kijk dat is dus goed nieuws! kom maar met die f/w update jongesRudedadude schreef op 29 oktober 2003 @ 10:28:
[...]
Over de firmware updates. Ik hoorde wel dat er een firmware aan zou moeten komen die het rangschik en m3u playlist systeem aan zou moeten pakken.
[...]
Verwijderd
Nog es ff over die vervelende clicks en plops....
Na de fw-upgrade prima geluid, na een tijdje spelen waren ze er echter weer (iemand op een engels forum had 'tzelfde).
Ik balen. Ik zoeken naar een oplossing. Ik niet vinden.
Vandaag alles op mijn grote harddisk geknald, XClef geheel leeg gemaakt, diverse 'repair'-tools op de mp3's losgelaten en alles er opnieuw opgezet, schijf gedefragmenteerd en op m'n grote pc met winamp (zonder plugins en mixers ed) geluisterd. Ook op de grote broer worden dan de plops en clicks hoorbaar.
Het probleem is dus gewoon echt de laatste LAME-encoder in VBR-stand.
Het gekke is dat alle controle- en reparatietools aangeven dat er met de MP3's niks aan de hand is. Dat schiet niet op zo.
Ik nog steeds balen. Ik het nu niet meer weten. Iemand?
Kijk, winamp kan door mixen, fade-in en out en directX die ploppies netjes wegwerken, maar ons lief XClefje heeft niet zo'n krachtig processortje en kan dus die trucjes niet toepassen.
Moet ik nou echt aan een andere encoder beginnen? Zou dat de oplossing zijn?
Da's balen, want dan moet ik alles opnieuw coderen.
Wie kan helpen met DE GOUDEN TIP?
Na de fw-upgrade prima geluid, na een tijdje spelen waren ze er echter weer (iemand op een engels forum had 'tzelfde).
Ik balen. Ik zoeken naar een oplossing. Ik niet vinden.
Vandaag alles op mijn grote harddisk geknald, XClef geheel leeg gemaakt, diverse 'repair'-tools op de mp3's losgelaten en alles er opnieuw opgezet, schijf gedefragmenteerd en op m'n grote pc met winamp (zonder plugins en mixers ed) geluisterd. Ook op de grote broer worden dan de plops en clicks hoorbaar.
Het probleem is dus gewoon echt de laatste LAME-encoder in VBR-stand.
Het gekke is dat alle controle- en reparatietools aangeven dat er met de MP3's niks aan de hand is. Dat schiet niet op zo.

Ik nog steeds balen. Ik het nu niet meer weten. Iemand?
Kijk, winamp kan door mixen, fade-in en out en directX die ploppies netjes wegwerken, maar ons lief XClefje heeft niet zo'n krachtig processortje en kan dus die trucjes niet toepassen.
Moet ik nou echt aan een andere encoder beginnen? Zou dat de oplossing zijn?
Da's balen, want dan moet ik alles opnieuw coderen.
Wie kan helpen met DE GOUDEN TIP?

Ik heb dus soms hetzelfde, waarbij ik mij soms ook afvroeg of het nou een defect in de cd-speler was en ik dus bij nummers met een rustige intro en outro (bijv Sting) wat van dat soort geluidjes hoorde. Voor mij is de vraag vanaf welke Lame-versie dit het geval. 3.91 lijkt dit te hebben, ik heb ook nog 3.92 gebruikt, maar daar weet ik het even niet van en laatst heb ik geencodeerd met 3.90.3 en dat ben ik nu even kritisch aan het beluisteren.Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 20:13:
Nog es ff over die vervelende clicks en plops....
Lamme-lame verhaal
Oftewel: moet ik nu blij zijn dat een gedeelte van mijn collectie met Xing is geencodeerd?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Dit, klopt dit ligt aan de nieuwste lame encoder, daar zit een fout in bij VBR....
Alleen hoort dit niet in deze topic thuis!
Heeft iemand (willem) al eens het lef gehad om met die firmware onder de hex-dump aan de slag te gaan? Ik wil evt wel een team opzetten om een eigen firmware te maken. Vrijwilligers?
Heeft iemand (willem) al eens het lef gehad om met die firmware onder de hex-dump aan de slag te gaan? Ik wil evt wel een team opzetten om een eigen firmware te maken. Vrijwilligers?
Dat lijkt me wel een vet planAquaplex schreef op 30 oktober 2003 @ 17:10:
Dit, klopt dit ligt aan de nieuwste lame encoder, daar zit een fout in bij VBR....
Verwijderd
Ik heb een aantal van mijn files gewoon als wave met een wave editor bewerkt en vooral de platen die ik op genomen heb en kwam tot de conclusie dat deze plops en clicks veroorzaakt werden doordat het signaal aan het begin van de file niet helemaal nul is. mijn oplossing was dus dempen en of in uit faden. en sinds dien geen enkel probleem meer.
verder al iemand de xclef de hele nacht op laten nemen?
verderz had ik gistere mn xclef een cd op laten nemen en dacht ik dat hij aan het einde tijdens het wait gebeuren vast liep. dus ik hem uit gezet en weer aan en was er dus geen file op geslagen..... is daar nog iets van terug te halen? aangezien ik nog geen mogelijkheid heb gehad deze aan mn pc te hangen....
verderz had ik gistere mn xclef een cd op laten nemen en dacht ik dat hij aan het einde tijdens het wait gebeuren vast liep. dus ik hem uit gezet en weer aan en was er dus geen file op geslagen..... is daar nog iets van terug te halen? aangezien ik nog geen mogelijkheid heb gehad deze aan mn pc te hangen....
Ik ga zodadelijk weer een nieuwe firmware erop zetten, want eerst met 1.72 was het na een paar x aan hebben gehad dat hij niet meer wou opstarten (bleef hangen).. ik dus opnieuw 1.72 erop gezet en toen nadat ik hem aan en uit had gehad same problem..
En nee, verder geen verschijnselen (als lawaai van de hd oid) maar ik zal dr strax wel ens een 1.68 op zetten oid..
En nee, verder geen verschijnselen (als lawaai van de hd oid) maar ik zal dr strax wel ens een 1.68 op zetten oid..
Als je de posts doorneemt had je al het een en ander kunnen lezen over de bios en een evt. disassembling?Aquaplex schreef op 30 oktober 2003 @ 17:10:
Ben jij bekend met de motorola coldfire processor?
If you choose to criticise you choose your enemies
ik heb dus het zelfde probleem, alleen ik weet niet wat de oorzaak is. Dus als je dit probleem heb opgelost kan je het dan even op dit forum zetten?wdekreij schreef op 30 oktober 2003 @ 19:33:
Ik ga zodadelijk weer een nieuwe firmware erop zetten, want eerst met 1.72 was het na een paar x aan hebben gehad dat hij niet meer wou opstarten (bleef hangen).. ik dus opnieuw 1.72 erop gezet en toen nadat ik hem aan en uit had gehad same problem..
Hehe
ik denk niet dat ik erg veel ervaring heb met de coldfire proc. Maar wat niet is kan nog komen. Dus als ik een paar vrijwilligers heb... willen & emmeau...wil ik me er wil in verdiepen. Maar ik moet wel zeggen dat ik bar-weinig prog. ervaring heb. Maar ik wil voorstellen om gewoon rustig aan te beginnen, eens kijken of we wat titeltjes kunnen veranderen zonder dat ie vast loopt op de check. Als jullie msn hebben voeg me ff toe ofzo. of mail anders over "echte"
plannen
-The HD500 Team-

-The HD500 Team-
ik ga vannacht opnemen,...van DjKylian
helaas had ik ook een zelfde vastloper, na 5mins met adapter eraan, file encode004 was het
fw=1.068
na minder mins met adapter was het geen probleem,
na 10mins ga ik nog een keer kijken, eerst haal ik de adapter eraf, en dan pas op stop drukken, en dan wait en wait.....
[edit]
^^
het is gelukt, het gaat vanaf files encode.007 goed, mits ik de adapter er eerst afhaal... ik heb nu zelfs 47mins opgenomen, adapter eraf, wait een minuutje en klaar!!
[ Voor 73% gewijzigd door Alien_Inside op 01-11-2003 01:29 ]
-geen-
Verwijderd
okay hier hebben we dus echt wat aan, het is dus belangrijk dat je het encoderen aan de poc overlaat en dat je de opnames dus in wave doet om vastlopers te voorkomen, stel je eens een belangrijke opname voor!!Alien_Inside schreef op 01 november 2003 @ 00:34:
[...]
ik ga vannacht opnemen,
helaas had ik ook een zelfde vastloper, na 5mins met adapter eraan, file encode004 was het
fw=1.068
na minder mins met adapter was het geen probleem,
na 10mins ga ik nog een keer kijken, eerst haal ik de adapter eraf, en dan pas op stop drukken, en dan wait en wait.....
[edit]
^^
het is gelukt, het gaat vanaf files encode.007 goed, mits ik de adapter er eerst afhaal... ik heb nu zelfs 47mins opgenomen, adapter eraf, wait een minuutje en klaar!!
Met 1.68 heb ik er tot nu toe geen last van..Yerk schreef op 31 oktober 2003 @ 12:54:
[...]
ik heb dus het zelfde probleem, alleen ik weet niet wat de oorzaak is. Dus als je dit probleem heb opgelost kan je het dan even op dit forum zetten?
Verwijderd
M'n adapter heeft 2 daagjes geleden de benen genomen dus nu zit ik met een lege X-Clef. Prachtig machientje, maar zonder oplader nogal dood 
Nu weet ik dat de adapter 5V 2A geeft, maar ik weet niet wat voor een aansluiting er precies op zit, zou iemand ff willen kijken/fotootje maken?
edit: Radioshack heeft iig een adapter gemaakt voor dit soort apparaten, ook oa. de Compaq Ipaq, m'n broer heeft zo'n PDA en die adapter is ook 5v: http://www.radioshack.com...2&product%5Fid=273%2D1696

Nu weet ik dat de adapter 5V 2A geeft, maar ik weet niet wat voor een aansluiting er precies op zit, zou iemand ff willen kijken/fotootje maken?
edit: Radioshack heeft iig een adapter gemaakt voor dit soort apparaten, ook oa. de Compaq Ipaq, m'n broer heeft zo'n PDA en die adapter is ook 5v: http://www.radioshack.com...2&product%5Fid=273%2D1696
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 14:08 . Reden: iets gevonden ]
weet nu niet precies wat je bedoelt (poc=proc?) en met de xcleff kun je niets in .wav opnemen/encoderen; mic=mp3 enokay hier hebben we dus echt wat aan, het is dus belangrijk dat je het encoderen aan de poc overlaat en dat je de opnames dus in wave doet om vastlopers te voorkomen, stel je eens een belangrijke opname voor!!
het is volgens mij belangrijk dat
1) de adapter eraf is als je op stop drukt en
2) dat autoplay op off staat en resume op song
^ weet niet waarom maar ik heb vaker problemen gehad met het "real resumen" en autoplayen, ook bij de vorige file die mislukte stond autoplay op real
verder is m'n "hele nacht" opname gelukt!! geen probleem, gewoon stroom eraf op wait en minuut later is je file klaar... de tijdsaanduiding klopt alleen nog niet, hij geeft aan 23mins maar moet zijn 230mins
[ Voor 18% gewijzigd door Alien_Inside op 01-11-2003 17:11 ]
-geen-
tis gewoon een standaard dc plugje dat bij elke universele adapter zitVerwijderd schreef op 01 november 2003 @ 13:37:
M'n adapter heeft 2 daagjes geleden de benen genomen dus nu zit ik met een lege X-Clef. Prachtig machientje, maar zonder oplader nogal dood
[ Voor 10% gewijzigd door BaRF op 02-11-2003 13:15 ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Bij radioshack *keek* ik ook alleen maarBaRF schreef op 02 november 2003 @ 13:11:
[...]
tis gewoon een standaard dc plugje dat bij elke universele adapter zit3mm buitendiameter, en ik denk 1.5 binnen. Echt heel standaard. Maar die hoef je toch niet helemaal bij de radioshack te bestellen? Bij elke electro zaak hebben ze die wel, of bv bij conrad, zoek maar eens op (gestabiliseerde) netvoedingen

Mijn probleem is alleen dat ik niet weet hoe het zit met de polariteit. Zit et minnetje binnen of buiten?
Op de motorola site is alle coldfire info te vinden, inclusief de beschrijving van alle instructies die deze cpu ondersteund.Aquaplex schreef op 31 oktober 2003 @ 15:18:
Heheik denk niet dat ik erg veel ervaring heb met de coldfire proc. Maar wat niet is kan nog komen. Dus als ik een paar vrijwilligers heb... willen & emmeau...wil ik me er wil in verdiepen. Maar ik moet wel zeggen dat ik bar-weinig prog. ervaring heb. Maar ik wil voorstellen om gewoon rustig aan te beginnen, eens kijken of we wat titeltjes kunnen veranderen zonder dat ie vast loopt op de check. Als jullie msn hebben voeg me ff toe ofzo. of mail anders over "echte"
plannen
-The HD500 Team-
Ik heb ooit al eens eerder in dit forum gepost hoe de firmware header in elkaar zit, en de eerste instructies welke uitgevoerd worden. (jsr subroutine1, jsr subroutine2, halt)
Lees dat eerst eens door
op zich wel een leuk idee om die firmware aan te passen of open source te maken, maar dan hoeft er op zich maar een grapjas rond te lopen en iedereen hier zit met een kapotte Xclef en zonder mp3s...
bovendien moet je er veel tijd in stoppen en kun je er maar weinig resultaat uit halen denk ik... MCL zou gewoon naar onze wensen moeten luisteren dat zou meer effect hebben...
bovendien moet je er veel tijd in stoppen en kun je er maar weinig resultaat uit halen denk ik... MCL zou gewoon naar onze wensen moeten luisteren dat zou meer effect hebben...
Verwijderd
Hallo,
Ik lees al een tijdje dit topic, maar omdat ik nooit probemen had met mijn X-clef, heb ik nooit de moeite genomen om te reageren. Maar nu heb ik een naar probleem. Dus een mooi moment om hem met jullie te delen.
.
Wat is het probleem.
Ik heb de nieuwe firmware 1.072 op mijn x-clef gezet. Nu heb ik het eigenaardig probleem dat als ik mijn Xclef aan de usb-poort heb gehangen, ik 1 maal kan opstarten en dan werkt hij perfect, maar wanneer ik hem uit en weer aan zet, blijft hij in zijn opstart scherm staan.
Weet iemand hier een oplossing voor??
update
Ik heb netgeprobeerd om voor de 3e keer een firmware update te doen. Maar nu herkend hij zelfs me usb aansluiting niet meer. En kan ik er helemaal niks meer mee. Ik ga nog proberen om de accu er uit tehalen en kijken of hij het dan wel doet anders is hij STUK
Volgende update:
Ik heb de Hd eruit gehaald en in mijn laptop gestopt opnieuw geformateerd en nu doet hij het weer.
Ik weet niet wat er mis is gegaan maar me Hd was een zooitje. Maarja hij doet het weer kan ik weer fijn muziek luiseren.
Ik lees al een tijdje dit topic, maar omdat ik nooit probemen had met mijn X-clef, heb ik nooit de moeite genomen om te reageren. Maar nu heb ik een naar probleem. Dus een mooi moment om hem met jullie te delen.
Wat is het probleem.
Ik heb de nieuwe firmware 1.072 op mijn x-clef gezet. Nu heb ik het eigenaardig probleem dat als ik mijn Xclef aan de usb-poort heb gehangen, ik 1 maal kan opstarten en dan werkt hij perfect, maar wanneer ik hem uit en weer aan zet, blijft hij in zijn opstart scherm staan.
Weet iemand hier een oplossing voor??
update
Ik heb netgeprobeerd om voor de 3e keer een firmware update te doen. Maar nu herkend hij zelfs me usb aansluiting niet meer. En kan ik er helemaal niks meer mee. Ik ga nog proberen om de accu er uit tehalen en kijken of hij het dan wel doet anders is hij STUK
Volgende update:
Ik heb de Hd eruit gehaald en in mijn laptop gestopt opnieuw geformateerd en nu doet hij het weer.
Ik weet niet wat er mis is gegaan maar me Hd was een zooitje. Maarja hij doet het weer kan ik weer fijn muziek luiseren.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 19:06 ]
Verwijderd
hi!
I'am french and i have the jukebox ISM. this is the same As the X-clef, but this is a frensh factory who sell it.
I’am interest by a open source firmware. i think we could do à ISM-JUKEbox X-clefHD500 collaboration do to a open source firmware.
A forum is created
http://membres.lycos.fr/openjukebox/phpBB2/index.php
actually, the language used are Frensh but we can speack english. But don't worry, next week, we try to translate all message (not with my bad english !! )
actually, we try use linux on the jukebox. a team try to use linux with a lot of CPU and they have build à linux for the motorola coldfire MCF5249
I'am french and i have the jukebox ISM. this is the same As the X-clef, but this is a frensh factory who sell it.
I’am interest by a open source firmware. i think we could do à ISM-JUKEbox X-clefHD500 collaboration do to a open source firmware.
A forum is created
http://membres.lycos.fr/openjukebox/phpBB2/index.php
actually, the language used are Frensh but we can speack english. But don't worry, next week, we try to translate all message (not with my bad english !! )
actually, we try use linux on the jukebox. a team try to use linux with a lot of CPU and they have build à linux for the motorola coldfire MCF5249
Wow that sounds great! Would be very cool if that is possible on the xclef!!
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Hehe, this sound great yea. We where just talking about making an open source firmware. But I don't quite get it, are you going to translate the text of your forum of for our forum?
Hehe, dit klinkt goed ja. We hadden het er net over het maken van een open source firmware. Maar wat ik niet helemaal begrijp, gaan jullie de tekst van jullie of van ons forum vertalen?
Ohh jah, ik heb ook nog even een simpel domeintje geresitreert... www.hd-500.tk ... en ik heb nog iets van 80 GB aan server ruimte... dus voor een siteje...
Hehe, dit klinkt goed ja. We hadden het er net over het maken van een open source firmware. Maar wat ik niet helemaal begrijp, gaan jullie de tekst van jullie of van ons forum vertalen?
Ohh jah, ik heb ook nog even een simpel domeintje geresitreert... www.hd-500.tk ... en ik heb nog iets van 80 GB aan server ruimte... dus voor een siteje...
[ Voor 19% gewijzigd door schuit24 op 03-11-2003 21:03 ]
zo oke... dalijk draait linux op mijn xclef... en dan? wat moet ik me daar dan weer bij voorstellen en wat bied dat voor extras? behalve dan dat er van alles mis kan gaan... waardoor ik dalijk nog maar nul mp3s heb...
ogg support kan dan ingebouwd worden.
Een andere userinterface (te modelleren naar jouw smaak), skins, noem maar op, de sky is the limit.
Een andere userinterface (te modelleren naar jouw smaak), skins, noem maar op, de sky is the limit.
Buiten dat, kunnen we die usb port die er op zit, laten fugeren als in IN-put dus. bv je flash card readertje van je camere zo floep even de fototjes copieren.
Ohh jah hier het hele project!
http://www.uclinux.org/ports/coldfire/
Nieuw leven!
Emmea, welk type coldfire zat er in onze xclef?
Sorry ik he het al:
een MCF5249FS
Maar nu: werkt deze ook met deze linux versie daar staat ondersteuning voor de:
Supported targets are currently the Motorola M5206eLITE board, Motorola M5206eC3 board, Motorola M5249C3, Motorola M5272C3, Motorola M5307C3, Moreton Bay NETtel and SnapGear SecureEdge boards.
Nieuw leven!
Sorry ik he het al:
een MCF5249FS
Supported targets are currently the Motorola M5206eLITE board, Motorola M5206eC3 board, Motorola M5249C3, Motorola M5272C3, Motorola M5307C3, Moreton Bay NETtel and SnapGear SecureEdge boards.
[ Voor 35% gewijzigd door schuit24 op 03-11-2003 22:18 ]
Verwijderd
Het copieeren van files is inderdaad het enige wat er nog mist. Wat te denken om met zo'n optie van xclef naar xclef te kopieeren.. en uiteraard van je digicam naar je xclef. enz enz enz
ja vrnl bv digicam/cardreader > xclef zou wonderbaarlijk mooi zijnVerwijderd schreef op 04 november 2003 @ 00:08:
Het copieeren van files is inderdaad het enige wat er nog mist. Wat te denken om met zo'n optie van xclef naar xclef te kopieeren.. en uiteraard van je digicam naar je xclef. enz enz enz
Verwijderd
Uuh,Aquaplex schreef op 03 november 2003 @ 21:47:
Buiten dat, kunnen we die usb port die er op zit, laten fugeren als in IN-put dus. bv je flash card readertje van je camere zo floep even de fototjes copieren.
Nieuw leven!
Sorry ik he het al:
een MCF5249FS
Ik heb het niet gecontroleerd maar ik verwacht dat de USB interface een Ic is die alleen een slave mode heeft (is gebruikelijk in dit soort systemen). En dan kan je wel programeren wat je wilt, maar dat kan je niet veranderen. Wat ik me dus afvraag, leuk zo'n open firmware, maar wat heb je er aan!!!
P.S. voor diegene die afvragen wat weet jij er nu van : ik heb MBO en HBO electronica
Kan je dat slave usb even nader uitleggen?Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 09:32:
[...]
Uuh,
Ik heb het niet gecontroleerd maar ik verwacht dat de USB interface een Ic is die alleen een slave mode heeft (is gebruikelijk in dit soort systemen). En dan kan je wel programeren wat je wilt, maar dat kan je niet veranderen. Wat ik me dus afvraag, leuk zo'n open firmware, maar wat heb je er aan!!!
P.S. voor diegene die afvragen wat weet jij er nu van : ik heb MBO en HBO electronica
Maar als je de xclef aansluit zegt hij automatisch al dat hij verbonden is, het lijkt er op dat hij dit alleen doet omdat hij 5volt van de pc krijgt. op dat moment fugeert de xcef als een HD, kan ik dan niet gewoon dingen daarheen schrijven van een ander usb apparaat? dus kan hij commando's om te ontvangen versturen?
Verwijderd
Usb werkt volgens het master slave principe, in het usb-netwerk moet altijd 1 master, zijn die regelt wie comuniceert. Daarom moet je pc ook altijd aanstaan als je vanaf je scanner direct naar de printer wilt copyeren.Aquaplex schreef op 04 november 2003 @ 13:37:
[...]
Kan je dat slave usb even nader uitleggen?
Maar als je de xclef aansluit zegt hij automatisch al dat hij verbonden is, het lijkt er op dat hij dit alleen doet omdat hij 5volt van de pc krijgt. op dat moment fugeert de xcef als een HD, kan ik dan niet gewoon dingen daarheen schrijven van een ander usb apparaat? dus kan hij commando's om te ontvangen versturen?
Dit betekent dat de Xclef standaard een usb-slave configuratie heeft. Als je, je Xclef direct aan een andere Xclef of een camera wil hangen. Zal de Xclef als usb-master moeten dienen om comunicatie te sturen. Ik denk, dat de gehele usb-sturing in een Ic gebakken zit, waardoor het onmogelijk is de xclef master te laten zijn.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Nieuwe firmware, helaas geen tijd om het te testen. Zit op me werk. Ben benieuwd of de resume functie (real) weer goed werkt.
Firmware 1.077
http://www.advancedmp3players.co.uk/links.html
NEW: Xclef HD-500 Firmware 1.077 854KB (04/11/03)
* Supports the Nordic language
* Modification of the Playlist error such as 1,1,1,1,2,3,4...in the M3U File.
* Step modification when the Tuner frequency is in the increase and decrease: 100KHz -> 50KHz
* Firmware stabilization
Firmware 1.077
* Step modification when the Tuner frequency is in the increase and decrease: 100KHz -> 50KHz
* Firmware stabilization
Verwijderd
Wil iemand alsjeblieft even op z'n adapter kijken hoe dit zit? Ik zit al zowat een week zonder m'n lieve X-clefje, en ik denk niet dat ik het nog lang volhou |-(Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 15:02:
[...]
Mijn probleem is alleen dat ik niet weet hoe het zit met de polariteit. Zit et minnetje binnen of buiten?
Verwijderd
Ik heb net de voltmeter erbij gepakt en het binnen puntje is + en de buitenrand is min.Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 17:07:
[...]
Wil iemand alsjeblieft even op z'n adapter kijken hoe dit zit? Ik zit al zowat een week zonder m'n lieve X-clefje, en ik denk niet dat ik het nog lang volhou |-(
Even een waarschuwing: in het geval dat er geen omkeer beveiliging in de x-clef zit kan je hem opblazen als je het niet goed doet en dan istie stuk. Als ze hem een beetje netjes gemaakt hebben zit er die beveiliging er wel in. Maar het is maar dat je het weet.
Heb alleen even de tuner getest. In één woord: hopeloos.shingo schreef op 04 november 2003 @ 16:00:
Nieuwe firmware, helaas geen tijd om het te testen. Zit op me werk. Ben benieuwd of de resume functie (real) weer goed werkt.
Firmware 1.077
* Firmware stabilization
Wat is het geval: Bij het even vast houden van de forward-knop zou hij moeten gaan zoeken. Dit doet hij niet en gaat automatisch steeds in stapjes van 5 (dus van 87.50 naar 87.55, enz.). Op dat moment werkt geen enkele toets meer, oftwel, hij zit dan vast. Je kan dan alleen nog de stop-toets 10 sec. vasthouden om te resetten.
mmm, raar wat je nu zegt, ik heb nl. nergens last van. Ik heb het ook al gebrobeerd, maar geen problemen lekker snel en precies.ronald1971 schreef op 04 november 2003 @ 17:56:
[...]
Heb alleen even de tuner getest. In één woord: hopeloos.
Wat is het geval: Bij het even vast houden van de forward-knop zou hij moeten gaan zoeken. Dit doet hij niet en gaat automatisch steeds in stapjes van 5 (dus van 87.50 naar 87.55, enz.). Op dat moment werkt geen enkele toets meer, oftwel, hij zit dan vast. Je kan dan alleen nog de stop-toets 10 sec. vasthouden om te resetten.
Nog even over de USB, waar kan ik vinden wat voor chip er in zit.. en of dit te veranderen is... lekker moddenVerwijderd schreef op 04 november 2003 @ 14:55:
[...]
Usb werkt volgens het master slave principe, in het usb-netwerk moet altijd 1 master, zijn die regelt wie comuniceert. Daarom moet je pc ook altijd aanstaan als je vanaf je scanner direct naar de printer wilt copyeren.
Dit betekent dat de Xclef standaard een usb-slave configuratie heeft. Als je, je Xclef direct aan een andere Xclef of een camera wil hangen. Zal de Xclef als usb-master moeten dienen om comunicatie te sturen. Ik denk, dat de gehele usb-sturing in een Ic gebakken zit, waardoor het onmogelijk is de xclef master te laten zijn.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
[ Voor 33% gewijzigd door schuit24 op 04-11-2003 18:24 ]
Verwijderd
Als t niet mogelijk zou zijn moet er maar snel iemand iets uit vinden om tussen een xclef en bv een camera te hangen
Verwijderd
Ik heb zo'n universeel adapterding 2,4 euro betaald in de makroVerwijderd schreef op 02 november 2003 @ 15:02:
[...]
Bij radioshack *keek* ik ook alleen maarIk heb inmiddels zo'n netvoedinkje gekocht, was wel pokke duur

Heb net de nieuwe firmware getest en kan bevestigen dat de real resume weer werkt!
Da's mooiJazzySOB schreef op 04 november 2003 @ 23:06:
Heb net de nieuwe firmware getest en kan bevestigen dat de real resume weer werkt!
Wat ik van 1.072 heel irritant vind is dat als ik bestanden weghaal of erbij zet, ik mijn instellingen kwijt ben (m.n. autoplay on), ook als ik hem netjes verwijder door in de systray te klikken op 'hardeware veilig verwijderen'. Eens kijken of dat met de nieuwe firmware beter gaat.
Verwijderd
hoe moet je eignlijk resumen
, ik snap er de ballen van en mn handleiding is met de noorderzon vertrokken.....
een vriend van me heeft onlangs een ipod gekocht... nu ben ik ook wel geinteresseerd geraakt in die dingetjes en twijfel om mijn maand oude xclef te verkopen... hoeveel zou ik er nog voor kunnen krijgen? f/w = 1.072 werkt altijd perfect... batterij heb ik inmiddels nog maar 8 keer opgeladen, dus ding is als nieuw, bovendien geen krasjes of wat dan ook met 2 headsets, doos en aankoopbon alles erbij... ik zat zelf te denken aan 250?
[ Voor 4% gewijzigd door MellyVille1 op 05-11-2003 07:18 ]
Ben je gek man!
Niet doen, krijg je spijt van.
Het enige voordeel van de iPod is de grootte en de gelikte vormgeving. De Xclef klinkt een stuk beter, heeft een mooier display, de batterij gaat langer mee en heeft veel meer mogelijkheden e.d.
Ik doe mijn H&B in iedergeval nooit weg voor een iPod...
Trouwens, nog even over de nieuwe firmware, ik denk dat ik toch 1.072 weer terugzet. Met 1.077 hoor ik af en toe tikjes in de muziek. Dit lijkt op tikjes die je hoort wanneer je een slechte rip hebt. Wanneer ik echter terugspoel naar het punt waar ik het tikje hoorde, is het weg. Dus het lijkt in de firmware te zitten omdat ik het eerder nooit hoorde. Iemand dit ook al gemerkt?

Het enige voordeel van de iPod is de grootte en de gelikte vormgeving. De Xclef klinkt een stuk beter, heeft een mooier display, de batterij gaat langer mee en heeft veel meer mogelijkheden e.d.
Ik doe mijn H&B in iedergeval nooit weg voor een iPod...
Trouwens, nog even over de nieuwe firmware, ik denk dat ik toch 1.072 weer terugzet. Met 1.077 hoor ik af en toe tikjes in de muziek. Dit lijkt op tikjes die je hoort wanneer je een slechte rip hebt. Wanneer ik echter terugspoel naar het punt waar ik het tikje hoorde, is het weg. Dus het lijkt in de firmware te zitten omdat ik het eerder nooit hoorde. Iemand dit ook al gemerkt?
[ Voor 39% gewijzigd door Tranquility op 05-11-2003 07:57 ]
ik zei al: misschien... (toch?)
maaruhm, bovendien is mijn xclefje voor 30% gevuld met iets van 40 muziekcd's en veeeeel cabaret... (mag je officieel natuurlijk alleen van me overnemen als ook jij de originele cd's daarvan bezit..)
EDIT: LEOKENNIS, jij hebt je xclef toch ook weggedaan voor een ipod ofniet? slimme keuze? neem ff contact met mij op via msn (ik heb je toegevoegd)...
maaruhm, bovendien is mijn xclefje voor 30% gevuld met iets van 40 muziekcd's en veeeeel cabaret... (mag je officieel natuurlijk alleen van me overnemen als ook jij de originele cd's daarvan bezit..)
EDIT: LEOKENNIS, jij hebt je xclef toch ook weggedaan voor een ipod ofniet? slimme keuze? neem ff contact met mij op via msn (ik heb je toegevoegd)...
[ Voor 27% gewijzigd door MellyVille1 op 05-11-2003 08:12 ]
EINDELIJK!!!!!!!!! Ze hebben het playlist probleem *echt* opgelost
Hij speelt nu gewoon de liedjes die ook echt op je list staan, en niet de liedjes die er op lijken 
Woei
Verwijderd
Daarom moest ik zeker weten hoe et zit, merci beaucoupVerwijderd schreef op 04 november 2003 @ 17:55:
[...]
Ik heb net de voltmeter erbij gepakt en het binnen puntje is + en de buitenrand is min.
Even een waarschuwing: in het geval dat er geen omkeer beveiliging in de x-clef zit kan je hem opblazen als je het niet goed doet en dan istie stuk. Als ze hem een beetje netjes gemaakt hebben zit er die beveiliging er wel in. Maar het is maar dat je het weet.
hoeveel euro? ik heb iets van 27 pleuro betaald, maar ik kan em nog trug brengen...Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 22:10:
[...]
Ik heb zo'n universeel adapterding 2,4 euro betaald in de makroniet al te duur
Hmm fw 1.077 start idd veel sneller op en gaat lekker...
Alleen geeft hij bij 'system info' aan dat ik 116% heb gebruikt? Volgens mij maar 8.8 GB hoor...
En is er een functie waarmee ik de backlight uit kan zetten als mn HD aan het opladen is?
Resume doet het nog steeds niet
Alleen geeft hij bij 'system info' aan dat ik 116% heb gebruikt? Volgens mij maar 8.8 GB hoor...
En is er een functie waarmee ik de backlight uit kan zetten als mn HD aan het opladen is?
Resume doet het nog steeds niet
[ Voor 10% gewijzigd door Jentae op 05-11-2003 16:32 ]
Eer aan je korf (haha)
nu je het zegt, het gaat idd snellerJentae schreef op 05 november 2003 @ 16:31:
Hmm fw 1.077 start idd veel sneller op en gaat lekker...
Hm, bij mij wel, én de fade-in optie werkt weerResume doet het nog steeds niet
Hier ben ik het NIET mee eens:Ben je gek man! Niet doen, krijg je spijt van.
De iPod is echt ONTZETTEND veel kleiner. Voor veel mensen is dit het verschil tussen wel en niet in de broekzak passen. Het display van de iPod vind ik persoonlijk beter; je hebt zowel de tijd die al verstreken is en de tijd dat een liedje nog duurt. Verder is de iPod veel eenvoudiger te navigeren, en er zit een klok met wekker op.
Nu de Xclef:
Hij doet langer met de batterij, je kan zelf een EQ instellen (al heeft de iPod 50 goed presets oid) en hij kan opnemen/line-innen/FM'en. Vooral dat laatste is voor veel mensen een vereiste, maar voor evenzoveel ook niet. Deze functies had ik dus eerst ook (Xclef), en nu niet, en ik mis ze iig niet.
Nog een voordeel is dat de iPod met firewire werkt. Dit vind ik echt een gigantisch voordeel, opladen tijdens het transferren, en het is nog sneller dan USB 2.0 ook!
De transferring is dubbelzijdig: de Xclef is eenvoudiger vol te gooien, maar via Ephod is de iPod ook redelijk makkelijk te vullen. Dit iets moeilijkere proces heeft echter 1 groot vooprdeel: de navigatie. Dit gaat echt supermakkelijk als alle tags kloppen, dit is echt een van de grootste voordelen van de iPod t.o.v. de Xclef. Verder start de iPod veel sneller op; haal em van hold af en hij is actief, precies zoals je em had achtergelaten (dus ook midden in een liedje enz.). Bij de Xclef duurt opstarten toch een aantal seconden.
Conclusie:
koop de Xclef als je een mp3 speler wilt voor weinig geld, met veel ruimte en veel functies. Hij is echter erg groot!
De iPod is vooral voor mensen die muziek luisteren als hoofddoel hebben, en geen extra functies nodig hebben. Ook het formaat is een goed koopargument; hij is echt klein. Ook is de iPod iets mooier, maar dit maakt niet echt veel uit.
leoaq.fm // Jeune Loop
nog iemand die mijn xclef wil kopen voor 225 euro?
De afmetingen staan in harde schijf based topic deel 2 incl plaatje. Dan kunnen andere mensen hierover oordelen.leokennis schreef op 05 november 2003 @ 20:54:
[...]
Hier ben ik het NIET mee eens:
De iPod is echt ONTZETTEND veel kleiner.
Mjah, firewire is sneller dan ubs2.0 (scheelt niet bijzonder veel). Jammer alleen dat de hardeschijf in de ipod dat never nooit haalt. De nieuwe iHP100 heeft ook een 1,8" schijf en trekt 4MB/s. De Xclef 17 MB/s. Das dus ruim 4x zo snel! Ook al heb je nog zo'n mooie verbinding, de hardeschijf is de limiet.Nu de Xclef:
Hij doet langer met de batterij, je kan zelf een EQ instellen (al heeft de iPod 50 goed presets oid) en hij kan opnemen/line-innen/FM'en. Vooral dat laatste is voor veel mensen een vereiste, maar voor evenzoveel ook niet. Deze functies had ik dus eerst ook (Xclef), en nu niet, en ik mis ze iig niet.
Nog een voordeel is dat de iPod met firewire werkt. Dit vind ik echt een gigantisch voordeel, opladen tijdens het transferren, en het is nog sneller dan USB 2.0 ook!
Dit systeem heeft dus gigantische nadelen. Het kost ten eerste veel werk als de tags nog niet goed zijn. Als de tags en namen eenmaal goed zijn kan je op de xclef ook netjes searchen (kan je uberhaubt wel searchen op de Ipod?).De transferring is dubbelzijdig: de Xclef is eenvoudiger vol te gooien, maar via Ephod is de iPod ook redelijk makkelijk te vullen. Dit iets moeilijkere proces heeft echter 1 groot vooprdeel: de navigatie. Dit gaat echt supermakkelijk als alle tags kloppen, dit is echt een van de grootste voordelen van de iPod t.o.v. de Xclef. Verder start de iPod veel sneller op; haal em van hold af en hij is actief, precies zoals je em had achtergelaten (dus ook midden in een liedje enz.). Bij de Xclef duurt opstarten toch een aantal seconden.
Alle transfers gaan via software bij de Ipod. Je zal je Ipod ook niet als extern opslagmedium kunnen gebruiken. Maar goed, de harde schijf zou daar ook veel te sloom voor zijn.
Maak van de iPod de iHP100 van iRiver en ik ben het met je eens. De iPod is gewoon inferieur aan de Xclef.Conclusie:
koop de Xclef als je een mp3 speler wilt voor weinig geld, met veel ruimte en veel functies. Hij is echter erg groot!
De iPod is vooral voor mensen die muziek luisteren als hoofddoel hebben, en geen extra functies nodig hebben. Ook het formaat is een goed koopargument; hij is echt klein. Ook is de iPod iets mooier, maar dit maakt niet echt veel uit.
Verwijderd
Heb vandaag mn Xclef binnengekregen van mp3cdspeler.nl!
Had ook de ab besteld maar die wordt nageleverd binnen 10 dagen.
Net al mn muziek overgepompt op mn xclef en hij loopt prima! Kheb voor mn aankoop dit forum een tijdje gevolgd en jullie hebben me weten over te halen!
Nou weer fijn verder klooien met de Xclef
Is het BTW slim op FW 1.077 dr op te zetten? Run nu 1.065
Had ook de ab besteld maar die wordt nageleverd binnen 10 dagen.
Net al mn muziek overgepompt op mn xclef en hij loopt prima! Kheb voor mn aankoop dit forum een tijdje gevolgd en jullie hebben me weten over te halen!
Nou weer fijn verder klooien met de Xclef
Is het BTW slim op FW 1.077 dr op te zetten? Run nu 1.065
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 22:48 ]
is 1.077 nu als goed getest? of zijn er nog steeds problemen mee..
<OFFTOPIC> en mischa: mijn xclef overkopen? (scheelt je geld, als je die ander nog terug kunt brengen!) </OFFTOPIC>
<OFFTOPIC> en mischa: mijn xclef overkopen? (scheelt je geld, als je die ander nog terug kunt brengen!) </OFFTOPIC>
[ Voor 7% gewijzigd door MellyVille1 op 06-11-2003 07:01 ]
misschien is het beter om je xclef gewoon even bij vraag en aanbod te zetten, en niet elke msg hier je apparaat aan te bieden?MellyVille1 schreef op 06 november 2003 @ 07:00:
is 1.077 nu als goed getest? of zijn er nog steeds problemen mee..
077 is voor mij een geweldige firmware btw, nog geen problemen mee tegengekomen, en alle vorige zoals playlists enzo zijn gefixed
--
Go wwillem
[ Voor 21% gewijzigd door BaRF op 06-11-2003 08:32 ]
Waar. Maar wat ik zeg ook. Soit, dit is een feit en daarover valt idd niet echt te discussiëren.De afmetingen staan in harde schijf based topic deel 2 incl plaatje. Dan kunnen andere mensen hierover oordelen.
In de praktijk maakt het idd weinig uit, al is bij mij firewire ism ipod sneller dan usb2.0 ism de xclef. Verder wordt de iPod zo gelijk opgeladen. Als je geen firewire hebt en de ipod met de USB kabel moet volgooien is een Xclef wellicht in het voordeel.Mjah, firewire is sneller dan ubs2.0 (scheelt niet bijzonder veel). Jammer alleen dat de hardeschijf in de ipod dat never nooit haalt. De nieuwe iHP100 heeft ook een 1,8" schijf en trekt 4MB/s. De Xclef 17 MB/s. Das dus ruim 4x zo snel! Ook al heb je nog zo'n mooie verbinding, de hardeschijf is de limiet.
Taggen kost met programma's als tag&rename niet gigantisch veel tijd. Wat je zegt dat je met goede tags/filename's ook goed kan zoeken op de Xclef: is wel zo, maar dat kost dan ook heel veel tijd, of niet? Dit is dus geen voordeel van de Xclef. De iPod heeft geen search maar je kan wel je files rangschikken op: genre, componist, artiest, titel van het liedje en album. Een iPod verplicht je dus goed te taggen, wat meer tijd kost dan het simpelweg slepen naar de Xclef, maar de voordelen die dit met zich meebrengt vind ik ontzettend veel groter dan die 10 min. extra die het kost om goed te taggen.Dit systeem heeft dus gigantische nadelen. Het kost ten eerste veel werk als de tags nog niet goed zijn. Als de tags en namen eenmaal goed zijn kan je op de xclef ook netjes searchen (kan je uberhaubt wel searchen op de Ipod?).
Alle transfers gaan via software bij de Ipod. Je zal je Ipod ook niet als extern opslagmedium kunnen gebruiken. Maar goed, de harde schijf zou daar ook veel te sloom voor zijn.
En de iPod is wél als externe HD te gebruiken, in verkenner naar je ipod toe en er bestanden opzetten.
Onwaar. Het ligt er 100% aan waar je je prioriteiten legt. Wil je (zoals ik) elke dag van en naar school muziek luisteren, en verder niets, dan is de iPod een beter koop: hij past beter in je zak en de navigatie is eenvoudig.Maak van de iPod de iHP100 van iRiver en ik ben het met je eens. De iPod is gewoon inferieur aan de Xclef.
Wil je echter ook radio luisteren, dingen van de radio opnemen enz., dán moet je de Xclef kopen.
Over de iHp kan ik niet oordelen.
En dan nog een paar dingetjes die de iPod heeft en de Xclef niet:
-klok/datum
-kalender
-wekker
-adresboek
Ze kunnen allebei TXT bestanden lezen.
[ Voor 92% gewijzigd door sjaakaq op 06-11-2003 14:25 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
heb ook maar even de nieuwe F/W geinstalleerd. lijkt wel goed te werken alleen zit de support voor het onthouden van de geselecteerde playlist er niet in. bij resume on en playback all gaat ie vrolijk alle nummers op de speler afspelen na opnieuw opstarten.
toch jammer
toch jammer
(Ben geen mod, maajaaleokennis schreef op 06 november 2003 @ 08:45:
Mods ff een vraagje: mag ik ingaan op wwillem of wordt dit dan teveel een 'flamewar?'. Zonee, dan edit ik deze post ff om tot een goed beargumenteerde reactie op wwillem's post;)
Lijkt me geen probleem, zolang je 't goed beargumenteerd en het niet persoonlijk maakt is er geen sprake van een flamewar.
Ik ben benieuwd naar je argumenten
[ Voor 7% gewijzigd door zugzug op 06-11-2003 10:45 ]
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!
Net ook firmare 1.077 geinstalleerd, en werkt perfect. Geen problemen met tuner of kwaliteit van het geluid. De real werkt inderdaad weer...dat is heel erg handig
.
Goede verbetering dus
Goede verbetering dus
Verwijderd
ik heb never nooit last van de grote van de Xcelf, mischien als je een meisje bent met zn strakke broek dat dan de iPod makkelijker is.
Verwijderd
Yup, et is idd maar net hoe je je prioriteiten legt, maar daar is deze topic eigelijk helemaal niet voor bedoeld.Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 14:16:
ik heb never nooit last van de grote van de Xcelf, mischien als je een meisje bent met zn strakke broek dat dan de iPod makkelijker is.
Mwoa ik ben een normaal persoon, ik draag gewone spijkerbroeken, maatje 32 oid. Als ik de Xclef in 'm'n broekzak deed zat er echt een giga-bobbel in...
leoaq.fm // Jeune Loop
Heeft iemand ervaring met m3u playlist van meer dan 500 bestanden? in firmware 1.077 herkent hij bij mij alleen de eerste 4xx (verschilt per playlist) bestanden. Wanneer ik al mijn 2000 songs selecteer krijg ik weer de bug dat ik koreaanse tekens te zien krijg bij het openen van de playlist.
Ik maak mijn playlists binnen winamp 2.91 en kopieer ze dan naar de playlist map.
Ik maak mijn playlists binnen winamp 2.91 en kopieer ze dan naar de playlist map.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
leokennis is gewoon niet meer z'on fan van de xclef (was ie wel vroegâh) en probeert nu iedereen er van te weerhouden een xclef te kopen
beetje flauw leo!
beetje flauw leo!
??
Het is nog steeds een geweldig apparaat. Ik zeg alleen dat dit niet voor iedereen geldt. Idd, eerst geloofde ik ook niet in de iPod....tot ik em probeerde. En toen merkte ik dat het een superapparaat is...net als de Xclef.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat je een Ipod zeker ook IN OVERWEGING kan nemen.
En flauw is het ZEKER niet; dan kan ik ook zeggen dat het flauw is dat jullie de Xclef zo prijzen, dan koopt er immers niemand een iHp120!!
Het is nog steeds een geweldig apparaat. Ik zeg alleen dat dit niet voor iedereen geldt. Idd, eerst geloofde ik ook niet in de iPod....tot ik em probeerde. En toen merkte ik dat het een superapparaat is...net als de Xclef.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat je een Ipod zeker ook IN OVERWEGING kan nemen.
En flauw is het ZEKER niet; dan kan ik ook zeggen dat het flauw is dat jullie de Xclef zo prijzen, dan koopt er immers niemand een iHp120!!
leoaq.fm // Jeune Loop
[BERICHT VERWIJDERD]
[ Voor 126% gewijzigd door Thierryziezo op 07-11-2003 22:25 ]
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Zow, je taalgebruik is Heel Slecht! (sorry hoor, maar is stor me d'r een btje aan)Thierryziezo schreef op 06 november 2003 @ 18:05:
eum,
Ik ging ook eerst gaan voor een XClef, maar de afmetingen hebben mij naar de iHP-120 geleid, die overigens al meer dan een week besteld is en waar ik nog geen van ontvangen heb.
De iPod vond ik persoonlijk minder aantrekkelijk:
- Wit is niet direct het kleur dat ik iedere keer te zien wil krijgen als ik mijn MP3-speler uit m'n zakken haal.
- Ik heb geen firewire, enkel usb 1.1-2.0 ==> dan zou ik nog een andere kabel bij de iPod moeten bestellen of de versie nemen met docking-station...
- De iPod beschikt niet over een line-in en -out en zeker niet over een optische. Dit was één van de vereisten die ik stelde voor mijn MP3-player.
Dat ik een kalender en wekkertje moet missen, vind ik helemaal niet erg. Ik heb aan een sleep-functie al genoeg.
Ik wil de iPod niet afbreken, maar voor mij was de iHP-120 een betere keuze voor +/- dezelfde prijs als de iPod, en een stukje duurder dan de XClef:p.
Maar okej, maar nu snap ik alleen nog niet helemaal wat dit heeft te maken met een xclef.
Ik bedoel je geeft je agumenten mbv de Apple Ipod. Maar wat tegen over de Xclef?
Als je zo agressief reageert, doe het dan zelf wel goed
Ik zie minstens 3 fouten in jouw stukje, dat toch niet erg lang is, haha. No offence verder
Precies wat ik bedoel; voor jou is een iPod niet geschikt omdat je een line-in wilt. Ik hoef die niet (en vind wit wel mooiIk wil de iPod niet afbreken, maar voor mij was de iHP-120 een betere keuze voor +/- dezelfde prijs als de iPod, en een stukje duurder dan de XClef:p.
leoaq.fm // Jeune Loop
je bent in ieder geval erg nadrukkelijk aanwezig in dit topic met anti xclef en overwegings leuzen... laten we het een beetje over de xclef zelf gaan hebben ...
Ik zal morgen even een nette tabel maken met de apple vs xclef vergelijking met alle features erin. Kunnen we meteen wat vooroordelen wegpoetsen.
1-Een goede overweging maken is dacht ik een voordeel...anti xclef en overwegings leuzen
2-Ik ben toch niet anti-xclef? Quote het stukje maar waar ik anti-xclef ben...ik zeg dat ie groter is dan de ipod, dat is toch een feit? Als ik zeg dat de Xclef een uitstekende radio heeft en de iPod niet, ben ik dan ook anti iPod? Want dat heb ik ook gezegd, maar dat merk je niet op...
Fanboy stuff.
leoaq.fm // Jeune Loop
ok, allemaal leuk en aardig. Maar zoals japie voorstelt kunnen we het beter weer over de xclef hebben. Dat er mensen zijn die een iPod willen is niet zo gek. Mooi Ding! Maar dit IS nou eenmaal het xclef topic, dus maybe kunnen alle iPodders gewoon verder gaan in 1 van de iPod topic?
IPod gekocht, maar ik heb vragen
Ipod Niewste kapot
iPod loopt snel leeg
Ipod, doet het niet?
[rml][ Ipod] Muziek uploaden gaat niet...[/rml]
[rml][ iPod] Overleden ;([/rml]
iPod licht snachts spontaan op
[rml][ iPod] do not disconnect[/rml]
etc...
merci
IPod gekocht, maar ik heb vragen
Ipod Niewste kapot
iPod loopt snel leeg
Ipod, doet het niet?
[rml][ Ipod] Muziek uploaden gaat niet...[/rml]
[rml][ iPod] Overleden ;([/rml]
iPod licht snachts spontaan op
[rml][ iPod] do not disconnect[/rml]
etc...
merci
Hmm ja je hebt er lekker objectief een paar topics uitgekozen ja
Maar ok boeie.
Maar ok boeie.
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Is misschien wel een lastigge vraag...
In je speler (de Xclef hd-500) staan 10 voorgeprogrammeerde bookmarks.
Hoe kan je deze verwijderen?
Ik heb m geformatteerd, maar dat helpt niet.
En verwijderen in de speler zelf lukt ook niet.
Weet iemand het antwoord?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 11:16 ]
De bookmarks staan erin, maar zijn harstikke leeg. Je kunt ze namelijk zelf vullen. Deze 10 bookmark files zijn niet te verwijderen.Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 11:15:
Is misschien wel een lastigge vraag...
Wat nog veel handiger is om gewoon een playlist met behulp van winamp te maken en deze in de playlist directory van de xclef stoppen.
Verwijderd
ik heb sinds eind augustus een HD500 ( firmware 1.050)
Hij beviel prima tot afgelopen week
Bij mij komt ie niet verder meer dan het opstartscherm. De balk vanonderen met de status van het laden komt niet meer tevoorschijn en via mijn PC is ie niet meer te benaderen.
Weet iemand wat ik daar aan kan doen? of is gewoon de harde schijf dood?
Hij beviel prima tot afgelopen week
Bij mij komt ie niet verder meer dan het opstartscherm. De balk vanonderen met de status van het laden komt niet meer tevoorschijn en via mijn PC is ie niet meer te benaderen.
Check wwillem in "Xclef HD500 mini-review! Deel 2" puntje 5 vraag 2. Volgende keer zelf zoeken hè...Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 14:00:
[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 07-11-2003 15:56 ]
Verwijderd
Dat heb ik idd ook gedaan, daarom wil ik ze juist weg halen.wwillem schreef op 07 november 2003 @ 13:47:
[...]
De bookmarks staan erin, maar zijn harstikke leeg. Je kunt ze namelijk zelf vullen. Deze 10 bookmark files zijn niet te verwijderen.
Wat nog veel handiger is om gewoon een playlist met behulp van winamp te maken en deze in de playlist directory van de xclef stoppen.
Maar dat gaat dus jammergenoeg niet.
Dan heb ik nog iets...
In het display staan er overal lichte verticale lijnen.
Hoe langer de originele lijnen, des te beter zijn die lijnen die er niet horen te zien.
Deze lijnen staan in het verlengde van de goede lijnen.
Ik heb het aan mp3cdspeler.nl gevraagd wat dat kan zijn, zei zeiden dat het de kou van buiten kan zijn en dat het na een paar dagen weg zal moeten gaan. Maar ik heb m nu 3 dagen, dan zou het toch al weg moeten zijn?
Of kan het ook nog iets anders zijn?
Verwijderd
lijkt het beetje hieropVerwijderd schreef op 07 november 2003 @ 17:16:
[...]
Dat heb ik idd ook gedaan, daarom wil ik ze juist weg halen.
Maar dat gaat dus jammergenoeg niet.
Dan heb ik nog iets...
In het display staan er overal lichte verticale lijnen.
Hoe langer de originele lijnen, des te beter zijn die lijnen die er niet horen te zien.
Deze lijnen staan in het verlengde van de goede lijnen.
Ik heb het aan mp3cdspeler.nl gevraagd wat dat kan zijn, zei zeiden dat het de kou van buiten kan zijn en dat het na een paar dagen weg zal moeten gaan. Maar ik heb m nu 3 dagen, dan zou het toch al weg moeten zijn?
Of kan het ook nog iets anders zijn?
zo ja dan is accu kapotVerwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 07:01:
Kut dit man ik heb mijn xlef vrijdag gekregen, maar als ik ding een uurtje aanzet en daarna uit en ik wil hem daarna weer aanzetten dan gaat hij niet meer aan, dan moet ik eerst een uurtje wachten en dan pas gaat hij weer aan en de batterijen waren wel vol![]()
Verwijderd
Nee helemaal niet, hij doet het gewoon helemaal goed.Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 17:23:
[...]
lijkt het beetje hierop
[...]
zo ja dan is accu kapot
Alleen ik heb van die irritante lijnen door het beeld!!
Ik denk dat dit m volgende week maar ns terugstuur als die lijnen nog te zien zijn...
Verwijderd
Hang je speler aan de adapter, stop de usb kabel erin en zet de nieuwste firmware op je speler. Usb kabel afkoppelen, speler opnieuw starten en de firmware wordt geupdate. Daarna zou alles weer goed moeten werken.wwillem schreef op 07 november 2003 @ 15:54:
[...]
Check wwillem in "Xclef HD500 mini-review! Deel 2" puntje 5 vraag 2. Volgende keer zelf zoeken hè...
Hoe krijg ik ooit de firmware op mijn speler als de schijf het niet doet
Onder Windows krijg ik de melding USB device gevonden maar voor de rest nix.
ik heb trouwens al naar rm@mp3cdspeler.nl gemaild, wachten op reactie dus
ik heb die lijntjes ook, volgens mij komt het doordat als je oplaat die lijntjes als het ware in het lcd schermpje gebrand worden. bij lcd schermpjes verdwijnt dit na verloop van tijd. volgens verdwijnt het bij mij ook na verloop. daarnaast kan het ook komen doordat het schermpje niet warm genoeg zou zijn.Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 17:31:
[...]
Nee helemaal niet, hij doet het gewoon helemaal goed.
Alleen ik heb van die irritante lijnen door het beeld!!
Ik denk dat dit m volgende week maar ns terugstuur als die lijnen nog te zien zijn...
als je het contrast van je schempje donkerder zet zie je nog veel meer lijntjes, lichter zetten helpt echter niet om die lijntjes weg te werken.
denk zelf dat het tijdelijke lcd lijntjes zijn hetzij door inbranding hetzij door koude
-geen-
Ja die lijntjes heb ik ook, ik stoor me er opzich niet aan, dwz dat ik hem daarvoor niet terug ga sturen ofzo.
Maar toch de lijntjes zitten er wel, het is niet helemaal netjes.
Heb je het uberhaubt al geprobeerdVerwijderd schreef op 07 november 2003 @ 17:46:
"Hang je speler aan de adapter, stop de usb kabel erin en zet de nieuwste firmware op je speler. Usb kabel afkoppelen, speler opnieuw starten en de firmware wordt geupdate. Daarna zou alles weer goed moeten werken."
Hoe krijg ik ooit de firmware op mijn speler als de schijf het niet doet![]()
Onder Windows krijg ik de melding USB device gevonden maar voor de rest nix.
ik heb trouwens al naar rm@mp3cdspeler.nl gemaild, wachten op reactie dus
Waarschijnlijk niet, anders had je niet zo gereageerd. Best jammer...
Bedoel je die lijntjes die je een heel klein beetje ziet (bijvoorbeeld bij het opstartlogo). Of zie jij echt duidelijk lijnen lopen, die netzo dik en helder zijn als andere lijnen.Peveer schreef op 07 november 2003 @ 18:16:
Ja die lijntjes heb ik ook, ik stoor me er opzich niet aan, dwz dat ik hem daarvoor niet terug ga sturen ofzo.
In het eerste geval: heeft iedereen last van. Misschien idd met de kou wat meer, dan heb ik niet getest.
In het tweede geval: Dat is niet normaal.
Misschien kun je een fotootje maken?
[ Voor 41% gewijzigd door dr snuggles op 07-11-2003 20:22 ]
Ja het zijn idd die lijntjes als in het opstartlogo, ik d8 dat je het over die lijnen had maar er zijn dus nog meer lijnen waar ik niet vanaf weet
Verwijderd
Heeft iemand al bericht gehad over de afstandsbediening voor de hd-500?? Ik heb maandag gemailt en ze zijden dat ze deze week binnen zouden komen maar ik heb nog niks op www.mp3cdspelers.nl zien staan??
Meer lijnen zijn er niet. De lijnen die je in het opstart logo tegenkomt zijn idd wat schoonheidsfoutjes. Ligt aan het gebruikte LCD scherm denk ik (welke dus temperatuurafhankelijk is).Peveer schreef op 07 november 2003 @ 20:23:
Ja het zijn idd die lijntjes als in het opstartlogo, ik d8 dat je het over die lijnen had maar er zijn dus nog meer lijnen waar ik niet vanaf weet
De beloofde tabel:

Heb je nog punten die hier absoluut aan toe gevoegd moeten worden, dan post je het maar. Btw, met "loopt langzaam leeg" bedoel ik de batterij, als gevolg van de klok functie. Voor mij is het verder duidelijk wie er wint. Tel het aantal groene velden gewoon.
Ik heb de Xclef gekocht als mp3 speler, radio en als extern opslagmedium. Hij voldoet hier uitstekend aan! Mocht je toch neigen naar de apple vanwege zijn extra features (welke...ja dat weet ik ook niet), dan zou ik de iHP120GXP kopen. Maar nooit een apple, sorry. Alleen de prijs is al belachelijk
[ Voor 45% gewijzigd door dr snuggles op 07-11-2003 21:20 ]
mooi overzicht, maar bij adresboek vind ik dat de .txt functie van de hd500 wel meetelt
OK,
Mijn bericht heb ik verwijderd. Nu beter?
En inderdaad, ik was beter on-topic gebleven.
Mijn excuses daarvoor...
Mijn bericht heb ik verwijderd. Nu beter?
En inderdaad, ik was beter on-topic gebleven.
Mijn excuses daarvoor...
[ Voor 141% gewijzigd door Thierryziezo op 07-11-2003 22:26 ]
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
De logo-site van Xrikus is dood. Weet iemand het mail adres toevallig van xrikus. Of andere informatie zodat we hem kunnen berijken 
Tis vrij simpel te testen overigens. Je knikkert de xclef 's avonds aan. Gaat lekker slapen en de volgende dag kijk je 's middags eens oftie al uit is.
De werkelijke speeltijd met de nieuwste firmware is nog niet gemeten. Met een vrij oude firmware werd al 18 uur gehaald. Nu claimen ze dus 22 uur, maar dit is nog niet getest.Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 22:47:
de speeltijd van de xlef was toch iets van 22 uur door de firmware upgrades?
Tis vrij simpel te testen overigens. Je knikkert de xclef 's avonds aan. Gaat lekker slapen en de volgende dag kijk je 's middags eens oftie al uit is.
[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 07-11-2003 22:55 ]
woei krijg net mailtje van mp3spelers.nl met als mededeling: de remotes zijn eindelijk binnen
En besteld
Verwijderd
Ik kan helaas geen foto maken anders had ik het zeker gedaan...wwillem schreef op 07 november 2003 @ 20:15:
[...]
Heb je het uberhaubt al geprobeerdWeet je dat er een backup power-on methode in de xclef zit
Dan weet je zeker ook al, dat de methode die daar beschreven staat, de xclef weer kan actieveren
![]()
Waarschijnlijk niet, anders had je niet zo gereageerd. Best jammer...
[...]
Bedoel je die lijntjes die je een heel klein beetje ziet (bijvoorbeeld bij het opstartlogo). Of zie jij echt duidelijk lijnen lopen, die netzo dik en helder zijn als andere lijnen.
In het eerste geval: heeft iedereen last van. Misschien idd met de kou wat meer, dan heb ik niet getest.
In het tweede geval: Dat is niet normaal.
Misschien kun je een fotootje maken?
Maar de lijntjes zijn bij mij best wel goed te zien, alleen bij de letters niet zo goed omdat die niet zo groot zijn.
Als het opgelost is laat ik het wel horen.
Dan weten jullie als jullie nog iemand tegen komen met hetzelfde probleem wat er tegen te doen is, of juist niet
Een fijn weekend iedereen!
wwillem: goede tabel maar 2 puntjes:
1-je kan de iPod wél als extern opslagmedium gebruiken, via verkenner kun je er gewoon bestanden opgooien hoor, net als bij de Xclef. Het enige verschil is dat als je er bij de Xclef een mp3'tje opgooit, hij die kan afspelen en de iPod dat mp3'tje als 'gewoon bestand' ziet
2-Je zegt dat de iPod max 4mb/sec haalt, aar via firewire zit ik constant op minstens 7,5 mb/sec ??
Is die iPod de 2e of 3e revisie?
En verder bevestigd jouw tabel wat ik zeg: jij wilt veel functies, en dus neem je de Xclef. Ik heb geen radio, line in, mic enz. nodig, maar een kleine, snel navigeerbare speler, en de prijs vind ik niet gigantisch belangrijk, dan vallen er een aantal punten weg van je grafiek waarop de Xclef 'scoort', en kom je dus uit bij de iPod.
Maar ja, dat heb ik al 3x gezegd maar niet iedereen lijkt dit te snappen...
1-je kan de iPod wél als extern opslagmedium gebruiken, via verkenner kun je er gewoon bestanden opgooien hoor, net als bij de Xclef. Het enige verschil is dat als je er bij de Xclef een mp3'tje opgooit, hij die kan afspelen en de iPod dat mp3'tje als 'gewoon bestand' ziet
2-Je zegt dat de iPod max 4mb/sec haalt, aar via firewire zit ik constant op minstens 7,5 mb/sec ??
Is die iPod de 2e of 3e revisie?
En verder bevestigd jouw tabel wat ik zeg: jij wilt veel functies, en dus neem je de Xclef. Ik heb geen radio, line in, mic enz. nodig, maar een kleine, snel navigeerbare speler, en de prijs vind ik niet gigantisch belangrijk, dan vallen er een aantal punten weg van je grafiek waarop de Xclef 'scoort', en kom je dus uit bij de iPod.
Maar ja, dat heb ik al 3x gezegd maar niet iedereen lijkt dit te snappen...
[ Voor 6% gewijzigd door sjaakaq op 08-11-2003 10:01 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Nog even over die "uitlopende" lijntjes. Komt dit niet gewoon doordat het een lcd scherm is en dus betrekkelijk "langzaam" is?
Nog even 1 klein schoonheids foutje wat niet verbeterd is met de nieuwe firmware, dat is dat als je hem aan doet het back-light aangaat; als hij een paar seconden later is opgestart het weer uit gaat. Juist op het moment dat je het nodig heb
Nog even 1 klein schoonheids foutje wat niet verbeterd is met de nieuwe firmware, dat is dat als je hem aan doet het back-light aangaat; als hij een paar seconden later is opgestart het weer uit gaat. Juist op het moment dat je het nodig heb

[ Voor 7% gewijzigd door schuit24 op 08-11-2003 10:21 ]
Vind niemand het lastig dat wanneer je nieuwe firmware erop heb gezet dat dan ook gelijk je instellingen zijn gereset, dat is lastig vooral bij de user eq en radio presets
nou misschien dat de instellingen ín de firmware bewaard worden, maar ach zó vaak upgrade je niet, en die paar instellingetjes zijn toch redelijk te doen. Misschien zou het een beter id zijn als het gewoon een settings.cfg bestand was in de system map ofzo, zodat je die naar je pc kon kopierenaryan schreef op 08 november 2003 @ 13:30:
Vind niemand het lastig dat wanneer je nieuwe firmware erop heb gezet dat dan ook gelijk je instellingen zijn gereset, dat is lastig vooral bij de user eq en radio presets
Verwijderd
Op de eerste pagina van deze topic staat dat je logo's kunt uploaden, daar staat ook een link bij waar je ze kan downloaden.
Maar die link doet het niet bij mij.
Klopt dit of ligt dat aan mij?
schijnt te kloppenVerwijderd schreef op 08 november 2003 @ 14:40:
Op de eerste pagina van deze topic staat dat je logo's kunt uploaden, daar staat ook een link bij waar je ze kan downloaden.
Verwijderd
In de nieuwe firmware is het wel behoorlijk vervelend dat ie, als je 'm met autoplay/real resume opstart, niet heeft onthouden in welke playlist je bezig was! Hij speelt vrolijk alles af!
Dit topic is gesloten.