Xclef HD500 mini-review! Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.942 views sinds 30-01-2008

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 10:02

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Terug naar oude firmware vanwege allerlei gezeik, onthoud 'ie me playlists niet meer!!! :(

Welke firmware is eigenlijk het meeste bugvrij??
offtopic:
Woei, 1000 ste post in dit topic, en nr. 1170 van mezelf!

[ Voor 52% gewijzigd door Spacecowboy op 11-12-2003 00:23 ]

HENG HENG

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 01-05 21:25
wwillem schreef op 10 december 2003 @ 12:44:
1) Maak een boom structuur van je folders. Dus niet alle folders onder de root, maar deel ze in op alfabet bijvoorbeeld. a-e in 1 map, f-m in 1 map enz. In a-e stop je dan alle albums die beginnen met een a,b,c,d of e.

2) Play knop ingedrukt houden. Je komt in de init mode. Precies wat jij zoekt: speelt paar sec van een nummer af (instelbaar) en gaat naar de volgende.

3) Heb ik ook wel eens. Gewoon volume verhogen en weer verlagen. Blijft het blackligth nog eens 10 sec extra aan.
1) Heeft helaas niet veel zin. Ik heb 24 gb aan mp3's, ingedeeld in een boom structuur (root/genre/artiest/album/ bijv root/reggae/bob marley/singles/bob marley - trenchtown rock.mp3 of root/hardcore/various artists/thunderdome 2003 green/01 bla.mp3) maar dan nog is het te onoverzichtelijk. er worden te weinig letters per regel weergegeven, en te weinig regels per scherm. de meeste mp3's daar zie ik alleen de artiestennaam van, terwijl ik alle namen volgens een systeem geformatteerd heb. Natuurlijk kan ik de naam in bepaalde dirs wel weghalen maar dan geeft het weer problemen bij het veranderen van de structuur (wat ik regelmatig doe, genres opdelen in meerdere subgenres etc).. Het blijft onhandig, en opzich zou ik ermee kunnen leven ware het niet dat er genoeg pixels zijn op het schermpje voor een 2x zo klein font! (met dus 2x zoveel letters en regels).

Ik blijf erbij dat het onhandig is, terwijl het gewoon veel beter kan. Bij een artiestennaam als Rotterdam Terror Corps wordt niet eens de naam van de artiest voluit op het schermpje weergegeven, laat staan de titel! En opzich zou het niet erg zijn als de Xclef snel zou scrollen, dan zou je gewoon het eerste nummer in de dir kunnen selecteren, spelen en dan snel naar je gewenste nummer scrollen met de jogdial. Ware het dus niet voor punt 2, dat de Xclef zo verrekte langzaam is met scrollen.

2) Die functie had ik al ontdekt, maar dat is niet echt wat ik bedoel. Ik bedoel eerder het feit dat het een seconde duurt voordat de Xclef het volgende nummer afspeelt wanneer je een nummer skipt, omdat hij eerst het hele nummer laadt. Ik kan wel mooi 10 seconden af gaan spelen (waarbij hij dus wél snel scrollt) maar als ik dan bij het nummer aangekomen ben dat ik wil luisteren hoor ik maar 10 seconden dus daar heb ik niks aan. Het zou opzich niet zo moeilijk zijn lijkt mij voor de firmwarebouwers om in te bouwen dat de Xclef éérst 10 seconden laadt en speelt alvorens de rest van het nummer in te laden (zonder hoorbare pauze natuurlijk).. Want dan kan er weer gewoon soepel gescrollt worden..

3) Klopt, dat doe ik nu ook, maar handig is natuurlijk anders. Ik snap niet dat wanneer ze een 5 seconden en 10 seconden backlight erin kunenn zetten dat ze dat niet ook met 30 seconden kunnen doen? Ik ben nu aan het kijken of ik evt met de firmware kan kloten om die 10 sec. menuitem in een 30 sec. te veranderen maar ik geef mezelf niet veel hoop :P

Nu heb ik alweer nieuwe irritaties ontdekt (het blijft komen he, de ontdekking van irritaties :P Maar toch blijft de Xclef een top product hoor, dat wel).. Namelijk dat hij:

a) te weinig stapjes heeft qua geluid. Niet in de hogere regionen, maar vooral in de lagere regionen. Wanneer je snachts in bed ligt en het is fluister stil, dan is de laagste stand al aardig hard. Zou leuk zijn als het zachter zou kunnen.

b) Geen mogelijkheid heeft om bestanden on-the-fly te verwijderen. Vaak klinkt een nummer op de PC (bij mij althans, brakke creative speakerset) anders als via oordopjes.. Waarbij sommige nummers op mijn mp3 speler dus goed klinken en op mijn pc niet, maar ook andersom. Maar wanneer ik m heb aangesloten op m'n pc ben ik vaak alweer vergeten dat ik een paar nummers wilde verwijderen dus die blijven erop staan totdat ik ze weer tegenkom en weer zoiets heb van hmm die wil ik niet meer. De Zen heeft wel een on-the-fly verwijderfunctie. Jammer dat de Xclef dat (nog?) niet heeft.

c) totslot: Een mogelijkheid om alle sisterdirs in de parentdir af te spelen. Dan heb je bijv meerdere albums van een artiest in een map staan (elk album dus in een aparte submap).. maar geen mogelijkheid om ale die albums in 1 playlist te gooien. Ja het kan wel, maar dan moet je weer naar je pc omdat on-the-fly playlist generation niet mogelijk is. Er is hier een workaround voor heb ik ontdekt, door een leeg mp3tje in de parentdir te stoppen en vervolgens de optie play all subdirs.. Dan gaat ie vervolgens wel alles spelen in de subdirs van die parentdir. Maar een echt schone oplossing is het niet..

Dat was het wel weer ff :D

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:46
alweer 1000 reacties, tijd voor deel 3?

• dr snuggles
  • Niet online
aryan schreef op 11 december 2003 @ 14:47:
alweer 1000 reacties, tijd voor deel 3?
Mwah, zou dat nog nodig zijn denk je :?

Alles is nu wel zo'n beetje uitgelegd, nieuwe mp3 spelers van Xclef komen eraan en de Xclef hd500 wordt al niet meer verkocht bij mp3cdspelers.nl. Nieuwe gebruikers zouden genoeg moeten hebben met de twee topics (2000 reacties!) die er tot nu toe zijn zou ik zeggen :).

• Chickendorp
  • Niet online
1. Als ik de H&B JK 20 Jukebox koop, die dus identiek is aan de Xclef HD500.
Kan ik dan de firmware van de Xclef gebruiken? want volgens mij wordt die veel vaker geupdate.

2. Kan ik elke 2,5" HD gebruiken om de speler te upgraden?
Hoe gaat dat precies?

• Spacecowboy
  • Laatst online: 30-04 10:02

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Chickendorp schreef op 11 december 2003 @ 16:21:
1. Als ik de H&B JK 20 Jukebox koop, die dus identiek is aan de Xclef HD500.
Kan ik dan de firmware van de Xclef gebruiken? want volgens mij wordt die veel vaker geupdate.

2. Kan ik elke 2,5" HD gebruiken om de speler te upgraden?
Hoe gaat dat precies?
1. Ja, die zijn gelijk

2. Ja, dat kan. openschroeven en vervangen is geen punt.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jeroen1001 schreef op 11 december 2003 @ 17:29:
[...]

1. Ja, die zijn gelijk

2. Ja, dat kan. openschroeven en vervangen is geen punt.
Blijkbaar zijn er toch nog wel vragen van nieuwe gebruikers die liever een levend topic bij lezen dan een slordige 2000 posts aan oud materiaal doorspitten :)
Ik ben voor een deel 3 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:26
Heeft er al iemand geprobeerd om 2 disks aan de Xclef te knopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50818

Anoniem: 92218 schreef op 25 november 2003 @ 09:26:
[...]

Enig idee hoeveel mensen er op de TU Delft zitten....
Ja...hehe....daarom ook: "Zou grappig zijn"....

Dan nog ontopic: de bug in FW1077 dat de autoplay uit gaat, blijft vervelend...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 50818 op 12-12-2003 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Anoniem: 50818 schreef op 12 december 2003 @ 09:49:
[...]

Ja...hehe....daarom ook: "Zou grappig zijn"....

Dan nog ontopic: de bug in FW1077 dat de autoplay uit gaat, blijft vervelend...
Ik had juist dit topic net weer bekeken, omdat ik even deze bug wilde "melden" maar die is dus al bekend bij jullie. Haat t best wel, vooral omdat ook op mn ab de play knop niet werkt....

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 14:53

Jentae

Houdt van aglets.

Ook nog zoiets slims voor nieuwe XClef kopers:

Zet je muziek in een directory. Ik had in mn root ong. 800 nummers staan met wat films en verder muziek in mappen (albums)... na een format heb ik de losse nummers ook in een directory gezet: Opstarttijd van 52 sec. -> 8 sec. :P

Of ik ben gewoon dom :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Ik heb aangezien ik mijn mp3s ook op mijn muziek computer gebruik met pcdj de files op dezelfde manier op mijn H&B staan. Dwz dat ik dus allemaal directorys heb met muziek stylen en daar in alle nrs
zoals BV.

Directory:

Apres ski
Hardstyle
Nederlandstalig
Rock
Techno
Trance

En moet zeggen dat mijn H&B vrij lang bezig is met opstarten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 01-05 21:25
Heeft iemand eigenlijk al eens geprobeerd te HD van de Xclef te partitioneren? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Gokje, de Xclef zal alleen het gedeelte met de systeemmappen enzo erop herkennen. En wellicht wat rook hier en daar :P . Maar ik ga het niet uitproberen.

Vraagje: zijn er eigenlijk al fatsoenlijke test uitgevoerd om de geluidskwaliteit van de Xclef te vergelijken met bijvoorbeeld de IHP-1xx , de Zen of de iPod? En de kwaliteit van de equaliser? (met m'n sony ex71 staat die altijd op jazz). Want van iPod wordt altijd gezegd dat equaliser instellingen brak zijn en in het zen topic staat dat daarvan de geluidskwaliteit weer beter is dan de rest enz.

Er is dacht ik wel sprake van geweest dat er nog een uitgebreide review van the omniscient zou komen, maar verder is het in de duizenden 8) berichten binnen de Xclef-topics altijd wat stil geweest over de geluidskwaliteit.

Verder ben ik natuurlijk bevooroordeeld :7 en zeer tevreden over de kwaliteit. Ik baal over het algemeen eerder van de kwaliteit van m'n mp3-collectie

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Mensen, ik heb toch geen wereldschokkende dingen gezegd dat het meteen doodvalt...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Niet online
Kan iemand bevestigen of het radiogedeelte beter is geworden na de laatste 2 firmwareupdates?

* Step modification when the Tuner frequency is in the increase and decrease: 100KHz -> 50KHz
* Some modification of FM frequency reception

Ben namelijk nog beetje aan het twijfelen of ik moet gaan sparen voor deze of voor de iRiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

De radioontvangst gaat het verschil niet maken tussen de Xclef en de IPH. De ontvangst is redelijk, een beetje te vergelijken met van die 3 euro radiootjes met ingebouwd lichtje. In het hartje van de randstad ontvang ik radio 1-5 en de commercielen met soms wat gekraak. Mar ik heb tot nu toe in totaal nog geen uur radio geluisterd.

Het grootste verschil maakt waarschijnlijk de koptelefoon die je gebruikt, omdat die ten dele fungeert als antenne

Maar de ontvangst is wel iets verbeterd de afgelkopen firmware updates. Dipje is alleen dat bij een firmware update al je instellingen en ook dus je gekozen radiozenders wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Rudedadude schreef op 17 december 2003 @ 09:46:
Mensen, ik heb toch geen wereldschokkende dingen gezegd dat het meteen doodvalt...
Nee hoor :P. Ik heb ook nog geen uitgebreide geluidstest gezien. Verder ben ik het wel met je eens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Niet online
Kan iemand misschien het technische gedeelte achter de "antenne via oordopjes" uitleggen?
Waarom ontvangt de ene beter dan de andere?
Is het misschien een optie om een tussenstukje te maken waaruit je een lange ijzeren draad laat lopen voor betere ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chickendorp schreef op 17 december 2003 @ 15:26:
Kan iemand misschien het technische gedeelte achter de "antenne via oordopjes" uitleggen?
Is het misschien een optie om een tussenstukje te maken waaruit je een lange ijzeren draad laat lopen voor betere ontvangst?
Ik weet niet (meer) precies de technische achtergrond van de antenne, maar in het algemeen geldt voor antennes: hoe hoger, hoe beter, en je hebt de beste ontvangst zo dicht mogelijk bij de zender of in zo vrij mogelijk zicht (geen bergen, hoge gebouwen en vooral niet teveel grote metalen voorwerpen).
Je kent vast wel die draadjes die je af en toe bij stereotorens krijgt. Daar is in principe wel een redelijke ontvangst mee te krijgen, maar soms moet je hem in een bepaalde richting leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Chickendorp schreef op 17 december 2003 @ 15:26:
Kort gezegd: heeft te maken met de lengte van het kabeltje.
Mijn eigen ervaring:
Gebruik de Xclef i.c.m. sennheiser mx500. Radio-ontvangst is zeer slecht.
Als ik een grote koptelefoon gebruik (die je vaak gebruikt op een stereo-installatie) op de Xclef dan is de radio-ontvangst een stuk beter.
Oordopjes hebben een lengte wat ligt tussen een halve meter en één meter lengte, die van de grote koptelefoon tussen de 2 en 3 meter lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61653

Ik heb ff een vraag:

Is er meer nieuws over de HD800? (formaat, prijs, release, enz..)

Dit vraag ik vooral omdat de hd500 me nogal groot voor in je broekzak lijkt, of valt dit wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405

xclef hd800 is per februari leverbaar bij mmport (volgens mmport), prijs nog niet bekend

info over hd800: http://www.xclef.com/pro08_e.htm, formaat staat daar niet aangegeven, maar zal in de orde van grootte van iriver en ipod zijn want het is een 1,8" hdd

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 82405 op 17-12-2003 21:24 ]

• Rudedadude

Rudedadude

Anoniem: 61653 schreef op 17 december 2003 @ 18:26:
Ik heb ff een vraag:

Dit vraag ik vooral omdat de hd500 me nogal groot voor in je broekzak lijkt, of valt dit wel mee?
Oh, met zo'n bobbel in je broek zullen heel wat mensen zullen denken dat je héél blij bent hen te zien :P

Het past, laten we het daar op houden. Verder heb ik 'em altijd in de binnenzak van m'n jas. (en in de zomer zie ik wel weer verder...)

Anoniem: 82071

heeft iemand nog een Xclef (of H&B JK) te koop staan? ik zoek er nog eentje. ik heb al in de price watch gekeken en bij vraag en aanbod, maar misschien dat iemand hier in het topic er nog 1 over heeft :P of iemand die ervan moet :)

laat het mij weten aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

@clubvibe: ik heb hier nog een zeer weinig gebruikte xclef liggen... is nu aan het opladen (10e oplaadbeurt pas ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Niet online
Mellyville wat wil je er voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

tijd voor deel 3?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

wat wil ik ervoor hebben? tsja, bied maar iets maar voor te weinig gaat ie echt niet weg, ik ben namelijk niet gek... het ding is net 2 maanden oud of nog niet eens (kzal anders bonnetje ff pakken maar ben nu te lam) en heeft geen krasjes of wat dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100679

Is de H&B JK 20 echt precies hetzelfde als de Xclef-500?
Ook wb firmware enzo?
Of zitten er bugs in de H&B die er in de Xclef niet meer zitten?
Ben nl aan het twijfelen tussen deze spelers en een Creative Zen NX.

Mieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 100679 schreef op 23 december 2003 @ 17:04:
Is de H&B JK 20 echt precies hetzelfde als de Xclef-500?
Ook wb firmware enzo?
Of zitten er bugs in de H&B die er in de Xclef niet meer zitten?
Ben nl aan het twijfelen tussen deze spelers en een Creative Zen NX.

Mieke
Exact hetzelfde.

Lees voor een kleine vergelijking met de Creative de laatste paar (5~7) pagina's door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

Weet iemand dit:
De resume functie staat aan, maar als ik de h&B aan & afleg begint ie niet automatisch te spelen vanwaar hij gestopt is... iemand idee?
en als er staat 100% charging, is ie dan vol? of nog bezig?
dank bij voorbaat!
Chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, ik ga voor de xclef hd500 (na ik weet niet hoeveel berichten doorgeworsteld te hebben).
Ik wil hem eigenlijk bij Correct in R'dam bestellen, € 20, 00 goedkoper als bij Mmport.
Iemand ervaring met Correct?
Of ivm de service toch maar beter bij Mmport bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100679 schreef op 23 december 2003 @ 20:51:
ok, ik ga voor de xclef hd500 (na ik weet niet hoeveel berichten doorgeworsteld te hebben).
Ik wil hem eigenlijk bij Correct in R'dam bestellen, € 20, 00 goedkoper als bij Mmport. (woon in het zuiden des lands dus ophalen is te omslachtig)
Iemand ervaring met Correct?
Of ivm de service toch maar beter bij Mmport bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11966

ik haal hem vant weekend ook ff bij correct denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Anoniem: 98265 schreef op 23 december 2003 @ 20:38:
Weet iemand dit:
De resume functie staat aan, maar als ik de h&B aan & afleg begint ie niet automatisch te spelen vanwaar hij gestopt is... iemand idee?
en als er staat 100% charging, is ie dan vol? of nog bezig?
dank bij voorbaat!
Chaos
Onder de resume optie staat de optie Play-mode. Stel deze in op Real.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit topic is al ver over de 1000 posts, dus hij gaat dicht. Als iemand zich geroepen voelt om een nieuw topic met een mooie topicstart te maken, go ahead :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.