TFT-Gamen - The 7th Episode

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.910 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een zeer goed tft scherm is de phillips 170s4
geen ghoosting en goede kleuren zowel bij tv als met games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:09

Houston3

ole

Saeverix schreef op 05 October 2003 @ 12:08:
als ik dit zo allemaal lees, word de Iiyama E431S-S sterk aangeraden...
maar omdat de prijs bijna gelijk is aan de ADI Microscan A715, zit ik nog te twijfelen welke ik zal doen...

ADI heeft goeie garantie, weet niet hoe dat met Iiyama zit... En voor de rest zie ik niet veel verschil met deze 2 behalve het uiterlijk... iemand idee?
dat kan je gewoon op de iiyama site vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 19:12

JnX

Iets waar ik in deze topics nog niet zo veel over kan vinden is TV kijken op een TFT-scherm.
Ik ben namelijk van plan een TFT aan te schaffen, maar ik wil hier ook TV op gaan kijken, kan iemand mij vertellen of dat minder/beter gaat dan op een CRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12-2022
Wat me opvalt aan de specs van de Iiyama is dat er bij "aantal kleuren" staat vermeld:

Appr. 16,2 million

Vervolgens ben ik wat gaan rondzoeken over het LG/Philips panel dat deze monitor gebruikt en daar staat in de specs:

Number of Colors 16.2M(6 bit+FRC)

Net als veel andere 'snelle' TFTs (zoals de bekende Hitachi CML174SXW) hebben ook maar 6 bits ter beschikking waardoor ze eigenlijk 'slechts' 262K kleuren kunnen vertonen. En als er dan een kleur benodigd is die net niet in het palet zit dat op dat moment op het scherm staat, wordt de schakeltijd verdubbelt. Althans, voor zover ik het begrepen heb.

Ik ben wat gaan rondneuzen over dat FRC en begrijp dat dat een "truc" is waardoor met een 6bit TFT scherm er toch >262K kleuren kunnen worden vertoond.

Op pctechguide staat hierover het volgende:

In order to create the shades required for a full-colour display, there have to be some intermediate levels of brightness between all-light and no-light passing through. The varying levels of brightness required to create a full-colour display is achieved by changing the strength of the voltage applied to the crystals. The liquid crystals in fact untwist at a speed directly proportional to the strength of the voltage, thereby allowing the amount of light passing through to be controlled.

In practice, though, the voltage variation of today's LCDs can only offer 64 different shades per element (6-bit) as opposed to full-colour CRT displays which can create 256 shades (8-bit). Using three elements per pixel, this results in colour LCDs delivering a maximum of 262,144 colours (18-bit), compared to true-colour CRT monitors supplying 16,777,216 colours (24-bit).

As multimedia applications become more widespread, the lack of true 24-bit colour on LCD panels is becoming an issue. Whilst 18-bit is fine for most applications, it is insufficient for photographic or video work. Some LCD designs manage to extend

the colour depth to 24-bit by displaying alternate shades on successive frame refreshes, a technique known as Frame Rate Control (FRC). However, if the difference is too great, flicker is perceived.

Hitachi has developed a technique, whereby the voltage applied to adjacent cells to create patterns changes very slightly across a sequence of three or four frames. With it, Hitachi can simulate not quite 256 greyscales, but still a highly respectable 253 greyscales, which translates into over 16 million colours - virtually indistinguishable from 24-bit true colour.

(Hier staat dus meteen mooi een stukje uitleg bij over de Hitachi schermen)

Bron: http://www.pctechguide.com/07panels.htm

Wat ik me nu afvraag, is:

Wat heeft dat '16.2M(6 bit+FRC)' nu uiteindelijk voor effect op de kwaliteit van de Iiyama? In termen van: schakeltijd, kleurechtijd en stabiliteit van het scherm.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E
BlindWillie schreef op 05 October 2003 @ 19:50:
Wat me opvalt aan de specs van de Iiyama is dat er bij "aantal kleuren" staat vermeld:

Appr. 16,2 million

Vervolgens ben ik wat gaan rondzoeken over het LG/Philips panel dat deze monitor gebruikt en daar staat in de specs:

Number of Colors 16.2M(6 bit+FRC)

Net als veel andere 'snelle' TFTs (zoals de bekende Hitachi CML174SXW) hebben ook maar 6 bits ter beschikking waardoor ze eigenlijk 'slechts' 262K kleuren kunnen vertonen. En als er dan een kleur benodigd is die net niet in het palet zit dat op dat moment op het scherm staat, wordt de schakeltijd verdubbelt. Althans, voor zover ik het begrepen heb.

Ik ben wat gaan rondneuzen over dat FRC en begrijp dat dat een "truc" is waardoor met een 6bit TFT scherm er toch >262K kleuren kunnen worden vertoond.

Op pctechguide staat hierover het volgende:

In order to create the shades required for a full-colour display, there have to be some intermediate levels of brightness between all-light and no-light passing through. The varying levels of brightness required to create a full-colour display is achieved by changing the strength of the voltage applied to the crystals. The liquid crystals in fact untwist at a speed directly proportional to the strength of the voltage, thereby allowing the amount of light passing through to be controlled.

In practice, though, the voltage variation of today's LCDs can only offer 64 different shades per element (6-bit) as opposed to full-colour CRT displays which can create 256 shades (8-bit). Using three elements per pixel, this results in colour LCDs delivering a maximum of 262,144 colours (18-bit), compared to true-colour CRT monitors supplying 16,777,216 colours (24-bit).

As multimedia applications become more widespread, the lack of true 24-bit colour on LCD panels is becoming an issue. Whilst 18-bit is fine for most applications, it is insufficient for photographic or video work. Some LCD designs manage to extend

the colour depth to 24-bit by displaying alternate shades on successive frame refreshes, a technique known as Frame Rate Control (FRC). However, if the difference is too great, flicker is perceived.

Hitachi has developed a technique, whereby the voltage applied to adjacent cells to create patterns changes very slightly across a sequence of three or four frames. With it, Hitachi can simulate not quite 256 greyscales, but still a highly respectable 253 greyscales, which translates into over 16 million colours - virtually indistinguishable from 24-bit true colour.

(Hier staat dus meteen mooi een stukje uitleg bij over de Hitachi schermen)

Bron: http://www.pctechguide.com/07panels.htm

Wat ik me nu afvraag, is:

Wat heeft dat '16.2M(6 bit+FRC)' nu uiteindelijk voor effect op de kwaliteit van de Iiyama? In termen van: schakeltijd, kleurechtijd en stabiliteit van het scherm.

Iemand enig idee?
Geen idee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik denk dat teveel mensen zich bezig houden met dit 'fenomeen' en hier van een mug een olifant maken.
Met het IIYAMA scherm (LG/Philips panel) kun je echt niet waarnemen dat een aantal kleuren 'geemuleerd' worden. Ook is dit een van de weinige panelen dat wel meer grijswaarden kan weergeven dan de monitoren met de AUOptronic panelen. Daarnaast kan ik gerust bevestigen dat dit het tot nu toe snelste paneel is (IIYAMA LG/Philips) dat ik in welke TFT monitor dan ook getest heb.
Dat de 16ms verdubbeld zouden worden geloof ik voor 100% niet. Dit kan ik simpelweg beweren omdat ik ook vrij veel 19" TFT monitoren getest heb. Deze hebben vaker een echt 24bit panel waardoor ze dus wel de 16.7M kleuren kunnen weergeven. Deze zijn bijna altijd 25ms en nooit sneller. Als het panel dat in de IIYAMA zit bij het weergeven van deze 16.7M kleuren langer dan de 25ms over zou doen, dan zou ik hier ghosting tot en met moeten hebben.
De 19" monitoren met 25ms hebben tot nu toe nog altijd ghosting gegeven. De 16ms panelen tot nu toe heel weinig tot geen in tegenstelling tot de 19" monitoren.
Ergens denk ik dan ook dat men er een niet al te groot probleem van moet gaan maken. Als het zo erg zou zijn als sommige mensen het maken, dan zouden er echt niet zoveel van deze 16ms monitoren verkocht worden.

De IIYAMA monitoren hebben 3 jaar vor-ort-service. Bij een belletje komt UPS dus binnen een zeer korte periode een nieuwe monitor brengen en nemen de 'defecte' mee terug.

Ortega, ik vind wel dat je vaker erg vreemde vragen stelt.
De SAMSUNG 172X is nog helemaal niet leverbaar, dus daar kunnen niet erg veel mensen op antwoorden.
Daarnaast is het een 'domme' vraag om te stellen of de IIYAMA beter is dan de SAMSUNG.
Iedereen zal hier een andere menig over hebben. Of een bepaalde monitor beter is zul je zelf moeten beoordelen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd rick ! vanmiddag een lan dagje gehad met collegas, veel battlefield en mohaa gespeeld. Totaal geen ghosting gehad ! Mijn nieuwe iiyama 431sb werkte echt top ! en mijn oude crt monitor is en was een iiyama 451 pro 902 en dat was en is een supermonitor maar hij kan toch echt niet tippen aan dit nieuwe tftje van iiyama. Ook zat ik naast een collega die dus een 454 heeft (CRT), nou mijn tft beeld is echt beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 15:01:
Ik zou mij een TFT-monitor willen aanschaffen. Na het lezen van het forum ben ik er wel achtergekomen dat de Iiyama E431S één van de beter 17" schermen, maar ik zou eerder een 15" willen kopen. Hier staat een Acer AL732 maar is van mijn broertje en ik vind het een beetje te groot voor mijn doeleinden.

Weet er iemand een goed 15" tft-scherm? Vooral voor gamen en internet.

Ik dacht aan de Iiyama E380S maar die heeft een response tijd van 23ms, is dit genoeg om te gamen? Heeft er iemand ervaringen met dit scherm?
Of LG L1515S / L1520P?

Of zijn er toch goede redenen om voor een 17" te gaan?

Misschien een beetje te veel vragen? :?
Maar het zou mij wel enorm kunnen helpen.
Is er niemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik heb een Neovo K-19 en die bevalt wel goed. Ik moet echter een nieuw scherm hebben aanschaffen. Deze 19" gaat weg.

daarom 2 vragen:

1. Zijn er al 19" TFT's met 20 of <20 respondstijden ?
2. Zou je voor 2 17" TFT's gaan of 1 19" als prijs geen issue is. (ik heb ook nog een laptop waar ik op browse en MSN tijdens het games, dus daar heb ik geen 2 schermen voor nodig.)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

eindelijk pics van mij lieve schermpje :]

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/masteur/img_0748.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/masteur/img_0746.jpg

[11:03:07] <Speedener> even vermelden welk scherm het is maybe?

moet van speedener het is dus de:
iiyama prolite e431s-b

[ Voor 28% gewijzigd door Houston3 op 06-10-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saeverix schreef op 05 October 2003 @ 12:08:
als ik dit zo allemaal lees, word de Iiyama E431S-S sterk aangeraden...
maar omdat de prijs bijna gelijk is aan de ADI Microscan A715, zit ik nog te twijfelen welke ik zal doen...

ADI heeft goeie garantie, weet niet hoe dat met Iiyama zit... En voor de rest zie ik niet veel verschil met deze 2 behalve het uiterlijk... iemand idee?
Op de site staat gewoon de garantie en de pixel normen die ze hanteren. Die zijn gewoon goed. Plus dat ik begrijp van diverse leveranciers dat ze niet moeilijk doen als je een scherm direct terugbrengt als er een kapotte pixel in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JnX schreef op 05 oktober 2003 @ 18:40:
Iets waar ik in deze topics nog niet zo veel over kan vinden is TV kijken op een TFT-scherm.
Ik ben namelijk van plan een TFT aan te schaffen, maar ik wil hier ook TV op gaan kijken, kan iemand mij vertellen of dat minder/beter gaat dan op een CRT?
Niet?? Dan heb je niet goed gelezen :)
Als een DVD (film) kijken geen probleem is, dan zal TV kijken ook wel loslopen...
Overigens is fanatiek gamen een veel zwaardere belasting als tv kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Houston3 schreef op 06 October 2003 @ 11:01:

[afbeelding]

[afbeelding]

iiyama prolite e431s-b
Die muis :X

Maar ik ga binnekort een 2de Acer AL 707 halen :Y) (heb er nu dus 1)
Als hij binnen is zal ik ook even pics maken :)

[ Voor 63% gewijzigd door Pubbert op 06-10-2003 11:16 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

dont mess met mijn muis ja! ik heb m al 6 jaar en hij doet het nog steeds perfect, scroll zit op mn tobo en optisch is niet nodig want deze werkt met een balletje net zo goed :P

en nog ff reageren op Jnx:

er zijn ook 'speciale' :? lcd televisie schermen, die heb ik eens bij de makro zien staan, is dat dan geen optie, die kunnen neem ik aan zeker televisie beelden goed weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houston3,

Speel je wel eens games als Counter Strike, Day of Defeat en Raven Shield?
Als je in een donkere omgeving (in het spel zelf dus!) loopt kan ik op m'n CRT nog steeds vaag de omgeving (en tegenstanders) waarnemen (met contrast maximaal).
Hoe zit dit op deze LCD? Is dit vergelijkbaar of wordt het een grijze waas waarin je niets meer ziet?

