Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
leokennis schreef op 08 november 2003 @ 10:01:
En verder bevestigd jouw tabel wat ik zeg: jij wilt veel functies, en dus neem je de Xclef. Ik heb geen radio, line in, mic enz. nodig, maar een kleine, snel navigeerbare speler, en de prijs vind ik niet gigantisch belangrijk, dan vallen er een aantal punten weg van je grafiek waarop de Xclef 'scoort', en kom je dus uit bij de iPod.

Maar ja, dat heb ik al 3x gezegd maar niet iedereen lijkt dit te snappen...
Kijk. Er zijn op dit moment 3 spelers op de markt die goed verkocht worden:
1) Xclef hd500
2) iRiver iHP1x0
3) Apple iPod

De mensen die research doen, zullen of kiezen voor een kleine, doch dure iHP1x0 met ogg support of de Xclef hd500 wanneer ze minder geld willen uitgeven en de speler wat groter mag zijn.

Als je alles goed uitzoekt, kies je niet Apple iPod omdat deze dan wel klein is, maar dan kies je de iRiver iHP1x0, omdat deze meer biedt voor zijn geld. De iPod was vroeger een heel grappig spelertje, maar is nu gewoon achterhaald. Waarom zou je met iets minder genoegen nemen als je iets beters kan krijgen voor hetzelfde geld?

Alle drie de spelers zijn simpel te bedienen, dus dat is geen argument. Dat de iPod kleiner en lichter is ook niet, want de iRiver is klein en licht. De iPod koop je omdat die van Apple is of niet weet wat de concurrentie biedt. Meer ga ik er niet over zeggen, het is mooi geweest zo. Als je graag de iPod wilt kopen houd ik je niet tegen, maar je bent wel gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:56

sjaakaq

It might get loud

k goed dan; de iPod is een waardeloos piece of shit dat niks waard is en pure oplichterij is; de enigemensen die hem kopen zijn naïve debielen, want het apparaat heeft absoluut geen pro's.

Jij je zin, in dit topic post ik niet meer,

salut.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]wwillem schreef op 07 november 2003 @ 20:15:
[...]

Heb je het uberhaubt al geprobeerd :? Weet je dat er een backup power-on methode in de xclef zit :? Dan weet je zeker ook al, dat de methode die daar beschreven staat, de xclef weer kan actieveren :?

Waarschijnlijk niet, anders had je niet zo gereageerd. Best jammer...

Sorry hoor maar natuurlijk heb ik het geprobeerd, denk je dat ik advies vraag en vervolgens niks ga doen met dat advies? Van de backup power-on methode heb ik nog niet gehoord, zal ik wel even naar zoeken. Maar onder Windows gaat ie het iig echt niet meer doen, krijg ook een melding : apparaat start niet dus er is wel iets fout maar ik zoek zelf wel verder. Bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 20:12:
wwillem schreef op 07 november 2003 @ 20:15:
Sorry hoor maar natuurlijk heb ik het geprobeerd, denk je dat ik advies vraag en vervolgens niks ga doen met dat advies? Van de backup power-on methode heb ik nog niet gehoord, zal ik wel even naar zoeken. Maar onder Windows gaat ie het iig echt niet meer doen, krijg ook een melding : apparaat start niet dus er is wel iets fout maar ik zoek zelf wel verder. Bedankt voor de moeite.
Kijk, als je het daadwerkelijk geprobeerd hebt kunnen we je daadwerkelijk verder helpen.

Voor zover ik mij kan herinneren ging het zo goed bij een andere user:
1-Plug de adapter in
2-Hang de xclef aan de usb kabel
3-Zet de xclef aan
4-Wacht een flink tijdje
5-De xclef wordt weer herkend
6-Formatteer de xclef harde schijf.

Nu zou ik dus graag willen weten bij welke stap het fout gaat. Gaat de xclef niet aan (komt er dus geen usb -onnected- plaatje op de xclef), of gebeurt dat wel en zegt windows daarna pas dat het apparaat niet wil starten. In het laatste geval zit er namelijk iets fout in windows en niet in de xclef.

Waar ik dan aan denk is dat je bijvoorbeeld de stekker uit de xclef hebt getrokken, zonder het apparaat uit te zetten in windows, waardoor windows soms kan denken dat het apparaat nog aan staat. Sluit je dan opnieuw je xclef aan dan krijgt windows het niet meer voor elkaar om de xclef aan te spreken via de usb poort.

-Unplug je xclef. Probeer de usb poort aan en uit te zetten (start, settings, control panel, system, hardware, device manager, usb controller (onderaan). Selecteer de controller, disable deze en enable hem weer.
-Werkt het nog niet: reinstall de chipset drivers voor je moederbord, met ingebakken usb drivers.

Ik hoop dat je hier wel wat aan hebt. Sorry als ik je beledigd hebt, maar het gebeurt zo vaak dat mensen zonder te zoeken dingen posten, dat je niet overal uitgebreid antwoord op kunt geven. Laat het maar weten of het wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 07 november 2003 @ 20:48:
[...]

Meer lijnen zijn er niet. De lijnen die je in het opstart logo tegenkomt zijn idd wat schoonheidsfoutjes. Ligt aan het gebruikte LCD scherm denk ik (welke dus temperatuurafhankelijk is).
De beloofde tabel:
[afbeelding]

Heb je nog punten die hier absoluut aan toe gevoegd moeten worden, dan post je het maar. Btw, met "loopt langzaam leeg" bedoel ik de batterij, als gevolg van de klok functie. Voor mij is het verder duidelijk wie er wint. Tel het aantal groene velden gewoon.

Ik heb de Xclef gekocht als mp3 speler, radio en als extern opslagmedium. Hij voldoet hier uitstekend aan! Mocht je toch neigen naar de apple vanwege zijn extra features (welke...ja dat weet ik ook niet), dan zou ik de iHP120GXP kopen. Maar nooit een apple, sorry. Alleen de prijs is al belachelijk :D.
heeft iemand misschien "the Ultiimate foto" kunnen maken van de exemplaren van :

1>ihp
2>ipod(2degeneratie)
3>ipod (1ste generatie)
4>xcleff
5>creative zen
6>hdd 500

en allemaal samen op 1 foto !!

van de 1+3+6 samen en 1+4+6 samen heb ik al een foto gezien
maar nu allemaal samen op de foto _/-\o_

is misschien erg moeilijk maar als het kan wil ik wel een afspraak maken met wat mede tweakers om een mooie shooting te maken alleen heb ik wat andere mp3 moddelekes nodig dan de ihp 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 20:09
Ik weet niet hoor, maar dit is toch niet echt een vergelijk topic.
Dit gaat over de voor en nadelen van de Xcelf.
Laten we nou gewoon op houden over dat hele Ipod gedoe.
Gewoon over onze eigen "lieve" :+ Xclef (natuurlijk ook H&B).

Hoe zit het btw. met onze Franse open source vrienden?
Nog wat van gehoord?
Ik heb mezelf wel lid gemaakt van hun forum, maar aangezien de topics in frans zijn is het niet heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:48

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:18:
In de nieuwe firmware is het wel behoorlijk vervelend dat ie, als je 'm met autoplay/real resume opstart, niet heeft onthouden in welke playlist je bezig was! Hij speelt vrolijk alles af!
nou dat ligt niet aan de firmware, huidige playlist heeft ie volgens mij nog nooit onthouden :P

En even tegen wat anderen: idd, luister naar Aqua hierboven: Klaar nu over de iPod :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]wwillem schreef op 08 november 2003 @ 21:29:
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 20:12:

[...]

Kijk, als je het daadwerkelijk geprobeerd hebt kunnen we je daadwerkelijk verder helpen.

Voor zover ik mij kan herinneren ging het zo goed bij een andere user:
1-Plug de adapter in
2-Hang de xclef aan de usb kabel
3-Zet de xclef aan
4-Wacht een flink tijdje
5-De xclef wordt weer herkend
6-Formatteer de xclef harde schijf.
....
ik heb het nu op verschillende computers geprobeerd, elke keer hetzelfde resultaat. Eerst enkele minuten het logoscherm(Portable External blabla) en dan vervolgens het scherm dat USB connected is. Maar hoe lang ik ook wacht er komt geen reactie onder Windows op geen enkele pc hier.
Maar ik wacht de reactie van mp3cdspeler.nl wel af, dit is ten slotte een review topic.

Nu weten mensen iig dat het niet altijd goed gaat :P
ik was trouwens uitermate tevreden met de mp3speler, ik raad hem nog steeds aan om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aquaplex schreef op 09 november 2003 @ 00:48:
Ik weet niet hoor, maar dit is toch niet echt een vergelijk topic.
Dit gaat over de voor en nadelen van de Xcelf.
Laten we nou gewoon op houden over dat hele Ipod gedoe.
Gewoon over onze eigen "lieve" :+ Xclef (natuurlijk ook H&B).

Hoe zit het btw. met onze Franse open source vrienden?
Nog wat van gehoord?
Ik heb mezelf wel lid gemaakt van hun forum, maar aangezien de topics in frans zijn is het niet heel makkelijk.
ja klopt ik werdt een beetje enthousiast, ik vraag het wel in het algemene topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 12:09:
wwillem schreef op 08 november 2003 @ 21:29:
ik heb het nu op verschillende computers geprobeerd, elke keer hetzelfde resultaat. Eerst enkele minuten het logoscherm(Portable External blabla) en dan vervolgens het scherm dat USB connected is. Maar hoe lang ik ook wacht er komt geen reactie onder Windows op geen enkele pc hier.
.
Normaal is het dus:
-Klik kabel erin
-Windows herkent binnen een seconde het nieuwe apparaat
-Er wordt een extra drive letter aangemaakt (stel, je cdrom speler is d:, dan wordt je xclef e:

Dus kan je niet gewoon naar die extra drive gaan in windows :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb dat probleem ook gehad, en toen herkende windows de speler wel nadat ik hem bijna een uur aan mijn usb poort had gehangen.
Dit uiteraard met de lader eraan en een flinke tijd (minuutje ofzo) de play-knop inhouden (totdat de speler iets van beeld geeft).
Die flinke tijd die wwillem zegt is dus meer in de orde van enkele kwartieren dan minuten. :Z ;(
Als hij eenmaal herkend is in windows kan je de schijf formatteren en er nieuwe firmware op zetten (zoals wwillem al zei)

[ Voor 43% gewijzigd door gwystyl op 09-11-2003 13:14 . Reden: Beetje onlogische tijdvolgorde in stappenplan :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je door de bomen het bos niet meer ziet in dit topic,zal ik vast een vraag posten die al is gesteld, maargoed...

Ik zit nu achter een win98 PC en die ondersteund mijn Xclef niet, heeft iemand een idee waar ik die drivers kan halen (zoeken op tweakers gaat al niet vanwege deze enorme topicss en op google krijg je alleen maar aanbiedingen en winkels :S) De cd met de drivers liggen thuis en daar ben ik nu niet... mocht iemand even wat webspace hebben, graag... mailen mag ook : koendebruyn@planet.nl

EDIT: IK HEB HEM AL: VOOR DE MENSEN DIE IN DE TOEKOMST NOG ZOEKEN
Xclef, Drivers, Win 98, HD-500, http://www.emmeau.com/xclef/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hij gaat het nu dus weer doen.
Wat heb ik gedaan:
ik heb de speler een hele tijd aan laten staan toen die geconnected was aan mijn pc. (bijna 2 uur, ff voetbalwedstrijd gekeken)
Er was nog steeds geen reactie, dus toen heb ik eigenlijk uit verveling op mijn pc usb device een paar keer uitgeschakeld en ingeschakeld.

Nu werkt de speler al meer dan een uur, dus lag het waarschijnlijk toch aan USB op mijn pc, alhoewel ik het vreemd blijf vinden dat ie het op meerdere pc's niet deed en er mee stopte toen ik in de bus naar huis zat.

Maar de oplossing was dus USB op mijn pc uit - en inschakelen, zoals wwilem _/-\o_ ook had gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje: Ik heb mn Xlcef nu een dag of 4/5 maar hij is al twee keer gewoon spontaan uitgevallen. Nix geks mee gedaan, hij lag de tweede keer zelfs gewoon stil op een tafel te spelen, maar hij gaat gewoon in 1 x uit. Tis iig niet de batterij, want die was beide keren nog (bijna) helemaal opgeladen. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen of weet iemand wat ik ertegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 20:54:
Ff een vraagje: Ik heb mn Xlcef nu een dag of 4/5 maar hij is al twee keer gewoon spontaan uitgevallen. Nix geks mee gedaan, hij lag de tweede keer zelfs gewoon stil op een tafel te spelen, maar hij gaat gewoon in 1 x uit. Tis iig niet de batterij, want die was beide keren nog (bijna) helemaal opgeladen. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen of weet iemand wat ik ertegen kan doen?
Auto shutdown aanstaan?
Of sleepmode?

Kijk even in het instel menu en neem alle opties goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die drivers is inderdaad ook wel handig om die op een standaard plek te hebben waar je ze zo kan downloaden. denk dat ik die dus ook maar ff bij mijn homepage ruimte er bij zet zodat ik ze daar altijd en overal vandaan kan halen :D brengt me toch weer op ideeen dit forum. verderz nog steeds meer dan tevreden met mn H&B JK20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft al iemand de nieuwe AB besteld waarvan je een mailtje hebt gekregen van mp3cdspeler?? Ik wil hem wel bestellen maar ik hoorde dat hij het niet deed op elke Xclef weet iemand hier meer van??

ltr Edsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 09 november 2003 @ 22:26:
[...]

Auto shutdown aanstaan?
Of sleepmode?

Kijk even in het instel menu en neem alle opties goed door.
Nee alle opties staan goed, geen auto shutdown of sleeptimer aan. Hij dee 't vandaag trouwens prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 15:17:
Heeft al iemand de nieuwe AB besteld waarvan je een mailtje hebt gekregen van mp3cdspeler?? Ik wil hem wel bestellen maar ik hoorde dat hij het niet deed op elke Xclef weet iemand hier meer van??

ltr Edsel
Kheb em vandaag binnengekregen! Doet et bij mij allemaal prima, maar weet verder niet hoe het zit met andere Xclefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

Ben hm ook van plan om te kopen, alleen de FM tuner is die nou goed bij een goede koptelefoon?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiano007 schreef op 10 november 2003 @ 19:07:
Ben hm ook van plan om te kopen, alleen de FM tuner is die nou goed bij een goede koptelefoon?
Tis een prima radio zolang het snoer van je koptelefoon lekker lang is. De bijgeleverde koptelefoon bijvoorbeeld zorgt helemaal uitgerold voor een prima ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 19:42:
Tis een prima radio zolang het snoer van je koptelefoon lekker lang is. De bijgeleverde koptelefoon bijvoorbeeld zorgt helemaal uitgerold voor een prima ontvangst.
Even een kleine disclaimer: Dit hangt echt af van de plek waar je woont. Het kan zijn dat je geluk hebt en dicht bij een zendmast woont, dan heb je ontvangst zoals DJMisha beschrijft.

Het kan echter ook zijn dat je minder geluk hebt, zoals sommige mensen op het engels talige forum en een bagger ontvangst hebt. Dan zul je een flink lange antenne moeten gebruiken voor goed ontvangst en dus idd een lange draad bij de koptelefoon zoals DJMisha beschrijft.

Deze disclaimer is er om te zorgen dat je niet gaat zeggen dat we je niet gewaarschuwd hadden :). De iRiver ihp100 vertoont overigens dezelfde kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt die radio echt niet super. Radio 3 FM is de enige zender die kwalitatief nog ergens op lijkt, maar helemaal storingsvrij komt die niet eens door. Het argument van de antenne en de plek waar je woont gaat niet helemaal op naar mijn idee: Alle andere radio's die ik hier heb (of heb gehad) ontvangen met een zeer korte antenne bijna 10x zoveel zenders.

Gelukkig heb ik em niet gekocht voor de radio, maar het blijft jammer dat ie zo slecht werkt en dat bij het opnemen ervan er gigantische storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Mm, ik heb hem ook absoluut niet gekocht voor de radio (Hey kijk cool: mijn AM radio kan ook mp3's afspelen :+) maar ik heb hier toch redelijk goede ontvangst van 3fm, yorin, een paar hele sterke belgische zenders (woon in middelburg) ennog een paar. Mijn koptelefoon is niet echt lang, maar het is er 1 met een stevige neckband, misschien werkt dat beter ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash42
  • Laatst online: 25-08 14:10
Misschien wat off-topic, maar toch...

In eerdere posts lees ik negatieve uitlatingen over MusicMatch. Ik ben er, tot nog toe, best tevreden mee. Razendsnelle encoder. CDDB ondersteuning.

Ik lees weer positieve uitlatingen over EAC.

Wat is het voordeel van EAc tov MM ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:57
EAC ript veel nauwkeuriger en maakt gebruikt van opties die bij MM niet eens gebruikt kunnen worden, als je echt proffesioneel bezig wilt zijn (of gewoon wat albums in mp3 om wil zetten) zou ik je maar 1 tip willen geven: gebruik EAC in combinatie met LAME encoder

greetz

japie101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
goedemiddag,
eindelijk toch maar geregistreerd als gebruiker, na deel 1 en deel 2 op de voet gevolgd te hebben... B)

door jullie enthousiaste posts ben ik geïntereseerd geraakt in de HD-500. woont er toevallig iemand in de buurt van groningen (stad!), zodat ik hem eens een keer in het echt kan zien en beluisteren, etc.? :9~
alvast bedankt! ;)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Vooral de LAME encoder kan ik erg waarderen. De kwaliteit daarvan is gewoon beter dan musicmatch. Pak eens een goede koptelefoon en ga eens wat testen. 128 kbps via musicmatch en 128kbps via LAME.

Bovendien vind ik EAC veel lekkerder werken dan Musicmatch. Net als dat Winamp veel lekkerder werkt dan het logge windows media player. Ik probeer altijd een paar alternatieven en kies degene die het beste werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
btw, CdEX al eens uitgeprobeerd? goede cddb-ondersteuning, lame encoder, en veel meer! give it a try, zou ik zeggen...

http://www.cdex.n3.net

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik mail gisterenavond mmport.nl of ze de HD500 nog in voorraad hadden.
Ja een beperkte was het antwoord een uur later.

Ik bel net op om nog een keer te vragen of ze hm nog hadden
''nee gisteren zijn de laatsten verkocht''

boeehoeeee :( :)
Vrijdag ofzo komt pas weer nieuwe lading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 18-09 18:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

Je zou onderhand denken dat de helft van Nederland met de Xclef rondloopt.Maar ik ben ieg nog nooit iemand ermee tegengekomen.

btw hoe gaat het met de microfoon vanTecra? Die zou onderhand wel binnen mogen zijn.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ja tverbaast me ook dat ik nog niemand gezien heb die een mooie Xcleff of H&B heeft.
De mensen die ik ken met een hdd player hebben allemaal een creative maar dan zon ouwe geen zen. (prutsers ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik ben op de TUDelft al een gast tegengekomen met een H&B / Xclef. Lache hoor, als je je bedenkt dat de kans vrij groot is dat hij dus ook in dit topic post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ken maar 3 mensen met een MP3-player, en allemaal zo'n flash-toestelletje. Misschien had ik toch een XClef gekocht als ik hem eens kon horen spelen.

Ook de verkrijgbaarheid vind ik niet helemaal in orde (bij de Belgen althans...).

Nog geen enkele Belgische winkel tegengekomen die ook XClef's dealt...

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
he, is er echt niemand uit de omgeving van Groningen? :o

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Elefante schreef op 11 november 2003 @ 21:29:
he, is er echt niemand uit de omgeving van Groningen? :o
Ga volgend weekend naar Groningen, zal mijn Xclef wel meenemen, en denk dat ik zaterdag middag dan wel even de stad in ga.

mail me even op nospam34+<nick>.com (email adres goed voor 1 week heh)

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

wwillem schreef op 11 november 2003 @ 19:19:
Ik ben op de TUDelft al een gast tegengekomen met een H&B / Xclef. Lache hoor, als je je bedenkt dat de kans vrij groot is dat hij dus ook in dit topic post.
Ik kwam dr pas achter dat een vriend van het broertje van een vriend van mij ook de Xclef heeft (naja.. ook.. ik heb de H&B :p ).. Ik nog vragen hoe ie aan de link kwam van mmports (Daar had ie hem gekocht) maar dat wist ie niet, zn vader had hem besteld voor hem.. Dus als je dit leest en je hebt een kind die in de 4e zit op de Oude Hoven die de Xclef heeft.. tell me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
wdekreij schreef op 11 november 2003 @ 21:42:
[...]

Ik kwam dr pas achter dat een vriend van het broertje van een vriend van mij ook de Xclef heeft (naja.. ook.. ik heb de H&B :p ).. Ik nog vragen hoe ie aan de link kwam van mmports (Daar had ie hem gekocht) maar dat wist ie niet, zn vader had hem besteld voor hem.. Dus als je dit leest en je hebt een kind die in de 4e zit op de Oude Hoven die de Xclef heeft.. tell me :p
Maar dat's toch niet zo moelijk. Gewoon onder google "Xlef HD 500" intypen en op de 2e pagina staat dan een link van MMport. http://www.mmport.nl/ ik weet niet of je dit bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja die mikrofoon van Tecra .... die gaat vrijdag dus mooi retour naar Conrad. Mogelijkerwijs een exemplarische fout, maar het dingetje doet nauwelijks iets.
Wel lekker klein, maar ja, dan moet-ie wel geluid produceren.

Getest op XClef en andere opname-apparaten en batterijen vernieuwd.
Helaas dus ... geen goeie aankoop, blij dat-ie terugmag en het geld terugkomt.

Ook ontvangen:
info over een andere mikrofoon, maar dan van Aiwa:

De specificatie's van de CM-TS56.
De prijs van deze microfoon bedraagt 40,-- EURO.

TYPE STEREO CONDENSER
DIRECTIVITY UNI
FREQUENCY RESPONSE 100 - 15000 HZ
SENSITIVITY (AT 1 KHZ) - 55
IMPEDANCE (AT 1 KHZ) 2200
DIMENTIONS 43 X 15 19,5 MM
CORD LENGTH 1,5 M
WEIGHT 5

Dus, misschien daar maar eens mee testen?! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik had in het microfoontopic precies dezelfde informatie al gepost, ik had de specificaties (ook?) van Aiwa ontvangen. Ik vroeg mij af of het misschien aan de impedantie van de microfoon kon liggen, vivanco heeft de em216 en daarvan is de impedantie geloof ik iets van 600 ohm, vergelijkbaar met de 69 pond microfoon van AMP

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de service van dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
Is dit een goeie wireless fm transmitter?:
http://www.expansys.nl/product.asp?code=ARKCMSF121

Hij is iig niet zo duur, 29.95 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vandaag heb ik de afstandbediening gekregen _/-\o_
Ik kan hem alleen nog niet testen, omdat de speler zelf er weer mee op is gehouden :'(
Als ik op play druk blijft de voortgangsindicator op ong 25% hangen, ook aan de lader hangen helpt niet. Ik ga hem morgen maar weer eens een tijdje aan de computer hangen en anders mp3cdspeler weer lastigvallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Ik heb vandaag ook de remote gekregen (in een bubbelenvelop dus door de brievenbus _o_) maar ik schijn een eerste model xclef te hebben want mn play knop doet het niet ;(

zijn daar geen fixes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
BaRF schreef op 12 november 2003 @ 19:33:
Ik heb vandaag ook de remote gekregen (in een bubbelenvelop dus door de brievenbus _o_) maar ik schijn een eerste model xclef te hebben want mn play knop doet het niet ;(

zijn daar geen fixes voor?
Voor zover ik weet zijn er geen fixes voor. Maar een vraagje: Heb je nu nog voor de afstandsbediening moeten betalen?
gwystyl schreef op 12 november 2003 @ 18:21:
Vandaag heb ik de afstandbediening gekregen _/-\o_
Ik kan hem alleen nog niet testen, omdat de speler zelf er weer mee op is gehouden :'(
Als ik op play druk blijft de voortgangsindicator op ong 25% hangen, ook aan de lader hangen helpt niet. Ik ga hem morgen maar weer eens een tijdje aan de computer hangen en anders mp3cdspeler weer lastigvallen :X
Als je de xclef gewoon kan zien als externe harde schijf, raad ik je aan de xclef te formatteren en dan nog eens testen oftie laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

wwillem schreef op 12 november 2003 @ 19:45:
[...]

Voor zover ik weet zijn er geen fixes voor. Maar een vraagje: Heb je nu nog voor de afstandsbediening moeten betalen?
bleh... ja 15 euro, maar ze weten nog niet dat de play knop niet werkt. Op zich niet zon prbleem, het enige waar ik hem voor gebruik zal toch next / previous en volume zijn. stoppen en starten is alleen aan respectievelijk het einde en begin van de rit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Waar heb je de ab gehaald? Ik zie bij mp3cdspeler.nl nog niets op hun site, tenzij je er een xclef koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Emmeau schreef op 12 november 2003 @ 20:01:
Waar heb je de ab gehaald? Ik zie bij mp3cdspeler.nl nog niets op hun site, tenzij je er een xclef koopt.
kep de xclef daar gekocht, dus kreeg een mail dat de remotes ook leverbaar waren :) stukje service

• Rudedadude

Rudedadude

Op de AMP site staat dat wanneer de playknop het niet doet, ze je Xclef op kunnen sturen naar Korea, alwaar dat probleem verholpen wordt. Oftewel, het is niet zo makkelijk te verhelpen

• dr snuggles
  • Niet online
BaRF schreef op 12 november 2003 @ 19:55:
bleh... ja 15 euro, maar ze weten nog niet dat de play knop niet werkt. Op zich niet zon prbleem, het enige waar ik hem voor gebruik zal toch next / previous en volume zijn. stoppen en starten is alleen aan respectievelijk het einde en begin van de rit ;)
Ik dacht dat mp3cdspelers remotes gratis zouden versturen naar mensen die de speler al in hun bezit hadden. Hmmz...

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

mega hmmmzzz...

Mischien tijd voor een emailtje naar mp3cdspeler.nl? Ik kan me voorstellen dat ze de afstandbediening niet los gaan verkopen op het moment dat ze weten dat er kloterij mee kan komen.
Ik wil toch een werkende ab voor mijn mp3 speler, en als blijkt dat het niet werkt met mijn H&B is dat dus duidelijk een productiefout, en gaan garantiebepalingen in.

Heeft er al iemand mp3cdspeler gemailed? Anders stuur ik morgen een mailtje die kant op.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

wwillem schreef op 13 november 2003 @ 18:16:
[...]

Ik dacht dat mp3cdspelers remotes gratis zouden versturen naar mensen die de speler al in hun bezit hadden. Hmmz...
Het zit iets anders: in eerste instantie moet je de ab gewoon betalen (€15). Ze rekenen geen verzendkosten. Mocht nou bij testen blijken dat hij het niet doet dan kan je je geld terug krijgen, volgens mij zonder de ab terug te sturen.
De mijne doet het trouwens wel :*) Mijn speler is van eind juli, dus ik had er een hard hoofd in. Vooral toen de speler zelf er gister me ophield. Een beetje met windows connecten, formatteren en firmware er opnieuw opzetten (en daarna al mijn mp3-tjes weer :r :r ) zorgden er echter voor dat het geheel weer werkt.
Het geluid klinkt wel iets anders nu (heb de sennheiser MX400 rc icm de remote, gebruikte sony oordopjes)

• DeNB3rt
  • Laatst online: 28-04 20:05
Xlef hd owners of mensen die mij kunnen helpen met een bizar probleem...
Check this out! Ik raak er niet wijs uit
Dank
[rml][ MP3-Player] Xclef HD 500 Dood?[/rml]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

gwystyl schreef op 13 november 2003 @ 20:18:
[...]

Het zit iets anders: in eerste instantie moet je de ab gewoon betalen (€15). Ze rekenen geen verzendkosten. Mocht nou bij testen blijken dat hij het niet doet dan kan je je geld terug krijgen, volgens mij zonder de ab terug te sturen.
De mijne doet het trouwens wel :*) Mijn speler is van eind juli, dus ik had er een hard hoofd in. Vooral toen de speler zelf er gister me ophield. Een beetje met windows connecten, formatteren en firmware er opnieuw opzetten (en daarna al mijn mp3-tjes weer :r :r ) zorgden er echter voor dat het geheel weer werkt.
Het geluid klinkt wel iets anders nu (heb de sennheiser MX400 rc icm de remote, gebruikte sony oordopjes)
mmm, dan krijg ik dus mn geld terug :P zou liever hebben dat het werkte moet ik zeggen :)

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Welke firmware is trouwens de beste?

• dr snuggles
  • Niet online
Christiano007 schreef op 13 november 2003 @ 20:48:
Welke firmware is trouwens de beste?
De nieuwste, 1077 als ik mij niet vergis.
Edit: Argumenten vergeten:
-Minste bugs
-Meeste features
-Rock stable, net als de voorgaande firmwares.

[ Voor 23% gewijzigd door dr snuggles op 13-11-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu al een paar dagen firmware 1077 erop staan.
:) de real-resume werkt weer! driewerf hoera! _/-\o_
:( de tijd tussen twee tracks is precies terug langer geworden (toch wa storend bij live of mix cds) en naar mijn menig zijn er meer kleine "klikjes" tussen twee tracks door.

iemand dezelfde ervaring?

p.s. mijn vorige firmware was 1068 (heb dus de 1072 overgeslagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

aryan schreef op 12 november 2003 @ 17:46:
Is dit een goeie wireless fm transmitter?:
http://www.expansys.nl/product.asp?code=ARKCMSF121

Hij is iig niet zo duur, 29.95 euro
Ik heb ook naar die gekeken. Ik weet even niet of dat de digitale of de 'draaiknop' transmitter is. Misschien staan er op amazon wel recensies over deze transmitter. Over het algemeen zijn de ervaringen met alle fm-transmitters wisselend. Het belangrijkste lijkt mij dat je er een koopt waarbij je zelf de mogleijkheid de zendfrequentie uit te kiezen en niet afhankelijk te zijn van een beperkte range (met bijvoorbeeld 8 presets)
Andere opties zijn de Linex (redelijk krachtig schijnt) de Audiax (alle mogelijke frequenties) en misschien moet ik eens een mailtje naar mmport sturen over de GoDot transmitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Van het engelse forum:

Iemand vindt de Xclef in hoesje er wel sadomassochistisch uitzien :D

Afbeeldingslocatie: http://www.dawgspaw.nildram.co.uk/pics/gimpmp3.gif

Op die manier kan ik me nog iets bij voorstellen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLMAO :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

sorry deze afkorting ontgaat me ff |:( 8)7

[edit] gevonden :p [google=ROFLMAO] geeft "Rolling On the Floor Laughing My Ass Off"

[ Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 14-11-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb de speler nu ook en het is echt wel een :9~ dingetje.

Geluid is top
Eerste valpartij heeft hij overleefd :D

De afstandsbediening werkt ook perfect.

Top dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een AB maar bij mij doet de play/pauze knop het ook niet. Ik heb een mailtje naar mp3cdspeler gestuurd en dit was hun antwoord:

Bij de eerste versies van de H&B JK20 en Xclef HD500 werkt de remote niet (o.a Play / Pause button). We kunnen niet precies welk type dit is en we kunnen dit ook niet verhelpen en het zijn er maar een paar.

Het kan ook dat de remote defect is , als je deze terug zend kunnen we kijken of de remote defect is en deze vervangen.Is deze niet defect dan krijg je het geld van de remote terug.

Er komt nog een remote voor de eerste versies beschikbaar eind december._/-\o_

Je kunt de remote gewoon verzenden in de bubbeltjes envelop de verzendkosten zijn dan 0.39,- euro cent daar is nog wel over heen te komen.

Het geld wordt terug overgemaakt op je bank of giro nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 10:43:

Je kunt de remote gewoon verzenden in de bubbeltjes envelop de verzendkosten zijn dan 0.39,- euro cent daar is nog wel over heen te komen.

Dat is dan wel netjes van mp3cdspeler. Mooi dat we weten dat er eind december een remote beschikbaar is voor de eerste versie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Waar ''klikken'' jullie trouwens de AB, aan je jas ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Aan de bovenkant van die flap achter de rits van m'n jas inderdaad... Ik heb overigens ook een touwtje om m'n koptelefoonsnoer gedaan, nu struikel ik er tenminste niet zo vaak meer over :)

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 10:43:
Ik heb ook een AB maar bij mij doet de play/pauze knop het ook niet. Ik heb een mailtje naar mp3cdspeler gestuurd en dit was hun antwoord:

Bij de eerste versies van de H&B JK20 en Xclef HD500 werkt de remote niet (o.a Play / Pause button). We kunnen niet precies welk type dit is en we kunnen dit ook niet verhelpen en het zijn er maar een paar.

Het kan ook dat de remote defect is , als je deze terug zend kunnen we kijken of de remote defect is en deze vervangen.Is deze niet defect dan krijg je het geld van de remote terug.

_o_ woei! Mp3speler weer he :) Ik heb trouwens géén mailtje terug gehad, maar kan goed zijn dat mn spam filter hem gekilled heeft ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: op de site van de xclef staat dat er spdif input is??? Ik hoor jullie daar niet over, voor mij zou het een cruciaal punt zijn om het wel of niet te gaan kopen.... wie weet hier meer over? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17

Jentae

Houdt van aglets.

Ik probeer zo zuinig mogelijk te zijn met mn XCleffie maareuh...

heb m al stuk of 10 keer laten vallen (OOPS!)

en... HIJ DOET T NOG! Dat ding is echt niet kapot te krijgen... ik heb vaker dingen gesloopt (niet expres natuurlijk), zoals mn MD, mn Soul MP3CDSpeler, mn Nex IA MP3Flashplayer enzo... maar de XClef is het meest robuuste hebbedingetje tot nu toe! Lang leve MCL!! _/-\o_

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Jentae schreef op 17 november 2003 @ 04:37:
Ik probeer zo zuinig mogelijk te zijn met mn XCleffie maareuh...

heb m al stuk of 10 keer laten vallen (OOPS!)

en... HIJ DOET T NOG! Dat ding is echt niet kapot te krijgen... ik heb vaker dingen gesloopt (niet expres natuurlijk), zoals mn MD, mn Soul MP3CDSpeler, mn Nex IA MP3Flashplayer enzo... maar de XClef is het meest robuuste hebbedingetje tot nu toe! Lang leve MCL!! _/-\o_
Ik had een x (wanneer niet) haast om naar school te komen, was beetje errug laat.. Ik fietste dus stevig door, en opeens trok iemand mn oordopjes uit mn hoofd.. dacht ik.. Keek ik achterom, zag ik mijn mp3 speler vanaf de rechterkant van de weg zo super vaak stuiteren richting de rechterkant van de weg.. richting de sloot.. Hij blijf in de berm liggen gelukkig, en de auto's hadden hem gemist.
Toen ik hem oppakte speelde ie nog vrolijk! KlASSE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 22:48:
vraagje: op de site van de xclef staat dat er spdif input is??? Ik hoor jullie daar niet over, voor mij zou het een cruciaal punt zijn om het wel of niet te gaan kopen.... wie weet hier meer over? :? :?
Er zit idd een digitale line in op. Niemand heeft dat op dit moment nog kunnen testen omdat we de bekabeling en apparatuur niet voor hebben. Stuur anders een mailtje naar de zaak waar je de speler wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de X-clef vastloopt (mocht dat een keer gebeuren), ik neem aan dat dan niet al je mp3's weg zijn?
Mijn hd-ruimte is namelijk niet genoeg om alle mp3's op te back-uppen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 19:08:
als de X-clef vastloopt (mocht dat een keer gebeuren), ik neem aan dat dan niet al je mp3's weg zijn?
Mijn hd-ruimte is namelijk niet genoeg om alle mp3's op te back-uppen.. :/
één woord: brandzeopcd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe ik ze dan wel kon backuppen dat weet ik, maar ik wou weten als ie crasht zijn dan al je mp3's weg?

en trouwens, 20000/700= nog steeds 28 cdtjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:13:
hoe ik ze dan wel kon backuppen dat weet ik, maar ik wou weten als ie crasht zijn dan al je mp3's weg?

en trouwens, 20000/700= nog steeds 28 cdtjes :X
20GB aan harde schijfruimte kost tegenwoordig niet zo veel meer hoor. 1 euro / GB ongeveer. Branden is ouderwets ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan mag jij me vertellen waar ik voor 20 euro een HD vandaan haal :?

Heeft niemand een antwoord op mijn vraag, zijn je mp3's weg als hij crasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:21:
dan mag jij me vertellen waar ik voor 20 euro een HD vandaan haal :?

Heeft niemand een antwoord op mijn vraag, zijn je mp3's weg als hij crasht?
Wat dacht je van: www.marktplaats.nl :9 (zoietzo een goedkope oplossing)

offtopic: toen ik in mij jeugdige jaren 286's uit elkaar haalde zat er iets van 1MB in ipv 1KB intern?! 30pins...de goede oude tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ok, lekker offtopic :9

ik heb nog geen antwoord op mijn vraag, of crasht de X-clef nooit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:57:
ok, ok, lekker offtopic :9

ik heb nog geen antwoord op mijn vraag, of crasht de X-clef nooit 8)
mijn H&B (= x-clef), is wel eens gecrasht, maar gelukkig had ik al mijn mp3's wel op mijn harde schijf staan en via usb 2 is het dan zo weer geformatteerd en weer erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik ben iets nieuws tegengekomen:

Wanneer ik een aantal mpg2 64 kb mp3's afspeel met de equaliser op mijn eigen instellingen en ik heb mijn eigen equaliser instellingen aanstaan hoor ik om de zoveel tijd een plop of klik door het geluid heen. Wanneer ik de normal preset aan heb staan gebeurt dat niet (heb de andere 4 nog niet uitgeprobeerd). Ik heb het met gewone mp3's nog neit gemerkt, terwijl ik daarbij wel altijd mijn eigen equaliser aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een HD 500 besteld, en ik wil graag weten of ik een microfoon er bij moet kopen om lezingen op te nemen, of is de microfoon van het Hd 500 zelf goed genoeg??

De afstand is niet meer dan 5 meter of zo. In dit topic heb ik er wel wat over gelezen, maar ik heb er niet echt een duidelijke conclusie uit kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops, niet op letten aub 8)7 8)7 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 10:40:
Ik heb gisteren een HD 500 besteld, en ik wil graag weten of ik een microfoon er bij moet kopen om lezingen op te nemen, of is de microfoon van het Hd 500 zelf goed genoeg??

De afstand is niet meer dan 5 meter of zo. In dit topic heb ik er wel wat over gelezen, maar ik heb er niet echt een duidelijke conclusie uit kunnen halen
De geluidskwaliteit van de microfoon is best goed, dus dat moet wel lukken denk ik. Ik zou hem wel even uit het leren hoesje halen en hem gewoon ergens neerleggen en daarna niet mee aankomen. Je hoort namelijk ieder dingetje dat je ermee doet.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!

Ik kom echt de meest bizarre errors tegen vandaag met dat ding. Toen ik er vanmorgen nog gewoon muziek mee aan het afspelen was begin ineens het gedonder. De speler gooide het volume omhoog naar het maximum en op de een of andere manier waren de knoppen ineens uitgeschakeld. Alleen het keylock logootje kon nog aan en uit :?

Nu heb ik hem gereset (10 sec stopknop) maar wat ik ook probeer, aan de USB kabel hangen of gewoon opstarten. Hij loopt vast tijdens het laden. Op ongeveer 75% van het laadbalkje houdt hij ineens op en vanaf daar is het weer kommer en kwel. Hij houdt gewoon op. En op USB aansluiten lukt ook niet echt aangezien Windows XP hem gewoon niet vindt :?

Iemand een idee?

Joepie! Uiteindelijk is het me gelukt om de speler met USB aan de praat te krijgen (rechstreeks op mobo ipv extra poorten) en heb een firmware upgrade uitgevoerd. (1.77) Hij speelt weer als vanouds.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 17:38 . Reden: problem fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Als je je dooie Xclef onder Windows niet aan de praat kunt krijgen, kun je het altijd nog onder Linux proberen. Bijvoorbeeld de Knoppix-distributie: http://www.knoppix.net.

Gewoon de iso branden en dan booten maar! :*)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 16:54

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Elefante schreef op 18 november 2003 @ 22:25:
Als je je dooie Xclef onder Windows niet aan de praat kunt krijgen, kun je het altijd nog onder Linux proberen. Bijvoorbeeld de Knoppix-distributie: http://www.knoppix.net.

Gewoon de iso branden en dan booten maar! :*)
De speler werkt perfect onder linux (mandrake 9.1). :) Hij word net als in windows herkent als een externe HD.
Dus zeker geen problemen onder Windows. :9

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Als iemand hm nog moet hebben, hij is weer voorradig bij mmport.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippie, ik heb hem :) :)

Ik heb nog wel een vraagje, Er is een optie genaamd intro position, en die kan je dan instellen op een aantal seconde. De instellingen snap ik wel :+ :+
Maar wat doet de functie precies, en nog belangrijker hoe zet ik die aan??

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 21:36:
Jippie, ik heb hem :) :)

Ik heb nog wel een vraagje, Er is een optie genaamd intro position, en die kan je dan instellen op een aantal seconde. De instellingen snap ik wel :+ :+
Maar wat doet de functie precies, en nog belangrijker hoe zet ik die aan??
das toch gewoon dat als je die insteld op bv 10 seconden, en je zet de intro functie aan (kan trouwens door tijdens het spelen 'play' ingedrukt te houden) dan speelt ie toch alleen die eerste 10 seconden, en dan hop volgende nummer?

Verwijderd

HELP HELP HELP

Ik heb zojuist de firmware 1.077 in de firmware folder gedropt en nu start hij niet meer door. In eerste instantie zag ik een "happy" x-clef met daarbij de text firmware upgrade. Tijdens het lopende balkje sloeg hij dood voordat het balkje vol was. Daarna start ik hem weer op en doet hij exact hetzelfde. Na de 3de keer opstarten blijft alleen het startscherm staan. Harde reset (15sec stopknop) levert niets op. USB aansluiten levert een error op in opstarten portable storage device. En nu..................??
Kent iemand dit.

Ik ga volgende week op vakantie en had hem juist daarvoor aangeschaft

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

lang aan laten staan lijkt me.. kijken of ie na 25 minuten weer reageert! hielp bij mij na ongelukkige fw upgrade

Verwijderd

Bedankt, maar dat blijkt ook niet te werken. Ik heb mijn pc opnieuw opgestart met de xclef aan en USB aangesloten. Tijdens het opstarten melden de pc al een probleem met deze harddrive. Na het opstarten kon ik de xclef in verkenner wel weer zien. De firmware stond nog steeds in de FIRMWARE directory. Deze heb ik verwijderd en het geheel nogmaals geprobeerd, weer met 1.077. Weer hetzelfde probleem. Uiteindelijk het hele ritueel weer herhaald maar nu met 1.072. Deze werkt nu weer wel............. zucht..... ik laat het maar even zo, voordat ik zometeen op vakantie geen muziek heb. Niemand anders problemen met de 1.077 gehad??? Van origine stond er 1.072 op de mijne.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 11:13:
Bedankt, maar dat blijkt ook niet te werken. Ik heb mijn pc opnieuw opgestart met de xclef aan en USB aangesloten. Tijdens het opstarten melden de pc al een probleem met deze harddrive. Na het opstarten kon ik de xclef in verkenner wel weer zien. De firmware stond nog steeds in de FIRMWARE directory. Deze heb ik verwijderd en het geheel nogmaals geprobeerd, weer met 1.077. Weer hetzelfde probleem. Uiteindelijk het hele ritueel weer herhaald maar nu met 1.072. Deze werkt nu weer wel............. zucht..... ik laat het maar even zo, voordat ik zometeen op vakantie geen muziek heb. Niemand anders problemen met de 1.077 gehad??? Van origine stond er 1.072 op de mijne.
Ja ik had vorige week ook een enorme vastloper met 1.077. Bij het opstarten bleef het voortgangsbalkje hangen op ong 25%. Na de speler heel lang aan de comp gehangen te hebben herkende windows hem weer, heb ik de hdd geformatteerd, 1.072 erop gezet en daarna weer 1.077. Toen weer alle data terugzetten en ik was weer up and running :).
Wel een beetje omslachtig though :+

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17

Jentae

Houdt van aglets.

Heb fw 1.077 en Real resume werkt nog niet hoor... snap er geen arse van. :S

Eer aan je korf (haha)

Verwijderd

gwystyl schreef op 20 november 2003 @ 13:21:
[...]

Ja ik had vorige week ook een enorme vastloper met 1.077. Bij het opstarten bleef het voortgangsbalkje hangen op ong 25%. Na de speler heel lang aan de comp gehangen te hebben herkende windows hem weer, heb ik de hdd geformatteerd, 1.072 erop gezet en daarna weer 1.077. Toen weer alle data terugzetten en ik was weer up and running :).
Wel een beetje omslachtig though :+
Waren je mp3's toen weg?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 16:21:
[...]

Waren je mp3's toen weg?
nee, maar ik heb voor de zekerheid de harde schijf geformatteerd, en toen was alles wel weg :).... moest ze dus ff weer overpompen vanaf mijn computer..

• schuit24
Jentae schreef op 20 november 2003 @ 14:19:
Heb fw 1.077 en Real resume werkt nog niet hoor... snap er geen arse van. :S
Heb je de "autoplay" wel aanstaan?

• schuit24
En natuurlijk, waarover ik tot nu toe alleen maar heb gelezen..... gebeurd bij nu ook :'( hij was helemaal gecrashed. Geen enkele toets werkte meer. alleen na 10 sec op stop te hebben gedrukt ging hij uit.
1* Eerst firmware 1.77 opnieuw geintaleerd = resultaat 0 :'(
2* Daarna format = resultaat 0 :'(
3* Daarna firware 1.77 opnieuw geinstaleerd = resultaat 0 :r
4* Daarna firmware 1.65 geinstaleerd = resultaat 1 :)
5* Daarna firmware 1.77 geinstaleerd = resultaat 1 :7
6* Mp3's terug gezet. = resultaat 1 :O

Ik snap het niet meer hoor...wrom dee hij het nou niet meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 10:04:
HELP HELP HELP

Ik heb zojuist de firmware 1.077 in de firmware folder gedropt en nu start hij niet meer door. In eerste instantie zag ik een "happy" x-clef met daarbij de text firmware upgrade. Tijdens het lopende balkje sloeg hij dood voordat het balkje vol was. Daarna start ik hem weer op en doet hij exact hetzelfde. Na de 3de keer opstarten blijft alleen het startscherm staan. Harde reset (15sec stopknop) levert niets op. USB aansluiten levert een error op in opstarten portable storage device. En nu..................??
Kent iemand dit.

Ik ga volgende week op vakantie en had hem juist daarvoor aangeschaft
Ik weet niet of je het al opgelost heb. Maar ik heb het ook gehad en ik heb het op de volgende manier opgelost.
Om te beginnen ik denkt dat de rede van mijn probleem was: Alles in de dir. Firmware wordt naar het bios geschreven. Dus als je daar de zip neerzet en uitpakt schrijft hij de zip ook naar het bios en daardoor doet hij het niet meer.

Hoe heb ik het opgelost?
Ik heb hem open geschroeft en de hd eruit gehaalt die in mijn laptop gestopt. De Hd geformateerd(disk was niet meer te lezen) daarna de Hd terug geplaatst. X-clef aangezet en aangesloten aan mijn pc. vervolgens alleen de bin file in de firmware dir gestopt. en daarna werkte hij weer.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 11 november 2003 @ 19:19:
Hmmm...ik zit op de TUDelft....Techn. Inf. en ik heb een een xclef. Zou grappig zijn idd...
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.