Even een kleine "How-To" voor het aan de praat krijgen van XTND-Connect via een USB BlueTooth Dongle, daar ik er zelf ook een hoop problemen mee had.
How-To Outlook Syncen met XTNDConnect
1: zorg dat je bluetooth dongle goed geinstalleerd is en dat je via de drivers contact kunt krijgen met je T610 (vergeet niet Bluetooth te activeren!!)
2: installeer de XTNDConnect communicatie Suite (ofwel van de CD, ofwel van
www.sonyericcson.com). Netjes rebooten als daar om gevraagd wordt. Na de installatie zul je nog niet kunnen syncen!
3: maak een seriele verbinding aan in je Bluetooth drivers naar je telefoon. Onthoud welke compoort je hierbij hebt gebruikt, ik gebruik vaak COM5 of COM4 (als die door je systeem nog niet is gebruikt)
4:ga naar configuratiescherm daar staat nu een icoon "mobile phone monitor". Hier zul je zien dat er geen telefoon (of sim-kaart) wordt gedetecteerd. Ga nu naar het tabblad met de com-poorten en schakel de compoort in waarop je een seriele bluetooth verbinding hebt gemaakt. Je kunt hem eventueel reserveren zodat andere programma's de poort niet kunnen gebruiken (kan ook een probleem opleveren, als 2 programma's (bijvoorbeeld je oude girotel oid) naar dezelfde compoort graaien).
5: wacht een aantal seconden en de Mobile Phone Monitor zal je telefoon herkennen, waarna je hem in kan stellen en hij is klaar voor gebruik met XTNDConnect!
Let wel: je moet dus altijd eerst de seriele verbinding met je T610 starten (bij mij iig het geval) waarna via mobile Phone Editor de verbinding tussen de T610 en XTNDConnect worden verzorgd.
Succes!
Q: Waarom zou ik XTNDConnect gebruiken als mijn Bluetooth Software zelf al PIM gegevens (contacts, email, tasks etc) kan syncen?
A: XTNDConnect zorgt voor een complete sync, voor zover bekend zal de standaard meegeleverde BT software van je dongle nooit zgn. "Recurring Items" (afspraken die je bijvoorbeeld 10 weken lang op hetzelfde tijdstip hebt) syncen. Verder kan XTNDConnect ook automatisch syncen als je T610 binnen bereik komt (mits er een seriele BT verbinding voorhanden is).