Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wachten tot december vond ik al lang! En nu word het zeker nog januari! Dat vond ik te lang!
Enige meerwaarde voor mij was de line-in! Ik vond het uiterlijk van de 150 toch mooier... (hoewel de 200 ook niet lelijk is!)

Vandaag stond de status van de 150 weer op uit voorraad leverbaar... zouden ze toch vandaag al de 150's hebben ontvangen? :? Zou wel mooi zijn!! :9

Wachten = vervelend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met RMA verzendingen bij www.mp3cdspeler.com ? Mijn ibead 100 is stuk gegaan, althans ik kreeg alleen nog maar monogeluid.
Het 'vrouwtje' waarin je je hoofdtelefoon in moet pluggen was bij mij niet goed meer. Alleen als ik de plug aandrukte kreeg ik nog stereogeluid :(

Ik maak me nog geen zorgen want heb hem aangetekend en volgens hun aanwijzingen verstuurd. Maar toch ben ik geinteresseerd naar jullie ervaringen op dit gebied!?

Thx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Zijn er mensen bekend met de verkrijgbaarheid van de I-bead op de HCC dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 20:28:
Heeft iemand ervaring met RMA verzendingen bij www.mp3cdspeler.com ? Mijn ibead 100 is stuk gegaan, althans ik kreeg alleen nog maar monogeluid.
Het 'vrouwtje' waarin je je hoofdtelefoon in moet pluggen was bij mij niet goed meer. Alleen als ik de plug aandrukte kreeg ik nog stereogeluid :(

Ik maak me nog geen zorgen want heb hem aangetekend en volgens hun aanwijzingen verstuurd. Maar toch ben ik geinteresseerd naar jullie ervaringen op dit gebied!?

Thx
He, dat probleem heb/had ik ook
Alleen ik d8 eerst dat het aan de firmware lag, dus nieuwe firware erop gezet
Nu doet ie helemaal niks meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat het geluid van de han slecht is kan idd aan de oordopjes liggen, die er standaard bij zitten zijn nogal bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig al een oplossing voor dit gedoe:

Afbeeldingslocatie: http://www.stef-o.nl/tweakers/screenshots/completed.jpg

Hij blijft hier freezen op XP, ik heb het op twee pc's geprobeerd waar XP op stond, een andere PC heb ik niet tot mijn beschikking. Op de site van i-Bead krijg ik er ook geen reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al kwaliteitsvelies van de accu ondervonden?
ik moet nog steeds de keuze maken welke mp3 sint moet halen voor mij
i beat is in alles goed (alleen vrees ik in de toekomst voor geen updates en slechte accu)
ook zal ik voor de 256 mb ibeat 150 gaan --> ivm de groote
edit:

weet iemand hoeveel een losse accu kost
en is deze bij mp3spelers te bestellen
want misschien is dit over 1 jaar al niet meer mogelijk

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:52:
heeft iemand al kwaliteitsvelies van de accu ondervonden?
ik moet nog steeds de keuze maken welke mp3 sint moet halen voor mij
i beat is in alles goed (alleen vrees ik in de toekomst voor geen updates en slechte accu)
ook zal ik voor de 256 mb ibeat 150 gaan --> ivm de groote
edit:
weet iemand hoeveel een losse accu kost
en is deze bij mp3spelers te bestellen
want misschien is dit over 1 jaar al niet meer mogelijk
Waarom stuur je geen emailtje naar mp3cdspeler? Zij kunnen je vast antwoord geven op je vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 21:28:
[...]

Waarom stuur je geen emailtje naar mp3cdspeler? Zij kunnen je vast antwoord geven op je vraag!
maar dan heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag of iemand al gemerkt heeft
dat de accu minder is geworden. Ook al zou het een nieuw soort accu zijn, ben ik
toch benieuwd. Ik geloof dat sommige hem nu al een hele tijd hebben (de ibeat 100 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik hier toch allemaal problemen voorlangs ziet komen, heb ik ook één:
Als ik mn zenders (handmatig met de ibead zelf) instel, worden ze ook daadwerkelijk bewaard. Echter, als ik neiuwe liedjes op mn speler zet, dan wist hij die info ook en kan ik de zenders weer overnieuw instellen. Erg lastig dus, iemand enig idee? (ligt het aan f/w of wis ik automatisch een bestandje ofzo? dat doe iig niet handmatig zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 20:28:

Thx
Ja, ben al zo'n beetje 2 maanden bezig totaal.. heb het na veel mailen/faxen/bellen zover gekregen dat zij dat ding in bezit hebben.. maarja, nu nog fixen. Ze maken veel beloftes die ze niet waar maken.
mp3cdspeler is goed qua producten leveren, maar ohzo slecht met RMA afhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:43

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Een vriend van me heeft de 100 en is er nog steeds zeer tevreden over. Hij heeft 'm sinds begin mei (2003). Niet dat hij vergelijkende tests heeft gedaan, maar hij zegt dat de batterij nog niet merkbaar achteruit is gegaan.

Ik zelf zit te denken aan een 150 of 200. Omdat ik nu niet in NL ben, maar pas eind dit jaar weer, denk ik dat ik ga wachten op de 200. Is die net als de 150 van aluminium of net als de 100 van plastic?

Ik ga nog ff goed kijken naar de specs, reviews en ervaringsverhalen, want ik twijfel ook nog een beetje tussen de i-River 390. Maar goed, da's offtopic. ;)

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen verlies van qualiteit ondervonden, alhoewel, mijn speler gaat geen 14 uur mee, maar eerder in de richting van 10 uuren, maar dat komt omdat ik de backlite aan heb zodra je aan de knoppen zit.
die accu's zouden trouwens heeel lang mee gaan, die standaard GP batterijen zouden 1000X mee kunnen. en die worden blootgesteld aan allerlij slijtages van het steeds er in en er uit te halen enzo, of mischien zelfs oxidatie en dergelijke.
hier heb je natuurlijk geen problemen mee als je de i-bead gebruikt :9
ik zal ook even achter die accutjes aan, als een van julie eerder andwoord heeft hoor ik dat graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 01:41:
[...]

