Kijk. Er zijn op dit moment 3 spelers op de markt die goed verkocht worden:leokennis schreef op 08 november 2003 @ 10:01:
En verder bevestigd jouw tabel wat ik zeg: jij wilt veel functies, en dus neem je de Xclef. Ik heb geen radio, line in, mic enz. nodig, maar een kleine, snel navigeerbare speler, en de prijs vind ik niet gigantisch belangrijk, dan vallen er een aantal punten weg van je grafiek waarop de Xclef 'scoort', en kom je dus uit bij de iPod.
Maar ja, dat heb ik al 3x gezegd maar niet iedereen lijkt dit te snappen...
1) Xclef hd500
2) iRiver iHP1x0
3) Apple iPod
De mensen die research doen, zullen of kiezen voor een kleine, doch dure iHP1x0 met ogg support of de Xclef hd500 wanneer ze minder geld willen uitgeven en de speler wat groter mag zijn.
Als je alles goed uitzoekt, kies je niet Apple iPod omdat deze dan wel klein is, maar dan kies je de iRiver iHP1x0, omdat deze meer biedt voor zijn geld. De iPod was vroeger een heel grappig spelertje, maar is nu gewoon achterhaald. Waarom zou je met iets minder genoegen nemen als je iets beters kan krijgen voor hetzelfde geld?
Alle drie de spelers zijn simpel te bedienen, dus dat is geen argument. Dat de iPod kleiner en lichter is ook niet, want de iRiver is klein en licht. De iPod koop je omdat die van Apple is of niet weet wat de concurrentie biedt. Meer ga ik er niet over zeggen, het is mooi geweest zo. Als je graag de iPod wilt kopen houd ik je niet tegen, maar je bent wel gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor twee.