How to become a Dj... deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.661 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:51

Chiron

Moderator Discord
LOL krijgen jullie wel een nieuwe? zorg er dan ff voor dat er een rane of een ecler of een allen & heath komt te staan ofzo.. iig een zonder effectenbakken, dan heb ik weer een voordeel op die dj contest ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor 1 kappote fader gooi je toch geen mixer weg? Die fader zal wel gewoon vervangen worden :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
leffe_blond schreef op 19 October 2003 @ 15:55:
Voor 1 kappote fader gooi je toch geen mixer weg? Die fader zal wel gewoon vervangen worden :)
sssst ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
leffe_blond schreef op 19 oktober 2003 @ 15:55:
Ik wens je veel succes met het vervangen van een Pioneer-fader :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Is Rane überhaupt te koop in Nederland? Ik heb zo'n ding nergens zien liggen, maar die schijnen ook erg hufterproof te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Daarvoor heb je toch service centers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
die mixer gaat gewoon naar pioneer toe....

en zie wel of er weer een andere komt te staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vash schreef op 19 October 2003 @ 17:21:
Is Rane überhaupt te koop in Nederland? Ik heb zo'n ding nergens zien liggen, maar die schijnen ook erg hufterproof te zijn.
Yep ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 19 October 2003 @ 17:54:
die mixer gaat gewoon naar pioneer toe....

en zie wel of er weer een andere komt te staan :D
Toen ik bij dateq was stonden er daar 3 DJM600's ter reparatie. En een fader vervangen bij een DJM600 is al een stuk beter te doen als bij een 500 al blijft het een kutwerk om te doen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F*ck
ik heb een numark TT1650
maar mijn naaldje is nu gesloopt
ik liet mijn naald te hard op de plat vallen door gladde en schokkerige hand..
welke naalden kan ik in die element stoppen
het is een numakr groove tool element..

kan iemand helpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 20:18:
F*ck
ik heb een numark TT1650

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=1033

voor 25 euro heb je een nieuw groove tool element met naald..
(voor zover je dezelfde element wilt hebben natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.. door gladde en schokkerige hand ..
Al zenuwen in je eigen slaapkamer? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 19 October 2003 @ 03:31:
[...]

Stonden 2 shuttle pc'tjes voor 303F die later nog wat gingen doen (ik was toen al naar huis by the way) enne een DJM600 -> Uitzetten en een A&H of een Ecler of een Dateq pakken in plaats daarvan want een hele DJM500/600 gaat snel vervelen :+
Naja ligt niet aan het mengpaneel maar aan degene die er achter staat zeggen ze dan ;) Ik ben ook alles behalve een pioneer mixer fan :)
Jo Reind, hoe vond je het verder? Heb je niet echt lang gesproken omdat ik nagenoeg de hele avond druk was. Heb die Pioneer geregeld omdat ik geen zin had mijn dateq xtc mee te slepen, hehe. Als organisatie waren wij erg te spreken over je set, maakt de gehele avond weer een stuk breder en in het oosten des land is het vooralsnog redelijk gewaagd en vooruitstrevend om zoiets in het programma neer te zetten. Hebben trouwens veel foto's gemaakt/laten maken. Ff de site in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Ener-G schreef op 15 oktober 2003 @ 01:29:
ik ben in navolging van Reind ook maar eens een hele andere kant op gegaan qua muziek...

Mixje duurt krap 30 minuten..
Lekkere mix! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empathy schreef op 19 October 2003 @ 21:56:
[...]

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=1033

voor 25 euro heb je een nieuw groove tool element met naald..
(voor zover je dezelfde element wilt hebben natuurlijk).
nope moet alleen ff naaldje hebben
ik ga over 2 maanden ofzo nieuwe ortofons halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 11:08:
[...]

Begin ook alvast maar aan nieuwe decks te denken ;)

Zozo 648 is lekker bezig, zijn nieuwe plaat heeft een Empyreal Sun remix :'(. Zeg kerel kun je geen promo's voor ons regelen? :>

[ Voor 21% gewijzigd door Flake op 20-10-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
thanx :)

nog meer mensen die hem geluisterd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ener-G schreef op 20 oktober 2003 @ 13:07:
[...]

thanx :)

nog meer mensen die hem geluisterd hebben?
Zekers, hij klinkt lekker. Heb er alleen nog niet geconcentreerd naar geluisterd.

* BtM909 zet die mix trouwens meteen weer op :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 11:08:
[...]

normaal kost een nieuwe naald ook rond de 20+ euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 20:18:
F*ck
ik heb een numark TT1650

Zijn die naalden zo zwak???

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik weet uit ervaring (in die bijenkorf) dat het inderdaad niet de geweldigste naalden zijn die erbij worden geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Weet iemand toevallig of www.htfr.com een beetje betrouwbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Empathy schreef op 20 October 2003 @ 15:56:
Weet iemand toevallig of www.htfr.com een beetje betrouwbaar is?
Betrouwbaar op welk gebied?

Ik heb meerdere malen besteld en gemaild. En heb tot nu toe niet zo heel veel te klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb r een platentas gekocht, kwam mooi op tijd goed verpakt binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Mensen, wie kan mij vertellen wat voor spanning de adapter PS-18EU van Stanton geeft? Ik ben de mijne kwijt (voor mijn SK-TWO, maar hij wordt/werd ook bij andere types Stanton mixers geleverd).

Iemand met een Stanton mixer met die adapter? Dre, misschien heb jij een Stanton staan die zo'n adapter gebruikt? Of nog beter, zo'n losse adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 10:18:
Whoei ik heb een nieuwe set :>

it rules..
F*ck
ik heb een numark TT1650
wordt best een dure hobby zo, na 34 h al een naald naar de maan, ik doe toch haast een jaar met mn naalden hoor en ik ben ook niet bepaald voorzichtig. Mischien toch iets meer "hufterproof" aanschaffen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:41
Yess! afgelopen zaterdag heb ik m'n UMX-7 binnengekregen van Dré! M'n CDJ-100S had ik al een aantal dagen... Fijn mixertje hoor! Heb jaren geleden regelmatig thuis gemixt, ook met cd-spelers (dubbele JB Systems en later SoundLab...) en een Numark mixer.
Dit setje bevalt toch een heeel stuk beter Afbeeldingslocatie: http://www.vangilscomputers.nl/graphics/images/smiledj.gif
Nu nog even de draad weer op zien te pakken en wat nieuwe muziek halen. Ik merkte dat ik het nog niet helemaal verleerd was, tis net fietsen :)
Als ik een leuke mix heb die de moeite waard is, zal ik 'm eens uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 20 October 2003 @ 20:15:
wordt best een dure hobby zo, na 34 h al een naald naar de maan, ik doe toch haast een jaar met mn naalden hoor en ik ben ook niet bepaald voorzichtig. Mischien toch iets meer "hufterproof" aanschaffen :?
so idd, ik ben zelf ook erg lomp met dat soort priegeldingetjes en als je dan ook nog een blond vrouwelijk persoon op bezoek krijgt die ongeveer die naald op die plaat kegelt en de naald is nog niet kapot dan lijkt me dit echt wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

TripleM schreef op 20 oktober 2003 @ 19:06:
Mensen, wie kan mij vertellen wat voor spanning de adapter PS-18EU van Stanton geeft? Ik ben de mijne kwijt(voor mijn SK-TWO, maar hij wordt/werd ook bij andere types Stanton mixers geleverd).

Iemand met een Stanton mixer met die adapter? Dre, misschien heb jij een Stanton staan die zo'n adapter gebruikt? Of nog beter, zo'n losse adapter :)
Ik kan tussen nu en 2 weken erg moeilijk dingen uit de voorraad pakken en voor je controleren (om redenen die ik nog wel eens uitleg als het zo ver is). Heb je haast of kun je nog even wachten?

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
TripleM schreef op 20 October 2003 @ 19:06:
Mensen, wie kan mij vertellen wat voor spanning de adapter PS-18EU van Stanton geeft? Ik ben de mijne kwijt (voor mijn SK-TWO, maar hij wordt/werd ook bij andere types Stanton mixers geleverd).

mail de importeur ff, ik kreeg ooit een voedingkie voor nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Jo Reind, hoe vond je het verder?
Ik vond het wel een leuk feestje. In het begin niet al teveel volk wat los durfde te gaan maar ach wat wil je rond een uur of 11 half 12. Wat ik altijd merk dat er altijd eerst ff gezopen moet worden voor mensen los gaan. Dat geld echt overal (in een mindere mate in de grote steden). Vedrder hadden jullie het dj gedeelte netjes voor elkaar en op een lekkere hoogte (was het eerste wat me opviel -> voor mijn lengte echt perfect)
Verder alles netjes geregeld net zoals ik verwacht had en heb nergens om hoeven zeuren en zeiken dus dat zegt genoeg ;)
Nee geintje alles netjes en goed geregeld en zo wil iedee dj wel weer een keer terug komen.
Heb je niet echt lang gesproken omdat ik nagenoeg de hele avond druk was.
Tsja ach ik was ook weer vroeg weg (wegens omstandigheden en lag dus niet aan het feest maar dat wist je al wel)
Heb die Pioneer geregeld omdat ik geen zin had mijn dateq xtc mee te slepen, hehe.
Ach het schuift en het geeft geluid. Beviel me ook wel weer een ker die korte fadertjes -> hoef ik niet zo snel te zijn met schuiven. Enne heb ik die effecten unit opdat ding mooi met rust gelaten of niet? ;)
Als organisatie waren wij erg te spreken over je set, maakt de gehele avond weer een stuk breder en in het oosten des land is het vooralsnog redelijk gewaagd en vooruitstrevend om zoiets in het programma neer te zetten. Hebben trouwens veel foto's gemaakt/laten maken. Ff de site in de gaten houden.
Thanx for the compliment. Kreeg ook van veel mensen te horen dat ze het leuk vonden. Ik heb me s'middags ook eerst wel 10 keer achter de oren gekrabt met het idee -> Zal ik dit nou wel doen, van die vage breaks gaan draaien? Of zal ik gewoon lekkere makkelijke iedereenverzetweleenpootje garage pakken. Op hoop van zegen toch maar de eerste gekozen en das me achteraf wel bevallen want de muziek viel in ieder geval op vergeleken bij de rest van wat ik heb mee gemaakt.
Dacht alleen toen ik binnen kwam en de muziek hoorde van degene die voor me stond te draaien -> Ow fuck dat van mij is een mooi beetje trager. Want die jongen stond al aardig door te knallen om half 11.
Ach toen was het nog niet echt druk.

Vanaf die plaat van Moloko - Sing it back was het trouwens aardig mazzelen en gokken. Kwamen 4 platen achteraan die ik niet eerder geluisterd had en die ik niet in gecalculeerd had in mijn set en wat kwam die motor off aan het einde van Molokko ff perfect uit met de volgende plaat (dat was dus gewoon vette mazzel :D ) en daarna 2 bush plaatjes om ff een beetje naar jou set toe te werken want om jou zo'n kut breaks plaat te geven aan het einde is ook weer zo'n naai streek :)

Nou geslaagd feestje dus en me eerste die ik weer deed sinds een maand of 2 geloof ik. En deze is me beter bevallen als die van het halve jaar ervoor want dan kon ik niet helemaal doen wa ik wou en nu wel en dat is me meer dan uitstekend bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
huisman schreef op 22 October 2003 @ 15:17:
Ik kan tussen nu en 2 weken erg moeilijk dingen uit de voorraad pakken en voor je controleren (om redenen die ik nog wel eens uitleg als het zo ver is). Heb je haast of kun je nog even wachten?
Ik heb haast, ik moet vrijdagavond draaien. Toch bedankt :)
MR_WAZOO schreef op 22 October 2003 @ 18:29:
mail de importeur ff, ik kreeg ooit een voedingkie voor nix
Ik heb gebeld met Iemke Roos en voor niks kreeg ik em niet maar omdat ze me wilde helpen en ze anders niet zo gauw wist waar ik terecht moest heeft ze een nieuwe adapter opgestuurd. Normaal leveren ze niet direct maar nu wel, da's erg netjes ondanks dat ik er wel gewoon voor moet betalen :P

Kortom, hopelijk komt over een paar uur de postbode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

foutje

[ Voor 99% gewijzigd door CV_SmileY op 23-10-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 20 October 2003 @ 12:30:
[...]
Begin ook alvast maar aan nieuwe decks te denken ;)

Zozo 648 is lekker bezig, zijn nieuwe plaat heeft een Empyreal Sun remix :'(. Zeg kerel kun je geen promo's voor ons regelen? :>
:D

Nee promo's zit er niet ik denk ik, heb er zelf altijd een stuk of 5 en die gaan naar goede vrienden kenissen en mezelf toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor degenen die met vinyl draaien. Gebruiken jullie ook Disco-Antistat om je platen van ernstig stof + staticiteit + vet te ontdoen? Ik sta op het punt om er een te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
TripleM schreef op 23 October 2003 @ 01:45:
[...]
Ik heb haast, ik moet vrijdagavond draaien. Toch bedankt :)

[...]

Ik heb gebeld met Iemke Roos en voor niks kreeg ik em niet maar omdat ze me wilde helpen en ze anders niet zo gauw wist waar ik terecht moest heeft ze een nieuwe adapter opgestuurd. Normaal leveren ze niet direct maar nu wel, da's erg netjes ondanks dat ik er wel gewoon voor moet betalen :P

Kortom, hopelijk komt over een paar uur de postbode :)
das mooi :)

ik bel overigens altijd eerst importeurs ;) dan pas winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
MR_WAZOO schreef op 23 October 2003 @ 19:11:
ik bel overigens altijd eerst importeurs ;) dan pas winkels
Daar koop ik sowieso het meeste :P of anders bij een winkel voor de prijs waar zij het voor krijgen van de importeur, allemaal hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 13:32:
Even een vraagje voor degenen die met vinyl draaien. Gebruiken jullie ook Disco-Antistat om je platen van ernstig stof + staticiteit + vet te ontdoen? Ik sta op het punt om er een te kopen...
nope.. maar het zou geen overbodige luxe zijn als ik sommige platen van me bekijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 13:32:
Ik gebruik alleen zo'n veeg-achtig-iets om stof eraf te 'vegen'. Er zit ook vloeistof bij met een miniem borsteltje, maar die gebruik ik nooit. 'k Zal wel ff kijken of ik een plaatje kan vinden, die illustreert wat ik bedoel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Afbeeldingslocatie: http://www.ditwiljezien.nl/stof.jpg

van me pa geweest... gebruik hem eigelijk nooit...

oproep
post eens weer wat pics van jullie dj set thuis! :9

[ Voor 27% gewijzigd door num-lock op 24-10-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Afbeeldingslocatie: http://kocorp.kicks-ass.net/mix.jpg

alstublieft :D

Het enige wat hier nog aan ontbreekt is mn koptelefoon

sony mdr-v700, op dat moment in gebruik van mezelf, ik zat ff dvd-tje te koeken en mocht mn pa niet storen :)

[ Voor 42% gewijzigd door KeeZ op 24-10-2003 15:21 ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
wow dat ziet er wel lekker compact uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/1.jpg

2 x numark TT-2
1 x DJM 500

1 x sony V700 koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik zal vanavond even nieuwe maken:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rgesink/set.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Long time no see.
Vanwege internetproblemen en pc-problemen heb ik niet echt meer kunnen reageren (ik heb af en toe wel meegekeken op het forum). Ik ben nu even op mijn werk aan het inetten (heb herfstvakantie) en ik heb zojuist bij New-Line een besteling gedaan:

2x Akiyama DJ-4000 Acura
2x Concorde Pro
en uiteraard afstellen

Ik heb gisteren namelijk mijn tafeltjes (sl 1210's) verkocht :'( voor 800 euro, maar als maandag dit setje binnenkomt zullen die tranen snel verdwijnen :Y)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik hier ook vragen stellen over reason 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

daarvoor hebben een aantal mensen deze opgestart:
How to become a Producer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
hier is mijn 1 week oude setje:

2x Pioneer CDJ-100S
1x Gemini UMX-7

Bevalt heel goed tot nu toe. Ook de mixer is heel fijn, zeker voor het geld!

Afbeeldingslocatie: http://cp432894-a.tilbu1.nb.home.nl/images/djcanard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Universal Creations schreef op 24 oktober 2003 @ 16:05:

2x Akiyama DJ-4000 Acura
2x Concorde Pro
en uiteraard afstellen

Ik heb gisteren namelijk mijn tafeltjes (sl 1210's) verkocht :'( voor 800 euro, maar als maandag dit setje binnenkomt zullen die tranen snel verdwijnen :Y)
Hebbie de sl's verkocht voor de OEM bak?
Heb je hem zelf al wel een keer getest dan? Naja weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je 1210's verkocht voor andere draaitafels die hun werk net zo goed doen? Was je ze zat ofzo? :) Of gewoon nieuwsgierig naar wat nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperweb.nl/RIMG0043.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperweb.nl/RIMG0108.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 22:52:
Waarom heb je 1210's verkocht voor andere draaitafels die hun werk net zo goed doen? Was je ze zat ofzo? :) Of gewoon nieuwsgierig naar wat nieuws?
Ze hebben wel meer features dus mischien is dat het wel.

En echt dat corrigeren is zo fijn op die OEM bak. Maarja dat kan ik wel 1000.0000 keer vertellen maar dat is iets wat je zelf moet voelen/ondervinden voordat je er een oordeel over kan geven.

Tis gewoon net een cd speler zo netjes als de draaitafel corrigeert. (en hij heeft bijna true instant start ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/r.dooyeweerd/gear1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/r.dooyeweerd/gear2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/r.dooyeweerd/gear3.jpg

Ondertussen heb ik de witte randjes langs de draaitafel netjes verstek gezaagd. Staat er een tft achter de rechter draaitafel voor het PCDJ systeem waarvan de controller achter de LPM7.2 is gemonteerd. En de ruimte tussen de mixer en het meubel is ook netjes opgevuld met een plaatje.
Onder het meubel staat (als je goed kijkt op de foto) een CDJ500 cd speler van pioneer en de CDJ20 (gemini cd speler) is ondertussen netjes ingebouwd (zijkant heeft nette paneeltjes gekregen).
En mijn syrinqs m3-220 -> die staan niet op de foto maar dat komt omdat ik ze tegenwoordig aan de dvd speler heb staan en ze dan aan de andere kant van de kamer moeten voor een optimaal geluid :)

Maaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr het meubel kan weer uit elkaar want het gaat naar een andere kamer waar een groter mooier en ng asocialer meubel komt waar je helemaal omheen kan lopen en waar gewoon een echte only dj kamer van gemaakt gaat worden. Alles gaat uit de woonkamer dus zodat daar weer plek komt voor een aso grote bank zodat ik daar kan slapen mocht ik geen zin hebben om 1 trap naar boven te lopen ;-)
Voor het eind van het jaar moeten er alleen nog cdj1000's komen want dat is het enige wat er nu nog ontbreekt. Maarja het geld wil niet echt opschieten nu ik een vriendin heb die m'n geld voor me uit geeft ;)

[ Voor 15% gewijzigd door R2D2 op 25-10-2003 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Kijk zoiets lijkt nog ergens op :) dat mag ik graag zien... had ik maar zoveel ruimte over :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Jesus dat ziet er profie hobby bob uit! :+
Kan je ook eens langs komen? en zo iets moois bouwen _/-\o_

echt super mooi! maar wat ik me af vraag, waar staan je boxen?
vind het voor mezelf niet zo fijn om de dingen achter me neer te zetten...
mja dat komt mischien wel door mijn oren die niet meer helemaal 100% zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door num-lock op 25-10-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Een webcam fotootje dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/apparatuur2.jpg

De bedrading in de bak bouwen wil er maar niet van komen en ik wil toch draaien, dus staat de mixer tijdelijk schuin.

Gisteren zie ik ineens dat er een vette scheur in m'n Stanton Trackmaster II zit, het was nog wel een matched pair! :( Gelukkig is de scheur niet groot genoeg dat er speling op het element zit, maar het wordt wel uitkijken geblazen.

Over een tijdje maar es iemand zoeken die m'n draaitafels kan nalopen, vooral die stukjes aan het uiteinde van de arm (om het element vast te schroeven) moeten vernieuwd worden (schroefdraad is dol) en verder gewoon even laten afstellen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Canard schreef op 24 October 2003 @ 20:08:
hier is mijn 1 week oude setje:

2x Pioneer CDJ-100S
1x Gemini UMX-7

Bevalt heel goed tot nu toe. Ook de mixer is heel fijn, zeker voor het geld!

[afbeelding]
Is dat dezelfde mixer die ik een halfjaar in bruikleen had? :D

Ik ook een fotowtje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ermer004/Temp/booth.jpg
De UMX-7 is vervangen door een XTC, en die slipmatten zijn ook vervangen :P (binnenkort wel ff een recente pic schieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
mischien een leuke tip voor mensen die nog aparatuur zoeken:

- PIONEER CDJ1000 890.-
- 2x TECHNICS SL1200MKII 799.-

bij ev sound (belgie)
staat onder occasies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
2e hands hebben we het nu over he? dan is het nog vrij prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Vash schreef op 25 oktober 2003 @ 14:51:
[...]
Is dat dezelfde mixer die ik een halfjaar in bruikleen had? :D
Yep :D

Zo op het eerste gezicht ben je er netjes mee omgegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
num-lock schreef op 25 October 2003 @ 13:16:
[...]

Jesus dat ziet er profie hobby bob uit! :+
Kan je ook eens langs komen? en zo iets moois bouwen _/-\o_
Thanx en zo moeilijk is het niet om dit te maken. Je kunt alle platen zo op maat laten zagen bij de gamma en het enige wat je dan zelf ff moet doen is met de decoupeerzaag de bovenplaat uitzagen op het formaat van je mixer en draaitafel/cd spelers.
Kosten van dit meubel zijn €61,15 (bonnetje kwam ik vanochtend tegen) en is gemaakt in tijd van 2 uurtjes. Het ergste is als je moet wachten tot de verf droog is voordat je je spullen er in zet. Ik zag gisteren dat ik iets te vroeg was geweest destijds en er een rood streepje op de achterkant van mijn linker draaitafel zat (ach was er zo af gepoetst).

Ik zal binnenkort is ff de tekeningen op de pc gaan zetten (tis echt een makkelijk iets opm te bouwen dit en je hoeft er echt geen nico voor te heten.)
echt super mooi! maar wat ik me af vraag, waar staan je boxen?
vind het voor mezelf niet zo fijn om de dingen achter me neer te zetten...
mja dat komt mischien wel door mijn oren die niet meer helemaal 100% zijn.
Mijn boxen staan inderdaad achter me en dat heeft er mee te maken dat ze namelijk heerlijk zijn bij het bekijken van een DVD ;) Jajajaja ik weet het het is zonde om daar je syrinqs set voor te gebruiken maar ach ik kan ook prima draaien als ze achter me staan alleen heb je dan niet de volle 100% wat betreft de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Ener-G schreef op 25 oktober 2003 @ 15:18:
2e hands hebben we het nu over he? dan is het nog vrij prijzig
had een mailtje (sta daar op de mailinglist) staat achter dat het om demo modelen gaat! blijft een winkel he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
KeeZ schreef op 25 oktober 2003 @ 12:26:
[...]

Kijk zoiets lijkt nog ergens op :) dat mag ik graag zien... had ik maar zoveel ruimte over :P
ik krijg nu een aparte kamer voor mijn gear :)

ik woon boven mijn werk en er was 1 kamer in mijn apartementje welke mijn baas gebruikte als opslag voor zijn zooi. Nu die leeg is kan ik die in gebruik nemen en daar ga ik ook dankbaar gebruik van maken.
Ben nu van plan om een meubel te bouwen wat 3 bij 2,5 meter is en waar alles ingebouwd (en ja er moet ook een koelkast onder :P )word en waar je helemaal omheen kunt lopen (meubel komt dus midden in die kamer met daarop een TFT voor het pcdj systeem e.d. Gewoon alles lekker ruim op zetten zodat ik daar lekker kan hangen met wat dj vrienden op een zondag. Nu moet gebeurd dat altijd in de huiskamer en das niet echt om vrolijk van te worden zodra iedereen dan weer weg is.

Maarja dat is iets waar ik weer een week of 2 vakantie voor op moet nemen want dat gaat een hels karwei worden om dat netjes en mooi te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Canard schreef op 25 October 2003 @ 15:19:
[...]

Yep :D

Zo op het eerste gezicht ben je er netjes mee omgegaan ;)
Lijkt mij niet meer dan normaal als je andermans spullen in je bezit hebt, of niet ? ;)
Khad 'm wel netjes opgepoetst voordattie op de bus ging (zo'n mixer met allemaal vingerafdrukken erop ziet er lomp uit :P), maar hij is niet naar feestjes gesjouwt ofzo. Kan met deze XTC gelukkig wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op 19 September 2003 @ 16:23:
Iets wat ik nog niet ergens heb zien staan in de startpost is het gebruik van extra spul behalve de draaitafels. Ik ben ook bang dat als ik ga zoeken ik gewoon alledrie de draden er weer vrolijk bijkrijg omdat er iemand het woord 'externe filter' een keer had laten vallen, maar bij deze dus: hoeveel mensen maken gebruik van extra dingen zoals samplers, drumcomputers of grooveboxes om hun mix wat unieker te maken? Ik heb mooi spul gezien van Red Sound, ik weet zelf dat een aantal mensen een Micromodular vol laden met extern-filter spul en deze gewoon als effectbak erbij zetten, maar misschien experimenteren er hier ook mensen mee :).

Dus, dingetjes zoals

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(en nee, dit hoort niet in het producer-topic thuis :P )
Ik gebruik de Roland MC-307... Erg veht ding...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Reind schreef op 25 oktober 2003 @ 02:00:

*knip*

Voor het eind van het jaar moeten er alleen nog cdj1000's komen want dat is het enige wat er nu nog ontbreekt. Maarja het geld wil niet echt opschieten nu ik een vriendin heb die m'n geld voor me uit geeft ;)
Reind, je vond die CDJ-1000's toch véééél te duur voor wat ze deden? Wat is de reden dat je ze nu toch wilt hebben, en niet de CDJ-800 bv?

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Over de 2dehands Techs bij EV. ik had ze ook op een site tegengekomen, een half jaar geleden. Ik dacht wie niet waagt.. Na mail bleek het dus om demo toestellen te gaan, en eens aangekomen zaten die demotoestellen nog mooi verpakt in de doos. De doos was opengeweest maar alle verpakkingsmateriaal was er nog aan, en de headshell zat nog in het plastic verpakt. ik denk dat deze demotoestellen niet veel gedemo'ed hebben. Volgens mij is het grijze import ofzo, mij kan het niet schelen 200 eur goedkoper dan in de winkel dat wel. :+
De man kwam mij vriendelijk en correct over. ik denk dat mijn volgende DJ aankopen ook daar zullen zijn. Nadeel: de man zn site zit vol fouten, op de een of andere manier wil dat niet echt lukken.

In zn shop heeft hij 2 dehands en nieuwe spullen staan, verwacht wel niet dat ie elk toestel op de markt daar te proberen is, de gewone dingen heeft ie in demo, de rest is op bestelling..

blijkbaar is het weer pic's tijd?? Over enkele maanden heb ik weer wat nieuw spul en zal ik ook eens pics posten, momenteel te lui en niets interesants te schieten

[ Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 25-10-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
nog even een kleine aanvullig op het stukje van leffe blond:

in die mailing staan de technics _niet_, denk dat het gewoon een door lopende aanbieding is... wat betaal je eigelijk bij new-line voor een set van 1200mkII`s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin dit jaar een nieuwe mixer gekocht: Vestax PCV-175.
Erg relaxte mixer en een aanrader voor iedereen :)

Foto's van set-up:

Afbeeldingslocatie: http://www.artform.org/_extern/show/various/1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.artform.org/_extern/show/various/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.artform.org/_extern/show/various/3.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.artform.org/_extern/show/various/4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Heeft die wel equalizing op de PFL? Schijnt nog wel een bekend euvel bij Vestaxjes te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, geen equalizing op PFL, maar heb je ook niet echt nodig, heb er geen problemen mee, ik had hiervoor een JB system mixer 12 kanaals en daarvoor andere JB system 3 kanaals.. Dus dit is al hele verbetering ;)
En het is toch alleen voor thuis gebruik, in clubs gebruik ik het app. dat aanwezig is ;)

en besides: mixen moet op gevoel gaan... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
LangTall schreef op 25 October 2003 @ 16:32:
[...]

Reind, je vond die CDJ-1000's toch véééél te duur voor wat ze deden? Wat is de reden dat je ze nu toch wilt hebben, en niet de CDJ-800 bv?
Ik vond de CDJ1000 inderdaad veeeeeeeeeeeeeel te duur en ik vind ze nog steeds heel erg duur maar doe jij mij is een vergelijkbare speler die minder kost?
Die zijn er niet en ik wil de CDJ1000 en niet de 800 omdat ik dan wel alles wil hebben qua features (ook al gebruik ik de helft niet).
Tsja vind de CDJ1000 nog steeds een achterlijk duur kreng maarja heb het afgelopen jaar zoveel met die dingen gewerkt dat ik zoiets heb van -> die mot ik hebbe. Ze werken fijn en das wel een vereiste. De Denon kan meer qua features maar ik vind het zelf een kut ding om mee te werken met al die features die verstopt zitten in menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
num-lock schreef op 25 oktober 2003 @ 16:57:
nog even een kleine aanvullig op het stukje van leffe blond:

in die mailing staan de technics _niet_, denk dat het gewoon een door lopende aanbieding is... wat betaal je eigelijk bij new-line voor een set van 1200mkII`s?
559 pst geloof ik.

Oké voor iedereen die er geintresseerd in is is hier de voorlopige review van de RP5000MKII

Ga er morgen nog ff wat bij schrijven maar dit is zoals ik er nu over denk zeg maar :)

http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/rp5000.htm

[ Voor 26% gewijzigd door R2D2 op 25-10-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Reind schreef op 25 October 2003 @ 17:24:
[...]

559 pst geloof ik.

Oké voor iedereen die er geintresseerd in is is hier de voorlopige review van de RP5000MKII

Ga er morgen nog ff wat bij schrijven maar dit is zoals ik er nu over denk zeg maar :)

http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/rp5000.htm
Cool! weer een review!
wat is de prijs per twee? neem aan dat je dan korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
num-lock schreef op 25 oktober 2003 @ 19:08:
[...]

Cool! weer een review!
wat is de prijs per twee? neem aan dat je dan korting krijgt.
ik zou het niet weten want ik verkoop die dingen niet. Dat zul je dus aan Dre moeten vragen, ik schrijf alleen maar een review ;)
Tis trouwens dezelfde draaitafel van binnen als jou ST90 dus inruilen hoeft nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Afbeeldingslocatie: http://www.ditwiljezien.nl/setje.jpg

Stanton ST-90 en een Reloop Cut

soms een irritant mixertje vind ik, eigelijk te veel toon regeling die heel erg sterk en strak is in vergelijking met mijn oude numark DM2002x.

veder is de instelbaare crossfader wel fijn! als je het b.v. gaat vergelijken met de technics SH-EX1200 die dat gewoon weg niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat Universal Creations van zijn nieuwe OEM bakken vind :)

Laat is ff wat van je horen kerel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14:43
Afbeeldingslocatie: http://users.esstec.be/adion/foto/dj/Gwen@djDecks_4.JPG
Hier ook eens een pic van mij thuis aan het mixen :)
Meer pics hier
Niet op de rommel letten aub, die is minstens voor de helft van m'n vader :)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Adion schreef op 26 October 2003 @ 11:56:
[afbeelding]
Meer pics hier
tja, hou zelf al niet zo erg van cd dj`s (krijg/ontwikkel er wel steeds meer respect voor) maar dit ... :X ;) :?

achja ieder zijn hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adion schreef op 26 oktober 2003 @ 11:56:
[afbeelding]
Meer pics hier
Vind het persoonlijk ook niet echt mixen en dj'en...
CD's vind ik dan wel beter maar als ondersteuning van huidige set-up: mixer en turntables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mp3's is ook niet echt mijn ding.. maar als je het doet op je zelfgeschreven mp3 mix programma... respect!!! Adion doet het trouwens ook prima met 'echt' vinyl heb ik met eigen ogen kunnen aanschouwen, terwijl ie dat nog nooit eerder had gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Afbeeldingslocatie: http://users.esstec.be/adion/foto/dj/Omnitronic_ILT.JPG
Ik zeg niks, ik zeg niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Reind schreef op 25 October 2003 @ 23:53:
Ik ben benieuwd wat Universal Creations van zijn nieuwe OEM bakken vind :)

Laat is ff wat van je horen kerel. :)
Dat zal ik zeker doen kerel.

Ik had ze overigens 1 keertje onder handen gehad, voor een half uurtje ofzo en dat was voldoende. Hij voelde erg goed aan, ook erg solide en dat vind ik heel belangrijk. Ik wilde overigens ook eens een keertje wat nieuws en dit was gewoon het juiste moment. Morgen komt de postbode hopelijk langs en die mag dan ruim 1000 euro in ontvangst nemen. Overigens heb ik mijn SL's een jaartje of 3 geleden nog voor het 1700 gulden gekocht, dus ik verlies er bijna niets op (150 gulden ofzo) en heb dan wel een paar nieuwe betere draaitafels er voor terug.

Ik laat mijn bevindingen wel weten via dit topic en waarschijnlijk ook op CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14:43
Deze heb ik pas een week, en ik heb ook nog maar 1 plaat :)
De reden dat ik deze heb is omdat er gewoon veel muziek op vinyl uitkomt en ik deze dus wil kunnen converten naar mp3.
De andere reden is om finalscratch support in djDecks te kunnen inbouwen, en om met djDecks ook externe apparaten te kunnen gebruiken.
Ener-G schreef op 26 oktober 2003 @ 13:10:
mp3's is ook niet echt mijn ding.. maar als je het doet op je zelfgeschreven mp3 mix programma... respect!!! Adion doet het trouwens ook prima met 'echt' vinyl heb ik met eigen ogen kunnen aanschouwen, terwijl ie dat nog nooit eerder had gedaan :D
Tnx!

[ Voor 26% gewijzigd door Adion op 26-10-2003 14:20 ]

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Adion schreef op 26 October 2003 @ 14:18:
Deze heb ik pas een week, en ik heb ook nog maar 1 plaat :)
De reden dat ik deze heb is omdat er gewoon veel muziek op vinyl uitkomt en ik deze dus wil kunnen converten naar mp3.
De andere reden is om finalscratch support in djDecks te kunnen inbouwen, en om met djDecks ook externe apparaten te kunnen gebruiken.
Kijk aan heren, zo moet het _/-\o_

Had je dan niet alleen beter een hifi draaitafeltje kunnen pakken ipv een Omnitronic? Leg je telefoon er nl maar es naast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Universal Creations schreef op 26 October 2003 @ 14:12:
[...]

Dat zal ik zeker doen kerel.

Ik had ze overigens 1 keertje onder handen gehad, voor een half uurtje ofzo en dat was voldoende. Hij voelde erg goed aan, ook erg solide en dat vind ik heel belangrijk. Ik wilde overigens ook eens een keertje wat nieuws en dit was gewoon het juiste moment. Morgen komt de postbode hopelijk langs en die mag dan ruim 1000 euro in ontvangst nemen. Overigens heb ik mijn SL's een jaartje of 3 geleden nog voor het 1700 gulden gekocht, dus ik verlies er bijna niets op (150 gulden ofzo) en heb dan wel een paar nieuwe betere draaitafels er voor terug.

Ik laat mijn bevindingen wel weten via dit topic en waarschijnlijk ook op CC
mmmz....

SL's 2stuks totaal NLG 1700
OEM 2 stuks totaal (ruim) EUR 1000 = NLG 2203,71
Verschil is NLG 150 ? per stuk ?

Verschil is NLG 500 en dat is NLG 250 per stuk in 3 jr.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vash:

Weet jij wat een echte HIFI draaitafel kost incl dito naald?? En weet jij hoe de gemiddelde dance plaat daarop klinkt?? juist 2x :r

Ee klank van een TT wordt ook voor een groot stuk bepaald door de naald en het element, en het is duidelijk dat daar wel geld ingestoken werd, dat deze TT geen allerhande dempingen heeft boeit weinig aangezien deze TT niet zal ingezet werden op hoge volumes (veel trillingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
leffe_blond schreef op 26 October 2003 @ 15:36:
Vash:

Weet jij wat een echte HIFI draaitafel kost incl dito naald?? En weet jij hoe de gemiddelde dance plaat daarop klinkt?? juist 2x :r
Neuh. Kheb vorige week ff een naaldje vervangen op een 15-jaar oude dual met een evenoud Shure hifi-elementje. Daar heb ik toen ook voor de grap eens een danceplaat onder gelegd (let the light shine in voor hen die geïnteresseerd zijn). Klonk uitstekend, niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 26 October 2003 @ 15:36:
Vash:

Ik weet niet op wat voor hifi draaitafels jij ooit je platen hebt gehoord maar die ouwe bagger thorens die hier staat klinkt toch wel ff een stukkie beter als mijn akiama pyama acura dj4000 draaitafels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mja denk ervan wat je wil maar ik vond (ook op thorens trouwens) dat je toch duidelijk kon horen dat de productie van dance platen niet bepaald van topkwaliteit is, terwijl dat op een DJ gerichte TT / naald niet echt tot uiting komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/DSC01156.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/DSC01157.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/DSC01170.JPG

Geen meubel want de zooi moet toch een paar keer per maand verplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 26 October 2003 @ 16:16:
Mja denk ervan wat je wil maar ik vond (ook op thorens trouwens) dat je toch duidelijk kon horen dat de productie van dance platen niet bepaald van topkwaliteit is, terwijl dat op een DJ gerichte TT / naald niet echt tot uiting komt...
Nou, dat is dus _niet waar_. Er zijn natuurlijk uitzonderingen (vaak bootlegs), maar de meeste platen die ik heb zijn op en top geproduceerd! Daar draait het toch oa ook om? Een plaat die slecht gemasterd is draai ik niet hoor. Dan jaag je de mensen van de dansvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 01:01:
[...]

Nou, dat is dus _niet waar_. Er zijn natuurlijk uitzonderingen (vaak bootlegs), maar de meeste platen die ik heb zijn op en top geproduceerd! Daar draait het toch oa ook om? Een plaat die slecht gemasterd is draai ik niet hoor. Dan jaag je de mensen van de dansvloer.
Nou wat betreft het geluid en de mastering -> als ik een stones plaatje pak van me pa en vergeloijk deze met een plaat van tegenwoordig kun je toch wel degelijk horen dat de kwaliteit achteruit is gehold dus helemaal top is ie zeer zeker niet. Helemaal niet als je van die dunne flut vinyls hebt.
99 van de 100 platen haalt niet de kwaliteit van een LP van 25 jaar terug denk ik zo'n beetje.

Zeg niet dat het uberslecht is maar het is er niet beter op geworden al die jaren. Maar ach daarom hebben we ook CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Help!!!! schreef op 26 October 2003 @ 15:35:
[...]

mmmz....

SL's 2stuks totaal NLG 1700
OEM 2 stuks totaal (ruim) EUR 1000 = NLG 2203,71
Verschil is NLG 150 ? per stuk ?

Verschil is NLG 500 en dat is NLG 250 per stuk in 3 jr.
Dat zou kloppen als je er geen naalden bij zou rekenen, maar in die 1000 euro zitten 2 Concorde Pro's à 61 euro, dus vandaar die 150 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Universal Creations schreef op 27 oktober 2003 @ 08:40:
[...]

Dat zou kloppen als je er geen naalden bij zou rekenen, maar in die 1000 euro zitten 2 Concorde Pro's à 61 euro, dus vandaar die 150 euro per stuk.
ok. ergens had ik al het vermoeden dat het zoiets moest zijn.... :Y)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 27 October 2003 @ 08:03:
[...]

Nou wat betreft het geluid en de mastering -> als ik een stones plaatje pak van me pa en vergeloijk deze met een plaat van tegenwoordig kun je toch wel degelijk horen dat de kwaliteit achteruit is gehold dus helemaal top is ie zeer zeker niet. Helemaal niet als je van die dunne flut vinyls hebt.
99 van de 100 platen haalt niet de kwaliteit van een LP van 25 jaar terug denk ik zo'n beetje.

Zeg niet dat het uberslecht is maar het is er niet beter op geworden al die jaren. Maar ach daarom hebben we ook CD.
Ik zou die ouwe stones lp dan wel over een dikke pa willen jagen en je dan uitdagen dezelfde uitspraak nog te doen. Die ouwe lps hebben heel veel nummers op een kant, 33 toeren, kortom kwalitatief uitermate teleurstellend.

Nu weet ik niet hoe het met andere genres zit, maar drum&bass staat er om bekend platen heel hard en goed te persen. Technoplaten vind ik 9vd10 x enorm bagger klinken geluidsmatig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 19:38:
[...]

Ik zou die ouwe stones lp dan wel over een dikke pa willen jagen en je dan uitdagen dezelfde uitspraak nog te doen. Die ouwe lps hebben heel veel nummers op een kant, 33 toeren, kortom kwalitatief uitermate teleurstellend.

Nu weet ik niet hoe het met andere genres zit, maar drum&bass staat er om bekend platen heel hard en goed te persen. Technoplaten vind ik 9vd10 x enorm bagger klinken geluidsmatig dan.
Ja daar heb ik het ook niet over en op een PA instalatie zul je nooit een loepzuiver geluid horen. Als ik een plaat ga digitaliseren (jaja heb vandaag weer wat klassiekers gedaan) dan doe ik dat 100* liever met mijn oude thorens dan met een SL of met een OEM bak want al gooi je de grootste kutplaat er op die er bestaat -> Hij zal altijd beter klinken op de thorens dan op de SL.
En dat er dingen kut gemasterd worden heeft niets met het genre te maken of met de draaitafel -> Dat heeft te maken met die kutlabels die het verrekken om een master te vervangen na 1000 keer persen maar er gerust het 10 voudige mee doen. Als je dan een grote oplage hebt en je krijgt de laatste zending zijn die laatste platen altijd een heel stuk beroerder dan de eerste serie.
Dat is nou het voordeel van een wat minder gedraaide stijl -> Er hoeven er geen 100.000 uit 1 master.
En ik weet niet hoe jou pa met zijn stones plaatjes om is gegaan maar een plaat van dik 20 jaar oud (uit de platenkast van mijn pa die nog net niet zo gek is om fluwelen handschoentjes aan te trekken als ie vinyl beet pakt) klinken echt velen malen beter als die bagger die ik uit de platenzaak haal. Kun je nagaan hoe beroerd ze klinken na een weekend draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb in dit topic nog nooit eerder gepost, maar misschien dat jullie me kunnen helpen...

Ik ben namelijk al een tijdje een beetje aan het klooien met mixen, gewoon voor de lol thuis op mijn pc. Ik heb al een aantal programmaatjes geprobeerd, waaronder BPM Studio Profi en Traktor DJ Studio 2.0. Deze laatste bevalt mij beter, omdat het syncen beter gaat en het is me allemaal wat duidelijker.

Maar veel mensen zeggen dat BPM 'veel' beter is.... het probleem is alleen dat ik er niet goed mee om kan gaan! :+ Ik vind het gewoon een stuk minder overzichtelijk.

Nou is mijn vraag: is er niet ergens een soort van 'tutorial' op internet waarin de basisfuncties van BPM studio worden uitgelegd? Het is voor mij nog een groot mysterie namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

da_rippah schreef op 28 October 2003 @ 14:31:
Ik heb in dit topic nog nooit eerder gepost, maar misschien dat jullie me kunnen helpen...

Ik ben namelijk al een tijdje een beetje aan het klooien met mixen, gewoon voor de lol thuis op mijn pc. Ik heb al een aantal programmaatjes geprobeerd, waaronder BPM Studio Profi en Traktor DJ Studio 2.0. Deze laatste bevalt mij beter, omdat het syncen beter gaat en het is me allemaal wat duidelijker.

Maar veel mensen zeggen dat BPM 'veel' beter is.... het probleem is alleen dat ik er niet goed mee om kan gaan! :+ Ik vind het gewoon een stuk minder overzichtelijk.

Nou is mijn vraag: is er niet ergens een soort van 'tutorial' op internet waarin de basisfuncties van BPM studio worden uitgelegd? Het is voor mij nog een groot mysterie namelijk :)
Zit er geen 'help' bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 19:38:
[...]

Technoplaten klinken bagger? Hmm.. zou ik nog maar eens een echte speciaalzaak opzoeken knul. Ik heb een grote collectie staan van goed geperste producties (Heiko Laux, Sven Vath, Richie Hawtin). Daarnaast draai ik ook meerdere stijlen als Electro, Drum 'N' Bass, 80'ies, TechHouse. Volgens mij maakt de kwaliteit van het persen niet uit wat betreft verschil in genre, het is mij iig nooit opgevallen ;) ... Alleen dat de huidige platen beter worden gemaakt dan vroeger.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 14:43 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.