AudiRS4 schreef op 15 October 2003 @ 14:42:
[...]
Nintendo is van huis uit ook geen gamesmaker, maar om ze daar nou op af te rekenen ? Nntendo zag dat het gat wat Atari achterliet iets was waar zij op in konden springen en heeft dat met verve gedaan hebben.
Nintendo heeft in de tijd van Atari de markt ''groot gebracht'' en ECHT games geintroduceerd terwijl er toen alleen nog maar pac man en pong waren
Microsoft heeft in de eerste anderhalf jaar een aantal titels en studios gekocht, maar zoals je misschien ook wel weet is de visie van Microsoft een beetje veranderd in dat opzicht. Liever binden ze kleinere studios aan zich die onder de Microsoft Game Studio vlag werken dan bijvoorbeeld een Sega op te kopen.
Ah dit wist ik niet, ik vind het zelf geen probleem als een groot bedrijf kleine bedrijven geld geeft/koopt (doet nintendo ook met Gamefreaks: pokemon terwijl niemand er vertrouwen in heeft)
Maar op het moment dat ik bijvoorbeeld hoor dat MS Ubisoft/Sega wil overkopen krij ik best wel kostneigingen (if you cant beat em, buy em ofzo?

)
En leg mij eens uit hoe Microsoft de markt kapot maakt ? Niemand is verplicht om een Xbox te kopen, en concurrentie is nooit verkeerd lijkt me zo.
Even een makkelijk vergelijkbaar voorbeeldje:
Er staan op de markt elke dag 2 kraampjes met spulletjes, alles gaat gewoon goed, en de 2 zijn aan elkaar gewaagd. Totdat er op een dag ineens een gigantische truck aankomt rijden die 3x zo groot is als de 2 kleine naast elkaar, en gaat HOPPA naast ze staan

Nu gaat de grote mass allemaal nar die grote stoere truck, en blijven alleen de echte vaste klanten nog staan bij het kleine kraamje
Door de grootse manier hoe het word aangepakt, kan het kleine kraampje bijna niet meer rondkomen, omdat een groot deel van de klanten weggelokt worden, omdat een van de grootste leveranciers van de 2 kraampjes alleen nog maar leverd aan de grote truck.
Na een tijdje gaan de 2 kleine kraamjes gewoon Failliet, en is de markt gewoon verpest.. toch?
// en wat betreft luisteren naar de consumenten kun je niet ontkennen dat Microsoft daar veel energie in steekt. Zie het aanpassen van betalingsmethodes Live, zie de S-controller, zie de reward packs etc.
Hier moet ik je zeker gelijk in geven, nintendo is wat dat soort dingen te terughouden en doet alleen dingen als er winst uit is te halen (dus geen online ondersteuning van nintendo zelf want dat kost geld en brengt niks op)
Maarr. nintendo beloont wel de echt die-hards met bv een bonusdisc van OOT en demodiscs (die nu in JAP en USA al zijn nadat de fans het veeel gevraagd hebben, dmv petities)