Warhammer Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 10.721 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Geen idee nog , hehe.
Ga eigenlijk beginnen voor het bouwen en schilderen, dat lijkt me het leukst.

Als puber heb ik heel veel modelbouw gedaan en dat is daarna door werk, gezin, carrière,helemaal naar nul weg gezakt.
Ben het computer gamen ( MMO's en RPG's) ook wel een beetje zat en was op zoek om iets te "creëren" en was altijd al een enorme Warhammer 40K fan. Dus ik heb besloten om die twee dingen te combineren :)

Op 13 juni is er hier (regio Alkmaar) een avond waar mensen tegen elkaar spelen en daar ga ik naar toe om eens te kijken wat dat is en hoe het werkt.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn tips (vroegâh gespeeld), neem de tijd. Mocht je er niet uit komen, ga naar een Games Workshop en stel wat vragen. In Den Haag bijvoorbeeld zijn ze altijd bereid om het een en ander uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Tsja, ik zit eerder te denken om de boel te verkopen. Staat al 15+ jaar op zolder niks te doen hier.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15+ jaar, dus van 40K ook misschien nog dwarves? If so, kan je er toch wat aan verdienen. Chaos Dwarves zijn redelijk zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb van 40k alleen een bups Space Marines. Dat trok me nooit zo, dus heb niet meer dan de beginbox als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Lijkt mij in ieder geval een erg leuke hobby ( bouwen, schilderen en verzamelen) maar als ik er ook nog eens sociale contacten aan over houdt is dat een leuke bonus :)

De Lore van 40K alleen al is voor mij voldoende, hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Señor Sjon schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:44:
Tsja, ik zit eerder te denken om de boel te verkopen. Staat al 15+ jaar op zolder niks te doen hier.
Wees voorzichtig! Hier boedoel ik mee, 90% is geen drol waard maar grote kans dat je nog een paar zeldzame miniatuurtjes hebt. Ze worden allemaal niet meer gemaakt, mocht je nog space dwarfs hebben dan heb je goud in handen.

Maar doe even goed onderzoek naar wat het waard is, zeker als het oud is en in goede staat kan het nog verassend veel waard zijn. (of het moet je geen hol interesseren en er gewoon van af willen). Maar het is wat een gek er voor geeft en dat kan nog verrassend veel zijn (tot het niveau dat je denkt dat iemand gek is om zoveel er voor te betalen, maar goed ieder zijn ding!)

Maar space dwarfs zijn zeldzaam (40k). Alle oude miniatuurtjes zijn over het algemeen wel wat waard omdat ze niet meer gemaakt worden en met een beetje mazzel heb je een paar zeldzame dingen.

In ieder geval, de tabletop en verzamelaar wereld is een redelijk cutthroat wereldje. Als je niet door hebt wat je verkoopt wordt je lachend belazerd waar je bij staat.

Als je warhammer wilt gaan doen om het sociale aspect kan je beter gaan sporten ofzo (serieus). Het is stereotype maar de meeste warhammer mensen zijn redelijke die hard neckbeards. Hiernaast is gezeik en geneuzel over de regels hobby nummer 1 van alle warhammer spelers. Niet de moeite waard, schilderen is tof maar dan kan je beter geen Games workshop miniatuurtjes nemen, die zijn zo belachelijk duur.

[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 21-05-2015 16:17 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:15:
[...]

Als je warhammer wilt gaan doen om het sociale aspect kan je beter gaan sporten ofzo (serieus). Het is stereotype maar de meeste warhammer mensen zijn redelijke die hard neckbeards. Hiernaast is gezeik en geneuzel over de regels hobby nummer 1 van alle warhammer spelers.
Ik heb een totaal andere ervaring, tenminste in Den Haag heb je zeer gezellige spelers tussen hangen.

Alleen de GW prijzen kan ik je geen ongelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb de White Dwarf uit 1996 nog met magazine nummer 200. :P Volgens mij heb ik hem zelfs nooit uit het blister gehaald. Maar ik was meer aan de slag met de normale Warhammer. Space spul trok me niet zo. Heb echt duizenden punten Orcs en High Elves nog liggen. Daarbuiten nog wat 'gruis', maar niet noemenswaardig.

En gezeik over regels heb ik al genoeg meegemaakt. :P

Edit: die WD is ook maar een euro of 30 waard met een snelle ebay scan... :(

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 21-05-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:19:
[...]

Ik heb een totaal andere ervaring, tenminste in Den Haag heb je zeer gezellige spelers tussen hangen.

Alleen de GW prijzen kan ik je geen ongelijk geven.
Ach ik heb best een leuke tabletop tijd gehad met 40k. Ook omgeving den haag, maar het wijn en kaas gehalte was ontzettend hoog. Vooral het eeuwig geneuzel over de regels was zo vermoeiend. Warhammer is gewoon niet echt bedoeld om serieus competitief te spelen maar de meeste hebben dat totaal niet door. Technisch correct, als ik een dubbeltje had gehad voor iedere keer dat ik die term heb gehoord ;)

Maar het gehalte ongewassen 30+s die niet tegen hun verlies kunnen was gewoon wat te hoog voor me.

[ Voor 24% gewijzigd door Postius op 21-05-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas weinig tegenin te brengen. Ik neem volgende keer wel wat cheddar en een goede barolo mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Als je warhammer wilt gaan doen om het sociale aspect kan je beter gaan sporten ofzo (serieus). Het is stereotype maar de meeste warhammer mensen zijn redelijke die hard neckbeards. Hiernaast is gezeik en geneuzel over de regels hobby nummer 1 van alle warhammer spelers. Niet de moeite waard, schilderen is tof maar dan kan je beter geen Games workshop miniatuurtjes nemen, die zijn zo belachelijk duur.
Komt wel goed hoor :)
Zo als ik al zei ga ik puur voor het bouwen en schilderen en dat combineer ik met een interesse in het 40K universum. Vandaar GW miniaturen. Ook het verzamel element spreekt me aan. Lees ook veel 40K boeken.

PS,
Ik sport al, heb een baan en goed sociaal leven dus dat komt wel goed, hehe
Ik ga gewoon in juni eens naar zo een club avond van de GW winkel hier in Alkmaar en dan kijk ik het gewoon eens aan.
Ben te oud en veel te nuchter om me over regels of ander "gezeik" druk te maken

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Iusedto schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:51:
[...]

Komt wel goed hoor :)
Zo als ik al zei ga ik puur voor het bouwen en schilderen en dat combineer ik met een interesse in het 40K universum. Vandaar GW miniaturen. Ook het verzamel element spreekt me aan. Lees ook veel 40K boeken.

PS,
Ik sport al, heb een baan en goed sociaal leven dus dat komt wel goed, hehe
Ik ga gewoon in juni eens naar zo een club avond van de GW winkel hier in Alkmaar en dan kijk ik het gewoon eens aan.
Ben te oud en veel te nuchter om me over regels of ander "gezeik" druk te maken
Jij wel gelukkig, heel veel anderen niet.

Heb jaren gespeeld en geverfd enzo, maar op het moment al een jaartje of 8 het spul niet meer aangeraakt.
Wel af en toe nieuwe modellen gekocht, vooral wat Forge World spul (die zijn echt :9~ )

Recentelijk alles in een paar Ikea dozen gezet, zodat het makkelijk te verplaatsen is. Heb best nog veel oude modellen liggen die al jaren niet meer te krijgen zijn, maar geen zin om alles uit te gaan zoeken.
Misschien over een tijdje maar eens kijken :)

Sowieso veel plezier en succes met het beginnen mensen, het is en blijft een leuke hobby!

p.s. @Corset: waar in ZH ga je beginnen?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf jaren fantasy gespeeld, ivm aantal keer verhuizen tijdje niet veel aangedaan(op pauze pre end of times spul).
als ik kijk valt het erg mee met geneuzel om regels. een paar die moeilijk doen en alles naar hun voordeel willen trekken. toernooien heb je jury als nodig is voor regels, met vrienden nog simpeler vaak.
ik speel/verzamel het ook vooral voor het bouwen en schilderen, het spel is een leuke extra(de en skaven zijn mijn teams). weet iemand hier misschien een club met fantasy in omgeving utrecht?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renquin schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:00:
[...]

Jij wel gelukkig, heel veel anderen niet.

Heb jaren gespeeld en geverfd enzo, maar op het moment al een jaartje of 8 het spul niet meer aangeraakt.
Wel af en toe nieuwe modellen gekocht, vooral wat Forge World spul (die zijn echt :9~ )

Recentelijk alles in een paar Ikea dozen gezet, zodat het makkelijk te verplaatsen is. Heb best nog veel oude modellen liggen die al jaren niet meer te krijgen zijn, maar geen zin om alles uit te gaan zoeken.
Misschien over een tijdje maar eens kijken :)

Sowieso veel plezier en succes met het beginnen mensen, het is en blijft een leuke hobby!

p.s. @Corset: waar in ZH ga je beginnen?
Part Time Heroes te zoetermeer, leuke omgeving. In de buurt

Die ene zaak in leiden aan het water die ooit bordspellen had maar steeds minder. In de buurt, maar nogal elitair qua spelers schijnbaar

Games Workshop Den haag. ook een optie

ofwel; geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik ben ook voorzichtig begonnen met Warhammer. Ik ga starten met een Skitarii legertje. Heb nu m'n eerste doosje Vanguards/Rangers, maar heb nog wat moeite om te kiezen welke wapens ik wil gebruiken. Gelukkig is de GW winkelmanager hier in de stad erg vriendelijk en behulpzaam, dus van 't weekend maar weer even binnenlopen daar.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:53:
Zelf jaren fantasy gespeeld, ivm aantal keer verhuizen tijdje niet veel aangedaan(op pauze pre end of times spul).
als ik kijk valt het erg mee met geneuzel om regels. een paar die moeilijk doen en alles naar hun voordeel willen trekken. toernooien heb je jury als nodig is voor regels, met vrienden nog simpeler vaak.
ik speel/verzamel het ook vooral voor het bouwen en schilderen, het spel is een leuke extra(de en skaven zijn mijn teams). weet iemand hier misschien een club met fantasy in omgeving utrecht?:)
Als Amersfoort nog onder omgeving Utrecht valt voor jou, dan kun je daar terecht bij de GW winkel. Als je van te voren via Facebook aangeeft dat je wilt komen spelen en met hoeveel punten, dan vind je snel genoeg een tegenspeler.

En kun je bij Subcultures in Utrecht niet ook Warhammer Fantasy spelen?

[ Voor 59% gewijzigd door Chevalric op 27-05-2015 13:56 ]

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevalric schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:53:
Ik ben ook voorzichtig begonnen met Warhammer. Ik ga starten met een Skitarii legertje. Heb nu m'n eerste doosje Vanguards/Rangers, maar heb nog wat moeite om te kiezen welke wapens ik wil gebruiken. Gelukkig is de GW winkelmanager hier in de stad erg vriendelijk en behulpzaam, dus van 't weekend maar weer even binnenlopen daar.

[...]

Als Amersfoort nog onder omgeving Utrecht valt voor jou, dan kun je daar terecht bij de GW winkel. Als je van te voren via Facebook aangeeft dat je wilt komen spelen en met hoeveel punten, dan vind je snel genoeg een tegenspeler.

En kun je bij Subcultures in Utrecht niet ook Warhammer Fantasy spelen?
ik woon sinds kort pas in driebergen, daarvoor in amsterdam (daar had je de grote gw eerst bij de dam natuurlijk) subclutures zal ik vanavond bekijken dan:) amersfoort is denk ik wel te doen. kan je daar beetje parkeren?(en heb gene fb, kan je ook zonder fb aangeven?:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:40:
[...]

ik woon sinds kort pas in driebergen, daarvoor in amsterdam (daar had je de grote gw eerst bij de dam natuurlijk) subclutures zal ik vanavond bekijken dan:) amersfoort is denk ik wel te doen. kan je daar beetje parkeren?(en heb gene fb, kan je ook zonder fb aangeven?:))
Er is een parkeergarage naast de deur ongeveer (Koestraat). Geen idee of je ook zonder fb kunt aangeven, maar ik vermoed dat een mailtje naar gwamersfoort@games-workshop.co.uk ook werkt. Wat ik vaak zie, is dat mensen het op de een of andere manier bij de manager aangeven en hij zet dan een berichtje op Facebook met de info. En dan krijg je vanzelf wel een tegenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ga morgen mijn eerste pakket(-ten) halen om te beginnen met deze hobby.
De GW winkel hier bestaat dan ook 4 jaar en het lijkt me leuk om dat te combineren.

Zit alleen nog te twijfelen om te beginnen met de Necrons of Adeptus Mechanicus.
Necrons schijnen makkelijk te schilderen te zijn, helemaal als beginner, maar persoonlijk spreken de Adeptus me iets meer aan.
Denk dat ik morgen in de winkel maar "impulsief" een keuze maak :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Iusedto schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:54:
Ga morgen mijn eerste pakket(-ten) halen om te beginnen met deze hobby.
De GW winkel hier bestaat dan ook 4 jaar en het lijkt me leuk om dat te combineren.

Zit alleen nog te twijfelen om te beginnen met de Necrons of Adeptus Mechanicus.
Necrons schijnen makkelijk te schilderen te zijn, helemaal als beginner, maar persoonlijk spreken de Adeptus me iets meer aan.
Denk dat ik morgen in de winkel maar "impulsief" een keuze maak :)
Om eerlijk te zijn werkt bij warhammer de stelregel het beste: Ga voor wat je het coolst/leukst vindt, gewoon 100% gevoel. Imo werkt dat het beste bij warhammer. Die figuurtjes die je het leukst vind qua thema hou je verreweg het langst mee uit en wordt schilderen ook niet zat. Want hoe leuk je schilderen ook vind na Imperial guard unit 264 wordt je ook wel is gek van de repitiviteit en dan helpt het veel als je gewoon voor het ras bent gegaan dat je het meest aanspreekt qua thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als aanvulling zou ik willen geven dat je ook wel voor een leger moet gaan wat in alle edities wel aandacht krijgt.

Zelf heb ik een leger fantasy Bretonnia. Ik vind het helemaal geweldig maar er is al jaren en jaren niets nieuws voor uitgekomen waardoor mijn motivatie eigenlijk wel sterk achteruit gegaan is (en dus ook al heel lang geen game gespeeld heb). Maar sinds kort is er een heuse Games Workshop in mijn stadje gekomen. Wellicht dat dat mij gaat helpen om weer eens actief te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag cheval toevallig ontmoet in de gw van amersfoort:P
mooie winkel, niet groot maar wel dat je er kan schilderen of spelen. ook de rulesbooks van 40k gekocht en de codex van tyranids. dit wordt me nieuwe team naast dark elfes en skaven. toch iets in 40k (nog geen units of color scheme bedacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Cool! Aangezien ik ook net begin met 40k, kunnen we misschien een keer tegen elkaar spelen in de winkel, om het spel te leren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alleen nog de boeken, geen model en deze maand ga ik die ook niet kunnen betalen helaas:( maar verder zeker een idee:) misschien dat ze daar wat models hebben of kan ik ergens mee proxien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ok, ik heb een Necrons pakket en Codex gehaald en ben vanavond begonnen.
Wat een berg plastic lol _/-\o_
Zal wel wat foto's online zetten.

Heb de indruk dat deze hobby mij goed gaat bevallen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag voor de ervaren 40k spelers hier.(dit stuk zit namelijk niet bij fantasy)
over de detachments:
je ziet de compulsory bijv met 1hq en 2 troops, dit stuk snap ik. dan de optional 1hq 4 troops 3 elites 3 fast en 3 heavy. kan ik dan ook bijv die detachment ertussen in maken of moeten alle erin zitten?(dus bijv 1 hq, 3 troops 3 fast 2 elites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Ik ben geen ervaren speler, maar zoals ik het lees zijn de optionals de maximale configuratie. Dus je moet minimaal 1HQ en 2 troops hebben en maximaal 1HQ, 4 troops, 3 elites, 3 fast en 3 heavy. Dus alles ertussen mag ook, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Chevalric schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:35:
Ik ben geen ervaren speler, maar zoals ik het lees zijn de optionals de maximale configuratie. Dus je moet minimaal 1HQ en 2 troops hebben en maximaal 1HQ, 4 troops, 3 elites, 3 fast en 3 heavy. Dus alles ertussen mag ook, ja.
Dit inderdaad. Het enige waar je verder rekening mee moet houden is hoeveel punten je onderling afspreekt (maar dat spreekt voor zich).

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de punten weet ik, ben ervaren fantasy speler:) alleen de detachments is echt super nieuw (en dat invul save niet na armor save gaat komen, ook wel wennen denk ik:P)
maar thanks heren, dat is een hele opluchting, kan ik sneller in ene paar maanden kleine punten leger hebben:)
ga eerst kijken voor 500 of 750 ofzo als begin legertje.

zijn er hier ook andere die tyranids spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:27:
de punten weet ik, ben ervaren fantasy speler:) alleen de detachments is echt super nieuw (en dat invul save niet na armor save gaat komen, ook wel wennen denk ik:P)
maar thanks heren, dat is een hele opluchting, kan ik sneller in ene paar maanden kleine punten leger hebben:)
ga eerst kijken voor 500 of 750 ofzo als begin legertje.

zijn er hier ook andere die tyranids spelen?
Top dat je als Fantasy speler bent :)

Heb zelf geen Tyranids maar Tau (begint ook met een T enzo :')) en die zijn vooral goed op range en niet zo fijn in close combat.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik wou dus zeker wel cc:) snel en vele hits, niet perse dat ze hoeven overleven.
en nids doen me denken aan zerg:)(zelfde stijl heb ik met de in fantasy, corairs, coks bleak swords, wel wat magic voor hulp, al zullen die langer leven denk ik:P )
shooting lines is niet mjin stijl hence dat ik ook geen dwarfs speel:P
ik zie mezelf ook niet snel de cheesy fmc dakkarant te maken of misschien 1 voor echte toernooien ooit. :P(ja ik heb al wat ingelezen over tactics op itnernet vna het weekend na de rule en de codex boek te ehbben gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'nids zijn leuk. Jammer van de Hive Mind regel. Als je je HQ kwijtraakt heb je een probleem. Beetje zoals Necron en T Kings. (voor zolang de laatste er nog zijn)

Ik ga zelf binnenkort een 500 punten leger bouwen. Twijfels:

Priests of Mars, Imperial Guard, of toch maar de Tau..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hivemind bedoel je synapse? ook troops hebben deze regel (warriors) en uit me hoofd ook nog een andere niet hq. maarja inderdaad anders heb je de irritante tabels. waaronder 2 echt niet leuk zijn(flee en eat)

wat zijn priests of mars? die zag ik iig niet in de gw(amersfoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik dacht dat ik zo een pakket, Necron Battleforce, wel even in elkaar zou zetten maar dat valt even tegen , lol :P

Wel heerlijk relaxed om zo bezig te zijn. Wel een paar keer in mijn duim gesneden, hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik over algemeen een knip tangetje, geen snij kans en werkt erg fijn, als nodig is een kleine vijl voor laatste puntjes weg te werken. vergeet niet eerst lijmen, dan grondverf dan normale verf:) als je alles verft voor lijmen pakt de lijm nog amper.(dat heb ik uit ervaring jaren geleden geleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik denk dat mijn tangetje te "groot" is en daarom kan ik bij de echt kleine onderdelen niet echt goed knippen. Die snij ik er uit.
Dit is mijn eerste pakket ooit dus ik moet nog veel leren denk ik :)

Begonnen met de 20 necron warriors uit het pakket.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:10:
hivemind bedoel je synapse? ook troops hebben deze regel (warriors) en uit me hoofd ook nog een andere niet hq. maarja inderdaad anders heb je de irritante tabels. waaronder 2 echt niet leuk zijn(flee en eat)

wat zijn priests of mars? die zag ik iig niet in de gw(amersfoort)
Priests of Mars = Adeptus Mechanicus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de skitarii of de andere adeptus mechanicus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Same difference :) De Cult Mechanicus en de Skitarii zijn allebei onderdeel van de Adeptus Mechanicus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet wachten tot voglende salaris zodat ik me eerste doosje tyranids kan kopen tot die tijd helaas wachten:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skitarii zijn de elite gesneuvelde IG's. Zij werden omgebouwd tot emotieloze en half mechanische Skitarii.

Bron: Adeptus boek, Priests of Mars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Voor mij persoonlijk blijft het hele Machine God verhaal/lore toch wel 1 van de beste onderdelen van 40K.
Prachtig verhaal.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als zij een C'than willen aanbidden (theorie, dus geen bewijzen voor) en daardoor de rest van het voetvolk speeltjes geven, dan zijn ze goed bezig.

Want laten we eerlijk zijn, zonder de adeptus mechanicus waren de adeptus Astartes (Space Marines) nooit zo ver gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Misschien niet helemaal het goede topic om dit te vragen maar om een compleet nieuw topic aan te maken vond ik ook wat ver gaan. Ik vroeg me af of er hier ook mensen die Flames of war spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als dat een ander spel is zou ik een ander topic openen. En wellicht past het beter in: Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 (waarom die in AZ en dit topic in Spielery moet je mij niet vragen. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:02:
Als zij een C'than willen aanbidden (theorie, dus geen bewijzen voor) en daardoor de rest van het voetvolk speeltjes geven, dan zijn ze goed bezig.

Want laten we eerlijk zijn, zonder de adeptus mechanicus waren de adeptus Astartes (Space Marines) nooit zo ver gekomen.
Hehe, de Emperor als C'than zou wel een hele leuke plot-twist zijn ja.
Dan zou de hele Emperium zo'n beetje zelfmoord plegen denkik :')

Verder klopt het dat de Zerg op de Tyranids lijken, zijn ze ook nogal zwaar op gebaseerd namelijk :)

Verder maakt het niet echt uit welk leger je gaat spelen, gewoon hetgene nemen dat je het coolst eruit vind zien, anders ga je nooit genoeg zin vinden om alles te verven enzo (eigen ervaring helaas).

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renquin schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Hehe, de Emperor als C'than zou wel een hele leuke plot-twist zijn ja.
Dan zou de hele Emperium zo'n beetje zelfmoord plegen denkik :')
Adeptus mechanicus aanbidden de Omnissiah, The machine spirit. Niet the emperor ;)

Daarvan wordt gespeculeerd:

spoiler:
In mars ligt misschien een C'than genaamed The Void Dragon. mensen denken dat hij de Omnissiah is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:56:
[...]
Adeptus mechanicus aanbidden de Omnissiah, The machine spirit. Niet the emperor ;)

Daarvan wordt gespeculeerd:

spoiler:
In mars ligt misschien een C'than genaamed The Void Dragon. mensen denken dat hij de Omnissiah is.
Volgens de Horus Heresy zijn de Adeptus Mechanicus met de Emperor gaan samen werken omdat ze in hem de Omnissiah zagen.
Maar vind jouw uitleg veel leuker voor het verhaal tbh :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Renquin schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:04:
[...]

Volgens de Horus Heresy zijn de Adeptus Mechanicus met de Emperor gaan samen werken omdat ze in hem de Omnissiah zagen.
Maar vind jouw uitleg veel leuker voor het verhaal tbh :D
Was het niet meer dat de Emperor de Adeptus Mechanicus nodig had en ze vrij veel privileges voor heeft terug gegeven (oude forgeworlds reclaimen bijvoorbeeld). Daarna om het geloof enigszins te sturen dat er een compromis is gesloten dat de Adeptus de Emporor als Omnissiah is gaan zien om zo een heilige oorlog tussen de Ecclesiarchy (die de Omnissiah als heresy ziet) en de Adeptus Mechanicus te voorkomen.

Dit is wat ik zo mooi vind aan de 40k universe. De grootste vijand van het Imperium is de mensheid zelf. Al die groeperingen die hun eigen agenda's er op na houden is gewoon mooi 8)

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Tylocke schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:34:
[...]

Was het niet meer dat de Emperor de Adeptus Mechanicus nodig had en ze vrij veel privileges voor heeft terug gegeven (oude forgeworlds reclaimen bijvoorbeeld). Daarna om het geloof enigszins te sturen dat er een compromis is gesloten dat de Adeptus de Emporor als Omnissiah is gaan zien om zo een heilige oorlog tussen de Ecclesiarchy (die de Omnissiah als heresy ziet) en de Adeptus Mechanicus te voorkomen.

Dit is wat ik zo mooi vind aan de 40k universe. De grootste vijand van het Imperium is de mensheid zelf. Al die groeperingen die hun eigen agenda's er op na houden is gewoon mooi 8)
Nope, de Ecclesiarchy bestond nog niet eens toen de Emperor op Mars lande om met de Adeptus een verbond te sluiten.
Toen de Emperor nog leefde was hij namelijk nogal erg fel tegen het vereren van zijn eigen persoon als godheid.

Maar idd, ze hebben het universum behoorlijk ver uitgebreid al en dat wordt alleen maar meer.
Het gros van de novels die ze uitgebracht hebben zijn meer dan de moeite waard om te lezen. Heb er zelf iets van 120 in de boekenkast staan O-)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aah, ik dacht dat mijn lore klopte :) Zo klinkt het aardig in The priests Of mars trilogie, en de necron codex hint redelijk naar The Void Dragon. (de oude codex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Renquin schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Nope, de Ecclesiarchy bestond nog niet eens toen de Emperor op Mars lande om met de Adeptus een verbond te sluiten.
Toen de Emperor nog leefde was hij namelijk nogal erg fel tegen het vereren van zijn eigen persoon als godheid.

Maar idd, ze hebben het universum behoorlijk ver uitgebreid al en dat wordt alleen maar meer.
Het gros van de novels die ze uitgebracht hebben zijn meer dan de moeite waard om te lezen. Heb er zelf iets van 120 in de boekenkast staan O-)
Daar doelde ik inderdaad op. De Adeptus Mechanicus heeft toch later pas de Emperor als Omnissiah proclaimed? Ik dacht dat dat dus op basis van druk vanuit de Ecclesiarchy.

Er is inderdaad zoveel te lezen, ik heb de meeste van mijn kennis meer vanuit de codexen en overige bits en pieces zoals de RPG's van Fantasy Flight. Van de novels heb ik er een paar gelezen maar nog niets uit de Horus Heresy. Ik heb er 2 klaar liggen om te lezen maar kom er niet aan toe :( De Mars (Priests, Lords en Gods) serie vond ik in ieder geval erg lekker weglezen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig met qua boeken;

End Times 1
Mars Trilogy
Alle lore in de Warhammer Relic Boardgame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aanrader is headtaker(als je fantasy leuk vind) en die van de von corsteins(carsteins, whatever) de vampire count books:)

en de mens heeft meer erg grote en gevaarlijke vijanden dna mensen, de tyranids die ze zien is maar een heel klein stukje van wat er in de ruimte is(tussen de galaxies) volgens de codex. en ofc chaos.

zijn er nog leuke boeken over tyranids? zodat ik nog meer lroe van me nieuwe team kan ontvangen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar weinig boeken van zijn:

Tyranids
Nurgle (hier baal ik echt van, Ragnar oneshot een great unclean one in zijn boek is gewoon bull....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn:( ook in fantasy mis ik voor paar teams echt een aantal boeken, de had voor end of times maar 1 serie, skaven ook niet veel (2 voglens mij, waarvan 1 mij niet aansprak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
De afgelopen week druk bezig geweest met het schilderen van m'n Skitarii Rangers. Gaat langzamer dan ik had gehoopt, ondanks dat ik ze alle 5 tegelijk doe (telkens één kleur doen). Moet van 4 nog de basecoat voor de cloaks en dan nog alles highlighten en de plekjes bijwerken waar de penseel net iets anders deed dan ik wilde :P. En dan moet ik nog 5 Vanguards schilderen en 5 Infiltrators in elkaar knutselen en schilderen... Dat gaat dus nog wel een maandje duren voor ik kan spelen :(.

De vele details maken de mini's erg mooi, maar maakt het ook lastig om ze goed te schilderen. Maar misschien wil ik het ook allemaal te netjes doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Chevalric op 04-06-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, ik schilderde ze eerst en plakte ze later. Dan bijstippen waar het plastic/metaal zichtbaar was. Sommige details zijn niet te doen als ze al in elkaar zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Mja, ik heb de benen geplakt nadat ik de binnenkant van de cloak geschilderd had, maar die verflaag zorgde ervoor dat het allemaal wel erg strak zat (terwijl het zonder verf prima paste). Plus dat de lijm minder goed schijnt te werken op verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die stukken verf je dan ook niet. Probeer maar eens een snotling pump wagon eerst in elkaar te zetten en dan te schilderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Señor Sjon schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:39:
Die stukken verf je dan ook niet. Probeer maar eens een snotling pump wagon eerst in elkaar te zetten en dan te schilderen. :+
Hehe, da's inderdaad ondoebaar.
Bij mij ligt het aan het type miniatuur of ik ze in elkaar schilder of nog uit elkaar.

Basecoat sowieso gewoon uit een spuitbus. Lekker zwart ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik schilder altijd poppetje voor poppetje. vind ik mooier te kunnen maken dan:) kwaliteit boven kwantiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Drukke tijd geweest , Adaptus Mechanicus boek gekocht om tzt te gaan lezen (vaderdag cadeau) en ook de nieuwe Visions. Ook Instagram aangemaakt om mijn WH40K noob reis vast te leggen.

Gisteren mij Necron warrior in elkaar gezet maar had wat problemen met de armen tov schouders.
Let wel, dit is mijn allereerste poging hehe

Vanavond maar even een poging wagen om Immortals te maken.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

binnenkort eindelijk de eerste tyrnanids kunnen kopen, salaris mag wel vaker komen van mij dan 1x per maand:P ik begin met doosje homogaunts en wat verf voor de kleurne die ik wilmaar nog niet heb. volgend weekend (27ste) eindelijk zover:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
http://www.games-workshop...odex-Dark-Angels-2015-ENG

Dark Angels !
Ik ben enthousiast eerlijk gezegd, hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Je gaat gelijk deze maar kopendus?
O-)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Nee, was het maar waar hehe
Mijn vrouw vermoord me.

Moet eerst nog mijn Necron Battleforce maken en schilderen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Iusedto schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:14:
Nee, was het maar waar hehe
Mijn vrouw vermoord me.
Hehe, die ken ik. Heb zelf ook nog een backlog van een hele hoop miniatuurtjes O-)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Renquin schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:36:
[...]

Hehe, die ken ik. Heb zelf ook nog een backlog van een hele hoop miniatuurtjes O-)
Dat wil ik dus voorkomen :)
Ik hoor dat heel veel van mensen die al wat langer dit doen. Zelf ben ik net begonnen, dit is mijn eerste poging, en ik wil eigenlijk iets afmaken voordat ik iets anders koop.

Maar eh, codex van Dark Angels koop ik natuurlijk wel

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Iusedto schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:00:
[...]

Dat wil ik dus voorkomen :)
Ik hoor dat heel veel van mensen die al wat langer dit doen. Zelf ben ik net begonnen, dit is mijn eerste poging, en ik wil eigenlijk iets afmaken voordat ik iets anders koop.

Maar eh, codex van Dark Angels koop ik natuurlijk wel
Ah, de utopie van eerst iets afmaken voordat je verder gaat.
Dat heb ik uitgehouden toen ik het nog van mijn zakgeld kocht (lang, lang geleden).
Inmiddels de afgelopen 5 jaar maar een paar modellen gekocht, gezien ik al tijden niet meer verf maar sommige dingen gewoon niet kon laten liggen.
Mijn laatste aanwinst was een Tau Barracuda van ForgeWorld.
Wil eigenlijk ook nog de Tiger Shark AX-1-0 en de Tau heilige graal; de Manta.
Maar voor die laatste moet je zowat een extra hypotheek afsluiten, dus laat ik dat maar niet doen. Dan heb ik ook een probleem met vrouwlief :X

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Renquin schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:44:
[...]

Ah, de utopie van eerst iets afmaken voordat je verder gaat.
Dan ga ik strijdend ten onder
Ik wil gewoon mijn Necrons afmaken. Daarna wilde ik een Imperial Knight maken ...en die in Necron kleuren schilderen ;)

Maar misschien laat ik dat gaan, Knight is ook vrij duur, en dan wissel ik naar de Dark Knights

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Zaterdag maar eens zien of ik mezelf door de hitte naar de GW-winkel kan verplaatsen. De manager is dan terug uit de UK met allerlei sappige nieuwtjes over Age of Sigmar. Helaas geen centjes om 'm te pre-orderen, maar ik wil toch op z'n minst even horen wat er allemaal gaat gebeuren. Als WHF een nieuwe editie krijgt, wordt die ook wel weer interessanter om te spelen, denk ik...

Maar goed, ik moet nog steeds m'n Skitarii afschilderen en WH40K een keer gaan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Iusedto schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:37:
[...]

Dan ga ik strijdend ten onder
Ik wil gewoon mijn Necrons afmaken. Daarna wilde ik een Imperial Knight maken ...en die in Necron kleuren schilderen ;)

Maar misschien laat ik dat gaan, Knight is ook vrij duur, en dan wissel ik naar de Dark Knights
Tip: kies een leger die duur is met punten. Ik had op een gegeven moment undead en Orcs&Goblins. Needless to say, dat is een hoop schilderwerk. Wel als huisregel dat alleen modellen die af waren op het strijdtoneel konden komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Age of Sigmar is bekend!

Geen punten meer
Regels in de army boxes
Warscrolls
Bloedmooie start set

Ik ben enthousiast :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar zie je dat?
en is dit dan een nieuwe versie van fantasy? of meer zoals bijv end of times is?
ik zie iig nog niks op de gw site zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:11:
[...]
Tip: kies een leger die duur is met punten. Ik had op een gegeven moment undead en Orcs&Goblins. Needless to say, dat is een hoop schilderwerk. Wel als huisregel dat alleen modellen die af waren op het strijdtoneel konden komen. :)
Zit de laatste dagen te twijfelen om eventueel Tau te starten.
Ik hou erg van "rustige" opmaak bij een ras, niet al teveel toeters en bellen zal maar zeggen :)
Orks en Chaos zijn me daarom te druk.

Tau en Space marines hebben dat niet.
Tau heb ik nooit zo naar gekeken maar heb dit weekend iemand met een leger gezien en die was erg mooi. Deze zondag zijn er wat wedstrijden hier in Alkmaar en ik hoop eigenlijk dat er iemand met een Tau leger komt.

Ook als totale paint noob lijkt de Tau makkelijker te schilderen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tau ken ik dan weer niet, zal wel post 1998 zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Señor Sjon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:36:
Tau ken ik dan weer niet, zal wel post 1998 zijn. :+
Tau zijn ergens rond de eeuwwisseling erbij gekomen idd. Weet ff niet meer of het ervoor of er na was.

Ben benieuwd naar die Age of Sigmar poppetjes, op die doos zien ze er best 40k achtig uit -.-

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
The Tau were released in October 2001
Klopt wel inderdaad :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:01:
waar zie je dat?
en is dit dan een nieuwe versie van fantasy? of meer zoals bijv end of times is?
ik zie iig nog niks op de gw site zelf
Er is nog niks officieel, alleen een paar "leaks" op Reddit. Zaterdag kun je langs bij de GW winkel om alles er over te horen (en eventueel te preorderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan zaterdag er alleen helaas niet heen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Er zal ook wel het een en ander op de GW site komen, gok ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Chevalric schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:30:
[...]

Er is nog niks officieel, alleen een paar "leaks" op Reddit. Zaterdag kun je langs bij de GW winkel om alles er over te horen (en eventueel te preorderen).
Zoals plaatjes uit de White Dwarf? officiele pricing? etc.. officieel genoeg :)

Beste info:

http://www.belloflostsouls.net/

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Vandaag even bij de GW winkel geweest. Ze hadden een Age of Sigmar set liggen. De mini's zien er geweldig uit. Over de regels kan ik niet veel zeggen, aangezien ik geen spelervaring met Warhammer, maar ze zijn in ieder geval kort.
De set kost 100 euro, wat helemaal niet duur is voor 47 mini's. Heb hem nu nog niet gekocht, omdat ik nog een paar kickstarters moet betalen. Maar ik denk dat ik hem wel ga kopen voor het jaar voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Chevalric schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:00:
Vandaag even bij de GW winkel geweest. Ze hadden een Age of Sigmar set liggen. De mini's zien er geweldig uit. Over de regels kan ik niet veel zeggen, aangezien ik geen spelervaring met Warhammer, maar ze zijn in ieder geval kort.
De set kost 100 euro, wat helemaal niet duur is voor 47 mini's. Heb hem nu nog niet gekocht, omdat ik nog een paar kickstarters moet betalen. Maar ik denk dat ik hem wel ga kopen voor het jaar voorbij is.
Mocht je interesse hebben, de basisset is via webshops ook met korting te koop. Laagste prijs die ik heb gezien is 75 euro incl verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Tylocke schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:13:
[...]
Mocht je interesse hebben, de basisset is via webshops ook met korting te koop. Laagste prijs die ik heb gezien is 75 euro incl verzenden.
75 is wel erg cheap moet ik zeggen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Renquin schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:12:
[...]

75 is wel erg cheap moet ik zeggen.
Ik ken de sites niet maar deze 2 kwam ik tegen:

http://www.tabletopminiat...0000200&aid=13700&lang=nl €75
http://www.whoops.nl/index.php?menu=games €85

Zelf ga ik Age of Sigmar niet halen. Warhammer Fantasy blijft voor mij units in formatie en de lore die bij de Old World hoort. Jammer dat de End Times hier een einde van heeft gemaakt. De models, vooral die van Chaos, zijn wel heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
DIe tabletopminiatures is wel erg goedkoop, ook kan ik via google bijna niks vinden over tafelridder te hillegom. Beetje rare site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Heb zelf wel vaker dingen besteld via goedkopere sites, liep eigenlijk altijd uit op niet geleverde producten etc. Dus nee, ik pas.
Sowieso deze ook niet halen. Ben het wel met Tylocke eens dat Fantasy een game van formaties e.d. is.
Niets leukers dan een blok Pikeman hebben staan die t/m de 3e line kan aanvallen ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ach, dan speel je gewoon 8th toch? :) Geen man overboord. Ik ga zelf Age of Sigmar wel halen, regels zijn wat meer behapbaar dan 20 tabellen bij de hand houden om te kijken wat je nou moet rollen.

Ook de eerste battle report die ik heb gezien (high elf vs Dwarf) was zeer leuk om te kijken, beurten gaan nu gewoon wat sneller, waardoor het toch wat boeiender is.

Bell of lost verwoord het goed:
Age of Sigmar won’t be the cup of tea for many of the “wargaming is serious business” customers who may leave for greener pastures (Mantic, Warmachine & Warlord for example would be VERY happy to have them). But if it lives to see a handful of years under it’s belt and constant GW support it could bring in a giant wave of new young casual players (and EGADS, even more female players) and right Nottingham’s listing ship.
Warhammer Fantasy 8 was een verliesmakend product. En geen enkel bedrijf gaat dat doorzetten omdat een paar fans het willen. Dus ze proberen totaal iets anders, hell, je hebt 6 maanden gehad om je er op voor te bereiden (End Times Duration) :+

[ Voor 50% gewijzigd door corset op 06-07-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
corset schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:22:
ach, dan speel je gewoon 8th toch? :) Geen man overboord. Ik ga zelf Age of Sigmar wel halen, regels zijn wat meer behapbaar dan 20 tabellen bij de hand houden om te kijken wat je nou moet rollen.

Ook de eerste battle report die ik heb gezien (high elf vs Dwarf) was zeer leuk om te kijken, beurten gaan nu gewoon wat sneller, waardoor het toch wat boeiender is.

Bell of lost verwoord het goed:

[...]

Warhammer Fantasy 8 was een verliesmakend product. En geen enkel bedrijf gaat dat doorzetten omdat een paar fans het willen. Dus ze proberen totaal iets anders, hell, je hebt 6 maanden gehad om je er op voor te bereiden (End Times Duration) :+
Speel al jaren niet meer, dus wat dat betreft heb ik die 6 maanden ook niet gehad ;)
Maar je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik ga deze box niet halen, het idee van een gebruikersvriendelijker systeem is alleen maar mooi.
Misschien dat ik nu juist weer eens langs ga met een kistje miniaturen om eens een potje te spelen.
Gister de regels en de addendum voor de Ogres gedownload, dus die maar eens rustig nalezen :)

Mijn laatste waar ik serieus in gespeeld heb was 6 geloof ik, met m'n Dogs of War. Die waren echt fantastisch :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Age of Sigmar modellen zijn wel mooi.
Zondag een en ander kunnen bekijken in de GW winkel hier.
Ik blijf bij 40K dus ik heb niets gekocht :)

Ga wel een Tau army beginnen, zal deze week pakket bestellen
Daarnaast heb ik mijn Adaptus boek uit en ga denk ik met deel 1 vd Horus Herresy beginnen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mijn army list tot nu toe:

Runelord (1)
Organ Gun (4)
Warriors (15)
Slayers (5)

20 models, leuk start setje :) alleen wel 100 euro ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Iusedto schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:24:
Age of Sigmar modellen zijn wel mooi.
Zondag een en ander kunnen bekijken in de GW winkel hier.
Ik blijf bij 40K dus ik heb niets gekocht :)

Ga wel een Tau army beginnen, zal deze week pakket bestellen
Daarnaast heb ik mijn Adaptus boek uit en ga denk ik met deel 1 vd Horus Herresy beginnen.
De Horus Heresy novels zijn goed met een paar uitschieters naar fantastisch en meh.
Al met al zeker leuk.

Naast de Horus Heresy zijn mijn top series van 40k novels de volgende (de meesten hiervan zijn al in bundels te kopen zodat je 3 boeken per boek hebt):
Gaunts Ghosts - Dan Abnett (inmiddels 14 boeken)
Night Lords - Aaron Dembski-Bowden (triologie)
Eisenhorn - Dan Abnett (triologie en 2 spinoffs: Ravenor en Ravenor vs Eisenhorn)
Ciaphas Cain - Sandy Mitchell (inmiddels 9 boeken)
Inquisition War - Ian Watson
Iron Warriors - Graham McNeill
Rogue Trader - Andy Hoare
Soul Drinkers - Ben Counter (een van m'n top 3, dit is echt een heel sterk verhaal)
Space Wolves - William King en Lee Lightner
Wod Bearers - Anthony Reynolds

Hiernaast zijn er nog een hele hoop novels, maar deze raad ik het meeste aan.

Heb zelf iets van 140 40k novels liggen nu :X

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
140 ? Wow :)

Ik wil ze ook gaan sparen (in hardcover )

Bestel Deel 1 samen met mijn Tau battleforce :
http://www.games-workshop.com/en-NL/Tau-Empire-Battleforce

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
voor mij:

1.) Adeptus trilogie
2.) Die coward commisar (ben zn naam kwijt)
3.) Ghosts (Gaunt)

hele tijd niks

999.) Space Wolves "trololol ik solo een great unclean one because OP yo!" verpestte het verhaal voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
corset schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:57:
voor mij:

1.) Adeptus trilogie
2.) Die coward commisar (ben zn naam kwijt)
3.) Ghosts (Gaunt)

hele tijd niks

999.) Space Wolves "trololol ik solo een great unclean one because OP yo!" verpestte het verhaal voor me.
Jouw nummer 2 is Ciaphas Cain ;)

De latere Space Wolves, niet door King, zijn af en toe idd een beetje jammer. Maar nogs teeds goed leesvoer imo :p
Iusedto schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:40:
140 ? Wow :)

Ik wil ze ook gaan sparen (in hardcover )

Bestel Deel 1 samen met mijn Tau battleforce :
http://www.games-workshop.com/en-NL/Tau-Empire-Battleforce
Mjuh, 140 :p Spaar ze inmiddels al een hele hoop jaartjes. Ook een hoop obscuur spul uit Engeland gehaald wat allang niet meer te krijgen is. Zelfs oud-bibliotheek boeken (ja, daar liggen ze gewoon in de bieb :D).

Hardcover is een HELE dure hobby en bovendien is lang niet alles in hardcover te krijgen. Maar ieder z'n ding uiteraard.

Tering @ de prijs van de Battleforce zeg, kan me herinneren dat ik mijn laatste voor 80 euro gekocht heb (Ogres een jaar of 5 terug). Toen waren ze net omhoog gegaan van 75 euro. Dit terwijl de productiekosten een stuk omlaag gegaan waren. Ah well :P

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik ben net begonnen met deze hobby maar ik moet zeggen dat de prijzen van sommige dingen me erg tegen vallen.
Wil best betalen voor een hobby maar af en toe bekruipt me het gevoel dat de prijzen meer een gevoels- dan productiewaarde hebben.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Iusedto schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:23:
Ik ben net begonnen met deze hobby maar ik moet zeggen dat de prijzen van sommige dingen me erg tegen vallen.
Wil best betalen voor een hobby maar af en toe bekruipt me het gevoel dat de prijzen meer een gevoels- dan productiewaarde hebben.
Je kan Games Workshop vergelijken met een Rolex of BMW.
Je betaalt meer voor de naam dan voor de daadwerkelijke producten ;)
De andere miniatuurproducenten (bijvoorbeeld Warmachine) zijn over het algemeen (een stuk) goedkoper, hoewel ook daar wel prijsstijgingen te merken zijn.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Iusedto schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:23:
Ik spreid het uit, en koop nooit de grote dozen (army sets). Gewoon een setje per keer, dan voelt het stukken beter :)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.