Ja, ben al zo'n beetje 2 maanden bezig totaal.. heb het na veel mailen/faxen/bellen zover gekregen dat zij dat ding in bezit hebben.. maarja, nu nog fixen. Ze maken veel beloftes die ze niet waar maken.
mp3cdspeler is goed qua producten leveren, maar ohzo slecht met RMA afhandelen
Hmm, dat stemt mij niet positief!!! :(
Ik heb vandaag een mailtje gestuurd welke stappen zij denken te gaan ondernemen (na een week niets gehoord te hebben).
Heb in ieder geval de iBead aangetekend (RMA) naar ze gestuurd dus dat zit wel oke!
Ik wacht nog 1 week op een eventueel bericht en/of voorstel anders schakel ik de consumentbond in, dat wil de zaak nog wel eens versnellen :*) Heb ik al een keer eerder ervaren...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe firmware van iBead ondersteund ASF files weet iemand wat dat is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Zit die asf support ook in versie 3.291 ? Heb zelf nu nog 3.290 die kan dacht k alleen mp3 en wma aan..
Overigens op ibead.co.kr staat nog alleen dat ibead 200 asf en wav aankan (naast mp3/wma).

ASF staat voor Advanced Streaming Format en is een is een fileformaat dat audio en video informatie opslaat. Het is speciaal ontwikkeld om audio en video materiaal over een netwerk (internet) te kunnen sturen... [google prachtig :7 ]
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 12:29:
De nieuwe firmware van iBead ondersteund ASF files weet iemand wat dat is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

funrider schreef op 28 november 2003 @ 14:39:
ASF staat voor Advanced Streaming Format en is een is een fileformaat dat audio en video informatie opslaat. Het is speciaal ontwikkeld om audio en video materiaal over een netwerk (internet) te kunnen sturen...
Jammer dat de Ibead niet een Multi-color-diplay heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Er schijnt een nieuwe F/W te zijn met playlists!! Zelf nog niet geprobeerd: http://ibead.co.kr/bbs/vi...=headnum&desc=asc&no=1090

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lama :D

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ram0n schreef op 28 november 2003 @ 16:15:
Er schijnt een nieuwe F/W te zijn met playlists!! Zelf nog niet geprobeerd: http://ibead.co.kr/bbs/vi...=headnum&desc=asc&no=1090
pff hij zegt wel dat hij het getranslate heeft naar het engels, maar kzie bijna alleen maar koreaans (?) staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Ik heb vandaag op de HCC een I-bead 150 256mb gekocht en tot nu toe bevalt hij me eigenlijk goed, het enige wat me tegen valt is de besturing. Ik hoop dat dat wennen is want als ik nu ding harder/zachter wil zetten zit ik meteen weer in een andere track enzo. Verder is het me nog niet gelukt om in een nummer door te spoelen :S Ik heb trouwens nog de standaard firmware dus als de nieuwe een hoop verbeterd hoor ik dat graag.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

je moet die jog dial paar seconde indrukken om zn functie te veranderen.

en dan, korte tikjes aan jog = skippen naar volgend nr.

en langere tik is functie die je dan aan hebt (volume of doorspoelen)
tis ff uitvogelen, maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
pokeran schreef op 28 november 2003 @ 20:42:
je moet die jog dial paar seconde indrukken om zn functie te veranderen.

en dan, korte tikjes aan jog = skippen naar volgend nr.

en langere tik is functie die je dan aan hebt (volume of doorspoelen)
tis ff uitvogelen, maarja
Ah kijk eens aan, hartstikke bedankt !!!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

wel slordig hoor, dat had je zelf moeten uitvinden :P

ik zat erin het beign ook heel de tijd mee te kloten, maarja toch ga je telkens kijken wat je nou precies anders doet (bijv. lange tik of korte tik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ach verder had ik het meeste ook al wel uitgevonden maar dit kon ik zo snel in boekje/met eigen gepruts niet vinden. Het enige waar ik nu nog naar aan het zoeken ben is de stop knop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah, om eerlijk te zijn....bagger FW....
e ene helft is koreaans.....niet dat ik daar iets tegen heb hoor...ik begrijp er aleen niets van.....

owh, ik heb ook bericht gehad van mp3cdspelers.nl ivm. die accutjes....
ze zullen de producent van de i-bead benaderen over het na bestellen van de accu's, mocht did nou niet lukken hebben ze de komende paar jaar nog wel accu's liggen die ze overhouden omdat de i-bead massaal is gekocht door de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

trouwens mijn i-bead is nog nooit helemaal leeg geweest, zelf nog nooit op de helft.

ik heb bijna elke dag wel weer zin in andere muziek dus ik plug mn ibead erin.
ga op zoek, (meestal terwijl ik verslagen maak ofzo voor school) dus dat duurt ook wel lang voordat ik muziek heb gevonden.
en dan is dat ding alweer volgeladen.

lijkt net een mobieltje, zijn ook bijna nooit leeg (bij mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Zeg, Twit, wat heb jij voor je 150 betaald op de HCC dagen, als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Ram0n schreef op 28 november 2003 @ 16:15:
De link is geupdate naar de engelse versie... Ga hem zo zelf ook maar uitproberen!

edit:
Heb even snel gekeken, en zie geen problemen. Nog geen woord koreaans gezien. Niet dat ik zoveel geef om die playlist support, maar toch leuk om weer eens een nieuwe versie te hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door barrymossel op 29-11-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
>:)

[ Voor 100% gewijzigd door barrymossel op 29-11-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe die playlist werkt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemmand een idee wat een ''playlist'' is? :?
mischien een stomme vraag....maar ik zie d'r het nut niet van in.... mischien als iemmand mij even een preek geeft over het playlist gebeuren? :X

ff die link checken....

EDIT: Yes YES, YWES, meer beeltjes bij het opstarten }) means more details :9~

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, blijkt dat de firmware verkeerd geupload was, de correcte staat hier: http://ibead.co.kr/bbs/vi...=headnum&desc=asc&no=1090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik zal even uitleggen wat een playlist is: een playlist is simpel gezegd een lijstje met MP3-tjes :) Stel je hebt op je i-Bead 75 nummers staan in verschillende categoriën en zo, dan kan je die weer in submappen doen om dan nummers af te kunnen spelen per categorie (bv een map met allemaal rock-nummers), maar als je ze in diverse mappen wilt hebben is het zonde, want dat moet je heb er dubbel op zetten. Met playlists kan je de mp3-tjes gewoon willekeurig erop zetten en dan een playlist maken voor elke categorie! Dan geef je dus alle rocknummers op in een playlist etc, dan kan je de nummers ook in elke playlist zetten die je wilt, aangezien de playlists alleen links bevatten naar de nummers.

Ik denk dat deze playlist functie werkt met Winamp-playlists o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ej, das opzich wel handig....
maar ik ben er nog steeds niet uit hoe ik dan die files kan selecteren :? in me i-bead staat *no files* als ik op de playlist optie druk.... en waar is de delete optie gebleven? :9

EDIT:

to delete: ga naar folder navigation.
selecteer het nummer.
druk op rec/ A<>B.
*dan komt er een vinkje voor het nummer*
druk op de jogdial / menu knop om in het delete menu te komen.

om het in de playlist te krijgen:
ga naar folder navigation.
selecteer het nummer.
* dan komt dit vinkje er weer
druk op de >|| toets om hem naar de playlist te verplaatsen.
als het goed is duurt het een seconde of 2, dit kun je zien doordat de id3 tag even stopt met scrollen.

EDIT 2:

meerdere files selecteren die in de playlist moeten komen kan ook, dan doet ie ze in een keer.
meerdere in een keer deleten lukt niet, ook de hele folder deleten lukt ook niet

EDIT 3:
dus ik ben er nu uit hoe die playlist werkt :9 lauwe shit man :P nu nog een klok, een text reader/verwerker, id3 tag editor en een .ogg support en hij kan alles :9~

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Is die playlist niet te edit'en / te maken op je pc? Tuurlijk niet, want de functie is net nieuw, dus zal een progje ervoor ook nog niet bestaan. Binnenkort misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Dat ligt eraan: ik neem aan dat de playlists die je maakt ook nog bestaan als je je i-Bead opnieuw opstart? In dat geval zal het wel te hacken zijn, omdat het dan een extra file is op de speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:23
ah cool, playlist functionaliteit
ik ben hem op dit moment aan het overzetten naar m'n ibead, ben benieuwd...
Toch cool dat ze nog blijven doorontwikkelen

edit:
hm, eerst maar eens kijken of de playlists via de pc te bewerken zijn, want via de ibead is wel omslachtig
Verder werkt de random instelling niet voor de playlists, hij speelt de playlist dus gewoon op normale volgorde, onafhankelijk van repeat-instelling. Verder is de optie waarmee je de werking van de a/b knop kunt instellen niet meer te bereiken :?

edit2:
nog erg beta dit volgens mij :)
hij is al paar keer spontaan uitgegaan en er kan zover ik het zie maar 1 playlist zijn, dus nog niet echt wat je zou willen
naja, komt vast allemaal nog wel goed

a/b menu is trouwens te bereiken door a/b knopje wat langer in te houden..

[ Voor 78% gewijzigd door Kresh op 01-12-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 19:45:
ej, das opzich wel handig....
maar ik ben er nog steeds niet uit hoe ik dan die files kan selecteren :? in me i-bead staat *no files* als ik op de playlist optie druk.... en waar is de delete optie gebleven? :9

EDIT:

to delete: ga naar folder navigation.
selecteer het nummer.
druk op rec/ A<>B.
*dan komt er een vinkje voor het nummer*
druk op de jogdial / menu knop om in het delete menu te komen.

om het in de playlist te krijgen:
ga naar folder navigation.
selecteer het nummer.
* dan komt dit vinkje er weer
druk op de >|| toets om hem naar de playlist te verplaatsen.
als het goed is duurt het een seconde of 2, dit kun je zien doordat de id3 tag even stopt met scrollen.

EDIT 2:

meerdere files selecteren die in de playlist moeten komen kan ook, dan doet ie ze in een keer.
meerdere in een keer deleten lukt niet, ook de hele folder deleten lukt ook niet

EDIT 3:
dus ik ben er nu uit hoe die playlist werkt :9 lauwe shit man :P nu nog een klok, een text reader/verwerker, id3 tag editor en een .ogg support en hij kan alles :9~
vooral dat klokje is zeeeer handig.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah, maar het is al bekend dat dat hardware dat niet toe laat omdat de spanning van de speler af gaat als je'm uit doet...ofsowiets... :'(
heh, die bug van de backlite die gaat knipperen als je um afsteld op 3 seconden zit er nog steeds in :S
en als je VBR afspeeld kan een nummer zomaar 20 minuten duuren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik vind dat elke mp3speler fabrikant min of meer verplicht is om door te gaan met firmware updates voor oudere spelers (omdat dit vaak in de advertentie's staat; FIRMWARE UPDATEABLE)

maar goed, ff die nieuwe f/w erop zetten.

btw, bij die i-bead plaza pleuren ze wel opvallend vaak de verkeerde files neer.
het is zekersteweten niet de eerste keer dat mensen de verkeerde files gingen gebruiken omdat ze verkeerd hebben geupload :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Na veel wikken en wegen heb ik een bestelmailtje gestuurd naar de Chantal van Sanana.com (idd,staat niks op de site, wel op 2ehands.nl)
Helaas krijg ik een delayed en een "delivery failure" mailtje, terwijl ik vorige week nog wel contact met haar heb gekregen via de mail. Hopelijk zijn ze niet opgedoekt, want ik wil die 256mb versie voor 169 Eurootjes :9
Zover ik heb gezocht heeft niemand een echte die hard review gedaan? Als er behoefte aan is wil ik wel crea doen dan..als alles dus goed gaat :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
lama...verkeerd gedacht

[ Voor 90% gewijzigd door Muyz op 01-12-2003 21:36 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op 01 december 2003 @ 20:31:
Na veel wikken en wegen heb ik een bestelmailtje gestuurd naar de Chantal van Sanana.com (idd,staat niks op de site, wel op 2ehands.nl)
Helaas krijg ik een delayed en een "delivery failure" mailtje, terwijl ik vorige week nog wel contact met haar heb gekregen via de mail. Hopelijk zijn ze niet opgedoekt, want ik wil die 256mb versie voor 169 Eurootjes :9
Zover ik heb gezocht heeft niemand een echte die hard review gedaan? Als er behoefte aan is wil ik wel crea doen dan..als alles dus goed gaat :)
Woot, vandaag binnen, met door hen erin geflashte 3.29x firmware volgens het proggel Ibead Ultima :) En dat voor maar 169e voor de speler :9
Mijn eerste gedachte was "oei..hijs wel erg klein" en de knopjes werken lekker licht, bij mijn Napa pa22 moet ik flink duwen op de knoppen..even wennen dus.
Heb al hele pagina's Ibead topics gelezen..tot nu toe nog geen problemen met de speler gehad. Werkt als een zonnetje (ook het geluid is ok met standaard doppen) ...aanrader :)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 03-12-2003 19:14 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag dag,

Na twee weken RMA bij mp3cdspeler.nl mij iBead weer terug...
gerepareerd en firmware 3.192 ook geinstalleerd...

echter....

Wanneer ik naar een map ga en daar een nummer aanklik om de map af te spelen stopt hij na dit nummer en gaat verder in de volgorde zoals ze op de IBead zijn gezet.... dus er staat bijv. 30 nummers op 3mappenx10 en ik was bij nummer 8 en ga dan naar map 3 dan speelt hij dat nummer af en gaat vervolgens weer verder met 9, 10 enz....

Hmm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 20:42:
Dag dag,

Na twee weken RMA bij mp3cdspeler.nl mij iBead weer terug...
gerepareerd en firmware 3.192 ook geinstalleerd...

echter....

Wanneer ik naar een map ga en daar een nummer aanklik om de map af te spelen stopt hij na dit nummer en gaat verder in de volgorde zoals ze op de IBead zijn gezet.... dus er staat bijv. 30 nummers op 3mappenx10 en ik was bij nummer 8 en ga dan naar map 3 dan speelt hij dat nummer af en gaat vervolgens weer verder met 9, 10 enz....

Hmm?
dat is al meerdere mensen opgevallen en het is zeeeeeer irritant ja. (is al een tijd bekend hoor)
ik vraag me af waarom ze het niet verholpen hebben in de nieuwe f/w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:25:
mjah, maar het is al bekend dat dat hardware dat niet toe laat omdat de spanning van de speler af gaat als je'm uit doet...ofsowiets... :'(
heh, die bug van de backlite die gaat knipperen als je um afsteld op 3 seconden zit er nog steeds in :S
en als je VBR afspeeld kan een nummer zomaar 20 minuten duuren 8)7
iBead in Korea wist nog niet hoe ze dat moesten doen, omdat als de ibead uitstaat er geen spanning is en dus het klokje niet door blijft 'tikken'.. zal hem (helaas) wel niet worden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 21:54
Ik zit te twijfelen tussen de ibead 150 en Han-320 allebei 256 mb. Welke zou ik nemen. Maar vinden jullie het nou een nadeel of een voordeel van die ingebouwde accu die je met zo'n adapter kan opladen?
En heeft er iemand die test van computertotaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Kun je zelf ook bedenken ;):
+ Geen geklooi met batterijen
+ Erg licht in gewicht

- Moeilijk/niet vervangbaar (levensduur batterij)
- Kan ter plekke dus niet van batterij verwisselen

Als je niet meer dan 10 uur per dag muziek luisterd en je steekt 'm dagelijks in een pc op adapter, wat je wil, dan zie ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
SindaPaus schreef op 04 december 2003 @ 15:59:
- Moeilijk/niet vervangbaar (levensduur batterij)
Hoelang gaat zo'n adapter mee ongeveer? En als hij kapot gaat heb ik dus een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Adapter? Die gaat tig jaren mee, mits je er goed op past. :)

Je bedoeld waarschijnlijk de batterij. Nou, die gaat ook wel jaren mee, maar het probleem bij batterijen is, dat ze steeds minder lang mee gaan. Stel dat het eerst 14 uur is, dan zou het na een jaar 12 uur of zo kunnen zijn. Geen idee verder. Ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op 04 december 2003 @ 15:20:
Ik zit te twijfelen tussen de ibead 150 en Han-320 allebei 256 mb. Welke zou ik nemen. Maar vinden jullie het nou een nadeel of een voordeel van die ingebouwde
accu die je met zo'n adapter kan opladen?
En heeft er iemand die test van computertotaal?
ik zou de ibead nemen. ik heb zelf de han 320 gehoord en gezien, de nadelen:

- hij is groot (relatief dan) en erug lelijk --> lelijke display!

- de standaard dopjes zijn echt heel erug slecht! Met de standaard dopjes klinkt hij ongeveer als zo'n draagbaar radiootje van 1,50 euro van het kruidvat.

- geklooi met batterijen

- één AAA batterijtje: ik vraag me af of dat genoeg spanning/ampere levert voor een goede bas...? maar dat weet ik niet zeker.

- uitbreidingskaartjes kosten je nog steeds zo'n 30 euro voor een 64 mb kaartje dus in feite heb je er nog niet veel aan

Ik heb de ibead 100 256 mb, meer dan genoeg en ik ben in alle opzichten tevreden. Misschien een keer andere dopjes kopen: de standaard dopjes zijn erg goed, alleen beetje weinig bas: met srs wordt dat wel wat opgeheven. Voor een echt diepe bas zou ik zowiezo geen mp3speler aandraden. Een minidisk produceert een veel diepere bas. Een mp3 speler is wel 10 X helderder qua geluid en zoals ik al zij spelen dopjes ook een grote rol.
Batterijduur ibead:

**2 uur per dag luisteren
**7 dagen X 2 uur = 14 uur
**dus elke week één keer opladen
**batterij ongeveer 500-600 keer volledig op te laden
**600(500) / 52 =
9 tot 11 jaar

wat betrefd prijs maak het nix uit, ik zou het dus wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 17:25:
[...]

ik zou de ibead nemen. ik heb zelf de han 320 gehoord en gezien, de nadelen:

- hij is groot (relatief dan) en erug lelijk --> lelijke display!

- de standaard dopjes zijn echt heel erug slecht! Met de standaard dopjes klinkt hij ongeveer als zo'n draagbaar radiootje van 1,50 euro van het kruidvat.

- geklooi met batterijen

- één AAA batterijtje: ik vraag me af of dat genoeg spanning/ampere levert voor een goede bas...? maar dat weet ik niet zeker.

- uitbreidingskaartjes kosten je nog steeds zo'n 30 euro voor een 64 mb kaartje dus in feite heb je er nog niet veel aan

Ik heb de ibead 100 256 mb, meer dan genoeg en ik ben in alle opzichten tevreden. Misschien een keer andere dopjes kopen: de standaard dopjes zijn erg goed, alleen beetje weinig bas: met srs wordt dat wel wat opgeheven. Voor een echt diepe bas zou ik zowiezo geen mp3speler aandraden. Een minidisk produceert een veel diepere bas. Een mp3 speler is wel 10 X helderder qua geluid en zoals ik al zij spelen dopjes ook een grote rol.
Batterijduur ibead:

**2 uur per dag luisteren
**7 dagen X 2 uur = 14 uur
**dus elke week één keer opladen
**batterij ongeveer 500-600 keer volledig op te laden
**600(500) / 52 =
9 tot 11 jaar

wat betrefd prijs maak het nix uit, ik zou het dus wel weten
Nou de Han-320 kost 189 Euro. en De ibead 229 Euro. Dus kwa prijs maakt het wel wat uit natuurlijk. En ik wil nog een addapter erbij kopen ivb met vakantie.

Kan je ook word-bestanden opslaan op de ibead. Dat kan nl wel bij de Han-320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op 03 december 2003 @ 19:13:
[...]

(ook het geluid is ok met standaard doppen) ...aanrader :)
mjah.... dat vind ik dus ook...

de meeste mensen zeggen dat de dopjes erg slecht zijn meersta ( je krijgd altijd een reactie als : '' zwaar mooie speler!! mooi geluidje maar mot je wel ff andere doppen kopen'')ik had bij me i-bead een setje van die oude vertrouwde philips bass (boost??) doppen gekocht, echter liep ik hier overheen toen ik even niet uitkijkte. die waren dus total los... ik las eens een keer dat je doppen dus moest inspelen ofsow dus ik proberen, gewoon een middagje de speler laten lopen met het geluis op z'n hardst....verbluffend resultaat! het geluis was er zeker 2 keer zo helder mee geworden, de bass mocht er ook wel wezen....
helaas is dat koortding gebroken dus kon ik niet meer luisteren :'(
,aar ht is gefixed, ik heb de speakertjes van de i-bead netjes los gesoldeerd en die in de behuizing van me'n philips dingen gestopt... werkt perfect! en omdat die philipsen lucht kanaaltjes heeft is de bass echt top! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op 04 december 2003 @ 17:47:
[...]

Nou de Han-320 kost 189 Euro. en De ibead 229 Euro. Dus kwa prijs maakt het wel wat uit natuurlijk. En ik wil nog een addapter erbij kopen ivb met vakantie.

Kan je ook word-bestanden opslaan op de ibead. Dat kan nl wel bij de Han-320
opslaan is geen probleem, aflezen echter wel.... tenminste, je krijgd aleen de naam van het doc te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 17:55:
[...]

opslaan is geen probleem, aflezen echter wel.... tenminste, je krijgd aleen de naam van het doc te zien...
Maar wat bedoel je met aflezen? Ik wil dus dat ik op school zit, ff mijn ding in de computer plug (usb) ff wat wordfiles erop zet. En dan thuis weer kan openen.
Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Jup, dat kan perfect, want de i-Bead is gewoon als USB-stick te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ram0n schreef op 04 december 2003 @ 18:31:
Jup, dat kan perfect, want de i-Bead is gewoon als USB-stick te gebruiken :)
Owkej. Nog 1 vraagje. Is de Ibead-100 nog ergens te koop. En scheelt dat in prijs vergeleken met de Ibead-150?

BTW, De ibead-200 staat al op hun site!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 150 is even duur al dan niet goedkoper dan de i-bead 100......
ik heb mijn i-bead een half jaar terug voor 209 euro gekocht, maar ik dacht dat ie toen 219 of 229 was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ibead 100 heb ik voor 169 incl. lader gekocht.. (128 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
De goedkoopste tot nu toe is volgens mij bij bitz voor 209 Euro... ex verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah, ik ken die biz niet, dus ik zou gewoon bij mp3spelers.nl bestellen, niet om reclame te maken ofsow, maar ze zijn een vrij groot bedrijf, ze hebben daarom veel spelers verkocht, veel ervaring, en naruutlijk een naam hoog te houden, dan betaal je 10 euro extra, maar dan weet je ook dat als er iets gaat mankeren aan je speler dat het meestal wel goed komt. ik kreeg vandaag een e-mail dat ze een aantal nieuwe spelers binnen haden en dat er een aantal van hun producten iets in prijs gingen stijgen (OID.) maar daar stond tegen over dat er geen verzendkosten meer hoeft worden betaald! :9 :

[QUOTE]>Tevens zult u een kleine prijsstijging zult tegen komen voor enkele producten op
onze website. Daar staat tegen over dat wij nu GEEN verzendkosten meer in
rekening brengen.<[QUOTE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Dat is wel mooi geen verzendkosten. Maarja..ik ben nog aan het twijfelen....Vind 219 toch groot bedrag voor zo'n spelertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil je niet aan het twijfelen brengen, maar deze ziet er ook wel strak uit:
http://www.mp3cdspelers.nl/winkel/?produkt&id=434
en hij is lekker goedkoop!

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 11:52:
ik wil je niet aan het twijfelen brengen, maar deze ziet er ook wel strak uit:
http://www.mp3cdspelers.nl/winkel/?produkt&id=434
en hij is lekker goedkoop!
Maar hier zit geen accu in. En deze is volgens mij heel dik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op 05 december 2003 @ 13:07:
[...]

Maar hier zit geen accu in. En deze is volgens mij heel dik!
het was ook maar een ideetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is wma toch BAGGER :r ... ik heb tientallen converters geprobeerd en zelfs wma @ 96 kbps is gewoon slecht. Je hoort constant een hoge piep. Zelfs MP3@96kbps is beter dan WMA@96kbps. Al die praatjes dat wma mp3 vervangt is gewoon onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik hier geen last van :S
als je het echt heel slecht hebt getroffen hoort het alsof je onderwater muziek luistert, that's all.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knilessam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-01-2022
Hoe goed is de interne voice-recorder? Kun je daar ook gesprekken mee opnemen of moet je echt duidelijk in de mic praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MaStar schreef op 04 december 2003 @ 21:23:
De goedkoopste tot nu toe is volgens mij bij bitz voor 209 Euro... ex verzendkosten...
Heb mijn Ibead 100 met 256mb dus voor 169e besteld, als je overmaakt zal dr 7e bijkomen, rembours 15e (sanana.com, bellen of mailen, zie mijn vorige posts)
Was in totaal 197 kwijt: speler, adapter, en rembourskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dit seround geluid echt wel goed!
http://www.srstechnologies.com/srstech_demos.asp#WOW
op mijn ibeat merk ik het niet echt maar bij deze demo's wel
kijk maar eens de demo van truserround XT en dan de 500k
ik ben benieuwd hoe deze software is en of ie er ook voor
winamp is ?>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knilessam schreef op 06 december 2003 @ 12:33:
Hoe goed is de interne voice-recorder? Kun je daar ook gesprekken mee opnemen of moet je echt duidelijk in de mic praten.
interne microfoon is best aardig, maar daarvoor moet je je ibead niet kopen. Het is echt bedoeld om een voice memo mee op te nemen (geheugensteuntje dus ;) ) maar je moet er geen live muziek mee gaan opnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knilessam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-01-2022
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 13:19:
[...]

interne microfoon is best aardig, maar daarvoor moet je je ibead niet kopen. Het is echt bedoeld om een voice memo mee op te nemen (geheugensteuntje dus ;) ) maar je moet er geen live muziek mee gaan opnemen.
Ik zoek een memo recorder om gesprekken in vergaderingen op te nemen.
Het apparaatje kan daarbij midden op tafel komen te staan, maar moet wel een bereik hebben van ongeveer 3 meter. De kwaliteit hoeft niet goed te zijn, wel verstaanbaar. Hier zijn speciale memo recorders voor in de handel, maar het zou leuk zijn om zoiets te combineren met een mp3speler zoals de I-bead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
2Dutch schreef op 06 december 2003 @ 13:04:
[...]

Heb mijn Ibead 100 met 256mb dus voor 169e besteld, als je overmaakt zal dr 7e bijkomen, rembours 15e (sanana.com, bellen of mailen, zie mijn vorige posts)
Was in totaal 197 kwijt: speler, adapter, en rembourskosten.
Waar heb je dit besteld bij sanana.com? Ik zie nergens mp3-spelers daar staan. Waar moet ik zijn om ze te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knilessam schreef op 06 december 2003 @ 14:59:
[...]

Ik zoek een memo recorder om gesprekken in vergaderingen op te nemen.
Het apparaatje kan daarbij midden op tafel komen te staan, maar moet wel een bereik hebben van ongeveer 3 meter. De kwaliteit hoeft niet goed te zijn, wel verstaanbaar. Hier zijn speciale memo recorders voor in de handel, maar het zou leuk zijn om zoiets te combineren met een mp3speler zoals de I-bead
mjah, 3 meter is geen probleem zou ik zo zeggen.
ik kan in mijn klas stukken opnemen en dan is het gewoon goed te volgen zodra je het later afspeeld..... ik denk dat een vergadering ook wel kan....omdat daar toch wel duidelijker word gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Maar waar kan ik de Ibead-100 256 mb kopen? In winkel of internet, maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

MaStar schreef op 07 december 2003 @ 11:47:
http://www.tweakers.net/pricewatch/55063

Waarom wil je de 100 als de 150 er ook is voor dezelfde prijs (of goedkoper)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
SindaPaus schreef op 07 december 2003 @ 13:52:
[...]

http://www.tweakers.net/pricewatch/55063

Waarom wil je de 100 als de 150 er ook is voor dezelfde prijs (of goedkoper)?
OWja, ik zie het dezelfde prijs :)....dan heeft het iig geen nut.

Maar ik vind hem toch iets te duur....helaas...weer opzoek naar een andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 18:51:
wat is wma toch BAGGER :r ... ik heb tientallen converters geprobeerd en zelfs wma @ 96 kbps is gewoon slecht. Je hoort constant een hoge piep. Zelfs MP3@96kbps is beter dan WMA@96kbps. Al die praatjes dat wma mp3 vervangt is gewoon onzin!
ik quate* mezelf even :) ik hoorde vandaag dat je mp3's van 128 kbps niet zomaar met een converter kunt omzetten naar 64 kbps wma, maar dat je direct vanaf cd moet rippen naar 64 kbps. Hoe doen jullie dat? en hoe doe je dat met gedownload mp3s, zet je die eerst op cd en dan rip je em :+

EDIT:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 21:02:
[...]

ik quate* mezelf even :) ik hoorde vandaag dat je mp3's van 128 kbps niet zomaar met een converter kunt omzetten naar 64 kbps wma, maar dat je direct vanaf cd moet rippen naar 64 kbps. Hoe doen jullie dat? en hoe doe je dat met gedownload mp3s, zet je die eerst op cd en dan rip je em :+

EDIT:
Ik weet niet waar je dat hebt gehoord, maar het is grote onzin! Ik gebruik zelf dBpoweramp om te converteren. Werkt perfect. Je selecteert een aantal mp3's (gewoon in de explorer), rechtsklikken, kiezen voor "convert to" en dan kan je, afhankelijk van de geinstalleerde codecs, converteren naar bijvoorbeeld mp3, wav, wma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij bedoelt dat de kwaliteit van wma niet goed is, en dit klopt in mijn geval ook wel een beetje....

zodra je van CD naar mp3 ript verlies je al een beetje kwaliteit, zodra je daarna de mp3 weer kleiner maart, dus naar WMA of OGG gaat er weer een betje van die kwaliteit af. als je dus direct van CD naar WMA ript heb je minder kwaliteits verlies.
sommigen spreken dit wat ik nu zeg vast en zeker tegen, maar ik merk soms dat er een tikje of een vage waterigge waas over m'n muziek zit, dus dan trek ik de conclusie dat het converten en converten van die files een beetje schade aan brengt aan de file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
vrijwel alleen nog de ibead 150 & 200 te koop (online)...

http://www.mp3cdspeler.nl (150 en 200)
http://www.digimania.be/en/prod_det.asp?ProductID=395 (150)
http://www.advancedmp3pla...ng/pages/buyibead100.html (150)
http://www.it2move.com (150)
http://www.bitz.nl/produc...?cPath=37&products_id=217 (150)

enige is nog die chantal van sanana.com ... zie hier:
http://audiovideo.2dehand.../mp3_spelers/4023685.html (100 - 256)
http://audiovideo.2dehand.../mp3_spelers/4023686.html (100 - 128)

sorry had ff geen zin om alles mooi neer te zetten :7
hopelijk nemen jullie me ut niet kwalijk :P
MaStar schreef op 07 december 2003 @ 11:47:

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 08-12-2003 13:57 . Reden: editje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 23:46:
hij bedoelt dat de kwaliteit van wma niet goed is, en dit klopt in mijn geval ook wel een beetje....

zodra je van CD naar mp3 ript verlies je al een beetje kwaliteit, zodra je daarna de mp3 weer kleiner maart, dus naar WMA of OGG gaat er weer een betje van die kwaliteit af. als je dus direct van CD naar WMA ript heb je minder kwaliteits verlies.
sommigen spreken dit wat ik nu zeg vast en zeker tegen, maar ik merk soms dat er een tikje of een vage waterigge waas over m'n muziek zit, dus dan trek ik de conclusie dat het converten en converten van die files een beetje schade aan brengt aan de file
Natuurlijk zal de kwaliteit van het geluid na een encoding stap altijd wat teruglopen, maar als je een beetje realistische setting neemt valt dat heel erg mee. Ik codeer voor m'n iBead meestal van 192kbps MP3 naar 80 a 90 kbps wma. Dat gaat heel goed. Als de originele mp3 goed klinkt dan klinkt de wma die ik daar van maak ook goed, terwijl die dan wel een flink stuk kleiner is dan de mp3. Het 'onderwater' geluid zal je altijd krijgen als je een te lage bitrate kiest. dan maakt het ook niet uit of je rechstreeks van WAV of CD of vanaf een MP3 codeert.

Ik zie hier overigens vaak dat mensen naar 64kbps wma coderen. Ik vind zelf ook dat 64kbps niet echt lekker klinkt. Eén of twee stapjes hogere bitrate doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

bij mijn 100 hoor ik echt geen verschil tussen wma en mp3, allebei kraakhelder geluid. Ik gebruik dBpowerAMP Music Converter als converter

btw, convert altijd naar 96 kbs wma

[ Voor 10% gewijzigd door greatgonzo op 08-12-2003 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synthdood schreef op 08 december 2003 @ 14:59:
[...]

Natuurlijk zal de kwaliteit van het geluid na een encoding stap altijd wat teruglopen, maar als je een beetje realistische setting neemt valt dat heel erg mee. Ik codeer voor m'n iBead meestal van 192kbps MP3 naar 80 a 90 kbps wma. Dat gaat heel goed. Als de originele mp3 goed klinkt dan klinkt de wma die ik daar van maak ook goed, terwijl die dan wel een flink stuk kleiner is dan de mp3. Het 'onderwater' geluid zal je altijd krijgen als je een te lage bitrate kiest. dan maakt het ook niet uit of je rechstreeks van WAV of CD of vanaf een MP3 codeert.

Ik zie hier overigens vaak dat mensen naar 64kbps wma coderen. Ik vind zelf ook dat 64kbps niet echt lekker klinkt. Eén of twee stapjes hogere bitrate doet wonderen.
welk progje gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Hier is de Ibead 100 maar 169 Euro:

http://audiovideo.2dehand.../mp3_spelers/4023685.html

Dus dat ik toch al gauw inclusief verzendkosten. 25 Euro goedkoper als de Ibead 150.

En als ik het goed begrijp heeft de Ibead 100 alleen een ander uiterlijk, en een ander prijskaartje? Technisch zijn deze 2 precies hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Ja, maar dan heb je ook een tweede hands. Voor 25 euro extra heb ik liever een nieuwe 150! Zelf weten, maar ik vind 169 euri erg duur voor een gebruikte.

+ dat het van een vreemde is. Of ken je haar goed?

[ Voor 15% gewijzigd door SindaPaus op 08-12-2003 18:55 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
SindaPaus schreef op 08 december 2003 @ 18:51:
Ja, maar dan heb je ook een tweede hands. Voor 25 euro extra heb ik liever een nieuwe 150! Zelf weten, maar ik vind 169 euri erg duur voor een gebruikte.

+ dat het van een vreemde is. Of ken je haar goed?
Nee hoor!!!
Dit is een nieuwe!!! Kijk maar staat (nieuw) achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Ok, dat zegt ze. Maar het is een tweede hands-site. Heb je garantie? Kun je dat ding terug sturen als er wat aan mankeert? Ik probeer je niet bang te praten, maar ik wil je goed waarschuwen. En je zult niet de eeste zijn die letterlijk geen waar krijgt voor zijn geld. Maak dus goede afspraken, mocht je het toch willen doen!

Voor hetzelfde geld heb je een nieuw spelertje en gaat ie nooit kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op 08 december 2003 @ 19:01:
[...]

Nee hoor!!!
Dit is een nieuwe!!! Kijk maar staat (nieuw) achter!
je bent echt dom als je voor 25 euro een tweedehandsje koopt. Ga een zaterdagavondje niet uit (of 2) en je hebt het geld voor een nieuwe. Stel dat de dopjes van dat 2ehands ding kapot gaan, dat zou je ook 25 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 16:38:
[...]

welk progje gebruik jij dan?
Ik gebruik dBpowerAMP.
Je kan 'm hier gratis downloaden: http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm
Vanaf die site kan je ook een hele berg codecs downloaden voor de meeste populaire formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
heb zelf en vele andere voor en na mij hebben van Chantal van Sanana die en/of andere mp3spelers gekocht (zie 2ehands.nl > audio/video > mp3spelers > aanbod chantal).

Ik heb niets dan lof. Nu heb ik uiteraard ook een nieuwe ibead 100 gekregen met meeste recente firmware van dat moment. Heb inmiddels enkele maanden en werkt heerlijk. Heb eerder ook al even opgemerkt dat je een Ibead 100 van ISM krijgt. Dit is een Franse versie (enige echte verschil dat je merkt is de gebruiksaanwijzing) netjes een bon erbij en garantie van 1 jaar. Mail maar ff met haar .. en idd is wel vaag dat niet op sanana.com een soort shop maken. Ach jah its up to you. :P
SindaPaus schreef op 08 december 2003 @ 19:10:
Ok, dat zegt ze. Maar het is een tweede hands-site. Heb je garantie? Kun je dat ding terug sturen als er wat aan mankeert? Ik probeer je niet bang te praten, maar ik wil je goed waarschuwen. En je zult niet de eeste zijn die letterlijk geen waar krijgt voor zijn geld. Maak dus goede afspraken, mocht je het toch willen doen!

Voor hetzelfde geld heb je een nieuw spelertje en gaat ie nooit kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

funrider schreef op 08 december 2003 @ 13:51:
vrijwel alleen nog de ibead 150 & 200 te koop (online)...

http://www.mp3cdspeler.nl (150 en 200)
http://www.digimania.be/en/prod_det.asp?ProductID=395 (150)
http://www.advancedmp3pla...ng/pages/buyibead100.html (150)
http://www.it2move.com (150)
http://www.bitz.nl/produc...?cPath=37&products_id=217 (150)

enige is nog die chantal van sanana.com ... zie hier:
http://audiovideo.2dehand.../mp3_spelers/4023685.html (100 - 256)
http://audiovideo.2dehand.../mp3_spelers/4023686.html (100 - 128)

sorry had ff geen zin om alles mooi neer te zetten :7
hopelijk nemen jullie me ut niet kwalijk :P

[...]
Bij die eerste link kan ik nergens de 200 vinden, terwijl jij dat wel aangeeft. Bij geen enkele link vind ik hem.
Volgens mij is hij nog nergens te koop in Nederland.

Ik hoop dat ik het over het hoofd heb gezien. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die is inderdaat tijdelijk niet meer leverbaar geloof ik. ze hadden heb een week terug geloof ik nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 14:58:
die is inderdaat tijdelijk niet meer leverbaar geloof ik. ze hadden heb een week terug geloof ik nog wel.
Hmm... heb ik dat net gemist. Dan nog verwacht ik op zo'n site dat ie er gewoon tussen staat met de melding: "binnenkort weer leverbaar" oid.

Doen ze altijd, blijft de (potentiële) klant terug komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik wilde even vragen wat jullie van het geluid van de Ibead-150 vinden. Ik heb vandaag het genoegen gehad naar zon ding te mogen luisteren. Eerste wat me opviel was dat hij erg lekker klein was, maar 2e wat me opviel is dat de geluidskwaliteit erg brak is vergeleken met de Iriver 390-T (in het bezit van mijn beste vriend) of de Iaudio CW300 (in mijn bezit). De meegeleverde oordopjes zijn niet te vergelijken met de Sennheisers of de Cresyns die meegeleverd worden bij de bovengenoemde spelers, ook de Equaliser viel me tegen.
Is dit verbeterd in de Ibead-200 of zijn alleen de looks daar anders? Kan iemand me anders vertellen waarom hij deze speler heeft aangeschaft? (ik zoek namelijk een speler voor mijn zus, maar ze vindt de Iriver lelijk, en ik wil niet dat ze de zelfde heeft als ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 09 december 2003 @ 16:32:
Ik wilde even vragen wat jullie van het geluid van de Ibead-150 vinden. Ik heb vandaag het genoegen gehad naar zon ding te mogen luisteren. Eerste wat me opviel was dat hij erg lekker klein was, maar 2e wat me opviel is dat de geluidskwaliteit erg brak is vergeleken met de Iriver 390-T (in het bezit van mijn beste vriend) of de Iaudio CW300 (in mijn bezit). De meegeleverde oordopjes zijn niet te vergelijken met de Sennheisers of de Cresyns die meegeleverd worden bij de bovengenoemde spelers, ook de Equaliser viel me tegen.
Is dit verbeterd in de Ibead-200 of zijn alleen de looks daar anders? Kan iemand me anders vertellen waarom hij deze speler heeft aangeschaft? (ik zoek namelijk een speler voor mijn zus, maar ze vindt de Iriver lelijk, en ik wil niet dat ze de zelfde heeft als ik :P)
de geluidskwaliteit is helemaal niet brak, en zeker niet met SRS (nieuwste f/w). De dopjes zijn idd wel wat minder maar dat is niet zo'n probleem --> koop gewoon een keer nieuwe. Bovendien is de Iriver wel een stuk duurder! De ibead 200 is zoals gezegd nog niet in nederland te koop. De geluidskwaliteit zal wel beter zijn door de direct encoding. Ik heb trouwens de iriver niet gehoord, maar wel wat andere mp3 spelers zoals de han en een packard bell. En dan is de ibead (100) een stuk beter!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan inderdaat enorme lelijke klanken uit dat ding krijgen als je de EQ verkeerd insteld, maar als het goed staat is het echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SindaPaus schreef op 09 december 2003 @ 15:03:
[...]

Hmm... heb ik dat net gemist. Dan nog verwacht ik op zo'n site dat ie er gewoon tussen staat met de melding: "binnenkort weer leverbaar" oid.

Doen ze altijd, blijft de (potentiële) klant terug komen. :)
ze verwachten de 200 in januari 2004. mijn bestelling staat namelijk nog bij mp3cdspelers. problemen met de productiecapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 17:55:
je kan inderdaat enorme lelijke klanken uit dat ding krijgen als je de EQ verkeerd insteld, maar als het goed staat is het echt perfect.
Ik heb zelf nog met de EQ zitten klooien en kwam dan niet tot 'perfecte' instellingen. Nieuwste firmware zat er op. Hebben jullie de speler wel eens gehoord in vergelijking met de Iriver (waarvan ik het geluid ook al te matig vind)? Misschien is het namelijk dat omdat ik zelf een Iaudio CW300 heb (Hardware decoding, daardoor beste kwaliteit flashspeler nu op de markt) dat ik niet meer helemaal realistisch ben tenopzichte van andere spelers. Dus heeft iemand zelf die vergelijking wel eens kunnen maken? En wat waren je resultaten?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste