TFT-Gamen - The 7th Episode

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.860 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:24
misschien dat DIT! helpt ;)

schijnt MVA nou beter te zijn voor gamen dan TN ?

[edit]

al gevonden lama, wel duits. Moeilijk hoor ! :D |:( 8)7

Trouwens misschien is DIT scherm ook aantrekkelijk voor jou.

ADI 715 + ADI 710 zijn trouwens ook wel goed.
Godver :( nou kan ik zelf allemaal weer niet kiezen O-)

[ Voor 94% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-10-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71220

Jah lekker ik zit ook met hetzelfde probleem.

Zijn stuk of 5 schermen nou waaruit ik moet kiezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15424

Tsjah en ik wil de Acer AL732 met het paneel van de Iiyama E431S-S :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50272

Anoniem: 6104 schreef op 26 October 2003 @ 16:03:
[...]

€750 ? tering... Werkte die vriend van je bij Mediamarkt? Overigens had je waarschijnlijk beter even kunnen kijken wat dit scherm op internet kost, want Mediamarkt is meestal ranzig duur met zijn spullen. (ik zie hem op pricewatch voor €650)

Een merk als Ben-Q daar heb ik ook niet zoveel vertrouwen in, want het is voor mij geen gevestigd merk, natuurlijk is dat helemaal persoonlijk... Voor mij staat het er op het moment zo voor, OF ik koop een iiyama e431s (zilver) OF een acer al732 OF een samsung 172x.

Maar heel veel plezier met je scherm gewenst !
Eventjes voor The_Sukkel en Wolvie. Ja, 750 euro is veel jah, en ik weet dat ik op internet had kunnen kijken voor een goedkopere. Maar ik ga dit soort dingen gewoon niet via internet bestellen. Dat vindt ik veel te riskant. Op deze manier kan ik em gewoon zelf veilig ophalen zonder dat de postbode (of wie dan ook) em zonder mijn medeweten laat kletteren. Ik hoef ook geen dure pixelgaranties te kopen omdat ik em gewoon in de winkel kan testen. En ik kan sowieso in de winkel zien wat ik koop. Op internet koop ik geen scherm, daar koop ik een lijstje specificaties en een paar dure fotos, en dan moet ik maar zien wat ik thuis krijg.

Op deze manier is het ook niet belangrijk dat ik een "gevestigd" merk koop omdat ik vantevoren al zie wat ik koop. Nu weet ik gewoon wat ik heb. Verder is 750 naar mijn mening inderdaad duur. Maar als je kijkt naar andere 16ms schermen (van 450/500 euro) dan haperen daar allerlei dingen aan. Of de kleuren zijn niet goed, of hij is niet helder of scherp. You name it! Nu heb ik iets wat tot nog toe gewoon geen maankementen heeft vertoont. En daar betaal je voor, dat klopt.

Ik wil aan iedereen een advies doen die een scherm wil kopen (of wat dan ook). Ga er zelf naar kijken! Ga niet alleen af op wat andere mensen vertellen of wat fabrikantsites of revieuwsites vertellen. Dit klopt meestal niet met de werkelijkheid. Ga gewoon lekker ouderwets naar de winkel en kijk wat er is. Je hoeft niet te kopen, kijken is ook goed. We zijn tenslotte nog steeds nederlanders heh }:O

Hoop dat jullie wat aan mijn bijna religieuze gereutel hebben :9 anders lees je er maar overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 19:57
STIMPPYYY schreef op 26 October 2003 @ 21:00:

[edit]

Trouwens misschien is DIT scherm ook aantrekkelijk voor jou.

ADI 715 + ADI 710 zijn trouwens ook wel goed.
Godver :( nou kan ik zelf allemaal weer niet kiezen O-)
He he :)

Ik vind zelf de 430-B het mooiste, alleen die heeft geen DVI.

En ik heb een Club-3d 9700 kaart dus ik ben bang dat ik wel het verschil tussen analoog en DVI ga merken

Maar al die LG's zijn analoog only behalven het laatste model wat meer dan 70 euro meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66524

Anoniem: 66524 schreef op 12 oktober 2003 @ 11:02:
Zo eindelijk afgelopen week de knoop doorgehakt na al een paar maanden dit topic te hebben gevolgd. Ik was het wachten meer dan zat, dus heb ik afgelopen woensdag de zilvere Iiyama E431S besteld. Vrijdag opgehaald bij Didicom in Ridderkerk.

Perfect ding, ik heb nog niet alles uit kunnen proberen maar tot nu echt geweldig beeld!

Toch zijn er twee dingetjes die mij storen;

- Ten eerste heb ik moeite met het neerzetten van de monitor. Het maakt niet of dit overdag of 's nachts is, maar ik blijf telkens wat reflectie aan de onderkant van mijn beeld houden (zelfde effect als je je scherm vanuit een grote hoek bekijkt, dan zie je ook die witte was). Als ik gewoon aan het werk ben op mijn pctje dan heb ik nauwelijks last van dit effect, maar als mijn scherm zwart of erg donker is (spelletje of de zwarte balken bij een film), dan zie je het.

- Ten tweede zie ik dat bij een volledig zwart scherm (of ook bij een filmpje) het beeld langs alle randen iets lichter is, het is een beetje blauwig-donkerpaars van kleur. Overdag valt het niet echt op, 's avond bij een filmpje wel!

Ik wilde graag mede Iiyama bezitter vragen of zij hier ook last van hebben. Is dit bijvoorbeeld reden om hem te gaan omruilen?
Donderbij bedankt! Je hebt precies de foto gemaakt over waar ik het hierboven had. Je kan precies zien de witte waas onderin het scherm zien waar ik het in punt 1 over had en die blauwe gloed bovenin het scherm wat ik bedoelde bij puntje 2 (echter bij jouw is die blauwe gloed aan de bovenkant van je scherm wel erg extreem).
Dit effect is voor mij behoorlijk storend bij het kijken van breedbeeld films. Nou weet ik nog steeds niet of dit nou normaal is bij dit scherm of dat er wat schoonheidsfoutjes in zitten. Als er dus meerdere gebruikers zijn die dit effect niet hebben zou ik dat graag willen weten, want dan bel ik Iiyama op voor een nieuw schermpje.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:04
Anoniem: 66524 schreef op 26 October 2003 @ 23:57:
[...]

Donderbij bedankt! Je hebt precies de foto gemaakt over waar ik het hierboven had. Je kan precies zien de witte waas onderin het scherm zien waar ik het in punt 1 over had en die blauwe gloed bovenin het scherm wat ik bedoelde bij puntje 2 (echter bij jouw is die blauwe gloed aan de bovenkant van je scherm wel erg extreem).

[...]

Dit effect is voor mij behoorlijk storend bij het kijken van breedbeeld films. Nou weet ik nog steeds niet of dit nou normaal is bij dit scherm of dat er wat schoonheidsfoutjes in zitten. Als er dus meerdere gebruikers zijn die dit effect niet hebben zou ik dat graag willen weten, want dan bel ik Iiyama op voor een nieuw schermpje.

_/-\o_
Hoe heb je je brightness op je scherm zelf ingesteld?
gooi die eens omlaag, mischien helpt t.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er moet dus bij gezegd worden dat donderbij zijn bright en contr op 100 had staan. Als ik dat bij mijn vorige scherm deed (Acer 19") zag ik ook een mooi wit oplichtend scherm bij zwarte achtergronden. Je moet de brightness en contrast niet zo hoog zetten, maar gaan spelen met de bright/contr/gamma settings van de soft dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22619

[...]

[...]

