[Mensen met SurfSnelADSL] Problemen

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.986 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 22:57
Een ding weet ik nu al zeker; de problemen zijn NIET verholpen. Maargoed, we wachten het nieuws van surfsneladsl nog eventjes af.
ik zal vanmiddag weer wat shotjes posten van m'n mrtg + smokeping grafieken om 't een en ander grafisch weer te geven.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwekaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 12:57
Het werkt inderdaad nog steeds niet zoals het moet....

ftp> get 100mb.bin
local: 100mb.bin remote: 100mb.bin
200 PORT command successful.
150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes).
226 Transfer complete.
104857600 bytes received in 270.34 secs (378.8 kB/s)
ftp>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:38
'Op basis van de aankondiging van bbned wordt tevens een nieuwe prijslijst voor ADSL-abonnementen uitgewerkt die op korte termijn gepubliceerd zal worden. Nieuwe abonnementen zullen op basis van die prijslijst afgesloten worden.'

'(bericht geplaatst op 2003-09-16)'

Ik weet niet hoor, maar bij mij is op korte termijn echt korter dan 1 maand. Ook vind ik dat er wel eens een soort vergoeding/korting zou kunnen worden bedacht voor de mensen die nu al langer dan een maand geen goede verbinding hebben (en dan geen goede als in: niet de minimale 2mbit op elk moment van de dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:39
Niemand die rechten studeerd?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07
Daarvoor moet je toch weer bij Wekkel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mensen die daarnaast nog eens 100en euro's aan setupkosten hebben betaald.... :(

Bij mij is het via de surfnet ftp 245 kb/s max dus ik kom niet eens in de buurt van 3xx...

Ik vind nog steeds dat InterNLnet wel wat aan de problemen doet, maar ze moeten zich meer proactief opstellen en niet de domme smoesjes van BBNed geloven.

BBNed heeft, zoals ik eerder al zei, GEEN ZIN om hier werk en geld in te steken.

Wie weet kan InterNLnet voor de 'schade' bij BBNed aankloppen want zij hebben immers de beloofde bandbreedte niet waar gemaakt waardoor InterNLnet klanten verliest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Ok hier komt mijn verhaal:

Ik heb:

- 0: Extra op me DSL moeten wachten: omdat de routers ineens op waren!?
- 1: 159,95 voor de router betaald die een week erna gratis was. +setupkosten
- 2: Een maand al lage snelheden
- 3: Betaal nu MEER met surfnet dan bij Demon, lijkt erop alsof internlnet de kosten kunstmatig hoog houdt gedurende een zo lang mogelijke tijd om toch nog ff lekker te verdienen, wanneer dit aanhoudt zal ik naar de consumentenbond stappen.
- 4: Ladot ADSL bied het aan voor 40euro ex btw, ik verwacht dat internlnet ivm met geen kosten aan dataverkeer etc. ZEKER daarbij in de buurt moet gaan zitten.

Een vergoeding, of in ieder geval een prijsdaling zou ZEER op zijn plaats zijn. Ook al bieden ze nog zon service, zolang die verbinding niet in orde is ben ik niet tevreden. Ik heb nl dit abonnement genomen voor de verbinding, en niet hoe goed men reageert op GoT (wat ik overigens WEL kan waarderen)

[ Voor 5% gewijzigd door stfn345 op 16-10-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 08:43

IvoB

Prutst er rustig op los

RaZoRhEaD schreef op 16 oktober 2003 @ 12:12:

- 0: Extra op me DSL moeten wachten: omdat de routers ineens op waren!?
- 1: 159,95 voor de router betaald die een week erna gratis was. +setupkosten
Is jammer, maar dat zijn nou eenmaal de acties. Kijk maar naar Xs4all en zijn modemactie. En je betaald pas vanaf het moment dat je verbinding maakt, dus judirisch kun je er niets tegen inbrengen.
- 2: Een maand al lage snelheden
- 3: Betaal nu MEER met surfnet dan bij Demon, lijkt erop alsof internlnet de kosten kunstmatig hoog houdt gedurende een zo lang mogelijke tijd om toch nog ff lekker te verdienen, wanneer dit aanhoudt zal ik naar de consumentenbond stappen.
- 4: Ladot ADSL bied het aan voor 40euro ex btw, ik verwacht dat internlnet ivm met geen kosten aan dataverkeer etc. ZEKER daarbij in de buurt moet gaan zitten.

Een vergoeding, of in ieder geval een prijsdaling zou ZEER op zijn plaats zijn. Ook al bieden ze nog zon service, zolang die verbinding niet in orde is ben ik niet tevreden. Ik heb nl dit abonnement genomen voor de verbinding, en niet hoe goed men reageert op GoT (wat ik overigens WEL kan waarderen)
Dat zijn iid wel de punten waar het om gaat. Naar verluid is de inkoopprijs bij BBned voor 2-8 met 10 euro gedaald. En als je dan inderdaad ziet dat de Budget providers (Ladot, SpeedXS) onbeperkt verkeer kunnen aanbieden voor 50 euro, dan is 70 euro voor een zogenaamd door Surfnet gesubsideerde verbinding gewoon te duur.

Ik stel voor dat we een afvaardiging naar InterNL sturen, om onze klachten en eisen kracht bij te zetten. Ik heb het vermoeden dat alleen Denan in eigen persoon achter ons staat, en dat InterNL niet zoveel ziet in die economy lijntjes.
Het is bovendien ook verstandig als we wat directer met Surfnet gaan communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha :D! Hoe droog:

" Voordelen ADSL via xxx:

- hoge datalimiet
- geen setupkosten
- we reageren goed op GoT " :+ :+

Ik zal het maar weer herhalen: InterNLnet doet er goed aan om zich assertiever op te stellen en zich niet door BBNed aan het lijntje te laten houden. Dan ism SurfNET maar aan powerplay doen en dreigen alle SurfNET koppelingen met BBNed op te heffen (een aderlating >:)) oid !

Het viel mij op dat de verbinding gisteren maar een paar minuten wegviel en dat was het. BBned heeft gewoon ff de stekker eruit getrokken lijkt het wel }:| ...

tracert dump:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]

over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  121-198.surfsnel.dsl.internl.net [145.99.198.121] 

2    27 ms    49 ms    24 ms  62.177.143.217 

3    55 ms    20 ms    36 ms  fe0-0-7.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.49] 

4    26 ms    23 ms    72 ms  Gi10-2-37.AR5.Amsterdam1.surf.net [145.145.18.209] 

5    20 ms    20 ms    22 ms  PO6-0.CR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.162.1] 

6    45 ms    21 ms    28 ms  P0-0.BR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.166.34] 

7    19 ms    30 ms    22 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163] 

8    28 ms    46 ms    67 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35] 

Trace complete.

ping naar bbned.nl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Pinging www.bbned.nl [62.177.144.161] with 32 bytes of data:

Reply from 62.177.144.161: bytes=32 time=21ms TTL=55

Reply from 62.177.144.161: bytes=32 time=34ms TTL=55

Ping statistics for 62.177.144.161:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 21ms, Maximum = 34ms, Average = 24ms

Nu word het echt met de dag slechter :'(....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
Zoals beloofd mijn mrtg en smokeping statistieken:

MRTG:
Afbeeldingslocatie: http://195.169.204.38/tweakers/10.16.eth1-day.png

Smokeping:
Afbeeldingslocatie: http://195.169.204.38/tweakers/10.16.Gateway_last_108000.png
(dit zijn de pingtijden naar m'n default gateway, oftewel die 62.177.143.217)

Duidelijk is te zien dat naarmate mijn snelheid afneemt, de pingtijden gigantisch toenemen (tot zowat 400 ms !). Een beetje surfen is dan echt niet grappig meer :(

Nogmaals wil ik even op deze link terug komen: http://www.surfnet.nl/die...urf.net.3-1&bw=1000000000.
Rond de drukke tijden zie je dat de grafiek tegen de 50 mbit aan "drukt", dus het is duidelijk dat er iets wordt gelimiteerd.
Dat kan bewust gebeuren (een gelimiteerde poort op een switch of een interface in een router) of het kan onbewust gebeuren. Bijvoorbeeld door te hoog cpu gebruik op een router, waardoor hij niet de juiste throughput haalt. Dit kan als gevolg van wat firewall settings zijn. Iets dergelijks heb ik bij mijn eigen ISP meegemaakt. Ook zit ik te denken aan packet/window-sizes die wellicht niet op elkaar afgestemd zijn, maar dat is een wilde gok.

InterNLNet moet haar infrastructeer eens kritisch bekijken. Ergens in de schakel BBNed - InterNLNet - Surfnet zit een zwakke schakel die ervoor zorgt dat onze totale snelheden niet hoger gaan dan 50 mbit.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16 oktober 2003, 12:40 uur:
Onze breedband leverancier gaat nogmaals hardware aansluiten op een andere poort. Dit gaat rond 13:00 een korte onderbreking geven in het netwerk. Onze excusses voor de overlast en de aankondiging op erg korte termijn. Meer nieuws volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke nu niet meer snap...... ik dacht dat ze nieuwe hardware gingen vervangen?
Nu blijkt dus dat ze gewoon ff stekkertje in een andere poort stoppen (Onze breedband leverancier gaat ?nogmaals? hardware aansluiten op een andere poort.) Zit hier weer lekker met 100+ k te kutten. Moet ik mijn automatische incasso maar eens gaan stoppen??
Ik betaal nu echt teveel voor wat ik krijg. Word een beetje boos nu, continu disconnects en speeds om te janken ;( . InterNLnet fix het snel want anders ben ik weg (ja kostenloos opzeggen lijkt mij wel op zijn plaats) en ga naar de concurrent die zijn zaakjes blijkbaar wel inorde heeft sterker nog VOOR MINDER GELD!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Het wordt tijd voor de verhelderende woorden van Denan!

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Werkzaamheden
16 oktober 2003, 16:24 uur:
De werkzaamheden van afgelopen nacht hebben nog niet tot het gewenste resultaat geleid. Daarom is besloten om morgenochtend tussen 06.00 en 09.00 uur een uitbreiding van de hardware capaciteit te laten plaatsvinden bij de netwerkleverancier bbned. Deze uitbreiding van de capaciteit zal mogelijk gepaard gaan met een tijdelijk verlies van uw internetverbinding. Na de uitbreiding van de hardware capaciteit zou het snelheidsprobleem definitief verholpen moeten zijn.

We hopen op uw begrip voor de tijdelijke onderbreking van de dienst vannacht.

W00t !! hardware capaciteit uitbreiding!!

[ Voor 4% gewijzigd door stfn345 op 16-10-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Shit, was je me net voor, dacht ik dat ik snel was :(

Maar... Laten we nu maar eerst afwachten wat de results ervan nu weer worden... :)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZoRhEaD schreef op 16 oktober 2003 @ 16:28:

W00t !! hardware capaciteit uitbreiding!!
En terrecht, 100 tot 300 KB (en dan nog niet eens stabiel) is toch niet aceptabel voor 8Mbit.

Het is goed dat er zoveel aandacht aan besteed wordt, en hopelijk is het nu opgelost zodat die 8Mbit users hier kunnen scheuren hehe. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit dan de laatste keer zijn dat ik dit resultaat paste?

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Oct 16 2003 om 16:36:08 UTC+0200)

Download : 144.2 KByte/sec
Upload : 90.0 KByte/sec
Connection : 330.0 Conn/min

:{.

Morgen maar weer kijken. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgend nieuwsbericht:
"Op hoop van zegen..." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 12:21
Net op mijn werk aangekomen en ben nu alles aan het doorlezen.. Zal me benieuwen hoe het nu allemaal gaat lopen.

Over ladot:
40 euro per maand?
niet vergeten dat je nog 75 euro opstartkosten hebt
1 ipadres/geen webspace en het feit dat ladot tjah.. ladot is ;)

Over bbned:
Gezien het feit dat bbned de afgelopen week al een keer of 5 met hardware tests/vervangingen/verplaatstingen bezig is lijkt me toch wel duidelijk dat ze er toch echt mee bezig zijn.

Werkzaamheden morgen:
De nrp die bij bbned staat zou het allemaal aan moeten kunnen, maar trekt op het moment max 47/48mb. Waarom? Dat word uitgezocht. Morgen word er een 2e bijgeplaatst waarbij al het verkeer gesplitst word in 2 groepen. Dat zou de problemen op het moment moeten verhelpen. Wellicht word ook snel duidelijk waarom de cisco op dit moment zo onder capaciteit werkt.

Prijzen:
word nog steeds naar gekeken. Zodra wij meer weten word het op de surfsneladsl site geplaatst.

Snelheids upgrades:
Bbned heeft aangegeven dat ze niet op tijd klaar zijn met het in kaart brengen van alle problemen rond de migraties. Zodra bbned een goedwerkende migratie procedure heeft beginnen wij meteen met het upgraden. Dus niet zoals laatst dat 80% van de upgrade klanten geen verbinding meer heeft oid.

Veel succes morgenvroeg! :)

--
Er zijn hier btw bij internlnet veel mensen met surfsnel problemen bezig. Waarschijnlijk ben ik gewoon de enige *als lowly helldesker ;)* die tijd heeft om op got te kijken en te reageren.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 16-10-2003 17:18 . Reden: add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Laatst online: 06-10 16:58

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Ondanks de problemen moet ik gewoon ff kwijt dat ik de communicatie erg goed is. We weten iig dat er iets aan gedaan wordt. _/-\o_

Dat kan je niet van alles ISPs zeggen 8)7

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
denan schreef op 16 oktober 2003 @ 17:14:

..Snip

Over ladot:
40 euro per maand?
niet vergeten dat je nog 75 euro opstartkosten hebt
1 ipadres/geen webspace en het feit dat ladot tjah.. ladot is ;)

.. Snip
Het gaat mij erop dan het lijkt alsof de kosten kunstmatig hoog worden gehouden, want niemand zal er iets van zeggen tegen jullie, behalve de gebruikers.

Ladot is ladot, inderdaad, maar dat wil nog nix zeggen over waarom jullie 30 euro (bij een normaal abbo zelfs 50!!) meer moeten rekenen voor PRECIES dezelfde (zelfs gesubsidieerde) lijn namelijk een economy dsl lijn van bbned. Ik ken overigens de prijzen, omdat ik actief ben geweest bij een provider die ook dsl aanbied.

Om maar over die ip's maar niet te praten. De ip's die jullie uitreiken aan surfsneladsl gebruikers zijn stuk voor stuk eigendom van surfnet, en deze heeft ip's TE OVER!, een normale provider zit niet in diezelfde situatie, die heeft niet een organisatie als surfnet met weet-ik-hoeveel ip's achter zich. Die ip's kan je dus niet als argument aanhalen, het is inderdaad wel een voordeel, maar jullie hebben daar ook maar geluk mee.

Het gaat er bij mij niet in dat een 100% commerciële lijn goedkoper aangeboden wordt dan een gesubsidieerde lijn. En vooral het feit dat het zo lang moet duren voordat er iets over prijzen gezegd kan worden. De prijzen zijn bekend, bbned heeft verder niet veel meer in te brengen, want de kostprijs moet door jullie berekend worden. Gebeurd dit met een telraam ofzo?

Het grote probleem is: (bericht geplaatst op 2003-09-16)
Een maand geleden is er gezegd:

"Op basis van de aankondiging van bbned wordt tevens een nieuwe prijslijst voor ADSL-abonnementen uitgewerkt die op korte termijn gepubliceerd zal worden. Nieuwe abonnementen zullen op basis van die prijslijst afgesloten worden."

Een maand geleden.., dat noem ik niet op korte termijn.

Ik als klant krijg nu echt het gevoel dat dit extra gerekt wordt om extra geld binnen te krijgen. (niet dat ik dat niet zou doen als ik directeur was, maar dat is een andere zaak). Wanneer je dit doet, vertel dan niet een maand terug dat de prijzen "eraan komen", zo krijgen klanten het gevoel dat ze gewoon aan het (trage) lijntje gehouden worden.

Al met al ben ik zeker wel tevreden over de service, maar er zou overwogen moeten worden of er achter sommige dingen geen spoed gezet moet worden.

Zo heb ik nog een puntje: Ik heb tot 3x toe melding gemaakt (in periode van 2 maanden) van een veiligheidslek in de routers zoals jullie die uitleveren. De eerste keer werd mij verzekerd dat er naar gekeken zou worden, de 2e keer "was men het waarschijnlijk vergeten", en toen ik de derde keer belde werd me verteld:

"Ja we doen er waarschijnlijk toch niets aan, want we hebben al genoeg gezeik gehad met de firmwares etc."

Misschien vinden jullie het prettig dat wachtwoorden van iedereen op straat liggen, maar ik kan me daar niet echt prettig bij voelen, wanneer een provider totaal geen maatregelen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar over die ip's maar niet te praten. De ip's die jullie uitreiken aan surfsneladsl gebruikers zijn stuk voor stuk eigendom van surfnet, en deze heeft ip's TE OVER!, een normale provider zit niet in diezelfde situatie, die heeft niet een organisatie als surfnet met weet-ik-hoeveel ip's achter zich. Die ip's kan je dus niet als argument aanhalen, het is inderdaad wel een voordeel, maar jullie hebben daar ook maar geluk mee.
Ik heb toch echt een ip *.surfsnel.dsl.internl.net :). In essentie heb je gelijk dat InterNLnet veel voordeeltjes van SurfNET heeft en dat de prijs dan maximaal op niveau van commerciele aanbieders zou moeten liggen...
Misschien vinden jullie het prettig dat wachtwoorden van iedereen op straat liggen, maar ik kan me daar niet echt prettig bij voelen, wanneer een provider totaal geen maatregelen neemt.
Je dsl loginnaam en wachtwoord zijn gekoppeld aan je fysieke verbinding als het goed is, dus je kan er weinig mee. Zeker als je je bedenkt dat je e-mail/etc password heel anders zijn. Als dat lek in die router zit dan kun je beter naar Allied Data mailen want er zitten ook nog wat schoonheidsfoutjes in die firmware die ik al naar ze heb gemaild. Er zijn zat andere ISP's die deze router gebruiken. Die webinterface gaat niet via https ja, maar je hebt toch vrij weinig aan dat password zou ik denken.

Correct me if i'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
razorhead:
Het lijkt mischien wel of de prijzen kunstmatig hoog gehouden worden maar ik denk dat je schrikt als je hoort hoeveel wij overhouden op een aangesloten adsl lijn. Die marges vallen hard tegen. Als je bij een isp hebt gewerkt die adsl aanbied weet je dat ook.

De aangeboden webspace/onbepertk inbelabbo/5 emailadressen en de gratis helpdesk tellen natuurlijk ook mee.

Ja wij zijn duurder als andere aanbieders. Vooral met de *non*-surfsnel abbo's. Helaas betaal je tegenwoordig voor kwaliteit.. Je kunt als de prijs het belangrijkste is ook een 14 euro zonnet lijntje nemen. *en als je daarbij de telefoonrekening niet via zonnet neemt word het opeens 10 euro duurder.. als je meer als 250mb dataverkeer genereert word het volgens mij zelfs 2 tot 5 euro per 250mb*.

Als we over de prijs/kwaliteitsverhouding gaan praten zou ik natuurlijk kunnen vertellen dat wij al jaren op nr 1 stonden in de consumentenbond test.. tot ze ons te klein vonden als provider :P

Aan die prijzen word echt gewerkt. Ik mag niks zeggen tot alles geregeld is maar ze gaan gegarandeerd omlaag. Iets meer geduld nog.

Kun je informatie over dat beveiligingslek naar mij emailen op xxxxxx@xxxxxx? Dan zal ik er zelf naar gaan kijken.

[ Voor 2% gewijzigd door denan op 16-10-2003 21:44 . Reden: email adres gewist natuurlijk :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Het enige wat je met het password zou kunnen is de router aanpassen.. Of eventueel het verkeer afvangen door de hele config te veranderen en op die manier de loginnaam/password af te vangen. Maar dat word neem ik aan encrypted overgestuurd. :)
Al met al een grote omweg om iemands emails te kunnen lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is het router password.

Nadat ik razorhead's post opnieuw had gelezen zag ik ook dat hij waarschijnlijk dat password bedoelde ipv het dsl-password.

En die router is extern niet bereikbaar als het goed is.

Dat password word volgens mij unencrypted verstuurd want het is gewoon http, dat zal het "beveiligingsgat" dan wel zijn....

Er zijn idd wel makkelijkere en betere manieren om iemand op een 'nuttige' wijze te hacken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het goed dat we nu op 1 100mbit router zitten die maar 50mbit haalt? En dat er straks 1 van 100mbit bijkomt?
Zou dat niet beetje weinig zijn voor 1000 mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
1 gigabit = 1 024 megabit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok dus niet routers van 100mbit aangesloten op die 1gbit lijn.
Dat vertelde een surfnet medewerker me namenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan gaan jullie nog iets doen in de zin van geld retourneren, stel dat het morgen gefixd is? Of krijgen we allemaal een gratis upgrade naar 1024? :P Nee ff serieus ik vindt wel dat er iets gedaan kan worden vanuit jullie. We zitten een ruime maand al zwaar beneden de maat te inetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als met het beveiligingslek waar hier over gepraat word je DSL username en password word bedoeld ( die je mbv snmpwalk uit een copperjet modem kunt trekken ) gebruik dan de ( weinig gedocumenteerde ) ingebouwde firewall.
Of ging dit "beveiligingsgat" hier niet over ?
met de ingebouwde firewall is de modem volgens mij echt potdicht te leggen.. of mis ik nou wat ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
nr1:
daar heb ik natuurlijk helemaal niks over te zeggen.. :)
mijn tip is.. wacht eerst even tot alles goed is.. en als je dan nog een klacht wilt indienen zet het dan op papier.

maraq:
Als onze handleiding gevolgd word staat de snmp port dicht volgens mij. *hij staat in ieder geval niet aangevinkt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdj105
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:22
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 19:14:
Denan gaan jullie nog iets doen in de zin van geld retourneren, stel dat het morgen gefixd is? Of krijgen we allemaal een gratis upgrade naar 1024? :P Nee ff serieus ik vindt wel dat er iets gedaan kan worden vanuit jullie. We zitten een ruime maand al zwaar beneden de maat te inetten.
Ik ben het hier van harte mee eens. Die upgrade naar 1024kbps upstream kan BBned ons best wel geven ter compensatie van onze "geleden smart" bij ons toch al niet goedkope abo... De prijs die men normaal gesproken berekend voor het opwaarderen van de upstream snelheid zijn toch alleen maar administratie/handling kosten.

Dit heb ik trouwens een paar dagen geleden al voorgesteld in een meeltje naar de servicedesk, helaas tot op heden geen enkele reaktie.... :(
Misschien maar es bij SURFnet zelf aankaarten.

Maar stel dat het morgen gefixt is..... dan zitten we over enige weken weer hetzelfde probleem want als 1 router maar 50Mbit/s kan verwerken, net genoeg voor 6 a 7 8Mbit klanten, dan kun je wel verwachten dat het capaciteits probleem binnenkort weer de kop op steekt.
Tenzij er natuurlijk echt een struktureel probleem is wat door de nieuwe hardware wordt verholpen. Ik mag hopen dat het netwerk de komende groei aankan...

L8r.. dj
surfsneladsl abonnee van het eerste uur
(die gelukkig wel heeft ervaren dat 8Mbps gemakkelijk haalbaar is onder normale omstandigheden)

MT Venus E V2 (v154.216) / CT003 (v117) / Kaifa MA105 / LilyGo-RS485 / HA in Proxmox op NUC / 2970WP Solar ZZO / DIY-ESP32-EVSE / Ampera-E 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
denan schreef op 16 October 2003 @ 18:12:
Het enige wat je met het password zou kunnen is de router aanpassen.. Of eventueel het verkeer afvangen door de hele config te veranderen en op die manier de loginnaam/password af te vangen. Maar dat word neem ik aan encrypted overgestuurd. :)
Al met al een grote omweg om iemands emails te kunnen lezen ;)
Wrong, je kunt het dsl login password uitlezen, waarmee je ook meteen het zelfbedieningspanaal op de website kan bedienen (mail accounts wijzigen etc.)

En je hoeft er niets voor te sniffen. Hij deelt het zelf al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het password waar jij op duid staat niet eens in je router :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 19:35:
Het password waar jij op duid staat niet eens in je router :?
Dan niet, vertel mij jouw ip, en ik vertel je je wachtwoord, als je dat zo graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 18:02
Denan : Heb je zelf ook internlnet adsl thuis? :D

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je dsl inlog password is weldegelijk gelijk aan je mail password etc. ik zie het zo staan tenminste.....

Maar het lijkt me sterk dat de router het password iedere keer opnieuw gaat verzenden bij ieder packet wat ie zend.

Hoe wil je anders dat hij het "zelf weggeeft" ?

Je gaat gewoon dmv SNMP die router bevragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chrizz:
Nee ik zit nog via een *kuch* opgevoerde *kuch* com21 online via het oude systeem van de KU Nijmegen. trek tussen de 200-400kbyte/sec op "officieel" een 2mbit lijntje. *evil grin*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan: Helaas werkte de installatie out of the box niet en heb ik het modem met de hand moeten configureren. Trouwens.. als je weet hoe ik die port dicht kan leggen zonder de hele firewall aan te hoeven zetten houd ik me aanbevolen. :)

volgens mij is het lijstje als volgt:
administratief routerpassword: stel je zelf in, is niet uit te lezen, misschien te sniffen op het moment dat JIJ het over internet stuurt.
Je dsl password welke ook tot de zelfservice toegang geeft: uit te lezen via snmp mits je die niet dicht hebt zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Hehehe wacht maar tot ik 2-8mbit heb (ooit :O) van surfsneladsl wie het laatst evil grinned ,grinned het evilst :D

Ow de internlnet enquete is zojuist online ingevuld :P

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chrizz:
grom

Snmp
ben op het moment aan het uitzoeken hoe snmp op de copperjet werkt. Probleem is dat dat geen vaste standaard is omdat ie een database in het modem uitleest. Wel moet je de toegang via telnet kunnen dichtgooien maar heb nog niet gevonden hoe.
*staat in ieder geval nergens in de handleidingen*
Maar eens contact opnemen met de leverancier ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
helaas geen testmodem hiero maar met een telnet sessie naar het copperjet toe
en dan >ip snmp help all krijg je een command list.
Mischien staat daar iets van disable tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
grom :P maar om je even te helpen . Ik heb zelf ook de Copperjet 810 (5.14 sr2), let wel deze heb ik zelf aangeschaft en firmware geupdate misschien dat jullie out-of-the-box config afwijkt?

--> ip snmp help all
Syntax error - use '?' to see valid completions

? geeft onderstaande:

-->
system
imdebug Directly access the information model
console
activator
source Read a file of commands
help
ethernet
user
transports Bearer channels in use
ip Configure IP router
igmp
ipoa
rfc1483 Manipulation of RFC1483 transports
pppoa Configure PPP over ATM
pppoe Configure PPP over Ethernet
pptp Point-to-Point Tunneling Protocol
bridge Configure layer 2 bridge
dnsrelay
dnsclient
dhcpclient DHCP client configuration commands
dhcpserver DHCP server configuration commands
security
firewall Firewall configuration commands
nat
webserver
port Physical port configuration commands

[ Voor 3% gewijzigd door -ChRiZz- op 16-10-2003 20:58 ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Laatst online: 07-10 08:43

IvoB

Prutst er rustig op los

-ChRiZz- schreef op 16 October 2003 @ 20:12:

Ow de internlnet enquete is zojuist online ingevuld :P
Zelfs deze is bij mij zo traag als stront :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar van die punten op surfsneladsl site lijken op dit moment wel sarcastisch :)

Zeer scherpe tarieven
SurfSnel ADSl wordt tegen de scherpst mogelijke tarieven geleverd. Met name de hogere snelheden zijn dermate scherp geprijsd dat u ze niet snel goedkoper zult vinden bij andere aanbieders.

U maakt exclusief gebruik van de supersnelle SURFnet backbone
Met uw SurfSnel ADSL abonnement maakt u gebruik van de supersnelle backbone van SURFnet. Voor het gedeelte van uw huis tot en met de koppeling tussen SURFnet en bbned in Amsterdam, loopt de SurfSnel ADSL-aansluiting via de backbone van bbned. Vanaf Amsterdam maak je gebruik van de snelle en congestievrije backbone van SURFnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:24
Maar als ik het goed begrepen heb gaan ze er voor zorgen dat dit zeer snel het geval weer wordt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
En dat de prijzen weer scherp worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op 16 October 2003 @ 20:49:
helaas geen testmodem hiero maar met een telnet sessie naar het copperjet toe
en dan >ip snmp help all krijg je een command list.
Mischien staat daar iets van disable tussen?
Die heb ik reeds helemaal uitgeplozen. Er is in de hele interface geen referentie naar snmp te vinden.
en ip snmp help all doet bij mijn 5.14 SR2 helemaal nada... :P ip snmp help all was van toepassing op de 4.30 firmware..

Chrizz: welke firmware heb je erop gezet dan ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 22:27:
[...]Chrizz: welke firmware heb je erop gezet dan ?
Staat er toch B) "Ik heb zelf ook de Copperjet 810 (5.14 sr2)"

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 22:27:
[...]

Die heb ik reeds helemaal uitgeplozen. Er is in de hele interface geen referentie naar snmp te vinden.
en ip snmp help all doet bij mijn 5.14 SR2 helemaal nada... :P ip snmp help all was van toepassing op de 4.30 firmware..

Chrizz: welke firmware heb je erop gezet dan ?
Klopt, is reeds door internlnet + allied data uitgezocht, enige optie was om in console mode te gaan en een config file te wissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heheh in die console kan je zelfs naar een te bepalen locatie in het geheugen schrijven >:)

Zullen we Linux er op frotten, net als bij die Xbox :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ChRiZz- schreef op 16 oktober 2003 @ 22:50:
[...]
Staat er toch B) "Ik heb zelf ook de Copperjet 810 (5.14 sr2)"
Thanks for the advice 8)7

Razorhead: ben ik wel benieuwd naar dan.. ben je bekend met hoe dat in z'n werk gaat ? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de surfsnel website:

Werkzaamheden
17 oktober 2003, 6:30 uur:
Zojuist zijn er een groot aantal klanten gemigreerd naar de nieuwe hardware Dat lijkt allemaal probleemloos verlopen te zijn. In de loop van de dag zal duidelijk worden of deze aanpassing de snelheidsproblemen uit de wereld geholpen heeft.

Jooop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Download 805.8 KByte/sec
Upload 47.5 KByte/sec
Connection 485.0 Conn/min
Ping test Nederland 19.0 ms

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

So far so goed O-)

En nog een keer :)

Download 860.3 KByte/sec
Upload 48.9 KByte/sec

:)

Download 818.8 KByte/sec
Upload 48.7 KByte/sec

Laat het alsjeblieft niet inzakken B)

[ Voor 34% gewijzigd door jorisdekloris op 17-10-2003 08:01 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Bandwidth: (Current Downstream: 846.68kb/s ¤ Current Upstream: 21.71kb/s)

Zow eindelijk weer Xvid,jes pakken met 11 minuten :) Das beter als 1 uur.
Nu maar hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker hoor.. news.surfnet.nl op 880 kbytes/sec en nog steeds niet inzakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024

CdRwin

code:
1
2
3
4
5
6
7
(Overgenomen op Fri Oct 17 2003 om 10:08:42 UTC+0200)

Download : 715.1 KByte/sec
Upload : 50.3 KByte/sec
Connection : 628.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms

Idd so for so good! :)

nu maar hopen dat dat ook vanavond zo blijft!

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
ja ook 600Kbyte/sec voor mij hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't begint wat te fluctueren maar over het algemeen nog 700k+ (iptraf).. Ziet er nog steeds best mooi uit :)
Speedtest: 705.2 45.2 821.0 ping-disabled

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Het begint inderdaad weer te zakken, van 830 toen straks, naar 680 nu.... :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom, het helpt wel maar het lijkt er nog steeds op dat de verbinding beinvloed word door de hoeveelheid dataverkeer in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
Dit zijn mijn resultaten van dit moment:
Veel beter dan het was de afgelopen weken/maanden
(Overgenomen op Fri Oct 17 2003 om 12:08:53 UTC+0200)

Download : 567.2 KByte/sec
Upload : 48.4 KByte/sec
Connection : 506.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
En de mijne zijn nog steeds goed :)
Kom net ziek uit bed :( ... internet is in ieder geval goe ...

(Overgenomen op Fri Oct 17 2003 om 12:25:08 UTC+0200)

Download : 774.5 KByte/sec
Upload : 52.6 KByte/sec
Connection : 1,155.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Fri Oct 17 2003 om 12:39:05 UTC+0200)

Download : 458.5 KByte/sec
Upload : 48.6 KByte/sec
Connection : 173.0 Conn/min

Het spijt me om te moeten zeggen maar ik vind dit nog steeds zwaar kut het fluctueerd ook als een malle, dit is het snelst wat er bij mij mogelijk is meestal langzamer zelfs.
Wat mij ook opviel is dat mijn inet er niet heeft uitgelegen vanochtend.
Zit ik nogsteeds op die oude cisco waarschijnlijk?
Ik word echt echt moe..................................................

UPDATE:

Voor de zekerheid even mijn modem en compu gereboot.
En gaat nu wel als een speer. :*) Transferred: 10mb.bin 10.485.760 bytes in 13,25 (772,83 KBps)
Even een vraag nog ik zit altijd als ik max heb rond de 750 over annex B.
Ik zie hier snelheden met 860 ik neem aan dat dat via annex A is?
Zit daar zo een groot verschil tussen? meer dan 100k....
Dan gaan we hier isdn maar eens vaarwel zeggen denk ik :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Mijn resultaten van dit moment:

(Overgenomen op Fri Oct 17 2003 om 12:40:55 UTC+0200)

Download : 602.4 KByte/sec
Upload : 52.8 KByte/sec
Connection : 933.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

ftp.inter.nl.net -> 4.90 Mbps
ftp5.inter.nl.net -> 4.52 Mbps
ftp.sci.kun.nl -> 4.52 Mbps
ftp.xs4all.nl -> 3.93 Mbps
ftp.planet.nl -> 4.83 Mbps

Up naar ftp5.inter.nl.net -> 541.41 Kbps

Ik schommel wat betreft Speedtest in tussen de 500 en 600 KB/s. En op FTP tussen 4 a 5 Mbit zelfs op Surfnet sites. Wat betreft het eerste ben ik tevreden als ik dit constant kan halen zonder drops. Wat betreft FTP hoop ik dat dat nog iets sneller kan. Ik heb de afgelopen dagen op bepaalde tijden gewoon rond 7 Mbps gezeten, maar goed misschien dat het nu ligt aan de drukte?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
hmmmm ik zit nog steeds op mijn max (712kb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Ik wil graag upgraden, maar wat is de beste manier om dat aan InterNLnet door te geven? Op de zelfservice pagina's van InterNLnet kun je je ADSL abonnement omzetten, maar daar staan alleen de Flits abonnementen vermeld en niet de SurfSnel varianten.
Iemand toevallig ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik kreeg een mailtje waarin stond dat dit nog geupdate zou worden op de Surfsnel site. Maar het kwam er op neer dat je in ieder geval een brief/fax moet sturen met je verzoek naar InterNLnet.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Bedankt voor de snelle reactie :)

Dan ga ik nu maar even een faxje versturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

locatie: amsterdam, ong 1200 meter van centrale, speedtest: d 741 u 47 c 829, ftp.surfnet.nl/surfnet/100mb.bin 692
het word weer ietsie sneller dus. Dit heb ik niet eerder midden op de dag gehaald... op naar halverwege de middag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
470 nu :(

Inmiddels alweer gezakt naar 450 .....

[ Voor 70% gewijzigd door stfn345 op 17-10-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep het begint weer aardig te zakken :( 2 draadjes 450 max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin

CdRwin

code:
1
2
3
4
5
6
7
(Overgenomen op Fri Oct 17 2003 om 14:20:50 UTC+0200)

Download : 365.3 KByte/sec
Upload : 48.9 KByte/sec
Connection : 659.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

Nou dat gaat iig niet echt de goed kant op :(

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
@Nr1, ik heb ISDN

Die moet toch langzamer zijn juist?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. ik moet er ff een 2 minuten aan sleuren, maar dan klimt ie langzaam ( 2 draadjes ) van 570 naar 700... moeizaam maar 't gaat. totdat ie dan na 10 minuten weer naar 570 terugvalt, en hij heeeel langzaam aan weer gaat klimmen. lijkt me nog steeds binnen de 2-8 marge, nou hopen dat de avond beter is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisdeKloris schreef op 17 October 2003 @ 14:34:
@Nr1, ik heb ISDN

Die moet toch langzamer zijn juist?
Ja ik heb begrepen dan Annex B langzmer is dan Annex A.
Maar ik wist niet dat het verschil ruim 100 k/s was.

Verder de speeds hier is nog bij lange na niet zoals het zou moeten zijn.
350 k/s met 2 draadjes is net zo erg als gisteren voor de nieuwe hardware plaatsing.

Denan nogmaals de vraag aan jou wat gaan jullie doen voor de klanten?
Een brief schrijven zal ik zeker doen, maar jij kan toch wel aankaarten bij je directe chef dat die vraag bij de klanten leeft. Ik vind echt dat jullie iets moeten doen voor ons eerste prioriteit is uiteraard het oplossen van het pobleem, want blijkbaar is het nog steeds niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
17 oktober 2003, 14:30 uur:
Er zullen vanmiddag nog een extra aantal aansluitingen gemigreerd worden naar de nieuwe hardware om zo tot een betere verdeling van de belasting te komen. Omdat er op dit moment echter veelvuldig snelheidstesten door SurfsnelADSL gebruikers worden gedaan, wordt het proces dat InterNLnet en BBned doorlopen om tot een goede verdeling van de aansluitingen te komen, bemoeilijkt. Wij zouden ermee geholpen zijn wanneer u uw aansluiting gebruikt op een manier zoals u ook onder "normale" omstandigheden zou doen.

Ze hebben het over ons :)

We mogen niet meer testen :(

Wat een onzin, als ik gewoon te werk ga trek ik constant 800+. Dit is helaas niet mogelijk. Wij hebben volgens mij meer goed dan slechts gebracht. ik vind dit een trap tegen het verkeerde been!

[ Voor 18% gewijzigd door jorisdekloris op 17-10-2003 15:11 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Laatst online: 11:45

Snow_King

Konijn is stoer!

hehehehe :P

ok, we gaan rustig doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin

CdRwin

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 14:57:
[...]
Denan nogmaals de vraag aan jou wat gaan jullie doen voor de klanten?
Een brief schrijven zal ik zeker doen, maar jij kan toch wel aankaarten bij je directe chef dat die vraag bij de klanten leeft. Ik vind echt dat jullie iets moeten doen voor ons eerste prioriteit is uiteraard het oplossen van het pobleem, want blijkbaar is het nog steeds niet verholpen.
Mee eens!

Haal hier nu ook maar iets van 350Kb/s :(, en ga me nu niet vertellen dat dat binnen de 2-8Mbit norm valt :( (want dan hadden ze net zo goed kunnen zeggen dat je 2Mbit-1Gigabit haalt)

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote website surfsnel:

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 15:28 . Reden: was al gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet mij maar op die nieuwe HW want de oude vertrouw ik niet meer.
Waar ik ook erg benieuwd naar ben is hoe dit probleem onstaan is.
Kijk ik vindt het mooi dat er nieuwe hw geplaatst word maar waarom naast de oude?
De oude werkt blijkbaar niet goed haal die eruit en test die in een testopstelling maar laat die niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van oude HW voldoet niet aan de performance specs van de leverancier. Ze zoeken zich gek naar een technisch probleem maar dat wordt niet gevonden. Lagere specs worden dan maar als een gegeven aangenomen en eerder dan voorzien moeten er nieuwe spullen bij komen. Helft v.d. klanten migreren en het gaat weer goed met alle klanten.

Groeten Jooop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb net gebeld met de Service Desk en die zeiden dat we wel mochten testen, maar niet nu...

Maar, ze gaan mijn upload verhogen :)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet jij voor die upload verhoging betalen JorisdeKlitoris :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Nr1 Ik zou maar oppassen, ik heb al push messages gekregen omdat mijn ondertitel inderdaad net als jou opmerking gerelateerd was aan het vrouwelijke geslachtsorgaan :)

Maar, nee, ik had toen mijn ADSL werd aangesloten een upload van 1024, die hebben ze toen ik problemen had waarschijnljik weer naar beneden geschroefd. Daarom ben ik gaan zeuren :)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ok duidelijk JorisdeKloris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Urhm... Ik weet het, ik ben stout... :o Maar ik heb toch getest... O-)

(Overgenomen op Fri Oct 17 2003 om 16:12:55 UTC+0200)

Download : 774.5 KByte/sec
Upload : 52.5 KByte/sec

:) Ik denk dat ik die uploadverhoging ook maar eens ga aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Dat kan je niet aanvrgaen, die had ik al :o

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CdRwin: jeez.. dat vind ik een scheve vergelijking, maar goed..
kijk, overdag tijdens de drukte 600 trekken, vind ik persoonlijk heel netjes en ligt bovenin 't 2-8 verhaal.. 350 is natuurlijk onvoldoende, daarin heb je gelijk.
Het loopt nu weer tegen 't eind van de dag en ik trek weer 791 op surfnet.nl.. ( enkele draad, 2 draden 845 ) dus in mijn geval kan je in ieder geval spreken van een substantiele verbetering..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Ik ga momenteel nu op topspeed! (833kb/s enkele daad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
Average "in-speed" over 5 minuten: 839.1 kB/s

Ik kan niet anders zeggen dan dat 't nu lekker werkt. Pingtijden blijven ook laag.

(Ditmaal geen mrtg/smokeping grafieken)

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu echt weer vage dingen ik kan sommige sites niet meer bezoeken.
Mijn IP aan de wanzijde is nu ineens weer .16 ipv .17. (WAN connection: edit 'ppp-0' en dan Ip Interface) en mijn subnetmask is 255.255.255.255 nogmaals dit is dus aan de WANZIJDE ik ben benieuwd wat daar nu bij jullie staat.
Kan iemand dat laten zien aan mij? Mijn modem is echt raar.... ik had vanmorge alle instellen voor de zekerheid nogmaals gesafed naar config.ini
De snelheid is ongekent dat wel ik zit op 824 nog nooit gehaald!!
Oja vergeet nog te melden dat mijn router ook ineens niet meer te bereiken was via de webinterface op het .17 adres. Ik moet dan met CopperJet Monitor 3.4.5 het ip dan weer op .17 en sub 255.255.255.248 zetten en dan is ie wel weer te bereiken. Dit alles gebeurt trouwens zonder het verliezen van de verbinding wat ik ook redelijk vreemd vind.

Update:

Alles weer in originele staat terug gezet en nu alles weer berijkbaar.
Weird.........

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Laatst online: 06-10 16:58

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Weet iemand trouwens of het nu beter is om de MTU waarde weer terug te zetten naar 1500 of deze op 1498 te laten staan? :?

Haal nu overigens weer goeie snelheden:

(Overgenomen op Fri Oct 17 2003 om 17:07:06 UTC+0200)

Download : 731.1 KByte/sec
Upload : 51.0 KByte/sec
Connection : 443.0 Conn/min

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeaNutsss: volges mij kan je dat gerust weer terugzetten.. het doet hier in ieder geval nix merkbaar's meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 16:48:
Ik heb nu echt weer vage dingen ik kan sommige sites niet meer bezoeken.
Mijn IP aan de wanzijde is nu ineens weer .16 ipv .17. (WAN connection: edit 'ppp-0' en dan Ip Interface) en mijn subnetmask is 255.255.255.255 nogmaals dit is dus aan de WANZIJDE ik ben benieuwd wat daar nu bij jullie staat.
Kan iemand dat laten zien aan mij? Mijn modem is echt raar.... ik had vanmorge alle instellen voor de zekerheid nogmaals gesafed naar config.ini
De snelheid is ongekent dat wel ik zit op 824 nog nooit gehaald!!
Oja vergeet nog te melden dat mijn router ook ineens niet meer te bereiken was via de webinterface op het .17 adres. Ik moet dan met CopperJet Monitor 3.4.5 het ip dan weer op .17 en sub 255.255.255.248 zetten en dan is ie wel weer te bereiken. Dit alles gebeurt trouwens zonder het verliezen van de verbinding wat ik ook redelijk vreemd vind.

Update:

Alles weer in originele staat terug gezet en nu alles weer berijkbaar.
Weird.........
Dat had ik dus ook net.
Gisteren gebeld met de helpdesk na de zoveelste keer dat ik geen i-net had. De router lijkt uit zichzelf dingen te veranderen. Toen een van de helpdeskjongens van zijn kant iets veranderde deed ie het ff helemaal niet meer. Hij ging overleggen over het vervangen van de router. Ik zou gisteravond of vandaag teruggebeld worden. Nou nog niks gehoord :( Ik ben benieuwd of het nog komt. Anders ga ik maar weer bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat er nog iemand is met dit probleem :)
Ga ze nog maar eens bellen dan...
Ik heb dit probleem al vanaf het begin trouwens. Vorige week dit aan een heldekmedewerker verteld en die liep met mij de instellingen nog een keer door vanaf scratch en ja toen deed ie het weer maar ik heb een spookmodem die dingen idd uit zichzelf veranderd

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn snelheidsprobleem lijkt nu over: Transferred: 1gb.bin 1.000,00 MB in 27:03 (630,66 KBps). Wisselt wel sterkt maar gemiddelde is wel acceptabel. Nu nog hopen dat de prijsverlaging snel wordt doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Mijn problemen lijken nu dus ook over. Ik heb nu al sinds m'n laatste post vanmiddag constant een snelheid van 600 a 700 KB/s of hoger. Op dit moment:

(Overgenomen op Fri Oct 17 2003 om 18:32:04 UTC+0200)

Download : 757.2 KByte/sec
Upload : 47.9 KByte/sec

Ik ben nu weer dik tevreden. :7 Goed werk InterNLnet!

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.