TFT-Gamen - The 7th Episode

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.915 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een paar vragen...

Vraag 1:

Is 1 dode pixel op je scherm heel erg irritant of valt het erg mee en vergeet je na een tijdje dat die er zit?

Vraag 2:

Ik twijfel tussen twee 17" tft schermen:

Scherm 1:

Iiyama E431S Silver (met 1 dode pixel... aha :) )
Schermformaat: 17 inch
Max. resolutie: 1280 x 1024
Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-D (excl. kabel)
Responstijd: 16 ms
Contrast: 450:1
Helderheid: 250 cd/m2
Prijs: 372 euro (normaal prijs: 446 euro)

of

Scherm 2:

Acer Al707 (voor de zekerheid... géén dode pixel)
Schermformaat: 17 inch
Max. resolutie: 1280 x 1024
Aansluiting: Alleen analoog
Responstijd: 20 ms
Contrast: 300:1
Prijs: 353 euro

Vraag 3:

Of kan ik beter voor een heel goed 15" tft scherm gaan... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou zeker voor een 17" gaan ZONDER pixelfouten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

een scherm met een dode pixel zou ik zoiezo niet kopen, of hij moet heel verdekt ergens aan de rand zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 21:08:
[...]

Kijk dat horen wij hier graag :*)

dus jij zegt ...hij voelt echt exact het zelfde aan als een crt, maar dan scherper helderder en kleuriger???

of merk je toch een ietsie pietsie van vertraging tijdens snel omkijken in q3 ???

eerlijk zeggen graag! want mijn aankoop gaat van jouw antwoord af hangen :P
Nou het is een heel groot verschil met een CRT. De helderheid en scherpte is gewoon absurd vergeleken bij een CRT. De kleuren zijn op een CRT ietsie beter. Maar veel verschil heb ik niet gemerkt. De kleur is dus prima in orde op de 431s. Je moet wel als je geen gamma mode neemt het contrast op 0 zetten en de brightness iets omhoog gooien op 60 ofzo. Ik kon geen ghosting ontdekken eerlijk waar. Ik ik had alles op vol bij quake3 op 1280x1024. Ook met 32bit kon ik niks ontdekken. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 00:29:
Hoi ik heb een paar vragen...

Vraag 1:

Is 1 dode pixel op je scherm heel erg irritant of valt het erg mee en vergeet je na een tijdje dat die er zit?

})
Ik heb er ook eentje. Maar die zit onderaan het scherm net boven de taakbalk. Ik merk het niet eens meer dat ie er zit. Als je een game speelt dan zie je em meestal niet eens dus storend is het bij mij absoluut niet. Dit is wel al de 2de scherm die ik heb met een pixelfout. Die verkoper viel het ook op dat dit nogal vaak gebeurt. Ik had geen zin om nog eens te wachten op de derde waar dan waarschijnlijk ook wel een pixelfout in zou zitten. Als die fout in het midden zit dan zou ik em wel ruilen. Dat is irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eindelijk afgelopen week de knoop doorgehakt na al een paar maanden dit topic te hebben gevolgd. Ik was het wachten meer dan zat, dus heb ik afgelopen woensdag de zilvere Iiyama E431S besteld. Vrijdag opgehaald bij Didicom in Ridderkerk.

Perfect ding, ik heb nog niet alles uit kunnen proberen maar tot nu echt geweldig beeld!

Toch zijn er twee dingetjes die mij storen;

- Ten eerste heb ik moeite met het neerzetten van de monitor. Het maakt niet of dit overdag of 's nachts is, maar ik blijf telkens wat reflectie aan de onderkant van mijn beeld houden (zelfde effect als je je scherm vanuit een grote hoek bekijkt, dan zie je ook die witte was). Als ik gewoon aan het werk ben op mijn pctje dan heb ik nauwelijks last van dit effect, maar als mijn scherm zwart of erg donker is (spelletje of de zwarte balken bij een film), dan zie je het.

- Ten tweede zie ik dat bij een volledig zwart scherm (of ook bij een filmpje) het beeld langs alle randen iets lichter is, het is een beetje blauwig-donkerpaars van kleur. Overdag valt het niet echt op, 's avond bij een filmpje wel!

Ik wilde graag mede Iiyama bezitter vragen of zij hier ook last van hebben. Is dit bijvoorbeeld reden om hem te gaan omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Exirion schreef op 11 October 2003 @ 21:21:
[...]

Een TFT heeft een vaste resolutie en 15" is vrijwel altijd 1024x768. Bovendien is meer dan 60Hz al niet eens meer merkbaar bij een TFT. 60Hz is prima, en bovendien ook het scherpst bij de meeste (analoge) videokaarten.
Ik draai hem nu op 72 hz

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:09

Houston3

ole

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 11:02:
Zo eindelijk afgelopen week de knoop doorgehakt na al een paar maanden dit topic te hebben gevolgd. Ik was het wachten meer dan zat, dus heb ik afgelopen woensdag de zilvere Iiyama E431S besteld. Vrijdag opgehaald bij Didicom in Ridderkerk.

Perfect ding, ik heb nog niet alles uit kunnen proberen maar tot nu echt geweldig beeld!

Toch zijn er twee dingetjes die mij storen;

- Ten eerste heb ik moeite met het neerzetten van de monitor. Het maakt niet of dit overdag of 's nachts is, maar ik blijf telkens wat reflectie aan de onderkant van mijn beeld houden (zelfde effect als je je scherm vanuit een grote hoek bekijkt, dan zie je ook die witte was). Als ik gewoon aan het werk ben op mijn pctje dan heb ik nauwelijks last van dit effect, maar als mijn scherm zwart of erg donker is (spelletje of de zwarte balken bij een film), dan zie je het.

- Ten tweede zie ik dat bij een volledig zwart scherm (of ook bij een filmpje) het beeld langs alle randen iets lichter is, het is een beetje blauwig-donkerpaars van kleur. Overdag valt het niet echt op, 's avond bij een filmpje wel!

Ik wilde graag mede Iiyama bezitter vragen of zij hier ook last van hebben. Is dit bijvoorbeeld reden om hem te gaan omruilen?
van beide dingen heb ik geen last, als ik een film kijk is alles gewoon zwart, en niet een stukje lichter aan de randjes, en reflectie heb ik ook geen last van, maar misschien heeft dat ook wel te maken met de belichting in je kamer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25
Ik heb zojuist het bericht gehad, dat Samsung de 181T en de 191T niet meer gaan leveren :X !. Ik had dus die 181T besteld, maar ik krijg een vriendelijke mail van Pcvergelijk dat de monitor niet meer gelevert wordt!
Samsung is gestopt met de levering van de 181T. Vermoedelijk komt hier geen 18" model meer voor terug. De Samsung 191T gaat er ook uit (komen er nog een paar van binnen), de opvolger is de 193T. De Samsung 193T wordt eind deze maand begin volgende maand verwacht.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houston3 schreef op 12 October 2003 @ 13:19:
[...]

van beide dingen heb ik geen last, als ik een film kijk is alles gewoon zwart, en niet een stukje lichter aan de randjes, en reflectie heb ik ook geen last van, maar misschien heeft dat ook wel te maken met de belichting in je kamer ?
Nope, heb het namelijk in een volledig donkere omgeving ook. Het heeft te maken met de kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 13:24:
Op zoek:
acer site
1531 specs
prijsvergelijk

Op mijn zoektocht naar een vervanging voor mijn 15" CRT, vond ik deze LCD. Ik heb em gevonden voor 280 euro. Daar komt nog 35 euro pixel garantie bij. (lijkt me handig)
Samenvatting specs (acer AL1531):
Contrast verhouding: 500:1
Brightness : 250 cd/m²
Response rates: 16ms
Resolutie (max.) : 1024 x 768
Aansluitingen: D-sub, DVI-D

Ik game veel, en verwerk ook veel tekst. Ik wil graag een TFT vanwege het onwijs scherpe beeld. Het effect van veranderende kleuren bij andere inkijkhoeken kunnen me niet zo veel schelen.
Nu is mijn vraag, ik vind het een beetje weinig geld (280) voor deze TFT, met DVI aansluiting en 16ms response time.... Wat is er mis mee???

