[Mensen met SurfSnelADSL] Problemen

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.966 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En bij mij blijft het nog steeds brak, had onderhand beter bij chello kunnen blijven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:46

MagicTempest

Fly pig!

johnnyv.nl schreef op 30 September 2003 @ 15:51:
[...]

En nog even voor de duidelijkheid: XS4ALL (wat eigenlijk stiekem gewoon planet is) en Cistron zijn miljoenencorporaties/internationals, niet echt vergelijkbaar met internlnet...
Om nog ff terug te grijpen op een hele oude post :)

Sinds wanneer is Cistron een miljoenencorporatie/international? Voor zover ik weet zijn XS4all en Cistron bijde niet internationaal, en van een miljoenencorporatie kan je bij Cistron ook niet echt spreken.

Demon daarentegen is wel internationaal en ook erg groot. XS4al en demon zijn volgens mij idd niet echt te vergelijken, maar Cistron komt denk ik wel een stuk dichter in de buurt.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14727

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 137.6 KByte/sec

Het word steeds erger en hebben jullie ook last van fuckups?
Mijn copperjet vliegt er om de zoveel tijd uit :(
Ik moet dan Softreset doen om hem weer aan de praat te krijgen.
Hoogst irritant ik moet elke keer alles weer opnieuw configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385

Dan moet je de powerplug er aan de achterkant uit trekken niet de hele modem resetten !

En je kan de configuration saven naar flash.

Mijn modem klapt er niet telkens uit, maar de snelheid is wel niet super ja nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 14727 schreef op 12 oktober 2003 @ 14:20:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 137.6 KByte/sec

Het word steeds erger en hebben jullie ook last van fuckups?
Mijn copperjet vliegt er om de zoveel tijd uit :(
Ik moet dan Softreset doen om hem weer aan de praat te krijgen.
Hoogst irritant ik moet elke keer alles weer opnieuw configureren.
Je kunt de instellingen op je pc opslaan en vervolgens zo weer terug zetten :)

edit:
Cybarite was me voor

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 12-10-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:50

Snow_King

Konijn is stoer!

net 2 min geleden
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Oct 12 2003 om 15:07:18 UTC+0200)

Download : 133.4 KByte/sec
Upload : 90.1 KByte/sec
Connection : 733.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms
erg slecht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385 schreef op 12 October 2003 @ 14:45:
Dan moet je de powerplug er aan de achterkant uit trekken niet de hele modem resetten !

En je kan de configuration saven naar flash.

Mijn modem klapt er niet telkens uit, maar de snelheid is wel niet super ja nu...
Ik weet, maar softreset is echt het enige wat helpt dus.....
En die config doe ik idd saven maar het blijft zoiezo gewoon erg irritating :'(
Zou mijn copperjet maybe een beetje gaar zijn?

Ik zat ook nog ff heel nostalgisch na te denken waar ze adsl vroeger zo mooi mee ge promoot hebben.
Ieder1 je eigen toerit naar de snelweg niet hoeven delen met de buren etc etc etc.
Nou ik begin daar aardig aan te twijfelen, mijn speed is GVD nog trager dan chello nu.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 14727 op 12-10-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 00:35
Vreemd ik heb geen enkel probleem. . hele dag al aan het surfen/downen/gamen etc.. wacht alleen nog steeds al sinds 3 september!!! op de upgrade van mijn 1024/512 naar 2-8/1024. . ik hoop dat de problemen zijn opgelost als ik eindelijk wordt geupgrade. .
Verder alleen last gehad van een disconnect op donderdagnacht 01:00 /vrijdagochtend.. maar ja dat stond achteraf gekeken ook op de site :D Het zal vast allemaal wel in orde komen . . heb er alle vertrouwen in. Overigens zal internlnet binnenkort een enquete versturen volgens de info op hun site misschien dat ze daar nog even mee moeten wachten om geen vertekend beeld te krijgen :Y)

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024

CdRwin

Ik zit nu met mijn 2-8Mbit lijn op een schaamtevolle 128Kb/s bij speedtest.nl. Dit is echt te slecht voor woorden :( ! Het is nu nog slechter geworden sind BBnet geprobeerd heeft het probleem op te lossen :( . Volgens mij hebben ze nu gewoon ff de stekker uit 1 van hun kapotte Gigswitch getrokken |:( .

[ Voor 3% gewijzigd door CdRwin op 12-10-2003 18:04 ]

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet, maar softreset is echt het enige wat helpt dus.....
En die config doe ik idd saven maar het blijft zoiezo gewoon erg irritating
Zou mijn copperjet maybe een beetje gaar zijn?
Bedoel je met een softreset een klik op de rest knop in je webinterface of een druk op de fysieke knop op dat kastje ???

Als je een druk in de webinterface bedoeld is dat onzin, want de stekker er uit trekken heeft minimaal dezelfde gevolgen !

Als je een druk op de knop op het kastje bedoeld, is dat ook vreemd want het enige wat er dan gebeurt is een overschrijving van de flash met de noodfirmware en config. Dat is gewoon een clean copy van je firmware en config en dat heeft weinig met je huidige verbinding te maken !

Maar: hij reset je modem wel en daat zit em de kneep. Dus nogmaals: reset je modem door de powerplug er uit te trekken of klik op de knop reset in system in je webinterface. Daar kun je ook aanvinken dat ie de huidige config moet bewaren oid. (save je config dan wel eerst naar flash !)
Ik zat ook nog ff heel nostalgisch na te denken waar ze adsl vroeger zo mooi mee ge promoot hebben.
Ieder1 je eigen toerit naar de snelweg niet hoeven delen met de buren etc etc etc.
Nou ik begin daar aardig aan te twijfelen, mijn speed is GVD nog trager dan chello nu.
1. Dit is een specifiek probleem, en niet van ADSL in het algemeen.
2. Ik vraag me dan af wat voor snelheden jij met Chello haalde :?
3. Je bent wel erg ongeduldig. Ik neem aan dat dit probleem snel word opgelost en daar blijft het gewoon bij.
Vreemd ik heb geen enkel probleem. . hele dag al aan het surfen/downen/gamen etc..
Geen wonder jij merkt niks van relatief trage snelheden als je een 1 mbit abbo hebt ! Ook vind ik dat het hier soms erg overdreven word ik surf nu al maanden met deze snelheid en het is goed te doen alleen niet veel sneller dan een gem. abbotje helaas ja.
Het zal vast allemaal wel in orde komen . . heb er alle vertrouwen in.
Ik ook :) ! Het enige waar ik me momenteel druk om maak is de te kiezen oplossing en wanneer het hele probleem nu echt verleden tijd is.

Want ik hoop wel dat ze nu eens een goede investering gaan doen, zodat je bij wijze van spreken met SurfSnelADSL ook nog echt snelheidsvoordelen boven op de standaard 8 mbit abbo's krijgt. En geen lapmiddel waarin iedereen met een snelheid van 6 mbit oid genoegen moet nemen alhoewel dat strikgenomen wel gewoon is toegestaan (zeker met een 1:25 overboeking)...

En ik hoop dat ze het meteen en effectief aanpakken en niet weken wachten (want het correct installeren van zo'n 1 gbit router in het netwerk kost nogal wat tijd). Ze moeten zich wel beseffen dat dit akkefietje ze klanten kan kosten en dat veel mensen zullen afzien van het nemen van een abbonement als ze dit topic lezen en meningen van klanten horen....

En BBned werkt vast niet mee nee want zij moeten dit ook bijhouden want het betreft een partner van hun die gaat rommelen aan de verbinding naar BBned....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385 schreef op 12 October 2003 @ 20:23:
[...]

Bedoel je met een softreset een klik op de rest knop in je webinterface of een druk op de fysieke knop op dat kastje ???

Als je een druk in de webinterface bedoeld is dat onzin, want de stekker er uit trekken heeft minimaal dezelfde gevolgen !

Als je een druk op de knop op het kastje bedoeld, is dat ook vreemd want het enige wat er dan gebeurt is een overschrijving van de flash met de noodfirmware en config. Dat is gewoon een clean copy van je firmware en config en dat heeft weinig met je huidige verbinding te maken !

Maar: hij reset je modem wel en daat zit em de kneep. Dus nogmaals: reset je modem door de powerplug er uit te trekken of klik op de knop reset in system in je webinterface. Daar kun je ook aanvinken dat ie de huidige config moet bewaren oid. (save je config dan wel eerst naar flash !)

[...]

1. Dit is een specifiek probleem, en niet van ADSL in het algemeen.
2. Ik vraag me dan af wat voor snelheden jij met Chello haalde :?
3. Je bent wel erg ongeduldig. Ik neem aan dat dit probleem snel word opgelost en daar blijft het gewoon bij.
1. Nee het is echt de Harde reset met de dodemansknop, ik ben geen wizzkid maar ik weet wel iets, en iets zegt mij dat ik een slechte copperjet heb. Het vreemde is ook dat ik zomaar spontaan aan de wanzijde een *.16 adres krijg met een sub van 255.255.255.255 ipv *.17 sub 255.255.0.0 als ik die dus probeer te veranderen dan krijg ik met geen mogelijkheid mijn verbinding meer goed. Alleen de dodemansknop bied dan uitkomst. Ook niet een reset in de web interface en ook niet het uitrekken van de stekker. (idd een specifiek probleem en heeft nix met de snelheids problemen van doen, maar misschien waren hier meer mensen met dezelfde problemen of weet iemand wat er mis is)

2. Ik haalde met chello 180 en ik zit nu op 128 dus....

3. ik vind niet dat ik ongeduldig ben, ik verwacht gewoon als ik een product koop dat dat in orde is, en niet 2 maanden ok en dan ineens zwaar beneden de maat.
Als je een produkt aanbied moet dat goed zijn en zeker zoals SurfSnelAdsl ermee adverteerd zou je moeten zeggen dat alles nog net iets beter is als bij de "normale" ISP's. En ik heb hier nu toch al een dikke maand last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Anoniem: 73385 schreef op 12 October 2003 @ 20:23:
[...]

En ik hoop dat ze het meteen en effectief aanpakken en niet weken wachten (want het correct installeren van zo'n 1 gbit router in het netwerk kost nogal wat tijd). Ze moeten zich wel beseffen dat dit akkefietje ze klanten kan kosten en dat veel mensen zullen afzien van het nemen van een abbonement als ze dit topic lezen en meningen van klanten horen....
Hier alvast een levend bewijsstuk ;) Op dit moment ben ik erg tevreden met mijn 1mbit abo, maar de upgrade die ik van plan was te doen blijft toch echt uit totdat ik weer positieve verhalen hoor.
In principe verwacht ik wel dat ze binnenkort het probleem oplossen. Als ik het nieuws over de problemen mag geloven hebben ze zowat alle mogelijkheden uitgesloten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

(Overgenomen op Sun Oct 12 2003 om 21:23:04 UTC+0200)

Download : 82.3 KByte/sec
Upload : 48.4 KByte/sec
Connection : 495.0 Conn/min
Ping test Nederland : 28.0 ms

Het gaat weer lekker snel :P ( 7800/512 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 10:38

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

(Overgenomen op Sun Oct 12 2003 om 21:33:31 UTC+0200)

Download : 123.7 KByte/sec
Upload : 51.5 KByte/sec
Connection : 676.0 Conn/min

Tja... van een 2-8 mbit verwacht je wel wat anders :?

Maar goed.. morgen weer maandag.. dus ik heb het volste vertrouwen dat ze het snel oplossen :)

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. Nee het is echt de Harde reset met de dodemansknop, ik ben geen wizzkid maar ik weet wel iets, en iets zegt mij dat ik een slechte copperjet heb. Het vreemde is ook dat ik zomaar spontaan aan de wanzijde een *.16 adres krijg met een sub van 255.255.255.255 ipv *.17 sub 255.255.0.0 als ik die dus probeer te veranderen dan krijg ik met geen mogelijkheid mijn verbinding meer goed. Alleen de dodemansknop bied dan uitkomst. Ook niet een reset in de web interface en ook niet het uitrekken van de stekker. (idd een specifiek probleem en heeft nix met de snelheids problemen van doen, maar misschien waren hier meer mensen met dezelfde problemen of weet iemand wat er mis is)
Je netmask moet zijn: 255.255.255.248 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het over de WAN zijde en jij volgens mij over de LAN zijde Cyberite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 73385 schreef op 12 oktober 2003 @ 20:23:
[...]

Ook vind ik dat het hier soms erg overdreven word ik surf nu al maanden met deze snelheid en het is goed te doen alleen niet veel sneller dan een gem. abbotje helaas ja.

[...]
Overdrijven vind ik wel mee vallen. Als je al maanden op 100 kb/s surft, terwijl je eigenlijk 700 of meer zou moeten kunnen halen, dat zou ik echt niet pikken. Met m'n vorige abo (@Home) was ik altijd minimaal 300 KB/s gewend, dus dat was en sneller en goedkoper.

Het gaat er dus niet om of het 'goed te doen is'. Het gaat er om dat je betaald voor een dienst en je dus mag verwachten dat die het ook goed doet. 100 KB/s is zelfs onder de gegarandeerde 2Mbit.

Maar ik ga er van uit dat ze alles wel zullen kunnen fixen, aangezien er nu wel momenten zijn waarop ik 700 KB/s kan halen. En het is een goed gevoel om te zien dat InterNLnet zo hun best doet om de problemen op te lossen. :)

Edit
Hehe. Kon het niet laten om even weer te testen. En mijn snelheden zijn nu weer normaal op 692 KB/s.

[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 13-10-2003 03:32 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 23:25
Hmm..
21:30 uur: 140 kB/s
08:05 uur: 749 kB/s

Ik ga vanaf nu de lijn continue belasten en zal later deze dag mijn mrtg-grafiek posten.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 634.4 KByte/sec

Er is nog hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Laatst online: 20-06 15:37
Volgens mij was het idee achter surfsneladsl dat er abo's die gelijkwaardig zijn aan de reguliere abo's worden aangeboden maar dan tegen een voordelig tarief (speciaal voor ons, arme studenten).

Op dit moment wordt dus aan geen van die 2 voldaan. Het is niet gelijkwaardig (zie snelheden) plus dat we nog steeds 70 euro per maand betalen voor dit niet volwaardige produkt.

Ook valt mij op dat veel reguliere aanbieders nu onderhand al hun prijzen bijgesteld hebben terwijl ze er bij internlnet nog steeds over aan het vergaderen zijn, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 07:16
http://www.surfsneladsl.nl/nieuws.it

10 oktober 2003: Toch nog problemen
Tot onze spijt hebben wij geconstateerd dat de problemen nog niet helemaal tot het verleden behoren. Er wordt gewerkt aan het verhelpen van de problemen.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
JorisdeKloris schreef op 13 October 2003 @ 10:49:
http://www.surfsneladsl.nl/nieuws.it

10 oktober 2003: Toch nog problemen
Tot onze spijt hebben wij geconstateerd dat de problemen nog niet helemaal tot het verleden behoren. Er wordt gewerkt aan het verhelpen van de problemen.
[rml]Duck in "[ Mensen met SurfSnelADSL] Problemen"[/rml] ;)

offtopic:
Ik vind de zin 'Er wordt gewerkt aan het verhelpen van de problemen' fout klinken, hoewel de zinsopbouw goed is. Vaag...

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 13-10-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
net als 'nog niet helemaal', het is eerder 'helemaal niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26384

12:16 volgens: http://www.speedtest.nl/
down: 570.7 KByte/sec
up: 91.7 KByte/sec
conn: 853.0 Conn/min

heb de test drie keer gedaan, dit is een gemiddelde.

Ik ben op het moment dus redelijk tevreden al is het niet geen 8 mbit, ben benieuwd wat ik haal op de drukkere tijden. :).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26384 op 13-10-2003 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

(Overgenomen op Mon Oct 13 2003 om 12:22:17 UTC+0200)

Download : 642.0 KByte/sec
Upload : 47.9 KByte/sec
Connection : 470.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

We are back again! Hopelijk houdt het ook aan tot ik terug kom van de uni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je netmask moet zijn: 255.255.255.248
Dit is aan de WAN zijde en aan de LAN zijde want het gaat om een bridge die van buitenaf te bereiken is net als het hele netwerk.

Je hebt 8 ips
1 voor network interface
1 voor router ip
1 voor broadcast
de rest vrije ips

En jij probeert te werken met of veel meer of veel minder (.o en .255)

Bij mij werkt het toch echt prima op deze manier en ik heb het volgens de aanwijzingen van InterNlnet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Mijn score nu:

(Overgenomen op Mon Oct 13 2003 om 13:08:13 UTC+0200)

Download : 508.5 KByte/sec
Upload : 47.8 KByte/sec
Connection : 960.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog wat tests:

Download
ftp.inter.nl.net -> 100mb.bin van 100 MB (duh) @ 609,99 KBps.
ftp.surfnet.nl -> openoffice van 74 MB @ 354,53 KBps
ftp.sci.kun.nl -> bestand van 5.8 MB @ 457,23 KBps
ftp.microsoft.com -> MSdev-bestand van 3.6 MB @ 23,83 KBps
ftp.xs4all.nl -> 10MB.bin van 10 MB @ 407,22 KBps

Upload
ftp5.inter.nl.net -> 10mb.bin van 10 MB @ 71,87 KBps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 20:15

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Aangezien ik er wel vertrouwen in heb dat alles goed komt ben ik van plan het Surfsnel 8/1Mb abo te nemen. Kan iemand mij vertellen wat de ervaringen zijn met de oplevering? Dan weet ik tenminste hoe lang we zonder zitten, kan ik er rekening mee houden. We zijn nu aangesloten op KPN adsl, ISP Xs4all.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm kweet niet exact meer hoelang het duurde maar ze zijn snel en correct.

De procedure is transparant etc dus dat is geen probleem.

Je zal specifiekere vragen moeten stellen om de antwoorden te weten te komen...

BTW:

Je krijgt het CopperJet modem + opstartkosten gratis terwijl ik er ruim 200 euro voor moest dokken :( (en dat was al met korting !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Laatst online: 05-06 09:27

IvoB

Prutst er rustig op los

De_Flexe_Toki schreef op 13 oktober 2003 @ 14:48:
Aangezien ik er wel vertrouwen in heb dat alles goed komt ben ik van plan het Surfsnel 8/1Mb abo te nemen. Kan iemand mij vertellen wat de ervaringen zijn met de oplevering? Dan weet ik tenminste hoe lang we zonder zitten, kan ik er rekening mee houden. We zijn nu aangesloten op KPN adsl, ISP Xs4all.
Je zult eerst Xs4all moeten opzeggen, wachten tot je lijn ADSL-vrij is (fysiek dus) en dan kun je pas Surfsnel aavragen. Dit ging bij mij zeer snel, na 2 weken had ik namelijk al linesync. De standaard tijd is 3 tot 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Bij mij duurde het 2,5 weken voordat ik ADSL had

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18335

Ik ben overgestapt van xs4all fast naar surfsneladsl, heeft mij 2.5 week zonder internet gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Siliakus schreef op 09 September 2003 @ 21:45:
Mede-tweakers,

na al verschillende posts in dit forum over surfsneladsl heeft er iemand contact met mij opgenomen die dezelfde problemen heeft.

Namelijk een 2-8mbit verbinding die 's ochtends 650-700kb/s haalt en 's avonds inzakt naar 200-300kb/s. Aangezien mensen met andere bbned provider gewoon de hele dag 800-900kb/s halen hebben wij dit aangekaart bij onze provider. Hierop werd gereageerd met de mededeling dat wij nu de zoveelste waren die dit meldden en dat ze vanaf nu alle klachten gaan bundelen en aan SurfNet aanbieden om samen te onderzoeken wat er fout is.

Echter wil SurfNet dit pas doen bij minstens 5 aanmeldingen. Aangezien vorige ervaringen met de helpdesk niet verbeisterend zijn willen wij op deze manier graag zelf 5 mensen bij elkaar krijgen die met die probleem te kampen hebben, om er samen werk van te maken.

Inmiddels zijn wij met zijn 3-en en zijn we nog op zoek naar 2 mensen. Als jij ook een 2-8mbit surfsnel verbinding hebt en de zelfde symptonen ondervind neem dan aub contact met mij op via het mail adres in mijn profiel!

ps. Mods: ik weet niet of dit mag, graag hoor ik op- en of aanmerkingen, evt via de mail?
al ruim een maand verder............... ongeduldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
hmmmmm ik snap je vraag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Het is weer raak hoor. Spitsuur en:

(Overgenomen op Mon Oct 13 2003 om 19:26:40 UTC+0200)

Download : 178.8 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

al ruim een maand verder............... ongeduldig?
Het kost natuurlijk ook tijd om het exacte probleem vast te stellen.

En daarna moet het nog goed worden opgelost....

Je doet net of InterNLnet de afgelopen maand alle klachten heeft weggewuifd terwijl de oorzaak duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zeg ik toch niet, ik vind het heel goed hoe InterNLnet met de zaak bezig is maar het duurt wel lang...... En dat heeft niet alleen met InterNLnet te maken.
Maar met BBNED Surfnet er ook nog bij gaat het denk ik nog wel even duren voordat het probleem opgelost is. (meerdere partijen is nooit goed voor het proces)
Ook al is strax het probleem excact gelocaliceerd en er blijkt dat er meer capaciteit of wat het probleem ook mag zijn nodig is dan word het ben ik bang ook nog een leuk spelletje. (ik hoop het niet btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet zeggen dat internlnet wel heeft geprobeerd het in het begin weg te wuiven. Volgens hun lag het aan het natte weer, daardoor werd de verbinding minder goed (kwam ik op 150 kb uit met 8mbit abbo) :)
Maarja het zal wel standaard zijn bij helpdesks dat ze eerst denken dat je achterlijk bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
Ok, zoals beloofd een shotje van mijn MRTG grafiek:

Afbeeldingslocatie: http://195.169.204.38/tweakers/eth1-day.png

Korte uitleg: ik heb de hele dag 1 (ftp) thread laten lopen met wat loze binaries van een megabyte of 100 vanaf een machine bij een nederlandse internet provider. De machine staat op Amsterdam Internet Exchange en de lijnen zijn vrijwel geheel "vrij".
Duidelijk is te zien dat de snelheid in de avonduren beduidend zakt.

De conclusies mogen jullie zelf trekken :)

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Het lijkt er nu echt aan alle kanten op dat dit simpelweg een capaciteitsprobleem is. Hopelijk trekt InterNLnet snel zijn conclusies en gooien ze er nieuwe routers tussen die deze hoeveelheid dataverkeer wel kunnen bolwerken.
Misschien dat Denan deze bevindingen morgen kan aankaarten op zijn werk als hij deze thread nog langs surft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_HugoBoss_ schreef op 13 October 2003 @ 21:44:
Ok, zoals beloofd een shotje van mijn MRTG grafiek:

[afbeelding]

Korte uitleg: ik heb de hele dag 1 (ftp) thread laten lopen met wat loze binaries van een megabyte of 100 vanaf een machine bij een nederlandse internet provider. De machine staat op Amsterdam Internet Exchange en de lijnen zijn vrijwel geheel "vrij".
Duidelijk is te zien dat de snelheid in de avonduren beduidend zakt.

De conclusies mogen jullie zelf trekken :)
Lijkt me vrij duidelijk. Dit plaatje maakt perfect inzichtelijk dat het een capaciteitsprobleem is. Nu is InterNLnet aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Laatst online: 21-06 12:01
Ik heb nu een aantal dagen 2-8mbit van SurfSnelADSL, ik volg dit topic al langer. 's Ochtends en 's Middags haal ik meestal rond de 400, 's avonds zakt het lekker in naar 2-300. 's Nachts (nu 6u) haal ik makkelijk 800 en meer... Ik krijg het idee alsof ik nog steeds @Home perikelen heb op deze manier :( Ik hoop mbv dit topic de problemen sneller opgelost zullen zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door jpiscaer op 14-10-2003 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
(Overgenomen op Tue Oct 14 2003 om 08:50:09 UTC+0200)

Download : 804.9 KByte/sec :9~
Upload : 48.7 KByte/sec
Connection : 967.0 Conn/min
Ping test Nederland : 25.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:06
Hoppa.. 833kb/s nu :) met 1 thread!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(Overgenomen op Tue Oct 14 2003 om 10:14:28 UTC+0200)

Download : 695.6 KByte/sec
Upload : 100.2 KByte/sec
Connection : 637.0 Conn/min

Nu is het idd prima. Maar dat is het probleem niet. 's Avonds stort het in als een oude engelse mijn. Gisterenavond haalde ik nog net de 150 Kbyte/s van een surfnet FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Laatst online: 04-04 21:30
MentalM:
eerhm.. de droogte en daarna de natheid leid wel degelijk tot een verslechtering van het signaal op de koperdraden die in de grond liggen. Klinkt raar.. maar is echt zo :)

snelheidsproblemen op drukke tijdstippen:
14 oktober
Nadat op vrijdag 10 oktober werkzaamheden aan het netwerk zijn verricht, is er enige ontwikkeling te melden voor wat betreft de problemen met lagere downloadsnelheden. Op sommige momenten van de dag zijn deze problemen voor een groot deel van de SurfSnel klanten minder of niet meer merkbaar. We zien echter dat op andere momenten de snelheden te wensen over laten.
Omdat het uiteraard de bedoeling is dat de kwaliteit constant is, zullen er deze week aanvullende werkzaamheden plaatsvinden. De eerder aangedragen oplossingen betreffende de aanpassing van de MTU waarden hebben sinds vrijdag 10 oktober geen nut meer.
Wij bieden onze klanten excuses aan voor de overlast die zij ondervinden van de huidige problemen en zullen er samen met onze netwerkpartner BBned alles aan blijven doen om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91933

Anoniem: 26384 schreef op 14 October 2003 @ 10:15:
(Overgenomen op Tue Oct 14 2003 om 10:14:28 UTC+0200)

Download : 695.6 KByte/sec
Upload : 100.2 KByte/sec
Connection : 637.0 Conn/min
WoW die up is zeer nice, je bent de eerste waarbij ik een up zie van boven de 100KB bij speedtest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik had zelf ook een Up van 1024, maar die hebben ze terug geschroefd, ik weet eigenlijk niet waarom.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
denan schreef op 14 oktober 2003 @ 10:22:
MentalM:
eerhm.. de droogte en daarna de natheid leid wel degelijk tot een verslechtering van het signaal op de koperdraden die in de grond liggen. Klinkt raar.. maar is echt zo :)

[...]
Idd. Ik denk trouwens dat het erg afhankelijk van de leeftijd van de bekabeling is. Ik surf zelf over een telefoonlijn van 10 jaar oud die eigenlijk onder alle weersomstandigheden constant is qua SNR, etc. Mijn oom daarentegen woont in een huis met een telefoonlijn van meer dan 30 jaar oud en kan vaak niet eens bellen of internetten na een paar dagen erg nat weer.
Natuurlijk is dit een extreem voorbeeld, maar het geeft wel aan dat het absoluut zo kan zijn dat weersomstandigheden invloed hebben ;)
snelheidsproblemen op drukke tijdstippen:

[...]
Mooi dat er nog aan gewerkt wordt. Kun je ook vertellen waar en waarom de problemen zich voordoen? Ben ik nu toch wel benieuwd naar geworden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
joriskloris:
klagen/vragen bij de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
heb ik gedaan, Ze zouden mij vrijdag terug bellen :(

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
afgelopen vrijdag of aanstaande vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91933

denan schreef op 14 October 2003 @ 11:59:
afgelopen vrijdag of aanstaande vrijdag?
Afgelopen lijkt me he, ''zouden terug bellen'' (is dus al geweest) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan,

Kan jij aan ons eens vertellen wat er al gedaan is aan dit probleem (details)?
En wat is volgens jullie het probleem? Ik neem aan dat jullie nu in een maand tijd toch wel redelijk precies weten waar de bottleneck zit? Graag de details, liever niet die vage omschrijvingen die we ook op www.surfsneladsl.nl kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
joris: heb je nog 20 minuten om mij een emailtje te sturen anders ben ik klaar met werken.. anders kan ik het morgenmiddag wel gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
nr1:

-Het MTU probleem is opgelost. Dus aanpassen van de mtu zal niet meer tot een versnelling leiden.

-Bij het oplossen van het mtu probleem is geconstateerd dat er ergens nog een ander probleem zat. Ondanks het feit dat er in theorie genoeg bandbreedte is zit er ergens een 'kink in de kabel'. In samenwerking met bbned gaat internlnet nou kijken waar het aan ligt en het probleem oplossen..

Het waren dus 2 apparte problemen. 1 daarvan is opgelost.. waarna het 2e probleem pas zichtbaar werd. Daar is men nu mee bezig. Meer weet ik op het moment ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
Een paar posts terug heb ik een shotje van mijn MRTG grafiek gepost. Duidelijk was te zien dat de snelheden vanaf +/- 17 uur flink afnamen. Daarbij nam de latency (ping) naar 62.177.143.217 flink toe (en alle achterliggende hops natuurlijk ook).

Is het dan raar om te denken dat op dit punt
a) de lijn vol is ? (maar dat schijnt dus naar zeggen niet zo te zijn)
of
b) deze router te hoog cpu gebruik heeft (te ingewikkelde firewall rules op de router?)

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denan, ik wil ook niet zggen dat nat weer helemaal niks kan uitmaken. Maar het is wel vreemd als iedereen met 8mbit zelfs je buurman volle snelheden haalt, en ik dan als enige grote problemen zou hebben met natte grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na wat speurwerk op surfnet site kwam ik hier grafiekjes van de bacbone van surfsneladsl tegen. Met inderdaad zoals denan al aangaf maar 50mbit belasting?

http://www.surfnet.nl/die...urf.net.3-1&bw=1000000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Denan: zijn jullie al uitvergaderd over de prijzen? aangezien bijna elke andere aanbieder zijn prijzen al bijgesteld heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Mental_M dat is toch niet van onze gateway?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel JorisdeKloris, zover ik begrijp wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
had die niet een andere naam dan? Het begon toch met fe_

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
de heading van die pagina is:
"SURFstat
I/O lokale interface sw4.amsterdam1.surf.net.3-1 van surfsneladsl"

Als je nou eens even die ".3-1" aan het einde weghaalt, dan kun je 'm wel resolven/tracen.
Maar volgens mij is dat niet de hop die voor problemen zorgt.

Mijn pings schieten gigantisch omhoog vanaf 62.177.143.217

Een simpele whois levert 't volgende op:
------
inetnum: 62.177.128.0 - 62.177.151.255
netname: BBNET
descr: BBNET NV.
------
Nu herinner ik me ook dat Denan al een paar keer heeft gezegd dat ze 't een en ander "samen met bbned" moeten afstemmen.
Ik vermoed dat (wat dat ook mag zijn) er iets mis is met de router(s) en/of verbinding tussen bbned en internlnet en niet zozeer met hun bandbreedte "naar buiten".

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Half 2 's nachts en m'n verbinding is nog steeds slecht... je zou denken dat het nu toch wel redelijk rustig moet zijn :?

(Overgenomen op Wed Oct 15 2003 om 01:29:24 UTC+0200)

Download : 185.4 KByte/sec
Upload : 45.9 KByte/sec
Connection : 551.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Mijn gegevens op dit moment:

(Overgenomen op Wed Oct 15 2003 om 03:04:16 UTC+0200)

Download : 614.1 KByte/sec
Upload : 35.4 KByte/sec
Connection : 974.0 Conn/min
Ping test Nederland : 25.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

De mijne zijn ook stuk beter nu:

(Overgenomen op Wed Oct 15 2003 om 03:16:35 UTC+0200)

Download : 591.9 KByte/sec
Upload : 46.6 KByte/sec
Connection : 634.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
ik probeer nu al 5x de mailserver te bereiken, geen resultaat. Dit begint wel aardig frustrerend te worden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik had tot 1 uur ook verschrikkelijke resultaten...

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
JorisdeKloris schreef op 15 October 2003 @ 08:39:
Ik had tot 1 uur ook verschrikkelijke resultaten...
Als je op deze pagina kijkt http://www.surfnet.nl/die...urf.net.3-1&bw=1000000000 dan zie je dat je pas vanaf 02:30 uur weer normale snelheden kon halen, want pas vanaf dan begon de lijn weer te dalen.

Het lijkt alsof die lijn nooit boven de 48 a 49 mbit uit komt!!

Ik voel me bijna schuldig dat ik met 800+ kB (8 mbit) zit te downloaden, want dat zou betekenen dat ik in m'n eentje 1/6 van de bandbreedte weg zou nemen.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
heh, dan heb ik ook nog es 1/6 das als 1/3 van de lijn.. hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat merkte ik ook al op, hoe wil je al die abbonee's bedienen met een (paar) 100 mbit lijntje(s) ?

Ook al heeft hij geen hoge belasting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cybarite:
als het goed is ligt daar een gigabit verbinding die nog lang niet vol zit.

josirdekloris:
Ben er mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
_/-\o_

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

@ Denan.. heb zelf het 1024/512 pakket (hopelijk 2x zo snel binnenkort?) maar de service is prima! je wordt tenminste serieus genomen en dat heb ik bij UPC wel anders meegemaakt.. :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
het heb natuurlijk wel een tijdje geduurd voordat we serieus genomen werden. Maar nu beginnen ze idd meer mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op 15 oktober 2003 @ 14:02:
cybarite:
als het goed is ligt daar een gigabit verbinding die nog lang niet vol zit.
Als het goed is, idd. Je weet dat dus niet zeker? De aangebrachte gegevens en grafieken lijken iets anders te zegggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Anoniem: 26384 schreef op 15 October 2003 @ 17:05:
[...]

Als het goed is, idd. Je weet dat dus niet zeker? De aangebrachte gegevens en grafieken lijken iets anders te zegggen.
Er stond toch duidelijk bij dat het een gigabit verbinding was. Jammergenoeg is de pagina nu niet meer te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Nibbles schreef op 15 October 2003 @ 17:21:
[...]
Er stond toch duidelijk bij dat het een gigabit verbinding was. Jammergenoeg is de pagina nu niet meer te bekijken.
Je moet wel via Surfnet verbonden zijn, anders krijg je geen toegang tot de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Dat er problemen zijn met het netwerk neem ik effe fijn voor lief :)
Er word op GOT door mensen die er werken serieus gereageerd WHOEHOE :P

Dit waardeer ik heel erg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit haal ik momenteel van ftp.xs4all.nl Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 01:29 (115,04 KBps)
Nu zegt internlnet/surfnet/bbned dat er maar 50% wordt gebruikt, maar dit is bij lange na niet de helft van de snelheid die ik zou moeten halen. Denk ik nu heel erg fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

IvoB schreef op 15 October 2003 @ 18:25:
[...]

Je moet wel via Surfnet verbonden zijn, anders krijg je geen toegang tot de pagina.
Ach natuurlijk, ik zit hier op Chello. Thuis op SurfSnelADSL werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 21-06 00:35
Hmmz ik wacht al sinds 3 September op mijn upgrade van 1024/512 naar 2-8/1024.. 1024 is (nog) niet mogelijk wegens aanhoudende problemen dus ik heb maar gevraagd om me dan maar naar 2-8 over te zetten..

Dit is helaas op dit moment ook niet mogelijk zie het antwoord hieronder , wel begrijpelijk dat ze eerst de problemen op willen lossen alvorens lijnen te upgraden.. Dus als er nog meer mensen wachten op een upgrade.. heb geduld net als ik :'( hopelijk wordt het lange wachten beloond met een fijne verbinding.

Geachte heer Chrizz,

Tot op heden is er nog niets bekend bij ons wanneer de upgrades goed
uitgevoerd kunnen worden. BBned heeft nog steeds problemen en InterNLnet
zal geen upgrades meer behandelen voordat alles 100% in orde is.

Een batch upgrades voor een ander abonnementstype heeft ons dit geleerd.
Hiermee is een hoop fout gegaan.

Excuus dat ik u niet een duidelijke datum kan geven, maar zolang er
problemen blijven spelen is het niet verantwoord de upgrades uit te
voeren.

Ik vertrouw erop u bij deze voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

H. M., administratie

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 89.6 KByte/sec

Kon het niet laten dit te posten.
Dit is toch wel een nieuw diepte punt.............. ;(

Ook even een kleine aanvulling.
Wat gaat InterNL.net (surfsneladsl) voor de klanten doen we betalen nu toch al ruim een maand voor iets wat zwaar beneden de maat is.
Ik hoop dat jij dit kan beantwoorden cq aan de orde brengen bij InterNLnet Denan?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 14727 op 15-10-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Van de site:

Onze breedband leverancier gaat nogmaals hardware vervangen. Dit zal vannacht tussen 00:00 en 01:00 plaatsvinden. Bestaande verbindingen zullen verbroken worden. Wij hopen dat door deze actie de snelheidsproblemen definitief voorbij zijn. Morgen meer nieuws daarover.

Wacht met spanning af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 88.8 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 16.3 KByte/sec

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Te triest voor woorden :(
(Overgenomen op Wed Oct 15 2003 om 21:57:16 UTC+0200)

Download : 105.1 KByte/sec
Upload : 33.5 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

hier al niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
wachten to 1:00 uur voor de results?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
JorisdeKloris schreef op 15 October 2003 @ 22:45:
wachten to 1:00 uur voor de results?
ja wed maar :)

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hmm... 5 minuten geleden vloog mijn verbinding er uit... En nu is de download weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(Overgenomen op Thu Oct 16 2003 om 00:06:33 UTC+0200)

Download : 476.5 KByte/sec
Upload : 90.3 KByte/sec
Connection : 565.0 Conn/min

Yeah! Gaat de goeie kant op! :*) .

Snel gefixed ook. Vijf minuten. :?. Of komt er nog meer downtijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Zit hier slechts op 360 kb/s....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IvoB schreef op 16 oktober 2003 @ 00:13:
[...]

Zit hier slechts op 360 kb/s....
Ik juichte wellicht te vroeg. :{.

Download : 270.1 KByte/sec

Op het moment van mijn vorige post waren natuurlijk veel mensen niet online, omdat de vijf minuten daarvoor de boel plat lag.

Even afwachten dus. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 369.8 KByte/sec

Dit is na een korte onderbreking om 12 uur.
Een verbetering? of gewoon hetzlefde? in ieder geval duidelijk nog niet zoals het moet zijn.. ;(

Transferred: 1gb.bin 1.048.576.000 bytes in 22:00 (775,40 KBps)

Ik denk dat de nieuwe Hardware (router) nog even zijn route kwijt was :)
Het gaat nu weer als een speer.

We zullen zien..........

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 14727 op 16-10-2003 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Net weer even getest en de snelheid is nu nog steeds okay:

(Overgenomen op Thu Oct 16 2003 om 02:30:39 UTC+0200)

Download : 739.6 KByte/sec
Upload : 47.9 KByte/sec
Connection : 967.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
720kb/s met synchronisatie van 6800, niet verkeerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Download 611.9 KByte/sec
Upload 49.5 KByte/sec
Connection 733.0 Conn/min
Ping test Nederland 24.0 ms

heel goed!

kijken of het oz blijft!

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90172

't ziet er vooralsnog erg lekker uit.
Ik trek de laatste anderhalf uur gemiddeld zo'n 760KByte ( 1 thread 700, 2 threads 760-840 ), al begint ie nu (09:11) wel steeds meer te fluctueren. De ene keer geeft DU-Meter me tijden lang een nagenoeg rechte lijn, maar nu is de lijn doorweven met enorme hobbels, pieken en dalen. Iptraf op m'n routerbakkie flakkerd gezellig tussen de 800 en 650.
Meestal is de snelheid op te krikken door op een andere bak even wget ftp://ftp.surfnet.nl/surfnet/100mb.bin te doen voor een 20tal seconden.. 't drukt m'n download welliswaar even maar daarna wordt de lijn weer netjes recht. Toch een beetje vreemd.. maar al met al best lekker! :) ik bedoel.. we hebben 't wel over een gig in krap 21 minuten :)

Surfsnel, ga zo door !

edit:
mrtg laat voorlopig nog het oude beeld zien... namelijk, een verbinding die langzaam inzakt.. we gaan het zien hoe het halverwege de dag is

edit:
van de 700 die er zat zijn er ten tijde van deze edit 9:33 nog maar 400 over... nie zo mooi

edit:
't is 12:30 uur... max download teruggevallen tot 180K... lijkt me niet de bedoeling.. commentaar servicedesk: wij zijn ons ervan bewust.. goeie zaak :)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 90172 op 16-10-2003 12:27 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.