closed (dus niet stealth)
en SSH staat open!

Heel stom van me: Auto Config tool had de Proxy van Chello aangezet die ik normaal gesproken dus niet gebruik. Dan is het dus logisch dat een ander IP zichtbaar is..

[ Voor 61% gewijzigd door Gepperd op 29-03-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer een tijdje 250kb/sec down en 45 kb/sec up :)

Terrayon (4 lampjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Leeuwarden met motorola modem nog steeds geen nieuwe snelheden, iemand enig idee wanneer ze komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

:X
dr.lowtune schreef op 26 maart 2004 @ 18:18:
Je bedoelt: Bezint, eer je aan Chello begint :*)

/Flauw B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

DataBeest schreef op 27 maart 2004 @ 14:09:
[...]

Hier COM21 Gelderland (Wezep) Is vlakbij :P ook nog nix te merken. Ik heb zo'n dikke COM21 in de kelderkast staan, is een ComPort 1000 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte chello abonnee,

Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.

Tot het einde van de maand zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64 Kbps voor zowel het up- als het download verkeer. Alle onderdelen van de chello dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

YEAH ! deze mail heb ik nu al 3 x gekregen
en ik merk er nix van :D
ondertussen download ik nog lekker met 240kb per seconde
en upload ik met 40kb per seconde :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Waarom nog allemaal bij Chello blijven met al dat gekloot, neem een kpn budget telefoonlijntje voor €9,47 neem daarnaast een 8mb down/1mb up adsl lijn bij Speedxs voor €57,25. Maakt bij elkaar €66,72 en je hebt nooit meer gezeik met limieten. Dat kennen ze nl. niet bij Speedxs !! _/-\o_

PS ik ben geen medewerker bij ze, ben alleen uiterst tevreden.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chingy

Leuk voor je nu, maar aangezien dit systeem nog niet zo lang in gebruik is denk ik dat je niet echt lang hoeft te wachten of het wordt daadwerkelijk teruggezet. Met ander woorden, ken nooit lang goed gaan dit.
fulgore schreef op 29 maart 2004 @ 20:34:
Waarom nog allemaal bij Chello blijven met al dat gekloot, neem een kpn budget telefoonlijntje voor €9,47 neem daarnaast een 8mb down/1mb up adsl lijn bij Speedxs voor €57,25. Maakt bij elkaar €66,72 en je hebt nooit meer gezeik met limieten. Dat kennen ze nl. niet bij Speedxs !! _/-\o_

PS ik ben geen medewerker bij ze, ben alleen uiterst tevreden.
Ook SpeedXS kent limieten en wel in de vorm van FUP, al liggen die wel hoger dan bij chello nu. Daarnaast wordt behoorlijk prijzig als je van newsservers houdt. Wel leuk qua snelheidsalternatief maar goeikoper hoeft het niet uit te vallen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hee ik heb hier in eindhoven het upgegrade mailtje gekregen :)

alleen merkt ik het maar half, upload 30kb/s :)
download opeens maar 125kb/s :? :(

nou ja binnnekort eerste cd-s maar es uppen, kijken of dat nu beter gaat :)

ps chingy had ik al na 13 dagen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die motorola op een rare manier limiteert was ik ook al achter, een vriend van me heeft precies hetzelfde.. loopt gewoon niet stabiel, ik heb hiero ook nog zo een motorola staan en dat loopt ook niet constant.
Lancity was wat dat betreft wel beter ja, en die had ook nog eens een lagere ping 1 a 2 ms binnen nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd

Gepperd

Burp!

Ja komt allemaal erg onstabiel over..haal zo rond de 130-140 terwijl dat dus vroeger 160-170 was.. De pingtijden zijn inderdaad omhoog gegaan, een ping naar www.chello.nl koste eerst zo rond de 2 - 3 ms. Nu zo rond de 6- 7 ms..

Wil me lancity terug! Hopelijk gaan de snelheden omhoog bij die verhoging zodat het elkaar opheft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op 29 maart 2004 @ 20:11:
[...]

Hier COM21 Gelderland (Wezep) Is vlakbij :P ook nog nix te merken. Ik heb zo'n dikke COM21 in de kelderkast staan, is een ComPort 1000 dacht ik.
Hier COM21 Gelderland ('t Harde) Is nog vlakkerbij :P Maar ook hier nog nix te merken :( Helaas.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 12:04:
[...]

Hier COM21 Gelderland ('t Harde) Is nog vlakkerbij :P Maar ook hier nog nix te merken :( Helaas.........
Ik vrees dat wij, Oldebroek en omgeving over 2 of 3 maand ineens allemaal op dezelfde dag een telefoontje krijgen dat ons modem omgeruild moet worden...

Ik zet nu steeds elke dag mijn modem aan en uit om te kijken of er al wat is veranderd maar daar stop in nu maar mee.

PS. Ik hoop eigenlijk mijn oude modem te behouden, heb namelijk een vast IP die erg makkelijk te onthouden is :)

Mijn vriendin heeft ook een vast ip bij een andere provider (kabel) en die is nóg makkelijker, namelijk 1 segment komt 2x voor (laatste segment).

We weten elkaars IP dus gewoon uit ons hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:39:

Ook SpeedXS kent limieten en wel in de vorm van FUP, al liggen die wel hoger dan bij chello nu. Daarnaast wordt behoorlijk prijzig als je van newsservers houdt. Wel leuk qua snelheidsalternatief maar goeikoper hoeft het niet uit te vallen.
Ejm, Speedxs heeft geen FUP meer, tis nu ECHT onbeperkt, En wat de newsserver betreft, daar heb je gelijk in, echter voor een accountje van 25GB voor 8,95 per maand en de rest Bittorrent heb ik genoeg.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
fulgore schreef op 30 maart 2004 @ 13:36:
[...]

Ejm, Speedxs heeft geen FUP meer, tis nu ECHT onbeperkt, En wat de newsserver betreft, daar heb je gelijk in, echter voor een accountje van 25GB voor 8,95 per maand en de rest Bittorrent heb ik genoeg.
Lees de voorwaarden voor de lol eens :z
Aanhangsel: Fair Usage Policy
Voor het gebruik van de SpeedXS diensten geldt een Fair Usage Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die u gebruikt. Dit houdt ook in dat SpeedXS kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer gebruikt dan het gemiddelde voor de betreffende dienst. Dit heeft als voordeel dat u best af en toe veel data kunt verzenden en ophalen, zolang uw gemiddelde dataverkeer over langere periodes niet significant hoger is dan dat van andere gebruikers. Als SpeedXS een vaste maandelijkse limiet zou instellen zou dat inhouden dat u een extra rekening zou krijgen voor alles boven die limiet. Dit is niet iets dat SpeedXS wil doen.
Een reden dat wij niet werken met een vaste limiet is dat wij hiervoor extra servers zouden moeten inzetten om dit bij te houden. Uiteraard kost dit geld. Wij gebruiken dit geld echter liever om u beter en sneller Internet aan te bieden. Als, in de opinie van SpeedXS Internet, de klant de bepaling van deze FUP heeft overschreden, behouden wij ons het recht voor uw diensten te blokkeren.
Hun hebben dus net zo goed een vage FUP als Chello. :z
Wat op hun website staat bij de productomschrijving (dataverkeer: onbeperkt) is pure misleiding. :{

Trouwens, als je dan toch overstapt zou ik toch voor een kwaliteit-ISP gaan ipv SpeedXS.

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 30-03-2004 13:58 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
fulgore, we hebben het hier over Chello; zou je je Speedxs verkoop praat ergens anders willen posten? Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Zo, net terug uit het UPC-service centrum te Nijmegen, alwaar ik mijn modem heb ingeleverd. Die werd in een doos gestopt en bij een stapel van dezelfde soort dozen gezet. Er stonden minstens 10 van die dozen en volgens mij waren dat allemaal ingeleverde modems >:)

Ik moest (uiteraard ;) ) een poosje wachten voor ik aan de beurt was en (toeval :? ) van de 8 mensen voor mij waren er 6 aanwezig om te klagen dat hun snelheid was afgeknepen. De een had volgens eigen zeggen nog nooit een bestand groter dan 50MB gedownload en deed niets anders dan surfen en mailen en die was dus afgeknepen. De volgende was afgeknepen, maar had nog nooit een waarschuwingsmail gehad, even later was er iemand die bijna elke dag een waarschuwingsmail kreeg, zelfs na een week lang het modem uit te hebben gehad (hmz, dat verklaart misschien waar de mails van de persoon ervoor gebleven zijn ;) ) en zo ging het dus door.
Misschien verbeelding, maar ik had het gevoel dat de rij wachtenden achter mij me enigsinds jaloers aankeek toen ik mijn modem inleverde.
Natuurlijk is het UPC verhaal nog niet ten einde, want ik had onmiddelijk gezeik over mijn borg. Omdat ik ook geen kabel bij UPC meer heb (ja, ik ben dus helemaal van dat bedrijf verlost \0/ ) konden ze het bedrag niet zomaar terugstorten op mijn rekening, omdat ik uit het bestand ging. Ik zou echter nog wel een eindnota krijgen die van mijn rekening af werd geschreven.... Uhm... als jullie dat nog wél kunnen, waarom kun je die borg dan níet storten?
Ik moest dan maar bellen dat ze die eindnota terug moesten verrekenen met mijn borg en moesten terugstorten. (Huh? Ze konden toch juist nix op mijn rekening storten??)
Het blijft een debiel bedrijf. Ik storneer dus gewoon de eerste de beste afschrijving die ze van mijn rekening doen en ontzeg dan meteen UPC de toegang tot mijn rekening. Daarna mag UPC dan best berekenen wat ze nog van mij krijgen en dan wil ik ze dat best betalen, maar ik hou de touwtjes liever zelf in handen...

UPC-meneer: Ik snap ook niet waarom u ineens afgeknepen wordt hoor. UPC hanteert een FUP en die is behoorlijk ruim. ( :? )
UPC-klant: Maar wat moet ik nu doen dan?
Whuzz: Overstappen op ADSL >:)
UPC-Klant: :D
UPC-Meneer: :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gepperd schreef op 30 maart 2004 @ 09:13:
Ja komt allemaal erg onstabiel over..haal zo rond de 130-140 terwijl dat dus vroeger 160-170 was.. De pingtijden zijn inderdaad omhoog gegaan, een ping naar www.chello.nl koste eerst zo rond de 2 - 3 ms. Nu zo rond de 6- 7 ms..

Wil me lancity terug! Hopelijk gaan de snelheden omhoog bij die verhoging zodat het elkaar opheft..
err :

ping tijden naar de gateway hier 30 / 40 ms..... chello.nl iets hoger...altijd al geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataBeest schreef op 30 maart 2004 @ 13:57:

Hun hebben dus net zo goed een vage FUP als Chello. :z
Wat op hun website staat bij de productomschrijving (dataverkeer: onbeperkt) is pure misleiding. :{
Da bedoelk, maar FUP of AUP zit wel een verschil in. FUP pakt het gemiddelde (en dat ken nogal verschillen hier en daar) terwijl AUP blijkbaar met vaste waarden werkt. En vaag is sie niet meer classic 50GB en Plus (of Extra hoe dat ding ook heet) 100GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:01
Fairy schreef op 30 maart 2004 @ 12:16:
[...]

Ik vrees dat wij, Oldebroek en omgeving over 2 of 3 maand ineens allemaal op dezelfde dag een telefoontje krijgen dat ons modem omgeruild moet worden...

Ik zet nu steeds elke dag mijn modem aan en uit om te kijken of er al wat is veranderd maar daar stop in nu maar mee.

PS. Ik hoop eigenlijk mijn oude modem te behouden, heb namelijk een vast IP die erg makkelijk te onthouden is :)

Mijn vriendin heeft ook een vast ip bij een andere provider (kabel) en die is nóg makkelijker, namelijk 1 segment komt 2x voor (laatste segment).

We weten elkaars IP dus gewoon uit ons hoofd :)
Waarom zou je IP veranderen bij een ander modem? Ik heb wel eens een nieuw modem gehad (was kapot door de bliksem), maar IP bleef hetzelfde.

Er is btw in Wezep weer ruimte bij de telefooncentrale om ADSL aan te sluiten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Gepperd schreef op 30 maart 2004 @ 09:13:
De pingtijden zijn inderdaad omhoog gegaan, een ping naar www.chello.nl koste eerst zo rond de 2 - 3 ms. Nu zo rond de 6- 7 ms..
Tja, je kunt natuurlijk ook echt gaan ZOEKEN om iets om over te zeuren... De pingtijden zijn 4 ms hoger... Whooh wat erg. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd

Gepperd

Burp!

Nou ik zit er heel erg mee, zit in een diepe put door die 4 ms meer >:)

haha.. Ik bedoelde het ook meer ter illustratie dat pingtijden bij Lancity inderdaad lager waren.. Gaat me om de snelheid die ik nu opeens niet haal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
argh..

Sinds vandaag klapt sinds lange tijd steeds mijn Com21 modem (gelderland) offline, knipperen de lampjes ff oranje/groen om vervolgens weer online te komen

maar helaas nogsteeds geen upgrade hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
eL_Jee schreef op 30 maart 2004 @ 16:48:
Er is btw in Wezep weer ruimte bij de telefooncentrale om ADSL aan te sluiten :*)
[/sub]
Maar nog steeds geen BBned (We krijgen binnenkort schotel en dan zou UPC er wel eens helemaal uit kunnen gaan. Ik wil graag Demon :) )

Hier ook nog geen nieuwe snelheden. Heeft iemand al eens gebeld om te informeren naar de data voor wezep? Maart is nl. morgen afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nou vandaag nog even een testje gedaan:
Bestandsgrootte: 521 Kbytes
Benodigde tijd: 48.6 seconden
Maximum upload snelheid voor chello classic: 384 Kbit/sec
Behaalde upload snelheid: 86 Kbit/Sec
10.7 KByte/sec
1.3 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: zeer laag
Deze upload heb ik zo'n beetje altijd al en toen vond ie het uitstekend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

G-PHREAK schreef op 30 maart 2004 @ 17:10:
Sinds vandaag klapt sinds lange tijd (...)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
ehm.. oftwel.. dat kwam eerder bijna nooit voor en sinds vandaag wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

G-PHREAK schreef op 30 maart 2004 @ 17:29:
ehm.. oftwel.. dat kwam eerder bijna nooit voor en sinds vandaag wel :P
Ik had altijd al om de zoveel dagen dat de boel een keer plat ging. De lampjes op het modem gingen als een gek te keer. Ststuslampje was gewoon groen en de send en recieve lampjes branden bijna 100% van de tijd groen, alsof er gigantisch veel data werd verstuurd, alleen was dat dus niet zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Zijn er nou ook mensen die eerst een Terayon Terapro hadden, en na de snelheidsverhoging een nieuwe modem hebben gekregen?
Of worden die Teraprutbakken modems niet meer vervangen? :/

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in arnhem en heb een terrapro modem. Had 2 weken geleden mooie nieuwe snelheden, had 270kb/s down en 45kb/s up. Maar haal nu sinds een paar dagen nog maar 150kb/s down en 30b/s up :S Vraag me toch af wat chello aan het doen is. Mijn download snelheid is gewoon slechter geworden dan dat die was voor de snelheidsverhoging :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 18:48:
Ik woon in arnhem en heb een terrapro modem. Had 2 weken geleden mooie nieuwe snelheden, had 270kb/s down en 45kb/s up. Maar haal nu sinds een paar dagen nog maar 150kb/s down en 30b/s up :S Vraag me toch af wat chello aan het doen is. Mijn download snelheid is gewoon slechter geworden dan dat die was voor de snelheidsverhoging :S
Simpel, er worden steeds meer abbo's verhoogd, dus de capaciteit wordt steeds vaker te weinig en dus haal jij je maximale snelheid niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Whuzz schreef op 30 maart 2004 @ 18:58:
[...]

Simpel, er worden steeds meer abbo's verhoogd, dus de capaciteit wordt steeds vaker te weinig en dus haal jij je maximale snelheid niet meer...
Dat zou betekenen dat anderen wel een hogere snelheid moeten hebben, anders kan het niet.

Lijkt me sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op 30 maart 2004 @ 19:13:
[...]

Dat zou betekenen dat anderen wel een hogere snelheid moeten hebben, anders kan het niet.

Lijkt me sterk..
Zo sterk is dat niet, want je deelt gewoon de totale hoeveelheid met z'n alle.

IEDEREEN wordt dan langzamer daar...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 19:16:
[...]

Zo sterk is dat niet, want je deelt gewoon de totale hoeveelheid met z'n alle.

IEDEREEN wordt dan langzamer daar...
hoe kan dat nou? Dat kan alleen als er meer mensen tegelijk aan het downloaden zijn. Maar het lijkt me sterk dat dat gedrag veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op 30 maart 2004 @ 19:37:
[...]

hoe kan dat nou? Dat kan alleen als er meer mensen tegelijk aan het downloaden zijn. Maar het lijkt me sterk dat dat gedrag veranderd.
Meer mensen gaan sneller downen, en daar wordt het netwerk trager van. Wel evenveel mensen maybe maar wel allemaal mensen die sneller downen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

...tenzij er capaciteit wordt bijgekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op 30 maart 2004 @ 20:00:
...tenzij er capaciteit wordt bijgekocht...
ja en gaan ze dat doen.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dat mogen we toch aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saedbanken schreef op 30 maart 2004 @ 17:50:
Zijn er nou ook mensen die eerst een Terayon Terapro hadden, en na de snelheidsverhoging een nieuwe modem hebben gekregen?
Of worden die Teraprutbakken modems niet meer vervangen? :/
Nope worden niet vervangen en zou ook niet weten waarom :? Het was 155/14 en nu 250/30 dus best tevree eigenlijk. Van eventuele opstoppingen doordat iedereen nu die verhoging krijgt (of heeft) inmiddels heb ik nog niks van gemerkt. Blijkbaar hebben ze hier genoeg capaciteit legge hehe B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:17:
Geachte chello abonnee,

Tot het einde van de maand zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64 Kbps voor zowel het up- als het download verkeer. Alle onderdelen van de chello dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Wat voor modem heb jij? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Doet er iemand mee aan de 10mbit up- en down test van UPC? (1-april grap?)

[ Voor 24% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-03-2004 22:29 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Ja ik heb het maar gedaan. Boeie als het 1 april grap is :D

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 19:47:
[...]

Meer mensen gaan sneller downen, en daar wordt het netwerk trager van. Wel evenveel mensen maybe maar wel allemaal mensen die sneller downen :)
Toch apart dan dat down trager is dan voor de verhoging... Hopenlijk komen er nog wat betere snelheden dan nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Bergen schreef op 30 maart 2004 @ 20:32:
Dat mogen we toch aannemen?
De naïviteit van de nog in UPC gelovende klant! Hoe puur en ongeschonden nog! :o >:)

Ze kopen pas extra capaciteit in als het écht niet anders kan. Voorlopig het enige doel slechts: nieuwe klanten werven en voorkomen dat er teveel klanten naar ADSL overstappen. Daarom zijn de snelheden (theoretisch) verhoogd. Puur omdat dat leuk staat in je reklame campagne. Tegelijkertijd hebben ze de datalimieten gehalveerd, omdat het anders geld gaat kosten. En dat is niet de bedoeling.
UPC moet geld verdienen. Veel geld, want ze hebben nogal een bodemloze put te vullen daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zeg je inderdaad wat want echt veel geld hadden ze idd niet. Weet trouwens niet hoe de financiele situatie er nu voorstaat maar ze konden wel wat extra gebruiken had ik begrepen. Wat die theoretische snelheid betreft is idd echt een theoretische want 2560 Kb zou delen door 8 = 320 min overhead van pakweg 10% ongeveer 275 kunnen zijn. En aangezien we met meerdere op hun netwerkje komen we desondanks tussen de 200 en 250 (afhankelijk van het tijdstip) in de meest gunstigste situatie. De upload vind ik persoonlijk een beetje jammer wat daar verwachte ik van 14 naar 14x3 is ongeveer 40 Kb te gaan en mag blij zijn als ik de 30 haal.