Verder is een resolutie van 1024x768 prima, dan lopen games lekker soepel (heb een radeon 8500 (met dvi) en wil voorlopig geen nieuwe vid kaart kopen)

Mijn andere keus (niet tweede of eerste) is de iiyama E431S-B, die is echter 500 euro, en heeft een reso van 1280x1024, bij die reso vind ik sommige spelletjes minder soepel lopen.

Kan ik beter inversteren in een 17" of een 15"?

En: Kunnen TFT' s overleven bij -5 graden celsius?
(als ik op vakantie ben, kan het natuurlijk koud worden in huis) Had namelijk van iemand gehoord dat zijn TFT kapot was gevroren.
-5 graden?? misschien moet je niet in een kartonnendoos gaan wonen :)
Je mag apparatuur nooit onderhevig maken aan condens, dus natuurlijk kunnen ze hier niet tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 14:40:
-5 graden?? misschien moet je niet in een kartonnendoos gaan wonen :)
Ik geloof er niks van dat het -5C in je huis wordt, tenzij je het raam misschien wijd open zet. :{ Als het een tijdje vriest dan wordt het zonder verwarming aan misschien een graad of 10 binnen, maar in ieder geval niet onder het vriespunt. En zelfs dan: je zet gewoon je thermostaat op 10C als je op vakantie gaat?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 14:39:
[...]

Nope, heb het namelijk in een volledig donkere omgeving ook. Het heeft te maken met de kijkhoek.
goh, heb ik toch net ff een beetje lopen kantelen met mn monitor speciaal voor jou B)
maar het blijft bij mij gewoon psies hetzelfde uit zien. behalve dan hetgeen wat normaal is dat de kleuren er anders uitzien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mughato schreef op 09 October 2003 @ 10:14:
[...]

Die armen zijn nogal duur zeg. 150 Euros voor een armpje. Daar wordt je scherm extra prijzig door, mits je zo'n arm neemt/wil natuurlijk. Ach ja, mijn huidige CRT staat ook rotsvast op mijn bureau dus met een TFT zal dat wel niet anders zijn.
Bij Conrad (Computer>Computertoebehoren>Monitorstandaards / -houders) wordt een VESA arm verkocht voor 50 EUR.
Voor de Belgen, bij Tones is er ook een te vinden voor 55 EUR, vermoedelijk hetzelfde exemplaar.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 19:53 . Reden: URLs aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 16:52:
[...]

Bedankt voor je mooie uitleg alweer! ;)

Ik heb de Samsung 172 X besteld bij 2MComputers. :*)
Hij is nu leverbaar! _/-\o_
Week je zeker dat dat bedrijf ze binnen heeft ? Vind het raar want ik heb hem bij de inporteur besteld. En die hebben nog niks binnen :? .

Morgen dan maar ff bellen (voor de zekerheid )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

weet iemand of samsung ook een tv module maakt? als add-on op je tft zodat je er tv op kan kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 12-10-2003 17:38 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Nou, weer zo'n strakke actie geloof ik van 2mcomputers.

Ik kan je die monitor (de 172x) ook wel verkopen en zeggen dat deze binnen een paar dagen leverbaar is. Punt is wel dat er helemaal niets vaststaat dat deze ook binnen die paar dagen geleverd gaat worden.
Er is nog altijd een leverdatum van 16-10 bekend. Of deze gehaald gaat worden is maar de vraag aangezien het al een tig keer uitgestelt is.
Dus dat hij leverbaar is, dat is helemaal niet waar. Leverbaar bij mij betekend dat ik deze of op voorraad heb of bij de groothandel deze op groen staat en dus per direct leverbaar is. Dat is in het geval van de 172x dus echt niet zo.
IJnte schreef op 12 October 2003 @ 14:26:
Ik heb zojuist het bericht gehad, dat Samsung de 181T en de 191T niet meer gaan leveren :X !. Ik had dus die 181T besteld, maar ik krijg een vriendelijke mail van Pcvergelijk dat de monitor niet meer gelevert wordt!

[...]
Dat is niets nieuws eigenlijk. Ik heb al een tijdje geleden gezegt dat de 191T niet meer geleverd kan worden en er de nieuwe 193T op de markt is. Deze vond ikzelf echter netzo minder presterend dan de 191T.
De 181T is niet meer leverbaar aangezien het niet meer lonend is om nog 18" panelen te produceren. Het prijsverschil tusen de 17" en de 19" is te gering om nog door te gaan met de 18" monitoren.

[ Voor 42% gewijzigd door Rick2001 op 12-10-2003 18:17 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 12 October 2003 @ 17:45:
Nou, weer zo'n strakke actie geloof ik van 2mcomputers.

Ik kan je die monitor (de 172x) ook wel verkopen en zeggen dat deze binnen een paar dagen leverbaar is. Punt is wel dat er helemaal niets vaststaat dat deze ook binnen die paar dagen geleverd gaat worden.
Er is nog altijd een leverdatum van 16-10 bekend. Of deze gehaald gaat worden is maar de vraag aangezien het al een tig keer uitgestelt is.
Dus dat hij leverbaar is, dat is helemaal niet waar. Leverbaar bij mij betekend dat ik deze of op voorraad heb of bij de groothandel deze op groen staat en dus per direct leverbaar is. Dat is in het geval van de 172x dus echt niet zo.
Wat denk jij? Rick2001... kan de samsung 172x tippen aan de IIyama prolite431S ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 19:13:
[...]

Wat denk jij? Rick2001... kan de samsung 172x tippen aan de IIyama prolite431S ?
en hoe moet Rick2001 dat weten als de 172x nog niet leverbaar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 17:32:
[...]

Week je zeker dat dat bedrijf ze binnen heeft ? Vind het raar want ik heb hem bij de inporteur besteld. En die hebben nog niks binnen :? .

Morgen dan maar ff bellen (voor de zekerheid )
Hier het mailtje van 2mcomputers:
Geachte heer,

De levertijd op de Samsung 172 x bedraagt enkele werkdagen.

Wij hopen u voldoende te hebben geinformeerd en een reactie te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

2MComputers
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tastingw schreef op 12 oktober 2003 @ 19:20:
[...]

en hoe moet Rick2001 dat weten als de 172x nog niet leverbaar is :?
Ik vraag wat hij denkt... iedereen denkt wel eens wat,rick heeft een nogal rijke ervaring op tft gebied,en ik vraag hem gewoon of hij denkt dat samsung instaat is om een gelijkwaardige monitor te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 22:20:
[...]

