Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:33

sjaakaq

It might get loud

wat ik ook gehoord had in deeltje 1 is dat de 'buis' waar de headphone-plug in gaat, kapot kan gaan als je de xclef bijv. ergens hard tegenaan stoot..

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

als dat zo is, dan zou hij altijd slecht geluid moeten hebben, en dat is ook weer niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
XdeckX schreef op 13 oktober 2003 @ 17:31:
hoe zit het trouwens met die playlists?
ik heb zegmaar een playlist gemaakt met winamp en gedropt in de playlist dir. ik laat de playlist en zet de boel op shuffle en laat alle nummers in de playlist meedoen. als ik em later een keer uitzet en weer aanzet is mn hele playlist weg en gaat ie vrolijk alle nummers op de hd spelen.
ligt dat toevallig aan deze F/W (1.072) of deed ie dat altijd al zo (mn geheugen laat me even in de steek)
want dat vond ik juist zo prettig aan mn vorige mp3 speler. gewoon playlist maken en laden en klaar. uitzetten en weer aanzetten en de playlist blijft gewoon zoals ie was.
als dit nooit eerder mogelijk is geweest (het 'onthouden' van de playlist) lijkt me dat wel een hele fijne aanpassing op de F/W
ik zou hier toch graag een reactie op zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

BTW: nog een id'tje voor nieuwe firmware:

real autoplay die werkt...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de H&B eigenaren kwam ik een opvolger tegen van de H&B JK20 zou dat ook gaan gelden voor de XCLEF HD500?

http://www.hb-direct.com/uk/pdf/FICHE2_jk20s.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ziet er leuk uit dat apparaat, mooi groot scherm enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

tja hijs net zo groot als de xclef is....

wel een groter scherm ja..

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 16:55:
Voor de H&B eigenaren kwam ik een opvolger tegen van de H&B JK20 zou dat ook gaan gelden voor de XCLEF HD500?

http://www.hb-direct.com/uk/pdf/FICHE2_jk20s.pdf
zoals eerder gemeld: dit is eigenlijk de Godot M7170
zie http://www.gogodot.com.tw/
binnenkort te verkrijgen bij mmport

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

BTW: welk logo+bijbehorend programma doorboord daar mijn netvlies: Musicmatch!
AAAAAH!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt ie precies WEL zoals je zegt. Op de PC met winamp een playlist maken van de nummers op je Xclef. Deze lijst direct opslaan in de playlist-map op je Xclef. Speelt prima. En afzetten en weer aanzetten....... hij blijft gewoon keurig z'n playlist spelen. Geen idee dus wat hier jouw probleem is. Misschien eens initialiseren en firmware opnieuw upgraden?? Blijven proberen, zo had ik een probleem met bookmarken en plots doet ie het wel zoals het hoort. Geef de moed niet op !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*offtopic* dat nieuwe OP albun laat nog wel ff op zich w8en, Tegenstrijd is pas net uit. Het w8ten is nu op de OP DVD die binnenkort uitkomt.

*ontopic* Ik heb de Xclef nu een maand, alles goed op één puntje na. Als ik hem un mn broekzak heb wil de "hold" er nog wel eens uitschieten en de "jogger" doet dan de rest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen half m'n H&B volgepoot met mp3'kes en op de volgende bug gestoten:

als iets in de ID3 tag een speciale letter bevat (é, ó, ñ, ...) wordt die verkeerd weergegeven als dat nummer afspeelt. ofwel breekt 'm af bij zo'n letter, ofwel verschijnt er een vraagteken in de plaats. op zich geen wereldramp natuurlijk, ware het niet dat mijn muziekcollectie voor een groot deel bestaat uit wereldmuziek. veel spaans en afrikaanse taaltjes in de track- en albumtitels dus.

iemand hetzelfde probleem? (firmware 1.068)

p.s. de browser laat die speciale letters keurig zien in de folders en files.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 00:56:
ondertussen half m'n H&B volgepoot met mp3'kes en op de volgende bug gestoten:

als iets in de ID3 tag een speciale letter bevat (é, ó, ñ, ...) wordt die verkeerd weergegeven als dat nummer afspeelt. ofwel breekt 'm af bij zo'n letter, ofwel verschijnt er een vraagteken in de plaats. op zich geen wereldramp natuurlijk, ware het niet dat mijn muziekcollectie voor een groot deel bestaat uit wereldmuziek. veel spaans en afrikaanse taaltjes in de track- en albumtitels dus.

iemand hetzelfde probleem? (firmware 1.068)

p.s. de browser laat die speciale letters keurig zien in de folders en files.
Ja, dit probleem heb ik ook, maar ik krijg er een chinees teken voor in de plaats.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Dag iedereen,
ik ben van plan om een mp3 speler te kopen met hdd. Na wat vergelijking ben ik uitgekomen op de Xclef, maar nou heb ik toch een vraagje: kan je met een hardeschijf mp3speler wel sporten oid? Ik luister veel muziek op de fiets en ik fiets niet als een normaal iemand ;)
Als het nou goed is, en ik koop hem, is het dan verstandig om nog even te wachten op een prijsverlaging of zit dat er, de aankomende periode, niet in?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet behoorlijk stampen om een Xclef overstuur te krijgen.... dus ik weet niet hoe abnormaal jij sport, maar van fietsen komen deze speler niet onder de indruk. Prijsverlagingen worden zelden bekend gemaakt, maar mijn verwachting is dat er niet veel daling meer in zit. Vooral omdat dit apparaat voor die prijs in vergelijking met anderen echt fabuleus is!! Je leest wel eens problemen op deze site, maar dat zijn nerd-problemen van echte die-hards. De huis-tuin-en-keuken gebruiker kan hier uitstekend mee uit de (sport)voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om ffkes terug te komen op dat AB probleem was dat nou alleen met de eerste Xclef modellen of geld dat nou ook voor de eerste H&B modellen? Mijn geheugen laat me even in de steek namelijk. En aangezien naar mijn weten de H&B later uitgebracht werd dan de Xclef staat hier bij mij nog steeds een vraag teken? "???" ook vraag ik me nog steeds af of de mijne bij de beruchte eerste series hoord......

of loop ik hier nu onzin neer te zetten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Ik heb een enkele keer wel eens 'gescrambled' geluid maar als ik dan next en back in druk is het weer okee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

uhm... tsja om maar weeer terug te komen op de AB... ik heb mijn xclef bij mp3cdspelers.nl besteld, en wil nu onderhand die AB wel eens erbij hebben... hoe lang moeten we nog w88?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 14:55:
Je moet behoorlijk stampen om een Xclef overstuur te krijgen.... dus ik weet niet hoe abnormaal jij sport, maar van fietsen komen deze speler niet onder de indruk. Prijsverlagingen worden zelden bekend gemaakt, maar mijn verwachting is dat er niet veel daling meer in zit. Vooral omdat dit apparaat voor die prijs in vergelijking met anderen echt fabuleus is!! Je leest wel eens problemen op deze site, maar dat zijn nerd-problemen van echte die-hards. De huis-tuin-en-keuken gebruiker kan hier uitstekend mee uit de (sport)voeten.
Ok bedankt voor de info, ik ga hem binnenkort denk ik bestellen:7

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al iets meer over die afstandsbediening kan die nou op een (oude) xclef model (ik heb hem op 22 juli gekregen :P ) of doet dan de play button het niet? en hoe kun je hem bestelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 21:09:
Bij mij werkt ie precies WEL zoals je zegt. Op de PC met winamp een playlist maken van de nummers op je Xclef. Deze lijst direct opslaan in de playlist-map op je Xclef. Speelt prima. En afzetten en weer aanzetten....... hij blijft gewoon keurig z'n playlist spelen. Geen idee dus wat hier jouw probleem is. Misschien eens initialiseren en firmware opnieuw upgraden?? Blijven proberen, zo had ik een probleem met bookmarken en plots doet ie het wel zoals het hoort. Geef de moed niet op !!!
ik heb een playlist gemaakt met winamp en opgeslagen in de playlist directory.
hoe heb je de overige instellingen staan (auto play enzo)
en welke F/W draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vragen:

- Kan de batterij vervangen worden? Zoja, waar koop ik dan zo'n exemplaar dat in de XClef past? (Ik veronderstel dat die batterij ook geen 20 jaar zal meegaan hé >:))

- Werkt de hoofdtelefoonaansluiting nu goed om die als line-out te gebruiken?

- Zou de speler in de toekomst ook overweg kunnen met OGG?

- Wanneer komt de XClef HD-800 uit?

Thanks

[ Voor 16% gewijzigd door Thierryziezo op 19-10-2003 17:24 ]

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik stel voor dat zowel edsel als Thierryziezo de startpost eens even gezellig gaan doorlezen. Die is er niet voor niks.

Over de HD-800 is nog niets bekend, daarvoor moet je op Dapreview zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
wwillem schreef op 19 oktober 2003 @ 18:21:
Ik stel voor dat zowel edsel als Thierryziezo de startpost eens even gezellig gaan doorlezen. Die is er niet voor niks.

Over de HD-800 is nog niets bekend, daarvoor moet je op Dapreview zijn.
Ik heb al een hele week op dit forum gelezen, meer tijd wil ik niet hangen aan het lezen van sommige posts. Tussen de nuttige zitten ook weer nutteloze, waardoor ik er veel tijd mee verlies. Daarom graag antwoord op die vragen...

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Thierryziezo schreef op 19 October 2003 @ 20:10:
[...]

Ik heb al een hele week op dit forum gelezen, meer tijd wil ik niet hangen aan het lezen van sommige posts. Tussen de nuttige zitten ook weer nutteloze, waardoor ik er veel tijd mee verlies. Daarom graag antwoord op die vragen...
Zucht, de battery kan vervangen worden (staat in de startpost van deel 1). De koptelefoon-out werkt als line-out en staat in de startpost van dit topic.

Volgende keer gewoon netjes lezen dan maar he :O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
wwillem schreef op 19 October 2003 @ 20:38:
[...]

Zucht, de battery kan vervangen worden (staat in de startpost van deel 1). De koptelefoon-out werkt als line-out en staat in de startpost van dit topic.

Volgende keer gewoon netjes lezen dan maar he :O ;)
Sorry, dat van de batterij had ik op tijd moeten zien (Batterij een beetje moeilijk vervangbaar (je moet de speler openschroeven).).

Maar van die hoofdtelefoonaansluiting als line-out wilde ik zeker spelen, zeker na het lezen van onaangename ervaringen met dat soort connectie (vaag en troebel geluid).

Dankzij uw openingspost wordt het alleen maar moeilijker om ofwel voor de XClef te gaan, ofwel voor de iRiver... :)

Persoonlijk voel ik er meer voor om de iRiver te kiezen (wel maar 20 gb hd, maar digitale uitgang, kleiner, ogg vorbis ondersteuning...). Alleen die schijf zit me wat tegen. Volgt er nog een kleinere XClef die wel over deze functionaliteit zal beschikken met een grotere schijf (minstens 40 GB)?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Laatst online: 20-06 20:09
Gewoon eens even een klein vraagje tussen door: Gebruikt iemand die fm-tuner wel eens?
Ik nooit, en is het jullie ook opgevallen dat als je daarvan wil opnemen dat hij heel erg gaat ruisen?

->een van de enige wie alle topic's door heeft gelezen (ook deel 1;))<-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Het geluid is nog steeds perfect hoor. Ik heb zelf tenminste nog geen last gehad van "troebel" geluid. Misschien dat er wat fout zit bij de nieuwe firmware, 1.053 is nog altijd de beste naar mijn mening.

Bij het opnemen is de FM-tuner wat minder ja. Ik gebruik de tuner zelf wel veel, maar het opnemen bijna nooit.

Overigens is het niet een vereiste dat je alle posts gaat zitten doorlezen. Daar ben je 3 jaar mee bezig. Alleen de twee startposts en je weet bijna alles wat je wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik gebruik de FM tunes NOOIT. Simpel; totaal geen ontvangts. Zelfs niet midden op een voetbalveld met de kabel gestrekt over een lengte van bijna een meter ofzo...ik ontvang geen enkele zender...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Aquaplex schreef op 19 October 2003 @ 21:32:
Gewoon eens even een klein vraagje tussen door: Gebruikt iemand die fm-tuner wel eens?
Ik nooit, en is het jullie ook opgevallen dat als je daarvan wil opnemen dat hij heel erg gaat ruisen?

Een van de enige: je hebt er dus in totaal één, en neemt er dan daar eentje van. Heel apart :P

Ja ik gok dat het magnetisch veld van de HD de ontvangst dan verstiert. Een andere lastige is wanneer je vanaf de microfoon opneemt en de HD slaat plotseling aan, dan hoor je ook nog maar weinig van de omgeving en veel van de HD. Maar ja, ik zie wel hoe da vandaag loopt met het opnemen van het interview. Mijn geheugen hoeft niet om de zoveel tijd op te spinnen gelukkig 8)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Laatst online: 28-04 20:05
Ik heb net men Xclef ginnengekregen van mp3cdspeler.nl met afstandsbediening.
Ik laad hem eerst eff op tot 100% en heb de handleiding gelezen.
Ik plug hem in in men pc met adapter erop, maar ik heb windows 2003 server.
Ok, hij herkent hem als mass storage, in manage bij my computer zie ik de schijf staan, ook bij systeem zie ik bij usb een mass storage.
Maar in deze computer kan ik niet op de schijf om er files op te zetten, firmware upgrades enzomeer...
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 19:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Waarom heb je 2k3 server? :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Hillie schreef op 20 October 2003 @ 15:29:
Waarom heb je 2k3 server? :)
HAHA, idd
voor windows 98 se, me, 2000, xp
maar, ik heb het gevonden...
Het werkt super!!! :9 Vet ding! met 1072 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He ik zag dat er over FM transmitters gesproken werd.
Nu heb ik deze ook gevonden bij de fabrikant van de GODOT.

Hij is trouwens bij www.MMport.nl verkrijgbaar in de GODOT sectie van de shop voor 39,00 euro los en 29,00 euro bij aankoop van speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

mooi ding van GODOT, maar dat moet toch goedkoper kunnen! IEMAND???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 21:09:
heb alle firmwares geprobeerd nu vanaf 1053. hielp allemaal geen donder. dus wat doe ik nou verkeerd ofzo?

het is gewoon irritant. ik moet iedere keer als ik mn player aanzet de playlist opnieuw laden. dat moet toch makkelijker kunnne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heb nog niet met playlists gespeeld. Maar heb je geprobeerd Winamp 2.x playlists gewoon in de directory 'bookmarks' te zetten? Dan zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
hoe lang doet de player er eigenlijk over om te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
gwystyl schreef op 21 October 2003 @ 00:05:
Heb nog niet met playlists gespeeld. Maar heb je geprobeerd Winamp 2.x playlists gewoon in de directory 'bookmarks' te zetten? Dan zou het moeten werken
heb gewoon een playlist gemaakt in winamp 2.62 ofzo (ja een oudje) en opgeslagen in de playlist directory. daarna xclef booten en playlist starten. dat gaat allemaal prima. maar als ik dan de speler uitzet en weer aanzet dan gaat ie ipv mijn playlist alle nummer s op de speler afspelen en dat wat juist niet de bedoeling. de enige oplossing die ik op dit moment heb is het opnieuw laden van de playlist.
Thierryziezo schreef op 21 October 2003 @ 07:54:
hoe lang doet de player er eigenlijk over om te starten?
kort. een paar seconden meestal (als je niets aan de inhoud van de speler hebt veranderd zoals het toevoegen van bestanden)

[ Voor 19% gewijzigd door XdeckX op 21-10-2003 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XdeckX ik heb hetzelfde probleem, een paar dagen terug ook gepost, maar nog steeds geen oplossing kunnen vinden. Dus als je achter het probleem komt, laat het ff weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 10:49:
XdeckX ik heb hetzelfde probleem, een paar dagen terug ook gepost, maar nog steeds geen oplossing kunnen vinden. Dus als je achter het probleem komt, laat het ff weten!
als iemand er ooit antwoord op geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zijn ze dan de foto's van mijn dichte RVS opbergdoos
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat is da ding toch mooi! :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

leuk alleen ziet de buitenkant er wel uit of het allemaal 'gevormd' is met een hamer ofzo :X

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een beetje info over de Xclef HD-800:

Multichannel Labs is a Korean company that makes portable digital players under the XCLEF brand. The HD-800 is its newest product, a HDD audio player similar to the HD-500, except that the HD-800 uses smaller 1.8" drives and can function as a mass storage device for a PC. The HD-500 had a 20G drive, FM tuner and voice recorder. It supports MP3/WMA formats. The MT-200 is the smallest XCLEF digital player. It supports MP3/WMA formats, has a range of internal memory options (32M - 256M) and an SMC expansion slot.

Afbeeldingslocatie: http://headwize2.powerpill.org/temp/ces03/ces03_lvcc_s_xclef1.jpg

Ter informatie: Het is de bovenste speler. Lijkt me zo gefotografeerd wel niet mooi maar volgens mij is dat schijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aquaplex schreef op 19 October 2003 @ 21:32:

Ik gebruik em 'smorgens om in de bus het nieuws te luisteren, die verbinding is 90% ok voor mij hoor, ik versta alles wat ze zeggen met een beetje ruis

maar als je wilt opnemen dan begint die opeens te ruisen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind nix "ROOT" om die bmp in te zetten... ik heb _SYS maar als ik em daar in pleur zegtie nix

als ik een nieuwe map ROOT aanmaak heb ik gewoon een nieuwe (op de speler geizen als lege) map die ROOT heet... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 23:21:
Ik vind nix "ROOT" om die bmp in te zetten... ik heb _SYS maar als ik em daar in pleur zegtie nix

als ik een nieuwe map ROOT aanmaak heb ik gewoon een nieuwe (op de speler geizen als lege) map die ROOT heet... :s
ROOT houdt in: niet in een subdirectory. Als je speler dus van windows de schijfletter J: krijgt toegewezen (ik zeg maar wat) plant je je bmp in J:\
Dan herstarten en dan moet hij het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 22:11
lol, ROOT is de directory waar je inkom als je in windows je harde schijf aanklik, zeg maar gewoon E:\ wanneer je schijf E heet, je zet je logo daar gewoon gelijk in, dus dan wordt het E:\LOGO.BMP, en dan werkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
Damn die Xclef kan echt veel hebben, ik zetten 'm aan en legde 'm op een tas die weer op een tafel stond, tas viel om, Xclef stuiterde op de stoel en vervolgens op de grond, dit alles terwijl ie vrij lang aan het laden was want ik had er net nieuwe mp3's op gezet....niks aan de hand!

Gisteren remde de bus vrij abrubt en ik was m'n jas aan het aantrekken en de Xclef lag op m'n schoot, ding schoot er dus vanaf op de grond *pats* *boem*...weer niks aan de hand.
*phew*

[ Voor 14% gewijzigd door Gman op 22-10-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:58
Zegge.....die HD-800 beetje vage foto. En waneer komt dat ding uit ? Ziet er erg plastic uit

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 21 October 2003 @ 13:23:
leuk alleen ziet de buitenkant er wel uit of het allemaal 'gevormd' is met een hamer ofzo :X
het is jammer dat de foto's niet scherp genomen zijn, en door de lichtinval lijkt het of er een enorme deuk inzit, maar dat is absoluut niet zo. En bij het hang ziet het er idd niet zo heel netjes uit, maar dat komt omdat het materiaal slechts 1,5mm dik is en daar brandt je zo doorheen met je lasapparaat, dus dat kon niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op 21 October 2003 @ 23:42:
[...]

ROOT houdt in: niet in een subdirectory. Als je speler dus van windows de schijfletter J: krijgt toegewezen (ik zeg maar wat) plant je je bmp in J:\
Dan herstarten en dan moet hij het doen :)
shit, dat ik dat niet doorheb als fervent computergebruiker :s :s :s

dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Spam schreef op 22 October 2003 @ 10:47:
Zegge.....die HD-800 beetje vage foto. En waneer komt dat ding uit ? Ziet er erg plastic uit
Toevallig weet ik dat hij in het deel 1 van dit topic staat. Even een zoekopdrachtje geven hier op GOT. Ik kan me nog herinneren dat ik schreef dat hij einde van dit jaar op de markt zou verschijnen (tenminste, dat was de verwachting, we'll see). Kan mij overigens niet herinneren wat de prijsindicatie was destijds.
Als het een opvolger wordt van de xclef dan verwacht ik niet dat hij van plastic zou zijn. Kan ook zo zijn dat het door de lichtval een beetje plasticachtig uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Crap!Boob!Crap!

Heeft er al iemand problemen gehad met de bijgeleverde voeding( om op te laden)
De eerste keer dat ik hem gebruikte hoorde ik een lichte knettering als ik hem in het stopkontact stak. 2e keer dat ik hem wilde opladen hoorde ik weer een knettering en stonk hij. Resultaat hij wil niet meer opladen en heeft mijn Xclef nog maar een paar uurtjes te spelen... :'(
Ik heb hem nog maar 2 dagen en kan al niet meer genieten van de fun :(
*Kheb hem besteld bij www.mp3cdspeler.nl, kan ik gewoon die voeding laten vernieuwen door hen?
*Iemand hetzelfde voorgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 09:13
Stuur ze een mail dat je adapter niet meer werkt. Dan zulen ze hem wel omruilen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp iets niet, Ik hoor allemaal dingen over opties maar ik kan helemaal niks vinden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 20:57:
Ik begrijp iets niet, Ik hoor allemaal dingen over opties maar ik kan helemaal niks vinden :{
Misschien moet je éven je handleiding door gaan lezen? Zo dik is dat ding niet. Dan zie je dat je in de setup kan komen door 3 seconden de menu toets in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen Roumen schreef op 22 October 2003 @ 21:03:
[...]

Misschien moet je éven je handleiding door gaan lezen? Zo dik is dat ding niet. Dan zie je dat je in de setup kan komen door 3 seconden de menu toets in te drukken.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

kreeg net een mailtje van mp3cdspeler:
de afstandsbedieningen komen op z'n vroegst pas begin November...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op elke instelling krijg ik hetzelfde resultaat, maar momenteel speel ik shuffle in sub-directories en gebruik ik firmware 1.072 (maar op de vorige versies was er ook geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 09:57:
Op elke instelling krijg ik hetzelfde resultaat, maar momenteel speel ik shuffle in sub-directories en gebruik ik firmware 1.072 (maar op de vorige versies was er ook geen probleem)
daar snap ik dan weer helemaal nix van. heb ook f/w 1.072. shuffle all. maar dan doet ie het dus niet goed. ik kan es kijken wat ie doet als ik shuffle subdir gebruik. misschien helpt dat..... of zou het aan mijn winamp versie liggen ofzo? dat die lijstjes een iets andere structuur hebben waardoor ie em niet nogmaal kan laden bij het opstarten.

is er verder niemand die weet waarom mijn playlists niet weer afggespeeld worden na het opnieuw opstarten? ipv de playlist gaat ie dan nl alle files op de speler doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
:'( :'( :'( Men Xclef is oncontroleerbaar :'( :'( :'(
Ik heb net een opname gemaakt van 80min@64kbs via interne mic.
Dan heb ik hem gestopt,laten saven, en dan afgezet.
Half uurtje later terug aangezet, en hij begint te spelen maar hij is onbestuurbaar, hij speelt maar ik kan geen enkele knop bestuuren, zelfs de lock knop werkt niet. Hoe moet ik dat regelen? ik wil hem open maken om de baterij eruit te halen, maar is dit een goed ID?
Aangezien mijn lader niet werkt kan ik dus niet aan de lader hangen.
Aan men usb hangen helpt ook niet.
Wat moet ik doen? Hij blijft maar spelen?
Used:64%of HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Houdt de STOP knop es heel lang in. Wie weet. Ik heb zoiets ook eens gehad, en via de stop knop methode zet ie em gewoon...uit. zonder zooi op te slaan (zoals laatsts gespeelde nummer enz.)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

DeNB3rt schreef op 23 October 2003 @ 19:45:
Half uurtje later terug aangezet, en hij begint te spelen maar hij is onbestuurbaar, hij speelt maar ik kan geen enkele knop bestuuren, zelfs de lock knop werkt niet. Hoe moet ik dat regelen? ik wil hem open maken om de baterij eruit te halen, maar is dit een goed ID?
en anders gewoon wachten tot je accu leeg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

BTW ff terugkomen op de dikheid van de speler:

hij is vooral te breed...de lengte past goed in m'n broekzak, hij is dunner dan een philips hdd100 geloof ik, alleen hij is zo verrekte breed...

daarom ga ik em eind v.h. jaar verkopen om een Rio Karma te kopen..

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op 23 October 2003 @ 19:45:
Mijne blijft ook ineens hangen bij Goodbye al sinds 12 uur :{
Ik heb gister de nieuwe firmware eropgezet maar dat lijkt me niet door oorzaak van dit probleem aangezien firmware juist voor verbeteringen zijn, maar ik vraag me wel af waarom hij dan nu ineens zo raar doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MellyVille1 schreef op 09 October 2003 @ 21:19:
[...]

hehe, you read my mind... maar de vraag is hoe? iemand?
Zow, het kostte ff zoekn naar je post, maar ik geloof dat ik iets gevonden heb. Met de nieuwste Tweakui voor Windows XP (volgens mij met de vorige ook) kan je bij
My Computer \ Autoplay \ Handlers
de gebeurtenissen aanpassen die plaatsvinden bij het aankoppelen van CD's of verwijderbare schijven.
FF stoeien met de commandline van Smartcyncpro of een ander programma zou dus een mogelijkheid tot automatisch synchroniseren op moeten leveren. Ik heb op deze computer geen USB, dus ik kan het niet uittesten :X maar laat maar even weten als je iets bruikbaars uitgevogeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Mijn Xclef heeft dus nog altijd hetzelfde probleem he;
Hij start dus wel normaal op en ik kan navigeren in de mappen, instellingen veranderen, opnames maken en beluisteren, maar vanals ik een mp3 beluister uit mijn root/mp3/ dan loopt hij vast en kan ik geen enkele toets meer bedienen, maar hij blijft wel spelen. (ik heb al andere firmware erop gezet/alles gewist/alle mappen leeggemaakt)Aan wat ligt dit?kan iemand mij helpen?
Ik kan hem morgen anders samen met mijn adapter terug zenden naar mp3cdspeler.nl
Ik denk dat dit een software fout is? Aangezien er nix aan de hardware scheelt.
Andere firmware erpzetten maakt het enkel erger.
Terug naar de winkel of is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Op mp3cdspeler.nl is dr xclef 5% goedkoper geworden, hij is nu 275 zonder remote, en 285 met.
Ik weet niet of dit oude informatie is, maar ik meld het maar even.
(geen tijd om alles te lezen, sorry)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman schreef op 22 oktober 2003 @ 10:33:
Damn die Xclef kan echt veel hebben, ik zetten 'm aan en legde 'm op een tas die weer op een tafel stond, tas viel om, Xclef stuiterde op de stoel en vervolgens op de grond, dit alles terwijl ie vrij lang aan het laden was want ik had er net nieuwe mp3's op gezet....niks aan de hand!

Gisteren remde de bus vrij abrubt en ik was m'n jas aan het aantrekken en de Xclef lag op m'n schoot, ding schoot er dus vanaf op de grond *pats* *boem*...weer niks aan de hand.
*phew*
probeer nog es een paar keer, dan weten we de levensduur bij mij ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook al eens gehad lag op de tafel op mn werk en reed dus met mn stoel naar achtere en ja hoor koptelfoon hing nog in mn oor maar de speler lag op de grond. gelukkig ging t koptelefoon snoertje er erg makkelijk uit en bleef ie dus niet hangen...
ik daarna proberen en gewoon spelen zonder problemen! thuis scandisk uitgevoerd niks aan het handje. natuurlijk speelde die wel uit het geheugen maar goed. toch blij dat ie nog heel is.

en ga dat niet nog een keer proberen. heb m nu altijd netjes in zn beschermhoesje aan mn broek riem hangen :D

[EDIT:] (WARNING beetje off-topic weet niet waar ik t anders moet plaatsen!)

Heeft er hier toevallig of weet iemand toevallig iets over muziek categorieen?
Ik ben namelijk mijn hele muziek collectie opnieuw aan het inrechten en zou graag een duidelijk beeld willen hebben van wat voor muziek categorieen er zijn en wat de kenmerken er van zijn. iemand een idee of suggesties?

Denk namelijk dat de echte mp3 gebruikers hier ook wel mee bezig zullen zijn.
en het ook wel erg makkelijk word als je meer dan 40Gig aan mp3s heb...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 15:32 . Reden: Vraag toevoegen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 12-09 22:26
Zekers mensen

Dit is mijn eerste post hier :)

Ik heb ook sinds vrijdag de Xclef, en ik ben er super tevrede erover, hij is gewoon uber cool!! Ik had hem dinsdag nacht besteld via www.mmport.nl en kreeg de volgende morgen gelijk een mailtje en de donderdag had ik hem al ( ik was alleen niet huis, grrr, wel gratis onder rembours:) ).

Tot nu toe heb ik nog geen klachten, ik heb er ook gelijk een update opgezet. Want bij 1065 liep die vast met laden. Maar dat is niet zo erg.

Nu even een paar vraagjes en opmerkingen.

Bij de EQ, heb je een paar verschillende catogerieen, zoals rock, normal en ultra bass. Als ik een hardstyle liedje bij normal op ze hardst zet is het geluid nog super goed, alleen niet zo harde bass. Als ik dit dan doe bij ultra bass, dan is de bass wel lekker maar het geluid is best kut. Je kan dit ook allemaal zelf instellen bij je user EQ, nu is mijn vraag, wat is een goeie voor hardstyle, dus hoe heb jij het ingesteld? Welk balk moet je hoog, ik heb er namelijk geen verstand van....

Ik ging net ook een stukje opnemen van de radio en hij speelt het gewoon perfect af, echt super cool. Tot hoe lang kan je opnemen? Want ik wil wel eens een heel feest opnemen van 10 uur, zou die dat trekken?

Toen ik net bij info keek, stond er 19,5 GB....... hij was toch 20 GB, of is 500 mb software?

Wat ook super handig is, dat windows het als een harde schijf ziet, je kan zo spellen en films overtanken, het is gewoon een super apparaat.

Ik wil iedereen uit dit topic ook nog even bedanken voor de ZEER goede info over dit apparaat.......

Verder heb ik geen aan of opmerkingen....

Groetjes rob versteeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

DJKylian, open in winamp een mp3, rechtklik erop en klik 'file info' aan. Kijk nu in de dropdown list bij 'genre' voor een hele hoop muziekstijlen!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Versteegrob schreef op 26 oktober 2003 @ 14:49:
Nu even een paar vraagjes en opmerkingen.

Bij de EQ, heb je een paar verschillende catogerieen, zoals rock, normal en ultra bass. Als ik een hardstyle liedje bij normal op ze hardst zet is het geluid nog super goed, alleen niet zo harde bass. Als ik dit dan doe bij ultra bass, dan is de bass wel lekker maar het geluid is best kut. Je kan dit ook allemaal zelf instellen bij je user EQ, nu is mijn vraag, wat is een goeie voor hardstyle, dus hoe heb jij het ingesteld? Welk balk moet je hoog, ik heb er namelijk geen verstand van....
Ik hou van onvervormde muziek: Alleen de bass (helemaal links) 1 puntje omhoog.
Ik ging net ook een stukje opnemen van de radio en hij speelt het gewoon perfect af, echt super cool. Tot hoe lang kan je opnemen? Want ik wil wel eens een heel feest opnemen van 10 uur, zou die dat trekken?
Is nog niet getest. Probeer eens 10 uur radio op te nemen.
Toen ik net bij info keek, stond er 19,5 GB....... hij was toch 20 GB, of is 500 mb software?
Fabrikanten van harde schijven bedoelen altijd 1000MB = 1 GB. 1000 B = 1MB.
Terwijl de rest van de wereld bedoelt: 1024MB= 1 GB. 1024 B = 1MB. (1024= 2^10, daarom is dat zo'n mooi getal).

Dus 20 GB = 20.000 MB (volgens fabrikant hd). Volgens ons: 20.000/1024 = 19,5 GB.

Succes verder met je nieuwe aanwinst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik hou van onvervormde muziek: Alleen de bass (helemaal links) 1 puntje omhoog.
Helaas dat het maar een 5-band eq is: op en 10 band moet je altijd de 2e en 3e naar boven doen voor de bass (behlve bij muziek met heeeel erg diepe bassen..). Bij deze krijg je best veel vervorming in het middendeel als je de 2e omhoog zet...

Maar boeie, over een maand heb ik geen XClef meer maar een ihp120 of een rio karma:P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 26 oktober 2003 @ 18:25:
[...]

Helaas dat het maar een 5-band eq is: op en 10 band moet je altijd de 2e en 3e naar boven doen voor de bass (behlve bij muziek met heeeel erg diepe bassen..). Bij deze krijg je best veel vervorming in het middendeel als je de 2e omhoog zet...

Maar boeie, over een maand heb ik geen XClef meer maar een ihp120 of een rio karma:P
Opgesodemieterd dan :P

Heeft verder niemand hetzelfde probleem als mij gehad? een paar posts omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb deze week 4 maal een interview van ruim 3 kwartier opgenomen. Ik moest na afloop om het goed terug te luisteren van de mp3 even opkrikken met mp3trim, maar voor de rest is de kwaliteit van de ingebouwde microfoon er goed genoeg voor (alhoewel mijn zoektocht naar een goede microfoon blijft) Enige puntje is dat om de 8 minuten de HD even opspint om een gedeelte alvast weg te schrijven en dat hoor je nogal goed in de opname, aangezien de microfoon er 1 cm vanaf zit.

verder heb ik gezien dat de Xclef zelf de Blade encoder gebruikt om mp3's te maken. De grote vraag is dan natuurlijk: zou het theoretisch mogleijk zijn om de Lame-encoder in de Xclef in te bouwen als interne encoder?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Rudedadude schreef op 26 October 2003 @ 22:45:
Ik heb deze week 4 maal een interview van ruim 3 kwartier opgenomen. Ik moest na afloop om het goed terug te luisteren van de mp3 even opkrikken met mp3trim, maar voor de rest is de kwaliteit van de ingebouwde microfoon er goed genoeg voor (alhoewel mijn zoektocht naar een goede microfoon blijft) Enige puntje is dat om de 8 minuten de HD even opspint om een gedeelte alvast weg te schrijven en dat hoor je nogal goed in de opname, aangezien de microfoon er 1 cm vanaf zit.

verder heb ik gezien dat de Xclef zelf de Blade encoder gebruikt om mp3's te maken. De grote vraag is dan natuurlijk: zou het theoretisch mogleijk zijn om de Lame-encoder in de Xclef in te bouwen als interne encoder?
zou leuk zijn, zet je favo encoder in het mapje root\encsoft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 26 October 2003 @ 22:45:
... alhoewel mijn zoektocht naar een goede microfoon blijft ....
Is dit wat voor je?

STEREO LAVALIER MIKROFON
Artikelnr.: 300464 - 8B
€25,95
PLaatje (meer op de site zelf):
http://www1.nl.conrad.com...00C8EE10000000A010251.JPG

Niet te duur: denk erover om 'm zelf ook te kopen.
Gevonden bij Conrad Electronics - www.conrad.nl > licht en geluid > microfoons en .. > microfoons > pagina 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Any owners of the Xclef speak English? I'm in Australia - only one shop sells them and no owners have written reviews. Would anyone like to answer a few of my questions?

I don't even know if English is allowed here! The most important question of all: does anyone know a Dutch-to-English webpage translator I can use to translate all these forum posts?

Hope you can help,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

You can go www.systransoft.com for translation.

BTW: If you don't mind it's size, the XClef is the best you can get; it has all the functions of the more exspensive models, it's battery lasts longer, the sound is great, it's quite cheap but...the device is a bit large and heavy.....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Well I don't think you'll need to translate all these dutch pages to get a good impression of the Xclef. There are 2 good options:

1/ the preview on the dapreview.com site
http://www.austinv.com/reviewxclefhd500.htm
It's the same review as on this site in dutch by wwillem

2/ the english site www.advancedmp3players.co.uk has an internetforum with extensive discussions about the Xclef:
http://www.advancedmp3pla...8662451416ffff;act=SF;f=8

On both sites you can probably find all the information you need

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 15:29:
[...]

Is dit wat voor je?

STEREO LAVALIER MIKROFON
Artikelnr.: 300464 - 8B
€25,95
PLaatje (meer op de site zelf):
http://www1.nl.conrad.com...00C8EE10000000A010251.JPG

Niet te duur: denk erover om 'm zelf ook te kopen.
Gevonden bij Conrad Electronics - www.conrad.nl > licht en geluid > microfoons en .. > microfoons > pagina 7
Er staat alleen geen informatie bij. Ik ben zelf eigenlijk nog op zoek naar die aiwa stereomicrofoon, ben ook al in een aantal winkels geweest, maar het is niet eenvoudig om die of een vergelijkbare microfoon te vinden.

Aanpassing: ik zie trouwens net dat hermes-electronics 'em bij z'n microfoons heeft staan voor 39 Euro (Aiwa CM-TS56), dus wellicht ga ik daar maar eens achteraan (er staat alleen nog geen afbeelding bij, dus wellicht zijn ze er nog mee bezig). Ik had ze er eerder een mailtje over gestuurd en geen antwoord gekregen. Als hun antwoord is om 'em meteen maar weer op te nemen in het assortiment ben ik al lang tevreden :) Ik ga ze maar eens bellen.
Voordeel van de aiwa lijkt mij dat de 2 stereo ingang wat verder van elkaar afzitten, zodat je ook nog wat hebt aan het stereo-effect.
De mono kost trouwens 29 euro en ze hebben er ook nog een van 22 euro uit dezelfde CM-serie.

edit: Ik heb naar hermes gebeld: aiwa heeft net een assortiment vernieuwing en ze zijn nog op zoek naar de specs van de verschillende microfoons (die er nog niet bij staan), maar als je besteld hebben ze het in 2 weken in huis. Ik ga dus nu even nadenken of ik de TS-56 bestel. (waarschijnlijk we, mezelf kennende :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Rudedadude op 27-10-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thank you for the suggestions I'm reading through the advancedmp3players forum and if I still have more questions I'll come here w/ systransoft!

Thanks again,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Omdat de batterij soort van 'lui' is (bij minder dan 80% opgeladen gaat t ding flippen) dacht ik dat dat weleens aan de batterij zou kunnen liggen.

Weet iemand waar ik die kan kopen en wat dat ongeveer kost? (omdat ik de Xclef bij n online shop gekocht heb heeft het weinig zin om kapotte batterij enzo op te sturen als ie bijna niks kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerk
  • Laatst online: 18-08 20:57
Mijn Xclef kan niet opstarten omdat de bestanden in de _sys map verdwenen zijn.
Zou iemand deze op internet kunnen zetten? Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 27 October 2003 @ 16:03:
[...]Er staat alleen geen informatie bij.....
Op de site van Conrad staat een <i> voor de informatie over het product in PDF.
Dit is de link er naar toe:
http://www.produktinfo.co..._mikrofon_de-en-fr-nl.pdf

Over de AIWA:
Plaatje van de CM TS-56
http://www.eu.aiwa.com/nl...oducts/cm-ts56__1vxl2.jpg

De specs in PDF:
http://pdf.aiwa.nl/instru...rophone/CMTS55YEGFSIH.PDF

Wordt het leven toch nog leuk :*)
Als je goed kijkt dan heeft de Conrad-mike een beter frequentiebereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Yerk schreef op 28 October 2003 @ 09:43:
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is die map helemaal leeg. Zelfs met weergave van verborgen bestanden ed zie ik er helemaal niks instaan. Als je zeker weet dat er wel wat instaat en mij kan vertellen hoe ik dat weergeef zet ik ze zo voor je online, maar volgens mij is ie gewoon leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 10:06:
[...]

Wordt het leven toch nog leuk :*)
Als je goed kijkt dan heeft de Conrad-mike een beter frequentiebereik.
Het verschil is nog wel dat de Aiwa nu de TS56 heeft, die ongetwijfeld ergens verbeteringen zal hebben. Wie weet in het bereik? Is de Conrad trouwens uni of omni directionaal? ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Yerk schreef op 28 oktober 2003 @ 09:43:
Die directory is leeg. Bij mensen die de Xclef hd formatteren (en alles dus weg is), kunnen na opnieuw de firmware erop te gooien, alsnog de xclef starten.

Oftewel: dat je sys map leeg is, is niet de oorzaak van het niet kunnen opstarten. Probeer de 1.072 firmware er opnieuw op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 28 October 2003 @ 11:30:
[...] ... Is de Conrad trouwens uni of omni directionaal? ik kan het nergens vinden....
Ik ook niet, maar ik zal het wel ondervinden. Zojuist heb ik 'm besteld. Als-ie binnen is zal ik er wat meer over vertellen na een uigebreide test natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voor het afspelen van al mijn mp3s gewoon de Rock stand en gebruik ook gewoon de standaard kop telefoon die bij de H&B JK20 geleverd werd. Op deze manier heb ik echt een prima geluids kwaliteit met genoeg bass en midden en hoog voor elk soort muziek.

Zodra ik hem op mn stereo toren aan sluit zet ik hem op normaal omdat je het beste de tonen kan regelen in het laatste apparaat en dan dus niet in de mp3 speler. op deze manier voorkom je verkeerde insturing.
en klinkt het ook exact het zelfde als het zelfde nummer op de cd!

Over de reactie op de muziek genre's... volgens mij heb je mn vraag niet helemaal goed gelezen. want ben juist ook op zoek naar de manier hoe ik het makkelijk kan herkennen. welke eigenschappen er bij de muziek soort horen enz enz.

Ik heb vandaag wel voor het eerst via line in een hele cd op genomen op mijn H&B
opstelling Sony discman line out ---> Line in H&B 192KB opname kwaliteit en cd duurde 70 minuten. resultaat is gewoon perfect. niks anders als wat je zou verwachten.

Maar toch ben ik erg benieuwd of hij ook geen problemen heeft met live sets opname van bv 10 uur. Mocht iemand dit weten... wil ik graag alle info weten.
Zelf denk ik dat ik hem dan het beste op mijn tuner aan kan sluiten met adapter erbij. en hem zo de hele nacht op zou laten nemen. en hoop eigenlijk meer te weten voor 20 Dec. want dan ga ik naar innercity en laat ik mn H&B de hele nacht hard werken op mijn slaap kamertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 20:44:
Maar toch ben ik erg benieuwd of hij ook geen problemen heeft met live sets opname van bv 10 uur. Mocht iemand dit weten... wil ik graag alle info weten.
Zelf denk ik dat ik hem dan het beste op mijn tuner aan kan sluiten met adapter erbij. en hem zo de hele nacht op zou laten nemen. en hoop eigenlijk meer te weten voor 20 Dec. want dan ga ik naar innercity en laat ik mn H&B de hele nacht hard werken op mijn slaap kamertje!
Innercity wordt VET. Kaartje is net betaald :P.

Maar waar het mis bij zou kunnen gaan is met de accu: 10 uur opnemen + wegschrijven kost misschien meer energie dan 10 uur gewoon luisteren. Ik zou dus gewoon vanavond de xclef aan zetten (volledig opgeladen) en radio gaan openemen. Kan je morgenochtend kijken oftie het daad werkelijk gaat halen, 10 uur opnemen.

Heb jij trouwens net als rudedadude dat je om de 8 min de hd hoort opspinnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Laatst online: 20-06 20:09
Het, is toch logish dattie om de 8 minuten moet opstarten, omdat dan z'n buffer vol is (die 12mb).
Maar als je hem nou op 48kbps laat opnemen ipv bv... 192 dan zou dit minder vaak moeten gebeuren. of schrijf hij gewoon standaard om de 8 min weg?

Oh jah heeft iemand nog eens iets van xclef gehoord over de verzoeken voor een betere firmware, en evt de ondersteuning voor ogg. Cker op het laatste verliezen ze veel klanten.:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 12-09 22:26
Mensen ik ga volgende week zaterdag een live set van 10 uur opnemen, als die teminste op de radio is. Qlusive :)
Nog even over oordopjes, ik wil die dus bestellen maar weten jullie een goeie online winkel en dan niet mp3speler.nl of mp3cdspeler.nl Dat zijn echt kut winkels zonder service. Over mmport ben ik zeer te spreken, mijn mp3-speler werd ook binnen 2 werkdagen AFGELEVERD, dat is natuurlijk zeer snel. Nu ga ik weer genieten van mijn super coole mp3-speler.....

ik ga nu 1 uur dana en 2 uur thunderdome opnemen, wish me luck. Ik post het morgen wel hoe het gegaan is...

Edit: Grrr het is dinsdag, vergeten. Nu doe ik het morgen avond wel.

ps: wanneer komt er nieuwe fireware?

[ Voor 9% gewijzigd door Wackmack op 28-10-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

erm...voor kleine bedragen is het wellicht handiger om naar een 'echte' winkel te gaan. Sennheisers kosten 12 euro, maar als je ze via inet besteld betaal je daar nog minstens 5 euro verzendkosten bij...

En het is niet fireware maar firmware ;)

[ Voor 13% gewijzigd door sjaakaq op 28-10-2003 22:08 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Laatst online: 16:55

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

is er trouwens nog wat gedaan met de bug en feature report uit dit topic? :? ?
is dit nog verstuurd en zo ja is hier nog een reactie op geweest?
sorry heb het vast gemist maar zou het toch graag weten :P

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op 28 October 2003 @ 22:02:
Mensen ik ga volgende week zaterdag een live set van 10 uur opnemen, als die teminste op de radio is. Qlusive :)
Nog even over oordopjes, ik wil die dus bestellen maar weten jullie een goeie online winkel en dan niet mp3speler.nl of mp3cdspeler.nl Dat zijn echt kut winkels zonder service. Over mmport ben ik zeer te spreken, mijn mp3-speler werd ook binnen 2 werkdagen AFGELEVERD, dat is natuurlijk zeer snel. Nu ga ik weer genieten van mijn super coole mp3-speler.....

ik ga nu 1 uur dana en 2 uur thunderdome opnemen, wish me luck. Ik post het morgen wel hoe het gegaan is...

Edit: Grrr het is dinsdag, vergeten. Nu doe ik het morgen avond wel.

ps: wanneer komt er nieuwe fireware?
hoezo kut service

Mijn xlef was kapot gegaan had hem vorige week woensdag opgestuurd naar mp3cdspelers.nl kreeg hem deze week dinsdag weer helemaal gemaakt binnen _/-\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

wwillem schreef op 28 October 2003 @ 21:14:
[...]

Heb jij trouwens net als rudedadude dat je om de 8 min de hd hoort opspinnen :?
Ja, voor onverstoorde opnames zal je een externe microfoon moeten aansluiten. Tecra heeft er net een besteld en ik ga er binnenkort een bestellen, dus dan hoor je tzt daar wel weer meer over.

Over de firmware updates. Ik hoorde wel dat er een firmware aan zou moeten komen die het rangschik en m3u playlist systeem aan zou moeten pakken. Voor de rest blijft het natuurlijk de vraag waarvandaan multichannel labs meer input krijgt: uit europa met z'n 3 verkooppunten (okee ik chargeer) of vanuit Korea en Japan.
Dus wie weet geeft de Xclef binnenkort wel Picachu geluidjes en komt er een tamagochi-mode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
uniquorn schreef op 28 oktober 2003 @ 23:05:
is er trouwens nog wat gedaan met de bug en feature report uit dit topic? :? ?
is dit nog verstuurd en zo ja is hier nog een reactie op geweest?
sorry heb het vast gemist maar zou het toch graag weten :P
Die xclef lui weigeren emailtjes te beantwoorden.

Ze komen wel om de zoveel tijd met een emailtje waarin het 1 en ander gefixed wordt, maar of die firmware nu niet zou zijn uitgekomen zonder m'n mailtje betwijfel ik. Volgens mij lezen ze die email uberhaubt niet :D.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.