Nieuwe snelheden Chello officieel bevestigd [deel II]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 1.301 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was al van tevoren bekend dat COM21 users pas rond juli in aanmerking kwamen en laat me raden toen jij zei "Ik stop ermee ik heb het helemaal gehad" zei de persoon van de helpdesk : "Dat kan meneer" Meer een kwestie van beleefd blijven denk ik dan hehe. :P

Ze zijn tenslotte niet verplicht jou als eerste te upgraden. Gewoon netjes afwachten net als iedereen maar dat wil je blijkbaar niet. En planningen .. ach .. hoe vaak worden wel niet van planningen afgeweken ? Daar zijn planningen juist voor, ze geven een indicatie. Komen ze in een gebied grotere troubles tegen dan voorspeld zullen ze die toch eerst moeten oplossen voordat ze ergens anders heen kunnen. Weet natuurlijk niet wat je gezegd heb en op wat voor toon maar het kan hem inderdaad waarschijnlijk inderdaad weinig schelen. Tis niet zijn taak om klanten vast te houden denk ik dan.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zit in centrum Eindhoven nogsteeds met de oude bandbreedte specs :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 14:41:
Het was al van tevoren bekend dat COM21 users pas rond juli in aanmerking kwamen en laat me raden toen jij zei "Ik stop ermee ik heb het helemaal gehad" zei de persoon van de helpdesk : "Dat kan meneer" Meer een kwestie van beleefd blijven denk ik dan hehe. :P
Ik heb toen verdomme een compleet overzicht gezien waarop het voor elke regio beschreven stond

en voor gelderland - com 21 zou het eind maart zijn

maar zoals altijd kan je bij chello nergens van op aan

enige waar je bij hun zeker van kan zijn i dat ze elke maand 50 euro van je rekening afschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 14:41:
Ik heb de betreffende meneer gevraagd of hij enig uitspraak kon doen over een planning....toen zei hij : DIE HEBBEN WE NIET . Toen vroeg ik hem : er is vast iemand die die planning wel heeft. Antwoord was: Nee
Dan zijn er 2 opties :
a Chello is dermate onproffesioneel dat ze echt geen planningen hebben
b De meneer loog, hij wilde gewoon niets laten weten over een planning.

Antwoord a kan ik meer dan inkomen, daar zie ik ze wel voor aan. Antwoord b is niet acceptabel, om welk reden dan ook, je liegt niet, dan ben je overigens wat mij betreft ook een oplichter, maar dat zijn ze ook.

De strategie van chello is geweest : ow, kut wij moeten ook maar gauw eens zo'n snelheids verhoging doen, want onze klanten lopen allemaal weg naar veel snellere netwerken. Hmmmm, dat krijgen we niet op tijd voor elkaar, laten we dan maar alvast roepen dat er heel gauw een snelheidsverhoging komt, misschien blijven ze dan nog even hangen. En als we dan onze afspraken niet nakomen, dan zeggen we gewoon weer dat het nog maar heel eventjes duurt. Nette manier van met je klanten omgaan, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:47
centrum amsterdam,
nogsteeds oude snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 14:52:
[...]

Ik heb de betreffende meneer gevraagd of hij enig uitspraak kon doen over een planning....toen zei hij : DIE HEBBEN WE NIET . Toen vroeg ik hem : er is vast iemand die die planning wel heeft. Antwoord was: Nee
Dan zijn er 2 opties :

Antwoord a kan ik meer dan inkomen, daar zie ik ze wel voor aan. Antwoord b is niet acceptabel, om welk reden dan ook, je liegt niet, dan ben je overigens wat mij betreft ook een oplichter, maar dat zijn ze ook.
Als ze die niet hebben lijkt het me helemaal duidelijk of het klopt inmiddels niet meer dus hebben ze ook geen planning ;) . Dat heb je eenmaal met grote migraties en kan je weinig doen dan gewoon afwachten. Van oplichting is pas sprake zodra er niets van de voorgenomen snelheidsverhoging blijkt uit te komen maar daarover valt tijdens de migratie zelf uiteraard nog niks van te zeggen. Beetje voorbarige stelling dus.
De strategie van chello is geweest : ow, kut wij moeten ook maar gauw eens zo'n snelheids verhoging doen, want onze klanten lopen allemaal weg naar veel snellere netwerken. Hmmmm, dat krijgen we niet op tijd voor elkaar, laten we dan maar alvast roepen dat er heel gauw een snelheidsverhoging komt, misschien blijven ze dan nog even hangen.
Hehe, hier hoort toch ietwat nuance bij hoor. Chello vond het blijkbaar eerst nodig om het aantal abbo's te verhogen 1 naar 3 (inmiddels 4). BBNed vond het nodig hun upload te verhogen naar 1Mb. KPN (de domste van allemaal) dacht daarna slim te zijn om hun gegarandeerde snelheden ook te verhogen en toen dat niet gunstig uitpakte qua prijs prestatie volgde een 2e ronde. Bij de ADSL boeren vond er verder een prijzenslag plaats waarna Chello besloot om snelheids aanpassingen te gaan doen. Helemaal zo gek nog niet gezien de markt situatie.
En als we dan onze afspraken niet nakomen, dan zeggen we gewoon weer dat het nog maar heel eventjes duurt. Nette manier van met je klanten omgaan, inderdaad.
Hoezo afspraken ? Ze hebben helemaal geen afspraak met je gemaakt alleen gezegd dat ze bezig zijn met migreren en volgens mij zijn ze dat nog steeds. Gewoon afwachten dus ipv van klagen steeds over iets wat nog niet is uitgevoerd.
Hertog_Martin schreef op 31 maart 2004 @ 14:47:
[...]

Ik heb toen verdomme een compleet overzicht gezien waarop het voor elke regio beschreven stond

en voor gelderland - com 21 zou het eind maart zijn

maar zoals altijd kan je bij chello nergens van op aan
Tja zoiets heet teleurstelling en helaas komen die in het leven nogal voor en niet alleen bij Chello. Dat het dan behoorlijk .UT voor je is kan ik me wel voorstellen maar de afgelopen 3 jaar heb je blijkbaar ook overleeft dus kunnen die paar maanden er ook nog wel bij.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lichtenvoorde (achterhoek/gelderland) COM21 - Steeds zelfde snelheden.

Heb toch vaak redelijk in de buurt gezeten van de 192 kb/sec. Maar meestal wel rond de 155.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op 31 maart 2004 @ 14:38:
Ik dacht eind maart snelheidsverhoging te krijgen.. nee inplaats daarvan krijg ik alleen maar weer instabielere verbinding en slechte upload
Het hele dorp heeft hier al sinds begin maart nieuwe snelheden behalve ik (ik heb een motorola modem :|) Echt schandalig, ik betaal dus nu al een maand veel te veel. Verbinding wordt ook steeds slechter, haal nu nog maar een upload snelheid van 7-8 kb/s (chello classic)

[edit]
ff die chello-snelheids test gedaan:
Behaalde download snelheid: 737 Kbit/sec 92.2 KByte/sec
Conclusie: Op dit moment heeft u een redelijk goede download snelheid

heel redelijk ja :X :r

[ Voor 17% gewijzigd door Keizer op 31-03-2004 15:53 ]

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 15:02:
Tja zoiets heet teleurstelling en helaas komen die in het leven nogal voor en niet alleen bij Chello. Dat het dan behoorlijk .UT voor je is kan ik me wel voorstellen maar de afgelopen 3 jaar heb je blijkbaar ook overleeft dus kunnen die paar maanden er ook nog wel bij.
En dankzij die instelling kan Chello het keer op keer weer maken om wanprestaties te leveren. De standaard Chello-klant is al murw en afgestompt door de aanhoudende ellende. En telkens weer de beloftes van Chello. "Nu wordt het beter. Het wordt sneller. We gaan klantgerichter te werk. We hebben de boel gesaneerd, nu kunnen we vooruit, enz enz. Ik trapte er ook in 6 jaar lang. Nog even volhouden en dan komt het allemaal goed. Of niet natuurlijk.
Ben nu 2 maanden weg bij Chello en het internetten is nog nooit zo lekker gegaan. Aansluiten ging keurig, ik haal de snelheden die beloofd werden, de paar downtimes díe er waren, waren allemaal keurig aangekondigd en het ene probleempje dat ik had werd direct, binnen de beloofde termijn, opgelost.

Chello download (avonduren) ~100 KB/sec
Huidige download (avonduren) ~200 KB/sec
Chello upload ~ 14 KB/sec
Huidige upload ~ 85 KB/sec
Chello ping ~ 80 ms
Huidige ping ~ 15 ms

En dan heb ik het maar niet over downtime...
je moet ergens een grens trekken, het houd een keer op. En dan is het 'daaag Chello' :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:01
Ik kreeg deze maand mijne eerste "Uw bent over uw datalimiet" mailtje..

Zat pas op 17Gb.. tss

Ik heb chello Classic..

Actions speak louder than words

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
bolluserectus schreef op 31 maart 2004 @ 16:02:
Ik kreeg deze maand mijne eerste "Uw bent over uw datalimiet" mailtje..

Zat pas op 17Gb.. tss

Ik heb chello Classic..
Hmzz, ik kreeg bij 27 gig (chellodatagebruik meting) een meeltje dat ik over de 50 % van me datagebruik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Snelheid is hier nu ook omhoog sinds maandag :D
heb btw. een Terayon Terapro (grijs) USDOCSIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Exirion schreef op 31 maart 2004 @ 14:43:
Ik zit in centrum Eindhoven nogsteeds met de oude bandbreedte specs :{
Je hebt zeker geen Terayon?. Ik zit ook in het centrum, nou ja eigenlijk in woensel, maar daar hebben we al een week de nieuwe snelheden. Zelfde geldt voor kenissen is Strijp en de Achtse Barrier.

Upload haal ik 42 Kb/s.
Download schommelt tussen 160-240, met soms wat uitschieters naar 310 ( :? )

Het is lastig om toe te geven, maar ik ben gewoon een tevreden gebruiker... :D

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Fulcrum2000 schreef op 31 maart 2004 @ 16:30:
Je hebt zeker geen Terayon?. Ik zit ook in het centrum, nou ja eigenlijk in woensel,
Ik zit in de Montgomerylaan en heb een Motorola modem. Hopelijk gaan ze snel upgraden, want ik krijg steeds meer kriebels om na 4,5 jaar Chello op ADSL over te gaan :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Com21 Angerlo Gelderland: nog niks

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Mar 31 2004 om 16:50:56 UTC+0200)

Download : 181.8 KByte/sec
Upload : 13.9 KByte/sec
Connection : 764.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op 31 maart 2004 @ 15:58:
[...]

En dankzij die instelling kan Chello het keer op keer weer maken om wanprestaties te leveren. De standaard Chello-klant is al murw en afgestompt door de aanhoudende ellende. En telkens weer de beloftes van Chello. "Nu wordt het beter. Het wordt sneller. We gaan klantgerichter te werk. We hebben de boel gesaneerd, nu kunnen we vooruit, enz enz. Ik trapte er ook in 6 jaar lang. Nog even volhouden en dan komt het allemaal goed. Of niet natuurlijk.
Ben nu 2 maanden weg bij Chello en het internetten is nog nooit zo lekker gegaan. Aansluiten ging keurig, ik haal de snelheden die beloofd werden, de paar downtimes díe er waren, waren allemaal keurig aangekondigd en het ene probleempje dat ik had werd direct, binnen de beloofde termijn, opgelost.

Chello download (avonduren) ~100 KB/sec
Huidige download (avonduren) ~200 KB/sec
Chello upload ~ 14 KB/sec
Huidige upload ~ 85 KB/sec
Chello ping ~ 80 ms
Huidige ping ~ 15 ms

En dan heb ik het maar niet over downtime...
je moet ergens een grens trekken, het houd een keer op. En dan is het 'daaag Chello' :)
Als dit mijn ervaringen waren zou ik het ook gedaan hebben. Geef je daarom groot gelijk. Heb alleen geen negatieve ervaringen met Chello gehad de afgelopen 4 jaar maar zodra Demon weer met een aanbieding komt incl gratis modem en aansluitkosten gaat ik ook over en wel om de hogere snelheden en retentie tijd van de newsservers o.a. Tot die tijd (of andere aanbiedingen) hou ik het nog wel even vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termi schreef op 31 maart 2004 @ 16:04:
[...]

Hmzz, ik kreeg bij 27 gig (chellodatagebruik meting) een meeltje dat ik over de 50 % van me datagebruik was.
Dat chello blijkbaar niet altijd kan rekenen (zo te zien met die 17 GB) blijkt wel maar 27 GB is toch wel wel meer dan de helft van 50 GB. Dus meeltje klopt iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baZzz.com
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 11:41
Wat wel handig is om voortaan te vermelden is wanneer je die mail krijgt. Ik kan me zo voorstellen dat Chello niet alleen naar het absolute verbruik kijkt, maar een trend uitrekent op basis van de periode waarin dit verkeer heeft plaatsgevonden. Stel dat je na 5 dagen al op 17 GB verkeer zit, dan is het aannemelijk dat je niet onder de 50 GB blijft in die maand. Ik zat zelf op 36 GB vorige maand en heb nooit een mailtje van ze gezien. Tevens zullen de getallen ook nog wel afhankelijk zijn van het aantal aansluitingen in je regio, dus ik snap dat Chello geen concrete getallen noemt. Wat wel een beetje raar is dat ze het over percentages hebben, maar dat is wellicht alleen maar om mensen een indicatie te geven en lang niet zo concreet als het lijkt.

En ondertussen kijkt Bas lekker koffiedik verder...

-vliegen is jezelf op de grond werpen en missen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén telefoontje leerde (eigenlijk 2 maar dat terzijde hehe) dat het niet regio gebonden is en dat Classic 50 GB betekent en Plus 100 GB. Dat het nog niet feilloos werkt geloof ik maar al te graag en klanten hierover beter informeren lijkt me ook best zinvol eigenlijk. Maar ik neem langzamerhand aan dat de helpdesk(en) hier inmiddels al enige telefoontjes over gehad moeten hebben en zou me dan niks verbazen als ze zelf een FAQ hebben opgesteld aangegaande zulke vragen. Ik kreeg iig een duidelijk antwoord hierover en heb dat uiteraard nog eens gechecked door nog eens te bellen. Meer dan die ervaring heb ik simpelweg niet maar was voor mij iig voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 19:47:
[...]

Meer mensen gaan sneller downen, en daar wordt het netwerk trager van. Wel evenveel mensen maybe maar wel allemaal mensen die sneller downen :)
Je praat jezelf tegen: Mensen gaan sneller downloaden en als gevolg daarvan wordt het langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Hier in Oldebroek ook nog steeds geen verhoging. Terwijl ik vorige week nog heb gebeld met de helpdesk die zeiden dat het er aan zat te komen. Ik kon nl. niet bij mijn mail en homepage komen.

Nu een vraagje: ik heb hier nog een Terrayon Tj720 liggen, als ik die aansluit krijg ik wel een link met chello maar moet ik het mac-adres laten leasen bij Chello. En nu meen ik dat er in het oude topic iemand was geweest die na het leasen van het mac-adres wel de hogere upload-snelheden heeft gekregen. Zal ik hem aansluiten en dan opbellen met de gok dat ik daarna nooit meer op Chello kom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
DoRRoN schreef op 31 maart 2004 @ 19:36: ik heb hier nog een Terrayon Tj720 liggen
Mmhh hoe kwam je daar ook al weer aan ;)
Volgens mij is het gewoon mogelijk hem aan te sluiten en dan naar die provi page gaan... :/

hier in Weesp nog niets gemerkt van een eventuele upgrade, zelfs geen mailtje. Wel een mailtje dat er te veel dataverkeer is.... was toen 28GB nu 40GB, maar niets meer gehoord.

[ Voor 25% gewijzigd door DiMacho op 31-03-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
ff off-topic ?!?!

Iemand al op www.chelloo.com het ericht gezien over: UPC zoekt testers voor DOCSIS 2.0 pilot

knip en plak werk:

Enige tijd geleden kondigde UPC al aan bezig te zijn met het omwisselen van een groot aantal kabelmodems.
Door deze omwissel actie zal een groot deel van het UPC netwerk de nieuwe EuroDOCSIS 2.0 standaard aan kunnen. (zie pers bericht)

Binnenkort zal er een pilot starten waaraan maarliefst 2500 testers aan mee kunnen doen! Ook de gebieden waar de modems nog niet zijn omgewisseld kunnen mee doen (kabelmodem moet dan wel worden vervangen). Dit geldt alleen voor chello abonee's met een classic of plus abonnement, waarbij de plus abonnee's voorrang krijgen op de classic abonnee's. De snelheid waarmee getest gaat worden liegt er niet om : 10 Mbps up en downstream

Deze aankondiging zal volgende maand door UPC naar buiten worden gebracht via de "Netwerk Status - Mededelingen" pagina. Aangezien UPC enorme belangstelling verwacht is er niet voor gekozen om al te veel publiciteit aan te geven.

Je kunt jezelf opgeven door een mail te sturen aan "pilot@chello.nl" met als onderwerp "UPC DOCSIS 2.0 pilot"
Zorg ervoor dat het onderwerp exact klopt aangezien de mail automatisch wordt verwerkt! Verder moet dit vanaf je chello hoofd email account worden verzonden. De inhoud van het bericht kun je leeg laten.
Uit alle inzendingen worden 2500 mensen geselecteerd op datum van aanmelding. Dit email adres is reeds beschikbaar gesteld, dus wees er snel bij!

Met dank aan een insider.

Tsja, ik heb voor de zekerheid maar gemaild. Het e-mailadres bestaat. Er zijn overigens op het forum van chello underground ( www.chelloo.com ) al wat reacties op gekomen en de meeste hebben maar een mailtje gestuurd. Baat het niet ...............

en weer on-topic: In het centrum van eindhoven nog steeds oude snelheden. Motorola 4200

[ Voor 10% gewijzigd door Eindhoven657 op 31-03-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Raymond schreef op 31 maart 2004 @ 19:35:
Je praat jezelf tegen: Mensen gaan sneller downloaden en als gevolg daarvan wordt het langzamer?
Heel simpel, als het netwerk te langzaam is om de mensen met een Plus-abbo hun maximale snelheden te laten halen en je verhoogt de snelheden van alle abbo's, dan zullen de lite, entry, en misschien de classics in snelheid iets omhoog gaan, waardoor de belasting van het netwerk omhoog gaat en de plussers (en misschien de classics ook wel) alleen nog maar omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000

Fulcrum2000

Eindhoven schreef op 31 maart 2004 @ 19:51:
ff off-topic ?!?!

Iemand al op www.chelloo.com het ericht gezien over: UPC zoekt testers voor DOCSIS 2.0 pilot
Stadsgenoot, je weet toch wel welke datum het morgen is he... ;)

En je hoeft niet elke 5 minuten te checken of je een snelheidsverhoging hebt. Voorlopig zijn het alleen nog maar Terayons die verhoogd zijn :P

[ Voor 21% gewijzigd door Fulcrum2000 op 31-03-2004 20:28 ]

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Whuzz

Dit klopt natuurlijk niet. Als het druk is gaat iedereen in die bepaalde regio erop achteruit en als het rustig is krijgt ieder gewoon zijn max. afhankelijk van het abbo of course. Tis geen abra ka... nog iets, gewoon capaciteit die we delen met zijn allen. Wat je hooguit zou kunnen beweren is dat de zwaardere abbo's het iets eerder zullen merken qua snelheden dan de lichtere abbo's maar dan heb je het wel gehad. (qua percentages blijft het echter dan nog steeds gelijk).
Fulcrum2000 schreef op 31 maart 2004 @ 20:26:
[...]

Stadsgenoot, je weet toch wel welke datum het morgen is he... ;)
Kan wel zijn, maar niet geschoten is altijd mis. En wie weet krijg ik wel misschien een alleraardigst meeltje morgen ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000

Fulcrum2000

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:27:
Kan wel zijn, maar niet geschoten is altijd mis. En wie weet krijg ik wel misschien een alleraardigst meeltje morgen ;)
Dat weet ik wel zeker >:)

Geachte heer Duke1970,

Wij zijn zeer verheugd uw aanmelding te hebben mogen ontvangen. Helaas bent u een van de 2500 mensen die in onze 1 april grap is getrapt. Wij van chelloo.com weten als geen ander dat 10 Mbit via het Chello netwerk enkel een grap kan zijn.

Hoogachtend,
het chelloo.com team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha, ken goed inderdaad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Laatst online: 11-05 12:57
Fulcrum2000 schreef op 31 maart 2004 @ 20:37:
[...]

Dat weet ik wel zeker >:)

Geachte heer Duke1970,

Wij zijn zeer verheugd uw aanmelding te hebben mogen ontvangen. Helaas bent u een van de 2500 mensen die in onze 1 april grap is getrapt. Wij van chelloo.com weten als geen ander dat 10 Mbit via het Chello netwerk enkel een grap kan zijn.

Hoogachtend,
het chelloo.com team
JAJA het mailtje gaat naar CHELLO.NL en ik krijg een reply van CHELLOO.COM Ja dat klinkt logisch hè 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Als chello samenwerkt met chelloo.com met dat geintje, dan zou dat betekenen dat ze daar tijd voor hebben.... laat ze eens wat zinnigs dan doen daar bij Chello ipv 1 april grappen uitwerken :D

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik vaag vind is dat ik nu deze maand ( nog een paar uur maarjah ) al over 50 GB heen ben, en ik heb een chello classic abo. Ik heb dit al een paar maanden ongeveer zoveel, ook wel eens uitschieters naar 70 a 75 GB. En nog nooit een mailtje gehad... :Y)

Ik heb een COM21 Modem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:07:
Wat ik vaag vind is dat ik nu deze maand ( nog een paar uur maarjah ) al over 50 GB heen ben, en ik heb een chello classic abo. Ik heb dit al een paar maanden ongeveer zoveel, ook wel eens uitschieters naar 70 a 75 GB. En nog nooit een mailtje gehad... :Y)

com21 kunnen ze niet monitoren ofzo :P

ik (com21 user) kan ook niet op datagebruik.chello.nl
wellicht voor sommigen toch nog een positief punt voor Com21 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en nou maar hopen dat die com21 de nieuwe snelheden gewoon aankan dan kan ik hem ook nog eens houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeasingU
  • Laatst online: 15-09-2022

TeasingU

I Live Longer

Leden met bv een COM21 modem zullen een andere modem krijgen.
Jammer dan he... helaas

cd /usr/ports/www/porn make install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

<---- Stapt over op ADSL zonder datalimiet, fup noch aup! :) (tweakdsl)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Mij werd vorige week verteld door de helpdesk dat COM21 modems helemaal niet vervangen hoeven worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:07:

Dat klopt ook wel, maar zodra je een ander modem heb en de snelheidsaanpassing is gedaan reken maar dat je ook van die mailtjes krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Variable
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:24
ze vervangen ze toch, omdat 'wij' (com21 gebruikers) niet afgesloten kunnen worden. en de nieuwere modems op dat DOCSIS platform schijnt veiliger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 14:52:
Dan zijn er 2 opties :
c Hij wilde het wel laten weten maar mocht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hij dat wel/niet mag, interreseer mij niet. Ik ben klant van het bedrijf chello.
Ik neem een dienst af, waarbij de prijs/snelheids verhouding niet meer van deze tijd is. Op het moment dat ik dat dus ook te gortig vond worden, heb ik chello gebeld en aangegeven dat ik graag plus zou willen. Dat kon niet. Daarna nogmaals gebeld, waarbij de medeling was dat ik ZEER binnenkort een upgrade zou krijgen. We zijn nu al weer maanden verder, en er is nog niets gebeurt. Ik word dus als klant niet serieus genomen, en met onheuse argumenten gebonden aan chello; ik word misleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

@ duke boven aan deze pagina
Het maakt geen flikker uit met kabel hoeveel mensen er in de regio online, zijn. dit is de grootste leugen die de wereld in is geholpen door concurerende figuren, het internet word 's avonds vaker bezocht en er is dan meer verkeer in nederland maar je behoud verder je beloofde snelheid, alleen als de server belast word dan lijkt de verbinding trager, geloof mij het verhaal van meer mensen op de kabel maakt traag is de grootste BULLSHIT die er bestaat en mensen zet et AUB nu es uit je hoofd want ik word er wat idioot van dat dit overal maar weer word aangetekend.

@opmerking nieuwe snelheden
De nieuwe download snelheden zijn niet het probleem maar om ook de upload te kunnen garanderen moet er een nieuw systeem / uitbreiding worden ingevoerd, dit kost veel tijd en geld (geld zou geen probleem mogen zijn), maar als die EucroDocSis controllers overal in nederland moeten worden neer gezet bij de providers betekent dit dus wle dat dezen nog moeten worden gemaakt, het is namelijk niet een netwerkkaart waarvan Sweex er nog een half miljoen op de plank heeft liggen, Dit spul is helaas te duur om in de opslag te hebben.
Het zal dus even duren, na een tijdje zal het COMplatfrom samen met EuroDocSis draaien en uiteindelijk word COM uitgefaseerd maar dat duurt gewoon even.
Heb geduld en wees blij dat ze uberhaubt met hogere snelheden komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Armageddon_2k schreef op 01 april 2004 @ 10:38:
Het maakt geen flikker uit met kabel hoeveel mensen er in de regio online, zijn. dit is de grootste leugen die de wereld in is geholpen door concurerende figuren, het internet word 's avonds vaker bezocht en er is dan meer verkeer in nederland maar je behoud verder je beloofde snelheid, alleen als de server belast word dan lijkt de verbinding trager, geloof mij het verhaal van meer mensen op de kabel maakt traag is de grootste BULLSHIT die er bestaat en mensen zet et AUB nu es uit je hoofd want ik word er wat idioot van dat dit overal maar weer word aangetekend.
Nu laat je het klinken alsof het feit dat de boel 's avonds langzamer wordt iets is waar elke provider last van heeft en dat zoiets niet te voorkomen zou zijn. (er is meer verkeer in nederland zeg je)
Dat spreek je daarna weer tegen door te zeggen dat je je beloofde snelheid houd.

Dat er 's avonds meer verkeer is, is ontegenzeggelijk waar. En dat zal het netwerk dus ook zwaarder belasten. Het feit dat er meer mensen online zijn is an sich niet het probleem, maar dat die met zijn allen meer dataverkeer genereren wél. En het is aan de provider om te zorgen dat zijn hele netwerk (dus ook de ingekochte bandbreedte naar buiten toe) voldoende is om die toename in de avond aan te kunnen. En daar zit bij Chello het probleem. Die capaciteit is níet voldoende. Maar dat is nix nieuws hoor, dat is al 6 jaar lang zo.

"Maar je behoud verder je beloofde snelheid"
wtf :?
Dat iemand dát zijn strot uit krijgt... Er zijn maar bar weinig mensen die in de avonduren hun maximale snelheden halen hoor. Er zijn uberhaupt maar weinig mensen die ooit de beloofde snelheden (vooral de nieuwe upload) halen, laat stáán in de avonduren, dus waar jij het idee van daan haalt dat het allemaal niets uitmaakt hoeveel mensen er online zijn en dat de snelheid prima zou zijn is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armageddon_2k schreef op 01 april 2004 @ 10:38:Heb geduld en wees blij dat ze uberhaubt met hogere snelheden komen
Hallo...daar hoef ik niet blij voor te zijn, dat is gewoon de prijs/snelheids verhouding weer marktconform maken. Ik hoef niet chello op mijn knietjes bedanken dat ze de snelheid eindelijk eens bijstellen aan de markt.

Wat dat betreft...van een beetje isp verwacht je nog wel meer diensten, zoals erm...een nieuwsserver? Gameservers? een ping onder de 80? Ik ben erg benieuwd waar het geld wat andere isp's hier wel aan besteden heengaat? Niet naar enorme snelle verbindingen in ieder geval.

Overigens hadden we in de prille, prille begin tijd een snelheid van van 50kbyte up op het com21 platform. Na de aankondiging dat dit omlaag geschroeft ging worden, was dit binnen 2 weken bij iedereen (in 1 klap) geregeld.

Als chello nou echt eens een staaltje klant vriendelijkheid wil laten zien : dan flikker je toch alle com 21'ers die zowiezo geen hoger abbo KUNNEN krijgen over naar de nieuwe snelheid? Of ga je me nu vertellen dat dat niet kan op het com platform? Dat is nl het enige wat dat platform goed kan : alles uniform voor iedereen wijzigen. En dat hoeft geen 2 maanden te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Wat ik duidelijk probeer te maken dat het niet uit maakt dat de hele regio internet of niet, het gaat er om dat heel nederland dan gaat internetten, iedereen geloof namelijk nog steeds dat als je als enige in je wijk op internet zit via chello dat dit sneller gaat dan dat de hele wijk mee aan et doen is, dit maakt dus geen flikker uit, maar iedereen gelooft dit nog heilig. Dat wou ik namelijk graag de wereld uit helpen, dat je internet 'savonds trager word ligt em dus niet aan de regio maar aan heel nedereland, ik weet ook wel dat et 's avonds wat trager is maar aub blaat niet meer over dat er meer mensen in de REGIO op internet zitten das bullshit

Uhmz ping onder de 80?
Ik heb gemiddled en ping van onder de 50, dus ik weet niet welk abbo jij hebt maar ik heb er geen last van

[ Voor 11% gewijzigd door Armageddon_2k op 01-04-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Armageddon_2k schreef op 01 april 2004 @ 11:15:
Wat ik duidelijk probeer te maken dat het niet uit maakt dat de hele regio internet of niet, het gaat er om dat heel nederland dan gaat internetten, iedereen geloof namelijk nog steeds dat als je als enige in je wijk op internet zit via chello dat dit sneller gaat dan dat de hele wijk mee aan et doen is, dit maakt dus geen flikker uit, maar iedereen gelooft dit nog heilig. Dat wou ik namelijk graag de wereld uit helpen, dat je internet 'savonds trager word ligt em dus niet aan de regio maar aan heel nedereland, ik weet ook wel dat et 's avonds wat trager is maar aub blaat niet meer over dat er meer mensen in de REGIO op internet zitten das bullshit

Uhmz ping onder de 80?
Ik heb gemiddled en ping van onder de 50, dus ik weet niet welk abbo jij hebt maar ik heb er geen last van
"Heel nederland"?
Laten we het op "heel Chello-end Nederland" houden, dat duid namelijk meer aan dat het probleem bij Chello zit. De meeste andere providers hebben het wél voor elkaar.
En wat jij beweert, dat het probleem slechts landelijk is en niet regionaal is dus ook bullshit. Het probleem is niet zo regionaal als mensen denken, dus niet per wijk, maar wel per centrale. Apeldoorn (en ik meen ook Nijmegen) internetten bijvoorbeeld via de centrale in Arnhem. Die is een tijd overbelast geweest en toen was het in die hele regio een ramp. Na vervanging van die centrale was het weer even slecht als voorheen. Je kon dus weer redelijk internetten ;)
Er zijn dus wel degelijk regionale problemen en in die gevallen maakt het dus wél uit hoeveel mensen er in jouw regio online zijn.

Jij hebt gemiddeld een ping van onder de 50?? _/-\o_ |:(
Ik heb met Demon een ping van gemiddeld onder de 15. Dát is een fatsoenlijke ping.
Overigens zat mijn Chello-ping ook altijd tegen de 80 aan, dus zo vreemd is dat niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst ook vernomen dat de COM21 modems helmaal niet vervangen zouden worden en dat ze de snelheid gewoon aankonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 11:35:
Ik had eerst ook vernomen dat de COM21 modems helmaal niet vervangen zouden worden en dat ze de snelheid gewoon aankonden...
Kunnen ze ook, maar het probleem is dat ze niet goed af te knijpen zijn, en sinds de snelheidsverhogingen is het afknijpen ineens erg belangrijk geworden voor Chello... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat even jammer naar 5 jaar trouwe dienst :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op mijn werk een Plus Abbo van Chello....
Na de update nu (soms...) bij Speedtest.nl : 1325 K download en 99 K upload
Niet mis he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armageddon_2k schreef op 01 april 2004 @ 10:38:
Hierover hoef ik niets meer aan toe te voegen dat heeft Whuzz al mooi uitgelegd. (thx Whuzz :P ) Tis inderdaad de capaciteit per regio (per knooppunt of centrale hoe je het noemen wil) die het verschil kunnen maken (anders gezegd de bottleneck kunnen zijn) voor gebruikers afhankelijk van de hoeveel data die wordt gegenereerd op een bepaald tijdstip.

ps. Sterker nog je kan het zelf aantonen.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6H2LK5H2QF61

Dit plaatje is afkomstig van chello zelf (http://test.net.upc.nl) en laat de "Resultaten van de download metingen van de afgelopen 31 dagen in Brabant, gegroepeerd per uur van de dag" zien. Iets verteld mij dat er dan toch een deukje zit in de avonduren.

ps2. ai pijn in mijn ogen, eerst opslaan als jpg en dan nog verkleinen is niet echt hendig hehe :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Laatst online: 13-09 13:44
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 15:02:

Hehe, hier hoort toch ietwat nuance bij hoor. Chello vond het blijkbaar eerst nodig om het aantal abbo's te verhogen 1 naar 3 (inmiddels 4). BBNed vond het nodig hun upload te verhogen naar 1Mb. KPN (de domste van allemaal) dacht daarna slim te zijn om hun gegarandeerde snelheden ook te verhogen en toen dat niet gunstig uitpakte qua prijs prestatie volgde een 2e ronde. Bij de ADSL boeren vond er verder een prijzenslag plaats waarna Chello besloot om snelheids aanpassingen te gaan doen. Helemaal zo gek nog niet gezien de markt situatie.
Schijn bedriegt. Wellicht herinner je je nog de tijd (of heb je die wel meegemaakt?) dat Chello veel bedrijven heeft overgekocht welke voordat het chello was downloadsnelheden van 400 kb/s en uploadsnelheden van 32 kb/s hanteerden. Ik hoor een A2000?

Dus wat ze basically doen: eerst bandbreedte halveren en daarna weer verdubbelen. Wat schiet je er in al die jaren mee op? Niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft dat nu met "schijnt bedriegt" te maken ? Eerst kopen ze een bedrijf op. Vervolgens passen ze alles aan naar hun voorwaarden (en iedereen krijgt dus dezelfde snelheden wat niet meer dan logisch is) en dus kunnen ze doen en laten wat ze willen. Kut voor de voormalig A2000 gebruikers maar Chello mag de capaciteit aanpassen hoe zij dat willen al zou Chello al haar capaciteit verplaatsen naar een ander gebied mogen ze dat ook. Dat jaren later Chello op de proppen komt met snelheidsverhoging doet dan niet meer ter zake, tis nu Chello en geen A2000 (al jaren). LOL, Dat je nu nog aankomt met een bedrijf wat al jaren niet bestaat. Op zo'n manier kan je altijd wel wat vinden natuurlijk.

ps. De schuld leggen bij Chello kan je ook niet want Chello had al andere snelheden dan A2000. Tis gewoon niet slim geweest van A2000 (vanuit klanten oogpunt gezien bedoel ik dan) zich over te laten nemen. Simpel zat.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 21:38
ik kan over de gehele dag wel 180 a 190kb/s met mijn com21 halen, ook in de avonduurtjes, maja me upload is laag, maximaal 12kb/s. En naja, ikzie het niet 1, 2, 3 veranderen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Laatst online: 13-09 13:44
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:20:
Wat heeft dat nu met "schijnt bedriegt" te maken ? Eerst kopen ze een bedrijf op. Vervolgens passen ze alles aan naar hun voorwaarden (en iedereen krijgt dus dezelfde snelheden wat niet meer dan logisch is) en dus kunnen ze doen en laten wat ze willen. Kut voor de voormalig A2000 gebruikers maar Chello mag de capaciteit aanpassen hoe zij dat willen al zou Chello al haar capaciteit verplaatsen naar een ander gebied mogen ze dat ook. Dat jaren later Chello op de proppen komt met snelheidsverhoging doet dan niet meer ter zake, tis nu Chello en geen A2000 (al jaren). Op zo'n manier kan je altijd wel wat vinden natuurlijk.

ps. De schuld leggen bij Chello kan je ook niet want Chello had al andere snelheden dan A2000. Tis gewoon niet slim geweest van A2000 (vanuit klanten oogpunt gezien bedoel ik dan) zich over te laten nemen. Simpel zat.
Dit is gewoon een excuus zoeken. Het gaat er om dat chello eerst gebruikers TERUGzet in snelheid en daarna de OUDE snelheden weer teruggeeft en hoe, waarom dat gebeurd is? Zal mij als klant een rotzorg zijn of niet dan?

Chello is niet zo heilig als je denkt..

[ Voor 5% gewijzigd door eMiz0r op 01-04-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een manier gevonden zonder dhcp force om de snelheid naar plus snelheid te verhogen het is echt zo simpel!!! Ik zit nu dus al de hele dag met plus snelheid te downloaden. Het is gewoon een bug!!! Echt beter dit bij al mijn vrienden werkt het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:41:
Ik heb een manier gevonden zonder dhcp force om de snelheid naar plus snelheid te verhogen het is echt zo simpel!!! Ik zit nu dus al de hele dag met plus snelheid te downloaden. Het is gewoon een bug!!! Echt beter dit bij al mijn vrienden werkt het ook :)
Good for you!
Alleen is dat illegaal en hoort dat niet op dit forum thuis.
Overigens geloof ik er geen zak van hoor, maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMiz0r schreef op 01 april 2004 @ 15:39:
[...]

Dit is gewoon een excuus zoeken. Het gaat er om dat chello eerst gebruikers TERUGzet in snelheid en daarna de OUDE snelheden weer teruggeeft en hoe, waarom dat gebeurd is? Zal mij als klant een rotzorg zijn of niet dan?

Chello is niet zo heilig als je denkt..
Wat zeur je nu ? Over een inmiddels al jaren overgenomen en dus niet meer bestaand bedrijf ? Iedereen kreeg toen dezelfde snelheden en de abbo vormen werden ook gelijk getrokken (toen bestond er maar 1 hehe :P ) Zo simpel was het. A2000 bestaat niet meer so get over it. Dus blijven zeuren heeft geen zin. Oh my God, the good old days zeker haha B)

ps. Voormalig A2000 gebruikers werden teruggezet zal je bedoelen en geen bestaande Chello gebruikers.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:41:
Het dringt niet tot je door dat de eerste vraag die je nu gaat krijgen is "hoe dan?"??? |:(

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:43:
Wat zeur je nu ? Over een inmiddels al jaren overgenomen en dus niet meer bestaand bedrijf ? Iedereen kreeg toen dezelfde snelheden en de abbo vormen werden ook gelijk getrokken (toen bestond er maar 1 hehe :P ) Zo simpel was het. A2000 bestaat niet meer so get over it. Dus blijven zeuren heeft geen zin. Oh my God, the good old days zeker haha B)

ps. Voormalig A2000 gebruikers werden teruggezet zal je bedoelen en geen Chello gebruikers.
Hij 'zeurt' zo, omdat je het onderwerp zelf ter sprake hebt gebracht. Het is helemaal niet zo geweldig dat Chello de snelheden vehoogt. Ten eerste krijgen een boel mensen nu gewoon de snelheid terug die ze vroeger al hadden en die ze dus in principe in de tussentijd ook hadden kunnen hebben, alleen wilde Chello liever extra geld verdienen, dus werden ze teruggezet.
Ten tweede gaat de snelheid alleen maar omhoog, omdat ze anders te ver achterop raken bij de andere providers. En om te verbloemen dat ze er eigenlijk helemaal geen geld en geen geschikt netwerk voor hebben worden de datalimieten gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op 01 april 2004 @ 15:51:
[...]

Hij 'zeurt' zo, omdat je het onderwerp zelf ter sprake hebt gebracht. Het is helemaal niet zo geweldig dat Chello de snelheden vehoogt.
Seker, toppie hoor en het kost me niks ;)
Ten eerste krijgen een boel mensen nu gewoon de snelheid terug die ze vroeger al hadden en die ze dus in principe in de tussentijd ook hadden kunnen hebben, alleen wilde Chello liever extra geld verdienen, dus werden ze teruggezet.
Hadden ze maar bij A2000 moeten blijven. Bestaat niet meer ? Oops, jammer dan B)
Ten tweede gaat de snelheid alleen maar omhoog, omdat ze anders te ver achterop raken bij de andere providers.
Yep, doen ze allemaal. Zoiets heet in de markt proberen te blijven.
En om te verbloemen dat ze er eigenlijk helemaal geen geld en geen geschikt netwerk voor hebben worden de datalimieten gehalveerd.
Prima zo, alle groot verbruikers naar het duurdere abbo of naar Demon. En aangezien ik mijn datalimiet toch niet haal heb ik toch geen last van die 50GB :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Gatverdamme overal dat domme gedoe met 1 April.. Nu weer iemand met opeens gratis Plus snelheden JAJA :)

En nog reageren mensen er serieus op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op 01 april 2004 @ 15:44:
[...]

Het dringt niet tot je door dat de eerste vraag die je nu gaat krijgen is "hoe dan?"??? |:(
Nou ik kan wel een tipje van de sluier oplichten, zet je modem in een donker hoekje, neem vervolgens een utp kabel en knip deze in het midden door. Neem 3 utp kabels en zorg ervoor dat je deze kabels in elkaar draait kleur op kleur vervolgens allemaal weer doorlussen aan de originele kabel! Die kabel in de uplink poort van je router stoppen en je router op 48 graden laten hellen met de uplink poort naar het noorden. En klaar is kees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha, echt wel cool. Alleen dat donkere hoekie en die graden/noorden eraf halen,(en effe iets anders verzinnen) nu is het wel erg duidelijk >:)

Gewoon wat splitters tussen proppen voor de weerstand of zo hehe.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 12:50:
Hier op mijn werk een Plus Abbo van Chello....
Na de update nu (soms...) bij Speedtest.nl : 1325 K download en 99 K upload
Niet mis he?
dan moet je je eens registreren en dan nog een keer die test uitvoeren. 95% zekerheid dat je nog niet aan een 4e van je download en een 3e van je upload komt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 14:58:
[...]
ps2. ai pijn in mijn ogen, eerst opslaan als jpg en dan nog verkleinen is niet echt hendig hehe :P
Wie gebruikt er dan ook JPG voor zo'n plaatje... JPG is voor foto's. Voor grote kleurvlakken is PNG uitgevonden. Jouw plaatje, met verlies: 38 kB. Zie hier, zonder verlies, zelfde grootte, in PNG, 31 kB:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/2004-04/meting.png
Dit is een overzichtje van Classic in Leeuwarden over de afgelopen 24 uur... Erg instabiel zo te zien, maar zelf merk ik daar overigens weinig van. Maarja, 't aantal metingen is ook superlaag.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 01-04-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 16:00:
Seker, toppie hoor en het kost me niks ;)
Nee, alleen heb je in feite jaren lang teveel betaald voor te weinig snelheid. (om over slechte support, slechte administratie, instabiliteit en de vele downtimes nog maar te zwijgen.)
Noem het maar niks...
Hadden ze maar bij A2000 moeten blijven. Bestaat niet meer ? Oops, jammer dan B)
Juist, die mensen hadden geen keus. Chello kwam, zag en greep wat ze krijgen kon. En nu doen ze net alsof het zo geweldig is dat de snelheden omhoog gaan.
Ze gaan niet omhoog, ze gaan terug naar het oude niveau. De rest blijft overigens net zo beroerd, maak je niet druk, er zal weinig veranderen bij Chello.
Yep, doen ze allemaal. Zoiets heet in de markt proberen te blijven.
Alleen is Chello de laatste die het doet en de enige die tegelijkertijd de limieten halveert.
Prima zo, alle groot verbruikers naar het duurdere abbo of naar Demon. En aangezien ik mijn datalimiet toch niet haal heb ik toch geen last van die 50GB :P
Wees er maar blij mee. Je hebt gewoon geen keus. Je kúnt niet eens die paar films downloaden al zou je wíllen, want dan wordt je afgeknepen. En dat is regio en periode afhankelijk. Als jij toevallig op een centrale zit die op de rand van zijn capaciteit zit, dan knijpen ze je eerder af. Het is niet voor niets zo dat er geen harde datalimiet wordt vermeld. Chello houd de touwtjes liever zelf in handen.

Maar hey, als jij er allemaal tevreden mee bent, good for you! :z
Ik ben er weg, ik heb met het hele bedrijf UPC niets meer te maken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op 01 april 2004 @ 17:11:
[...]
Wie gebruikt er dan ook JPG voor zo'n plaatje... JPG is voor foto's. Voor grote kleurvlakken is PNG uitgevonden. Jouw plaatje, met verlies: 38 kB. Zie hier, zonder verlies, zelfde grootte, in PNG, 31 kB:
Lekker boeie :7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Jaja, en ondertussen denk je: "Tsjonge, wat is die Bergen toch een interessante gast. Zo wordt het vandaag toch nog een leerzame dag!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:41

BioHazard

*\o/*

Tis dat hier in Brouwhuis (@Helmond) ADSL nog nie @ 8mbit/1mbit zit gvd. Anders was die Chello hier ook allang GONE! :(
Chello Classic gebruikers zitten maar lekker te genieten :( En ik maar betalen, ja ********* :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op 01 april 2004 @ 17:22:
[...]

Nee, alleen heb je in feite jaren lang teveel betaald voor te weinig snelheid. (om over slechte support, slechte administratie, instabiliteit en de vele downtimes nog maar te zwijgen.)
Noem het maar niks...
Begin jij nu ook al ? hahaha >:) Maar euh jaren lang teveel is natuurlijk onzin. Iedereen was immers stukken duurder. (voorbeeld van Demon voor 99 euro voor 8/1 liggen nog vers in mien geheugen hehe) Dat het nu anders kan komt met de jaren dus das niet zo gek.
Juist, die mensen hadden geen keus. Chello kwam, zag en greep wat ze krijgen kon. En nu doen ze net alsof het zo geweldig is dat de snelheden omhoog gaan.
Ze gaan niet omhoog, ze gaan terug naar het oude niveau. De rest blijft overigens net zo beroerd, maak je niet druk, er zal weinig veranderen bij Chello.
Tis hoe je het bekijkt natuurlijk. Denk wel dat als A2000 had blijven bestaan die gebruikers beter af waren geweest maar das om mij niet bekende redenen éénmaal niet gebeurt en daarvoor moet je dan ook bij A2000 zijn en niet bij Chello. En om verschillen tussen de bestaande klanten en A2000-Chello klanten te voorkomen is dat aangepast al jaren geleden. Om daar dan steeds op terug te komen is dan ook gewoon gezeur.
Alleen is Chello de laatste die het doet en de enige die tegelijkertijd de limieten halveert.
Maakt opzich niet veel uit als ze het maar gebeurt. Hoewel het niet echt slim was geweest om daar langer mee te wachten.
Wees er maar blij mee. Je hebt gewoon geen keus. Je kúnt niet eens die paar films downloaden al zou je wíllen, want dan wordt je afgeknepen. En dat is regio en periode afhankelijk. Als jij toevallig op een centrale zit die op de rand van zijn capaciteit zit, dan knijpen ze je eerder af. Het is niet voor niets zo dat er geen harde datalimiet wordt vermeld. Chello houd de touwtjes liever zelf in handen.
Dat is dus niet regio / periode afhankelijk daar staan vaste limieten voor. En eerlijk is eerlijk, moet Chello (of welke provider ook) zich druk maken over films die eigenlijk op die manier niet bekeken mogen worden ? Dacht het niet. En voor de niet-newsserver-gebruiker zijn die limieten dan toch ruim voldoende.
Maar hey, als jij er allemaal tevreden mee bent, good for you! :z
Ik ben er weg, ik heb met het hele bedrijf UPC niets meer te maken. _/-\o_
Hee, maar als er nog zo'n een aanbieding komt van Demon stap ik over want ik ga dan minimaal honderden giegs per maand downen branden kijken en in de kast zetten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 17:54:
Dat is dus niet regio / periode afhankelijk daar staan vaste limieten voor. En eerlijk is eerlijk, moet Chello (of welke provider ook) zich druk maken over films die eigenlijk op die manier niet bekeken mogen worden ? Dacht het niet. En voor de niet-newsserver-gebruiker zijn die limieten dan toch ruim voldoende.
Kijk het topic nog maar eens goed door...
Er zijn meldingen van mensen die pas na 70 gig een mail kregen, maar ook al na 30 gig.
De balie-dude in het support-centrum van Nijmegen zei dat de limiet geen vaste limiet is, maar afhankelijk is van het gemiddelde internet-gedrag van de mensen in een bepaalde omgeving en periode. Als jij daar significant (wat een kutwoord) boven zit, dan wordt je afgeknepen. En hoeveel dat gemiddelde is, dat krijg je lekker toch niet te horen van Chello, dus waar het op neerkomt is dat ze kunnen doen en laten wat ze willen. En dat doen ze dus ook.

En of wat ik download wel of niet legaal is, daar heeft Chello geen zak mee te maken. Misschien verstuur ik wel hele grote hoeveelheden legale data. Het gaat er om dat Chello jou afknijpt op een moment dat zij goeddunken, zonder dat je daar enige controle over hebt. Het enige dat je te horen krijgt is dat je boven het gemiddelde zit. Welk gemiddelde dat is, dat krijg je niet te horen.
Onbeperkt internetten, dat is waar Chello mee adverteert...

Je datalimiet is beperkt.
Je up- en down snelheden zijn beperkt door de capaciteit van het netwerk.
Je ping is gelukkig wel onbeperkt, vanaf 50ms naar omhoog, helemaal onbeperkt tot aan time-outs toe! _/-\o_
Hee, maar als er nog zo'n een aanbieding komt van Demon stap ik over want ik ga dan minimaal honderden giegs per maand downen branden kijken en in de kast zetten ;)
Demon wil jou niet hebben, jij verstokte chello-lover :r :P
Waarom zou jij overstappen? Je bent toch zo blij met Chello?

[ Voor 21% gewijzigd door Whuzz op 01-04-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmz ik heb inmiddels op 19 maart ook een mailtje gehad mijn eerste dus je krijgt er 3 (1 als waarschuwing dat je overmatig dreigt te worden, 2e dat je overmatig bezig bent en dat je moet minderen per direct, en de 3e is je op de hoogte stellen van het feit dat je op 64 k gecapt bent. Heb inmiddels de eerste gehad dumeter gaf bijna 91 gb aan de chello site , 34 d8 ik. Nu staat dumeter of 128 gb en chello site op 71 gb. Heb geen 2e mail gehad. Heb nix meer gehoord vind het wel prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 18:09:
Hmmmz ik heb inmiddels op 19 maart ook een mailtje gehad mijn eerste dus je krijgt er 3 (1 als waarschuwing dat je overmatig dreigt te worden, 2e dat je overmatig bezig bent en dat je moet minderen per direct, en de 3e is je op de hoogte stellen van het feit dat je op 64 k gecapt bent. Heb inmiddels de eerste gehad dumeter gaf bijna 91 gb aan de chello site , 34 d8 ik. Nu staat dumeter of 128 gb en chello site op 71 gb. Heb geen 2e mail gehad. Heb nix meer gehoord vind het wel prima zo :)
Nee, maar ja, jij hebt chello gehacked, dus jou kunnen ze niet meer tracken denk ik... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op 01 april 2004 @ 17:59:
[...]

Kijk het topic nog maar eens goed door...
Er zijn meldingen van mensen die pas na 70 gig een mail kregen, maar ook al na 30 gig.
De balie-dude in het support-centrum van Nijmegen zei dat de limiet geen vaste limiet is, maar afhankelijk is van het gemiddelde internet-gedrag van de mensen in een bepaalde omgeving en periode. Als jij daar significant (wat een kutwoord) boven zit, dan wordt je afgeknepen. En hoeveel dat gemiddelde is, dat krijg je lekker toch niet te horen van Chello, dus waar het op neerkomt is dat ze kunnen doen en laten wat ze willen. En dat doen ze dus ook.
Zo sprak ik een andere dude (2 eigenlijk 1 ter verificatie) en die hadden het over vaste limieten van 50 GB en 100 GB. Tis maar met welke dude je spreekt denk ik dan. Wel mag het inderdaad wat duidelijker vermeld worden wat mij betreft.
En of wat ik download wel of niet legaal is, daar heeft Chello geen zak mee te maken. Misschien verstuur ik wel hele grote hoeveelheden legale data. Het gaat er om dat Chello jou afknijpt op een moment dat zij goeddunken, zonder dat je daar enige controle over hebt. Het enige dat je te horen krijgt is dat je boven het gemiddelde zit. Welk gemiddelde dat is, dat krijg je niet te horen.
Onbeperkt internetten, dat is waar Chello mee adverteert...
Ik heb het niet over illegaal / legaal downloaden, dat bestaat immers niet. Alles kan je legaal downloaden alleen het aanbieden ervan is illegaal. En wat die limieten betreft die zijn mij wel bekend dus verder discussieren daarover heeft weinig zin. Dat wordt toch wellus nietus.
Je datalimiet is beperkt.
Je up- en down snelheden zijn beperkt door de capaciteit van het netwerk.
Je ping is gelukkig wel onbeperkt, vanaf 50ms naar omhoog, helemaal onbeperkt tot aan time-outs toe! _/-\o_
Jajajajaja, onbeperkt internetten, gratis datalimiet, onbeperkt downloaden, geen beperkingen. Welke provider heeft daar niet mee geadverteerd ? (Zullen er heus wel een paar zijn trouwens hehe, maar je snapt wel wat ik bedoel). En de rest van je qoute, heb ik geen last van gehad.
Demon wil jou niet hebben, jij verstokte chello-lover :r :P
Waarom zou jij overstappen? Je bent toch zo blij met Chello?
Doe eens even normaal je begint je ineens wel kinderachtig te gedragen hoor. Enfin, waarom ik zou overstappen ? Simpel omdat 2Mb of 8Mb down en 1Mb up max toch wat relaxter vind. Met name het hosten van spellen lijkt me tof. Maar ik wacht op zo'n zelfde aanbieding als afgelopen jaar. Heb nu geen zin om te betalen voor aansluitkosten en modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 18:23:
Jajajajaja, onbeperkt internetten, gratis datalimiet, onbeperkt downloaden, geen beperkingen. Welke provider heeft daar niet mee geadverteerd ? (Zullen er heus wel een paar zijn trouwens hehe, maar je snapt wel wat ik bedoel). En de rest van je qoute, heb ik geen last van gehad.
Er mee adverteren is niet erg, maar als je dat concept daarna zo ontzettend verkracht wordt het een ander verhaal.
Chello is er zelfs voor op de vingers getikt door een rechter, nadat de consumentenbond er een zaak over had aangespannen, dus het is niet zomaar iets.
Doe eens even normaal je begint je ineens wel kinderachtig te gedragen hoor.
Uhm, je weet wat smilies betekenen toch :?
Enfin, waarom ik zou overstappen ? Simpel omdat 2Mb of 8Mb down en 1Mb up max toch wat relaxter vind. Met name het hosten van spellen lijkt me tof. Maar ik wacht op zo'n zelfde aanbieding als afgelopen jaar. Heb nu geen zin om te betalen voor aansluitkosten en modem.
We praten verder nadat je bent overgestapt. Ik denk dat je dan mijn aversie tegen Chello beter zult begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok doen we :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op 01 april 2004 @ 17:34:
[...]
Jaja, en ondertussen denk je: "Tsjonge, wat is die Bergen toch een interessante gast. Zo wordt het vandaag toch nog een leerzame dag!" :+
Proberen interressant te doen of interressant zijn is nogal verschillend. Jij was het iig niet en komt alleen maar over als een patsertje. Maar maak je vooral niet druk, ik wist het al hoor ;)

ps. Waarom je trouwens ineens ook een plaatje moet posten met 1 meting op sommige tijdstippen slaat ook nergens op natuurlijk. Representatief is het dan ook niet maar dat wist je zelf ook en dan toch posten :? Geeft wel aan hoe nodig je het vond om het allemaal te bewijzen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 18:38:
[...]

Proberen interressant te doen of interressant zijn is nogal verschillend. Jij was het iig niet en komt alleen maar over als een patsertje. Maar maak je vooral niet druk, ik wist het al hoor ;)
Djeez dude, waar heb jij last van... doe niet zo serieus ok?
ps. Waarom je trouwens ineens ook een plaatje moet posten met 1 meting op sommige tijdstippen slaat ook nergens op natuurlijk. Representatief is het dan ook niet maar dat wist je zelf ook en dan toch posten :? Geeft wel aan hoe nodig je het vond om het allemaal te bewijzen.
Dat heb ik er toch ook onder gezet... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Mijn download is al meer dan 2 maanden naar 2.5Mbit geupgrade, maar mijn upload is nog steeds 128Kbit... Iemand een idee? (Ik gebruik de oude Com31 (OID) Modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Die wordt vervangen. Ik denk dat je dan pas helemaal over wordt gezet.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal nu wel uitzonderlijke classic snelheden :

(Overgenomen op Thu Apr 1 2004 om 22:46:49 UTC+0200)

Download : 179.4 KByte/sec
Upload : 13.5 KByte/sec
Connection : 193.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb B-Top ff nageaapt :)

Hieronder het resultaat.

Modem: Terayon Terapro (blauw, 4 lampjes)
Lokatie: Arnhem, Gelderland

Verbinding: Chello Classic

Download : 246.5 KByte/sec
Upload : 32.1 KByte/sec
Connection : 680.0 Conn/min

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeez...kan ik alleen maar van dromen / adsl'en / op kantoor zitten ;)
Maar ul valt me wat tegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nou ik ook maar effe:

Modem: COM21
Lokatie: Wezep (Gelderland)

Download : 154.9 KByte/sec
Upload : 13.1 KByte/sec
Connection : 220.0 Conn/min

PS. Meer als 340 conn's per minuut haal ik nooit, ook niet 's nachts, ligt dit aan het modem ?

PS. Snelheid is wél goed, zowel overdag als 's nachts tegen de cap limit aan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 01-04-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 23:11:
Jeez...kan ik alleen maar van dromen / adsl'en / op kantoor zitten ;)
Maar ul valt me wat tegen ?
Wat bedoel je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Fairy schreef op 01 april 2004 @ 23:15:
Nou ik ook maar effe:

Lokatie: Wezep (Gelderland)

Download : 154.9 KByte/sec
Upload : 13.1 KByte/sec
Connection : 220.0 Conn/min

PS. Meer als 340 conn's per minuut haal ik nooit, ook niet 's nachts, ligt dit aan het modem ?

PS. Snelheid is wél goed, zowel overdag als 's nachts tegen de cap limit aan :)
denk niet dat het aan je modem ligt, ik heb ook een com21 (GLD) en haal meestal rond de 600 conn/min

(Overgenomen op Thu Apr 1 2004 om 23:31:20 UTC+0200)

Download : 185.8 KByte/sec
Upload : 12.9 KByte/sec
Connection : 628.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

ul = upload, die zit maar rond de 30 kB/s, maar hij zou minimaal 40 moeten kunnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op 01 april 2004 @ 23:43:
[...]
ul = upload, die zit maar rond de 30 kB/s, maar hij zou minimaal 40 moeten kunnen halen...
jupz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor hahaha >:)

Gefeliciteerd!
Je bent in een flauwe 1 april grap getrapt :-)

Met vriendelijke groet,
chello underground
http://www.chelloo.com

ps: Het opgegeven email adres zal *uitsluitend* voor deze mailing worden gebruikt en niet aan derden worden verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 13:21

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 10:27:
Dat hij dat wel/niet mag, interreseer mij niet. Ik ben klant van het bedrijf chello.
Ik neem een dienst af, waarbij de prijs/snelheids verhouding niet meer van deze tijd is. Op het moment dat ik dat dus ook te gortig vond worden, heb ik chello gebeld en aangegeven dat ik graag plus zou willen. Dat kon niet. Daarna nogmaals gebeld, waarbij de medeling was dat ik ZEER binnenkort een upgrade zou krijgen. We zijn nu al weer maanden verder, en er is nog niets gebeurt. Ik word dus als klant niet serieus genomen, en met onheuse argumenten gebonden aan chello; ik word misleid.
Nou moet ik toch effe iets kwijt. Een hele tijd geleden ben jij met Chello een overeenkomst aangegaan dat Chello jouw een dienst levert en jij daar een bedrag per maand voor betaald. Dat er ondertussen andere leveranciers zijn die een betere dienst voor hetzelfde geld leveren of dat er andere mensen met Chello een andere afspraak hebben, betekend niet dat jij dat ook kunt claimen. ZOu leuk zijn, als Intel een P-4-5Ghz uit brengt claim ik effe dat mijn P-3 1Ghz niet meer van deze tijd is en dat ze hem dus gratis moeten upgraden. ZO werkt het dus niet. Wees tevreden dat ze hun best doen om je een beter product te geven. Als je niet (meer) tevreden bent met de prijs-prestatie verhouding, zeg dan gewoon je abbo op en stap over op een ander product.

No flame intended en geen UPC/Chello Fan, ook maar gewoon Chello gebruiker, maar best tevreden met 1,5Mbit down voor 50 euro/maand

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dat vind ik dus appels en peren vergelijken. Voor jouw langzamere processor betaal jij niet een bepaald bedrag per maand. Hij betaalt wel een bepaald bedrag per maand voor zijn Chello-aansluiting, net als iedereen.

Gedeelte voor gedeelte krijgt voor dat bedrag iedereen een snellere aansluiting, dus tja, halverwege zijn er inderdaad klanten die voor hetzelfde bedrag een snellere aansluiting hebben. Moet hij dan, terwijl die anderen voor datzelfde bedrag een snellere aansluiting hebben, tijdelijk minder betalen? Daar valt over te discussieren.

Ik zou zeggen: nee, je hebt al die tijd al voor die snelheid betaald, dan kan dat nu ook nog steeds. Wacht rustig af, uiterlijk eind april heb jij je nieuwe snelheid ook. (Mits je modem dat aankan. Zo niet, dan moet je daar inmiddels (voor zover ik weet) bericht over hebben gehad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRealRenzel schreef op 02 april 2004 @ 01:22:
[...]

Nou moet ik toch effe iets kwijt. Een hele tijd geleden ben jij met Chello een overeenkomst aangegaan dat Chello jouw een dienst levert en jij daar een bedrag per maand voor betaald. Dat er ondertussen andere leveranciers zijn die een betere dienst voor hetzelfde geld leveren of dat er andere mensen met Chello een andere afspraak hebben, betekend niet dat jij dat ook kunt claimen. ZOu leuk zijn, als Intel een P-4-5Ghz uit brengt claim ik effe dat mijn P-3 1Ghz niet meer van deze tijd is en dat ze hem dus gratis moeten upgraden. ZO werkt het dus niet. Wees tevreden dat ze hun best doen om je een beter product te geven. Als je niet (meer) tevreden bent met de prijs-prestatie verhouding, zeg dan gewoon je abbo op en stap over op een ander product.

No flame intended en geen UPC/Chello Fan, ook maar gewoon Chello gebruiker, maar best tevreden met 1,5Mbit down voor 50 euro/maand
Ergens heb je een punt, maar dat gaat hier echt niet op. In mijn vorige posts, had ik nl. duidelijk gezegd, dat ik chello al had gebeld, dat ik naar plus wilde, dat dat niet kon, dat ik toen heb gebeld dat ik ermee wilde kappen, waarop werd gezegd, wacht nou even, we gaan heel binnenkort zwaar omhoog in snelheid. Dat is een iets ander verhaal.

Daarnaast blijf ik wel van mening dat chello in een snel groeiende, en voor de consumenten steeds meer gunstig wordende markt het verplicht is aan zijn klanten om mee te groeien met de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even een test ( die ik best redelijk vond )

Lokatie: 't Harde (Gelderland)

Download : 184.0 KByte/sec
Upload : 14.5 KByte/sec
Connections : 432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Redelijk? Voor de oude snelheden is dat super! 184 zit erg dicht tegen het maximum (192) aan en 14,5 ook (max 16).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
(Overgenomen op Fri Apr 2 2004 om 13:32:03 UTC+0100)

Download : 171.3 KByte/sec
Upload : 14.7 KByte/sec
Connection : 343.0 Conn/min
Ping test Nederland : 35.0 ms

Lokatie: Zeewolde (Flevoland)
Modem: Com21

Niet slecht voor de oude classic, maar zou toch ook wel eens graag omhoog willen gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 20:47
hier in regio alkmaar nog geeneens mail gehad van snelheidswijziging :(
schiet lekker op grmbl

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Laatst online: 12-08 08:42
de snelheden zou bij ons eind maart ingaan maar nog steeds hetzelfde als altijd ;(

Modem: moterola ..
Lokatie: oldebroek (gld, noord veluwe)

verbinding: chello classic

Download: 167.8 KByte/sec (=1342 kbps)

Upload: 14.7 KByte/sec (=118 kbps)

Connection: 721.0 Conn/min

Ping Test Nederland: 19.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf maandag gaan de lancity modems in doetichem vervangen worden. Wanneer de volgende plaatsen komen weet ik niet. Ik denk pas daarna maar dat ligt eraan of chello zijn contracten met cable one door laat lopen. Oftwel chello schiet gewoon niet op met mensen een nieuwe modem bezorgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

hmmmmm, oldebroek (van pijkerenlaan) hier ook nog steeds geen verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
(Overgenomen op Fri Apr 2 2004 om 19:23:52 UTC+0200)

Download : 209.9 KByte/sec
Upload : 13.7 KByte/sec
Connection : 1,028.0 Conn/min
Ping test Nederland : 0.0 ms

cornerstone
noord-holland (amsterdam)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.