[quote]Houston3 schreef op 06 October 2003 @ 11:01:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volgende week nieuwe pc halen :Y) (als het goed is). Nu ben ik opzoek naar een goed TFT scherm van 15" of 17" dat een goede response time heeft (gaat gebruikt worden voor gaming). Maar klopt het nou dat al die 16ms schermen maar een bepaald aantal kleuren in 16ms tevoorschijn kunnen toveren en dat ze, als ze over dat aantal heen gaan, een stuk hogere response tijd krijgen? Ik heb een beetje dit topic doorgelezen.. maar beetje veel bomen waardoor ik het bos al kwijt begin te raken :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

[quote]Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 11:47:
Houston3,

Speel je wel eens games als Counter Strike, Day of Defeat en Raven Shield?
Als je in een donkere omgeving (in het spel zelf dus!) loopt kan ik op m'n CRT nog steeds vaag de omgeving (en tegenstanders) waarnemen (met contrast maximaal).
Hoe zit dit op deze LCD? Is dit vergelijkbaar of wordt het een grijze waas waarin je niets meer ziet?
nou op de standaard instellingen loopt cs net zo mooi als op mn crt verder heb ik er niet echt opgelet ofzo, maar volgens mij ziet het er hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 11:49:
Ik ga volgende week nieuwe pc halen :Y) (als het goed is). Nu ben ik opzoek naar een goed TFT scherm van 15" of 17" dat een goede response time heeft (gaat gebruikt worden voor gaming). Maar klopt het nou dat al die 16ms schermen maar een bepaald aantal kleuren in 16ms tevoorschijn kunnen toveren en dat ze, als ze over dat aantal heen gaan, een stuk hogere response tijd krijgen? Ik heb een beetje dit topic doorgelezen.. maar beetje veel bomen waardoor ik het bos al kwijt begin te raken :o .
Dan heb je het wel ERG slecht gelezen. Van de 17" schermen blijkt de E431S erg in trek te zijn. Na wel alles gelezen te hebben en een aantal schermen bekeken te hebben ga ik deze zeer binnenkort kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

iiyama prolite e431s-b
Ok ik denk nu dat ik het wel weet :9~

is die er ook in wit of zilver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Masselink schreef op 06 oktober 2003 @ 10:56:
Ik heb een Neovo K-19 en die bevalt wel goed. Ik moet echter een nieuw scherm hebben aanschaffen. Deze 19" gaat weg.

daarom 2 vragen:

1. Zijn er al 19" TFT's met 20 of <20 respondstijden ?
2. Zou je voor 2 17" TFT's gaan of 1 19" als prijs geen issue is. (ik heb ook nog een laptop waar ik op browse en MSN tijdens het games, dus daar heb ik geen 2 schermen voor nodig.)
Zielig dat ik mezelf moet quoten, maar toch.. :)

Vanavond moet ik een beslissing nemen....

Of de Samsung 193T/Neovo S-19 of 2 17" TFT's ??

help nu even......alstublieft ? O+

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:03
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 13:55:
[...]

Ok ik denk nu dat ik het wel weet :9~

is die er ook in wit of zilver?
ja, ik heb zelf de zilvere (E431S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49

timovd

Voorsprong door techniek

timow schreef op 05 October 2003 @ 11:46:
Afgelopen week heb ik een Neovo F-419 aangeschaft. Het is een heel mooi helder beeld. biede kabels werden meegeleverd, waarvan ik alleen de digitale gebruik. De dunne randen zorgen voor een prima look! Achterkant is netjes afgewekt.
Minpuntje is dat ik 4 bright dots(dode pixels) heb. Deze zitten iets aan de rechterkant van het midden. Ik heb dus contact opgenomen met Neovo (morse@agneovo.nl) Maar ik krijg nog steeds geen reactie.
Als t om de service ging, had ik niet voor Neovo gekozen. Is t misschien handiger om een mail te sturen naar de duitse AGNeovo?

Hoe kom ik in contact met Neovo??
Hier heb ik een plaatje van het scherm (dode pixels zijn aangegeven)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/timovandorth/CM/brightdot.JPG

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik heb een LG 1710S kan alleen mijn foto niet vinden :(

Volgens mij is het ook neit echt een gamersscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 15:55
Kan iemand een Ilyama E431S Silver posten. Ik wil wel even zien wat voor kleur het precies is. Ik heb al een scherm besteld. Maar mag nog kiezen tussen Zwart / Ivoor / Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Maeslant schreef op 06 October 2003 @ 16:56:
Kan iemand een Ilyama E431S Silver posten. Ik wil wel even zien wat voor kleur het precies is. Ik heb al een scherm besteld. Maar mag nog kiezen tussen Zwart / Ivoor / Silver
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/hestrati/iiyama.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Bedankt.

Ik ga wel een stukje achteruit. Van 20" naar 17" :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Maeslant schreef op 06 October 2003 @ 17:20:
Bedankt.

Ik ga wel een stukje achteruit. Van 20" naar 17" :S
Van 20"crt naar 17" TFT?

Das in werkelijkheid maar 1"

17" TFT is namelijk gelijk aan een 19"crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

volgens mij is 17'' tft gelijk aan 18'' crt maargoed ;)
ik wilde eerst zilver kopen maar die hadden ze niet dus ik dacht wtf ik koop die zwarte gewoon, want wit verkopen ze helemaal niet ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heeft helaas mijn CRT het begeven, dus heb ik meteen maar even een nieuwe monitor gekocht: Iiyama Prolite E431S-S.
Ik moet zeggen dat het erg goed bevalt, erg scherp beeld, egale verlichting, geen ghosting. Alleen vindt ik persoonlijk die speakertjes niet echt mooi, en het scherm geeft ongelofelijk veel licht. IK heb hem nu op 20% brightness staan en ik moet zeggen dat het me nog steeds iets aan de lichte kant is.

Erg bedankt voor de adviezen in dit thread, het heeft me erg geholpen in het kiezen van een goed lcd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

meer pic's!!! beetje dichterbij graag :9

vraagje zie jij veel verschil tussen de dsub of dvi ingang????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 19:34:
[...]

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

meer pic's!!! beetje dichterbij graag :9

vraagje zie jij veel verschil tussen de dsub of dvi ingang????
Ik vind dat je gelijk heb. Want die silvere is gewoon super dik.
Maar mensen met een ilyama .. mooie close-up foto's zijn natuurlijk wereld.

Mijnes heb ik besteld. Een silvere. Woensdag of Donderdag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
ik heb de d-sub niet gebruikt. Alleen voor mijn laptop, maarja die laptop staat nou eenmaal bekend om zijn wazige vga-output (Acer Travelmate 800Lci).
Foto's zal ik morgen wel ff maken.
Tis nu te donker (met flits wordt het niet echt kleurecht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

dikkiedik schreef op 06 oktober 2003 @ 17:33:
[...]Van 20"crt naar 17" TFT?
Das in werkelijkheid maar 1"
17" TFT is namelijk gelijk aan een 19"crt.
Dat hoor ik zo vaak... maar het is niet zo.
17"TFT = 338x270mm
19"CRT = 360x270mm (iiYama VMP 450 Diamondtron)

M.a.w.: als ik ga overstappen van mijn 19" CRT naar een 17"TFT dan heb ik dezelfde hoogte, maar dan mis ik aan breedte ruim 2 cm.

Dat het nooit gelijk kan zijn blijkt al uit de aspectratio van 4:3 van mijn CRT (die heb ik op 1280x960 staan) en de aspectratio van een 17" (maar ook 16", 18" en 19") van 5:4 (1280x1024).

Een 17" TFT is dus vierkanter (of minder breed) dan een 19" CRT.

Muggeziften? Misschien, ik zie het als eerlijkere voorlichting (die ze in winkels zouden moeten hanteren)... Het vierkanter zijn kan bovendien gevolgen hebben voor games die er "smaller" uit komen te zien. Bij het bekijken van een (breedbeeld) film is je dus ook een kleiner beeld dan bij een 19"CRT omdat de 17"TFT aan "de verkeerde kant" inlevert (breedte). Had de 17"TFT echter hoogte (ipv breedte) ingeleverd, dan was dat geen probleem geweest.

Kortom: bij veel games en films heb je dus er niets aan dat de hoogte gelijk is, omdat je vooral het verschil in breedte merkt. De gelijke hoogte wordt óf niet benut (zwarte balken boven en onder) óf vertaald in smallere poppetjes (games)...

[ Voor 15% gewijzigd door The_Sukkel op 06-10-2003 20:10 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick, krijg je nog de Samsung 172 X? Zo ja, wanneer?

Ik twijfel nu echt tussen de Iiyama E431S en Samsung 172 X.
De prijs van Iiyama laat me eigenlijk even hard nadenken, want de samsung is € 100.- duurder, en ik weet niet zeker of de samsung zoals de Iiyama gaat presteren. (Dit zullen we wel merken als deze leverbaar is.)

Bij de samsung zie ik wél een aantal voordelen t.a.v de Iiyama.
1. Mooier uiterlijk (eigen mening altijd)
2. 500:1 contrast en 270 cd/m²
3. Grotere inkijkhoek 160 i.p.v 140

Probleem is dat ik niet kan wachten, maar het zal wel moeten denk ik.
Nog iets waar ik héél erg benieuwd naar ben is, of de samsung 172 X ook echt 16ms is met 16.7 mlj kleuren.( Samsung heeft mijn mail beantwoordt en beweert dat hier géén problemen bij kunnen voorkomen. )

Het lijkt nu op een dilemma. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Oke, on request.
Heb nog een paar fotootjes liggen. Niet de beste kwaliteit. Zoals ik al zei zal ik morgen wat closeup fotootjes schieten:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/hestrati/iiyama1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/hestrati/iiyama2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/hestrati/iiyama3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/hestrati/iiyama4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03
dikkiedik schreef op 06 October 2003 @ 20:45:
Oke, on request.
Heb nog een paar fotootjes liggen. Niet de beste kwaliteit. Zoals ik al zei zal ik morgen wat closeup fotootjes schieten:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
DVI én Analoog aangesloten? waarom dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1234 schreef op 06 October 2003 @ 20:51:
[...]

DVI én Analoog aangesloten? waarom dat
Analoog voor zn laptop stond een paar posts naar boven.. (ik heb de AX3818UTC van iiyama, had er eerst 2 maar mn moeder heeft er 1 gestolen ;))

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Iemand al een review gevonden van de Samsung Syncmaster 193T ?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikkiedik schreef op 06 October 2003 @ 20:45:
Oke, on request.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
SUPER !!! bedankt voor de pix keep em coming :*)
ik zie nu pas dat de voet antraciet is en de omlijsting zilver, zeer mooie combi _/-\o_

ik zou ook graag de knopjes en speakertjes in de onderlijst wat dichterbij willen zien als het kan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd want op de pic van iiiyama.de istie gewoon erg helemaal zilver, dat heeft meer mijn voorkeur, ik hebbem liever egaal 1 kleur...
Damn door al die positieve reactie begin ik wel erg te hmmmmmm! :P
Ah volgende week vakantie anders maar ff langs een paar shops, mycom en computerland hebben ze sowieso... Ah anders ff vragen of ik em ergens op proef kan krijgen... (desnoods tegen betaling)... :)
http://www3.iiyama.de/core/getImage.asp?1872|pic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
de lijst met winkel die de 172X in bestelling hebben staan grooit langzaam (informatique staat er nu ook tussen :) ) dus dat zou kunnen betekeken dat hij eraan zit te komen

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Persoonlijk vind ik de zwarte mooier dan de zilveren, maar da's dus echt een persoonlijke voorkeur. ;)

Als iemand een SAMSUNG 172x besteld zal ik die zeker testen zodra deze leverbaar is. Over die kleuren kan ik heel gemakkelijk zijn. Als ik SAMSUNG was gaf ik natuurlijk hetzelfde antwoord. Geloof dus niet direct altijd wat er gemailt wordt aangezien een leverancier zeker niet zijn eigen product omlaag halen wil.
Over de contrast die hoger zou zijn kan ik ook een duidelijk antwoord geven. De IIYAMA heeft tot nu toe het felste en helderste beeld van vrijwel alle TFT's die ik gezien heb. Dit wordt maar opgegeven als 450:1 en 250cd/m2. Dit in vergelijking met andere monitoren die zowieso hogere waarden opgeven zouden deze waarden echt hoger moeten liggen dan bijv. de door mij geteste ACER 19" met 700:1 en 300cd/m2. Volgens de specsheet van het panel van de IIYAMA is de brightness overigens 250/300cd/m2 en de contrastratio 550:1. Dit zou dus ook verklaren waarom deze monitor zo'n superstrak helder contrastrijk beeld kan weergeven. Dan over de kijkhoek, geloof niet wat er opgegeven wordt als kijkhoek want dit klopt ook nooit. Met een TN panel is het onmogelijk om 160/160 graden te krijgen. De enige panels waarmee dit lukt zijn de PVA/MVA panels.
Met het panel in de IIYAMA is de kijkhoek groter dan iedere andere door mij geteste 17" TFT monitor. Het panel heet dan ook TN+Film Wide of SuperTN+Film en niet gewoon TN+Film.
Een monitor heeft mij pas overtuigt als ik er ook verschillende testen op los gelaten heb. Nooit of te nimmer zal ik iemand als Toms Hardware geloven. Dat zijn mensen die hun oordeel baseren op wat ze ervoor krijgen van een bepaalde leverancier. Ik geef hier mijn oordeel over de monitoren en vergelijk deze. Hier heb ik verder geen voordeel van, alleen jullie.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 06 oktober 2003 @ 23:03:
de lijst met winkel die de 172X in bestelling hebben staan grooit langzaam (informatique staat er nu ook tussen :) ) dus dat zou kunnen betekeken dat hij eraan zit te komen
Dat is goed nieuws! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Rick2001 schreef op 06 October 2003 @ 23:04:[...]Ik geef hier mijn oordeel over de monitoren en vergelijk deze. [...]
Jouw oordelen waardeer ik zeer!
Is het geen idee om ergens een lijst aan te houden met alle messagenummers van jouw replies waarin je een review geeft? Ik heb er nu een stuk of drie kunnen vinden, maar ik heb geen idee hoeveel nuttige reviews er nog meer zijn verspreid over die duizenden replies in al die "episodes".

Mensen die replyen met "ik heb xyx gekocht en het schopt aars!" daar hebben we echt niet veel aan. Het is maar weinigen gegeven om objectief te kunnen vergelijken.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Het is niet gemakkelijk om al deze reviews bij elkaar te houden.
Je bedoelt waarschijnlijk een soort van 'sticky tread'. Zou wel handig kunnen zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff in het algemeen over tft:
Ik vond laatst een dode pixel (iig daar leek het op) ik drukte met mijn vinger op het scherm (bij die pixel)
en de pixel doet het weer..
Normaal of? :S (17" Philips) (oh jah.. vond er toen een stuk of 3 en niet bijelkaar)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 00:16:
ff in het algemeen over tft:
Ik vond laatst een dode pixel (iig daar leek het op) ik drukte met mijn vinger op het scherm (bij die pixel)
en de pixel doet het weer..
Normaal of? :S (17" Philips) (oh jah.. vond er toen een stuk of 3 en niet bijelkaar)
Ja, dat heb ik ook al vaker gedaan.
Gewoon voorzichtig drukken of een beetje wrijven met je (schone)vinger. Als je geluk hebt hecht de diode weer en licht hij weer op zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 07 oktober 2003 @ 00:22:
[...]

Ja, dat heb ik ook al vaker gedaan.
Gewoon voorzichtig drukken of een beetje wrijven met je (schone)vinger. Als je geluk hebt hecht de diode weer en licht hij weer op zoals het hoort.
DUs het was toch geen stofje wat me vader zei :D
sjonge.. Vreemd hoor ;) (heb sinds zaterdag een tft)
uit die ouwevan met (17" crt) kwam rook wolkjes. en rookte nog meer dan het baasje :) dat hoort niet zo :P
iig.. Ik heb nog geen last gehad van ghosting oid..
(quake 3 arena) is toch wel een fps/ghost gevloelig spelletje right? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Ik zit al een hele avond te zoeken maar kan niets vinden over de Philips 170S4FB ?

iemand linkje?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
Rick2001 schreef op 06 October 2003 @ 23:04:
Met een TN panel is het onmogelijk om 160/160 graden te krijgen. De enige panels waarmee dit lukt zijn de PVA/MVA panels.
Of S-IPS panels. Zit hier tegen een NEC 1880SX aan te kijken met een 170/170 inkijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 20:17:
Rick, krijg je nog de Samsung 172 X? Zo ja, wanneer?

Ik twijfel nu echt tussen de Iiyama E431S en Samsung 172 X.
De prijs van Iiyama laat me eigenlijk even hard nadenken, want de samsung is € 100.- duurder, en ik weet niet zeker of de samsung zoals de Iiyama gaat presteren. (Dit zullen we wel merken als deze leverbaar is.)

Bij de samsung zie ik wél een aantal voordelen t.a.v de Iiyama.
1. Mooier uiterlijk (eigen mening altijd)
2. 500:1 contrast en 270 cd/m²
3. Grotere inkijkhoek 160 i.p.v 140

Probleem is dat ik niet kan wachten, maar het zal wel moeten denk ik.
Nog iets waar ik héél erg benieuwd naar ben is, of de samsung 172 X ook echt 16ms is met 16.7 mlj kleuren.( Samsung heeft mijn mail beantwoordt en beweert dat hier géén problemen bij kunnen voorkomen. )

Het lijkt nu op een dilemma. :P
Eerst maar afwachten, want als antwoord op mijn vragen is de 172x al leverbaar volgens Samsung :)
Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik ook nog even met de aanschaf wacht tot dit scherm getest is door onze vriend Rick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:07:
Wel vreemd want op de pic van iiiyama.de istie gewoon erg helemaal zilver, dat heeft meer mijn voorkeur, ik hebbem liever egaal 1 kleur...
Damn door al die positieve reactie begin ik wel erg te hmmmmmm! :P
Ah volgende week vakantie anders maar ff langs een paar shops, mycom en computerland hebben ze sowieso... Ah anders ff vragen of ik em ergens op proef kan krijgen... (desnoods tegen betaling)... :)
http://www3.iiyama.de/core/getImage.asp?1872|pic
Bij Mycom heb je een 8 dagen "niet tevreden, geld terug" garantie, ik kan het weten, ben vorige week gaan kijken bij Mycom in Hoofddorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

MewBie schreef op 06 October 2003 @ 23:03:
Bij mijn leverancier staat nog 'Besteld, levertijd onbekend'
De prijs is wel bekend. Zodra ik meer weet... horen jullie het.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Broer is het huis uit J dus ik krijg binnenkort een andere (grotere) kamer, nu heb ik al een gewone 17” belinea monitor, maar ik wil een 17” tft erbij.
Ook om te gamen, dvd etc.
Een vriend van mij kan via zijn stage een hoop tegen inkoopsprijs voor me krijgen, dus heb mijn keus al enigzins beperkt.
Deze leken mij wel goed.

Samsung 171N
Acer AL732
NEC 1760NX

Neig zelf meer naar de acer…. Iemand die mij in mijn keus kan helpen? Budget is zo’n 300 euro, mag wat uitlopen.
Dus als iemand nog modellen heeft die ik nog zou moeten overwegen (misschien 19” maar die zijn er denk ik niet voor dat geld) hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 17:02

KroeT

[...]

De Samsung 172V misschien?

Contrast ratio nominaal 450:1
Helderheid 270 cd / m2
Responstijd 25 ms

In de winkels zo'n 400 euro, maar tegen inkoopsprijs moet je onder de 300 blijven lijkt me.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
ja, maar of die nou beter is dan die acer??

25 vs 16 ms bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Jah, maar omdat je ook de 171N er tussen had staan. Dat maakt niet zo veel uit tov de 172V, alleen qua prijs en design (op papier iig). Als je die Acer onder de 300 euro kan krijgen is dat idd de logische keus. Bestel er voor mij ook een ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 13-09 11:53
dan ga ik toch voor de Iiyama... na het zien van die mooie fotos helemaal...
thnx

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga waarschijnlijk ook voor die Iiyama :Y)

maar waarom bestaan er "Iiyama ProLite E431S" schermen en gewoon "Iiyama E431S" schermen? ik neem aan dat dat gewoon hetzelvde is? want op Iiyama site kan ik ook alleen maar iets vinden over de "Iiyama ProLite E431S". (staan namelijk ook in pricewatch 2 verschillende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
Ikzelf heb een samsung 171S 17" TFT maar heb nogal veel last van Ghosting (40ms) wanneer ik tv kijk op deze monitor. Vooral dan snelle sporten en actiefilms zijn een probleem... Gamen doe ik niet erg veel.

ik kan m'n monitor verderverkopen en zelf een ander toestel kopen aan inkoopprijs, maar weet niet juist welke te nemen. Ik twijfel een beetje tussen volgende twee monitors. Iemand suggestie?

Acer AL 1721 (16ms, DVI)
Acer AL 732
Philips 170S4 (25ms, analoog)

+punten voor philips:
* design is stuk mooier dan die van acer (vind ik)
* heb al wat goede ervaring met philips-materiaal

+punten voor AL1721:
* DVI (die philips heeft dat niet)
* Goedkoper dan philips
* lagere response time
* betere specs qua kleuren en contrast.
* 50 eur goedkoper dan die philips

Nu ik heb persoonlijk totaal geen ervaring met Acer (op 'n bluetooth adaptertje na ;) ). Is het een beetje goed materiaal? Wat is de kwaliteit van deze TFT's? (zou graag een gebruikersmening hebbe die al heeft kunnen vergelijken). Zou ik echt 'n verschil merken tussen 16 en 25 ms?

Ik kan ook nog aan NEC, samsung en sony monitors geraken. Mss iemand anders een suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door Robbeke op 07-10-2003 12:26 ]

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Goed dat je t post, ik was er namelijk net bijna uit om een Samsung 172V te kopen (25 ms), maar de prijs van die Acer is ongeveer gelijk en die is 16ms. Dus wat dat betreft... Alleen ben ik niet zo vol van vertrouwen mbt Acer-spullen. In het verleden matige ervaringen mee gehad namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
neig zelf dus ook naar die acer..
wat zijn de specs + prijs van die ilyama?
dan zie ik ook nog dit op de site:

AL732 17'' 260 450:1 160° ; 160° 16 Yes
AL922 19'' 250 500:1 170° ; 170° 25 Yes

die 19" dus een response van 25 ms.
maar wel 19" :9~ :9~ .

valt daar goed mee te gamen? films?
iemand ervaring met dees?
of heeft em naast de 732 gezien?

[ Voor 66% gewijzigd door Fried op 07-10-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ho, lees ik net dat een 20ms panel beter zou zijn dan een 16ms? En tov een 25ms dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 11:12:
ik ga waarschijnlijk ook voor die Iiyama :Y)

maar waarom bestaan er "Iiyama ProLite E431S" schermen en gewoon "Iiyama E431S" schermen? ik neem aan dat dat gewoon hetzelvde is? want op Iiyama site kan ik ook alleen maar iets vinden over de "Iiyama ProLite E431S". (staan namelijk ook in pricewatch 2 verschillende)
de
e431s = wit
e431s-s = zilver
e431s-b = zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar is de ProLite E431S gewoon hetzelvde als een E431S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die een IIyama Prolite E431S-S heeft, klopt het dat er 2 versies zijn? Een met een zilveren voet en een met een antraciet voet? Of komt dit door het licht ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Nu online
Gaan pixels ook na verloop van tijd kapot. En is dit zeldzaam of gebeurt dit regelmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
ok jongens, koop de kwijlopvang bakjes maar alvast in :P
dr is weer mail van Samsung :D
Geachte heer MewBie,

Bedankt voor uw email.
U heeft een vraag gesteld over de 172X

Ik kan u zeggen, dat deze nieuwe monitor inderdaad op zeer korte termijn op de markt komt.
Dat wil zeggen, waarschijnlijk binnen een maand moet hij beschikbaar zijn.

Ik hoop dat ik u voldoende heb geinformeerd.

Met vriendelijke groet

Kees van Scherpenzeel
Samsung Elctronics
binnen een maand dus :9~ dat verklaart ook waarom steeds meer winkels hem in de prijslijst hebben staan

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm die Samsung is wel dik 120 euro duurder als de IIyama, hmmm wat te doen...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
Wachten. Niemand heeft de Samsung nog live kunnen bekijken, straks krijg je misschien ofwel spijt dat je niet voor de Iiyama hebt gekozen, of spijt omdat je toch niet hebt gewacht op de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brigitte schreef op 07 October 2003 @ 18:42:
Wachten. Niemand heeft de Samsung nog live kunnen bekijken, straks krijg je misschien ofwel spijt dat je niet voor de Iiyama hebt gekozen, of spijt omdat je toch niet hebt gewacht op de Samsung.
Wachten wachten ik kan wel blijven wachten!

Alhoewel hij ziet er wel heeeeel erg strak uit die zamzung
hmmmmmmmmm :X 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 18:57:
[...]

Wachten wachten ik kan wel blijven wachten!

Alhoewel hij ziet er wel heeeeel erg strak uit die zamzung
hmmmmmmmmm :X 8)7
ach ik wacht al sinds ik de eerste foto die ik van dat ding gezien heb :)

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 07 October 2003 @ 19:44:
[...]

ach ik wacht al sinds ik de eerste foto die ik van dat ding gezien heb :)
Als het nog een maand gaat duren vind ik dat té lang hoor.
Op 16 oktober verwacht ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week vakantie, weet je waar ik zin in heb (juist om een TFT te scoren!)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Waarom geloven er hier nog steeds mensen dat je een van de bovengenoemde monitoren voor een prijs van 300 euro inkoop kunt krijgen ?
Was dat maar waar, dan was ik hier allang rijk aan geworden.
Marges op producten zijn kleiner dan ooit.
Als je al 10% winst kunt maken op een TFT monitor, dan mag je in de handen klappen. Je zult dan ook GEEN IIYAMA, GEEN ACER en ook geen 'moderne' SAMSUNG voor 300 euro kunnen krijgen, ook niet zonder BTW overigens.
Van die 10% winst moet ook nog het transport en het administratief werk afgehaald worden. Er blijft dus uiteindelijk echt niet veel over. Een leverancier (lees winkel/shop) is dan ook heel erg blij dat er zoiets bestaat als on-site garantie voor de meeste van deze producten anders zouden de prijzen zeker hoger liggen. Dus mensen...... als je zo'n mooie TFT monitor tegen inkoopsprijs kunt krijgen, laat je niet gek maken met zo'n wazige lage prijzen want het kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 07 October 2003 @ 23:23:
Waarom geloven er hier nog steeds mensen dat je een van de bovengenoemde monitoren voor een prijs van 300 euro inkoop kunt krijgen ?
Was dat maar waar, dan was ik hier allang rijk aan geworden.
Marges op producten zijn kleiner dan ooit.
Als je al 10% winst kunt maken op een TFT monitor, dan mag je in de handen klappen. Je zult dan ook GEEN IIYAMA, GEEN ACER en ook geen 'moderne' SAMSUNG voor 300 euro kunnen krijgen, ook niet zonder BTW overigens.
Van die 10% winst moet ook nog het transport en het administratief werk afgehaald worden. Er blijft dus uiteindelijk echt niet veel over. Een leverancier (lees winkel/shop) is dan ook heel erg blij dat er zoiets bestaat als on-site garantie voor de meeste van deze producten anders zouden de prijzen zeker hoger liggen. Dus mensen...... als je zo'n mooie TFT monitor tegen inkoopsprijs kunt krijgen, laat je niet gek maken met zo'n wazige lage prijzen want het kan gewoon niet.
Behalve als het oneerlijk gebeurt, want dan kan het wel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 13-09 11:53
Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 00:14:
[...]

Behalve als het oneerlijk gebeurt, want dat kan het wel. O-)
mag jij me vertellen hoe...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even vanuit een ander oogpunt: waarom zijn de achterkanten van die TFT's altijd zo ontiegelijk lelijk (vind ik althans)? 172P en de Sony HS-reeks zijn in mijn ogen de enige TFT's met achterkanten die geschikt zijn voor je woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAHAHAHA, sorry alvast voor mijn reactie hoor... Maar ik kijk echt naar mijn beeldscherm hoor... Op de achterkant zie je niet zoveel...

Overigens als dit een issue is voor je,dan heb je nu zeker op diezelfde plaats geen CRT staan, want dat ziet er niet uit EN je kan er niet langslopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een rare reactie, maar uit de tekst onder je nick lees ik al af dat je nog niet heel oud bent. Maakt niet uit, maar je moet ook begrijpen dat er mensen zijn die een mooie (dus voorkant+achterkant) TFT in hun woonkamer willen zetten.

En nee, op die plaats staat nu geen CRT.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (bijvoorbeeld bij Toms Hardware) welles van die files zien staan die met de configuratie van je scherm te maken hebben zoals hier:

5000 K analog profile Thg_hyundai_q17_dsub_d50.icm
5000 K digital profile Thg_hyundai_q17_dvi_d50.icm
6500 K analog profile Thg_hyundai_q17_dsub_srgb.icm
6500 K digital profile Thg_hyundai_q17_dvi_srgb.icm

Dit is de link voor de rest:
http://www.tomshardware.com/newsletter/vol3/25/lcd.html

Mijn vraag is eigenlijk, of deze profiles ook beschikbaar zijn voor de IIyama?
Kort gezegd, heeft Rick2001 of iemand anders die gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Net even 2 Ilyama's opgehaald zonder dode pixels ! :D
Maar wat zijn die dingen licht op een DVI Kabel pff !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij aanschaf van een TFT scherm (nec 1701 of 1760) wat is het voordeel van
het type met dvi-d t.o.v. de normale versie met slechts d-sub?
b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant schreef op 08 October 2003 @ 17:43:
Net even 2 Ilyama's opgehaald zonder dode pixels ! :D
Maar wat zijn die dingen licht op een DVI Kabel pff !!
Ik neem aan 431ers??? En vertel ons allessss!!!!!! :D _/-\o_ En piccies!!! :D :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Het zijn inderdaad Ilyama 431ers !! .. Ik vind het heerlijk, alleen het licht moet ik er aanwennen. Het is scherper dan mijn vorige beeldscherm. Spellen spelen heerlijk. Ik heb net een paar race spellen gedaan en ik had geen last van ghosting.

Het enige dat het scherm kleiner is. Ik had een 20" CRT en ga terug naar 17" TFT, maar het is gewoon stukken mooier. Eentje is aangesloten op de DVI Kabel de ander op een gewoon kabel. Nou ik vind het niet echt verschillen dus ..

Piccies kan ik alleen maken met een camerafoon .. maar das niet alles ! ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 13:17:
Inderdaad een rare reactie, maar uit de tekst onder je nick lees ik al af dat je nog niet heel oud bent. Maakt niet uit, maar je moet ook begrijpen dat er mensen zijn die een mooie (dus voorkant+achterkant) TFT in hun woonkamer willen zetten.

En nee, op die plaats staat nu geen CRT.
Die tekst slaat om mensen die eeuwig anderen de wet voorschrijven op internet. En als je wilt weten hoe oud ik ben, daar heb je een profiel knopje voor. Dat jij de moeite niet neemt om het in te vullen, wil nog niet zeggen dat overhaaste reacties gerechtvaardigd zijn. En als je niet begrijpt dat mijn reactie als geintje bedoeld was....

Ik heb mij spullen ook in de huiskamer staan, maar niet in het midden als je begrijpt wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga hier verder niet op in.

ontopic graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 13-09 18:53

Blauw

De Schreeuw

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 18:48:
[...]

Ik neem aan 431ers??? En vertel ons allessss!!!!!! :D _/-\o_ En piccies!!! :D :Y)
Goed eentje dan :P

Ik heb de zwarte IIyama E431S - B (B is Black, voor de mensen die hier nog verwarring over hebben :) )

Goed, even over het scherm zelf dan. Voor meer dan 450 euro is het behalve een duur scherm ook heel erg de moeite waard. Vond ik zelf altijd dat ik niet heel slecht was bedeeld met mijn IIYAMA 705MT 17 inch, dit scherm is gewoon nog eens een grote stap voorwaarts wat betreft rust, helderheid en comfort. Ook gamen gaat er wat mij betreft prima op, ik heb een aantal keren Quake gespeeld en halo maar ik zie niet echt dat het beeld last krijg van ghosting. Ook films speelt ie (uiteraard?) perfect af.

Bij aflevering had ik geen dode pixels, ook niet na grondige bestudering. Hier is een kanttekening misschien nog even op zijn plaats. Veel winkels, waaronder computerland, bieden een pixelperfect garantie. Dat klinkt opzich wel heel fijn, maar je betaald er wel even 25 euro voor. Die vent vertelde me echter dat de 431s heel moeilijk verkrijgbaar was, en dat Als ik toch een foute pixel ontdekte ik beter even contact op kon nemen met IIYAMA voor mijn vervangende monitor omdat hij niet kon beloven dat ik vanuit de winkel zelf een nieuw exemplaar zou krijgen. Toen voelde ik me toch wel lichtelijk genaaid, dus als je die keuze hebt: neem gewoon niet die pixelgarantie, en is er toch iets mis: bel dan met Iiyama en leg het verhaal even uit. Dan kunnen ze je vast wel verder helpen (aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontnomen ;) )

Conclusie: een prima scherm, lang leve TFT :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jozzz schreef op 08 October 2003 @ 20:50:
[...]

