[PC] The Lord of the Rings, The Battle for Middle-earth

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 19:42
zo zie je maar weer dat het op verschillende manieren kan, ik heb het zo gedaan:
spoiler:
met de ents de zijkanten van de murenaanvallen en gebouwen vernietigen , later met mijn hulptroepen van rohan (met die command points) de archers neerhalen en de ents de dam laten vernietigen

maar, ik gaan nu een reinstall doen maar wil graag mijn savegames behouden , weet iemand waar ze staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 22:57

Bosmonster

*zucht*

Die ents heb ik ook zo aangepakt. Gewoon vlak bij de dam de muur slopen en naar binnen stormen. Paar stenen naar die dam en het was voorbij :P Alle vijandelijke troepen gewoon negeren.

Ben nu met de evil campaign bezig... en tja.. treebeard en de ents zijn allang dood :P

Muhhaha.. let them burn for the fires of industry!

[edit]
Lurtz rules!!111

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 29-12-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bosmonster schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:31:
Die ents heb ik ook zo aangepakt. Gewoon vlak bij de dam de muur slopen en naar binnen stormen. Paar stenen naar die dam en het was voorbij :P Alle vijandelijke troepen gewoon negeren.

Ben nu met de evil campaign bezig... en tja.. treebeard en de ents zijn allang dood :P

Muhhaha.. let them burn for the fires of industry!

[edit]
Lurtz rules!!111
:D Als ik dit zo lees ga ik toch maar heel snel de black gate aanvallen. Was nog eerst wat hero's aan het levellen, maar ik wil nu wel graag beginnen met de evil campaign :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 15:40
Ik heb dat level zo gedaan

spoiler:
Hele tijd enten maken. Via de poort gaan en daarna steeds gebouw voor gebouw slopen. Die archers die voor de dam staan heb ik met die ruiters te paard gedood, die ik had opgeroepen. Perfecte tactiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

kenny89 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:24:
zo zie je maar weer dat het op verschillende manieren kan, ik heb het zo gedaan:
spoiler:
met de ents de zijkanten van de murenaanvallen en gebouwen vernietigen , later met mijn hulptroepen van rohan (met die command points) de archers neerhalen en de ents de dam laten vernietigen

maar, ik gaan nu een reinstall doen maar wil graag mijn savegames behouden , weet iemand waar ze staan?
C:\Documents and Settings\<JOUWDIR>\Application Data\Mijn Battle for Middle-earth bestanden\Save

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik heb het spel gisteravond geinstalleerd en even de eerste 2 levels uitgespeeld (moria en Rohan)

dit zijn mijn eerste indrukken:

grafisch erg goed, mooie filmpjes (poppetjes zijn alelen wat :vierkant", maar vooral in-game vindt ik het erg geslaagd, omgeving ziet er goed uit, ingame characters zijn mooi. echte foto's in je huds zijn geslaagd etc. etc. zeflde muziek als uit de films, stemmen zijn goed. Dit alles zorgt voor een op en top LOTR gevoel.

ik heb echter 2 maars:
ik vindt het overzicht niet echt goed dit komt door 2 dingen:
- ik vindt dat ik niet ver genoeg kan uitzoomen, en jah ik heb de resolutie op het hoogst staan (1290x960) maar dan nog vindt ik het overzicht beroerd.
- je kan niet roteren? wtf een rts ano 2004 en je kan niet roteren? tenmisnte ik heb het nog niet uitgevonden (ok ik moet de handleiding nog lezen en ik hoop echt dat ik me vergis) in de buiten levels is het nog te doen zonder rotatie maar in een binnen level zoals moria vondt ik het echt ergerlijk.

dus op het eerste gezicht een top-game alleen het niet ver kunnen uitzomen en niet kunnen roteren ergert me. :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaker
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
Je kan roteren door met je muiswieltje te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Niet klikken, maar ingedrukt houden en dan de muis bewegen :)

[ Voor 13% gewijzigd door MrData op 29-12-2004 19:05 ]

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

MrData schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:05:
Niet klikken, maar ingedrukt houden en dan de muis bewegen :)
godzijdank! overignes meen ik dat ik dat geprobeerd had, want dat is tenslotte een besturing die bij de meeste rts spellen zo werkt, kga het vanavond meteen proberen kheb er zin in :D

blijft het jammer van het zoomen, maar ach geen enkel spel is perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Laatst online: 23-08-2024
Heb even een vraagje...het lukt me maar niet om als ik een groepje heroes selecteer, te wisselen van hero zonder dat alleen die hero geselecteerd wordt.
Als ik bijv Gandalf, Aragorn en Gimli selecteer, en wil dan de powers van Gimli gebruiken, hoe kan die dan wisselen naar hem, zonder alleen hem te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Bartistuta schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:27:
Heb even een vraagje...het lukt me maar niet om als ik een groepje heroes selecteer, te wisselen van hero zonder dat alleen die hero geselecteerd wordt.
Als ik bijv Gandalf, Aragorn en Gimli selecteer, en wil dan de powers van Gimli gebruiken, hoe kan die dan wisselen naar hem, zonder alleen hem te selecteren.
Niet, makkelijkste is gewoon shortcuts te maken voor je favoriete groepjes.

Helms Deep is zojuist gevallen voor mijn super Lurtz en troepen. Was wel erg makkelijk :?

Zit nu met Mordor, maar das inderdaad slappe boel.. De orcs zijn gratis te produceren, maar het is ook voor niet meer dan de slachterij :P

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 29-12-2004 21:41 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik zit nog steeds vast met evil in MT, de poort ligt inelkaar en hero's zijn dood maar toch kan de computer sneller unit's bouwen dan ik ze kan vernietigen / de gebouwen kan vernietigen zonder dat iedereen bij mij dood gaat...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 12:20

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:13:
ik heb het spel gisteravond geinstalleerd en even de eerste 2 levels uitgespeeld (moria en Rohan)

dit zijn mijn eerste indrukken:

grafisch erg goed, mooie filmpjes (poppetjes zijn alelen wat :vierkant", maar vooral in-game vindt ik het erg geslaagd, omgeving ziet er goed uit, ingame characters zijn mooi. echte foto's in je huds zijn geslaagd etc. etc. zeflde muziek als uit de films, stemmen zijn goed. Dit alles zorgt voor een op en top LOTR gevoel.

ik heb echter 2 maars:
ik vindt het overzicht niet echt goed dit komt door 2 dingen:
- ik vindt dat ik niet ver genoeg kan uitzoomen, en jah ik heb de resolutie op het hoogst staan (1290x960) maar dan nog vindt ik het overzicht beroerd.
- je kan niet roteren? wtf een rts ano 2004 en je kan niet roteren? tenmisnte ik heb het nog niet uitgevonden (ok ik moet de handleiding nog lezen en ik hoop echt dat ik me vergis) in de buiten levels is het nog te doen zonder rotatie maar in een binnen level zoals moria vondt ik het echt ergerlijk.

dus op het eerste gezicht een top-game alleen het niet ver kunnen uitzomen en niet kunnen roteren ergert me. :)
Ga de handleiding maar eens lezen. Dan ze je dat roteren geen probleem is ;)
Het is er jammer dat uitzomen niet verderkan. Maar in de INI's staat van als ook het uitzomen, maar het is mij nog niet gelukt om er verder mee uit te zomen.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

roteren heb ik gevonden ;) khad nog neit de scoll-knop geprobeerd in te drukken ;)

maar kzit nu met een vaag probleem: ik ben bij Act3: Lothlorien, kmoet met mijn groepje naar lothlorien lopen daar wat barracks bouwen en dan de boel verdedigen tegen de invallers. wat ik ook doe of hoe ver ik ook kom, op een gegeven moment gaat van mijn party alles dood!
T'is heel vaag mijn mannetjs staan daar te niets doen, geen vijanden in de buurt en "poef" alles is in 1x dood! als ik al 1 of 2 barracks heb staan worden die ook vernietigd. kheb het level nu een paar keer gespeeld maar het gebeurt steeds weer

:? :? :? doe ik iets fout of??

• We Are Borg

We Are Borg

Klinkt als safedisc beveiliging: generals en red alert 2 hadden dat 'probleem' ook. Gebeurd het vrij in het begin van het spel? Of pas na 15min+?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

We Are Borg schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:32:
Klinkt als safedisc beveiliging: generals en red alert 2 hadden dat 'probleem' ook. Gebeurd het vrij in het begin van het spel? Of pas na 15min+?
vrij snel al.. ik gok na 5 minuten. Afhankelijk van hoe snel ik speel gebeurt het op verschillende plaatsen in het level, als ik snel speel dan heb ik net de kans om die 2 braracken te bouwen, vorige 2 levels had ik nergens last van.

maar wat is die safedisc beveiliging precies? controleert hij tijdens het spelen nog een keer of de cd aanwezig is? kheb idd wel een full-install gedaan en toen een no-dvd ding geinstalleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 30-12-2004 08:39 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Chaoss schreef op donderdag 30 december 2004 @ 08:31:
[...]

vrij snel al.. ik gok na 5 minuten. Afhankelijk van hoe snel ik speel gebeurt het op verschillende plaatsen in het level, als ik snel speel dan heb ik net de kans om die 2 braracken te bouwen, vorige 2 levels had ik nergens last van.

maar wat is die safedisc beveiliging precies? controleert hij tijdens het spelen nog een keer of de cd aanwezig is? kheb idd wel een full-install gedaan en toen een no-dvd ding geinstalleerd.
:X

De safedisc beveiliging vanaf versie 3 heeft een extra beveiliging tegen kopieren. Wanneer er wordt geknoeid met de beveiliging (lees: crack e.d.) worden alle units vernietigd in het begin van het spel. Een reinstall kan wel eens helpen, aangezien je met een legale versie er ook wel eens last van kan hebben. Kortom, reinstall proberen en anders een nieuwe no-dvd opzoeken. Bij dat laatste moet je uiteraard zelf op zoek gaan, maar ik help je omdat je met een legale versie ook best last kan hebben van de safedisc beveiliging.

[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 30-12-2004 11:10 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

We Are Borg schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:10:
[...]

:X

De safedisc beveiliging vanaf versie 3 heeft een extra beveiliging tegen kopieren. Wanneer er wordt geknoeid met de beveiliging (lees: crack e.d.) worden alle units vernietigd in het begin van het spel. Een reinstall kan wel eens helpen, aangezien je met een legale versie er ook wel eens last van kan hebben. Kortom, reinstall proberen en anders een nieuwe no-dvd opzoeken. Bij dat laatste moet je uiteraard zelf op zoek gaan, maar ik help je omdat je met een legale versie ook best last kan hebben van de safedisc beveiliging.
hey je hebt mij niet horen zeggen dat ik een illegale versie heb..

wat dat betreft vindt ik HL2/steam een uitkomst lekker kunnen spelen zonder dvd. ik zal de orgineee files ff trug zetten kijken of het dan ook gebeurt en dan eens een andere no-dvd oplossing proberen ;)

toch wazig dat hij pas bij act3 de beveiliging voor het eerst activeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 30-12-2004 12:27 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Chaoss schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:25:
[...]
hey je hebt mij niet horen zeggen dat ik een illegale versie heb..
No-CD/DVD patches zijn illegaal, dus al had je een legale versie.. dan heb je hem met je patch illegaal gemaakt.

Je bent ook pas nummer 325 ofzo die komt met "al mn units sterven op eens na x minuten..."

• We Are Borg

We Are Borg

Damn, wat zijn die evil troepen slap zeg. Met alle upgrades er tegenaan gaat het nog wel, maar zonder dat zijn ze echt opvulling

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

nog een updateje: multiplayer blijk ik em ook best geinig te vinden :)
ik had verwacht dat het in een LAN-game/skirmish geen zak aan zou zijn, kleinere legers en niet volledig upgerankt allemaal naar rank 10. Maar gisteren op een LAN tegen 2 andere mensen was het best leuk om te doen. Maar 150 command points, dus maar 4 elves en 5 rohirrim (en een stelletje heroes dr bij), maar het werkte wel. Rank 2 elves met fire arrows blijken toch van zichzelf al genoeg aars te kunnen schoppen om mumakil en trolls e.d. neer te schieten. Dus mn tactiek uit singleplayer was nog aardig toepasselijk, alleen op schaal 1:2 :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
We Are Borg schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:21:
Damn, wat zijn die evil troepen slap zeg. Met alle upgrades er tegenaan gaat het nog wel, maar zonder dat zijn ze echt opvulling
Vergeet niet dat je (heb alleen nog multiplayer gespeeld) wel meer units per fabricage krijgt dan de good side. En je kan er uiteindelijk meer aanmaken (400 voor evil, 200 voor good). Dus op zich wel logisch dat ze iets slapper zijn, ze moeten het meer van kwantiteit hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120141

Ik weet dat je bijv. soldaten aan archers kan koppellen zodat ze zich als 1 squad gedragen, maar weet iemand waarom je dit eigelijk nuttig is en hoe je dit weer ongedaan kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127568

Ik heb een probleem :(
Zat ik net skirmish te spelen zoals ik wel vaker doe.
Schiet mijn monitor opeens op standby en moest ik rebooten.
Iemand enig idee?
Ik heb de nieuwste nvidia drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 120141 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 11:27:
Ik weet dat je bijv. soldaten aan archers kan koppellen zodat ze zich als 1 squad gedragen, maar weet iemand waarom je dit eigelijk nuttig is en hoe je dit weer ongedaan kunt maken?
Dit is nuttig als verdediging. De soldaten zullen de archers verdedigen. Je krijgt een soort gehaktmolen waar vijandelijke units in lopen :P

Veel mensen zijn er echter niet zo weg van (ik wel dus, een paar van die samengestelde units hield bij mij zelfs de hele black gate spawns tegen). Het kan helaas niet ongedaan gemaakt worden.
Anoniem: 127568 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 12:54:
Ik heb een probleem :(
Zat ik net skirmish te spelen zoals ik wel vaker doe.
Schiet mijn monitor opeens op standby en moest ik rebooten.
Iemand enig idee?
Ik heb de nieuwste nvidia drivers.
Reboot = crash. Kan vanalles geweest zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127568

Bosmonster schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 13:12:

Ik deed de reboot zelf en niet windows xp zoals je misschien denkt. (dat zet ik altijd uit).

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 127568 op 01-01-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 06-07 00:34

xdc

[...]

Dit is nuttig als verdediging. De soldaten zullen de archers verdedigen. Je krijgt een soort gehaktmolen waar vijandelijke units in lopen :P

Veel mensen zijn er echter niet zo weg van (ik wel dus, een paar van die samengestelde units hield bij mij zelfs de hele black gate spawns tegen). Het kan helaas niet ongedaan gemaakt worden.

[...]

maakt het nog uit welke units je bij welke samenvoegt ?
Zoals , Die rangers of normale gondor archers ?
en of town watch of de normale infanterie ?

