TFT-Gamen - The 7th Episode

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.912 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 08 October 2003 @ 23:31:
Om heel eerlijk te zijn heb ik toch al redelijk wat E431S-S en B's gehad die wel een pixelfout hadden. Natuurlijk wordt deze monitor momenteel vaker verkocht dan andere 17" TFT's algemeen gezien. Soms kan deze dus wel weer 'aan gewreven' worden, maar meestal niet.
Na ja. Als het niet te hinderlijk is dan neem ik em mee. Ik heb geen zin om nog eens 3 week te wachten. Maar Rick of iemand anders, zou zon dode pixel opvallen in games? Ik bedoel het scherm verandert zo vaak van kleur en omgeving dat het toch eigenlijk niet opvalt??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 14:51
Ik denk dat ik morgen E431S ga kopen. Iemand nog een laatste opmerking die me op andere gedachten kan brengen? Moet ik toch wachten op de samsung? Het kan haast geen miskoop meer zijn geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dr_Frickin_Evil schreef op 09 October 2003 @ 00:15:
Ik denk dat ik morgen E431S ga kopen. Iemand nog een laatste opmerking die me op andere gedachten kan brengen? Moet ik toch wachten op de samsung? Het kan haast geen miskoop meer zijn geloof ik.
Het probleem is dat je altijd kunt blijven wachten. Er zal altijd wel weer iets nieuwers zijn dat je daarna weer graag zou willen hebben.
Grijp dus je kans als het kan. >:)
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 00:03:
[...]

Na ja. Als het niet te hinderlijk is dan neem ik em mee. Ik heb geen zin om nog eens 3 week te wachten. Maar Rick of iemand anders, zou zon dode pixel opvallen in games? Ik bedoel het scherm verandert zo vaak van kleur en omgeving dat het toch eigenlijk niet opvalt??
Tja, het ligt helemaal eraan wat voor defecte pixel het is. Is die 1 vaste kleur, is het een sub dead pixel..... Meestal met games zie je het natuurlijk niet zo erg omdat inderdaad alles snel beweegt cq. wisseld van kleur. Als het midden op de desktop is, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
_NOOIT_ wachten op iets in de computer wereld. Dan blijf je wachten. Je moet gewoon accepteren dat wat je koopt morgen al weer oud is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of wachten tot het nieuwe uitkomt en het oude kopen (gehehehe)
Scheelt meestal aardig in prijs, al zal dit bij TFT's niet echt het geval zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
We Are Borg schreef op 09 oktober 2003 @ 07:21:
[...]

_NOOIT_ wachten op iets in de computer wereld. Dan blijf je wachten. Je moet gewoon accepteren dat wat je koopt morgen al weer oud is :)
ik ga OF die iiyama kopen of de samsung, ik wacht dus even tot de samsung er is en dan kijk ik welke ik neem. ik moet dus wel wachten

zo heeft de samsung voor mij een paar voordelen die de iiyama niet heeft, zoals de marnier van ophangen aan de muur

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid deze week nog de Iiyama TFT E431S-B Black 17 inch (zonder Speakers) bestellen. :) Is IIyama een beetje goed met garantie-afhandelingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K-2SO schreef op 09 oktober 2003 @ 09:19:
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid deze week nog de Iiyama TFT E431S-B Black 17 inch (zonder Speakers) bestellen. :) Is IIyama een beetje goed met garantie-afhandelingen ?
Zonder speakers? Die bestaat niet, dus dan ben ik bang dat je niet de E431S-B gaat kopen..... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Oja nog een ding, Kan ik aan die tft wel zo´n monitorarm maken: http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=111
En waarom kan die samsung wel aan de muur bevestigd worden?

Edit: Heb het antwoord deels gevonden. Dit staat in de datasheet:
Backlight Lifetime: >50.000 hours
Additional features VESA 100 Standard Compliant for Arm or
Wall Mounting, 2x 1,5W Speakers
Het kan dus neem ik aan.

[ Voor 34% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 09-10-2003 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 13-09 18:53

Blauw

De Schreeuw

Gewoon lekker die IIyama kopen, daar ga je geen spijt van krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 09:39:
[...]

Zonder speakers? Die bestaat niet, dus dan ben ik bang dat je niet de E431S-B gaat kopen..... :(
Hmmz, da's jammer .. die meuk gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Dr_Frickin_Evil schreef op 09 October 2003 @ 09:43:
Oja nog een ding, Kan ik aan die tft wel zo´n monitorarm maken: http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=111
En waarom kan die samsung wel aan de muur bevestigd worden?

Edit: Heb het antwoord deels gevonden. Dit staat in de datasheet:
Backlight Lifetime: >50.000 hours
Additional features VESA 100 Standard Compliant for Arm or
Wall Mounting, 2x 1,5W Speakers
Het kan dus neem ik aan.
Die armen zijn nogal duur zeg. 150 Euros voor een armpje. Daar wordt je scherm extra prijzig door, mits je zo'n arm neemt/wil natuurlijk. Ach ja, mijn huidige CRT staat ook rotsvast op mijn bureau dus met een TFT zal dat wel niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

mughato schreef op 09 October 2003 @ 10:14:
Ach ja, mijn huidige CRT staat ook rotsvast op mijn bureau dus met een TFT zal dat wel niet anders zijn.
Vergis je niet. Omdat een TFT veel lichter is staat je bureau wat minder stabiel. Het gewicht van een CRT dempt de bewegingen die je maakt met snel typen aanzienlijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet als je een goed stevig bureau hebt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K-2SO schreef op 09 October 2003 @ 10:11:
[...]

Hmmz, da's jammer .. die meuk gebruik ik toch niet.
Nee ik vind het ook jammer dat er speakertjes in zitten,er is wel een zelfde model zonder speakertjes,die heeft dezelfde specs,maar mist de dvi ingang is dus alleen dsub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:09

Houston3

ole

die speakers hoef je niet perse te gebruiken, ze zijn wel handig als je gaat lannen ofzo, verder zien ze er niet hinderlijk uit ofzo, ze vallen niet echt op, en je moet naar je beeldschem kijken en niet de speakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr_Frickin_Evil schreef op 09 oktober 2003 @ 00:15:
Gewoon die iiyama kopen. Je kan wel wachten tot je een ons weegt. Wie zegt dat die 172x in october uitkomt. Misschien wordt het weer uitgesteld. Oh en die speakers is geen probleem. Gewoon het kabeltje niet aansluiten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg weet iemand of de LG 1715s net zon backpanel heeft als de iiyama 431s? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zoek:
acer site
1531 specs
prijsvergelijk

Op mijn zoektocht naar een vervanging voor mijn 15" CRT, vond ik deze LCD. Ik heb em gevonden voor 280 euro. Daar komt nog 35 euro pixel garantie bij. (lijkt me handig)
Samenvatting specs (acer AL1531):
Contrast verhouding: 500:1
Brightness : 250 cd/m²
Response rates: 16ms
Resolutie (max.) : 1024 x 768
Aansluitingen: D-sub, DVI-D

Ik game veel, en verwerk ook veel tekst. Ik wil graag een TFT vanwege het onwijs scherpe beeld. Het effect van veranderende kleuren bij andere inkijkhoeken kunnen me niet zo veel schelen.
Nu is mijn vraag, ik vind het een beetje weinig geld (280) voor deze TFT, met DVI aansluiting en 16ms response time.... Wat is er mis mee???