Goed eentje dan :P

Ik heb de zwarte IIyama E431S - B (B is Black, voor de mensen die hier nog verwarring over hebben :) )

Goed, even over het scherm zelf dan. Voor meer dan 450 euro is het behalve een duur scherm ook heel erg de moeite waard. Vond ik zelf altijd dat ik niet heel slecht was bedeeld met mijn IIYAMA 705MT 17 inch, dit scherm is gewoon nog eens een grote stap voorwaarts wat betreft rust, helderheid en comfort. Ook gamen gaat er wat mij betreft prima op, ik heb een aantal keren Quake gespeeld en halo maar ik zie niet echt dat het beeld last krijg van ghosting. Ook films speelt ie (uiteraard?) perfect af.

Bij aflevering had ik geen dode pixels, ook niet na grondige bestudering. Hier is een kanttekening misschien nog even op zijn plaats. Veel winkels, waaronder computerland, bieden een pixelperfect garantie. Dat klinkt opzich wel heel fijn, maar je betaald er wel even 25 euro voor. Die vent vertelde me echter dat de 431s heel moeilijk verkrijgbaar was, en dat Als ik toch een foute pixel ontdekte ik beter even contact op kon nemen met IIYAMA voor mijn vervangende monitor omdat hij niet kon beloven dat ik vanuit de winkel zelf een nieuw exemplaar zou krijgen. Toen voelde ik me toch wel lichtelijk genaaid, dus als je die keuze hebt: neem gewoon niet die pixelgarantie, en is er toch iets mis: bel dan met Iiyama en leg het verhaal even uit. Dan kunnen ze je vast wel verder helpen (aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontnomen ;) )

Conclusie: een prima scherm, lang leve TFT :>
Ik heb deze week ook een iiyama 431s (silver) gekocht, prima scherm. Het nige minpunt dat ik heb kunnen ontdekken is dat het scherm onderaan wat lichter is dan bovenaan, is dat bij jou ook het geval?

Weet iemand trouwens of het uitmaakt op welke refreshrate ik het scherm instel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 13-09 18:53

Blauw

De Schreeuw

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 21:06:
[...]

Ik heb deze week ook een iiyama 431s (silver) gekocht, prima scherm. Het nige minpunt dat ik heb kunnen ontdekken is dat het scherm onderaan wat lichter is dan bovenaan, is dat bij jou ook het geval?
Nee als ik er goed naar kijk dan is de lichtopbrengst overal ongeveer even groot.

Van die refreshrate zou ik ook nog wel ff willen weten, dus iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Over die lichte vlekken,

Ik heb het wel. Bij Zwarte achtergrond zie ik het anders niet

[ Voor 20% gewijzigd door Maeslant op 08-10-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jozzz schreef op 08 October 2003 @ 21:08:
[...]

Nee als ik er goed naar kijk dan is de lichtopbrengst overal ongeveer even groot.

Van die refreshrate zou ik ook nog wel ff willen weten, dus iemand?
Ik zie het ook niet heel erg in algemeen gebruik, maar je zou voor de gein eens naar slashdot.org moeten surfen en dan de comments checken. Scroll vervolgens de page een beetje zodat de er een grijze balk ongeveer onderaan en bovenaan het scherm zit. Je zult zien dat het grijs bovenaan een stuk donkerder is dan onderaan.

Ik gebruik overigens een brightness instelling van 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 21:06:
[...]

Weet iemand trouwens of het uitmaakt op welke refreshrate ik het scherm instel?
Gewoon instellen op 1280x1024 en 60hz. Zet je em op bijvoorbeeld op 75hz dan is het beeld een stuk minder scherp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg weet iemand of het vaak voor komt die dooie pixels bij een 431s?? Ik heb er al eentje gehad en meteen teruggebracht. Krijg nu een gloednieuwe maar moet er wel op wachten. Kan wel 2 week duren :'( Nu hopen dat die nieuwe wel goed is anders weet ik het niet meer. Ik controleer em eerst in de winkel. Wat een gedoe met die pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo een ware 431S plaag hier, wellicht kunnen jullie mij ook besmetten? Wie kan mij verzekeren dat ik gewoon normaal kan gamen op 1280, bv wolfenstein of raven shield of empires ofzo??? Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 22:19:
Zo een ware 431S plaag hier, wellicht kunnen jullie mij ook besmetten? Wie kan mij verzekeren dat ik gewoon normaal kan gamen op 1280, bv wolfenstein of raven shield of empires ofzo??? Iemand???
probeer voor de grap eens het topic te lezen ?
oa ik heb al in het kort gezegd hoe ik games ervaar op mn monitor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
het is misschien ondoenelijk om alle afgelopen threads door te lopen, maar als je dat had gedaan dan had je kunnen zien dat iedereen laaiend is over de 431s icm met games zoals jij ze noemt. Maar nu hoef je dat dus niet meer te doen.

ikzelf wacht nog even op de 172x en maak dan een beslissing. IIyama vs Samsung. mmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
mughato schreef op 08 October 2003 @ 22:56:
het is misschien ondoenelijk om alle afgelopen threads door te lopen, maar als je dat had gedaan dan had je kunnen zien dat iedereen laaiend is over de 431s icm met games zoals jij ze noemt. Maar nu hoef je dat dus niet meer te doen.

ikzelf wacht nog even op de 172x en maak dan een beslissing. IIyama vs Samsung. mmmm.
heel veel mensen zitten met dat luxe probleem :P
wachten op de Samsung, of de IIyama kopen

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Om heel eerlijk te zijn heb ik toch al redelijk wat E431S-S en B's gehad die wel een pixelfout hadden. Natuurlijk wordt deze monitor momenteel vaker verkocht dan andere 17" TFT's algemeen gezien. Soms kan deze dus wel weer 'aan gewreven' worden, maar meestal niet.
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 21:17:
[...]

Ik zie het ook niet heel erg in algemeen gebruik, maar je zou voor de gein eens naar slashdot.org moeten surfen en dan de comments checken. Scroll vervolgens de page een beetje zodat de er een grijze balk ongeveer onderaan en bovenaan het scherm zit. Je zult zien dat het grijs bovenaan een stuk donkerder is dan onderaan.

Ik gebruik overigens een brightness instelling van 0%.
Je kunt beter de contrast op 0% instellen en de brightness wat verder opendraaien. Door de contrast hoger in te stellen verander je de witbalans en kloppen de kleuren niet meer met wat ze zouden moeten zijn.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.