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Laatst online: 27-03-2021
En hoe voeg je ze samen? (misschien een domme vraag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

BaN5Hee schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 14:52:
En hoe voeg je ze samen? (misschien een domme vraag...)
kan alleen met gondor troepen ,

klik op een archer en ga met je wijzer boven een riddergroepjes staan , dan zie je vanzelf een join icontje verschijnen

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Kan met ieder leger hoor. Rohan heeft elven warriors die je kunt samenvoegen. Mordor en Isengard archers/soldiers net als Gondor.

Net ook de evil campaign uitgespeeld... Tijd voor weer eens een anders spel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[...]

Idd heerlijk zo'n verdediging. Als aanval werkt het uiteraard niet, want puur met archers aanvallen is niks, maar met wat archers en daarvoor soldiers een groep vormen om te verdedigen werkt super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nog wat losse archer units erachter overigens is wel een goed idee. Die staan toch zo goed als veilig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
We Are Borg schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:55:
[...]

Idd heerlijk zo'n verdediging. Als aanval werkt het uiteraard niet, want puur met archers aanvallen is niks, maar met wat archers en daarvoor soldiers een groep vormen om te verdedigen werkt super _/-\o_
Met isengard kun je ook een leuke combo maken.
Pikemen samengevoegd met Gewone Uruks.
Dus zwaarden en pikes. Is best goed mee aan te vallen.
De zwaarden zijn goed tegen archers en de pikes tegen paarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Legion schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:11:
[...]

Met isengard kun je ook een leuke combo maken.
Pikemen samengevoegd met Gewone Uruks.
Dus zwaarden en pikes. Is best goed mee aan te vallen.
De zwaarden zijn goed tegen archers en de pikes tegen paarden.
wat zijn de beste combo's voor de rohirim en gondor ??

ik merk het verschil niet met soldiers van gondor en archers
en of rangers icm town soldiers (of hoe ze ook heten ? )

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
xdc schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:15:
[...]

wat zijn de beste combo's voor de rohirim en gondor ??

ik merk het verschil niet met soldiers van gondor en archers
en of rangers icm town soldiers (of hoe ze ook heten ? )
Met Rohan doe ik de een elven combo. 2 elven archers maken 1 combo.
1 elven archer pakt dan bogen, en de voorste rij de zwaarden. Voordeel is dat deze "onzichtbaar" zijn in bebost gebied. Voor Gondor heb ik de towerguards en rangers gebruikt. Alleen weet ik niet duidelijk het verschil tussen de gewone gondor archers en de rangers. De rangers hebben een hogere health en zijn onzichtbaar in bebost gebied. Alleen heb je daar niks aan, want de towerguards zijn niet onzichtbaar.
De gewone gondor soldiers gebruikte ik als afleiding voor trollen en mumakill e.d. zodat m'n high rank archers geen gevaar liepen.
Met rohan laat ik ook de yeomen archers en peasants zo goed als links liggen.
Enkel Rohirrim cavelary en rohirrim archers voor de aanval, en voor de verdediging die elven combo.

Ben net begonnen met de evil campaign, en die pikemen-uruks combo vond ik wel sterk. Jammer dat je ze niet alle3 kunt samenvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Als ik archers en melee samenvoeg (bijvoorbeeld bij ISengard Pike + Crossbowmen.. dan schieten alleen de archers en blijven de pikes nutteloos eromheen staan.)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

GandalfTheGrey schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:55:
Als ik archers en melee samenvoeg (bijvoorbeeld bij ISengard Pike + Crossbowmen.. dan schieten alleen de archers en blijven de pikes nutteloos eromheen staan.)
ja die gaan pas dingen doen op het moment vandichtbij wordt aangevallen.
bowmen gaan dan gelijk dood (als ze alleen zouden staan), maar nu hebben ze dus een verdediging dat is het voordeel

[ Voor 4% gewijzigd door xdc op 02-01-2005 17:44 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

het nadeel moet ook even gezegd worden vind ik :)
Die extra beschermingslinie voor je archers zorgt er van zichzelf voor dat ze nodig zijn, omdat er minder archers op een afstand schieten en er dus meer vijanden dichtbij kunnen komen, die worden afgeslagen door diezelfde beschermingslinie.

Bij lage ranks waar de vijand je toch wel bereikt is zo'n linie dus verrekte handig, omdat je archers anders te snel dood gaan.
Bij hoge ranks kan een groep van 3 rank 10 elves alles behalve siege weapons neerschieten zonder dat het dichtbij komt, incl mumakil, trolls, 10 batallions uruk-hai, allesch. Dan is het dus alleen maar nadelig om minder archers te hebben staan.

In multiplayer heb ik het nog niet geprobeerd, daar mag bosmonster het weer over hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Spel is niet echt moeilijk vind ik. Het enige irritante is wanneer de tegenstanders van die katapulten heeft en 2 battalions neer schiet. Dat wil dus zeggen dat je er én 2 kwijt bent je nogal vervelend nieuwe gaat bouwen. Omdat je level 2 dingen nodig hebt.

Uberhaupt die katapulten. Als archers erop schieten moeten ze stilstaan, dat is wel jammer :( Want dan worden ze geraakt en goed ook. Een Level 10 overleeft het nog niet eens geloof ik.

Oplossing: Snel met knollen eropaf. ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 22:37

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik vindt het een super game, speel voornamelijk alleen met hero's in skirmish, single player easy uitgespeeld, dat was echt een eitje, ga nu aan medium beginnen.
Ik bouwde nooit, had zo een dik leger, meteen aanvallen :P.

Gandalf vindt ik overgings super. Ik maak ook altijd met skirmish zo een hobbit, ff beetje gaan kicken, hij is altijd als eerste level 10 :P.

Naja super game, echt top, multiplayer lan dus 3 (humans) vs 4 hard enemy is wel een eitje :P.
Ik was wel de enigste die Gandalf had, en level 10, ownage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

katapulten zijn om die reden ook langzaam, kunnen niet op korte afstand schieten en hebben weinig hitpoints. oftewel, die val je aan met 1 batallion paarden en ze zijn extreem snel dood, een Eomer hoeft maar 4 keer te meppen en omdat paarden zo snel zijn worden ze ook niet geraakt.
Iedere unit heeft sterke en zwakke punten, archers vs katapulten is gewoon een combinatie die net zo goed werkt als orcs vs Rohirrim, niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben ik trouwens de enige die erg last heeft van het vuureffect?
Elke keer als ik balrog summon dan gaat hij ineens best traag. pas als het effect weg is ken ik weer gewoon met hem lopen. Ik heb dit ook met gandalfs aanval die vijanden naar achterblaast en die aanval van saruman. Maar ht rare is dat ik voor de rest nooit vertragingen he hoe groot de legers ook zijn. draai dan wel met 2x aa en alles max. ken me nie voorstelle dat zon sim pel effecte zo zwaar ken zijn :? Zal wel aan de game code ligge?

Athlon 64 3200+
1gb ddr400
9800 pro

edit
en nog klein vraagje, is ht mogelijk om de taal weer naar engels te veranderen als je ht al geinstalleerd heb? En het uitzetten van de optie vuureffecten in optiemenu help ook niet
/edit

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 120141 op 03-01-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

anti alias in windows uitzetten voor de heat effects geloof ik.
en voor de taal moet je denk ik uninstallen en reinstallen. misschien kun je je saves houden. andere manier kan bestaan maar ik zou het niet weten :P

overigends is het op zich een leuke game. grote nadeel de unit limit en zoals altijd bij EA rts ( sinds ze die maken ) de bugjes :(

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

daves2hd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:25:
anti alias in windows uitzetten voor de heat effects geloof ik.
en voor de taal moet je denk ik uninstallen en reinstallen. misschien kun je je saves houden. andere manier kan bestaan maar ik zou het niet weten :P

overigends is het op zich een leuke game. grote nadeel de unit limit en zoals altijd bij EA rts ( sinds ze die maken ) de bugjes :(
Welke bugjes? Heb beide campaigns uitgespeeld en geen bug gezien :P

Er missen wat features die wel aanwezig hadden kunnen zijn (met name het weer uit elkaar halen van gecombineerde eenheden of het kunnen vernietigen van eenheden), maar bugs heb ik niet kunnen vinden. Zelfs niet in dit topic.

Ben benieuwd welke bugs ik allemaal over het hoofd gezien heb :+

[edit]
Ow.. 1 bugje ben ik tegen gekomen in het laatste level van de evil campaign. Tijdens een mega mars van mn 650 CP aan units werd een unit ineens bovenop de MT muur geteleporteerd :P Dat is geen begaanbaar gebied en dus zaten ze vast.. gelukkig was dat ongeveer 2 minuten voor ik hem uitgespeelde.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 03-01-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

@GTOFire en alle mensen die dit al via het netwerk gespeeld hebben

Hebben jullie op 1 PC dan een NODVD toegepast of iets dergelijks? want beetje lomp op het spel 2x te moeten kopen :)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

We hebben het laatst met 8 man gespeeld via LAN.

Waarvan 2 man hem legaal hadden. De rest een DVD Crack + Keygen. Alles werkte perfect. Trouwens, iedereen die hem wél legaal had, had ook de crack erop, anders wilde hij niet werken.

Alleen met maar 80 mannetjes, schoot het niet echt op. Maar ook daar geen bugs, alles speelde gewoon lekker door.

[ Voor 16% gewijzigd door Mojo op 03-01-2005 18:23 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75805

Er staat in de start post hoe je dat kan aanpassen, zodat je allemaal 320 oid >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 09:02

Wiebbe

<none />

ff over het samenvoegen van pikeman met archers, dat is een heel slecht idee :P

Pikemen kunnen als ze in hun Porcupine formation zitten niet meer getrampled worden door knights, en als je ze in een team met Xbows zet dan kunnen ze gene porcupine formatie meer..

dus helaas zijn ze dan een stuk minder goed :/

Het is trouwens sowieso een goed idee om pikemen te maken, aangezien pikemen geen negatieve counters hebben. Normaal zouden archer de pikeman moeten counteren of anders swordsman. Maar Isengard pikemen zijn goed tegen alles en hebben geen bonus damage van iets :P

Dus alleen pikeman pompen is altijd een goed idee..

Btw gandalf is wel een beetje heel erg overpowered hoor :/
Elke gondor spelen online doet niks anders dan deuren dicht, 9 farms en gandalf bouwen, en daarna spammen ze 200 food aan knights erbij, beetje jammer..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Bosmonster schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:38:
[...]

Welke bugjes? Heb beide campaigns uitgespeeld en geen bug gezien :P
Gandalf weigerde soms aan te vallen en het paard waarop hij zat reed gewoon tegen het mannetje aan zonder hem om te slaan. Bleef dus gewoon tegen het mannetje aan lopen 8)7

Maar dat is dan ook de enige bug die ik ben tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75805

Ik heb nog een bug ondekt ( :P )
Bij 1 missie van de goede zijde moet je een kasteel van je vriend redden, dat had
ik toen niet gedaan en later toen het in handen van de vijand was en toen ik daar aankwam met mijn leger kreeg ik opeens de melding dat ik het vriendelijke kamp had gered :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ja, dat klopt. :P Als je aan komt lopen, dan istie gered.

Mij was het wel geluk die missie. Al mijn manschappen eropaf... had ze toen verslagen en kreeg toen dat kamp, met al die farms.

Maar ik heb eigenlijk niets aan geld. Ik heb toch 300 ventjes. Nouja.. 280.. kan ik nog 4 katapulten bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 13:02

Rival24

I'll Be Back

Ik heb nou al een aantal potjes online achter de rug, en ik moet zeggen dat ik Isengard en Mordor stukken sterker vind dan verwacht. Die warg riders met hun howl skill zijn enorm sterk, zeker in het begin kun je daar weinig tegenin brengen. Het enige dat ik kan bedenken zijn enorm slome towergards van gondor of Gandalf. Rohan heeft eigenlijk alleen maar Gimli, Aragorn en Legolas (waarvan die laatste mijn voorkeur heeft). Maar het is wel een beetje saai om 1 of 2 mannetjes moeilijk te gaan micro-en terwijl die ander de hele kaart rustig kan swarmen en en maar 10x hoeft te klikken om weer een compleet leger uit te spugen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 10:15
Online? Man Gondor is zo sterk met Gandalf... en Isengard is niet normaal met Firearchers en Lurtz.
Niets dat Mordor kan doen.
Ik speel alleen Mordor en imo is het de zwakste op gebied van Heroes, en de Archers zijn nog sloom met draaien ook.
Rohan moet je gewoon paarden met heroes en Archers maken, en Gondor gewoon bunkeren en Gandalf met paarden en wellicht archers.

VOORAL FIRE UPGRADE DOEN!
Dan own je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Hidde schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:46:
Online? Man Gondor is zo sterk met Gandalf... en Isengard is niet normaal met Firearchers en Lurtz.
Ik speel alleen Mordor en imo is het de zwakste op gebied van Heroes, en de Archers zijn nog sloom met draaien ook.
Rohan moet je gewoon paarden met heroes en Archers maken, en Gondor gewoon bunkeren en Gandalf met paarden en wellicht archers.

je kan ook overdrijven over hoe sterk iets is ;)
gandalf zelf is te goed voor zijn kost en skillz, zeker met heal erbij, maar hij is wel gewoon dood te krijgen. Ik heb nog nooit verloren van een bunkerende gondor player die naar gandalf + knights techte..

moet je es kijken hoe sterk legolas + elven archer met grades is.. dat is pas STERK :P

mordor kan trouwens heel goed firearchers counteren met mass orcs, rohihrim men + catapults.
werkt perfect :P
ook heeft mordor veel sneller map control, en kunnen ze gewoon de hele map over nemen iets waar een gondor/isengard spelen weinig aan kan doen..

en ze krijgen dan veel sneller geld waardoor ze de hele map kunnen overnemen, en dan gewoon units kunnen spammen..

[ Voor 18% gewijzigd door Wiebbe op 05-01-2005 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Net in de good-campaign de missie 'roots of the ent-wash' (met de rohirim) uitgespeeld. Wat was dat een ongelooflijk moeilijke missie! Die orcs en en met name de siegewapens bleven maar komen! Uiteindelijk is het me gelukt te winnen, maar dit was echt verreweg het moeilijkste level dat ik tot nu heb gespeeld.
Vonden jullie deze missie ook zo vreselijk moeilijk? Want het stond echt totaal niet in verhouding met de andere missies die ik tot nu heb gehad. Ook Helmsdeep was bijv. een stuk minder moeilijk.
Ik speel btw op medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wat ik wel merkte is dat de moeilijkheidsgraad erg kan verschillen per level. Met name door de AI. Soms bouwen ze bergen siegeweapons en is het best lastig omdat die constant je aandacht vragen. Vergeet je ze even dan ben je ineens je halve verdediging kwijt.

Maar soms bouwt dezelfde AI (in hetzelfde level) ineens helemaal geen siegeweapons en is het level ineens eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-07 01:28

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik was iets van 2 en een half uur bezig met evil campagne centraal-Ithilien. De Ai ownt bijna de hele map al in het begin en spammen vooral katapult dingen + rohirrim. Ik spamde voornamelijk firearchers combo met free orcs maar dat is gewoon vleesvloer...zo slap dankzij de mountain trols toch nog gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Erkandude schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:09:
Ik was iets van 2 en een half uur bezig met evil campagne centraal-Ithilien. De Ai ownt bijna de hele map al in het begin en spammen vooral katapult dingen + rohirrim. Ik spamde voornamelijk firearchers combo met free orcs maar dat is gewoon vleesvloer...zo slap dankzij de mountain trols toch nog gewonnen
Die trolls zijn echt super, de orcs zijn idd slechts vleesvoer.

De AI verschilt idd enorm per level al is het vaak genoeg om gewoon je leger van 300 man van het vorige level mee te nemen en zo gelijk alles plat te walsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Hidde schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:46:

Het is wel te counteren, maar pas lategame (als je 6000 voor gandalf hebt ben je wel ff verder ;)). Op kleine maps kun je nog wel wat uitrichten zonder gandalf, maar als het wat groter wordt heb je absoluut geen controle meer over de map en ga je langzaam dood. (tenminste dat is mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik vond de free orcs erg sterk juist. Je kunt ze als een gek bouwen en steeds complete leges orcs naar de vijand sturen. Als die aanvallen zet je je uitgang van je orc pits (3+) ook in de basis en na een tijdje is er geen basis meer over. En het heeft je niks gekost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:45:
Wat ik wel merkte is dat de moeilijkheidsgraad erg kan verschillen per level. Met name door de AI. Soms bouwen ze bergen siegeweapons en is het best lastig omdat die constant je aandacht vragen. Vergeet je ze even dan ben je ineens je halve verdediging kwijt.

Maar soms bouwt dezelfde AI (in hetzelfde level) ineens helemaal geen siegeweapons en is het level ineens eenvoudig.
Volgens mij hangt dat vooral af van het feit, of er siege weapons gebouwd worden, of niet. Want als die er zijn, dan komen ze 1 sowieso al bijna nooit uit het hoofdkamp en 2, zijn irritant te slopen.

Het enige wat er tegen werkt is snel met paarden erop. Als je archers hebt, dan ben je eigenlijk al te laat :P En je moet er gebruik van maken dat ze niet op korte afstand kunnen schieten. Desalniettemin... zwaar vervelende ondingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133511

Goeie tactiek voor met rohan: maak 2 battaljons rohirrim boogschutters, en 1 battaljon gewone rohirrim, en een held (op paard uiteraard). Met dit legertje, een beetje gaan levellen/ a.k.a. Orcs platwalsen :P en vanaf rang 4/5 vernietig je elk kamp van de vijand in no-time.

Boogschutters met vuurpijlen werken trouwens ook heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik tel 3x20 command points in gebruik bij dat leger van je. da's maar 60, wat doe je met de rest dan? Want 2 rohirrim archers en 1 rohirrim vs 200 command points aan orcs, uruk-hai, uruk pikemen, etc gaat het niet echt trekken denk ik zo.

btw, ligt het aan mij of zijn elven warriors sterker dan rohirrim archers? Ik had aan het eind 4 rohirrim archer groepen en 5 elves. Als ik die vervolgens opsplits in 3 groepen. Groep 1: 2 elves + 1 rohirrim, 2: 2 elves + 1 rohirrim, 3: 1 elf + 2 Rohirrim,
dan heeft groep 3 altijd backup nodig als er een hoop aan komt banjeren, terwijl ik me om groepen 1 en 2 geen zorgen hoef te maken. Helemaal als ik ergens 3 elves neerzet kan ik dat gebied als 100% van mij beschouwen, maar 3 Rohirrim archers moet ik in mn ooghoek houden of ze worden overrompeld.

Verbeeld ik me dat of zou je ook net zo goed je leger op kunnen bouwen van elves en rohirrim ipv rohirrim archers, elves en rohirrim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het voordeel van rohirrim archers is dat ze orcs kunnen overrijden, en veel sneller zijn dan elven, Het voordeel van elven is dat ze ook nog zwaarden hebben. Qua kracht maakt het geloof ik nietzoveel verschil.

En met die andere punten die je overhoud, mag je zelf weten wat je daarmee doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

heh, ik wou alleen maar zeggen, waarom maak je een leger van 2 + 1 als je een leger van minimaal 2+2 kan hebben, en maximaal 4+6? In multiplayer dan, in singleplayer kun je 15 batallions aan paarden maximaal hebben.

Ik heb net ff een skirmish gedaan tegen 1 easy army met alleen maar elven Bosmonster style ;) oftwel 5 groepen van 2 samengevoegde batallions, 1 archer en 1 met zwaard als verdediging dus. Omdat ze pas level 2 waren had ik die zwaard-elves hard nodig om de gondor soldiers weg te meppen, maar of die uberhaubt dichtbij waren gekomen als ik 10 archers ipv 5 had weet ik nog niet, wordt vervolgd :)

De beste gemixte opstelling zoek ik ook nog steeds. Rohirrim zijn toch wel erg handig tegen siege weapons en om units te vertrappelen, en archers, of het nu elves of rohirrim zijn weet ik nog niet, zijn gewoon handig omdat ze zo sterk zijn. Ik post mn bevindingen wel als ik eruit ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

In skirmish tegen de computer met Rohan maak ik 2 rohirrim + 3 rohirrim archers + theoden en soms een andere hero erbij.
Ik maak verder geen archers, dus kan geen fire upgrade doen. Maar kan wel armor, weapon en banner upgraden. Dan veel slopen en die gassies levelen. Dat sloopt bijna alles.
Theoden heeft +50% armor en +150% damage passive op level 1 en later krijgt hij -90% damage taken en level units skill.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

juistem, klein beetje resultaat geboekt:

Ik heb gewoon ik vs easy random army gespeeld, bleek gondor te zijn.

Archer wedstrijdje:
20 archers vs. Gondor Farm Rank 3
1. Elves: 13.5 seconden
2. Rohirrim Archers: 16.5 seconden
3. Yeomon Archers: 18 seconden

Armour wedstrijdje:
1. Elves
2. Rohirrim Archers
3. Yeomon Archers
Elves kunnen veruit de meeste damage hebben, pleur ze in het vijandelijke kamp om command points vrij te maken en voor je het weet hebben ze het kamp neergehaald. Rohirrim komen dicht in de buurt dit ook te doen, maar trekken het net niet zo lang. Yeomon worden de pan in gehakt.

Yeomon kun je eigenlijk wel vergeten en beschouwen als means to an end om fire arrows en elves te kunnen bouwen.

Rohirrim Archers vs Elves: tja, beetje persoonlijk is het wel.

Elves:
- doen meer dmg
- kunnen meer dmg hebben
- grotere range
- sterk tegen alles behalve siege weapons

- langzamer
- kunnen vertrappeld worden in geval van een overmacht aan paarden.
- ramp tegen katapulten

Rohirrim Archers:
- snel, handig om je gewone rohirrim bij te houden
- kunnen infanterie vertrappelen, dus als je ze blijft controleren sterk tegen archers en infanterie
- snel genoeg om katapulten te ontwijken en dichtbij te komen.