Verder is een resolutie van 1024x768 prima, dan lopen games lekker soepel (heb een radeon 8500 (met dvi) en wil voorlopig geen nieuwe vid kaart kopen)

Mijn andere keus (niet tweede of eerste) is de iiyama E431S-B, die is echter 500 euro, en heeft een reso van 1280x1024, bij die reso vind ik sommige spelletjes minder soepel lopen.

Kan ik beter inversteren in een 17" of een 15"?

En: Kunnen TFT' s overleven bij -5 graden celsius?
(als ik op vakantie ben, kan het natuurlijk koud worden in huis) Had namelijk van iemand gehoord dat zijn TFT kapot was gevroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik voor mezelf veel onduidelijkheid heb mbt de refreshrate van een TFT had ik Samsung eens gemailed om het mij uit te leggen:

Onlangs had ik met iemand een discussie over de refresh rate van een TFT. Ik heb mijn 152T altijd op 75Hz draaien omdat ik dan het beeld scherper vindt. Nu zei die gene zonder goede argumentatie dat 60Hz beter was.
Zou u me dit helder kunnen uitleggen en wat het beste is voor mijn monitor?

Samsung:

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw 152T.

Wat de beste refresh rate is hangt niet alleen van de monitor zelf af maar ook van de grafische kaart die er gebruikt wordt (zie bijgevoegd document). Wat het beste is voor uw monitor, hangt dus ook af van uw grafische kaart.
Standaard staat de driver voor een monitor op 60Hz maar wij adviseren klanten altijd 75Hz omdat dat beter is. Uw vriend is dus waarschijnlijk op de algemene normen af gegaan en u zit op ons niveau.

Helaas geen argumentatie, dus ik dit topic doorspitten, lees ik bijvoorbeeld dit:

Als een TFT monitor via DVI aangesloten wordt, dan heeft een wijziging van de refreshrate geheel geen zin en werkt niet eens.
Een TFT monitor werkt intern eigenlijk altijd op 60Hz alles hierboven (in het geval van Analoog) maakt in de meeste gevallen het beeld minder scherp aangezien je dan je monitor gebruikt op de hoogst mogelijke bandbreedte.
Een verschil in refresh zul je in ieder geval niet zien.

Ik heb dus een 152T aangesloten met een DVI kabel...
Zit Samsung er nu gewoon naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm erg vreemd verhaal van Samsung. Maar ik zie toch echt op de 431s met analoge aansluiting dat 60hz veel scherper is dan 75hz. Dus ik blijf bij mijn mening. Hoe Samsung bij het verhaal komt dat 75hz scherper is dat snap ik niet want volgens mij klopt dit voor geen meter. Een TFT is gemaakt om op 60hz te draaien en niet op 75hz. Natuurlijk kun je em op 75hz zetten maar het beeld wordt waziger op de een of andere manier. Ik zet em in ieder geval niet op 75 als ik mijn nieuwe 431s heb (andere had een paar dooie pixels).

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Een analoog aangesloten 191T geeft een veel beter beeld bij 60hz da bij 70/72 hz met een intel extreme kaart.

Mijn neovo k-19 DVI geeft een beter beeld bij 72Hz dan bij 60HZ aangesloten op een Radeon 9700 pro.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diniz, ik heb niet zo veel verstand van beeldschermen maar volgens mij is het heel simpel.
De 152T heeft een responsetijd van 25 ms = 0.025 sec 1/x = dus 40 HZ.
Alle hogere frequenties hebben mijn inziens geen nut omdat de pixels toch niet sneller willen verversen.
Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 13:45:
Hmm erg vreemd verhaal van Samsung. Maar ik zie toch echt op de 431s met analoge aansluiting dat 60hz veel scherper is dan 75hz. Dus ik blijf bij mijn mening. Hoe Samsung bij het verhaal komt dat 75hz scherper is dat snap ik niet want volgens mij klopt dit voor geen meter. Een TFT is gemaakt om op 60hz te draaien en niet op 75hz. Natuurlijk kun je em op 75hz zetten maar het beeld wordt waziger op de een of andere manier. Ik zet em in ieder geval niet op 75 als ik mijn nieuwe 431s heb (andere had een paar dooie pixels).
Ik kan dit verhaal beamen, ik vond het in eerste instantie nogal vreemd dat ie op meer dan 60hz kon draaien.

Op mijn Sapphire Radeon 9800pro geeft ie op 60hz een veel scherper beeld. Daarvoor had ik hem op een Geforce 3GS aangesloten, maar ik weet niet of dat er nou ook scherper op 60hz uitziet omdat ik al snel mijn videokaart had vervangen. Ik zal het eerdaags nog ff een keer gaan testen, omdat ik toen het idee had dat ie op 72 of 75hz een scherper beeld gaf.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb hem nu gehaald, en ik ben er zeker tevreden over. Ik had een kapotte subpixel, maar na even erop te drukken schoot ie ineens weg, heel raar om te zien. Een minpuntje nog; bij een volledig zwart scherm, is het bovenin niet egaal zwart. Is dit een exemplarisch probleem, een probleem van dit type iiyama, of van tft's in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dit verschilt dus misschien per videokaart. Ik heb een Radeon 9700 en bij mij was 60hz scherper dan 75hz. Dus hoe dit nu zit bij Samsung weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 13:24:
Op zoek:
acer site
1531 specs
prijsvergelijk

Op mijn zoektocht naar een vervanging voor mijn 15" CRT, vond ik deze LCD. Ik heb em gevonden voor 280 euro. Daar komt nog 35 euro pixel garantie bij. (lijkt me handig)
Samenvatting specs (acer AL1531):
Contrast verhouding: 500:1
Brightness : 250 cd/m²
Response rates: 16ms
Resolutie (max.) : 1024 x 768
Aansluitingen: D-sub, DVI-D

Ik game veel, en verwerk ook veel tekst. Ik wil graag een TFT vanwege het onwijs scherpe beeld. Het effect van veranderende kleuren bij andere inkijkhoeken kunnen me niet zo veel schelen.
Nu is mijn vraag, ik vind het een beetje weinig geld (280) voor deze TFT, met DVI aansluiting en 16ms response time.... Wat is er mis mee???

Verder is een resolutie van 1024x768 prima, dan lopen games lekker soepel (heb een radeon 8500 (met dvi) en wil voorlopig geen nieuwe vid kaart kopen)

Mijn andere keus (niet tweede of eerste) is de iiyama E431S-B, die is echter 500 euro, en heeft een reso van 1280x1024, bij die reso vind ik sommige spelletjes minder soepel lopen.

Kan ik beter inversteren in een 17" of een 15"?

En: Kunnen TFT' s overleven bij -5 graden celsius?
(als ik op vakantie ben, kan het natuurlijk koud worden in huis) Had namelijk van iemand gehoord dat zijn TFT kapot was gevroren.
Volgens mij is ie 280 euro omdat die Acer 15inch is. De 431s is 17inch en dus een stuk duurder. Persoonlijk zie ik liever een 17inch. Daarnaast heb je gelijk dat je met een mindere videokaart niet echt op 1280 wilt gamen. Daar heb ik dus geen probleem mee met mijn ati 9700. Maar goed misschien koop je later toch een nieuwe videokaart en die kan dus wel 1280 aan. Dus ik zou toch voor die 17inch gaan als ik je was. Trouwens je kan op de 17inch ook wel op 1024 gamen. Alleen het scherm wordt wat inelkaar gedrukt omdat ie voor 1280 geschikt is maar echt erg is dat niet lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 08 October 2003 @ 23:31:
Om heel eerlijk te zijn heb ik toch al redelijk wat E431S-S en B's gehad die wel een pixelfout hadden. Natuurlijk wordt deze monitor momenteel vaker verkocht dan andere 17" TFT's algemeen gezien. Soms kan deze dus wel weer 'aan gewreven' worden, maar meestal niet.

[...]

Je kunt beter de contrast op 0% instellen en de brightness wat verder opendraaien. Door de contrast hoger in te stellen verander je de witbalans en kloppen de kleuren niet meer met wat ze zouden moeten zijn.
Bedankt voor de info. Het beeld wordt inderdaad wat rustiger op deze manier. Maar het verschil in verlichting is nog steeds vrij duidelijk als ik eerlijk ben, doe zelf maar eens de "slashdot-test" ;)

Welke instellingen gebruik jij trouwens voor je iiyama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Best lastig om de instellingen mooi te krijgen. Het komt allemaal nog wel erg fel op me over. Heeft iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Ik heb de vorige edities van TFT en Gamen doorgespit en uiteindelijk kwam ik bij dit topic uit met de meest recente ervaringen. Ik zit echter met een vraag, aangezien ik overweeg een TFT scherm aan te schaffen. In de nieuwere topics kom ik bijna niks meer tegen over de Hitachi CML174SXW, wat toch een uitermate goed scherm (met pixelgarantie!) schijnt te zijn. Toen hij geintroduceerd werd, was hij nog rond de 750 euro, nu zit de prijs rond de 500, heel redelijk.

Ik zie ook niets meer vermeld worden over de Hyundai Q17, een scherm dat volgens de test bij Tom's Hardware een hele goede 17"-er is.

Ik twijfel dan ook tussen deze twee modellen. Is er iemand die me kan vertellen of deze schermen nog steeds relatief goed zijn. De specificaties van beide schermen zijn nagenoeg gelijk, maar mijn voorkeur neigt naar het Hitachi scherm.

Enig advies wordt aangeraden. Of een hint naar eventueel een winkel waar beide (of een nog betere) schermen te bezichtigen zijn zou ik zeer op prijs stellen. Ik ga het scherm niet voor hardcore gamen gebruiken, maar ik speel af en toe wel een first-person shooter, daarom zocht ik naar een scherm met lage reactietijd. Ik weet niet of er voor 500 euro al redelijke 19" TFTs beschikbaar zijn en mijn zoektocht levert tot op heden allemaal duurdere (>800 euro) schermen op.

[ Voor 16% gewijzigd door raoulduke op 09-10-2003 14:44 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Q17 is nagenoeg amper leverbaar, dat zal de reden wel zijn :)
Die Hitachi is gaaf.. niets op aan te merken.
Een kameraad van me heeft hem sinds een paar dagen. Ik heb zelf een Iiyama e431s , die van mezelf vind ik net wat mooiere kleuren hebben. Kijkhoek is ook iets groter.
Prijzen van beide liggen onder de 500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 17:02

KroeT

[...]

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 14:05:
Hmmm dit verschilt dus misschien per videokaart. Ik heb een Radeon 9700 en bij mij was 60hz scherper dan 75hz. Dus hoe dit nu zit bij Samsung weet ik niet precies.
Heb je bij 60Hz op een TFT dan geen last van trillend beeld? Als ik mijn 17"CRT op 60Hz zet word ik knettergek namelijk.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raoulduke schreef op 09 oktober 2003 @ 14:42:
Ik heb de vorige edities van TFT en Gamen doorgespit en uiteindelijk kwam ik bij dit topic uit met de meest recente ervaringen. Ik zit echter met een vraag, aangezien ik overweeg een TFT scherm aan te schaffen. In de nieuwere topics kom ik bijna niks meer tegen over de Hitachi CML174SXW, wat toch een uitermate goed scherm (met pixelgarantie!) schijnt te zijn. Toen hij geintroduceerd werd, was hij nog rond de 750 euro, nu zit de prijs rond de 500, heel redelijk.

Ik zie ook niets meer vermeld worden over de Hyundai Q17, een scherm dat volgens de test bij Tom's Hardware een hele goede 17"-er is.

Ik twijfel dan ook tussen deze twee modellen. Is er iemand die me kan vertellen of deze schermen nog steeds relatief goed zijn. De specificaties van beide schermen zijn nagenoeg gelijk, maar mijn voorkeur neigt naar het Hitachi scherm.

Enig advies wordt aangeraden. Of een hint naar eventueel een winkel waar beide (of een nog betere) schermen te bezichtigen zijn zou ik zeer op prijs stellen. Ik ga het scherm niet voor hardcore gamen gebruiken, maar ik speel af en toe wel een first-person shooter, daarom zocht ik naar een scherm met lage reactietijd. Ik weet niet of er voor 500 euro al redelijke 19" TFTs beschikbaar zijn en mijn zoektocht levert tot op heden allemaal duurdere (>800 euro) schermen op.
Volgens veel leeswerk ghost de Hitachi CML174SXW nog een heel klein beetje met snelle games, en de q17 schijnt dat niet te doen maar... is een wat minder heldere monitor met een wat minder grote inkijkhoek als de iiyama prolite E431s.

ik wacht nog ff op de resultaten van de samsung 172X... als die net zo goed is als de iiyama prolite E431s neem ik die.

alhoewel ik mezelf heel hard toe moet schreeuwen om nog ff te wachten met de aanschaf van de iiyama prolite E431s, waar voor 99,9% zeker van is dat het een beest is >:)

Maar als jij gamen bijzaak vind, en dat kleine beetje ghosting niet erg vind kan je gerust de Hitachi CML174SXW kopen, is ook een erg mooie monitor vind ik.
dat zelfde geld voor de hyundai q17 maar dan met betrekking tot de inkijkhoek en helderheid :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jozzz schreef op 09 October 2003 @ 10:08:
[...]

Gewoon lekker die IIyama kopen, daar ga je geen spijt van krijgen :)
Hmmm ja laat ik dat maar doen, ff kijken waar ik em ut best kan kopen en waar ik beste garantie heb enzo. Maar alstie niet bevalt dan geef ik jou de schuld he! ;) ;) :D :D :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op 09 oktober 2003 @ 15:39:
[...]

