denan schreef op 16 oktober 2003 @ 17:14:
..Snip
Over ladot:
40 euro per maand?
niet vergeten dat je nog 75 euro opstartkosten hebt
1 ipadres/geen webspace en het feit dat ladot tjah.. ladot is
.. Snip
Het gaat mij erop dan het lijkt alsof de kosten kunstmatig hoog worden gehouden, want niemand zal er iets van zeggen tegen jullie, behalve de gebruikers.
Ladot is ladot, inderdaad, maar dat wil nog nix zeggen over waarom jullie 30 euro (bij een normaal abbo zelfs 50!!) meer moeten rekenen voor PRECIES dezelfde (zelfs gesubsidieerde) lijn namelijk een economy dsl lijn van bbned. Ik ken overigens de prijzen, omdat ik actief ben geweest bij een provider die ook dsl aanbied.
Om maar over die ip's maar niet te praten. De ip's die jullie uitreiken aan surfsneladsl gebruikers zijn stuk voor stuk eigendom van surfnet, en deze heeft ip's TE OVER!, een normale provider zit niet in diezelfde situatie, die heeft niet een organisatie als surfnet met weet-ik-hoeveel ip's achter zich. Die ip's kan je dus niet als argument aanhalen, het is inderdaad wel een voordeel, maar jullie hebben daar ook maar geluk mee.
Het gaat er bij mij niet in dat een 100% commerciële lijn goedkoper aangeboden wordt dan een gesubsidieerde lijn. En vooral het feit dat het zo lang moet duren voordat er iets over prijzen gezegd kan worden. De prijzen zijn bekend, bbned heeft verder niet veel meer in te brengen, want de kostprijs moet door jullie berekend worden. Gebeurd dit met een telraam ofzo?
Het grote probleem is: (bericht geplaatst op 2003-09-16)
Een maand geleden is er gezegd:
"Op basis van de aankondiging van bbned wordt tevens een nieuwe prijslijst voor ADSL-abonnementen uitgewerkt die op korte termijn gepubliceerd zal worden. Nieuwe abonnementen zullen op basis van die prijslijst afgesloten worden."
Een maand geleden.., dat noem ik niet op korte termijn.
Ik als klant krijg nu echt het gevoel dat dit extra gerekt wordt om extra geld binnen te krijgen. (niet dat ik dat niet zou doen als ik directeur was, maar dat is een andere zaak). Wanneer je dit doet, vertel dan niet een maand terug dat de prijzen "eraan komen", zo krijgen klanten het gevoel dat ze gewoon aan het (trage) lijntje gehouden worden.
Al met al ben ik zeker wel tevreden over de service, maar er zou overwogen moeten worden of er achter sommige dingen geen spoed gezet moet worden.
Zo heb ik nog een puntje: Ik heb tot 3x toe melding gemaakt (in periode van 2 maanden) van een veiligheidslek in de routers zoals jullie die uitleveren. De eerste keer werd mij verzekerd dat er naar gekeken zou worden, de 2e keer "was men het waarschijnlijk vergeten", en toen ik de derde keer belde werd me verteld:
"Ja we doen er waarschijnlijk toch niets aan, want we hebben al genoeg gezeik gehad met de firmwares etc."
Misschien vinden jullie het prettig dat wachtwoorden van iedereen op straat liggen, maar ik kan me daar niet echt prettig bij voelen, wanneer een provider totaal geen maatregelen neemt.