TFT-Gamen - The 7th Episode

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.863 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104

Anakin239 schreef op 02 October 2003 @ 10:11:
Een monitor met alles er op en er aan van CTX.
Camera, USB 2.0, microfoon, speakers en een scherm met 16ms response, hoog contrast 500:1 en hoge helderheid van 400:1.

http://www.ctx.nl/dutch/mainprodLCD.asp?model=M730V

Maar de vraag is wat is de prijs want ik heb hem nog nergens gezien.
No offence, maar wat een RANZIG scherm :) Tis maar smaak natuurlijk... Anway, ik hou niet zo van schermen met alles erop en eraan... Alleen het feit dat er al boxen EN een microfoon opzitten vind ik al niets... want via een mic praten met boxen aan geeft ranzige echo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03-2021

Ronaldude

Zipp it!!!

_Richie_ schreef op 02 October 2003 @ 10:37:
[...]

Staat er linksboven in de hoek wel PROLITE E431S, ik heb namelijk ook E431S-B maar er zitten dus wel speakers bij en naar mijn weten is de E431 alleen met speakers te leveren (S). DVI moet er wel opzitten anders ben je denk ik wel genaaid zeg (dus je kunt dan teruggaan met je bon)
Ik zit nu op mijn werk, kan dus niet zien wat er linksboven in de hoek staat. Feit is wel dat het geen kont uitmaakt wat er linksboven in de hoek staat, ik heb gewoon 1 met DVI besteld!!!

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:12
No offence, maar wat een RANZIG scherm Tis maar smaak natuurlijk... Anway, ik hou niet zo van schermen met alles erop en eraan... Alleen het feit dat er al boxen EN een microfoon opzitten vind ik al niets... want via een mic praten met boxen aan geeft ranzige echo
No offence taken. Smaken verschillen gelukkig, maar wat ik wel van je wil weten is hoe jij dan via je Mic praat. Iedere keer je boxen uit? En dan snel weer aan voor de response?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 14:05

Houston3

ole

Ronaldude schreef op 02 October 2003 @ 09:52:
Ik heb gisteren de Iiyama E431S-B opgehaald. Prachtig scherm, lekker strak, CS 1.6 @ 1280 @ no ghosting: subliem.
Echter, na een tijdje ging ik zoeken naar de DVI. Niet te vinden :'(. Ik heb toch echt een monitor besteld met DVI en met speakers. Nu laten die speakers me koud (zitten er ook niet op), maar ik wou wel DVI hebben. Ik zit er dus stevig aan te denken terug te gaan naar norrod.

Is DVI interessant genoeg om ermee terug te gaan???
de dvi zit naast de dsub, opvallend genoeg om hem niet over het hoofd te zien dus lijkt me niet dat je dan de e431s-b heb, vooral aangezien je ook geen speakers heb :P
misschien een voorganger ervan :?

http://www.houston3.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Houston3 schreef op 02 October 2003 @ 11:21:
[...]
de dvi zit naast de dsub, opvallend genoeg om hem niet over het hoofd te zien dus lijkt me niet dat je dan de e431s-b heb, vooral aangezien je ook geen speakers heb :P
misschien een voorganger ervan :?
Een voorganger??? Het ding werd net geleverd toen ik hem op kwam halen. En de monitor die ik op internet besteld heb, heeft deze specs:
Technische specificaties:
- Model: E431S-B
- Formaat: 17 inch
- Kleur: zwart
- VGA: analoog en DVI-D
- Functie: speakers
- Kijkhoek: 140 graden
- Max. Resolutie: 1280 x 1024
- Helderheid:
- Contrast:
- Response: 16ms
- Afmetingen: (bxhxd in cm)
- Gewicht:

Het lijkt me toch duidelijk dat er dan ook echt DVI op moet zitten... Ik heb ze trouwens al een mailtje gestuurd daaro, kijken wat ze zeggen...

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54786

Je hebt de E430 -B gekregen , dat is de enige 16 Ms 17" TFT zonder speakers en DVI aansluiting , ruilen die hap !

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 54786 op 02-10-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-05 20:44
Heeft er iemand toevallig de Samsung 192T in gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Ronaldude schreef op 02 October 2003 @ 11:30:
[...]
Een voorganger??? Het ding werd net geleverd toen ik hem op kwam halen. En de monitor die ik op internet besteld heb, heeft deze specs:
- Helderheid:
- Contrast:
- Gewicht:

Het lijkt me toch duidelijk dat er dan ook echt DVI op moet zitten... Ik heb ze trouwens al een mailtje gestuurd daaro, kijken wat ze zeggen...
toen je zag dat hij geen speakers had, had er al een lampje bij je moeten gaan branden, trouwens op de doos zal dan ook geen E431S-B staan, maar E430S-B.

dat je het foute scherm heb ligt ook aan jezelf.

dit neemt natuurlijk niet weg dat ze het scherm moeten omruilen.
wat staat er trouwens op de bon? 431 of 430?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

toen je zag dat hij geen speakers had, had er al een lampje bij je moeten gaan branden, trouwens op de doos zal dan ook geen E431S-B staan, maar E430S-B.
Mjah, die speakers konden mij gestolen worden....
dat je het foute scherm heb ligt ook aan jezelf.
Pardon???
dit neemt natuurlijk niet weg dat ze het scherm moeten omruilen. Wat staat er trouwens op de bon? 431 of 430?
Als ik thuis ben zal ik even kijken wat er op de bon staat...

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

E430 -B zonder S want die staat voor speakers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Ronaldude schreef op 02 October 2003 @ 12:47:
[...]
[...]
Pardon???
[...]
Als ik thuis ben zal ik even kijken wat er op de bon staat...
maar je wist wel dat er iets niet klopte, dus had je direct contact moeten opnemen met norrod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Ik wist niet dat elk model met speakers geleverd werd, ben nog niet echt van de "tft-scene" zeg maar. Sorry hoor!

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ronaldude schreef op 02 October 2003 @ 12:47:
[...]
8)7 Ow, dus je vind het niet erg om meer te betalen voor minder?! :?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93939

Even een vraagje. Ik denk dat ik nu zo'n iiyama 431s :7 ga kopen maar ik vroeg mij af of de monitor zijn responsetijd ook omhoog gaat wanneer je op 24bit speelt. Het lijkt me dat je dan een responsetijd krijgt van 32ms ipv 16ms. Tenminste dit lees ik steeds over die 16ms schermen met auoptronics panels. Heeft de Hyundai Q17 hier geen last van? Correct me if im wrong please. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

8)7 Ow, dus je vind het niet erg om meer te betalen voor minder?! :?
Waar heb je het over, je gaat die speakers toch niet serieus gebruiken als geluidssysteem bij je computer!!! Dus: die speakers kunnen mij inderdaad gestolen worden, ware het niet dat de DVI ook mist en dat was niet de bedoeling :X

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31054

Ik denk er aan om de 213t samsung te kopen (21"):

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-samsung213t-anglesSM.jpg

Ik wil hem vooral voor CG gaan gebruiken. Maar hoe kleurenvast is zo'n scherm? Ik weet dat een CRT altijd beter is (ik heb een sony 21" trinitron staan).
Maar is het verschil erg groot? Ik heb gehoord dat vooral donkere tinten en lichte tinten niet zo goed worden weergegeven (snel in elkaar over gaan).
Ik heb al een paar reviews gelezen maar daar stond weinig over kleur.

Hoe is de kleurenechtheid van de Acer 1931? Daar zat ik namelijk ook nog aan te denken.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 31054 op 02-10-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ronaldude schreef op 02 oktober 2003 @ 14:44:
[...]
Waar heb je het over, je gaat die speakers toch niet serieus gebruiken als geluidssysteem bij je computer!!! Dus: die speakers kunnen mij inderdaad gestolen worden, ware het niet dat de DVI ook mist en dat was niet de bedoeling :X
Met alle respect, als je een monitor bestelt en je ziet dat de luidsprekers en de DVI missen dan is dat een meer dan duidelijke aanwijzing dat je niet de goede monitor hebt gekregen. Je had gelijk het typenummer op de monitor/doos met je bestelling moeten vergelijken. TFT newbie of niet.

Het is weliswaar de fout van je leverancier dat ie je de verkeerde monitor heeft opgestuurd echter het is je eigen schuld dat je hem niet gelijk hebt teruggestuurd omdat je aanwijzingen genoeg had dat je het verkeerde product hebt gekregen.

Verder is het belangrijkste in deze niet dat je een TFT zonder boxen/dvi hebt maar dat het paneel wat in de 430 zit volgensmij anders is dan het veelbejubelde paneel in de 431 die je eigenlijk had moeten krijgen.

Resumerend vind ik het k$%te voor je maar de situatie waarin je zit is ook je eigen schuld. Hoop dat je hem kunt omwisselen voor de juiste monitor. Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 02-10-2003 14:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ronaldude schreef op 02 October 2003 @ 14:44:
[...]
De manier waarop jij de betreffende vraag van Wussy beantwoorde, kwam op mij over als dat je het niets kon schelen dat je geld hebt betaald voor een eenvoudiger (en dus: goedkoper) type monitor. Dan moet je maar duidelijk de vragen beantwoorden hoor! :X

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89305

Anoniem: 6104 schreef op 02 oktober 2003 @ 10:47:
[...]

Ik ga vanmiddag naar de E431S-S kijken, ik heb al een voorgeinstalleerde cd met quake3 bij mij en die ros ik erin... Daarna ff gluren he :)
Dus vanavond kan ik antwoord geven op je vraag, wat IK ervan vind, als alles goed gaat ;)
Goed geef ons maar een bikkelharde mening, dus of jij dit scherm ECHT veel beter vind dan je oude crt (voor games enzo). Dus niet dat je dat zegt omdat je em al gekocht heb (dat zie je nu eenmaal veel, mensen gaan hun eigen spullen nu eenmaal niet afkraken). Oftewel is die IIyama echt de beste voor games (en met beste bedoel ik dus net zo goed als een normale crt voor games)????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93951

Ik zou zekers voor die dvi gaan. Als je nu (of later) een videokaart met digitale uitgang koopt kan je die niet gebruiken.

Ik heb trouwens ook een vraagje. Ik ben zoals velen op zoek naar een tft-je.
Omdat ik iiyama een zeer goed en betrouwbaar merk vind wil ik van dat merk aan nieuwe monitor aanschaffen. Nu zat ik een beetje de AS4314UT (behoorlijk oud model) te vergelijken met de beroemde E431S op de site: Iyama.nl

Digitale interpolatie (bij lage resolutie) Ja Nee
Automatische Installatie Ja Nee
Automatische kleurcalibratie Nee Nee
Automatische uitvergroting Ja Nee
'On Screen' Menu Ja Nee

(de eerste rij met ja en nee is van het oude model (AS4314UT en de tweede van de E431S)

Dus de "oude" is op sommige punten beter.
Kan een meer ervaren tft-gebruiker mij vertellen of deze punten belangrijk zijn? Vooral voor de kwaliteit die het beeldscherm kan halen.

Ook het contrast is beter van de oude. 500:1 i.p.v. bij de E431S 450:1.

Grtz... en Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Anoniem: 89305 schreef op 02 October 2003 @ 15:37:
[...]

Dus niet dat je dat zegt omdat je em al gekocht heb (dat zie je nu eenmaal veel, mensen gaan hun eigen spullen nu eenmaal niet afkraken).
Er zullen er inderdaad enkelen tussen zitten ja, maar om nou te zeggen 'veel', gaat wel erg ver! Dan geloof je dus in principe per definitie al niemand meer, toch? Wat heeft het dan nog voor nut als Wolvie zou aangeven dit een ontzettend goeie game-tft te vinden? :?
Ik ben i.i.g. zeer tevreden over mijn Hitachi (cml174sxwb) tft, het is een plezier om met dit dingetje te gamen en films te kijken. Maar ja... of je me gelooft??... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:43

KroeT

[...]

odysseus schreef op 01 October 2003 @ 23:43:
[...]

Ik zou in deze situatie zonder meer voor de 171N gaan - het mag iets mindere specs hebben, het is nog altijd een uitstekend scherm. Ik denk dat je meer voordeel hebt van de extra pixels dan van de marginaal betere specs :).
Ho, de feiten hebben zich wat gewijzigd:

Het gaat tussen de 151N en de 172V.

Specs volgens Samsung:

151N:

kijkhoek horizontaal: 140°
kijkhoek boven / onder: 60° / 60°
contrast ratio nominaal: 330 : 1
helderheid: 250 cd / m2
responstijd: 25 ms
max. resolutie analoog: 1024 x 768

172V:

kijkhoek horizontaal: 150°
kijkhoek boven / onder: 60° / 60°
contrast ratio nominaal: 450:1
helderheid: 270 cd / m2
responstijd: 25 ms
max. resolutie analoog: 1280 x 1024

Weet iemand het verschil in panels in deze twee schermen? Want hoewel de specs van de 172V beter klinken, vond ik het beeld van de 151N duidelijk vele malen beter. Kan die 172V die in die winkel staat gewoon een maandagmodelletje zijn? Het verschil is €. 99,- (€. 299,- t.o. €. 398,-)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 08:59
misschien omdat de ene 15 inch is en de ander 17??

maar ik denk dat je de 171N bedoeld :)

[ Voor 30% gewijzigd door 4p0c op 02-10-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 20:43

KroeT

[...]

Is dat per definitie een oorzaak van slechter beeld dan? De resolutie ligt hoger (vanzelfsprekend), de contrast ratio is groter, en de helderheid is iets beter. Dat zou dan toch moeten compenseren lijkt me?

Edit:
Nope, ik bedoel de 172V :). Ik weet ook niet waarom ze daar de 151N en de 172V naast elkaar hebben staan, maar het staat echt op de voorkant ;)

[ Voor 28% gewijzigd door KroeT op 02-10-2003 16:26 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

Ronaldude schreef op 02 October 2003 @ 11:30:
[...]
- Helderheid:
- Contrast:
- Gewicht:

ja leuk, maar als jij geen dvi op je monitor kan ontdekken dan denk ik niet dat die hele lijst met specs wel klopt.....moet wel maar is er niet, daarom zei ik, misschien is het mogelijk dat je ( per ongeluk ? ) een voorganger of andere model heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 10:18
Ben vandaag naar verschillende winkels geweest voor de LG 1710B. Eigenlijk ook om te kijken icm de IIyama e431s.

Helaas niemand had ze op voorraad. Heb uiteindelijk wel bij de eerste winkel waar ik was allebei besteld, want ik wil ze wel naast elkaar zien. Geen probleem volgens de verkoper.

Zaterdag beide maar eens grondig onderzoeken.
Vind de LG mooier, maar de IIyama heeft iets betere specs + de ervaringen van rick2001 ;)

Verschil met deze modellen is dat de IIyama een DVI-D heeft en de LG een DVI-I.
Mijn videkaart heeft een analoge en een DVI-I uitgang. Kan ik deze gewoon wel op de IIyama aansluiten mocht ik die kiezen?

PS zal mijn ervaringen postten met het model van mijn keuze zodra ik alles geinstalleerd en wel heb. (Zaterdag avond hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21098

DVI-I en DVI-D - wat is het verschil? (ja dus)

als ik um helemaal goed snap dan heb je dus op een videokaart altijd een DVI-I aansluiting (kan je een digitale en analoge monitor op gooien, laatste met een vaak meegeleverd verloopstukje), en op je monitor zit dan doorgaans een DVI-D aansluiting. Die Iiyama heeft ook een sub-d ingang, voor de analoge input. De LG heeft een DVI-I ingang waar je dan met dat zelfde verloopstukje je analoge kabel op kan pluggen. Dus ik gok dat je de volgende combi's op een monitor vindt: d-sub only, d-sub en DVI-D (2 ingangen dus mogelijk om 2 pc's aan te sluiten met onscreen switch knopje tussen kanalen, kan handig zijn voor je notebook ofzo?), DVI-I only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06-2024

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Wat me opvalt bij mijn Iiyama E431S, is dat de rechter-onderhoek veel lichter is de linker-bovenhoek.

Het valt het meest op als ik een witte achtergrond heb, dan ziet de rechter-onderhoek er wit uit, en de linker-bovenhoek gaat meer naar het grijze toe.

Zijn hier meer mensen die hier last van hebben, of weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? (exemplarische fout of normaal)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280

Nu ik de samsung 172 X toch zo graag wil heb ik toch nog een paar vragen.:)

Het valt me op dat de Samsung 172 X een kleiner inkijkhoek heeft dan de 172 T.

Samsung 172 X: Kijkhoek
Horizontaal 160 º
Verticaal 130 º

Samsung 172 T: Kijkhoek
Horizontaal 170 º
Verticaal 170 º

Meestal kijk ik vanuit mijn bed en wel liggend naar dvd films. Ik had eerder erg last bij de Compaq TFT7020, want als ik mijn hoofd op het kussen zette kon ik niks meer zien. De compaq had 150 graden horizontaal en 140 graden verticaal.
Bij de Samsung 171 P die zoals de 172 T: 170 graden inkijkhoek heeft voor zowel horizon als verticaal, had ik echter helemaal géén problemen mee.
Vanuit elke hoek kon ik alles heel duidelijk zien zonder enige vervaging.
Ik vind het uiterst belangrijk dat ik vanuit mijn bed een film zonder moeite kan bekijken.

Kan ik hier toch voor de Samsung 172 X gaan, of wordt het de 172 T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66524

Kan iemand mij iets vertellen over de pixel garantie van Iiyama? Ik heb begrepen dat er geen dvi kabels bijgeleverd worden, dus ik zal een DVI-D kabeltje moeten halen. Maakt het nog uit wat voor DVI-D kabeltje? Ik bedoel zit er kwaliteitsverschil tussen sommige merken of maakt dat geen zak uit.. Ik wil namelijk wel de best mogelijke kwaliteit op mijn schermpje krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 66524 op 02-10-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56
Anoniem: 68280 schreef op 02 October 2003 @ 21:10:

Horizontaal 160 º
Verticaal 130 º

Horizontaal 170 º
Verticaal 170 º

Meestal kijk ik vanuit mijn bed en wel liggend naar dvd films. Ik had eerder erg last bij de Compaq TFT7020, want als ik mijn hoofd op het kussen zette kon ik niks meer zien. De compaq had 150 graden horizontaal en 140 graden verticaal.
Bij de Samsung 171 P die zoals de 172 T: 170 graden inkijkhoek heeft voor zowel horizon als verticaal, had ik echter helemaal géén problemen mee.
Ik vind het uiterst belangrijk dat ik vanuit mijn bed een film zonder moeite kan bekijken.

je monitor draaien :? of is dat geen optie?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Anoniem: 68280 schreef op 02 October 2003 @ 21:10:

Horizontaal 160 º
Verticaal 130 º

Horizontaal 170 º
Verticaal 170 º

je kunt toch wel voor jezelf afwegen wat voor jou de beste monitor is. de 172x heeft een beter contrast + helderheid maar de kijkhoek is kleiner. Bij 172t is het precies andersom. Ga gewoon voor jezelf na wat JIJ belangrijk vind en maak dan je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Houston3 schreef op 02 October 2003 @ 16:42:
[...]
ja leuk, maar als jij geen dvi op je monitor kan ontdekken dan denk ik niet dat die hele lijst met specs wel klopt.....moet wel maar is er niet, daarom zei ik, misschien is het mogelijk dat je ( per ongeluk ? ) een voorganger of andere model heb gekregen.
Ik had dus inderdaad de E430 mee gekregen (op de bon stond wel de goede monitor), norrod had een verkeerde lading gekregen. Gisteravond omgeruild voor de E431S-S, dat was de goeie :) Helaas zit hier een bright pixel op, dus vanmiddag weer omruilen :'(

Gelukkig doet norrod daar niet moeilijk over _/-\o_

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93104

Ik zou mij een TFT-monitor willen aanschaffen. Na het lezen van het forum ben ik er wel achtergekomen dat de Iiyama E431S één van de beter 17" schermen, maar ik zou eerder een 15" willen kopen. Hier staat een Acer AL732 maar is van mijn broertje en ik vind het een beetje te groot voor mijn doeleinden.

Weet er iemand een goed 15" tft-scherm? Vooral voor gamen en internet.

Ik dacht aan de Iiyama E380S maar die heeft een response tijd van 23ms, is dit genoeg om te gamen? Heeft er iemand ervaringen met dit scherm?
Of LG L1515S / L1520P?

Of zijn er toch goede redenen om voor een 17" te gaan?

Misschien een beetje te veel vragen? :?
Maar het zou mij wel enorm kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hej, ik heb me niet verdiept in de TFT sector, maar een maat zijn Vader wil deze TFT gaan halen:
"Iiyama AS4316UTC 17" / TFT / TCO99" voor 760 euro. Vond ik wel veel, zijn er geen monitoren met een betere prijs/prestatie verhouding dan deze Iiyama TFT? Of heeft deze al heel goede specs? (zal zelf ook ff verder zoeken)

Hm, ik zie die TFT toch vaak hier komen, dus het is wel een populair ding? (niet dat het me daarom gaat, maar als veel mensen hem aanraden zal ie wel goed zijn)

[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 03-10-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Yokozuna schreef op 03 oktober 2003 @ 15:07:
Hej, ik heb me niet verdiept in de TFT sector, maar een maat zijn Vader wil deze TFT gaan halen:
"Iiyama AS4316UTC 17" / TFT / TCO99" voor 760 euro. Vond ik wel veel, zijn er geen monitoren met een betere prijs/prestatie verhouding dan deze Iiyama TFT? Of heeft deze al heel goede specs? (zal zelf ook ff verder zoeken)
Oud model en bizar duur.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Niet doen dus?

Is "Iiyama E431S" dit de nieuwere versie? Heb gehoord dat deze behoorlijk goed is, en veel goedkoper (460-500 euro ofzo), alleen ik kan met google maar weinig goede reviews vinden. Weet jij iets? Of andere aanraders?
Het valt het meest op als ik een witte achtergrond heb, dan ziet de rechter-onderhoek er wit uit, en de linker-bovenhoek gaat meer naar het grijze toe.
Weerkaatsing van wat licht op je TFT misschien?

[ Voor 124% gewijzigd door Yokozuna op 03-10-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[quote]Yokozuna schreef op 03 October 2003 @ 15:09:
Niet doen dus?

Is "Iiyama E431S" dit de nieuwere versie? Heb gehoord dat deze behoorlijk goed is, en veel goedkoper (460-500 euro ofzo), alleen ik kan met google maar weinig goede reviews vinden. Weet jij iets? Of andere aanraders?

Ik zou gewoon de E431 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Ik heb de TFT ontwikkelingen de laatste tijd niet zo erg bijgehouden, maar ik heb net een kleine test gedaan, ik heb me 17'' CTX CRT naast de Iiyama AX3818UTC http://www.iiyama.nl/1024x768/files/AX3818UTC.pdf van me vader, dit omdat ik ook overweeg een TFT te gaan kopen.
Ik heb een aantal spellen gespeeld en wat filmpjes gekeken, er was wel lichte ghosting zichbaar op de TFT, maar hier had ik niet echt veel last van en dat is ook niet zo vreemd met 35ms, het zag er verder prima uit.
Het beeld van de TFT was wel een stuk rustiger, en de extra ruimte is ook wel mooi meegenomen, het enige wat mij erg irriteerde was dat de donkere kleuren er niet mooi uitkwamen, net alsof er een grijze waas over het beeld zit, ik weet dat dit een bekend probleem is van TFT schermen maar ik vond het erg irritant, op me CRT zag Half Life uplink er een stuk beter uit door de vele donkere ruimtes, op de TFT verdween eigenlijk gewoon de sweer van het spel door de grijze waas (spelen met contrast en helderheid had geen effect).
In Battlefield 1942 - battle of midway had de TFT hier geen last van, hier zag de TFT er weer mooier uit als me CRT.
en met UT weer hetzelfde verhaal als met Half Life.

Nu is deze TFT alweer wat ouder, ik vroeg me af is het probleem met donkere kleuren al opgelost met de nieuwere TFT's?
Ik wil dit namelijk in geen geval hebben als ik ook een TFT neem, ik weet zeker dat ik me hieraan ga irriteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 42323 op 03-10-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
[quote]_Richie_ schreef op 03 oktober 2003 @ 15:49:
Yokozuna schreef op 03 October 2003 @ 15:09:
Niet doen dus?

Is "Iiyama E431S" dit de nieuwere versie? Heb gehoord dat deze behoorlijk goed is, en veel goedkoper (460-500 euro ofzo), alleen ik kan met google maar weinig goede reviews vinden.
Ik zou gewoon de E431 pakken.
Heeft die eh... zo'n navloeitijd van 16ms?
FT 15" - AX3817UTBK Zwart 409,90
TFT 15" - AX3835UT 549,90
TFT 17" - AS4316UTC 774,90
TFT 17" - AS4332UT 664,90
TFT 18" - AS4611UT 639,90
Die TFT 17" - AS4316UTC 774,90 is wel het duurst en wordt nog steeds verkocht bij Gistron, toch raar dat dat een oude is?

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 03-10-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

[quote]Yokozuna schreef op 03 October 2003 @ 16:48:
_Richie_ schreef op 03 oktober 2003 @ 15:49:

[...]

Heeft die eh... zo'n navloeitijd van 16ms?

[...]

Die TFT 17" - AS4316UTC 774,90 is wel het duurst en wordt nog steeds verkocht bij Gistron, toch raar dat dat een oude is?
misschien moet je dit topic en vorige topic eens goed doorlezen staat echt alles wat je wil weten over de e431s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ok zal het doen, sorry voor het storen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 03-10-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80766

ah ha zo een grooot schermpje lijkt mij nog leuker met alles erop aansluiten DVD, PC, TV,
dan kun je wel dag zeggen tegen die beeldbuis (meerdere beeldbuisen) die in huis staan

http://www.avvideo.com/2002/12_dec/news/philips51lcd.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
52 inch, jezus, 1.30 meter. Stel je voor dat dat ook nog eens in 4:3 verhouding was (wat niet zo is), zoiets MOET je wel aan de wand hangen :)

Hoeveel zou zo'n scherm kosten, 20.000 euro?
LG.Philips LCD
Dat zijn toch die succesvolle panels in de Iiyama 431s TFT's? Ik heb trouwens al gezocht bij Databyte Steenbergen en de Iiyama 431s-s wordt daar verkocht voor 475 euro, goedkoopste wat ik kon vinden is 446 euro. 475 lijkt me dus wel fatsoenlijk voor een non-postorder bedrijf.

Hehe, vroeger had je voor 1000 piek de beste Iiyama 17" CRT monitor, nu al in TFT vorm :) Denk dat ik deze aanraad aan m'n maat, en wij aan z'n vader :) Vanavond rijden we er langs, kunnen we meteen kijken.

[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 03-10-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:01

epo

vanmiddag de e431s-b gekocht, heerlijk schermpje. DVI kabel erbij gekocht, alleen dit was een dvi-i kabel en dat past dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:08
de Samsung 172X is intussen flink goedkoper geworden, stond hij een paar weken geleden nog op 620 euro, nu is het 570. Verwachten jullie dat de prijs nog verder zal dalen, of zal hij toch weer stijgen doordat er een tekort komt aan tft-panelen?
Ik heb vanmiddag nog gebeld, er staat nog geen leverdatum bij de hoofdleverancier in Nederland, waar ik de naam even van ben vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Weet iemand of de mediamarkt dvi-d kabels verkoopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

BoKToR schreef op 03 October 2003 @ 23:02:
de Samsung 172X is intussen flink goedkoper geworden, stond hij een paar weken geleden nog op 620 euro, nu is het 570. Verwachten jullie dat de prijs nog verder zal dalen, of zal hij toch weer stijgen doordat er een tekort komt aan tft-panelen?
Ik heb vanmiddag nog gebeld, er staat nog geen leverdatum bij de hoofdleverancier in Nederland, waar ik de naam even van ben vergeten.
Bij Ingrammicro staat dat hij nu weer vanaf 16 october leverbaar zou moeten zijn. Dit is overigens al een aantal maal gewijzigd, dus veel vertrouwen moet je niet hebben in die levertermijn.
De prijs zou wel ongeveer kunnen kloppen.
epo schreef op 03 October 2003 @ 22:41:
vanmiddag de e431s-b gekocht, heerlijk schermpje. DVI kabel erbij gekocht, alleen dit was een dvi-i kabel en dat past dus niet :(
Enne Edwin, tevreden met je monitor ?
Ik heb nu ook de zwarte uitvoering. Heb nog steeds geen kwalitatief (qwa beeld/panel dan) betere 17" monitor gezien tot nu toe.

Of MediaMarkt DVI kabels verkoopt, lijkt me eigenlijk van wel. Zal alleen duur zijn daar.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94066

;) heb een prolite E431S sinds twee dagen in bezit, wat een kanjer van een scherm. Totaal geen ghoasting en pixel perfect. In vergelijking met m'n oude
17 inch een genot om naar te kijken. Ik vind het echt een aanrader!!! :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Schermpje is erg fijn ! had eigenlijk liever nog ietjes groter gehad maar die schermen zijn nog niet echt geschikt voor gamen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ik wel een tikje ghosting heb, met bf1942 bv, als ik zeer snelle bewegingen maak wordt het beeld wat wazig, kan aan mij liggen hoor, maar kan me het niet herinneren van me crt iiyama scherm en hopelijk is dit weg met een dvi-d kabel want nu is ie nog analoog aangesloten.

edit : nope geen ghosting kwam door die aa instellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door epo op 04-10-2003 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

Dromer schreef op 02 oktober 2003 @ 02:08:
Ik heb even een review geschreven over een neovo 19" tft.
http://www.computerdummies.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1497

Ik ben er redelijk tevreden over maar ik ben geen die hard gamer.
Bedankt voor je bijdrage. Ik had hier al iets over dit scherm gevonden en het stond vrij hoog op mijn verlanglijstje. Maar de gammele constructie, de (kleine) technische akefietjes en het ghosten tijdens DVD weergave brengen me aan het twijfelen. Het lijkt erop dat zowat alle 19" TFT schermen een technologische achterstand hebben tov hun 17" broertjes.
Ook hoog op mijn lijstje staat de 19" Belinea 101920. Iemand die hierover iets kan posten? Afbeeldingslocatie: http://www.maxdata.de/Produktbilder/100/1017_101920_111902_150x150.gif
De 17" uitvoering 101751 (met speakertjes) heb ik al mogen aanschouwen en die oogt prachtig. Een beetje iMac alike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb 'm via dvi aangesloten werkelijk geen problemen met bijv. ureal ll the awekening
tis een genot om naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94066 schreef op 04 oktober 2003 @ 01:16:
;) heb een prolite E431S sinds twee dagen in bezit, wat een kanjer van een scherm. Totaal geen ghoasting en pixel perfect. In vergelijking met m'n oude
17 inch een genot om naar te kijken. Ik vind het echt een aanrader!!! :9 :9
Hoe zijn de donkere kleuren van het scherm als je in een donkere kamer naar het scherm kijkt?
Ik wil mischien ook de E431S gaan kopen maar ik ben bang dat de donkere kleuren een grijze waas krijgen als het scherm in een donkere omgeving staat, net als ik altijd zie bij me vaders TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Nou, nog een kleine review van de Hansol 19" TFT H950.

De monitor is identiek aan de Belinea 101920.
Hij heeft smalle randen, pivot is zilver van kleur en heeft een PVA panel van SAMSUNG.
De lichtopbrengst mag genoeg zijn, maar wederom te weinig voor de opgegeven waarden. (Dit vind ik tot nu toe nog van alle door mij geteste 19" TFT monitoren.)
Kijkhoek is uiteraard goed, zoals bij alle PVA/MVA panelen het geval is. De kleuren waren deze keer ook redelijk okay.
Wel een negatief punt is dat het omringende plastic te hard op de zijkanten van het panel drukt waardoor je donkerdere vlekken te zien krijgt. Dit duid voor mij op een wat mindere afwerking.
De 25ms zoals bij iedere 19" het geval is blijkt uiteraard weer voor flinke ghosting te zorgen en ook zijn de grijstinten bij deze monitor ietsje te donker.
Dit is dan ook wederom een goede office monitor en geen gaming monitor.
De prijs is dan van de andere zijde weer erg goed, namelijk 579,- euro incl. btw.
Wederom gamers, geen monitor om lekker te games of dvd'tjes te bekijken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Anoniem: 42323 schreef op 04 October 2003 @ 01:51:
[...]

Hoe zijn de donkere kleuren van het scherm als je in een donkere kamer naar het scherm kijkt?
Ik wil mischien ook de E431S gaan kopen maar ik ben bang dat de donkere kleuren een grijze waas krijgen als het scherm in een donkere omgeving staat, net als ik altijd zie bij me vaders TFT.
Euhm, nee. Daar heeft deze monitor zeker geen last van.
Als het echt donker is zul je zeker de contrast en brightness terug moeten regelen omdat het gewoon echt scherp fel is. De kleuren blijven echt constant goed.
Deze monitor is juist heel erg goed in het weergeven van donkere tinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klinkt goed, denk toch dat ik er ook 1 ga bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad heb ik ook totaal geen last van, speel regelmatig met weinig licht geeft een heel rustig beeld maar blijft wel mooi zwart. zie wel bij een zwart beeld aan de boven en onder kant het back-light een klein beetje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
Op de site van iiyama zie ik dat de 431S geen automatische uitvergroting of digitale interpolatie heeft, betekent dit dat als je als je speelt met een resolutie van 1024X768 dat je dan een grote zwarte rand om het beeld krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 11:43

Spockz

Live and Let Live

Ik heb een monitortje van Compaq 15", eerst zat ik vast aan een 15" CRT monitor maar daar zijn we vanaf gestapt toen we gingen verhuizen. Model: FP745A. Ik ben er erg tevreden over geen ghosting en geenenkele dode pixel.

Edit: Helaas geen DVI maar hij is dan ook al bijna 2 jaar oud.

[ Voor 16% gewijzigd door Spockz op 04-10-2003 10:12 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43429

Het beeld op mijn trouwe CRT begint na een tijdje te trillen en ik vrees dat het binnenkort wel eens afgelopen zou kunnen zijn. Nu overweeg ik een iiyama 431S aan te schaffen na alle positieve verhalen hier.

Nu heb ik een vraag aan mensen met een iiyama 431S (of andere LCD's) die bv Counter Strike, Day of Defeat en Raven Shield spelen. Als je in een donkere omgeving (in het spel zelf dus!) loopt kan ik op m'n CRT nog steeds vaag de omgeving (en tegenstanders) waarnemen (met contrast maximaal).
Hoe zit dit op deze LCD? Is dit vergelijkbaar of wordt het een grijze waas waarin je niets meer ziet?

Dit zou wel ENORM afbreuk doen aan de speelbaarheid van deze spelen en is voor mij esentieel om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
hmmmm, ik heb zojuist toch de 431s gekocht.
Zag er beter uit qua beeld dan de lg 1710b

Maar nu heb ik een probleem: één constant groene pixel en één constant blauwe pixel :(
Moet ik um zo maar weer terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Ik zit hier momenteel met een Samsung 172V voor m'n neus. Was oorspronkelijk gegaan om de LG 1710B te kopen, maar die was niet meer op stock. Daarom heb'k de Samsung maar gekocht. (Ik kan hem nog steeds terugbrengen binnen de 7 dagen, en de LG kopen natuurlijk)

Het scherm zat mooi verpakt in piepschuim. Maar eenmaal uit de verpakking merkte ik dat er een blauwe sub-pixel kaput was, en dat de knop 'Auto / Exit' het niet doet. Waardoor ik in het OSD-menu NIETS kan veranderen. (Instellingen worden nl. niet gesaved) --> Dit scherm gaat dus onherroepelijk weer.

Voor de rest: de 2D kwaliteit is gewoon goed! (Heb geen vergelijkingsmateriaal, want't is m'n eerste LCD) Alleen lichte schaduwen rond zwarte tekst op een witte achtergrond, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door de analoge aansluiting (kan ook niet anders, er zit geen DVI op)

Er is idd merkelijk ghosting te ontdekken (wat ook te bedenken was met een response-time van 25ms). Bij DVD/Divx kijken valt dit nog goed mee, games weet'k niet direct (ben niet fervente gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
dikkiedik schreef op 04 October 2003 @ 11:31:
hmmmm, ik heb zojuist toch de 431s gekocht.
Zag er beter uit qua beeld dan de lg 1710b

Maar nu heb ik een probleem: één constant groene pixel en één constant blauwe pixel :(
Moet ik um zo maar weer terug brengen.
Inmiddels teruggebracht en ondanks tegenstribbelen van mycom verkoper de andere even werkend gezien.

Geen dode (sub)pixels. Alles werkt naar behoren.
Nu ff drivers installen en DVD-/+RW werkend krijgen en dan zal ik mijn algehele bevindingen inc spelletjes enzo posten. Foto's zijn ook mogelijk, maar daar moet wel behoefte voor zijn dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Oke, ik heb een vraagje voor de E431S eigenaren.

Hebben jullie drivers voor de monitor geinstalleerd?
Ik heb de drivers van de iiyama site gehaald, maar winxp zegt dat de beste drivers al zijn geinstalleerd. Maarja, dat zijn de drivers voor een plug&play scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

ja idd ik had hetzelfde, maar het is niet nodig aangezien met plug en play alle informatie van de tft ophaalt.

[ Voor 11% gewijzigd door epo op 04-10-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anakin239 schreef op 04 October 2003 @ 09:50:
Op de site van iiyama zie ik dat de 431S geen automatische uitvergroting of digitale interpolatie heeft, betekent dit dat als je als je speelt met een resolutie van 1024X768 dat je dan een grote zwarte rand om het beeld krijgt?
Volgens mij is die site van iiyama niet bijgewerkt, als je in 1024x768 of een andere resolutie speelt die lager is dan de native vult ie het beeld helemaal, ook zit er gewoon een osd op in tegenstelling tot wat iiyama zegt op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
epo schreef op 04 October 2003 @ 13:42:
ja idd ik had hetzelfde, maar het is niet nodig aangezien met plug en play alle informatie van de tft ophaalt.
domdomdom, op de bijgeleverde cd staan de geschikte drivers :D

Dan 2 andere vraagjes:
1 - Is de maximale refreshrate 75hz op 1280x1024@32bits
2 - klopt het dat bij het scrollen op www.fok.nl de dunne lijntjes aan de rechterkant flikkeren?

Had op mijn oude tft dit ook, maar dacht dat het met deze wel over zou zijn

[ Voor 34% gewijzigd door Dikkie op 04-10-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

dikkiedik schreef op 04 October 2003 @ 15:08:
[...]

Dan 2 andere vraagjes:
2 - klopt het dat bij het scrollen op www.fok.nl de dunne lijntjes aan de rechterkant flikkeren?

1. ja
2. ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

het valt me net op dat mn monitor aan de bovenkant een beetje is opgezet aan de zijkanten, lijkt wel alsof er een bobbel zit ofzo :S heeft iemand anders dit ook, gaat dus om de e431s-b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
ja, bovenkant trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-03 21:36
nieuwe Sony SDM-HX73 is die al tekoop in nederland?

Afbeeldingslocatie: http://news.sel.sony.com/digitalimages/images/2003/98/51/149851.jpg

Afbeeldingslocatie: http://news.sel.sony.com/digitalimages/images/2003/98/39/149839.jpg

http://www.displaysbysony.com/display/demo_hx.jsp

Smooth ErgoStand" Control System: Height control, swivel base and tilt combine to achieve custom viewing positions.

Auto-sensing ErgoBright" Technology: Brightness automatically adapts to your workspace environment and saves energy.

Super-Thin Bezel Design: Desktop savings; wall and arm mountable or stackable.

Integrated Stereo Speakers And Headphone Jack: See and hear multimedia presentations and more.

Multi-inputDigital And Analog: Supports simultaneous connections; digital technology protects your investment.

Premium Image Quality: Auto ImageSet" technology and sharpness control optimize picture performance.

• Model / Color: SDM-HSX73/B [Black]

• Panel Type: TFT Active Matrix

• Pixel Pitch: 0.264 mm

• Viewable Image Size: 17.0"

• Stereo Speakers: Yes with Headphone Jack

• Tilt Adjust: -5° to +20°

• Horizontal Scan (kHz): 28k - 80 kHz

• Vertical Refresh (Hz): 48 - 75 Hz

• Native Resolution: 1280 x 1024

• Brightness & Contrast (max): 400 cd/m2; 500:1

• Viewing Angle (Horz./Vert.): 140° / 160°

• Response Time (Rise/Fall): 16ms

• Color Temperature Control: 9300K, 6500K + USER

• Plug & Play: DDC-2B

• Power Consumption: 45W (max)

• Power Standby: 1W

• Internal Power Supply: Yes

• Input Connector(s): Digital (DVI-D)
Analog (HD15) x2

• Dimensions (W X H X D): 16.4" x 16.5" x 9.3"

• Weight (Display): 14.3 lbs

• Accessories:
AC Power Cord
Cables: DVI-D, HD15, Audio
Limited Warranty Card
CD-ROM for PC/MAC: User's Manual, Utility Files, Display Adjustment Tool
Quick Setup Guide

• Limited Warranty: 3 years (Parts, Labor, Backlight)
bron: http://www.sonystyle.com/

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Ik heb het even uitgezocht, helaas is dit ook weer een nieuwe serie (HX) en die is (nog) niet leverbaar in NL
Wel is de HS-73X leverbaar, heeft ook zeer goede specs maar persoonlijk vind ik het een lelijk scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

dikkiedik schreef op 04 October 2003 @ 15:08:
[...]

Dan 2 andere vraagjes:

erm wat is precies dom dan ?? plug en play is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
dom van mij dat ik niet eerst op de cd gekeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Je hebt helemaal geen drivers nodig.
Een TFT heeft altijd een vaste Refresh-Frequentie van 60Hz.
Zowieso kun je deze niet wijzigen als de monitor aangesloten is via DVI. Daarnaast wordt het beeld er niet beter/mooier/sneller van.

De iets bollende opgezette rand boven op de monitor (431S-S/B) is normaal. Dit hebben ze dus allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Is de iiyama h340 een goed scherm ?

Specs op zich goed tog .. :
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 170
Reactietijd Op / Neer 25msec
Type TFT MVA
Helderheid (cd/m2) 250
Contrast verhouding 500:1
Aantal kleuren Appr. 16,7 million

Contrast is heel belangrijk, wil niet dat de sweer in bv splinter cell wordt verpest omdat het te donker is ..
En MVA , is dat een beetje goed ?

Ik wil dit scherm, omdat je hem mooi aan een monitor-arm kan plaatsen en dus veel vrijheid hebt, en het er gewoon koel uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Bartjuh schreef op 04 oktober 2003 @ 22:51:
Is de iiyama h340 een goed scherm ?

Specs op zich goed tog .. :
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 170
Reactietijd Op / Neer 25msec
Type TFT MVA
Helderheid (cd/m2) 250
Contrast verhouding 500:1
Aantal kleuren Appr. 16,7 million

Contrast is heel belangrijk, wil niet dat de sweer in bv splinter cell wordt verpest omdat het te donker is ..
En MVA , is dat een beetje goed ?

Ik wil dit scherm, omdat je hem mooi aan een monitor-arm kan plaatsen en dus veel vrijheid hebt, en het er gewoon koel uit ziet.
Het is de H430 overigens, maar deze zou ik dus niet nemen als ik jouw was.
Ga gewoon voor de E431S-S(B) als je een, op moderne techniek berustende monitor wilt hebben.
Ook deze heeft gewoon de 4 gaten achterop om de monitor aan de muur of een arm te bevestigen.
MVA/PVA is een techniek die er al een jaar of 2 is en nog steeds niet door/verder ontwikkeld is. Vrijwel iedere 19" TFT monitor berust op dit principe en is daardoor minder geschikt voor games/films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Rick2001 schreef op 05 October 2003 @ 01:34:
[...]Het is de H430 overigens, maar deze zou ik dus niet nemen als ik jouw was.
Ga gewoon voor de E431S-S(B) als je een, op moderne techniek berustende monitor wilt hebben.
Ook deze heeft gewoon de 4 gaten achterop om de monitor aan de muur of een arm te bevestigen.
MVA/PVA is een techniek die er al een jaar of 2 is en nog steeds niet door/verder ontwikkeld is. Vrijwel iedere 19" TFT monitor berust op dit principe en is daardoor minder geschikt voor games/films.
Is het echter wel zo dat de kleurechtheid van die MVA/PVA-19"TFT's beter is dan die van de modernere 17" schermen?

Daar tegenover natuurlijk weer de snellere responstijden van de moderne 17"....

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Heb dit topic al een tijd niet meer gevolgd maar na het lezen van deze thread blijkt dus dat het nog steeds niet goed kan, snelle FPS games spelen op TFT's van minimaal 19" of groter. Das mooi poep, kom ik over enkele maanden maar weer eens buurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83076

Een TFT haalt het niet bij een goede CRT .... ik heb ze allebei ( EIZO ) het enige voordeel van een TFT is de scherpte maar er hangen teveel nadelen aan zoals >> dode pixels ( zeer irritant ) traag met gamen maar ook in windows zelf, ook heb je een snel systeem het voelt aan of je scherm het niet kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 83076 schreef op 05 October 2003 @ 02:15:
Een TFT haalt het niet bij een goede CRT .... ik heb ze allebei ( EIZO ) het enige voordeel van een TFT is de scherpte maar er hangen teveel nadelen aan zoals >> dode pixels ( zeer irritant ) traag met gamen maar ook in windows zelf, ook heb je een snel systeem het voelt aan of je scherm het niet kan verwerken.
EIZO maakt topschermen, maar op TFT gebied zijn ze niet bepaald leading. Ze zijn met name qua kleurzuiverheid erg OK, maar ze zijn niet gericht op de gaming markt. De snelheid van andere schermen is vaak stukken beter. Jouw conclusie m.b.t. TFT schermen is dus gewoon niet waar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83076

Exirion schreef op 05 October 2003 @ 02:28:
[...]

EIZO maakt topschermen, maar op TFT gebied zijn ze niet bepaald leading. Ze zijn met name qua kleurzuiverheid erg OK, maar ze zijn niet gericht op de gaming markt. De snelheid van andere schermen is vaak stukken beter. Jouw conclusie m.b.t. TFT schermen is dus gewoon niet waar.
Ik heb achter meerdere TFT schermen gewerkt.... je kan hoog of laag springen een CRT is voorlopig is een stuk sneller dan een TFT welk merk dan ook ( ik heb het dan wel over goede CRT schermen.
Ik heb de topics wel gelezen en wat me opvalt dat mensen hier oude CRT's gaan vergelijken met nieuwe TFT's ..... ja dan is een TFT al snel mooier en beter.
Op dit moment geef ik liever de voorkeur aan een goede CRT dan een TFT de laatste is nog ver van perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83076 schreef op 05 October 2003 @ 02:15:
Wel grappig dat nu er eindelijk schermen uitkomen die geen problemen meer hebben met snelheid en gamen , fabrikanten dode pixel garantie geven , winkels meestal niet moeilijk meer doen over ruilen bij eventueel dode pixels en gamers nu ook massaal overstappen naar TFT jij deze conclusie trekt .
Je moet iets verder kijken dan die Eizo TFT of deze topic ff helemaal doorlezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Houston3 schreef op 04 oktober 2003 @ 16:50:
het valt me net op dat mn monitor aan de bovenkant een beetje is opgezet aan de zijkanten, lijkt wel alsof er een bobbel zit ofzo :S heeft iemand anders dit ook, gaat dus om de e431s-b
Bij mij was het zelfs zo erg dat je de backlight aan de onderkant van de bolling erdoorheen zag.. Erg vreemd, maar ik kon het gewoon terugklikken. (flink duwen gewoon tot je klik hoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

ja bij mij valt het wel mee dus ik ga geen risico nemen door er wat aan te prutsen, heb er geen last van viel me alleen op :] oh en later deze middag heb ik misschien wat pics :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83076 schreef op 05 oktober 2003 @ 03:41:
[...]

Ik heb achter meerdere TFT schermen gewerkt.... je kan hoog of laag springen een CRT is voorlopig is een stuk sneller dan een TFT welk merk dan ook ( ik heb het dan wel over goede CRT schermen.
Ik heb de topics wel gelezen en wat me opvalt dat mensen hier oude CRT's gaan vergelijken met nieuwe TFT's ..... ja dan is een TFT al snel mooier en beter.
Op dit moment geef ik liever de voorkeur aan een goede CRT dan een TFT de laatste is nog ver van perfect.
Wat is er mis met een oude CRT vergelijken met een nieuwe TFT? Als je iets nieuws koopt wil je er toch op vooruit gaan? Ik heb nu een iiyama vision master pro 450 (19") en ik draai altijd 1280. Aangezien ik mijn scherm niet scherp genoeg vind wil ik een TFT. De e431ss is voor mij vooruit gang... en een goede CRT kost net zoveel als deze TFT. Aangezien ik nog welles naar lans ga, lijkt me een TFT heel wat gemakkelijker sjouwen als een crt... daar komt nog bij dat ik het mooier als design vind ook...

Wat ik wil aangeven is dat de keuze zeer persoonlijk is.. En ja... als ik mijn monitor nooit meer optil, had ik ook het beste, grootste en duurste CRT model gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 21:03

timovd

Voorsprong door techniek

Afgelopen week heb ik een Neovo F-419 aangeschaft. Het is een heel mooi helder beeld. biede kabels werden meegeleverd, waarvan ik alleen de digitale gebruik. De dunne randen zorgen voor een prima look! Achterkant is netjes afgewekt.
Minpuntje is dat ik 4 bright dots(dode pixels) heb. Deze zitten iets aan de rechterkant van het midden. Ik heb dus contact opgenomen met Neovo (morse@agneovo.nl) Maar ik krijg nog steeds geen reactie.
Als t om de service ging, had ik niet voor Neovo gekozen. Is t misschien handiger om een mail te sturen naar de duitse AGNeovo?

Hoe kom ik in contact met Neovo??

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63186

En wie koopt hier een TFT voor het stroomverbruik ?

Oude 17" CRT van mij was 310 Watt
Nieuwe 15" TFT is nu 35 Watt :p

Wel een verbetering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63186 schreef op 05 October 2003 @ 11:48:

Wel een verbetering ;)
310 watt?? gebruik je hem als straalkachel?? Hoever zit je van dat ding af?? 12 meter?

godsamme zeg ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63186

Was een oude Packard Bell ding haah en mijn hele bureau was vol.
Heb nu dus een IIYAMA ProLite E380S en ben hier zeer tevreden over.

Lekker rustig programmeren alleen die boxen die zijn wel gaar ;-)
Maarja heb nu een betere set onder mijn bureau staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81573

hercules is er tog ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 21:37
als ik dit zo allemaal lees, word de Iiyama E431S-S sterk aangeraden...
maar omdat de prijs bijna gelijk is aan de ADI Microscan A715, zit ik nog te twijfelen welke ik zal doen...

ADI heeft goeie garantie, weet niet hoe dat met Iiyama zit... En voor de rest zie ik niet veel verschil met deze 2 behalve het uiterlijk... iemand idee?

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280

Heeft de Samsung 172 X ook een MVA/PVA panel?
Is de Samsung 172X beter of de Iiyama E431S-S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56
Anoniem: 68280 schreef op 05 October 2003 @ 12:15:
Is de Samsung 172X beter of de Iiyama E431S-S?
dat weet niemand aangezien we voorlopig nog ff moeten wachten op de 172X

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 83076 schreef op 05 October 2003 @ 03:41:
Wat die 'oude CRT' betreft: de ontwikkelingen op CRT gebied zijn al heel lang niet meer zo schokkend dus wat je zegt is onzin. Ik had hiervoor een Iiyama 17" Pro scherm met Diamondtron beeldbuis, uit 1997. Sinds die tijd is er weinig noemenswaardig verbeterd, in tegenstelling tot wat fabrikanten graag willen doen geloven. De beeldbuizen zijn alleen maar iets vlakker geworden (hoewel die van mij al praktisch vlak was). En we hadden het hier vooral over de snelheid. Snelheid is bij CRT's al zeker 10 jaar geen issue meer. De nagloeitijden van CRT fosforlagen zijn al zo lang nihil, dus in dat opzicht maakt het niks uit of je vergelijkt met een ouder of splinternieuw scherm.

TFT is nog niet perfect en dat heeft vooral met de kijkhoek en de kleurzuiverheid te maken. Maar ga eens kijken naar de (praktische) nadelen van een CRT. Ook ik heb met veel CRT's en meerdere TFT's gewerkt, en voor mij wegen de voordelen absoluut op tegen de nadelen. Zeker in het afgelopen jaar is er veel verbeterd in TFT-land. En zeker als je kijkt naar de zee van ruimte op je bureau wil ik van m'n leven niet meer terug naar CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

Anoniem: 83076 schreef op 05 October 2003 @ 03:41:
[...]

hier ben ik het echt niet mee eens, dat ligt helemaal persoonlijk,
ik heb met verschillende crt's gewerkt ook oud en nieuw maar de kleurenkwaliteit kan ten eerst niet tippen aan een tft
ten tweede de snelheid is in mijn ogen met mn huidige tft ook niet verschillend ofzo, ik kon op mn crt gamen en op mn tft net zo goed, en daarbuiten is een tft een stuk aantrekkelijker dan zon enorme bak op je bureau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 63186 schreef op 05 October 2003 @ 11:48:

Wel een verbetering ;)
310 watt :X

Das wel heel veel, weet je het wel zeker ?

Eerder 70~90 watt voor een 17" crt en 90~110 watt voor een 19" crt ...
Houston3 schreef op 05 oktober 2003 @ 13:31:
[...]

hier ben ik het echt niet mee eens, dat ligt helemaal persoonlijk,
ik heb met verschillende crt's gewerkt ook oud en nieuw maar de kleurenkwaliteit kan ten eerst niet tippen aan een tft
ten tweede de snelheid is in mijn ogen met mn huidige tft ook niet verschillend ofzo, ik kon op mn crt gamen en op mn tft net zo goed, en daarbuiten is een tft een stuk aantrekkelijker dan zon enorme bak op je bureau
Een crt kan kwa kleuren niet tippen aan een tft .. :X

Algemeen bekent dat een crt beter/meer kleuren weergeeft dan een lcd , en dan vooraal de grijstinten.

[ Voor 49% gewijzigd door Bartjuh op 05-10-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 21:37
niemand weet antwoord op me vraag hierboven??

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Exirion schreef op 05 October 2003 @ 13:13:
[...]

Wat die 'oude CRT' betreft: de ontwikkelingen op CRT gebied zijn al heel lang niet meer zo schokkend dus wat je zegt is onzin. Ik had hiervoor een Iiyama 17" Pro scherm met Diamondtron beeldbuis, uit 1997. Sinds die tijd is er weinig noemenswaardig verbeterd, in tegenstelling tot wat fabrikanten graag willen doen geloven. De beeldbuizen zijn alleen maar iets vlakker geworden (hoewel die van mij al praktisch vlak was). En we hadden het hier vooral over de snelheid. Snelheid is bij CRT's al zeker 10 jaar geen issue meer. De nagloeitijden van CRT fosforlagen zijn al zo lang nihil, dus in dat opzicht maakt het niks uit of je vergelijkt met een ouder of splinternieuw scherm.

TFT is nog niet perfect en dat heeft vooral met de kijkhoek en de kleurzuiverheid te maken. Maar ga eens kijken naar de (praktische) nadelen van een CRT. Ook ik heb met veel CRT's en meerdere TFT's gewerkt, en voor mij wegen de voordelen absoluut op tegen de nadelen. Zeker in het afgelopen jaar is er veel verbeterd in TFT-land. En zeker als je kijkt naar de zee van ruimte op je bureau wil ik van m'n leven niet meer terug naar CRT.
Hier ben ik het mee eens.
Verder geloof ik er niks van dat monitorfabrikanten nog geld gaan investeren (de afgelopen jaren geinvesteerd hebben) voor verbeteringen in CRT omdat TFT de
toekomst is. Het zou geldverspilling zijn.

CRT zal de komende jaren steeds meer een nichemarket worden waar een enkele fabrikant zich op zal richten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
niemand weet antwoord op me vraag hierboven??
Volgens mij is ADI bijna failliet? Hoorde wat over ontslagen, de A715 is bijna nergens leverbaar en op email reageren ze ook niet. Dan blijft de IIyama een soort over.....

Maar qua garantie weet ik het niet.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.