Dat komt ook zéér zeker omdat de samsung 172 X nog niemand heeft.
Als alles zo is zoals de specificaties zijn gepubliceerd is er géén enkel reden om de samsung te negeren. :P

Let op mijn woorden: ''De Samsung 172 X wordt zo populair als de Iiyama 431S.'' :9
Als de Samsung ongeveer even goed is, koop ik die, omdat ik hem gewoon mooier vind... en waar blijft de 192X ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik op het moment een Samsung 181T, maar als de 192X aanzienlijk veel beter is ga ik toch overwegen om die erbij te nemen. Weet iemand of Samsung iets in de planning heeft staan om een >19" scherm te gaan produceren uit de "X serie" ?

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 12-10-2003 19:41 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 19:26:
[...]

Hier het mailtje van 2mcomputers:

[...]

:9~
Kijk :o , bruut maybe zit ik gewoon einde van de week aan me nieuwe 172 x !
Ik heb der al zin an :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 19:43:
[...]

Ik help het je hopen... wel ff reviewen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 19:43:
[...]

Waar heb jij het besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Bestellen is een, krijgen een tweede. Afwachten dus.

Of de SAMSUNG beter is kan ik niet geheel beoordelen.
Om mijn gedachten eerlijk over te brengen zal de SAMSUNG een mooier design hebben, maar verwacht ik dat de kwaliteit in directe vergelijking met de IIYAMA slechter zal zijn. Zelf heb ik ook al een aantal SAMSUNG TFT's gehad waar ik zeer tevreden over was. Enige punt hierbij was dat ik niet echt een mogelijkheid had om andere monitoren direct ernaast te kunnen testen/vergelijken.
Overigens is het moeilijk om te zeggen of het beter of slechter is. Beeldkwaliteit zal zeker goed zijn, scherpte zal ook niet anders zijn. Alleen ben ik dan benieuwd hoe donker de grijstinten zijn en hoe helder het beeld maximaal ingestelt kan worden. Daarnaast natuurlijk ook nog eens de kijkhoek (waar je absoluut NIET af moet gaan op wat een fabrikant opgeeft) en natuurlijk de snelheid van het panel.
Het zou me overigens absoluut niet verbazen dat er helemaal geen SAMSUNG panel in deze monitor zit. De diverse SAMSUNG's die ik in het verleden gehad heb hadden allemaal geen SAMSUNG panel.

Ik heb gisteren nog even een SONY S81 monitor geopend. Hierin zou een panel zitten dat een responsetime heeft van 30ms zoals bij vele SONY's. Nou, niets is wederom minder waar. Er zit alweer een LG/PHILIPS panel in met een responsetime van 50ms. Ook de verdere waarden kloppen niet echt.
Ga dus echt nooit uit van de opgegeven specs want die kloppen echt nooit met wat de panel fabrikant opgeeft. Natuurlijk kun je afwijkingen hebben bij de electronica, maar dat zou dus nooit kunnen in het voordeel.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 19:37:
[...]
Als de Samsung ongeveer even goed is, koop ik die, omdat ik hem gewoon mooier vind... en waar blijft de 192X ? :)
192X komt er denk ik niet, wel een 193 P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 12 October 2003 @ 22:19:
...maar verwacht ik dat de kwaliteit in directe vergelijking met de IIYAMA slechter zal zijn.
Ik denk toch dat de samsung véél beter zal zijn. ;)
Maar met zo'n uitspraak krijgen mensen die de samsung bestelt hebben een neiging tot spijt.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 23:23:
[...]

Ik denk toch dat de samsung véél beter zal zijn. ;)
Maar met zo'n uitspraak krijgen mensen die de samsung bestelt hebben een neiging tot spijt.
wat is de reden dat de samsung beter is ( of slechter ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Afbeeldingslocatie: http://www.zbergen.demon.nl/431_2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zbergen.demon.nl/431_1.JPG

In da house !! :) Mijn studeerkamer wordt momenteel hersteld van de schade na een lekkende airco :X :(, dus later meer als de boel weer op z'n plek is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 12 October 2003 @ 22:19:
Bestellen is een, krijgen een tweede. Afwachten dus.

Of de SAMSUNG beter is kan ik niet geheel beoordelen.
Om mijn gedachten eerlijk over te brengen zal de SAMSUNG een mooier design hebben, maar verwacht ik dat de kwaliteit in directe vergelijking met de IIYAMA slechter zal zijn. Zelf heb ik ook al een aantal SAMSUNG TFT's gehad waar ik zeer tevreden over was. Enige punt hierbij was dat ik niet echt een mogelijkheid had om andere monitoren direct ernaast te kunnen testen/vergelijken.
Overigens is het moeilijk om te zeggen of het beter of slechter is. Beeldkwaliteit zal zeker goed zijn, scherpte zal ook niet anders zijn. Alleen ben ik dan benieuwd hoe donker de grijstinten zijn en hoe helder het beeld maximaal ingestelt kan worden. Daarnaast natuurlijk ook nog eens de kijkhoek (waar je absoluut NIET af moet gaan op wat een fabrikant opgeeft) en natuurlijk de snelheid van het panel.
Het zou me overigens absoluut niet verbazen dat er helemaal geen SAMSUNG panel in deze monitor zit. De diverse SAMSUNG's die ik in het verleden gehad heb hadden allemaal geen SAMSUNG panel.

Ik heb gisteren nog even een SONY S81 monitor geopend. Hierin zou een panel zitten dat een responsetime heeft van 30ms zoals bij vele SONY's. Nou, niets is wederom minder waar. Er zit alweer een LG/PHILIPS panel in met een responsetime van 50ms. Ook de verdere waarden kloppen niet echt.
Ga dus echt nooit uit van de opgegeven specs want die kloppen echt nooit met wat de panel fabrikant opgeeft. Natuurlijk kun je afwijkingen hebben bij de electronica, maar dat zou dus nooit kunnen in het voordeel.
Bedankt voor je reactie, er word wat afgerotzooit met die dingen man,ik ben blij met iemand als jij die voor de verandering eens geen wartaal uitslaat,en echt weet waar die over lult.

ik ben me er ter degen van bewust dat ik erg geil op dat mooie ranke ontwerp van de samsung, maar hij moet dat mooie uiterlijk ook nog maar even waar zien te maken in de praktijk.

Ik heb zo vaak meegemaakt dat een produkt claimt in een bepaalde functie uit te blinken ten opzichte van de concurrentie, terwijl die betreffende functie vaak juist het zwakke punt is van het produkt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 00:42:
[...]

Bedankt voor je reactie, er word wat afgerotzooit met die dingen man,ik ben blij met iemand als jij die voor de verandering eens geen wartaal uitslaat,en echt weet waar die over lult.

ik ben me er ter degen van bewust dat ik erg geil op dat mooie ranke ontwerp van de samsung, maar hij moet dat mooie uiterlijk ook nog maar even waar zien te maken in de praktijk.

Ik heb zo vaak meegemaakt dat een produkt claimt in een bepaalde functie uit te blinken ten opzichte van de concurrentie, terwijl die betreffende functie vaak juist het zwakke punt is van het produkt. :/
Dat is dus precies wat ik bedoel.
Er zijn nog genoeg mensen die een bepaalde auto aanschaffen vanwege de kleur. Dan ben je in mijn opzicht fout bezig. Van de andere kant is het ook goed dat sommige mensen dit wel doen anders zouden deze nooit verkocht worden.
Laten we dus maar gewoon even afwachten hoe en wat. Het was dan ook mijn eigen mening op voorhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op 13 October 2003 @ 00:41:
[afbeelding]
[afbeelding]

In da house !! :) Mijn studeerkamer wordt momenteel hersteld van de schade na een lekkende airco :X :(, dus later meer als de boel weer op z'n plek is :)
WOooOooOOW dude! hahaha cool hoor hee >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ff een vraagje na het doorlezen van dit topic.

Ik wil vandaag de Iiyama 431-S gaan kopen. Mij komt het beste uit om deze bij pcvergelijk te halen.
Weet iemand of dat alleen via internet kan, of dat je er ok langs kunt?

owja en nog een vraaje.
Ik zag ook het model 430 wat is daar voor verschil aan, behalve dat die geen DV-I heeft?
Ik heb namelijk geen Dv-I insluiting op mijn videokaart, is het dus wel zinvol om die 431-S te nemen ipv de 430 S?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 09:37 . Reden: typevouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Bij PCvergelijk kan je langs, je kan afhalen (optie bij bestellen)

Ja het verschil zit hem dat de 431 en heel ander panel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay bedankt :)
En ik neem aan dat de 431 ook een beter paneel heeft he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf sinds vrijdag ook IIYAMA E431S-S. Dankzij GOT wist ik dat er geen DVI kable bij zat dus gelijk er bij besteld.

Vrijdag gelijk in de winkel aangesloten via de dvi kabel maar dat wilde niet. Via de sub-d kabel was geen probleem. Geen dode pixels kunnen constateren. Thuis kreeg ik het ook niet aan de praat via de DVI maar op sub-d een heel mooi scherp beeld met mooie kleuren. Wel denk ik dat er dode subpixel op zit. Op een rood wit of groen beeld zie ik niets maar op een blauw of zwart beeld zie ik een heeeeel klein licht puntje. Denk niet dat ik hiervoor terug ga.

Zaterdag had ik een lanparty dus gelijk volop gamen en gaat perfect. Games gespeeld als BF42, Insane, Q2, Raven Shield en CS maar dat gaat perfect. Wel heb ik het idee dat bij CS bij snel draaien je iets ghosting ziet maar het went erg snel en nu zie ik het eigenlijk niet eens meer. Wel had ik bij CS last van weinig contrast in donkere levels Als ik recht tegen het scherm aan kijk. Door toeval zag ik dat ik van bovenaf meer contrast had dus ik heb het scherm wat schuin (boven rand dichtebij) gedraaid voor de meeste contrast. Ik vermoed dat dit met lichtinval van de TL-verlichting te maken had.

Ook ben ik er achter dat m'n DVI kabel niet goed is. Mijn kabel heeft een blok met pootje in het midden niets en een plat pootje. De kabel van een andere gast had wel alle pootje in het midden en die werkte perfect. Iemand een idee wat voor kabel ik heb en welke ik nodig heb?

Ook las ik een opmerking dat op een zwart beeld de boven en onder rand iets lichter zijn. Dit zie ik ook wel een beetje maar je ziet het alleen bij een zwart beeld en vind het niet echt storend want ik kijk meestal naar een licht scherm.

Ik wilde een filmpje laten zien dus heb ik de speakers aangesloten. Er komt geluid uit maar daar is alles wel mee gezegd. Voor Lanparty's kan het handig zijn maar voor thuis gebruik is het verstanding echte speakers te gebruiken.

Ik kan niet echt vergelijken met andere LCD' maar ondanks wat kleine minpuntjes vind ik het echt een topmonitor. Het is wel een hele uitgave maar het is het absoluut waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 22:47:
[...]

192X komt er denk ik niet, wel een 193 P
Ja, die heb ik gezien jah... ik wil alleen een scherm wat sneller is al 25ms :(
snif.... Ik wil zo graag een 19"..... BOEHOEHOE !!!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 00:42:
[...]

Ik zit me trouwens af te vragen, hoe een winkel zo reageren, als je hem terugbrengt met de melding dat er een fout scherm in zit, omdat hij niet voldoet aan de responsetijden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zit ik met ook nog ineens te bedenken, dat er pas iemand iets riep over een NEC1880SX die met 33ms liep, die volgens een duitsforum de beste gaming TFT zou zijn... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 10:03:
Heb zelf sinds vrijdag ook IIYAMA E431S-S.
......................................Ik kan niet echt vergelijken met andere LCD' maar ondanks wat kleine minpuntjes vind ik het echt een topmonitor. Het is wel een hele uitgave maar het is het absoluut waard.
OKay dan, vandaag maar ff ophalen bij Yorcom :D
Het zal echt een hele verademing zijn voor mij.
Ik heb nu een 21" Mag vision uit het jaar 0 dat is echt een supergroot aquarium en wazig, zoo zeg niet normaal.

Ik ga dan wel van 21"naar 17"maar aangezien die 17"toch 100x scherper is zie ik alleen maar voordelen :D:D heb dr echt zin in, al die ruimte zometeen op mn bureau :D

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en een Sony S73 aangeschaft (officieel de S73H), daar deze 16ms had en de verdere specs er ook goed uitzagen dacht ik dat deze wel geschikt zou zijn voor games. (helaas kon ik hem niet zien, omdat deze niet in de winkel is gekocht(scheelde me €200))
Nu valt mij op dat de pixels duidelijk te zien zijn, zeker bij dunne letters of internetten. veel duidelijker als op een crt scherm.
Tevens vind ik het beeld bij een witte achtergrond flikkeren.

Is dit normaal voor TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 10:06:
[...]

Ja, die heb ik gezien jah... ik wil alleen een scherm wat sneller is al 25ms :(
snif.... Ik wil zo graag een 19"..... BOEHOEHOE !!!! :'(
Neem een samsung 191T. En ja, die heeft idd 25 MS, maar je doet het voor geen ghosting en dit scherm is echt perfect voor gamen.....en ik speel veel games (shooters en strategy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de ervaringen met de NEC 1880sx? Ik heb e.e.a. door zitten lezen op dat duitse forum, het is me niet geheel duidelijk wat ze daarmee bedoelen, of hoe ik dat moet zien, maar zij vinden het een prima scherm, in vergelijking met de 16ms 17" schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 10:15:
Nu valt mij op dat de pixels duidelijk te zien zijn, zeker bij dunne letters of internetten. veel duidelijker als op een crt scherm.
Da's natuurlijk logisch. Waarom denk je dat een TFT scherper is? Juist, omdat de pixels veel duidelijker afgetekend zijn ;)
Tevens vind ik het beeld bij een witte achtergrond flikkeren.
Dat hoort niet. Dit is eigenlijk een kwaal van goedkope TFT panels waarbij de verlichting flikkert. Maar het zou ook interferentie in het analoge circuit kunnen zijn. Zeker in een winkel waar schermen met meerdere aan een videoverdeler hangen is het signaal niet zo super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Toch de knoop doorgehakt en 2x een 431S besteld in combinatie met een matrox P650 en 2 dvi kabels. Als het een beetje meezit, dan heb ik het deze week binnen.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar bestellen jullie ze? Ik zie dat je enkel bij PC vergelijk 14 dagen pixelperfect garantie krijgt, ik weet niet hoe de andere het doen, maar meestal gewoon garantie via Iiyama zelf en of dat nou zo goed is???
Ik ga em denk ik bij pc vergelijk bestellen + dvi-d kabel (voor iiyama 431s-s)...
(Ze krijgen ze morgen binnen zeidie aan de tel)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 10:03:

Ook ben ik er achter dat m'n DVI kabel niet goed is. Mijn kabel heeft een blok met pootje in het midden niets en een plat pootje. De kabel van een andere gast had wel alle pootje in het midden en die werkte perfect. Iemand een idee wat voor kabel ik heb en welke ik nodig heb?
Je moet een Belinea DVI-D Monitor Kabel 2x DVI Single Link kopen. Gewoon ff bij PC vergelijk bestellen. Hier is de link ;)

http://www.pcvergelijk.nl/showproduct.aspx?idx=208&cel=5

Soms proberen de winkels je ook een DVI-I aan te smeren maar dat past dus niet op een iiyama 431s. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 13 October 2003 @ 13:51:

Dat hoort niet. Dit is eigenlijk een kwaal van goedkope TFT panels waarbij de verlichting flikkert. Maar het zou ook interferentie in het analoge circuit kunnen zijn. Zeker in een winkel waar schermen met meerdere aan een videoverdeler hangen is het signaal niet zo super.
Ik zou hem toch niet onder de goedkopere scharen, hij kost normaal in de winkel zo'n € 599,00, dat ik hem nu voor 400 heb betekend nog niet dat hij goedkoop is, maar dat komt omdat ik hem via mijn werk heb gekocht, je weet wel, goed onderhandelen en dat rechtstreeks bij de distributeur/importeur. ;)

het is ook niet iets van aan/uit/aan/uit ofzo, maar ik krijg meer het gevoel alsof ik tegen een 17" crt met 60Hz aan zit te kijken en dat heb ik alleen bij een witte achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

En hier volgt dan mijn bijdrage, net aangeschaft via mijn laatste restje PC-Privé:

Besluitvorming:
Moest 2 TFT schermpjes hebben, 1 voor mij en 1 voor mijn vriendin.
Liefst 17" en een budget van ongeveer 400,- per stuk.
Na lang twijfelen uitgekomen op de Neovo, nadat de specs er beter uitzagen als een Hansol H750 (PCM juni 2003 beste koop). Ook de prijs was iest beter.
Alle ander monitoren vielen af vanwege prijs of response time of slechte reviews.

Wat :
2 x Neovo F-417 17" TFT Monitor Zwart

Specs:
Panel Size 17" (431.8mm)
Brightness 250cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 430:1 (Typical)
Viewing Angle (H/V) 160o / 130o (Minimum)
Display Resolution SXGA 1280 x 1024
Input Signal Analog
Response Time 5ms / 15ms (Typical)
Net Dimension 377 x 373 x 200mm (14.8" x 14.7" x 7.9")
Net Weight 5.0Kg (11lbs)

Waar:
Computerland hier in A'doorn

Kostat:
€ 399,- per stuk

Hoe het ging:
Eerst effe gebeld of ze ze nog hadden en toen gegaan.
Monitoren gekocht met pixel garantie (moest 25 euro bijlappen, maar een 'geen-dode-pixel' garantie). Uiteraard voor maar 1 monitor gedaan (ze hielden toch niet de serienummers bij, dus had makkelijk allebei kunnen omruilen op 1x garantie :) )

Thuis schermpjes uitgepakt en aangesloten.

Na aansluiting constateerde ik dat één van de schermen 1 dode pixel had. (de ander helemaal gaaf :D ). Dus terug met hetzelfde buskaartje en stond binnen een uur weer thuis met een andere TFT. Deze bleek ook helemaal gaaf :D.

Ok...de plaatjes van begin tot eind (uiteraard aanklikbaar voor grote versie):

Vers uit de winkel..
Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/got/neovo_1.jpg

Doos open
Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/got/neovo_2.jpg

Hmm..zit niet veel in...
Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/got/neovo_3.jpg

Looking pretty good...
Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/got/neovo_4.jpg

Ben ik nou 1337 ?
Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/got/neovo_5.jpg

Ervaringen tot nu toe:
Perfecte schermpjes, mooi vormgegeven, staan stevig op de onwrikbare voet.
Beeldkwaliteit is echt perfect en totaal geen last van ghosting (had ik al gezegd dat ik geen dode pixels had ? :P ).

Hoop dat jullie hier wat aan hebben..... :D

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
*offtopic* ... gelukkig kan je het verschil tussen die van jou en je vriendin niet zien .. haha

Maar voor de rest mooie schermpjes. Ik ben zelf blij met een E431S. Maar ik vind deze ook wel aangenaam mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

offtopic:
Me vriendin heeft de wallpaper van haarzelf met ons nieuwe nichtje, ik heb het crappy Compaq keyboardje (in afwachting van PC Prive 2004 :D)

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
offtopic:
Hehe .. daarom vrouwen kiezen altijd voor zulk soort wallpapers. Met lieve baby's of dieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 09:36:

Ik wil vandaag de Iiyama 431-S gaan kopen. Mij komt het beste uit om deze bij pcvergelijk te halen.

owja en nog een vraaje.
Ik zag ook het model 430 wat is daar voor verschil aan, behalve dat die geen DV-I heeft?
Ik heb namelijk geen Dv-I insluiting op mijn videokaart, is het dus wel zinvol om die 431-S te nemen ipv de 430 S?
ehm de 430 s heeft een response tijd van 25ms ;)
heb zelf de 430s en hij heeft naast een 431s gestaan maar kwa beeldkwaliteit zijn de schermpjes precies het zelfde. dezelfde kleuren en scherpte en lichtsterkte. :)
alleen de response tijd en de dvi zijn anders. :)
maar ik merk zelf weinig van ghosting. dus ben er donders blij mee :D

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 09:36:

owja en nog een vraaje.
Ik heb namelijk geen Dv-I insluiting op mijn videokaart, is het dus wel zinvol om die ProLite E430 te nemen ipv de 430 S?
Als je tog niet van plan bent dvi te gebruiken, is de ProLite E430 geknipt voor je hijs net zo goed als de Iiyama Prolite 431-S op dvi en crappy speakers na.

alleen is de 431-S niet veel duurder, dus is het eigenlijk zonde om het er niet gelijk bij te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat bij de Iiyama tft's meer dode pixels voorkomen dan bij samsung tft's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een: Iiyama 431s gekocht en inderdaad, helemaal links een dide pix...

Verder: Ik heb nog wel eens geklaagd over mijn Acer AL732. Groene en rode spatjes aan de linkerkant van m'n scherm, vooral bij foto's. Echter alleen als ik gebruik maakte van de DVI aansluiting. Welnu, mijn Sparkle (kuch) Ti4200 gaf de geest, videoram naar de *&*&*%#. Per direct een Sparkle (kuch) FX5600 aangeschaft en je raad het al: perfect beeld. Al die tijd lag het aan die Ti4200. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 23:18:
Het valt me op dat bij de Iiyama tft's meer dode pixels voorkomen dan bij samsung tft's.
Dat zeg je volgens mij alleen maar omdat je nu bezig bent met een "charmeoffensief" voor Samsung, vanwege jouw 172x aankoop.

maw, je bent nu meer bezig met jouw "aankoop" goed te praten dan objectief naar iiyama en samsung te bekijken.

Als ik het fout heb zeg je het maar, maar het valt me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikkiedik schreef op 13 oktober 2003 @ 23:52:
[...]

Dat zeg je volgens mij alleen maar omdat je nu bezig bent met een "charmeoffensief" voor Samsung, vanwege jouw 172x aankoop.

maw, je bent nu meer bezig met jouw "aankoop" goed te praten dan objectief naar iiyama en samsung te bekijken.

Als ik het fout heb zeg je het maar, maar het valt me gewoon op.
Ik heb al 2 samsung tft's gehad.

1. Samsung 152 S: Zonder dode pixels.
2. Samsung 172 P: Zonder dode pixels.

1. Compaq Tft 7020: 1 dode pixel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
FF over de Samsung 172X... Reviews zijn er eigelijk niet te vinden, maar na lang zoeken vond ik toch eentje... Alleen japans of chinees... Er staat ook foto's bij... Maar als er iemand is die die pagina kan lezen, dan mag die het wel even vertalen voor ons...

http://syncmaster.ascii24...003/09/29/646103-000.html

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saeverix schreef op 14 oktober 2003 @ 00:22:
FF over de Samsung 172X... Reviews zijn er eigelijk niet te vinden, maar na lang zoeken vond ik toch eentje... Alleen japans of chinees... Er staat ook foto's bij... Maar als er iemand is die die pagina kan lezen, dan mag die het wel even vertalen voor ons...

http://syncmaster.ascii24...003/09/29/646103-000.html
Ja deze is mooi, alleen jammer dat we niks kunnen lezen.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:40
Babelfish

Niet helemaal goed vertaald, maar het werkt ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door Arzie op 14-10-2003 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arzie schreef op 14 oktober 2003 @ 01:23:
Babelfish

Niet helemaal goed vertaald, maar het werkt ;-)
hahaha het werkt wel maar of ik er echt wijs uit kan worden zo is een tweede 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortega, op het ene moment zeg je dat je de 172X ontzettend lelijk vindt en nu ben je bezig hem te promoten? Ik heb al je posts gelezen en ik moet zeggen: je bent een raar ventje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren m'n IIYAMA E431S-S samen met m'n oude CRT (oude 17 inch ADI)aangesloten en gekloned om goed te kunnen vergelijken.

Het eerste wat opvalt is dat de kleuren van de LCD warmer en natuurlijker overkomen. Het lijkt net of er over de CRT een groene waas zit (tis al een oud beestje). Dit was me nooit eerder opgevallen maar mogelijk dat ik de CRT nog wat kan bijstellen

Verder is het beeld van de IIYAMA in zowel 2d als 3d (Counter Strike) veel en veel scherper. De letters op de desktop zijn scherper en de bakstenen muren in CS zijn ook veel duidelijker. Ik heb nog wat met de instelling zitten spelen en het lijkt er nu op dat de LCD meer contrast heeft dan de CRT.

Foto's zien er ook goed uit maar ik moet zeggen dat glimmende oppervlakken op de foto er op de CRT wat natuurlijker uit zien. Ook is zwart minder zwart (eerder donker grijs) dan het zwart op de CRT. Wit heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken.

Op de netparty afgelopen zaterdag heb ik het scherm ook nog vergeleken met de laptop (compaq) van m'n broer en daar vonden we beide dat de kleuren van de E431S voller waren dan van het laptop scherm.
Zal binnenkort nog ff een foto's posten van de dual mon opstelling (als daar belangstelling voor is tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:31
Persoonlijk ben ik nu aan het twijffelen tussen 3 monitoren....

De beruchte 172X die bijna niemand nog gezien heeft
De 431S
en deze monitor die ik pas vond de CTX S730G met 101 dagen pixel garantie
Iemand toevallig ervaring met de voorganger zonder DVI de S730
http://www.ctxeurope.com/mainprodLCD.asp?model=S730G
Specs
LCD Panel 17" diagonal viewable size
Active Matrix TFT LCD
R/G/B Sub-pixels in vertical stripes
1280x1024 array matrix (SXGA)
Above 16 million colors
Full screen image at all resolution
0.264mm / 0.264mm pixel pitch
Contrast Ratio 500:1 , Typical
Average Surface Brightness 260 (cd/m2), Typical
Viewing Angle (x-axis) 140 º(CR:10), 160 º (CR:5)
Viewing Angle (y-axis) 140 º(CR:10), 160 º (CR:5)
Response Time 16ms, Typical
Scanning Characteristics
Horizontal Scan 30kHz ~ 80kHz
Vertical Refresh 59Hz ~ 75Hz
Modes and Timing Compatibility
IBM VGA 640 x 350 @ 70Hz
720 x 400 @ 70Hz
640 x 480 @ 60Hz
VESA 640 x 480 @ 72Hz, 75Hz,
800 x 600 @ 60Hz, 72Hz, 75Hz
1024 x 768 @ 60Hz, 70Hz, 75Hz
1280x1024 @ 60Hz, 75Hz
1152x864 @ 75Hz
DVI Input
640x480@60Hz, 800x600@60Hz, 1024x768@60Hz, 1280x1024@60Hz
Plug & Play VESA DDC 2B Standard
Input Signals RGB Video: Analog, 0.0 ~ 0.7 V Peak to Peak
Sync. Signal: Separate 3.3V and 5V TTL H/V Sync.
Input Connection VGA 15 pin D-Sub
Multimedia
Speaker Stereo, 1 W x 2, with Amplifier
User Controls and Indicator Front Panel Controls:
Power Switch, LED Indicator, ESC, Up, Down, Enter
On Screen Display Menu Controls:
Contrast, Brightness, Volume, Auto Tune,
Color, Image, Clock, Phase, Smoothing
Position, Language, Reset, Source
Security Key Lock Yes
VESA Standard Mounting Application Yes
Power Supply Built-In Power Supply
Input Universal AC 100~240V (50~60Hz)
Power Consumption 39 watt (max.)
Dimensions
Monitor W x H x D (m.m,w/base) 418x398x188.5mm
Carton W x H x D (mm) 480x540x115mm
Weight
N.W./G.W (Kgs) 5.0 / 6.1
Safety Regulations UL, CUL, FCC, TUV/GS, ISO13406-2, CE, TCO99
BSMI, CCIB, VCCI (optional)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AH balen wilde vandaag een Iiyama 431S-S gaan halen bij PC vergelijk, krijgen ze enkel Ivory's binnen, balen zeg! En wanneer er weer zilveren komen zal volgende week worden, hmmmm... En bij andere shops heb je geen pixelgarantie? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 11:04:
Ortega, op het ene moment zeg je dat je de 172X ontzettend lelijk vindt en nu ben je bezig hem te promoten? Ik heb al je posts gelezen en ik moet zeggen: je bent een raar ventje.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hoe kan je dode pixels zo makkelijker mogelijk zien? Ik ga zo mijn Iiyama 431S-B halen, dus die controleren we meteen in de winkel op fouten.

Volledig wit scherm (lijkt me)
en welke kleuren nog meer? (rood geel blauw ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 12:24:
AH balen wilde vandaag een Iiyama 431S-S gaan halen bij PC vergelijk, krijgen ze enkel Ivory's binnen, balen zeg! En wanneer er weer zilveren komen zal volgende week worden, hmmmm... En bij andere shops heb je geen pixelgarantie? Iemand?
Ik wil daar de zwarte versie van hebben, probeer die maar ergens te krijgen zonder dat je in backorder komt. Het is mij nog nergens gelukt om dat ding ZO mee te nemen.

*zucht*

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

neographikal schreef op 14 October 2003 @ 12:57:
Hoe kan je dode pixels zo makkelijker mogelijk zien? Ik ga zo mijn Iiyama 431S-B halen, dus die controleren we meteen in de winkel op fouten.

Volledig wit scherm (lijkt me)
en welke kleuren nog meer? (rood geel blauw ofzo?)
Nou, gebruik je gezonde verstand ;) Zwart/wit/rood/groen/blauw... Als je die allemaal bekijkt dan zie je gegarandeerd eventuele defecten. Wit en zwart is al voldoende, maar met rood/groen/blauw kun je goed zien welke subpixel eventueel stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23
Nou, ik zag de twee bij mij gelijk bij het opstarten al. Het valt gelijk op.
Maar ik zou voor de zekerheid ff controleren met wit en de drie primaire kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie die iiyama's en hoe zit dat met pixelgarantie bij die betreffende shop???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necreo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08-2021
And I still love my 18inch Photonvision van Lacie , no noticible ghosting, superior color, redelijk kostelijk maar het meer dan waard !!!
Grtz

que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Exirion schreef op 14 October 2003 @ 13:00:
[...]

Nou, gebruik je gezonde verstand ;) Zwart/wit/rood/groen/blauw... Als je die allemaal bekijkt dan zie je gegarandeerd eventuele defecten. Wit en zwart is al voldoende, maar met rood/groen/blauw kun je goed zien welke subpixel eventueel stuk is.
thx, maar goed dat ik hem testte, in scherm nr 1 zat nl. 1 dode pixel. Volgende scherm was wel perfect :)

Tot nu toe bevalt de E431S-B me extreem goed, hij is scherp en gamen gaat echt meer dan prima op het ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, gisteren heb ik mn Sony HS73 Ivory in de bestelling gegooid. Niet de goedkoopste 17", maar wel 1 van de mooiste imo (ook de achterkant). Bevindingen zullen gepost worden icm wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is het al wel duidelijk voor de meesten, maar hier een tip voor mensen met een tft met analoge aansluiting die vage tekst hebben op hun scherm:

probeer andere drivers voor je grafische kaart! Bij een BenQ FP547 op een Geforce 2 MX400 hadden we veel last van vage tekst totdat we de nieuwe detonators geinstalleerd hadden. Toen was het probleem ineens helemaal weg. Ik zou niet weten wat hier de oorzaak van is (betere aansturing filters op grafische kaart?) maar het werkte :)

Hopelijk heeft iemand er wat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Nu wordt ik echt helemaal gek!!

Voor de duidelijkheid: ik zoek dus de iiyama e431s-b. Ding is echt nergens meer te krijgen, allemaal in bestelling.

Net ben ik de pricewatch langsgelopen en heb ik gekeken naar de zilveren versie en vanuit daar elke winkel langs geweest maar NERGENS op voorraad.

(Ik heb dus expres naar de zilveren versie gekeken omdat men dan meestal ook wel de zwarte versie heeft, en aangezien er meer winkels instaan met de zilveren versie dan de zwarte ben ik daar maar vanuit gegaan.)

Wie kan mij vertellen wat een goed alternatief is voor deze monitor maar dan een inchje groter of zelfs 2 inchjes groter?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Settler schreef op 14 October 2003 @ 18:13:

Voor de duidelijkheid: ik zoek dus de iiyama e431s-b. Ding is echt nergens meer te krijgen, allemaal in bestelling.

Net ben ik de pricewatch langsgelopen en heb ik gekeken naar de zilveren versie en vanuit daar elke winkel langs geweest maar NERGENS op voorraad.

(Ik heb dus expres naar de zilveren versie gekeken omdat men dan meestal ook wel de zwarte versie heeft, en aangezien er meer winkels instaan met de zilveren versie dan de zwarte ben ik daar maar vanuit gegaan.)

Wie kan mij vertellen wat een goed alternatief is voor deze monitor maar dan een inchje groter of zelfs 2 inchjes groter?
Dat heb ik dus ook, dan maar pre-orderen ergens???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 19:13:
[...]

Dat heb ik dus ook, dan maar pre-orderen ergens???
Totaal geen zin in.. Bij mycom duurd het iets van 3 weken voordat die weer binnen is en daar wil ik gewoon niet op wachten. Tevens wil ik dat ding ook in de winkel zien voordat ik em koop dus vandaar dat ik maar opzoek ga naar iets anders wat wel leverbaar is en wat wel te bekijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Settler schreef op 14 October 2003 @ 18:13:

Ze hadden er bij de Funprice in Arnhem nog 2. Eén getest, dode pixel. Andere was wel goed. Dus ik had binnen een half uur het scherm in handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik ben aan het twijfelen tussen 3 monitoren:
-iiyama e431s-b € 449
-Hitachi CML174SXWB € 489
-Samsung 172x € 572

ze hebben allemaal 16 ms reactietijd en als het goed is ook allemaal DVI-D

de iiyama e431s-b en de Samsung 172x hebben 16,2 miljoen kleuren waardoor je weer die 33 ms theorie krijgt. Maar of dat wat boeit...... ? :? of gaat het meer om het merk?

De iiyama e431s-b :

Hitachi CML174SXWB:
Contrast: 400:1
Helderheid: 260 cd/m2

-Samsung 172x:
Contrast ratio nominaal 500:1
Helderheid 270 cd / m2

qua helderheid en contrast doet de 172x het duzz het beste.
Bij de Hitachi CML174SXWB heb ik 30 dagen pixel garantie.
De iiyama e431s-b is ut goedkoopste.

Heeft iemand een doorslag gevend advies ? :)

graag adntwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B)

Voor diegene die nog een zilvere Iiyama E431S-S zoeken. Ik heb vorige week woensdagmiddag hem besteld bij Didicom te Ridderkerk. Donderdag werd ik geloof al afgeleverd. Ik kon hem vrijdagmiddag ophalen! Dus probeer het bij hun eens zou ik zeggen.... :*)

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 19:57:
OK, ik ben aan het twijfelen tussen 3 monitoren:
-iiyama e431s-b € 449
-Hitachi CML174SXWB € 489
-Samsung 172x € 572

ze hebben allemaal 16 ms reactietijd en als het goed is ook allemaal DVI-D

de iiyama e431s-b en de Samsung 172x hebben 16,2 miljoen kleuren waardoor je weer die 33 ms theorie krijgt. Maar of dat wat boeit...... ? :? of gaat het meer om het merk?

