En bij mij blijft het nog steeds brak, had onderhand beter bij chello kunnen blijven

Om nog ff terug te grijpen op een hele oude postjohnnyv.nl schreef op 30 September 2003 @ 15:51:
[...]
En nog even voor de duidelijkheid: XS4ALL (wat eigenlijk stiekem gewoon planet is) en Cistron zijn miljoenencorporaties/internationals, niet echt vergelijkbaar met internlnet...
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Anoniem: 14727
Anoniem: 73385
Je kunt de instellingen op je pc opslaan en vervolgens zo weer terug zettenAnoniem: 14727 schreef op 12 oktober 2003 @ 14:20:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 137.6 KByte/sec
Het word steeds erger en hebben jullie ook last van fuckups?
Mijn copperjet vliegt er om de zoveel tijd uit
Ik moet dan Softreset doen om hem weer aan de praat te krijgen.
Hoogst irritant ik moet elke keer alles weer opnieuw configureren.
[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 12-10-2003 14:46 ]
erg slechtResultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Oct 12 2003 om 15:07:18 UTC+0200)
Download : 133.4 KByte/sec
Upload : 90.1 KByte/sec
Connection : 733.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms
Ik weet, maar softreset is echt het enige wat helpt dus.....Anoniem: 73385 schreef op 12 October 2003 @ 14:45:
Dan moet je de powerplug er aan de achterkant uit trekken niet de hele modem resetten !
En je kan de configuration saven naar flash.
Mijn modem klapt er niet telkens uit, maar de snelheid is wel niet super ja nu...
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 14727 op 12-10-2003 17:53 ]
Slache!
[ Voor 3% gewijzigd door CdRwin op 12-10-2003 18:04 ]
www.Qbox.nl
Bedoel je met een softreset een klik op de rest knop in je webinterface of een druk op de fysieke knop op dat kastje ???Ik weet, maar softreset is echt het enige wat helpt dus.....
En die config doe ik idd saven maar het blijft zoiezo gewoon erg irritating
Zou mijn copperjet maybe een beetje gaar zijn?
1. Dit is een specifiek probleem, en niet van ADSL in het algemeen.Ik zat ook nog ff heel nostalgisch na te denken waar ze adsl vroeger zo mooi mee ge promoot hebben.
Ieder1 je eigen toerit naar de snelweg niet hoeven delen met de buren etc etc etc.
Nou ik begin daar aardig aan te twijfelen, mijn speed is GVD nog trager dan chello nu.
Geen wonder jij merkt niks van relatief trage snelheden als je een 1 mbit abbo hebt ! Ook vind ik dat het hier soms erg overdreven word ik surf nu al maanden met deze snelheid en het is goed te doen alleen niet veel sneller dan een gem. abbotje helaas ja.Vreemd ik heb geen enkel probleem. . hele dag al aan het surfen/downen/gamen etc..
Ik ookHet zal vast allemaal wel in orde komen . . heb er alle vertrouwen in.
1. Nee het is echt de Harde reset met de dodemansknop, ik ben geen wizzkid maar ik weet wel iets, en iets zegt mij dat ik een slechte copperjet heb. Het vreemde is ook dat ik zomaar spontaan aan de wanzijde een *.16 adres krijg met een sub van 255.255.255.255 ipv *.17 sub 255.255.0.0 als ik die dus probeer te veranderen dan krijg ik met geen mogelijkheid mijn verbinding meer goed. Alleen de dodemansknop bied dan uitkomst. Ook niet een reset in de web interface en ook niet het uitrekken van de stekker. (idd een specifiek probleem en heeft nix met de snelheids problemen van doen, maar misschien waren hier meer mensen met dezelfde problemen of weet iemand wat er mis is)Anoniem: 73385 schreef op 12 October 2003 @ 20:23:
[...]
Bedoel je met een softreset een klik op de rest knop in je webinterface of een druk op de fysieke knop op dat kastje ???
Als je een druk in de webinterface bedoeld is dat onzin, want de stekker er uit trekken heeft minimaal dezelfde gevolgen !
Als je een druk op de knop op het kastje bedoeld, is dat ook vreemd want het enige wat er dan gebeurt is een overschrijving van de flash met de noodfirmware en config. Dat is gewoon een clean copy van je firmware en config en dat heeft weinig met je huidige verbinding te maken !
Maar: hij reset je modem wel en daat zit em de kneep. Dus nogmaals: reset je modem door de powerplug er uit te trekken of klik op de knop reset in system in je webinterface. Daar kun je ook aanvinken dat ie de huidige config moet bewaren oid. (save je config dan wel eerst naar flash !)
[...]
1. Dit is een specifiek probleem, en niet van ADSL in het algemeen.
2. Ik vraag me dan af wat voor snelheden jij met Chello haalde
3. Je bent wel erg ongeduldig. Ik neem aan dat dit probleem snel word opgelost en daar blijft het gewoon bij.
Hier alvast een levend bewijsstukAnoniem: 73385 schreef op 12 October 2003 @ 20:23:
[...]
En ik hoop dat ze het meteen en effectief aanpakken en niet weken wachten (want het correct installeren van zo'n 1 gbit router in het netwerk kost nogal wat tijd). Ze moeten zich wel beseffen dat dit akkefietje ze klanten kan kosten en dat veel mensen zullen afzien van het nemen van een abbonement als ze dit topic lezen en meningen van klanten horen....
Inside everyone there's a nut
Je netmask moet zijn: 255.255.255.2481. Nee het is echt de Harde reset met de dodemansknop, ik ben geen wizzkid maar ik weet wel iets, en iets zegt mij dat ik een slechte copperjet heb. Het vreemde is ook dat ik zomaar spontaan aan de wanzijde een *.16 adres krijg met een sub van 255.255.255.255 ipv *.17 sub 255.255.0.0 als ik die dus probeer te veranderen dan krijg ik met geen mogelijkheid mijn verbinding meer goed. Alleen de dodemansknop bied dan uitkomst. Ook niet een reset in de web interface en ook niet het uitrekken van de stekker. (idd een specifiek probleem en heeft nix met de snelheids problemen van doen, maar misschien waren hier meer mensen met dezelfde problemen of weet iemand wat er mis is)
Overdrijven vind ik wel mee vallen. Als je al maanden op 100 kb/s surft, terwijl je eigenlijk 700 of meer zou moeten kunnen halen, dat zou ik echt niet pikken. Met m'n vorige abo (@Home) was ik altijd minimaal 300 KB/s gewend, dus dat was en sneller en goedkoper.Anoniem: 73385 schreef op 12 oktober 2003 @ 20:23:
[...]
Ook vind ik dat het hier soms erg overdreven word ik surf nu al maanden met deze snelheid en het is goed te doen alleen niet veel sneller dan een gem. abbotje helaas ja.
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 13-10-2003 03:32 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Whatever..
Tierelier
[rml]Duck in "[ Mensen met SurfSnelADSL] Problemen"[/rml]JorisdeKloris schreef op 13 October 2003 @ 10:49:
http://www.surfsneladsl.nl/nieuws.it
10 oktober 2003: Toch nog problemen
Tot onze spijt hebben wij geconstateerd dat de problemen nog niet helemaal tot het verleden behoren. Er wordt gewerkt aan het verhelpen van de problemen.
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 13-10-2003 11:26 ]
Anoniem: 26384
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26384 op 13-10-2003 12:20 ]
Dit is aan de WAN zijde en aan de LAN zijde want het gaat om een bridge die van buitenaf te bereiken is net als het hele netwerk.Je netmask moet zijn: 255.255.255.248
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Je zult eerst Xs4all moeten opzeggen, wachten tot je lijn ADSL-vrij is (fysiek dus) en dan kun je pas Surfsnel aavragen. Dit ging bij mij zeer snel, na 2 weken had ik namelijk al linesync. De standaard tijd is 3 tot 4 weken.De_Flexe_Toki schreef op 13 oktober 2003 @ 14:48:
Aangezien ik er wel vertrouwen in heb dat alles goed komt ben ik van plan het Surfsnel 8/1Mb abo te nemen. Kan iemand mij vertellen wat de ervaringen zijn met de oplevering? Dan weet ik tenminste hoe lang we zonder zitten, kan ik er rekening mee houden. We zijn nu aangesloten op KPN adsl, ISP Xs4all.
Tierelier
Anoniem: 18335
al ruim een maand verder............... ongeduldig?Siliakus schreef op 09 September 2003 @ 21:45:
Mede-tweakers,
na al verschillende posts in dit forum over surfsneladsl heeft er iemand contact met mij opgenomen die dezelfde problemen heeft.
Namelijk een 2-8mbit verbinding die 's ochtends 650-700kb/s haalt en 's avonds inzakt naar 200-300kb/s. Aangezien mensen met andere bbned provider gewoon de hele dag 800-900kb/s halen hebben wij dit aangekaart bij onze provider. Hierop werd gereageerd met de mededeling dat wij nu de zoveelste waren die dit meldden en dat ze vanaf nu alle klachten gaan bundelen en aan SurfNet aanbieden om samen te onderzoeken wat er fout is.
Echter wil SurfNet dit pas doen bij minstens 5 aanmeldingen. Aangezien vorige ervaringen met de helpdesk niet verbeisterend zijn willen wij op deze manier graag zelf 5 mensen bij elkaar krijgen die met die probleem te kampen hebben, om er samen werk van te maken.
Inmiddels zijn wij met zijn 3-en en zijn we nog op zoek naar 2 mensen. Als jij ook een 2-8mbit surfsnel verbinding hebt en de zelfde symptonen ondervind neem dan aub contact met mij op via het mail adres in mijn profiel!
ps. Mods: ik weet niet of dit mag, graag hoor ik op- en of aanmerkingen, evt via de mail?
Het kost natuurlijk ook tijd om het exacte probleem vast te stellen.al ruim een maand verder............... ongeduldig?
Whatever..
Lijkt me vrij duidelijk. Dit plaatje maakt perfect inzichtelijk dat het een capaciteitsprobleem is. Nu is InterNLnet aan zet._HugoBoss_ schreef op 13 October 2003 @ 21:44:
Ok, zoals beloofd een shotje van mijn MRTG grafiek:
[afbeelding]
Korte uitleg: ik heb de hele dag 1 (ftp) thread laten lopen met wat loze binaries van een megabyte of 100 vanaf een machine bij een nederlandse internet provider. De machine staat op Amsterdam Internet Exchange en de lijnen zijn vrijwel geheel "vrij".
Duidelijk is te zien dat de snelheid in de avonduren beduidend zakt.
De conclusies mogen jullie zelf trekken
[ Voor 14% gewijzigd door jpiscaer op 14-10-2003 06:05 ]
Anoniem: 91933
WoW die up is zeer nice, je bent de eerste waarbij ik een up zie van boven de 100KB bij speedtestAnoniem: 26384 schreef op 14 October 2003 @ 10:15:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Oct 14 2003 om 10:14:28 UTC+0200)
Download : 695.6 KByte/sec
Upload : 100.2 KByte/sec
Connection : 637.0 Conn/min
Tierelier
Idd. Ik denk trouwens dat het erg afhankelijk van de leeftijd van de bekabeling is. Ik surf zelf over een telefoonlijn van 10 jaar oud die eigenlijk onder alle weersomstandigheden constant is qua SNR, etc. Mijn oom daarentegen woont in een huis met een telefoonlijn van meer dan 30 jaar oud en kan vaak niet eens bellen of internetten na een paar dagen erg nat weer.denan schreef op 14 oktober 2003 @ 10:22:
MentalM:
eerhm.. de droogte en daarna de natheid leid wel degelijk tot een verslechtering van het signaal op de koperdraden die in de grond liggen. Klinkt raar.. maar is echt zo
[...]
Mooi dat er nog aan gewerkt wordt. Kun je ook vertellen waar en waarom de problemen zich voordoen? Ben ik nu toch wel benieuwd naar gewordensnelheidsproblemen op drukke tijdstippen:
[...]
Tierelier
Anoniem: 91933
Afgelopen lijkt me he, ''zouden terug bellen'' (is dus al geweest)denan schreef op 14 October 2003 @ 11:59:
afgelopen vrijdag of aanstaande vrijdag?
Whatever..
Tierelier
Tierelier
Whatever..
Tierelier
Als je op deze pagina kijkt http://www.surfnet.nl/die...urf.net.3-1&bw=1000000000 dan zie je dat je pas vanaf 02:30 uur weer normale snelheden kon halen, want pas vanaf dan begon de lijn weer te dalen.JorisdeKloris schreef op 15 October 2003 @ 08:39:
Ik had tot 1 uur ook verschrikkelijke resultaten...
Whatever..
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Als het goed is, idd. Je weet dat dus niet zeker? De aangebrachte gegevens en grafieken lijken iets anders te zegggen.denan schreef op 15 oktober 2003 @ 14:02:
cybarite:
als het goed is ligt daar een gigabit verbinding die nog lang niet vol zit.
Er stond toch duidelijk bij dat het een gigabit verbinding was. Jammergenoeg is de pagina nu niet meer te bekijken.Anoniem: 26384 schreef op 15 October 2003 @ 17:05:
[...]
Als het goed is, idd. Je weet dat dus niet zeker? De aangebrachte gegevens en grafieken lijken iets anders te zegggen.
Je moet wel via Surfnet verbonden zijn, anders krijg je geen toegang tot de pagina.Nibbles schreef op 15 October 2003 @ 17:21:
[...]
Er stond toch duidelijk bij dat het een gigabit verbinding was. Jammergenoeg is de pagina nu niet meer te bekijken.
Ach natuurlijk, ik zit hier op Chello. Thuis op SurfSnelADSL werkt het welIvoB schreef op 15 October 2003 @ 18:25:
[...]
Je moet wel via Surfnet verbonden zijn, anders krijg je geen toegang tot de pagina.
Slache!
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 14727 op 15-10-2003 21:35 ]
Tierelier
Tierelier
ja wed maarJorisdeKloris schreef op 15 October 2003 @ 22:45:
wachten to 1:00 uur voor de results?
Whatever..
Zit hier slechts op 360 kb/s....
Ik juichte wellicht te vroeg.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 14727 op 16-10-2003 03:15 ]
Tierelier
Anoniem: 90172
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 90172 op 16-10-2003 12:27 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq