"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Anoniem: 123686
Die Rohirrim (zo schrijf je het toch

En die ruiters zijn ook zo enorm duur.
Geef mij maar Gondor, en dan veel towerguards als voorhoede en als backup een "merge" van gewone footsoldiers en archers!
Staan die archers lekker beschermt achter de soldiers
En die trebuchets, die zijn best effectief tegen grote groepen urukhai, als ze tenminste dicht bij de poort komen, dan snel poort dicht en die urukhai afslachten!
Dat is echt een mega ***** level, kom er echt neit voorbij maar speel ook op hardFire_escape schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:50:
[...]
Dagorlad is een level waarin je een camp krijgt en er vanaf het moment dat je camp staat (2 guard towers that is) er onafgebroken orcs op je af komen stromen. Het houd gewoon niet op.
Iemand een save gamepje voor mij?

Heb ook nog een probleem met het spel (trage filmpjes) heb het gepost in "Spielerij - vastlopers en crashes" [rml][ PC] Battle for Middle Earth extreem traag op snelle pc?[/rml]
Iemand een oplossinkje voor moi?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 10-01-2005 09:21 . Reden: Link bijgevoegd ]
Kan ik weer lekker verder gamen!
YEAH!
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Speel alleen met de hero's, rest niet nodig.
Moet alleen nog de ents, aragon zijn power en Army of the Dead, dan ga ik black gate weer eens verslaan. Easy al uitgespeeld namelijk, laat hem nu een tijdje liggen, vindt het saai.
Is hard betere ai of gewoon weinig, en slechte units?
Eigenlijk wel, omdat ik met skirmish een aantal keer tegen easy, medium en hard computers gespeeld. En volgens mij maakt de computer op hard veel sneller meer units aan.
Ik kom misschien ook wat vaker level 2/3 vijandelijke units tegen, maar ik ben nog niet zo ver. Heb net Eaves of Fangorn gedaan.
Leuk voor een tussen doortje, vond Command And Conquer Generals toch net iets leuker, de replay waarde, de hero's zijn gewoon super in een rts game.Dat moeten ze houden. Ga wel over op die rpg van lotr
Wel goed tot nu toe dacht ik. QM ladder heeft zo'n 44000 spelers atm voor 1vs1, er is een grote replays site, clanwars.cc heeft clanladder voor BFME. Op drukste tijden zijn er zo'n 1000 spelers online (volgens die ingame teller dan). Tis zeg maar net Generals in het begin (including same bugs)evilpin0 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:09:
Weet iemand hoe het me de online community zsit van deze game? veel spelers ect?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:23
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Erg groot minpunt van de AI imo. Ik zie buiten een enorm leger staan. Kan je 2 dingen doen:Anoniem: 123686 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:55:
dan snel poort dicht en die urukhai afslachten!
• Met een paard (liefst hero, zijn sterk) via een zijgang naar buiten. Vijand komt er gelijk op af. Paar keer langs de poort laten gaan en omdat hij op paard zit is hij vrijwel altijd te snel voor de vijand. Je archers op de muren worden compleet genegeerd en vuren er gretig op los. Genoeg herhalen en heel leger is in de pan gehakt zonder een centje pijn.
• Minder effectief (kan soldaten kosten), maar wel leuker: poort openen. Vijandelijke units stromen naar binnen en zodra je er genoeg binnen hebt of er komen te veel, sluit je de poort. Kan je flink slachten, want ze zitten opgesloten. Ik heb meestal ala bosmonster de elven klaar staan en zijn zo erg effectief.
Maar goed, dit is dus wel een minpunt van de AI. Je opent de poort, ze stormen erop af, je sluit de poort, ze druipen weer af, enz

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 11-01-2005 14:08 ]
Nu heb ik dus twee legers, één van Rohan en één van Gondor. Sam en Frodo staan midden in Mordor. Ik heb reeds drie missies gespeeld sinds die tekst in beeld verscheen (dus niet de blackgate missie) omdat ik eerst heel middle-earth van orcs wil zuiveren.
Nu is mijn vraag: heeft dat nog enig nut, om eerst alle andere missies te spelen voordat je de black-gate aanvalt? en bestaat er het gevaar dat als je te lang wacht met het aanvallen van de black-gate dat Frodo en Sam dan worden gepakt door de Mordor forces oid?
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik zou in ieder geval doorgaan tot je army of the dead power hebt en je hero's lvl 10 zijn. Army of the dead gaat je erg van pas komen bij de black gate
[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 12-01-2005 11:14 ]
Zekers, vooral Helmsdeep vond toch echt zeker een leuk level!Bosmonster schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:13:
Je kunt rustig alle landen veroverenIs goed voor je power-points en unit-experience. En er zitten wat leuke levels tussen sowieso.
Ik zou in ieder geval doorgaan tot je army of the dead power hebt en je hero's lvl 10 zijn. Army of the dead gaat je erg van pas komen bij de black gate
Vooral de Elven deden hun werk uitstekend!
Daarna heavy armor, gesmede wapens en fire arrows geven en in gevechtslinie (die leuke dubbele rij
Dan zijn die elfjes super effectief met de upgrades! en als Urukhai te dichtbij komen worden ze gewoon afgeslacht door de voorste linie elfjes!
Mijn hero's zijn pas level 6 ofzo (na helmsdeep) maar Eomér en 8 batt. Rohirrim + 3 Rohirrim Boogschutters zitten al op level 8!
