[Mensen met SurfSnelADSL] Problemen

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.961 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385

De door bbned gebruikte NRP's hebben geen forwarding in hardware,
zodat voor de forwarding de CPU gebruikt moet worden. Modernere
hardware, zoals bijvoorbeeld de Juniper routers die Demon NL in de
backbone gebruikt, doen de forwarding compleet onafhankelijk van
de CPU.
Hier staat gewoon de f* oplossing. Niet telkens van die brakke dingen bijkopen, maar goede !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26384

Anoniem: 96726 schreef op 23 november 2003 @ 19:53:
...topic een beetje dood? Is iedereen soms tevreden ondertussen?!?! Ik niet hoor...
Ik ook niet. Ik heb ooit snelheden van hoog in de 700 gehaald, tegen de 800 aan, maar zit nu aan een "schijnbare" limiet van 550. Ik lees ook nergens dat er nog maatregelen in de pijplijn zitten, wat me enigszins tegenvalt. Of is de openheid van eerder mbt werkzaamheden e.d. verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30
Ik zit toch momenteel continu te schommelen tussen 500 en 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Er werd bij het toepassen van de afgelopen "oplossing" gezegd dat het niet een echte oplossing was maar eerder een lapmiddel. Ik ben ook nog steeds niet tevreden en haal vooral 's avonds erg magere downloadsnelheden.

Eerlijk gezegd ben ik er een beetje vanuit gegaan dat InterNLnet het probleem wel fatsoenlijk zou gaan behandelen maar het begint erop te lijken dat ze het erbij laten zitten...

Dit zal vast niet het geval zijn maar ik vind het wel jammer dat we weer geen feedback krijgen. Misschien tijd om het weer met z'n allen InterNLnet duidelijk te maken? Dat heeft namelijk erg erg goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30
Als je het topic had gelezen zou je snappen dat het probleem niet bij InterNLnet meer ligt, maar dat het probleem van de snelheid op dit moment bij BBNED ligt vanwege overbelaste routers.
Alle providers schijnen hier last van te hebben, de ene wat meer dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Gisternacht rond 0:00 lag mijn snelheid ook rond 300 kb/s. Vanochtend lag het rond de 500 kb/s. En nu is het weer normaal:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Nov 25 2003 om 15:57:36 UTC+0100)

Download : 715.1 KByte/sec
Upload : 48.7 KByte/sec
Connection : 870.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96726

Nou ik weet het niet, maar ik zit dus in een studentenstad (Leiden), waar waarschijnlijk heel wat mensen Surf"Snel" hebben.

Ik heb welgeteld 1 keer 700-800k gehaald. Waardoor ik dus weet dat aan mijn kant geen technisch probleem KAN zitten. Nu is het nooit meer dan 300k, meestal minder, hooguit een enkele keer een piek van 400k. Dit kan echt niet.

Dankzij die ene gast die hier steeds antwoord gaf was de afhandeling eerst wel goed, maar nu hoor ik dus totaal niets meer, ook hier niet... Het wordt ZEER MATIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Tja, ik zit ook in een studentenstad (Groningen) en aan de rand van het centrum waar een potentieel grote klantenkring zit van SurfSnelADSL. Het was hier tot halverwege oktober vrij sneu gesteld met de snelheden, maar ik ben blij dat het tot op heden nog redelijk normaal is gebleven in mijn buurt. Maar goed, dat kan natuurlijk zo anders zijn.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik zit niet in een "studentenstad" :D !

En bij de laatste test van Zondagmiddag haalde ik een bedroevende snelheid van 160-220 kb/s down bij het 1gb testbestand van de Surfnet FTP server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95037

Het 1 gbyte bestand? Ik hoop niet dat je dat helemaal binnengehaald hebt. Dat is nu echt verkwisting van de beschikbare bandbreedte

jooop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb net maar eens gebelt, het was al een tijdje weer na de laatste oplossing goed maar nu ...

(Overgenomen op Mon Dec 1 2003 om 19:35:15 UTC+0100)

Download : 48.5 KByte/sec
Upload : 14.0 KByte/sec
Connection : 78.0 Conn/min
Ping test Nederland : 563.0 ms

Zo was het hier de laatste tijd in de ochtend, nu ookal 's avonds. :(
Na mijn hele verhaal af te steken vertelt ie me dat het probleem bekent is, als ie me dat nu gelijk verteld.... Ik wacht de volgende cadeau bon maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Zucht, mijn snelheid gaat steeds meer naar beneden heb ik het idee :(

(Overgenomen op Mon Dec 1 2003 om 21:12:04 UTC+0100)

Download : 217.7 KByte/sec
Upload : 52.8 KByte/sec
Connection : 702.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms

Ironisch is dat ik ongeveer 200 op speedtest haal, maar van de surfnet ftp de 10mb binairy met maar amper 90kb/s ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

(Overgenomen op Mon Dec 1 2003 om 23:01:00 UTC+0100)

Download : 392.0 KByte/sec
Upload : 52.6 KByte/sec
Connection : 1,116.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms

Twordt tegen 23:00 al wat beter, maar nog niet waarvoor ik betaal imho.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Hoe jullie aan die snelheden komen ???
Bij mij is het echt triest, ik ben van Chello af en het word erger AAARRCCHHH

(Overgenomen op Mon Dec 1 2003 om 23:08:39 UTC+0100)

Download : 197.8 KByte/sec
Upload : 35.2 KByte/sec
Connection : 134.0 Conn/min
Ping test Nederland : 642.0 ms

En dan de volgende:

(Overgenomen op Mon Dec 1 2003 om 23:52:34 UTC+0100)

Download : 86.3 KByte/sec
Upload : 35.6 KByte/sec
Connection : 193.0 Conn/min
Ping test Nederland : 491.0 ms

Het word maar niet beter, heb mailtje gestuurt over hoe we nu verder gaan want ik ben hier niet blij meer mee.

En op de vroege morgen:

(Overgenomen op Tue Dec 2 2003 om 08:13:22 UTC+0100)

Download : 24.0 KByte/sec
Upload : 17.1 KByte/sec
Connection : 40.0 Conn/min
Ping test Nederland : 1,101.0 ms

[ Voor 51% gewijzigd door motormuisje op 02-12-2003 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nou

(Overgenomen op Tue Dec 2 2003 om 00:21:38 UTC+0100)

Download : 184.4 KByte/sec
Upload : 48.1 KByte/sec
Connection : 235.0 Conn/min
Ping test Nederland : 25.0 ms

Geen commentaar :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

op www.inter.nl.net
Korte onderbreking in ADSL netwerk
Woendagochtend 3 dec. 6:30, BBned netwerk

Woendagochtend 3 dec. 6:30 zal er een herconfiguratie van de router plaatsvinden. Dit zal een korte onderbreking in het internetverkeer geven(minder dan 1 min) Dit geldt alleen voor de klanten die op het BBned netwerk aangesloten zijn.

Excusses voor de overlast

--InterNLnet Netwerkbeheer

(bericht geplaatst op 2003-12-01)
zou het hiermee te maken hebben?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31786

Ik plaats het hier maar, ook al is het en probleem dat niet alleen maar met surfsneladsl te maken heeft. Ik denk dat het hier toch relevant is omdat het ook wat zegt over hun helpdesk. En bovendien hoop ik dat iemand met een gouden tip komt, want ik ben echt radeloos.

Ik woon in een studentenhuis met 2 verdiepingen. Op beide verdiepingen is een ISDN aansluiting. Dit betreft dus 2 aparte ISDN pakketen met in totaal 16 nummers. 2 jaar lang hebben we nu een ADSL aansluiting op de 2e verdieping via HCCnet en de KPN. Dit heeft 2 jaar lang perfect gewerkt. Alleen HCCnet is een van de duurdere providers en we wilden graag een 8 Mbit lijn. Om niet lange tijd zonder ADSL te hoeven zitten, heb ik Surfsneladsl aangevraagd voor het hoofd ISDN nummer van de 3e etage. Het plan was om de verbinding op de 2e op te zeggen zodra de verbinding op de 3e opgeleverd is. Tot zover het plan.

Vanaf het moment dat we de aanvraag gedaan hebben (dus niet het moment dat de verbinding opgeleverd is), hebben we problemen met HCCnet/ KPN. De verbinding wordt verbroken. Er gaat geen lampje uit op het modem, maar de boel lijkt te bevriezen en komt weer op gang na verloop van tijd of nadat we het modem hebben gereset. Het nieuw geleverde BBned modem (Copperjet 811) op deze lijn geeft hetzelfde probleem.

Afgelopen week is SurfsnelADSL via BBned opgeleverd. We hebben de boel geinstalleerd op de 3e etage met een nieuw modem en een nieuwe splitter. De verbinding is niet zo snel als we gehoopt hadden ( ~ 400 KByte/sec)., maar ook hier doet het probleem zich voor. De verbinding bevriest af en toe en komt pas weer op gang nadat het modem gereset is. Echter het probleem is wel heftiger. Modem resetten, vijf minuten e-mailen en dan weer een crash. Overdag gaat het echter soms wel eens een paar uur goed. Een raar probleem dus. Ook het aansluiten van het KPN Speedtouch Home modem op deze lijn maakt geen verschil.

Ik heb gebeld met Internlnet en het probleem uitgelegd. Ze betwijfelen of het 2 fysiek gescheiden lijnen zijn of dat de KPN iets gekoppeld heeft. Dus ik moet naar de KPN ADSL afdeling. Daar verwijzen ze me naar HCCnet omdat daar het probleem begonnen is. HCCnet wil ons niet helpen omdat het om een getweakt modem gaat (we hebben ook het andere modem op de HCCnet lijn gehangen, zelfde probleem, maar daar leveren zij ook geen support op) en het probleem "toch wel bij de KPN" zal zitten. Weer naar de KPN gebeld, daar willen ze dat ik een ISRA punt opzoek om te kijken hoe en wat. Ik heb dat gedaan, niks raars te zien. Twee doosjes die aangesloten zijn zoals het zou moeten. Dus ik terug naar KPN (nu had ik eindelijk iemand aan de lijn die echt vriendelijk en behulpzaam was, het kan dus wel). Nu kunnen ze me eindelijk wel vertellen dat het toch wel om 2 fysiek gescheiden lijnen gaat. Ze gaan de lijnen testen. Er wordt op beide lijnen een "probleem" geconstateerd, maar het is niet duidelijk wat en hoe. Ze zien slechts een (=1) splitter per lijn terwijl er twee moeten zijn. Nu heb ik de splitters netjes aangesloten (denk ik dan) en wordt er dus gesuggereerd dat BBned de boel in de centrale verkloot heeft. Nu moet ik daarvoor InterNLnet bellen. Ik krijg vervolgens van InterNLnet te horen dat we de splitter verkeerd hebben aangesloten of de router verkeerd geconfigureerd. In elk geval konden ze me vandaag niet meer verder helpen (de reden was wel geldig, ze moesten naar de crematie van een collega, dus daarop zeker geen commentaar) en ik ben weer terug bij af.

Ik heb barstende koppijn van dit gezeik. Ik heb zoveel keer hen en weer gebeld. Het probleem zoveel keer uit moeten leggen en elke keer wordt je weer verder gestuurd naar de volgende afdeling. D'r was een behulpzame vrouw van de KPN die me vriendelijke en correct te woord stond en me daadwerkelijk kon helpen en die was niet eens van de ADSL afdeling, maar van de afdeling ISDN telefoonlijn storingen. Daar zakt je broek toch van af.

In ieder geval wordt ik van de supportdesk van internlnet niet vrolijk. Uren wachten voor niks .....

Wordt vervolgd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26384

Oi, het gaat van matig tot erger. :{

(Overgenomen op Tue Dec 2 2003 om 16:36:35 UTC+0100)

Download : 254.2 KByte/sec
Upload : 92.7 KByte/sec
Connection : 573.0 Conn/min

Dit is zéker niet waar ik voor betaal, alle disclaimers terzijde. Het gaat om een redelijke levering van dienst die mag worden verwacht. En dit is niet redelijk.

Ik hoop dat de werkzaamheden van morgen zaken oplossen, maar ik vraag het me sterk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja. 250k of minder nog steeds. :( :( :( Woensdag maar even afwachten. Daarna via hier ons eens gaan organiseren om echt actie te eisen?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 02-12-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van de InterNLnet website:
Er gebeurd dus niks met de SurfsnelADSL aansluitingen.
----------------------------------------------------------------------------
Korte onderbreking in ADSL netwerk
Woendagochtend 3 dec. 6:30, BBned netwerk

Woendagochtend 3 dec. 6:30 zal er een herconfiguratie van de router plaatsvinden. Dit zal een korte onderbreking in het internetverkeer geven(minder dan 1 min) Dit geldt alleen voor de InterNLnet klanten die op het BBned netwerk aangesloten zijn. SurfsnelADSL heeft geen last van deze onderbreking

Excusses voor de overlast

--InterNLnet Netwerkbeheer

(bericht geplaatst op 2003-12-01)
--------------------------------------------------------------------------------

Jooop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Al word het een onderbreking van 10 uur... als het opgelost is ben ik blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
h'm nog niet echt veel last hier
(Overgenomen op Tue Dec 2 2003 om 21:11:37 UTC+0100)

Download : 512.8 KByte/sec
Upload : 37.8 KByte/sec

en dat met trillian aan ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Monalisa schreef op 02 december 2003 @ 21:12:
[..]

en dat met trillian aan ......
offtopic:
Trillian slurpt bandbreedte ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Nibbles op 02-12-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Laatst online: 20-06 15:37
heeft er iemand tijd om weer een speedtest te doen? Ben benieuwd hoe het nu is nml (kzit nu zelf op stage dus lukt niet dan niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
Nibbles schreef op 02 december 2003 @ 22:13:
[...]
offtopic:
Trillian slurpt bandbreedte ;)
Nee dat niet, maar wel wat en ik had geen zin om hem uit te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scheerhoofd, ik heb het topic heel goed gelezen, maar wat JIJ kennelijk niet snapt is dat wij nu eenmaal klant zijn van internlnet en niet van bbned en dus ook internlnet zullen moeten aanspreken.

Waar ik ook ondertussen de meeste problemen mee krijg is de communicatie. Een aantal voorbeelden.
- zoals in de topic te lezen heb ik mails gestuurd naar factuur@internl.net. Ondanks herhaling krijg ik daarop gewoon geen antwoord. Ze hebben ondertussen wel gewoon geïncasseerd.
- er staat nergens iets hierover op een site, hoewel in antwoorden aan mij van de helpdesk staat dat ik moet afwachten en het nieuws moet volgen via de site. Waar dan???
- er is ook verder geen enkele communicatie. Eerst was er toevallig in dit topic een helpdeskmedewerker, nu is ook dat niet meer zo en kunnen we nergens meer iets lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 09:27

IvoB

Prutst er rustig op los

Anoniem: 31786 schreef op 02 december 2003 @ 16:37:
Het nieuw geleverde BBned modem (Copperjet 811) op deze lijn geeft hetzelfde probleem.

Echter het probleem is wel heftiger. Modem resetten, vijf minuten e-mailen en dan weer een crash. Overdag gaat het echter soms wel eens een paar uur goed. Een raar probleem dus. Ook het aansluiten van het KPN Speedtouch Home modem op deze lijn maakt geen verschil.
3 dingetjes, De Copperjet 811 werkt niet op KPN ADSL. En de Alcatel Home ISDN werkt alleen (goed) op BBned met een speciale firmware, te verkrijgen via Cistron:
http://www.cistron.nl/hel...41&history=63,135,138,139

Verder heb ik zelf slechte ervaringen met de LEA ISDN splitter. Deze verzwakt het signaal namelijk. De alcatel splitters zijn wat dat betreft beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16278

Kheb onlangs het inschrijfformulier op de post gedaan voor Surfsnel maximaal, kzal hier binnenkort mijn resultaten posten ( 4834 Breda ).

Zijn er mensen die het aan de praat kregen met een Sitecom DC 201 router ? Kheb namelijk een DHZ zonder modem/router besteld omdat ik deze router al zelf thuis heb.

Welk Ip krijg je eigenlijk ? Ik kan bij een IP index alleen surfnet op de 145.x.x.x range vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31786

IvoB schreef op 03 december 2003 @ 14:48:
[...]

De Copperjet 811 werkt niet op KPN ADSL.

En de Alcatel Home ISDN werkt alleen (goed) op BBned met een speciale firmware, te verkrijgen via Cistron: http://www.cistron.nl/hel...41&history=63,135,138,139

Verder heb ik zelf slechte ervaringen met de LEA ISDN splitter. Deze verzwakt het signaal namelijk. De alcatel splitters zijn wat dat betreft beter.
Ik weet niet wat je met bedoelt met niet werken, maar de Copperjet heeft het wel geruime tijd uitgehouden bij de KPN en andersom ook.Het is wel zo dat Surfsneladsl in die zin afwijkend is van de overige BBned service providers dat ze een PPPoA aansluitmodel hanteren ipv DHCP.

Overigens bedankt voor de tip wat betreft de splitters ik ga het eens proberen met een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Mijn upload is de laatste tijd wel heel erg instabiel. Dan weer 30 kb/s, dan weer 52 kb/s. Ik hoop toch eigenlijk wel dat ik straks gewoon stabiel rond de 90/100 kb/s zit na de verdubbeling.

Voor de rest nog steeds tevreden. Nu:

(Overgenomen op Wed Dec 3 2003 om 18:32:18 UTC+0100)

Download : 748.3 KByte/sec
Upload : 50.0 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90 kb/s max op ftp.surfnet.nl :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89378

ik had op woensdag 18:00--22:00++ gelijk al op de eerste hop een ping van 110 en downstream was ook instabiel .. terwijl niemand aan het downloaden was.

De eerste hop is toch de wijkcentrale ? het was een 62.xx ip dacht ik.

ik snap dat niet ... waarom is het de enige dag goed en dan weer slecht ?
Brengt dat upgraden zoveel problemen mee ? ook al is hier nauwelijks van upgrade te merken behalve een downgrade :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is nu December en van die upgrade heb ik ook nog nix gemerkt... :| :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is hier ook weer prut, max 250k/sec... :'(
Kom maar weer op met die iris-cheque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Mijn snelheden:

Speedtest
(Overgenomen op Thu Dec 4 2003 om 14:03:15 UTC+0100)

Download : 793.9 KByte/sec
Upload : 48.0 KByte/sec

FTP
ftp.inter.nl.net: 8.03 Mbps
ftp.sci.kun.nl: 7.68 Mpbs
ftp.surfnet.nl: 7.94 Mbps
ftp.xs4all.nl: 7.57 Mbps
ftp.microsoft.com: 344,90 Kbps

Het gaat hier (Groningen) dus nog prima en geen last van vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb mijn modem herstart en mn pingtijden waren weer normaal .... beetje vreemd allemaal, ik had ook al zoveel weken uptime , maar dat zou toch niks moeten uitmaken voor zo'n copperjet 811 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal ook maar es mn modem herstarten, wie weet heb ik dan 1 mbit upload :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Het is weer belabberd hier:
(Overgenomen op Sun Dec 7 2003 om 21:11:16 UTC+0100)

Download : 106.3 KByte/sec
Upload : 21.0 KByte/sec
Connection : 967.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms
De download is normaal, maar de upload en het aantal conn/min liggen een stuk lager dan normaal. Ook gaat het surfen niet zo soepeltjes als ik gewend ben.

Meer mensen met problemen op dit moment of moet ik mijn modem maar een reboot geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Duck op 07-12-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 10:38

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Heb zelf nu nergens last van :)

(Overgenomen op Sun Dec 7 2003 om 23:31:15 UTC+0100)

Download : 723.3 KByte/sec
Upload : 51.7 KByte/sec
Connection : 742.0 Conn/min

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
en mijn synchronisatie snelheid blijft ook maar naar beneden gaan, ik begon op 68xx en ik zit nu op de 58xx, ik hoop toch niet dat het veel verder dropt.

Maar ik krijg het grootste deel van de dag nog steeds 600+kb/s met downloads, wat op zich nog redelijk hoog is.

Hebben nog meer mensen lagere sync rates?

[ Voor 8% gewijzigd door Siliakus op 08-12-2003 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wanneer horen we eigenlijk die upgrade te krijgen ? .. zover ik weet gaat een 1024 abb naar 2-8mbit bij surfsnel(dus ook ik kom in aanmerking), maar ik vind het wel een beetje irritant worden nu met al die vertragingen, met het zelfde geld wat ik nu betaal kan ik al 8mbit krijgen ;s ... en dan nog die constante problemen..

volgend jaar ga ik is babyxl proberen 1:1 lijn is misschien toch wat stabieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Anoniem: 89378 schreef op 08 december 2003 @ 10:52:
wanneer horen we eigenlijk die upgrade te krijgen ? .. zover ik weet gaat een 1024 abb naar 2-8mbit bij surfsnel(dus ook ik kom in aanmerking), maar ik vind het wel een beetje irritant worden nu met al die vertragingen, met het zelfde geld wat ik nu betaal kan ik al 8mbit krijgen ;s ... en dan nog die constante problemen..

volgend jaar ga ik is babyxl proberen 1:1 lijn is misschien toch wat stabieler
Wat ik heb begrepen in dat een 1024 abbo helemaal niet omhoog gaat.. wel wordt het (ergens in 2004) goedkoper.
Wil je wel sneller dan moet je upgraden, wat dus ook niet kan momenteel :(

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
ik ben ook niet echt blij op dit moment:

(Overgenomen op Mon Dec 8 2003 om 18:50:30 UTC+0100)

Download : 267.2 KByte/sec
Upload : 43.0 KByte/sec

normaal is de down toch minimaal 600 Byte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Bij mij is het nu ook weer prut zeg |:( Echt zwaar irritant die 'storingen' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 14-06 19:44
Ik heb vorige week het maximale abonnement aangevraagd. Ze hadden namelijk een sinterklaasactie zodat je geen eenmalige kosten hoeft te betalen en je de ethernet router goedkoper kan afnemen.

Ons huidige ADSL abonnement (via een andere telefoonlijn) loopt per 1 januari af, dus ik hoop dat het SurfSnelADSL gebeuren voor die tijd wordt opgeleverd, maar dat zal toch wel?

Ik heb jullie posts over tegenvallende snelheden gelezen en toch voor SurfSnelADSL gekozen. Waarom? Nergens krijg je zoveel vaste IP adressen...
Ik ben dat portforwarding gepruts met mijn getweakte alcatel router een beetje zat. Om een of andere reden ben ik na een reset van de router elke keer de forwards kwijt. :(

Ik ben benieuwd iig. Met die 1Mbit upload kan ik nu lekker een CS servertje draaien op de huisserver... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ipadressen kan je als extra optie erbij nemen bij de meeste providers daar hoef je niet speciaal surfsnel voor te nemen.

Nu heb ik het zelf eigenlijk wel een beetje gehad met internlnet, en dan vast zitten aan een 1024 abbo vind ik ook niet kunnen(ik wacht al bijna 2 maanden op een upgrade en vervolgens annuleren hun die vanwege een upgrade, en nu blijkt dat een 1024 abbonnement niet word geupgrade!). De communicatie is gewoon te slecht voor woorden :S

Als ik opzeg zouden ze dan nog durven aan te komen met dat ik de resterende maanden moet betalen? (ik heb dit nog nooit gedaan, ik zit misschien net een halfjaar bij ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Anoniem: 89378 schreef op 09 december 2003 @ 12:06:
[...]

Als ik opzeg zouden ze dan nog durven aan te komen met dat ik de resterende maanden moet betalen? (ik heb dit nog nooit gedaan, ik zit misschien net een halfjaar bij ze)
Denk dat het lijntje er gewoon blijft op zitten totdat InterNLnet na het jaar de opdracht tot sloop doorgeeft aan BBNED. Ze zullen je dus hoogstwaarschijnlijk gewoon aan het jaarcontract houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Via de Cistron Nieuwsgroep verneem ik dat de upgrades van BBned wederom zijn uitgesteld tot 1 februari 2004. Het probleem is dat BBned te weinig capiciteit (over) heeft op de NRP's (termineren verkeer van ATM tot IP) en problemen met het automatisch provisioneren van vele gebruikers. Dus voorlopig blijft iedereen op de oude snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB op 09-12-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Capaciteit in welke zin ?

Geld ?
Mankracht ?
Netwerkcapaciteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
wel opvallend dat internlnet er weer eens geen melding van maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat wel iets over op de InterNLnet site:

http://www.internl.net/nieuws.cgi?sectie=actueel&id=36

Jooop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
ja nu, een dag later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

BBned = veel gebakken lucht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das nou niet echt positief, weer een tijd wachten.

Maar als je bv. nu je maximaal abbo aanvraagt en dus een nieuwe klant bent, krijg je dan wel gelijk bij het begin je 1mbit upload ? Op de site van Surfsneladsl staat immers dat je betaald voor 8mbit/1mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Ja, BBned sluit alle nieuwe klanten al wel aan met de verhoogde snelheden ;)

Voor nieuwe klanten is dit uiteraard mooi, maar laat ze eerst maar eens de zaakjes op orde brengen zodat ze bestaande klanten ook tevreden houden :/

Anoniem: 89378 schreef op 09 december 2003 @ 12:06:
(...) De communicatie is gewoon te slecht voor woorden :S (...)
Ja precies! Ik heb na een paar weken en een herinnering eindelijk antwoord gehad op de hieronder ergens gepubliceerde mail waarin ik aankondigde mijn betalingen op te schorten... niets dan een afwijzing en een aankondiging dat dan wel eens afsluiting kon volgen! :(

Heb ze teruggemaild dat het vooral hun houding is die veel irritatie bij mij/ons teweegbrengt: als je belt met de helpdesk zegt die eerst dat het probleem al lang is opgelost. Dan mag je eerst zelf uitleggen dat dat niet zo is. Vraagt het na aan collega. "O ja, inderdaad (...sic!), nog niet opgelost (ook INTERNE communicatie dus NIET GOED). Tja meneer, u moet afwachten, we zijn er mee bezig. Volgt u het via de site."

Maar op geen site is iets te vinden specifiek hierover. Geen nieuws. En zoals gezegd, op mails aan factuur@ wordt ook pas na herinnering En veel tijd gereageerd...

;( bedroevend dus. Dat heb ik ze ook nog uitgebreid teruggemaild, in de trend van: "Alleen een afwijzing, niets positiefs, terwijl ook geen communicatie?!!" -> |:( :( ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 11-12-2003 00:10 . Reden: mineure aanpassingen ]

Tja... wat kun je daar op zeggen :{ ?

Ergens anders is het veel slechter....

Ze vertellen gewoon TE WEINIG. En de professionaliteit valt me ook erg tegen, die vent wist niet eens hoe je DHCP moest configureren op de CopperJet ! ("De standaardinstellingen zijn goed, die moet u laten staan.")

En als de DHCP niet werkte met gloednieuwe kwaliteits-netwerkapparatuur doet hij de suggestie om een ander NIC'je te testen |:(..

Ik had dus net de hele PC van mn zus in elkaar gezet en vers geinstalleerd, ammehoela !

Uiteindelijk heb ik het allemaal zelf op moeten lossen....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 11-12-2003 09:39 ]

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

(Overgenomen op Thu Dec 11 2003 om 23:26:02 UTC+0100)

Download : 162.7 KByte/sec
Upload : 50.0 KByte/sec

Zucht wat is dit toch, ik betaal toch duidelijk voor 8mbit.
Ik begin er onderhand flink flauw van te worden, vorige week was het ook zo ineens een paar keer een paar uur weg (in totaal zo'n 15 uur oid).
Ik wou dat het overstappen ietsie makkelijker was :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 00:35
Misschien ga ik mijn abonnement maar opzeggen en dan een nieuwe aanvragen wellicht dat ik dan wel eindelijk over kan naar de snelste variant! Wacht nu al sinds 1 September ..

KLANTENSTOP?!, NU! En eerst de bestaande klanten die willen upgraden helpen :(

Ps. is het jullie ook opgevallen dat de surfnet nieuwsgroepen slechter zijn geworden of gewoon leeg zijn!? Retentie etc.. zou fijn zijn als ze net als Demon overstappen op supernews! evt. tegen kleine vergoeding.

[ Voor 38% gewijzigd door -ChRiZz- op 13-12-2003 14:54 ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Inderdaad, de klanten die willen upgraden zitten maar te wachten. Wat ik ook erg slecht vind is dat ik nooit een bevestiging van mijn fax heb gekregen. Ik weet niet hoe dat met jou zit -ChRiZz-?

Om al deze problemen te compenseren zou een goede newsserver ook een hoop goed maken. Lijkt mij toch wel redelijk als je naar de huidige stand van zaken kijkt...

[ Voor 3% gewijzigd door Duck op 13-12-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-06 08:55

PanMan

Spun!

Ik heb nog niet het hele topic gelezen (800 posts 8)7 8)7 ).
Maar ik heb sinds deze week SurfSnelADSL, en ik ben er niet echt tevreden over. Haal zelden hogere snelheden dan ik met mijn Chello lijntje haalde. En, ik heb het idee dat mijn 'surf-ervaring' minder goed is dan met chello: vaker pages die niet of heel traag laden. Alleen is dat lastig te benchmarken..
Als het komende dagen zo blijft ga ik ze bellen dat ze een slecht produkt hebben geleverd, en dat ik er vanaf wil. Wellicht colportagewet?
Het zuigt :(

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Duck schreef op 13 december 2003 @ 16:35:
Wat ik ook erg slecht vind is dat ik nooit een bevestiging van mijn fax heb gekregen. Ik weet niet hoe dat met jou zit -ChRiZz-?
Ik heb zelf, een week na de fax, een mail gestuurd om te vragen of mijn fax binnen gekomen was, en dat werd bevestigd.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

PanMan schreef op 14 december 2003 @ 00:21:
[...] Wellicht colportagewet?
Het zuigt :(
Hoe heb je je surfsnel abonnementje aangevraagd dan?? Via een colporteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu is het zondag en het is een wereld van verschil !

Pagina's laden veel sneller, alhoewel dat nooit echt supertraag is geweest.

Dus vooral de ping is veel beter !

Snelheid op ftp.suftnet.nl lijkt nog net zo laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36743

-ChRiZz- schreef op 13 december 2003 @ 14:40:
Misschien ga ik mijn abonnement maar opzeggen en dan een nieuwe aanvragen wellicht dat ik dan wel eindelijk over kan naar de snelste variant! Wacht nu al sinds 1 September ..

KLANTENSTOP?!, NU! En eerst de bestaande klanten die willen upgraden helpen :(

Ps. is het jullie ook opgevallen dat de surfnet nieuwsgroepen slechter zijn geworden of gewoon leeg zijn!? Retentie etc.. zou fijn zijn als ze net als Demon overstappen op supernews! evt. tegen kleine vergoeding.
de snelheid bij demon vanaf news zuigt: 200 kb/sec max. Daar heb ik geen 8 mbit voor. Van 200k word je niet blij als je een hele dvd wil downloaden. Maar goed die van surf staat weer weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hmm.. het is hier nu ook trager dan normaal. :/

(Overgenomen op Mon Dec 15 2003 om 21:19:38 UTC+0100)

Download : 570.7 KByte/sec
Upload : 42.0 KByte/sec
Connection : 443.0 Conn/min
Ping test Nederland : 27.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 19-06 10:06
hmm ik haal eigenlijk constant hoge snelheden.
100kb up en 730kb down.
ping van 15ms :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waar zit je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28466

(Overgenomen op Wed Dec 17 2003 om 04:12:11 PST)

Download : 524.7 KByte/sec

hmmm kan hier ook nog wel iets sneller

Waar de hell blijft Denan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Misschien mag die niet meer via dit forum met ons communiceren van InterNLnet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

PeaNutsss schreef op 19 december 2003 @ 15:22:
[...]

Misschien mag die niet meer via dit forum met ons communiceren van InterNLnet :/
Wat ik in elk geval niet hoop is dat het te maken heeft met dat overlijden van een medewerker bij interNL ;( ...er zijn belangrijker dingen dan goedkoop, snel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja idd :o...

Kijk es of ie voor de rest nog actief is op het forum wie weet kunnen we hem mailen oid....

Maar ik heb eigenlijk nooit de animo om te gaan bellen :O.....

Ik kan dan weer te weinig concreets zeggen enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Meer mensen problemen met hun verbinding? Mijn modem wil niet PPP-en :( Locatie Gouda, (GD-BMD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Jup... Ben pas net weer online :(

Andere locatie trouwens, Zoetermeer-Rokkeveen.

[ Voor 44% gewijzigd door Duck op 20-12-2003 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een (off-topic?) vraag over Surfsnel. Kun je hiermee gebruik maken van de video streams via Surfnet Multicast?

Surfnet TV
Multicast test
First Mile TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het goed is wel ja, ik heb er iets over gelezen bij Surfnet. Vraag het aan hen zou ik zeggen.

Gisterenavond vanaf exact 24:00 lag mijn verbinding er ook uit :(.

Dat lijkt wel heel erg op onderhoud !

Echter op de SurfSnel nieuws site staat weer niks vermeld :(...

Ik merk geen verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

sasquatch schreef op 20 december 2003 @ 02:04:
Een (off-topic?) vraag over Surfsnel. Kun je hiermee gebruik maken van de video streams via Surfnet Multicast?

Surfnet TV
Multicast test
First Mile TV
Ja je kan hier gebruik van maken. Je krijgt namelijk een SURFnet IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Misschien is het toeval ..

Toen ik via http://video.surfnet.nl een filmpje wilde afspelen. Bij de setup van de player had ik 10Mbit gekozen viel mijn verbinding weg. Ik dacht toeval en heb toen nogmaals een filmpje gestart na mijn router gereset te hebben, en jawel weer plat.

Ze zeggen 3* is scheepsrecht maar misschien dat iemand anders met surfsnel dat voor mij wil bevestigen .Wel 10Mbit kiezen als verbinding.. wellicht dat ik mijzelf heb geddossed door deze instelling :)

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Iemand met de 7404 WBRA gelukt om een poort open te zetten naar 1 van de computers op je netwerk?? (met extern ip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar heb je het over ? Een router ?

Wel een beetje offtopic dan.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Laatst online: 04-04 21:30
>waar de hell ...

hier :)

Keek nog wel sporadisch naar het forum maar er kwam niet echt heel veel meer bij. En de meeste vragen die gesteld werden werden al beantwoord voor ik het gelezen had :)

anyway.. ik zit nu ziek thuis.. maar ik zal eens gaan kijken als ik weer beter ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Lijkt me niet erg offtopic aangezien de 7404 geleverd wordt door SurfSnel. Maareh, niemand die hierop een poort open heeft kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Siliakus schreef op 23 december 2003 @ 09:47:
Lijkt me niet erg offtopic aangezien de 7404 geleverd wordt door SurfSnel. Maareh, niemand die hierop een poort open heeft kunnen zetten?
Probeer het eens in de cistron newsgroup. Cistron levert de SMC gevallen (...) bij hun abo's. De berichten daarover zijn nou ook niet echt om over naar huis te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 11:10
Siliakus schreef op 22 december 2003 @ 20:06:
Iemand met de 7404 WBRA gelukt om een poort open te zetten naar 1 van de computers op je netwerk?? (met extern ip)
Laatste firmware al installed?
IvoB schreef op 23 december 2003 @ 12:02:
[...]

Probeer het eens in de cistron newsgroup. Cistron levert de SMC gevallen (...) bij hun abo's. De berichten daarover zijn nou ook niet echt om over naar huis te schrijven...
Wat dacht je van smc zelf even proberen te bellen?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me niet erg offtopic aangezien de 7404 geleverd wordt door SurfSnel.
:? Ik heb toch echt een CopperJet ontvangen hoor, zoals op de website stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Niet online
Als we dan toch bij de Copperjet configuratie beland zijn :)

Kan iemand mij iets meer vertellen over de Intrusion Detection op de Copperjet 810 5.14sr2? Zijn de standaardwaarden ok, of moet ik blacklist & victim protection ook aanzetten? Ik gebruik namelijk geen nat, maar dhcp met een /28.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Use Blacklist                           false 
Use Victim Protection                   false
Dos Attack Block Duration               1800
Scan Attack Block Duration              86400
Victim Protection Block Duration        600
Maximum TCP Open Handshaking Count      100
Maximum Ping Count                      15
Maximum ICMP Count                      100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet nix, weeg gewoon af wat je wel wilt en wat niet.

Blacklist is denk ik blocken van geblacktliste servers (spambedrijven etc), victim protection blockt het verkeer met ip's die verdacht gedrag vertonen.

Ik zou alles afzetten want ik wil alles zelf in de hand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 14-06 19:44
Hmmm, ik ben ook niet geheel tevreden over mijn VANDAAG opgeleverde surfsneladsl:

Ik heb op het aanvraagformulier (sinterklaasactie, was opgestuurd naar studentenhuizen) duidelijk aangegeven dat ik 16 IP adressen wilde.
Ik woon nou eenmaal met veel mensen in huis en ben dat NAT gedoe zat.
Mensen klagen bij mij dat ze geen bestanden kunnen ontvangen met MSN enzo,
dus ik wou ervan af zijn. (Kan ik tevens een server draaien... :) )

Extra IP adressen bij aanvraag zouden gratis zijn!

Vandaag brief ontvangen: u hebt 8 IP adressen. Huh? :?

Dus ik bellen, krijg een aardige en behulpzame dame aan de lijn
die zelf niet heel veel verstand van zaken had. Ze las gewoon voor
wat op de site staat. Zo van "extra IP's kosten eenmalig 10,- per IP".

Ja hoor eens, ik heb duidelijk 16 IP's aangevraagd en het zou gratis zijn...
Oh ja, ok, dat gaat ze navragen voor me en er wordt contact met me opgenomen.
Waarschijnlijk krijg ik dus een andere IP range nu, omdat de huidige opgeleverde
range maar uit 8 bestaat...

Kortom, ik kan nog niemand hier in huis aansluiten totdat ik van hen hoor.

Je wordt goed geholpen door de helpdesk, maar ze moeten wel beter mijn
aanvraagformulier lezen... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kheb vanmorgen m'n DHZ pakket binnen gehad en alles geinstalleerd volgens et boekje. De installatie met de CD-rom lukte ook gewoon.

Maar IE doet weinig, moeten ze bij surfsneladsl je account nog activeren ofzo ? Dat gaat natuurlijk weer ff duren met de feestdagen.

En de helpdesk is ook onbereikbaar, tis volgens mij gewoon een woensdag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus ik bellen, krijg een aardige en behulpzame dame aan de lijn
die zelf niet heel veel verstand van zaken had. Ze las gewoon voor
wat op de site staat. Zo van "extra IP's kosten eenmalig 10,- per IP".
Ja, erg veel technisch inzicht lijken ze bij InterNLnet niet te hebben nee....

Mijn vraag aan jou: waar heb jij aan kunnen kruisen hoeveel ip's je wilde ? Ik herrinner me idd dat je dat gewoon apart aan moest vragen...

@Armin:
Dan moet je natuurlijk wel ff de status die je modem aangeeft opnoemen he ? Wat staat er op de webinterface ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou kheb em aan de praat gekregen :)

4834 JG in Breda

Download 678.0 KByte/sec

Upload 99.4 KByte/sec

Vanaf speedtest

Transferred: .mirror 79.03 MB in 01:48 (746.62 KBps)
En dit is van de surfnet FTP

Ook op andere FTP's haal ik 700+ Kb/s

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 16278 op 24-12-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
GoldieLox schreef op 24 december 2003 @ 13:12:
.
Mensen klagen bij mij dat ze geen bestanden kunnen ontvangen met MSN enzo,
dus ik wou ervan af zijn. (Kan ik tevens een server draaien... :) )
:)
Bestanden ontvangen/versturen met MSN 6 gaat prima.. en een server is zo neer te zetten x aantal poortjes forwarden en klaar. Werkt hier ook prima.

Ps. iemand al mijn vorige post getest??

Slache!

• sasquatch
  • Niet online
GoldieLox: Ik heb ook rond die tijd SurfSnel aangevraagd. Voor de extra IP adressen moest ik 3x bellen en inderdaad nog een extra formulier invullen. Maar ik kreeg ze uiteindelijk wel en voor zover ik weet ook nog gratis.

De helpdesk valt inderdaad erg tegen. De eerste week had ik een ZEER slechte verbinding (64/12kb/sec ofzo) en heb ik regelmatig gebeld, moest ik 300 testen uitvoeren, screenshots maken, modem resetten en zou het aan ons interne netwerk liggen. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die er achter kwam dat onze BBNet verbinding verkeerd ingesteld was, op 'de laagste snelheid ipv de hoogste'.

De volgende dag ("nee meneer het is nu bijna vijf uur, daar kunnen we morgen pas aan beginnen") kon ik eindelijk van m'n 8mbit gebruikmaken.

Ik heb hier thuis ook nog een Sitecom DC-201 router maar ik krijg die niet aan de praat samen met de copperjet 810. Is deze sitecom uberhaubt wel compatible of ligt et aan mijn instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een Sitecom en een CopperJet achter elkaar zet dan routeer je 2x :?

Je moet er een switch achter zetten, nix anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ff een switch halen dan =]

Verder ben ik echt tevreden tot nu toe, kan altijd nog veranderen 8)

Max download van 830 kb/s savonds en overdag haal 730kb/s.
Zaterdag @ 13:00 Transferred: kernel-2.4.18-14.src.rpm 34.94 MB in 48.83 (732.69 KBps)
Ik haal +- 800 kb/s vanuit Zweden, UK, Frankrijk, Tsjechie etc. Amerika is +-400 kb/s.

Upload is echt geweldig ! Altijd boven de 100kb/s. Ik woon ook maar 75 meter van de centrale, daar zal et wel aan liggen :)
Transferred: test.mp3 5.19 MB in 49.92 (106.52 KBps)

Ik las erges iets dat de copperjet 810 geen 128kb/s kon halen ?

Ping tijdens gamen is ook erg netjes, overdag 22 23 en totaal geen PL. 's Avonds same thing en ping 18 19.

Nu maar hopen dat et zo blijft.

Postcode 4834 JG Breda

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16278 op 27-12-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nu hopen dat dat bij ons ook zo word....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 11:10
Anoniem: 16278 schreef op 27 december 2003 @ 12:55:
Zo ff een switch halen dan =]

Ik las erges iets dat de copperjet 810 geen 128kb/s kon halen ?
Ook al woon je naast de centrale zijn de kabels altijd langer, dit doordat het eerst naar een wijkverdeelpunt gaat dan pas naar de woningen. Of je moet heel erg mazzel hebben.

Als je modem als router ingesteld staat!!! dan heb je inderdaad nu 2 routers achterelkaar staan. Check dit even voordat je een switch haalt. Je kan het zien door te kijken welk ip adres je sitecom op de WAN kant heeft, is dit je externe adres dan _moet_ je deze router blijven gebruiken doordat je Modem alleen modem is (bridge).

De CJT v1 (met al die snelheids ledjes) haalt 896kbit upload sync. De v4 (zonder deze ledjes) haalt 1024kbit sync, dus effectief ietsje meer dan 100kB/s. De 128kB/s zal je nooit halen natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.