De iiyama e431s-b :

Hitachi CML174SXWB:

-Samsung 172x:
Helderheid 270 cd / m2

Bij de Hitachi CML174SXWB heb ik 30 dagen pixel garantie.
De iiyama e431s-b is ut goedkoopste.

graag adntwoord _/-\o_
Volgens mij zijn dit allemaal dingen die je beter zelf kan bedenken? Pixel garanties kan je bij meerdere winkels voor alle monitoren kopen. Prijs, is voor jezelf een afweging ivm kwaliteit. En helderheid/contrast lijkt me duidelijk welke de beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 21:01:
B)

Voor diegene die nog een zilvere Iiyama E431S-S zoeken. Ik heb vorige week woensdagmiddag hem besteld bij Didicom te Ridderkerk. Donderdag werd ik geloof al afgeleverd. Ik kon hem vrijdagmiddag ophalen! Dus probeer het bij hun eens zou ik zeggen.... :*)

O-)
Hoe zit het daar met de pixelgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k, thnx BlaWB :)

maare... iemand die de E431s-b heeft .. is die 33 ms, die je dan zou hebben, te verwaarlozen ?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

Ik heb zojuist mijn Sony SDM-X73 binnen gekregen.
Is werkelijke een super perfect scherm. gelukkig geen dooie pixels.
Heb even snel getest en zover ik kan beoordelen totaal geen ghosting.
IMHO beter dan die van Samsung en Iiyama, zover ik heb gelezen bestaat er geen scherm in deze prijs klasse met AL deze spec's

Helderheid 300 cd / m2
3 ingangen (2 maal VGA en 1 maal DVI) wordt compleet geleverd met 1 VGA kabel EN 1 DVI kabel zoals het hoort.

Monitor is op dit moment goed leverbaar.

Jammer dat er maar weinig mensen zijn die dit scherm kennen. Een regelrechte aanrader.
Hopelijk kan ik binnenkort een completere review schrijven met photo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 22:57:
k, thnx BlaWB :)

maare... iemand die de E431s-b heeft .. is die 33 ms, die je dan zou hebben, te verwaarlozen ?
Als je eens een beetje meer de reacties in dit topic zou lezen, dan zou je hier het antwoord zelf op kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 16:25:
Goed, gisteren heb ik mn Sony HS73 Ivory in de bestelling gegooid. Niet de goedkoopste 17", maar wel 1 van de mooiste imo (ook de achterkant). Bevindingen zullen gepost worden icm wat foto's.
Bonanza,

Houd me (ons?) op de hoogte, want ik wil 'm misschien ook kopen... vanwege de looks...
Vertel dan in detail hoe de scherpte is, de kleuren, het scrollen door tekst (internetpagina's Word-documenten, Excelbladen etc...), films, snelheid, ghosting, etc etc...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/HS5_0012small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/HS7_0002small.JPG

Ik hoef er niet mee te gamen, dus ghosting en snelle reactietijden kunnen me niet echt veel schelen.
Wel dus de kleurechtheid, scherpte en vooral de tekstopbouw.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

neographikal schreef op 14 October 2003 @ 19:57:
[...]

Ze hadden er bij de Funprice in Arnhem nog 2. Eén getest, dode pixel. Andere was wel goed. Dus ik had binnen een half uur het scherm in handen :)
Volgens mij heb je een andere monitor voor je. Dat scherm (zwart of zilver) verkopen ze schijnbaar niet, tenminste niet dat ik op de site kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel, ik houd je op de hoogte. Van PC Vergelijk kreeg ik in ieder geval te horen dat ze hem pas eind deze maand binnen krijgen. Ik ga hem dus eerst nog via andere wegen proberen te bestellen, want ik heb geen zin om een week of 3 te gaan zitten wachten. Response time van de HS73 is trouwens 16ms, volgens de site van Sony, dus op het eerste gezicht zou hij ook geschikt moeten zijn voor games/DVD's (ook al geven specs van de fabrikant geen garantie). Volgens mij zijn de enige nadelen: geen DVI en niet in hoogte verstelbaar.
Maar het voordeel van DVI is me nog steeds niet duidelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 19:57:
De iiyama e431s-b :

Hitachi CML174SXWB:

-Samsung 172x:
Helderheid 270 cd / m2

Ja, dat heb ik. Voor de zoveelste keer: vergeet die klotespecs en ga zelf in de winkel kijken!! Bladen als c't hebben zovaak gemeten en vastgesteld dat de specs vaak totaal niet kloppen.

Vooral Samsung heeft er een handje van om schermen met 700:1 als contrast ratio te verkopen terwijl metingen niet echt boven de 400:1 op z'n best uit komen. Ga dus vooral NIET cijfertjes zitten vergelijken maar vertrouw op je eigen ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom vrees ik ook voor overschatting van de 172X: de specs zoals opgegeven door de fabricant zijn niet mis voor een 17" en zijn hoger dan van alle andere beschikbare 17" TFT's. Als je dan ook nog gaat kijken dat de prijs beneden de 600 euro ligt, dan begin ik wantrouwend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

ik zou zeggen kijk eens naar de Sony SDM-X73 is in hoogte verstelbaar en kantelbaar. En heeft betere specs dan de Samsung 172X en is leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Sony, samsung en iiyama < weet iemand of een van deze merken een amerikaans merk is ?
Sony kom volgens mij ergens uit azië, maar van de rest weet ik het niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

freezer777 schreef op 14 October 2003 @ 23:08:
IMHO beter dan die van Samsung en Iiyama, zover ik heb gelezen bestaat er geen scherm in deze prijs klasse met AL deze spec's

Helderheid 300 cd / m2
3 ingangen (2 maal VGA en 1 maal DVI) wordt compleet geleverd met 1 VGA kabel EN 1 DVI kabel zoals het hoort.

Jammer dat er maar weinig mensen zijn die dit scherm kennen. Een regelrechte aanrader.
Kan je het scherm opzich ook recht draaien? Of is dat niet beweegbaar? Hij staat op de plaatjes iets naar achteren gebogen.

Hoe vindt je de kleuren op de Sony? Ik heb laatst een Sony TFT gezien waarbij de kleuren echt verschrikkelijk hard waren. Maybe kan je een plaatje posten van jou monitor?

[ Voor 11% gewijzigd door I_stealth_I op 15-10-2003 12:15 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Settler schreef op 14 October 2003 @ 23:24:
[...]

Volgens mij heb je een andere monitor voor je. Dat scherm (zwart of zilver) verkopen ze schijnbaar niet, tenminste niet dat ik op de site kan zien.
Vertrouw me, mijn ogen zijn nog nét zo goed dat ik E431S kan lezen ;)

Ze hadden een verkeerde levering binnen gekregen, een stel 431'ers ipv de 430 :) Ik heb voor de prijs van een 430 + 5% korting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de X73 van Sony weer even een mindere uit de reeks, qua ontwerp. Ook van deze is de achterkant niet zo strak als de HS73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
freezer777 schreef op 14 October 2003 @ 23:08:

Helderheid 300 cd / m2

Zou je hier alvast wat pics van willen posten? ik heb rondgezocht maar nergens kan ik mooie duidelijke pics vinden
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.