wwillem schreef op 10 december 2003 @ 12:44:
1) Maak een boom structuur van je folders. Dus niet alle folders onder de root, maar deel ze in op alfabet bijvoorbeeld. a-e in 1 map, f-m in 1 map enz. In a-e stop je dan alle albums die beginnen met een a,b,c,d of e.
2) Play knop ingedrukt houden. Je komt in de init mode. Precies wat jij zoekt: speelt paar sec van een nummer af (instelbaar) en gaat naar de volgende.
3) Heb ik ook wel eens. Gewoon volume verhogen en weer verlagen. Blijft het blackligth nog eens 10 sec extra aan.
1) Heeft helaas niet veel zin. Ik heb 24 gb aan mp3's, ingedeeld in een boom structuur (root/genre/artiest/album/ bijv root/reggae/bob marley/singles/bob marley - trenchtown rock.mp3 of root/hardcore/various artists/thunderdome 2003 green/01 bla.mp3) maar dan nog is het te onoverzichtelijk. er worden te weinig letters per regel weergegeven, en te weinig regels per scherm. de meeste mp3's daar zie ik alleen de artiestennaam van, terwijl ik alle namen volgens een systeem geformatteerd heb. Natuurlijk kan ik de naam in bepaalde dirs wel weghalen maar dan geeft het weer problemen bij het veranderen van de structuur (wat ik regelmatig doe, genres opdelen in meerdere subgenres etc).. Het blijft onhandig, en opzich zou ik ermee kunnen leven ware het niet dat er genoeg pixels zijn op het schermpje voor een 2x zo klein font! (met dus 2x zoveel letters en regels).
Ik blijf erbij dat het onhandig is, terwijl het gewoon veel beter kan. Bij een artiestennaam als Rotterdam Terror Corps wordt niet eens de naam van de artiest voluit op het schermpje weergegeven, laat staan de titel! En opzich zou het niet erg zijn als de Xclef snel zou scrollen, dan zou je gewoon het eerste nummer in de dir kunnen selecteren, spelen en dan snel naar je gewenste nummer scrollen met de jogdial. Ware het dus niet voor punt 2, dat de Xclef zo verrekte langzaam is met scrollen.
2) Die functie had ik al ontdekt, maar dat is niet echt wat ik bedoel. Ik bedoel eerder het feit dat het een seconde duurt voordat de Xclef het volgende nummer afspeelt wanneer je een nummer skipt, omdat hij eerst het hele nummer laadt. Ik kan wel mooi 10 seconden af gaan spelen (waarbij hij dus wél snel scrollt) maar als ik dan bij het nummer aangekomen ben dat ik wil luisteren hoor ik maar 10 seconden dus daar heb ik niks aan. Het zou opzich niet zo moeilijk zijn lijkt mij voor de firmwarebouwers om in te bouwen dat de Xclef éérst 10 seconden laadt en speelt alvorens de rest van het nummer in te laden (zonder hoorbare pauze natuurlijk).. Want dan kan er weer gewoon soepel gescrollt worden..
3) Klopt, dat doe ik nu ook, maar handig is natuurlijk anders. Ik snap niet dat wanneer ze een 5 seconden en 10 seconden backlight erin kunenn zetten dat ze dat niet ook met 30 seconden kunnen doen? Ik ben nu aan het kijken of ik evt met de firmware kan kloten om die 10 sec. menuitem in een 30 sec. te veranderen maar ik geef mezelf niet veel hoop
Nu heb ik alweer nieuwe irritaties ontdekt (het blijft komen he, de ontdekking van irritaties

Maar toch blijft de Xclef een top product hoor, dat wel).. Namelijk dat hij:
a) te weinig stapjes heeft qua geluid. Niet in de hogere regionen, maar vooral in de lagere regionen. Wanneer je snachts in bed ligt en het is fluister stil, dan is de laagste stand al aardig hard. Zou leuk zijn als het zachter zou kunnen.
b) Geen mogelijkheid heeft om bestanden on-the-fly te verwijderen. Vaak klinkt een nummer op de PC (bij mij althans, brakke creative speakerset) anders als via oordopjes.. Waarbij sommige nummers op mijn mp3 speler dus goed klinken en op mijn pc niet, maar ook andersom. Maar wanneer ik m heb aangesloten op m'n pc ben ik vaak alweer vergeten dat ik een paar nummers wilde verwijderen dus die blijven erop staan totdat ik ze weer tegenkom en weer zoiets heb van hmm die wil ik niet meer. De Zen heeft wel een on-the-fly verwijderfunctie. Jammer dat de Xclef dat (nog?) niet heeft.
c) totslot: Een mogelijkheid om alle sisterdirs in de parentdir af te spelen. Dan heb je bijv meerdere albums van een artiest in een map staan (elk album dus in een aparte submap).. maar geen mogelijkheid om ale die albums in 1 playlist te gooien. Ja het kan wel, maar dan moet je weer naar je pc omdat on-the-fly playlist generation niet mogelijk is. Er is hier een workaround voor heb ik ontdekt, door een leeg mp3tje in de parentdir te stoppen en vervolgens de optie play all subdirs.. Dan gaat ie vervolgens wel alles spelen in de subdirs van die parentdir. Maar een echt schone oplossing is het niet..
Dat was het wel weer ff