Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Maar ja, als ie weer terug is van reparatie maar eens op hard beginnen met Isengard
Jow, koop een betere computer of bedenk je eens dat je in het menu de opties voor graphics in kunt stellen, het ziet er (of liever zag) op mijn laptop echt geweldig uit.Anoniem: 122793 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:27:
Graphics zuigen super aars, maarja ut is blijft EA
[ Voor 42% gewijzigd door pagani op 14-12-2004 20:04 ]
39
Anoniem: 67185
Deze staan op 200 dus echt een groot leger bouwen is er niet bij........
Is er een manier om dit te verhogen?
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Anoniem: 128940
Ja idd het geluid is zeer goed dat vond ik ook alHomedisc schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:09:
erg leuk spel, mooie graphics en het geluid is goed gedaanzeer geslaagde game
Anoniem: 58729
gister weer ff de forces of evil gespeelt waarbij je die contribute cart's naar de toekomstige "Ally" moet brengen..daves2hd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 08:14:
ja, gebieden over nemen waar +20 command points of misschien wel meer dan +20 bij staat. als je um hebt hunn je bijvoorbeeld 220 troepen.
had op het laatst 1000+/500 command pts
Over-kill
---
maar is er nu ook een manier om je trolls te levelen? 1 groepje archers en ze zijn al half dood, en aangezien ik vaak tegen rohan speel is dat niet fijn.
EN... is het mogelijk om archers van de orcs/pikeman/what ever te scheiden nadat je ze ge "merged" hebt?
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 58729 op 15-12-2004 09:24 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik gister ff kijken hoe de orcs het deden (gewoon battlen dan) toen die door de comp bestuurd werden
die hadden ook een groep gemerged van archers & de gewone orcs.
archers schieten.. en de orcs slaan als woestelingen omzich heen zodra er een melee groepje aankomt.
Merge ik zo'n groep bij elkaar. dan schieten alleen de archers. en de orcs als defence doen geen fluit, of iig niet veel
ook mis ik de optie dat je bv geen groep kan binden aan de knoppen 1-2-3-4-5-6-7-8-9-0.
en dat het niet mogelijk is om meerdere groepen in 1 formatie te laten staan zoals in de films (mordor vs helms deep enzo)..
D'r zijn vast nogwel wat dingen die missen.. maar kan er ff niet op komen
Dat kan wel, simpelweg een voorraadje units selecten en op ctrl+<nummertje> rammenAnoniem: 58729 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:40:
ook mis ik de optie dat je bv geen groep kan binden aan de knoppen 1-2-3-4-5-6-7-8-9-0.
Zoals in zo'n beetje iedere RTS is dat in deze game niet anders inderdaad. Net als het gebruik van shift bij het selecteren van additionele troepen.Chakotay schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:48:
[...]
Dat kan wel, simpelweg een voorraadje units selecten en op ctrl+rammen
overigends het probleem dat ik een stukkie hierboven poste over dat het beeld zwart word als iets een heat effect gebruikt ( gandalf emt blast, lightning of balrog met vlammetjes spugen ) is weg te halen door anti alias in windows uit te zetten of appication controlled.
klik op een pikeman en op E,.. dan selecteer je alle pikeman in beeld, klik op een pikeman en 2x op E dan selecteer je alle pikeman op de hele map.maar is er nu ook een manier om je trolls te levelen? 1 groepje archers en ze zijn al half dood, en aangezien ik vaak tegen rohan speel is dat niet fijn.
EN... is het mogelijk om archers van de orcs/pikeman/what ever te scheiden nadat je ze ge "merged" hebt?
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Als je het spel leuk vindt koop het dan. Dan wist je hoe je dat moest doen.Anoniem: 58729 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:40:
d'r zijn wat dat betreft wel meer min puntjes.
Ik gister ff kijken hoe de orcs het deden (gewoon battlen dan) toen die door de comp bestuurd werden
die hadden ook een groep gemerged van archers & de gewone orcs.
archers schieten.. en de orcs slaan als woestelingen omzich heen zodra er een melee groepje aankomt.
Merge ik zo'n groep bij elkaar. dan schieten alleen de archers. en de orcs als defence doen geen fluit, of iig niet veel
en dat het niet mogelijk is om meerdere groepen in 1 formatie te laten staan zoals in de films (mordor vs helms deep enzo)..
D'r zijn vast nogwel wat dingen die missen.. maar kan er ff niet op komen
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Och jee, een moraalridder.UNICRONBOT schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:33:
[...]
Als je het spel leuk vindt koop het dan. Dan wist je hoe je dat moest doen.
Ik ben geen moraalridder
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Anoniem: 100816
Hij bedoelde het unmergen van verschillende soorten units die je eerder gemerget hebt (zoals archers samen met zwaardpoppetjes)daves2hd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:01:
klik op een pikeman en op E,.. dan selecteer je alle pikeman in beeld, klik op een pikeman en 2x op E dan selecteer je alle pikeman op de hele map.
NietHoe kan je eigenlijk van die vette screenshots maken??? Ik kan alleen in- en uitzoomen
Al die blije shots met aparte camerastandpunten zijn promomateriaal van EA, zelf kan je de camera niet met de hand bedienen.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Ik heb Return of the king nog niet gezien omdat ik zat te wachten op de extended version en ik heb ook niet echt zin dat een spel me de details van de film verklapt na een jaar gewacht te hebben.
Niet?
[Specs]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Naja wel gehaald.
Net MT gedaan. Kolere er komt geen eind aan die trollen. Ik gebruikte telkens grote groepen ruiters die de gewone ventjes omver liepen. En dan archers voor de trollen en nazguls.
Ik vond alleen dat legertje dat vanuit het noorden kwam niet echt boeiund. Beetje weinig en slap.
Maarjah net genoeg om alles staande te houden. Alle muren zijn heel gebleven en ik heb zelfs de poort meerdere keren geopend om paarden naar buiten te gooien.
Zit trouwens nog iets vaags in. Als ze met stormrammen naar die poort komen en je opent de poort dat gaat ze half rondje proberen te draaien en dan staan ze stil.
Met die grote ram is dit ook mogelijk. Toen blokte ik zijn weg met een 30paarden en dat ding gesloopt. Poortje dicht en weg was de ram.
Enneuh army of dead is cool!!
Dat ligt aan jezelf, dat zijn de units die je in de vorige missies rond Rohan hebt opgebouwdXavier schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:14:
Net MT gedaan. Kolere er komt geen eind aan die trollen. Ik gebruikte telkens grote groepen ruiters die de gewone ventjes omver liepen. En dan archers voor de trollen en nazguls.
Ik vond alleen dat legertje dat vanuit het noorden kwam niet echt boeiund. Beetje weinig en slap.
Dat ik die nu allemaal kwijt ben kan je negeren... Mn 100 archers op de muren konden bijna alles wel aan, en ik was druk bezig met een basis aanvallen met gratis Rohirron, gratis Elfjes en wat heroes. Beetje vergeten op te letten wat mn Rohan army aan het uitvreten was, die bleken achteraf een beetje platgetrapt te zijn door een stapeltje Mumakil + support

Hm, je weet dat o.a Minas Tirith ook uit RotK komt? Daar word ook al best veel gespoiled als je de film/het boek nog niet kent...SiGNe schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:21:
Ik ben nu zover dat ik de Black gate aan moet gaan vallen, maar ik denk dat ik eerst maar Return of the king ga kijken.
Ik heb Return of the king nog niet gezien omdat ik zat te wachten op de extended version en ik heb ook niet echt zin dat een spel me de details van de film verklapt na een jaar gewacht te hebben.
Anoniem: 24869
Ik wist niet dat er mensen zijn die dit spel spelen zonder de boeken of de films (of film) te zien. Maar als je al bij de Black gate bent dan hebt je best wel veel levels al gespeelt van RotK. Maar de extendend version DVD is nu uit, dus kopen maarSiGNe schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:21:
Ik ben nu zover dat ik de Black gate aan moet gaan vallen, maar ik denk dat ik eerst maar Return of the king ga kijken.
Anoniem: 128940
ja ik snap ook niet dat je zo lang hebt kunnen wachtenAnoniem: 24869 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 08:46:
[...]
Ik wist niet dat er mensen zijn die dit spel spelen zonder de boeken of de films (of film) te zien. Maar als je al bij de Black gate bent dan hebt je best wel veel levels al gespeelt van RotK. Maar de extendend version DVD is nu uit, dus kopen maar
want alles is best wel goed uitgedoktert door EA.
gister nog ff "The Two Towers" gekeken.. en Helmsdeep gespeelt (goed.. had Helmsdeep al gewonnen met The Forces of Light.
Maar wist bij god niet wat telkens die wall opblies
1ding is wel wat overpowered @ Forces of Evil.
een beetje stad. en je bouwt overal van die torens er omheen.. en slaughterhouses.
en dan dat +100% recourses ability gebruikt. heb je ze best snel @ lvl3. en dan schieten die ook mee
Noujah.. dan kan ik die stad wel verlaten want ze komen er toch niet in (tenzij ze die grote siege wapens gebruiken en steentjes gaan knallen
Majah.. zal weer eens ff verder met the forces of evil (dies best wel easymode
Speel alles op medium btw
----
nog zoiets ik heb nu al dikke 250.000 recourses.. volgens mij ook een beetje overkill
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 58729 op 16-12-2004 11:30 ]
ja maar volgens mij lag ik te slapen toen ik de film keek..Bosmonster schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:45:
Van die bomber bij HD krijg je een verbale waarschuwing. Als je dan kijkt zie je 2 orcs met een flinke bom sjouwen. In totaal komen er 3 ofzo, Legolas is de man tegen ze, gewone archers duurt te lang en hebben te weinig range.
Sjah weet ik veel waar ik die "big-bang" kon verwachten
Snapte ook al niet waardoor die muur uberhaupt werd op geblazen
Zat al te zoeken om trebuchets enzo
Dan heb je ongeveer de helft van de film liggen slapen denk ikAnoniem: 58729 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:11:
[...]
ja maar volgens mij lag ik te slapen toen ik de film keek..
Sjah weet ik veel waar ik die "big-bang" kon verwachten
Anoniem: 83661
Alles ging prima in dit spel, speel t op medium, en nu opeens blijven er maar Wargs en level 3 Uruk-Hai naar me kamp komen. Ze komen per 50 ofzo
Aangezien er genoeg mensen zijn die t uitgespeeld hebben......tips
Hier zit ik ook vast .. gigantisch veel aanvallen van 2 verschillende soorten ''clans'' lijkt het wel .. veel Wargriders en spearmanAnoniem: 83661 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:09:
Grrrr het lukt me maar niet om die Eastern Rohan act te doen,
Alles ging prima in dit spel, speel t op medium, en nu opeens blijven er maar Wargs en level 3 Uruk-Hai naar me kamp komen. Ze komen per 50 ofzo![]()
Aangezien er genoeg mensen zijn die t uitgespeeld hebben......tips?
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
ik heb alleen wel erg veel moeite om met Gondor te winnen
Mn Archers kunnen de basis wel verdedigen tegen gewone infanterie, maar enemy archers schieten vrolijk terug. Dus moet ik mn Gondor Knights en Soldiers erop af sturen omdat anders mn Archers snel in getale afnemen. Die komen vervolgens grote hordes enemy units of mumakil/trolls tegen. Mn Knights zijn veel zwakker dan Rohirrim en gaan na het vertrappelen van 2 enemy batallions al dood. Mn Soldiers en Tower Guards in block/wall formation lopen tergend langzaam, slaan nog 4-5 enemy batallions neer voor de Mumakil/Mountain Troll hen bereikt en worden vervolgens de grond in gestampt.
- Resultaat, niet goed
Ik win meestal nog wel omdat ik vervolgens Rohirrim en Elven allies Summon die het zaakje voor me op knappen
Met Rohan is het echt zo anders. Daar zijn de Rohirrim sterk genoeg om een hoop vijandelijke batallions te vertrappelen zonder zelf in de problemen te komen. Daardoor worden mn Yeomon/Elves niet zo stevig belaagd door vijandelijke archers en kost het hele zaakje veel minder tijd. Zo heben mn Rohirrim ook tijd zat om weer terug te keren en halen mn Rohirrim Archers de mumakils neer, of ik laat ze dichterbij komen en mn Elven warriors krijgen ook wat extra Experience.
- Resultaat, geen dooie units aan mijn kant.
Doordat ik ook niet zonder meer al mn units nodig heb om te verdedigen kon ik er ook een stel opofferen om command points vrij te krijgen. Daarmee bouw ik dan weer nieuwe units zodat mn Stables/Archery Range rank 2 krijgt, vervolgens offer ik alle Yeomon op en bouw Elven Warriors in hun plaats en koop Fire Arrows en Horse Shields.
Resultaat om ff te patsen
- 6 Rank 10 Rohirrim met Forged Blade, Heavy Armour, Banner Carrier en Horse Shields
- 4 Rank 10 Rohirrim Archers met Fire Arrows, Heavy Armour, Banner Carrier en Horse Shields
- 5 Rank 6-8 Elven Warrior batallions met Forged Blade, Heavy Armour, Fire Arrows en Banner Carrier.
Ik kan je vertellen, dat roeleert de pan uit
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Vervolgens kwam ik bij de laatste enemy base en klik ik 1 elven batallion aan die een beethe buiten de groep stond. Ik klik met de rechtermuisknop midden in de andere elfjes. Wat gebeurt er dus, ipv dat ze erheen lopen gaan ze voor een andere rij elven staan, trekken hun zwaard en zijn vervolgens COMPLEET nutteloos geworden. Toen had ik ineens 4 elven archers ipv 5, waarvan er 1tje dan beschermd wordt door zwaardvechters die nooit wat te doen hebben. Een groep van 20 rank 10 archers laat namelijk niks dichtbij genoeg komen
AAAARGHHH!
Nou kan je zeggen, joh, wat mekker je toch, 20 archers is toch ook goed?
Tsja, ik ben perfectionistisch, ik hou niet van units die nutteloos mn command points aanvreten
Ik heb via google wel een aantal keer gevonden dat je batallions kunt mergen, maar unmergen? geen idee.
PS BFM manual
http://xferoc2.fileplanet...cellaneous/b4memanual.zip
[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 17-12-2004 12:26 ]
Kan helaas niet... Op een forum waar een paar mensen van EA komen word dit ook als een redelijk groot probleem gezien door de users, hopelijk proppen ze het in de eerste patch...GTOfire schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:48:
ohja, weet iemand al of en hoe je van 1 gemerged batallion weer 2 losse kan maken? .
Die royal guards (of hoe ze ook heten) zijn mega sterk volledig geupgrade en in shield-mode.Vandread schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:51:
Vraagje: ik zit in het eerste level waar je van die rangers hebt en dus met gondor speelt, maar welke units kan ik nu ik een basis heb het beste bouwen met toekomstige levels in gedachte? Ik heb een berg rangers met firearrows maar zijn die verder in de game nog wel handig?
PS BFM manual
http://xferoc2.fileplanet...cellaneous/b4memanual.zip
Combineer een berg van die met een berg upgraded gondor archers (of rangers, maar gondor archer zijn goedkoper) erachter en je hebt een onoverwinnelijke muur
Er stond trouwes dat ik die blacksmith moest upgraden naar lvl2 om de upgrades te kunnen maken

[ Voor 25% gewijzigd door Vandread op 17-12-2004 14:10 ]
geduldVandread schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:09:
Tower Guards duszien er ook wel als stevige jongens uit, dan ga ik maar es wat lvl 1 rangers en paardjes de tering in sturen en dan ff wat van die knuppeltjes levelen ^_^ (want me upkeep zit vol met die rangers
)
Er stond trouwes dat ik die blacksmith moest upgraden naar lvl2 om de upgrades te kunnen makenmaaruh hoe doe ik dat? (of ben ik abuis)
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 17-12-2004 15:02 ]
Deze plek is te koop.
http://us.lgservice.com/
->Device driver
->DVD-ROM(Writer) -> pagina 2
->New firmware (ver. 0L23) for only GDR-8163B(16X DVD-ROM Drive)
Zijn wel meer problemen met deze speler geweest, dus tot nu toe heb je geluk gehad
Nu weer ontopic svp dit ligt namelijk niet aan LOTR BFME
[ Voor 33% gewijzigd door Vandread op 17-12-2004 17:08 ]
kheb alles op high staan en de hoofste resolutie , AA staat uit .
ongeveer na 3 mins ofzo dan loopt hij weer soepel als ik tegen balrog aan het vechten ben ,
specs staan in me sig
[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 83661 op 17-12-2004 19:07 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
majah.. Ik heb maar een AMD 2400+ (@2000mhz.. dus niet ge clockt)
768mbram (PC2100) majah.. me vidkaart: GF6 6800 Ultra (XFX) zal wel verschil uit maken
Denk dat het dus meer op de GPU aan komt dan CPU
edit, hele verhaal over Black Gate weggehaald: mij best, erg nuttig was de info toch niet.
[ Voor 105% gewijzigd door GTOfire op 18-12-2004 01:15 ]
Anoniem: 115084
[ Voor 3% gewijzigd door k5052 op 17-12-2004 21:39 ]
En om nou een tijdje gezellig te gaan staan en telkens die gasten voor de helft af te slachten en weer terug en weer levelen etcetc....
Moet nu met frodo en sam door die grot geloof ik en na die battles vind ik dat dus een mooi pauze moment om ermee te kappen
Zat in die map bij die rivier met 3 bruggen in die stad... hoe hete die stad nou... hmm afijn had dus ineens 575/300 upkeep toen me leger erbij kwam
Uiteindelijk kwam er nog zo'n donker vlieggespuis en ragte me enige trebuchet naar de klote dus toen nog "maar" 570.
Toen maar lekker alles flink gaan upgraden
En door de map gestoomd.
Anoniem: 75805
Heeft geen nut, net als in CCG is het alleen maar patserij.Anoniem: 75805 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:44:
Wat voor nut heeft als je naar een hogeren rank gaat bij je profile, na 5 overwinningen ga je naar level 2 ofzo?
Ik ben Beast btw.
Jammer dat alleen quickmatches meetellen.
Vanaf dat punt moet je zo veel mogelijk gebouwen kapot knallen. En voor archers zijn mumakil/trolls altijd snel. Daar zie je daadwerkelijk die balkjes een stuk van omhoog schieten. Ik had al mn units overigens pas het 2-na-laatste level op rank 10, mn elven warriors hebben totaal ieder 3.500 enemies gekilled
Kheb ook mn vorige post ge-edit voor de anti-spoiler mensen omdat erin stond wat ik wel geinig vondt aan het Black Gate level. 1 ding: kom op, hoezo is dat een spoiler? wat verwacht je DAN van dat level, dat er roze konijntjes uit die poort komen?
Anoniem: 115084
Vanavond even een stevig potje multiplay 1vs1 gedaan. Rohan vs Gondor. Machtig spannend. Ik vergeet helemaal de tijd als ik bezig ben. Ik merk wel dat ik me in een aantal dingen nog eens goed moet verdiepen. Het boekje nog maar eens goed nalezen wat betreft toetsengebruik en dergelijke.
.. huppelt de frickin paashaas door de poort heen met een mand vol eieren en een blik van "wat? heb ik iets van je aan ofzow?"
maar goed, point well seen
Wat ik nu wel merk trouwens is dat de Skirmish mode (en aannemelijk daardoor heel multiplayer) stukken minder plezierig is dan een campaign, zeker in de late stadia van een campaign.
Ik vond het geweldig om mn leger op te bouwen precies zoals ik het wilde, en had al moeite het binnen de 300 command points te houden.
Ik start net een skirmish, ik als Rohan en een friendly morder vs 2 mordor.
Heb ik potdomme maar 150 points!
Da's dus in mijn standaard opdeling van units: 3 elven batallions, 1 rohirrim archer en 3 rohirrim, meer kan niet
Ik kan je vertellen, da's nie veel, zeker niet aangezien ze ook nog eens allemaal level 1 zijn ipv 10. Dat knokt heel anders, en om nou elk potje opnieuw weer van voor af aan te beginnen is toch jammer. Want een deel van de lol van BFME vind ik juist dat je een leger hebt wat je elk level opnieuw kan gebruiken en upgraden.
Natuurlijk, bij elke RTS begin je elk multiplayer potje van voor af aan, anders zou het niet eerlijk zijn. Maar BFME voor mij is juist zo afhankelijk van het juiste leger. Groot, goeie verhouding van verschillende units, units flink geupgrade met rank en armory zut. Oh well, zal wel weer aan mij liggen
Het eerste is de camera, die kun je niet draaien
Het tweede zijn de controles van je units, het is niet eens basic meer, je kunt ze alleen laten lopen zeg maar en dat is het

Het derde is dat als je een level speelt tegen mordor ze zo verschrikkelijk snel nieuwe units maken dat je geen enkele kans maakt een basis aan te vallen.
Het vierde punt is het upgrade systeem, je gebouwen moet je upgraden dus om betere units/upgrades te krijgen, alleen heb je altijd standaard meer units dan je er kunt maken doordat je steeds units meeneemt

Al met al valt de geweldige sfeer een beetje weg door dat je gefrustreerd de game afsluit omdat het niet wil, ik vind dat er veel te veel missers in zitten, het is echt een typisch EA game, het is gewoon nooit wat het had moeten zijn, de game is zeker niet slecht, het kopen wel waard maar het is volledig uit balans en dat maakt het spelen soms eerder tot een hel dan dat het plezier geeft
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
(help!)
JMurc schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:49:
Ik ben de Good Campaign aan het spelen! Moet nu Isengard verslaan met de boompjes, maar ze vallen steeds tegelijk dood neer en dan is het game over! Hebben meer mensen dit probleem?
(help!)
zoveel mogelijk Ents maken dan links boven (waar ook een camp is/was) de muur in kegelen.. en dan, rushen die dam
wel ff je Ents instellen op "stenen gooien" gaat dan wat makkelijker.
en gebruik je "light/sunshine ability om die misselijke fire arrow crossbow schieters te mollen
Majah.. ik heb dus niet het hele kamp dus eerst uit gemoord..
en Healen natuurlijk (niet dat ze dan stoppen met branden.. maar de dam hoef je maar tot 60% ofzo te vernielen..
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 58729 op 18-12-2004 16:35 ]
Anoniem: 10456
er gaan toch ook units dood?Het vierde punt is het upgrade systeem, je gebouwen moet je upgraden dus om betere units/upgrades te krijgen, alleen heb je altijd standaard meer units dan je er kunt maken doordat je steeds units meeneemt
Nee dat is het juist, ik heb er zoveel dat er niemand meer dood gaat, ik heb genoeg Archers om de boel optijd te stoppen
Ik heb wil namelijk mijn troopen ungroupen... Heb nu zegmaar van die Gondor Archers gegrouped met Gondor Soldiers ...en wil die Archers op de muur hebben..en die soldiers aan et front... weet alleen nie hoe ik et ongedaan kan maken.
[ Voor 67% gewijzigd door Yellowneck op 18-12-2004 18:57 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Owja..in et boekje..natuurlijk.. jammer dat ik die net kwijt ben

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Als ik al op het knopje ONLINE druk krijg ik de melding dat ie geen verbing kan maken.
Poorten zijn ingesteld zoals in het boekje staat; ook firewall/virusscanner staat uit.
Ik heb trouwens een Sitecom router.
Erg irritant stuk inderdaad, zit er nu ook een beetje mee te kloten, die spearmen halen m'n Rohirren neer bij bosjes en das niet leuk!Anoniem: 83661 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:09:
Grrrr het lukt me maar niet om die Eastern Rohan act te doen,
Alles ging prima in dit spel, speel t op medium, en nu opeens blijven er maar Wargs en level 3 Uruk-Hai naar me kamp komen. Ze komen per 50 ofzo![]()
Aangezien er genoeg mensen zijn die t uitgespeeld hebben......tips?
Tesla Model Y RWD (2024)
Refresh NAT? (of Send Delay)JMurc schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:07:
Zijn er meer mensen die hier problemen hebben met online spelen?
Als ik al op het knopje ONLINE druk krijg ik de melding dat ie geen verbing kan maken.
Poorten zijn ingesteld zoals in het boekje staat; ook firewall/virusscanner staat uit.
Ik heb trouwens een Sitecom router.
Ja gewoon veel archers met vuurpijlen will do the job!--MeAngry-- schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:10:
[...]
Erg irritant stuk inderdaad, zit er nu ook een beetje mee te kloten, die spearmen halen m'n Rohirren neer bij bosjes en das niet leuk!Flink wat archers does the trik, maar die heb ik op dat moment nog niet zoveel helaas.
Steffy schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:10:
Nou, ik ben al een tijdje bezig en ik moet zeggen dat het spel wel sfeer heeft maar er zijn ook een heleboel dingen die de game totaal verpesten.
Het eerste is de camera, die kun je niet draaienDat kan dus wel, middelste muisknop.
Het tweede zijn de controles van je units, het is niet eens basic meer, je kunt ze alleen laten lopen zeg maar en dat is hetJe kunt ze laten lopen, aanvallen en verdedigen. Veel units hebben extra functies (speciale gaven/hold fire etc.), snap echt niet wat je bedoelt.
Het derde is dat als je een level speelt tegen mordor ze zo verschrikkelijk snel nieuwe units maken dat je geen enkele kans maakt een basis aan te vallen.Moet je verdediging bouwen en niet je archers in de frontlinie gooien. Beetje tactisch denken mag wel imho.
Het vierde punt is het upgrade systeem, je gebouwen moet je upgraden dus om betere units/upgrades te krijgen, alleen heb je altijd standaard meer units dan je er kunt maken doordat je steeds units meeneemtMoet je units opofferen of er gewoon eens mee aanvallen, dat schijnt in oorlogstijd vrij normaal te zijn
Al met al valt de geweldige sfeer een beetje weg door dat je gefrustreerd de game afsluit omdat het niet wil, ik vind dat er veel te veel missers in zitten, het is echt een typisch EA game, het is gewoon nooit wat het had moeten zijn, de game is zeker niet slecht, het kopen wel waard maar het is volledig uit balans en dat maakt het spelen soms eerder tot een hel dan dat het plezier geeftDit is natuurlijk je mening, maar krijg echt het idee dat je een beginnende RTS-er bent of een bouw-duizend-units-en-win-automatisch command and conquer speler bent
![]()
Zeker met fire arrows krijgen ze aardig wat plat
Sjah, dat is het wel imhojohnnyv.nl schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:03:
[Dit is natuurlijk je mening, maar krijg echt het idee dat je een beginnende RTS-er bent of een bouw-duizend-units-en-win-automatisch command and conquer speler bent]
Anoniem: 92999

Anoniem: 75805
http://www.twitch.tv/jannustitannus
dat zou in een echte rts wel uitmaken maar hier dus niet. net zoals dat als je pikemen van achter met paardjes aanvalt helemaal niets uitmaakt en je toch dikke damage krijgt alsof ze de goede kant uit staan.Anoniem: 75805 schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:49:
Ik vind het erg irritant dat je je units niet kan richten zodat ze naar een bepaalde kant op kijken, want nou staans ze soms gewoon dwars op de vijand.
dit spel mist toch wat dingen die het net wat beter zou kunnen maken dan de gemiddelde rts wat dat betreft (IMHO)
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Nou, gondor die heeft een leuk muurtje, die kan zich helemaal vol verdedigen, kom je in het begin never nooit door : Torens + Fire Archers op de muren.Anoniem: 92999 schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:43:
ik vind het wel beter spelen als generals. Zeker omdat je veel meer kan richten op het vechten en niet meer zo veel bezig bent met het beschermen van je basis.
Je kan toch al flink wat defense maken.
Maja, betere is nu wel, niet overal op de map en als je rusht en zon stomme Trull ziet je.
Nu kan ik wel wat archers maken maar ik heb er gewoon bij lange na niet voldoende... Met als gevolg dat alle archers dood zijn, ik geen geld meer heb om te bouwen en dus ook mijn "helden" afgeslacht worden.
Any thoughts anyone?
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Anoniem: 118100
Niet dus.... Maarja, Lord of the rings stijl is leuk dus ik amuseer me wel een paar uurtjes.
ik weet niet hoeveel punten de evil side krijgt in een skirmish, maar met Rohan kreeg ik er dus 150. aangezien je minimaal 15 punten kwijt bent voor een yeomon archer batallion kun je dus max. 10 batallions daarvan hebben, of minder van rohirrim/elves/combo ervan. Ieder batallion van Rohan is 5 man, dus je kunt als Rohan max. 50 man hebben als je allemaal yeomon archers pakt. Maak je rohirrim/elves dan zit je aan de 7 batallions van 5 en 1 peasant = 40 man.
Je zou de 75 kunnen halen door alleen peasants te bouwen, maar of dat nou zo verstandig is
Evil side krijgt wel meer punten en meer ventjes per batallion, dus die krijgen er uiteindelijk misschien wel 150.
party42
Bosmonster: kun je je laatste opmerking iets toelichten? Hoe bedoel je dat je het spel alleen met hero's kan doen?
Gooi de stukken achter de bruggen vol met de archers, maar laat het vechten aan je hero's over. Als je je powers en hero skills goed gebruikt kun je bijna alle forces wel met je hero's afweren. Lukt het ff niet trek je dan even terug achter je archers (alleen de hero's die bijna dood zijn). De hero's houden de forces lang genoeg bezig om ze tot moes te laten schieten door de archers en legolas.
Wat betreft de rest van het spel, vaak heb je als aanval genoeg aan alleen wat hero's. Als je aragorn, gimli en boromir hebt bijvoorbeeld kun je daar eenvoudig een complete basis mee platleggen. Zeker als je ze laat begeleiden voor een power-spawn elven archers/rohirrim. Je healing power en aragorns healing skill houdt je hero's in leven.
Als je aragorn op lvl 10 (oathbreaker -> summon army of the dead) hebt en je hebt de army of the dead power wordt het helemaal simpel. 2x army of the dead dus
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 20-12-2004 11:05 ]
Hij bedoelt dat level waar jij zit/zat....party42 schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:42:
Bosmonster: kun je je laatste opmerking iets toelichten? Hoe bedoel je dat je het spel alleen met hero's kan doen?
Niet het hele spel.... aangezien dat level vrij simpel is.
edit: *uh ohw ik was te laat en had het niet helemaal goed?
[ Voor 11% gewijzigd door Vandread op 20-12-2004 11:06 ]
t'is me nu in ieder geval duidelijk... ik moet denk ik gewoon wat meer gebruik maken van die hero's. Frodo, Sam en Pippin zijn bij mij altijd zo snel dood... Maargoed, gewoon maar weer proberen. Dank!
Ik zet ze meestal op Throw Stone tussen mn archers, tegen low level beestjes zijn ze nog best effectief... Gooi steentje -> *plok* -> beestje doodGTOfire schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:41:
ja, heeft iemand al nut gehad aan de hobbits? Die Phial of Galadriel kan handig zijn, maar voor de rest zijn ze bij mij echt niks waard. Ik laat ze altijd in mn eerste basis staan met elven cloaks om en kijk er nooit meer naar om. Ik denk dat ze aan het eind maar level 4 ofzow waren
In het level waar je voor het eerst Mumakil tegenkomt heb ik met alleen Frodo en Sam een paar complete batallions Evil Men doodgeprikt.
Je kunt ze met de Elven cloak ook als een soort spy gebruiken om de basis van de vijand te bekijken, beetje voorzichtig rondlopen, en als ze gezien worden stil gaan staan met de cloak. Wel wegrennen als het oog eraan komt
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Maar voor meer dan verdediging is het niks
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 20-12-2004 14:43 ]
Anoniem: 56386
Klopt, rtw heeft een betere engine dan die van Generals voor dit soort games, al is deze een stuk beter nu hij compleet aangepast is. Rtw heeft elk mannetje ongeveer 20 keer meer details dan in BfME en zijn er ook nog eens ongeveer 200 meer mannetjes in het level, de gebouwen en steden in Rome zijn ook veel indrukwekkender dan in bfme, Helmsdeep valt me zelfs tegen, muur is een muurtje, de toren is een torentje, de Keep is veel te klein en te laag en klopt niet. Minas Tirith maar buiten schot gelaten want dat is een tegenvaller.Anoniem: 56386 schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:48:
Het jammere vond ik dat bij grote veldslagen zoals bij Minas Tirith niet heel veel orcs op je beeld verschijenen maar een rij van orcs. Ik had gedacht dat net zoals bij RTW mijn hele beeldscherm gevuld met mannetjes zou zijn. Jammer dat dit niet zo was. Ze hadden toch beter een RTW engine kunnen gebruiken vond ik zelf.
De veldslagen waren meer van het soort geweest als in de film al kom je nog maar op een klein deel want aan de veldslag in en voor Minas Tirith deden in totaal iets van 75.000 troepen mee, beide kanten mee gerekent. Of het met Rome dezelfde sfeer nog zou hebben gehad is weer iets anders, vooral de levels zoals Moria en de grot waar je Shelob tegen komt zijn met Rome weer erg moeilijk te maken.
Voor veldslagen werk Rome maar of de sfeer die er nu in zit het zelfde zou zijn gebleven met Rtw engine is maar de vraag, de sfeer is ongekent en dat mist bij Rome Total War bv.

[ Voor 5% gewijzigd door Steffy op 20-12-2004 15:39 ]
Laat een colonne Rohan Rohirrim een troep orcs aanvallen (rechtsklik op de orcs dus) en ze rennen er op af en killen de zooi. De health van je banner carrier of Rohirrim die voorop loopt zal dan meestal gehalveert zijn. De rest van je Rohirrim loopt een beetje schade op.
Als je de Rohirrim de orcs niet laat aanvallen maar gewoon er "doorheen" laat lopen, gaan de orcs snelller dood en loop je minder damage op (banner carrier maar een beetje, rest bijna niets).
Zelfde geldt voor de Rohirrim Archers.
Meesterlijk spelletje tot nu toe. Zit weer helemaal in de LOTR vicious circle. Van het weekend nog maar eens de films gekeken en het blijft overweldigend.
[ Voor 12% gewijzigd door max op 20-12-2004 15:49 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.