Gewoon met vol gallop op de tegenstander afdraven en ze worden zo omver gelopen
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 12-01-2005 11:32 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 12-01-2005 11:31 ]
Zie steeds in het forum een "spoiler" terug komen, hoe krijg je die te zien??Bosmonster schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:31:
Dat vond ik trouwens wel jammer aan de evil side campaign.
spoiler:Die houdt gewoon op na MT
- We Are Borg
Bosmonster schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:31:
Dat vond ik trouwens wel jammer aan de evil side campaign.
spoiler:Die houdt gewoon op na MT
[ Voor 19% gewijzigd door We Are Borg op 12-01-2005 11:37 ]
selecteer de tekst eens in dat zwarte blokAnoniem: 123686 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:33:
[...]
Zie steeds in het forum een "spoiler" terug komen, hoe krijg je die te zien??
DANK DANK, nu weet ik eindelijk hoe ik die spoilers moet bekijkenBosmonster schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:37:
[...]
selecteer de tekst eens in dat zwarte blok
totdat je naar Minas Titith moet om te helpen met verdedigen?
Hou je dan ook je Rohirrim troepen uit de vorige levels?
Deze troepen zijn vrij sterk al, Eomér en 8 batt. Rohirrim + 3 Rohirrim Boogschutters zitten al op level 8!
Minas Tirith zal wel 1 grote chaos worden, Helmsdeep kan je denk ik veel beter posities innemen.
Heb ik de hele slag maar 20 mensen verloren, met beetje tactiek kom je echt heel ver!
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 12-01-2005 13:57 ]
Eerste keer heb ik een leger knights + Gandalf gebruikt om zoveel mogelijk orcs buiten de poort te slopen en elke keer even terug te trekken naar een well om bij te komen. Verder had ik een grote arrow verdediging bij de poort neergezet. Dit was op easy, dus wel te doen.
Als je de twee basissen sloopt dan komen er ook iets minder orcs.
Nu op hard zit ik nog te denken hoe ik het ga doen. Waarschijnlijk met veel meer fire archers op de tweede ring.
Kan ik mijn rohirrim ff op een hoger level krijgen
Helms Deep is 10, Minas Tirith is 19.
Edit:
Minas Tirith is op easy te makkelijk. Je kan dan namelijk Grond slopen
[ Voor 27% gewijzigd door Mojo op 12-01-2005 15:42 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Weet dat Helmsdeep 14 is (dacht ik gister gezien te hebben)Mojo schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:41:
Stuk of 9 geloof ik. Kan je even kijken... Als je boven het level staat met je muis in de map, en je kijkt linksonder in de palantir, staat er welk nummer hij is.
Helms Deep is 10, Minas Tirith is 19.
Edit:
Minas Tirith is op easy te makkelijk. Je kan dan namelijk Grond slopenAls je dan de torens wat afhoudt, komen ze de stad niet in
Wat bedoel je met "grond slopen" kan je dan kuilen graven ofzo? En hoe doe je dat?
als ik namelijk online wil gamen,moet ik me registeren bij ea...en op 1 of andere manier kan die geen verbinding vinden....
Heb je de film gezien?Anoniem: 123686 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:45:
[...]
Weet dat Helmsdeep 14 is (dacht ik gister gezien te hebben)![]()
Wat bedoel je met "grond slopen" kan je dan kuilen graven ofzo? En hoe doe je dat?
"Grond" is een hele grote stormram waarmee ze de poort proberen in te beuken. Lijkt op een wolf met vuur in zijn bek.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Je moet inderdaad een "EA-account" hebben, en vervolgens kun je met die account zoveel namen aanmaken als je wilt.. misschien issie ff down?AcIDeR schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:56:
Hoe spelen jullie online?
als ik namelijk online wil gamen,moet ik me registeren bij ea...en op 1 of andere manier kan die geen verbinding vinden....
Maar jah was niet moeilijk eigenlijk, ik had zeer veel archers level 8 of zo.
en tja steeds met gandalf een run doen en world of power casten klaar
WOEPSFire_escape schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:12:
[...]
Heb je de film gezien?
"Grond" is een hele grote stormram waarmee ze de poort proberen in te beuken. Lijkt op een wolf met vuur in zijn bek.

Lopen die Mordor ventjes halverwege de veldslag allemaal terug naar de gate ofzo??
Iemand een "Walktrough" voor Minas Tirith??
Gister tot half 3 in de morgen aan het level "Osgiliath" gezeten en elke keer werd ik opver gelopen door Mordor (speel nu op medium)
En elke keer zie ik aan het eind van het level, tijdens de "evaluatie" het bericht: "Bonus: Roep Faramir en zijn troepen te hulp"
Maar goed, heb de levels vóór "Osgiliath" ook uitgespeeld zonder de hulp van "Eomèr" en zijn Rohirrim. Heb er wel moeite mee gehad zonder die troepen want ze waren allemaal level 7 (toen) en level 9 (nu)
Maar na 3x "Osgiliath" spelen en elke keer in de pan gehakt te worden werd ik wanhopig en keek weer eens op dat tellertje bovenin, toen hij weer op 0 kwam te staan en er weer geen Mordor troepen over de brug kwamen (dacht altijd dat als de teller naast het vaandel op 0 stond dat dan de vijand kwam, dacht blijkbaar verkeerd)
Begon het vaandel weer te knipperen en ik dacht ik klik er eens op, kijken wat er gebeurd EN VERREK daar kwam Faramir aan gehuppeld, DAMN

NU versloeg ik Mordor met gemak, had 5 battalions Soldiers, 5 battalions Towerguard, 6 battalions Knights en 3 Battalions Dolers onder leiding van Faramir (alle battalions hadden alle mogelijke upgrades en alle waren level 3)
Makkie dus
ZO ik moet mijn vreugde ff met jullie delen dat ik eindelijk weet hoe ik die hulptroepen meot inroepen!
[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 13-01-2005 09:04 . Reden: Tekst bijvoegen en schoonheidsfoutjes weghalen ]
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
- We Are Borg
Kleine uitleg wat weinig verraad, maar toch even in spoiler tagAnoniem: 123686 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 08:36:
Iedereen heeft het erover dat de "Black Gate" zo moeilijk is maar als ik dan op mijn overview map kijk dan zie ik toch maar 300orcs en 50 trollen bij de Gate staan, tegenover 2500orcs en 100 trollen bij Minas Tirith.
Lopen die Mordor ventjes halverwege de veldslag allemaal terug naar de gate ofzo??
[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 13-01-2005 10:59 ]
Heb Helmsdeep zelfs zonder Eomer gedaan, wist ik veel dat je op die banner kon klikkenGTOfire schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:53:
hehe, ik ken het gevoel. Ik heb een half uur Helm's Deep lopen kloten om met mijn verdedigende elfjes eruit te gaan om aan te vallen, toen zag ik ineens dat vaandeltje. Ohja, ik had Eomer een kwartier geleden al mogen oproepen he? Verrek joh
Mijn hero's zijn nu nog allemaal level 5 en 6!We Are Borg schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:58:
[...]
Kleine uitleg wat weinig verraad, maar toch even in spoiler tag
Heb net het level "Osgiliath" gehad, de enige die een hoger level heeft is Eomer, die heeft nu al level 9, gelukkig
Komt het nog "goed" voor dat ik naar de Black Gate moet? (dat mijn hero's meer punten krijgen?)
Heb nu ook nog maar 7 krachtpunten en ik zag dat je er 16 nodig hebt voor het dodeleger.
Gelukkig krijg ik er 8 bij MT en 2 bij Shelops Nest!
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 13-01-2005 11:09 ]
Ik begon The Black Gate met mijn Rohan leger, op easy was dat makkelijk te doen, maar ik denk dat ik het nu op hard toch maar met Gondor ga doen, vooral vanwege de hero's die toch wel een stuk beter zijn.
Ze zaten met 6 kampen orks te spammen, continu
Heb 4500 orks gekilled
Op hard vond ik de black gate makkelijker met Rohan. Glorious Charge is vreselijk goed.Macros schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:25:
Ik begon The Black Gate met mijn Rohan leger, op easy was dat makkelijk te doen, maar ik denk dat ik het nu op hard toch maar met Gondor ga doen, vooral vanwege de hero's die toch wel een stuk beter zijn.
En je kan hard terugracen naar je basis om te healen.
Hoeveel levels denk je dat er nog tussen zitten??Macros schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:25:
Voor de black gate kan je nog tig levels doen om je hero's level 10 te krijgen en je andere legers in een zo goed mogelijke situatie te krijgen.
Zoveel als je wilt (alle landen namelijk). Ik gok op een stuk of 16?Anoniem: 123686 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:48:
[...]
Hoeveel levels denk je dat er nog tussen zitten??
OOWWWW, dan kan ik nog een compleet nieuw leger bouwen zelfs als ik wil!Bosmonster schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:57:
[...]
Zoveel als je wilt (alle landen namelijk). Ik gok op een stuk of 16?
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Dan zorg ik gewoon dat Eomér en zijn Rohirrim (11 batt.) op volle sterkte zijn, en alle upgradesSithWarrior schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 01:37:
Idd na een map of 13 / 15 was ik gekapt ik wou kijken hoeveel je er in totaal kon doen maar na zulke hogen aantallen vond ik het wel welletjes
En dan nog een leuk Gondor legertje van 10 batt Towerguards, stuk of tig batt. van Elven warriors.
Vind de rohirrim wel fijn, ze rijden alles plat maar tegen trollen zijn ze niet zo geweldig.
Wat raden jullie mij aan?
- We Are Borg
Ik had eigenlijk alleen archers. Volledig geupgrade en behoorlijk levelAnoniem: 123686 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 08:36:
Wat raden jullie mij aan?
Zorg dus liever dat je een grote hoeveelheid rank 10 archers hebt
Thanks voor de tip, zal wel heel veel elfjes makenBosmonster schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:16:
Je krijgt te maken met tientallen rank 10 trollen bij de black gate
Zorg dus liever dat je een grote hoeveelheid rank 10 archers hebtDe Rohirrim zijn niet erg nuttig.
En wat voor voetvolk raad je aan, towerguard?
Orcs --> Paarden.
Monsters --> Archers
Seige Weapons --> Knollen (evt voetvolk..)
Ga dus mijn 11 battalions Rohirrim tot level 10 upgraden en allemaal elven archers, stuk of 15 battalions moet het lukken!Mojo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:51:
Voetvolk is niet useful. Behalve Archers. Voetvolk is alleen handig in een verdediging om die archers te beschermen.
Orcs --> Paarden.
Monsters --> Archers
Seige Weapons --> Knollen (evt voetvolk..)
Misschien plaats ik wel elven warriors voor de archers, hebben ze nog een beetje bescherming!
Army of the Dead zou ik juist als eerste gebruiken om het aantal enemies wat uit te dunnen. Zo hebben je overige troepen minder moeite de enemies te killen. De rest van die powers zijn ook behoorlijk krachtig dus die komen dan ook goed van pas. Misschien heb je ze helemaal niet nodig.Macros schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:58:
Gebruik ook je summon powers, zoals elven, rohorrim, ents, eagles en army of the dead. The dead als laatste. Of als je een bikkel wilt zijn helemaal geen summons
Heb alleen Ents, Rohirrim en iets met wolkjes & zon.Macros schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:58:
Gebruik ook je summon powers, zoals elven, rohorrim, ents, eagles en army of the dead. The dead als laatste. Of als je een bikkel wilt zijn helemaal geen summons
Hoop na MT zoveel krachtpunten te hebben om army of the dead te krijgen
Army of the Dead dunt niet uit, die sloopt alles. Er komen een aantal waves met enemies bij the Black Gate en the Army of the Dead kan 1 zo'n wave alleen vernietigen. De laatste wave is het sterkst, daarom kan je ze het beste dan pas gebruiken.Fire_escape schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:59:
[...]
Army of the Dead zou ik juist als eerste gebruiken om het aantal enemies wat uit te dunnen. Zo hebben je overige troepen minder moeite de enemies te killen. De rest van die powers zijn ook behoorlijk krachtig dus die komen dan ook goed van pas. Misschien heb je ze helemaal niet nodig.
Je moet de black gate pas doen zodra je alle powers hebt.
- We Are Borg
Mwah, ik had de ents bijvoorbeeld nog niet en dat is niet zo belangrijk. Als je je linies maar in stand houdMacros schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:16:
[...]
Army of the Dead dunt niet uit, die sloopt alles. Er komen een aantal waves met enemies bij the Black Gate en the Army of the Dead kan 1 zo'n wave alleen vernietigen. De laatste wave is het sterkst, daarom kan je ze het beste dan pas gebruiken.
Je moet de black gate pas doen zodra je alle powers hebt.
Ook super handig met het slopen van basissen en andere sterke units zoals Mumakil.
- We Are Borg
Anoniem: 92999
Hij heeft het dus over Word of Power, Oathbreakers en Arrow Wind
Eedschenners had ik nog niet eerder gehoord
En die waves worden inderdaad steeds sterker. Die laatste wave hoef je echter niet volledig tegen te houden, want dan loopt je timer op. Army of the dead kun je dus best al eerder gebruiken.
[ Voor 68% gewijzigd door Bosmonster op 14-01-2005 23:37 ]
Anoniem: 68280
Misschien hebben mede-gamers nog tips?
Misschien beter om geen cracks te gebruiken? Dat is een anti piracy feature. Heb je het echte legaal gekocht, herinstall de game dan.Anoniem: 68280 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:38:
Hey, ik ben net aan het spelen en mijn huidige plaats is waar je die ENTS (Bomen) moet redden en alle evil camps moet vernietigen. Als ik daaraan begin ga ik na een tijdje dood, plotseling gaan al m'n mannen dood en is het ''game over''. Hoe kan ik dit nu oplossen? Ben 10 maal bezig geweest maar ik kom hier niet uit.
Ik gebruik geen cracks en denk ook tevens niet dat het daaraan verbonden kan zijn. Ik vraag alleen naar een oplossing van een missie. Als er een probleem met het spel zou zijn, zou deze denk ik eerder uitvallen ofzo.Macros schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:41:
[...]
Misschien beter om geen cracks te gebruiken? Dat is een anti piracy feature. Heb je het echte legaal gekocht, herinstall de game dan.
Legaal gekocht, DVD zit er altijd in. Heb alleen geen zin om alles opnieuw te ''ínstallen''. Ik denk echt niet dat het hieraan zal liggen hoor.
P.S: het is een prachtige spel
Op easy had ik veel knights en die gebruikte ik om de meeste waves uit te dunnen, nu had ik helemaal geen knights omdat ik die in de vorige Ilithein map niet had gemaakt. Eigenlijk kwam dat goed uit, want knights zijn hun command points niet echt waard bij Gondor, vooral niet in een map zoals Minas Tirith.
Ik had verder bijna alleen maar level 2-4 gemergde archers, vooral normale, met normale soldiers, ook een paar met Tower Guards en met rangers, maar niet veel. Allemaal wel totaal geupgrade met fire arrows, armor enzo. Als archers gemerged zijn nemen de soldiers bijna alle damage op waardoor ze veel langer leven dan normaal.
Verder had ik overal katapulten gemaakt op de muren, en in de buitenste ring waar je gebouwen kan bouwen had ik allemaal guard towers gemaakt, behalve bij de 2 binnenste bij de gate, daar had ik 2 wells gemaakt, voor als ik op de grond wilde vechten. Dat is eigenlijk niet gebeurd, maar later gebruikte ik dat wel om mijn rohirrim te healen. Als ik het over zou doen zou ik daar twee guard towers neerzetten.
Mijn beste archers heb ik rond de gate op de muur gezet, en dan naar buiten met meer archers. Gandalf stond naast de gate op de muur, zodat hij zo nu en dan wat met bliksem kon gooien (niet vaak gedaan). Boromir stond in het oosten op de muur om de archers te beschermen voor als uruks op de muur komen en wat leadership te geven. Faramir deed hetzelfde (alleen dan zonder leadership op de west muur). Faramir had wel onwijs de neiging om ergens anders te gaan staan, dat was irritant. Pippin had ik tussen de archers gezet en liet ik stenen gooien.
Op de bovenste ring had ik 2 smiths gemaakt, om de archers die je kreeg aan het begin van het level te upgraden, uiteindelijk kon ik er 1 upgraden met armor en banner, de andere waren toen al dood. En ik had een katapulten winkel gemaakt, ik kon ze alleen nog niet maken omdat ik 310-300 was ofzo.
De eerste wave kwam en ze gingen dood, en vaak snel, 1 batt. dicht bij de gate had een aantal keren heals nodig gedurende het hele level, maar verder bijna niemand. Alles werd afgemaakt door de archers. Ik hielp ze zo nu en dan door met wat gesummonde rohorrim de orcs wat uit te dunnen en ents om de trollen soms te pesten. Nazguls vonden mijn verdediging maar niks, omdat ze binnen seconden uit de lucht werden geschoten. Ik had niet eens tijd om Gandalf's Istari Light te gebruiken. Vijandelijke katepulten waren geen groot probleem, mijn katepulten en mijn archers sloopten die snel en ze vuren toch eerst op die huisjes achter je...
De siege towers waren eveneens super snel dood door de katapulten, dus vooral Boromir zat zich stierlijk te vervelen, want er is geen 1 orc op de muur gekomen.
En toen kwam Grond, alle vuur op die grote ram, maar hij ging te langzaam kapot, 2 keer zo langzaam als mijn gate. Dus toen was mijn gate weg. Ook een nadeel, want alles schiet op Grond en alle orcs eromheen hebben dus vrij spel om mijn archers uit te dunnen. Toen heb ik wat units verloren, 1 batt. ofzo (snel zelf meer katapulten gemaakt en op de 2de ring gezet voor extra vuur kracht).
Helaas stond Pippin op de trap dicht bij de gate, en is toen helaas overleden, whatever... het is maar een hobbit. Grond uiteindelijk dood en kort daarna de rest dood.
Nu komen die Rhun gasten met meer Mumakil, ik kon toen Rohan oproepen, maar gewacht totdat die Rhun en hun Mumakil dood waren in mijn gate of death.
Rohan kwam, met mijn normale Rohirrim + Theoden, Eomer en Eowyn wat rondgerend, de eerste basis zo nu en dan aangevallen en weer wegrennen als er trollen kwamen. Rohirrim archers niet echt gebruikt. Rohan archers naar de eerste basis laten lopen rustig, die slopen echt veel, en toen die basis weggehaalt.
Stonden nog 2 mumakil te wachten op de map, dus ik besloot om mijn Rohirrim archers die wel eens wat kleiner konden maken, maar ik had Gandalf in die groep gedaan en ik kan je vertellen, zelfs Gandalf gaat dood als hij als een Oliphaunt slipper wordt gebruikt. Ik heb hem meteen weer gesummoned, maar hij was er nog niet toen ik klaar was... Gelukkig was hij net voor zijn heengaan level 8 geworden.
Toen besloot Aragorn op te dagen, ik had hem echt TOTAAL NIET nodig. Maar ja, als je dan zijn leger hebt is het zonde om het niet te gebruiken. Heel het zooitje attack move in de 2de basis, duurde zeker 60 seconden voordat ze er aankwamen en toen was het voorbij.
Alle archers op de muren een level omhoog, en wat hero's ook. Elite Rohirrim van het eerste uur zijn nu level 10, en een aantal archer Rohrrim level 9. Ik mis mijn Knights wel met Gondor, die gebruikte ik wel op easy, maar die archers zijn eigenlijk sterker, al wel niet handiger. Ze zijn zo langzaam. Nu ga ik die Gondor en Rohan archers levelen in wat levels, tot rond de level 8-9 en dan maar eens de black gate doen. Dagorlad hoef je niet eerst te doen, maar geeft wel 3 power punten.
- We Are Borg
Het klinkt toch echt als de geweldige safedisc (v3 dacht ik) beveiliging. Als je alles legaal hebt, dan is de enige oplossing een reinstall. Gewoon savegames bewarenAnoniem: 68280 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 01:10:
[...]
Ik gebruik geen cracks en denk ook tevens niet dat het daaraan verbonden kan zijn. Ik vraag alleen naar een oplossing van een missie. Als er een probleem met het spel zou zijn, zou deze denk ik eerder uitvallen ofzo.
Legaal gekocht, DVD zit er altijd in. Heb alleen geen zin om alles opnieuw te ''ínstallen''. Ik denk echt niet dat het hieraan zal liggen hoor.
P.S: het is een prachtige spel
Ik vond de Rohirrim juist supernuttig. Hit en Run werkt perfect met ze. Had 6 level 10 warrior batt. die met glorious charge alle orcjes killen en de rest van mijn leger was Rohirrim archers die daarna alleen de trollen nog hoeven af te schieten. En als die trollen toch te dicht bij komen kan je snel wegrennen naar je basis. Die trollen zijn zo stom om je te volgen waardoor je base defense ze rustig kan afschietenBosmonster schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:16:
Je krijgt te maken met tientallen rank 10 trollen bij de black gate
Zorg dus liever dat je een grote hoeveelheid rank 10 archers hebtDe Rohirrim zijn niet erg nuttig.
Anoniem: 16462
Scroll ik even naar een onverkend terrein, dan draait ie weer prima.
Iemand meer last van? Ik heb een MSI K8Neo2 bord met sound on board. Wel de nieuwste nvidia sound driver. Verder 6800GT kaart en athlon 64 3500+ en 1 GB ram dus daar ligt het niet aan.
'Hoe draai je de camera?'

[ Voor 9% gewijzigd door UltraR-pc op 15-01-2005 19:17 ]
- We Are Borg
Scrollknop indrukkenUltraR-pc schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:17:
Mensen, ik ga nu even een heel dom vraagje stellen, maar lach me alsjeblieft niet uit![]()
![]()
hier is het de middelste muisknop ingedrukt houden en dan bewegen met je muis.UltraR-pc schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:17:
Mensen, ik ga nu even een heel dom vraagje stellen, maar lach me alsjeblieft niet uit![]()
![]()
(man, ik heb al bijna de hele good-campaign uitgespeeld (sta aan de poorten van mordor) en helemaal zonder de camera te draaien. Dus ook bij de gevechten voor helms-deep en Minas Tirith zag ik het allemaal uit één camerapunt

[ Voor 92% gewijzigd door UltraR-pc op 15-01-2005 19:25 ]
Dat kan juist wel gebeuren als je de camera draait.
Anoniem: 19483
Het gevolg van een open poort is dat vrijwel alle vijandelijke units door de poort naar binnen proberen te lopen. Door de grote hoeveelheid archers en de well's zijn alle vijanden al dood voordat ze ook maar in de buurt van de archers komen. Bovendien krijg je zo nauwelijks met die vervelende siege weapons te maken waardoor hordes orc's op je muren te recht kunnen komen.
Het enige wat je hoeft te doen af en toe met je hero's uitvallen tegen katapulten.
Ik heb nog nooit voordeel gehad van een dichte poort.
spoiler tags lijken mij niet echt nodig maar voor mensen die menen dat bovenstaande toch een aanslag is op hun spelervaring toch maar tags
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19483 op 15-01-2005 20:08 ]
Dat de AI niet optimaal is waren we al achter, maar door dingen zoals je poort open laten te doen maak je het alleen maar erger. Ik probeer het zelf zo realistisch mogelijk te maken.
Sound on board vreet veel CPU power. Stel in het sound menu van het spel eens om laag. Kijk eens of dat helpt.Anoniem: 16462 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:31:
Mijn geluid hakkelt als een gek tijdens dit spel als ik units en cities in beeld heb. En ook de frames zijn dan 5/sec ofzo
Scroll ik even naar een onverkend terrein, dan draait ie weer prima.
Iemand meer last van? Ik heb een MSI K8Neo2 bord met sound on board. Wel de nieuwste nvidia sound driver. Verder 6800GT kaart en athlon 64 3500+ en 1 GB ram dus daar ligt het niet aan.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Lol ik draaide als een tierelier met sound onboard AMD 2000+ XP and 512 mb ram, ZOVEEL cpu neemt het echt niet in.UNICRONBOT schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:58:
[...]
Sound on board vreet veel CPU power. Stel in het sound menu van het spel eens om laag. Kijk eens of dat helpt.
Ja ik had alles op high, ook het geluid.
Nee, ligt echt aan iets anders.
Er zijn test genoeg op internet tevinden waar je kan zien dat het wel veel CPU power vreet. Ik heb zelf ook nog een oude PC staan met onboad sound maar dat is zeer slecht bij veel games. Dus ik weet waar ik over praat. Maar ja als jij het goed vindt. Een echte gamer heeft geen onboard sound.Hidde schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:35:
[...]
Lol ik draaide als een tierelier met sound onboard AMD 2000+ XP and 512 mb ram, ZOVEEL cpu neemt het echt niet in.
Ja ik had alles op high, ook het geluid.
Nee, ligt echt aan iets anders.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Anoniem: 19483
Tja zo realistisch mogelijk, je hebt zeker een punt maar aan de andere kant; realistisch met elven tegen orcs vechten..UltraR-pc schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:30:
Tja, maar misschien vinden mensen (lees: ik) het ook wel gewoon leuk om wel met siege wapens te maken te krijgen? Zeker in het geval van minas tirith en Helms Deep.
Dat de AI niet optimaal is waren we al achter, maar door dingen zoals je poort open laten te doen maak je het alleen maar erger. Ik probeer het zelf zo realistisch mogelijk te maken.
[generaliserend]UNICRONBOT schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:56:
[...]
Er zijn test genoeg op internet tevinden waar je kan zien dat het wel veel CPU power vreet. Ik heb zelf ook nog een oude PC staan met onboad sound maar dat is zeer slecht bij veel games. Dus ik weet waar ik over praat. Maar ja als jij het goed vindt. Een echte gamer heeft geen onboard sound.
Een echte gamer heeft een dikke pc en dus helemaal geen last van cputijd-vretende onboard devices.
[/generaliserend]
Bovenstaande probleem had ik dus!Anoniem: 68280 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:38:
Hey, ik ben net aan het spelen en mijn huidige plaats is waar je die ENTS (Bomen) moet redden en alle evil camps moet vernietigen. Als ik daaraan begin ga ik na een tijdje dood, plotseling gaan al m'n mannen dood en is het ''game over''. Hoe kan ik dit nu oplossen? Ben 10 maal bezig geweest maar ik kom hier niet uit.
Opnieuw installeren deed wonderen!
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
En plaats enorm veel archers op de muur, heb op medium (2 keer) het level gespeeld en heb beide keren niet meer dan 30 mensen verloren.
(Bij Minas Tirith)
Maar in dat level trek ik al vrij snel terug naar de burcht, daar komen ze niet in met ladders en dan als je de 2e poort wel dicht doet komen ze altijd via dat kleine zij ingangetje, en als je dan enorm veel elven archers op de muur zet komen ze nooit binnen!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 17-01-2005 08:52 ]
Ik weet niet hoe het in custom games zit met loss als je disct. In laddergame is het zo dat geen van beiden een win of een loss krijgt. De hele game telt dan niet. Verklaring van EA hierover: "Omdat het spelen zelf P2P is en er geen server bij komt kijken kunnen wij niet met 100% zekerheid vaststellen wie disconnectte en zodoende dus een win en een loss toewijzen".evilpin0 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:08:
echt een strak spel online, helaas gebeurt het nog wel eens dat iemand op de rest knop drukt en zodanig disconnect als die bijna verloren heeft. Nu hoorde ik dat diegene dan alleen een loss krijgt en ik geen win, dan vraag ik me echt af waarom dc je in godsnaam, ik heb eerlijk gewonnen. Laat echt zien hoe verschikkelijk onsportief sommige spelers zijn
Dat is wel vreemd want C&C Generals is eigenlijk precies dezelfde game (engine, gamespy) en daar was een QM ladder waarin wel disconnects als loss geteld werden. Niet in je online stats, wel op de ladder (ladder die eigenlijk third party was maar wel officieel).
Imo is dat disconnect gebeuren echt een blamage. In Zero Hour hadden ze iig Alt F4 disabled zodat je moeilijker kon discen, in BFME is het weer fijn mogelijk om dmv Alt F4 te discen.
Echt domme dingen die EA toch weer flikt hoor
[ Voor 11% gewijzigd door Wmm op 17-01-2005 23:12 ]
Daar heb je wat aan als je net een game van een uur gespeeld hebt en je bent aan het winnen en je tegenstander disconnect. Dan houd je in je achterhoofd dat ie binnenkort misschien wel gebanned wordt... Je zuurverdiende win krijg je niet hoor en het is maar de vraag of ze echt bannen.GandalfTheGrey schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:30:
Mja.. de patch die deze maand uitkomt zal de ladders resetten en elke disc als een loss toewijzen. Ook worden hoge disconnect ratio's gebanned!
Gaan ze in die patch nou ook de 4 player maps uit de 1vs1 ladder smijten? Die maps zijn veel te groot om 1vs1 op te spelen. Je moet 2 player maps hebben voor 1vs1, games duren in BFME sowieso al lang, op een 4 player map is het helemaal te erg imo.
Ook iets wat ze gaan fixen. Erg leuk, nouja... ze zeiden dat met Generals ook erg vaak. Ook vrij weinig van gemerkt. Het is opvallend hoevaak ik niet kan connecten met mensen in BFME. En het ligt niet echt aan mij.Improved NAT connection: We’re constantly tweaking our network code to make it more streamlined and supportive of as many routers and firewalls as possible. Having said that, users that are experiencing NAT issues should refer to the readme, as it contains a lot of information for possible workarounds.
Ik ben misschien beetje negatief in m'n posts en trek erg vaak de vergelijking met Generals maar ik heb Generals/Zero Hour van begin tot nu online gespeeld en ze maken weer precies dezelfde fouten als die ze maakten met Generals. Das jammer, want BFME biedt wel leuke gameplay imo.
NOU ik ben er klaar voor NU op dit moment, maar dan moet je eerst dat irritante land "Dragar....nog wat" uitspelen voordat je uberhaupt bij de Gate in de buurt komt!
En wat is dat een kl*te level zeg niet normaal meer, eerst met Gondor geprobeerd! (Dolers en Towergaurds, allen op levels 5 tot 8 ) en niet gelukt!

Nu probeer ik het met Rohan (9 Batt Rang 10 + alle 4 de upgrades Rohirrim & 3 Batt. rang 9 + alle 3 de upgrades Rohirrim Archers samen met de Helden Eomer en Theodon, ook beide rang 9) nu ben ik beter bezig, ben al 2u bezig en heb nog maar de onderste helft van het level bezig (heb 3 forten gebouwd aan de onderkant + 2 citadels)
Heeft iemand tips voor het level?? Kom er echt niet meer uit, de vijand blijft maar mensen sturen.
Kan er wel overheen blijven walsen met mijn paarden, gelukkig nu ik die schild upgrade heb voor de Rohirrim doen de speren en pijlen me niet veel meer maar toch het is wel beetje te veel voor 12 battalions Rohirrim
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 18-01-2005 09:02 ]
Btw GandalftheGrey speel je ook online?
http://arena.gamespy.com/bfme/evilpin0 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:40:
Is er ook een ranking site voor ea? alle bnet zeg maar, zoiets staat er als er iemand disc, dat je hem kan aangeven op de ranking site ofzo. Kan alleen de site niet vinden![]()
Daaro
Ja... ik sta ies van 945 ofzo.. ken je me nog van Wc3?evilpin0 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:40:
Is er ook een ranking site voor ea? alle bnet zeg maar, zoiets staat er als er iemand disc, dat je hem kan aangeven op de ranking site ofzo. Kan alleen de site niet vinden![]()
Gandalf: Offcourse
Btw de ranking site werkt niet, krijg een timeout
Klopt, rankingsite doet atm vaag.evilpin0 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:59:
Wmm: ik was ff isengard aant testen onder de nick wigg, maar isengard bevalt me zo goed dat ik er nog wel een tijdje mee blijf spelen.
Gandalf: Offcourseben je vanvavond online? kunnen we wel een potje spelen
Btw de ranking site werkt niet, krijg een timeout
Isengard is wel fijn army ja
Anoniem: 126336
Ik denk dat je net als ik een neiging hebt om alles op te willen lossen. Stel je hebt 3 bases en je troepen staan bij de linkse. De vijand valt je rechtse basis aan van rechtsboven net als jij linksboven de vijand aan wil vallen. Vroegah ging ik dan eerst zorgen dat mn basis rechts veilig was, dat duurde dan ff, wil ik net weer aanvallen en dan komt de vijand aan de linkerkant weer.Anoniem: 123686 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:01:
Heeft iemand tips voor het level?? Kom er echt niet meer uit, de vijand blijft maar mensen sturen.
Kan er wel overheen blijven walsen met mijn paarden, gelukkig nu ik die schild upgrade heb voor de Rohirrim doen de speren en pijlen me niet veel meer maar toch het is wel beetje te veel voor 12 battalions Rohirrim
Tegenwoordig heb ik me wat meer op the big picture ingesteld. Ik knal zo snel en lomp als ik kan over die basis linksboven heen. Laat ze rechtsonder maar lekker aankloten die orcs en haradrim.
Ik met 10 Rohirrim en 5 elves ben echt wel sneller klaar dan hun met mijn basis, en als de vijand links eenmaal verslagen is trekken mn rohirrim een sprintje om mn rechtse basis van de ondergang te redden. Het kan zijn dat je af en toe ff een nieuwe sentry tower moet bouwen of dat je zelfs wat meer gebouwen kwijt bent. Maar je zult wat op moeten offeren om de map uitgespeeld te krijgen.
Andere optie die vaak werkt, zeker als je bomen hebt: elven warriors die langzaam oprukken langs alle richtingen, met backup van rohirrim waar nodig. Een groep van 3 bat. high rank elves kunnen gigantische hoeveelheden orcs aan, en als ze onder de bomen staan duurt het ook nog eens even voor ze ontdekt worden. Laat langs alle kanten waar je heen kan (meestal 3 of 4) een groepje elves stand houden. Vervolgens focus je ff op 1 groepje en die laat je tussen de vijandelijke attack waves door langzaam oprukken tot de volgende groep orcs. Zo ruk je steeds verder op en komt de vijand nergens meer langs. Werkt geweldig tegen orcs, kut tegen siege weapons
Maar dan moet je wel genoeg elves hebben om minstens 3 batallions te hebben bij elke doorgang die je wil gaan veroveren.
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
vind dat persoonlijk wel meevallen, vind orc het leukst om tegen te spelen. Tenminste geen hero's die arse ownen maar gewoon een groot leger.Wmm schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:04:
[...]
Klopt, rankingsite doet atm vaag.
Isengard is wel fijn army ja. Alleen, Mordor ork spam op een kleinere (2 player) map is lastig
.
[ Voor 49% gewijzigd door evilpin0 op 18-01-2005 11:39 ]
Thanks voor de tip!GTOfire schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:35:
[...]
Ik denk dat je net als ik een neiging hebt om alles op te willen lossen. Stel je hebt 3 bases en je troepen staan bij de linkse. De vijand valt je rechtse basis aan van rechtsboven net als jij linksboven de vijand aan wil vallen. Vroegah ging ik dan eerst zorgen dat mn basis rechts veilig was, dat duurde dan ff, wil ik net weer aanvallen en dan komt de vijand aan de linkerkant weer.
Tegenwoordig heb ik me wat meer op the big picture ingesteld. Ik knal zo snel en lomp als ik kan over die basis linksboven heen. Laat ze rechtsonder maar lekker aankloten die orcs en haradrim.
Heb in het begin de fout gemaakt om de elven te laten "mergen"
Dus heb nu 2 battalions tot 1 verwerkt, nouja 1 voordeel als de orcs te dicht bij komen worden ze toch nog afgeslacht!
Kan je me vertellen waar hun basis (of meerdere) precies zitten, dan kan ik daar met mijn Peerdjes heen rijden en vraag ik wel backup van "Army of the dead", de Rohirrim en de adelaars!
Dan moet het goedkomen, jammer dat er alleen een limiet is van 300 commandpoints!
Wil veel meer, kan je dan niet veranderen in 1 of andere ini file
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 18-01-2005 11:46 ]
Links boven zit een basis waar siege weapons worden gemaakt, die moet je niet te lang intact laten. Meestal komen waves op ongeveer 3 plekken aan. Daar had ik dan 3-5 batallions met archers neergezet vlak bij een well en in de range van een statue. Daar hielden ze dan makkelijk stand tegen heel veel attacks. Ondertussen ging ik dan met mijn rohirrim en hero's (allemaal level 10) 1 voor 1 basissen slopen. Heel soms werd een basis aangevallen waar geen archer verdediging was. Dan verplaatste ik de archers van een andere basis daar heen, want dan zal een andere basis waarschijnlijk niet meer aangevallen worden en zullen de orcs vooral daar voortaan heen gaan.
Vooral die kleine camps met 3 plaatsen gebruikte ik veel om daar te verdedigen. Ik maak dan 2 wells en een statue. En die gebruik ik dan ook om mijn rohirrim te healen nadat ze een zware aanval hadden gedaan. Ik hield mijn pop in de gaten, zodra die onder de 290 zakte trok ik me terug, want ik weiger 1 batallion te verliezen.
Op een gegeven moment zakte de pop onder 280, paniek, want archers werden aangevallen door siege. Dat heb ik toen snel opgelost met ents en elven archers te summonen. Toen snel de rohirrim gepakt en gaan zoeken naar de bron van de siege basis. Gelukkig gaan die katapulten er snel aan, want die zijn echt pijnlijk. Meestal doe ik gewoon een guard doen in de vijandelijke basis en dan kan ik ondertussen ergens anders heen, pas als de pop onder de 300 daalt betekend dat ik even moet kijken of alles wel goed gaat. Level 10 rohirrim rijden makkelijk over alles heen, inclusief men of Rhun, en als een troll ze de lucht in gooit zijn ze niet in 1 keer dood, zeker niet als je glorious charge hebt.