[PC] The Lord of the Rings, The Battle for Middle-earth

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 22:57

Bosmonster

*zucht*

*gaap* word alleen een beetje moe van de vergelijking met RTW... Het zijn compleet verschillende genres imho. Dit is gewoon actie op een kleinere schaal, bases bouwen etc, gewoon klassiek RTS.

Als dit spel in de RTW stijl was geweest had ik het niet gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bosmonster schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:46:
*gaap* word alleen een beetje moe van de vergelijking met RTW... Het zijn compleet verschillende genres imho. Dit is gewoon actie op een kleinere schaal, bases bouwen etc, gewoon klassiek RTS.

Als dit spel in de RTW stijl was geweest had ik het niet gekocht...
Ben ik volledig met je eens.

RTW is veel te uitgebreid voor een zondagsgamer als ik. Ik zou me er best eens in willen verdiepen maar ik kan het gewoon niet opbrengen om eerst helemaal uit te zoeken hoe bepaalde acties werken (ik haat manuals ;) ). BfME is gewoon makkelijk aanvallen, bouwen, mannekes bouwen, aanvallen, verdedigen, aanvallen, victory.

Daar komt de sfeer en de geweldige integratie van filmbeelden in het spel nog bij en daar kan RTW echt niet aan tippen.

:)

[ Voor 9% gewijzigd door max op 20-12-2004 15:52 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86703

Heb het spel nu een weekje ofzo, kan niet anders zeggen dan meesterlijk _/-\o_

Errug goed gedaan, neemt je echt mee in de LOTR sfeer vind ik.

Heb eerst vooral skirmishes en online battles gedaan en ben nu ook maar begonnen aan de campagne.

Ligt het nu aan mijn gebrek aan rts ervaring of zijn sommige levels gewoon erg pittig?

Ik speel op medium, een level als Lothlorien ben ik bijvoorbeeld erg makkelijk doorheen gewandeld maar het was totaal andere koek in East-Emnet. Ik kon niets anders doen dan m'n basis echt totaal verdedigen, alle torens erop, muren helemaal vol met fire-archers en dan maar wave na wave van orks afknallen
Alle extra farms die ik pakte waren in no time weer heroverd, uiteindelijk heb ik na echt vet lang battlen heel moeizaam kunnen winnen. Leuk was het wel hehe. (en heb nu een uber geleveld rohan leger :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 10:15
Damm clanmate van mij heeft goeie tactiek met Rohan... niet normaal, tis gewoon niet eerlijk. :(

Ik zal het niet vertellen, maar hijs heel goed maar wel beetje lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Hidde schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:43:
Damm clanmate van mij heeft goeie tactiek met Rohan... niet normaal, tis gewoon niet eerlijk. :(

Ja leuk.... hou je mond dan gewoon? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58729

Anoniem: 86703 schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:21:
Heb het spel nu een weekje ofzo, kan niet anders zeggen dan meesterlijk _/-\o_

Errug goed gedaan, neemt je echt mee in de LOTR sfeer vind ik.

Heb eerst vooral skirmishes en online battles gedaan en ben nu ook maar begonnen aan de campagne.

Ligt het nu aan mijn gebrek aan rts ervaring of zijn sommige levels gewoon erg pittig?

Ik speel op medium, een level als Lothlorien ben ik bijvoorbeeld erg makkelijk doorheen gewandeld maar het was totaal andere koek in East-Emnet. Ik kon niets anders doen dan m'n basis echt totaal verdedigen, alle torens erop, muren helemaal vol met fire-archers en dan maar wave na wave van orks afknallen
Alle extra farms die ik pakte waren in no time weer heroverd, uiteindelijk heb ik na echt vet lang battlen heel moeizaam kunnen winnen. Leuk was het wel hehe. (en heb nu een uber geleveld rohan leger :) )
soms moet je echt gewoon Rushen.. da's wel jammer opzich
dan ist echt zo van.. Basis alleen verdedigen..
command points opmaken.. alles upgraden..
en 1.2.3.. en BAM.. recht op ze af.. en niet achterom kijken

Tenzij jullie het anders doen.. maar het werkt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Met Rohan had ik na een tijdje een best aardige SP tactiek dankzij elfjes.
In den beginne als je lage ranks hebt heb ik mn elfjes altijd op mn basis-muur boven de poort laten staan met mn Rohirrim archers eronder, en 2 wells op de voorste foundations. 45 archers die constant gehealed worden kunnen een hoop orcs aan :)
Voor siege weapons heb je dan nog je Rohirrim of Eomer over.

Met diezelfde rohirrim en eomer viel ik dan na een tijdje de vijand van de andere kant aan en dan was het vrij snel over.

Voor hogere ranks was het nog een stukje leuker en ingewikkelder omdat je dan ook 8-player maps speelt.
Ik had 9 archer batallions (5 elves, 4 rohirrim), en meestal waren er 3 wegen mn basis in. Dan splits ik het zaakje op in groepen van 3 en stel ik ze op die wegen op. Rank 7-10 elves kunnen echt VEEL neerhalen, dus in principe werkt dat :)
Vervolgens wacht je tot de vijand heel even geen units stuurt en stel je ze 40 meter verder op, etc voor al je groepen. Als het te hachelijk wordt of de vijand houdt maar niet op gebruik je je Rohirrim om een stuk grond vrij te maken.

Verschillende wegen splitsen zich op en komen weer samen etc dus je moet goed opletten dat je constant alle wegen blijft dekken, maar zo beheers je in den beginne je eigen basis, daarna die eromheen, daarna steeds meer van de map. Zolang je goeie archers op elk van de wegen hebt staan komt de vijand niet stiekem ergens langs en hoef je niet ineens ergens terug te trekken om een camp te redden. Langzaam op blijven rukken tot je op een gegeven moment aan 3 kanten van de laatste vijandeljke basis staat en dan kun je even gaan eten en je elves op laten levellen zonder gevaar :)

Vooral op Ruhn was dit overigens ERG leuk om te doen, want daar blijven die wegen constant samenkomen en splitsen en dan ben je constant bezig om alles zo te positioneren dat er geen gaten vallen, maar het komt precies uit :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tot de vijand siege weapons gaat gebruiken en je in 3 vuurballen al je archers kwijt bent :P

De range van katapults is namelijk flink groter dan die van archers.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 21-12-2004 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ieder basisje wat ik tegenkom bouw ik gewoon vol...
Als het zo'n 3 base plotje is alleen 3 wells en zo'n flink dorp 2 wells en een statue + op ieder dfense plotje een torentje. Als je zo'n plot hebt gaan ze daar heel de tijd aanvallen en kan je het met een stuk of 3 archer batallions af daar (de rest lekker bij base laten staan).
En vanaf de gebruikelijke aanval lijn een stukkie bos planten zodat ze hun bonussen verliezen.
Een 3 tal archers te paard of een grote groep rangers mee en een groep "assault paardjes" en aanvallen maar ^_^
Minas Tirith viel me trouwens mee.... heb het undead leger practisch niet nodig gehad maar wow wat zijn die sterk :P
Enige dreigende moment was met die grote ram waarmee ze op de deur kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wat ik met Gondor doe nu ik alle gebieden aan het veroveren ben is de main basis volbouwen met blacksmiths, stoneworker (voor muur/toren upgrades) en eventueel een marketplace voor de 50% iron upgrade. Voor de rest bouw ik alle gebieden die ik vind vol met torens. Met alleen maar defensive structures heb ik in principe niet eens meer units nodig, mn hero's (inmiddels allemaal lvl 10) maken eenvoudig korte metten met iedere basis, eventueel onder begeleiding van wat power spawns (heb ze bijna allemaal, dus zo goed als constant gratis troepen).

Het wordt wel een beetje makkelijk zo :)

Als ik alles heb maar eens kijken hoe die black gate stand gaat houden :+

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 21-12-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 09:02

Wiebbe

<none />

Hidde schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:43:

volgens mij doel jij gewoon op Hero Rush, iets wat niet lame is maar wel gewoon erg goed.

werkt vooral het beste op Castle maps ipv gewone maps..

en als het die taktiek is dat is hij al oud ;)

anyway, tis eigelijk een beetje als volgt:
maak alleen maar farms in je basis en sluit je gates..
ga wel met je 2 peasent legertjes even scouten, en neem de 2 dichtsbijzijnde farms ook in.

Hierna farm je gewoon tot je genoeg geld hebt voor, tegen Mordor eowin, en tegen de rest legolas kan bouwen.

Eowin (die vrouw met smite bedoel ik dan) kan in het begin de Nazgul aan met smite en is maar 1200 dacht ik.

Als je dan legolas hebt, kan je met legolas heel erg irriteren bij enemy legers.en zorgen dat hij level up raakt. Als dit niet lukt kan je ook gewoon trollen/wargs/goblins pakken.

Na legolas maak je gimli, en daarna aragorn..
de combinatie van deze 3 heroes (soms met eowin erbij) is echt erg goed.
Hierna sloop je 2 farms en maakt je bijv stables of archery range en spam je gewoon want units.

Het is echt erg sterk, en moeilijk te stoppen als je niet weet hoe. maar lame zal ik het niet noemen..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75805

Ben ik nou de enige die gewoon paarden gebruikt in missies en gewoon over iedereen heen rusht, werkt best goed vooral met armor upgrades etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Anoniem: 75805 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:11:
Ben ik nou de enige die gewoon paarden gebruikt in missies en gewoon over iedereen heen rusht, werkt best goed vooral met armor upgrades etc
Doen de meeste? Al moet je het wel wat slimmer aan gaan pakken na een tijdje, beetje timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Bosmonster schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 08:57:
Tot de vijand siege weapons gaat gebruiken en je in 3 vuurballen al je archers kwijt bent :P

De range van katapults is namelijk flink groter dan die van archers.
"Voor siege weapons heb je dan nog je Rohirrim of Eomer over."
Je zal die toch altijd met je rohirrim neer moeten halen, waar die op dat moment ook zijn.

OK, het is niet prettig als je aan de andere kant van de map ineens rohirrim nodig hebt, maar het is nog minder prettig om 1 kant van de map heel sterk te bezetten en constant nog van 2 andere kanten aangevallen te worden, vandaar mn op-alle-fronten-strategie. Dat doe ik met archers omdat die de enige soort zijn die stand kunnen houden zonder zelf dood te gaan. Rohirrim kunnen wel een hoop aan, maar als de vijand dan 5 Soldiers of Ruhn op je af stuurt zijn de helft van je Rohirrim dood.
Ook alles in 1 keer op de vijand af werkte meestal maar half. Dan was ik toch minimaal 10 units overall kwijt per basis omdat de vijand van alle kanten nog kon komen. Terwijl als ik het rustig aanpak en langzaam maar zeker de hele map overneem ik maximaal 10 units totaal kwijt ben :)

Die opgedeelde tactiek is ook vooral voor maps waar de vijand op 7 basissen zit en jij op de 8e. Als je dan via 1 kant gaat krijg je van 6 basissen enemies van achter op je dak :S
Als je 3 kanten tegelijk op gaat wordt je iig niet van achter aangevallen. Je hoeft ook zeker niet 3 dingen tegelijk aan te vallen, maar zolang de andere richtingen maar verdedigd worden kun je rustig 1 basis kapot maken, vervolgens die laten verdedigen en met een andere groep aan een andere kant verder gaan.

In multiplayer zal het denk ik zeker niet werken trouwens. Dan komt iemand met een te grote groep langs 1 kant en houden mn elfjes het niet meer, zeker omdat ze dan geen rank 10 zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ah.. knap dat dat je lukt met Rohan.. want ik vind het maar een brak legertje (vooral brakke bases met nauwelijks defense mogelijkheden/muren).

Geef mij maar Gondor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Rohan = goed voor aanval >:) iritante defense omdat archers niet over het muurtje schieten...
Gondor = goed voor defense :) aanval is wat slower, maar met een overmacht aan rangers/elves en wat archers gaat het prima ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

elves als gondor? bedoel je dan via die special power of wat?

Ik kan echt nauwelijks wat met Gondor, ik gebruik archers tegen grote units of om ergens stand te houden, kan met Gondor ook. Maar als er dan een overmacht aan orcs e.d. aankomt heb ik units nodig die daar snel overheen walsen. Rohan heeft de Rohirrim die over 10 batallions achter mekaar heen rijden zonder 1 poppeke kwijt te zijn (voorste mannetjes zijn dan om en nabij de 1/2 health)
Gondor heeft Gondor Knights die na 2 batallions al bijna dood zijn. Dus dan lopen mn archers ineens veel te veel gevaar en gaat het ineens allemaal heel snel fout :D

Isengard en Mordor heb ik allebei nog maar 1 keer gespeeld eigenlijk, ik zoek het niet om een nieuwe campaign te beginnen en met skirmish heb je minder en niet-geupgrade units :S

Oh, en zo heel knap is het niet, want zoals ik al zei vereist het wel dat je hoog-gerankte archers hebt. In Nurn had ik Rank 6 Elven warriors die met zn 25en ergens stonden. Die konden attack waves van 11 batallions orcs/orc archers overleven en dan valt de laatste net bij hun voetjes dood neer, dus bij 12 lopen ze pas echt damage op.
In Ruhn: had ik Rank 10 elves/rohirrim. Die kun je met zn 15en ergens neerzetten en houden vrolijk zonder problemen stand tegen 5 Ruhn Soldier batallions + 3 van die spear-smijters. Da's wederom niet knap van mij, da's gewoon hoe sterk ze zijn :)
Als de vijand een gaatje in de aanval laat loop je telkens ff iets verder tot je weer nieuwe ventjes/wegen tegenkomt en die knal je dan weer neer.

Als je een katapult tegen je hebt moet je als de sodemieter wat rohirrim erbij hebben (ik splits ze meestal op in 2 groepen van 10 op 2 centrale plekken die backup vormen voor dat soort problemen en 1 van 10 die ik kan gebruiken om op te rukken samen met mn heroes).

Ik moet er ook bij zeggen dat ik dit op EASY speel :) Dat zal prolly ook wat uitmaken in hoe knap het wel niet is, ahem :p

[ Voor 42% gewijzigd door GTOfire op 21-12-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Gondor vind ik juist enorm fijn. Ik pomp altijd de mannetjes die 100 kosten en vechten maar werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik heb met Gondor wel een berg units (voornamelijk samengevoegde gondor archers + tower guards en wat knights) maar gebruik ze nooit. Allemaal fully upgraded.

De torens zijn zo sterk dat ik geen archers nodig heb. Zet legolas bij de poort en er komt niks naar binnen. De rest van de hero's kan ik dan op mn gemakkie de hele kaart mee over struinen en alles afmaken. De bases die ik overneem zet ik alleen maar torens neer, dus die nemen ze nooit meer terug ook :P

Zo wals ik nu door al de levels voor the black gate door om (je moet toch wat) mn troepen maar te levelen en de laatste paar powers te pakken (heb army of the dead al). Laat ze niet vechten dat duurt veel te lang. De xp-powers van je hero's werken een stuk sneller :) Hoop dat ik mn units bij de black gate een keertje nodig heb, want tot nu toe is het op medium echt erg makkelijk.. wel vermakelijk overigens :)

Gandalf rank 10 skill is trouwens wel erg uber... gewoon iedere paar minuten het complete scherm van tegenstanders ontdoen.. Maakt het wel erg makkelijk om een enorme aanval af te weren of een volle basis over te nemen :) Ren naar binnen, doe die power en mep de gebouwtjes op je gemak neer :P

Ik vermaak me tot nu toe kostelijk met dit spel... een keertje geen RTS dat na de standaard 10-12 levels uitgespeeld is.

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 21-12-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik vind het spel ook echt erg lekker.. zelfs de AI is niet zomaar even te doen... tis geen CnC style unit pompen meer maar ook echt een beetje denken...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Gandalf van 9 naar 10 levelen duurt echt lang trouwes :|
ohja en sorry foutje van die elves bij gondor die zitten bij Rohan ^_^

Met numpad kan je trouwes de camera draaien maar echt handig vind ik het niet ivm met de vaste dimensies die de muis blijf gebruiken.
Ben nu alle battle's aan het afwerken voor ik aan The Black Gate begin.... >:)

[ Voor 47% gewijzigd door Vandread op 22-12-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 17:34
Tof spel, je raakt echt in de sfeer. Ben net begonnen :D
Ik vind alleen de graphics zwaar tegen vallen. Niet storend ofzo, maar aan de hand va de filmpjes had ik nogal hoge verwachtingen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind het beetje krom als legolas 10x zoveel enemies killt als de rest van me helden en dan niet naar een hogere rang gaat 8)7

http://www.funstart.net/legolas.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 75805 op 22-12-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 19:42
spoiler:
ik zit nu vast bij helmsdeep , de tegenstander kan gewoon met zijn ladders op mijn muur klimmen , ook als ik gewoon stuk of 8 groepen elven heb staan? , iemand een goede tactiek hiervoor? ook als rohan eraankomt zijn er gewoon te veel orcs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

kenny89 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:41:
spoiler:
ik zit nu vast bij helmsdeep , de tegenstander kan gewoon met zijn ladders op mijn muur klimmen , ook als ik gewoon stuk of 8 groepen elven heb staan? , iemand een goede tactiek hiervoor? ook als rohan eraankomt zijn er gewoon te veel orcs...
Meer archers en je hero's ertussen mixen voor die paar die naar boven komen.

Ik heb ook het idee dat je archers niet volledig geupgrade zijn, anders maken ze namelijk gehakt van alles wat aankomt.

Legolas doet ook wonderen op de muur.

Maar je kunt ook de rest van het topic even door zoeken op HD, want dit is al heel wat keer behandeld :P

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 22-12-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 12:20

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Topicstarter
bullshit! pas de afbeelding aan zo dat het topic er weer goed uit ziet.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zit er wel een link neer :P

De kracht van istari daar staat bij "laat krachten 2x zo snel op" zijn dat de krachten in het algemeen of alleen van gandalf?
http://www.funstart.net/krachten.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 75805 op 22-12-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Topicstarter
Anoniem: 75805 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:09:
ik zit er wel een link neer :P

De kracht van istari daar staat bij "laat krachten 2x zo snel op" zijn dat de krachten in het algemeen of alleen van gandalf?
http://www.funstart.net/krachten.JPG
Is alleen voor Gandalf the grey. Die woord daar naar Gandalf the White ;)

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Nu was ik met de laatste missie bezig van de goeden en het viel mij op dat ik mijn reinforcements niet helemaal achter de deuren kan summomen, erg kut als je daar aan het vechten bij. Hebben meer mensen hier problemen mee, of is het een bug.
Een andere bug die ik ben tegenkomen ben is dat soms mijn rondjes links in het scherm weg zijn, hierdoor is het soms onmogelijk om mijn reinforcements of passive powers te gebruiken. Wanneer komt de eerste patch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Topicstarter
Anoniem: 56386 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:25:
Nu was ik met de laatste missie bezig van de goeden en het viel mij op dat ik mijn reinforcements niet helemaal achter de deuren kan summomen, erg kut als je daar aan het vechten bij. Hebben meer mensen hier problemen mee, of is het een bug.
Een andere bug die ik ben tegenkomen ben is dat soms mijn rondjes links in het scherm weg zijn, hierdoor is het soms onmogelijk om mijn reinforcements of passive powers te gebruiken. Wanneer komt de eerste patch uit?
Is geen bug. Je kan niet in een super base zo als ik ze noem summomen.
Zo kan je met FOD niet in de base van HD en MT een Balrog summomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 10:45

Chakotay

Lick here to continue

Lap info over de eerste patch:
Hi guys,

My name is Amer Ajami, and I’m one of the producers on Battle for Middle-earth. As many of you already know, our Executive Producer, Mark Skaggs, has made a commitment to continue supporting BFME well beyond its release date. With that in mind, I would like to address some of the concerns that our community has surfaced in the last week since the game’s launch:

1. Will there be a patch? Yes. We are currently working on the first patch for BFME. This patch, which we’re calling 1.01, will include several miscellaneous fixes and tweaks, and it will also address some of the issues raised on the forums since release. These will include, but are not limited to, the following:

* Buddy list with messenger: We know that a lot of people have been asking for a fully functioning online messenger, and we’re working on including one in 1.01.
* New multiplayer maps: Patch 1.01 will include three, possibly four, new multiplayer maps created by our team.
* Improved NAT connection: We’re constantly tweaking our network code to make it more streamlined and supportive of as many routers and firewalls as possible. Having said that, users that are experiencing NAT issues should refer to the readme, as it contains a lot of information for possible workarounds.
* World Builder fixes: Several World Builder issues, such as the grove/tree tool freezes, will be addressed.
* Video card glitches: We’re working with Nvidia to try and solve the rare crash that occurs with some 5900 Ultra cards.
* Chat lobby glitches: The issue where selecting one user will sometimes select all users in the chat lobbies will be addressed.

We’re also going to be carefully reviewing race balance and make any tweaks necessary. Patch 1.01 is currently scheduled for release in mid-January.

2. An active presence online: Key members of the BFME team, including myself, will be making periodic updates to various forums and talk about key issues within the community. We’re aiming to have chats with our designers, map-creation contests, giveaways, patch discussions, and other community interaction throughout the coming months. You’ll also be hearing about a new community manager who will be working within the BFME team to support our game and our community online. More news on that later.

3. Disconnect “bugs” in the ladder: Many users who are playing Quick Match online have been complaining about a “bug” in our code that prevents disconnected games from registering a loss on the ladders. This is not a bug and is actually a purposeful design decision. Our network infrastructure is set up as a peer-to-peer system with no heartbeat server, which makes it hard to reliably tell who caused a disconnect in any given 2-player match. The fair way to handle disconnects in this situation is to simply call the game null and void, assigning neither a win nor a loss to either player, and leave their win/loss streaks unaffected. As an honest player, what’s worse to you: Getting a loss because you played against a griefer who disconnected, thus killing any win streaks you had going - or having that game be null and void, leaving your stats untouched? We know the current implementation is not ideal, but given the technical limitations that we have, this was the best answer.

Having said that, we actually do still track disconnects, but we don’t display it to the user. Outside of the development team, you guys are actually the first to hear about this. After the first patch is released, we will be monitoring the ladders for users with an abnormally high number of disconnects, and kick those users from the ladder. Of course, regular users who are victims of griefers or who have honest network problems will remain unaffected.

4. Manufacturing defect in a small batch of CDs: A small number of users have experienced an error message when trying to install the game, or when attempting to run the game. This typically happens with the CD version of the game (DVD should be fine), and is caused by a bad batch of CDs (specifically Disc #2). Our customer service site has been updated with the steps that users with bad discs should take to contact EA’s warranty department. Basically, if you bought a game from this small bad batch, EA will send you a new copy, no questions asked. Details are below:

Click for details.

Sincerely yours,

Amer Ajami

Associate Producer
Niets over de gameplay helaas... :/

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

andere mogelijkheid voor Helm's Deep
spoiler:
Vergeet die hele muur gewoon, nooit meer naar omkijken.
Zet al je archers op het punt waar alles langs moet komen om vanaf die muur naar de hornburg te komen, dat is nl 1 enkel punt (2 als je de voordeur meetelt) waar alles samenkomt. Met een niet eens zo hele grote berg archers hou je dat punt met gemak in handen, gebruik je heroes als de vijand iets te dichtbij komt.
Als je ze op die plek neerzet dekken ze de voordeur ook uitstekend en komen die stormrammen er ook niet doorheen.
FF wachten tot Eomer je komt helpen en veeg dan met alles wat je hebt het hele zooitje van de kaart, en in principe heb je daar al je units nog voor :)

Anoniem: 38690

Kan je elke held mounten? Ik speel skirmisch vaak Rohan is het niet handig als er nog wat heroes een beetje achteraan kakken

• Chakotay
  • Laatst online: 10-07 10:45

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 38690 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:06:
Kan je elke held mounten? Ik speel skirmisch vaak Rohan is het niet handig als er nog wat heroes een beetje achteraan kakken
Nope, alleen degene met een mount knopje: Gandalf, Eowyn, Eomer, Theoden en Faramir. Kan zijn dat ik er eentje vergeet, roep dan maar even :)

[ Voor 1% gewijzigd door Chakotay op 24-12-2004 12:40 . Reden: en Eomer dus, thnx M1lamb3r :) ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• eswa
  • Laatst online: 18-06 13:39
Ik ben sinds vanmiddag ook een trotse bezitter van dit toffe spel! Ik vind het echt top! Ik zit alleen een beetje met mijn nVidia Gforce 2 graphics kaart...Het spel draait opzich wel, maar bij te mooie maps in de campaign gaan de poppetjes echt langzamer lopen, en met veel poppetjes gaat ie ook niet al te snel. Daarnaast ziet het er niet zo top uit als op de screenshots.
Kan iemand mij vertellen wat een goede graphics kaart is voor pak-em-beet €70? (bijvoorbeeld van mycom.nl). Ik zit op een gewone pentium 4 van packard bell (1,8Ghz) met dus een Gforce 2 MX 400 met 64mb SDRAM. (zowel men gewone als mijn Gforce werkgeheugen is SDRAM). Ik heb er helemaal geen verstand van, dus als iemand me wat kan aanraden of zeggen waar ik op moet letten, graag!
Danku!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 17:34
eswa schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:32:
Ik ben sinds vanmiddag ook een trotse bezitter van dit toffe spel! Ik vind het echt top! Ik zit alleen een beetje met mijn nVidia Gforce 2 graphics kaart...Het spel draait opzich wel, maar bij te mooie maps in de campaign gaan de poppetjes echt langzamer lopen, en met veel poppetjes gaat ie ook niet al te snel. Daarnaast ziet het er niet zo top uit als op de screenshots.
Kan iemand mij vertellen wat een goede graphics kaart is voor pak-em-beet €70? (bijvoorbeeld van mycom.nl). Ik zit op een gewone pentium 4 van packard bell (1,8Ghz) met dus een Gforce 2 MX 400 met 64mb SDRAM. (zowel men gewone als mijn Gforce werkgeheugen is SDRAM). Ik heb er helemaal geen verstand van, dus als iemand me wat kan aanraden of zeggen waar ik op moet letten, graag!
Danku!
Dan moet je eigenlijk even dit doorlezen, maar vooruit: Voor €75 heb je een Geforce4(of een slome dx9 kaart) maar voor 3 tientjes meer heb je een radeon 9600pro wat een relatief goede game kaart is.

Hallo met Tim

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 23:38
Chakotay schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:24:
[...]

Nope, alleen degene met een mount knopje: Gandalf, Eowyn, Theoden en Faramir. Kan zijn dat ik er eentje vergeet, roep dan maar even :)
je vergeet eomer

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Topicstarter
Chakotay schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:24:
[...]

Nope, alleen degene met een mount knopje: Gandalf, Eowyn, Theoden en Faramir. Kan zijn dat ik er eentje vergeet, roep dan maar even :)
Je kan Sauron bouwen en nog meer helden. Maar dat moet je wel de INI gaan spelen . ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -=unicron=- op 24-12-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen53/tn_600army.jpg

Hmm ook leuk om zo Osgiliath binnen te wandelen :D . Eerst complete leger van Osgiliath zelf gemaakt en toen Faramir geroepen, welke ook een leger van 300 had :) Het gevolg.. een huge army :D .

Edit: Alles geupgrade...

Nu maar slapen en morgen beginnen aan het echte werk. Minas Tirith >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Mojo op 24-12-2004 00:51 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

geinig, doch bijzonder vervelend detail:
hoe meer teams in een skirmish, hoe hetzelfde het totaal aantal command points ongeveer blijft.

Betekende: als je 1 vs 1 speelt heb je met Rohan/Gondor 200 Command Points, met Mordor/Isengard heb je er 400.
Speel je 1 vs 2 heb je met Rohan ineens 150 Command Points
Speel je 1 vs 7 heb je ineens 80 Command Points.

T gaat nogal hard de verkeerde kant op. Hoe meer enemies, hoe minder units je kan bouwen. Ik wens je veel succes als Rohan tegen 7 camps met 4 batallions :S
kheb nog niet gekeken of het ook verschilt of je een easy/medium/hard enemy tegen je hebt, deze nummers komen van easy af.
Lijkt me leuk joh, met zn 20en totaal tegen 7 Hard Armies :S

Hadden ze bij EA toch wel IETSJES meer aandacht aan kunnen besteden dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Kzit ook weer eens vast; hoe hebben jullie dit gedaan:
spoiler:
Ben nu aanbeland bij de missie waar ik met Sam, Frodo moet gaan zoeken in Shelobs Lair (jeweetwel; die grote spin) Alleen wanneer ik bij Shelob kom, gaat zij gewoon langs mijn Rangers en Archers op weg naar Sam en maakt hem vervolgens af :/ HELP

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 13:38

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

ik heb die "health miracle" (zo noem ik hem maar even), klaargehouden, en zodra sam bijna dood was, die gebruikt, ondertussen mn legertje vol laten blijven vuren, en toen lukte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hmm..is er geen manier om haar af te leiden..dus van Sam vandaan?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
GTOfire schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:42:
geinig, doch bijzonder vervelend detail:
hoe meer teams in een skirmish, hoe hetzelfde het totaal aantal command points ongeveer blijft.

Betekende: als je 1 vs 1 speelt heb je met Rohan/Gondor 200 Command Points, met Mordor/Isengard heb je er 400.
Speel je 1 vs 2 heb je met Rohan ineens 150 Command Points
Speel je 1 vs 7 heb je ineens 80 Command Points.

T gaat nogal hard de verkeerde kant op. Hoe meer enemies, hoe minder units je kan bouwen. Ik wens je veel succes als Rohan tegen 7 camps met 4 batallions :S
kheb nog niet gekeken of het ook verschilt of je een easy/medium/hard enemy tegen je hebt, deze nummers komen van easy af.
Lijkt me leuk joh, met zn 20en totaal tegen 7 Hard Armies :S

Hadden ze bij EA toch wel IETSJES meer aandacht aan kunnen besteden dacht ik zo.
Dat was mij ook opgevallen! Ik zie al die screenshots met honderden units die tegen elkaar inlopen enzo, maar ik kan maar maximaal 100 á 200 mannekes bouwen! En als je tegen meer mensen speelt neemt dat alleen maar af!
Trouwes easy medium of hard maakt volgens mij niet uit. k heb al es 1vs1 medium en 1vs1 easy gedaan (met rohan) en beide keren had ik 200 als commandlimit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 13-07 16:33
YellowNeck schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:23:
misschien ze elven cape gebruiken en hem dus cloaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

YellowNeck schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:23:
Of het licht-flesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ben je lekker bezig.... nog ff wat levels voor de black gate... voeg ik per ongeluk 2 elven teams samen... hoppakee niet gesaved weer overnieuw beginnen :P
Bagger samenvoeg meuk... echt crimineel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:23
ik ben al tijdje bezig met spelen maar het wil niet lukken dat eerste level van de goede camp. hoe moet je die demon verslaan??? want ik kan maar 1 keer dat heavy sword doen :(

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je bedoelt als je met gandalf die demon moet doden? dan moet je toch die lightning spreuk gebruiken die je bij rank 2 krijgt?

Weet iemand of je je mannetjes ook weer uit een toren krijgt
want ik heb perongeluk een level 7 erin gestopt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38690

dubbelklikken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 00:09

BioHazard

*\o/*

Ja dat vind ik idd ook zoiets, leuke screens mer hordes aan units opt scherm. Maar max 200 gastjes :'(
Ik vind die bigass battles juist leuk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan units aantal toch aanpassen zoals in topicstart staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Topicstarter
Anoniem: 75805 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:25:
je bedoelt als je met gandalf die demon moet doden? dan moet je toch die lightning spreuk gebruiken die je bij rank 2 krijgt?

Weet iemand of je je mannetjes ook weer uit een toren krijgt
want ik heb perongeluk een level 7 erin gestopt :X
Niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Heb het spel ook sinds een dag en het bevalt me erg goed. Enige wat ik graag zou weten is hoe je door een groepselectie scrollt. Ik heb bijvoorbeeld 2 melee heroes (Aragorn / Boromir) en met het cijfer "1" selecteer ik ze. Ik krijg dan Aragorn en zijn skills. Is er een knop om dan naar Boromir te switchen? dus door de selectie te scrollen zeg maar?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik heb het spel op Easy een heel eind uitgespeeld. Was bij de missie vóór de Black gate. Meeste army's van me, waren level 7 of hoger :) Maar ik vond het vrij makkelijk en ben op medium gaan spelen. En damn, wat een verschil. Zo is het tenminste een uitdaging :D

Ook bij Helms Deep, eerste keer op medium, ging finaal fout. :( De deur én de muur kapot. Tweede keer ging beter. (Even spoilen voor de mensen die er nog niet zijn :P )
spoiler:
Ik zag de 2 bommen dragers nét op tijd. En toen er 2 tegelijk kwamen had ik ze ruim van tevoren neergeschoten met legolas. De deur was ook irritant. Die sloopten ze de hele tijd. Dus toen heb ik maar flink wat elven archers erboven gezet. En toen ging het gelukkig wel goed :)

In ieder geval, was wel een leuke uitdaging. :) Wat ik ook leuk vind is dat iedereen een andere aanpak van het spel heeft. De een pakt de missie's zo aan en de ander weer zus :)

* Mojo vindt dat EA eindelijk weer eens een leuk spel heeft gemaakt

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 07-07 14:42
Ik wil even reageren op het feit dat in Multiplayer battles de unit cap omlaag wordt geschroeft.
Ik weet niet of iemand het al is opgevallen, maar hoe meer creatures er op de map aanwezig zijn, hoe langzamer het spel draait.
Dus de manier van hoe ze de unit cap implementeren in multiplayer battles is lang zo slecht nog niet, of je wilt misschien op 8 frames per seconde spelen :P.

En voordat mensen beginnen te schreeuwen van dat ik een trage computer heb: AMD 2600+ (1.9~) 1GB DDR, GeforceFX 9500XT. Dus aan mn computer ligt het niet d8 ikzo :P

Ik vindt dan ook dat de minimale systeem eisen van 800 MHZ nogal aan de lage kant liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Laatst online: 03-06 01:02
Weet iemand waar je een strategy guide kan vinden over Good act 7 Eaves of Fangorn? Met google was niks te vinden. Ik wordt na een paar minute (ongeveer 1:30 min) voordat de timer verloopt ineens compleet verslagen terwijl al m'n troopen nog gewoon healty zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Hoe bedoel je compleet verslagen? Gewoon de pan ingehakt? :P

Probeer niet met je knollen die lans poppetjes in te lopen. Dan zou het kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Mojo op 26-12-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Laatst online: 03-06 01:02
Hoe bedoel je compleet verslagen? Gewoon de pan ingehakt?
Nee je zichtbare troepen worden geeneens aangevallen maar ineens krijg je DEFEATED te zien en is het spel afgelopen. Mij is onduidelijk waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Deathraven: tuurlijk snap ik waarom het is. Maar het betekent wel dat je alleen met zn 8en kan spelen als je free-for-all doet. Want met 80 command points vs 7 hard enemies lukt je nooit. Dan heb je 4 batallions en kun je misschien net alle hoeken van je basis verdedigen :)

Database Freak: heb je gebouwen staan? Wellicht als je besluit nergens een farm/camp te bouwen dat het spel na 1:30 ff de stand op maakt en ziet 'kijk nou, de speler heeft geen eens een kamp, die heeft dus verloren'. Ik heb alleen het idee dat je niet perse HOEFT te bouwen. In de tutorial krijg je te horen dat je verloren hebt als al je citadels naar de mallemoer zijn, maar als je dr uberhaubt geen bouwt vindt ie het ook allang best :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Pfft vandaag weer hele dag aan het knokken geweest. Nog 2 landen (Nurn en Ruhn) en dan heb ik alles.

Snap trouwens niet dat mensen zo moeilijk doen over samengevoegde troepen. Das een van mn favoriete units. Zowel met gondor als met rohan heb ik of gondor archers en tower guards samen of elves.

Dat worden gewoon wandelende muren als je ze samenvoegt :P Je archer power wordt iets minder, maar het armor gaat dramatisch omhoog + melee skills. Een enkel samengevoegd groepje kan bij mij een compleet kamp tegenhouden. Dat lukt niet met 2 losse archer eenheden :)

Wordt wel beetje eentonig nu.. gelukkig nog maar 2 gebieden te veroveren :) Dan EINDELIJK die black gate eens neerhalen. Had ik al 2 weken geleden kunnen doen ofzo, maar ja.. perfectie he :) Heb alle powers en nog heel veel power punten over.

[ Voor 89% gewijzigd door Bosmonster op 26-12-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik speel nog niet zo lang maar als ik de screens in de openingspost zie begrijp ik dat je command size vanzelf groter wordt tot 1000 ofzo :) ? Ik zit nu op iets van 300, maar vraag me af of het nog veel groter wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

300 is max (meer heb je ook niet nodig overigens)

[ Voor 67% gewijzigd door Bosmonster op 26-12-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Bosmonster schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:57:
300 is max (meer heb je ook niet nodig overigens)
Behalve als je Evil Campaign speelt waar ik nu al 650 heb terwijl ik nog maar net Helm's Deep heb veroverd :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

GeforceDDQ schreef op maandag 27 december 2004 @ 00:08:
[...]

Behalve als je Evil Campaign speelt waar ik nu al 650 heb terwijl ik nog maar net Helm's Deep heb veroverd :)
ok ok :) evil campaign moet ik nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Bosmonster schreef op maandag 27 december 2004 @ 00:10:
[...]
ok ok :) evil campaign moet ik nog
was slechts een aanvulling :>

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ah thanks :>

* We Are Borg gaat weer verder.

Wat iemand al zei: graphics zijn niet super geweldig, maar de gameplay is echt verslavend :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dat is zeker waar ja, ik ondek steeds weer wat nieuws, ook al heb ik em 3 keer uitgespeelt :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

GandalfTheGrey schreef op zondag 26 december 2004 @ 03:37:
Heb het spel ook sinds een dag en het bevalt me erg goed. Enige wat ik graag zou weten is hoe je door een groepselectie scrollt. Ik heb bijvoorbeeld 2 melee heroes (Aragorn / Boromir) en met het cijfer "1" selecteer ik ze. Ik krijg dan Aragorn en zijn skills. Is er een knop om dan naar Boromir te switchen? dus door de selectie te scrollen zeg maar?
is dit uberhaupt mogelijk?

en ik zit midden in een campaign, maar wil graag het niveau wat moeilijker zetten, kan dit? en zo ja waar?

[ Voor 12% gewijzigd door GandalfTheGrey op 27-12-2004 03:00 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik heb met zo'n savengevoegde eenheid altijd moeite tegen archers. orcs e.d. worden half zo snel afgeschoten en daarna door de voorste rij melee'ers hard de pan in gehakt. Maar orc archers worden alleen maar half zo snel afgeschoten en verder niks. Ook leek het wel toen ik dit een keer per ongeluk probeerde dat de overall armour juist keldert. Als je gewoon elfjes hebt zijn die vanaf level 5 best potig en bij level 8 echt niet kapot te krijgen. Bij level 10 zie je hun health balkjes eigenlijk niet meer naar beneden gaan, al staat dr gewoon een vijandelijk groepje archers op in te raggen.
Toen ik een level 8 dubbel batallion had was elke pijl 15% health van 1 van mn mannetjes, en met 1 linie van 10 orc archers tegen me waren dr 3 van mn elven op de voorste linie zwaar gewond en 1 van de archer linie licht. Als het 2 level 8 archer batallions waren geweest had ik misschien 1 pixel zien verdwijnen, maar verder niks.

Meer mensen die juist een verslechtering meemaken of ligt het gewoon aan mij? :)

650 is volgens mij ge-edit? Ik heb die ini ff bekeken, de limiet voor Good is 300, Evil is 600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
GTOfire schreef op maandag 27 december 2004 @ 03:51:
650 is volgens mij ge-edit? Ik heb die ini ff bekeken, de limiet voor Good is 300, Evil is 600 :)
Uhm, ik heb niets geedit qua command points, alleen dat je Sauron kunt summonen :+
Ik weet zeker dat ik 650 heb en niet 600, zou een beetje lullig zijn om dat zo halverwege de campaign te stoppen :+

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet trouwens niet of het werkt, maar in je groepen herstellen units automatisch als ze dood zijn gegaan, dus als je nog maar 1 unit overhebt van je groepje kost dat maar 7 command punten. Dus dan zou je iets van 8 groepjes kunnen kopen bij een command limit van 80. En als ze zich dan herstellen bij een pool heb je uiteindelijk een command van 120 ipv de max 80.

Zou wel strak zijn als het werkt helaas kan ik het nou nog niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Anoniem: 75805 schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:33:
Ik weet trouwens niet of het werkt, maar in je groepen herstellen units automatisch als ze dood zijn gegaan, dus als je nog maar 1 unit overhebt van je groepje kost dat maar 7 command punten. Dus dan zou je iets van 8 groepjes kunnen kopen bij een command limit van 80. En als ze zich dan herstellen bij een pool heb je uiteindelijk een command van 120 ipv de max 80.

Zou wel strak zijn als het werkt helaas kan ik het nou nog niet uitproberen.
Je kunt natuurlijk ook gewoon ff artmoney downloaden, installeren.. waarde 04FE66CC opzoeken en deze vervolgens weer op 0 freezen :)... moet je wel oppassen dat je niet overdrijft (bij 2500 units ging mijn pc niet gezond meer lopen :P)

maja sommige mensen noemen dat cheaten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmurc
  • Laatst online: 31-03 19:31
Is er een mogelijkheid om de moeilijkheids graad te veranderen ben al best ver maar vind hard toch is té hard!

..::pc-specs:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Die is er volgens mij niet tijdens de campaign. En dat is ook wel logisch. Bijvoorbeeld met de units meenemen enzo. Op medium is het levelen ook makkelijker dan easy,meer units om dood te maken bijvoorbeeld. Door dat soort factoren zou het oneerlijk zijn, om het ineens makkelijker of moeilijker te maken.

Althans, dat denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Woot.. eindelijk die good campaign eens uitgespeeld. Als je alle gebieden hebt veroverd heb je 15+ power points over :P Jammer dat daar niks meer mee te doen is.

Als bad guys is het overigens wel een stuk lastiger... wat een slappe gasten!

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 27-12-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Welk niveau heb je hem gespeeld? :)

En dat levelen, is dat echt zo nodig?

Wat ik iig wel probeer is elke missie de hero's te levellen, en zo mogelijk de unit's ook. Wel zo praktisch.

Ook is het zo, dat wanneer je je complete Rohan Army nog hebt, je zo kan gaan rushen :P Maar dat doe ik dus niet, omdat me hero's anders niet gelevelled worden :P

Valt me trouwens wel op dat iedereen de good campaign speelt :P Maar dat is eigenlijk ook logisch. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mojo op 27-12-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat gebeurt er eigenlijk als je de evil campagne hebt uitgespeelt, ik bedoel als je minas titrith doet versla je al zijn legers dus ik weet niet hoe ze dan nog weerstand kunnen bieden :S

en van levelen worden de poppetjes echt véééél beter

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 75805 op 27-12-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92999

beste mensen,

ben nu op hard bezig met dark-forces en jes*s wat een kl*te leger :( . Ik vind dan Isengard nog wel mee vallen maar mordor is echt een lachertje. Ik zit nu in centraal ithielien(zoiets) en ik blijf maar ruhn elites,katapulten en ork archers trainen. Ik vind mordor persoonlijk iets te slap, hebben er nog mensen een goede strat voor mordor???.Ik persoonlijk vind de bovenstaande combo de sterktste van hun troepen(in combo met trollen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mojo schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:02:
Welk niveau heb je hem gespeeld? :)

En dat levelen, is dat echt zo nodig?

Wat ik iig wel probeer is elke missie de hero's te levellen, en zo mogelijk de unit's ook. Wel zo praktisch.

Ook is het zo, dat wanneer je je complete Rohan Army nog hebt, je zo kan gaan rushen :P Maar dat doe ik dus niet, omdat me hero's anders niet gelevelled worden :P

Valt me trouwens wel op dat iedereen de good campaign speelt :P Maar dat is eigenlijk ook logisch. :)
Als je de black gate wil veroveren is het wel noodzaak in ieder geval veel hoge level archers te hebben, de army of the dead power en gandalf op lvl 10. Anders ga je het denk ik niet redden.

Ik deed zelf medium overigens. Wilde gewoon alles veroveren en niks missen aan powers en levels :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 27-12-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123304

Ik heb een probleem met dit spel.

Ik speel hem nu een paar dagen maar er is een level waar ik niet uitkom en snap het ook niet echt!

Hoe krijg je zo snel mogelijk nou geld binnen? zit namelijk vast in de campagne van Rohan waar ik in een kasteel zit (eerste kasteel) en krijg maar 1000Credits in het begin.

Nou heb ik in het begin een beetje tijd.
Bouw 2 boerderijen en 2 standbeelden en booschutters beeld en waterfontein etc.

Maar zodra ik wil gaan bouwen moet ik wachten op me geld (duurt lang)

Nu weet ik als je omringde boerderijen hebt je sneller geld krijgt.
Alleen is het zo dat die orcs achter elkaar komen (non stop)

Je krijgt 5 min in het begin daarna komen ze eerst van voren daarna van 2 kanten.

Ik heb torens staan maar ze helpen weinig!

Ik ben binnen no time ook dood :(

Kan iemand mij een tip geven van wat ik als eerst kan bouwen op zo'n stuk grond en welke personages ik als eerst kan bouwen?
En hoe je aan godsnaam sneller geld krijgt want ik wil wel bouwen maar zonder geld kom ik nergens.

Plz help _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bosmonster schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:50:
[...]

Als je de black gate wil veroveren is het wel noodzaak in ieder geval veel hoge level archers te hebben, de army of the dead power en gandalf op lvl 10. Anders ga je het denk ik niet redden.

Ik deed zelf medium overigens. Wilde gewoon alles veroveren en niks missen aan powers en levels :)
Noob-mode:

Levelen is dat:

met elke batallion om de beurt orcsjes e.d. aanvallen zodat hun rank omhoog gaat. Zorgen dat batallions met hoge ranks niet dood gaan. Dus met batallions met een lagere rank gaan vechten en je hoge in je castle laten staan, om zo de lagere ook weer naar een hogere rank te krijgen.

:?

Zo ja, hoe doen jullie dat in godsnaam met het destroyen van zo'n evil camp/castle? Met een zwak batallion (of meerdere) krijg ik het camp/castle niet kapot. Van de sterke batallions worden soms een mannetje gedood en voor je het in de gatenhebt is je batallions foestie.

:/

Wel verslavend spelletje idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

@Fire_escape: Je units kunnen 1 rank per level stijgen (met veel werk soms ook wel 2). Je archer batallions kun je eenvoudig levelen door ze in de verdediging voor je camp te gooien. Dan hebben zie die rank per lvl zo. En zorg uiteraard dat ze eerst max de upgrade zijn (fire arrows, armor, banner evt)

Voor overige units uiteraard ook upgraden. Deze kun je eventueel levelen door je hero powers te gebruiken (give xp). Zelfs al doen ze niks in een level dan kunnen ze zo nog eenvoudig rank-up.

Een goeie berg rohirrim zijn erg sterk, maar je moet ze uiteraard wel met je hero's laten rijden om ze effectief te laten zijn. Dan krijgen ze een berg leadership bonussen en je kunt de glorious charge gebruiken van theoden als je die al hebt (ownage!). Zorg dat je minimaal een stuk of 6 van die rohirrim troepen hebt. Mocht een unit bijna dood gaan, stuur hem dan ff het veld uit of gebruik je healing power. Liever een hero dood dan een hoge rank batallion :)

Als je tegen een erg grote overmacht ingaat, laat dan eerst je power-spawns wat doen. En laat je paarden uiteraard niet in een berg pikemen rennen... Heb je geen keus, gebruik dan je powers slim. Bijvoorbeeld door een stukje groen neer te leggen (+50% armor) en je healing power bij de hand te houden voor halverwege de charge.

Als je je powers goed gebruikt is dit spel een eitje :P

------
@CHRONUS: Bouw meer dan 2 farms. Ik neem aan dat je begint met een redelijke hoeveelheid troepen van je vorige level. Zo niet dan heb je daar al iets fout gedaan :P In principe heb je in het begin niks nodig dan farms om veel cash te vergaren en een fountain. Die statues zijn niet echt nuttig (te kleine range), dus das zonde van de plek. Om effectief units te kunnen bouwen heb je 3 plekken nodig (archery/stables/upgrade). Voor de rest een fountain en allemaal farms. Die 3 plekken voor units heb je niet nodig als je aan je command limit het level in komt en dus kun je flink geld farmen :)

Als je nog een savegame hebt van je vorige level, laad die dan. En zorg dat je voor je hem uitspeelt het aantal units aanvult tot de command limit (upgraded uiteraard).

[ Voor 43% gewijzigd door Bosmonster op 28-12-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123304

Bosmonster schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:44:

------
@CHRONUS: Bouw meer dan 2 farms. Ik neem aan dat je begint met een redelijke hoeveelheid troepen van je vorige level. Zo niet dan heb je daar al iets fout gedaan :P In principe heb je in het begin niks nodig dan farms om veel cash te vergaren en een fountain. Die statues zijn niet echt nuttig (te kleine range), dus das zonde van de plek. Om effectief units te kunnen bouwen heb je 3 plekken nodig (archery/stables/upgrade). Voor de rest een fountain en allemaal farms. Die 3 plekken voor units heb je niet nodig als je aan je command limit het level in komt en dus kun je flink geld farmen :)

Als je nog een savegame hebt van je vorige level, laad die dan. En zorg dat je voor je hem uitspeelt het aantal units aanvult tot de command limit (upgraded uiteraard).
Thnx bosmonster,

Dus meer dan 2 farms ok.

Ja vond het geldstroom zo traaaaaaaaag gaan.

Dat wanneer ik aangevallen werdt geen geld zowat had voor meerdere personages te creeeren.

Ja heb veel strijders mee gekregen van het vorige level.
Gelukkig had ik hem wanneer ik in dat moeilijke level kwam eerst opgeslagen dus begin meteen daar wanneer ze net aan komen stormen (mijn troepen dan)

Verslavend spel, strategie in combi magie SUPER!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik heb ff een vraagje. Excuses voor als het een domme is. Maar ik doe vooral vrij-gevechten/skirmish (campaign mode trekt me 3dkaart niet lekker :'( ). Maar als ik met bijvoorbeeld Isengard speel is die citadel van hun een krakkemikkig houten torentje. Mordor heeft een imboorlingenkampvuurtje met een vlag erboven...
Blijft dat zo? Of worden de citadellen mooier (en beter) naarmate je hoger in rang komt? En zo ja, vanaf welke rang zie je verandering in de citadellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Mijn Rohan leger is zo sweet nu :), aantal groepen archers level rond de 4 en 7. Voor de rest rohirrim welke de helft ongeveer level 10 is. Theoden is level 9, Eowyn en Eomer level 10. Ik denk dat ik met dit leger het laatste level wel aankan, zelfs zonder Gondor ;)
Die Rohirrim rent over alles heen, zelfs zonde glorious charge. Rohirrim archers legt binnen seconden een mumakil neer, en trollen vaak in 1 salvo.
Als je dan een level begint, staat er 9 van de 10 keer een hele lange rij vijandelijke groepen te wachten (dat zijn die ventjes die je basis een paar minuten na het begin aanvallen). Is altijd leuk, want dan kan je meteen over ze heen rennen. Ook als het pikemen of soldiers of Rhun zijn :D

Gandalf is ook humor. Ik had hem naar level 10 geleveld, maar level 10 units gebruik ik niet, en laat ik alleen maar andere units beschermen. Hij was dus Faramir aan het beschermen terwijl Faramir aan het levelen was op een basis.
Was ik ergens anders bezig, zie ik ineens dat Gandalf bijna dood is en midden in de basis staat. Kijk ik, is hij omsingeld door VEEL ventjes, heel de basis stond helemaal vol met vijandelijke units met precies in het midden Gandalf, hij had nog seconden te leven. Dus ik doe Word of Power. Ik meteen: WOW.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

eswa schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:07:
Ik heb ff een vraagje. Excuses voor als het een domme is. Maar ik doe vooral vrij-gevechten/skirmish (campaign mode trekt me 3dkaart niet lekker :'( ). Maar als ik met bijvoorbeeld Isengard speel is die citadel van hun een krakkemikkig houten torentje. Mordor heeft een imboorlingenkampvuurtje met een vlag erboven...
Blijft dat zo? Of worden de citadellen mooier (en beter) naarmate je hoger in rang komt? En zo ja, vanaf welke rang zie je verandering in de citadellen?
Dat is afhankelijk van wat soort camp je hebt. Er zijn een paar gradaties:
- farm, (geen echt camp)
- klein camp, 1 citadel, 3 andere mount points
- normaal camp, 1 citadel, met 5 of 6 echte mount points en evenveel points voor torens
- groot camp (castle), citadel, met 7-9 echte mount points, en bij good campaign een muur waarop veel defensive structures kunnen.
Volgens mij is de citadel telkens groter en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Zit ik bij helms deep gewoon steeds te prutsen (en te verliezen), verwacht ik dat het volgende gevecht helemaal een ramp wordt ;). Maar goed, dat viel erg mee waarschijnlijk omdat ik een behoorlijk leger op de muren had staan. Bijna 700 man vind mijn pc i.i.g. net te doen, maar meer dan dat ging volgens mij echt niet

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/goedtedoenklein.PNG

Nu net klaar en moet zo de black gate bestormen. Mag je dan alle twee je legers meenemen (eentje die later als reinforcement komt) of maar eentje :) ?

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 28-12-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je neemt maar 1 leger mee naar the black gate helaas, de 2e komt na een tijdje als backup.

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Je hoeft niet meteen het laatste level te doen, je kan ook eerst wat andere levels doen om beide legers sterker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 14:14

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik vindt het een erg mooi spel alleen had ik er wel iets meer van verwacht, in Generals kon je overal bouwen en onbeperkt. Dat dat in battle for middle earth niet kan vind ik erg jammer... ;(
de nadruk ligt vooral op het vechten, je kan bijvoorbeeld niet eens schutters in een toren stoppen...
Wel erg leuk is dat je met verschillende volken kan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Macros schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:11:
[...]

Dat is afhankelijk van wat soort camp je hebt. Er zijn een paar gradaties:
- farm, (geen echt camp)
- klein camp, 1 citadel, 3 andere mount points
- normaal camp, 1 citadel, met 5 of 6 echte mount points en evenveel points voor torens
- groot camp (castle), citadel, met 7-9 echte mount points, en bij good campaign een muur waarop veel defensive structures kunnen.
Volgens mij is de citadel telkens groter en mooier.
Ja, dat weet ik. Maar als je begint met een vrij-gevecht krijg je meteen al een groot kamp (kasteel), maar dan nog is de citadel bij bijv. isengard een krakkemikkig houten torentje...
Ik zit dan nog in rank 1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Mr_gadget schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:08:
Ik vindt het een erg mooi spel alleen had ik er wel iets meer van verwacht, in Generals kon je overal bouwen en onbeperkt. Dat dat in battle for middle earth niet kan vind ik erg jammer... ;(
de nadruk ligt vooral op het vechten, je kan bijvoorbeeld niet eens schutters in een toren stoppen...
schutters kunnen wel in torens (iig in de campaign) (bijvoorbeeld bij degene waar je bruggen moet verdedigen (gondor))

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

eswa schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:45:
[...]

Ja, dat weet ik. Maar als je begint met een vrij-gevecht krijg je meteen al een groot kamp (kasteel), maar dan nog is de citadel bij bijv. isengard een krakkemikkig houten torentje...
Ik zit dan nog in rank 1....
Ja, klopt. Isengard is meer gericht op functionaliteit dan tirelantijntjes ;)
Ik denk wel dat die citadels allemaal evenveel hp hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Keizer schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:10:
Je neemt maar 1 leger mee naar the black gate helaas, de 2e komt na een tijdje als backup.
Ah thanks :)
Macros schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:01:
Je hoeft niet meteen het laatste level te doen, je kan ook eerst wat andere levels doen om beide legers sterker te maken.
Al mee bezig ;). Hero's zijn de enige die knokken in de levels die ik nu doe, leger verdedigd kamp en wordt zo ook sterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-07 01:28

FlyEragon

Alien Monkeys

pfff, de bad campagne valt niet mee zeg. Die is echt zoveel lastiger dan de goede campagne.
(aan de andere kant ook weer goed, ben je langer bezig om 'm uit te spelen) Het lukt me dan bijna ook niet om units te levelen en meenemen naar volgende misies, ze gaan er allemaal aan :P '
en dan moet ik constant nieuwe maken die er ook weer aan gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Dat is juist de kracht van deze RTS. Je bent niet hoofdzakelijk bezig met micromanagement en het bouwen en harvesten van grondstoffen... Je hebt binnen een minuut ee basis staan en kun je beginnen met je veldslagen!! :9~

Voor mij is dit de beste RTS sinds dat Warcraft III is uitgekomen.
Mr_gadget schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

heeft iemand anders hier problemen met het Treebeard level waar je alleen enten en die 2 irritante hobbits hebt? Op de een of andere manier kan ik die enten nooit snel genoeg laten reageren. Wat ik helemaal irritant vind is dat als je nog een keer op een target klikt die ent weer helemaal opnieuw begint met een kei op de grond zoeken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Anoniem: 82860 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 09:59:
heeft iemand anders hier problemen met het Treebeard level waar je alleen enten en die 2 irritante hobbits hebt? Op de een of andere manier kan ik die enten nooit snel genoeg laten reageren. Wat ik helemaal irritant vind is dat als je nog een keer op een target klikt die ent weer helemaal opnieuw begint met een kei op de grond zoeken... :(
spoiler:
Ik laat ze geen keien gooien of nauwelijks i.i.g.. Eerst de 2 gebouwen buiten het kamp slopen (levert geld op) en dan beginnen aan het kamp. Werk vanaf het begin netjes alle gebouwen af en val alleen de vijanden aan die op je af komen. Voor bijna elk gebouw krijg je geld waardoor je weer een hoop nieuwe Ents kan kopen. Met al je nieuw gekochte Ents het grote leger voor de dam aanvallen en het werkt prima. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Anoniem: 82860 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 09:59:
Is dat dat level waar je Isengard moet vernietigen?

spoiler:
Tip:

In plaats van door de poort te gaan met de enten, ga door de muur heen aan de rechter onderkant van Isengard. Gewoon stenen gooien tegen de muur dan gaat hij stuk. Als je enten in de fik vliegen is er een meertje in Isengard zelf, laat ze daar in lopen dan. Als je door de muur heen gaat ben je maar een paar passen verwijdert van de dam.

En stel je enten op in 2 linies. Achterste doet stenen gooien en de voorste short range attack. Schuif zo langzaam steeds verder Isengard in. :)

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste