Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

hmm, sorry ik was nogal onduidelijk.
Ik bedoelde eigenlijk gewone, niet internet winkels in Nederland.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Larixk schreef op 11 October 2003 @ 22:48:
hmm, sorry ik was nogal onduidelijk.
Ik bedoelde eigenlijk gewone, niet internet winkels in Nederland.
De media markt heeft ze een keer aangeboden. Vraag het daar even of ze ze nog kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds een aantal vragen....

1) Waarom is de playknop op de afstandsbediening transparant, hoort daar een lampje achter ofzo?
2) Waarom resumed de Xclef na opnieuw opstarten niet de playlist, maar de dir waarin het bestand staat (die in je playlist staat) Dit is nogal vervelend als je een playlist samensteld uit verschillende directories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 11:18:
1) Waarom is de playknop op de afstandsbediening transparant, hoort daar een lampje achter ofzo?
Is gewoon 't design denk ik. Hoort vast niks achter. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Paradise op 12-10-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie!!! Ik heb een METALEN opbergdoosje!!! heeft mijn pa gister voor me gemaakt. Ik heb geen digitale camera, maar ik zal wel proberen aan foto's te komen. echt heel mooi ding, past perfect, mooi bekleed met vilt en de speler kan geen kant op. Volgens mij kan ik er nu echt mee gooien (ga het lekker niet proberen)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Koen Roumen schreef op 12 October 2003 @ 11:19:
[...]

Is gewoon 't design denk ik. Hoort vast niks achter. :)
Maar daar kan altijd verandere inkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik ben nieuw hier...

Na het grondig doorlezen van deze topics heb ik uit eindelijk ook een H&B JK20 gekocht..
helaas staat er nu nog wel een oude firmware op maar die ga ik zo upgraden van 1.035 naar 1.078. Verders ben ik erg tevreden over dit apparaatje.

Alleen lijkt t me erg kewl als je misschien in de toekomst ook direct van mp3 speler naar mp3 speler of misschien wel van camera naar mp3 speler zou kunnen kopieeren via usb. zodat je dus geen pc meer nodig heb. Misschien een idee om eens te kijken of zoiets mogelijk zou zijn.

Verders ben ik erg blij met alles wat ik met dit mooie apparaatje kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
Wanneer kun je nu die afstandsbediening bestellen op mp3cdspeler? Want ik zie hem nu alleen als optie staan als je Xclef koopt, maar ik zie nergens waar je hem apart kan bestellen...of moet dat via email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 14:17:
Hey mensen ik ben nieuw hier...

Na het grondig doorlezen van deze topics heb ik uit eindelijk ook een H&B JK20 gekocht..
helaas staat er nu nog wel een oude firmware op maar die ga ik zo upgraden van 1.035 naar 1.078. Verders ben ik erg tevreden over dit apparaatje.

Alleen lijkt t me erg kewl als je misschien in de toekomst ook direct van mp3 speler naar mp3 speler of misschien wel van camera naar mp3 speler zou kunnen kopieeren via usb. zodat je dus geen pc meer nodig heb. Misschien een idee om eens te kijken of zoiets mogelijk zou zijn.

Verders ben ik erg blij met alles wat ik met dit mooie apparaatje kan :D
ik neem aan dat je fw 1.072 bedoelt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Een vriend van me heeft een Zen gekocht, het verschil qua formaat tussen beide spelers valt me mee:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gman2/got/Xclef_vs_Zen1edit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gman2/got/Xclef_vs_Zen2edit.jpg
(clickable)

De zen is iets korter maar weer hoger, helemaal met de beschermhoes eromheen.
Ik wilde ze nog op elkaar leggen maar het was ff chaos gisteren en het kwam er niet meer van.

En de Xclef laadt inderdaad op in USB mode als je 'm aan de USB + voeding hangt.

[ Voor 37% gewijzigd door Gman op 12-10-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

maak er ff dit van:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gman2/got/Xclef_vs_Zen1edit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gman2/got/Xclef_vs_Zen2edit.jpg
(clickable)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

Gman schreef op 12 October 2003 @ 16:14:
En de Xclef laadt inderdaad op in USB mode als je 'm aan de USB + voeding hangt.
Da was al lang bekend... toch bedankt voor testen, maar volgens mij ging het erom of de xclef niet misschien een heeel klein beetje stroom kon pakken van USB (1.1 of 2.0)...

wat betreft lampje maken in afstandsbediening... kun je die open maken dan? ik denk niet dat da gaat lukken trouwens, veel te klein en je moet hem ook nog in kunnen drukken, maar vet zou het wel zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Zichtbaarheid van het display in het donker is erg goed!

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/sbarnhoorn/xclef.jpg

Ik heb deze foto met een vrij korte sluitertijd genomen om de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen.

Edit: In het echt lijkt het display wel een stuk groener of ligt dat aan mij. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Barney op 12-10-2003 20:12 ]

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Barney schreef op 12 October 2003 @ 19:49:
Zichtbaarheid van het display in het donker is erg goed!
Ik heb deze foto met een vrij korte sluitertijd genomen om de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen.

Edit: In het echt lijkt het display wel een stuk groener of ligt dat aan mij. :?
Super foto van je! Ik zet hem in de startpost als je het niet erg vindt :).

Bwt, dat groene ligt niet aan jou, dat ligt aan de instellingen van je photo-edit programma / camera:

Photoshop met auto-contrast erover heen:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/schermgroot2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 12-10-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
als sommige WMA files (geripte cds) het niet doen op xclef, maar wel gewoon op de computer (ook op andere computers, duz ligt lijkt me niet aan beveiliging van wmp), ligt dat toch aan mn xclef?? en wat doe ik eraan?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
eperon schreef op 12 October 2003 @ 22:10:
als sommige WMA files (geripte cds) het niet doen op xclef, maar wel gewoon op de computer (ook op andere computers, duz ligt lijkt me niet aan beveiliging van wmp), ligt dat toch aan mn xclef?? en wat doe ik eraan?>
Tis vrij simpel: van de wma codering bestaan verschillende versies (brak dus eigelijk), de xclef kan niet met al die versies omgaan.

Fijn coderen met mp3 + lame (VBR). Heb je tenminste goede kwaliteit en je hebt toch ruimte zat om ze op te slaan op de xclef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney

Barney

nee, ik kan niet darten

wwillem schreef op 12 October 2003 @ 20:21:
[...]
Bwt, dat groene ligt niet aan jou, dat ligt aan de instellingen van je photo-edit programma / camera:
Ik bedoel niet zozeer qua intensiteit, maar letterlijk de kleur.

Als ik de Xclef naast de originele foto houdt dan lijkt de Xclef een stuk groener van kleur. Op de foto is het licht blauw. De intensiteit is vrijwel hetzelfde als op de foto.

Ik heb de foto trouwens alleen gecropped en geresized, hij is verder niet bewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Barney op 12-10-2003 22:38 ]

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Bjj Component.nl hebben ze de B&H 20GB HDD Jukebox(Deze is exact gelijk aan de XClef) voor €269,65. Daar komt nog 6 bij, dus wordt €275,65.
Zijn er Winkels in Nederland die deze goedkoper aanbieden?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
thnks voor de nachtfoto's superdisplay moet ik zeggen, ik denk dat ik weet wat ik ga halen :). Weet iemand of ik bij de opneemfunctie de knop ingedrukt moet houden of eenmaal kan indrukken en dan blijft hij opnemen (ik moet vaak interviews doen)

[ Voor 47% gewijzigd door pretorian_nl op 12-10-2003 23:46 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 22:11
Gaer schreef op 12 October 2003 @ 23:42:
thnks voor de nachtfoto's superdisplay moet ik zeggen, ik denk dat ik weet wat ik ga halen :). Weet iemand of ik bij de opneemfunctie de knop ingedrukt moet houden of eenmaal kan indrukken en dan blijft hij opnemen (ik moet vaak interviews doen)
je hoeft hem niet in te houden nee, blijft met ik klik opnemen totdat je met de stop knop stopt of door nog een keer op de rec knop te klikken even een pauze in het opnemen inlast, om daarna weer verder te gaan (handig als het even over koetjes en kalfjes gaat tijdens het interview :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

Fijn coderen met mp3 + lame (VBR). Heb je tenminste goede kwaliteit en je hebt toch ruimte zat om ze op te slaan op de xclef.
Praise!

IDD. Lekker alles in 192 VBR met max. bitrate 256-->gewoon CD kwaliteit.
Heb nu 600 files in deze kwaliteit (een paar misschien 192 CBR en 1 of 2 128kbps) en ik heb 20% vol staan....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hoe kan je trouwens terug naar een lagere firmware dan er geinstalled is? moet je dan gewoon de gewenste firmware versie in de firmware map gooien ofzo?
kan iemand met enige ervaring hierin dat even uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ja, gewoon in de firmware directory stoppen, uitschakelen en opnieuw inschakelen. (en als je klaar bent weer al je persoonlijke instellingen goed zetten :) )

Ik vraag me trouwens af of dit proces altijd 100% volledig gaat in de zin dat er soms misschien onderdelen van andere firmware kunnen blijven 'hangen' in het systeem. Iemand hier zekerheid of verdenkingen over? (niet om bang te maken ofzo, gewoon interesse in de exacte werking van de Xclef)

[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 13-10-2003 12:30 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
De software wordt geheel overschreven en daarom zijn ook de instellingen altijd weg na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe firmware 1.072 geinstalleerd en alles draait goed, maar....... na wat kritischer gebruik mis ik toch een zeer fijne functie!! Bij de vorige versies kon je met een lichte druk op de menu-knop scrollen tussen bestands ID, lijst in de map en lijst in de root. De muziek speelde dan gewoon lekker door en je kon een nieuwe selectie maken. Als je nu licht op de menu-toets druk wisselt die enkel tussen het bestands-ID en de map waarin het bestand staat. Wil je naar een andere map, dan moet je het nummer eerst stoppen en naar de browser gaan..... Ik vind dat wel een verarming van de mogelijkheden. Is iemand anders hier ook al tegenaan gelopen en kan het aan de firmware-ontwerpers aangegeven worden dat we die functie liever terughebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
wat dacht je van als je in de directory zit, en dan op de stopknop drukt, dan blijft je muziek door gaan en kan je toch in andere directories ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 16:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

eperon schreef op 13 oktober 2003 @ 16:56:
wat dacht je van als je in de directory zit, en dan op de stopknop drukt, dan blijft je muziek door gaan en kan je toch in andere directories ;)
dit klinkt onlogisch... het was logischer zoals het eerst was (en bij mij nog is met fw 1.065). Ik zal zo ff 1.072 erop zetten en kijken wat hij bij mij doet.
Je zou toch verwachten dat het drukken op de stop-knop tot gevolg heeft dat de muziek stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
hoe zit het trouwens met die playlists?
ik heb zegmaar een playlist gemaakt met winamp en gedropt in de playlist dir. ik laat de playlist en zet de boel op shuffle en laat alle nummers in de playlist meedoen. als ik em later een keer uitzet en weer aanzet is mn hele playlist weg en gaat ie vrolijk alle nummers op de hd spelen.
ligt dat toevallig aan deze F/W (1.072) of deed ie dat altijd al zo (mn geheugen laat me even in de steek)
want dat vond ik juist zo prettig aan mn vorige mp3 speler. gewoon playlist maken en laden en klaar. uitzetten en weer aanzetten en de playlist blijft gewoon zoals ie was.
als dit nooit eerder mogelijk is geweest (het 'onthouden' van de playlist) lijkt me dat wel een hele fijne aanpassing op de F/W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook inderdaad onlogisch en dat gebeurd ook niet. Je scrolled tussen de bestands-ID en het overzicht in de map als je de menu-toets licht raakt. Als je op stop drukt, stopt uiteraard de muziek. Daarna kun je verder browsen, maar dat was m'n opmerking niet. In de vorige versies kon je tot in de root terugbrowsen (bestand --> submap --> map --> root) , terwijl de muziek fijn doorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op 13 October 2003 @ 17:06:
[...]

dit klinkt onlogisch... het was logischer zoals het eerst was (en bij mij nog is met fw 1.065). Ik zal zo ff 1.072 erop zetten en kijken wat hij bij mij doet.
Je zou toch verwachten dat het drukken op de stop-knop tot gevolg heeft dat de muziek stopt?
Dat is ook inderdaad onlogisch en dat gebeurd ook niet. Je scrolled tussen de bestands-ID en het overzicht in de map als je de menu-toets licht raakt. Als je op stop drukt, stopt uiteraard de muziek. Daarna kun je verder browsen, maar dat was m'n opmerking niet. In de vorige versies kon je tot in de root terugbrowsen (bestand --> submap --> map --> root) , terwijl de muziek fijn doorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Barney schreef op 12 October 2003 @ 22:36:
[...]
Als ik de Xclef naast de originele foto houdt dan lijkt de Xclef een stuk groener van kleur. Op de foto is het licht blauw. De intensiteit is vrijwel hetzelfde als op de foto.
Naar mijn idee klopt het ook dat het display van de Xclef groener is als op jou foto.
Bedenk daarbij wel dat er dan 3sec. of meer NIET op een knopje is gedrukt. Druk je vervolgens WEL op een knopje dan gaat het backlight aan en ziet je display eruit zoals te zien is op de foto van wwillem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

erm ik kan nog wel gewoon volledig browsen tijdens het spelen hoor (druk 1 seconde op menu-->browser-->browsen maar!)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad versie 1.072 sorry foutje van mij...

mij is t nog niet op gevallen dat je niet door kan browsen op de manier zoals t altijd ging nou heb ik m ook nog niet zo uitgebreid gebruikt naar mijn update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 13 October 2003 @ 18:18:
erm ik kan nog wel gewoon volledig browsen tijdens het spelen hoor (druk 1 seconde op menu-->browser-->browsen maar!)
Nou bij mij dus mooi niet. Een muziekje wordt afgespeeld, ik druk kort op de menuknop en het schermpje veranderd van ID3 naar een overzicht van betsndjes in de map. Ik druk nogmaals en het schermpje gaat weer terug naar ID3. Ik druk langer op de menuknop en ik kan voor browser kiezen, maar als ik de browser selecteer, kom ik weer terug in de map waaruit ik aan het afluisteren was. Voorheen kon ik door een korte druk browsen tussen ID3 --> bestandenlijst in submap --> submappen in mappen --> mappen in root. Die functie mis ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

1-Ik heb ID3 weergave uitstaan
2-ik kan dus wel browsen zoals ik al zei; je gaat via menu naar browser. Dan sta je in de map waar het mp3tje staat dat je dan aan het afspelen bent. Dan kun je dus via de stop knop enz. gewoon terugbrowsen enz....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 13 October 2003 @ 19:22:
1-Ik heb ID3 weergave uitstaan
2-ik kan dus wel browsen zoals ik al zei; je gaat via menu naar browser. Dan sta je in de map waar het mp3tje staat dat je dan aan het afspelen bent. Dan kun je dus via de stop knop enz. gewoon terugbrowsen enz....
Ik geloof niet dat we elkaar begrijpen, maar bedankt voor je moeite. Inmiddels heb ik versie 1.068 teruggezet en werkt alles weer zoals ik het prettig vond --> muziek speelt --> het scherm toont SDIRFLID3 (het bestand, artiest, CD) korte druk op de menu knop --> en het scherm toont het nummer in de map, nog een korte druk op de menuknop --> en ik zit in de Root. Daar kan ik browsen zonder dat de muziek stopt. Deze functie is in versie 1.072 verdwenen. Dan kun je enkel switchen tussen het ID3 scherm en de map met de menuknop. Om naar de root te gaan moet je de muziek stoppen. Als je de stopknop gebruikt...... stopt de muziek. Misschien dat in een volgende versie de functionaliteit van browsen uit de 1.068 versie weer terug kan komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 19:38:
[...]

Ik geloof niet dat we elkaar begrijpen, maar bedankt voor je moeite. Inmiddels heb ik versie 1.068 teruggezet en werkt alles weer zoals ik het prettig vond --> muziek speelt --> het scherm toont SDIRFLID3 (het bestand, artiest, CD) korte druk op de menu knop --> en het scherm toont het nummer in de map, nog een korte druk op de menuknop --> en ik zit in de Root. Daar kan ik browsen zonder dat de muziek stopt. Deze functie is in versie 1.072 verdwenen. Dan kun je enkel switchen tussen het ID3 scherm en de map met de menuknop. Om naar de root te gaan moet je de muziek stoppen. Als je de stopknop gebruikt...... stopt de muziek. Misschien dat in een volgende versie de functionaliteit van browsen uit de 1.068 versie weer terug kan komen.....
ok, ik heb 072, en ik kan nog wel degelijk switchen hoor? en ik heb precies dezelfde setup/schermen als jij wilt, maar dus wel met nieuwe fw?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Same here. 1.072 en hij browsed als vanouds, ook heb ik ff ID3 aangezet en dat maakt niks uit.

DUS je speelt een mp3 af, drukt 1x snel (niet 1 sec) op menu en je ziet de huidige map.
druk je op stop, dan ga je weer een map hoger, ondertussen blijft het nummer doorspelen.
Terwijl ik dit post test ik dit :)

Zo is het altijd geweest en nu nog steeds dus wij snappen jouw klacht niet :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Gman op 13-10-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

idd. das wat ik bedoelede ja...

[ Voor 25% gewijzigd door sjaakaq op 13-10-2003 21:13 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai ook met 1.072 en bij mij werkt t gewoon zonder op stop te hoeven drukken...

Bij mij staat ie ingesteld op DIRSFL en geeft ie gewoon de bestands namen weer.
no problemo dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 16:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Idem hierzo... jij hebt blijkbaar een uitzondering te pakken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

bij mij werkt ook alles perfect... maar ook al zie je niet meteen de root, maar wel de map waarin het bestand zich bevindt wat je aan het afspelen bent, dan stopt de muziek echt niet als je op stop drukt, want in browser-modus is de stopknop hetzelfde als omhoog en heeft geeft betrekking op de muziek...

EDIT: iemand al een compleet dich hoesje voor de xclef gevonden, om hem in je tas te bewaren, dat je niet zoo voorzichtig hoeft te zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door MellyVille1 op 14-10-2003 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Hm, vreemd voorval vannochtend.

Ik zat al in de trein toen ik m'n Xclef aanzette. Muziek aan, maar alles klonk compleet scrambled. Een soort van verre echo in de muziek en de zang klonk zeer gedempt. Alsof iemand in een badkuip stond te zingen.

Geen punt dacht ik, was me al eens eerder voorgekomen, gewoon even uitzetten en weer aanzetten. Geen resultaat. Even een system initialise dan maar. Weer niks. Nog EQ's proberen te veranderen maar het mocht allemaal niet baten.

Net op school even opnieuw FW 1.072 erop gezet en nu werkt 't weer. 't Lijkt wel alsof de firmware zichzelf gesloopt had oid, want ik kon 't op geen enkele manier weer goedkrijgen.

Iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ja, maar daarna heb ik m'n oren laten uitspuiten, toen was het ook weg :P

Kon je je nog herinneren wat je voor vanochtend met je xlcef heb gedaan? hoe gebruikt, laden/lossen, aan de computer gehangen, mee hoog gehouden e.d. ? Misschien is er een aannemelijke verklaring voor.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Niks bijzonders gedaan. Vannacht wel lang opgeladen, vannochtend was ie weer 100% vol, daarna stekker eruit getrokken. Moet toch kunnen lijkt me. Gistermiddag werkte ie nog prima, en ik heb in de tussentijd geen USB gebruikt oid. Het lijkt spontaan te zijn gekomen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie meedenken e.d. Ik dacht inderdaad een uitzondering te hebben, maar omdat het bij jullie wel ging heb ik de nieuwe 1.072 versie er toch weer opgezet en weer ben ik gaan uitproberen en wat blijkt.................... alles werkt weer als vanouds !!! Dit keer heb ik de zip-firmware direct uitgepakt op m'n XClef en niet eerst uitgepakt op een tijdelijke map en daarna het bin-bestand gekopieerd naar de firmware map op m'n Xclef. Nu kan ik weer browsen met kort de menu-toets indrukken of via de stop-knop. Dus nu kan het allebei. Ik ben weer helemaal blij. Temeer daar voor het eerst sinds ik de speler heb ook het bookmarken lukt !! Bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Laatst online: 07-05 17:25
Warning: onbelangrijke post :) Heb je het druk, lees dan niet verder...

Volgens mij is het volgende ook nieuwe functionaliteit in firmware 1.072: als je het geluid helemaal uit zet staat er nu "Mute" naast het luidspreker icoontje in plaats van niets.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

_O_ klinkt als een essentiële verbeterging. Wie klaagt er nu nog over playlists en radio-ontvangst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Koen Roumen, had je em in het hoesje zitten? Dan komt het namelijk nog al eens voor dat de plug van je dopjes er niet ver genoeg inzit-->dat soort geluid. Dat kan natuurlijk ook als je niet het hoesje gebruikt maar dan is het minder waarschijnlijk.

En radio ontvangst lijkt me vrij hardwarematig dus of dat in een firmware kan...??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MellyVille1 schreef op 14 October 2003 @ 07:37:

EDIT: iemand al een compleet dich hoesje voor de xclef gevonden, om hem in je tas te bewaren, dat je niet zoo voorzichtig hoeft te zijn?
Ja, ik heb er één!! Van roestvrij staal. Heeft mijn pa voor mij gemaakt, aan de binnenkant is hij mooi bekleed met vilt. Ik zal proberen om foto's online te zetten (ik heb zelf geen digitale camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
leokennis schreef op 14 oktober 2003 @ 16:00:
Koen Roumen, had je em in het hoesje zitten? Dan komt het namelijk nog al eens voor dat de plug van je dopjes er niet ver genoeg inzit-->dat soort geluid. Dat kan natuurlijk ook als je niet het hoesje gebruikt maar dan is het minder waarschijnlijk.
Ja, hij zat in 't hoesje, maar aangezien ik 'm altijd met remote gebruik en die wel werkte leek me dat niet 't probleem. 't was ook niet zo dat ik aan 1 kant geen geluid had ofzo, het klonkt meer als een vernaggelde MP3 of een rotte decoder. Alsof iemand een hele slechte plugin had geschreven oid. ;)
En radio ontvangst lijkt me vrij hardwarematig dus of dat in een firmware kan...??
Deels hardwarematig, maar ook deels software. Ik heb wel gemerkt dat de ontvangst sinds de eerste firmware die ik gebruikte en de laatste een verbetering in ontvangst zit. Dus beter moet 't zeker kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

IloveMyHenB schreef op 14 October 2003 @ 12:52:
Volgens mij is het volgende ook nieuwe functionaliteit in firmware 1.072: als je het geluid helemaal uit zet staat er nu "Mute" naast het luidspreker icoontje in plaats van niets.
bij mij stond er altijd al mute naast het luidspreker icoon... in iedere F/W...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uhm, wat is de juiste procedure met betrekking tot het opladen van het apparaat de eerste keer? Ik hoop hem morgen binnen te krijgen, en wil wel zo veel mogelijk uit de accu te halen.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Def_P schreef op 14 October 2003 @ 19:49:
Uhm, wat is de juiste procedure met betrekking tot het opladen van het apparaat de eerste keer? Ik hoop hem morgen binnen te krijgen, en wil wel zo veel mogelijk uit de accu te halen.
Ik zou de stekkers in de juiste aansluitingen stoppen ;).

Nee, ik snap je vraag wel:
Er zit een lithium-ion batterij in, dus je hoeft de batterij niet eerst helemaal leeg te maken voordat je gaat opladen. Je kan dus meteen beginnen met opladen wanneer je de speler ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
En dan helemaal vol laden?

Ik had ergens ook iets gelezen over de accu, voor als die eventueel vervangen zou moeten worden. Maar dat kan ik nu nergens meer vinden, heb zoveel sites gezien over "het apparaat" de laatste paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Def_P schreef op 14 October 2003 @ 20:11:
En dan helemaal vol laden?

Ik had ergens ook iets gelezen over de accu, voor als die eventueel vervangen zou moeten worden. Maar dat kan ik nu nergens meer vinden, heb zoveel sites gezien over "het apparaat" de laatste paar dagen.
Precies, helemaal vol laden. Wanneer hij 100% aangeeft druk je op de stoptoets. Klaar is klara :)

Over het vervangen van de batterij:
Dat heb je goed gelezen. Er werd toen verteld dat je deze kon vervangen nadat hij het max. aantal keren opladen had bereikt ( bij de meesten zal dit tussen de 1,5 en 2 jaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Heb hem zonet binnen gekregen. Alles zit er in, ik vin de afstandsbediening helemaal niet slecht aanvoelen, alleen dat doorzichtige knopje is wel lelijk en heeft vrije ruimte. Ook de play knop en de stop vooruit en achteruit spoel knopen zitten los, als je de speler beweegt schudden ze los, dat is wel lelijk. Verder is i nu aan het opladen, dus kon niets met het ding doen verder. Dus toen d8 ik laat ik ff de bijgeleverde oordoppen testen tegenover mijn oude philips(1 jaar oud, wel duurste van philips toen, met zo'n slakkehuis waar de kabel op oprolt), dus ik sluit het ding aan op de koptelefoon uitgang van geluidskaart, geen geluid uit het rechteroortje. Lekkere kwaliteit, meestal gaan de oordopjes bij mij na een jaar kapot, maar dis wel erg snel. Heb mp3spelers.nl al gemaild ben benieuwd wat ze er mee doen. En nu maar hopen dat de rest van het apparaat wel werkt en dat ook lang zal blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Koen Roumen schreef op 14 oktober 2003 @ 10:48:
Hm, vreemd voorval vannochtend.

*probleem*
Fijn, vannochtend weer hetzelfde verhaal. :( Ik heb er sinds gistermiddag niks mee gedaan, niet opgeladen, niet op de USB aangesloten, helemaal niks. Toch had ik vannochtend om de een of andere wazige reden weer een waardeloos geluid.

In alle haast 1.068 erop geflasht en nu werkt 't weer, maar ik ben benieuwd voor hoelang.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:25
Heb hier gelezen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/689975 dat de HD-500 ook FM broadcasting ondersteund. Dit klopt volgens mij niet meer als ik de topics eens nalees. Weet iemand daar iets van ?

Zal eerlijk zijn : heb deze topic niet -helemaal- doorgelezen (23 pagina's..pfff)

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Nee, dat ondersteunt de Xclef niet. Je kan er een losse fm-transmitter op aansluiten, maar of en waar die te koop zijn weet ik niet

edit: via usb batterijen opladen kan niet

[ Voor 15% gewijzigd door Rudedadude op 15-10-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Dacht ik al, de fout word hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/773509 weer herhaalt. Nog een laatste vraagje : las ergens dat het misschien mogelijk was via USB de batterij op te laden ? Kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Zo'n losse FM transmitter heb ik in de USA overigens gezien. Een sigarette aansteker met phone aansluiting die een phonejack FM moduleert. Kostte daar ongeveer 9 dollar. Interessant voor in de auto.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

wel grappig, sta je bij een stoplicht, zend je bijv. 96.8 Mhz uit, en je buurman luistert net naar 3FM (96.8), dan hoort ie jouw xclef gewoon haha (of is het bereik niet zo ver?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Nou, dat wilde ik nog wel gaan uitzoeken. Ik denk niet dat ie zo sterk is. Ik weet alleen niet meer hoe dat stomme ding heette. Verkopen ze dat in NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Laatst online: 16-08 23:07
die dingen zijn toch verboden in nederland? aangezien je geen zend rechten op de fm band hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb even gezocht op internet. In Nederland kon ik als goedkoopste iets van 40 euro vinden. mp3man heeft ook een tijdje een Linex fm transmitter verkocht, nu echter niet meer. Officieel illegaal, maar met een bereik van 10 meter kan het in de praktijk geen kwaad. Zoek maar hier op GoT naar fm transmitter om er meer over te weten te komen.

edit: Kijk hier (3de van onder) naar zo'n transmitter
http://www.mobileplaza.nl...tegoryID=141&DivisionID=3

[ Voor 16% gewijzigd door Rudedadude op 15-10-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
en hoe zit dat met storing dan? of is het gewoon een goed sterk signaal wat je perfect kan ontvangen op die afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

die is trouwens 30 euro hier:
http://www.expansys.nl/product.asp?code=ARKCMSF121

Tja, je kunt meestal een stuk of 7 frequenties kiezen, dus als de een stoort switch je gewoon naar een ander kanaal. Verder heb ik van deze nog geen uitgebreide reviews gezocht, maar normaal gesproken kun je gewoon de kwaliteit van een fatsoenlijke fm-radio verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-08 20:57
Ik heb mijn Xclef net opgeladen en k wilde weer ff luisteren. maar bij het opstarten blijft hij hangen bij stap 2, ook als ik hem aan de usb hang dan herkent hij hem niet als harde schijf. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
al opnieuw opproberen te starten? (neem aan van wel , maar om zeker te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

JPR

Bij Mobileplaza.nl :

Soundfeeder Stereo SF-121 Nieuw! EUR 32.50

Handige Carkit oplossing voor gebruik van MP-3 Speler of bijvoorbeeld PocketPC in de auto. Deze Soundfeeder maakt het mogelijk een stereo geluidsignaal weer te geven op de FM band van je radio. Dus geen onhandige en ingewikkelde bekabeling maar gewoon een draadloos stereo signaal op je autoradio. Luister nu dus draadloos in stereo MP3 muziek of bijvoorbeeld spraak navigatie op de auto radio. De Soundfeeder werkt op twee AAA batterijen.

(mp3 -> gadgets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mis ik nog aan mijn H&B :

Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als er ook iets van pitch control en key control op zou komen.... :p dan kan ik m namelijk ook als dj apparatuur gaan gebruiken ;) Iemand nog meer voorstellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ja een afstandsbediening....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Over die afstandsbediening:

Heeft er al iemand met een oude revisie de gratis AB aangevraagd :? Anders ga ik hem aanvragen.

Ik kan me nog herinneren dat iemand een mailtje had gestuurd, waarin gesteld werd dat iedereen met een oude revisie een gratis AB kon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Hmm goed punt, ik heb ook een oude revisie.
We kunnen zelf wel een mail verzinnen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

tja over die ab: 15 euro zonder verzendkosten. Maar dan moet je natuurlijk wel kunne bestellen..

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
wwillem schreef op 15 October 2003 @ 21:22:

Ik kan me nog herinneren dat iemand een mailtje had gestuurd, waarin gesteld werd dat iedereen met een oude revisie een gratis AB kon bestellen.
ja dat mocht je dromen. Ze hebben hem met verschillende revisies getest en hij werkte bij allemaal. Mocht het zo zijn dat hij na betaling en ontvangst toch niet goed functioneert dan krijg je je geld terug... Toch net iets anders :-(

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 15 October 2003 @ 14:39:
die is trouwens 30 euro hier:
http://www.expansys.nl/product.asp?code=ARKCMSF121

Tja, je kunt meestal een stuk of 7 frequenties kiezen, dus als de een stoort switch je gewoon naar een ander kanaal. Verder heb ik van deze nog geen uitgebreide reviews gezocht, maar normaal gesproken kun je gewoon de kwaliteit van een fatsoenlijke fm-radio verwachten.
hier is al een tweakers toppic over geweest:
Low-Power FM Transmitter

mmport verkoopt ook een Godot FM transmitter (kijk onder shop, dan Godot) voor € 29 (incl verzendkosten)

Ervaring van een collega bij de iPod was dat zoŽn FM transmitter goed werkt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

jah, dat is 29 euro als je een mp3speler bij hun koopt, en bij losse aanschaf is ie alweer 10 euro duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Wat mij een beetje verbaasd is dat ik eigenlijk nog niemand heb horen klagen over de grootte van de Xclef. Ik heb zelf een Soul CDMP3 speler en had gisteren de X-Clef opgehaald. Dat ding is gewoon LOMP ! :? Vreemd dat niemand dat hier erg vind ? Ik vind dat echt een probleem. Had verwacht een wat compacter iets te krijgen dan iets wat niet veel verschilt met de grootte van de CD-MP3speler.

Ik zit er over te denken om 'm in te ruilen voor een i-river :( Maar die is gvd wel flink duurder....

Is dit meerdere mensen overkomen of zie je dat op een gegeven moment niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Misschien wist de rest van ons wel waar die aan begon toen ze de xclef kochten ;)
De foto's binnen dit topic laten toch weinig ruimte over voor inschattingsfouten, lijkt mij.
Tja, past ie met gemak in de binnenzak van mijn jas en lijkt ie mij wel degelijk kleiner dan een diskman (tenzij je een 8cm cd-mp3speler bedoelt, dan verschilt het al minder).
Als ik mensen vertel dat ik wel meer dan 100 albums bij me heb, vinden ze de xclef behoorlijk klein. Ik neem niet aan dat je dat in je vergelijking met je cd-mp3speler hebt meegenomen in de berekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Nee, daar heb je wel gelijk in. Ik heb echter wel veel naar de foto's gekeken en die geven toch niet het beeld van de grootte. Ik denk dat waar de HD-500 tussen duim en wijsvinger zit een beetje verradelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Maar is dan ook mij eigen schuld, zeg ik er even bij. Er was dus niemand die bij de eerste blik dacht "wow, had 'm toch kleiner verwacht" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Spam schreef op 16 October 2003 @ 12:18:
Er was dus niemand die bij de eerste blik dacht "wow, had 'm toch kleiner verwacht" ?
Jawel, maar ik maak er geen probleem van. :) Ik wist van te voren wel dat de iRiver kleiner was, maar die is dan ook duurder. Dat vond ik het prijsverschil gewoon niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Haha, ik moet inderdaad wel toegeven dat ik achteraf dacht: "Tering, die gozer heeft grote handen" :) Zo vasthouden lukt mij maar ternauwernood. Maar ik heb me vooral geconcentreerd op die foto naast de eurobiljetten om de exacte grootte te bepalen. Daarna was-tie nog ietsje breder dan ik had verwacht, maar dat maakte me niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney

Barney

nee, ik kan niet darten

Spam schreef op 16 October 2003 @ 12:18:
Maar is dan ook mij eigen schuld, zeg ik er even bij. Er was dus niemand die bij de eerste blik dacht "wow, had 'm toch kleiner verwacht" ?
Toen ik hem uit de doos haalde vond ik hem ook groter dan ik verwacht had.
Maar hij past makkelijk in mijn binnenzak dus ik zie verder het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

idd... ik vond hem op t eerste gezicht ook lomp... maarja, tsja, boeiend, als al mijn albums erop kunnen vink alles best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik wist vooraf al hoe groot of hij was, wist tenslotte de lengte, breedte en dikte, dus ben toen effe wezen uittekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bedenk even dat er een 2,5" harddisk in zit die in vergelijking tot de 1,5" disks een heel stuk goedkoper zijn als je deze zou moeten vervangen. En hoe kleiner de speler des te kleiner het display word. en dat is van de xclef nou juist zo duidelijk. naar mijn idee echt een top apparaatje en hij is nog steeds niet groter dan een discman of een walkman. Zelfs de MD spelers (Vooral de oudere types!) zijn niet veel kleiner dan de xclef.

ik ben zwaar tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 19:04:
En bedenk even dat er een 2,5" harddisk in zit die in vergelijking tot de 1,5" disks een heel stuk goedkoper zijn als je deze zou moeten vervangen. En hoe kleiner de speler des te kleiner het display word. en dat is van de xclef nou juist zo duidelijk. naar mijn idee echt een top apparaatje en hij is nog steeds niet groter dan een discman of een walkman. Zelfs de MD spelers (Vooral de oudere types!) zijn niet veel kleiner dan de xclef.

ik ben zwaar tevreden.
Compleet mee eens, ik had een mz-r55, nog steeds een mooi klein dingetje. Maar met een mega brakke accu die niet langer als 4 uur mee gaat. Dus moest er altijd een extra blokje aan met 2 penlites, en dan is i ongeveer even groot als de xclef. Maar die gaat veel langer mee en er kan ook nog meer op. De kwaliteit van de xclef vind ik erg goed, als ik het vergelijk met die md speler(met origineel opgenomen md of met een mp3-optisch-uit van terratec sixpack-> md).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Rudedadude schreef op 16 October 2003 @ 12:59:
Haha, ik moet inderdaad wel toegeven dat ik achteraf dacht: "Tering, die gozer heeft grote handen" :) Zo vasthouden lukt mij maar ternauwernood.
Wat, ik grote handen? :P

Ik vind zelf trouwens de xclef een stuk groter wanneer de hoes er omheen zit. Zonder lijkt ie in ieder geval best klein :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

wwillem schreef op 16 oktober 2003 @ 22:09:
[...]

Wat, ik grote handen? :P

Ik vind zelf trouwens de xclef een stuk groter wanneer de hoes er omheen zit. Zonder lijkt ie in ieder geval best klein :).
moet je ens een week met de ipod lopen.. en dan dees >> WOW wat HUGE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Laatst online: 20-06 20:09
Ik heb hem nu een paar weken, vorige week issie met school mee geweest naar berlijn voor een werkweek (geen ruk aan dus veel muziek luister, ECHT TOP met dit bakkie) Gaat lekker de hele dag lang mee, al me muziek bij me en iedereen vind hem cool ;). Maar ik moet zeggen toen ik heb een paar weken gelden uit de doos haalde d8 ik indd woh! dat's groot, maar als ik er nu ff naar kijk valt het allemaal wel mee, en natuurlijk "flex" als ik hem mee neem naar vrienden voor een paar divxjes :D
offtopic:
DEF P- Weet je al iets over een nieuw album van OP "want jah ook hier zijn OP-fans"

[ Voor 4% gewijzigd door schuit24 op 16-10-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

wdekreij schreef op 16 oktober 2003 @ 22:13:
[...]
moet je ens een week met de ipod lopen.. en dan dees >> WOW wat HUGE :P
Tja, ik heb mijn xclef eens naast de ipod van een collega gelegd en qua volume passen er 2 ipods in 1 xclef. Maar je krijgt inderdaad de HD en de accu. De xlef heeft een accu van 2050 mA en de (nieuwe) Ipod iets van 650 mA. Bijna geen enkele jukebox heeft zo'n grote accu als de Xclef.

Oja, grootste minpunt van de Xclef vind ik het feit dat ik er tegenwoordig achterkom dat zoveel van mijn mp3's maar een matige kwaliteit hebben. Ik ben dus weer constant op zoek naar hoge-kwaliteits mp3's (128 kb voldoet lang niet altijd) en ben weer enthousiast aan het 'rippen' geslagen. Het kost nogal wat tijd :(

Maar dan heb je ook wat :)

[ Voor 29% gewijzigd door Rudedadude op 17-10-2003 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
M'n probleem begint nu vervelend te worden. Als ik 's nachts m'n Xclef oplaadt is ie 's ochtends verneukt. Het geluid is dan klote, vooral de vocals zijn praktisch verdwenen in elke Mp3. De enige oplossing is dan opnieuw de FW erop te zetten.

Zowel met Fw 1.068 en 1.72 is dit het geval. Iemand die ooit zoiets mee heeft gemaakt en een oplossing weet, of moet ik 'm nu alweer terug sturen? :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Paradise op 17-10-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ik vin em eigenlijk nét te groot om in je zak te doen, dan zie je zo'n bobbel gelijk...

voor in m'n tas is hij goed, dat past easy.

Heb vandaag voor het eerst een hdd100 gezien. Toen dacht ik:
1-lijkt net plastic
2-nóg goedkopere knoppen dan de xclef
3-nóg vlekgevoeliger
4-wel een heel stuk lichter en kleiner

en die gast had em voor 200 euro, inkoopprijs namelijk...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ga 'm in de states halen. 270 pleuro voor een i-hp-100 met Ogg-Vobis (firmware update). Vind ik de hdd ruimte niet zo erg meer. Mij ging 't er vooral om klein en licht. Xclef heeft mooie features maar ik vind 'm gewoon te lomp. Jammer dat de iriver goedkope knoppen heeft. Foto's zijn wat dat betreft toch maar verradelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Koen Roumen schreef op 17 October 2003 @ 11:08:
Zowel met Fw 1.068 en 1.72 is dit het geval. Iemand die ooit zoiets mee heeft gemaakt en een oplossing weet, of moet ik 'm nu alweer terug sturen? :'(
Ik sloot gister m'n Xclef aan op m'n stereoinstallatie en dacht even hetzelfde probleem te hebben: vaag troebel geluid, nog net herkenbaar als Nena en Kim. Daarna snel uitgedaan opnieuw opgestart en op m'n oordoppen. Alles klonk weer normaal. Achteraf denk ik dat de plug naar m'n stereotoren er niet goed inzat, alhoewel het geheel ook langszamer leek te klinken enzo...
Ik vind het vreemd dat je het blijkbaar met de firmware op kunt lossen. Heb je al eens een tijdje gewacht zonder nieuwe firmware erop te zetten, of andere microfoons, of eens het geluid opgenomen op je pc oid.? Of softwarematig: andere instellingen gekozen (wat dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF 'n geintje tussendoor ....
Koen Roumen schreef op 17 October 2003 @ 11:08:
M'n probleem begint nu vervelend te worden. Als ik 's nachts m'n Xclef oplaadt is ie 's ochtends verneukt. Het geluid is dan klote, vooral de vocals zijn praktisch verdwenen in elke Mp3. De enige oplossing is dan opnieuw de FW erop te zetten.
Dat kan je weleens hebben met die goedkope nachtstroom 8)7
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.