Nieuwe snelheden Chello officieel bevestigd [deel II]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 1.295 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De IP adressen bij Chello veranderen wel vaker hoor. Mijn Chello Classic IP verandert soms wel 1x per maand en dat is al een jaar of twee zo.

Verder kreeg ik een mail waarin stond dat ik nu ook een snellere verbinding had:

2560 kbps down
256 kbps up ...?

256 moet toch 348 zijn dacht ik... Zijn er meer mensen met Chello Classic die hier een mail over hebben gehad met die snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 08:13
Ik heb al een maandje of twee (? ) de nieuwe snelheden, maar ook last van het wisselen van IP (vorige week, begreep er niks van waarom mijn servertje het niet meer deed).

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Sep 8 2004 om 12:25:35 UTC+0200)

Download : 303.9 KByte/sec
Upload : 41.3 KByte/sec
Connection : 1209.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms

En dit dan in Haarlem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met netwerken, maar als ik voor thuis een wifi setup koop kan het steeds veranderen van je ip dan het functioneren van het netwerk belemmeren?

[edit] ..laat maar, iets met DHCP, kom ik later wel uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 11:23:
De IP adressen bij Chello veranderen wel vaker hoor. Mijn Chello Classic IP verandert soms wel 1x per maand en dat is al een jaar of twee zo.

Verder kreeg ik een mail waarin stond dat ik nu ook een snellere verbinding had:

2560 kbps down
256 kbps up ...?

256 moet toch 348 zijn dacht ik... Zijn er meer mensen met Chello Classic die hier een mail over hebben gehad met die snelheden?
Ik heb al tijden een snellere verbinding, maar inderdaad ook laatst dat mailtje gekregen. Daarin stond ook 256 kbps up, maar waarschijnlijk is dat een fout. Eerder heb ik namelijk een mail gekrege waar het wel goed in stond (348), en dat is ook de snelheid die ik haal.

Beetje slordig van Chello dus :)

Overigens, ik heb ook "last" van wisselende IP's. Normaal had ik ruim een jaar hetzelfde IP, maar de afgelopen 3 maanden is het al 2 keer veranderd. Geen idee waarom overigens, maar wel vervelend.

[ Voor 12% gewijzigd door Zoefff op 08-09-2004 13:11 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overdag de oude snelheden en 's avonds de nieuwe snelheden. Overigens ook nog geen mailtje gehad, wat is dit nu weer voor ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
We gaan naar 8 Mbps met plus! :*) De rest wordt nog bekend gemaakt.
Als het goed is moet dit wat soepeler gaan na de vorige verhoging, alleen nog maar een config file updaten.

Het pers bericht:
http://www.perssupport.an...04109114_EJP.4V.GRH.out37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*discostar* schreef op 14 september 2004 @ 18:59:
We gaan naar 8 Mbps met plus! :*) De rest wordt nog bekend gemaakt.
Als het goed is moet dit wat soepeler gaan na de vorige verhoging, alleen nog maar een config file updaten.

Het pers bericht:
http://www.perssupport.an...04109114_EJP.4V.GRH.out37
YEAH! dat zijn de betere berichten...hopen dat het echt deze maand nog gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:16

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Lekker slim van chello... Ik kreeg een paar dagen geleden een brief dat ze mn terayon modem om gingen widdelen voor een DOCSIS modem. Dat gaat lastig worden... ik heb een com21 taan, geen terayon. :+

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ethnocentrix schreef op 14 september 2004 @ 20:20:
Lekker slim van chello... Ik kreeg een paar dagen geleden een brief dat ze mn terayon modem om gingen widdelen voor een DOCSIS modem. Dat gaat lastig worden... ik heb een com21 taan, geen terayon. :+
Dat zal ze een worst wezen denk ik, als je maar een nieuw modem krijgt. :+

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik heb sinds een aantal dagen ook de nieuwe snelheden (Zuid Holland).
Alleen sinds gisteren ligt het internet eruit.
De router geeft aan dat hij disconnected is.
Ik heb overigens een Edimax Br 9104 (of iets dergelijks, die licht/donker grijze).

Ik zal vanavond nog maar eens proberen. Alles al gereset, maar dit hielp niet.
Volgens de site van Chello hebben ze sinds Juli geen problemen meer gehad :?
Kan op het moment jammer genoeg Chello niet bellen.
Dus dit wordt vanavond. Heeft iemand anders overigens nu ook dit probleem of niet?

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
Sindskort hebben we een nieuw modem gekregen van Chello, een Motorola Surfboard 5100E. Daarvoor hadden we een Terayon Terapro(op de nieuwe snelheden). Sinds de modem exchange zijn de maximale snelheden omhoog gegaan van 200/45 naar 300/45 en de gemiddelde pings omlaag van 50 naar 20. Een hele verbetering dus zou ik zeggen. En het goede nieuws is dat iedereen zsm over wordt gezet naar EuroDocsis (2). Iedereen die nu nog op een brak platform zit met brakke snelheden, niet getreurd. :)

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Mijn Terrayon modem is laatst omgeruild voor een Thomson modem.

Download : 288.4 KByte/sec
Upload : 44.8 KByte/sec
Connection : 1036.0 Conn/min

Dit zijn mijn snelheden nu en ben er zeer tevreden mee, hiervoor had ik ook al de zelfde snelheden na het ophogen van de snelheid.

Ik las trouwens op webwereld.nl dat ze weer de snelheid gaan verhogen.

Chello Plus gaat naar 8mbit en Classic naar de Plus snelheid geloof ik (van 2,5mbit naar 4,6mbit) (H)

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

NielsOveres schreef op 15 september 2004 @ 09:00:
Ik heb sinds een aantal dagen ook de nieuwe snelheden (Zuid Holland).
Alleen sinds gisteren ligt het internet eruit.
Ik zit in dezelfde situatie. Vandaag valt regelmatig de verbinding weg :(
Volgens de site van Chello hebben ze sinds Juli geen problemen meer gehad :?
Volgens mij vertellen ze niet alles. Want dan zouden ze ook realtime (geautomatiseerd) een overzicht van de storingen bij kunnen houden als ze niets te verbergen hadden. Nu heb ik het idee dat alleen grote storingen (met vertraging) vermeld worden.

• Arunia
Ik ben blij dat ik niet de enige ben.

Ik hoop dat het thuis weer normaal aan de praat is, aangezien ik morgen moet en zal FFXI ga spelen!

We zullen het vanavond dan wel zien.
Anders maar of Chello bellen.

het ging allemaal net zo lekker. Nooit echt problemen gehad. Maar ja, nieuwe dingen leveren altijd problemen op.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

T.T. schreef op 15 september 2004 @ 12:26:

[...]

Volgens mij vertellen ze niet alles. Want dan zouden ze ook realtime (geautomatiseerd) een overzicht van de storingen bij kunnen houden als ze niets te verbergen hadden. Nu heb ik het idee dat alleen grote storingen (met vertraging) vermeld worden.
Dat is tegenstelling tot bijvoorbeel XS4ALL, die zetten elk klein storinkje op de site! http://www.xs4all.nl/nieu...ndex.php?meldtype=storing

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Hier ook chello er thuis uit en nog steeds alles down nu.

dit sinds 01:04am

Akita

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

The_outer_limits schreef op 15 september 2004 @ 14:33:
Hier ook chello er thuis uit en nog steeds alles down nu.

dit sinds 01:04am
Down als in 'modem offline' of down als in 'modem online maar het internet werkt niet'?

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 15-09-2004 14:40 ]

• Arunia
Bij mij is het zo dat de router disconnected aan geeft.
De modem zie ik ook niet echt een signaal sturen naar de server van Chello.

Geen idee wat er aan de hand kan zijn.
Ik ga vanavond wel ff de router en modem resetten.

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

down als in modem staat als normaal connected maar router geeft aan disconnected en geen internet bel je de helpdesk krijg je te horen

"er is een storing in uw regio, we doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen"

regio hoekse waard hier

Akita

• Arunia
Die storing zou dan al vanaf vannacht moeten zijn aangezien er bij mij een download aanstond welke dus helemaal niets heeft gedaan. (Torrent)
Ik hoop ook echt dat ze die snel oplossen.
Nog een half uurtje, dan naar huis.
Denk dat ik rond 17:00 / 17:30 thuis ben.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:16

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Hier heeft het internet er ook tot 14:00 uitgelegen. Ik heb de helpdesk gebeld maar die bleven me vertellen dat het aan mn pc lag. Hij kon namelijk het ip-adres uit mn modem uitlezen. Na 10 minuten kwam 'ie er pas achter dat ik geen downstream meer had (ik kon dus wel verzenden, maar niets meer ontvangen). Hoe kan 'ie dan mn modem uitlezen :?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Laatst online: 16-06 11:00
Iemand al een snelheids verhoging gehad in Rotterdam centrum?

Wacht er namelijk al een eeuwigheid op.

[ Voor 27% gewijzigd door Blijepeen op 20-09-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
LB06 schreef op 15 september 2004 @ 10:04:
Sindskort hebben we een nieuw modem gekregen van Chello, een Motorola Surfboard 5100E. Daarvoor hadden we een Terayon Terapro(op de nieuwe snelheden). Sinds de modem exchange zijn de maximale snelheden omhoog gegaan van 200/45 naar 300/45 en de gemiddelde pings omlaag van 50 naar 20. Een hele verbetering dus zou ik zeggen. En het goede nieuws is dat iedereen zsm over wordt gezet naar EuroDocsis (2). Iedereen die nu nog op een brak platform zit met brakke snelheden, niet getreurd. :)
dat zegt chello al maanden, eind juli zou in gelderland de modems zijn vervangen, nou ik heb nog steeds de oude brakke com21

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je dataverbruik niet online kan bekijken ga ik er van uit dat chello dit ook niet kan....of dat je iig niet in hun vizier komt......als ze dan je modem gaan ruilen dan hang je natuurlijk als je veel downd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

bron: chelloo.com
-------------
Verder zal de snelheid van chello plus worden opgeschroeft naar 8 Mbps en zal er flink worden geëxperimenteerd met nog hogere snelheden.
Zo zal er worden gestart in Almere met een proef om 30 Mbps over de kabel te pompen.
Allemaal zeer goed nieuws natuurlijk, als dit maar geen "zoethoudertje" is i.v.m. de enorme overloop van klanten naar ADSL.
-------------

Weet iemand hier iets meer van? (vergeef me als dit al ergens een keer is gepost... 35 pagina's nu al ofzo :x)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nibbz schreef op 21 september 2004 @ 13:55:

[..]

Weet iemand hier iets meer van? (vergeef me als dit al ergens een keer is gepost... 35 pagina's nu al ofzo :x)
Jawel:
Chello snelheidsverhoging again

Verwijderd

Blijepeen schreef op 20 september 2004 @ 21:47:
Iemand al een snelheids verhoging gehad in Rotterdam centrum?

Wacht er namelijk al een eeuwigheid op.
Ik woon op de Schieweg, vlak buiten het centrum. Chello mailde mij dat ik nu een snellere verbinding zou hebben, maar mijn upload blijft meestal maar 16 KB/s en heel soms 24. Dat is dus niet de beloofde 48; tijd voor een klacht en terugvragen van de abonnementsgelden van september.

Verwijderd

Mijn internet verbinding is laatste tijd traag.. Hilversum hiero.. Zijn ze dan aan het werk oid?? :?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 11:52:
Mijn internet verbinding is laatste tijd traag.. Hilversum hiero.. Zijn ze dan aan het werk oid?? :?
Zou kunnen, moet je de helpdesk vragen... Ben je niet afgeknepen omdat je teveel hebt gedownload? Wat haal je bij speedtest.nl?

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 23-09-2004 13:30 ]

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik had twee dagen nadat ik een nieuw modem had gekregen een downtime van 6 dagen. Dit kon alleen worden opgelost door de helpdesk te bellen en een monteur te regelen. Wat bleek, buiten in het kastje waar alle signalen verstuurd worden oid, stond de frequentie van het signaal te hoog waardoor het modem het signaal niet meer kon uitlezen... Gebeurde wel vaker zeiden ze, nou lekker dan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben nog steeds de bezitter van het Com21 modem. Ze moeten het nog steeds vervangen, maar ben ook nog niet gebelt.
Ik meen me te herinneren dat er ergens op de Chello site een vak stond waarin je gegevens in kon vullen en je daarna te zien kreeg of er een planning was voor het vervangen van je modem.
Kan het jammergenoeg alleen niet meer vinden. Ook niet via google of de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

mmm ze willen nu mijn terryaon modem ook gaan omruilen
maar daar ben ik eigenlijk helemaal zo blij niet mee, deze doet het goed.
en ik vrees dat ik in het vervolg ook daadwerkelijk terug gezet word, ipv alleneen mailtje :(

ga ze gewoon niet terug bellen, kijken of ze het merken :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
hehe, ja. Die oude modems kunnen ze je verbruik niet bijhouden. Dat heb ik ook al gemerkt met die Com21. Toch zou ik graag een nieuwe modem willen hebben. Die zijn gewoon net iets stabieler.
Ach we zien het wel, zolang ze maar snel overgaan op die nieuwe snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Chello snelheidsverhoging again

Zullen we daar verder gaan? :)
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.