Heb je bij 60Hz op een TFT dan geen last van trillend beeld? Als ik mijn 17"CRT op 60Hz zet word ik knettergek namelijk.
Nee totaal niet. TFT werkt anders dan CRT. Bij CRT word je inderdaad helemaal gek en heb je binnen de kortste keren koppijn maar bij TFT is het beeld super rustig en zeer scherp op 60hz. Op analoog en op DVI. Ik dacht dus eerst ook dat die TFT's niks waren omdat ze 'maar' 75hz aankonden en van 60hz moest ik al helemaal niks hebben maar nu ik weet hoe TFT werkt en het gezien heb is mijn beeld totaal omgeslagen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Een vraagje over het ophangen van een TFT aan de muur: Hoe kan je zien of een monitor zonder extra aan te schaffen materiaal aan de muur kan worden gehangen zoals bv de Samsung 17T2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 15:56
JC schreef op 09 October 2003 @ 16:43:
Een vraagje over het ophangen van een TFT aan de muur: Hoe kan je zien of een monitor zonder extra aan te schaffen materiaal aan de muur kan worden gehangen zoals bv de Samsung 17T2?
Heel simpel: in de specs van het betreffende scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

OK, "VESA 100 Standard Compliant Wall Mounting" betekent dus dat die aan de muur gehangen kan worden. Mijn vraag was: heb je dan extra materiaal nodig om het scherm op te hangen (materiaal dat je dus apart van de monitor moet kopen). Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Ook ik wordt ondertussen gek van alle reviews en alle meningen.

Ik lees heel veel goede ervaringen over de iliyama 431S-B, echter heb ik ZEER slechte ervaringen met garantie en support van Iliyama. Monitor half jaar weg, niet gerepareerd enz.

Mijn grootste voorkeur gaat uit naar de philips B4BS, echter is hier maar bar weinig info over te vinden. Ik weet van philips dat ze super garantie hebben. Een drie jaar oude 17inch briliance kwammen ze omruilen, binnen 3 dagen had ik een gloednieuwe monitor. Ook is de kwaliteit denk ik goed, want bijna overal lees je dat LG goed is en volgens mij hebben LG en philips de dezelfde techniek.

Ook als ik weer lees in dat X-Bit labs artikel over 18 en 19inch , dat iliyama slechte kwaliteit levert en een hoge prijs heeft, begin ik weer te twijffelen.

Er zijn ook maar weinig winkels waar je zelf een beetje de boel naast elkaar kan zetten.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 14:08:
[...]
Volgens mij is ie 280 euro omdat die Acer 15inch is. De 431s is 17inch en dus een stuk duurder. Persoonlijk zie ik liever een 17inch. Daarnaast heb je gelijk dat je met een mindere videokaart niet echt op 1280 wilt gamen. Daar heb ik dus geen probleem mee met mijn ati 9700. Maar goed misschien koop je later toch een nieuwe videokaart en die kan dus wel 1280 aan. Dus ik zou toch voor die 17inch gaan als ik je was. Trouwens je kan op de 17inch ook wel op 1024 gamen. Alleen het scherm wordt wat inelkaar gedrukt omdat ie voor 1280 geschikt is maar echt erg is dat niet lijkt me.
Okee, ik ga voor de 17", heb ik langer plezier van. Is wel 200 euro duurder, dus wacht nog even met aanschaffen. (ik hoop dat men monitor morgen uitfikt O-) )
Heeft iemand ervaring met de Iiyama E431s, als je hem niet op native resolutie gebruikt maar op 1024x768? Ik heb dit wel eens gezien, en sommige pixels worden dan samen voor een gebruikt, wat er van een afstandje niet heel slecht uit ziet. Ik heb ook gehoord dat er een speciale interpolatie techniek wordt gebruikt, waardoor je bijna niet meer ziet dat hij niet native staat. Dit is natuurlijk veel mooier.

Je kan natuurlijk altijd 640x~480 draaien :'( Pixels van meer dan een halve milimeter. (8>
want bijna overal lees je dat LG goed is en volgens mij hebben LG en philips de dezelfde techniek.
LG is van Philips, dus zal geen groot verschil zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zelf draai ik ook wel eens dingen op 1024 en het ziet er iets minder mooi uit, maar eigenlijk het enige waar het echt bij opvalt in spellen zijn kleine lettertjes. Die lijken wat breder dan normaal. Verder heb ik er bij de rest van een spel totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necreo
  • Laatst online: 31-08-2021
Kheb een tijdje doorgespaard om mijn een bijkomstig gaming tft scherm te kopen en uiteindelijk is mijn keuze gevallen op volgend schermpje:
Lacie 18 inch Photonvision dit is niet in iedereens prijsklasse ook niet echt in de mijne maar kheb er dan ook een tijdje voor gespaard maar nog nooit heb ik zo genoten van kleur, film, no ghosting tijdens spelen (1128*).
Ik raad het iedereen spaar liever wat langer door en koop dan, dat net iets meerkostend scherm is mijn advies

que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Necreo schreef op 09 oktober 2003 @ 18:11:
Kheb een tijdje doorgespaard om mijn een bijkomstig gaming tft scherm te kopen en uiteindelijk is mijn keuze gevallen op volgend schermpje:
Lacie 18 inch Photonvision dit is niet in iedereens prijsklasse ook niet echt in de mijne maar kheb er dan ook een tijdje voor gespaard maar nog nooit heb ik zo genoten van kleur, film, no ghosting tijdens spelen (1128*).
Ik raad het iedereen spaar liever wat langer door en koop dan, dat net iets meerkostend scherm is mijn advies
Niet om te flamen maar wat maakt dit scherm zo speciaal? Heeft 25 ms responce dus niet echt game scherm (welke spellen heb je geprobeerd). En om eerlijk te zijn en de prijs van 18" en 19" liggen niet ver uit elkaar (die laCie 18" €780) of wil je een 18 vanwege de dotpitch? Ik heb zelf een viewsonic VP191 (lijkt wel beetje op dat scherm). Maar is niet echt een ideale game monitor. Met die laatste zin ben ik het echter zeer mee eens "goedkoop is duurkoop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Een Philips 17" TFT is absoluut geen gamers monitor en zeker niet op de stand van de huidige snelle TFT's. Je koopt die monitor echt niet alleen vanwege zijn garantie of ga jij ervan uit dat het scherm binnen korte tijd defect raakt ?

Iiyama heeft zeer goede service/garantie momenteel. Er wordt niet meer gewerkt met TELEPLAN etc. Gewoon een telefoontje en UPS brengt je binnen zeer korte tijd een nieuwe. Overigens heb ik dit al eens hier gepost voor de mensen die deze vraag wederom stellen en geen zin hebben om zelf te zoeken.

Wandmontage materiaal heb ik nog nooit bij een TFT standaard gezien. De VESA mounting aansluiting is een standaard maat. Je kunt dus meestal de voet erafschroeven en een VESA standaard arm of wandmontage kit erop schroeven. Het gaat er dus om dat de monitor standaard 4 gaatjes heeft voor de boutjes in te kunnen draaien. Hier is dus een standaard in qwa maat. Je krijgt echter geen spullen om hem ook daadwerkelijk aan de muur te kunnen bevestigen.

Een 18" TFT is zeker niet meer van de huidige standaard. Als je dus zegt dat je er goed op kunt gamen, dan heb je nooit met een 16ms of 20ms panel/TFT gewerkt van een goed merk. Ook heeft bijv. de 'goedkope' (lees 459,- euro) IIYAMA E431S-S(B) zelfs sRGB instellingen om de kleur goed in te kunnen stellen. Dus qwa kleurechtheid zal het echt niet veel verschillen hoor. Het is natuurlijk ieder zijn eigen keuze, maar om te zeggen dat je beter wat meer uit kunt geven is in mijn ogen onzin. Een goede 17" TFT monitor voor dus 459,- euro is niet veel geld voor wat je krijgt.

[ Voor 24% gewijzigd door Rick2001 op 09-10-2003 21:33 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necreo
  • Laatst online: 31-08-2021
Maartenvs schreef op 09 October 2003 @ 18:26:
[...]

Niet om te flamen maar wat maakt dit scherm zo speciaal? Heeft 25 ms responce dus niet echt game scherm (welke spellen heb je geprobeerd). En om eerlijk te zijn en de prijs van 18" en 19" liggen niet ver uit elkaar (die laCie 18" €780) of wil je een 18 vanwege de dotpitch? Ik heb zelf een viewsonic VP191 (lijkt wel beetje op dat scherm). Maar is niet echt een ideale game monitor. Met die laatste zin ben ik het echter zeer mee eens "goedkoop is duurkoop"
Wel kmoet zeggen, de volgende spellen heb ik geprobeerd:
Counter-Strike
Halo
NHL2004
Quake 3
Battlefield
DTM Race driver
(alles op DVI aansluiting)en bij geen enkel spel heb ik duidelijk zichtbare ghosting dus voormij is dit een aan te raden game scherm.
Goh en waarom een 18" wel omdat ik een keuze heb gemaakt tussen de lacie 20" en 18" en niet echt rekening heb gehouden met de 19".
Bij mijn 2de scherm (GNR F173 en bij mijn derde scherm GNR F153) heb ik dus wel duidelijk zichtbare ghosting (niet storend) op bovenstaande spelen. En beiden hebben ook 25ms response tijd.
Daarom vindt ik het Lacie scherm beter geschikt om te gamen (tevens worden deze schermen ook gebruikt bij ontwikkeling van grafische toepassingen, waaronder games).

*edit de 15" heeft zelfs response tijd van 30 ms

[ Voor 5% gewijzigd door Necreo op 09-10-2003 21:50 ]

que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Wat houdt dat juist in Rick, die sRGB instellingen?
Ik ben ook geinteresseerd in de aankoop van een LCD scherm, maar ben nog wat aan het wachten ivm kleurechtheid omdat ik ook met fotografie bezig ben.
Ik had gedacht aan een Samsung 172t (heb je die ook al getest?), maar over die 172x die gaat uitkomen weet natuurlijk niemand al iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die pos/neg ervaring hebben met de "pixel garantie' die sommige (online) winkels aanbieden ? Als ik de garantie van b.v. www.pcvergelijk.nl lees dan heb ik het gevoel dat die z.g. pixel garantie geen ene malle moer voorstelt. Daar in staat namelijk dat de garantie periode van 14 dagen ingaat vanaf de eerste monitor; en dus niet opnieuw start na omruiling.

Stel dat na 7 dagen een pixel de geest geeft dan kan je hem omruilen( = opsturen) . Oke, de volgende nieuwe monitor heeft ook een pixel probleem, weer omruilen en je krijgt weer een "nieuwe" met een pixel handicap...jammer maar de 14 dagen zijn nu om.

M.a.w de kans dat je met een pixel handicap blijft zitten wordt groter hoe later je tegen het probleem aanloopt. En stel dat leverancier bij de omruil gewoon een reeds ingeruilde TF opstuurt ? ( waarom moet ja anders de verpakking in perfekte staat houden om te kunnen ruilen. Juist zodat ze monitor weer als "nieuw" kunnen verkopen )

Volgens mij moet een echte zero-defect pixel garantie periode na elke omruiling opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik een leuk verhaal over die garantie. Ik kocht dus die 431s (net na ronaldude die em ook bij norrod vandaan had en zijn exemplaar terug had gebracht na een dooie pixel) bij norrod in groningen. Thuis aangekomen aangesloten en ik controleren op dooie pixels. Ja hoor, 1 dooie pixel erin (misschien ronaldude zijn ingeruilde exemplaar?) Ik terug en zeg dat ik een nieuwe wil. Geen probleem. Ik mijn geld terug want ze hadden niet meteen een nieuwe. Ik moest maar even een bestellen via internet dan kreeg ik wel bericht zodra die er was. Prima. De 431s besteld en afwachten. Paar dagen later kreeg ik bericht dat mijn monitor klaar stond. Ik heel blij de volgende dag naar norrod. Ik zag die gast al aankomen met de doos en zag tot mijn verbazing mijn tape eromheen van de 431s die ik terug had gebracht omdat er een dooie pixel in zat!! Ik dus controleren daar en ja hoor. Het was dezelfde monitor die ik dus eerder terug had gedaan omdat ik een nieuwe wou! Nou ja zeg. Dus ze verkopen gewoon die LCD's met dooie pixels weer aan iemand anders met als reden dat sommigen dooie pixels niet erg vinden. Dus met omruilen weet je ook niet wat je in huis haalt omdat ie misschien al gebruikt is door een ander en waar misschien ook dooie pixels in zitten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 21:35

sKitZo

:)

joepieeeeeeee!!!!!!!!! sorry hoor maar ik heb nu ook de iiyama 431s en dan de zwarte versie (b) en hij is echt te gek! Ik ging van een oude gare 15" naar een 17" tft'tje.... dit wit doet gewoon pijn aan mn ogen hehehe! en alles ziet er zo strak uit nu! gelukkig geen dode pixels hier!

[ Voor 4% gewijzigd door sKitZo op 09-10-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 22:30:
....Nou ja zeg. Dus ze verkopen gewoon die LCD's met dooie pixels weer aan iemand anders met als reden dat sommigen dooie pixels niet erg vinden. Dus met omruilen weet je ook niet wat je in huis haalt omdat ie misschien al gebruikt is door een ander en waar misschien ook dooie pixels in zitten. |:(
...
Die bieden ze overigens op www.pcvergelijk.nl met 20% korting aan (:
is overigens een mooi overzicht van merken welke slecht scoren... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok maar iiyama staat nou niet bekend als slecht merk. Er zijn dus ook wel degelijk genoeg goede monitors zoals die van Skitzo die dus helemaal goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over response tijden..

