Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82100

Heb net contact gehad met Mp3cdspeler.nl, ze zeiden dat de 20 Gb versie slecht leverbaar is, X-Clef zelf kan niet aan de vraag voldoen.
Waarschijnlijk komt er nu een 30 gbversie, voor ongeveer dezelfde prijs.

Ik zit nu dus weer met een dilemma, nu de 20 gig bij mmport.nl bestellen, of afwachten op de 30 gb. mp3cdspeler heeft mij nl al korting beloofd, mocht de 30 gb uitkomen, of mocht ik heel lang moeten wachten op de 20 gig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75805

Anoniem: 82100 schreef op 21 november 2003 @ 10:19:
Heb net contact gehad met Mp3cdspeler.nl, ze zeiden dat de 20 Gb versie slecht leverbaar is, X-Clef zelf kan niet aan de vraag voldoen.
Waarschijnlijk komt er nu een 30 gbversie, voor ongeveer dezelfde prijs.

Ik zit nu dus weer met een dilemma, nu de 20 gig bij mmport.nl bestellen, of afwachten op de 30 gb. mp3cdspeler heeft mij nl al korting beloofd, mocht de 30 gb uitkomen, of mocht ik heel lang moeten wachten op de 20 gig >:)
dan wist ik het wel als ik 10 gig extra kreeg voor minder, gewoon wachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja kdenk het ook maar
hij was dan wel voor me verjaardag, maar ff wachten is toch wel nuttig, voor 10 gig xtra

is toch net even dat beetje meer ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91740

What the fuck !!!!!!

Gisteren heb ik hem losgekoppeld van de PC. Later zet ik hem standalone aan en blijft hij weer hangen. Dit is dus nadat ik de 1.072 weer terug gezet had. Ik heb hem toen aan laten staan, hangende in het opstartscherm. Een uurtje of 2 later kijk ik op het scherm en zie ik het menu-scherm staan. Enigzins opgelucht druk ik hem terug naar de ROOT en wat denk je "NO FILES" ....................KUT. Nu hang ik hem weer aan de PC en start de PC gelijktijdig op met de Xclef. Deze schiet meteen in USB-mode en na het opstarten kan ik via verkenner weer kijken op deze schijf. Ik zie nu alleen SYS_, ENCODE, VOICERECORD. Allemaal leeg. Als ik op eigenschappen van de schijf kijk zie ik 14,6GB gebruikt. De data is dus toch nog niet weg alleen niet leesbaar. Nu heeft een collega wel ongeveer dezelfde inhoud en kan deze als backup gebruiken. Wat moet ik nu doen??? Opnieuw formatteren??
Zelf nieuwe mappen aanmaken en opnieuw de firmware uploaden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 09:07
Anoniem: 91740 schreef op 21 november 2003 @ 15:40:
What the fuck !!!!!!

Gisteren heb ik hem losgekoppeld van de PC. Later zet ik hem standalone aan en blijft hij weer hangen. Dit is dus nadat ik de 1.072 weer terug gezet had. Ik heb hem toen aan laten staan, hangende in het opstartscherm. Een uurtje of 2 later kijk ik op het scherm en zie ik het menu-scherm staan. Enigzins opgelucht druk ik hem terug naar de ROOT en wat denk je "NO FILES" ....................KUT. Nu hang ik hem weer aan de PC en start de PC gelijktijdig op met de Xclef. Deze schiet meteen in USB-mode en na het opstarten kan ik via verkenner weer kijken op deze schijf. Ik zie nu alleen SYS_, ENCODE, VOICERECORD. Allemaal leeg. Als ik op eigenschappen van de schijf kijk zie ik 14,6GB gebruikt. De data is dus toch nog niet weg alleen niet leesbaar. Nu heeft een collega wel ongeveer dezelfde inhoud en kan deze als backup gebruiken. Wat moet ik nu doen??? Opnieuw formatteren??
Zelf nieuwe mappen aanmaken en opnieuw de firmware uploaden???
In windows > Properties op de schijfletter > Tools > Errorchecking.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

windows XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja in xp.

Wanneer dat niet werkt de xclef formatteren en de data van je collega overpompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16486

Is er een manier om in de playlist folder gebruik te maken van subfolders?
Dan is het mogelijk om per playlisttype (album, artist, genre...) een aparte folder te gebruiken zodat alles overzichtelijk blijft.
Bij mij worden subfolders in de playlistfolder namelijk niet getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
hmm, weet nie of dit xclef is of computer, maar als ik sommige files wil kopieren naar xclef, krijg ik de melding dat er een fout in I/O apparaat is, terwijl ie dat bij andere files niet zegt. is er een manier om dit er toch op te krijgen, en hebben anderen hier ook last van?

in dit geval gaat het om deze file:

http://64.246.54.24/files3.turbidblue.com/MurderHeSays.mp3

ik heb hier eerder last van gehad met een andere file, krijg ik er nog steeds nie op.
ik heb btw 1.072, en daarvoor had ik 1.077, maar daar was ik ontevreden over (radio liep vast, beeldscherm was raar, kon geen txtbestanden openen).

ook kan ik bij beide versies niet verder dan 1 submap in de txt-file folder, verdere mappen ziet ie gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 16486 schreef op 23 november 2003 @ 17:56:
Is er een manier om in de playlist folder gebruik te maken van subfolders?
Nee
eperon schreef op 23 november 2003 @ 23:45:
hmm, weet nie of dit xclef is of computer, maar als ik sommige files wil kopieren naar xclef, krijg ik de melding dat er een fout in I/O apparaat is, terwijl ie dat bij andere files niet zegt. is er een manier om dit er toch op te krijgen, en hebben anderen hier ook last van?

ik heb hier eerder last van gehad met een andere file, krijg ik er nog steeds nie op.
ik heb btw 1.072, en daarvoor had ik 1.077, maar daar was ik ontevreden over (radio liep vast, beeldscherm was raar, kon geen txtbestanden openen).

ook kan ik bij beide versies niet verder dan 1 submap in de txt-file folder, verdere mappen ziet ie gewoonweg niet.
Alle drie de fouten zijn erg origineel. Dit zou wel moeten kunnen met de firmware 1.072 of 1.077. Probeer eens een hele oude firmware (1.053) erop te zetten en daarna 1.077.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97611

misschien is deze vraag al gesteld, maar ik kon het antwoord nergens vinden. Kunt ge de xclef aan de pries hangen zonder dat hij oplaadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 97611 schreef op 24 november 2003 @ 10:31:
misschien is deze vraag al gesteld, maar ik kon het antwoord nergens vinden. Kunt ge de xclef aan de pries hangen zonder dat hij oplaadt?
Ik snap de vraag niet helemaal (wat is een pries?), maar ik neem aan dat je de oplader bedoelt?
Je moet in ieder geval eerst op Play drukken, anders gaat hij niet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Mijn interpretatie van pries was de usb/computer. En aangezien de Xclef niet via usb oplaadt en alleen via de adapter is mijn antwoord ja. (altijd lachen dat dialect ;) )

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het eigenlijk met het gewicht van de Xclef? voelt hij zwaar?
Ik heb nu een cdspeler in mn jaszak, dus het formaat boeit niet echt.
Is hij zwaar, vergeleken met andere audioapparaten?

(niet vergeleken met de Ipod ofzo, die dingen zijn mij gewoon te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik mijn xlef aan de oplader hang staat er al meteen dat hij 100% is terwijl hij toch echt leeg is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dubbel KUT !!!!

Nu heb ik na alle vastlopers, de Xlclef opnieuw geformatteerd (FAT32) en zelf de directories aangemaakt die er van origine in moeten staan. In de firmware directorie 1.072 gedropt en weer aangezet ....................... wat denk je: helemaal niets meer. Alleen blijven hangen in het opstartscherm. Aan USB hangen pikt ie ook niet meer, dus ik kan nu echt helemaal niets meer. Wat nu??? Ik heb MP3CDspeler al proberen te bereiken via mail en telefoon: geen respons en niet te bereiken. Nog 4 dagen om dit op te lossen. Wie helpt mij verder met andere nuttige suggesties?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Anoniem: 82100 schreef op 24 november 2003 @ 16:52:
Hoe zit het eigenlijk met het gewicht van de Xclef? voelt hij zwaar?
Ik heb nu een cdspeler in mn jaszak, dus het formaat boeit niet echt.
Is hij zwaar, vergeleken met andere audioapparaten?

(niet vergeleken met de Ipod ofzo, die dingen zijn mij gewoon te duur)
De mijne heb ik eens gewogen met een huis, tuin- en keukenweegschaaltje.
Hij woog toen 390/400 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronald1971 schreef op 24 november 2003 @ 18:30:
[...]

dan denk ik dat je weegschaal niet helemaal klopt :? :

*knip specs mp3cdspeler*
.....
Afmetingen 129mm x 81mm x 22mm
Gewicht 255 gram
kleur aluminium en zwart
.....*knip*

Maar cijfertjes zeggen me eigenlijk niet zoveel, de vraag is voel je hem als je m draagt ? (dan zo dat je er last van krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 91740 schreef op 24 november 2003 @ 18:10:
Dubbel KUT !!!!

Nu heb ik na alle vastlopers, de Xlclef opnieuw geformatteerd (FAT32) en zelf de directories aangemaakt die er van origine in moeten staan.
Mappen niet zelf aanmaken. Xclef volledig leegmaken. Wanneeer hij hierna nog niet opstart:
Alleen firmware directory aanmaken, firmware 1.053 erop gooien. Dan zou die moeten werken. Wanneer je zin hebt kun je 1.077 er daarna over heen gooien.
Anoniem: 82100 schreef op 24 november 2003 @ 19:18:
.....
Afmetingen 129mm x 81mm x 22mm
Gewicht 255 gram
kleur aluminium en zwart
.....*knip*

Maar cijfertjes zeggen me eigenlijk niet zoveel, de vraag is voel je hem als je m draagt ? (dan zo dat je er last van krijgt)
Incl hoesje: 290 gram
Exclusief hoesje 255 gram. Zelf gewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
<knip en plak>

ronald1971 schreef op 24 november 2003 @ 18:30:
[...]

</knip en plak>

Zeker helemaal volgepompt met mp3z, dat ie zo zwaar is? :7

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn grote vraag blijft nog steeds, is zijn gewicht een nadeel?
Heeft iemand enig idee wat een cd-speler weegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 82100 schreef op 24 november 2003 @ 22:22:
mijn grote vraag blijft nog steeds, is zijn gewicht een nadeel?
Heeft iemand enig idee wat een cd-speler weegt?
Weeg een pakje diskettes. Zal waarschijnlijk ook 255 gram zijn. Zoek op google hoe zwaar zo'n cd-speler is.

Beetje creativiteit mag ook wel hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97611 schreef op 24 november 2003 @ 10:31:
de pries is dus het stopcontact, het lichtnet, ...
als je bvb je xclef aan de stereo wil hangen, en je sluit hem aan op het lichtnet, kan je dan op een bepaalde wijze muziek spelen zonder dat de batterij oplaadt. (of de speler dus rechtstreeks zijn energie trekt uit het elektriciteitsnetwerk en niet via de batterij ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

is een volle x-clef zwaarder dan een lege :p 8)7 just joking here!

nee ik vind de xclef prettiger om bij me te hebben dan mn oude S**y cd spelertje
en ook dan de MD speler die ik inmiddels in de vuilnisbak gegooid heb.
hij weegt bijna niks en ckr niet als je ook nog eens al die extra mdtjes od Cdtjes mee rekend die je anders mee sleept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje voor wwillem:

Het is me uiteindelijk gelukt. De harddisk er uit gehaald. In laptop gedaan. Opstarten met bootcd. Format c: (fat32). Geheel leeg inderdaad alleen een firmware directory aangemaakt. Daar de 1.065, die ik van mp3cdspeler heb gekregen, ingedaan en voila. Hij doet het weer. Het vreemde is nu dat ik na het opstarten in het menu terecht kom en niet de root. Als ik terug ga naar de root is deze geheel leeg? Geen directorie structuur?? Als ik hem nu met de usb aan de pc hang, zie ik wel de directory's die er in zouden moeten zitten. Ik ga hem nu maar weer volpompen met data en kijken wat ie dan doet. Zou ik je privemailadres mogen hebben, dat praat wat makkelijker?

Edwin
edzeeuw@detron.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92218

Anoniem: 50818 schreef op 21 november 2003 @ 09:59:
[...]

Hmmm...ik zit op de TUDelft....Techn. Inf. en ik heb een een xclef. Zou grappig zijn idd...
Enig idee hoeveel mensen er op de TU Delft zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 91740 schreef op 25 november 2003 @ 08:43:
Als ik terug ga naar de root is deze geheel leeg? Geen directorie structuur?? Als ik hem nu met de usb aan de pc hang, zie ik wel de directory's die er in zouden moeten zitten. Ik ga hem nu maar weer volpompen met data en kijken wat ie dan doet. Zou ik je privemailadres mogen hebben, dat praat wat makkelijker?
Via je pc zie je alleen directories zoals "firmware", "bookmarks" enz. Die zie je dus niet in de root op de xclef. Klopt dus allemaal prima. Prive mail lijkt me dus ook overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Laatst online: 19-03 12:52
Was een tijdje weg en heb inmiddels de laatste 10 pagina's gelezen en zou dus up to date moeten zijn.

Las meerdere posts van mensen die problemen hadden met firmware release 1.077 en er is mijns inziens geen algemene consensus geweest over of deze release nu goed of slecht is.

Heeft iedereen hier inmiddels 1.077 geinstalleerd? Had iedereen problemen bij installatie of zijn er meerdere mensen geweest die geen problemen hebben ondervonden en is deze F/W release inderdaad stabieler zoals ze beweren?

Zo ja, dan ga ik het ook maar even proberen, maar ik ben nu erg tevreden met 1.072 en heb eigenlijk geen zin meer in problemen. (Eigenlijk zou ik het dan gewoon niet moeten doen, maar hee, je bent een Tweaker of je bent het niet he? (8> )

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
IloveMyHenB schreef op 25 november 2003 @ 16:52:
(Eigenlijk zou ik het dan gewoon niet moeten doen, maar hee, je bent een Tweaker of je bent het niet he? (8> )
Precies ;). Hij werkt prima bij mij overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 10:35
IloveMyHenB schreef op 25 november 2003 @ 16:52:Las meerdere posts van mensen die problemen hadden met firmware release 1.077 en er is mijns inziens geen algemene consensus geweest over of deze release nu goed of slecht is.

Heeft iedereen hier inmiddels 1.077 geinstalleerd? Had iedereen problemen bij installatie of zijn er meerdere mensen geweest die geen problemen hebben ondervonden en is deze F/W release inderdaad stabieler zoals ze beweren?
Ik heb een tijdje 1.077 erop gehad en hoorde toch regelmatig "statische tikjes" in de muziek, die er eerder niet waren. En wanneer je terugspoelde naar het stuk om het tikje opnieuw te horen, was die er niet meer. Het probleem deed zich dus geheel willekeurig voor. De tikjes lijken sterk op de tikjes die je hoort wanneer je een CD slecht geript hebt. Vooral met rustige muziek was het goed te horen. Gisteren maar weer 1.072 eropgegooid en zoals verwacht: geen tikjes meer te bespeuren! Voor mij deugt 1.077 dus niet. Voor de rest geen onstabiliteit of vastlopers gehad. Ben nog steeds enorm tevreden met m'n H&B :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Had je die tikjes bij een zelf ingestelde equaliser of een preset? Ik merkte namelijk wel dat soort tikjes op wanneer ik mijn eigen instellingen had, maar zodra ik m'n equaliser op bijv. normal zette was het weg. Lijkt me evt. wel nuttig om door te spelen naar MultiChannel labs.

Verder trouwens nooit problemen gehad met 1.077

[ Voor 10% gewijzigd door Rudedadude op 26-11-2003 09:16 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

En weer een nieuwe 'rebrand' van de Xclef. Dit keer in de Verenigde Staten en tegen een prijs die helemaal niet verkeerd is...

http://www.costco.com/pro...&hierid=2176&log=&navtop=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
IloveMyHenB schreef op 25 november 2003 @ 16:52:

Las meerdere posts van mensen die problemen hadden met firmware release 1.077 en er is mijns inziens geen algemene consensus geweest over of deze release nu goed of slecht is.
bij mij werktie perfect, geen problemen met installatie, realtime resume werkt weer, en volgens mij gaan de instellingen niet meer verloren als je hem aan de adapter hangt en je zet hem daarna aan (waar ik eerder wel regelmatig last van had).

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

heej mensen, een vraagje over een nog niet besproken onderwerp...

ik heb sinds vrijdag mijn rijbewijs (maandag pas op kunnen halen maar dat doet er niet toe) en gebruik de xclef nu veeeel in de auto met een casette-adapter (casette bandje met kabel eruit :D) alleen nu wil ik eigenlijk mijn xclef op kunnen hangen zeg maar, in een soort telefoonhouder... dus dat het lijkt alsof het je mobiel is en dat je dus makkelijk nummers kunt kiezen en info af kunt lezen...

ik heb bij halfords (Uden) gekeken echter de universele telefoonhouders die ze daar hadden pasten niet... daar is de xclef te breed voor... iemand een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
MellyVille1 schreef op 26 november 2003 @ 17:52:
(...) alleen nu wil ik eigenlijk mijn xclef op kunnen hangen zeg maar, in een soort telefoonhouder... dus dat het lijkt alsof het je mobiel is en dat je dus makkelijk nummers kunt kiezen en info af kunt lezen... (...)
Een collega van mij heeft een oortje voor zijn mobiel en geen carkit. Toch wilde hij inderdaad wat jij zegt: het schermpje kunnen zien en niet de telefoon los in de auto hebben liggen.
Hij heeft vervolgens los klitterband gekocht en de harde kant vastgeplakt op het dashboard en de zachte kant op de achterkant van zijn mobiel. Hij kan nu makkelijk en snel als hij instapt zijn mobiel aan het dashboard vastkleven en er weer afhalen als hij uitstapt.

Dit is een goedkope oplossing, maar ja, je moet wel het klitterband op je dashboard en achterop je H&B accepteren...

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat mijn X-clef 30 gig over een poosje binnenkomt, ben ik nu alvast bezig met het ordenen van al mijn mp3's en het rippen van albums.
Hoe kan ik ze nu het beste ordenen?
ik heb ze nu zo:

Map: Muziek
Map: Artiest
Map: Album1 -> Mp3's
Map: Album2 -> Mp3's
Map: Album3 -> Mp3's
Map: Live -> Mp3's
Map: Artiest
Map: Album1 -> Mp3's
Map Album2 -> Mp3's
Map Live -> Mp3's
.......................................enz

Hierbij pas ik alle id3-tags aan, artiest en nummer compleet, incl vermelding liveversies enz.

Doe ik het zo goed? M.a.w., kan de X-clef ze zo lezen?
Ik las dacht ik even andere dingen, en wil toch een beetje zekerheid voordat ik alles kan gaan veranderen;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

ik heb bij verschillende online pda shops gekeken en daar zie ik precies wat ik nodig heb, maar om nou 40 euro neer te tellen voor een autohouder? echt niet... dat is bijna 90 gulden, voor dat geld kan ik nog beter klitteband gebruiken!!!
kost me waarschijnlijk nul euro, want heeft ons mam vast nog wel ergens liggen :9..

maar toch ben ik eigenlijk op zoek naar een iets betere oplossing... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 14:53

Jentae

Houdt van aglets.

Waaarommmmm is de opstarttijd van mn Xclef al enige tijd 52.3 seconden? 18% vol, 1276 nummers... hoort dit zo of niet?

BTW *kweetnietmeerwietwasdiemedetipgafvanautoplay* THX!!! :D :D

Eer aan je korf (haha)

Anoniem: 92480

MellyVille1 schreef op 26 november 2003 @ 20:00:
ik heb bij verschillende online pda shops gekeken en daar zie ik precies wat ik nodig heb, maar om nou 40 euro neer te tellen voor een autohouder? echt niet... dat is bijna 90 gulden, voor dat geld kan ik nog beter klitteband gebruiken!!!
kost me waarschijnlijk nul euro, want heeft ons mam vast nog wel ergens liggen :9..

maar toch ben ik eigenlijk op zoek naar een iets betere oplossing... iemand?
hang hem aan je achteruitkijkspiegel :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 09:07
MellyVille1 schreef op 26 november 2003 @ 17:52:
heej mensen, een vraagje over een nog niet besproken onderwerp...

ik heb sinds vrijdag mijn rijbewijs (maandag pas op kunnen halen maar dat doet er niet toe) en gebruik de xclef nu veeeel in de auto met een casette-adapter (casette bandje met kabel eruit :D) alleen nu wil ik eigenlijk mijn xclef op kunnen hangen zeg maar, in een soort telefoonhouder... dus dat het lijkt alsof het je mobiel is en dat je dus makkelijk nummers kunt kiezen en info af kunt lezen...

ik heb bij halfords (Uden) gekeken echter de universele telefoonhouders die ze daar hadden pasten niet... daar is de xclef te breed voor... iemand een oplossing voor mij?
Waar heb je die casette vandaan? ik moet nog steeds zo'n ding kopen.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:49

CodeIT

Code IT

Gman schreef op 27 november 2003 @ 12:55:
[...]

Zelf zou ik het niet met een casette doen maar met een fm transmitter. Casette begint al heel aardig uit de mode te raken en fm blijft aardig in gebruik. De fm transmitter sluit je gewoon aan op de hoofdtelefoon-uitgang van de speler, en met je radio kun je afstemmen op de band waar het ding op staat te zenden. Zelf vind ik de kwaliteit ook beter.
Kijk hier voor een fm transmitter: http://www.mmport.nl/cgi-bin/shop/produkten.pl?groupid=17

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gman schreef op 27 november 2003 @ 12:55:
[...]

Ik heb er een van een Megapool die er toevallig één had, maar volgens mij heb je ze ook wel bij de Halfords ofzo

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

ik heb hem van een vriend van me gekregen... had ie gekregen bij z'n discman van de aldi/lidl ofzo, zat dat bij...

ik heb hier misschien een oplossing, maar twijfel nog ernstig... het betreft een houder (van Orange, kon je bij BelCompany gratis pakken :) ) dan plak je achterop je 'mobiel' een ijzertje (zit er natuurlijk ook bij) en dan kun je hem in die houder klikken... echter houdt ie hem vast door magnetische krachten... kan ik daar mijn xclef wel mee ophangen?

alvast bedankt...

zal toch wel gemaakt zijn zodat ie geen data uitwist, ik denk namelijk dat je telefoon ook niet echt blij zal zijn met magnetische straling... anders waarschijnlijk toch maar klitteband...

[ Voor 18% gewijzigd door MellyVille1 op 27-11-2003 17:07 ]

Anoniem: 98328

Zo, ik dacht "laat ik ook maar eens een Xclef kopen". M'n oude phillips discman had het begeven, en na het lezen van dit topic dacht ik: top apparaat, die ga ik halen. Vorige week woensdag ff gemaild naar een zaak in Enschede, of ze em op voorraad hadden (hadden ze gelukkig). Meteen die dag besteld, vrijdag had kwam de postbode em brengen. Zat helaas een verkeerde kabel bij, dus kon ik em niet opladen, nouja dat kan gebeuren. Meteen even gemaild, nieuwe kabel gekregen, alles werd netjes afgehandeld dus tot zo ver ging alles goed.

Maar helaas gisteren begon het gezeur. Ik zet mijn Xclef aan, luister een tijdje muziek. Na een tijdje wil het apparaat uitzetten. Vervolgens zie ik de gebruikelijk schele Xclef met daarbij "Good Bye!!!' mmmmm niets mis mee zou je denken. Maar helaas de Xclef bleef maar "afscheid" nemen en na een uur of 2 stond er nog steeds "Good Bye!!".

Het apparaat reageert helemaal nergens op. USB kabeltje erin/uit. alle knopjes nog maar eens geprobeerd, alleen ging het backlight steeds aan, maar meer gebeurde er niet.

Gelukkig na een uur of 3 was de HD-500 eindelijk uitgegaan, omdat de accu leeg was. Dus meteen hang ik de Xclef aan de lader en wacht totdat de accu weer vol is. Even de nieuwe firmware er op gezet (1.077). Hij leek het weer prima te doen, totdat ik de Xclef vanmorgen weer wilde zetten. Hij bleef weer hangen, en terwijl ik dit typ (8 uur later) zie ik nog steeds die irritante schele oogjes op m'n scherm. Het is nu al de 4e keer in 2 dagen tijd dat gebeurd en ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet!

Gr. prznm

• dr snuggles
  • Niet online
Gewoon even resetten. Koekje toch.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

wwillem schreef op 27 november 2003 @ 19:08:
[...]

Gewoon even resetten. Koekje toch.
Hoe werkt dat resetten trouwens precies? Want een tijdje de stop-knop inhouden zorgt er wel voor dat hij uitgaat, maar niet dat een vastloper gefixt wordt volgens mij

Anoniem: 98328

mmmm ik denk dat ik de stopknop iets te kort in gedrukt hield. Na een seconde of 10 ging het apparaat eindelijk uit!. Jammer dat ik 9 uur moest wachten om er achter te komen dat het probleem in 10 seconden kon worden opgelost :).

Hartstikke bedankt voor de tip, nu maar hopen dat het niet vaker voor komt, want ik heb geen zin om het ding 2 of meer keer per dag te resetten.

Gr. Prznm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38690

Shit wanneer komen die logo's weer up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98468

hoi, kben nieuw hier (hopelijk overtreed ik niet te erg de gedragsregels :) )

Vooraleer ik me ook een Xclef HD-500 aanschaf wilde ik graag weten :
1) Is het mogelijk om de zelf opgenomen radioprogramma's te transfereren naar mijn computer? Na lang pluizen in dit fantastische forum (en nóg meer fantastische MP3speler ;) ) vond ik hierop nog geen antwoord, wel las ik in een ander forum dat de iRiver dat niet kan, ivm auteursrechten naar 't schijnt)
2) Neemt hij playlists aan van MusicMatch Jukebox 7.5.+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 98468 schreef op 29 november 2003 @ 18:14:
hoi, kben nieuw hier (hopelijk overtreed ik niet te erg de gedragsregels :) )

Vooraleer ik me ook een Xclef HD-500 aanschaf wilde ik graag weten :
1) Is het mogelijk om de zelf opgenomen radioprogramma's te transfereren naar mijn computer? Na lang pluizen in dit fantastische forum (en nóg meer fantastische MP3speler ;) ) vond ik hierop nog geen antwoord, wel las ik in een ander forum dat de iRiver dat niet kan, ivm auteursrechten naar 't schijnt)
2) Neemt hij playlists aan van MusicMatch Jukebox 7.5.+?
Welkom op GoT dan :P.

