[FS2002/2004] Vragen en mooiste screenshots, deel 59 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.030 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
Ik zit nu met RW mee te luisteren, en met ServInfo te kijken. Ik moet alleen nog ontdekken hoe ASRC werkt.

"When all else fails, read the manual."

Vooruit dan maar :/ :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Psst, FLy High wat was je vluchtnummer?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22
ND schreef op 19 september 2003 @ 22:26:
Zo mijn taak zit erop, expect paar pics en een klein verslagje zometeen :)
Jammergenoeg was je niet meer tower toen ik aankwam (ongeveer 15 minuten nadat je weg was). Overigens ben ik niet bepaald succesvol geland, het was zoongeveer mijn eerste joystick landing en ik had allemaal disconnects (flaps vergeten, gear ook, was gewoon te druk met ATC bezig, ongeveer eerste Vatsim vlucht). Oftewel crash, maar! De volgende keer beter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik had dus dikke pech...ondanks alle voorbereidingen :(
50NM NE of Santander crashte mijn FS9, iets wat me nog nooit overkomen is.
Mn hele PC ging vast, dus was einde oefening voor mij.
Volgende keer beter dan maar :P

Daarna lekker mee zitten kijken en luisteren op ServInfo, ASRC en RW ... ook leuk :P
Maar toch minder ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Sleepie schreef op 19 September 2003 @ 22:54:
Ik had dus dikke pech...ondanks alle voorbereidingen :(
50NM NE of Santander crashte mijn FS9, iets wat me nog nooit overkomen is.
Mn hele PC ging vast, dus was einde oefening voor mij.
Volgende keer beter dan maar :P

Daarna lekker mee zitten kijken en luisteren op ServInfo, ASRC en RW ... ook leuk :P
Maar toch minder ....
En niet te vergeten! Je hebt mij psychologisch fantastisch (applaus) bijgestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Nu online
ND schreef op 19 September 2003 @ 22:53:
Jij had ze toch allemaal uit je hoofd geleerd B)
IBE3244 was VliegHoog als ik t goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Sleepie schreef op 19 september 2003 @ 22:56:
[...]

Jij had ze toch allemaal uit je hoofd geleerd B)
IBE3244 was VliegHoog als ik t goed heb
Ja die weeet ik ook.........wist ik, die weet ik alleen tijdens de Fly In en als die afgelopen is (voor mij) dan is alles weg :P De jouwne was TRA4048! :z Alleen heb je nog niet langs zien komen :'(

Dutchcommando > Komt omdat in overleg, gezien het verkeersaanbod, P_TWR gesloten werd, zodat M_TWR niet uit zn neus zit te puturun :) Zo was ik ook in de planning ingedeeld

[ Voor 24% gewijzigd door ND863 op 19-09-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
ND schreef op 19 september 2003 @ 22:58:
[...]

Ja die weeet ik ook.........wist ik, die weet ik alleen tijdens de Fly In en als die afgelopen is (voor mij) dan is alles weg :P De jouwne was TRA4048! :z
Wat was mijn vluchtnummer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Nu online
ND schreef op 19 september 2003 @ 22:58:
Ja die weeet ik ook.........wist ik, die weet ik alleen tijdens de Fly In en als die afgelopen is (voor mij) dan is alles weg :P De jouwne was TRA4048! :z
Met de nadruk op WASja :(
Had je mn snelle boodschap nog gekregen trouwens :?
(Ik hoop dat ik je daarmee niet stoorde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Hier het verslag (staat ook op de dutchvacc maillijst) Zonder pics atm, kan niet bij mn ftp :7

Hoi,

Hier een klein verslag met mijn ervaring.

En wat een ervaring! :-D Dit is mijn eerste Fly In waar ik als controller (EHAM_P_TWR) aan deelnam. En dan zie je hier dat het veel oefenen je beloond word. Het ging heel lekker moet ik zeggen. In het begin hadden we een kleine inbound piekje. De outbounds waren er zo nu en dan, maar wel regelmatig. Het aantal outbound vliegtuigen viel wel mee. De vorige Fly In waar ik als piloot aan deelnaam kom ik me drukker herinneren, toen sprongen 15 piloten tegelijk te om de clearance te bemachtigen. Ik had geen problemen met piloten (op een paar na :-D) iedereen wist dat ze op de frequentie moesten blijven (al dan niet extra erbij gezegd) en velen (95%) wisten waar VM was. (handig heh die bordjes in de Polderbaan scenery?) Op een paar na die VM niet konden vinden, maar dat melden ze dan direct, waardoor ik ze de goede weg kon wijzen. Ruim voor dat punt zonder problemen de piloten overzetten naar Ground op 121.800 zodat ze zonder holden 18C konden oversteken. Ook op een paar na, de beide Sabena's (de enige) die daar lang voor de holding bleven staan :S wel gehandovered maar zowel ground als ik. Ik gaf de handover als ze in het midden bij de knik op taxiway Victor waren, soms wat eerder als ik een nieuwe vliegtuig op de ILS zag.

Het inbound piekje duurde niet zo lang en toen zat Arrival en P_TWR dus even niets te doen. Een moment later word dit lege gat opgevuld door een local practice flight. (toch wél handig :-)) Rond de klok van half 9 kwamen weer inbounds aan. Door Arrival werd een mooie line up opgesteld met allemaal precies evenveel ruimte ertussen. Alleen de voorste kist, EZY4CM geloof ik, stond opeens stil op de radar, dan weer wel, dan niet. Op een gegeven was de piloot erachter al op short final, en dan zie je net de EZY4CM weer rollen op de baan. Nou de piloot erachter heb ik maar even een Go-Around aan zn broek gelapt. De piloot die daar weer achter zat deed op op 4 mile final al een go around, maar tegelijk was er een departure vanaf runway 24!!! Geef snel de opdracht op rechtsomkeer naar 280 te gaan en omhoog riching 2000ft, tot 2x toe want handeling was wat langzaam. Gelukkig was de departure vanaf 24 een snelle klimmer (best snel voor een Dash 8 geloof ik) en kon de departure ac met 995 ft en 1nm horizontaal spacing boven de go arounder doen. Na de bocht beide naar Arrival terug gezet. De 2e pogingen gingen goed.

Op het laatst (rond 22:20) werd het weer wat drukker met continue inbounds. Wel genoeg om op 1 runway te doen. Toen zat ik als Tower pas ÉCHT lekker in mn vel. Voice, RT, reactie gingen echt super gaan. (tenminste dat vond ik :P) Vlotjes afgehandeld en daar doe je het voor. De ene ATC instructie na de ander. Pff wat was dat lekker zeg. Ondertussen zag ik al een beetje dat de outbounds weg waren, en dat werd ook gemeld. Na overleg met EHAM_M_TWR is besloten de stekker van EHAM_P_TWR er tijdelijk uit te trekken zodat de hoofdtoren ook nog wat te doen had.

Ik heb genoten van deze Fly In als EHAM West Tower, en zeker leerzaam. Ik bedank de piloten voor hun top kwaliteiten en de mde ATC collega's. Het was een plezier met julie te morgen samenwerken :-D En ook nog mijn complimenten aan de organisatie van de Fly In.

Groeten, Nofri Djohor - EHAM_P_TWR (shift 1900-2230) - "Iberia3244, for the crossing and your gate, contact ground on one two one decimal eight!"

Sleepie > yes die had ik nog ja, had nog wat terug gestuurd :)
Dutchcommando > vluchtnummer? :? Wat is dat? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
ND schreef op 19 September 2003 @ 22:53:
Dat wou ik net aan jouw vragen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de report van mijn vlucht Barajas-Schiphol als IBE3244.
Na aanleiding van wat voice problemen, ben ik ruim optijd begonnen met de
voorbereiding. Mijn ETA was 2140LT, dus ik had 1930LT in mijn hoofd voor de
take off.
Met Alexander wat loze radiochecks gedaan en alles werkte naar behoren.
1845LT de charts gepakt en na het monitoren van Madrid CTR, kwam ik te weten
dat het 36L voor departure was. Het zou in ieder geval een SIE departure
worden.
"IBE3244 cleared Amsterdam, SIE.2E 36L, transponder 4403"
1928LT kwamen we bij de holding aan en kregen een immediate departure.
Op deze channel zaten aardig wat Nederlanders, erg leuk!

Via Bilbao zijn we overgestoken naar Nantes, om vervolgend paris Control op
te pikken. Uiteraard slecht verstaanbaar, maar nog net te doen :-)
Daarna naar BRU CTR gegaan, kreeg een dct DENUT en descend FL220.
Vervolgens naar onze Radar, DENUT arrival 18R, descend when ready FL70 to
cross RIVER FL100 or below. Na RIVER zat ik op de juiste richting naar SPL
en switchen naar approach 121.2. Het was erg druk en ik moest een 20NM line
up verwachten #3 voor landing. De radio heeft vervolgens ILS18R losgelaten
en we draaien om om hem weer op te pikken. Het was erg mistig en aangezien
m'n FPS ernstig daalde, besloot ik maar om een full autoland te doen. Ook
leuk op z'n tijd :-)

Na de landing ging het wat slechter. M'n FS liep erg vast en kon de tocht
naar m'n gate jammer genoeg niet vervolgen.

Al met al vond ik dit een zeer leuke avond die-hard simmen. Wat wil je nog
meer? :-)

Bedankt iedereen. Piloten en controllers!

Best regards,

Chi Wai
Iberia Dos Tres Cuatro Cuatro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Bij deze een klein verslagje van mijn vlucht.

KLM1677 Departure time 17:45Z EHAM-LEBL

Ik ben een uurtje of 7 ingelogd op het netwerk van vatsim. Ik had de nodige voorbereiding al getroffen dus daar hoefde ik me niet zo'n zorgen over te maken.
Ik heb mn KLM boeing op Gate C07 neergezet (net zoals in het echt natuurlijk). Om 1920lt vond ik het wel een mooie tijd op clearance te vragen. Ik merkte als snel genoeg dat Tim wat problemen had met de voice server, dus maar clearance gevraagd via text. Ik wachtte geduldig op antwoord want het valt niet mee om alles op text af te handelen. Ik moet zeggen dat de afhandeling erg vlot ging.
Cleared to Barcelona via LEKKO2E departure runway 18L squawk...
Prima geregeld, in mn FMC geprogrammeerd en al doorverwezen naar start-up. Het was inmiddels 19:30.
Start-up approved en weer door naar ground for the push.
Hier waren een paar kleine probleempjes want de controller zag geen mode C. Dit was niet alleen bij mij het geval, maar bij meerdere piloten. vreemd probleempje. Ik heb er andere controllers niet over gehoord. Na de push, taxi to E5 runway 18L.
Toen naar de toren waar ik direct take off clearance kreeg, ging lekker vlot.
Om 19:50 airborne en over naar departure. Na het passeren van 3000ft was het kanaal eindelijk vrij zodat ik wat woorden kon wisselen met Mark. Climbing FL90.
Vrij snel door naar Radar waar Sonny Boy zat. Wederom geen problemen. Climbing FL140 en later naar FL250 en FL370 wat mijn cruise altitude was.
Over naar Brussel. IK leg contact met Brussel via voice en wat hoor ik: You forgot the switch sir (heel leuk sonny :D). De voice server was een beetje kaduuk van Brussel, maar hij had snel een andere server tot zn beschikking. Tweede poging, die ging wel goed.
Frankrijk online. Nieuwe squawk gekregen. En verder de lange weg vervolgen. (wat een leuk frans accent trouwens :P)
Approaching Papignon, tijd om te dalen en switching to Barcelona Radar.
Inmiddels was transavia (2319 :?) al aardig dichtbij gekomen. Hij had flink hard doorgevlogen, maar hij had ook vertraging en ik lekker niet :P.
Goed begeleid door barcelona en uiteindelijk geland op runway 07. 5 minuten later landde de transavia.

Samenvatting:
Supergoede Fly inn (out).
VOICEservers waren (in mijn tijd) uitstekend
Op tijd vertrokken
Op tijd geland

bedankt voor jullie inzet allemaal. Ik heb genoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Nu online
ND ... die message trug heb ik helaas niet meer gezien helaas :(
Was te druk met ff stevig balen denk ik ;)
Ennuh...dat je TRA4084 niet hebt langs zien komen..dat hoef je er niet zo in te wrijven hoor ;) ;) ;)

en _O_ _O_ _O_ hulde _O_ _O_ _O_ voor jullie verhalen Nofri, Chi Wai en Rellende Henk ;)

En DutchCommando....jammer joh :( Ging erg goed hoor, ondanks je zenuwen ;) Volgende keer beter ... en als je t nodig hebt, je moral support zit hier :D

[ Voor 27% gewijzigd door Sleepie op 19-09-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm damn, nu heb ik mezelf wel veraden door niet met een A322 van Iberia te vliegen :P

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Nou, ik ook nog maar even dan :P
alsof jullie nog niet genoeg leesvoer hadden :P hijs een beetje groot geworden :D

Zo rond half tien kom ik thuis, met de gedachte dat de fly-inn wel tot z'n einde zou zijn gelopen... Echter, ik start servinfo op en zie dat het nog volop bezig is, en aangezien ik ND beloofd had nog even langs te tuffen, besluit ik toch maar een vluchtje te doen. EDDF heb ik inmiddels wel gezien, het is net te kort wat mij betreft, en die duitsers gaan je na een tijdje ook wel de keel uit hangen. Dus viel mijn oog op APP en CTR online bij LSZH. Lijkt me een redelijk vluchtje, niet té kort, maar hopelijk ook niet zo lang dat alle atc weg is als ik aankom :P
Rustig stel ik alles in... Ik twijfel nog even tussen de PMDG en de PIC, maar de keuze is toch op PIC gevallen, gezien mijn specs en de verwachtte drukte, kies ik toch liever voor de save side qua FPS...
Laptopje loopt, simcharts opgestart, headset aangesloten, m'n yoke vast geschroeft op het bureau, en de Side Winder ernaast, voor het taxien. Flightplannetje haal ik altijd van Frank van Soldt's site, dus dit keer weer. Vreemd genoeg doe ik iets fout, bij het flightplan filen krijg ik een aantal keer syntax error in sb te zien :? Ik laat het even voor wat het is, en ga de FMC proggen... Geen SIDS of STARS aan boord, dus ik zoek de LASUN dep. chart op, en voer de isecs handmatig in de FMC. In de ATIS van ctr stonden er 2 banen in gebruik, dus ik kies voor rwy 28 en voer de bijbehorende SID in. Vervolgens wil ik ctr contacten (app was inmiddels offline) maar mijn atc dir schermpje blijft leeg :? herhaaldelijk probeer ik te reconnecten.. dit werkt niet, dus ik start SB helemaal opnieuw op... Nu kan ik zelfs helemaal niet meer connecten, onder het mum van 'password or callsign incorrect' :? Misschien dat mijn callsign nog ingebruik lijkt omdat ik snel opnieuw geconnect heb ? een andere callsign werkt niet, en na mijn vatsim pwd opgezocht te hebben, blijkt dat sb spontaan een ander password had ingevoerd???
Nu lukt het connecten wel, dus ik kan eindelijk mijn clearance vragen... Al met al viel het wel mee... het is inmiddels zo'n 10 over tien :) Clearance gaat super snel, meneer vraagt of rwy 28 mogelijk voor mij is? Mogelijk? toevallig had ik die zelf al gekozen, en de sid helemaal ingevoerd, dus dat kon niet beter :) klein stukje taxien, en weg wezen maar !
Het eerste stukje met tegenwind, maar na een tijdje draaien we bijna 90° naar rechts, en kunnen we tegen de max. speed aan door cruizen om bij schiphol aan te komen als het nog enige leven vertoont :)
OVer naar Paris radar... de enige sinds ik mijn nieuwe headset heb, die mij niét kan verstaan... ik hem ook niet, dus dat komt goed uit :) over naar text, krijg ik de melding van traffic recht op me af, FL330 (hé, ik zit ook op 330 :D) maar geen paniek (as if :P) ik mag doorvliegen, en de ander moet dalen (sterkste krijgt voorrang heh :P). 5 min later krijg ik een private message van een iberia toestel, op dezelfde hoogte, die visual contact met mij heeft... ik stuur hem terug dat ik dat allemaal wel leuk en aardig vind, maar ik zie hem niet... ik meld nog even dat ik 40nm inbound GIVOR ben, en dat ik op UT40 zit... ik krijg geen bericht terug, en na een tijdje zie ik hem rechts van mij langs vliegen, zo'n 10 nm van mij vandaan... no problèmo!
Dat was dus de actie voor vandaag :P hopelijk word het nog leuk bij schiphol...
En je hoor, na de instructie 'after HELEN, DCT HSD' mag ik Mark Jansen contacten :) mijn favoriet sinds de 1e keer dat ik hem als controller had :P (ahum). Hij is zeer professioneel hoor, maar vaak een beetje bot wanneer iemand iets niet begrijpt...
Proceed HELEN arrival, descend to FL090. Maar voor ik bij hsd ben krijg ik te horen dat we gaan wisselen naar baan 6, en dat ik een RIVER1A arrival kan verwachten...
Shit, f*ck, die charts zitten niet in mijn zwaar verouderde simcharts... snel het STAR pdf'je opzoeken die ik natuurlijk wel heb :P maar voor ik de goede chart voor m'n neus heb ben ik bijna bij hsd en weet ik dus niet waar ik vervolgens nou heen moet :P ik meld dit even mij mark; ik ben m'n charts aan het opzoeken, oftie even een vector kan geven oid voor na hsd... Tja, krijg ik te horen... 'We expect you to be able to fly the RIVER1A transition' ja ja ja, I know... Maar gelukkig moet ik de hold in bij RIVER, dus heb ik zat tijd om de 1A transition in de FMC te proggen...
Na 1 cirquitje krijg ik te horen: KLM1954 expect 1 more, number two for departure.
Ik begin met readback, maar begin tegelijk te twijfelen of dat wel voor mij bedoeld was :? ik zat al de hele avond de kloten met dit flight number, en ik was toch zeker weten niet aan het departen :? toch gereadbacked; rgr, expect one more, number 2...
Na een private message bleek dat hij dacht approach te hebben gezegt... Ach, het is al laat, en we hebben er allebij en zware dag opzitten :P waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd verstaan boven die motor herrie uit :P
Over naar APP, voor de 1A transition, en daarna cleared for the SOKSI arrival :)
eenmaal op de LOC naar TWR, en meteen een landing clearance... winds calm...
Das mooi, want door al dat geatc en gedoe, vloog ik een stuk te hoog, met nog 220 kts, nul flaps en m'n gear nog niet naar beneden... Snel dalen, speed omlaag, en zodra die laag genoeg is, gear naar beneden... Gear is naar beneden op zo'n 600ft en ik vlieg nu zo'n 160kts, zonder nog netjes op de loc te zitten... ik pak hem maar op het handje, en krijg hem nog redelijk netjes aan de grond :)
Gnd, KLM1954 vacated twy 06 at the left... Ik heb geen taxiway bordjes vanwege mijn lage settings, maar dat maakt niet uit... Ik krijg gate E7, en die weet ik nog net wel te vinden :)
Shutdown approved, Flightplan closed, have a nice evening!

Verwijderd

OSD?

Je zal wel HSD bedoelen. :) Lijkt me het meest logisch aangezien die in de HELEN STAR zit.

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Haamstede rulez :D

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 10:26:
Van Avsim PIC 767 forum, door Wade Chafe himself:

We are working on an update of the 767 that will contain some new features. The exact details are subject to change, but some of the new features will probably include:

Addition of winds in FMC.
Modelling of most or all special waypoint types in procedures.
Improved CRT displays.
Networked panel components such as CRTs.
Dual CDUs.
An SDK that will allow 3rd party programs to interface directly with the sim.
Other things.

At this time there is no plan for a new visual aircraft model or VC. Those are both possibilities but not decided and not currently being worked on. As you know we are most interested in functionality and completeness of simulation, so that is where our efforts will go, rather than into eye-candy. It will be released as a standalone package, ie. you will not need to own PIC to use it. The networked components will likely be sold seperately. It will not be called "767 Pilot in Command" because that name is owned by WILCO.

The release date and method is undetermined. Any speculation by me or anyone else on the release date would be pointless and probably misleading. These things happen in their own time. A word to the wise, take the reports you have heard recently with a grain of salt. Nothing is cast in stone, everything is subject to change.

More info when it's time.

Regards,
Wade

De PIC2 versie is dus nu officieel bevestigd!!!!!!!!
Even buiten het feit dat het natuurlijk fantastisch nieuws is, vind ik de manier waarop best vreemd. Maak een keuze of ga voor de 100% voor de PICv2, of blaas het af. Nou maak je klanten blij met een misschien dooie mus

Just my thought :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 16:48:
[...]

Omdat er iemand is (zal geen namen noemen :P ) die zegt dat VATSIM stelletje serieuze knakkers zijn die met pilotenpakje aan voor pc gaan zitten vliegen. Verder schijnen ze op vatsim veel te serieus te wezen.

Ben gewoon door die negatieve verhalen nooit verder gekomen dan het aanmaken van een id en paswoord op vatsim.
Hahaha wel grappig hoor maar zo zit je toch echt niet te vliegen...zelfs niet op Vatsim :9 Vatsim is wel wat serieuzer dan IVAO verder geen verschillen vind ik.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 08:53:
[...]

Hahaha wel grappig hoor maar zo zit je toch echt niet te vliegen...zelfs niet op Vatsim :9 Vatsim is wel wat serieuzer dan IVAO verder geen verschillen vind ik.
Ja dat is zekers zo :) maar weet jij hoe sommige mensen thuis zitten achter hun PC .

Ik heb ze op FS dagen wel gezien dat ze met hele piloten pakken liepen .
Maar dat is toch echt de minderheid .

Maar je kan ook gewoon half naakt achter je PC zitten toch niemand die het ziet . ( mits er mensen die bij je wonen komen kijken.

Maar ik heb het zelf ook wel mee gemaakt dat iemand zn vriendin even langs kwam even een 10 min "aardig" was :).

Dus weet jij wat mensen achter hun pc doen .

Maar hopelijk komt die A340 wel snel .

hier even een SHOTJE van een real A340

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/1063819878.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 20-09-2003 09:37 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Ik vind Pilotenpakje een beetje heel overdreven hoor. Het is maar een SIM

• ravw
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 09:37:
Ik vind Pilotenpakje een beetje heel overdreven hoor. Het is maar een SIM
ach dan spreken we al helemaal niet over die mensen die dus een halve vliegtuig in hun huis na bouwen .

Want die zijn er ook zat .

Maar ik zou ook best wel eens zn piloten pak willen hebben hoor , maar dan van vroeger.

dus echt zo n leren pilotenjack

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Heeft iemand een paar Charts van LEMG voor mij ? :)

Verwijderd

Blackhole schreef op 20 September 2003 @ 09:40:
[...]

ach dan spreken we al helemaal niet over die mensen die dus een halve vliegtuig in hun huis na bouwen .

Maar ik zou ook best wel eens zn piloten pak willen hebben hoor , maar dan van vroeger.

dus echt zo n leren pilotenjack
Ja maar toch niet om mee te vliegen he :r :9

• nealzie
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 01:01:
OSD?

Je zal wel HSD bedoelen. :) Lijkt me het meest logisch aangezien die in de HELEN STAR zit.
idd, HSD... twas al laat heh :P

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

dit is een plaatje van Fly high:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/LEMDEHAM13

dat zie ik wel bij meerdere het water wat er zo vaag uitziet. gewoon even die water instelling goed instellen (slider helemaal naar rechts) dan gaat die land texture slider erboven wel naar het midden maar daarom zijn de land textures nog gewoon even mooi.

even het verschil:

bagger:
Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/nieuw/6.jpg

mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/nieuw/9.jpg

• Markuzi
  • Laatst online: 25-02 07:26
Blackhole schreef op 20 september 2003 @ 09:40:
[...]

Maar dat is gewoon cool ;)

Nog maar even een verslagje van mijn vlucht van gisteravond. Ik was de klm1243 naar Parijs CDG.
Ik had mijn 737-700 geparkeerd bij C8, net zoals in het echte leven natuurlijk ;) Aangezien clearance wat problemen had met de voice ging dat via text. Daardoor duurde dat dus allemaal wat langer als verwacht. Maar goed, uiteindelijk "cleared to Paris CDG, Lekko 2e departure runway 18L, Squawk 4111. "
Door naar start-up dan. Ik meld mezelf netjes. "KLM1243, start-up approved, call ground voor de push."
Ground was next... "Ground, KLM1243 ready for taxi." "KLM1243, taxi rwy 18L e5 via the Bravo track." Bij het naderen van e5 naar de toren toe.
"Tower, KLM1243 at holding point 18L ready for departure." Geen response... nogmaals dan... weer niks. Ondertussen hoorde ik de tower zeggen, "KLM1243 are you on this frequency?" ff geklooit met RW en uiteindelijk dan toch. "KLM1243 line up 18L" en vervolgens: "KLM1243, cleared for take-off rwy 18L."
Na een nette take-off door naar departure. "Departure, KLM1243 passing 2,500 for level 60. Lekko2E departure." Mark Jansen zat daar dus dat ging lekker smooth. Door naar 90, 140 en naar Radar 125.75.
Radar gaf me nog een ander cruiselevel op... FL250 ipv FL230. Brussels control was verder niet veel bijzonders. Wel meteen een direct MOPIL gekregen.
Inmiddels net voor de hand-off was Paris control online gekomen, en toen begonnen de problemen :) Omdat deze controller zeer onduidelijk praatte en meer mensen daar problemen mee hadden duurde het al even voordat ik contact met hem kon opnemen. Paris, good evening KLM1243 inbound MOPIL FL250. Nou, toen ging de controller dus instructies geven voor een star en een descent. Expect runway 27L in paris kon ik er nog uithalen, maar mede doordat de controller tussen zijn instructies door nog moest nadenken (andeeeuuhhh.... theee..... star.... is...... euhm euhm... MOPIL... MOPIL... euhm... MOPIL4W 8)7) zijn we maar over gegaan naar text. Nou goed, de star was de de MOPIL4W. Ik had van tevoren netjes de charts gedowned van de VACC France site. Maar daar, stond dus geen MOPIL4W op :( Blijken deze stars verouderd en de MOPIL4W was de vroegere 3W. Die dus maar gevlogen tot IAF LORTA. Na lorta: descent 4000ft, QNH1019, left heading 209. Cleared approach 27L. En uiteindelijk cleared to land 27L. En mooie handmatige landing gemaakt en bij een gate geparkeerd. Bienvenue en Paris! :)

Het plan was om vanuit Parijs weer terug te gaan naar EHAM. Maar daar had ik met deze controller geen zin in. Toen dus maar voor een andere vlucht gekozen. Bergen (ENBR) - Amsterdam. Oslo approach was zo vriendelijk om ook de ATC voor Bergen te doen. Dat was dus mooi. "Cleared to Amsterdam, ZOL1D departure, rwy 35, Sq 4203."
Tegelijk met de Scandinavian 117 (een vrouwelijke piloot ;)) gepusht en achter haar aan naar rwy 35 getaxiet. "KLM1243, behind the scandinavian 737 line-up 35." Na de take-off direct gecleared voor cruise-level 350 en toen ging oslo-approach offline. En vlak voor het binnenvliegen van de EHAA FIR verloor ik de verbinding met @Home :( GVD!!11 Ik had me nog zo verheugd op de approach op Schiphol. Het was immers spitsuur toen. Maar goed, de vlucht maar offline afgemaakt. Bij Schiphol was het aardig mistig en voor de gelegenheid maar een volledige autoland gedaan. Bij het verlaten van 18R heb ik maar meteen afgesloten. ;) Al met al toch een leuk avondje simmen :)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

nog maar even gilly opgeilen:

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/340.jpg

Verwijderd

Hela, zat ik niet bij jou op de channel bij Parijs? Ik vloog zijn CTR in en jij zat in de arrival LFPG :P

IBE3244

• Markuzi
  • Laatst online: 25-02 07:26
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 12:09:
[...]

Hela, zat ik niet bij jou op de channel bij Parijs? Ik vloog zijn CTR in en jij zat in de arrival LFPG :P

IBE3244
Klopt, idd. Was ik vergeten te vermelden ;)

• Floppie
Markuzi schreef op 20 September 2003 @ 12:18:
[...]

Ik heb een tijd achter je gevlogen.

En later hoorde ik nog Fly High binnenkomen :)

Verwijderd

Markuzi schreef op 20 September 2003 @ 12:18:
[...]

Joh, kheb ook een heel verhaal getikt, maar vegeet zoooooveeel dingen. D'r zijn altijd wel leuke details, zo'n event houd je goed bezig. :)

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
;) :9

Maar het wachten is hier niet zo moeilijk ....

Jammer dat ze deze livery niet maken :(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamuuee39.jpg

enroute UUEE aankomts over +/- 2uur ...

• ravw
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 10:12:
[...]

Ja maar toch niet om mee te vliegen he :r :9
nop gewoon om mee telopen als het koud is :)

• Floppie
In FS2004 zijn de textures van met name de default planes erg blurry. Ook de textures van bijvoorbeelde Piper Archer. Bij PMDH heb ik er weer geen last van.
In FS2002 is alle superstrak en FS2004 is gewoon kut. Wie herkent dit probleem en weet hoe dit opgelost kan worden?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~harto740/blurry.jpg
Alle beeldinstellingen heb ik getest.

Ati Radeon 9800 :(

Verwijderd

rellehenk schreef op 20 september 2003 @ 13:04:
In FS2004 zijn de textures van met name de default planes erg blurry. Ook de textures van bijvoorbeelde Piper Archer. Bij PMDH heb ik er weer geen last van.
In FS2002 is alle superstrak en FS2004 is gewoon kut. Wie herkent dit probleem en weet hoe dit opgelost kan worden?

[afbeelding]

NVIDIA!! :P >:)

No seriously, vraag het eens aan Blackhole. Die heeft meer ervaring met de ATi drivers en settings denk ik zo :)

Suc6

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

meteen nog maar een grafische klacht. ik heb een 9700, en in fs2002 ziet alles er prima uit. in fs2004 echter krijg ik ontzettend flikkerende textures bij scenery veraf, en kloppen de textures op de gebouwen niet meer. alle settings staan voluit, maar minder zetten bijv. helpt ook niet. ik heb nog een screenshot neergezet op http://ch.tudelft.nl/~alexander/gaar.jpg (bijna 1 meg). heeft iemand de oplossing voor dit probleem? kan ik weer een paar screenies dumpen nl. :)

edit: antialiasing van fs vond ik niet mooi, dus heb ik die van me kaart aangezet op 4x.

[ Voor 9% gewijzigd door el_salvador op 20-09-2003 13:17 ]

• Floppie
el_salvador schreef op 20 September 2003 @ 13:16:
meteen nog maar een grafische klacht. ik heb een 9700, en in fs2002 ziet alles er prima uit. in fs2004 echter krijg ik ontzettend flikkerende textures bij scenery veraf, en kloppen de textures op de gebouwen niet meer. alle settings staan voluit, maar minder zetten bijv. helpt ook niet. ik heb nog een screenshot neergezet op http://ch.tudelft.nl/~alexander/gaar.jpg (bijna 1 meg). heeft iemand de oplossing voor dit probleem? kan ik weer een paar screenies dumpen nl. :)

edit: antialiasing van fs vond ik niet mooi, dus heb ik die van me kaart aangezet op 4x.
die flikkerende textures is iig een bekend probleem. Moet opgelost worden met een patch van Ati.

Misschien wordt het tijd om mn Geforce 4 Ti4200 in deze comp te zetten.

Nooit meer Ati voor mij. Ik heb mn leven lang Nvidia gehad en nooit probs gehad, 1x Ati en het is meteen klote :(

[ Voor 7% gewijzigd door Floppie op 20-09-2003 13:21 ]

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

tnx, is die patch al beschikbaar trouwens? mipmapping nivo omlaagschroeven helpt tegen het geflikker, maar dan ziet fs er meteen niet meer uit. ik draai iig alvast de laatste catalyst drivers.

• Floppie
el_salvador schreef op 20 September 2003 @ 13:25:
tnx, is die patch al beschikbaar trouwens? mipmapping nivo omlaagschroeven helpt tegen het geflikker, maar dan ziet fs er meteen niet meer uit. ik draai iig alvast de laatste catalyst drivers.
Moet allemaal gerepareerd zijn in driver versie 3.8

Ik weet niet wanneer deze uitkomt

• ravw
rellehenk schreef op 20 September 2003 @ 13:04:

[afbeelding]

Ik heb er geen last van .
Maar ik gebruik gewoon de CAT 3.7 drivers voor mijn R8500

Maar geen problemen .

Alleen je moet niet verwachten van toestellen die gemaakt zijn voor fs2002 .

dat die ook goed lopen op FS9
Want die kunnen wel een blurie worden.

Maar wat ook helpt even in een uit zoomen .
dan is die blurrie ook zo weg .

• Floppie
Blackhole schreef op 20 September 2003 @ 13:40:
[...]

Ik heb er geen last van .
Maar ik gebruik gewoon de CAT 3.7 drivers voor mijn R8500

Maar geen problemen .

Alleen je moet niet verwachten van toestellen die gemaakt zijn voor fs2002 .

dat die ook goed lopen op FS9
Want die kunnen wel een blurie worden.

Maar wat ook helpt even in een uit zoomen .
dan is die blurrie ook zo weg .
Zoomen helpt niet echt.

Het is niet echt een onwijze ramp ofzo, zolang mn PMDG scherp is..

Alleen ik was toch wel even *geschokt* toen ik net even FS2002 draaide en alles zo ontzettend mooi ge AA'ed was. :9

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
rellehenk schreef op 20 september 2003 @ 13:46:
[...]

Zoomen helpt niet echt.

Het is niet echt een onwijze ramp ofzo, zolang mn PMDG scherp is..

Alleen ik was toch wel even *geschokt* toen ik net even FS2002 draaide en alles zo ontzettend mooi ge AA'ed was. :9
Komt waarschijnlijk door het gebruik van mip maps bij een texture voor een vliegtuig. Dit kun je oplossen door je mip maps level in fs9 op 4 tezetten (dat geld ook voor dat ATI probleem hierboven genoemd)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

ok ik heb een soort van oplossing gevonden... ik heb de omega drivers uit het radeon topic gedownload, en rara, scheelt niks. maarrrrrr, als ik dan de resolutie een tandje boven de 1024/768 zet, heb ik opeens bijna geen last van het geflikker, alleen nog een heel klein beetje op boompjes enzo. stukken speelbaarder in ieder geval.

edit: verdert scheelt het nogal of anisotropic filtering bij mij aanstaat. op application preference is het nog steeds vrij matig, maar op 4x is het veel beter.

[ Voor 20% gewijzigd door el_salvador op 20-09-2003 13:55 ]

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.boeing.com/commercial/777family/rollout/photos/777-300ER_K62203-06.jpg

boeing 777-300ER motor :9~ volgens mij is dat ding dik 3 meter groot _/-\o_

• Ensinker
As we are planning to release the new Airbus A330 and A340 products today I thought you'd like a run down of the pricing structure..

http://forums.avsim.net/d...&topic_id=19434&mode=full

Verwijderd

Gilly schreef op 20 september 2003 @ 14:12:
As we are planning to release the new Airbus A330 and A340 products today I thought you'd like a run down of the pricing structure..

Whoooeeeiiii.

Nu echt hoor! (hoop ik)

Verwijderd

Gilly schreef op 20 September 2003 @ 14:12:

Vindt PSS een beetje vervelend worden, was het zelfde bij hun vorige release. Product helemaal de hemel in prijzen met mooie screenshots, en als ze uiteindelijk releasen valt het tegen :(

• ND863

ND863

4Real schreef op 20 September 2003 @ 14:03:
[afbeelding]

boeing 777-300ER motor :9~ volgens mij is dat ding dik 3 meter groot _/-\o_
Check de mooie fanblades :9~

een tientje? Das ongeveer........20 euro? :? Dat valt reuze mee toch? _/-\o_ (als 10 ponden 20 euro is ofcourse ;) ja ben te lui om de precieze euro stand op te zoeken)

[ Voor 22% gewijzigd door ND863 op 20-09-2003 14:31 ]

• Floppie
ND schreef op 20 september 2003 @ 14:29:
[...]

Check de mooie fanblades :9~

een tientje? Das ongeveer........20 euro? :? Dat valt reuze mee toch? _/-\o_ (als 10 ponden 20 euro is ofcourse ;) ja ben te lui om de precieze euro stand op te zoeken)
15.00 GBP United Kingdom Pounds = 21.5712 EUR
10.00 GBPUnited Kingdom Pounds = 14.3808 EUR
Maar dan heb je geen livery's
Misschien zegt de prijs iets over de kwaliteit :?

[ Voor 4% gewijzigd door Floppie op 20-09-2003 14:48 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Topicstarter
never mind

[ Voor 93% gewijzigd door kenneth op 20-09-2003 14:38 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

dus vanavond komt die airbus package uit? Ergens anders las ik dat het aan het eind van dit weekend zou zijn? :?

Maargoed, ik zie het wel.

Ga nu FSUIPC etc... installeren, omdat PC gecrashed was, en kan nu niet op VATsim :'( maar komt wel goed!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• nealzie
rellehenk schreef op 20 September 2003 @ 14:37:
[...]

15.00 GBP United Kingdom Pounds = 21.5712 EUR
10.00 GBPUnited Kingdom Pounds = 14.3808 EUR
Maar dan heb je geen livery's
Misschien zegt de prijs iets over de kwaliteit :?
is het duur, dan is het teveel... is het goedkoop, dan is het blijkbaar een crappy product?? wat willen jullie nou eigenlijk???

Verwijderd

nealzie schreef op 20 September 2003 @ 15:11:
[...]

is het duur, dan is het teveel... is het goedkoop, dan is het blijkbaar een crappy product?? wat willen jullie nou eigenlijk???
Een goed produkt dat niet te duur is.

Ik kan zo de politiek in :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 15:27 ]

• Floppie
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 15:25:
[...]

Een goed produkt dat niet te duur is.

Ik kan zo de politiek in :P
yo yo yo

Mooi compromis. :P

Maar ik zal geen uitspraken meer doen over de PSS zolang het product niet uit is :)

Verwijderd

rellehenk schreef op 20 September 2003 @ 15:29:
[...]

yo yo yo

Mooi compromis. :P

Maar ik zal geen uitspraken meer doen over de PSS zolang het product niet uit is :)
Ik ook nie meer. Want op de Dash was ik ook zo aan het wachten en na 2 dagen pielen nooit meer uit de hangaar getrokken :)

• Ensinker
Wat een gezeik altijd over die payware producten en dat terwijl meer dan de helft het hier verrekt er ook maar 1 cent voor te betalen. schooiers

Verwijderd

LOLLLLLL@Gilly

• ND863

ND863

Gilly schreef op 20 September 2003 @ 15:41:
Wat een gezeik altijd over die payware producten en dat terwijl meer dan de helft het hier verrekt er ook maar 1 cent voor te betalen. schooiers
En ik schaam me er niet voor! :+ 8)7

Maarja ik weet niet waar de discussie opeens vandaan komt, maar 'duur' kun je 2 manieren opnemen. Duur als je veel betaald voor weinig resultaat, of duur omdat het geld relatief veel is in vergelijking met je inkomens.

Verwijderd

Zo net EHAM LEMG achter de rug :)
Ging allemaal in het begin prima, maar die PMDG kreeg des te verder ik kwam steeds minder frames.... steeds meer gehaper op DEFAULT scenery :'(
Dieptepunt toen ik on final was op LEMG van SimWings... 3 fpsen tijdens landing met die pmdg. :'( :'(

Moet er iets goed fout zitten bij mij of hebben we dit aan de pmdg te danken :r

Systeem:

PIV 1.8GHz
768MB DDR
ATI RADEON 9800

• ravw
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 16:13:
Ging allemaal in het begin prima, maar die PMDG kreeg des te verder ik kwam steeds minder frames.... steeds meer gehaper op DEFAULT scenery :'(
Dieptepunt toen ik on final was op LEMG van SimWings... 3 fpsen tijdens landing met die pmdg. :'( :'(

Systeem:

PIV 1.8GHz
768MB DDR
ATI RADEON 9800
Het ligt voor een groot deel aan die PMDG :( .
dat is ook een van de grote rede dat ik hem er niet op heb staan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 16:13:

Systeem:

PIV 1.8GHz
768MB DDR
ATI RADEON 9800
Je moet gewoon zonder die VC gaan vliegen dan heb je er geen last van.(die VC is leuk voor een paar keer maar als het dan niet goed werkt kan je hem netzo goed niet gebruiken)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 16:19:
[...]

Je moet gewoon zonder die VC gaan vliegen dan heb je er geen last van.(die VC is leuk voor een paar keer maar als het dan niet goed werkt kan je hem netzo goed niet gebruiken)
Heb hem ook zonder vc gebruikt... die vc is om te huilen namelijk had alleen 2d ingeladen dus niet die vc.

Verwijderd

Bij mij gaat de PMDG ook wel ineens wat langzamer. Ik ga dan naar de display options, verander iets pietluttigs en druk OK. Alles weer prima :)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

wat dan ? vertel :D hier draait ie ook klote

[ Voor 40% gewijzigd door jos_zwa op 20-09-2003 16:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 16:23:
Bij mij gaat de PMDG ook wel ineens wat langzamer. Ik ga dan naar de display options, verander iets pietluttigs en druk OK. Alles weer prima :)
Hmm zat er aan te denken maar was bang dat die daar nooit meer bovenop zal komen ga het in volgende wat langere vlucht (maak meestal kleine vluchtjes) proberen als het weer zo slecht gaat draaien. Op korte vluchtjes gaat het namelijk allemaal nog wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 16:26 ]

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

moet je die PSS met creditcard kopen want ik wil die a340 wel kopen maar heb geen creditcard :( ff van iemand lenen ofzo. en ik vind het echt NIET duur gewoon.

[ Voor 14% gewijzigd door jos_zwa op 20-09-2003 16:27 ]

Verwijderd

jos_zwa schreef op 20 September 2003 @ 16:26:
moet je die PSS met creditcard kopen want ik wil die a340 wel kopen maar heb geen creditcard :( ff van iemand lenen ofzo.
Ja creditcard :( Wil ze allebei wel alleen eerst ff zeker weten dat die wat te bieden heeft en ook veel beter draait dan die pmdg op lange afstanden; als deze testjes positief zijn koop ik hem ook _/-\o_

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
mvriend: De A330 is bijna hetzelfde als de A320 voor FS2002, en ik kan je verzekeren dat hij de moeite waard is. Het is een totaal andere kist qua FMC dan een Boeing, dus kan je weer wat nieuws leren (niet dat het erg moeilijk is). Maar wat bedoel je met 'beter draaien op lange afstanden?'

• ravw
Rondje LOWI

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/LAGO-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/LAGO-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/LAGO-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/LAGO-04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/LAGO-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/LAGO-06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/LAGO-07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/LAGO-08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/LAGO-09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/LAGO-010.jpg

• Floppie
Hee Blackhole

Ik vind het altijd tof dat je met andere vliegtuigen vliegt dat de gemiddelde flightsimmer doet.
Erg leuk :)

• ravw
rellehenk schreef op 20 september 2003 @ 17:40:
Hee Blackhole

Ik vind het altijd tof dat je met andere vliegtuigen vliegt dat de gemiddelde flightsimmer doet.
Erg leuk :)
Ach anders gaat het tevlug wennen . zo kan je nog eens wat anders doen dan van A naar B vliegen .

Want het lijk me niet dat je EVEN met een A340/B747 rondje EHAM of LOWI doet .

Ik denk dta je dna langer bezig ben met plannen dan met het vliegen . :)

Om maar niet te praten over de kosten er van :)

En het houd je scherp.
Want ik moet toch eerlijk toe geven dat ik het echte vliegen leuker vind dan alleen maar een FMC instellen en gaan maar op de AP .

Want het echte werk vind ik nog steds het leukste .

Vaak vlieg ik ook wel van A naar B . maar dan alleen op de goede kruishoogte gaat mijn AP aan en zodra ik weer land zie , gaat hij weer uit .

Verwijderd

Blackhole schreef op 20 September 2003 @ 17:52:
[...]

Ach anders gaat het tevlug wennen . zo kan je nog eens wat anders doen dan van A naar B vliegen .

Want het lijk me niet dat je EVEN met een A340/B747 rondje EHAM of LOWI doet .

Ik denk dta je dna langer bezig ben met plannen dan met het vliegen . :)

Om maar niet te praten over de kosten er van :)

En het houd je scherp.
Want ik moet toch eerlijk toe geven dat ik het echte vliegen leuker vind dan alleen maar een FMC instellen en gaan maar op de AP .

Want het echte werk vind ik nog steds het leukste .

Vaak vlieg ik ook wel van A naar B . maar dan alleen op de goede kruishoogte gaat mijn AP aan en zodra ik weer land zie , gaat hij weer uit .
En hoe vaak zien wij nou van jou flightdeck shots, waar ook echt een route op je EHSI staat? Ik heb het iig nog nooit gezien.

En hoe vaak vlieg je die kisten voor de 2e maal, als je ze gedownload hebt?
Ik gok zelden, want dan heb je ondertussen aan 1 computer niet genoeg.

En......als ik ff een rondje EHAM of LOWI wil doen, waarom niet niet een 737/747? Wat valt er te plannen dan? NAV's tunen, naar de active gaan, vertrekken, doe je ding en land en CTRL+Break.
:)

• ND863

ND863

Met de PMDG (2D cockpit only) had ik toenet ook steeds slechtere FPS en het was klote, waarom dat zal ik je zo vertellen met de pics erbij ;)

Gilly > Nog 1 uur en 54 minuten?

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Downloaden jullie die vliegtuigen gratis of moet je daarvoor betalen? Bijvoorbeeld die KLM en Easy Jet vliegtuigen?

• ravw
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 17:56:
[...]

En hoe vaak zien wij nou van jou flightdeck shots, waar ook echt een route op je EHSI staat? Ik heb het iig nog nooit gezien.

En hoe vaak vlieg je die kisten voor de 2e maal, als je ze gedownload hebt?
Ik gok zelden, want dan heb je ondertussen aan 1 computer niet genoeg.

En......als ik ff een rondje EHAM of LOWI wil doen, waarom niet niet een 737/747? Wat valt er te plannen dan? NAV's tunen, naar de active gaan, vertrekken, doe je ding en land en CTRL+Break.
:)
Ik heb ze ooit wel eens gepost , maar ik vind juist die onboard foto's niet zo mooi .

Omdat die vaak gewoon het zelfde zijn .

daarom heb ik ook vaak buitenshots .

Want foto's die jullie posten vanuit binnen , is voor een niet kenner niet leuk om te zien .

Dus daarom doe ik haast nooit geen foto's van binnen uit .
heel af en toe ZIJ aanzicht maar verder niet .

En over de planes die ik op mijn hd heb staan zijn er niet veel ik probeer ze een keer en echt mooie hou ik er op .
( en dat zijn meestal PAYWARE kisten . )

Maar er zitten ook best wel mooie freeware bakken tussen die ik blijf houden maar die brand ik dan wel op CD.
Rem_co schreef op 20 september 2003 @ 18:05:
Downloaden jullie die vliegtuigen gratis of moet je daarvoor betalen? Bijvoorbeeld die KLM en Easy Jet vliegtuigen?
Bijde .

Zie opendings post.

Maar waar de laaste tijd mee gevlogen word is PAYWARE .

(dat zou na vanavond alleen maar erger worden HE GILLY )

ivm met de nieuw aankomende PSS AIRBUS 330-340

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 20-09-2003 18:13 ]

• ND863

ND863

Zo hier mn eerste FS9 vlucht die online gevlogen is. De bekende testroute EDDF-EHAM. Met als enige Amsterdam Radar als Air Traffic Control. In den beginne had ik constant tegen de 17 FPS (gelokt op 17) en naarmate de vlucht vorderde daalde fps steeds bij beetje tot en met 7 fps :( Van Amsterdam Radar werd gevraagd of ik met een short line up akkoord ging. Tuurlijk dacht ik! B) (je bent dom als t niet doet :P) Maarja mn FPSjes waren al zo klein, maar ja ik gokte erop. vanaf de base tot net voor established ILS06 heb ik de AP maar t werk gedaan. Je zou met de fps heel moeilijk de ILS kunnen intercepten en veel meer ruimte dan 4nm voor corrigeren is er niet. Nadat ik beetje recht voor de baan was heb ik de AP eraf gegooit. Maar ik was de A/T ook nog vergeten af te gooien dus mn daling/stijging was niet echt constant meer :P Genoeg ge*u*t hier de piccas!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs4000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs4001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs4002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs4003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs4004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs4005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs4006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs4007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs4008.jpg

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Bijde .

Zie opendings post.

Maar waar de laaste tijd mee gevlogen word is PAYWARE .

(dat zou na vanavond alleen maar erger worden HE GILLY )

ivm met de nieuw aankomende PSS AIRBUS 330-340
Oww k bedankt had over de openingspost heen gekeken...

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
@ND gave pica's ... Ultra strakke lineup trouwens daaro op EHAM. Moet wel een top controller zijn geweest in samenwerking met een top vlieger. _/-\o_

• Floppie
Jochem schreef op 20 september 2003 @ 18:23:
@ND gave pica's ... Ultra strakke lineup trouwens daaro op EHAM. Moet wel een top controller zijn geweest in samenwerking met een top vlieger. _/-\o_
was jij soms die topcontroller? :P :+

• ND863

ND863

rellehenk schreef op 20 September 2003 @ 18:39:
[...]

was jij soms die topcontroller? :P :+
Jazekers! Mijn complimenten! Erg duidelijk, ik kreeg tijdig mn instructies. En een mooie laatste final vector. Turn right 030, cleared for the approach 06..., right turn, APP aan en ff monitoren.....glidepath en loc alive ow wacht daar is de baan al en hoppa AP uit. Ik kon dus in 1x de approach pakkenwel even in de bocht naar 030 wat minder gebanked en et kwam perfect uit _/-\o_

• Floppie
ND schreef op 20 september 2003 @ 18:03:
Met de PMDG (2D cockpit only) had ik toenet ook steeds slechtere FPS en het was klote, waarom dat zal ik je zo vertellen met de pics erbij ;)

Gilly > Nog 1 uur en 54 minuten?
nu nog 50?

[ Voor 194% gewijzigd door Floppie op 20-09-2003 19:10 ]

• nealzie
nofri... tijdens de approach ook ff hdg gelijk aan de crs zetten heh? :P
als je dan een missed approach hoeft te doen en je moet snel hdg selecteren, of ineens doet app het niet meer, en je noet snel hdg nemen, dan staatie tenminste goed...

• ND863

ND863

A340-200 CFM House Colours
A340-200 CFM Aerolineas Argentinas
A340-200 CFM Egypt Airlines
A340-200 CFM Lufthansa
A340-200 CFM Royal Brunei
A340-200 CFM South African Airways
A340-200 CFM Royal Jordanian

A340-300 CFM House Colours
A340-300 CFM Air Canada
A340-300 CFM Air China
A340-300 CFM Air France
A340-300 CFM Air Jamaica
A340-300 CFM Air Porugal TAP
A340-300 CFM Air Tahiti Nui
A340-300 CFM AOM
A340-300 CFM Austrian Airlines
A340-300 CFM BWIA
A340-300 CFM Cathay Pacific
A340-300 CFM China Airlines
A340-300 CFM China Eastern
A340-300 CFM Gulf Air
A340-300 CFM Iberia
A340-300 CFM Kuwait Airways
A340-300 CFM Lan Chile
A340-300 CFM Lufthansa
A340-300 CFM Olympic Airways
A340-300 CFM Philippine Airlines
A340-300 CFM Sabena
A340-300 CFM Scandinavian SAS
A340-300 CFM Singapore Airlines
A340-300 CFM SriLankan Air
A340-300 CFM Turkish Airlines
A340-300 CFM Virgin Atlantic
A340-300 CFM Virgin Atlantic (new)
A340-300 CFM Swissair

Whoot! Kuwait Airways als liverie beschikbaar!!! :9~
nealzie schreef op 20 September 2003 @ 19:44:
nofri... tijdens de approach ook ff hdg gelijk aan de crs zetten heh? :P
als je dan een missed approach hoeft te doen en je moet snel hdg selecteren, of ineens doet app het niet meer, en je noet snel hdg nemen, dan staatie tenminste goed...
als app et niet doet dan staat de piloot alvast goed..........tenminste dat is de bedoeling :+

• ravw
Voor dat het zo AIRBUS foto's gaat regenen hier nog even een mooie landing van een B747 van de KLM (NC) op een vliegveld bij W-DC (VS)

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/KLM-747-01.jpg

Als je goed kijk zie je het witte huis :)

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/KLM-747-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/KLM-747-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/KLM-747-04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/KLM-747-05.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 20-09-2003 20:09 ]

• ND863

ND863

WOW doe je een beetje rustig met zo'n kist blakchole? :) Straks doe je haar/zn staart nog pijn bij een harde landing incl tail strike :7

• ravw
ND schreef op 20 September 2003 @ 20:12:
WOW doe je een beetje rustig met zo'n kist blakchole? :) Straks doe je haar/zn staart nog pijn bij een harde landing incl tail strike :7
Nee hij was niet zo hard .
Maar iets minder achterover had wel gekunt .
maar voor een tailstrike was nog lang geen spraken :)

want ik vloog echt op het randje van een stall . omdat het een vrij kortebaan was .
En ik wilde niet doorschieten.

Dus door middel van hem vlak voor de landing optetrekken haal ik veel snelheid er af en zo heb ik dan genoeg ruimte over om te remmen .

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 20-09-2003 20:29 ]

• Floppie
Malaysia Airlines A330 rulez :9~

[ Voor 197% gewijzigd door Floppie op 20-09-2003 20:36 ]

Verwijderd

rollebol schreef op 20 september 2003 @ 17:15:
mvriend: De A330 is bijna hetzelfde als de A320 voor FS2002, en ik kan je verzekeren dat hij de moeite waard is. Het is een totaal andere kist qua FMC dan een Boeing, dus kan je weer wat nieuws leren (niet dat het erg moeilijk is). Maar wat bedoel je met 'beter draaien op lange afstanden?'
Zoals ik in paar post eerder noemde draait die pmdg op lange afstanden om te huilen. :'( :'( Net als ND noemde zakken de frames steeds verder in elkaar. Ik wil dus dat dat niet gebeurd en wil dus eerst weten of PSS A330/340 daar geen last van heeft. :)

• Ensinker
Voor mensen die straks de A330 / A340 kopen, tijdens ook een grootse release die van de A320 destijds is het hackers gelukt om CC nummers te bemachtigen, controleer straks bij het kopen dat slotje onderin beeld en kijk of die naar het goede domein loopt.

Dan weet je het zeker ...

• ND863

ND863

Gilly schreef op 20 September 2003 @ 21:00:
Voor mensen die straks de A330 / A340 kopen, tijdens ook een grootse release die van de A320 destijds is het hackers gelukt om CC nummers te bemachtigen, controleer straks bij het kopen dat slotje onderin beeld en kijk of die naar het goede domein loopt.

Dan weet je het zeker ...
Goeie tip. Misschien dat die straks om middernacht word gereleased. (of morgen toch wel 8)7 )

Fly High, en hoe beviel je circuitje vliegen met de A340? :+

Mvriend > Op het PMDG forum heb ik daarover trouwens niets kunnen vinden :? (ik heb eik ook niet alles doorgespit :7 B) |:( :D)

En Fly High nogmaals, had jij niet daar gister avond ook last van?

[ Voor 16% gewijzigd door ND863 op 20-09-2003 21:27 ]

• KO
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

ND schreef op 20 September 2003 @ 18:14:
Zo hier mn eerste FS9 vlucht die online gevlogen is. De bekende testroute EDDF-EHAM. Met als enige Amsterdam Radar als Air Traffic Control. In den beginne had ik constant tegen de 17 FPS (gelokt op 17) en naarmate de vlucht vorderde daalde fps steeds bij beetje tot en met 7 fps :( Van Amsterdam Radar werd gevraagd of ik met een short line up akkoord ging. Tuurlijk dacht ik! B) (je bent dom als t niet doet :P) Maarja mn FPSjes waren al zo klein, maar ja ik gokte erop. vanaf de base tot net voor established ILS06 heb ik de AP maar t werk gedaan. Je zou met de fps heel moeilijk de ILS kunnen intercepten en veel meer ruimte dan 4nm voor corrigeren is er niet. Nadat ik beetje recht voor de baan was heb ik de AP eraf gegooit. Maar ik was de A/T ook nog vergeten af te gooien dus mn daling/stijging was niet echt constant meer :P Genoeg ge*u*t hier de piccas!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waar heb jij dit vliegtuig eigenlijk vandaan? :9~

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• ND863

ND863

www.precisionmanuals.com...........nouja daar hoor je hem vandaan te halen

Wie heeft de PMDG737 trouwens gekocht? (ik kan me herinneren dat voor mn vakantie men heel erg om de 737NG stond te springen?)

[ Voor 49% gewijzigd door ND863 op 20-09-2003 21:30 ]

• Floppie
ND schreef op 20 september 2003 @ 21:29:

Wie heeft de PMDG737 trouwens gekocht? (ik kan me herinneren dat voor mn vakantie men heel erg om de 737NG stond te springen?)
ik, en ik ben gelukkig :) (al moeten er nog wat verbeteringen aangebracht worden)

• Ensinker
ND schreef op 20 September 2003 @ 21:29:

Ja

Verwijderd

ND schreef op 20 September 2003 @ 21:29:

Ja

• maikel
  • Laatst online: 12-09 08:43
Ik heb zojuist nog een stukje gevlogen (gewoon voor de lol met een Cessna) en zat wat met de radio te spelen (wat met een airport lullen). Het viel me op dat de teksten die gesproken worden niet echt vloeiend zijn. De pauzes die tussen de woorden zitten zijn iets te lang, zodat het erg 'fake' overkomt.
Is daar iets aan te doen of is er wat voor de downloaden?

Verwijderd

maikel schreef op 20 September 2003 @ 22:08:
Ik heb zojuist nog een stukje gevlogen (gewoon voor de lol met een Cessna) en zat wat met de radio te spelen (wat met een airport lullen). Het viel me op dat de teksten die gesproken worden niet echt vloeiend zijn. De pauzes die tussen de woorden zitten zijn iets te lang, zodat het erg 'fake' overkomt.
Is daar iets aan te doen of is er wat voor de downloaden?
Nee.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.