Heeft iemand al die Ilyama C480T gezien/getest/review gevonden. Volgens de spec is het een 19" met een response tijd van 12ms Gray-2-Gray met de "afterburner" aan ( prijs is wel erg 8)7 )

Nu heb ik begrepen dat een Gray-2-Gray een betere response tijd indicatie is dan de gebruikelijk w-z-w ( of z-w-z ) en dat zou betekenen dat dit toch een superb TFT scherm zijn voor games !

Yep, ben al een tijdje op zoek naar een 19" TFT die ook voor gaming - UT2003 - geschikt is en eigenlijk hoop ik stilletjes dat Sinterklaas of de Kerstman van Samsung een 192X meekrijgt _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij PCvergelijk heb ik mijn monitor gekocht. Hij had een defecte subpixel, die ik op de afleverdag ontdekte (vrijdag, nadat ze al waren gesloten). Ik heb maandag contact opgenomen en toen ik opmerkte dat ik ze niet meer had kunnen bereiken dezelfde dag, kostte dat maar 1 dag van de pixelgarantie. De nieuwe monitor kwam twee dagen later en daarop had ik vanaf de afleverdag nog 13 garantiedagen. Ik vind het een perfecte service! De NEC op de site met een pixelfout is volgens mij de mijne :)

Overigens: op een Duits forum dat zich uitsluitend met TFT's bezighoudt, is men ervan overtuigd dat een van de beste TFT's voor spelfanaten momenteel de NEC1880SX is omdat die een S-IPS panel heeft, dat qua lineaire responsetijd beter scoort dan een MVA panel. Veel gebruikerservaringen bevestigen dat: "alleen een CRT is beter".

[ Voor 26% gewijzigd door Brigitte op 10-10-2003 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Brigitte schreef op 10 October 2003 @ 07:09:
Overigens: op een Duits forum dat zich uitsluitend met TFT's bezighoudt, is men ervan overtuigd dat een van de beste TFT's voor spelfanaten momenteel de NEC1880SX is omdat die een S-IPS panel heeft, dat qua lineaire responsetijd beter scoort dan een MVA panel. Veel gebruikerservaringen bevestigen dat: "alleen een CRT is beter".
Is er ook bekend wie de fabrikant van het panel is? Daar ben ik wel benieuwd naar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Rick2001, thnx! Het is nu helemaal duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
Exirion schreef op 10 October 2003 @ 08:49:
[...]

Is er ook bekend wie de fabrikant van het panel is? Daar ben ik wel benieuwd naar.
NEC zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor het dagelijks gebruik wilde ik een TFT hebben, en dan is de keuze goed te doen. Maar nu ben ik sinds een tijdje weer verslaafd aan Diablo 2 (verder speel ik nooit games) en dat draait in de resolutie 800*600. Aangezien ik tenminste een 19" wil, vroeg ik me af zoals iemand hier boven, of dat er nog uit ziet? Ik heb begrepen dat soms 2 modi mogelijk zijn: interpolatie (vervorming maar fullscreen) en dat de monitor minder pixels gebruikt (zwarte balken).

Iemand ervaring met het spelen van het "oude" Diablo 2 op een grote TFT ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brigitte schreef op 10 oktober 2003 @ 07:09:

LINK ?

Dat ding heeft een response van 33ms !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 16:02:
[...]

Hmmm ja laat ik dat maar doen, ff kijken waar ik em ut best kan kopen en waar ik beste garantie heb enzo. Maar alstie niet bevalt dan geef ik jou de schuld he! ;) ;) :D :D :P :P
Ik heb hem gisteren besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K-2SO schreef op 10 October 2003 @ 13:15:
[...]

Ik heb hem gisteren besteld. :)
Ja ik hoop em volgende week te kunnen ophalen :P Eerst controle in de winkel uiteraard. Als er een dooie pixel in zit zal ik em denk ik wel meenemen als de positie van de dooie pixel niet hinderlijk is. Je ziet het bijna toch niet als je een game speelt. Heb even bericht gehad van norrod. De 431s kan binnen drie dagen binnen zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 12:58:
[...]

LINK ?

Dat ding heeft een response van 33ms !
Da's dus het verschil tussen een lineair verlopende responsetijd en een minder lineair verlopende responsetijd.

Uitleg: http://www.prad.de/board/...id=6083&sid=&hilight=33ms
http://www.prad.de/board/...id=5300&sid=&hilight=33ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 13:25:
[...]

Ja ik hoop em volgende week te kunnen ophalen :P Eerst controle in de winkel uiteraard. Als er een dooie pixel in zit zal ik em denk ik wel meenemen als de positie van de dooie pixel niet hinderlijk is. Je ziet het bijna toch niet als je een game speelt. Heb even bericht gehad van norrod. De 431s kan binnen drie dagen binnen zijn :9~
Waarom zou je em nemen alsder een dooie pixel op zit? Das nogal krom, gewoon een andere nemen en ook checken! :D
Ik kijk morgen ff op een beurs anders maandag direct onder rembours bestellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een mailtje van samsung gekregen over de dot pitch van de 172 X.
Geachte heer,

het klopt dat de 172X een dot pitch van 0.289mm heeft.
Hij zou op het moment al beschikbaar moeten zijn in de winkels.
Zo niet dan kunnen de dealers hem voor u bestellen.

Met vriendelijke groet,

Michaela
Samsung Electronics
Heel erg jammer dat de dot pitch 0.289mm is.
Ik weet nu helemaal niet welke ik moet nemen.
Samsung of Iiyama? :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier iets meer van de Acer AL1731? Deze 17inch TFT is volgens mij de opvolger van de AL732. Ipv het 16ms scherm zit hier weer een 20ms scherm in. Qua uiterlijk is ie vrijwel hetzelfde, alleen de voet is iets smaller en 'dieper'.

AL1731: http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=2026443052
AL732: http://www.acer.de/vi/pag...tx1=DE&crc=1497959083.htm

In een verhaaltje van Tom een tijdje terug is al gezegt dat de 20ms schermen beter presteerden dan de 16ms schermen (op dat moment). Zie http://www4.tomshardware.com/display/20030626/lcd-12.html

Mocht dit scherm beter zijn dan de AL732 dan ga ik 'm zeker halen :9
(hij kost overigens zo'n 530€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 14:46:

[...]

Doe die samsung maar... wel ff zegge of het wat is hoor heheheh :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 14:46:

[...]

w000000000t nu nog ff wachten tot Informatique m op voorraad heeft :)

edit: bij Informatique weten ze nog niet wanneer ze hem binnen krijgen :/ en je mag m niet testen op dode pixels :(

[ Voor 14% gewijzigd door MewBie op 10-10-2003 16:27 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 14:46:

[...]

Dit is wel raar vind ik, zie http://www.monitorsdirect.com/pdf/lcd_buy_guide.pdf en dan op blz 3/5. Daar staat een uitgewerkte tabel van de verschillende lcd groottes en hun bijbehorende resolutie.
17" zou een dot pitch hebben van 0,26
17,4" zou een dot pitch hebben van 0,27 (afgerond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BizonKid schreef op 10 October 2003 @ 17:35:
[...]