1) Ja dat kan. Zelf opgenomen bestanden staan in een aparte map op de xclef. Ze staan volgens mij bij encoding.

2) Hij neemt ze niet vanzelf over. De Xclef kan wel bookmarks afspelen. Aangezien MusicMatch verre van geweldig is, kan je het beste met Winamp een playlist maken. Selecteer de muziek vanaf je Xclef. Deze playlist opslaan als M3U file en vervolgens dit bestand opslaan op de Xclef in de Bookmarks stoppen. Das alles. Succes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90533

1) als je er een mp3 van maakt kan het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Mensen, wat zijn jullie opstarttijden? (Aantal GB, aantal seconden)

Ik doe er 52 seconden over :S Eerst een heel balkje in 'step 4', dan een heel balkje in 4, 6 en 8...

Da's toch niet normaal???? :( :(
HELP!!! AAAHHH HELLLUUUUPPPP!!!

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jentae schreef op 02 december 2003 @ 01:35:
Mensen, wat zijn jullie opstarttijden? (Aantal GB, aantal seconden)

Ik doe er 52 seconden over :S Eerst een heel balkje in 'step 4', dan een heel balkje in 4, 6 en 8...

Da's toch niet normaal???? :( :(
HELP!!! AAAHHH HELLLUUUUPPPP!!!
Als ik niets gewijzigd heb aan de inhoud van de schijf gaat het opstarten meestal wel binnen 10 sec ofzo, met 14 Gb aan MP3's. Hij gaat dan ook gelijk naar stap 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

jah bij mij ook... ik zie eigenlijk altijd alleen maar een step 6 en step 8... beetje raar maarjah wel snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
EINDELIJK!

Multichannel Labs heeft nu een nieuwe website en er staat nu meer info op over de HD 800!

check http://www.xclef.com/pro08_e.htm :7

Bij nader inzien blijkt het slechts om ontwerptekeningen te gaan, maar het is iig een 1,8" dingetje. en de remote krijgt een lcd scherm :9

[ Voor 33% gewijzigd door Elefante op 02-12-2003 13:38 . Reden: update ]

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

Elefante schreef op 02 december 2003 @ 13:32:
EINDELIJK!

Multichannel Labs heeft nu een nieuwe website en er staat nu meer info op over de HD 800!

Bij nader inzien blijkt het slechts om ontwerptekeningen te gaan, maar het is iig een 1,8" dingetje. en de remote krijgt een lcd scherm :9
damn dat ziet er beter uit!!
misschien ogg?
als ie nou even goedkoop is als de 500 serie dan heeft iriver wat te vrezen hoor. hij heeft qua design wel wat weg van een walkman. niet te veel verwachten natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
OGG support staat er bij, relaxted! Kunnen we dan hopelijk ook binnenkort voor de HDD500 verwachten. Vind hem er trouwens niet al te mooi uitzien verder

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

lelijk man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Elefante schreef op 02 december 2003 @ 13:32:
EINDELIJK!

Ik zou de prijs wel eens willen weten van die gave hd-800. Lijkt mij een geduchte concurrent voor de iHP-1x0 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

Bij mp3cdspelers is de HD500 uitverkocht en gaan ze binnekort (laat hopen rap!) de nieuwe Xclef binnenkrijgen. De nieuwe zou 30 Gb krijgen (ipv 20 nu) waar ie maar 10 € extra gaat kosten...
Hopelijk bedoelen ze die HD 800 :D maar betwijfel het tho :(
Vanaf ie binnen is bestel ik hem (hopelijk nog voor 18 december :s

Leuk forum (&-bezoekers ;) ) btw, heb hier al enorm veel informatie opgedaan over de keuze die ik ga maken... (was nl aan het twijfelen tussen 1) Xclef <=> 2) Creative Zen NX)

Chaos.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 98265 op 03-12-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraagske:
kan iemand, in navolging van het "zen nx-topic" eens zijn of haar xclef naast/op/onder een audiocassette-doosje leggen en er een foto van posten? kwestie van enigszins een visueel vergelijkingspunt te hebben.
dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90533

in dit (of vorige topic) staat ergens een foto van de Xclef naat bankbiljete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97555

Ja hoor. Een nieuw probleem dient zich aan. Ik importeer mijn MP3 files vanaf CD met iTunes. Erg hanig als library op mijn PC maar helaas vindt mijn Xclef de ID tags niet zo leuk en weigert ze te laten zien. Arties en ALbum komen niet te voorschijn (unknown) en als titel wordt gewoon de MP3 filename gebruikt. Iemand een idee hoe je dit op kunt lossen???

(btw iTunes voor PC / XP)

Edit:
Ik heb het idee dat het aan een bepaalde versie ligt van de ID tag. Welke moet ik nu hebben 8)7

Wat blijkt uit de manual: (altijd handig zon ding)
De Xclef 500 ondersteunt ID3 V1.0/1.1 en 2.0

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 97555 op 04-12-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 30-04 10:02

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Probleempjes:

• allemaal vage tekentjes in de mapnamen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17180/full.jpg

Sorry voor de brakke webcampics. Digicam is momenteel in een diepe slaap vanwege energie tekort...

Ik heb de mappen al een aantal keren gerenamed, geen succes.

• Hij geeft aan dat de schijf 9,5 GB groot is, terwijl er toch echt bijna 16 GB opstaat oid. Bij schijf usage zegt 'ie dan ook 173%....

Iemand een idee/probleem al tegengekomen?? Ik niet namelijk...

Draai de laatste firmware (1.077)

[ Voor 12% gewijzigd door Spacecowboy op 04-12-2003 00:19 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mischien hidden files ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76374

best even formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 01-05 21:25
Ik heb vrijdag (of zaterdag -weet niet meer) avond bij MMport een Xclef besteld, is maandag op de post gedaan en woensdag kwam de postbode 'm brengen. Het is echt een fantastisch ding! Ik vind m nog wel lomp, ben aan een Rio500 gewend, maar daarintegen zit er wel 40GB in je broekzak! Ik ben er zeer over te spreken, vooral dat je m gewoon in je USB poort (en die van anderen) kan pluggen zonder drivers en dat ie m meteen herkent als vaste harde schijf.. Erg relaxed! Ook als backupdevice, ik hoef m'n 35 gig aan data (mp3, films, documenten etc) niet meer op allemaal cdtjes te branden als ik wil formatteren, ik zet het gewoon over en klaar :)

Ik vind het het geld dubbel en dwars waard. sorry ik weet dat dit totaal niks toevoegt maar ik moest het ff kwijt ben zo blij met dit ding :D

Er zijn me al wel wat minpuntjes opgevallen, ten eerste de play/stop knoppen (dat rondje zegmaar).. die is een beetje gammel... Het erg luxe rubberen klepje van de usb (die ik pas na erg veel gepriegel vast of los krijg) vind ik ook niet zo fijn.. En sommige onlogische dingetjes in de software.. bijv dat de jogknop volgend/vorig nummer is ipv vol up / down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:12
jeroen1001 schreef op 04 december 2003 @ 00:18:
Probleempjes:

• allemaal vage tekentjes in de mapnamen:

[afbeelding]

Sorry voor de brakke webcampics. Digicam is momenteel in een diepe slaap vanwege energie tekort...

Ik heb de mappen al een aantal keren gerenamed, geen succes.

• Hij geeft aan dat de schijf 9,5 GB groot is, terwijl er toch echt bijna 16 GB opstaat oid. Bij schijf usage zegt 'ie dan ook 173%....

Iemand een idee/probleem al tegengekomen?? Ik niet namelijk...

Draai de laatste firmware (1.077)
Jah, ik kan je wel zeggen dat je niet de enige bent, misschien komt het omdater dan te weinig tekens in de map-naam staan. ik heb ze op alfabet staan, maar bij de laatste vanaf de "s" ofzo staan er indd rare tekens achter. Meer people met de zelfde prob's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 30-04 10:02

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Aquaplex schreef op 04 december 2003 @ 23:03:
[...]

Jah, ik kan je wel zeggen dat je niet de enige bent, misschien komt het omdater dan te weinig tekens in de map-naam staan. ik heb ze op alfabet staan, maar bij de laatste vanaf de "s" ofzo staan er indd rare tekens achter. Meer people met de zelfde prob's?
Dat idee had ik dus ook al, want met lange mapnames heeft 'ie het dus niet. Ik neem aan dat de nieuwste firmware nog steeds 1.077 is?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 18:22
Beetje oude topic, maar ik ben op zoek naar een externe hd, met mp3 player.. ik las dat de HD te vervangen is, is dit eenvoudig ivm de software die er op staat ?
Lijkt me namelijk vreselijk handig om er later n grotere in te zetten zodat de levensduur van t apparaat wat wordt vergroot.

Gr

Rinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Yep dat kan.
De Xclef/H&B is jouw vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

40 GB???? is die er ook al ineens? en ik zou maar niet alles erop backuppen, want een vastloper IS mogelijk.. dan ben je heel je backup kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Ok na een tijdje niet aanwezig zijn geweest in dit topic is een van de eerste bezitters van de XClef weer aanwezig, (vroeger bekend onder wardheuvel :) )
Het probleem:

Tijdje terug heb ik mijn Xclefje opgestuurd naar mp3cdspeler.nl met t probleem van een gare batterij. Die kreeg ik dus vrijdag middag teruggestuurd, Alles lijkt t weer goed te doen (nog niet echt flink kunnen testen, veel gewerkt enz). Maar nu zit ik met een paar dingetjes:
1. die scrollknop aan de zijkant loopt redelijk stroef, zal zijn omdat ze hem hebben opengeschroefd en te hard aangedraaid hebben??
2. Ik heb er een ab bij gekregen, maar de play knop werkt niet. Zal ik hem terug sturen? heb hem namelijk wel gratis gekregen, als vergoeding dat de reparatie wat langer duurde

Nou vertel jullie id'en ik weet niet goed wat ik hier nu mee aanmoet

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
TheWarden schreef op 08 december 2003 @ 21:07:
Alles lijkt 't weer goed te doen (nog niet echt flink kunnen testen, veel gewerkt enz). Maar nu zit ik met een paar dingetjes:
1. die scrollknop aan de zijkant loopt redelijk stroef, zal zijn omdat ze hem hebben opengeschroefd en te hard aangedraaid hebben??
2. Ik heb er een ab bij gekregen, maar de play knop werkt niet. Zal ik hem terug sturen? heb hem namelijk wel gratis gekregen, als vergoeding dat de reparatie wat langer duurde
1) Heb je toch weinig last van? Anders opereer je hem zelf even.
2) Check startpost van dit topic @ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
wwillem schreef op 08 december 2003 @ 21:47:
[...]

1) Heb je toch weinig last van? Anders opereer je hem zelf even.
2) Check startpost van dit topic @ab.
Ag die knop blijft elke x hangen, en skipt dus aantal nummers.....
En ik heb de startpost gecheckt, en de nieuwste firmware zit erop, en daar is het dus niet mee verholpen, maar mijn "probleem" is dat ik hem gratis heb gekregen, maarjah hij functioneerd niet... vind t niet helemaal netjes, maarjah, had ook voorgesteld er eerst voor te betalen.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
je mag niet echt zeiken als je hem gratis hebt gekregen natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Je mag een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken, maar wat als het beste beest helemaal geen tanden meer heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Dan istie goed voor rosbief :P

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
pfffffffffffffffff :/
40 pagina's doorgelezen... ben aardig op de hoogte nu..
Nog geen app gekocht..
Ik twijfel nog en hieronder volgen mijn ideeen hierover. Het past misschien niet helemaal in dit techie forum, maar misschien kan iemand hier mij een duidelijk argument geven welke te kiezen, al is dit natuurlijk een subjectieve keuze.
Ik twijfel nog tussen de volgende 3:

- Xclef
- iRiver
- Creative Zen NX

Geen iPod, dat is wel n kewl ding, maar n vriend heeft m en is duidelijk voor de apple bedoeld en niet voor de pc, de software zuigt flink namelijk.
Begreep echter dat de sw van de Zen ook zuigt, naja.. eens kijken

Bovenstaande apps hebben allemaal voor en nadelen.

Voordelen:
- Xclef
Kan veel, std HD, plug n play, goedkoop
- iRiver
Klein, mooie remote, kan veel, plug n play
- Creative Zen NX
Mooi (subjectief), goed geluid, klein voor 2,5" hd (kleiner dan gewone Zen)

Nadelen
- Xclef
groot lomp, enkele kinderziektes
- iRiver
DUUR !!
- Creative Zen NX
Wat groter dan iRiver, geen plug n play (= groot nadeel)

In mijn ogen zit de Zen n beetje tussen de Xclef en de iRiver in. En ook redelijk goed geprijst. Het installeren van die Filemanager2 is ook wel te overkomen. Vandaar dat deze in t lijstje staat.

Mja.. ik wil em voornamelijk als externe HD gaan gebruiken om DVD-files mee te nemen. Daarvoor lijkt me de Xclef het meest geschikt. Laat het alleen nu zo zijn dat ik een hekel heb aan grote apparaten.
Een tweede toepassing is om m met fm-app op mn autoradio aan te sluiten, dan heb ik dus liever een wat kleiner apparaat, heb al zo lelijk frontje van de radio in mn broekzak.

Ik ga de apparaten eens verder bekijken... en na 2 dagen dit forum lezen (40 pagina's pff) ga ik eens bij forums over de andere 2 apps kijken.

Gr

Rinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Rinkel, als ik jou was zou ik nog even wachten tot de HD 800 verkrijgbaar is.
Dit is de 1,8" versie van de Xclef HD 500.

tenminste, ikzelf doe het wel ;)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
TheWarden schreef op 08 december 2003 @ 22:14:
[...]
En ik heb de startpost gecheckt, en de nieuwste firmware zit erop, en daar is het dus niet mee verholpen...
Wwillem bedoelde dat je daar moest lezen dat bij de oudere versies van de Xclef de playknop van de AB in het geheel niet werkt. Jij zal dus zo'n oude Xclef hebben. En wellicht dat een nieuwe firmware versie de oplossing zal bieden, maar die is er nog niet. Dus inderdaad: een gegeven paard (dat zo goed werkt als zou kunnen) niet in de bek kijken.
Als jij je AB niet wilt, wil ik 'm wel hoor. ;)

Geen enkele andere winkel stuurt zomaar een cadeautje van 15 euro mee als de reparatie "wat langer" duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
rinkel schreef op 09 december 2003 @ 10:43:
- Xclef
- iRiver
- Creative Zen NX

Bovenstaande apps hebben allemaal voor en nadelen.

Voordelen:
- Xclef
Kan veel, std HD, plug n play, goedkoop
- iRiver
Klein, mooie remote, kan veel, plug n play
- Creative Zen NX
Mooi (subjectief), goed geluid, klein voor 2,5" hd (kleiner dan gewone Zen)

Nadelen
- Xclef
groot lomp, enkele kinderziektes
- iRiver
DUUR !!
- Creative Zen NX
Wat groter dan iRiver, geen plug n play (= groot nadeel)
Extra toevoeging:
iRiver heeft ook nog Ogg support.
Xclef gaat lang met z'n batterij mee.
Zen heeft geen radio, geen afstandsbediening, geen opname mogelijkheid en is vrij dik.

Als je er het geld voor over hebt zou ik voor de iRiver gaan. In alle andere gevallen voor de Xclef hd500. Mocht je nog wat tijd over hebben dan kun je wachten op de nieuwe Xclef. Maarja, je kan wel blijven wachten :P. De Zen mist wat functies voor de prijs die je ervoor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Snelle reacties, misschien moet dat ook als voordeel bij de Xclef komen te staan _/-\o_

Maar goed, ik ben nu zowiezo af van de Zen..

Iemand al n idee wanneer de 800 uit komt ?.. (kijkt met een schuin oog naar de Rio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wvillem, enig idee wanneer die Xclef 30 Gig binnekomt?
Ik blijf idd wachten :( maar voor 10 gig aan 10 € meer vind ik dat niet zooo erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 98265 schreef op 09 december 2003 @ 20:42:
Wvillem, enig idee wanneer die Xclef 30 Gig binnekomt?
Ik blijf idd wachten :( maar voor 10 gig aan 10 € meer vind ik dat niet zooo erg :P
Halverwege december bij mmport pas weer. Bij mp3cdspelers wordt ie nu niet meer verkocht zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 01-05 21:25
MellyVille1 schreef op 08 december 2003 @ 15:59:
40 GB???? is die er ook al ineens? en ik zou maar niet alles erop backuppen, want een vastloper IS mogelijk.. dan ben je heel je backup kwijt...
Ik heb 'm al een tijdje zien staan bij MMPort.nl, dus hij is niet zo heel nieuw voor zover ik weet hoor..

Wat bedoel je precies met een vastloper? De data is dan toch nog wel van de HD af te halen, evt. hd eruit halen en met een verloopstukje van laptophd->ata aan je pc doen?

Ff wat anders: Er zitten wel schoonheidsfoutjes aan de Xclef zeg. ook een aantal dingen die ik nog niet langs heb zien komen, maar zelf me wel erg aan stoor:

1) Het grote lettertype. Soms erg duidelijk, maar met heel veel dir's met heel veel mp3's toch niet zo overzichtelijk. Terwijl ze best een veel kleiner font kunnen gebruiken qua pixels (bijv de helft van de grootte/breedte).. Dat zou het een stuk overzichtelijker maken, zie je direct meerdere folders per keer.

2) Het skippen van tracks. De Xclef buffert voor zover ik kan zien het hele nummer aan het begin. Zou het niet kunnen om m gewoon eerst de eerste 10 seconden ofzo in te laden, en daarna pas het hele nummer? Want nu gaat het skippen tussen nummers met behulp van zowel het jogdialtje als de << en >> knoppen érg langzaam (een seconde per nummer, soms meer!).. Wat het gebruiksgemak niet echt ten goede komt.

3) Dat de backlight maar 10 seconden aan blijft. Soms wil ik in het donker even de naam van het nummer lezen. Die is soms nogal lang, maar omdat ik de xclef maar op max. 10 seconden backlight kan doen (ja of altijd, maar dat is weer té) kan ik vaak maar de helft van de naam van het nummer lezen als ik in het donker zit wanneer de naam voorbij scrollt. Niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
de xclef heb ik nu iets van 3 maanden, en hij bevalt me echt super!

Maar, in die 3 maanden kwam er eerst om de 2 weken een nieuwe firmware...en afgelopen maand is er volgens mij niks nieuws verschenen....heb ik iets misgelopen? Of zijn ze nu tevreden met de firmware en laten ze het zo...
Kheb nu FW 1.077 erop.

Weet trouwens iemand hier of je WMA ook naar MP3 kan omzetten...:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Stevie_ schreef op 09 december 2003 @ 22:45:
de xclef heb ik nu iets van 3 maanden, en hij bevalt me echt super!

Maar, in die 3 maanden kwam er eerst om de 2 weken een nieuwe firmware...en afgelopen maand is er volgens mij niks nieuws verschenen....heb ik iets misgelopen? Of zijn ze nu tevreden met de firmware en laten ze het zo...
Kheb nu FW 1.077 erop.

Zoek maar eens bij download.com naar "WMA to MP3" o.i.d. of in google, zat programma's.

Verder: ILoveMyHenB je mag mn ab wel hebben, 15 euro :Y) issie voor jou...

[ Voor 4% gewijzigd door TheWarden op 10-12-2003 09:18 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
DiSiLLUSiON schreef op 09 december 2003 @ 21:23:
1) Het grote lettertype. Soms erg duidelijk, maar met heel veel dir's met heel veel mp3's toch niet zo overzichtelijk. Terwijl ze best een veel kleiner font kunnen gebruiken qua pixels (bijv de helft van de grootte/breedte).. Dat zou het een stuk overzichtelijker maken, zie je direct meerdere folders per keer.

2) Het skippen van tracks. De Xclef buffert voor zover ik kan zien het hele nummer aan het begin. Zou het niet kunnen om m gewoon eerst de eerste 10 seconden ofzo in te laden, en daarna pas het hele nummer? Want nu gaat het skippen tussen nummers met behulp van zowel het jogdialtje als de << en >> knoppen érg langzaam (een seconde per nummer, soms meer!).. Wat het gebruiksgemak niet echt ten goede komt.

3) Dat de backlight maar 10 seconden aan blijft. Soms wil ik in het donker even de naam van het nummer lezen. Die is soms nogal lang, maar omdat ik de xclef maar op max. 10 seconden backlight kan doen (ja of altijd, maar dat is weer té) kan ik vaak maar de helft van de naam van het nummer lezen als ik in het donker zit wanneer de naam voorbij scrollt. Niet echt handig.
1) Maak een boom structuur van je folders. Dus niet alle folders onder de root, maar deel ze in op alfabet bijvoorbeeld. a-e in 1 map, f-m in 1 map enz. In a-e stop je dan alle albums die beginnen met een a,b,c,d of e.

2) Play knop ingedrukt houden. Je komt in de init mode. Precies wat jij zoekt: speelt paar sec van een nummer af (instelbaar) en gaat naar de volgende.

3) Heb ik ook wel eens. Gewoon volume verhogen en weer verlagen. Blijft het blackligth nog eens 10 sec extra aan.
Stevie_ schreef op 09 december 2003 @ 22:45:
Dat wil je niet. Dit geeft kwaliteits verlies. Jammer dat je er nu pas achter komt dat wma niet zo geweldig is :D. Rip je cd's opnieuw, maar nu direct in mp3 vorm, of zie de mp3'tjes op een andere manier te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 10-12-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmmm

Bij MP3 Cdspelers is de hele sectie van "jukebox" weg... ? stoppen ze ermee met dit ofzo? Spijtig, wou deze hier bestellen.

Bij MMport is de Xclef 40 Gig (380€) al lang beschikbaar maar niet de 30 G. (= 300 €).
Halverwege december zou kewl zijn :D
Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Anoniem: 98265 schreef op 10 december 2003 @ 13:25:
hmmmm

Bij MP3 Cdspelers is de hele sectie van "jukebox" weg... ? stoppen ze ermee met dit ofzo? Spijtig, wou deze hier bestellen.

Bij MMport is de Xclef 40 Gig (380€) al lang beschikbaar maar niet de 30 G. (= 300 €).
Halverwege december zou kewl zijn :D
Thx :)
Mp3hdplayers staan samen met mp3players en mp3cdplayers bij elkaar, dus niet meer afzonderlijk (maakt het nu niet meer overzichterlijker).
De Xclef staat er zoals eerder vermeld (tijdelijk?) niet bij, wel de creative zen en iriver ihp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Toch uiteindelijk besloten om een xclef te kopen..
Het gaat mij toch het meest om em als externe HD te gebruiken en dan blijven alleen de iRiver en Xclef over..
Vooral het feit dat de HD gewoon te verwisselen is voor een groter exemplaar heeft mij de doorslag gegeven..

Klein vraagje, kan iemand nog n plaatje posten naast een cdhoesje ?? (liggend, zodat ik de dikte kan zien, en staand)

Ik ga em vandaag bestellen bij mmport denk ik.

Rinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb vandaag even een spiksplinternieuwe AB gekocht voor 7,50 euro :)

Een kennis van mij had namelijk ook zo'n AB gekocht (bij mmports) maar die werkte niet goed.. En op mijn mp3 speler deed ie het wel :) Hij nieuwe laten komen, en deed het weer niet bij hem, en wel bij mij :) Dus zodoende kwam ik aan een AB van 7,50 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
wwillem schreef op 10 december 2003 @ 12:44:Dat wil je niet. Dit geeft kwaliteits verlies. Jammer dat je er nu pas achter komt dat wma niet zo geweldig is :D. Rip je cd's opnieuw, maar nu direct in mp3 vorm, of zie de mp3'tjes op een andere manier te krijgen.
Ow, maar ik comprimeer al mijn cd''tjes ook allemaal naar mp3 met variabele kbs van 192. Is de beste kwaliteit dacht ik toch :D. Maar heb veel spul gekregen van vriend, en dat is allemaal wma...kwalitiet vind ik niet slecht ofzo, maar geen id-tag he...en dat vind ik niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe belangrijk vinden jullie die 10 gig meer op de Zen NX?
Ik ben nl. aan het twijfelen:
qua looks, design, bruikbaarheid, radio, enz vind ik de Xclef >>>> Zen NX
maar de NX heeft 10 gig meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Laatst online: 17:12
rinkel schreef op 10 december 2003 @ 14:24:
Toch uiteindelijk besloten om een xclef te kopen..
Het gaat mij toch het meest om em als externe HD te gebruiken en dan blijven alleen de iRiver en Xclef over..
Vooral het feit dat de HD gewoon te verwisselen is voor een groter exemplaar heeft mij de doorslag gegeven..

Klein vraagje, kan iemand nog n plaatje posten naast een cdhoesje ?? (liggend, zodat ik de dikte kan zien, en staand)

Ik ga em vandaag bestellen bij mmport denk ik.

Rinkel
Rinkel, je mag mijn xclef wel kopen. reden van verkoop: geld nodig en doe er te weinig mee. mail me ;). ca 250

Edit; we mailen of topic wel. en indd foute prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door schuit24 op 10-12-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Niet online
Als je hem voor 250 kan overkopen van AquaPlex kan je beter de H&B JK 20 Jukebox MP3 kopen: http://www.tweakers.net/pricewatch/73281 voor € 264
is EXACT hetzelfde als de Xclef.
Goed gevonden van mij he? heb hem zelf vandaag aan de pricewatch toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Niet online
quote ipv edit, kan iemand dit weghalen?

[ Voor 88% gewijzigd door Chickendorp op 10-12-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Post mag verwijderd

[ Voor 82% gewijzigd door rinkel op 12-12-2003 09:21 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.