Ik had: 1536/128 = 192/16 (moet nog overhead af) maar was in praktijk <155/14
Ik heb: 2560/384 = 320/48 (moet nog overhead af) maar is in praktijk <250/30

Al met al toch nog redelijk tevree aangezien we op een shared medium zitten maar geeft wel duidelijk het verschil tussen de cijfertjes in advertenties en praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 03:21:
Al met al toch nog redelijk tevree aangezien we op een shared medium zitten maar geeft wel duidelijk het verschil tussen de cijfertjes in advertenties en praktijk.
Over dat shared medium, ik denk dat dat wel meevalt. De overbrengingswaarde (zo heet dat toch?) is bij ADSL een stuk hoger dan bij kabel. Bij ADSL heb je wel 1 lijn naar de centrale, maar vanaf dat punt deel je je snelheid ineens met 25 man, en bij kabel deel je 1 coax maar heb je een, voor zover ik begrepen heb, een frequentiegebied voor jezelf waar niemand anders in kan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:45

BioHazard

*\o/*

Ik heb eigenlijk nog NIEMAND gezien met upgraded PLUS snelheden? :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Fairy schreef op 31 maart 2004 @ 11:25:
Over dat shared medium, ik denk dat dat wel meevalt. De overbrengingswaarde (zo heet dat toch?) is bij ADSL een stuk hoger dan bij kabel. Bij ADSL heb je wel 1 lijn naar de centrale, maar vanaf dat punt deel je je snelheid ineens met 25 man, en bij kabel deel je 1 coax maar heb je een, voor zover ik begrepen heb, een frequentiegebied voor jezelf waar niemand anders in kan storen.
En dan? Dan kom je bij Chello in de centrale, en vanaf daar heb jij zeker ook een eigen frequentie gebied op de transatlantische backbones? |:(
De situatie is bij kabel precies hetzelfde hoor. Vanaf het moment dat je bij de 'centrale' van Chello aankomt moet je de bandbreedte daar delem met iedereen die op dat moment via Chello aan het internetten is. En als ze daar te weinig bandbreedte voor inkopen, dan zit dáár de bottleneck.

Ik heb 6 jaar Chello gehad en in die tijd was altijd een duidelijke golfbeweging zichtbaar. Het ging een poosje redelijk goed, dan kwamen er meer klanten bij en werd de ingekochte bandbreedte al snel weer te weinig. Dat ging zo door tot het weer klachten ging regenen bij Kassa, Radar, enz, en dan kochten ze weer wat bandreedte bij en begon het verhaal opnieuw. En zo gaat het nu nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bi0Hazard schreef op 31 maart 2004 @ 11:36:
Ik heb eigenlijk nog NIEMAND gezien met upgraded PLUS snelheden? :X 8)7
Zijn er wel, maar ze halen deze snelheid niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Whuzz schreef op 31 maart 2004 @ 11:40:
[...]

En dan? Dan kom je bij Chello in de centrale, en vanaf daar heb jij zeker ook een eigen frequentie gebied op de transatlantische backbones? |:(
De situatie is bij kabel precies hetzelfde hoor. Vanaf het moment dat je bij de 'centrale' van Chello aankomt moet je de bandbreedte daar delem met iedereen die op dat moment via Chello aan het internetten is. En als ze daar te weinig bandbreedte voor inkopen, dan zit dáár de bottleneck.

Ik heb 6 jaar Chello gehad en in die tijd was altijd een duidelijke golfbeweging zichtbaar. Het ging een poosje redelijk goed, dan kwamen er meer klanten bij en werd de ingekochte bandbreedte al snel weer te weinig. Dat ging zo door tot het weer klachten ging regenen bij Kassa, Radar, enz, en dan kochten ze weer wat bandreedte bij en begon het verhaal opnieuw. En zo gaat het nu nog steeds.
Dat bedoel ik niet. Er wordt heel vaak gesuggereerd dat, en helaas hoor ik het ook vaak collega's zeggen dat je met ADSL een eigen lijn hebt, maar dit is grote onzin, met zowel ADSL als met kabel kom je uiteindelijk op een gedeeld netwerk (ja doh anders zit je alleen online :P ).

Ik heb ook collega's die hebben bewust ADSL genomen met iets van 1024 kbit downstream en die denken dat dat sneller is omdat ze niet op een gedeeld netwerk zouden zitten. Je kunt 1000x proberen om het tegendeel aan te tonen maarja, na 5 keer uitleggen heb ik het maar zo gelaten.

[ Voor 1% gewijzigd door Fairy op 31-03-2004 11:48 . Reden: mbit <> kbit :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:17:
Geachte chello abonnee,

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Ook 3x gehad.
Ben maar overgegaan op Chello Plus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Fairy schreef op 31 maart 2004 @ 11:45:
Dat bedoel ik niet. Er wordt heel vaak gesuggereerd dat, en helaas hoor ik het ook vaak collega's zeggen dat je met ADSL een eigen lijn hebt, maar dit is grote onzin, met zowel ADSL als met kabel kom je uiteindelijk op een gedeeld netwerk (ja doh anders zit je alleen online :P ).

Ik heb ook collega's die hebben bewust ADSL genomen met iets van 1024 kbit downstream en die denken dat dat sneller is omdat ze niet op een gedeeld netwerk zouden zitten. Je kunt 1000x proberen om het tegendeel aan te tonen maarja, na 5 keer uitleggen heb ik het maar zo gelaten.
Als die collega's een 1024 kbit downstream hebben en dat ook daadwerkenlijk halen, dan hebben ze toch (praktisch gesproken) gelijk? Dan krijgen ze de maximale snelheden die bij hun abonnement horen, prima. Ik heb hetzelfde met Demon nu. 2048/1024 en die snelheden haal ik ook.
Het probleem met Chello is dat ze de snelheden omhoog gooien, terwijl het netwerk niet eens fatsoenlijk overweg kon met de oude snelheden. Hoge pings, downloads die in de avonduren instorten, enz enz.
Om de schade maar wat te beperken hebben ze tegelijkertijd de datalimieten gehalveerd, maar het blijft een feit dat veel mensen klagen dat ze de nieuwe snelheden niet kunnen benutten.
En reken maar dat Chello dat van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelderland, Nijkerk, COM21,
volgens jullie berichten zouden ze het toch rond eind maart gaan verhogen??
Ik heb hier nog niks van gemerkt. ik download nu rond de 180 kb/s en dat DEED ik ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelderland, Com21.

Geen upgrade. Net gebeld met chello om die f*ckin' lam*rs eens te vragen hoe het zat. Het antwoord van de betreffende KNEUS was : geen idee, misschien binnen de komende twee maanden. De huidige planning, zoals wij die kennen is niet meer geldig. Op dit moment doen ze alleen nog de grote steden, volgens de betreffende chellomo. Wat betreft Gelderland, Com21 is er dus geen verwachting tot over 2 maanden....
Fijne mensen. Ik kap ermee...na meer dan 3 jaar klant zijn. Het kon de betreffende medewerker schijnbaar geen ruk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
hier 5 jaar lid en die idioten kunnen de boom in.. ik stap over op adsl

Ik dacht eind maart snelheidsverhoging te krijgen.. nee inplaats daarvan krijg ik alleen maar weer instabielere verbinding en slechte upload

die sukkels verdienen ons geld niet..
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.