Dit is wel raar vind ik, zie http://www.monitorsdirect.com/pdf/lcd_buy_guide.pdf en dan op blz 3/5. Daar staat een uitgewerkte tabel van de verschillende lcd groottes en hun bijbehorende resolutie.
Dit is ook het enige waar ik aan blijf haken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 17:02

KroeT

[...]

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 16:20:
[...]

Nee totaal niet. TFT werkt anders dan CRT. Bij CRT word je inderdaad helemaal gek en heb je binnen de kortste keren koppijn maar bij TFT is het beeld super rustig en zeer scherp op 60hz. Op analoog en op DVI. Ik dacht dus eerst ook dat die TFT's niks waren omdat ze 'maar' 75hz aankonden en van 60hz moest ik al helemaal niks hebben maar nu ik weet hoe TFT werkt en het gezien heb is mijn beeld totaal omgeslagen. :9~
Mooi zo :)

Dan ga ik denk ik voor de 172V. Beetje budget misschien qua ghosting (hoewel ik hierover weinig heb gehoord), maar ik speel bijna geen spellen. Zeker niet nu HL2 is uitgesteld. Dat is het enige spel dat ik ga spelen over n tijdje.

Iemand hier de wat meer weet over de 172V, qua ervaringen enzo? Hij lijkt bij reviews niet veel voor te komen.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgelost.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 14:18:
[...]

Waarom zou je em nemen alsder een dooie pixel op zit? Das nogal krom, gewoon een andere nemen en ook checken! :D
Ik kijk morgen ff op een beurs anders maandag direct onder rembours bestellen... :)
Dit is al de derde keer dus ik wordt een beetje ongeduldig. Snap ie? :)

eerste keer eentje gekocht. dooie pixel. terug. geld weer gehad. nieuwe besteld. paar dagen later weer nieuwe ophalen. was het mijn oude die ik teruggebracht had! niet geacepteerd dus. nu helemaal nieuwe besteld. haal ik morgen op. eerst controle maar ik ga nu dus voor de derde keer naar de winkel.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
BizonKid schreef op 10 oktober 2003 @ 17:35:
[...]

Als dit artikel klopt zou de resolutie dus ook niet kloppen. bij een resolutie van 1280x0.289 = 370mm (369,92) en dat zou gelijk zijn aan ergens tussen 18.1 inch en 20.1 inch. Maar aangezien het scherm 362mm breed is klopt 1 van beide verhalen niet of die van samsung of het artikel van monitorsdirect.

Het zal wel geen slechte monitor zijn anders zou die niet zo geprezen zijn op de/het Cebit 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tastingw schreef op 10 October 2003 @ 23:27:
[...]

Als dit artikel klopt zou de resolutie dus ook niet kloppen. bij een resolutie van 1280x0.289 = 370mm (369,92) en dat zou gelijk zijn aan ergens tussen 18.1 inch en 20.1 inch. Maar aangezien het scherm 362mm breed is klopt 1 van beide verhalen niet of die van samsung of het artikel van monitorsdirect.

Het zal wel geen slechte monitor zijn anders zou die niet zo geprezen zijn op de/het Cebit 2003
Kan ik de samsung 172 X dus gerust bestellen zonder te betwijfelen over het dot pitch gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Tjonge jonge. Wat een gevraag over de pixel afmeting.
Heb je al eens het verschil gezien op een TFT monitor tussen 0.26mm en 0.29mm ?
Dacht het niet. Enige verschil is namelijk de totaal grootte van het paneel.

SAMSUNG weet absoluut niet waar ze over praten. Zo'n leuke marketing afdeling die mailtjes leuk beantwoord weet dan ook echt niet waar ze het over hebben. Ze kijken even een leuke snel in elkaar geflanste handleiding door en zeggen maar wat.
Iedereen die de basisschool gehad heeft kan rekenen.
Men neme het getal dat 1" moet voorstellen. 2.54cm dus. >:)

Als het dus gaat over een pixel grootte van 0.29mm, dan krijg je dus horizontaal 1280x0.29=371.2mm. Vertikaal krijg je dus 1024x0.29=296.96mm.
Zoals je geleerd hebt is (A^2)+(B^2)=(C^2). (^ is dus kwadraat)
Als je dus (371.2^2)+(296.96^2)=225974.6816. Neem hiervan de wortel en je krijgt 475.3679mm uit. We wisten dat een inch 25.4mm is. 475.3679:25.4=18.71"
Met een pixelgrootte van 0.29 heb je dus een paneel van 18.71".
Dit lijkt dus totaal niet op een 17" paneel, toch ?

Bij IIYAMA bijv. (de 431) staat er in de PDF SPECS dat het scherm een pixelgrootte van 0.264mm heeft.
Effe snel rekenen leert ons........

(1280x0.264^2)+(1024x0.264^2)=432.7487:25.4=17.03"

Lijkt er dus meer op.
Als er dus gepraat wordt over een grotere pixel, dan zegt de fabrikant maar wat of het is een groter scherm.

Nou, tot zover de wiskunde/natuurkunde les van vandaag.

De SAMSUNG heeft voor 100% dus dezelfde pixelgrootte als iedere andere 17" TFT monitor heeft.
Zo, en nu geen vragen meer over pixelgroottes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 15:56
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Rick2001 schreef op 11 October 2003 @ 03:18:
...

De SAMSUNG heeft voor 100% dus dezelfde pixelgrootte als iedere andere 17" TFT monitor heeft.
Ja, en ook alle 17" CRTs hebben eenzelfde dot pitch? Dacht het toch niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:31
Ja, en ook alle 17" CRTs hebben eenzelfde dot pitch? Dacht het toch niet.
maar die hebben ook niet allemaal dezelfde native resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 11 oktober 2003 @ 03:18:
Tjonge jonge. Wat een gevraag over de pixel afmeting.
Heb je al eens het verschil gezien op een TFT monitor tussen 0.26mm en 0.29mm ?
Dacht het niet. Enige verschil is namelijk de totaal grootte van het paneel.

SAMSUNG weet absoluut niet waar ze over praten. Zo'n leuke marketing afdeling die mailtjes leuk beantwoord weet dan ook echt niet waar ze het over hebben. Ze kijken even een leuke snel in elkaar geflanste handleiding door en zeggen maar wat.
Iedereen die de basisschool gehad heeft kan rekenen.
Men neme het getal dat 1" moet voorstellen. 2.54cm dus. >:)

Als het dus gaat over een pixel grootte van 0.29mm, dan krijg je dus horizontaal 1280x0.29=371.2mm. Vertikaal krijg je dus 1024x0.29=296.96mm.
Als je dus (371.2^2)+(296.96^2)=225974.6816. Neem hiervan de wortel en je krijgt 475.3679mm uit. We wisten dat een inch 25.4mm is. 475.3679:25.4=18.71"

Bij IIYAMA bijv. (de 431) staat er in de PDF SPECS dat het scherm een pixelgrootte van 0.264mm heeft.

Lijkt er dus meer op.
Als er dus gepraat wordt over een grotere pixel, dan zegt de fabrikant maar wat of het is een groter scherm.

Bedankt voor je mooie uitleg alweer! ;)

Ik heb de Samsung 172 X besteld bij 2MComputers. :*)
Hij is nu leverbaar! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Hitachi scherm voor mn moeder, maar ik krijg hem niet echt scherp. Mijn eigen TFT's zijn wel scherp. Het is een 17" schermpje, iemand nog wat trucjes om hem scherper te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 17:39:
Ik heb nu een Hitachi scherm voor mn moeder, maar ik krijg hem niet echt scherp. Mijn eigen TFT's zijn wel scherp. Het is een 17" schermpje, iemand nog wat trucjes om hem scherper te krijgen?
Waarschijnlijk is de videokaart van je moeder's PC gewoon een beetje onscherp. Probeer eens een lagere refresh rate als ie nu op >60Hz staat. Niet alle videokaarten zijn even scherp op 1280x1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 16:52:
[...]

Ik heb de Samsung 172 X besteld bij 2MComputers. :*)
Hij is nu leverbaar! _/-\o_
Congratz, en laat wat weten he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BizonKid schreef op 11 oktober 2003 @ 19:52:
[...]

Congratz, en laat wat weten he! ;)
Zal ik doen!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Rick2001 schreef op 11 October 2003 @ 03:18:

Lijkt er dus meer op.

En dat had ik onze vriend allemaal al voorgerekend:
Exirion schreef op 28 September 2003 @ 13:59:
Als de dotpitch 0,289 is, dan kom uit op een diagonaal van 18,6", dus die waarde hoort bij een 18" of 19" TFT scherm.
Hij is alleen een beetje stronteigenwijs en oostindisch doof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 00:32:
Kan ik de samsung 172 X dus gerust bestellen zonder te betwijfelen over het dot pitch gedoe?
Ik had je toch al lang verteld dat ze een fout hebben gemaakt :(
In de manual staat gewoon de normale 17" dot pitch van 0.264 vermeld :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25
Ik heb zojuist ook een TFT besteld. Ik heb de Samsung 181t besteld. Hiervoor had ik een Iiyama as4314utg, maar die heb ik verkocht om die Samsung te kopen. Ik zit nu achter een 15" crt philips scherm ;( . Echt rot is da. Maar goed ik zal laten weten van ik van het scherm vindt!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 07:04
De Makro heeft een Samsung 172W Breedbeeld 17" TFT te koop voor 475 euro. Ik heb zelf een Hitachi 17", maar misschien heeft iemand er iets aan. Het is een gruwelijk mooi schermpje, maar specs ken ik niet.

De laagste prijs in de pricewatch is 618 euro incl. versturen, dus die prijs is niet verkeerd.

[ Voor 22% gewijzigd door AnotherFruitcake op 11-10-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keb nu de iiyama 431s :9~ Super man. Op DVI aangsloten. Meteen alles goed. Hoefde niks in te stellen. Alleen contrast op 0% gezet en brightness op 70% gezet. Resolutie ging automatisch op 1280x1024 en refresh meteen op 60hz. Kleuren zijn erg mooi. Alles is zeer helder en belachelijk scherp ! Heb ook even quake 3 gedaan op 1280x1024 en ik had GEEN ghosting ! Super. Ik kan dit scherm net als een de anderen van harte aanbevelen. :P :9 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond nog wat interessants, ik denk dat de meeste hier niet weten wat ghosting nu precies is hier staan wat ophelderende voorbeelden,weten we een beetje waar we over lullen hier :)

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1785&p=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Ik gebruik een standaard 15" tftje van compaq de FP745A en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Geen ghosting en ook geen artifacts. Wel jammer dat hij max 1024*768 ondersteunt en dat maar op 72hz kan doen maar voor de rest TOPIE ding.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat horen wij hier graag :*)

dus jij zegt ...hij voelt echt exact het zelfde aan als een crt, maar dan scherper helderder en kleuriger???

of merk je toch een ietsie pietsie van vertraging tijdens snel omkijken in q3 ???

eerlijk zeggen graag! want mijn aankoop gaat van jouw antwoord af hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Heb net zoals velen hier een E431S en zoals al vaak gemeld hier: geen ghosting bij games.

Ik heb een hoop games uitgeprobeerd: UT, Quake3, BF1942 etc. en geen enkel spook gezien.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Pic_Art schreef op 11 October 2003 @ 20:50:
Ik gebruik een standaard 15" tftje van compaq de FP745A en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Geen ghosting en ook geen artifacts. Wel jammer dat hij max 1024*768 ondersteunt en dat maar op 72hz kan doen maar voor de rest TOPIE ding.
Een TFT heeft een vaste resolutie en 15" is vrijwel altijd 1024x768. Bovendien is meer dan 60Hz al niet eens meer merkbaar bij een TFT. 60Hz is prima, en bovendien ook het scherpst bij de meeste (analoge) videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik twijfel nog een beetje tussen maandag een IIyama bestellen of w88 tot de HCCdagen (en de Samsung etc)?????????

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anvil
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 03:09
Ik heb nu een Iiyama AX3835 TFT die me heel goed bevalt, alleen wil ik toch iets groters hebben... zit al weken te kijken naar een AX5131 20" scherm. Zijn er hier mensen met ervaringen met dit scherm, of zijn er misschien tips voor betere schermen?

Eisen : MOET 1600*1200 doen. Moet geschikt zijn voor DVD kijken (enige gamen wat ik doe zijn flightsims, dat gaat op mijn 3835 ook best, dus ik verwacht daarmee geen problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 21:39:
Hmmm ik twijfel nog een beetje tussen maandag een IIyama bestellen of w88 tot de HCCdagen (en de Samsung etc)?????????
Ga voor de Samsung 172 X.
De Samsung 152 X is als goed beoordeelt bij hardware info! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 21:58:
[...]

Ga voor de Samsung 172 X.
De Samsung 152 X is als goed beoordeelt bij hardware info! _/-\o_
Niet goed... ;) Ah ik sta op springen want zowat iedereen heb hier een IIyama 431S aaaaaaaaaaaaaaaah! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 22:02:
[...]

Niet goed... ;) Ah ik sta op springen want zowat iedereen heb hier een IIyama 431S aaaaaaaaaaaaaaaah! 8)7
Dat veranderd ook met elke week. Eerst waren de adi en hitachi erg populair en nu is dat de iiyama. Zometeen is de samsung daarna waarschijnlijk de sony enz, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkl073
  • Laatst online: 01-06-2024
Dr_Frickin_Evil schreef op 09 October 2003 @ 14:21:
Best lastig om de instellingen mooi te krijgen. Het komt allemaal nog wel erg fel op me over. Heeft iemand tips hiervoor?
8) zonnebril ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 22:02:
[...]

Dat komt ook zéér zeker omdat de samsung 172 X nog niemand heeft.
Als alles zo is zoals de specificaties zijn gepubliceerd is er géén enkel reden om de samsung te negeren. :P

Let op mijn woorden: ''De Samsung 172 X wordt zo populair als de Iiyama 431S.'' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Iiyama E431S zo staan :
Brightness 40 - contrast 50 - Gamma - mode 2 .
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.