_/-\o_
Ik vraag me af of het mogelijk is het panel te modden om zo dit probleem te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

ik had er laatst ook last van op een laptop. Kwestie van het hardware matige contrast naar beneden te halen en met de software van de dvdspeler/drivers te gaan spelen. (zoals hierboven al genoemd).
Dat werkte voor mij toen prima.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:38
Anoniem: 50272 schreef op 26 oktober 2003 @ 22:28:
[...]

Dat vindt ik veel te riskant. Op deze manier kan ik em gewoon zelf veilig ophalen zonder dat de postbode (of wie dan ook) em zonder mijn medeweten laat kletteren.
Je wilt niet weten wat er alemaal kan gebeuren tot en met de MediaMarkt, dus als 'ie dat overleefd heeft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ESteg schreef op 27 October 2003 @ 09:07:
[...]

Je wilt niet weten wat er alemaal kan gebeuren tot en met de MediaMarkt, dus als 'ie dat overleefd heeft... ;)
+1 inzichtvol :Y)

verder heb ik dat oplichten aan de randen van de 431s ook en idd m.n. bij de hogere brightness en contrastwaarden. Volgensmij komt dit bij wel meer schermen voor. Ik stoor me er niet heel erg aan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
STIMPPYYY schreef op 26 October 2003 @ 21:00:

[edit]

En wat was de uitkomst ?

Want de Hyundai Q17 heeft een MVA scherm.

En 20ms is toch genoeg?

Zijn er hier op dit forum gebruikers met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik typ hier nu op de iiyama prolite e431s-s.
Geweldig scherm!!!
Geen dode pixel te bekennen so far en het beeld ziet er subliem uit met de analoge aansluiting! Dvi kabel heb ik pas woensdag.
Net ff ut2003 gespeeld op de native res en het is echt een droom ivm mijn 19 inch nec diamondtron, waar ik vermoeide ogen kreeg op resoluties 1024*768 en up merk ik nu totaal niets =)
Vanavond test ik wel uitgebreider.
Heb 530 euro betaald maar ik kon hem gewoon testen in de winkel.
Thx aan de kerels die dit scherm aanbevolen, echt een pareltje :)
Hou er wel rekening mee dat ik nooit eerder lcd ervaringen had, dus ik ben zeker niet zo verwend als de doorsnee tweaker maar imo is dit scherm gewoon superphat.
/e/
Diabloii op 640*480 ziet er vele malen strakker uit dan op mijn ctr :)
Ghosting is nergens te bespeuren.
Moet werken nu arggh ;)

[ Voor 9% gewijzigd door peke op 27-10-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Laatst online: 10:31

Houston3

ole

[...]

[...]

_/-\o_
ik heb ook de e431 maar heb geen last van dat licht aan de randen, tis gewoon zwart, ook in het donker zie ik niets...misschien moet je dan toch even mailen met iiyama ofzo misschien dat zij je verder kunnen helpen

http://www.houston3.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-05 20:44
Zojuist is m'n IIyama Prolite E431S-B ook gearriveerd, ik zit alleen nog op m'n werk en zal moeten wachten tot ik thuis ben. ;)
Ik hou jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Laatst online: 02-05 14:07
Ik lees dus net in dit topic, dat bij de Iiyama E431S-B geen DVI kabel wordt geleverd. Kan iemand mij een adresje verschaffen waar ik zo'n DVI kabel bestellen kan ? Want heb een Sapphire Radeon 9800Pro, en wil dan eigenlijk wel de DVI functie gaan benutten, uitgaande van de reactie's in dit topic. Heb gezocht @ pricewatch, maar er zijn zoveel, en aangezien ik niet het verschil weet tussen de 2 soorten DVI kabels (DVI-I en DVI-D), zou ik graag advies willen.

[ Voor 4% gewijzigd door PLeX op 27-10-2003 13:25 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
PLeX schreef op 27 oktober 2003 @ 13:22:
Ik lees dus net in dit topic, dat bij de Iiyama E431S-B geen DVI kabel wordt geleverd. Kan iemand mij een adresje verschaffen waar ik zo'n DVI kabel bestellen kan ? Want heb een Sapphire Radeon 9800Pro, en wil dan eigenlijk wel de DVI functie gaan benutten, uitgaande van de reactie's in dit topic. Heb gezocht @ pricewatch, maar er zijn zoveel, en aangezien ik niet het verschil weet tussen de 2 soorten DVI kabels (DVI-I en DVI-D), zou ik graag advies willen.
DVI-I en DVI-D - wat is het verschil?

Kijk in de pricewatch voor een winkel zou ik zeggen. Ik neem aan dat elke winkel die wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93939

PLeX schreef op 27 October 2003 @ 13:22:
Ik heb em gekocht bij PC vergelijk voor 15 euro met 3 euro transportkosten. Kreeg rekening later toegestuurd en heb het via de bank overgemaakt. Ik dacht dat ik het rembours besteld had maar niet dus. Betaling achteraf bij mij. Scheelt een hoop. Dit is de link ;)

http://www.pcvergelijk.nl/showproduct.aspx?idx=208&cel=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 21:38
ik zag vandaag bij de AH een lcd monitor 17" staat een Benq FP731 voor 399,- kent iemand dat ding ? is het wat, of zou het de miskoop van het jaar zijn?

edit:
oops foutje

[ Voor 11% gewijzigd door Dauthi op 27-10-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Laatst online: 02-05 14:07
Anoniem: 93939 schreef op 27 oktober 2003 @ 14:17:
[...]

Ik heb em gekocht bij PC vergelijk voor 15 euro met 3 euro transportkosten. Kreeg rekening later toegestuurd en heb het via de bank overgemaakt. Ik dacht dat ik het rembours besteld had maar niet dus. Betaling achteraf bij mij. Scheelt een hoop. Dit is de link ;)

http://www.pcvergelijk.nl/showproduct.aspx?idx=208&cel=5
Thanx, hier heb ik wat aan.
Deze is dus gelijk te gebruiken @ Iiyama E431S-B ??
Dauthi schreef op 27 October 2003 @ 14:23:
ik zag vandaag bij de AH een lcd monitor 17" staat een Benq FP731 voor 399,- kent iemand dat ding ? is het wat, of zou het de miskoop van het jaar zijn?
Zag hem er net ook staan, effe lunch gehaald :P

Maar idd, ook een erg strak lijstje er om heen, zag er niet verkeerd uit. En de prijs valt ook reuze mee vind ik.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62965

Zat net ff in de pc-active te bladeren, daar staat bij de Iiyama onder dode-pizelbeleid "binnen acht dagen, daarnaa ISO 13406-2 (klasse 2)" Dus lijkt mij dat je zowiezo binnen 8 dagen een garantie van 0 dooie pizels hebt en daarna een garantie tot 2 dooie pixels, of 5x 1 of 2 subpixels aan. Lijkt me dan dat het aanschaffen van dooie pixel garantie als je hem koopt niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
RS_003 schreef op 27 October 2003 @ 10:10:
[...]

En wat was de uitkomst ?

En 20ms is toch genoeg?

Hier kan je zien wat het verschil is (gewoon naar die afbeelding kijken.

BenQ FP731 - 17" LCD Monitor

Afbeeldingslocatie: http://www.benq.com/display/product_images/lcd_fp731/01.jpg

17.0" SXGA 1280x1024
Screen Size: 17.0"
Max Res: 1280 x 1024 / 75 Hz

Response Time: 25 ms

Pixel Pitch: 0.264mm
Contrast: 450:1
Brightness: 260 cd/m2
Colors: Black or Beige
Kensington lock
i Key Auto Adjustment & i Screen OSD Control
True Color Supported
Auto Scaling Function
Power Consumption Complies with EPA "Energy Star" Standard
3 year full warranty, plus first year hot swap program

Niet zo'n heel slecht scherm dus, ziet er ook mooi uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-10-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

Anoniem: 62965 schreef op 27 October 2003 @ 16:03:
Zat net ff in de pc-active te bladeren, daar staat bij de Iiyama onder dode-pizelbeleid "binnen acht dagen, daarnaa ISO 13406-2 (klasse 2)" Dus lijkt mij dat je zowiezo binnen 8 dagen een garantie van 0 dooie pizels hebt en daarna een garantie tot 2 dooie pixels, of 5x 1 of 2 subpixels aan. Lijkt me dan dat het aanschaffen van dooie pixel garantie als je hem koopt niet nodig is.
Dat is niet waar...
Iiyama geeft de eerste acht dagen een eigen garantie: er mogen dan niet meer dan 2 dode subpixels op het scherm zitten.
Na die 8 dagen geldt ISO-13406-2 klasse II. Dit houdt in dat er omgeruild wordt bij 2 dead-pixels, 2 hot-pixels, of 5 dode sub-pixels.

Zie ook de bron op de site van Iiyama.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PLeX schreef op 27 October 2003 @ 15:03:
[...]

[...]

Zag hem er net ook staan, effe lunch gehaald :P

Maar idd, ook een erg strak lijstje er om heen, zag er niet verkeerd uit. En de prijs valt ook reuze mee vind ik.
Ja ik gebruik em ook op mijn 431s. Werkt perfect! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89305

Yep ik heb die ook, check dit maar:
http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_13.jpg (helemaal rechts uiteraard)

Ow en die benq zouk niet nemen, 25ms he... Neem voor 50 euro meer de IIyama bv... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

De eerste 12ms schermen met 1600-1200 beginnen langzaam de markt te betreden, zij het nog tegen dure prijzen. Ik w8 nog wel even een aantal maanden tot de prijzen wat gezakt zijn en zal er dan 1 aanschaffen. Met 12ms schermen behoord ghosten etc. tot het verleden en zijn we pas echt aangeland bij goeie TFT schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

Ik heb nu al 2 keer een dode pixel (rood) gezien op dezelfde plek op mijn scherm. Na erop hebben getikt met m'n nagel gaat ie een tijdje (2 week :? ) weg om vervolgens weer doodleuk terug te komen.

Hebben meer mensen hier last van? Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Anoniem: 50893 schreef op 27 October 2003 @ 18:44:
De eerste 12ms schermen met 1600-1200 beginnen langzaam de markt te betreden, zij het nog tegen dure prijzen. Ik w8 nog wel even een aantal maanden tot de prijzen wat gezakt zijn en zal er dan 1 aanschaffen. Met 12ms schermen behoord ghosten etc. tot het verleden en zijn we pas echt aangeland bij goeie TFT schermen.
Interessant. Heb je toevallig ook wat links en bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, ik denk dat ik tog voor de e431s kies ... :)

Maar dan het volgende probleem .. bij welke winkel moet ik hem kopen 8)7
Ik wil 100% zekerheid op een pixelvrij scherm !

Ik heb bij een kamaraad een dode pixel in zijn hercules scherm gezien, nou niet normaal hoe gek je ervan word, een zwarte is dan nog wel te doen, maar hij had een superfelle groene in het midden van het scherm :X
En ik ga echt geen 400~500 euro uitgeven aan een scherm wat in mijns inzien defect is!

Dus dat wordt mycom, omdat je daar het scherm van te voren kan zien en je de 8dagen terugkeer garantie hebt, en het is ook nog in de buurt. Of het wordt pc vergelijk, omdat hun een gratis pixelperfect garantie hebben en een goede shopsurvey.

Alleen even wat berekeningen:
PcVergelijk:
Monitor € 465
DVI kabel € 15
Rembours € 20
---------- +
€ 500

Mycom:
Monitor € 489
DVI kabel € 19
Rembours € -
---------- +
€ 508

Bij mycom betaal ik dan wel 8 euro meer, maar daar heb ik lekker dichtbij een winkel voor (makkelijk met garantie) , kan het scherm van te voren zien en testen, ze hebben goede service (zit meeberekend in hun prijzen :P ) en ik heb hem direct zonder wachttijden ...

Iemand die nog andere shops of gewone winkels in de buurt van Enschede/Hengelo die dezelfde service bieden kent ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62965

Salland Automatisering heeft hem, zitten in Raalte. 0-dead pixel garantie is wel wat duur, maar de prijs is wel laag. Heb daar in het verleden al vaak gekocht, erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

RS_003 schreef op 27 October 2003 @ 10:10:
[...]

En wat was de uitkomst ?

En 20ms is toch genoeg?

Dan zie je dus hoe goed ze hier onzin kunnen schrijven op die site.
De Hyundai heeft dus GEEN MVA panel maar gewoon een AUOptronics TN+Film panel met 20ms. Een MVA panel met een responsetime van 20ms bestaat helemaal niet.
Anoniem: 50893 schreef op 27 October 2003 @ 18:44:
Dan weet jij meer dan ik.
Laat maar eens een paar voorbeelden zien/horen dan van deze monitoren want zover ik weet bestaan ze dus nog niet.

Overigens voor de geinteresseerden, de IIYAMA E431S-B in het zwart dus, is momenteel niet meer leverbaar bij de leveranciers, ook niet via IIYAMA zelf.
Beetje vreemd toch. Wij hebben overigens al een aantal defecten gehad en allen waren black uitvoeringen. (Persoonlijk blijf ik de zwarte toch mooier vinden dan de zilveren.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oké, bedankt voor je info.

Ik ga dus morgen een 431S-B halen :) Wat voor dvi type is igg ?

DVI-I of DVI-D?

En is het echt de 20 euro waard?

Ik bedoel, ik ben ook maar net 16, en 500 euro is niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 62965 schreef op 27 oktober 2003 @ 20:23:
Salland Automatisering heeft hem, zitten in Raalte. 0-dead pixel garantie is wel wat duur, maar de prijs is wel laag. Heb daar in het verleden al vaak gekocht, erg tevreden over.
Ik heb daar ook al wel een aantal bestellingen geplaatst ..

Allemaal goed gegaan, één keer duurde het wat langer met de levertijd (3weken) ..
maar voor de rest goed.

Maar ik wil geen dode pixels en daar heb ik wel wat meer euro voor over .. en het liefst zie ik ook eerst het scherm ..
RS_003 schreef op 27 October 2003 @ 21:16:
Oké, bedankt voor je info.

Ik ga dus morgen een 431S-B halen :) Wat voor dvi type is igg ?

DVI-I of DVI-D?

En is het echt de 20 euro waard?

Ik bedoel, ik ben ook maar net 16, en 500 euro is niet niks.
DVI-D

En die 20 euro kan er ook wel af bij een besteding van 450 euro ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Bartjuh op 27-10-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95841

Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe hitachi cml174sxw-b binnen, en nu blijkt dat deze een dooie sub pixel heeft in de uiterste linker boven hoek ( heb er niet echt last van ).
zou ik kans maken om deze te laten omruilen voor een ander, moet ik dat claimen of zo laten. het zit me niet lekker het, heeft toch een hoop geld gekost.

Over het scherm ben ik zeer te spreken prachtige kleuren, contrast, en zou het voor dit scherm de moeite waard zijn om in de toekomst over te stappen naar dvi.

Graag jullie advies c.q. raad.

Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71220

Anoniem: 95841 schreef op 27 oktober 2003 @ 22:27:
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe hitachi cml174sxw-b binnen, en nu blijkt dat deze een dooie sub pixel heeft in de uiterste linker boven hoek ( heb er niet echt last van ).
zou ik kans maken om deze te laten omruilen voor een ander, moet ik dat claimen of zo laten. het zit me niet lekker het, heeft toch een hoop geld gekost.

Rob.
Wel volgens mij had ik gelezen dat je bij de Hitachi schermen 30 dagen 0 dead pixel garantie hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:26

JnX

Zeg Rick, heb jij de Sony SDM-X73 toevallig wel eens voor je gehad of niet? Zo ja, hoe verhoudt deze zich qua kleuren enzo tot de Iiyama 431S?
(sorry dat ik hier naar vraag, maar ik twijfel hard tussen deze schermen en er is bijna niemand die ook maar iets kan zeggen over het Sony-scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104

Anoniem: 50272 schreef op 26 October 2003 @ 22:28:
[...]

Eventjes voor The_Sukkel en Wolvie. Ja, 750 euro is veel jah, en ik weet dat ik op internet had kunnen kijken voor een goedkopere. Maar ik ga dit soort dingen gewoon niet via internet bestellen. Dat vindt ik veel te riskant.
True, je hebt helemaal gelijk. Maar ik bestel ook niet per definitie op internet, want ik denk er hetzelfde over als jij, maar ik gebruik de prijs wel om te onderhandelen en het werkt ook nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rick2001 schreef op 27 oktober 2003 @ 20:42:
De Hyundai heeft dus GEEN MVA panel maar gewoon een AUOptronics TN+Film panel met 20ms. Een MVA panel met een responsetime van 20ms bestaat helemaal niet.
Op basis van één foutje in een database kun je een complete site moeilijk bagger noemen. Ik heb eerlijk gezegd liever heel veel gebruikerservaringen en gebleken deskundigheid dan de ervaringen van één persoon die tien minuten naar een scherm heeft gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brigitte schreef op 28 oktober 2003 @ 07:16:
[...]

Op basis van één foutje in een database kun je een complete site moeilijk bagger noemen. Ik heb eerlijk gezegd liever heel veel gebruikerservaringen en gebleken deskundigheid dan de ervaringen van één persoon die tien minuten naar een scherm heeft gekeken.
Leuke opmerking richting Rick2001 en dat mag je van mij vinden hoor.... Mag ik de kleine opmerking maken, dat heel veel ervaringen door Rick2001 komen? Ik denk dat de reacties van de andere posters genoeg zeggen. Natuurlijk is niets heiligmakend zonder eigen interpretatie. Aangezien dat Rick ZIJN ervaring post en erbij zegt dat iedereen voor zichzelf moet oordelen, maakt dat ik jou opmerking ervaar als een steek onderwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:45
AAAAhhhh vorige week de Iiyama 431S-B besteld en nu net een mailtje gehad dat ze hem voorlopig niet binnen krijgen!!!
Dan toch maar voor de zilveren gaan?(zat namelijk al te twijfelen.....)
Heeft iemand enig idee waarom Iiyama ze niet uitleverd?

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Even over wat er op prad.de staat mbt de Hyundai Q17:
Rick2001 schreef op 27 October 2003 @ 20:42:
De Hyundai heeft dus GEEN MVA panel maar gewoon een AUOptronics TN+Film panel met 20ms.
Dat het TN + Film moet zijn, en geen MVA, lijkt wel te kloppen, maar ik begreep ook dat het panel in de Q17 niet van AUOptronics is, maar van Hyundai zelf:

http://www4.tomshardware.com/display/20030626/lcd-12.html

Iets anders kom ik al googlend niet tegen.

Overigens opmerkelijk dat op de site van Hyundai inmiddels ook een nieuw 16ms scherm staat. Ben benieuwd wat daar dan in zit... Misschien willen ze toch ook meesurfen op de hype van '16ms'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
* Roberto heeft een Iiyama E431S-B besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
JnX schreef op 27 oktober 2003 @ 23:49:
Zeg Rick, heb jij de Sony SDM-X73 toevallig wel eens voor je gehad of niet? Zo ja, hoe verhoudt deze zich qua kleuren enzo tot de Iiyama 431S?
(sorry dat ik hier naar vraag, maar ik twijfel hard tussen deze schermen en er is bijna niemand die ook maar iets kan zeggen over het Sony-scherm)
Ja dat zou ik ook wel willen weten.
Trouwens hebben ze bij de mediamarkt de nieuwste schermen opgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73551

Voor de geinteresseerden (The_Sukkel):
Als het goed is, heb ik vandaag mijn Sony HS73 Ivory binnen gekregen. Ik plaats mn bevindingen/foto's asap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
WOW! mooi scherm man :). Ik hoop dat hij een beetje goed is qua contrast, kleur en games.

Specs:
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/96CB15238B09CF9FC1256D3B0032D840/$file/kies.gif
17" designer TFT LCD display
High contrast (500:1), high brightness (260 cd/m²) LCD panel
Exceptional pixel response time of 16 ms
Gamma colour-space controls for easy image adjustment
Intelligent Auto-Adjust function for ideal picture quality
Native resolution: 1.3 MegaPixels (1280 x 1024)
ISO-13406-2 compliance

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 28-10-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Laatst online: 23-04 16:18
Heb ff niet meegekregen of dit al gemeld is, maar Norrod heeft dus een binnen 8 dagen niet goed?/omruil policy! Heeft je scherm dus een pixelfout of vindt je de afwerking van het plakkertje achterop het scherm niet goed, dan breng je hem terug (binnen 8 dagen (duhh... 8)7 ) en dan kun je doodleuk een andere meenemen! Handig ... van Norrod!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92602

HS73 eerste bevindingen:

- nog geen games getest
- Monitor Toolkit gaf geen tekenen van ghosting en/of streaking
- geen (half)dooie pixels
- randen van het beeld zijn donker als je er te dicht op zit (<20cm)

Maar op het eerste gezicht een mooie beeldkwaliteit. Ik zou niet weten wat ik erop aan te merken zou moeten hebben... gelijkmatige verdeling van de backlight...

Morgen hoop ik wat foto's en game-ervaringen te kunnen berichten.

Oh ja: design is echt supervet imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

JnX schreef op 27 October 2003 @ 23:49:
Ik heb de Sony monitor wel in levende lijve kunnen zien, maar (nog) niet naar eigen smaak kunnen testen wegens tijdsgebrek.
Hij is qwa design vrij apart maar ook mooi. Kwalitatief zag het er ook goed uit.
Ik weet dus niet hoe het met de snelheid etc. zit eerlijk gezegt. Zeer waarschijnlijk is het wel dat er ook in deze monitor ook een panel van LG/Philips zit aangezien ik dit al eerder ben tegengekomen in dit model Sony TFT's.
Syndicaat schreef op 28 oktober 2003 @ 13:49:
AAAAhhhh vorige week de Iiyama 431S-B besteld en nu net een mailtje gehad dat ze hem voorlopig niet binnen krijgen!!!
Dan toch maar voor de zilveren gaan?(zat namelijk al te twijfelen.....)
Heeft iemand enig idee waarom Iiyama ze niet uitleverd?
Zoals ik al eerder aangaf kan het komen doordat hier misschien een productiefout inzit. Wij hebben al verschillende defecte zwarte modellen gehad terwijl we geen enkele zilveren defect gehad hebben.
..Appelsap schreef op 28 October 2003 @ 14:07:
Even over wat er op prad.de staat mbt de Hyundai Q17:

[...]

Dat het TN + Film moet zijn, en geen MVA, lijkt wel te kloppen, maar ik begreep ook dat het panel in de Q17 niet van AUOptronics is, maar van Hyundai zelf:

http://www4.tomshardware.com/display/20030626/lcd-12.html

Iets anders kom ik al googlend niet tegen.

Overigens opmerkelijk dat op de site van Hyundai inmiddels ook een nieuw 16ms scherm staat. Ben benieuwd wat daar dan in zit... Misschien willen ze toch ook meesurfen op de hype van '16ms'.
Klopt ook. Ik had niet goed gekeken. De 20ms panelen zijn over het algemeen van Hyundai en de 16ms van AUOptronic. (Behalve de IIYAMA tot nu toe.)
Foutje van mijn kant, sorry hiervoor.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94549

Bartjuh schreef op 27 October 2003 @ 19:44:
Hmm, ik denk dat ik tog voor de e431s kies ... :)

Maar dan het volgende probleem .. bij welke winkel moet ik hem kopen 8)7
Ik wil 100% zekerheid op een pixelvrij scherm !

...

Alleen even wat berekeningen:
PcVergelijk:
Monitor € 465
DVI kabel € 15
Rembours € 20
---------- +
€ 500

Mycom:
Monitor € 489
DVI kabel € 19
Rembours € -
---------- +
€ 508

Bij mycom betaal ik dan wel 8 euro meer, maar daar heb ik lekker dichtbij een winkel voor (makkelijk met garantie) , kan het scherm van te voren zien en testen, ze hebben goede service (zit meeberekend in hun prijzen :P ) en ik heb hem direct zonder wachttijden ...

...
Je kan ook bij PCVergelijk € 30 extra op tafel leggen voor de "on-site" pixel garantie: dan komen ze de TFT bij je thuis omwisselen bij defecte pixels. Volgens mij is dat goedkoper - verzendkosten, tijd etc - dan de boel op te sturen. Die standaard pixel garantie is al gratis bij ze.

BTW de meeste TFT monitoren komen volgens mij met een on-site garantie van de fabrikant dus een winkel heb je dan niet nodig; tenzij je flink wat :( en }) kwijt moet en effe "iemand over de balie wil trekken"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
PC vergelijk heeft op dit moment alleen de "ivory" op voorraad, ik kreeg gisteren een mailtje dat dat de enige is die ze op dit moment hebben, en niet weten wanneer de zilveren of zwarte weer binnen komt......
Ze mogen dan alleen wel wat aan de site doen, daar staat de "ivory" nog op uitverkocht maar goed details, details....
Heeft iemand nog een tip waar het schermpje te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

STIMPPYYY schreef op 28 oktober 2003 @ 18:16:
WOW! mooi scherm man :). Ik hoop dat hij een beetje goed is qua contrast, kleur en games.

Specs:
[afbeelding]
17" designer TFT LCD display
High contrast (500:1), high brightness (260 cd/m²) LCD panel
Exceptional pixel response time of 16 ms
Gamma colour-space controls for easy image adjustment
Intelligent Auto-Adjust function for ideal picture quality
Native resolution: 1.3 MegaPixels (1280 x 1024)
ISO-13406-2 compliance
Ik wilde dit scherm ook gaan aanschaffen alleen dan de HX serie.... Wat is het verschil eigenlijk met de HS en HX. Ik zag dat de HX een dvi-d aansluiting had en de HS niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47210

Jezus die E431-S is echt bijna nergens te krijgen momenteel :(

Iemand een tip voor een goed alternatief??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66190

ik kan hier niet echt veel over de philips 170B4BS vinden

wat de responce tijd nu is weet philips zelf niet eens zeker :S

Nu was mijn vraag heeft hier iemand ervaring mee??
hoe zit het met ghosting?

ik wil namelijk een LCD 17 " met DVI en het liefst met 16 ms response tijd.

iets hoger mag ook als ik maar geen ghosting heb!

maar heeft er iemand ervaring mee??? zo wel positief als negatief :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 15:37

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Anoniem: 47210 schreef op 29 oktober 2003 @ 10:36:
Jezus die E431-S is echt bijna nergens te krijgen momenteel :(

Iemand een tip voor een goed alternatief??
Zowel Myzelf als informatique hebben ze gewoon staan hoor. IS prachtig scherm, ik kijk naar twee van die jongens naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23
Ik heb gisteren mijn 18 " DELL 1800 FP ontvangen (volgens mij hetzelfde als de LG 1811s )

Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben,zeker als ik hem vergelijk met het 17" tft scherm op m'n werk (IBM T750) :)
Geen dooie pixels en ik heb nog geen last gehad van ghosting....

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lievens/dell%20resized.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door EvolutionX op 29-10-2003 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

superduper schreef op 29 October 2003 @ 10:46:
[...]

Zowel Myzelf als informatique hebben ze gewoon staan hoor. IS prachtig scherm, ik kijk naar twee van die jongens naast elkaar.
net gebeld met een winkel die schijnen ze te hebben dus ga zo langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 21-05 14:15

The.Force

*Bauer Addict

Mooi 'schermpje', EvolutionX...

Kun je hem soms testen met games (UT 2003 ed.) ?

Ow en hij is niet in hoogte verstelbaar ofwel soms? Ook kon je de kleuren niet echt instellen of heb ik dat verkeerd voor?

Heb namelijk ook interesse voor deze tft, hoewel ik waarschijnlijk dan voor de NEC ga...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 12:17

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Anoniem: 44189 schreef op 29 October 2003 @ 10:08:
[...]

Ik wilde dit scherm ook gaan aanschaffen alleen dan de HX serie.... Wat is het verschil eigenlijk met de HS en HX. Ik zag dat de HX een dvi-d aansluiting had en de HS niet...
Het staat een aantal pagina's terug in dit topic, toen werd mij dezelfde vraag gesteld. De HX heeft een lichtsterkte van 400 cd/m2, terwijl de HS zit op 250 cd/m2. Verder heeft de HS een responstime van 20 ms, terwijl de HX 16 ms biedt. Dit is het kort, kijk voor meer maar even terug in het topic.
Ik heb trouwens mijn HX73S order geannuleerd bij Sony, omdat ze hem maar zeer beperkt binnenkrijgen, terwijl hij bij beat-it.nl (real-time check) op voorraad is en flink wat goedkoper is ook (601 euro met express verzending, tegen 692 bij sony). Bij beat-it is hij besteld, geld overgemaakt, zou vrijdag bezorgd moeten worden.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46338

[...]

[...]

_/-\o_
Ik heb sindskort ook een Iiyama E431S en ik heb dat ook, die witte waas aan de randen bij een zwarte achtergrond. Het is met name aan de boven en onderkant te zien (en een heel klein beetje aan de rechterkant). Overdag bij daglicht zie ik de witte waas echter bijna niet (bij een zwarte achtergrond).
Ik heb ook bij een vriend gekeken of zijn scherm (ACER) last heeft van witte
waas en daar was het nog veel erger. Dus blijkbaar zit er toch kwaliteitsverschil
op dat gebied bij TFT schermen.
Heb je nog contact opgenomen met IIyama ?

Weet iemand of dit misschien een algemene naam/term heeft ofzo ? Heb je naast "Response Time", "Brightness" de "Wittewaasheidsgraad" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn Sony SDM-S73 binnengekregen en hij is mooi :). Geen dode pixels en geen ghosting. Het viel mij op dat de kleuren op mijn Sony E400 (CRT) toch wel wat minder waren geworden. Wit is niet meer zo wit en alles is een beetje donkerder, alsof er een waas over hangt. Ik weet zeker dat hij beter was geweest dan hij nu is. Is dit het einde van mij CRT?

Ik ben heel blij met deze monitor en ik zal kijken of ik vandaag nog wat spelletjes kan testen en pics kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anoniem: 73551 schreef op 28 October 2003 @ 16:40:
Voor de geinteresseerden (The_Sukkel):
Als het goed is, heb ik vandaag mijn Sony HS73 Ivory binnen gekregen. Ik plaats mn bevindingen/foto's asap.
Mooi!
Ik ben nog steeds geinteresseerd.
Ben nu aan het twijfelen tussen de Sony en de Philips 170C4.
De Sony is 100 euro duurder en ziet er iets gelikter uit en heeft 20 ms tegen 25 voor de Philips. Maar de Philips ziet er ook niet slecht uit...

Volgens mij hebben ze beiden geen DVI (hoewel op de site van Dunnet staat dat de Philips dat wel heeft, maar dat kan ik nergens bevestigd zien...)

De Philips:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/170C4LEFT30%5B1%5D%20small.jpg

De Sony:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/HS5_0012small.JPG

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga de Sony HX halen...
Alleen ik kan nergens de pixel voorwaarden vinden bij beat-it..
Weet iemand hoe die precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46338 schreef op 29 October 2003 @ 13:56:
[...]

Ik heb sindskort ook een Iiyama E431S en ik heb dat ook, die witte waas aan de randen bij een zwarte achtergrond. Het is met name aan de boven en onderkant te zien (en een heel klein beetje aan de rechterkant). Overdag bij daglicht zie ik de witte waas echter bijna niet (bij een zwarte achtergrond).
Ik heb ook bij een vriend gekeken of zijn scherm (ACER) last heeft van witte
waas en daar was het nog veel erger. Dus blijkbaar zit er toch kwaliteitsverschil
op dat gebied bij TFT schermen.
Heb je nog contact opgenomen met IIyama ?

Weet iemand of dit misschien een algemene naam/term heeft ofzo ? Heb je naast "Response Time", "Brightness" de "Wittewaasheidsgraad" ?
Je moet de Brightness en Contrast omlaag gooien en de gamma op Off. Ik heb dus Gamma op Off en mijn Brightness op 80 en Contrast op 30. Ik zie het ook wel maar eigenlijk te verwaarlozen. Maar ik geloof best dat hier verschil in zit op de verschillende TFT's. Sommige hebben het heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66190

Ik heb de Benq FP791 besteld morgen in huis...
ik ben benieuwd als ik Benq zelf moet geloven is het een super mooi beeldscherm (kwa prestatie)

ik vind dit een heel erg mooie LCD....
alleen jammer dat er niet gek veel GOEIE reviews van zijn :'(

de Dead Pix garantie van benq is ook erg goed!!
(ik ben Auth. Resaler)

keer een LCD gehad met 1 dead pixel werdt netjes om gerolen voor een nieuwe
vond ik erg netjes voor de rest eigenlijk geen BENQ scherm gehad waar een dead pixel in zat.

specs :

LCD Grootte 17 inch
Resolutie (max.) 1280x1024
Pixel pitch 0,264 mm
Kleuren 16,2 miljoen
Horizontale frequentie (Max) KHz 31-81 KHz
Verticale frequentie (Max)Hz 56-76 Hz
Video bandbreedte (MHz) 25-135 MHz
Gezichtshoek (links/rechts, omhoog/omlaag) 70/70/70/70 CR>=10; 80/80/80/80 CR>=5
Beeldschermgebied 337,9 x 270 mm
Contrast 450:1 (max. 550:1)
Helderheid 400 cd/m2
Reactietijd (tr/tf) 16 (5+11) ms
Kleurentemperatuur Gebruikersmodus
MTBF (uur, excl. lamp) 40.000
Levensduur lamp 30.000 uur
Inputsignaal D-Sub / DVI-D
Stroomverbruik 50W
Stroomvoorziening AC ingebouwd (100-240V)
Nettogewicht 7,5 kg
Brutto Gewicht 10 kg
Afmetingen (BxHxD) 451x443x192 mm
Luidspreker Ja
USB Nee
VESA-wandmontage Ja (100x100mm)
Draaibaar Nee
Kantelbaar Ja (0/ +20 degrees)
Bediening via On-Screen Display (OSD) Ja
i-Key Ja
Veiligheid TCO'95
Kensington Slot Ja
Digital photo frame (DPF) Ondersteund geheugenkaarten: CF, SD/MMC, SM

pic :

Afbeeldingslocatie: http://www.benq.nl/images/product/lcd/fp791_showcase_16ms_v2.gif

Afbeeldingslocatie: http://bilder.guenstiger.de/prodfoto/benqfp591.jpg

Iemand hier al ervaring meer??

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 66190 op 29-10-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 20:50

Maartenvs

For Sale

Anoniem: 44189 schreef op 29 October 2003 @ 16:18:
Ik ga de Sony HX halen...
Alleen ik kan nergens de pixel voorwaarden vinden bij beat-it..
Weet iemand hoe die precies is?
Sony is zeer strikt in met de pixels. Op de site van sony staat het precies uitgelegt maar als je ook maar net niet voldoet aan die eisen krijg je je scherm gewoon weer terug incl kosten :P
edit:
even adres voor je opgezocht http://www.sony-cp.com/en/support/faq/pixel.html

[ Voor 11% gewijzigd door Maartenvs op 29-10-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47210 schreef op 29 October 2003 @ 13:10:
[...]

net gebeld met een winkel die schijnen ze te hebben dus ga zo langs :)
ik heb ook me E431S-S binnen ff alles testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 09:05
Maartenvs schreef op 29 October 2003 @ 16:56:
[...]

Sony is zeer strikt in met de pixels. Op de site van sony staat het precies uitgelegt maar als je ook maar net niet voldoet aan die eisen krijg je je scherm gewoon weer terug incl kosten :P
edit:
even adres voor je opgezocht http://www.sony-cp.com/en/support/faq/pixel.html
Als jij niet tevrden bent over een product om wat voor reden dan mag je die altijd binnen 7 dagen terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik wou even weten of er veel op vooruit zou gaan als ik een nieuwe TFT zou kopen.
Ik ben nu in het bezit van een Dell 1702 FP (black), deze heb ik al zeker 2 jaar (0 dode pixels. Ik heb hem over gekocht toen der tijd voor 900 gulden (ja gulden) zo als je ziet een koopje in die tijd :D. Opzich een prachtig scherm, super helder en hele goede kleuren (zwart=zwart, wit=wit).
Specs:

Paneltyp: MVA
Panelhersteller: -
Bildschirmdiagonale: 17 Zoll
Pixelfehlerklasse: 2
Pixelabstand: 0.264 mm
Auflösung (empfohlen): 1280 x 1024
Bildaufbauzeit: 25 ms
Helligkeit: 250 cd/qm
Kontrast: 500:1
Betrachtungswinkel vertikal: 170° (10:1)
Betrachtungswinkel horizontal: 170° (10:1)
Anzahl der Farben: 16,70 Mio.
Abmessung (BxHxT): 440 x 458 x 220 mm
Gehäusefarbe: schwarz
Signaleingang: D-Sub (analog)
DVI-D (digital)
VGA Eingänge: 2
S-Video Eingang: nein
Fuß (drehbar): nein
Fuß (höhenverstellbar): nein
Display neigbar: ja
Pivotfunktion: nein
Lautsprecher: nein
USB-Hub: nein
Gewicht: 7,4 kg
Farbmanagement: RGB
Farbtemperatur
Interpolationsverhalten wählbar: nein
Wandhalterung VESA-Norm: ja
TCO-Norm: TCO99
Netzteil: intern

Nou had ik een oogje op de sony HX73(black). Op games zal ik natuurlijk wel voordeel hebben. Mijn scherm heeft opzich niet veel ghosting(eingelijk niets volgens die test), maar ik vind het toch net iets teveel (snelle games zoals ut en cs) je kan deze spellen wel goed spelen, maar ik wil liever dat het beeld iets wat sneller ververst wordt.
Nou wil ik dus absoluut NIET terug gaan in kwaliteit in Windows als ik gewoon aan het surfen ben etc. Nou weet ik dat ik zelf moet gaan kijken in de winkel etc... maar ik heb nu niet veel tijd en tevens is de sony nog nergens te bekenen :/
Ik vraag dit ook omdat mijn scherm dus een MVA paneeltype heeft en de sony een TN+FILM, wat dus net iets wat slechter is qua contrast, maar wel weer beter in games.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-10-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:38
Anoniem: 66190 schreef op 29 October 2003 @ 16:47:
Ik heb de Benq FP791 besteld morgen in huis...

[...]

specs :

[...]
Digital photo frame (DPF) Ondersteund geheugenkaarten: CF, SD/MMC, SM
Dat is toch wel een bere-fijne feature, als je het mij vraagt... leuk extraatje als je TFT in de huiskamer staat, een digitaal fotolijstje... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan komend weekend pas foto's plaatsen, maar de Sony HS73 lijkt echt prima te zijn. Je betaalt wel wat meer, maar ik heb nog NIETS van een dooie pixel ofzo gezien. Dus daarom zal Sony ook wel zeggen: breng bij het minste of geringste probleem maar terug. Ik krijg het idee dat ze gewoon alle schermen af-fabriek checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 92602 schreef op 29 oktober 2003 @ 19:28:
Ik kan komend weekend pas foto's plaatsen, maar de Sony HS73 lijkt echt prima te zijn. Je betaalt wel wat meer, maar ik heb nog NIETS van een dooie pixel ofzo gezien. Dus daarom zal Sony ook wel zeggen: breng bij het minste of geringste probleem maar terug. Ik krijg het idee dat ze gewoon alle schermen af-fabriek checken.
Woei. IK vind die SONY HS & HX-serie zwaar roeleren >:)

Ik twijfel alleen wel tussen de series, want hoe zwaar moet ik de toevoeging van een DVI ingang aanrekenen?

Het wordt zeker weten een SONY HS of HX :P

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan het natuurlijk niet checken, omdat er geen DVI op de HS73 zit, maar het beeld is superstrak en ik zou niet weten wat de toegevoegde waarde van DVI zou kunnen zijn voor deze monitor. Ik denk dat het veel belangrijker is dat de fabrikant zorgt dat ALS er aansluitingen op zitten, ze ook goed zijn. En natuurlijk je videokaart (9700Pro AIW in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:25

Blaz0r

:)

I_Stealth_I schreef op 29 oktober 2003 @ 22:50:
[...]

Woei. IK vind die SONY HS & HX-serie zwaar roeleren >:)

Ik twijfel alleen wel tussen de series, want hoe zwaar moet ik de toevoeging van een DVI ingang aanrekenen?

Het wordt zeker weten een SONY HS of HX :P
DVI is toch niet het enige verschil, aan de specs te zien tenminste?
Het zijn zeker mooie schermpjes.
De HS kan ik wel vinden in pricewatch:

Sony SDM-HS73H 17" € 539,-

Sony SDM-HS73L 17" blauw € 530,-

Sony SDM-HS73W 17" wit € 530,-

Maar, waar kan ik de HX vinden, of is deze nog niet uit in Nederland?

- Of is dit em?

Sony SDM-X73 17" € 615,-

Sony SDM-X73 Black 17" € 637,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De Sony hs73w vind ik echt mooi. Tis wel raar dat sony die plaatst onder wit. Hier lijkt die me eerder silver/grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb maar ook even een IIyama E431S-S gehaald. Tot nu toe tevreden, maar nog niet echt veel getest eigenlijk.

2 Foto's. Copy/Paste in nieuwe window. Locatie is helaas beveiligd tegen hyperlinks....

http://cloud.prohosting.com/~rqvcd/hurray1.jpg
http://cloud.prohosting.com/~rqvcd/hurray2.jpg

De groenten... :O

[ Voor 24% gewijzigd door Paquito op 30-10-2003 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89305

Raven- schreef op 30 oktober 2003 @ 01:35:
Ik heb maar ook even een IIyama E431S-S gehaald. Tot nu toe tevreden, maar nog niet echt veel getest eigenlijk.

2 Foto's. Copy/Paste in nieuwe window. Locatie is helaas beveiligd tegen hyperlinks....

http://cloud.prohosting.com/~rqvcd/hurray1.jpg
http://cloud.prohosting.com/~rqvcd/hurray2.jpg

De groenten... :O
Hahaha heb die em toch ook maar gehaald. Eerst zeggen dak overenthousiast ben heheheeh, maar dan ben ik ook! :D En hoe bevaltie Raafje??? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 16:23

Masselink

Voor de dorst

Iemand al ervaring met de Samsung 213T ? of de 193T ?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Blaz0r schreef op 30 oktober 2003 @ 00:05:
[...]

Maar, waar kan ik de HX vinden, of is deze nog niet uit in Nederland?

- Of is dit em?

Sony SDM-X73 17" € 615,-

Sony SDM-X73 Black 17" € 637,-
Nee dat is ´m niet. HIj is al uit in NL kijk ff op kieskeurig of sonystyle.nl
je moet zoeken naar der SDM-HX73b/s

[ Voor 8% gewijzigd door 4p0c op 30-10-2003 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73551

De HS73 is er in 3 uitvoeringen, waarvan de W staat voor Ivory (White leek me logischer) en ik kan zeggen dat dat ook gewoon echt wit is (hoogglans). Dus zeker geen grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 14:28
Ik heb nu 2 maanden de Sony S81R, 18" tft scherm. Prima scherm 15ms respons tijd, erg fijn al met al.. :)

De andere sony's, zoals hierboven besproken, zijn ook zeer fijne schermpjes
Maar ik kon deze vor een goeie prijs kopen (450 eur) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92726

double_V schreef op 30 oktober 2003 @ 11:08:
Ik heb nu 2 maanden de Sony S81R, 18" tft scherm. Prima scherm 15ms respons tijd, erg fijn al met al.. :)

De andere sony's, zoals hierboven besproken, zijn ook zeer fijne schermpjes
Maar ik kon deze vor een goeie prijs kopen (450 eur) :P
Een 18" TFT met 15 Ms ???
8)7 heb ik iets gemist????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 21-05 14:15

The.Force

*Bauer Addict

Anoniem: 92726 schreef op 30 oktober 2003 @ 12:27:
[...]

Een 18" TFT met 15 Ms ???
8)7 heb ik iets gemist????
nope, hij is de fall time vergeten |:(

responsetijd is 30 ms :(

ik dacht ook al, die moet ik dan hebben... :'(

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25672

Raven- schreef op 27 oktober 2003 @ 19:01:
Parabellum schreef op 27 October 2003 @ 18:44:

Interessant. Heb je toevallig ook wat links en bronnen?
Dit wil ik ook graag weten...

ben nu het topic aan het doorworstelen als orrientatie voor een aan te schaffen monitor waarbij ik zeker 1600x1200 wil kunnen gebruiken en een snele refresh rate wil hebben.

Ik weet dat je dan al snel boven de € 1000 uit zal komen, maar dat maakt niet zoveel uit 't is toch betaling voor opdrachtje..... :D

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 25672 op 30-10-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
Nog ff over de 0 dode pixel garantie he......er zijn een aantal webshops die verkopen monitoren zonder deze garantie en dus alleen met de standaard fabrieksgarantie, en een aantal met +- 8 dagen.
In het kader van de wet "Koop op afstand" is het zo dat als men een aankoop doet via internet op moment van ontvangst van het produkt 7 dagen bedenktijd heeft, mocht het produkt de consument niet bevallen mag hij of zij deze ongeacht de reden terugsturen en is de shop verplicht binnen 30 dagen het geld terug te storten op de rekening van de klant.
Dus eigenlijk heb je de pixel garantie dit tegen het licht houdende niet eens nodig?
Hebben mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nee klopt. Als het in de wet staat niet. Dit soort maatregelen van bedrijven, bv +/- 1/2 pixels of 5 sub pixels dood, is om de consument af te schrikken. Zelfde is dat een bv als er een jas in de sport school wordt gejat, de sportschool alltijd verantwoordelijk is, ongeacht of er staat dat het op eigen risico is.

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-10-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 20:23

B-lennium

Volvo 164 1975!

Masselink schreef op 30 oktober 2003 @ 08:29:
Iemand al ervaring met de Samsung 213T ? of de 193T ?
De 193T staat ook op mijn verlanglijst , heb hem alleen nog nooit in een review gezien ! iemand anders wel ??

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil dus de Sony HX 17s gaan kopen maar nu heb ik hem pas over een maand echt nodig.... maar zou hem wel graag nu al willen... zou de prijs in een maand veel gedaald zijn of is dit niet de moeite van het wachten waard?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Anoniem: 44189 schreef op 30 oktober 2003 @ 16:40:
Ik wil dus de Sony HX 17s gaan kopen maar nu heb ik hem pas over een maand echt nodig.... maar zou hem wel graag nu al willen... zou de prijs in een maand veel gedaald zijn of is dit niet de moeite van het wachten waard?

bvd
Hij is volgens mij momenteel moeilijk leverbaar dus ik denk dat de prijzen niet drastisch zulen dalen.

Maar.... Je weet maar nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 44189 schreef op 30 oktober 2003 @ 16:40:

bvd
Verwacht niet dat hij binnen een maand 100/200 euro goedkoper is. Ik denk dat prijs maximaal kan dalen met 10/20 euro, als hij dan al goed leverbaar is teminste.
bij www.beat-it.nl hebben ze er nog een paar, dus gewoon bestellen die zooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:33
en de 1000ste post, wie gaat er een nieuwe maken? :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe lang is de levertijd bij beat-it.nl?
voor de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb net mijn nieuwe zwarte iiyama E431S-B ( zwart dus :P ) binnen.

Mooi ding, heel kleinbeetje ghosting, maar ik zit atm @ de Sub-D kabel ( dus niet de dvi kabel want die was niet tekoop :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MewBie schreef op 30 oktober 2003 @ 17:35:
en de 1000ste post, wie gaat er een nieuwe maken? :P
Ik nie >:)

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 93939 op 30-10-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46338

Mijn nieuwe 17 inch IIyama E431S heeft een aspect ratio van 5:4, wat normaal schijnt te zijn voor 17 inch TFT schermen met een native resolutie van 1280*1024
(las ik in een andere topic).
Maar ja, filmpjes en spelletjes gaan uit van een 4:3 scherm. Als je een
4:3 filmpje beeldvullend afspeelt op een 5:4 scherm, dan wordt
dit filpmje iets uitgerekt (hoofden worden bijv. smaller).

De oplossing is dan om bijv. je resolutie op 1280*960 in te stellen
en ervoor te zorgen dat dit niet gescaled wordt, maar gecentreerd wordt (ook
gelezen in een tft topic).
Je hebt dan wel 2 (kleine) zwarte balken aan de boven en onderkant, maar
de verhoudingen kloppen dan tenminste.

Alleen de IIyama E431S geeft ALLE resoluties beeldvullend weer, dus alle
resoluties worden gescaled, of je het wilt of niet.

Weet iemand hiervoor een oplossing ? Weet een andere E431S eigenaar
hoe je dit misschien toch kunt uitzetten ?
Of is er misschien een programma die de boel voor de gek
kan houden door bijv. windows wijsmaken door dat deze in 1280*960 bezig is, en
tegen de beeldkaart zeggen dat ie een 1280*1024 signaal moet uitsturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil voor deze keer een review maken van de Acer Al1931

http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1101767533

Hieronder de specificaties, maar de zullen de meeste al wel kennen :)
http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1427968119

Bij het uitpakken was ik ronduit gecharmeerd door het design, ondanks dat de monitor niet voor mij was (het was op mijn werk) voelde ik mijn hartje toch wat kloppen :?

Toen ik het ding inelkaar gezet, aangesloten en de stroom erop, werd ik aangenaam verrast door fluoriserende blauw power toets met daarna het embleem van Acer in het scherm... erg mooi !

Eerste indruk, PRIMA !
De brightness stond op 100% maar die bleek bij 50% ook al goed beeld op te leveren, strak beeld, mooie osd display, zeer goede kleuren... snelle ff een aantal testjes eroverheen... geen dode pixels, diverse stroomkabels voor verschillende systemen erbij, zowel d-sub als dvi kabel erbij.

Nu gaan jullie me uitlachen:
Ik heb in mijn auto een preinstalled cd-tje liggen met quake3 erop :D
Dus ik naar mijn auto rennen, cd erin en ff proberen...

Tot mijn spijt moet ik bekennen, dat ik dit scherm NIET zou kopen op basis van deze resultaten (oke het was geen turbo PC zoals ik thuis heb) maar het was gewoon niet goed... Niet dat het SUPER ghosting had, maar ik kon duidelijk zien, dat dit niet was wat ik zoek in een monitor....

Mijn simpele conclusie :
Als je voor "normaal" gebruik een prima scherm zoekt, meteen kopen ! _/-\o_
Als je gamed, gewoon niet doen ! (snelle games dus, zoals q3, mohaa ect) :'(
Het is een prima scherm, alleen voor een diehard gamer als ik gewoon niet wat ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals de vraag hoe lang de levertijd van een monitor bij beat-it.nl is
en de vraag wat het verschil is tussen deze 2. scheelt om precies te zijn 1 euro!

SDM-HX73S Sony 17IN 25MM 1280X1024 75HZ SDMHX73S SILVER TFT TCO 03 490.00 10-11-2003

SDM-HX73S Sony HX73S 17INCH TFT .26 85KHZ TCO99 491.00 11

Op real time voorraad staan er 12 maar in het normale menu staan er 0
wat klopt nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 15:53
Ik heb vandaag een Iiyama Prolite E431S-W (wit) binnen gekregen. Het scherm is idd zeer geschikt voor gamen. Wat ik jammer vind is dat de helderheid regeling niet echt veel verschil uitmaakt als je hem op 1 of 100% zet. Het exemplaar wat ik heb gekregen scaled niet automatisch het beeldformaat, dit moet ik per resolutie eenmalig aangeven in het OSD.

Gelukkig meteen een exemplaar binnen gekregen zonder defecte pixels _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:33
zullen we hier weer verder :)
TFT-Gamen - The 8th Episode

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!