- minder dmg
- ietsjes sneller dood
- kleinere range
- zwak tegen pikemen

Zo te zien zijn elves een beetje voor verdediging, en rohirrim voor de aanval. Maar ja, als je aanvalt wil je weer wel veel damage doen, dus tis een beetje passen en meten, zeker met weinig CPs.

Elves: samenvoegen of niet?
10 batallions rank 2 elves schieten gewone gondor units razendsnel af, er komt niks dichtbij genoeg om ze te raken.
5 samengevoegde rank 2 elves schieten gewone gondor units vrij snel af, maar niet snel genoeg. Gondor Archers krijgen 2 keer zoveel pijlen afgeschoten voor ze dood zijn, en soldiers halen het tot de linie. Die soldiers worden vervolgens weer zonder problemen door de voorste linie de pan in gehakt, maar mn elves krijgen zo wel meer damage toebedeeld.

kan best zijn dat er een tactiek is waar het nuttig is, maar die zwaard-linie rechtvaardigt een beetje zn eigen bestaan door te bestaan. Als je em hebt, haalt de vijand het tot je archers en heb je die linie nodig. Als je ze niet hebt wordt de vijand al van veraf neergehaald en neem je minder damage. Ook vijandelijke archers die niks met die linie te maken krijgen worden zo sneller dood geschoten en veroorzaken dus minder damage tegen je elves.

Zo, ik hoop dat jullie dr wat aan hebben, zoals toevoegingen of je eigen ervaringen met situaties waar de 1 beter was dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mijn tactiek voor de rohirrim was simpel. Maak een flinke berg gewone rohirrim en upgrade alles volledig. Gooi die samen met je 3 helden voor een hele berg aan leadership bonussen (de 3 paard-helden zijn bedoeld om samen een mega leadership bonus te maken, dus die moet je niet opsplitsen eigenlijk).

Mocht je een vijandelijke basis gaan aanvallen, activeer dan theodens glorious charge en ze zijn korte tijd zo goed als invincible. Genoeg om een basis plat te leggen :) Rohirrim archers hadden hierin voor mij geen plek, want die blijven altijd maar staan en halen de snelheid uit je charges.

Naast mn groep rohirrim (8 units ofzo) had ik alleen maar een paar gecombineerde elven-eenheden. Die waren weer ideaal om een basis te verdedigen. Een enkele groepje houdt alles tegen wat ik maar wilde, helemaal als ze ondersteuning hadden van een fountain/statue.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2005 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Ik gebruikte ongeveer dezelfde techniek als Bosmonster, alleen Rohirrim archers zijn juist erg handig tegen trollen en pikemen. Die hield ik in een los groepje zodat ik ze onafhankelijk kon besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog een beetje n00b in dit spel heeft iemand nog goede tactieken met isengard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120141 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:04:
Ben nog een beetje n00b in dit spel heeft iemand nog goede tactieken met isengard?
Het verstandigste lijkt mij, om zoveel mogenlijk bruuten te maken, deze zijn aanzienlijk sterker dan een gewoon BATALJON (!) gewone strijders, en gaan ook niet in een keer dood, als er een groep rohirrim eraan komt ze te verpletteren :)

En natuurlijk gewoon op het einde van n level, als er nog een vijandelijk kamp staat, die verder geen bedreiging vormt, Zoveel mogenlijk upgrades voor je soldaten/boogschutters ect. maken, en natuurlijk nog je command limit vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wat Isengard betreft kwam ik er op een gegeven moment achter dat urukai en wargs gewoon zo sterk zijn dat je niks anders nodig hebt.

Geupgrade uruks zijn in grote hoeveelheden bruut sterk en ideaal om een basis mee plat te leggen. De wargs zijn weer perfect om snel rond te rennen en kunnen ook eenvoudig een kleinere basis neer halen.

Ik heb zo goed als geen pikemen/archers gebruikt met Isengard.

Laat saroman ook zo snel mogelijk links liggen. Lurtz is veel nuttiger :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

saruman is echt de man hoor,

ik moet zeggen dat ik hem nuttiger vind dan gandalf is, helaas is die word of power nogal heel erg sterk.

Vooral de spell van saruman dat je units levels kan geven is ontzettend sterk en samen gecombineerd met wormtongue fireball en wizards blast is hij echt mega goed :P

Btw, Elves met alle upgrades en legolas is ziekelijk goed. Elves vanaf level rank 3/4 zijn echt eng, en kosten met armor upgrade 3/4 overrijden met paarden, en in die tijd hebben ze al lang al die paarden dood gemaakt.

Als je met legolas zijn train archers blijft gebruiken krijg je in no time een bijna onverslaanbaar leger.. Ze hebben even grote range als Catapults, and komen in de buurt van ballies en trebuchets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Misschien in multiplayer? In de campaign vond ik hem nogal nutteloos. Het geven van xp kan maar beperkt (kunnen over het algemeen toch maar 1 rank per level stijgen). Bovendien kunnen heel veel hero's dit.

Lurtz is zowel een goeie archer (stukken beter dan die trage faramir bijvoorbeeld) als een prima melee (zeker met die beserk skill). En ook nog goeie leadership bonus. Als je hem met een groep upgraded urukai een basis laat bestormen blijft er ook niks meer van over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

ja uiteraard in multiplayer :P

Het is zo dat, boromir, legolas en king Theoden (misschien eomar ook, maar dat weet ik niet zeker)
het ook hebben maar die krijg je niet meteen op level 5 ;)
Saruman is gewoon een fantastische aanvulling op je leger ipv een standalone army ;)

Maar het verschil tussen rank 1 en rank 2 is al heel erg groot hoor, ze doen meer damage, regeneraten members en hebben meer level.

En zo kost het ook geen geld, en kan je ze naar level 3 brengen..

Maar lurtz is ook zeker mijn main hero hoor ;)
Ik bouw hem meestal nog voor ik mijn eerste groep Xbows heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

In Multiplayer is Saruman gewoon kut en underpowered voor wat hij kost.

Met Isengard focus je vooral op goed geupgrade uruks (archers/pikes) of Wargs, daarna nog wat belegeringswerken om te winnen. Lurtz is een echte gamewinner, omdat hij de enige is die
gandalf beetje kan stoppen door zijn cripple.

Als je na je grote army eindelijk is wat geld overhoud kan je is een Saruman gaan bouwen die
snel getarget wordt en zonder bescherming meteen down gaat en geen van zijn spells zijn gamewinning.

-Tovenaarsvloek hetzelfde.
-De Fireball is slechter dan Licht van de Istarie.
-WormTongue is tijdelijk en kleine range.
-Spreekvaardigheid is op zich handig, maar niet gamewinning. (iig Liever dan Woord van Macht of een Paard of wattan ook)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

nou ja,
ik sta wel rank 89 nu op de ladder met isengard, en maak echt graag gebruik van Saruman..
meestal als ik rond de 200 food heb, spaar ik of voor een nieuw castle of voor saruman..

in BFME zijn unit ranks echt een game winnaar, en helaas voor isengard gaan hun units nou eenmaal iets sneller dood dan de rest van de races. (human races dan he ;) )

Wizard blast is net zo sterk als die van gandalf, en heeft een breder effect maar wel minder lang dan die van gandalf..

Fireball doet ook erg veel damage, helaas minder dan istari light op heroes, maar is nog steeds goed in gebruik..

Wormtongue is ontzettend sterk, het kost jou amper iets te gebruiken, de tegenstander moet zijn units weg microen en doet hij dat niet, dan heb je gewoon pecht..

uiteraard is word of power sterker, maar dan moet je eerst je hero op level 10 krijgen, en dat is een zeldzaam geval tegen isengard. (Cripple/focus) terwijl saruman betere skills heeft op level 5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Je moet het eens op engels spelen, die nederlandse vertalingen, zijn zeer fout.

Woord van Macht, Word of Power, die laatste klinkt echt sterk, die eerste niet, Nederlands is gewoon niet machtig genoeg :P.

Btw een hard enemy skirmish zijn wel iritant met Mordor. Geen goedkope fatsoenlijke heroes heb je :P en dan komen ze steeds maar met van die maffe katapulten :(

Ow nog wat , wat is dat level eigenlijk?Ik ben nu Rank 3 ik speel dus skirmish, maar krijg je dan ook wat extra's?

[ Voor 14% gewijzigd door Aight! op 06-01-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86703

Heb net weer even lekker online zitten battlen, ging best redelijk moet ik zeggen maar ik liep wel tegen een probleempje aan.

Ik speelde Gondor tegen een Rohan force, op een gegeven moment bleef hij maar aanvallen met Ents en eigenlijk had ik er geen goed antwoord op, alleen m'n Eagles konden er iets tegen doen maar voordat ik weer nieuwe Eagles kon spawnen stonden er alweer 2 troepjes Ents voor mijn deur :-(
Fire-archers gaat ook wel redelijk maar die hebben toch te weinig damagepoints om er afdoende mee af te rekenen.....

Iemand van jullie suggesties hoe hier tegenin te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

de bron van zn ents weg halen, anders blijf je achter de feiten aanlopen. Fire archers en af en toe eagles om zn aankomende ents neer te halen zoals je al doet (of misschien dat iemand betere opties heeft, ik heb nog geen ents tegen me gehad).

Maar ondertussen moet je ook een paar knight groepen bouwen om die Entmoot eruit te halen. Die ents die bij je poort staan krijgen door jouw aandacht ergens anders prolly iets meer gedaan, maar het moet echt, anders blijft ie ze net zo snel bouwen als jij ze afschiet. Zorg dat je base iig geen gaten krijgt maar besteed de rest van je aandacht om zo snel mogelijk de entmoot te vinden. (als er ents staan die net gebouwd zijn, lok ze dan een end weg en rij dan terug naar de entmoot. Tegen de tijd dat de ents je weer terug gevolgd zijn heb je die entmoot wel kapot :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Anoniem: 86703 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:54:
Heb net weer even lekker online zitten battlen, ging best redelijk moet ik zeggen maar ik liep wel tegen een probleempje aan.

Ik speelde Gondor tegen een Rohan force, op een gegeven moment bleef hij maar aanvallen met Ents en eigenlijk had ik er geen goed antwoord op, alleen m'n Eagles konden er iets tegen doen maar voordat ik weer nieuwe Eagles kon spawnen stonden er alweer 2 troepjes Ents voor mijn deur :-(
Fire-archers gaat ook wel redelijk maar die hebben toch te weinig damagepoints om er afdoende mee af te rekenen.....

Iemand van jullie suggesties hoe hier tegenin te gaan?
Fire archers werken erg goed (niet die standaard, maar die duurdere van 500), die vogels zoals je al aangaf werken ook goed, maar als het er echt veel zijn laat ik Gandalf maar eventjes zijn gang gaan met die bliksem skill.

* Rival24 merkt dat hij nog niet zo thuis is in de LOTR wereld met al die rare units en skills :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

SPeel het nu ook. Nadat ik meteen dood ging tegen de trol in Moria :/ ben ik maar de Evil campagne begonnen. Zojuist Rohan en omliggende landen veroverd. Gaat lekker. Enten waren lastig maar de vuurballen van Saruman helpen heel aardig Vind het tempo van het spel in gevechten te hoog. Ik kan vaak niet op mijn gemak units tijdens het gevecht tactisch verplaatsen. Ook gaan een hoop units dood en raken zo nooit op de hoge level. Heb je dat wel dan kan je vaak zo in één storm aanval het vijandelijke kamp omhalen. Domme AI ook bij mijn eigen poppetjes; worden de zwaard vechters beschoten dan blijven ze rustig staan en worden afgeslacht. Moet je maar net in de gaten hebben.

Al met al toch wel een leuk spel. Het eerste spel dat ik sinds het geniale Age of Wonders weer eens wil uitspelen.

[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 07-01-2005 15:36 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133596

GTOfire schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:58:
de bron van zn ents weg halen, anders blijf je achter de feiten aanlopen. Fire archers en af en toe eagles om zn aankomende ents neer te halen zoals je al doet (of misschien dat iemand betere opties heeft, ik heb nog geen ents tegen me gehad).

Maar ondertussen moet je ook een paar knight groepen bouwen om die Entmoot eruit te halen. Die ents die bij je poort staan krijgen door jouw aandacht ergens anders prolly iets meer gedaan, maar het moet echt, anders blijft ie ze net zo snel bouwen als jij ze afschiet. Zorg dat je base iig geen gaten krijgt maar besteed de rest van je aandacht om zo snel mogelijk de entmoot te vinden. (als er ents staan die net gebouwd zijn, lok ze dan een end weg en rij dan terug naar de entmoot. Tegen de tijd dat de ents je weer terug gevolgd zijn heb je die entmoot wel kapot :) )
sure... hij heeft het over een ENT rush he niet @ late game.

legonas > Fire archers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

bombadil schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:29:
SPeel het nu ook. Nadat ik meteen dood ging tegen de trol in Moria :/ ben ik maar de Evil campagne begonnen. Zojuist Rohan en omliggende landen veroverd. Gaat lekker. Enten waren lastig maar de vuurballen van Saruman helpen heel aardig Vind het tempo van het spel in gevechten te hoog. Ik kan vaak niet op mijn gemak units tijdens het gevecht tactisch verplaatsen. Ook gaan een hoop units dood en raken zo nooit op de hoge level. Heb je dat wel dan kan je vaak zo in één storm aanval het vijandelijke kamp omhalen. Domme AI ook bij mijn eigen poppetjes; worden de zwaard vechters beschoten dan blijven ze rustig staan en worden afgeslacht. Moet je maar net in de gaten hebben.
Al vind ik de 'good' campaign makkelijk om units te levellen, het kan met evil ook. Je moet dan wel grote groepen volledig geupgrade meenemen in de strijd, want kleine groepjes zonder upgrades houden gewoon niet lang genoeg stand. Zeker de upgrade naar level 2 kopen, want zo worden je units af en toe aangevuld als een groepje een beetje is verkleind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

OMFG ben net met de good campaign aan Dagorlad begonnen :o

Jezus wat veel orcs en later komen ze ook nog met katapulten.
Gandalf op lvl 10, Legolas op 9 rest op lvl 7 en een zooi Gondor Knights op lvl 6 en archers en rangers op lvl 7 met alle upgrades en nog niet de map kunnen veroveren.

Map is gewoon te groot om overal stand te kunnen houden. Zelfs army of the dead, evlen allies, cloud break, word of power, dat grasland gedoe waardoor je meer armor krijgt enz. helpen me niet. Wordt gewoon overrompeld door letterlijk rijen van orcs die op je af stormen.

Als ik het in een tekening moet uitdrukken zou het op een zon lijken. Ik in het midden met mijn camp en daar omheen de rijen van aanstormende orcs die zonnestralen moeten voorstellen.

Snie leuk meer. :/

* max een ander spelletje spelen. ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dagorlad is inderdaad een uitdaging :) Ik heb mn gewone troepen als verdediging gebruikt en alleen met een groepje hero's alle camps veroverd. Gimli/Aragorn/Gandalf kunnen eenvoudig met powers een basis platleggen. Eerst army of the dead erover heen of gandalfs 'kill alles op de map' skill :P

Ben een paar uurtjes beziggeweest omdat ze regelmatig ook weer een basis terugpakten. Dit kun je zoveel mogelijk voorkomen (of in ieder geval vertragen) door basissen alleen maar vol te bouwen met torens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

We Are Borg schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:48:
[...]
Al vind ik de 'good' campaign makkelijk om units te levellen, het kan met evil ook. Je moet dan wel grote groepen volledig geupgrade meenemen in de strijd, want kleine groepjes zonder upgrades houden gewoon niet lang genoeg stand. Zeker de upgrade naar level 2 kopen, want zo worden je units af en toe aangevuld als een groepje een beetje is verkleind
Ja, hoe zit dat precies; als ik aan een nieuw level begin zijn mijn gewonde units weer heel maar wat gebeurt er met de dode, hoe/ of worden die vervangen en moet je dan weer upgrades kopen?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-07 01:28

FlyEragon

Alien Monkeys

Groepen die een paar units missen worden aangevuld, complete bataljons die je hebt verloren in de strijd ben je natuurlijk ook echt helemaal verloren. Upgrades blijven ze houden net zoals de ranks.
Met Isengard is het goed te levelen, mordor daarentegen is gewoon prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand eigelijk het nut van die levels die je ken halen in skirmish als je potjes heb gewonnen?
Ben nu level 2 maar zie eigelijk geen verschil behalve dat er een 2je achter je naam staat :?
(Deze vraag is al een keer gesteld een tijdje gelede in deze topic maar daar werd niet op geantwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 10:45

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 120141 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:22:
Weet iemand eigelijk het nut van die levels die je ken halen in skirmish als je potjes heb gewonnen?
Ben nu level 2 maar zie eigelijk geen verschil behalve dat er een 2je achter je naam staat :?
(Deze vraag is al een keer gesteld een tijdje gelede in deze topic maar daar werd niet op geantwoord)
Helemaal niets, het staat alleen leuk :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Anoniem: 120141 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:22:
Ik geloof dat medium rank 5 is, hard rank 9.
Dan als je zo vaak heb gewonnen, weet je dat je tegen een hard enemy kan :P.
Wat ik wel jammer vindt, bij generals had je die medallies die je kon halen, heb je hier niet. Mij leek het leuk als je dan ook nog extra's kreeg, meer powers, extra geld, alle heroes of zo, wat de replay waarde beetje hoger maak, multiplayer tegen human players is niks voor mij, ben te langzaam, te slecht, geef mij maar een fps. Skirmish heb ik dus ook geen zin in om alle levels uit te checken :P. En ook nog single player op easy uitgespeeld nu op medium vindt het niet echt je van het, vindt de films wel leuk of zo, maar dat is mijn eigen mening.

Hoop dat er leuke modded maps komen, tower defense of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

:9

Ik ben lekker aan het levelen geslagen de laatste acts voor de Black Gate. Gandalf, Aragorn, Legolas en Eomer nu op level 10 :)

Rest van de heros op level 9 en 8. Het begint nu echt leuk te worden. Ga nu mijn batallions nog wat levelen en dan nogmaals Dagorlad proberen te veroveren. Wat is trouwens aan te raden voor de Black Gate? Rohirrim Archers (heb 4 batallions op level 10 :9 ) of gewone Archers (5 batallions op level 10 8) ).

Slavend spelletje dit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 12:20

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Topicstarter
Fire_escape schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:23:

Ik ben lekker aan het levelen geslagen de laatste acts voor de Black Gate. Gandalf, Aragorn, Legolas en Eomer nu op level 10 :)

Rest van de heros op level 9 en 8. Het begint nu echt leuk te worden. Ga nu mijn batallions nog wat levelen en dan nogmaals Dagorlad proberen te veroveren. Wat is trouwens aan te raden voor de Black Gate? Rohirrim Archers (heb 4 batallions op level 10 :9 ) of gewone Archers (5 batallions op level 10 8) ).

Ik heb The black gate uit gespeelt met alleen Elven Warriors batallions op level 10.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Je kan ook sommige spels op auto casten zetten lees ik net @ gamefaqs. Wist ik niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Fire_escape schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:23:

Ik had eigenlijk alleen archers (gemixed, maar wel volledig geupgrade en ik heb geen idee welk level). Level van je units schiet toch omhoog bij de Black Gate, omdat je daar echt wat voor je kiezen krijgt :). Maar met goede units en hero's op level 10 is het prima te doen!

Ik ken dat level Dagorlad niet als je het zo noemt: zou je een screenshot kunnen maken? Ik kan me namelijk niks herinneren wat zo moeilijk was, behalve helms deep omdat ik gewoon aan het klunzen was

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 09-01-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

We Are Borg schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:28:
[...]

Ik had eigenlijk alleen archers (gemixed, maar wel volledig geupgrade en ik heb geen idee welk level). Level van je units schiet toch omhoog bij de Black Gate, omdat je daar echt wat voor je kiezen krijgt :). Maar met goede units en hero's op level 10 is het prima te doen!

Ik ken dat level Dagorlad niet als je het zo noemt: zou je een screenshot kunnen maken? Ik kan me namelijk niks herinneren wat zo moeilijk was, behalve helms deep omdat ik gewoon aan het klunzen was
Dagorlad is een level waarin je een camp krijgt en er vanaf het moment dat je camp staat (2 guard towers that is) er onafgebroken orcs op je af komen stromen. Het houd gewoon niet op.

Wel een leuk level om heros te levelen, die kun je namelijk in de voorste linie laten slashen enz. Rest van de orcs moet je met archers ver van je camp af houden. Zijn ze eenmaal binnen dan ben je weg. Of je moet Gandalf een Word of Power laten doen in je camp om alles tijdelijk even schoon te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dagorlad is ook dat level vóór de Black Gate :)

Vind het trouwens wel het leukste om tegen die soldiers of ruhn te vechten.. die vormen nog een uitdaging :)

Alle Hero's zijn trouwens level 10. Behalve Theoden...

Had trouwens ook met Gondor van die paarden.. maar die zuigen gewoon tegen pijlen enzo.. hebben bijna geen armor.. zelfs niet met upgrade's... waren veel te snel dood :(

Heb wel 6 level 10 Battalions Ranger-Tower Guard :D En nu maar 6 battalions Tower Guard erbij.. hou ik nog 30 units over voor katapulten :)

[ Voor 55% gewijzigd door Mojo op 09-01-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Mojo schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:23:
Dagorlad is ook dat level vóór de Black Gate :)
Que :P ?

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/nooitgedaan.JPG
Ik heb volgens mij een sluiproute genomen, want dit level staat niet tussen mijn save games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Na Minas Tirith kan je meteen The Black Gate doen, maar voordat je die wilt doen kan je alle andere maps nog doen. Ik denk dat hij dat level bedoeld dat geografisch voor de Black Gate ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Hmm.. ik kan niet de Black Gate kiezen.. vaag... Heb Dagorlad dan ook nog niet gedaan. Ben nu met Mirkwood bezig. Bouwt de AI van die irritante Haradrim spear Throwers...

Of ister een Patch uitgekomen ofzo? :P

[ Voor 41% gewijzigd door Mojo op 09-01-2005 19:01 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste