[Mensen met SurfSnelADSL] Problemen

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.986 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:24
Inderdaad... Laatst een upgrade aangevraagd, kan nu dus niet :( Toen maar hopen dat de BBned actie wel redelijk snel doorgevoerd wordt, gaan de mensen met een 1024 abonnement niet omhoog :'(

Ik mag hopen dat dit een foutje is anders voor ik me idd erg hard genaaid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dit idd niet een erg nette oplossing van surfsnel richting de bestaande klanten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er komt in de praktijk dus niet veel terecht van de voordelen die studenten uit surfsneladsl kunnen/konden halen. Gelukkig dat dit topic opgestart is, want ik ben er nu wel zeker van dat ik nooit een abo bij surfsneladsl zal afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ach ja, we hoeven nu tenminste niet zelf een upgrade aan te vragen. En het einde van het jaar da's nog maar 8 a 9 weken, dus zo lang wachten is het ook niet.

Ik ben wel benieuwd hoe groot het verschil gaat worden tussen de abo-prijs voor nieuwe klanten en de abo-prijs voor de huidige klanten. En hoe ze het gaan doen met de 'gelijktrekking in de eerste helft van 2004' van de prijzen tussen de bestaande en nieuwe abonnees. Zullen ze dan een prijsverhoging doorvoeren bij de nieuwe abonnees, naar €69,- of zullen ze ons gaan verlagen in prijs?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 12:21
Volgens een collega gaan de huidige abb allemaal omhoog in 2004.
De mailing was mischien een beetje onduidelijk. 1mb gaat als het goed is naar 2mb..
alleen 2mb blijft gelijk volgens mij.

Pin me hier alleen niet op vast.. diegene die dit regelt is er nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 08:43

IvoB

Prutst er rustig op los

denan schreef op 31 oktober 2003 @ 16:47:
Volgens een collega gaan de huidige abb allemaal omhoog in 2004.
De mailing was mischien een beetje onduidelijk. 1mb gaat als het goed is naar 2mb..
alleen 2mb blijft gelijk volgens mij.

Pin me hier alleen niet op vast.. diegene die dit regelt is er nu niet.
Bij alle BBned providers verdubbeld de snelheid waar mogelijk. (Correct me if wrong):

512/256 ->1024/512
1024/512 -> 2048/1024
2048/512 -> 2048-7800/1024
7800/512 -> 7800/102'4

De meeste BBNed providers hebben de prijs met ongeveer 20 euro verlaagd, de inkoopprijs van Wide-open bij BBned is naar verluid met 10 euro naar beneden gegaan. Aangezien Ladot en SpeedXS Wide-open voor 50 euro aanbieden, lijkt het mij daarom voor Surfsnel ook een goede prijs gezien de gratis traffic van Surfnet met de goede ondersteuning van InterNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kijk net op de website en daar staan de nieuwe pakketten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ADSL abonnement  Prijs per maand  Downstream/Upstream  

SurfSnel ADSL     29,95           512/256
Budget

SurfSnel ADSL     42,95           1024/512
Optimaal

SurfSnel ADSL     59,95           2-8 Mb/1024
Maximaal

Twee dagen geleden heb ik 8192/1024 aangevraagd voor 69,95 pm. Ben ik nu genaaid?

Zonder linesharing wordt er trouwens nu een toeslag van 9,40 p/m berekend, en er kunnen extra IP adressen worden aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Kijk ik zie nu inderdaad een daling in de prijzen en een verhoging in de upload snelheid, ik ga maandag maar eens bellen. Heb het als student al niet zo breed en ze zijn echt niet meer de goedkoopste.
Mag zeker na de laatste maand elende wel een tegemoet koming verwachten. Moet heel eerlijk zeggen dat als dit er niet in zit ik na einde contract over stap.

Lees net mail effe,

Uw abonnement heet voortaan SurfSnel ADSL Maximaal connected by BBned.
Snelheden voor nieuwe abonnementen per
1 november 2003
SurfSnel ADSL 2-8 Mb) 2048 - 8192 kbps downstream
1024 kbps upstream

De prijzen van de ADSL abonnementen worden per 1 november 2003 in
prijs verlaagd voor nieuwe abonnees. Voor bestaande klanten geldt dat
deze prijsverlaging niet kan worden doorgevoerd omdat onze inkoopprijs
voor bestaande abonnementen voorlopig niet wijzigt.
Wel zullen we zoals hierboven beschreven de snelheidverhoging van uw abonnement zo
spoedig mogelijk doorvoeren, zodat u meer snelheid voor hetzelfde
geldt krijgt. In de eerste helft van 2004 zullen de prijzen voor
bestaande en nieuwe abonnees gelijk worden getrokken.

Op het gelijk trekken van die prijzen wacht ik dus effe niet. Dan is mijn abbo dik voorbij en ben ik weg .... deze arme student kan zijn geld beter uitgeven aan een provider die goedkoper is.
Maar al goed een positief verhaal.

[ Voor 59% gewijzigd door motormuisje op 31-10-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Laatst online: 06-10 16:58

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Lees nu net bij de specificaties: Afsluitkosten beëindiging abonnement
€ 75,00. Hoop niet dat je dit moet betalen als je na een jaar naar een ander gaat :? Had ik nog niet eerder gezien.

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Word misschien wel afgesloten, scheelt ook weer.
Kreeg ook weer andere mail vandaag ...

------------------------------------------------------------
Geachte mevrouw/meneer,

Hieronder ziet u een klacht die wij ontvangen hebben van Motion Picture
Association (MPA)
i.v.m. het aanbieden van copyrighted computer software vanaf ip-adres
***.***.***.***

Omdat het ip-adres ***.***.***.*** binnen uw dsl ip-range valt, schrijf ik u
aan.

U weet ongetwijfeld dat het niet is toegestaan om illegaal copyrighted
software aan te bieden
en/of te verspreiden. Ik verzoek u dan ook dit in de toekomst niet meer te
doen. Mochten wij
vaker klachten over u ontvangen, dan zijn wij genoodzaakt gepaste maatregelen
te nemen.

Met vriendelijke groet,
-------------------------------------------------------------------------------------------

Snap hier niks van heb echt niks gedaan.... maar ja word een lang verhaal een stuk korter.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 10:26

Nss

The Dude Abides

een vriend van me raadde me af om bij surfsneladsl te gaan (had het al besteld, te laat dus), omdat er bij inwoners van de studentenflats in utrecht die aangesloten zijn op het surfnet netwerk invallen gedaan zijn. als semi-overheidsinstelling zouden ze namelijk minder gebonden zijn aan de formele procedure van het prijsgeven van persoonsgegevens. of (lijkt me aannemlijker) soepeler zijn in het prijsgeven ervan.
omdat je als surfsneladsl abonnee een contract met internlnet afsluit zullen hier de normale regels gelden, maar met druk van surfnet zou het toch, in tegenstelling tot xs4all bijvoorbeeld (die het in zo'n geval altijd voor zal laten komen), toch zorgelijk kunnen zijn.
Mailtje wat jij trouwens gekregen hebt komt wel vaker (lees bij alle providers) voor. puur een waarschuwing.. alleen maar goed van ze, beter dan dat ze (stichting brein ed) een rechterlijk bevel proberen te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:38
1 november 2003

2048 - 8192 kbps downstream
1024 kbps upstream

ok het is nu dus 1 november, maar ik heb nog geen 1024 up hoor. Communiceren kunnen ze daar op hun best zeg, dit hadden ze toch nooit mogen zeggen na al die ellende van de afgelopen maand, daaruit is gebleken dat het nog lang niet in het vat zit. En nu gaan hun een nieuwsbrief rondsturen waarin staat dat vanaf vandaag de upstream hoger ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

het staat nu dus ook op hun website,
en in de mail die ik kreeg staat ik ik onder pakket 'optimaal' val, maar ik heb al 1024/512, waar blijft de beloofde upgrade naar 2048/1024 ?
kan bbned's persbericht niet meer vinden, wel deze message op webwereld: http://www.webwereld.nl/nieuws/16159.phtml

ook mag ik nog maandenlang gewoon 55 euro /maand betalen ipv 42,- :(

pure rechtsongelijkheid, volgens mij mag dit helemaal niet. Mijn broertje is advocaat, die ga ik hiermee maar eens lastigvallen.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik eigenlijk verwachten?

Ik heb donderdag (30 oktober) surfsneladsl 2-8 Mbit aangevraagd met volgens website gratis ethernet router en geen aansluitkosten. Aangezien ik nooit voor 1 november adsl via hun heb, gaat dan de nieuwe prijs (59,95) voor mij gelden of gaat het om de dag waarop mijn aanvraag bij hun binnen is gekomen. En indien de nieuwe prijs voor mij gaat gelden, krijg ik dan nog wel het modem gratis? Als dat niet zo is, dan wil ik dat liever cancelen. Dan liever een bridge met een al in ons bezit zijnde Alcatel Speedtouch Home en routing via de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Siliakus schreef op 01 november 2003 @ 08:40:
1 november 2003

2048 - 8192 kbps downstream
1024 kbps upstream

ok het is nu dus 1 november, maar ik heb nog geen 1024 up hoor. Communiceren kunnen ze daar op hun best zeg, dit hadden ze toch nooit mogen zeggen na al die ellende van de afgelopen maand, daaruit is gebleken dat het nog lang niet in het vat zit. En nu gaan hun een nieuwsbrief rondsturen waarin staat dat vanaf vandaag de upstream hoger ligt?
Dit geldt alleen voor nieuw afgesloten abonnementen hoor. Volgens mij heb jij geen nieuw abonnement?

En verderop staat duidelijk dat bestaande klanten nog geen gebruik kunnen maken van hogere snelheden, maar dat ze verwachten dat dit voor het einde van het jaar is afgewikkeld, waarna ze dus alles zo snel mogelijk zullen omzetten. En in de eerste helft van 2004 worden dan de prijzen voor alle abonnees gelijk getrokken.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee dagen geleden heb ik 8192/1024 aangevraagd voor 69,95 pm. Ben ik nu genaaid?
Nee, maar je bent wel de lul :Y...

Tip: annuleer je aanvraag nu het (volgens mij) nog kan en vraag het opnieuw aan. Ik heb het andersom gedaan om gebruik te kunnen maken van een aktie die een dag geleden verliep. Hint: fax - datum - instelbaar - onveilig >:)...
Zonder linesharing wordt er trouwens nu een toeslag van 9,40 p/m berekend, en er kunnen extra IP adressen worden aangevraagd
Is wel naai ja, maar dat heeft die kutmonopolist KPN weer ingevoerd....

Dat van die xtra ip's lijkt mij vreemd en ik weet niet hoe je daar bij komt :?
een vriend van me raadde me af om bij surfsneladsl te gaan (had het al besteld, te laat dus), omdat er bij inwoners van de studentenflats in utrecht die aangesloten zijn op het surfnet netwerk invallen gedaan zijn. als semi-overheidsinstelling zouden ze namelijk minder gebonden zijn aan de formele procedure van het prijsgeven van persoonsgegevens. of (lijkt me aannemlijker) soepeler zijn in het prijsgeven ervan.
Volgens mij is het andersom. Officieel moeten bedrijven zich wel aan bepaalde (dezelfde!) privacywetten houden maar dat is nog veel te vrijblijvend geregeld en als er grote belangengroepen (met bijbehorende macht en zak geld) gaan klagen zijn ze er rap bij met je te naaien...

Als een ambtenaar/overheidsinstelling zich echter niet aan de wet houdt kan hij sancties verwachten, en de controle is ook veel zwaarder (moet van de wet etc. & standaard beleid rondom dit onderwerp is denk ik ook verplicht gevormd...)

Ik kan het dus niet echt duidelijk schriftelijk beargumenteren, maar i hope u get the point people :/...

SurfNET is een goede organisatie (licht idealistisch heb ik de indruk..) dat blijkt wel uit het feit dat ze nadrukkelijk ingaan op de opkomst van opensource software. Opensource op hun ftp (public mirrors zelfs!), opensource word ook in hun manuals/teksten in ogenschouw genomen, ondersteunen de nieuwste technologien als ipv6 etc.

Dat ze 'intern' controleren is logisch, want studenten die misbruik van een zware verbinding maken voor warez etc. vragen er gewoon om met hun belasting van het netwerk. Het is intern zo als ik zei dus die controles zijn heel gemakkelijk uit te voeren. Daarnaast zullen zij ipv de student eerder worden aangeklaagd; in zo'n netwerk waarbij de eigendom duidelijk is de Amerikaanse logica erg voorspelbaar :'(...

Vergelijk SurfNET btw maar met de IB-Groep met hun voor IE geschreven site, gebrekkige administratie, en en hun ''moderne technieken'' als het digitaal beheren van je stufiadministratie waar je een SMS-MOBIELTJE voor nodig hebt |:( !! Puur marketinggeblaat dus...

Aan het eind een offtopic klachtenthread aan hun over hoe het *ook* kan!!
Plz ga ze plat mailen over deze zaak (andere tekst natuurlijk) !
omdat je als surfsneladsl abonnee een contract met internlnet afsluit zullen hier de normale regels gelden, maar met druk van surfnet zou het toch, in tegenstelling tot xs4all bijvoorbeeld (die het in zo'n geval altijd voor zal laten komen), toch zorgelijk kunnen zijn.
Mailtje wat jij trouwens gekregen hebt komt wel vaker (lees bij alle providers) voor. puur een waarschuwing.. alleen maar goed van ze, beter dan dat ze (stichting brein ed) een rechterlijk bevel proberen te krijgen...
InterNLnet lijkt mij gelukkig een nette BV en ze durven zelf glashard te zeggen dat ze gewoon relatief duur zijn maar dat komt doordat ze een goede service hebben en kennis van zaken bezitten etc....
Dan dien je je ook op *dit* punt te profileren dunkt me....

Ik schrik wel dat ze nu aan aan het controleren zijn en ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat dat dmv simpele portscans word gedaan :D. Je weet dus wat je te doen staat bij je eMule preferences ;) ....

Dit brengt trouwen een interessant juridisch aspect naar voren. Die portscans zijn illegaal volgens de voorwaarden van InterNLnet. Echter de MPAA zit zelf niet op InterNLnet. Maar het SurfNet netwerk als geheel zal ook wel duidelijke regels hebben vermoed ik als ik de technische kennis van hun zie.. En je kan toch redelijk aannemelijk maken dat de MPAA wist dat ze het surfnet netwerk zouden betreden bij het scannen van studenten in NL (niet dat iedere student op SurfNET zit, maar iedereen op SurfNET is student (meestal ja)). Ze gaan denk ik moedwillig op zoek naar studenten zou je denken want daar valt wat te halen....
Wat kan ik eigenlijk verwachten?

Ik heb donderdag (30 oktober) surfsneladsl 2-8 Mbit aangevraagd met volgens website gratis ethernet router en geen aansluitkosten. Aangezien ik nooit voor 1 november adsl via hun heb, gaat dan de nieuwe prijs (59,95) voor mij gelden of gaat het om de dag waarop mijn aanvraag bij hun binnen is gekomen. En indien de nieuwe prijs voor mij gaat gelden, krijg ik dan nog wel het modem gratis? Als dat niet zo is, dan wil ik dat liever cancelen. Dan liever een bridge met een al in ons bezit zijnde Alcatel Speedtouch Home en routing via de server.
Ik verbaas me over het hoge 'roep'-gehalte van dit topic. Ik begrijp dat je niet het hele topic wilt lezen maar uit de nieuwsbrief blijkt dat jij:
- iig 1024 kbit upsteam krijgt
- nieuwe prijsstelling meteen krijgt bij aanvraag NA 1 november
- modem en aansluitkosten zijn nog gewoon gratis als je tenminste binnen de actieperiode die bij mij onbekend is valt. Ik neem aan dat jij dat zelf wel hebt uitgezocht. Er word nergens gerept over het cancellen van die aktie. En als je die aanvraag voor dat die nieuwsbrief kwam hebt verzonden kunnen ze je al helemaal niks maken lijkt me.
- Opmerking: Alcatatel is NIET aan te raden en de CopperJet is 1000x professioneler. Het is de investering best waar want velen van ons hier in dit topic hebben ons al blauw betaald aan dat modem + 'verlaagde' aansluitkosten en ik ben achteraf toch best tevreden. Wat dat betreft heb jij gewoon geluk, en daar zou je blij mee moeten zijn....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb eens uitgezocht of ik hier een topic over kan starten maar er is geen enkel passend forum !!

offtopic:
Extra e-mail over overheids instanties die het minder goed doen dan SurfNET (van midden naar boven lezen dan naar onder :D, let op de waardeloze antwoorden...):

Beste cybarite,

De Ib-Groep heeft er voor gekozen om Mijn Ib-Groep en de website op de huidige manier in te richten. Ongetwijfeld is er nog veel ruimte voor verbetering en daar gaan we de komende jaren ook zeker aan werken.

Reacties van klanten stellen we op prijs en we proberen daar ons voordeel mee te doen.

Met vriendelijke groet,

Herman Sandker
Webmaster IB-Groep)

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: cybarite [mailto:cybarite*@inter.nl.net]
Verzonden: dinsdag 26 augustus 2003 20:28
Aan: Webmaster IB-Groep
Onderwerp: Re: Klachten over elektronisch loket en site

Webmaster IB-Groep wrote:

>Beste Cybarite,
>
>De IB-Groep heeft onder andere om beveiligingstechnische redenen gekozen om
>toegangscodes te verzenden via een SMS-bericht. Ook het feit dat de meeste
>studenten in het bezit zijn van een mobieltje heeft aan die keuze
>bijgedragen. Maandelijks neemt het aantal deelnemers aan Mijn IB-Groep fors
>toe. We krijgen daarmee de indruk dat veel klanten deze extra service
>waarderen.
>
>De IB-Groep werkt constant aan de verbetering en toegankelijkheid van de
>website. Tips en suggesties van klanten zijn dan ook van harte welkom.
>
>Met vriendelijke groet,
>Herman Sandker
>(Webmaster IB-Groep)
>
>
>-----Oorspronkelijk bericht-----
>Van: cybarite [mailto:*@inter.nl.net]
>Verzonden: maandag 4 augustus 2003 12:32
>Aan: Webmaster@ib-groep.nl
>Onderwerp: Klachten over elektronisch loket en site
>
>
>Allereerst wil ik een opmerking maken over uw nieuwe elektronische
>loket. Waarom heb je een mobieltje nodig om die toegangscode te
>ontvangen ?!?
>
>Ik begrijp dat de IB-Groep graag modern wil doen door bij iedere nieuwe
>mogelijkheid meteen gebruik te maken van nutteloze technische snufjes, maar
>ik vind het ronduit kwalijk als er geen enkele mogelijkheid bestaat om
>bij uw elektronische loket in te loggen zónder van die troep gebruik te
>maken !
>
>Ik vraag mij af wat het nut is van het verzenden van de toegangscode via
>SMS is, als dat prima via e-mail of desnoods de post kan. Niet iedereen
>heeft namelijk
>een mobieltje tot haar beschikking; dit in tegenstelling tot een
>computer, die op iedere hogeschool/universiteit te vinden is.
>
>Ik kan mij daarom niet aan de indruk ontrekken, dat de IB-groep dit hele
>SMS gebeuren heeft geintroduceerd voor de show. Schijnbaar denkt de IB-groep
>de gunst van de jongeren te winnen door hen te bestoken met holle kreten
>en gelikte folders, met "blije" leeftijdsgenoten.
>
>Als uw instelling een bedrijf was zou ik er niet wakker om liggen, maar
>dat overheidsgeld aan deze prullaria word uitgegeven stoort mij zeer.
>Zeker in deze tijden
>van bezuinigingen, niet in de laatste plaats op het onderwijs, vind ik
>het in ieder geval van weinig tact en een onbegrijpbare domheid getuigen
>dat de IB-groep zich
>juist nu met deze onzin bezig houdt.
>
>Ten tweede heb ik wat opmerkingen aangaande de kwaliteit van uw site.
>
>Mijns inziens is de site onoverzichtelijk en zit er veel achter knoppen
>verborgen op onlogische plaatsen. U zou er goed aan doen uw site in te
>delen in categorieen waar
>alles in valt. Om een voorbeeld te noemen: nu staan er financiele zaken
>onder zowel "Regelen" als "Informatie". Alhoewel deze categorien niet
>bepaald te duiden zijn, vind ik dat u minstens alles goed bereikbaar cq
>navigeerbaar kunt maken.
>
>Ook wil ik opmerken dat uw site niet aan de standaarden van HTML voldoet
>(zie:
>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.ib-groep.nl&charset=iso-8
>859-1+%28Western+Europe%29&doctype=HTML+4.01+Strict&ss=1&outline=1&sp=1&No20
>0=1&verbose=1)
>Dit heeft tot gevolg dat bijv. de menu's niet goed gepositioneerd zijn
>in browers met de Gecko engine (Netscape, Mozilla, e.a.). Maar ja u
>controleert zeker alleen
>of uw site werkt in Internet Explorer met haar waardeloze HTML-rendering
>engine die de standaarden helemaal niet nakomt, niet ?
>Als de IB-groep een WEBsite opent (en u moet die beheren) dan dient de
>informatie voor iedereen leesbaar te zijn en daar is HTML bedacht. Als u
>zich vervolgens niet aan de standaarden houdt, is het geen echte WEBsite
>meer, maar een brok data die ongeveer het een en ander weergeeft. U bent
>een webmaster dus ik neem aan dat u hiervoor eerst de nodige educatie
>heeft ondergaan. Of bent u soms een kereltje van 14 \ een hobbyist die
>voor een appel en een ei een website in elkaar flanst ?!
>
>Wilt u volledig en inhoudelijk reageren en dit niet afdoen met wat
>dooddoeners ???
>en ander
>weergeeft. U bent een webmaster dus ik neem aan dat u hiervoor eerst de
>nodige educatie heeft ondergaan. Of bent u soms een kereltje van 14 \
>een hobbyist die voor een appel en een ei een website in elkaar flanst
>?!<br>
><br>
>Wilt u volledig en inhoudelijk reageren en dit niet afdoen met wat
>dooddoeners ???<br>
></body>
></html>
>
>
Waarom is het beveiligingstechnisch beter om die code via SMS te zenden
ipv via e-mail ?

Een mobieltje is zo onveilig als wat, ik kan zo een mobieltje van een
ander pakken. Ook is het onnodig duur voor uw organisatie, en bij uitval
van het
GSM netwerk is uw internetdienst ook niet bereikbaar, waardoor u aan de
hele bedoeling van internet voorbij gaat.

