TFT-Gamen - The 7th Episode

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.859 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:20

WiXX

Kijk uit malloot een...

The_Sukkel schreef op 28 September 2003 @ 21:42:
[...]

Waarom doe je het dan in bold??? :?

Leest ontzettend klote... is dat ook jouw bedoeling?

En ligt het aan mij of mis ik tussen al die dikgedrukte zooi specs iets heel simpels als het merk? Zoals al zo vaak in dit topic gemeld gaat het niet om de specs als wel om de indruk die jij zelf of andere Tweakers (met veel TFT ervaring) van dat ding hebben... Dan moet je dus wel weten wat het ding dan is...
Daarom heb ik er ook een tekst boven staan, en daarin staat mijn beste vriend dat het een Dell beeldscherm is. Dat is ook het merk anders was het wel anders vermeld.

BTW: ik vind bold fijner lezen maarja ik zet hem wel in quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 9704 schreef op 28 September 2003 @ 20:44:
Wat heeft overdreven veel kleur of licht te maken met een betere monitor zijn :?
Wie heeft het over overdreven? Ik niet in ieder geval. Ga maar eens een aantal schermen naast elkaar zetten (en probeer ook zeker even een notebook die naast een goed TFT scherm staat) en je ziet wat men bedoelt.
het gaat er juist om dat kleur en helderheid aan de behoefte voldoet, ik bedoel je zet je televisie toch ook niet vol helder en vol kleur?
Volgens mij wil jij het gewoon niet snappen. Wie heeft het over overdreven doen en kleuren en helderheid voluit zetten? Het is gewoon een impressie van een beeld. Het beeld wordt er inderdaad niet altijd beter op als je de kleuren feller moet instellen, dus een scherm moet gewoon een goeie algemene indruk hebben.

Er zijn genoeg TFT schermen, en zeker bij oudere types, waarbij het beeld wat vaal en grauw is. En dan kun je aan 'de knoppen' draaien wat je wil, maar er is geen lekker beeld uit te krijgen. Dat is nou precies waar we het hier over hebben. Als ik de Hitach bijvoorbeeld naast een Iiyama 4314 zet (dat waren ruim een half jaar geleden concurrenten van elkaar) dan zie je duidelijk dat er qua contrast en kleuren wat meer leven in zit.

Dat heeft maar weinig met instellingen te maken, maar gewoon met panel eigenschappen. Net als dat de ene TV een mooier beeld dan de ander geeft, ongeacht de instellingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9704

Exirion schreef op 28 September 2003 @ 22:31:
[...]

Wie heeft het over overdreven? Ik niet in ieder geval. Ga maar eens een aantal schermen naast elkaar zetten (en probeer ook zeker even een notebook die naast een goed TFT scherm staat) en je ziet wat men bedoelt.

[...]

Volgens mij wil jij het gewoon niet snappen. Wie heeft het over overdreven doen en kleuren en helderheid voluit zetten? Het is gewoon een impressie van een beeld. Het beeld wordt er inderdaad niet altijd beter op als je de kleuren feller moet instellen, dus een scherm moet gewoon een goeie algemene indruk hebben.

Er zijn genoeg TFT schermen, en zeker bij oudere types, waarbij het beeld wat vaal en grauw is. En dan kun je aan 'de knoppen' draaien wat je wil, maar er is geen lekker beeld uit te krijgen. Dat is nou precies waar we het hier over hebben. Als ik de Hitach bijvoorbeeld naast een Iiyama 4314 zet (dat waren ruim een half jaar geleden concurrenten van elkaar) dan zie je duidelijk dat er qua contrast en kleuren wat meer leven in zit.

Dat heeft maar weinig met instellingen te maken, maar gewoon met panel eigenschappen. Net als dat de ene TV een mooier beeld dan de ander geeft, ongeacht de instellingen.
Lastig onderwerp.... je kan er veel kanten mee op, maar wat je zegt heb je wel gelijk in, ik ging meer van twee identiek presterende monitoren uit, maar de een heeft gewoon een wat extremere kleur en helderheid afstel mogelijkheid dan de ander,en dat ze bijvoorbeeld allebij met de helder en kleur schuif op 5, verschil vertonen qua helderheid en kleur.
maar de factoren die jij aankaart(vaal en grauw)alhoewel ik niet zeker weet of die ook op de hercules van toepassing zijn, zijn natuurlijk ook niet te verwaarlozen

Ik realiseer me dat het tijd word om eens een paar van die dingen in real life te gaan aanschouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 9704 schreef op 28 September 2003 @ 23:10:
Ik realiseer me dat het tijd word om eens een paar van die dingen in real life te gaan aanschouwen :)
:Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

WiXX schreef op 28 September 2003 @ 21:56:
[...]Daarom heb ik er ook een tekst boven staan, en daarin staat mijn beste vriend dat het een Dell beeldscherm is. Dat is ook het merk anders was het wel anders vermeld.

BTW: ik vind bold fijner lezen maarja ik zet hem wel in quote.
Je moet het allemaal zelf weten, maar vermeld er dan wel even bij dat je er pas later tussen haakjes hebt bijgezet dat het ook een Dell-beeldscherm betreft.
1) eerst stond alleen dat je het "deze" beeldscherm bij jouw Dell-pc wilde bestellen
2) Dell verkoopt behalve Dell-schermen (meestal schermen van een ander merk met Dell "sticker" erop) ook geen-Dell schermen
3) Ook Dell-schermen hebben typenummers

Maar ja... als je koppig wilt blijven...be my guest, ik houd je niet tegen... verwacht alleen niet al te veel zinnige antwoorden als je geen typenummer meegeeft...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBx_nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08-2024
De kleuren van de Hercules vondt ik in eerste instantie ook wat tegenvallen ten op zichte van de iilyama, maar met de nodige afstellingen zijn ze toch zeer kleurecht te krijgen (voor zover ik kan zien :))
Ik heb gisteren nog wat meer spellen geprobeerd en ik ben steeds meer tevreden over deze monitor.

Wat de betreft de kijkhoek, die is zeker minder dan die van de iiyama, er komt idd een soort waas over het scherm als je van de zijkant er op kijkt. Persoonlijk zou dit me een worst zijn want ik gebruik m'n pc hoofdzakelijk voor gamen en dan ga ik niet schuin voor de monitor zitten :)

ps.ik heb hem gehaald bij citysystems voor 475,- . Dit is wat duurder dan hij te koop staat op internet, maar het gaf me wel de mogelijkheid de monitor te bekijken op kapotte pixels e.d. voor dat ik tot de aankoop zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

freezer

er komt geen end 'an

Ook ik ben op zoek naar een goed TFT scherm 17"

Heb tot nu toe al een aantal TFT-Gamen episodes kunnen lezen maar weet tot nu toe nog niet welk scherm ik moet kiezen. Ook via Google en diverse andere sites ben ik er nog steeds niet uit. Onderstaand scherm lijkt mij een goede keuze voor beeld kwaliteit en hopelijk geen of zo min mogelijk ghosting. Heeft iemand ervaring met dit scherm of kan ik toch beter voor de Acer AL1721 - Flat panel display - TFT - 17" gaan.

Sony DELUXEPRO SDM-X73 - flat panel display - TFT - 17"
Manufacturer Warranty 3 years warranty
Dimensions (WxDxH) 36.6 cm x 24.9 cm x 46 cm
Weight 7.1 kg
Power AC 110/230 V ( 50/60 Hz )
Audio Output Speaker(s) - integrated
Device Type Flat panel display / TFT active matrix
Compliant Standards DDC-2B, EPA Energy Star, TCO '99
Diagonal Size 17"
Viewable Size 17"
Dot Pitch 0.264 mm
Max Resolution 1280 x 1024
Power Consumption Operational 45 Watt
Built-in Devices Stereo speakers
Color Support 24-bit (16.7M colors)
Digital Video Standard Digital Visual Interface (DVI)

Uitgebreide specificaties
General
Width 36.6 cm
Depth 24.9 cm
Height 46 cm
Weight 7.1 kg
Enclosure Color Two-tone gray
Compatibility PC, Mac
Display Type Flat panel display / TFT active matrix
Built-in Devices Stereo speakers
Expansion / Connectivity
Interfaces 2 x VGA - 15 pin HD D-Sub (HD-15) ¦ 1 x DVI-D - 24 pin digital DVI ¦ 1 x audio line-in - mini-phone stereo 3.5 mm
Manufacturer Warranty
Service & Support 3 years warranty
Service & Support Details Limited warranty - parts and labor - 3 years ¦ Limited warranty - backlight - 3 years
Miscellaneous
Features Locking device keyhole (cable lock)
Compliant Standards DDC-2B, EPA Energy Star, TCO '99
Cables Included 1 x audio cable ¦ 1 x DVI cable ¦ 1 x VGA cable
Flat Panel Mount Interface 75 mm
Power
Power Device Power supply - internal
Voltage Required AC 110/230 V ( 50/60 Hz )
Power Consumption Operational 45 Watt
Power Consumption Stand by / Sleep 1 Watt
Software / System Requirements
Software Included Drivers & Utilities
OS Required Microsoft Windows 95/98, Apple MacOS, Microsoft Windows NT, Microsoft Windows 2000 / XP
Display
Features Auto ImageSet, ErgoStand, ErgoBright
Diagonal Size 17"
Viewable Size 17"
Dot Pitch 0.264 mm
Max Resolution 1280 x 1024
Max Sync Rate (V x H) 75 Hz x 80 kHz
Color Support 24-bit (16.7M colors)
OSD Languages English, German, French, Italian, Swedish, Russian, Spanish, Dutch, Japanese, Chinese
Response Time 16 ms
Display Screen Coating Anti-glare
Controls / Adjustments Brightness, contrast, sharpness, color balance, gamma correction, input select, color temperature, zoom, phase, pitch
Image
Image Brightness 300 cd/m2
Image Contrast Ratio 500:1
Image Max H-View Angle 160
Image Max V-View Angle 140
Video Input
Analog Video Signal RGB
Digital Video Standard Digital Visual Interface (DVI)
Audio Output
Type Speaker(s) - integrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29783

Anoniem: 89305 schreef op 27 september 2003 @ 22:07:
Hmmm iedereen zegt dat je prima kan gamen op een IIyama E431S. Hmmm misschien binnenkort ook maar ff eentje scoren... (Heb de mediamarkt em toevallig?)
'k weet niet, maar ik heb er nog één waar ik van af wil.
Misschien wil jij me daar van verlossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92983

weet iemand of er ook een iiyama E431S zonder speakers uit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92983

Anoniem: 29783 schreef op 29 September 2003 @ 11:11:
[...]

'k weet niet, maar ik heb er nog één waar ik van af wil.
Misschien wil jij me daar van verlossen?
waarom wil jij er van af dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:18
Anoniem: 92983 schreef op 29 September 2003 @ 12:30:
[...]

waarom wil jij er van af dan?
idd, wie wil nou van deze monitor af....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necreo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08-2021
Wat ik ook kan aanraden als game TFT scherm is van het merk GNR (kheb zo een 15inch en een 17 inch) op de bureau thuis staan en daar ben ik heel tevreden van...
Nu heb ik me nog een 3de scherm bijgekocht namelijk tevinden op onderstaande link:
http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10074

misschien jullie gedacht hierover en eventuele opmerkingen . thx

[ Voor 3% gewijzigd door Necreo op 29-09-2003 12:55 ]

que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:24

Sm0k3r

cough...cough...

omg hij komt toch met een dure aanzetten, maar is wel goed, alle Lacie monitoren zijn goed, worden gebruikt voor design.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Ok na nog meer speurwerk op internet nog steeds niks kunnen vonden over onderstaande monitor. :(

Heb toch maar de gok genomen en hem besteld.

Als ie binnen is zal ik wel een review hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29783

mad_dog schreef op 29 September 2003 @ 12:43:
[...]

idd, wie wil nou van deze monitor af....... 8)7
Het ligt niet aan de monitor, ik heb em zelfs nog nooit uit de doos gehaald.

Hij komt uit mijn PC-prive project, maar eigenlijk vind ik het onzin en hou ik liever mijn 19inch CRT :)

Zal anders wel even bellen of ik hem terug kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Laatst online: 10:31

Houston3

ole

freezer777 schreef op 29 September 2003 @ 10:46:
Ook ik ben op zoek naar een goed TFT scherm 17"

Heb tot nu toe al een aantal TFT-Gamen episodes kunnen lezen maar weet tot nu toe nog niet welk scherm ik moet kiezen. Ook via Google en diverse andere sites ben ik er nog steeds niet uit. Onderstaand scherm lijkt mij een goede keuze voor beeld kwaliteit en hopelijk geen of zo min mogelijk ghosting. Heeft iemand ervaring met dit scherm of kan ik toch beter voor de Acer AL1721 - Flat panel display - TFT - 17" gaan.

veel text
der was in het vorige topic 1 post van iemand met de acer al 1721 en die zei dat hij wel veel last had van ghosting. zelf zat ik ook aan die te denken maar door die post heb ik er toch maar vanaf gezien.

ik heb nu zelf de iiyama e431s gekocht en die monitor is in mijn ogen echt perfect, gamen is prachtig en totaal geen ghosting, dus een aanrader zoals velen hier al zeiden :)

http://www.houston3.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Houston3 schreef op 29 September 2003 @ 17:07:
[...]

der was in het vorige topic 1 post van iemand met de acer al 1721 en die zei dat hij wel veel last had van ghosting. zelf zat ik ook aan die te denken maar door die post heb ik er toch maar vanaf gezien.

ik heb nu zelf de iiyama e431s gekocht en die monitor is in mijn ogen echt perfect, gamen is prachtig en totaal geen ghosting, dus een aanrader zoals velen hier al zeiden :)
Als ik mijn huidge CRT dan kwijt kan, dan is deze ook de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-03 21:36
freezer777 schreef op 29 September 2003 @ 13:28:
Ok na nog meer speurwerk op internet nog steeds niks kunnen vonden over onderstaande monitor. :(

Afbeeldingslocatie: http://shop.sonystyle-europe.com/catalog/3F/3F33C44085339920E10000002BC29B8F.jpg

ziet er goed uit
maar best duur neem ik aan.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06-2024

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Zoals ik lees wordt hier de Iiyama E431S als (zeer) goed ervaren. Maar op dit scherm zit geen 90 graden pivot functie.

Dit lijkt me wel handig, maar dit is misschien wel een functie die wel grappig lijkt maar die je in de praktijk weinig gaat gebruiken.
Mensen ervaringen met draaifuncties van tft schermen, en hoe vaak gebruiken jullie het? Of vinden jullie dit een onzinfunctie?

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necreo
  • Laatst online: 31-08-2021
die pivot functie zit ook op mijn lacie scherm, ok die optie is er maar echt gebruik maar ik daar niet van totaal niet eigenlijk.
Is natuurlijk wel handig als je begint met design en andere toestanden dan den ik wel dat het een belangrijk iets is.
Voor de particulier, wel het is er nu eenmaal
maar zeker niet noodzakelijk of veel gebruik.
Grtz

que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Laatst online: 18-09-2024
Kramers schreef op 29 september 2003 @ 17:55:
Zoals ik lees wordt hier de Iiyama E431S als (zeer) goed ervaren. Maar op dit scherm zit geen 90 graden pivot functie.

Dit lijkt me wel handig, maar dit is misschien wel een functie die wel grappig lijkt maar die je in de praktijk weinig gaat gebruiken.
Mensen ervaringen met draaifuncties van tft schermen, en hoe vaak gebruiken jullie het? Of vinden jullie dit een onzinfunctie?
Volgens mij alleen leuk als je je foto's fullscreen wil bekijken, maar zal anders niets kunnen bedenken ;)
Ik ben afgelopen zaterdag overgegaan tot aankoop van een TFT, ook na lezen van dit topic en in de winkel vergeleken te hebben kwam ik uit bij de Iiyama E431S.
Echt een toppie scherm, en idd (net als de anderen hier) nog steeds niets negatiefs gemerkt. Geen Ghosting, kleuren zijn zo helder als ze maar zijn kunnen. Ik zal hem niet zoveel voor spellen gebruiken, maar met tekstverwerken en photoshoppen is het echt super scherp, zeker in vergelijking met m'n oude CRT :P

Ik zat te twijfelen tussen de LG 1710S en deze, maar toen ik ze naast elkaar zag viel me op dat je bij LG echt goed de pixels los van elkaar ziet en bij de Iiyama is het veel meer een egaal beeld. In ieder geval goed om te weten als je ook nog twijfeld tussen die twee.

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280

Bij Sony DELUXEPRO SDM-X73 kan ik géén verschil zien in tegenstelling tot de samsung 172X.
Sony. € 637,-
Samsung € 596,-

Dus bij de Sony moet je extra betalen terwijl die niet aan extra of betere specificaties voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Toch gekozen voor de Sony omdat :

- De sony 3 uitgangen heeft (2 maal VGA en 1 maal DVI)
- Er tevens een DVI en VGA kabel bij zit.
- Ik gelukkig tegen inkoopprijzen de monitor kan kopen. Verschil tussen de Samsung en de Sony scheelt mij 20 euro. (iets duurder).
- De sony iets betere specs heeft o.a. 300 cd/m2 ipv 270 cd/m2 bij de Samsung.
Sony : Pixel Pitch 0.264 mm Samsung : Pixel Pitch 0.294mm .
Sony : Color Supported 16.7Mil. : Samsung Color Supported 16.2Mil.

Hopelijk heeft hij geen Ghosting maar aangezien ik nergens geen reviews kan vinden hopen we maar op het beste.

[ Voor 17% gewijzigd door freezer op 29-09-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freezer777 schreef op 29 september 2003 @ 22:49:
Toch gekozen voor de Sony omdat :

- De sony 3 uitgangen heeft (2 maal VGA en 1 maal DVI)
- Er tevens een DVI en VGA kabel bij zit.
- Ik gelukkig tegen inkoopprijzen de monitor kan kopen. Verschil tussen de Samsung en de Sony scheelt mij 20 euro. (iets duurder).
- De sony iets betere specs heeft o.a. 300 cd/m2 ipv 270 cd/m2 bij de Samsung.
Sony : Pixel Pitch 0.264 mm Samsung : Pixel Pitch 0.294mm .

Hopelijk heeft hij geen Ghosting maar aangezien ik nergens geen reviews kan vinden hopen we maar op het beste.
Pixel Pitch is toch niet 0.294mm bij de samsung?
Moet toch 0.264mm zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Anoniem: 68280 schreef op 29 September 2003 @ 23:24:
[...]

Pixel Pitch is toch niet 0.294mm bij de samsung?
Moet toch 0.264mm zijn?
Zoals al eerder ter sprake is geweest, een 17" TFT monitor heeft gewoon 1,3M pixels. Hoe groot deze zijn is bij iedere 17" TFT gelijk ook al zetten ze iets anders neer. Als de pixels namelijk van verschillende grote zouden zijn, dan zou het dus een andere afmeting hebben dan 17" en dat is in geen enkel geval het geval.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rick2001 schreef op 29 september 2003 @ 23:31:
[...]

Zoals al eerder ter sprake is geweest, een 17" TFT monitor heeft gewoon 1,3M pixels. Hoe groot deze zijn is bij iedere 17" TFT gelijk ook al zetten ze iets anders neer. Als de pixels namelijk van verschillende grote zouden zijn, dan zou het dus een andere afmeting hebben dan 17" en dat is in geen enkel geval het geval.
Blijkbaar heeft samsung dus een fout gemaakt met dat pixelafstand gedoe.

Jongens, maakt dit véél uit? :

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 68280 op 29-09-2003 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Anoniem: 68280 schreef op 29 September 2003 @ 23:42:
[...]

Blijkbaar heeft samsung dus een fout gemaakt met dat pixelafstand gedoe.

Jongens, maakt dit véél uit? :

[...]
Ook dat is hetzelfde. Dit zijn gewoon afrondingsfouten.

Je hebt een kleurpallet van 24bit. Dat betekend 2^24 oftewel 2x2x2x2 en dat 24 keer. Je komt dan uit op 16.777.216 kleuren. Afgerond dus 16,8 miljoen zoals vaak wordt gezegt.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rick2001 schreef op 30 September 2003 @ 00:07:
[...]

Ook dat is hetzelfde. Dit zijn gewoon afrondingsfouten.

Je hebt een kleurpallet van 24bit. Dat betekend 2^24 oftewel 2x2x2x2 en dat 24 keer. Je komt dan uit op 16.777.216 kleuren. Afgerond dus 16,8 miljoen zoals vaak wordt gezegt.
Dan is het goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20583

Ik heb erg goede ervaringen met de Eizo L365 en L367 15" monitoren. Heel fijn beeld, met DVI-D aansluiting en D-SUB en beide een reactietijd van 25ms. Erg fijne monitoren die bij mij nu naast elkaar staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89111

Houston3 schreef op 29 September 2003 @ 17:07:
[...]

ik heb ook het scherm en ik ben het er helemaal mee eens, gewoon een perfect scherm.

Gebruik jij een dvi kabel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:18
Anoniem: 89111 schreef op 30 September 2003 @ 11:48:
[...]

ik heb ook het scherm en ik ben het er helemaal mee eens, gewoon een perfect scherm.

Gebruik jij een dvi kabel of niet?
ik heb hem ook, intens tevreden, maar ik blijf het zeggen, ik heb wel enige vorm van ghosting bij games als Battlefield. het is zo weinig dat je t alleen ziet als je er op let.....verder is hij nog wel analoog aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Alweer een nieuwe monitor van Samsung? Het betreft de Samsung 173B.
Lees de review hier: http://www.onepc.net/inde...ew=docs&doc_id=165&page=1

Op het einde van de review wordt er toch ook weer melding gemaakt dat deze LCD niet 16,7 maar 16,2 miljoen kleuren kan weergeven. (Zoals Rick2001 wel zei?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJee93
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08-2015
freezer777 schreef op 29 September 2003 @ 13:28:

Ik heb de voorganger (de SDM X72) gekocht een maandje geleden. Was ook al zo weinig over bekend, maar ik ben er echt superblij mee!. Ik heb geen last van ghosting voorzover mijn oog waarneemt. Ben er ERG blij mee. Denk dat jij dat ook wel zal zijn straks.

 Fanboy | Code monkey | Occasional speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06-2024

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik heb vandaag ook een Iiyama E431S gekocht. Ik vind het voorals nog vooral erg wennen aan een tft scherm. Mijn vorige monitor was een Iiyama Vision Master Pro 410 (CRT) en dat vind ik nog steeds een hele goede monitor.

Het valt me vooral op bij de iconen in de taskbar. Het ziet er naar mijn idee een stuk "lelijker" uit dan bij een CRT monitor. Misschien wel omdat het zo ontzettend scherp is.

Hoe zit het trouwens met de verschillen tussen windows 2K en XP? Ik weet dat je bij XP iets met de fonts kan doen, waardoor het er beter uit zou zien op tft schermen.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kramers schreef op 30 september 2003 @ 14:37:
Misschien wel omdat het zo ontzettend scherp is.
Klopt, een DVD of DivX kijken is ook mooier op een CRT. Op een TV nog mooier ;)
Hoe zit het trouwens met de verschillen tussen windows 2K en XP? Ik weet dat je bij XP iets met de fonts kan doen, waardoor het er beter uit zou zien op tft schermen.
ClearType ja. Ziet er met name op een TFT erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89305

Hahah doek me lenzen wel uit dan ziet alles er ''mooi'' uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
==========edit==============
heb het al via de search gevonden ... geen slotje pls ;)
==========edit==============
Trouwens over dat kleuren verhaaltje .. in windows 16bit of 32bit? want opzich zou 32bit teveel kleuren zijn toch? Al zie ik wel verschil in bijvoorbeeld bepaalde achtergronden,maar weet niet of me tft (prolite e431s) het wel zo leuk vindt.

[ Voor 21% gewijzigd door gri- op 30-09-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had samsung gemailed:
Geachte Samsung,

Ik heb onlangs een 171P gekocht en ondervond veel last van Gosting bij games. Daarom heb ik hem naderhand terug gebracht.
Nu wil ik graag een andere nieuwere Samsung kopen, maar ben een beetje huiverig hierover.
Zijn de nieuwere generatie schermen veel beter qua techniek ? en bruikbaar met games ?

1e generatie: Samsung 171P en 171T
2e generatie: Samsung 172T
3e generatie: Samsung 172X (nieuwste)

In 18bit kan je 262.000 colors weergeven met een snelle responstime van 16ms bij de 172X.
Als ik nou via de displaydriver 24bit en 16,7 miljoen kleuren instel, wat is dan de responstime ?
Wordt die dan, 20ms ?

Ik hoop op een snelle reactie.

met vriendelijke groet,

Ortega
Antwoord van Samsung:
Geachte meneer Ortega,

Bedankt voor uw email met betrekking tot de 172x.

De nieuwere generatie LCD/TFT monitoren worden altijd voorzien van de nieuwste technieken die op dat moment beschikbaar zijn. Dit betekend hoe nieuwer de monitor is hoe beter deze functioneerd. Het spelen van games op een LCD/TFT monitor staat nog in de kinderschoenen maar op dit moment wordt er gewerkt aan betere response tijden, hogere resoluties, betere beeldkwaliteit en natuurlijk een zo scherp mogelijke weergave.

De Samsung 172x is ideaal voor het spelen van games. Met een response tijd van 16ms zal het beeld zichtbaar veel minder ghosting vertonen dan andere monitoren waardoor het beeld scherper en meer helder blijft.
Als u de laatste drivers van uw videokaart en monitor heeft geinstalleerd zal deze monitor optimaal presteren, ook in een resolutie waar u 24bits en 16,7 miljoen kleuren gebruikt.

Voor meer specificaties van deze monitor raden wij u aan om de volgende website te bezoeken:

http://www.samsung.com/Pr...nitor_LCDMonitor_172X.htm

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
Ruben Beemsterboer
Samsung Electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104

Rick2001 schreef op 27 September 2003 @ 00:31:
Even ter info voor de geinteresseerden, de eerste levertermijn van IngramMicro voor de SAMSUNG 172X is 16 october.
Er wordt dus steeds weer een nieuwe leverdatum doorgegeven. Beetje laat als het aan mij ligt voor SAMSUNG.
Als je over de 172X iets kan teweten komen... qua test, dan ben ik ZEER geinteresseerd. Zegguh Rick, waarom zet je niet onder elke posting die je doet je top10 met een aanvulling van een paar redenen waarom wel of niet... dat zou wel ERG handig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69141

tastingw schreef op 27 september 2003 @ 19:14:
Ik krijg net een mailtje van pcvergelijk waar ik mijn Samsung 172x heb besteld

"Samsung kan momenteel geen duidelijkheid geven over de levertijden. De levertijd is al meerdere malen met een week opgeschoven. De leveringsproblemen gelden voor bijna alle TFT's van Samsung. In week 42 (de week van 13 oktober) wordt er weer Samsung verwacht.
Als er een leverdatum bevestigd wordt door Samsung, dan krijgt u dit direct te horen. "

Het wordt dus zeker nog drie weken wachten
Ik had ook een 172X besteld, ook bij PCVergelijk, en heb vanwege de onzekerheid in de levertijd inmiddels maar gekozen voor een NEC 1760NX Black, mede vanwege het top5 lijstje van Rick2001 (bedankt daarvoor!) en een paar externe reviews.

Ik heb de NEC nu 5 dagen en ik kan melden dat ik absoluut geen spijt heb van m'n keuze. Ik ben geen echte gamer, van tijd tot tijd een racegame, en dat werkt prima.

Ik heb m'n digitale camera uitgeleend, dus ik kan (nog) geen plaatjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In tegenstelling tot pcvergelijk, heb ik net een mailtje gekregen van rascom.
Rascom zegt dat hij waarschijnlijk 1 Oktober al leverbaar is.
Het wordt dus afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28739

Na wat van episode's gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet uit.... ik denk dat ik voor de Acer Al732 ga. Is dit een goede keus ? of heeft iemand een goede reden waarom ik dit niet zou moeten doen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:16

ThaHandy

Discovery Channel

nou kwam iemand met www.agneovo.nl aanzetten

F-17
Panel Size 17" (431.8mm)
Brightness 250cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 430:1 (Typical)
Viewing Angle (H/V) 160o / 130o (Minimum)
Display Resolution SXGA 1280 x 1024
Input Signal Analog
Response Time 5ms / 15ms (Typical)
Net Dimension 420 x 413 x 172mm
(16.5" x 16.2" x 6.7")
Net Weight 5.3Kg (11.6lb)

:o

is deze goed voor games?
of zie ik iets over et hoofd?

[ Voor 7% gewijzigd door ThaHandy op 30-09-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 00:21
das dus 20 ms in total (15 + 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9704

ThaHandy schreef op 30 September 2003 @ 19:51:
of zie ik iets over et hoofd?
Ja... de monitor zelf.....in actie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02-2023

Fritske

'Knowledge' is power

Anoniem: 69141 schreef op 30 September 2003 @ 18:54:
[...]

Ik had ook een 172X besteld, ook bij PCVergelijk, en heb vanwege de onzekerheid in de levertijd inmiddels maar gekozen voor een NEC 1760NX Black, mede vanwege het top5 lijstje van Rick2001 (bedankt daarvoor!) en een paar externe reviews.

Ik heb de NEC nu 5 dagen en ik kan melden dat ik absoluut geen spijt heb van m'n keuze. Ik ben geen echte gamer, van tijd tot tijd een racegame, en dat werkt prima.

Ik heb m'n digitale camera uitgeleend, dus ik kan (nog) geen plaatjes posten.
Ik zit zelf ook te wachten op de Samsung 172X. Ik heb nog wel ff geduld.

Voor mijn schoonbroertje heb ik de NEC 1760NXBK gekocht. En ik moet zeggen.... mooi beeld, mooi design. Dus als die samsung niet goed blijkt te zijn, gaat er nog een NEC bestelling de deur uit.

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Wel vreemd dat veel mensen op die Samsung 172x wachten terwijl de Sony X73 bijna even duur is en betere specs heeft. En de Sony is gewoon leverbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door freezer op 30-09-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freezer777 schreef op 30 September 2003 @ 21:09:
Wel vreemd dat veel mensen op die Samsung 172x wachten terwijl de Sony X73 bijna even duur is en betere specs heeft. En de Sony is gewoon leverbaar.
Misschien vinden ze die Sony wel gewoon niet zo mooi (of Samsung mooier zoals ik)...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freezer777 schreef op 30 september 2003 @ 21:09:
Ik vind dat Samsung méér kwaliteit heeft en véél beter van design is.

Eigen mening! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54786

freezer777 schreef op 30 September 2003 @ 21:09:
Als je zo lult moet iedereen een Iiyama kopen , die heeft ook betere specs en is door de meeste mensen ook als beste getest kwa beeld en met games , maar als iedereen de zelfde monitor koopt is de lol er ook snel af en smaken verschillen gelukkig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Die samsung 172X kan trouwens nog wel even duren

Prijs & Beschikbaarheid per: Tuesday, September 30, 2003 11:08:10 PM CEST
SAMSUNG 17IN 29MM 1024X768 75HZ SM172X ANALOG TCO99 SILVER
Fabrikant SAMSUNG
Fabrikanten P/N DS17ASDS
IM SKU 8861542
Actuele voorraad 0
In bestelling 0
ETA datum 31/10/2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freezer777 schreef op 30 september 2003 @ 23:09:
Die samsung 172X kan trouwens nog wel even duren

Prijs & Beschikbaarheid per: Tuesday, September 30, 2003 11:08:10 PM CEST
SAMSUNG 17IN 29MM 1024X768 75HZ SM172X ANALOG TCO99 SILVER
Fabrikant SAMSUNG
Fabrikanten P/N DS17ASDS
IM SKU 8861542
Actuele voorraad 0
In bestelling 0
ETA datum 31/10/2003
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Zo, ik zal even iedereen hier vertellen waarom de IIYAMA zo'n goed beeld heeft en beter presteert dan de monitoren met een AUOptronic paneel.
Ja, je leest het goed. Er zit in deze monitor GEEN AU panel.
Ik heb vandaag een monitor binnengekregen die verschillende rare strepen gaf. Toen dacht ik, toch eens even openschroeven en kijken wat erin zit.
Na zoveel nieuwsgierigheid werd het toch wel tijd om deze vraag uit de wereld te helpen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/e431s-b(panel).jpg

Jazeker.............. Deze monitor heeft een Philips/LG panel.

Hier nog een foto'tje van de controller print.

Linkje

En nog een url'tje naar de specsheet van LG zelf.

Linkje

Ikzelf had dit absoluut niet verwacht, maar ik denk dat ik zeker niet de enige ben. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Gebruiken alle andere 16 ms 17"monitoren dan wel een AUOptronic panel?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15424

Hey wel een geinige ontdekking Rick! :D
Had ik ook niet verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15424

Anoniem: 28739 schreef op 30 September 2003 @ 19:45:
Na wat van episode's gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet uit.... ik denk dat ik voor de Acer Al732 ga. Is dit een goede keus ? of heeft iemand een goede reden waarom ik dit niet zou moeten doen ? :)
Lijkt me een zeer goede keus. Ga zelf denk ik ook voor de Acer of de Iiyama E431s-s. Acer heeft het mooiste design, Iiyama de mooiste beeldkwaliteit zo te horen. Moeilijk... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

The_Sukkel schreef op 01 October 2003 @ 00:25:
Gebruiken alle andere 16 ms 17"monitoren dan wel een AUOptronic panel?
De meeste wel ja. Het is in principe gemakkelijk te herkennen.
Het AUOptronic panel geeft zwart iets donkerder weer en kan vrij slecht overweg met grijstinten. Maw de grijze en donkere kleuren zijn eigenlijk te donker.
Dit is een van de redenen waarom de IIYAMA de kleuren wel juist kan weergeven maar zwart toch iets minder diep kan weergeven.
Anoniem: 15424 schreef op 01 October 2003 @ 00:40:
[...]

Lijkt me een zeer goede keus. Ga zelf denk ik ook voor de Acer of de Iiyama E431s-s. Acer heeft het mooiste design, Iiyama de mooiste beeldkwaliteit zo te horen. Moeilijk... 8)7
De ACER is en blijft favoriet in design, maar qwa kwaliteit/snelheid en helderheid is de IIYAMA aan kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 00:21
Ik las in de computer toaal dat de 1710 van LG ook een lg.Philips panel had. Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93079

aaah vandaag krijg ik mijn Hitachi CML174SXWB in huis
ik hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt

specs:
Viewable Image Size 17" (433 mm)
Pixel Pitch 0.264 x 0.264 mm
Drive Method Active Matrix Color TFT
Response Time tr: 12ms + tf: 4ms

ik ken de prijzen en levertijden niet van die befaamde samsung schermen maar de Hitachi heb ik met 1 week in huis. Zelfs vanaf deze week op voorraad bij mijn leverancier.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 93079 op 01-10-2003 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 93079 schreef op 01 October 2003 @ 08:15:
ik ken de prijzen en levertijden niet van die befaamde samsung schermen maar de Hitachi heb ik met 1 week in huis. Zelfs vanaf deze week op voorraad bij mijn leverancier.
In januari/februari waren de levertijden van de Samsungs zo exorbitant dat de Hitachi op dat moment populair was als HET alternatief. Blijkbaar is er wat Samsung betreft niet zo heel veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb van de week een Iiyama s431 scherm gehaald. goed scherm maar alleen zit er een dode pixel in

brabrabrabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
pixel schreef op 01 oktober 2003 @ 11:49:
Ik heb van de week een Iiyama s431 scherm gehaald. goed scherm maar alleen zit er een dode pixel in
En is dit nu het befaamde Iiyama scherm waar iedereen het over heeft? Met alle typenummers kan ik er niet meer aan uit.

[ Voor 9% gewijzigd door BizonKid op 01-10-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 09:05
Ik heb de Sony HX73 is zitten te bekijken maar die ziet er ook erg gelikt uit.

Afbeeldingslocatie: http://displaysbysony.com/display/images/product/sdmhx73s_large.jpg

Voor productspecificaties http://displaysbysony.com...?pModelId=606&pMenu=Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Laatst online: 18-09-2024
BizonKid schreef op 01 October 2003 @ 11:59:
[...]

En is dit nu het befaamde Iiyama scherm waar iedereen het over heeft? Met alle typenummers kan ik er niet meer aan uit.
Dat komt meer omdat sommige mensen volgens mij maar wat maken van het typenummer: s431 bestaat niet! Je hebt 3 types van de E431S:
  • E431S: Witte versie welke in Nederland niet verkocht wordt.
  • E431S-B: Zwarte versie
  • E431S-S: Zilver/antraciet versie
Ik heb zelf voor de laatste gekozen en meteen een bijpassend draadloos toetsenbord/muis combi bijgekocht. Kast uit het zich en het ziet er gelikt uit ;)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Rick2001 schreef op 30 September 2003 @ 23:41:
Zo, ik zal even iedereen hier vertellen waarom de IIYAMA zo'n goed beeld heeft en beter presteert dan de monitoren met een AUOptronic paneel.
Ja, je leest het goed. Er zit in deze monitor GEEN AU panel.
Ik heb vandaag een monitor binnengekregen die verschillende rare strepen gaf. Toen dacht ik, toch eens even openschroeven en kijken wat erin zit.
Na zoveel nieuwsgierigheid werd het toch wel tijd om deze vraag uit de wereld te helpen.

[afbeelding]

Jazeker.............. Deze monitor heeft een Philips/LG panel.

Linkje

En nog een url'tje naar de specsheet van LG zelf.

Linkje

Ikzelf had dit absoluut niet verwacht, maar ik denk dat ik zeker niet de enige ben. >:)
Nou Rick, Let's make things better! Betekent dat de nieuwe Philipsen en LG's ook met dit panel uitgerust worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73551

Ehmm... is die Sony HX73 ook al leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik ben net even bij de pjoeter winkel geweest. Ik mag hem omruilen. Zodra ze weer binnen zijn krijg ik een andere!
Het is trouwnes wel een heel mooi strak scherm. vooral op gaming is het erg mooi

brabrabrabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 09:05
Anoniem: 73551 schreef op 01 oktober 2003 @ 14:00:
Ehmm... is die Sony HX73 ook al leverbaar?
Ik heb het even uitgezocht, helaas is dit ook weer een nieuwe serie (HX) en die is (nog) niet leverbaar in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 07:16

KroeT

[...]

Ik twijfel op t moment tussen de Samsun 151N (we hebben er hier eentje in huis staan, kost slechts 299 bij V&D) en de 152T (eigenlijk op alle fronten beter, en inclusief muurbeugeltje). Alleen het geld he... :). Maar tja... die 152T is heel moeilijk te krijgen, iig niet in winkels waar ik m kan checken op dode pixels voordat ik m aanschaf. :/

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

ik moet trouwens wel nog vermelden dat ik het echt een schande vind dat die iiyama e431s zonder dvi kabel wordt geleverd, ok ze zijn niet zo onwijs duur maar het is gewoon een stukje service dat erbij hoort. Is een beetje hetzelfde als een afstandbediening zonder batterijen leveren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
Houston3 dat ben ik niet helemaal met je eens. Opzich zou het "netjes" zijn maar jouw vergelijking vind ik persoonlijk niet helemaal opgaan. De monitor kan je thuis uitpakken aansluiten en gebruiken. De afstandbediening kan je niets mee zonder batterijen. Vergeet niet dat de gemiddelde persoon niet speciaal dvi nodig heeft en er dus gewoon lekker mee aan het werk kan gaan. Je vergelijking zou eerlijker zijn als je zegt dat er "standaard" batterijtjes bijzitten en je er zelf batterijen in kan zetten die langer meegaan. Zelfde idee met die dvi kabel.

Ik zeg niet dat ik het niet jammer vond om nog 15 euro uit te geven aan een kabel maar opzich doen ze het wel netjes imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rick2001 schreef op 30 September 2003 @ 23:41:
....

Linkje
....
Als ik die luidsprekers dan zie, dan vraag ik me toch af waarom ze de moeite nemen om die te plaatsen, goed geluid kan daar gewoon niet uit komen en de meeste mensen in de doelgroep hebben wel pc luidsprekers staan, zelfs in kantooromgevingen! (en die hebben geen specifieke interesse in een 16ms scherm)

Zelf heb ik nog 2 19inch CRT's staan (waarvan 1 lan only is) maar ben eigenlijk toch wel op zoek naar een TFT voor lanparties, wanneer wordt de volgende prijsdaling verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Eerder een prijsstijging als ik t zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23690

Chris10 schreef op 01 October 2003 @ 12:21:
[...]
Ik heb zelf voor de laatste gekozen en meteen een bijpassend draadloos toetsenbord/muis combi bijgekocht. Kast uit het zich en het ziet er gelikt uit ;)
Van welk merk? Want ik heb nog nooit ergens een zilver toetsenbord gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

gri- schreef op 01 October 2003 @ 15:43:
Houston3 dat ben ik niet helemaal met je eens. Opzich zou het "netjes" zijn maar jouw vergelijking vind ik persoonlijk niet helemaal opgaan. De monitor kan je thuis uitpakken aansluiten en gebruiken. De afstandbediening kan je niets mee zonder batterijen. Vergeet niet dat de gemiddelde persoon niet speciaal dvi nodig heeft en er dus gewoon lekker mee aan het werk kan gaan. Je vergelijking zou eerlijker zijn als je zegt dat er "standaard" batterijtjes bijzitten en je er zelf batterijen in kan zetten die langer meegaan. Zelfde idee met die dvi kabel.

Ik zeg niet dat ik het niet jammer vond om nog 15 euro uit te geven aan een kabel maar opzich doen ze het wel netjes imo :)
ja ok wel droge vergelijking weer van mij ( komt door 4 uur wiskunde :P )
maargoed, ik heb 470 euro uitgegeven aan die monitor en dan hoort dat kabeltje er gewoon bij te zitten, oke er zit een dsub kabel bij maar ik wil dvi, als je dan kijkt naar die acer monitoren die komen wel met dvi, dus sja...:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Houston3 schreef op 01 October 2003 @ 15:27:
ik moet trouwens wel nog vermelden dat ik het echt een schande vind dat die iiyama e431s zonder dvi kabel wordt geleverd, ok ze zijn niet zo onwijs duur maar het is gewoon een stukje service dat erbij hoort. Is een beetje hetzelfde als een afstandbediening zonder batterijen leveren :|
Onzin. Iiyama is hier echt niet de enige in. Samsung en zat andere merken hebben (of misschien nogsteeds, dat weet ik niet) schermen afgeleverd die twee keer zo duur waren als jouw scherm, zonder DVI kabel erbij. HP levert z'n printers bijvoorbeeld weer zonder USB/printer kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22619

Rick2001, heb je het over de IIyama monitor uit je sig waar dat LG panel in zit?
En weet jij misschien toevallig hoe je kan herkennen aan de LG 1710B of er een LG of een AU Optronics panel in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik zit ook te twijfelen om de Ilyama te kopen

ik zag vandaag dat bij Yorcom 7,50 duuder zijngeworden :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

weet iemand of je de boxen in een iiyama e431-s ook kan uitschakelen?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

er zit een kabeltje bij voor die boxen maar die hoef je natuurlijk niet in te pluggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Netjes zou ik het ook vinden, maar iiyama is niet de enige. Bij mijn samsung 191T zat ook geen DVI kabel. De TFT kost al erg veel (19" tft) en dan NOG geen kabel, ach ja, accept it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

het gaat er niet om dat er meer bedrijven zijn die die kabel niet meeleveren maar dat ik het een slechte service vind dat ze het niet deden bij mn iiyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe is ut verschil tussen je crt en die IIyama (met games, dvds, internetten etc)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93603

zojuist mijn LG 1715S geinstalleerd en met een woord: FANTASTISCH
echt geweldig in vergelijking met mijn oude 19 inch crt, superhelder en ongelovelijk scherp. Kheb nog maar een gamepie geprobeerd, maar ook dit zag er geweldig uit.
oftewel voor de mensen die twijfelen over dit scherm of de 1710: kopen die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

_Richie_ schreef op 01 oktober 2003 @ 12:26:
[...]

Nou Rick, Let's make things better! Betekent dat de nieuwe Philipsen en LG's ook met dit panel uitgerust worden?
Nou, een Philips of LG monitor heeft niet bij uitstek ook een LG of Philips panel. Het komt veel vaker voor dat een bepaald merk toch de panelen van een andere fabrikant gebruikt dan hun eigen.
Ik heb zo al een aantal SAMSUNG monitoren gehad die oa. LG panelen en SANYO panelen erin hadden zitten.
Anoniem: 22619 schreef op 01 October 2003 @ 16:37:
Rick2001, heb je het over de IIyama monitor uit je sig waar dat LG panel in zit?
En weet jij misschien toevallig hoe je kan herkennen aan de LG 1710B of er een LG of een AU Optronics panel in zit?
Ja, het gaat over de E431S-S en E431S-B waar het LG/Philips panel inzit.
Een TFT monitor kun je van buitenuit erg moeilijk herkennen welk type en merk panel erin zit.
Wel kan ik nu de verschillen opmerken tussen de diverse merken. Zo is een AUOptronic panel tot nu toe altijd te donker met grijstinten. Ik heb nog geen TFT gezien die dit 'fenomeen' niet had.
In de 1710B zit gewoon een AUOptronic panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Houston3 schreef op 01 oktober 2003 @ 19:09:
het gaat er niet om dat er meer bedrijven zijn die die kabel niet meeleveren maar dat ik het een slechte service vind dat ze het niet deden bij mn iiyama
Ligt aan het land waar je woont, tenminste, zo is het bij samsung. In amerika zit er bij mijn tft WEL een DVI kabel, en hier in nederland niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ik heb de keus tussen een Samsung 152T (€. 399,-) of een 171N (€. 399,-). Wat zou je doen?

De 15" heeft betere specs, maar is kleiner. Dilemma of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

Anoniem: 89305 schreef op 01 October 2003 @ 19:16:
En hoe is ut verschil tussen je crt en die IIyama (met games, dvds, internetten etc)???
ik weet niet zeker of dit naar mij was gericht maar ik antwoord toch lekker :]

games gaat gewoon perfect, prachtige kleuren, veel mooier dan op crt en geen spoortje van ghosting. Ik heb c&c generals zero-hour, vice city, nhl 2004 en de lock-on demo gedaan en het is allemaal prachtig.

dvds speel ik normaal niet af op mn pc maar heb het toch ff voor je gedaan, en wederom is het onwijs mooi, divx moet ik wel vermelden dat het soms wat blokkeriger is dan op een crt maar daar heb ik zelf tvout voor :]

internetten is helemaal geweldig want ik ervaar mn tft met een veel rustiger beeld en betere en mooiere kleuren dan mn crt, overigens las ik dat er iets was met een tft en scrollen ofzo maar ik kan niet ontdekken wat er hinderlijk zou zijn :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

KroeT schreef op 01 oktober 2003 @ 22:21:
Ik heb de keus tussen een Samsung 152T (€. 399,-) of een 171N (€. 399,-). Wat zou je doen?

De 15" heeft betere specs, maar is kleiner. Dilemma of zo :)
Ik zou in deze situatie zonder meer voor de 171N gaan - het mag iets mindere specs hebben, het is nog altijd een uitstekend scherm. Ik denk dat je meer voordeel hebt van de extra pixels dan van de marginaal betere specs :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

ik heb hier een hitachi cml174swx (super trouwens) en ik kreeg er zowel een vga als een dvi kabel bij.
ik gebruik de dvi kabel, maar ik heb dus verdomme teveel betaald omdat ik één kabel wel weg kan gooien omdat ik die toch niet gebruik. :+

hiermee wil ik dus zeggen dat hoeveel kabels je er ook bij krijgt, je betaalt ze uiteindelijk wel, ze doen het heus niet kado. ze kunnen dus misschien beter helemaal geen kabel meer leveren, want dan kun je zelf degene kopen die je nodig heb, en geef je niet teveel geld uit.

een betere vergelijking is denk ik een stand-alone dvdspeler. ik heb hier een hele goeie staan en ik kreeg er alleen zo'n tulpkabelsetje bij met de kleuren rood, wit en geel. ik had liever een scartkabel gehad en een optisch/coaxiale kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22619

Rick2001 schreef op 01 October 2003 @ 21:24:
Ja, het gaat over de E431S-S en E431S-B waar het LG/Philips panel inzit.
Een TFT monitor kun je van buitenuit erg moeilijk herkennen welk type en merk panel erin zit.
Wel kan ik nu de verschillen opmerken tussen de diverse merken. Zo is een AUOptronic panel tot nu toe altijd te donker met grijstinten. Ik heb nog geen TFT gezien die dit 'fenomeen' niet had.
In de 1710B zit gewoon een AUOptronic panel.
Bedankt voor de info. Weet je zeker dat er in de 1710b altijd een Au opt panel zit? Ik heb op ars gelezen dat er ook 1710b's zijn waar zich een 16ms LG panel in bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Anoniem: 22619 schreef op 02 October 2003 @ 01:17:
[...]

Bedankt voor de info. Weet je zeker dat er in de 1710b altijd een Au opt panel zit? Ik heb op ars gelezen dat er ook 1710b's zijn waar zich een 16ms LG panel in bevindt.
Ik heb de LG niet geopend, maar kan wel bevestigen dat ik er een aantal getest heb en deze dus allemaal hetzelfde donkere beeld gaven. Een collega van mij heeft er zelf 2 thuis en ook deze doen precies hetzelfde. Met donker bedoel ik dus niet teweinig contrast of brightness, maar gewoon de grijstinten richting zwart zijn te donker. Dit merk je dus bij games zeer snel. Als je echt van bovenaf naar het panel kijkt, dan zie je eigenlijk de missende grijswaarden, maar zo kun je natuurlijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:09
Ik heb even een review geschreven over een neovo 19" tft.
http://www.computerdummies.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1497

Ik ben er redelijk tevreden over maar ik ben geen die hard gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03-2021

Ronaldude

Zipp it!!!

Ik heb gisteren de Iiyama E431S-B opgehaald. Prachtig scherm, lekker strak, CS 1.6 @ 1280 @ no ghosting: subliem.
Echter, na een tijdje ging ik zoeken naar de DVI. Niet te vinden :'(. Ik heb toch echt een monitor besteld met DVI en met speakers. Nu laten die speakers me koud (zitten er ook niet op), maar ik wou wel DVI hebben. Ik zit er dus stevig aan te denken terug te gaan naar norrod.

Is DVI interessant genoeg om ermee terug te gaan???

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ronaldude schreef op 02 October 2003 @ 09:52:
Vind ik wel ja, en zeker als je er echt eentje met DVI besteld had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf27
  • Laatst online: 11-09-2024
Twee vragen:

Zijn hier eigenaren van de Iiyama E431S die er NIET tevreden mee zijn?
En zijn er eigenaren van de Iiyama E431S die met eigen ogen een ander scherm hebben gezien dat net zo goed (misschien zelfs beter) is?

Ik heb het idee dat dit scherm de beste keus is op dit moment, maar na het lezen van honderden topics heb ik misschien toch nog wat gemist.

Ps. Het betreft hier dan een vergelijking met een zelfde soort scherm (17'' en bedoeld om mee te gamen).

Working @ http://www.tricode.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03-2021

Ronaldude

Zipp it!!!

Beowulf27 schreef op 02 oktober 2003 @ 09:54:
Twee vragen:

En zijn er eigenaren van de Iiyama E431S die met eigen ogen een ander scherm hebben gezien dat net zo goed (misschien zelfs beter) is?

Ik heb het idee dat dit scherm de beste keus is op dit moment, maar na het lezen van honderden topics heb ik misschien toch nog wat gemist.

Ps. Het betreft hier dan een vergelijking met een zelfde soort scherm (17'' en bedoeld om mee te gamen).
Ik heb dvd getest en met Counter-Strike 1.6: echt een prachtig scherp beeld met de Iiyama. Maar ik kan niet vergelijken met andere monitoren. Ik heb deze gekocht om de betere specs ivm concurrerende modellen. ;)
Exirion schreef op 02 October 2003 @ 09:54:
[...]

Vind ik wel ja, en zeker als je er echt eentje met DVI besteld had :)
Mjah, ik heb dus alle plastic zakjes en dingetjes al weggemieterd :| De doos heb ik nog wel, en ook het beschermding voor om de monitor...

[ Voor 18% gewijzigd door Ronaldude op 02-10-2003 10:07 ]

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19
Een monitor met alles er op en er aan van CTX.
Camera, USB 2.0, microfoon, speakers en een scherm met 16ms response, hoog contrast 500:1 en hoge helderheid van 400:1.

http://www.ctx.nl/dutch/mainprodLCD.asp?model=M730V

Maar de vraag is wat is de prijs want ik heb hem nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Ronaldude schreef op 02 October 2003 @ 09:52:
Ik heb gisteren de Iiyama E431S-B opgehaald. Prachtig scherm, lekker strak, CS 1.6 @ 1280 @ no ghosting: subliem.
Echter, na een tijdje ging ik zoeken naar de DVI. Niet te vinden :'(. Ik heb toch echt een monitor besteld met DVI en met speakers. Nu laten die speakers me koud (zitten er ook niet op), maar ik wou wel DVI hebben. Ik zit er dus stevig aan te denken terug te gaan naar norrod.

Staat er linksboven in de hoek wel PROLITE E431S, ik heb namelijk ook E431S-B maar er zitten dus wel speakers bij en naar mijn weten is de E431 alleen met speakers te leveren (S). DVI moet er wel opzitten anders ben je denk ik wel genaaid zeg (dus je kunt dan teruggaan met je bon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104

Beowulf27 schreef op 02 October 2003 @ 09:54:
Twee vragen:

Ik ga vanmiddag naar de E431S-S kijken, ik heb al een voorgeinstalleerde cd met quake3 bij mij en die ros ik erin... Daarna ff gluren he :)
Dus vanavond kan ik antwoord geven op je vraag, wat IK ervan vind, als alles goed gaat ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.