[Mensen met SurfSnelADSL] Problemen

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.965 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
freddifish schreef op 06 oktober 2003 @ 17:22:
[...]

staat de firewall en intrusion detection aan in je modem ?
heeft er iemand op afstand aan je modem gekloot soms ?
Dat is bij mij wel 1 keer gebeurd. Meteen bij oplevering. Ik kon geen verbinding krijgen, maar toen bleek dus dat de instellingen in mijn Copperjet niet goed stond. De helpdesk van InterNLnet heeft toen op afstand alles even weer goed gezet, en toen deed-ie het ook perfect.

En ik weet dat tests op Speedtest en Mordax eigenlijk niet zo veel zeggen, maar het is toch wel een zure appel dat de snelheden die vermeld worden bij het 2-8Mbit pakket gemiddeld rond de 350 KB/s liggen en ik het hier nu met nog geen 100 KB/s moet doen, terwijl dat tot een paar weken terug nog goed was. En helemaal zuur is het dat bv een TweakDSL Ultra daar helemaal op de 700 KB/s staat.

Ik ben net verhuisd en overgestapt van @Home waar ik braaf altijd rond de 300 kb/s zat voor zo'n €46. En nu moet ik me behelpen met zo'n 50-100 kb/s voor €69,-.

Ik hoop echt dat het ze lukt om de problemen op te lossen. Het feit dat ze aangeven dat er problemen zijn, is in ieder geval al een positief iets.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 10:38

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Weet iemand trouwens wanneer die uploadverhoging plaats gaat vinden. Heb daar al weken geleden een brief over gestuurd. :?

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024

CdRwin

PeaNutsss schreef op 07 October 2003 @ 00:26:
Weet iemand trouwens wanneer die uploadverhoging plaats gaat vinden. Heb daar al weken geleden een brief over gestuurd. :?
heb daar vandaag ook over gebeld, maar mij werd verteld dat ze weer een nieuw probleem hadden met BBnet. Want de mensen waarvan ze de lijn hebben ge Upgrade hadden opeens geen verbinding meer. Dus is het wachten tot ze ook dat probleem hebben opgelost :/ . Als als ze het allemaal weer aan de praat krijgen, dan gaan ze pas beginnen met de sloot aanmeldingen.

Dus kan nog wel ff duren

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 07:16
De Service desk zei ook het zelfde over die error loggings. Zomaar wat meldingen...

Mijn router ga ik vanmiddag laten testen bij hun distributeur. Dan kan ik namelijk gelijk een nieuwe mee nemen als hij echt defect is. :)

Naar hoeveel zou de upload gaan dan?

[ Voor 9% gewijzigd door jorisdekloris op 07-10-2003 07:53 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:31
Ik heb die upload verhoging dus al lang gekregen :) wel relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

JorisdeKloris schreef op 07 October 2003 @ 07:26:
Naar hoeveel zou de upload gaan dan?
Naar 1024 kbit/s
RaZoRhEaD schreef op 07 October 2003 @ 10:35:
Ik heb die upload verhoging dus al lang gekregen :) wel relaxed :)
Das idd errug relaxed zeg! _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmm, ik woon op studentenhuis waar ik destijds een Cistron MAXX aansluiting heb neergelegd. Dat werkte via een Alcatel Speedtouch Home ADSL modem (waren begonnen met KPN) en een Draytek Vigor 2200E router. Met name over de router ben ik erg tevreden.

Maar ik wil overstappen op SurfSnelADSL met name vanwege de lagere prijs (scheelt 30 euro in de maand) maar zij zeggen dat ons ADSL modempje niet gaat werken. Nu krijg je van hun een Ethernet Router erbij (blijkbaar een CopperJet) en ik vroeg me af of deze router ook is in te stellen als alleen een modem. Ik wil namelijk graag de Draytek houden omdat ik hier echt nooit problemen mee heb gehad en die instellingen helemaal goed staan. Weet iemand of het dus mogelijk is om de door SurfSnelADSL meegeleverde Ethernet Router te gebruiken als alleen ADSL modem en dus daarachter nog een aparte router te zetten?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Ik gebruik hier gewoon de Alcatel thuis. Heb em wel getweakt naar de Pro versie omdat die anders geen PPPoA ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

PeaNutsss schreef op 07 October 2003 @ 13:06:
Ik gebruik hier gewoon de Alcatel thuis. Heb em wel getweakt naar de Pro versie omdat die anders geen PPPoA ondersteunt.
Dat tweaken heb ik ooit een keer geprobeerd maar dat is destijds niet gelukt. Maar als ik dat voor elkaar weet te boksen dan hoef ik niets te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Deddiekoel schreef op 07 October 2003 @ 14:07:
[...]

Dat tweaken heb ik ooit een keer geprobeerd maar dat is destijds niet gelukt. Maar als ik dat voor elkaar weet te boksen dan hoef ik niets te veranderen?
Ik zou hier eens kijken, weet niet of je er wat aan hebt. Gaat over de getweakte alcatel icm de Draytek 2200
http://groups.google.nl/g...41%40news.hccnet.nl#link3

[ Voor 7% gewijzigd door PeaNutsss op 07-10-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385

De CopperJet is in zoverre een router, dat het het ADSL signaal als WAN omzet naar een Ethernet signaal.

Er is maar 1 ethernet uitgang !

Daarachter moet je een switch hangen en dat zou ook je Draytek kunnen zijn als je niet perse een ADSL signaal als uplink wil hebben.

Ik was hier ook verbaasd over toen ik dat modem uitpakte, maar achteraf gezien is het toch een voordeel. Je kan nu er een switch of hub naar keuze aan hangen (en dus ook een extra goede, of een gbit switch).

Het komt er dus op neer dat je je CopperJet niet in kan en hoeft te stellen want je bepaalt zelf of je je NIC direct op het routermodem aansluit; of dat je het in de uplink van een of andere switch of complex thuisnetwerk plugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 09:27

IvoB

Prutst er rustig op los

Deddiekoel schreef op 07 October 2003 @ 13:00:
Met name over de router ben ik erg tevreden.
Beetje vreemd, aangezien deze router ervoor zorgt dat je Maxx niet echt haalt... De 2200 kan namelijk maar tot 6 mbit.
(scheelt 30 euro in de maand) maar zij zeggen dat ons ADSL modempje niet gaat werken.
Werkt 100% zeker wel op BBned icm PPPoA, durf ik me hand voor in het vuur te steken. Het verschil is inmiddels nog maar 10 euro, dus ik zou bij Cistron blijven, zie mijn sig... De Copperjet kan ook gewoon als PPTP modem werken, waarbij de Draytek voor de tunnel zorgt. Alleen is dat vanwege de betere Firewall van de Copperjet weer niet aan te raden. Deze is namelijk statefull packet, ipv filtering in de Draytek. Samen met de lagere snelheid van de 2200 lijkt me de keuze daarvan niet zo moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk, daar spreekt een kenner :) !

* Anoniem: 73385 kijkt naar sig...
Heeft nu Cistron Maxx & SurfsnelADSL 7800/512
Dat verklaart een hoop ;). Heb je 2 lijnen aangevraagd ? 8)7 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Zit ik net te kijken heb ik ook 1024 up! :)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar zit jij ergens ?

Aan interNLnet:

Jullie staan vrij bij mij te experimenteren met de upload !
Psst... account: cybarite@dsl.inter.nl.net :D

Dat mag toch wel na al die tips en lovende woorden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38
Misschien kan Denan ons even bijpraten over de huidige stand van zaken :?

Zit ook op een 2-8Mbit lijn van SurfSnel: ftp.inter.nl.net/surfnet/100mb.bin komt op dit moment niet sneller als 250 KB/sec binnen :(

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Utrecht.

Mijn internet is trouwens erg brak. Na een half uur klapt de verbinding eruit. Ik heb alles al vervangen van de splitter tot de router, tot de nic. Ik kan er geen touw aan vast knopen.

FF mijn error log:

When Process Error
16 im im:Error, could not disable intrusion logging.
16 im im:Error, could not enable blocking logging.
16 im im:Error, could not enable session logging.

[ Voor 35% gewijzigd door jorisdekloris op 08-10-2003 07:34 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
Ik heb ook zo'n grote errorlog:

16 im im:Error, could not disable intrusion logging.
16 im im:Error, could not disable blocking logging.
16 im im:Error, could not disable session logging.
16 im im:error attempting to add interface to firewall
16 im im:No IP interface named ethernet-1 found

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
@MadMan81
Maar klapt jou verbinding er ook uit na een flinke download?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 15:37
Heb iemand trouwens al iets gehoord van het eventueel bijstellen van de prijs? ik dacht gelezen te hebben dat ze daar mee bezig waren, maar duurt wel weer lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Er is nu bij BBned een ticket voor mij aangemaakt betreffende mijn slechte lijn. Zij moeten dan gaan kijken wat er aan de hand is ofzow denk ik...

Weet iemand wat ze gaan doen?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

IvoB schreef op 07 oktober 2003 @ 20:44:
Beetje vreemd, aangezien deze router ervoor zorgt dat je Maxx niet echt haalt... De 2200 kan namelijk maar tot 6 mbit.
Dit wist ik helemaal niet. Ik heb wel gemerkt dat de snelheid lager was dan een directe verbinding met modem maar dat de Vigor 'begrensd' was op 6 Mbit wist ik niet... Ik dacht namelijk dat de WAN poort 10 Mbit was. Waar heb je deze info vandaan want dat is toch wel erg jammer.

Maar de reden dat ik zo tevreden ben over het ding komt omdat het erg simpel is in te stellen en bijna al het belangrijke verkeer goed regelt. Alleen ICQ filetransfers doen weleens moeilijk. Maar verder werkt het als een trein!

Weet iemand of de Zyxel 650 wel de volle 7,8 Mbit aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Laatst online: 04-04 21:30
over de alcatel speedtouch:
Ding is een ramp om te configureren.. Werkt om onverklaarbare redenen soms wel en soms niet. Na een slagingspercentage van 50% om dat ding online te krijgen hebben we het maar opgegeven. De copperjets zijn bij ons zowiezo gratis dus die kan makkelijk voor die draytek gehangen worden.

Huidige stand van zaken:
op http://www.surfsneladsl.nl/nieuws.it staat een nieuwe mededeling over de status van het probleem.

Werkzaamheden
8 oktober 2003: Status snelheidsprobleem SurfSnel ADSL 2-8 Mb
Uit intensief onderzoek tussen InterNLnet, SURFnet en BBNED is gebleken dat de oplossing gevonden moet worden in het domein van de ADSL-netwerkleverancier BBNED. BBNED is met de hoogste prioriteit op zoek naar de oorzaak van het probleem.

Zodra wij van bbned meer informatie hebben gekregen zullen wij u via deze website daarover informeren.

prijzen:
Daar wachten wij ook nog op. Bbned zou rond december alle migraties af hebben maar door een storing vorige week is er een fikse vertraging gekomen bij alle nieuwe aanmeldingen. Geen idee of dit nog effect zal hebben op de migraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Ik moet echt zeggen dat het heel netjes is zoals jullie je klanten sinds het begin van het probleem informeren _/-\o_
Het is vervelend dat het probleem er nog is, maar ik weet iig dat jullie er druk mee bezig zijn. In vergelijking met providers als Wanadoo Cable en Eweka zijn jullie echt een verademing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

denan schreef op 08 October 2003 @ 13:53:
[...] De copperjets zijn bij ons zowiezo gratis [...]
Jammergenoeg niet toen ik me aanmeldde :( Maar jullie mogen er nu wel eentje toesturen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PeaNutsss schreef op 08 October 2003 @ 16:13:
[...]

Jammergenoeg niet toen ik me aanmeldde :( Maar jullie mogen er nu wel eentje toesturen :9
Ik deel jouw probleem, dik betaald voor de copperjet en een week of twee later is ie ineens gratis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
@JorisdeKloris: nee, daar heb ik geen last van (heb al een paar films gedownload zonder prob's)

idd de service van jullie is erg netjes, veel ISP kunnen daar nog wat van leren! Ik hoop dat jullie er snel uitkomen met BBNED.

Alleen: Die SurfSnel abbo's lopen toch via SURFnet? Wat heeft BBNED er dan mee te maken? Of gaat het hier om mensen die overschakelen van BBNED naar SURFnet?

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

MadMan81 schreef op 08 October 2003 @ 16:26:
[...]

Alleen: Die SurfSnel abbo's lopen toch via SURFnet? Wat heeft BBNED er dan mee te maken? Of gaat het hier om mensen die overschakelen van BBNED naar SURFnet?
Uit de FAQ van de site: 'InterNLnet en SURFnet werken voor het aanbieden van SurfSnel ADSL samen met de telecom operator BBNED.' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SurfSnelADSL gaat via het BBNed netwerk

Vanaf Amsterdam gaan ze over naar het [b]SurfNET netwerk[/b

Dat is geheel glasvezel en 'congestievrij' (tot nu toe).

Kortom je downloadt sneller en je hebt minder last van zwaar internationaal verkeer.

Vanaf universiteitsnetwerken download je helemaal sneller want SurfNET werkt ook samen met buitenlandse universiteitsnetwerken.

Denan:

OK ik weet weer meer :). Wedden dat een een router is daar bij BBNed ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Toch blijf ik het raar vinden waarom er na het binnen komen op het surfnet netwerk zoveel schakels zijn naar AMS-IX. Verder komen alle subnets (dus 145.99.20x allemaal op 1 gateway (62.177.143.217 bij mij) binnen, terwijl dat bij cistron per range van 255 1 IP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 17:03
denan schreef op 08 October 2003 @ 13:53:

Werkzaamheden
8 oktober 2003: Status snelheidsprobleem SurfSnel ADSL 2-8 Mb
Uit intensief onderzoek tussen InterNLnet, SURFnet en BBNED is gebleken dat de oplossing gevonden moet worden in het domein van de ADSL-netwerkleverancier BBNED. BBNED is met de hoogste prioriteit op zoek naar de oorzaak van het probleem.
Wordt dan ook meteen het probleem opgelost met de tragere abo's. Ik heb een 512/256 lijn (opgeleverd na de 15 sept. maar nog steeds de oude snelheid :( ) Mijn download komt niet boven de 30kbyte/s uit en is vaak 18kbyte/s. Er wordt wel vaak over de 8mbit lijnen gesproken, maar (bijna) nooit over de andere.

Even een toevoeging:
MTU heb ik gewijzigd (van 1500 naar 1498), geen effect helaas

[ Voor 7% gewijzigd door chemistone op 09-10-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Heb je al geprobeerd je MTU te wijzigen? Ik heb zelf een 1mbit abo, maar na het wijzigen van mijn MTU heb ik iig geen snelheidsproblemen meer gehad. Het loopt nu als een spreekwoordelijke trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

johnnyv.nl schreef op 08 oktober 2003 @ 16:15:
[...]

Ik deel jouw probleem, dik betaald voor de copperjet en een week of twee later is ie ineens gratis 8)7
* freddifish kent dit fenomeen ook ... :'(
nog brief over gestuurd maar zonder succes

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Ik heb dan altijdje MTU gewijzigd maar nu heb ik 's avonds nog steeds geen snelheid (190kb/s) dus ruim onder de 2mbit :< Ik zal het vanavond es weghalen, misschien lost dat het op ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

al dat MTU gebeuren kan gewoon niet de oplossing zijn... Bij Cistron heb ik nooit iets hoeven te klooien om gewoon 800+ kb/s te halen. Het probleem zit m volgens mij in de te krappe verbinding tussen InterNLnet en Surfnet via die ene gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

9 oktober 2003: Netwerkonderbrekingen
In de nacht van 9 op 10 oktober zal BBNED werkzaamheden verrichten aan het netwerk.
Van 01.00 uur tot 03.00 uur vannacht zullen netwerkonderbrekingen plaatsvinden. Klanten hebben hierdoor tijdelijk geen internetverbinding meer.
Onze excuses voor de overlast.
Dus morgen kijken of het al beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
laten we het hopen ja _/-\o_ _/-\o_

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Laatst online: 17:59

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik ben net klaar met het aanleggen van het 2-8Mb abbo hier in Amersfoort (bij een vriend van me)

Maar ik schrok me KAPOT!

http://www.nxs.nl/files/100mb.bin
Begon met 600, daalde naar 160 en toen naar 90 :X
Met DAP bleef ik hangen op 350kb/sec..

Ik hoop dat dit na die update allemaal verholpen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
copperjet modems:
Tjah.. gratis of niet.. het is heel zuur als je net te vroeg was voor de aanbieding.. Maar het probleem is gewoon dat we die modems gratis weggeven omdat we de prijsdalingen doorberekenen naar de klant. Als je net iets koopt voordat het goedkoper werd voor ons is het helaas pech hebben. Anders moeten we er zelf de kosten van een modem bij gaan leggen.

snelheid:
Volgens de laatste berichten ligt het probleem aan de kant van bbned (bbned levert de infrastructuur voor adsl en de meeste routers op het traject). Bbned is er nu in overleg met surfnet mee bezig.

Upgrades:
de eerste batch van snelheidsupgrades is erdoorheen. In de loop van de week zullen er meer volgen.

Dawast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb net al mijn kabels doorgemeten en ben nu aan het testen.

Ftp.surfnet.nl tussen de 30 en de 50kb/s

ftp.inter.nl.net tussen de 300 en de 350 kb/s

Het is nu wachten of het goed gaat...

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
ik zit nu op 600kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Hmm, ik weet niet of ze op dit moment bezig zijn, maar hier zit het nu niet helemaal lekker:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  2xx-200.surfsnel.dsl.internl.net [145.99.200.2xx]
  2  1789 ms   982 ms   933 ms  62.177.143.217
  3    20 ms    19 ms    20 ms  fe0-0-7.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.49]
  4    20 ms    21 ms    21 ms  Gi10-2-37.AR5.Amsterdam1.surf.net [145.145.18.209]
  5    21 ms    23 ms    20 ms  PO6-0.CR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.162.1]
  6    20 ms    20 ms    19 ms  P0-0.BR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.166.34]
  7    19 ms    21 ms    21 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
  8    21 ms     *       20 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Hogere pings dan normaal, bij de gateway al helemaal. Ook veel meer packetloss dan ik gewend ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Wel hebben ze gister mijn Upload naar beneden gegooid. Ik had eerst 1024 en nu 512!

Ik ben benieuwd hoe de onderhoudswerkzaamheden zijn gegaan.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Oct 10 2003 om 11:03:03 UTC+0200)

Download : 769.2 KByte/sec
Upload : 47.8 KByte/sec
Connection : 643.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms

Bij mij is alles op het moment prima, alleen was m'n router vanochtend wat in de war door de werkzaamheden vannacht, ff restarten deed wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb net remote mijn router ge-restart. Hij komt nu alleen niet meer op.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

JorisdeKloris schreef op 10 October 2003 @ 11:22:
Ik heb net remote mijn router ge-restart. Hij komt nu alleen niet meer op.
Hij wil niet meer PPP-en hier... beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 11:50
Ik had gisterennacht vanaf 01:00 geen Internet meer. Deze ochtend weer wel. Ik had gehoopt wakker te worden met 1Mbit upload, maar helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 21:48
Hmmm ik hoop dat ze het echt oplossen en dat we dus van TOP snelheden mogen geniten binnenkort....

In niet een vaag lapmiddeltje (wat dit keer geen actie van de kant van de klant vereist), met een dl van 600 kb/s ofzo....

Btw ik zie telkens dat iedereen hier een upload heeft van 45-53 kb/s ik heb minstens 55 kb/s met een kut ftp servertje dus ik hoop dat ik op goed koper zit (iig voor upload) :)

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
Hey Black Hawk het schijnt dat je je cookies niet hebt gewist oid, ik zit hier op de HSBOS en ik dacht dit dit MIJN quickreply was.....

Gr. someone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
IvoB schreef op 10 October 2003 @ 11:34:
[...]

Hij wil niet meer PPP-en hier... beetje vreemd
Heb net InterNLnet even gebeld. Na het onderhoud zijn er problemen ontstaan met het inloggen voor mensen met een SurfSnel ADSL abonnement. Technische mensen van BBned en InterNLnet zijn op dit moment bezig met het oplossen van het probleem.

edit:
En nu 10 minuten later werkt de verbinding weer. Ik ben nu wel erg benieuwd naar de snelheden van jullie ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Duck op 10-10-2003 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Hij schijnt vanochten wel heel erg rete snel geweest te ijzn.

Voordat ik hem gereset heb dan he... :(

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Ik heb zelf even een testje gedaan met mijn MTU op 1500 en het lijkt iig goed te gaan nu:

code:
1
2
3
4
5
6
7
(Overgenomen op Fri Oct 10 2003 om 13:07:48 UTC+0200)

Download : 106.2 KByte/sec
Upload : 52.8 KByte/sec
Connection : 1,232.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Bij de ServiceDesk zeiden ze dat die MTU verandering alleen zorgde voor een beter download op het SurfNET netwerk.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
Duck:

Tis maar wat je goed noemt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 11:10
Klinkt gewoon als een bandbreedte probleem ...

3 20 ms 19 ms 20 ms fe0-0-7.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.49]

fe.... (fastethernet) met 1000 klanten door een 100Mbit linkje?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Black Hawk schreef op 10 oktober 2003 @ 13:28:
Duck:

Tis maar wat je goed noemt....
Ik heb op dit moment nog maar een 1mbit abootje... Daar is dat perfect voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Ik had vanmorgen ff 800+ single thread op zon beetje alle sites.. nu gezakt naar 500 ongeveer. Heb maar even met internl net gebeld.

Ze hebben een ticket voor me aangemaakt (niet dat dat een specifiek probleem is voor mij..)

Ik accepteer gewoon geen 500kb/s op een 8mbit lijn. Simpel.

Andere providers lijken wel gewoon 800+ aan te kunnen bieden over precies dezelfde bbned lijnen. Er moet dus bijna wel ergens een stukje internl netwerk tussen zitten dat capaciteitsproblemen heeft. Zelfs in hartje amsterdam werkt het bij andere providers wel goed...!

[ Voor 74% gewijzigd door stfn345 op 10-10-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

alle werkzaamheden ten spijt, maar de snelheid is nog steeds om te janken. Haal nu niet meer dan 300 kb/s, terwijl ik vorige week nog wel 600 kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Vanochtend kon ik er dus ook niet op komen. En m'n snelheden zijn nu van zo'n 50 a 100 KB/s omhoog gegaan naar 250 a 300 kb/s. Dus al een stuk beter, dus de werkzaamheden hebben in ieder geval effect gehad. :)

Maar het is nog niet wat het eerst was.... ik hoop dus dat het nog wat sneller gaat worden. Anders had ik net zo goed bij m'n @Home kunnen blijven. (8>

Edit: IvoB was me net 2 minuten voor, maar het is leuk om te zien dat ik niet de enige ben die nu niet verder kom dan 300 kb/s, terwijl dat eerst wel hoger was. :)

[ Voor 22% gewijzigd door CJ op 10-10-2003 15:02 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik kom er nu inderdaad ook weer op. wat de snelheid is meot ik thuis ff checken.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
Vanochtend was het toch wel wat beter:
(Overgenomen op Fri Oct 10 2003 om 15:33:42 UTC+0200)

Download : 725.3 KByte/sec
Upload : 84.7 KByte/sec
Connection : 1,097.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms
Maar nu is het weer bagger:
(Overgenomen op Fri Oct 10 2003 om 15:34:08 UTC+0200)

Download : 378.9 KByte/sec
Upload : 86.0 KByte/sec
Connection : 811.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms
Vooral de download klapt gewoon weer helemaal inelkaar :(

edit:

Niet letten op de tijden, dat zijn de tijden van Copy/pasten, die test vanochtend was rond 8.45 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door MadMan81 op 10-10-2003 15:38 ]

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Hmm, bij het snelste abonnement nog zoveel klachten terwijl ze dit zelf melden:
10 oktober 2003: De problemen met SurfSnel ADSL zijn opgelost
De problemen met de downloadsnelheid van SurfSnel ADSL zijn opgelost. Vanmorgen hebben nog enkele klanten last gehad van connectiviteitsstoringen, ook deze zijn inmiddels verholpen.
/me vraagt zichzelf nu heel hard af of het verstandig is om up te graden naar 8mbit...

[ Voor 3% gewijzigd door Duck op 10-10-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Idd zeg. Bij mij is er nog niets verholpen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha - "opgelost" ! :D :D :D

Dat heeft BBNed zeker gemeld aan InterNLnet ! :D

Wat een pipo's :+ ! Ik heb op zich wel vertouwen in InterNLNet, maar ik vermoed dat BBNed geen zin heeft in investeringen, werk (en dus schaarse TIJD), en zeurende kleine klanten in het algemeen ;(...

Ik haal nu 286 kb/s max van ftp.surfnet.nl :o

En 238 kb/s max van ftp.inter.nlnet :'(

Het ligt er dus niet aan dat het probleem met InterNLnet/BBned wel is opgelost en dat Surfnet alleen nog traag gaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
En toch zijn ze best wel bijdehand daar bij InterNLnet :+
10 oktober 2003: Toch nog problemen
Tot onze spijt hebben wij geconstateerd dat de problemen nog niet helemaal tot het verleden behoren. Er wordt gewerkt aan het verhelpen van de problemen.
/me wacht weer rustig af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm dat staat er dan net....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Ze hadden dus te vroeg gejuichd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
Denk dat ze de nieuwe reacties in de topic nog niet gelezen hadden :)

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 73385 schreef op 10 October 2003 @ 16:24:

Dat heb ik dus nu ook.... :o

ftp.surfnet.nl: 2.19 Mbps
ftp.inter.nl.net: 1.79 Mbps
ftp.sci.kun.nl: 2.61 Mbps
ftp5.inter.nl.net: 2.34 Mbps
ftp.xs4all.nl: 1.87 Mbps

Dus de download op het WWW is wel omhoog gegaan, maar de download via FTP is (zelfs op sites van Surfnet) dus stukken lager geworden.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Laatst online: 27-09-2024

CdRwin

Anoniem: 73385 schreef op 10 oktober 2003 @ 16:24:

Ja ik heb dat precies het zelfde, terwijl ik gister nog gewoon 700/750 Kb/s haalde.
En heb ook de MTU geprobeerd terug te zetten naar 1500, maar dat maakte ook niks uit.
Dit zuigt echt :( , het is er alleen maar veel slechter op geworden. En heb ook nog steeds maar 512 Upload IPV 1024 (heb die brief al 3week geleden verstuurd):( . Dus Ben alles behalve tevreden sinds ik Surf"Snel"ADSL heb.

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Laatst online: 17:59

Snow_King

Konijn is stoer!

Wat halen jullie van http://www.nxs.nl/files/100mb.bin ?

Ik zit nu zelf niet op mijn 8Mbit lijn, dus wat halen jullie daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook de MTU hoger gezet en de speed veranderde niet noemenswaardig, ik had de indruk dat het zelfs trager ging...

Ik heb ook m'n modem gereset en hij geeft aan 8000064 down en 512000 up dus daar zit de bottleneck niet....

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik vermoed dat BBNed geen zin heeft om er wat aan te doen (zoals die 100 mbit link upgraden naar minstens 1 gbit, ter vergelijking demon heeft 2 gbit voor zover ik weet). Als interNLnet er op aan dringt dan zullen ze het vast wel doen maar ze hebben er in deze drukke en dure tijden geen zin in om te gaan upgraden....

Ik ben benieuwd wat denan hier over te zeggen heeft....

edit:

nxs.nl : 340 kb/s.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 10-10-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 12:54
Pff ik ben ook aan het oriënteren op SurfsnelDSL. Ik ga namelijk december/januari verhuizen en hoop dan mijn XS4ALL basic te verruillen voor een 2 of 8mbit lijn. Maargoed als ik de ervaringen zo moet horen dan zou ik haast gaan kijken bij bijv. Demon ipv bij SurfSnelADSL. Wat zouden jullie doen :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

-ScuL- schreef op 10 oktober 2003 @ 20:41:
Pff ik ben ook aan het oriënteren op SurfsnelDSL. Ik ga namelijk december/januari verhuizen en hoop dan mijn XS4ALL basic te verruillen voor een 2 of 8mbit lijn. Maargoed als ik de ervaringen zo moet horen dan zou ik haast gaan kijken bij bijv. Demon ipv bij SurfSnelADSL. Wat zouden jullie doen :?
Ik heb m'n XS4ALL lijntje dus in juni omgeruild voor een 8mbit lijntje van Surfsnel (ook verhuizing ;)) In het begin had ik echt nergens last van. Liep als een trein (niet een NS trein dan he :P ) De probs zijn pas sinds vorige maand. Moet zeggen dat het toch wel vrij lang duurt voordat het opgelost wordt |:(

[ Voor 5% gewijzigd door PeaNutsss op 10-10-2003 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
-ScuL- schreef op 10 October 2003 @ 20:41:
[...]

Wat zouden jullie doen :?
Ik weet niet wanneer je het aan wil vragen, maar in principe mag ik wel aannemen dat ze het nog deze maand oplossen. Als ze dat niet lukt zou ik maar voor een alternatief kijken.
Kijk de kat even uit de boom is mijn advies dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Snow_King schreef op 10 October 2003 @ 19:02:
Wat halen jullie van http://www.nxs.nl/files/100mb.bin ?

Ik zit nu zelf niet op mijn 8Mbit lijn, dus wat halen jullie daar?
Ik nu rond de 300 KB/s (met en zonder DAP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
En het is weer nacht.. me download gaat nu op 775kb/s lijkt dus een capaciteitsprobleem op een bepaalde router te wezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

RaZoRhEaD schreef op 11 October 2003 @ 02:27:
En het is weer nacht.. me download gaat nu op 775kb/s lijkt dus een capaciteitsprobleem op een bepaalde router te wezen..
wat is jou gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
62.177.143.217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Hier de same ja.. alles moet dus door dit ene IP (van InterNLnet), al van waar het naar surfnet gerouteerd wordt. Het kan niet anders dan dat dit de zwakste schakel is, omdat BBned nooit te maken heeft met te weinig bandbreedte, en Surfnet met al zijn Gigabit al evenmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6352

IvoB schreef op 11 October 2003 @ 10:59:
Het kan niet anders dan dat dit de zwakste schakel is, omdat BBned nooit te maken heeft met te weinig bandbreedte
Er is een overboeking van 1:25. Downloaden teveel mensen honderden gb's per maand, dan is de bandbreedte van de kant van bbned wel degelijk verzadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
:D :D

Ik doe even een test op Speedtest.nl: 723.3 KB/s

Mordax: 546 KB/s.

Goh, da's zeker een hele grote stap in de goede richting! :) Ik hoop dat ik deze snelheden ook op andere tijden van de dag kan houden, of tenminste niet een enorme performance drop krijg naar 100 ofzo. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Downloadsnelheden FTP op dit moment:
ftp.sci.kun.nl -> 7.68 Mbps
ftp.surfnet.nl -> 6.43 Mbps
ftp.inter.nl.net -> 7.31 Mbps
ftp5.inter.nl.net -> 7.41 Mbps
ftp.xs4all.nl -> 7.17 Mbps
ftp.microsoft.com -> 1.24 Mbps

Uploadsnelheid: 593.55 Kbps

Er werd eerst in een mailtje tegen me gezegd dat het aan de kwaliteit van de telefoonlijn kon liggen, maar als ik deze snelheden kan halen, dan lijkt me dat daar niets mis mee is? Zelfs Microsoft's FTP site is een stuk sneller geworden in vergelijking met eerst.

Ik zal later vandaag nog eens testen. Hopelijk blijft het een beetje stabiel. :) En als dit allemaal zo blijft dan denk ik dat ik zonder twijfel mijn abonnement opwaardeer naar de 1 Mbit upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
770kbyte/s hier nu ook... woohoo.. nu maar hopen dat die zo blijft... dan ben ik al bijna tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18335

Hier wisselen de snelheden nogal, zat ik rond half twaalf op een snelheid van 780kbyte's. Zo zit ik nu (10 over 1) rond de 400 kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
En nu zit ik inderdaad weer op 206kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik op :
(Overgenomen op Sat Oct 11 2003 om 13:29:16 UTC+0200)

Download : 193.8 KByte/sec
Upload : 47.5 KByte/sec

Het zakt weer lekker in
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ja hoor.... ook hier nu weer op speedtest.nl:

228.4 KB/s

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kortom WEL een capaciteitsprobleem....

InterNLnet ga plz gelijk FLINK upgraden zodat jullie ook toekomstige gebruikers aankunnen.

Als het nu toch moet kan je het beter goed aanpakken !

En houd rekening met die 1 mbit upload.

Ik ben nu zeer benieuwd over wat Denan over zowel de verrichte werkzaamheden als over de schijnbare capaciteitsproblemen te zeggen heeft !

PS:

Kan iemand het rond 6 uur 's ochtends ff testen dan is het dieptepunt in internetbelasting volgens een bericht op de frontpage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cybarite: nog niks want ik ben nu niet aan het werk. Zal dinsdag *als ik weer moet werken* eens wat dingen gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Vanmiddag: 6-7 mbit/s
Nu: 0.9 mbit/s

Lijkt me dus inderdaad een capaciteitsprobleem :)

En ik hoop dat ze het gaan verhelpen, anders zal ik toch gaan pleiten voor een massale terugvraag van een deel van het abo-geld (bijv. de 5 euro verschil tussen 2mbit en 2-8mbit lijn)

(dit is overigens rechtvaardig, aangezien ik regelmatig onder de overboekingsfactor uit ben gekomen)

@ Cybarite, het zijn geen routers van internl maar van bbned, dus zullen zij moeten upgraden... (of internl moet meer bandbreedte inkopen ;))

[ Voor 85% gewijzigd door pagani op 11-10-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Had ik kunnen genieten van m'n 8 mbit verbinding.. was ik er niet 8)7

Nu is het gewoon weer om te huilen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDrax
  • Laatst online: 20-06 15:52

DrDrax

Bacdafucup

Visual route heeft het al gevonden ;)

Analysis: 'www.bbned.nl' [used.bbeyond.nl] was found in 10 hops (TTL=55). But, problems starting at hop 3 in network "InterNLnet B.V." are causing IP packets to be dropped. It is a HTTP server (running Microsoft-IIS/5.0).
3 | 50 | fe0-0-7.surfrt.nik-asd.internl.net | | 15 | x- | InterNLnet B.V. |

Speedtest:
(Overgenomen op Sat Oct 11 2003 om 19:49:17 UTC+0200)
Download : 145.9 KByte/sec
Upload : 85.2 KByte/sec
Connection : 131.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms

En nou niet zeggen dat ik te ver van de centrale af woon,:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 32 meter.
dussss :+

Ik wil m`n maxx abbo terug 8)7 8)7 waar ben ik aan begonnen.
Het lijkt wel een beetje het zelfde probleem als bij cistron toen de redback problemen gaf.

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Antwoord van 217.149.196.49: bytes=32 tijd=20 ms TTL=253
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 217.149.196.49: bytes=32 tijd=19 ms TTL=253
Antwoord van 217.149.196.49: bytes=32 tijd=21 ms TTL=253
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 217.149.196.49:
Pakketten: verzonden = 76, ontvangen = 68, verloren = 8
(10% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 19ms, Maximum = 68ms, Gemiddelde = 20ms

Dit is overigens ZONDER enige downloads of uploads aan..

Tipje aan internlnet: vervang dat ding en hang er meteen een gbit-module in..

[ Voor 142% gewijzigd door stfn345 op 11-10-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Cybarite, het zijn geen routers van internl maar van bbned, dus zullen zij moeten upgraden... (of internl moet meer bandbreedte inkopen)
Hehehe ik heb nog gedacht of ik die zinsnede aan zou passen maar met InterNlnet doelde ik op de schuldige en dat is in dit geval BBNed (vermoed jij en ik) :).

de fe- is gewoon de schuldige maak er minstens 1 gbit van !

Dan kan je 125 man op volle snelheid laten dl'en..... Moet het dan niet meer zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Okay, op dit moment is de snelheid weer een klein beetje normaal, maar lager dan de afgelopen dag rond 12:00 's middags

Speedtest.nl: 542.4 KB/s

ftp.sci.kun.nl: 4.96 Mbps
ftp.surfnet.nl: 5.55 Mbps
ftp.xs4all.nl: 4.09 Mbps
ftp.inter.nl.net: 5.91 Mbps
ftp.microsoft.com: 1.20 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Ik zit momenteel weer op 280kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14727

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 288.0 KByte/sec www.speedtest.nl

En de andere tests zijn ook weer om te huilen!!
Het is inderdaad net alsof de capaciteit niet voldoende is want s'nachts gaat het als een speer en andere tijdstippen is het weer brakker dan brak.
Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt anders verwacht ik dat ik kostenloos mijn abbo kan gaan opzeggen.
Want voor jullie 10 anderen InterNL.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
RaZoRhEaD schreef op 12 October 2003 @ 12:02:
Ik zit momenteel weer op 280kb/s
Ik ook ongeveer: 294.5 KB/s.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.