Alle studenten zijn in het bezit van een e-mailadres itt tot "de
meeste". Van Universiteit of Hogeschool krijgt iedereen er namelijk een.

Het aanvoeren van de grote populariteit van uw nieuwe service als
argument is onjuist, aangezien ik het feit dat uw service zeer waardevol
is weldegelijk erken.
Bovendien is het logisch dat uw service veel leden trekt, aangezien
inderdaad veel studenten aan uw vereisten voldoen.

De IB-Groep is een overheidsinstelling en daarom moet ik ook toegang
kunnen hebben tot uw diensten. Dat u hierbij vereist dat ik gebruik maak
van een product van een (commerciele) derde partij terwijl dat technisch
gezien onnodig is, vind ik ronduit belachelijk.

U zou naast uw SMS functionaliteit ook een e-mail functionaliteit kunnen
toevoegen. Dit is zeer simpel te implementeren en word ook veel gebruikt
op de rest van het internet.

Ik zou ook graag willen weten wat u concreet van plan bent om uw website
aan de HTML standaarden te laten voldoen, teneinde de site ook
bereikbaar te laten kunnen zijn voor alternatieve browsers dan Microsoft
Internet Explorer die de standaarden wél volgen. Ik kan u vertellen dat
die browsers ook veel worden gebruikt, aangezien u daar blijkbaar alleen
naar kijkt (als ik uw reactie lees over de SMS-vereiste)....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is it just me... of zakt bij jullie allemaal de boel ook weer in ?

't is nu zondagavond.. . en de afgelopen avonden gaat 't als volgt: sinds een paar uur kom ik niet meer boven de 400 gemiddeld uit en schommelt 't continu tussen 200 en 450.
Ook raar, de surfstats site geeft aan dat er zo'n 80mbit gebruikt word.. dan moet 't toch sneller kunnen ???? of snap ik 't dan niet ( correct me pls )

Overigens.. Ik zou 't nu de 't abbonementsgeld dus niet gaat zakken ( Grrr.. wat is dit voor flauw gedoe |:( ) wel aardig vinden van InterNL om als compensatie voor 't gezeur van de afgelopen tijd de snelheidsupgrade gratis te maken..
Ik ga er trouwens vanuit dat de kosten dan op 't moment dat m'n abbo 1 jaar oud is wel mee omlaag gaan..

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik had het gisteren ook rond 18:00. Toen zakte de boel in naar 300/400 KB/s. Maar om 22:00 's avonds was alles weer okay.

Dat vond ik ook wel vreemd, vooral omdat in de dagen sinds de 17de ik het met regelmaat heb getest en toch stabiel op de 700+ kb/s zat, ook rond 18:00u.

Vandaag heb ik het niet getest rond die tijd, maar nu is alles weer okay:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Nov 3 2003 om 00:05:42 UTC+0100)

Download : 723.3 KByte/sec
Upload : 42.4 KByte/sec

[ Voor 30% gewijzigd door CJ op 03-11-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
ik heb gisteravond geen last gehad hoor, hoewel dat vanaf een uur of 7 was dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 21:18

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Ik hoop dat Denan ons wat meer info kan verschaffen over wat er nu precies gaat gebeuren. Wij hebben ook net voor het einde van oktober de aanvraag de deur uitgedaan, met in ons achterhoofd dat een eventuele prijsverlaging voor iedereen geldt. Wat op de site staat stelt mij diep teleur en gaat ook compleet voorbij aan de doelstelling om studenten snel en goed geprijst internet te leveren. Deze regeling vind ik niet netjes, eigenlijk eerder asociaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Kijk ik begrijp best dat InterNLnet ook vastzit aan afspraken, en dat ze bestaande contracten nav eerder afgesloten abbonnementen (met BBned) moeten nakomen, dus dat ze de prijzen zoals afgesproken ook zo laten.
Maar als BBned zelf de snelheden verhoogt, gratis, zou ik toch wel verwachten dat dit voordeel ook/juist aan bestaande klanten wordt doorgegeven, met evt een vertraging wegens technische redenen.

Waarom toch niet een 2048/1024 verbinding/pakket gemaakt evt tijdelijk voor de bestaande 1024/512 klanten? zijn dat er zo weinig?
Ik draai zelf een webserver als hobby en kan die extra upload goed gebruiken! Na alle publicatie op webwereld/tweakers en de BBned en internl website is het toch niet onredelijk dit te verwachten ?
InterNL kom op, laat de bestaande 1024 klanten niet in de kou staan. Als sympathiek klein bedrijf is er juist veel flexibiliteit mogelijk toch! :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 18:55
mijn huisgenoten en ik hebben het 69 euro pakket besteld in oktober en op 30 oktober thuisgekregen. we betalen ons abbo van november af.

Hebben wij dan wel de 1mbit upload? dat stond namelijk op de site toen we het bestelden. Zoniet, dan hadden we beter een paar dagen kunnen wachten of gewoon demon moeten nemen?

Als we niet meteen de 1mbit upload krijgen gaan die spullen linea recta terug en nemen we demon en betalen we niets. Misleiding heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Speciaal voor de vriendelijke hepldeskmedewerker die me net geholpen heeft een positief bericht over internlnet:

ik heb een smc 7404wbra welke niet op normale snelheid kan trainen. Hiervoor was een storingsmelding aangemaakt bij bbned welke metingen zouden verrichten. Doordat ik echt niet hele tijd disconnects wil hebben heb ik hem handmatig op een lagere snelheid getraint.

Hierdoor heeft bbned mijn storing niet kunnen vinden en de ticket afgesloten. Nu heeft de internlnet helpdesk het zo geregeld dat bbned contact met mij opneemt om een interval af te spreken waarop ik mijn modem normaal laat trainen en dat hun dan metingen kunnen verrichten!

Hulde voor de helpdesk medewerker die dit net voor mij geregeld heeft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
laat maar..

[ Voor 90% gewijzigd door Siliakus op 04-11-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Ben je niet zwaar in de War met de KPN adsl upload verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 17:47:
Denan en De_Flexe_Toki (en andere geinteresseerden): het werkt bij een Copperjet 820 vlekkeloos.

Ik heb het router ingesteld voor gebruik voor NAT. Dan via Configuration > LAN-connections jouw LAN-verbinding editten. Geef hem als secundair ip-adres het 2e ipadres uit de range die je hebt gekregen.

Wil je een pc nu een publiek ip geven uit jouw range, dan moet je dat uiteraard handmatig instellen. Vul hier een vrij ipadres uit de range in, het juiste subnet (met een blok van 8 is dat dus 255.255.255.248). De gateway is de router, dus het 2e ipadres uit de range. Vergeet niet de dns-servers ook handmatig in te vullen.

Zo kan je dus gebruik maken van NAT en de publieke ipadressen. Uiteraard niet beide via DHCP uit te delen, maar t werkt prima.

Ik zal t zo nog even testen voor de Copperjet 810.

[update]
Het werkt inderdaad ook prima op een Copperjet 810...
[/update]
ja internet doet het op alle pc's, maar volgens mij vergeet je te vermelden dat nu je publieke adressen OOK geNAT worden en dat is dus niet de bedoeling! Dan kunnen we net zo goed alleen maar private adressen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb een vreemd probleem. Misschien weet iemand een oplossing voor me, mail naar InterNLnet de ISP is in ieder geval al de deur uit.

Ik gebruik outlook 2003 als mailclient. Ik krijg bij het verzenden van e-mails de volgende error:
Bij taak InterNLnet - Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC0D) opgetreden: kan de e-mailserver niet vinden. Controleer de servergegevens in de accounteigenschappen.
Ik gebruik als server smtp5.inter.nl.net; mijn account is niet de dominante, i.e. de account staat niet op mijn naam. Ik gebruik geen loginauth. Alle instellingen zijn als op de internl pagina.

Verder heb ik op de microsoft site een zoekactie gedaan naar de specifieke foutcode. Een nuttige pagina was deze. Alle links op die pagina's gevolgd, aantal oplossingen geprobeerd, geen succes...

Waarom krijg ik deze error, wat belangrijker, wat kan ik eraan doen?

[ Voor 18% gewijzigd door jpiscaer op 06-11-2003 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs als je denkt dat het daar niet aan ligt...

blijkt je firewall de schuldige te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 13:17:
Zelfs als je denkt dat het daar niet aan ligt...

blijkt je firewall de schuldige te zijn....
Of je norton antivirus... Heb dat namelijk een keer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Als je aan het gebruik van NAT zit te denken omdat 5 vrije IP adressen te weinig is:
Specificaties SurfSnel ADSL Maximaal:

IP-adres
U krijgt standaard één of acht vaste IP-adressen toegekend. Op aanvraag kunt u extra IP-adressen verkrijgen. Bij SurfSnel ADSL Maximaal is dit maximaal 32 IP-adressen. U kunt dit aanvragen bij InterNLnet. Extra IP-adressen kunnen gebruikt worden om alle pc's in het studentenhuisnetwerk een eigen IP-adres te geven.
Gewoon even een extra IP adres aanvragen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 18:55
net internet aangelegd. 512kbps up dus maar met het abbo van 69 euro |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markclausing schreef op 06 november 2003 @ 21:43:
net internet aangelegd. 512kbps up dus maar met het abbo van 69 euro |:(
:?.

Ik heb het aangevraag rond het einde van september, in huis rond de 14e van oktober en heb wel 1 mbit up. Je weet zeker dat je juist test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 18:02
_/-\o_ Hulde! Welke provider heeft dit eerder gedaan? Voorheen @home gehad en nooit enige compensatie gezien wegens k*&#@* ping tijden of andere problemen:

Vanochtend door de analoge post afgeleverd:

Geachte heer,

In delen van de maanden september en oktober zijn er in delen van het netwerk wat uw SurfsnelADSL-lijn verbindt met de SURnet backbone storingen opgetreden die lastig te localiseren waren. Daardoor fluctueerde de capaciteit van de verbinding met Internet sterk.

Omdat het zo lang geduurd heeft voordat we een remedie gevonden hadden, willen we uit coulance een geste doen, namelijk u een IRIS-cheque ter waarde van Euro 10,00 schenken.

Ik hoop dat u dit gebaar kunt waarderen en da u nog lange tijd naar volle tevredenheid van SurfSnel ADSL gebruik zult maken.

Met vriendelijke groet,

Directeur InterNLnet

:) En dat terwijl ik niet echt last heb gehad met mijn enorme 1024/512 pijp. Wacht alleen wel al sinds 3 sept op 2-8/1024 maar volgens de communicatie zal dit in mijn geval in december plaats gaan vinden :) Heheh hopelijk voor 15 december daarna heb ik lekker vrij tot ergens begin 2004!

[ Voor 81% gewijzigd door -ChRiZz- op 08-11-2003 12:51 ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Ja ik had ook een bonnetje, Internlnet is echt super klantvriendelijk, dat kan niet van veel providers gezegd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hehe, ik kom dus net thuis en hier lag ook een Iris-cheque in de post. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Heb em ook gekregen, echt helemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:39
Zeker weten zo zie je maar dat wij dit hier niet voor niks doen ;)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ERG relaxed. Ik heb net SurfSnel 2/8 mbit en ik heb het EEN AVOND snel beleefd (gisteren). Nu is het, bij ftp vanaf ftp.surfnet.nl 1,25 mbit en op speedtest tussen 160 en 300 kbyte.... :( :( :( Wat moet ik hieraan doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07
Sja, ik heb die irischeque ook gekregen, heel netjes, dat wel , maar van de andere kant blijven de bestaande klanten met een hoop nadelen zitten. Nog steeds 69,95 etc, ik heb trouwens al betaald voor de 1mbit upgraden, vraag me af of ze daar nog iets mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
CJ schreef op 17 oktober 2003 @ 18:33:

Download : 757.2 KByte/sec
Upload : 47.9 KByte/sec
Connection : 933.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms
<jalours mode> JEZUS!!! wat een fucking speeed! Daarmee kan je damnnn.. zit ik dan met 100 Kbyte :(.... </jalours mode>

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de pings van surfsnel nu echt zo slecht? 26ms vind ik echt matig.. Ik haal met xs4all basic 12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
motormuisje schreef op 01 november 2003 @ 00:36:
Word misschien wel afgesloten, scheelt ook weer.
Kreeg ook weer andere mail vandaag ...

------------------------------------------------------------
Geachte mevrouw/meneer,

Hieronder ziet u een klacht die wij ontvangen hebben van Motion Picture
Association (MPA)
i.v.m. het aanbieden van copyrighted computer software vanaf ip-adres
***.***.***.***

Omdat het ip-adres ***.***.***.*** binnen uw dsl ip-range valt, schrijf ik u
aan.

U weet ongetwijfeld dat het niet is toegestaan om illegaal copyrighted
software aan te bieden
en/of te verspreiden. Ik verzoek u dan ook dit in de toekomst niet meer te
doen. Mochten wij
vaker klachten over u ontvangen, dan zijn wij genoodzaakt gepaste maatregelen
te nemen.

Met vriendelijke groet,
-------------------------------------------------------------------------------------------

Snap hier niks van heb echt niks gedaan.... maar ja word een lang verhaal een stuk korter.. :)
Hoe serieus zou je een dergelijke waarschuwing moeten nemen?
Is het misschien meer voor de vorm, zodat zij als provider zelf geen gezeik kunnen krijgen of ben jij binnenkort echt je abonnement kwijt bijvoorbeeld?

edit:
Trouwens, wij hebben een Copperjet 821 en een paar keer per dag zie je op de aangesloten pc's dat de netwerkverbinding een splitsecond wegvalt ("kabel niet aangesloten"), voor je met je ogen kan knipperen is die verbinding weer up, maar het kan soms irritant zijn dat MSN messenger o.i.d. weer opnieuw gaat connecten...

[ Voor 12% gewijzigd door JaymzHetfield op 09-11-2003 15:37 ]

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 23:56

BoGu5

hmmmz

Is op dit moment weer alles ok dan?

Ik zit namelijk te twijfelen tussen Demon en Surfnet ADSL 8-2/1. Als dat surfnet nog steeds dikke poep door een trechter is neem ik liever Demon. Maar Surfnet heeft leuke voordeeltjes die mij wel kunnen passen (meerdere ip's, geen fup enz.)

(edit)
Is in die copperjet modems die NAT ook uit te zetten?
(/edit)

[ Voor 13% gewijzigd door BoGu5 op 09-11-2003 16:06 ]

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

BoGu5 schreef op 09 november 2003 @ 15:39:
Is op dit moment weer alles ok dan?

Ik zit namelijk te twijfelen tussen Demon en Surfnet ADSL 8-2/1. Als dat surfnet nog steeds dikke poep door een trechter is neem ik liever Demon. Maar Surfnet heeft leuke voordeeltjes die mij wel kunnen passen (meerdere ip's, geen fup enz.)

(edit)
Is in die copperjet modems die NAT ook uit te zetten?
(/edit)
Ik heb nog geen last van een trage verbinding gehad moet ik zeggen.

En ja je kan kiezen of je NAT wil gebruiken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd erg aardig zo'n cheque (geen reden om daar nou over te gaan zeuren toch).

Zou een ieder _ten zeerste_ afraden om bij Surfsnel een abo te nemen. In tegenstelling tot mijn vorige ISP (Xs4all) kan je het vergeten om P2P software te gebruiken (om bijv. films te delen, iets wat ik niet doe, maar mijn huisgenoten wel willen) zonder allerlei "verzoeken" (sharen = "gepaste maatregelen" = :'( ) gemeeld te krijgen.

Service (en snelheid) is meer dan ok, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, verander de poortinstellingen in progs als eMule.

De MPAA/RIAA portscant gewoon op 'studenten'-ranges, daar zit Surfnet helemaal niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 23:56

BoGu5

hmmmz

Ik ben ook vast niet van plan om kazaa/emule e.d. filesharing progs te gebruiken :p

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Dat scannen is per definitie verboden voor Amerikaanse bedrijven en particulieren. Dus die kunnen je niets maken.. Zelfde probleem gehad met een niet nader te noemen groot software bedrijf uit Redmont die mijn FTP waren binnen gedrongen (FTP zonder anonymous toegang) en daar wat zaken aantroffen. Ik kreeg een e-mail binnen van mijn ISP in die tijd, dat ik die bestanden deelde... Toen had ik dus een e-mail teruggestuurd dat ze dat helemaal niet mogen bekijken, aangezien ik geen toegang had verschaft aan deze groep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
BoGu5 schreef op 09 november 2003 @ 18:37:
Ik ben ook vast niet van plan om kazaa/emule e.d. filesharing progs te gebruiken :p
Nee precies, daar gebruik je 8 mbit toch heel niet voor? Dat is alleen bedoeld om sneller te kunnen MSNuh.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"De MPAA/RIAA portscant gewoon op 'studenten'-ranges, daar zit Surfnet helemaal niet achter."

Heb ook nooit gezegd dat Surfnet ergens achter zit, integendeel! Het is niet in het belang van Surfnet (eigenlijk SurfSnelADSL) om zich bezig te houden met mijn Internetgebruik (en zeker niet om mij het gebruik van bepaalde P2P applicaties te ontzeggen :X ).

Dit bedrijf (http://www.baytsp.com/), verzender van DE emails, gebruikt andere 'tactieken', geen simpele portscans, maar gemodde clients die IP's registreren en vervolgens de ISP (automatisch) op de hoogte stellen wat zij gedownload hebben (en ik dus als "overtreder" upgeload zou hebben), daarbij mijn privacy (of dat van mijn huisgenoten) schendend :( door mijn ISP te vermelden WAT ik upgeload zou hebben, maar das een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan:

- Schending van de privacywetgeving
- Uitlokking
- Medeplichtigheid aan het ontduiken van de auteurswet
- Misleiding/bedreiging (ISP & uiteindelijk consument aanschrijven als ware het een gezaghebbende organisatie)

Als iemand ooit nog dit bericht krijgt, start dan AUB een centraal topic zodat andere users hier maatregelen tegen kunnen bedenken (oa vragen naar bewijs)

Iemand kan namelijk mijn IP forgen. Ik vraag me af of deze aanklacht stand zal houden, mede met in het achterhoofd de punten die ik aan het begin heb genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Laatst online: 14:39
Het gekke is dat ik nog niet zo'n mailtje heb gehad. Alhoewel, ik check mijn inter.nl.net e-mail adres niet :)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
hmmmmm iedereen in de stress. Ik zou me niet zo druk maken aangezien je hier in Nederland veeeel beter beschermd bent tegen dit soort streken als in de VS.

Ohja, ik heb ook een Iris cheque gehad, het is niet de actie waarop ik gehoopt had (prijs bijstellen), maar ik vind het een goed gebaar richting de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, in aansluiting op het bericht dat ik hierboven heb geplaatst: It's not over yet!!!

Ik heb dit naar ze verstuurt:
Geachte dames, heren,

Hierbij wil ik mij beklagen over de verbindingssnelheid die ik haal met mijn Surfsneladsl 2/8mbit abonnement.

Mijn inlognaam is rvdslig.

Slechts een keer, nl. gisteravond, haalde ik een downloadsnelheid dit ik vind passen bij dit abonnement.

De resultaten die ik op dit moment haal zijn bijvoorbeeld:
- vanaf ftp.surfnet.nl
ftp> get 10mb.bin
200 PORT command successful.
150 Opening ASCII mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes).
226 Transfer complete.
ftp: 10527410 bytes received in 48,97Seconds 214,98Kbytes/sec.
ftp>

voor de zekerheid nog eens, vanaf een andere pc:

- ftp> get 10mb.bin
200 PORT command successful.
150 Opening ASCII mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes).
226 Transfer complete.
ftp: 10527410 bytes received in 41,50Seconds 253,67Kbytes/sec.
ftp>

Ditzelfde is ook al gelukt met boven de 800kbytes per seconde.

Een ander voorbeeld:
- Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Nov 8 2003 om 18:28:16 UTC+0100)

Download : 248.4 KByte/sec

- Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Nov 8 2003 om 18:28:45 UTC+0100)

Download : 256.3 KByte/sec

Ook deze resultaten heb ik al rond de 800Kb gezien.

Het meeste deel van de tijd zijn de snelheden zoals ze hier te zien zijn. Zoals beschreven heb ik een enkele keer kunnen zien dat hoge snelheden wel mogelijk zijn, zodat ik de conclusie trek dat er technisch geen probleem is.

Hierbij enige achtergrondinformatie:
- de splitter en het modem staan op 1 meter van het ISRA-punt
- de snelheidstesten zijn op 3 verschillende computers gedaan. Al deze computers draaien windows 2000. Een van deze computers is vers geïnstalleerd.
- de modem 'traint' op 8mbit.
- de modem is aangesloten op een switch waarop de computers zijn aangesloten.

Ik hoop dat u mijn probleem kunt oplossen. Wellicht is er een verband met de problemen bij het realiseren van mijn aansluiting. Zie daarvoor uw aantekeningen.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,
Rob van den Sigtenhorst
Dit krijg ik terug:
Geachte heer / mevrouw,

Helaas zijn de snelheidsproblemen met de SurfSnelADSL abonnementen nog
steeds niet geheel opgelost. Hoewel u gelukkig boven de 2Mb zit, is de
prestatie inderdaad onder de maat te noemen. Dit is helaas voor meerdere
SurfSnel gebruikers het geval. Deze kwestie is in onderzoek bij de
breedbandleverancier (BBned). Vorderingen en mededelingen hieromtrent
worden op www.surfsneladsl.nl gepubliceerd.

(...)
M.a.w. ze zeggen het zelf: de problemen zijn nog niet over............

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
Nee, dat had ik gisteravond ook door, weer ouderwets onder de 200kb :(

edit:
nu: 20.15 wel weer goed 615kb

[ Voor 23% gewijzigd door Monalisa op 10-11-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
In principe heb ik er weinig tot geen last van in de praktijk, maar mijn ping naar de gateway loopt de laatste tijd in de spitsuren weer flink op en komt zo af en toe boven de 100ms gemiddeld uit. Dit is dan ook in de algemene reactie- en downloadsnelheid van het internet te merken.

Ik hoop dat ze er snel iets aan doen, want met de komende snelheidsverhogingen is dit geen goed teken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Laatst online: 18:07
Problemen momenteel: 300kb/s per thread waar ik normaal 800+ haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Het gaat op dit moment weer erg traag ja.
Was het maar 300 KB/s.

1 PC is met 80 KB/s aan het downloaden (3 threads van rond de 25-30 KB/s) waardoor ik gewoon niet eens meer fatsoenlijk kan browsen hier. Dit is dus niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad het is weer raak (120 kb hier), ik hoop dat ze een grote vooraad vvv/iris bonnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Laatst online: 27-09-2024

CdRwin

Kom op hey! wat is dit nu weer:( . Nog geen 2dagen die €10,- bon in huis en ze beginnen alweer te kloten:( . Haal nu nog geen 180Kb/s

Hoop echt dat dit niet weer een maand gaat duren!

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

100-120 KB/s inderdaad :(
ftp.inter.nl.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Bij mij ook al :'( En ik hoop idd ook dat dit niet weer een maand gaat duren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hmm... ik heb zelf vanavond (en de afgelopen dagen) helemaal geen snelheidsproblemen ondervonden. Alles ging lekker snel. :) Even afkloppen voor de zekerheid, want straks zit ik ook weer in dezelfde shit als een paar weken terug. :/

Snelheid op dit moment vanaf ftp.inter.nl.net: 6.35 Mbps

(Overgenomen op Tue Nov 11 2003 om 02:16:44 UTC+0100)

Download : 739.1 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Het is nu spitsuur en alles draait nog vrij goed. :)

(Overgenomen op Tue Nov 11 2003 om 20:18:11 UTC+0100)

Download : 620.1 KByte/sec
Upload : 47.9 KByte/sec
Connection : 888.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 14:37
ik lees het al weer :) ik speel op safe en ga lekker voor demon.. heb geen zin in inconsistentie snelheden en al helemaal niet in invallen omdat ik af en toe P2P software aan heb staan :+

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
-ScuL- schreef op 12 november 2003 @ 02:01:
ik lees het al weer :) ik speel op safe en ga lekker voor demon.. heb geen zin in inconsistentie snelheden en al helemaal niet in invallen omdat ik af en toe P2P software aan heb staan :+
Dat kan natuurlijk bij elke ISP gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Duck schreef op 10 november 2003 @ 17:51:
In principe heb ik er weinig tot geen last van in de praktijk, maar mijn ping naar de gateway loopt de laatste tijd in de spitsuren weer flink op en komt zo af en toe boven de 100ms gemiddeld uit. Dit is dan ook in de algemene reactie- en downloadsnelheid van het internet te merken.

Ik hoop dat ze er snel iets aan doen, want met de komende snelheidsverhogingen is dit geen goed teken :'(
Ping dan ook _NIET_ je gateway. Die heeft een beveiliging tegen pingfloods en waarom zou deze snel reageren op een icmp pakketje voor hem zelf bedoeld? Hij heeft hel wat beters te doen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Ik heb gisteren een lang telefoongesprek met een helpdesk medewerker van internlnet gehad. Daarin kwam naarvoren dat de 2e *ik ben even de naam kwijt van het routerding* nu ook tegen het plafond aanzat en dat ze een derde aan het installeren zijn.

Op zondag en maandag is het gewoon _te_ druk en komt de overboekingswaarde in het spel, dat is iets waar zij natuurlijk geen invloed op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 14:37
Monalisa schreef op 12 november 2003 @ 07:54:
[...]

Dat kan natuurlijk bij elke ISP gebeuren
ik weet niet of je het topic hebt doorgelezen maar het blijkt dus dat dat bij Surf sneller gebeurt om dat zij dichter bij de overheid liggen. ze hoeven niet allerlei juridische handelingen te doen om bij de gebruikersgegevens te komen. zijn al diverse studentenhuizen geweest met Surfsnel ADSL die een bezoekje kregen.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Siliakus schreef op 12 november 2003 @ 08:38:
Ik heb gisteren een lang telefoongesprek met een helpdesk medewerker van internlnet gehad. Daarin kwam naarvoren dat de 2e *ik ben even de naam kwijt van het routerding* nu ook tegen het plafond aanzat en dat ze een derde aan het installeren zijn.

Op zondag en maandag is het gewoon _te_ druk en komt de overboekingswaarde in het spel, dat is iets waar zij natuurlijk geen invloed op hebben.
Was het plafond van die tweede nu ook 50Mbit terwijl hij 1Gbit aan zou moeten kunnen? Want dat was het probleem van de eerste voor zover ik weet.

Gisternacht om half 2 kreeg ik trouwens downtime. Misschien dat ze die derde router hebben geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
bjck schreef op 12 november 2003 @ 08:03:
[...]
Ping dan ook _NIET_ je gateway. Die heeft een beveiliging tegen pingfloods en waarom zou deze snel reageren op een icmp pakketje voor hem zelf bedoeld? Hij heeft hel wat beters te doen.
Oke, daar heb je gelijk in. Alleen het verschil tussen de pingtijden naar de gateway voor en tijdens de problemen verschillen wel zo erg dat dit wel op overbelasting lijkt te duiden.
Tot nu toe is het ook altijd zo geweest; hoge pingtijden naar gateway, trage en niet optimale verbinding, lage pingtijden naar gateway, verbinding die perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
-ScuL- schreef op 12 november 2003 @ 10:18:
[...]

ik weet niet of je het topic hebt doorgelezen maar het blijkt dus dat dat bij Surf sneller gebeurt om dat zij dichter bij de overheid liggen. ze hoeven niet allerlei juridische handelingen te doen om bij de gebruikersgegevens te komen. zijn al diverse studentenhuizen geweest met Surfsnel ADSL die een bezoekje kregen.
Ja ik lees het topic ;) en ik denk dat de privacywetgeving niet toestaat om maar met gebruikersgegevens te rotzooien ook al zit je dicht tegen de overheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Wed Nov 12 2003 om 15:50:54 UTC+0100)

Download : 551.5 KByte/sec
Upload : 64.5 KByte/sec
Connection : 591.0 Conn/min

Ik val in herhaling, maar ik heb regelmatig (voor het "oplossen" van het probleem en in de rustige perioden van de dag) boven de 800KByte/sec gezeten, dus waarom zit ik nu 24/7 aan een plafond van 550Kbyte/sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hier is alles nog ongewijzigd (kut).

Bij mij is het ook zo dat de router pingen volgens mij wel een beeld geeft van hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen topsnelheden meer. Wel jammer dat er na 2 maanden "ellende" maar zo'n korte periode heeft gevolgd met perfect internet. Hoop dat ze snel hun zaakjes op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 18:02
-ScuL- schreef op 12 november 2003 @ 10:18:
[...]

Bewijzen??? ?

Slache!

Verwijderd

Snelheid gaat weer prima, heel af en toe een lage download, maar over het algemeen is het prima.

(Overgenomen op Thu Nov 13 2003 om 21:17:41 UTC+0100)

Download : 723.3 KByte/sec >:) >:)
Upload : 98.5 KByte/sec :9~
Connection : 1,360.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nogsteeds goede snelheden, nix te klagen.
Het is soms drukker dan normaal maar dan blijf ik nog steeds ronnd de 650 hangen ,meer dan acceptabel.
Vanmorgen ben ik gebelt voor de RMA van mijn router Top IT heeft het modem verstuurd (zonder daar overigens €25 voor te moeten betalen) hopen dat hier het probleem mee opgelost is. Ik word wel een beetje moe om 2 x per week mijn modem te moeten resetten en weer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 21:19:
Snelheid gaat weer prima, heel af en toe een lage download, maar over het algemeen is het prima.

(Overgenomen op Thu Nov 13 2003 om 21:17:41 UTC+0100)

Download : 723.3 KByte/sec >:) >:)
Upload : 98.5 KByte/sec :9~
Connection : 1,360.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms
Wat zijn de trainings waarde van je modem/welke modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bedoel je met trainings waarde?

het is een CopperJET 810 modem.
mijn snelheid ligt de laatste tijd stabiel rond de 700KB.

(Overgenomen op Fri Nov 14 2003 om 18:27:02 UTC+0100)

Upload : 98.6 KByte/sec
Connection : 1,467.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 18:27:
wat bedoel je met trainings waarde?

het is een CopperJET 810 modem.
mijn snelheid ligt de laatste tijd stabiel rond de 700KB.

(Overgenomen op Fri Nov 14 2003 om 18:27:02 UTC+0100)

Upload : 98.6 KByte/sec
Connection : 1,467.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms
Ik bedoel de waarde waarop je modem de line synct, heb je nog tweaks gebruikt? bij mij is de upload namelijk 90KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Sat Nov 15 2003 om 03:00:14 UTC+0100)

Download : 775.1 KByte/sec
Upload : 96.4 KByte/sec
Connection : 1,452.0 Conn/min

Hoppa!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :( :( (nog steeds):

speedtest.cistron.nl
Testing 1234
downloaded 1649657 bytes in 8.855 seconds
That is 182 kilobytes/second
which is approximately 1713.9 kilobits/second ATM linerate speed.
en
(Overgenomen op Sat Nov 15 2003 om 19:19:44 UTC+0100)

Download : 254.2 KByte/sec
De modem traint op 1mbit/8mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus niet de enige...
't is hier weer ruk de laatste dagen met een max van 240.. morgen surfsnel maar es bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Onder de 300 KB/s weer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Snelheid is idd weer belabberd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha doe maar een traceroute naar jezelf surfnet heeft nu een internlnet-surfsnel klant node aangemaakt. (Voor zover ik weet was dat niet zo, ging direct naar routers)

Ze hebben er een 3e router bijgeplaatst in tot. dus 3 gigabit alleen hij draait nu 150 megabit :x...

Ik vraag me af waarom ze die firewall regels niet ff onder de loep nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is maf, die zie ik in de traces niet terug... waar maak je dit uit op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik een briljante brief van InterNLnet over mijn surfsneladsl aansluiting
Voor uw telefoonlijn is een omzetting naar een ADSL-verbinding aangevraagd. Dit zal naar verwachting rond 28/11/2003 gerealiseerd worden ...
Wij zullen u binnen 5 dagen na oplevering van uw ADSL verbinding het complete installatiepakket toezenden, zodat u direct gebruik kunt maken van uw nieuwe SurfSNel ADSL?
Wat klopt hier niet?? Direct betekent in elk geval voor mij gelijktijdig met de oplevering van de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 21:27:
Vandaag kreeg ik een briljante brief van InterNLnet over mijn surfsneladsl aansluiting

[...]

Wat klopt hier niet?? Direct betekent in elk geval voor mij gelijktijdig met de oplevering van de aansluiting.
Ik kreeg dezelfde brief maar het pakket heb ik eerder ontvangen dan de lijn opgeleverd was. Ik denk dat je je pakket dus wel voor 28-11 hebt.

Verwijderd

Mensen, ik denk dat het toch, alhoewel ik de opstelling in de communicatie van Inter.nl.net op zich erg goed vind, tijd is voor actie. Ik heb deze mail als antwoord op hun factuurmail gestuurd:
Geachte dames, heren,

Naar mijn mening komt u op dit moment niet-conform na, dat wil zeggen ik ontvang van u niet de kwaliteit van dienstverlening die is overeengekomen. Zie voor verdere details mijn correspondentie met uw helpdesk.

Tot nader order schort ik dan ook betaling van voor deze dienstverlening verschuldigde kosten op. Ik ben pas bereid te betalen vanaf het moment dat ik inderdaad conforme levering ontvang.

Wilt u gezien het bovenstaande NALATEN dit bedrag van mijn rekening af te schrijven? Indien afschrijving toch plaatsheeft zal ik storneren.

Graag hierop uw reactie. Overigens ben ik wel bereid met u een redelijke regeling te treffen, ik ben echter niet bereid voor de kwaliteit van het product zoals ik die op dit moment ondervind het volle pond te betalen.

Met vriendelijke groet,
Rob van den Sigtenhorst
Zo is het namelijk maar net: dit heet non-conforme levering, oftewel wanprestatie, en in ieder geval tot en met 2mbit hebben ze een resultaatsverplichting. Dat haal ik vaak nog niet eens.

Laten meer mensen hun betaling opschorten, samen staan we sterk!

• Duck
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Denan nog wat inside nieuws heeft. Denan where are you :? ;)

Wat ik me nu afvraag is of mijn aanvraag voor een upgrade niet verloren gaat? Vlak voordat de mededeling dat upgrades tijdelijk niet mogelijk zijn op de website verscheen heb ik mijn aanvraag gefaxt. Ik heb er daarna ook niks meer over gehoord.

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:52
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 21:27:

[...]

[...]

Probleem heb ik idd ook gehad. Kon pas na een week gebruik maken van mijn aansluiting, terwijl ik die week wel moest betalen, ondanks aandringen van mijn kant om het modem eerder te sturen.

Verwijderd

dat is maf, die zie ik in de traces niet terug... waar maak je dit uit op ?
Uit een traceroute die ik bij toeval uitvoerde vanaf een leeg domein naar mij, ik wilde mijn latency wel eens testen voor de buitenwereld. Het was een site uit Denemarken, gewoon een leeg domein met wat DNS en ping tools door de aanbieder erop gezet.
Ach dat is marketingtaal he ;( ? Met 'direct' bedoelen ze "eerder dan je zou verwachten"....
Maar dat maakt toch niet zoveel uit he? In de praktijk krijg je het vaak eerder, ik kreeg het pas een dag later dan de tijd die zij er voor aangaven....
Zo is het namelijk maar net: dit heet non-conforme levering, oftewel wanprestatie, en in ieder geval tot en met 2mbit hebben ze een resultaatsverplichting. Dat haal ik vaak nog niet eens.

Laten meer mensen hun betaling opschorten, samen staan we sterk!
Na na :N....

Je hebt gegarandeerd 2mbit / 25 (= te verwaarlozen).

Betaling opschorten zal niet helpen, ze zij niet koppig ofzo alleen ze zijn te laks met het effectief bestrijden van de problemen. Ze kopen er maar routers bij, maar kijken bijvoorbeeld niet naar de firewallregels zoals een ander al in een vroeg stadium opmerkte.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Denan nog wat inside nieuws heeft. Denan where are you ?
Denan denkt dat dit topic al dood is, en dat de problemen zijn opgelost. Op SurfSnel ADSL nieuws staat ook helemaal nix....

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
* even afkloppen *

Ik heb gelukkig geen terugkerende problemen gehad. Sinds halverwege oktober zit ik dus nog steeds gemiddeld tussen de 700 a 800 kb/s, met af een toe een dipje richting 600 kb/s tijdens spitsuur.

• freddifish

freddifish

schnappi !

wat betreft de 1024 gebruikers die net als ik 4x de boot ingaan
(volle prijs installatie + modem betaald - nu nog steeds volle abboprijs doorbetalen - geen snelheidsverhoging - geen optie tot upgrade) :(
en eigenlijk voor iedereen staat hier een interessante post over bbned (demon maar lijkt me voor internlnet identiek)

Verwijderd

freddifish:

Ziedaar, het probleem. Te grote CPU Usage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chriswet
  • Laatst online: 02-10-2024
Te weinig capaciteit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat verhaal waarnaar de link verwijst maakt heel veel zin.

Zeker als we zien dat er op zich veel van de door Surfnet/internlnet blijkbaar niet effectief kan worden gebruikt... kan dus heel goed hier aan liggen.

Maar hoe dan ook... ik denk niet dat elke dag, de hele tijd 2048/25 mbit €70,- waard is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...topic een beetje dood? Is iedereen soms tevreden ondertussen?!?! Ik niet hoor...
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.