Warhammer Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 10.634 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26793

Topicstarter
Warhammer, that is, het spel dat je koopt bij de Gamesworkshop. Met miniaturen die je zelf moet verfen. Ik was gister in de GWS in A'dam, en heb het even gespeeld, en het is gewoon heel erg leuk. Nu wil ik er ook mee beginnen, of in ieder geval wat models kopen en verfen. Maar nu vroeg ik me af, zijn er hier mensen die het spelen of gespeeld hebben. Kunnen die eventueel wat tips geven, en mij kunnen vertellen of het het geld waard is. (Warhammer = duur)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Ik speel het al heel lang.

Heb zelfs nog man o war meegemaakt en das lang geleden (-:
Als je van strategy games houd is dit erg leuk als je van schilderen en verzamelen houd is het leuk als je geld over hebt of een sponsor is het leuk.
Mis je 1 van die dan zou ik er niet aan beginnen.
Zelf moet ik nog een compleet imperial guard tank battelion schilderen )-: maar te weinig tijd (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:28
* LordMithril kijkt achter zich en ziet voor 500+ euro aan stof verzamelen.. uh O-)
t is erg leuk maar je moet er wel tijd in steken.. ik heb zelf redelijk wat Warhammer 40K zooi.. vind dat kwa speel stijl leuker dan fantasy omdat je units meer vrijheid hebben..
leukste vind ik nog t modden :P sommige figuren beetje aanpassen zodat ze een eigen persoonlijkheid krijgen.. zo heb ik een Dark Angel Chaplain (in terminator armour) een soort hanekammen gegeven.. ziet er erg bruut uit.
reacties erop waren ook wel leuk.. en dat terwijl het een heel simpel iets is :)

denk dat ik er maar wat meer tijd weer in ga steken :)

ook een leuke btw, in een terminator squad mag je er 1 hebben met een soort gatlinggun, maar ik vind de gun van een ander ras (Tau) veel leuker.. dus armpjes geamputeerd en nu heeft die gast een veel mooiere gun >:)

[ Voor 16% gewijzigd door LordMithril op 14-09-2003 12:28 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63800 schreef op 14 September 2003 @ 12:18:
Ik speel het al heel lang.

Heb zelfs nog man o war meegemaakt en das lang geleden (-:
Als je van strategy games houd is dit erg leuk als je van schilderen en verzamelen houd is het leuk als je geld over hebt of een sponsor is het leuk.
Mis je 1 van die dan zou ik er niet aan beginnen.
Zelf moet ik nog een compleet imperial guard tank battelion schilderen )-: maar te weinig tijd (-:
Vooral het schilderen en verzamelen lijkt me erg leuk, dan wil ik nog wat scenery maken en een aantal battles spelen. Geld is opzich niet echt een groot probleem (ik ben 15, met een netto inkomen van 82 euro in de maand, voor 6 uurtjes werk, en ik heb eigenlijk geen kosten, behalve wat chips en cola in het weekend.)

-edit-

Zelf wil ik dus Fantasy gaan spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26793 op 14-09-2003 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:28
fantasy vind ik in weze ook een leukere tijd maar ik hou er niet van dat je met hele legers werkt.. ik ben begonnen mer necromunda, daar heb je echte vrijheid, geen squads ofzo.
40K is dan iets minder vrij maar je kan kan mannetjes nogsteeds redelijk vrij bewegen, bij fantasy heb je dat niet..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Ik heb ooit eens het 'The Fellowship' setje gekocht van de LotR uitgave van Games Workshop, gewoon eens om te kijken of het iets voor mij was.

Het feit dat het nu nog steeds ongeschilderd in het doosje zit beantwoord die vraag :)

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:01
Ik heb er best wat van staan, maar het spel heb ik nooit echt begrepen. Het is gewoon te kunstmatig, al dat gemeet om te bepalen of je bij elkaar kunt komen, vrij ingewikkelde gooien met dobbelstenen etc.

Het grootste probleem met dit soort spellen is het niet naar elkaar durven moven omdat je bang bent dat de ander eerder mag aanvallen dan jij...

Maar ik zal het wel verkeerd spelen. Iemand enig idee of dit spul tweedehands wat waard is?

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-09-2003 14:06 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk zelf dat ik voor over de 2500 euro heb staan

ben in het bezit van 20 tanks imperial guard.
Heb een compleet dwarfen army voor fantasy
2 keer die limited edition pretorian guard modellen van warhammer 40K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63800 schreef op 14 September 2003 @ 14:21:
ik denk zelf dat ik voor over de 2500 euro heb staan

ben in het bezit van 20 tanks imperial guard.
Heb een compleet dwarfen army voor fantasy
2 keer die limited edition pretorian guard modellen van warhammer 40K
Ik zit er dus ook over te denken om Dwarfs te spelen.
Naja, over een maandje jarig, veel geld, en dan weer naar A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er zijn ook andere plaatsen om je shit te halen

locale gameshop is vaak beter en kan je vaak ook kortingkaarten krijgen.

zelf bestel ik alles via mailorder omdat ik voor specifieke miniaturen ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63800 schreef op 14 September 2003 @ 14:44:
er zijn ook andere plaatsen om je shit te halen

locale gameshop is vaak beter en kan je vaak ook kortingkaarten krijgen.

zelf bestel ik alles via mailorder omdat ik voor specifieke miniaturen ga
Onze Gameshop (Lelystad) doet niet aan Warhammer, de gameshop in Almere heb ik niet zulke goede ervaringen mee, en die in A'dam wel. Aardige mensen, leuke winkel e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Heeft iemand ook pics? (of kan die pics maken) lijkt me leuk om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Games Workshop

Dwarfs: :9
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/news/studio/dwarf_articles/images/runeadeena.gif
Lizardmen: :9
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/lizardmen/gallery/images/stegodonterrain.jpg
Tomb Kings:
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/khemri/images/skeletonsoldier.jpg
Skaven: :9
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/skaven/SK-painting/images/slaves.jpg
High Elves:
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/highelves/HE-articles/raynor/images/four4a.jpg
Dark Elves:
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/darkelves/darkelfbook/images/executioner_champ.gif
Beasts of Chaos:
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/beastsofchaos/images/gor.jpg
Hordes of Chaos:
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/chaos/images/champion.jpg
Vampire Counts:
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/vampirecounts/images/lamiaclip.jpg
Empire:
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/empire/images/smallEMPERORONDEATHCLAW.jpg
Orcs & Goblins:
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/orcs/images/badruk.jpeg Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/orcs/images/skarsnik.jpg
Wood Elves:
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/woodelves/images/01waywatcher2.jpg
Bretonnia:
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/bretonnia/images/pp1-photo1.jpg
Regiments of Renown: (Dogs of War)
Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/regiments_of_renown/gallery/images/Leopold.jpg

Voila.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26793 op 14-09-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 24-05 21:05
Wat heeft dit met games te maken :? Niet echt computer gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Warhammer = Spel, Spel = Game ;)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:18
Inderdaad, Spielerij (de naam zegt het al) is niet alleen voor computer games. :)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Anoniem: 26793 schreef op 14 September 2003 @ 12:09:
Warhammer, that is, het spel dat je koopt bij de Gamesworkshop. Met miniaturen die je zelf moet verfen. Ik was gister in de GWS in A'dam, en heb het even gespeeld, en het is gewoon heel erg leuk. Nu wil ik er ook mee beginnen, of in ieder geval wat models kopen en verfen. Maar nu vroeg ik me af, zijn er hier mensen die het spelen of gespeeld hebben. Kunnen die eventueel wat tips geven, en mij kunnen vertellen of het het geld waard is. (Warhammer = duur)

Bedankt.
Ik weet een adresje waar ze wat spulletjes in de aanbieding hebben van Warhammer, wat losse dingen en ook beginners setjes.
Ik weet alleen niet of ik dat Inet adres hier mag posten en of ze nog wel iets hebben staan.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JanAlesi schreef op 14 september 2003 @ 16:27:
[...]

Ik weet een adresje waar ze wat spulletjes in de aanbieding hebben van Warhammer, wat losse dingen en ook beginners setjes.
Ik weet alleen niet of ik dat Inet adres hier mag posten en of ze nog wel iets hebben staan.
Email? Waarom zou het hier niet mogen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-03 10:03

fw

Ik heb een behoorlijk tijdje met een Vampire Counts leger gespeeld, erg leuk alleen waren de core troepen wat traag. Ik ben toentertijd gestopt omdat ik eigenlijk te weinig mensen had waar mee ik het kon spelen.
Nu met de release van de Cadians in 40K zit ik er weer over te denken om er mee te beginnen, dat lijkt me wel een redelijk interessant leger.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fw schreef op 14 september 2003 @ 17:36:
Ik heb een behoorlijk tijdje met een Vampire Counts leger gespeeld, erg leuk alleen waren de core troepen wat traag. Ik ben toentertijd gestopt omdat ik eigenlijk te weinig mensen had waar mee ik het kon spelen.
Nu met de release van de Cadians in 40K zit ik er weer over te denken om er mee te beginnen, dat lijkt me wel een redelijk interessant leger.
Is 40k leuk? Moet ik ook nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Anoniem: 26793 schreef op 14 September 2003 @ 17:40:
[...]

Ik weet niet wat verder is voor jou, maar je zou ook naar Rotterdam kunnen komen. De mensen daar zijn ook heel behulpzaam en redelijk gestoord :P Verder kun je ook gewoon alles bestellen bij www.gamesworkshop.nl

40k is zeker leuk, maar je moet wel een goed gevoel hebben voor je leger. Met andere woorden je moet wel een leger kiezen waar je zin in hebt om mee te spelen.

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Locutes schreef op 14 September 2003 @ 17:50:
[...]

Ik weet niet wat verder is voor jou, maar je zou ook naar Rotterdam kunnen komen. De mensen daar zijn ook heel behulpzaam en redelijk gestoord :P Verder kun je ook gewoon alles bestellen bij www.gamesworkshop.nl

40k is zeker leuk, maar je moet wel een goed gevoel hebben voor je leger. Met andere woorden je moet wel een leger kiezen waar je zin in hebt om mee te spelen.
Ik zit dus in Lelystad, hier hebben we een Flevogames, die computerspellen, bordspellen en kaartspellen a la pokemon en Magic ( _/-\o_ ) verkopen, maar geen Warhammer. Zoals eerder gezegt, in Almere (Haven) is een winkel, maar die ligt me niet zo, geen gezellige mensen enzo naar mijn gevoel. Dus ga ik lekker naar A'dam met de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 16:34

Odin

¯¯¯¯¯

Ik heb het ook 1.5 jaar gedaan, ik had een bescheiden leger 1200 punten aan nightgoblins.
Heel stoer vond ik mijn 3 trollen die ik echt mooi had geverft. Ook bij mij staan ze nu stof te verzamelen in een vitrinekast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Het jammere met Warhammer is dat het geen spel is wat iedereen zomaar heeft ligen (zoals monopoly) en dat je dus andere spelers moet zoeken en niet zomaar je broertje of buurjongetje tot tegenspeler kunt promoveren omdat ze er niks van snappen/geen leger hebben. :(

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Nu online
Anoniem: 26793 schreef op 14 September 2003 @ 17:36:
[...]

Email? Waarom zou het hier niet mogen dan?
Geen idee, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je niet zomaar url's mag plaatsen van winkels.

Maar vooruit, probeer www.bekantalles.nl dan maar eens.
Daar kwam ik laatst nog wat tegen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 17:02

Boekster

Naimoholic

Ik ben er ook ooit eens aan begonnen. Ik heb aardig wat gekocht, zowel 40k als fantasy. Is eigenlijk zonde dat ik er niets meer mee doe. Verven was erg leuk. Kost alleen bergen met tijd, maar geeft soms als het mooi geworden is een enorme voldoening. Mij Bloodthirster is echt té mooi geworden :*) . Ik zou alleen niet meer weten hoe het zit met de nieuwe regels. Degene die ik ken zijn volgens mij al flink achterhaald.

Maar ik ben eigenlijk al een tijdje van plan het te gaan verkopen. Dus als je interesse hebt ;) . Maar het is een Chaos Demon legertje, dus niet wat je zoekt (denk ik). Maar mocht je toch geinteresseerd zijn, m'n mail staat in m'n profile.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

UDuckling5 schreef op 14 September 2003 @ 19:11:
Het jammere met Warhammer is dat het geen spel is wat iedereen zomaar heeft ligen (zoals monopoly) en dat je dus andere spelers moet zoeken en niet zomaar je broertje of buurjongetje tot tegenspeler kunt promoveren omdat ze er niks van snappen/geen leger hebben. :(
Tja, das zekers een minpunt :( Of dat je broertje ook Warhammer aan het verzamelen is, en ik dus vol goede moed er ook aan ga beginnen en dat hij in een keer stopt :(

Als je ziet hoe het er in Engeland aan toe gaat :9~

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Toch maar begonnen met schilderen.

Ik had nog wat betronnian archers liggen en die krijgen nu een mooi likje.

Afbeeldingslocatie: http://www.games-workshop.com/warhammerworld/warhammer/bretonnia/images/pp1-photo1.jpg zoiets dus :)

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
UDuckling5 schreef op 15 september 2003 @ 23:32:
Toch maar begonnen met schilderen.

Ik had nog wat betronnian archers liggen en die krijgen nu een mooi likje.

[afbeelding] zoiets dus :)
Is het schilderen moeilijk? heb je nog tips? Ikzelf ben van plan om te vragen of die gasten in A'dam me willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71672

ik speel het ook(fantasy), het is een errug leuk spel. Ik haal mijn spul in Leeuwarden, daar is een spellenwinkel die ook warhammer verkoopt. Mijn 2 broertjes spelen het ook, dus als ik iets wil uitproberen is dat niet zo'n probleem. Ook wordt er 1x in de maand een toernooitje georganiseerd door die winkel. Daar komen toch wel zo'n 30 man voor fantasy en iets als 10 man voor 40k op af. Bij onze "community" word 40k meer voor de wat kleinere kinderen gezien, en wordt fantasy vooral door de wat oudere jongeren en volwassen gespeeld.

Als ik je een advies mag geven: ga fantasy spelen, en zoek een club of spelersgroep bij jou in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Mjah, ik ben gewoon gaan zitten (deze poppetjes zaten toch bij de verf.. anders had ik ze weggegooid :) ) en gaan kladderen. Het is geen Bob Ross-kwaliteit, maar ik mag tot nu toe niet klagen :)

Dit is meer een vingeroefening om even wat bedrevenheid te krijgen in het schilderen, zodat ik straks mijn LOTR fellowship popjes kan verven.

[ Voor 31% gewijzigd door UDuckling5 op 16-09-2003 09:22 ]

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-03 10:03

fw

Anoniem: 26793 schreef op 14 september 2003 @ 17:40:
[...]

Om eerlijk te zijn weet ik dat niet ;). Ik heb wel het rulebook hier liggen en heb het ook wel doorgenomen dus ik kan alleen maar bevestigen wat hierboven al is gezegd. Over hoe het speelt kan ik je dus niet echt veel vertellen.
Het is ook meer dat de nieuwe Cadian miniaturen me erg aanspreken en dat ik het daarom op het moment overweeg.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

ik speel het ook al een tijde warhammer 40k. het is echt te bruut alleen vind ik schilderen geen kont aan dus de helft zit al 5 maanden in doosjes te verstoffen. ik speel chaos space marines maar ik vind ze nie meer lauw meer dus ik ga denk ik tau of eldar sparen. je moet een x naar rotterdam gaan echt te lauw man. ook is het handig om een beginner cursus te nemen die neem ik ook en je leert toch weer nieuwe stuff enzo ( ik speel het al een jaartje of 3) ook krijg je op het eind zo een doos voor al die stuff van 50 euro en die cursus kost 50 euro

ps. als iemand nog eldar heeft staan dat ie niet meer gebruikt ik wil et wel voor een leuke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 17:02

Boekster

Naimoholic

Verven is tijdrovend! Meestal doe je maar 1 kleur per keer, en dan wel een aantal modellen tegelijk (3 tot 5 meestal). Maar met een beetje oefenen kom je een heel end :) . Want dat is het vooral: Oefenen! Mijn latere modellen pik je er gemakkelijk tussenuit.

Maar 40k was in ieder geval erg leuk (de laatste keer dat ik keek :P ). Fantasy ook zeker! Ik had ook nog de mazzel dat de deamons in allebei gebruikt konden worden. Maar ik heb ook een aardige verzameling met Chaos Space Marines.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ook als je me 1e stuk mannetjes zie schrik je je dood. die zijn zo ugly dat mensen er niet meer naar durven te kijke. terwijl me laatste toch een beetje aardig zijn. maar om goed te verven is zo freakin tijd rovend. kies daarom geen moeillijke shit enzo maar gewoon 3 basis kleuren of minder natuurlijk en wat andere kleuren.
40k is de bom vind ik althans. ook als je op vrijdag een potje in een warhammer zaak gaat spelen is zo uber cool man. moet je echt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb vandaag dus mijn eerste Regiment Dwarven Warriors gekocht. Nog algemene tips qua in elkaar zetten of verven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehm ja zeker..
ik speel ook dwarfs, als je er schilden op wilt, schilder die apart en plak ze er later op. Ik doe altijd het "vlees" (schilderen met een vleeskleur, washen met flesh wash ofzo, en dan highlighten met een vleeskleur(liefts een lichtere) ) eerst, daarna de armor (drybrushen) en daarna de laarsen en zijn pakje.

Dit doe je dan met 4 tegelijk, en dan per kleur zeg maar.. (eerst alle 4 vlees doen) dan alle vier armor etc.

hopelijk heb je hier wat aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Ik vind eht allemaal prachtig om te zien. Maar het is iets te groot en duur voor mij. Ik hou het bij de straaljagers van Revell. Maar meer pics is leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal kijke of ik een digi cam kan lenen om wat pics te maken in combat met veel spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Anoniem: 56386 schreef op 08 October 2003 @ 13:12:
ik zal kijke of ik een digi cam kan lenen om wat pics te maken in combat met veel spelers
Zou me erg gaaf lijken!
Een neefje van me deed aan Warhammer.. Maar die kon echt niet goed verven.. dus al die beeldjes zagen er bah uit.. maar als je het kan is het altijd fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 71672 schreef op 08 October 2003 @ 09:57:
ehm ja zeker..
ik speel ook dwarfs, als je er schilden op wilt, schilder die apart en plak ze er later op. Ik doe altijd het "vlees" (schilderen met een vleeskleur, washen met flesh wash ofzo, en dan highlighten met een vleeskleur(liefts een lichtere) ) eerst, daarna de armor (drybrushen) en daarna de laarsen en zijn pakje.

Dit doe je dan met 4 tegelijk, en dan per kleur zeg maar.. (eerst alle 4 vlees doen) dan alle vier armor etc.

hopelijk heb je hier wat aan..
Ik heb er zeker wat aan. :) Ik was inderdaad al van plan om eerst de schilden appart te schilderen. Ik zal dan ook 4 tegelijk schilderen. Ik heb van een vriend die met goblins speeld een stel schilden gekregen, dus dan kan ik een beetje customizen. :)

Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dwarfs zijn op zich ook wel een leuk leger, als je meer wilt weten moet je dat maar zeggen, msn kan ook evt.

ik geloof dat mijn e-mail we in me profile staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:32

chromeeh

the Gnome

Ik heb zelf erg veel WarHammer gespeeld :)
Erg leuk spel alleen je bent wel een tijdje bezig als je je leger niet kent kwa statistieken enz. Maar voor de rest een aanrader als je van plan ben er veel tijd in te steken :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 13:56
Caspian, ik begrijp dat je in lelystad woont, ga eens bij dat winkelcentrum in de botter kijken bij de treinenhoek, daar verkopen ze ook warhammer.

Verder is dwarves wel een van de duurste legers om mee te spelen. Maar als je puur wilt verven en zo is het wel een goed idee, vrij makkelijk om te schilderen.
Nog wat handige tips:
-ALLES undercoaten (zwart beste optie, wel de echte games-workshop spuitbussen gebruiken)
-www.portent.net heeft een levendige warhammer community
-Probeer eerst wat goedkope plastic modellen te schilderen, het is zonde als je een 20 euro model verpest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kroxigor schreef op 09 October 2003 @ 14:17:
Caspian, ik begrijp dat je in lelystad woont, ga eens bij dat winkelcentrum in de botter kijken bij de treinenhoek, daar verkopen ze ook warhammer.

Verder is dwarves wel een van de duurste legers om mee te spelen. Maar als je puur wilt verven en zo is het wel een goed idee, vrij makkelijk om te schilderen.
Nog wat handige tips:
-ALLES undercoaten (zwart beste optie, wel de echte games-workshop spuitbussen gebruiken)
-www.portent.net heeft een levendige warhammer community
-Probeer eerst wat goedkope plastic modellen te schilderen, het is zonde als je een 20 euro model verpest :)
Been there, done that. ;) Ik heb vandaag dus de laatste potjes verf gekocht die ik nodig had, en ik hoop vanavond de laatste 4 poppetjes in elkaar gezet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 26-05 11:45

rimpeldinky

nani?

mss offtopic maar als je geen geld hebt om de echte poppetjes te kopen is er op de pc nu ook een fps van, warhammer 40k fire warrior, leuk spel maar buggy :X
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dezebestaatzekernogniet.jpg
heb m inmiddels uitgespeeld, einde valt tegen

[ Voor 3% gewijzigd door rimpeldinky op 09-10-2003 20:00 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93931

Warhammer is een hele dure hobby, maar dat is het mij wel waard.

Ik heb voor vele, vele euri aan WH fantasy en 40K miniaturen waarvan pas een derde of zo geverfd is - maar ja....

Doordat ik pas verhuisd ben heb ik errug weinig tijd gehad om hieraan verder te werken, maar ik ben zeker van plan dit weer op te pakken. Het geeft erg veel voldoening als je na een paar uur werk een compleet geconvert en geschilderd regimentje hebt staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:42
Whee! Precies op het moment dat ik van plan was om hier eens een topic over te openen, blijkt het dat er al eentje bestaat :)

Ik kwam laatst bij het opruimen van de boekenkasten alhier mijn oude WH40k boeken weer tegen en ik kreeg meteen weer zin om te spelen. Ongeveer vijf jaar geleden begon ik met m'n Dark Angels, maar toen de revised rules uit kwamen ben ik gestopt met spelen. Een beetje een domme oorzaak eigenlijk, maar goed :p

Het schilderen en converteren is altijd een grote liefhebberij van me geweest, vandaar dat ik na WH40k door ben gegaan met anime mecha modellen (van bijv. Gundam en Gasaraki). Toen ik nog speelde heb ik een geconverteerde Dreadnought (kleine conversie eigenlijk; een wapen wat eigenlijk alleen op een linker arm kon, zit nu rechts :)) gemaakt, plus de kroon op mijn werk: twee Ravenwing marines in een Willys Jeep... Je weet wel: die jeeps van de USA uit de tweede wereld oorlog! :D Foto's heb ik, maar niet op het web...

Mijn legertje heeft dus al weer een paar jaar stil gestaan op de kast, maar ik zou het eigenlijk wel weer eens willen spelen. Ik heb voor zo'n 2500 tot 3000 punten (oude telling) aan Dark Angels hier staan en een grote tafel (met veel ruimte er om heen) in de keuken, dus als iemand uit de omgeving Nieuwegein/Utrecht eens zin heeft, mail me dan maar ff :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gisteravond de laatste vier in elkaar gezet, ik ben gelijk begonnen met converten, 1 ventje heeft nu dus 2 wapens vast. Ze staan nu buiten te drogen, omdat ik ze net met chaos black gespoten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 13:56
Als je er een paar af hebt, leg ze even onder de scanner zodat we kunnen zien hoe ze worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Weet trouwens iemand of de gebroeders Havik (uit het westen des lands naar ik meen te herinneren) nog steeds Warhammer toernooien en dagen organiseren? Toen ze een jaar of vijf geleden net begonnen had ik nog nauw contact met ze en heb ik via hun een paar gave game groepen uit Brabant leren kennen...

Ben wel benieuwd eigenlijk hoe ze het nu doen en of ze zich uberhaupt nog steeds bezig houden met de hobby...

EDIT:
Nou... Ze spelen volgens mij dus nog wel en ik heb denk ik nog iets nuttigs voor de geinteresseerden gevonden: Het Nederlandse Warhammer club Register... http://games-workshop-hobby-nl.org/Clubs.html

Let niet op de design van de site (horriebel!), maar misschien dat dit wel handig is...

[ Voor 27% gewijzigd door Liegebeest op 10-10-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kroxigor schreef op 10 October 2003 @ 14:06:
Als je er een paar af hebt, leg ze even onder de scanner zodat we kunnen zien hoe ze worden :)
Ik heb mijn eerste ventje af, en van de tweede alles behalve het hoofd en de grond. Ik heb van het eerste ventje al een paar foto's gemaakt, helaas pakt mijn computer de digicam niet helemaal. Morgen kijk ik er wel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Heb ff vlug een paar foto's genomen van die Willys Jeep van me :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsluyter/Images/Warhammer-jeep1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsluyter/Images/Warhammer-jeep2.jpg

Ik was zowiezo van plan om binnenkort een nieuwe sectie toe te voegen aan m'n website, aangezien mijn interesse in modelbouw en Warhammer toch weer aan het aanwakkeren is :) Dus daar wilde ik foto's neer gaan zetten van m'n meer geslaagde bouwseltjes...

Ben op het moment trouwens bezig met een Legion of the Damned vet.sergeant om te bouwen tot Dark Angels standard bearer, met verwisselbare standaard (wel zo handig ivm die drie verschillende banners die je mee kon nemen). En eindelijk er eens voor gekozen om die assault squad van drie jaar geleden af te schilderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben dus van plan om geen nieuwe ventjes te kopen voordat ik alle die ik heb geschilderd heb. Half geschilderde legers zijn zo lelijk... :{

Maar ziet er wel extreem cool uit, die Willy Jeeps. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Daar heb je gelijk in... Vandaar dat ik nu dus die Assault Squad eindelijk aan het afschilderen ben... Die Damned vet.sgt had ik ook al jaren liggen voor het doel waar ik'm nu voor gebruik...

Bovendien heb ik zo in de maand toch veel te weinig euronen om nieuw spul te kopen :) Gekoppeld met hobbies als het verzamelen van anime en manga lopen de bedragen per maand toch hard op...

Zowiezo: zou ik ooit weer beginnen met Warhammer, dan zou mijn eerste aankoop _of_ een 40k basis doos zijn (kan ik eindelijk een Devastator squads bouwen) _of_ gewoon het regelboek, zodat ik weer helemaal bij ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik weet het een heel oud topic, maar het verbaasd mij eigenlijk dat er hier op Tweakers niet meer mensen Warhammer (40k/Fantasy) spelen.

Zijn er hier nog spelers en zo ja, welk leger heb je en waarom juist dat leger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Er is een bordspel topic in het huiskamer gedeelte. En anders denk ik niet dat de OP na 10 (!!) jaar nog speelt. Kan wel.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
Postius schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:39:
Er is een bordspel topic in het huiskamer gedeelte. En anders denk ik niet dat de OP na 10 (!!) jaar nog speelt. Kan wel.
Helaas is de huiskamer niet voor iedereen toegankelijk. Ik heb ooit een poging gedaan om dit op te pakken, maar omdat er niet geinteresseerd was in het spel heb ik de beginnersset uiteindelijk maar weg gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Persoonlijk doe ik vooral poppetjes verven en niet meer zozeer ermee spelen.
Wel behoorlijk wat meuk staan, maar eigenlijk 1 leger dat echt af is.

Fantasy:
- Dogs of War (af, maar mag eigenlijk niet meer gebruikt worden...)
- Ogre Kindoms (~900 punten af, veel losse poppen die ik nog af moet verven)

40k:
- Tau (puntje of 1200 af, maar vooral veel losse modellen ipv units aan het afmaken)
- Veeeeeel losse modellen van coole dingen om te maken :p

Denk dat ik nog voor ~€2000,- aan ongeverfd spul heb liggen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
Toch maar weer in de hobby gedoken..

Vriendin: Chaos Marine/Chaos Daemons
Ik: Undecided.. grey knights klinken cool, maar haat humans verfen :p hmm.. choices choices..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
lanerios schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:33:
Toch maar weer in de hobby gedoken..

Vriendin: Chaos Marine/Chaos Daemons
Ik: Undecided.. grey knights klinken cool, maar haat humans verfen :p hmm.. choices choices..
Tau dan maar? ;) Die nieuwe suits zijn echt hemels.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-05 11:24
Anoniem: 26793 schreef op zondag 14 september 2003 @ 12:09:
Warhammer, that is, het spel dat je koopt bij de Gamesworkshop. Met miniaturen die je zelf moet verfen verven. Ik was gister in de GWS in A'dam, en heb het even gespeeld, en het is gewoon heel erg leuk. Nu wil ik er ook mee beginnen, of in ieder geval wat models kopen en verfen verven. Maar nu vroeg ik me af, zijn er hier mensen die het spelen of gespeeld hebben. Kunnen die eventueel wat tips geven, en mij kunnen vertellen of het het geld waard is. (Warhammer = duur)

Bedankt.
nvm, oude post, alhoewel de taalfouten wel overgenomen worden in latere posts

[ Voor 19% gewijzigd door Artimunor op 25-11-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Renquin schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:47:
[...]

Tau dan maar? ;) Die nieuwe suits zijn echt hemels.
Ook een cool idee ja. Heb nu chaos termies gekocht. Geweldige dingen, vooral met die nieuwe paints

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Ben sinds vorige week begonnen met mijn vriending aan warhammer 40K, ik Tau zij Chaos Demons. Dit weekend zijn alle figuurtjes alvast geplakt, deze week beginnen we aan het schilderen ^^. Zijn er nog mensen die 40K spelen?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo, om het topic maar nieuw leven in te blazen!

Vriendin en ik gaan weer bezig met warhammer!

Maar wat is makkelijker te leren, 40k of fantasy. Zij gaat Nurgle spelen, ik geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
lanerios schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:00:

Maar wat is makkelijker te leren, 40k of fantasy. Zij gaat Nurgle spelen, ik geen idee
Er zit mijns inziens niet veel verschil in moeilijkheidsgraad tussen 40k en fantasy.
Enkel Lord of the Rings is een stuk simpeler, maar dit is dan ook op een andere markt gericht.

Het grootste verschil tussen Fantasy en 40k is meer magic vs meer guns/ranged spul.
Verder heb je in Fantasy vierkante bases en in 40k ronde (oftewel, in Fantasy werk je echt met gesloten regimenten en in 40k loopt alles los van elkaar).

Heb beide veel gespeeld en beide heeft zo z'n charme.

p.s.: ben je nog op zoek naar nieuwe, goede kwasten: Deze kickstarter is baas.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:34
Ik zou ook heel eventjes wachten met beginnen, rumours zijn nu dat er op vrij korte termijn een nieuwe editie aangekondigd gaat worden van 40k. Welke makkelijker is? Ik speel beide, fantasy is in mijn beleving sneller basic te leren, maar laat daar vooral niet je keus vanaf hangen. veel is interchange-able tussen 40k en fantasy. Ga gewoon spelen welke setting jullie het meest aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
lanerios schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:00:

Een table top van niet WotC zodat je niet verschrikkelijk hard afgezet wordt? Vindt het toch onzinnig om winst marges van 70%+ te vragen op plastic poppetjes. En er zijn goede serieuze alternatieven.

[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 06-05-2014 20:02 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zoals? Horde en warmachine? Die duurder zijn? Of obscuur merkje die alleen via obscuurdere internet sites te krijgen zijn. Geweeeldig /sarcasm

Nieuwe set gaat waarschijnlijk orcs vs marines zijn met nauwelijks regel updates.dan heb ik meer aan dark vengeance. Al is het alleen voor space hulk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Zo... dit heb ik ook nog op zolder liggen. Mid/eind jaren '90 redelijk fanatiek mee geweest. Heb nog erg veel spul uit die tijd. Ook nog nieuw in blister gewoon. :X

Zelf vind ik gewoon Warhammer leuker. Meer schilderwerk (kies geen goblins zou ik zeggen), maar ik vind de regimenten e.d. leuker staan dan her en der wat losse units/tanks/etc.

Als vervanging speel ik tegenwoordig Total War. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Senor Sjon schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:26:
Zo... dit heb ik ook nog op zolder liggen. Mid/eind jaren '90 redelijk fanatiek mee geweest. Heb nog erg veel spul uit die tijd. Ook nog nieuw in blister gewoon. :X

Zelf vind ik gewoon Warhammer leuker. Meer schilderwerk (kies geen goblins zou ik zeggen), maar ik vind de regimenten e.d. leuker staan dan her en der wat losse units/tanks/etc.

Als vervanging speel ik tegenwoordig Total War. :P
Hehe cool om te horen dat je ook nog dingen uit die tijd in blisters hebt liggen.
Mochten er nog Dogs of War tussen zitten die je mogelijk kwijt wilt, DM me ;).
Postius schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:01:
[...]

Een table top van niet WotC zodat je niet verschrikkelijk hard afgezet wordt? Vindt het toch onzinnig om winst marges van 70%+ te vragen op plastic poppetjes. En er zijn goede serieuze alternatieven.
IMO zijn er geen goede vervangingen. Enkel de historische miniatures gemaakt door de Perry broertjes zijn nog interessant.
En tsjah, het bedrijf wil winst maken, dus gooit het de miniatuurtjes een paar keer over de kop.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Renquin schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:31:
[...]

Hehe cool om te horen dat je ook nog dingen uit die tijd in blisters hebt liggen.
Mochten er nog Dogs of War tussen zitten die je mogelijk kwijt wilt, DM me ;).

[...]

IMO zijn er geen goede vervangingen. Enkel de historische miniatures gemaakt door de Perry broertjes zijn nog interessant.
En tsjah, het bedrijf wil winst maken, dus gooit het de miniatuurtjes een paar keer over de kop.
Nope, ik heb voornamelijk 4th edition spul. De magic regels in de 5th edition vond ik maar suf, was net gewend aan de 4th ed. Ook werd ik helemaal kriegel van het omhoog schrijven van de boselfjes in de WD. Die tinnen White Dwarf van nummer 200 heb ik ook nog trouwens. :P

Legers zijn voornamelijk Orcs & Goblins, High Elves & Undead. Zo had ik van elke 'geaardheid' wat. Kocht samen met een vriend de startersset en verdeelde zo de legers.

Van necromunda ook nog een gang. Maar de gameplay daarvan schoot nooit echt op.

Maar ja, school was voorbij, studie begon en leerde mijn nu vrouw kennen. Ik heb er al ~15 jaar niet naar omgekeken. Dus het zit in 2-3 verhuisdozen en heeft al een paar verhuizingen meegemaakt. Ben benieuwd of de verf nog goed is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Senor Sjon schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:42:
[...]

Nope, ik heb voornamelijk 4th edition spul. De magic regels in de 5th edition vond ik maar suf, was net gewend aan de 4th ed. Ook werd ik helemaal kriegel van het omhoog schrijven van de boselfjes in de WD. Die tinnen White Dwarf van nummer 200 heb ik ook nog trouwens. :P

Legers zijn voornamelijk Orcs & Goblins, High Elves & Undead. Zo had ik van elke 'geaardheid' wat. Kocht samen met een vriend de startersset en verdeelde zo de legers.

Van necromunda ook nog een gang. Maar de gameplay daarvan schoot nooit echt op.

Maar ja, school was voorbij, studie begon en leerde mijn nu vrouw kennen. Ik heb er al ~15 jaar niet naar omgekeken. Dus het zit in 2-3 verhuisdozen en heeft al een paar verhuizingen meegemaakt. Ben benieuwd of de verf nog goed is. :+
Met 5th edition werd het inderdaad wel een beetje lame ja. Zlef al een tijdje niets meer gedaan ook.
Heb nog steeds teveel ongeschilderd liggen :p

Het zal je btw verbazen hoe lang die verf goed blijft, pak een luciferhoutje en een druppel of 2 water, beetje roeren et voila.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Huidige idee:

Dark Vengeance

Chaos Marines voor mij
Dangels voor vriendin, gaat ze modifien naar plaguebearers

Erbij:

Plague Drones

Chaos Terminators

Klaar, voorlopig leuke start set :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Renquin schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:38:
[...]

Met 5th edition werd het inderdaad wel een beetje lame ja. Zlef al een tijdje niets meer gedaan ook.
Heb nog steeds teveel ongeschilderd liggen :p

Het zal je btw verbazen hoe lang die verf goed blijft, pak een luciferhoutje en een druppel of 2 water, beetje roeren et voila.
Ongeschilderd heb ik (veel) meer dan geschilderd en dan tel ik niet eens de plastic sprues mee.

Dogs Of War is trouwens na mijn interessetijd. Die kwamen rond 1999(?) en toen had ik al zoveel voorraad liggen, dat ik daar niet meer aan ben begonnen. Rond die tijd werd ook steeds meer plastic.

Ik zou eens een excel sheet moeten maken met alles wat ik heb. Daar ben ik wel een paar avondjes zoet mee denk ik. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:17
Ik heb vroeger geel gespeeld.
mijn ploeg was Chaos voor Fantasy.
Heb wel wat orcs en goblins.

Maar op een gegeven moment verwaterd.
mijn vrouw wilde het ook wel spelen, maar nooit van gekomen. Ze heeft wel de hele lotr serie van deagostini gekocht. Maar zit allemaal nog ingepakt.
ooit nog maar eens een cursusje verven doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:51
Ik heb nog een hele verzameling LotR en 40k in de kast staan :P De Space Wolves & Tau staan er al een flink tijdje. Kans is ook niet bepaald groot dat ik het weer ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Was bij mij ook eenegzins het plan, totdat vriendin de Nurgle units zag en gelijk had "Mooi, we gaan spelen, en ons huis versieren met Nurgle figures" En hey, ik ga niet klagen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
lanerios schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:31:
Was bij mij ook eenegzins het plan, totdat vriendin de Nurgle units zag en gelijk had "Mooi, we gaan spelen, en ons huis versieren met Nurgle figures" En hey, ik ga niet klagen :p
Versieren met Nurgle figures :o
Bijzondere keus voor versieringen dan :p
Maarja, beter dan Khorne, overal bloed en schedels wordt zo'n zooitje.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ach, het huis staat vol met boardgames, console games, posters van verschillende niveaus (games tot redelijk NSFW), dus het past erin. Vooral ook omdat we een aparte kamer hebben voor board/war gaming, gaat het wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nieuws:

24052014 komt er wat nieuws uit voor 40k!

Waarschijnlijk wordt dit een nieuw regelboek. Dus 6th edition + errata. Of hier een nieuwe startset bij komt is niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nieuwe regelboek announced voor 40k!

Nieuwe dingen:

Unbound army -> niet volgens de force org chart
Psychic phase -> meer vergelijkbaar met fantasy
Wat modifier changes -> stats met overwatch etc worden aangepast
Regelboek is nu in 3 boeken. 1 ) Lore 2 ) the hobby warhammer 3 ) regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Oh het warhammah topic krijgt weer een beetje leven.

Ik speel zelf warhammer fantasy sinds een paar maandjes, moet zeggen het kan heel leuk zijn. Ligt er ook beetje aan tegen wie je speelt :) .

Ik speel op moment met de High Elven masterrace ! Nog niet zoveel units tot me beschikking (Deed mee aan een 1200pt tourney, redelijk wat geleend) maar dat komt allemaal wel :).

Moet zeggen dat ik altijd beetje keek naar warhammer alsof het beetje "meh" was maar eigenlijk best verslavend als je eenmaal begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep, dat heb ik dus nu met 40k. Speel nog niet (vriendin en ik zijn allebei druk aan het artistiek zijn), maar het fantasy idee begint te komen. Vamp Counts for life yo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Cool een warhammer topic! Ik heb de hobby zelf net ook weer opgepakt, 40k Blood Angels. Het eerste wat ik heb gedaan is alle oude troep van de hand doen. Nu heb ik alleen nog maar modellen waar ik nog wat aan heb, zodat ik niet het gevoel heb dat ik nog een berg ongebruikt spul heb liggen.

Ik ben nu bezig om nog wat half geverfde modellen af te maken om mijn verf skills weer bij te vijzelen en daarna ga ik verder met wat ongeverfde modellen. Sowieso vind ik verver veel interessanter dan het spel zelf, maar ik vind het wel leuk om een volledig leger te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door voxxel op 22-05-2014 15:08 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Leuk dat het topic weer wat tot leven komt!

Heerlijk

Op dit moment staan bij ons thuis de legers als volgt:

Tyranid:

30 Thermagaunts
1 Tervigon <-- Telt als troop choice vanwege de Thermagaunts, yaay!
1 Deathleaper
1 Venomthrope

Chaos Daemon

1 Herald of Nurgle
3 Plague Drones
10 Plaguebearers
10 Plaguebearers

500 punten legertjes om even mee te beginnen. Ik ben echt blij met die Tervigon. Constant gaunts kunnen uitpoepen is heerlijk!

Tip voor mensen:

Waylandgames.com is echt heel goedkoop, en goede service

Tyranid Swarm is bij de GW nog 130 euro
Bij Wayland 109 met gratis shipping :)

Is even een voorbeeld maar scheelt redelijk

[ Voor 24% gewijzigd door corset op 22-05-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nieuwe regelboek is binnen!

En wat een verandering. Voor nieuwere spelers is het zoveel makkelijker gemaakt qua uitleg om erin te stappen. Heerlijk is het gewoon. Ook het feit dat het nu 3 losse boeken zijn maakt het geweldig om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
lanerios schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:25:
Nieuwe regelboek is binnen!

En wat een verandering. Voor nieuwere spelers is het zoveel makkelijker gemaakt qua uitleg om erin te stappen. Heerlijk is het gewoon. Ook het feit dat het nu 3 losse boeken zijn maakt het geweldig om te lezen.
Goed om te horen dat je het positief vind :)
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor de "oude rotten" om aan de nieuwe regels te wennen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Niet al te lang. Qua regels is er niet veel veranderd begreep ik, alleen de Psychic phase die erbij is gekomen. meeste dingen zijn balancing changes geweest en nieuwe spells en stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Lang geleden hier..

Nieuwe info:

http://masterminis.blogsp...mes-workshop-part-15.html

korte versie:

Profits are down 42%, CEO steps down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
lanerios schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:54:
Lang geleden hier..

Nieuwe info:

http://masterminis.blogsp...mes-workshop-part-15.html

korte versie:

Profits are down 42%, CEO steps down.
Tsjah, wat kan ik zeggen...
Ze maken alles elk jaar (een stuk) duurder, en proberen het weg te zetten als een hobby voor "iedereen".
Maar tegelijkertijd maken ze het exclusiever en exclusiever.

Ergens is de rek er uit, op dat moment start het verder in en gaan ze verlies draaien...

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep.. ik denk dat het ook niet te lang meer gaat duren. Dit zijn gewoon nog stuiptrekkingen, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Renquin schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:21:
[...]

Tsjah, wat kan ik zeggen...
Ze maken alles elk jaar (een stuk) duurder, en proberen het weg te zetten als een hobby voor "iedereen".
Maar tegelijkertijd maken ze het exclusiever en exclusiever.

Ergens is de rek er uit, op dat moment start het verder in en gaan ze verlies draaien...
Naast het feit dat GW zich niet realiseerd dat je niet elk jaar de prijzen kan op blijven drijven vertikken ze ook in te zien dat 3D printen op komt, de chinese kopie markt een aardige bedreiging is en dat de doelgroep waar ze vaak op mikken (tieners) niet de doelgroep is die veel geld heeft (daar heb je de 30+ groep voor).

Ik heb de afgelopen maanden mijn Grey Knight aangekocht via marktplaats, samen met Deathwatch en Sisters of Battle. Ben denk ik toch een stuk goedkoper uit.

Het is jammer als GW zo door gaat en zou verdwijnen. De IP's die ze bezitten zijn enorm populair.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424588

Ik heb laatst ook wat gekocht om te beginnen. Alleen wil ik wel mooi in detail gaan schilderen, alleen heb je daar (volgens mij) penselen nodig met een klein strijkoppervlak (smal) alleen heb ik geen idee waar ik deze vandaan kan halen. Weet hier iemand waar ik kan gaan kijken hiervoor.

Zelf reis ik dagelijks tussen Utrecht en Amsterdam sloterdijk, maar ik kan ook via Haarlem reizen indien ze bij de GW (dichtbij het station) ook zulke penselen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
GW verkocht in ieder geval penselen vroeger. Heb al 15 jaar niks meer gekocht, dus kan ernaast zitten. ;)

Anders heeft een hobbywinkel ze wel of nog de zeldzame speelgoedwinkel met modelbouw (is inmiddels goeddeels uitgestorven, terwijl er vroeger hele muren vol mee stonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ze hebben nog penselen. Een ding, koop ze niet! Ga liever een goede modelbouw zaak in, die zijn stukken beter, en stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 08-05 09:18
Niet echt een populair onderwerp hier maar ik vraag me af of er nog mensen zijn die dit spelen of bouwen ?

Ga zelf volgende maand beginnen met het bouwen van 40K modellen en ben al een hele tijd mij aan het laten informeren in winkels etc etc (regio NH)
Ga eerst bouwen, daarna verfen en wil dan misschien ook wel wat games gaan spelen met mijn verzameling.

Vind alles, met name de Rules wel erg overweldigend als je er 0% verstand van hebt :)
Heb er wel enorme zin in

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674354

wij gaan binnenkort beginnen. (Regio ZH) en dan met de Adeptus Mechanicus. Fantasy is een beetje afgevallen sinds de gehele End Times gebeurtenissen. Ik wacht af tot wat er gaat gebeuren daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 08-05 09:18
Ah leuk.
Ik ga beginnen met de Necrons. Spreekt me aan plus ze schijnen goed te schilderen te zijn voor een totale nieuweling. Win/win situatie dus.

Gisteren alle tools voor het model bouwen gekocht, mes, vijlen etc.
Volgende week mijn eerste pakket kopen en bouwen :
http://www.games-workshop.com/en-NL/Necron-Battleforce

Als alles in elkaar zit koop ik wel de verf spullen hier in de lokale GW winkel

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674354

Necrons zijn heel goed te doen ja. Altijd een leuk ras ook, behalve het gehele "Leader is their main character, if he dies you get penalties" of is dat er inmiddels uit?

Tzt komt er wel een Necron legertje bij, maar rustig beginnen. Hoeveel punten ga je mee bezig?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.