Heb ik ook zo af en toe... de ene keer wel de andere keer niet. Met Radeon 9700 Pro + Cats 3.6 & 3.7 Denk dat het een driver probleem is idd, daarvoor heb ik het niet gehad iig.65551 schreef op 18 September 2003 @ 17:00:
Die rare zwarte balk is ineens weer terug, hoop niet dat ik de mensen hier alweer lastigval met dit probleemHeb er maar even een foto bij gedaan, misschien herkent iemand er een soortgelijk probleem is:
[afbeelding]
Ben alleen nog te lui geweest om het op te lossen, aangezien het ook maar in een bepaald "luchtlaag" voorkomt.
Vandaag eens Isabel bezocht, en even getest hoe sterk ze was 
Opgestegen van Jacksonville Intl, om daarna langs de kust te vliegen en uiteindelijk op een of ander vaag vliegveldje te landen middenin de hel.

De eerste wolken komen in zicht

Het oog van de storm

Vliegveld in zicht...

Onheilspellend dikke wolken

Slechts 45kts zijwind

Dan verdwijnt te baan en zie je alleen nog bomen

Terrain Terrain... ineens alle draagkracht weg. Go around dus maar

Poging 2.. het lijkt al een klein beetje minder bewolkt

Welke windvlagen

De baan verdwijnt weer...

En we krijgen nog een klap

Hij zou hier toch in de buurt moeten liggen..

Oh daar!

Maar uiteindelijk raakt het rubber dan toch het asfalt!

Nog even van buitenaf

Een aantal mensen moest in shocktoestand afgevoerd worden
Opgestegen van Jacksonville Intl, om daarna langs de kust te vliegen en uiteindelijk op een of ander vaag vliegveldje te landen middenin de hel.

De eerste wolken komen in zicht

Het oog van de storm

Vliegveld in zicht...

Onheilspellend dikke wolken

Slechts 45kts zijwind

Dan verdwijnt te baan en zie je alleen nog bomen

Terrain Terrain... ineens alle draagkracht weg. Go around dus maar

Poging 2.. het lijkt al een klein beetje minder bewolkt

Welke windvlagen

De baan verdwijnt weer...

En we krijgen nog een klap

Hij zou hier toch in de buurt moeten liggen..

Oh daar!

Maar uiteindelijk raakt het rubber dan toch het asfalt!

Nog even van buitenaf

Een aantal mensen moest in shocktoestand afgevoerd worden
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Het bijna vergeten eeuwig lopende dreamfleet 727 projo .....

Schijnt zondag uit te komen ..... iets voor jou Blackhole ......

Schijnt zondag uit te komen ..... iets voor jou Blackhole ......
[ Voor 7% gewijzigd door Ensinker op 18-09-2003 21:27 ]
Mensen die 727 willen vliegen hebben de capt sim al, en mensen die willen wachten omdat capt sim craip is en df niet, zullen er zo weinig zijn dat df beter met een 777 kan gaan beginnen, of op z'n minst de df 737 in fs2004 compatible kan gaan maken
Anoniem: 50738
ik hoorde laatst iemand met een probleem met de pmdg. Als ik nu opstijd krijgt ie een hele grote v/s. Soms gaat ie ineens heel snel dalen en vervolgens weer klimmen en uiteindelijk crash ik vanwege een stall.

Heeft iemand misschien een oplossing?
ik heb alle updates al geinstalleerd.
Anoniem: 51359
[quote]Major Carnage schreef op 18 September 2003 @ 21:10:
SUPER!!!!!!!!! die Isabel toch heh.......de sloerie.....
SUPER!!!!!!!!! die Isabel toch heh.......de sloerie.....
Ja die komt in het voorjaar 2004 (lees + X) uit, de 737 een 200 en 400 samen met het ijzer knokkels team gaan ze die maken ...... DF heeft het een beetje gehad denk.nealzie schreef op 18 September 2003 @ 21:28:
Mensen die 727 willen vliegen hebben de capt sim al, en mensen die willen wachten omdat capt sim craip is en df niet, zullen er zo weinig zijn dat df beter met een 777 kan gaan beginnen, of op z'n minst de df 737 in fs2004 compatible kan gaan maken
Want om nou te zeggen dat die 727 er kwa model lekker uitziet ....... neuhhhh
Aan je huiswerk jij! 
gebeurd dit met ap of zonder?
als het zonder is; is je stick goed gecalibereeeerd?
met; gebruik je vnav, of alt en v/s?
gebeurd dit met ap of zonder?
als het zonder is; is je stick goed gecalibereeeerd?
met; gebruik je vnav, of alt en v/s?
Dat deed hij in het begin bij mij ook.. uiteindelijk is 't opgelost door alles van pmdg uit de fs dir te killen en daarna van voor af aan te installeren.Anoniem: 50738 schreef op 18 September 2003 @ 21:28:
ik hoorde laatst iemand met een probleem met de pmdg. Als ik nu opstijd krijgt ie een hele grote v/s. Soms gaat ie ineens heel snel dalen en vervolgens weer klimmen en uiteindelijk crash ik vanwege een stall.
[afbeelding]
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Zow net ff gecontrolled als EHAM_N_GND. word het eindelijk beetje druk krijg ik een telefoontje
ATC kwaliteit dus naar beneden geduveld en dat was te merken bij de pilots. 
Zucht...

Zucht...
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Jij neemt de telefoon op terwijl je aan 't controllen bent
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Anoniem: 89020
Hier een foto genomen uit FS2004
Probleem: Bekijk even de gekartelde lijnen van taxiways (ps: je kan ze niet zo goed zien omwille van de picture-verkleining). Welke instelling kan er worden verandert om deze gekartelde lijnen weg te werken (zeg niet AA want die heb ik Windows aanstaan)
Probleem: Bekijk even de gekartelde lijnen van taxiways (ps: je kan ze niet zo goed zien omwille van de picture-verkleining). Welke instelling kan er worden verandert om deze gekartelde lijnen weg te werken (zeg niet AA want die heb ik Windows aanstaan)
Ehm ja als het belangrijk is? Maar ik was nog zo vriendelijk om te melden dat alle traffic standby moest zijn, OF aan twr moesten vragen ovm met telefoon. Je hebt van die controllers die zonder bericht gewoon ff weggaan, nou daar ga je dan op je base leg 20nm voorbij de centerlineTourniquet schreef op 18 September 2003 @ 22:24:
Jij neemt de telefoon op terwijl je aan 't controllen bent

alleen door verwarring crosste een vliegtuig 18C waar net iemand on very very short final zat omdat hij de polderbaan scenery niet had, en toen kreeg ik weer commentaar dat ik hem landing clearance gegeven had, maar ik kon dat vliegtuig niet op de rader zien en hoopte dat nofi dat nog inder controle had en... zucht 
alles is goed gekomen
alles is goed gekomen
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Anoniem: 55387
En wie was dat denk je?nealzie schreef op 18 September 2003 @ 22:44:
alleen door verwarring crosste een vliegtuig 18C waar net iemand on very very short final zat omdat hij de polderbaan scenery niet had, en toen kreeg ik weer commentaar dat ik hem landing clearance gegeven had, maar ik kon dat vliegtuig niet op de rader zien en hoopte dat nofi dat nog inder controle had en... zucht
alles is goed gekomen
Cathay 274
Toen ik aan de telefoon was was mn scherm ingezoom op schiphol centrum, zonder 18C approach dus en ja dan zie je dus niets van de approach
Nealzie > Er is een tweak zodat je in PC ook vliegtuigen op de grond kan zien, alleen die weet ik niet meer. Of je kan ASRC gebuiken
Zo en nu weer naar ILA...
Ik had het wel installed, maar ik zag er geen drol van en ook geen ILS ontvanst. Dus maar het zekere voor het onzekere en 18C gekregen. That good old runwayND schreef op 18 September 2003 @ 23:31:
[...]
Cathay 274Tsssk waat heb jij 18R niet!?!?
![]()
Toen ik aan de telefoon was was mn scherm ingezoom op schiphol centrum, zonder 18C approach dus en ja dan zie je dus niets van de approach![]()
Nealzie > Er is een tweak zodat je in PC ook vliegtuigen op de grond kan zien, alleen die weet ik niet meer. Of je kan ASRC gebuiken![]()
Nachtpersoneel!!?? Maak het niet te bont, ik betaal geen overuren..ND schreef op 18 September 2003 @ 23:31:
[...]
Cathay 274Tsssk waat heb jij 18R niet!?!?
![]()
Toen ik aan de telefoon was was mn scherm ingezoom op schiphol centrum, zonder 18C approach dus en ja dan zie je dus niets van de approach![]()
Nealzie > Er is een tweak zodat je in PC ook vliegtuigen op de grond kan zien, alleen die weet ik niet meer. Of je kan ASRC gebuiken![]()
Over de ILS.. is het al is mogelijk om de ILS te fixen van LAGO EHAM 2002? Want met slecht weer valt op die ILS niet meer te vertrouwen.. Gaat dat met AFCAD's misschien?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Nee, zit in de scenery ingebakken. Ik heb er een aantal uren aan besteed en de ILS verleggen in de AFCAD heeft 0.0 effect.-Sander_ schreef op 18 September 2003 @ 23:45:
[...]
Nachtpersoneel!!?? Maak het niet te bont, ik betaal geen overuren..
Over de ILS.. is het al is mogelijk om de ILS te fixen van LAGO EHAM 2002? Want met slecht weer valt op die ILS niet meer te vertrouwen.. Gaat dat met AFCAD's misschien?
Wachten .....

Heh, bah.. Nou niks aan te doen dan..Gilly schreef op 18 september 2003 @ 23:51:
[...]
Nee, zit in de scenery ingebakken. Ik heb er een aantal uren aan besteed en de ILS verleggen in de AFCAD heeft 0.0 effect.
Wachten .....op een nieuwe EHAM.
Komt o.a. doordat verschillende landen er verschillende coordinatenstelsels op na houden. GPS (en FS2004) gebruikt het zogenoemde WGS 84 reference datum, maar verschillende nationale overheden gebruiken andere systemen. Sommige landen gebruiken zelfs hun eigen systeem en WGS 84 door elkaar. Hoe het in Nederland zit weet ik niet, maar het kan dit soort dingen verklaren.

Kunnen we iig een AP en AT disconnect op de stick configgen.
Komt met SU2 mee, die er binnen enkele dagen zou moeten zijn.
Anoniem: 90313
HandigGilly schreef op 19 September 2003 @ 10:01:
[afbeelding]
Anoniem: 84271
Van Avsim PIC 767 forum, door Wade Chafe himself:
We are working on an update of the 767 that will contain some new features. The exact details are subject to change, but some of the new features will probably include:
Addition of winds in FMC.
Modelling of most or all special waypoint types in procedures.
Improved CRT displays.
Networked panel components such as CRTs.
Dual CDUs.
An SDK that will allow 3rd party programs to interface directly with the sim.
Other things.
At this time there is no plan for a new visual aircraft model or VC. Those are both possibilities but not decided and not currently being worked on. As you know we are most interested in functionality and completeness of simulation, so that is where our efforts will go, rather than into eye-candy. It will be released as a standalone package, ie. you will not need to own PIC to use it. The networked components will likely be sold seperately. It will not be called "767 Pilot in Command" because that name is owned by WILCO.
The release date and method is undetermined. Any speculation by me or anyone else on the release date would be pointless and probably misleading. These things happen in their own time. A word to the wise, take the reports you have heard recently with a grain of salt. Nothing is cast in stone, everything is subject to change.
More info when it's time.
Regards,
Wade
De PIC2 versie is dus nu officieel bevestigd!!!!!!!!
We are working on an update of the 767 that will contain some new features. The exact details are subject to change, but some of the new features will probably include:
Improved CRT displays.
Dual CDUs.
Other things.
At this time there is no plan for a new visual aircraft model or VC. Those are both possibilities but not decided and not currently being worked on. As you know we are most interested in functionality and completeness of simulation, so that is where our efforts will go, rather than into eye-candy. It will be released as a standalone package, ie. you will not need to own PIC to use it. The networked components will likely be sold seperately. It will not be called "767 Pilot in Command" because that name is owned by WILCO.
The release date and method is undetermined. Any speculation by me or anyone else on the release date would be pointless and probably misleading. These things happen in their own time. A word to the wise, take the reports you have heard recently with a grain of salt. Nothing is cast in stone, everything is subject to change.
Regards,
Wade
Wade maakt hier een goede keuze ..... we hebben Posky voor het model en een VC is vaak enkel een FPS vreetend opstakel.
Lekker snel kan die komen dan, ben erg benieuwd
Lekker snel kan die komen dan, ben erg benieuwd
Anoniem: 54920
Mislukte winderige landing op KORF...dat ligt in Virginia...is Norfolk Intl...(ze hoeven toch niet allemaal autolanding te zijn hier op GoT..?) trouwens..ik maak de fouten... 
Had gewoon de standaard weer module uit FS gebruikt om het weer te downloaden van het internet...
Nadat ik een Southwest 737 Ai kistje met zo'n dertig graden opstuurhoek naar de baan zag schuiven, moest ik het effe proberen met de standaard 172...
Ben opgestegen van baan 5, die heeft een heading van 048, al tijdens het taxieen bleek dat het bijna niet mogelijk was de kist recht vooruit te laten rollen, hoefde geen gas te geven, bij remmen los ging ik gelijk rollen...De ailerons met de wind meesturen op de grond doet FS dus niks mee...
Met moeite de baan op kunnen draaien, en tijdens de take-off eigenlijk binnen 20 meter airborne met een gigantische opstuurhoek naar rechts aan gezien de baanrichting 048 is en de wind uit 115 kwam, dus zo'n beetje 65 graden verschil met een kracht van 35 kts...Dat rekent dus om naar een zijwind (cross) van zo'n beetje 33 kts of zoiets, (niet nauwkeurig, hoofdrekenen) een 172 heeft een demonstrated crosswindlimiet van 14 kts (verschilt wel iets per modelreeks van 172), maar je kunt al zien, da zou niet goed mogen gaan...
Daarna standaard circuitje proberen te vliegen naar het begin van de ILS toe. Deze niet gebruikt, wou het wel 'leuk' houden... Op baseleg merkte je de wind al, want het insturen naar final ging erg snel, de neus (en de romp uiteraard) gaat dan 'door' de wind en dat gaat snel met zo'n 50kts die daar stond...Wel vol gas moeten houden, om tegen de 70 kts te kunnen blijven gaan...
Hier ging het dus al een beetje mis, geprobeerd te dalen, maar dat wou ie niet echt, resultaat, ik ga nog harder en ben door de wind aan de 'verkeerde' kant van de baan gezet...De wind is ook nog eens ineens toegenomen naar 41 kts... Dat duurt dan dus even voor je aan de goede kant van de baan zit...

De volgende is genomen in de richting van de baan, kun je gelijk de opstuurhoek zien. De daling is maar matig en kom dus te hoog uit, de snelheid is wat ingekakt, de wind is redelijk stabiel...Dit is dus door het zijraampje kijken in het echt...

Tis FS, dus we gaan er toch nog voor, maar in deze situatie zit ik dus veel te hoog, redelijk op snelheid, maar totaal mis kwa richting...ik zit aan de verkeerde kant van de baan, dus moet heftig gaan opsturen, doordat de wind niet konstant was, hang ik hier een beetje naar links (met de wind mee dus) wat me later nog behoorlijk opbreekt...oftewel, slecht vliegerschap...heb ook de klappen niet meer veranderd, 1 standje klappen leek me al te veel eigenlijk, maar in het echt is een 172 niet bestand tegen deze windsnelheden...dus dat staat ook niet in het boekje...

Deze lijkt goed, ik hang nog steeds naar links, met vol rudder en cross controls, maar ineens loopt de snelheid eruit...weet zelf eigenlijk niet waarom, waarschijnlijk heb ik de neus iets te hoog, waar je met deze windsnelheden eerder mee in problemen komt doordat de wind erg veel vat heeft op je vleugels, iets te veel AoA en dat ding levert een weerstand op...

Toen ging het helemaal mis...ik kwam zo schuin op de baan, dat ik direkt tegen de wind indraaide en bijna in de breedte van de baan geland ben...

Hieronder al weer aan het taxieen, je kan dus op de breedte van de baan landen in FS, als er maar genoeg wind staat...isabel kan dus behoorlijk blazen...
Het laatste stukje was niet helemaal realistisch naar mij idee, maar de approach was wel leuk om te doen in ieder geval...

Grappig, binnen drie seconden is ook het ook opgehouden met regenen...
Had gewoon de standaard weer module uit FS gebruikt om het weer te downloaden van het internet...
Nadat ik een Southwest 737 Ai kistje met zo'n dertig graden opstuurhoek naar de baan zag schuiven, moest ik het effe proberen met de standaard 172...
Ben opgestegen van baan 5, die heeft een heading van 048, al tijdens het taxieen bleek dat het bijna niet mogelijk was de kist recht vooruit te laten rollen, hoefde geen gas te geven, bij remmen los ging ik gelijk rollen...De ailerons met de wind meesturen op de grond doet FS dus niks mee...
Met moeite de baan op kunnen draaien, en tijdens de take-off eigenlijk binnen 20 meter airborne met een gigantische opstuurhoek naar rechts aan gezien de baanrichting 048 is en de wind uit 115 kwam, dus zo'n beetje 65 graden verschil met een kracht van 35 kts...Dat rekent dus om naar een zijwind (cross) van zo'n beetje 33 kts of zoiets, (niet nauwkeurig, hoofdrekenen) een 172 heeft een demonstrated crosswindlimiet van 14 kts (verschilt wel iets per modelreeks van 172), maar je kunt al zien, da zou niet goed mogen gaan...
Daarna standaard circuitje proberen te vliegen naar het begin van de ILS toe. Deze niet gebruikt, wou het wel 'leuk' houden... Op baseleg merkte je de wind al, want het insturen naar final ging erg snel, de neus (en de romp uiteraard) gaat dan 'door' de wind en dat gaat snel met zo'n 50kts die daar stond...Wel vol gas moeten houden, om tegen de 70 kts te kunnen blijven gaan...
Op final werd ik eigenlijk verrast doordat de wind ineens een stuk minder werd, van zo'n 50 kts naar 37 binnen een paar seconden...resultaat...90 kts op final...ietsje te hard naar m'n zin...(let op de tekst bovenin...)... Screenshot genomen recht van achter, de baan ligt dus links en ben hier al aardig aan het opsturen. Zit nog wel aan de 'goede kant' van de wind. Wind komt van rechts, en de baan ligt een beetje aan mijn linkerkant. Het duurt altijd langer om 'tegen' de wind in te corrigeren als met de wind 'mee'... ![]() |
Hier ging het dus al een beetje mis, geprobeerd te dalen, maar dat wou ie niet echt, resultaat, ik ga nog harder en ben door de wind aan de 'verkeerde' kant van de baan gezet...De wind is ook nog eens ineens toegenomen naar 41 kts... Dat duurt dan dus even voor je aan de goede kant van de baan zit...

Correcties zijn redelijk gelukt, ik zit bijna op het midden van de baan, richting de 70 kts die ik wou vliegen met 1 standje klappen...de wind is weer afgenomen naar de 33 kts en maar 3 graden geruimd dus dat valt mee...kan de kist redelijk horizontaal houden met behulp van crosscontrols... ![]() |
De volgende is genomen in de richting van de baan, kun je gelijk de opstuurhoek zien. De daling is maar matig en kom dus te hoog uit, de snelheid is wat ingekakt, de wind is redelijk stabiel...Dit is dus door het zijraampje kijken in het echt...

Oke...hier ging het mis...de baan was even niet meer zichtbaar door de regenbui, gevolg?, ik moest overschakelen op de instrumenten, en terwijl ik gebrand was om in ieder geval de snelheid erin te houden (gouden regel, eerst vliegen dan kijken waar naar toe) en de vleugels zo horizontaal mogelijk heb ik waarschijnlijk 1 windvlaagje niet gemerkt en ben compleet van de baan weggewaaid...tsja...kan alleen mezelf de schuld geven... ![]() |
Tis FS, dus we gaan er toch nog voor, maar in deze situatie zit ik dus veel te hoog, redelijk op snelheid, maar totaal mis kwa richting...ik zit aan de verkeerde kant van de baan, dus moet heftig gaan opsturen, doordat de wind niet konstant was, hang ik hier een beetje naar links (met de wind mee dus) wat me later nog behoorlijk opbreekt...oftewel, slecht vliegerschap...heb ook de klappen niet meer veranderd, 1 standje klappen leek me al te veel eigenlijk, maar in het echt is een 172 niet bestand tegen deze windsnelheden...dus dat staat ook niet in het boekje...

Dat naar links hangen breekt dus hier al op, ik ben nog verder naar links geblazen door de wind en heb het geluk dat dit een redelijk lange baan is.... ![]() |
Deze lijkt goed, ik hang nog steeds naar links, met vol rudder en cross controls, maar ineens loopt de snelheid eruit...weet zelf eigenlijk niet waarom, waarschijnlijk heb ik de neus iets te hoog, waar je met deze windsnelheden eerder mee in problemen komt doordat de wind erg veel vat heeft op je vleugels, iets te veel AoA en dat ding levert een weerstand op...

Ik heb dat naar links hangen dus niet op kunnen lossen, zelf valt me op dat de stand van ailerons en het roer totaal niet overeenkomt met wat ik met de yoke deed, misschien dat in replay dat niet goed wordt weergegeven..? Ik heb hier in ieder geval geprobeerd de kist af te vangen, daardoor ben ik nog verder naar links geblazen, (kon niet meer rudder geven) en de snelheid is helemaal weg, 21 kts KIAS (wat dus eigenlijk calibrated indicated airspeed is), met 33 kts tegenwind uit koers 111, laat dat een headwind zijn van 30, dan vlieg je dus eigenlijk achteruit volgens deze gegevens...vaag...hij ging echter niet achteruit waardoor ik denk dat die snelheidsindicatie zo vlak boven de grond niet klopt... ![]() |
Toen ging het helemaal mis...ik kwam zo schuin op de baan, dat ik direkt tegen de wind indraaide en bijna in de breedte van de baan geland ben...

Let ook effe op de wind, in het plaatje hierboven was het nog 33 kts, en twee seconden later 44 kts. FS kan dat niet helemaal goed nadoen vind ik zelf, want anders kan mijn snelheid niet terugelopen zijn met 3 knopen...Het is ook wel een uitzonderlijke situatie natuurlijk, Cessna kan ze niet vertellen wat er met het kistje gebeurd (lees, niet getest), en de vleugelprofieldata die ze gebruiken voor de sim berekening bestaat niet...lastig... ![]() |
Hieronder al weer aan het taxieen, je kan dus op de breedte van de baan landen in FS, als er maar genoeg wind staat...isabel kan dus behoorlijk blazen...
Het laatste stukje was niet helemaal realistisch naar mij idee, maar de approach was wel leuk om te doen in ieder geval...

Grappig, binnen drie seconden is ook het ook opgehouden met regenen...
Ik heb er gisteren (of vanochtend nog, nu kan het niet meer, zit op het werk) dit te proberen. Maar als ik nu de datum in FS9 op gisteren zet, en het weer download, heb ik dan ook het weer van gisteren, of pakt hij altijd het weer zoals het nu is???Anoniem: 54920 schreef op 19 september 2003 @ 10:57:
Mislukte winderige landing op KORF...dat ligt in Virginia...is Norfolk Intl...(ze hoeven toch niet allemaal autolanding te zijn hier op GoT..?) trouwens..ik maak de fouten...
Vincere Per Belli
FANTASTISCH NIEUWSAnoniem: 84271 schreef op 19 September 2003 @ 10:26:
Van Avsim PIC 767 forum, door Wade Chafe himself:
Improved CRT displays.
Dual CDUs.
Other things.
Regards,
Wade
Verder geen woorden voor..
@HENT : Fantastisch mooie serie, met nog mooier commentaar. Niet alleen leuk om naar te kijken en te lezen, maar zelfs leerzaam. Dit soort dingen mogen hier wat mij betreft een stuk vaker voorbijkomen 
PIC Versie2 (die we dus eigenlijk geen PIC mogen noemen) is fantastisch nieuws. Maar zo te zien, laat de release nog wel even op zich wachten.
Eerst maar eens kijken wat de A330/340 gaat doen dan
Verder ng wta persoonlijk "leed" waardoor mn vlucht voor vanavond nog even in gevaar kwam. Gisteravond wilde dus opeens mn auto niet starten
Voor mijn vlucht vanavond (TRA4084, LPFR-EHAM, ETA 20:55Z) moet ik om 18:00Z los van de Gate in Faro. Eigenlijk moet ik tot 20:00 LT werken, maar ik had al geregeld dat ik om half 8 weg mag hier....en toen begon die auto dus roet in het eten te gooien
Echter...ik heb maar snel een huur auto genomen, zodat ik om 19:30 snel naar huis kan straks en toch nog mee kan doen
Dan kijk ik morgen wel verder hoe het met mijn eigen auto is.
Mn kist staat al helemaal klaar, FMC geprogged, in Faro at Gate 18 op me te wachten
PIC Versie2 (die we dus eigenlijk geen PIC mogen noemen) is fantastisch nieuws. Maar zo te zien, laat de release nog wel even op zich wachten.
Verder ng wta persoonlijk "leed" waardoor mn vlucht voor vanavond nog even in gevaar kwam. Gisteravond wilde dus opeens mn auto niet starten
Voor mijn vlucht vanavond (TRA4084, LPFR-EHAM, ETA 20:55Z) moet ik om 18:00Z los van de Gate in Faro. Eigenlijk moet ik tot 20:00 LT werken, maar ik had al geregeld dat ik om half 8 weg mag hier....en toen begon die auto dus roet in het eten te gooien
Echter...ik heb maar snel een huur auto genomen, zodat ik om 19:30 snel naar huis kan straks en toch nog mee kan doen
Mn kist staat al helemaal klaar, FMC geprogged, in Faro at Gate 18 op me te wachten
[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 19-09-2003 13:18 ]
Jij bent echt een freak niet normaal meerSleepie schreef op 19 September 2003 @ 13:17:
Verder ng wta persoonlijk "leed" waardoor mn vlucht voor vanavond nog even in gevaar kwam. Gisteravond wilde dus opeens mn auto niet starten![]()
Echter...ik heb maar snel een huur auto genomen, zodat ik om 19:30 snel naar huis kan straks en toch nog mee kan doenDan kijk ik morgen wel verder hoe het met mijn eigen auto is.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Emb 170 (klm) EHAM at EBBR.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Anoniem: 54920
Nee, hij kan alleen maar "geldige metar's" downloaden, dus je hebt altijd het weer van het halve uur geleden. De jeppesen servers laden nieuwe metar's om de vijf minuten, dus als een weerstation een aanpassing doet aan hun metar staat die ook gelijk op de server...peeth schreef op 19 September 2003 @ 11:49:
[...]
Ik heb er gisteren (of vanochtend nog, nu kan het niet meer, zit op het werk) dit te proberen. Maar als ik nu de datum in FS9 op gisteren zet, en het weer download, heb ik dan ook het weer van gisteren, of pakt hij altijd het weer zoals het nu is???
Als je een weerprogramma hebt waarin je zelf METAR's kunt laden, kun je op deze FTP ftp://weather.noaa.gov/data/observations/metar/cycles/ de metar's van de afgelopen 24 hr downloaden, zijn redelijk grote files, dus als je niet weet hoe het werkt, dit is de homepage van die FTP server...
http://weather.noaa.gov/weather/metar.shtml
Van een mede-simmer zal ik dit maar als een compliment opvatten
Ik had gewoon geen zin om af te zeggen, ik heb speciaal al gevraagd om vroeger naar huis te mogen, zodat ik het allemaal net kan redden...dan laat ik me niet tegenhouden door zo'n stomme auto hoor
Dit vind ik nou erg gaaf van je!!!Sleepie schreef op 19 September 2003 @ 13:17:
@HENT : Fantastisch mooie serie, met nog mooier commentaar. Niet alleen leuk om naar te kijken en te lezen, maar zelfs leerzaam. Dit soort dingen mogen hier wat mij betreft een stuk vaker voorbijkomen
Verder ng wta persoonlijk "leed" waardoor mn vlucht voor vanavond nog even in gevaar kwam. Gisteravond wilde dus opeens mn auto niet starten![]()
Echter...ik heb maar snel een huur auto genomen, zodat ik om 19:30 snel naar huis kan straks en toch nog mee kan doenDan kijk ik morgen wel verder hoe het met mijn eigen auto is.
Mensen zeggen vaak dat ze wat anders te doen hebben op een bepaald tijdstip, maar dit is ook gewoon iets waar je tijd vooor maakt. Zie het als een "sociaal" gebeuren, tis niet anders. Tis toch een hobby? En hobby kost tijd cq. geld.
Het is altijd leuk om te zien dat iemand er goed zin in heeft. Bij het organiseren van een Fly Inn komt meer kijken dan de meesten zullen denken
Tof Slaapkop
Voor de simmers die er ondertussen zijn bijgekomen 
Op ATC box is er een FS filmpie van me ge-add, genaamd de Dutch (KLM)-promo.
www.atcbox.com
viel spass
Op ATC box is er een FS filmpie van me ge-add, genaamd de Dutch (KLM)-promo.
www.atcbox.com
viel spass
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55387 op 19-09-2003 14:32 ]
ff kijken dan maar 
edit: die kende we al
maar wel mooi hoor.
edit: die kende we al
[ Voor 55% gewijzigd door jos_zwa op 19-09-2003 14:38 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
mooi, dat betekend dat mijn MCP in theorie kan werken, dus ben ik meteen weer verder gegaan ermeeGilly schreef op 19 September 2003 @ 10:01:
[afbeelding]
Omdat de ATC-ers zelf het waarschijnlijk veel te druk hebben vanavond..zat ik eraan te denken om op mn laptoppie ff ASRC open te zetten om wat leuke screenshotjes te maken van de overvolle radarschempies vanavond 
Ik vroeg me alleen af...dan ben ik dus op VATSIM ingelogd als Pilot en als Controller (EHAM_OBS) tegelijk......kan/mag dat eigenlijk wel
Ik vroeg me alleen af...dan ben ik dus op VATSIM ingelogd als Pilot en als Controller (EHAM_OBS) tegelijk......kan/mag dat eigenlijk wel
ik geloof het niet... je kan wel bij servinfo Map view gebruiken
Dan moet je PCProxy gebruiken, ff googlen. Die zorgt ervoor dat je 2x inlogt (via PC proxy) en maar 1x ingelogd bent op vatsimSleepie schreef op 19 September 2003 @ 16:00:
Omdat de ATC-ers zelf het waarschijnlijk veel te druk hebben vanavond..zat ik eraan te denken om op mn laptoppie ff ASRC open te zetten om wat leuke screenshotjes te maken van de overvolle radarschempies vanavond
Anoniem: 90563
Nou ik zal me eigen hierbij ook gelijk ff voorstellen. ik ben de waardige co-piloot van sleepieSleepie schreef op 19 September 2003 @ 13:17:
Tot Vanavond
Hey...welkom Deni 
Binnenkort kom ik je een keer uitleggen hoe die FMC precies werkt hoor
Dan nog wat leren over de SID/STARS en standaard procedures...kun je misschien bij de volgende Fly-in zelf meedoen
Dan nog wat leren over de SID/STARS en standaard procedures...kun je misschien bij de volgende Fly-in zelf meedoen
Of je kan ook als ATC assistent voor mij werken, zo af en toe de koffie halenSleepie schreef op 19 September 2003 @ 16:11:
Hey...welkom Deni
nee mag niet.Sleepie schreef op 19 september 2003 @ 16:00:
Deed ik ook een keer.
Was gelijk een ADMIN die me een bericht stuurde. Ze letten wel degelijk op daar bij vatsim
Vlieg nu vrij veel online op IVAO kan iemand mij overtuigen om op VATSIM te gaan vliegen. Bijna iedereen vliegt hier op VATSIM moet toch een reden voor zijn en niet op ivao.Sleepie schreef op 19 september 2003 @ 13:17:

Vertel eerst maar eens wat dan jou reden is om op IVAO te vliegenAnoniem: 90313 schreef op 19 september 2003 @ 16:39:
[...]
Vlieg nu vrij veel online op IVAO kan iemand mij overtuigen om op VATSIM te gaan vliegen. Bijna iedereen vliegt hier op VATSIM moet toch een reden voor zijn en niet op ivao.
Omdat er iemand is (zal geen namen noemenAnoniem: 55387 schreef op 19 September 2003 @ 16:41:
[...]
Vertel eerst maar eens wat dan jou reden is om op IVAO te vliegen
Ben gewoon door die negatieve verhalen nooit verder gekomen dan het aanmaken van een id en paswoord op vatsim.
Zal ik voor jouw een negatieve verhaal (of verhalen) vertellen over IVAO?Anoniem: 90313 schreef op 19 september 2003 @ 16:48:
[...]
Omdat er iemand is (zal geen namen noemen) die zegt dat VATSIM stelletje serieuze knakkers zijn die met pilotenpakje aan voor pc gaan zitten vliegen. Verder schijnen ze op vatsim veel te serieus te wezen.
Ben gewoon door die negatieve verhalen nooit verder gekomen dan het aanmaken van een id en paswoord op vatsim.
[ Voor 10% gewijzigd door ND863 op 19-09-2003 16:51 ]
NOFI..Anoniem: 90313 schreef op 19 September 2003 @ 16:48:
[...]
Omdat er iemand is (zal geen namen noemen) die zegt dat VATSIM stelletje serieuze knakkers zijn die met pilotenpakje aan voor pc gaan zitten vliegen. Verder schijnen ze op vatsim veel te serieus te wezen.
Maar, dan heb jij de rest van deze VATSIM "knakkers" nog niet gesproken..
VATSIM is naar mijn mening een flinke slag realistischer. Goede VACC's, goede organisatie en vooral niet te vergeten goede controllers. Controllers op VATSIM staan er om bekend dat ze het vaak iets serieuzer nemen.
Wil je op IVAO vliegen en past het je, blijf er vooral vliegen
Tot zover mijn bescheiden mening.
[ Voor 4% gewijzigd door SanderTje! op 19-09-2003 16:52 ]
Uhmm....je zoekt dus online ATC op .... anders ga je niet online vliegen lijkt me zo.Anoniem: 90313 schreef op 19 September 2003 @ 16:48:
[...]
Dus ... je wilt je FlightSim op een hoger realistischer plan tillen.....en vervolgens vind je het te serieus
Ik kan dat niet rijmen hoor....juist omdat alles op VATSIM zo super-realistisch wordt nagebootst, inclusief sluitingen van taxiways en noem maar op....juist OMDAT het zo serieus en daardoor realistisch is, vind ik het gewoon super !!
Serieuze knakkers??????? Klopt.Anoniem: 90313 schreef op 19 September 2003 @ 16:48:
[...]
Serieus wezen?????? Klopt.
Pilote apepakkie?????? Waar hebbie dat vandaan?
VATSIM is idd wat verdergevorderd dan IVAO qua regels en procedures. Je moet op VATSIM bijvoorbeeld niet aankomen met een FPL waar allemaal GPS punten in staan. We (als onze ACC zijnde) laten je dan gewoon niet gaan.
Ik ben ook van mening dat de organisatie van VATSIM veel gestructueerder en uitgebreider is dan die van IVAO. Als DutchVACC zijnde, kunnen we je mentorsessies aanbieden, voor zowel piloot als controller.
Verder is de verhouding tussen VATSIM en IVAO als water en vuur. Imo doet de IVAO wel eens stoute dingen. Zoals ongeauthoriseerd andermans software er neer pleuren. En dat er hard gespeeld moet worden om dat weer ongedaan te maken. etc. etc. etc.
Anoniem: 69005
Nu op Atcbox -> mn tweede spot filmpje...
http://www.atcbox.com/mod...ls&lid=401&title=Spotting Schiphol 2
http://www.atcbox.com/mod...ls&lid=401&title=Spotting Schiphol 2
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 69005 op 19-09-2003 16:59 ]
iemand zegt dat...Anoniem: 90313 schreef op 19 September 2003 @ 16:48:
[...]
En al zit er iemand met een pilotenpakkie. Beetje vreemd, maar iedereen is daar vrij in.
Ik heb vroeger IVAO gevlogen vooral omdat er vaak controllers online waren in Nederland. Later ben ik overgestapt op VATSIM en ik vond de controllers echt beter dan op IVAO. Zoals gezegd vind ik ook de organisatie professioneler.
Ik lees wel eens het ivao-forum en ik vind nou niet dat daar hoogstaande discussies plaatsvinden. Vorig jaar heb ik me opgegeven voor de dutchvacc-mailinglist en ik was vebaasd wat er allemaal achter zo'n organisatie zit. Wat men allemaal doet om alles zo realistisch mogelijk na te bootsen.
Ook inspelen op de huidige situatie is erg leuk. Als er bijv een ILS u/s is, dan is hij op VATSIM ook u/s. Taxiway dicht, op vatsim...
Zijn ook niet mijn woorden dat het TE serieus is. Maar probeer beetje indruk te krijgen hoever VATSIM gaat. Ik vind het irritant om dingen naar me hoofd geslingerd te krijgen waarvan ik niet weet wat ik er mee moet :-)
Gevraagd:
Heeft iemand een goede SIDSTAR voor de PMDG van LEBL (BARCELONA). Ik heb die van PMDG maar daar zitten geen STAR's in. Alvast bedankt
En nee, het is geen ramp als ik die niet heb, want ik kan ook handmatig stars proggen, maar dat is niet realistisch
Heeft iemand een goede SIDSTAR voor de PMDG van LEBL (BARCELONA). Ik heb die van PMDG maar daar zitten geen STAR's in. Alvast bedankt
En nee, het is geen ramp als ik die niet heb, want ik kan ook handmatig stars proggen, maar dat is niet realistisch
Maar zeker niet minder leuk!!rellehenk schreef op 19 September 2003 @ 17:15:
Gevraagd:
Ik heb ze.....contact me @MSN (sleepie99@hotmail.com) ofzo, dan stuur ik ze door.
Overigens weet ik niet of ze kloppen (denk het wel) dus checken is raadzaam
Overigens weet ik niet of ze kloppen (denk het wel) dus checken is raadzaam
[ Voor 48% gewijzigd door Sleepie op 19-09-2003 17:25 ]
Effe voor de duidelijkheid: is idd een complimentSleepie schreef op 19 September 2003 @ 14:23:
[...]
Van een mede-simmer zal ik dit maar als een compliment opvatten
Ik had gewoon geen zin om af te zeggen, ik heb speciaal al gevraagd om vroeger naar huis te mogen, zodat ik het allemaal net kan redden...dan laat ik me niet tegenhouden door zo'n stomme auto hoor
Ik wil vanavond de boel een beetje volgen. Er schijnen programma's te zijn waarmee ik de boel kan bijhouden (radar enzo, airports enzo), kan iemand me een richting opwijzen waar ik kan vinden hoe ik dat vanavond voor elkaar krijg? Dan ga ik dat zo opzetten, en 'ns kijken (en luisteren) hoe het er aan toegaat.
b.v.d.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Vanavond vliegen we in een A340 / A330
99% sure, anders mogen jullie komen slaan .......

[ Voor 24% gewijzigd door Ensinker op 19-09-2003 17:35 ]
Ja, idd, ik zou ook graag eens toekijken op Vatsim voordat ik er zelf aan begin. Gewoon eens zien hoe het er aan toe gaat en vooral, hoe het niveua is. (ben ik wel goed genoeg...?)Vliegtechnisch gezien lukt het denk ik wel maar ik loop altijd te klooien met die programma's enzo. thanks
Ik weet iig alvast waar ik instap als ik aangekomen ben vanavond.Gilly schreef op 19 september 2003 @ 17:34:
[afbeelding]
ben alvast de honkbalknuppel aan het 'inslaan'....... Oh boy, ik hoop dat je gelijk hebt en dat we idd vanavond al in een 330/3340 mogen rondvliegen. ben ziek dus ik verveel me de pleuris... (nou ja, eigenlijk niet met de PMDG737 maar als je ziek bent krijg je toch altijd een fruitmand ofzo. geef mij maar die a340...)Gilly schreef op 19 september 2003 @ 17:34:
[afbeelding]
Als ik geluk heb, is er ATC op Barajas. Ik wil me anders wel aanbieden als slachtoffer voor stalkersAnoniem: 84271 schreef op 19 September 2003 @ 17:36:
Ja, idd, ik zou ook graag eens toekijken op Vatsim voordat ik er zelf aan begin. Gewoon eens zien hoe het er aan toe gaat en vooral, hoe het niveua is. (ben ik wel goed genoeg...?)Vliegtechnisch gezien lukt het denk ik wel maar ik loop altijd te klooien met die programma's enzo. thanks
Gilly schreef op 19 September 2003 @ 17:34:
[afbeelding]
Maar ik moet straks A340jes begeleiden ipv besturen
ZO ik wilde net even met een B767 naar de Spaanse kust vliegen alleen vlak na het vertrek ging het mis waar door mijn CO pilot het even moest over nemen . 

Hier staan we dan klaar voor vertrek naar de COSTA del SOL
Daar gaan we dan ,

maar ik kwam er achter dat ik nog niets gegeten had dus maar even eten ..
Maar omdat er veel wind stond ben ik maar even tussen de mensen gaan zitten .
om de Cockpit schoon tehouden
Maar plots werd ik even misselijk en heb even gevraagt of de leuke dame even mijn eten kwamen weg halen .
Dat hebben ze bij deze gedaan maar ik moest nu toch wel even naar de WC ,
omdat ik nu wel heel erg ziek werd .

Dus maar even kijken waar de wc is .....................
Nee hier is het niet .... dat is niet de goede deur .
Zo daar is hij dan ,,, MIJN REDDER IN NOOD ..
NA een half uurtje ben ik gewoon weer even terug op mijn plek gaan zitten waar ik gegeten had , om even rustig bij te komen ...
En heeft de rest van de bemanning gevraagt of ze het verder wilde door vliegen naar spanje.
zo heb ik mijn Gordels vast gemaakt en ben rustig in slaap gevallen tijdens een film ...
en bij aan komst in spanje bleek dat ik een voedsel vergiftiging had opgelopen . door een niet goed door gebakken hamburger .
Zo dit was het dan weer , mijn vlucht

Daar gaan we dan ,

Maar plots werd ik even misselijk en heb even gevraagt of de leuke dame even mijn eten kwamen weg halen .

NA een half uurtje ben ik gewoon weer even terug op mijn plek gaan zitten waar ik gegeten had , om even rustig bij te komen ...
En heeft de rest van de bemanning gevraagt of ze het verder wilde door vliegen naar spanje.
zo heb ik mijn Gordels vast gemaakt en ben rustig in slaap gevallen tijdens een film ...
en bij aan komst in spanje bleek dat ik een voedsel vergiftiging had opgelopen . door een niet goed door gebakken hamburger .
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 19-09-2003 18:25 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
KLM met lcd-tjes op de stoelenBlackhole schreef op 19 September 2003 @ 18:09:
ZO ik wilde net even met een B767 naar de Spaanse kust vliegen alleen vlak na het vertrek ging het mis waar door mijn CO pilot het even moest over nemen .
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar gaan we dan ,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Niet goed dan , is de KLM nog niet zo luxe dan
niet vreemd dat ze dan verlies maken
Want ik zou het niet weten omdat ik 5 jaar was toen ik voor het eerste/laaste keer vloog. (ben net 32 geworden)
Maar ik had hem zo geDLL dus vond het wel leuk om er een verhaal om heen te maken .
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 19-09-2003 18:30 ]
Dank U!Anoniem: 55387 schreef op 19 September 2003 @ 18:24:
Whoeiiii Madrid Radar online..
Noof, Tower ze en denk aan de crossing 18C hè
Servinfo @19:05LT ... de Fly in is begonnen 

In afwachting van ...

War naief om precies de Vref aan te houden terwijl er gusting is ......
lift weg, gear kapot

War naief om precies de Vref aan te houden terwijl er gusting is ......
Zo inbound piekje is voorbij 
Owja, Nofri heeft een nieuwe kreet, for your crossing and your gate, contact ground on 121.8
Dat rijmt dus 3x
Gilly, nog 20 minuutjes
Owja, Nofri heeft een nieuwe kreet, for your crossing and your gate, contact ground on 121.8
Gilly, nog 20 minuutjes
[ Voor 7% gewijzigd door ND863 op 19-09-2003 19:39 ]
Phoenix Simulation Software (PSS) has just released several screenshots of their new Airbus 330/340 products. These show some of the 80+ liveries that will be available. You can see the pictures here, here and here. PSS has alos announced that they expect release to occur by the end of the weekend.
jammer, geen PSS A340 vanavond!!
jammer, geen PSS A340 vanavond!!
Hopelijk koimt hij snel want ik wil hem zekers hebben ..
Lekker weer eens met hele grote bakken vliegen ..
Alleen vraag me af of ze nu wel een beetje aan de FPS hebben gedacht .
@AVsim
Phoenix Simulation Software (PSS) has just released several screenshots of their new Airbus 330/340 products. These show some of the 80+ liveries that will be available. You can see the pictures here, here and here. PSS has alos announced that they expect release to occur by the end of the weekend.

Gilly schreef op 19 September 2003 @ 19:51:
@AVsim
[afbeelding]
jammie:

zo.. toch nog ff een plaatje posten dacht ik
hoewel ik nog niet eens echt zo op die a330 zit te wachten. wel die a340 natuurlijk. als strax de a320 patch uit is kunnen we met gilly's merge ook een prima a330 maken (met het pss a320 panel)
ik hoop iig wel dat PSS korting geeft op de PSS a330/340 voor de mensen die de a320 al gekocht hebben, want zoveel krijgen die mensen niet meer voor hun geld i.v.m. de a320
voor de mensen die nog geen van alle hebben is het natuurlijk normaal om te volle pond te vragen

zo.. toch nog ff een plaatje posten dacht ik
hoewel ik nog niet eens echt zo op die a330 zit te wachten. wel die a340 natuurlijk. als strax de a320 patch uit is kunnen we met gilly's merge ook een prima a330 maken (met het pss a320 panel)
ik hoop iig wel dat PSS korting geeft op de PSS a330/340 voor de mensen die de a320 al gekocht hebben, want zoveel krijgen die mensen niet meer voor hun geld i.v.m. de a320
[ Voor 78% gewijzigd door jos_zwa op 19-09-2003 20:17 ]

Met dank aan flyingdutchman@ATCBOX (die het weer ergens anders vandaan heeft
OMG!!! die motoren zijn zoooooooo groot gewoon van die 777
Wat moet ik doen om de FlyInn mee te kijken als een observer? Ik heb al het web afgezocht maar niks kunnen vinden. Is het uberhaupt mogelijk???
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb zowel op IVAO als op VATSIM een klein beetje vlieg- en control-ervaring, en ik kan je zeggen dat de piloten op VATSIM een stuk beter zijn (op IVAO zijn de piloten allemaal verschrikkelijk, op een paar Nederlanders (TFF hoofdzakelijk) en de meeste Duitsers na. (Maar Duitsers in het algemeen staan er om bekend dat ze alles te serieus nemen)
De ATC op Schiphol doet vaak op IVAO niet onder voor VATSIM, maar is in de regel beter. De dekking van ATC is op VATSIM totaal anders dan op IVAO, en je komt ook op VATSIM met enige regelmaat slechte ATC tegen. Maar niet in Nederland.
Op IVAO wordt er niet zo moeilijk gedaan als iemand per ongeluk doortaxiet naar de S-taxibaan. Op VATSIM zijn er vooral erg veel betweters, ook en vooral onder de piloten.
Het zuiden van Europa (op Griekenland na) is op beide netwerken slecht, zowel de piloten als de controllers. Maar dit schijnt in werkelijkheid ook zo te zijn, dus as real as it gets.
Het beste netwerk is er geen. VATSIM is meer volgens het boekje (en dat is niet noodzakelijk getrouw aan de werkelijkheid), IVAO is vaak gezelliger doordat de EHAA-FIR bevolkt wordt door gezellige piloten en controllers.
Oh, en last but not least - bij VATSIM is het vrijwel onmogelijk om een vlucht te maken zonder problemen met de Roger Wilco-servers. Dit komt bij IVAO zelden voor.
Het ideale netwerk zou voor mij VATSIM zijn als de goeie maar gezellige piloten (de meeste TFF-mensen) verhuizen naar VATSIM, en alle Fransen en Spanjaarden naar IVAO verhuizen.
De ATC op Schiphol doet vaak op IVAO niet onder voor VATSIM, maar is in de regel beter. De dekking van ATC is op VATSIM totaal anders dan op IVAO, en je komt ook op VATSIM met enige regelmaat slechte ATC tegen. Maar niet in Nederland.
Op IVAO wordt er niet zo moeilijk gedaan als iemand per ongeluk doortaxiet naar de S-taxibaan. Op VATSIM zijn er vooral erg veel betweters, ook en vooral onder de piloten.
Het zuiden van Europa (op Griekenland na) is op beide netwerken slecht, zowel de piloten als de controllers. Maar dit schijnt in werkelijkheid ook zo te zijn, dus as real as it gets.
Het beste netwerk is er geen. VATSIM is meer volgens het boekje (en dat is niet noodzakelijk getrouw aan de werkelijkheid), IVAO is vaak gezelliger doordat de EHAA-FIR bevolkt wordt door gezellige piloten en controllers.
Oh, en last but not least - bij VATSIM is het vrijwel onmogelijk om een vlucht te maken zonder problemen met de Roger Wilco-servers. Dit komt bij IVAO zelden voor.
Het ideale netwerk zou voor mij VATSIM zijn als de goeie maar gezellige piloten (de meeste TFF-mensen) verhuizen naar VATSIM, en alle Fransen en Spanjaarden naar IVAO verhuizen.
asrc download op asrc.info en inloggen als observer bijv EHAMOBSdavhor schreef op 19 September 2003 @ 20:21:
Wat moet ik doen om de FlyInn mee te kijken als een observer? Ik heb al het web afgezocht maar niks kunnen vinden. Is het uberhaupt mogelijk???
davhor: Download ASRC (www.asrc.info) en ServInfo (google
) en Roger Wilco (die heb je wellicht al, download anders Roger Wilco Mk1.3c bij http://www.hoppie.nl/atc of elders)
Vluchtje van vanmiddag: LOWW - LOWG.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Thanx, alles gedownload, maar wat is het ipadres, waarnaar ik moet connecten???rollebol schreef op 19 September 2003 @ 20:25:
davhor: Download ASRC (www.asrc.info) en ServInfo (google) en Roger Wilco (die heb je wellicht al, download anders Roger Wilco Mk1.3c bij http://www.hoppie.nl/atc of elders)
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Gebruik Servinfo voor de IP's daar word een lijst gedownload met beschikbare IP/servers.
Hier een vluchtje met de Douglas C-47A Skytrain Royal Airforce D-day van LONDON naar AMSTERDAM.

65551
Heb zojuist even PMDG gevlogen, godgloeiend wat een lekker ding.
Gelijk even snelheid gemaakt. Kwam maximaal op .827 . Mensen die wellicht sneller kunnen vliegen?
En zo is hetGilly schreef op 19 september 2003 @ 17:34:
[afbeelding]

Om een impressie te geven:

8 controllers online voor de piloten in de EHAA FIR.. tja.. Service he!

8 controllers online voor de piloten in de EHAA FIR.. tja.. Service he!
Was weer een meesterlijke fly inn
ATC vanuit Madrid, Paris Control, Brussel Control en de EHAM FIR
Was zo druk dat ik een leuke routing had. Ik zat in principe volgens schema in de aanvliegroute, maar had een 30NM downwind. Lost ILS en #4 for arrival 18R
Na wat tekken en douwen de ILS weer opgepikt en netjes geland. FPS was wel zwaar K*t
Kick Off time

Taxxing 36L

Airborn on long runway track for intercept SIE R-351, oftewel de SIE.2E departure.

Inbound on the radial en switch to LNAV

Passing Bilbao (BLV VOR) en we beginnen aan de oversteek naar Nantes via de UN876 (NTS)

Bye Spain

Nantes en we pikken de UN873 op naar FERDI

Nice???

Reaching SPL 20DME, reducing 220IAS.

Damn, tis mistig!

Hier zit ik links van de centerline, om strax naor rechts te gaan voor de approach. Rechtsvoor me zit al een kist op de LLZ

NEXTTTTTT......................
ATC vanuit Madrid, Paris Control, Brussel Control en de EHAM FIR
Was zo druk dat ik een leuke routing had. Ik zat in principe volgens schema in de aanvliegroute, maar had een 30NM downwind. Lost ILS en #4 for arrival 18R
Na wat tekken en douwen de ILS weer opgepikt en netjes geland. FPS was wel zwaar K*t
Kick Off time
Taxxing 36L
Airborn on long runway track for intercept SIE R-351, oftewel de SIE.2E departure.
Inbound on the radial en switch to LNAV
Passing Bilbao (BLV VOR) en we beginnen aan de oversteek naar Nantes via de UN876 (NTS)
Bye Spain
Nantes en we pikken de UN873 op naar FERDI
Nice???
Reaching SPL 20DME, reducing 220IAS.
Damn, tis mistig!
Hier zit ik links van de centerline, om strax naor rechts te gaan voor de approach. Rechtsvoor me zit al een kist op de LLZ
NEXTTTTTT......................
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55387 op 19-09-2003 22:30 ]
Zo mijn taak zit erop, expect paar pics en een klein verslagje zometeen
haha Fly High, vind je het gek dat die FPS zo kut zijn.
Meerder PMDG's in je scherm
Mijn verslag staat op de dutchvacc mailinglist
Meerder PMDG's in je scherm
Mijn verslag staat op de dutchvacc mailinglist
Dit topic is gesloten.