RAM is zeer belangrijk, volgens mij maakt je processor niet uit. Je gaat er zeker op vooruit, heb laatst dezelfde upgrade gedaan, ongeveer 2 maanden terug en ben ZEER tevreden!Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 19:16:
[...]
Maar werkt een reepje ram wel voor mijn 1.1 GHZ?
Nieuwe videokaart wilt ook wel helpen zeker met die PSS met zijn 60.000 polygons
Verwijderd
OMG, kheb wah RAM uit me systeem getrokken en heb nu 128 ipv 512. Kheb nu mee de PMDG tegen de 35 frames 
Try it.
Try it.
Verwijderd
Eigenlijk best een stomme vraag.
Ik ben van plan om fs2004 te gaan kopen in de winkel maar nu heb ik hiero fs2002 liggen, ik kon die niet goed spelen op mijn gf$ 440mx 64mb ddr-ram op een pIV..heel schokkerig..nu heb ik een amd 2500+ met 512 mb en 128mb ddr radeo 9200pro. kom ik dit zelfde prob tegen want anders vind ikhet weggegooid en zonde van zo een mooi spel om op een bagger res te spelen..
Ik ben van plan om fs2004 te gaan kopen in de winkel maar nu heb ik hiero fs2002 liggen, ik kon die niet goed spelen op mijn gf$ 440mx 64mb ddr-ram op een pIV..heel schokkerig..nu heb ik een amd 2500+ met 512 mb en 128mb ddr radeo 9200pro. kom ik dit zelfde prob tegen want anders vind ikhet weggegooid en zonde van zo een mooi spel om op een bagger res te spelen..
Wow, das nog is goedkoop downgrade, gaat ik zo is proberen.Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 19:41:
OMG, kheb wah RAM uit me systeem getrokken en heb nu 128 ipv 512. Kheb nu mee de PMDG tegen de 35 frames
Try it.
Verwijderd
Ja hoor en ik dan met me 256 mbtjesVerwijderd schreef op 23 September 2003 @ 19:41:
Try it.
Verwijderd
Trek er nogges 128 van af dan.Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 20:08:
[...]
Ja hoor en ik dan met me 256 mbtjesIk merk er niet veel van
Ik heb hier nog een P75 staan met 16 mb ram er inGilly schreef op 23 September 2003 @ 19:44:
[...]
Wow, das nog is goedkoop downgrade, gaat ik zo is proberen.
en windows 98 se er op .
Zou het sneller lopen
Maar niet klagen hij was gratis
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 23-09-2003 20:22 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Temperatuur NET iets te hoog?ND schreef op 23 September 2003 @ 20:23:
[...]
Leuke tip hoor, heb ik geprobeerd om de helft van de chipjes eraf te trekken (maar ik was wel zo slim et met een soldeerbout te doen en ze dus eraf te solderen) maar nu doet heel mn pc et niet. mn Ram is nu dood
![]()
Nope 36 gaden en kerngezond, geen koorts ofzo
Moet de ZFW van de A340 nu in 1000 Kilogrammen of in LBS? (In de manueel staat 'in 1000 of lbs (kg)' ja wat is het nou?
Ben langs site gekomen met wat leuke mogelijkheden alhoewel nog wel wat buggy.
http://www.pmfp.com
Een professionele FP maken!
http://www.pmfp.com
Een professionele FP maken!
ND schreef op 23 september 2003 @ 20:23:
[...]
Leuke tip hoor, heb ik geprobeerd om de helft van de chipjes eraf te trekken (maar ik was wel zo slim et met een soldeerbout te doen en ze dus eraf te solderen) maar nu doet heel mn pc et niet. mn Ram is nu dood
![]()

is het nou zooooooo moelijk?
Dat ligt eraan wat je hebt ingesteld bij je setting --> Setting Internationaal --> Units of measure.ND schreef op 23 September 2003 @ 20:36:
[...]
Nope 36 gaden en kerngezond, geen koorts ofzo
Moet de ZFW van de A340 nu in 1000 Kilogrammen of in LBS? (In de manueel staat 'in 1000 of lbs (kg)' ja wat is het nou?)
US system = LBS
Metric (Altimeter feet) = kg
[ Voor 5% gewijzigd door Ensinker op 23-09-2003 21:55 ]
Ok das duidelijk!Gilly schreef op 23 September 2003 @ 21:55:
[...]
Dat ligt eraan wat je hebt ingesteld bij je setting --> Setting Internationaal --> Units of measure.
US system = LBS
Metric (Altimeter feet) = kg
Paar mensen van avsim beweren dat wanneer ze de PMDG737NG niet geinstalleerd hebben, ze betere framerates hebben met de A340
Ja het panel loopt zeer verrot, op AVsim screenshot forum staat iemand met een aangepast panel.cfg die beweert meer FPS te halen.ND schreef op 23 september 2003 @ 22:04:
[...]
Ok das duidelijk!
Paar mensen van avsim beweren dat wanneer ze de PMDG737NG niet geinstalleerd hebben, ze betere framerates hebben met de A340(het gaat bij mij 16fps, maar met hikjes naar de 10 en dat is irritant)
Heb je via de MCDU --> DATA --> PERFORMANCE alle redraw intervallen al iets aangepast.
Het helpt iets.
Jep, hielp nietsGilly schreef op 23 September 2003 @ 22:11:
[...]
Ja het panel loopt zeer verrot, op AVsim screenshot forum staat iemand met een aangepast panel.cfg die beweert meer FPS te halen.
Heb je via de MCDU --> DATA --> PERFORMANCE alle redraw intervallen al iets aangepast.
Het helpt iets.
Tip : Save je load via de load util en start hem via de load util op. (ik merkte wel verschil

MAX FLEX/TOGA take off zuigt, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels teveel power (sure ik ben met een MTOW weighted A343 op de helft van de baan al airborn) of je moet FLEX op 99 zetten, maar dan hebbie nog teveel. Trust reduction op 1000ft AGL en dat moet ie gaan als een...........................als een..............als een nog met bugs vol zittende A340
[ Voor 36% gewijzigd door ND863 op 23-09-2003 22:42 ]
En hoeveel fuel hebbie dan aan boord ??ND schreef op 23 september 2003 @ 22:32:
[...]
Jep, hielp nietst schijnt dat dit bij de release van de A320 ook zo was? En haal jij niet meer fps met FS2k2?
Tip : Save je load via de load util en start hem via de load util op. (ik merkte wel verschilqua take off)
MAX FLEX/TOGA take off zuigt, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels teveel power (sure ik ben met een MTOW weighted A343 op de helft van de baan al airborn) of je moet FLEX op 99 zetten, maar dan hebbie nog teveel. Trust reduction op 1000ft AGL en dat moet ie gaan als een...........................als een..............als een nog met bugs vol zittende A340
Ik heb eens een vraagje waar ik vanavond in een discusie in eens aan moest denken.
Wie of wat bepaald de vlieg hoogte van een vliegtuig .
Dus waarom mag je bij de een niet hoger of lager vliegen dan het aan gegeven norm .
Dan heb ik het niet over de landelijke opstakels maar gewoon het open luchtruim.
Of heb je qua pilot wel het recht om van bepaalde hoogtes teveranderen .
of zijn die net als autobanen vast aan gegeven .
Want dat zou ik nu wel eens weten .
fotootje
Hij blijf mooi he
Wie of wat bepaald de vlieg hoogte van een vliegtuig .
Dus waarom mag je bij de een niet hoger of lager vliegen dan het aan gegeven norm .
Dan heb ik het niet over de landelijke opstakels maar gewoon het open luchtruim.
Of heb je qua pilot wel het recht om van bepaalde hoogtes teveranderen .
of zijn die net als autobanen vast aan gegeven .
Want dat zou ik nu wel eens weten .
fotootje

Hij blijf mooi he
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 23-09-2003 22:50 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
een belangrijk iets voor de pss:
Here's another...
When in Compact Panel View, press SHIFT+1 to get rid of the 3 CRT displays in the background, they remain on after switching, so there are two copies of each running.
After switching back to Full Panel View, press SHIFT+1 to switch the CRT displays back on. I gain from 3-8 FPS this way.
Here's another...
When in Compact Panel View, press SHIFT+1 to get rid of the 3 CRT displays in the background, they remain on after switching, so there are two copies of each running.
After switching back to Full Panel View, press SHIFT+1 to switch the CRT displays back on. I gain from 3-8 FPS this way.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Modbreak:
Nieuwe users lezen [FAQ]FAQ[/FAQ] en Aanvullende FAQ en policies Spielerij even door voordat ze posten!
[ Voor 35% gewijzigd door White Dust op 24-09-2003 07:23 ]
Verwijderd
Modbreak:
Nieuwe users lezen [FAQ]FAQ[/FAQ] en Aanvullende FAQ en policies Spielerij even door voordat ze posten!
[ Voor 44% gewijzigd door White Dust op 24-09-2003 07:23 ]
Lol TheWomBat ik raad je aan om je wat meer tegedragen 
Twee posts en twee mod breaks
En trouwens welkom op GoT
Twee posts en twee mod breaks
hey gilly ik heb je oude fs2002 a330 merge even uit de kast gedaan en gewoon even een sound en panel alias gemaakt en hij vliegt perfect alleen heb ik op mijn ECAM nog wel 4 motoren te zien
hoe heb jij die eruit gehaald ?

Vapp was nu 145 knots met flaps full, das al heel wat beter dan het pss a330 model.

Vapp was nu 145 knots met flaps full, das al heel wat beter dan het pss a330 model.
Goeie binnenkomer iddThe_FrankO schreef op 24 september 2003 @ 09:20:
Lol TheWomBat ik raad je aan om je wat meer tegedragen
Twee posts en twee mod breaksEn trouwens welkom op GoT
IMO ook erg sneu om te zeuren om gratis dingen. "Die ontwikkelaars hoeven geen beleg op hun brood, het zijn wereldverbeteraars

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Mijn eerste geslaagde vlucht met de PDMG
FPL :
(FPL-LAU2706-IS
-B737/M-SDRWY/C
-LEMH1850
-N0290F300 MEROS UN853 DIK UA24 BUB UG120 HELEN
-EHAM0220
-0)

Eindelijk na lang oefenen ging bijna alles goed. Twee kleine vraagjes.
1. Wie zijn die mensen op de foto hierboven?
2. Op het moment dat de PDMG gaat dalen volgens FP gaat op een gegeven moment de VNAV uit en de FMC in staking. De eerste mededeling is een OVERSPEED, de tweede is DRAG REQUIRED. Hoe kan ik beide voorkomen. Ik kan toch moeilijk de speedbrakes aangooien als ik met 250 knots vlieg. Of niet?
Bedankt voor het antwoord!!
FPL :
(FPL-LAU2706-IS
-B737/M-SDRWY/C
-LEMH1850
-N0290F300 MEROS UN853 DIK UA24 BUB UG120 HELEN
-EHAM0220
-0)

Eindelijk na lang oefenen ging bijna alles goed. Twee kleine vraagjes.
1. Wie zijn die mensen op de foto hierboven?
2. Op het moment dat de PDMG gaat dalen volgens FP gaat op een gegeven moment de VNAV uit en de FMC in staking. De eerste mededeling is een OVERSPEED, de tweede is DRAG REQUIRED. Hoe kan ik beide voorkomen. Ik kan toch moeilijk de speedbrakes aangooien als ik met 250 knots vlieg. Of niet?
Bedankt voor het antwoord!!
FON - WiFi for Everyone | Flickr
1. zijn gewoon idioten
2. OVERSPEED kan komen omdat het verschil in knots van cruize en dalingssnelheid te groot is. stel je vliegt 300 knots en je DESCENT speed heb je "per ongeluk" op 260 knots ingesteld dan "denkt" de FMC tijdens het begin van de daling "oh shit ik vlieg nog op 300" en moet naar 260!!! overspeed dus. probeer dus het verschil ik cruize speed en descent speed niet te groot te maken. zo reageerd de PMDG nu eenmaal.. je kunt ook voor de T/D de cruize speed gewoon even ietsje aanpassen door b.v. de cruize speed van een bepaalde waarde op 290 knots te zetten en descent speed op 280. dan gaat her wel goed.
2. OVERSPEED kan komen omdat het verschil in knots van cruize en dalingssnelheid te groot is. stel je vliegt 300 knots en je DESCENT speed heb je "per ongeluk" op 260 knots ingesteld dan "denkt" de FMC tijdens het begin van de daling "oh shit ik vlieg nog op 300" en moet naar 260!!! overspeed dus. probeer dus het verschil ik cruize speed en descent speed niet te groot te maken. zo reageerd de PMDG nu eenmaal.. je kunt ook voor de T/D de cruize speed gewoon even ietsje aanpassen door b.v. de cruize speed van een bepaalde waarde op 290 knots te zetten en descent speed op 280. dan gaat her wel goed.
[ Voor 7% gewijzigd door jos_zwa op 24-09-2003 14:37 ]
je kunt ook speedbrakes half inzetten. Antwoord op vraag 1: wat denk je zelf? In ieder geval voor ons totaal onbekenden.
Leeg of at MTOW maakt geen moer uit
Verwijderd
Zou jij niet eens je Gear handle op OFF zetten? Dan haal je de hydraulische druk ervan af, gewoon een tipdavhor schreef op 24 September 2003 @ 13:50:
Mijn eerste geslaagde vlucht met de PDMG...
No support on that old product.jos_zwa schreef op 24 september 2003 @ 09:35:
hey gilly ik heb je oude fs2002 a330 merge even uit de kast gedaan en gewoon even een sound en panel alias gemaakt en hij vliegt perfect alleen heb ik op mijn ECAM nog wel 4 motoren te zienhoe heb jij die eruit gehaald ?
Maar het kan wel werken

Met wat geluk werkt het vanaaf bij u ook.
[ Voor 63% gewijzigd door Ensinker op 24-09-2003 17:29 ]
Verwijderd
Ok ik wil wel weten wat ik fout doe. ik heb de FAQ gelezen enzo, maar geen overtredingen gevonden. Ik stelde een vraag, ik moest terug lezen (had ik al gedaan) en toen vroeg ik of jullie hem allemaal op deze manier hebben aangeschaft. Ja dus. toen vertelde ik dat ik hem ergens gratis had gezien voor FS2002 (legaal). Is toch niks mis mee? Hoe kan ik in het vervolg nog voorzichtiger posten?
Heb een vaag probleem met FS2004. Als ik dus "end flight" doe dan gaat ie niet terug naar gewoon keuze scherm maar krijg ik leuk een blauw scherm.
Is dit een bug of ligt het aan mij? het is behoorlijk irritant. Steeds pc rebooten als ik klaar ben met vliegen.
Ik hoor trouwens ook bijna geen geluid en dan voornamelijk engine geluid. Alles staat vol open. In windows wel gewoon hard geluid. Je hoort toch trouwens vanuit de ATC de stemmen? Ik hoor dus niks.
Specs:
Amd 1800+
msi KT3 ultra 2
512 mb ddr
Pov Geforce4 ti-4200
sblive
Is dit een bug of ligt het aan mij? het is behoorlijk irritant. Steeds pc rebooten als ik klaar ben met vliegen.
Ik hoor trouwens ook bijna geen geluid en dan voornamelijk engine geluid. Alles staat vol open. In windows wel gewoon hard geluid. Je hoort toch trouwens vanuit de ATC de stemmen? Ik hoor dus niks.
Specs:
Amd 1800+
msi KT3 ultra 2
512 mb ddr
Pov Geforce4 ti-4200
sblive
Gilly, kan je mij MSN'en als jouw merge klaar is ;-)
https://valid.x86.fr/xhfd5e
MSN'en ja natuurlijk, maar dan wel na 20:00 ergens.Slechtotophetbot schreef op 24 September 2003 @ 18:39:
Gilly, kan je mij MSN'en als jouw merge klaar is ;-)
Kreeg gister nog een fuel tank indeling tip van Tour die ga ik eerst nog ff bekijken.
Hier LIPZ-EHAM voor testvlucht nummero 4.

Almost ready for pushback

Take Off (dubbel reduced) Power Set, 80 Knots

Rotate

Climbing VIC Departure....................to VIC

Climb to FL380...

...gaat moeizaam met de een temp fix, na 30 minuten was ik pas op FL350.

Turning left heading the sun, cleared to punt your sun glasses on.

Right turn to HELEN for HELEN arrival...

approach speed omhoog gekrikt, on short final 18R.

Over the treshhold

En touchdown! Waarna full breaking power word gegeven
Zo en dan nu............................een 737!
* Nd deinstalleert de A340 en installeert de PMDG737NG maar totdat PSS met een patch komt, want ND hekelt aan de FPS (welke FPS?), de 737 gaat bij hem veel soepeler en betere FPS

Almost ready for pushback

Take Off (dubbel reduced) Power Set, 80 Knots

Rotate

Climbing VIC Departure....................to VIC

Climb to FL380...

...gaat moeizaam met de een temp fix, na 30 minuten was ik pas op FL350.

Turning left heading the sun, cleared to punt your sun glasses on.

Right turn to HELEN for HELEN arrival...

approach speed omhoog gekrikt, on short final 18R.

Over the treshhold

En touchdown! Waarna full breaking power word gegeven
Zo en dan nu............................een 737!
* Nd deinstalleert de A340 en installeert de PMDG737NG maar totdat PSS met een patch komt, want ND hekelt aan de FPS (welke FPS?), de 737 gaat bij hem veel soepeler en betere FPS

Hier dan een soort replacement voor de standaard Project Opensky FDE A330 om een goede koppeling mogenlijk te maken met het PSS A330 panel.
Dit heb ik met name voor mezelf gemaakt en hij bevalt mij erg goed, hij is niet 100% maar met alle respect is dat redelijk moeilijk te achterhalen. Ik heb er ook geen uren tijd aan besteed dit omdat Posky snel met een V2 van deze Airbus zal komen.
Klachten graag enigzins onderbouwd dan zal ik ernaar kijken.
Bevalt het helemaal niet, gooi heb dan vooral weg in de ieder wel bekende prullenbak.
http://members.home.nl/g.ensink/PoskyPSSA330FDE0.9.rar
20:22 niet slecht
Dit heb ik met name voor mezelf gemaakt en hij bevalt mij erg goed, hij is niet 100% maar met alle respect is dat redelijk moeilijk te achterhalen. Ik heb er ook geen uren tijd aan besteed dit omdat Posky snel met een V2 van deze Airbus zal komen.
Klachten graag enigzins onderbouwd dan zal ik ernaar kijken.
Bevalt het helemaal niet, gooi heb dan vooral weg in de ieder wel bekende prullenbak.
http://members.home.nl/g.ensink/PoskyPSSA330FDE0.9.rar
20:22 niet slecht
Ja en nu snel de A340Gilly schreef op 24 September 2003 @ 20:22:
-knip blaat knip blaat knip-
[ Voor 68% gewijzigd door ND863 op 24-09-2003 20:27 ]
Net even aan het stoeien geweest met de PSS777 en 747. Klein probleempje alleen... zodra ik de autopilot aan wil switchen gaat ie gelijk weer uit. De disengage balk springt dan omlaag.
Verder werkt alles gewoon wel, dus ik ben in de lucht vliegend en al
Iemand een idee?
(zelfde probleem bij beide kisten)
Iemand een idee?
[ Voor 7% gewijzigd door Markuzi op 24-09-2003 20:47 ]
FS2002 patch?Markuzi schreef op 24 September 2003 @ 20:46:
Net even aan het stoeien geweest met de PSS777 en 747. Klein probleempje alleen... zodra ik de autopilot aan wil switchen gaat ie gelijk weer uit. De disengage balk springt dan omlaag.
Iemand een idee?
Onder de mom van beter iets dan niets is hier even een foto van mij weer .
de eenige foto die ik nog heb van mijn vlucht vanavond .
Hier een landing van een TRANSAVIA op Schiphol by night .

Als het mee zit vanavond
ben ik ook de gelukkige eigenaar van de PSS Airbus 330 /340 
Want kan misschien even een CC lenen
Dus kopen die handel .
Want ik heb hem vanavond bij iemand zien vliegen en ik vond het best aardig .
alleen de FPS zijn wel erg te noemen weer .
En dat op een toch vrij nieuwe pc
Alleen wel even lachen daar zo hebben zo ook even gevlogen met FS98 . maar wat is dat was even wennen .
Maar ik moet wel toe geven het lijkt wel of die planes in FS98 minder arcade aan voelen dan in FS2XX
of ligt het aan mij
Want het was een sstuk moeilijker in een met vliegen . en voor al landen op Eham was net of ik nooit gevlogen had .
Wat voelen die dingen anders aan zeg .
de eenige foto die ik nog heb van mijn vlucht vanavond .
Hier een landing van een TRANSAVIA op Schiphol by night .

Als het mee zit vanavond
Want kan misschien even een CC lenen
Dus kopen die handel .
Want ik heb hem vanavond bij iemand zien vliegen en ik vond het best aardig .
alleen de FPS zijn wel erg te noemen weer .
En dat op een toch vrij nieuwe pc
Alleen wel even lachen daar zo hebben zo ook even gevlogen met FS98 . maar wat is dat was even wennen .
Maar ik moet wel toe geven het lijkt wel of die planes in FS98 minder arcade aan voelen dan in FS2XX
of ligt het aan mij
Want het was een sstuk moeilijker in een met vliegen . en voor al landen op Eham was net of ik nooit gevlogen had .
Wat voelen die dingen anders aan zeg .
[ Voor 61% gewijzigd door ravw op 24-09-2003 21:36 ]
ZO daar is hij dan mijn A340
Wat een log ding zeg ...
Maar ik heb even 2 vraagje ik heb in het begin als ik opstart problemen met het geluid van dat ding (lees veel gekraak)
Even nog wat hebben jullie ook last van veel trillingen , bij het nemen van een bocht
met dat ding . .

Wat een log ding zeg ...
Maar ik heb even 2 vraagje ik heb in het begin als ik opstart problemen met het geluid van dat ding (lees veel gekraak)
Even nog wat hebben jullie ook last van veel trillingen , bij het nemen van een bocht
[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 24-09-2003 22:44 ]
Hallo ,
Ik heb me eindelijk eens voorgenomen om goed te gaan vliegen met FS . Ik moet nog erg veel leren al hoewel ik al zo'n 10 jaar pruts met FS . Ik was begonnen met versie 4 maar het bleef bij vliegtuigjes downloaden en wat opstijgen en landen . Vorige week heb ik 2004 gekocht en ik heb er tot erg veel plezier van gehad . Na het lezen van de verhalen over fly-ins begint het me toch wel te intrigeren.
Ik had een paar vraagjes , waarschijnlijk al 1000* gesteld maar goed .
Welke joystick kan ik nu het beste aanschaffen . Ik zit te twijfelen tussen die wireless Logitech of een sidewinder force feedback 2 . Ieder heeft z'n voordelen , maar is Force echt nodig en welke is het meest nauwkeurigst ?
Welke faq , tutorials kan ik het beste lezen om alle kneepjes van het vak te leren zodat ik op langere termijn en na veel oefenen kan meedoen aan online gebeurtenissen.
Zijn er nog algemene tips voor een starter waar ik rekening mee kan houden ?
Alvast bedankt .
Ik heb me eindelijk eens voorgenomen om goed te gaan vliegen met FS . Ik moet nog erg veel leren al hoewel ik al zo'n 10 jaar pruts met FS . Ik was begonnen met versie 4 maar het bleef bij vliegtuigjes downloaden en wat opstijgen en landen . Vorige week heb ik 2004 gekocht en ik heb er tot erg veel plezier van gehad . Na het lezen van de verhalen over fly-ins begint het me toch wel te intrigeren.
Ik had een paar vraagjes , waarschijnlijk al 1000* gesteld maar goed .
Welke joystick kan ik nu het beste aanschaffen . Ik zit te twijfelen tussen die wireless Logitech of een sidewinder force feedback 2 . Ieder heeft z'n voordelen , maar is Force echt nodig en welke is het meest nauwkeurigst ?
Welke faq , tutorials kan ik het beste lezen om alle kneepjes van het vak te leren zodat ik op langere termijn en na veel oefenen kan meedoen aan online gebeurtenissen.
Zijn er nog algemene tips voor een starter waar ik rekening mee kan houden ?
Alvast bedankt .
[ Voor 5% gewijzigd door Theebag op 24-09-2003 22:57 ]
Log? Tis net een F16 johBlackhole schreef op 24 september 2003 @ 22:23:
ZO daar is hij dan mijn A340![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een log ding zeg ...
Even nog wat hebben jullie ook last van veel trillingen , bij het nemen van een bochtmet dat ding . .

Kraak geluiden? Misschien iets van rumble geluiden bedoel je? Zo ja, check avsim.com PSS Support forum bij de Bug List.
En geen last van trillingen bij een bocht hoor
Ook nog wat vraagjes aan jou
-Hoe verliep je take off?
-Hoe verliep je final approach?
Theebag : : : : :
Als je echt serieus wilt doen, koop een payware kist (zie startpost). Dat is het meest realistische, en daar zit vaak een tutorial vlucht bij. Je hoeft de tutorial maar 1x te doen (of 2) en dan snap je het. Bij een payware kist heb je ook een FMC, dat zal waarschijnlijk het 'lastigste' deel zijn want het is niet alleen je navigatie. De tutorial vlucht is maar 1 vlucht, maar in principe gaan alle vluchten op dezelfde manier. (of je nu van A naar B gaat of van D naar F) het enigste wat veranderd is je route. (en die is op te zoeken) Mijn tip is, vlieg de tutorial vlucht, vlieg daarna gewoon vaak en regelmatig (elke dag 1 vluchtje) een offline vlucht. Na een tijdje voel jezelf of je vertrouwd aan bent. Dan begin je wat eens op internet aan ATC Online manuals te lezen (dan pas, niet nu want dat zorgt voor verwarring). Als je je vliegtuig nog niet onder controle hebt dan is het een hele karwei om ook nog voor de real ATC te zorgen. Als je vertrouwd ben kun je je volledig richten op ATC. Het vliegen moet je dus uit je hoofd kennen in principe.
Take of was wel gaaf alleen het landen verliep niet echt zo als het moetND schreef op 24 September 2003 @ 23:18:
[...]
Log? Tis net een F16 joh![]()
![]()
Kraak geluiden? Misschien iets van rumble geluiden bedoel je? Zo ja, check avsim.com PSS Support forum bij de Bug List.
Ook nog wat vraagjes aan jou:
zat iets te ver naast de baan ..
Ook mijn speed was iets telangzaam waardoor ik tesnel zakte:)
maar dta heb ik gelukkig goed gekregen.
Dus al met al stond ik wel weer netjes op de baan .
Maar wat is de landing snelheid van dit toestel .
Ik zit meestal rond de 170 knt ( bij Boeing dan he
Maar lukken zal het zekers .
Misschien zou je dan eerst moeten proberen de Boeing onder de knie te krijgen.Blackhole schreef op 25 september 2003 @ 08:20:
[...]
Ik zit meestal rond de 170 knt ( bij Boeing dan he) PS ik ben geen AIRBUS vlieger dus ik moet me hier in helemaal gaan verdiepen .
Landingssnelheid is afhankelijk van het gewicht. Meestal rond de 133kts met flaps 40
Verwijderd
Ik zou zeggen: Leer dan eerst maar eens vliegen. Als je nu nog niet weet hoe hard zo'n ding moet vliegen.Blackhole schreef op 25 September 2003 @ 08:20:
[...]
Take of was wel gaaf alleen het landen verliep niet echt zo als het moet
zat iets te ver naast de baan ..
Ook mijn speed was iets telangzaam waardoor ik tesnel zakte:)
maar dta heb ik gelukkig goed gekregen.
Dus al met al stond ik wel weer netjes op de baan .
Maar wat is de landing snelheid van dit toestel .
Ik zit meestal rond de 170 knt ( bij Boeing dan he) PS ik ben geen AIRBUS vlieger dus ik moet me hier in helemaal gaan verdiepen .
Maar lukken zal het zekers .
Khad laatst nog een overzichtje geplaatst met approach speeds. Jij wil landen met bijna base-leg speeds?

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 08:32:
[...]
Ik zou zeggen: Leer dan eerst maar eens vliegen. Als je nu nog niet weet hoe hard zo'n ding moet vliegen.
Khad laatst nog een overzichtje geplaatst met approach speeds. Jij wil landen met bijna base-leg speeds?
Dit is eigelijk de erste keer dat ik ga kijken hoe zn ding nou echt vliegt .
Dus daarom.
Ook mijn landing snelheid is meestal wel lager . ik zit meestal wel rond de 140 met een Boeing.
Maar met deze had ik gewoon iets meer vaart willen houden .
dus daarom vroeg ik het ook even .
Want dit ding is even wat anders proggen dan een Boeing .
Want ik weet ook dat je vlak na het opsteigen en vlak voor het landen ook nog een knop moet in drukken .
om aan te geven dat het vleigtuig anders moet reageren bij die 2 dingen .
Wat bij Boeing niet zo is , want deze airbus ging algelijk lopen blaten dat ik weer eens te laag ging
Dus dat wordt nog een hoop lees werk
hier nog een mooie foto op EHAM

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 25-09-2003 08:54 ]
Ik wist tot eergister zelf ook niks van een Airbus om eerlijk te zijn, maar als je gewoon een keer de tutorial flight doet, heb je meteen heen hoop van de basis van zo'n ding te pakken hoor 
Het A340 model is trouwens verre van goed, ding schiet ook bij mij als een soort Space Shuttle de lucht in, en bij approach houdt hij zijn neus echt veel te hoog, zo erg zelfs dat bij mijn eerste A340 landing die bak gewoon op zn staart landde
Het A340 model is trouwens verre van goed, ding schiet ook bij mij als een soort Space Shuttle de lucht in, en bij approach houdt hij zijn neus echt veel te hoog, zo erg zelfs dat bij mijn eerste A340 landing die bak gewoon op zn staart landde

Verwijderd
Bij mij idem A330.Sleepie schreef op 25 September 2003 @ 08:58:
Ik wist tot eergister zelf ook niks van een Airbus om eerlijk te zijn, maar als je gewoon een keer de tutorial flight doet, heb je meteen heen hoop van de basis van zo'n ding te pakken hoor
Kwam mee 150 aankachelen, landde netjes NAAR MIJN GEVOEL.....kijk ik naar de replay............op zunne staort
Haha ik dacht dat het aan mij lag , maar het is een soort BUG lees ik hierSleepie schreef op 25 September 2003 @ 08:58:
Verwijderd
Nu had ik ervaren da de bussen een hogere speed nodig hebben bij de approach. Gilly beaamde dit. Bij de A32X had ik ook te vaak een hoge pitch.Blackhole schreef op 25 September 2003 @ 09:17:
[...]
Haha ik dacht dat het aan mij lag , maar het is een soort BUG lees ik hierTHX heren ..
Kga rond half 1 op en neer naar LPPT in een A319, zal het meteen navragen.
die flight dynamics van die PSS kisten kloppen gewoon niet, dat zei ik toch meteen. Ik heb nu een posky merge van gilly erin. ineens VEEEEL meer FPS omdat o.a. die VC eruit is en hij land als een zonnetje met 145 knots
Ik heb even een vraagje voor de PSS A330 of A340 bezitters .
Kan het zijn dat er geen 2 D boven panel view is .
Dus het is niet mogelijk om een Cold dark te doen .
Want ik kan via mijn toetsen geen 2d view er van vinden .
Maar hier weer even wat foto's van een mooie Airbus
Vertrek van uit Eham
naar .... nooit aan gekomen PC sloeg even vast

En dan zo maar even kijken wat die A330 gaat doen
Hier dan maar gelijk de Foto's van de A330
Kan het zijn dat er geen 2 D boven panel view is .
Dus het is niet mogelijk om een Cold dark te doen .
Want ik kan via mijn toetsen geen 2d view er van vinden .
Maar hier weer even wat foto's van een mooie Airbus
Vertrek van uit Eham

En dan zo maar even kijken wat die A330 gaat doen
Hier dan maar gelijk de Foto's van de A330

[ Voor 83% gewijzigd door ravw op 25-09-2003 15:49 ]
2D Overhead panel kun je selecteren door met de muis op de "middenstijl" van de cockpitruiten te klikken.
En het ook te openen via NUMPAD-5 + CTRL als ik het goed heb.
vond het al raar dat ze die er niet bij hadden gedaanSleepie schreef op 25 september 2003 @ 16:24:
2D Overhead panel kun je selecteren door met de muis op de "middenstijl" van de cockpitruiten te klikken.
Dan hadden ze toch op zijn minst een ouderwetse slinger bij moeten leveren om de motoren handmatig aan te slingeren niet waar ?Blackhole schreef op 25 September 2003 @ 16:35:
vond het al raar dat ze die er niet bij hadden gedaan
Heel erg bedankt voor je hulp . Zoiets kan ik echt gebruiken . Rest de vraag nog :ND schreef op 24 September 2003 @ 23:18:
[...]
Log? Tis net een F16 joh![]()
![]()
Ook nog wat vraagjes aan jou:
Theebag : : : : :
Als je echt serieus wilt doen, koop een payware kist (zie startpost). Dat is het meest realistische, en daar zit vaak een tutorial vlucht bij. Je hoeft de tutorial maar 1x te doen (of 2) en dan snap je het. Bij een payware kist heb je ook een FMC, dat zal waarschijnlijk het 'lastigste' deel zijn want het is niet alleen je navigatie. De tutorial vlucht is maar 1 vlucht, maar in principe gaan alle vluchten op dezelfde manier. (of je nu van A naar B gaat of van D naar F) het enigste wat veranderd is je route. (en die is op te zoeken) Mijn tip is, vlieg de tutorial vlucht, vlieg daarna gewoon vaak en regelmatig (elke dag 1 vluchtje) een offline vlucht. Na een tijdje voel jezelf of je vertrouwd aan bent. Dan begin je wat eens op internet aan ATC Online manuals te lezen (dan pas, niet nu want dat zorgt voor verwarring). Als je je vliegtuig nog niet onder controle hebt dan is het een hele karwei om ook nog voor de real ATC te zorgen. Als je vertrouwd ben kun je je volledig richten op ATC. Het vliegen moet je dus uit je hoofd kennen in principe.
Welke payware heeft een echt goede tutorial ?
En met welke Joystick/yoke vliegen jullie zelf ?
Theezak, ik vlieg met een Microsoft Sidewinder Precision 2 (dus geen FF) en dat gaat prima. Ik had hiervoor een vergelijkbare Logitech Wingman Extreme, maar die had nogal last van dat het midden niet echt het midden was (hij had daar dus last van hysterese). Die raad ik dus af.
De airbus heeft een prima tutorial, maar veronderstelt wel enige kennis van FS of vliegen in het algemeen, vind ik. De andere payware-kisten ken ik niet (ja, de Wilco 767 maar die is voor FS2002, voor FS9 raad ik die af).
De airbus heeft een prima tutorial, maar veronderstelt wel enige kennis van FS of vliegen in het algemeen, vind ik. De andere payware-kisten ken ik niet (ja, de Wilco 767 maar die is voor FS2002, voor FS9 raad ik die af).
Welke FS versie heb je? Voor FS2k4 raad ik je de PMDG737NG aan, alhoewel ik niet zeker weet of daar een flight tutorial bij zit. Voor FS2k2 raad ik je de DF737 aan, of de PIC767.Theebag schreef op 25 september 2003 @ 17:31:
[...]
Heel erg bedankt voor je hulp . Zoiets kan ik echt gebruiken . Rest de vraag nog :
Welke payware heeft een echt goede tutorial ?![]()
En met welke Joystick/yoke vliegen jullie zelf ?
De Airbus zal ik maar niet aanraden, mensen denken dat omdat de airbus een ander systeem heeft het meteen klote is omdat ze het na de 1e vlucht niet snappen

Ik heb FS2k4 , op avsim heb ik de tutorial gevonden voor de PMDG737NG , ik ben ze aan het downloaden . Eerst deze bekijken en dan beslissen ( Hangt ook af of Half-life 2 ook echt is vertraagt , zit nml krap bij kas en er zou ook nog een goeie joystick bijkomen ) of ik het vliegtuig ga kopen . Weten jullie toevallig wanneer de 800/900 versie van de PMDG uitkomt ? ( Gewoon benieuwd ) . Ik vind jullie echt top me verder te helpen !
Edit: Ik ben nu de manual aan het lezen , zit er geweldig uit ! Maar wat zijn : NavData (0308) en SID-STARS ?
Edit: Ik ben nu de manual aan het lezen , zit er geweldig uit ! Maar wat zijn : NavData (0308) en SID-STARS ?
[ Voor 12% gewijzigd door Theebag op 25-09-2003 19:29 ]
Navdata, daar kun je Airac Cycles downloaden. Dat zijn bestanden met gegevens over airways en luchtruimen erin. Deze worden maandelijks geupdate omdat er in het luchtruim veel veranderingen plaatsvinden, en dmv de airac cycle worden je FMC up to date gehouden. 308 geeft aan welke cycle is. 309 is de laatste op het moment.Theebag schreef op 25 September 2003 @ 19:23:
Ik heb FS2k4 , op avsim heb ik de tutorial gevonden voor de PMDG737NG , ik ben ze aan het downloaden . Eerst deze bekijken en dan beslissen ( Hangt ook af of Half-life 2 ook echt is vertraagt , zit nml krap bij kas en er zou ook nog een goeie joystick bijkomen ) of ik het vliegtuig ga kopen . Weten jullie toevallig wanneer de 800/900 versie van de PMDG uitkomt ? ( Gewoon benieuwd ) . Ik vind jullie echt top me verder te helpen !
SID = Standard Intrument Departure. Je hebt een vluchtplan, die begint bij een punt. (niet bij de airport) de SID is een vaste route die je per baan verschilt, het is een oprit naar een airway, oftwel naar je flightplan.
STAR = Standard Arrival Route. Zelfde als een SID, maar dan voor je eindbestemming. Een afrit dus van een airway/flightplan naar het laatste punt voor je ILS approach naar de runway.
Je vlucht bestaat dus uit SID-ENROUTE PLAN-STAR.
@ theezak:
Flight Simulator joystick of yoke?
searchen wordt óók op prijs gesteld
dit is een vrij recent topic
Flight Simulator joystick of yoke?
searchen wordt óók op prijs gesteld
[ Voor 33% gewijzigd door nealzie op 25-09-2003 20:40 ]
Mja ,daar heb je gelijk in , maar daar vond ik eigenlijk geen antwoord op de vragen die ik eerder stelde : Hoe nauwkeurig de ffb van micrsoft is en of dit ( ffb ) echt nodig is , en of iemand ervaring heeft met de wireless van logitech . En ik was eigenlijk gewoon benieuwd met wat jullie vlogen
.
[ Voor 37% gewijzigd door Theebag op 25-09-2003 20:57 ]
Even een mededeling .
Ik weet niet welke betaling system mijn werkgever heeft genomen bij AIRBUS INC
Maar geloof dat hij in termijnen wil betalen.
Maar dat is dan geen probleem bij airbus inc.
dan wordt hij zekers ook in termijnen afgeleverd
Waar is de rest gebleven ????

Of zijn het weer die kabouters

Blackhole, is je werkgever wellicht Aloha Airlines?
lol
Toch wel raar dat het vliegtuig gewoon kon landen, gezien de schade.
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Die heeft zeker wat terug laten storten of zo.
Of was het geen Cabrio uitvoering.
Ach je moet het maar benauwd hebben en gewoon even wat airco willen .
Zet je toch gewoon het dak open .
Het meest frappante is, dat de piloot meteen mensen aan het helpen (man in wit overhemd staand) is ze uit te laten stappen. Ik meen dat hij daar voor onderscheiden is.Blackhole schreef op 25 september 2003 @ 22:23:
[...]
Die heeft zeker wat terug laten storten of zo.
Of was het geen Cabrio uitvoering.
Ach je moet het maar benauwd hebben en gewoon even wat airco willen .
Zet je toch gewoon het dak open .
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
volgens mij was dit ook een bug uit de grote bug list van PSSBlackhole schreef op 25 September 2003 @ 21:30:
Even een mededeling .
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Virtual Cabin is "not modeled", alleen de Virtual Cockpitjos_zwa schreef op 25 September 2003 @ 23:11:
[...]
volgens mij was dit ook een bug uit de grote bug list van PSS

Cooooooool!!
enne....... "3d animated flight attendants"
[ Voor 24% gewijzigd door Tourniquet op 25-09-2003 23:17 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Een lastig begrijpbaar verschil ...Tourniquet schreef op 25 September 2003 @ 23:15:
[...]
Virtual Cabin is "not modeled", alleen de Virtual Cockpit
[afbeelding]
Cooooooool!!
enne....... "3d animated flight attendants"![]()
![]()

Zuigen ze ook ??
[ Voor 4% gewijzigd door Ensinker op 25-09-2003 23:20 ]
Met deze heb ik al gevlogen . moet zeggen het is een aardig FPS vreter .Tourniquet schreef op 25 September 2003 @ 23:15:
[...]
Virtual Cabin is "not modeled", alleen de Virtual Cockpit
[afbeelding]
Cooooooool!!
enne....... "3d animated flight attendants"![]()
![]()
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
weet hier eigenlijk iemand hoe b.v. Posky zo'n boeing model maakt ? krijgen ze gewoon een soort van bouwtekening van boeing met alle afmetingen en onderlinge verhoudingen ofzo ?
Dat denk ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat Boeing die tekeningen zomaar prijsgeeft. De algemene afmetingen zijn gewoon op Internet te vinden en verder denk ik dat ze veel met foto's werken. Maar don't kill me if I'm wrong.
Misschien heeft Basten een idee, hij zit immers bij IFDG.
Misschien heeft Basten een idee, hij zit immers bij IFDG.
Verwijderd
Theebag als je nog een tutorial wil over navigatie en autopilot is dit wel een aardige handleiding.
http://freespace.virgin.net/david.french/fs98_tutorial.htm
Hij gaat over FS98 maar de basis is hetzelfde. Ik had vroeger ook nog een Nederlandse handleiding van Brussel naar Amsterdam, maar die web pagina's bestaan helaas niet meer.
Ik zou je trouwens aanraden om eerst de vliegtuigen te proberen die standaard in FS2004 zitten. Payware is mijn ogen erg duur en alleen interessant als je alles van fs2004 hebt geprobeerd. Ik vermaak me prima met de standaard vliegtuigen en de freeware die je overal kan vinden.
Hij gaat over FS98 maar de basis is hetzelfde. Ik had vroeger ook nog een Nederlandse handleiding van Brussel naar Amsterdam, maar die web pagina's bestaan helaas niet meer.
Ik zou je trouwens aanraden om eerst de vliegtuigen te proberen die standaard in FS2004 zitten. Payware is mijn ogen erg duur en alleen interessant als je alles van fs2004 hebt geprobeerd. Ik vermaak me prima met de standaard vliegtuigen en de freeware die je overal kan vinden.
Verwijderd
Zoals al eerder is genoemd is een payware vliegtuig onmisbaar als je echt realistischer wil gaan vliegen en dat was ook de bedoeling van theebag.Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 09:08:
Theebag als je nog een tutorial wil over navigatie en autopilot is dit wel een aardige handleiding.
In een freeware kist vind je veel mindere cockpits en zelden een fmc en zeker geen fmc die in elkaar zit als bij een payware vliegtuig.
Wat me het meeste tegenvalt van alle freeware is dat er bijna nooit een virtual cockpit in zit. Ik speel regelmatig, maar nog steeds met toetsenbord. Taxi-en met het toetsenbord is haast ondoenlijk zonder virtual cockpit, omdat je niet voelt/ziet hoe ver het voorwiel gedraaid is.Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 10:04:
[...]
In een freeware kist vind je veel mindere cockpits ...
Ik speel trouwens voorlopig nog alleen maar freeware. Pas na het aanschaffen van een redelijke joystick eens kijken of de payware de moeite is
Problem Exists Between Chair And Keyboard
Voor de mensen die eens een mooi FREEWARE panel willen voor de B747 met alles er op en er aan . (behalve FMC) (en geschikt voor FS9)
Hij is hier af tehalen
http://www.fsplanet.com/19092003.htm

Hij is hier af tehalen
http://www.fsplanet.com/19092003.htm
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 26-09-2003 10:46 ]
Verwijderd
Als je realistisch wilt vliegen is dat misschien inderdaad zo. Maar als je begint met autorijden begin ook eerst met een gewone personen auto en niet direct met een Porsch of Ferrari.
Volgens mij is het handigst (en goedkoopst) om eerst te beginnen met de standaard en als je dat goed onder de knie hebt (inclusief auto pilot, ATC etc) biedt Payware iets extras.
Als ik het verhaal van Theebag lees, begrijp ik dat hij net begint.
Volgens mij is het handigst (en goedkoopst) om eerst te beginnen met de standaard en als je dat goed onder de knie hebt (inclusief auto pilot, ATC etc) biedt Payware iets extras.
Als ik het verhaal van Theebag lees, begrijp ik dat hij net begint.
Verwijderd
Oh nee, je kijkt toch niet bij die ratten van fsplanet?, dan is hij gewoon van een andere site gejat...kijk effe op avsim of flightsim en dan vind je hem ook...Voor de mensen die eens een mooi FREEWARE panel willen voor de B747 met alles er op en er aan . (behalve FMC) (en geschikt voor FS9)
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 11:51 ]
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 11:48:
[...]
Oh nee, je kijkt toch niet bij die ratten van fsplanet?, dan is hij gewoon van een andere site gejat...kijk effe op avsim of flightsim en dan vind je hem ook...
Want
http://www.avsim.com/
en
http://www.flightsim.com/
zijn voor mij het beste freeware DLL die er zijn
Oja en NEWSPRO
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 26-09-2003 12:01 ]
Verwijderd
Boeing heeft als een van de weinige fabrikanten nogal wat informatie op zijn site staan ja, onder andere complete DXF aanzicht tekeningen. Dit zijn geen tekeningen die gebruikt worden voor het bouwen van vliegtuigen, je moet deze tekeningen zien als bedoeld voor certificatie en dergelijke. Boeing heeft ze op zijn site staan niet voor de flightsimmers maar bijvoorbeeld voor architectenburo's die vliegveld uitbreidingen en dergelijk moeten ontwerpen en daar specificaties voor nodig hebben... Deze tekeningen hoeven niet helemaal 100% nauwkeurig, maar het moet er wel genoeg op lijken om de verschillen met andere modellen te kunnen zien. Een heleboel fabrikanten moeten zulke tekeningen maken, niet alleen luchtvaart, ook auto's bijvoorbeeld...jos_zwa schreef op 26 september 2003 @ 08:29:
weet hier eigenlijk iemand hoe b.v. Posky zo'n boeing model maakt ? krijgen ze gewoon een soort van bouwtekening van boeing met alle afmetingen en onderlinge verhoudingen ofzo ?
Daarnaast heeft Boeing bijvoorbeeld andere tekeningen uit het certificatieproces op zijn site staan, onder andere complete taxidiagrammen...prestatie grafieken en derg. En eigenlijk is een Boeing niet zo moeilijk hoor om te maken, de grootste problemen bij het modellen zitten hem in de neus, motoren en de verhoudingen. Dus als ik heel eerlijk ben...als ze dat dan nog zo doen dat iedereen hier er kritiek op heeft, zoals bijvoorbeeld bij de payware 717 het geval was, dan kunnen ze echt niet 3D modellen...
De moeilijkste modeljobs zitten wel in de General Aviation wereld, ik zit me nu al drie weken stuk te bijten op 1 onderdeel van een kistje...(een double curvature motorkap met aansluitende double curvature luchtinlaat...)
Verwijderd
koop me net een CID zit er een hele tut in over fs2004, hoe je moet vliegen en al die dingen. Eerst maar eens proberen met fs2000 en dan kijken hoe ik kan vliegen voordat ik 2004 koop
Off topic newspro is een proggie om bestanden binnen te halen via de nieuwsgroepen .rollebol schreef op 26 September 2003 @ 12:21:
Newspro? Nasmaakje? Wat is newspro?
Dus dat kan ook illegale zooi zijn . daarom is het wel freeware ,maar dan met een NA smaakje .
omdat het niet als FREEWARE wordt uitgegeven . maar wel als freeware kan binnen halen
Maar even on topic weet iemand al wanneer die B727 van DF uit komt .
Is deze view nou ook mogelijk:
http://www.precisionmanua...iners/737NG/new/ext04.jpg
Ik weet wel dat het deurtje open kan, maar is dit gewoon een bewerkte foto? Zo ook de foto's waar het net lijkt of het vliegtuig aan de Gate staat.
Weet iemand trouwens waar goed omschreven staat hoe ik de PDMG moet starten en de stroom moet aanschakelen en ook het stoppen van de motoren en uitschakelen van de stroom. Ik kan dit niet duidelijk in de manuals lezen en ik heb het al meerdere keren geprobeerd, maar dat gaat niet goed.
Theebag, ik ben ook pas bezig maar PDMG rulezzz. Met de tutorial en hulp van wat ervaren piloten kan je er zo in vliegen. En dan heeft vliegen ineens een extra betekenis.
Ik weet wel dat het deurtje open kan, maar is dit gewoon een bewerkte foto? Zo ook de foto's waar het net lijkt of het vliegtuig aan de Gate staat.
Weet iemand trouwens waar goed omschreven staat hoe ik de PDMG moet starten en de stroom moet aanschakelen en ook het stoppen van de motoren en uitschakelen van de stroom. Ik kan dit niet duidelijk in de manuals lezen en ik heb het al meerdere keren geprobeerd, maar dat gaat niet goed.
Theebag, ik ben ook pas bezig maar PDMG rulezzz. Met de tutorial en hulp van wat ervaren piloten kan je er zo in vliegen. En dan heeft vliegen ineens een extra betekenis.
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Zit je daar nou echt op tewachtenBlackhole schreef op 26 September 2003 @ 12:58:
Maar even on topic weet iemand al wanneer die B727 van DF uit komt .
ach wil hem wel eens proberen
want zo te zien is het wel een fs2000/2002 plane . en nog steeds geen GMAX
Maar het is wel leuk als je die Cockpit van hun weer in andere planes kan gaan zetten .
deur kan open met SHIFT + E. trapje moet je even key voor assignen. staat ook wel in de tuturial in het begin. Maar als jij al een tutorial met succes doorgenomen hebt dan weet je toch ook wel hoe je motoren start en uitschakeld enz ??
De procedure om de motoren te starten staat bij mijn weten toch aardig goed omschreven in de Manual van de PMDG.davhor schreef op 26 September 2003 @ 13:10:
Is deze view nou ook mogelijk:
En anders moet je de manual van de DreamFleet eens opzoeken, daar vind je ook vast wel nuttige info. Mocht je er helemaal niet uitkomen, mag je me wel eens op MSN contacten, dan help ik wel.
Ik denk dat het voor beide uitkomt maar dat maakt geen donder uit aangezien er nietzoveel hoeft teveranderen.Blackhole schreef op 26 September 2003 @ 13:13:
[...]
ach wil hem wel eens proberenmist die gasten hem niet alleen voor fs202 uit brengen
![]()
want zo te zien is het wel een fs2000/2002 plane . en nog steeds geen GMAX
Maar het is wel leuk als je die Cockpit van hun weer in andere planes kan gaan zetten .
Hij is wel gewoon GMax. Non GMax modellen werken ook gewoon in FS9....
Maar dit panel in een andere model stoppen? Waarom zou je dat willen doen? Gebruik gewoon de Captain Sim 727. Die heeft een veel betere virtual cockpit en op het panel zit ook alles (ist niet rdluca?) Model is ook zeer mooi nagemaakt. Er is voor zover ik weet geen gratis model wat beter is dan die van Captain Sim.
Dus als je geld wilt uitgeven voor een 727 is die Captain Sim een stuk beter dat kun je nu al zien
JA ik heb die 727 van CS al maar die werkt niet in fs 9The_FrankO schreef op 26 September 2003 @ 13:25:
[...]
Ik denk dat het voor beide uitkomt maar dat maakt geen donder uit aangezien er nietzoveel hoeft teveranderen.
Hij is wel gewoon GMax. Non GMax modellen werken ook gewoon in FS9....
Maar dit panel in een andere model stoppen? Waarom zou je dat willen doen? Gebruik gewoon de Captain Sim 727. Die heeft een veel betere virtual cockpit en op het panel zit ook alles (ist niet rdluca?) Model is ook zeer mooi nagemaakt. Er is voor zover ik weet geen gratis model wat beter is dan die van Captain Sim.
Dus als je geld wilt uitgeven voor een 727 is die Captain Sim een stuk beter dat kun je nu al zien
Anders had ik het daar wel mee gedaan .
Die werkt prima in FS9. Hoe denk je anders dat ik dit shotje heb kunnen maken:Blackhole schreef op 26 September 2003 @ 13:39:
[...]
JA ik heb die 727 van CS al maar die werkt niet in fs 9![]()
Anders had ik het daar wel mee gedaan .

Volgens mij heeft Rico hem ook al eens laten zien in FS2004 als ik het goed heb
edit:
Moet je natuurlijk wel v1.5 installeren
Moet je natuurlijk wel v1.5 installeren
[ Voor 8% gewijzigd door The_FrankO op 26-09-2003 13:46 ]
Dit topic is gesloten.