[Mensen met SurfSnelADSL] Problemen

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.962 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19517

bovenstaande tip voor het verlagen van de mtu-size werkt inderdaad.

van circa 190 naar 750 via speedtest.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Als ik de MTU van mijn WAN connection in de Copperjet op 1498 gooi merk ik geen verschil. Als ik dan even de modem restart via de webadmin (zonder te resetten) staat hij weer op 1500.

Hoe heb je het precies voor elkaar gekregen? Of moet ik soms in windows ook nog de MTU size veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385

Gelukkig zie ik deze thread nu !!

Ik heb ook probs, de snelheid is laag.

Ik haal echt max zon. 500 kb/s maar dat is niet stabiel, dus in praktijk haal ik zo'n 300 kb/s max. down.

Up is wel prima, voor 512 kbit want ik haal zo'n 55 kb/s naar gastjes met een brakke chello verbinding.

De mailserver reageert traag en heeft soms kuren.

pop5.inter.nl.net

hij reageerd soms niet op pings.

smtp5.inter.nl.net snelheid is laag maar hij werkt iets beter.

Ik kan nu tweakers.net niet meer goed bereik met Mozilla firebird :(, kweet niet of het hier aan ligt maar het is iig wel vreemd.

Ik wilde al eerder naar InterNlnet bellen, maar ik heb daar van afgezien omdat ik redelijk tevreden ben en ik het nu nogal druk heb. Ik wilde er over gaan bellen als ik m'n thuisnetwerkje af had en een kortere kabel naar de splitter had.

M'n Copperjet 810 (toppie modempje btw) geeft op zondagavond etc vaak wel aan 8064 down dus aan de afstand moet het niet liggen.

Het is iig ook raar dat ik met meerdere threads wel een hogere snelheid haal (maar bij lange na niet 800 kb/s of hoger !). Dat lijkt mij dan aan een prob met het routeren van het ip verkeer te liggen, net zoals dat vage met de MTU.

InterNLnet als het niet aan jullie capaciteit ligt, ligt het dan niet aan de kwaliteit van jullie apparatuur. Aangezien er binnenkort onvermijdbaar een snelheidsverhoging komt van BBNed is het goed om nu meteen een hoge kwaliteit zware apparatuur te installeren ? Volgens mij ligt het toch echt aan die vage routers op de koppeling BBNed-Surfnet. Ik tracerout-e laatst bij toeval de site van de VPRO en bij de router-nob.klant.surfnet.nl (oid) liep het ook al stuk.

Surfnet zou idd hoge snelheden moeten halen.

Gelukkig kan ik wel de intranetsite van mn hogeschool als BBNed plat ligt (hoop ik...) :).

Ik schrok toch wel toen ik met 200 kb/s max van de site van het UTwente openoffice haalde....

ftp.Surfnet.nl haalde ik max iets van 100 kb/s

ik heb nog geen exacte resultaten, maar ik wil me zeker bij de klagers voegen !

BTW: heeft het niet meer zin een meer zichtbare actie te houden want ik stuit gewoon bij toeval op dit topic wat al een tijdje oud is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58

LoCuTuS2000

Resistance is futile

-ChRiZz- schreef op 29 September 2003 @ 17:48:
Info van een collega ,hij moet nog testen vanavond maar misschien kan iemand het eerder testen ikzelf heb nog de 1024/512 en zit al 4 weken te wachten op mijn upgrade naar max..

-->
Wel is inmiddels duidelijk dat als je de MTU-size verlaagt
naar 1498 het snelheids-probleem verdwenen is. Dit is uiteraard een
work-around en geen oplossing - aan dat laatste werken wij nog.

Ben benieuwd
Ik wil je wel zoenen! Het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe moet ik die MTU verlagen ?

- Ik heb het met Dr. TCP al op al mn netwerkadapters veranderd.

- Ik heb het in de webinterface van de router veranderd, en gesaved naar flash.

- Ik heb de modem via diezelfde interface gereset

Maar de MTU word door de modem telkens weer naar 1500 gezet !

Zouden de mensen waar het bij werkt eens een url van een file die ze met 800 kb/s oid downloaden willen geven ?

Het lijkt me nu toch wel duidelijk aan die router liggen.

ip-range 145.99.198.*
centrale Kaatsheuvel
afstand max. 1,9 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
-ChRiZz- schreef op 29 september 2003 @ 17:48:
[...]

Wel is inmiddels duidelijk dat als je de MTU-size verlaagt
naar 1498 het snelheids-probleem verdwenen is. Dit is uiteraard een
work-around en geen oplossing - aan dat laatste werken wij nog.

Ben benieuwd
Je bent geweldig, het downloaden gaat weer als een speer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:35
LoCuTuS2000 schreef op 29 september 2003 @ 19:33:
[...]

Ik wil je wel zoenen! Het werkt!
*lol* mail liever internlnet dat deze workaround werkt, zodat ze mij ook eindelijk gaan upgraden van 1024 naar 2-8 daar wacht ik namelijk al sinds 3 september op.. .

MTU moet je veranderen in je Copperjet

WAN connections, IP interface dan natuurlijk de settings saven.

Bij mij staat ie op 1500 en heb geen problemen maar heb dan slechts een 1024/512 verbinding :'(

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14727

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 77.7 KByte/sec

Dit is met een MTU waarde van 1498

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 75.3 KByte/sec

Beiden om te janken dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik ben ook maar eens gaan bellen. Mijn verbinding is met een afstand tot de wijkcentrale voor een zeer lange tijd perfect. Tot mijn download langzamer werd als mijn upload :(
Meneer bij internl erkende het als een probleem en vroeg me een aantal tests uit te voeren, deze heb ik vanavond gemailt naar hun. Ook melde hij dat er een stuk over te lezen is op GOT :)

Het vreemde is dat ik van hun ftp zeer snel download maar b.v. speedtest.nl erg traag door komt.

Onder wat tests:

Flashfxp vanaf ftp.inter.nl.net
Transferred: 100mb.bin 100,00 MB in 03:58 (429,83 KBps)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 03:58 (429,83 KBps)

Speedtest
Download 64.3 KByte/sec
Upload 51.0 KByte/sec
Conn 663.0 Conn/min
Ping 23.0 ms

Als je naar me upload kijkt mag ik niet klagen met een afstand van 3,5 kilometer. De rest is echt bagger.
De rest van hun services zoals email gebruik ik niet tot zelden, hier heb ik dan ook geen ervaring mee.

Ik weet wel dat er iets mis is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Duck schreef op 29 September 2003 @ 20:19:
[...]

Je bent geweldig, het downloaden gaat weer als een speer _/-\o_
Credits mogen naar Fitfaticus, hij is mijn collega en had een mail geforward naar mij van ene Floor J. werkzaam bij Surfnet die gereageerd had op een mail van Douwe F..

Maar na het werk is hij gaan voetballen, blijkbaar belangrijker dan een goed werkende 2-8mbit :P Hij zal wel blij zijn dat deze oplossing werkt... als ie is uitgevoetbald.

Ik lees net meer info in news.surfnet.nl -> surfnet.adsl

De koppeling tussen PC en Copperjet is dus ethernet en met de default
settings is de MTU op dat deel 1500. Dat levert voor TCP-sessies een MSS van
1460 op *tenzij* er onderweg (zichtbare) fragmentatie nodig is en
PMTU-discovery zijn werk kan/moet doen. Ofwel, met een (qua fragmentatie)
schoon pad kan een TCP-sessie met een maximale segment-grootte van 1460
bytes werken.

Wat nu blijkt (in ieder geval in bovenstaande setup) is dat als je net twee
bytes minder in de pakketjes laat stoppen (dus een MSS van 1458) de
throughput ineens erg veel beter wordt. Om nu zo'n MSS van 1458 te forceren
moest ik in ieder geval de MTU op het ethernetdeel op 1498 zetten.

Overigens was het niet alleen de betere IPv6-throughput die in de richting
van MTU/MSS effecten wees, ook FTP-sessies naar ftp.inter.nl.net leken beter
te gaan. Het bleek echter dat in de datatransfer van ftp.inter.nl.net de
pakketjes niet groter dan 1024 bytes werden. Het MTU/MSS-effect treedt dus
niet op bij sessies naar ftp.inter.nl.net omdat die pakketjes nooit
'maximaal gevuld' zijn.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Net weer ff getest mijn verbinding wordt steeds slechter, op speedtest zit ik inmiddels onder de 100KB/s (eerder haalde ik met gemak de 500KB/s) met mijn 2-8 mb abbo

ik heb trouwens de copperjet 811, en het veranderen van de mtu geeft geen verbetering. :|

ftp.surfnet.nl
150 Opening BINARY mode data connection for winpdf.zip (5005057 bytes).
transferred 5005057 bytes in 56.291 seconds, 694.641 Kbps ( 86.830 KBps), transfer succeeded.

ftp.inter.nl.net
150 Opening BINARY mode data connection for telindus9100-5.2.3.exe (3566406 bytes)
transferred 3566406 bytes in 7.891 seconds, 3530.772 Kbps ( 441.346 KBps), transfer succeeded.

ftp.microsoft.com
RETR MSpuzzle.exe
125 Data connection already open; Transfer starting.
transferred 2544128 bytes in 134.834 seconds, 147.411 Kbps ( 18.426 KBps), transfer succeeded.

ftp.xs4all.nl
150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes)
transferred 10485760 bytes in 391.603 seconds, 209.191 Kbps ( 26.149 KBps), transfer succeeded.

ftp.mcafee.com
RETR NW4240.ZIP
125 Data connection already open; Transfer starting.
transferred 3303598 bytes in 164.697 seconds, 156.708 Kbps ( 19.589 KBps), transfer succeeded.

ftp.inter.nl.net
150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes)
transferred 10485760 bytes in 23.504 seconds, 3485.394 Kbps ( 435.674 KBps), transfer succeeded.

ftp.redhat.com
150 Opening BINARY mode data connection for boot.img (1474560 bytes).
transferred 1474560 bytes in 23.023 seconds, 500.367 Kbps ( 62.546 KBps), transfer succeeded.

ftp.fptplanet.com
150 Opening BINARY data connection for winamp3_0-full.exe (3268923 bytes)
transferred 3268923 bytes in 115.756 seconds, 220.622 Kbps ( 27.578 KBps), transfer succeeded.

Ik ga dit maar even naar internlnet sturen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18335

Gewoon de mtu waarde in het registry aanpassen, ik had eerst ook in de modem de mtu waarde veranderd dat gaf geen resultaat.

Wel fraai dat surfnet ons probleem oplost, en dat internlnet nog niks van zich laat horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
waar in de registry, kun je dat uitleggen. Ik heb het in het modem gedaan en getest, maar dat hielp niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\
Interfaces\[Adapter ID]]
Value Name: MTU
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: Default = 0xffffffff

http://www.winguides.com/registry/display.php/280/

(google :D )

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 10:38

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Het verlagen van de MTU waarde heeft bij mij ook geholpen _/-\o_

Speedtest was eerst rond de 100 kb/s en zit nu weer netjes op 700 kb/s :)

Zit nu weer rond de 300 :(

[ Voor 10% gewijzigd door PeaNutsss op 29-09-2003 23:33 ]

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Inderdaad, misschien handig om even aan internl te mailen :P
Hun hebben nog geen oplossing hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89378

ik heb de mtu in mn copperjet gevonden en aangepast ..
de mtu in registry aangepast

bij mn adapters zie ik 2 herkenbare ip's
1 mn eigen ip (MTU =1498)
2e is mn andere computer
copperjet ip en mn linksysrouter staan er niet tussen maar die heb ik allebei handmatig op een mtu van 1498 gezet.

ik merkte geen verschil, wat zie ik over het hoofd ?

[ Voor 152% gewijzigd door Anoniem: 89378 op 29-09-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst mijn MTU in mijn Copperjet 811 aangepast zonder effect.
Nu mijn MTU in de regestry aangepast en kom nu niet boven de 350 k/s uit.
Speedtest geeft hetzelfde aan, 350 ongeveer.
Is nog niet echt zoals het zou moeten zijn :(
Het vreemde is nu dat ik het wel met 1 thread haal daar had ik eerst meerdere threads voor nodig.
Ik heb ook een Mac staan ik weet niet hoe die met MTU waardes omgaat maar daar is de snelheid ook om te huilen.
En heb hier een Freesbsd box staan en die geeft hetzelfde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 20:30
Waar setl je die MTU in? op je pc's of op de router?

Lamaar... spuit 11 :)

[ Voor 24% gewijzigd door stfn345 op 29-09-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
Goed bij mij dus hetzelfde, rond de 300 kb/s na aanpassing van de registry (thanks -ChRiZz- !) Da's natuurlijk een stuk beter dan de gemiddelde 50kb van vanavond, maar nog steed niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Optimaal is het zeker niet, ik haal ook niet wat het geweest was. Maar het leechen gaat weer stukken beter :) de rest mag internl uitzoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 20:30
Ik heb het ook in me registry aangepast.. en ook 300kb/s :(
Ik wil gewoon weer 800+ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

RaZoRhEaD schreef op 30 September 2003 @ 00:01:
Ik heb het ook in me registry aangepast.. en ook 300kb/s :(
Ik wil gewoon weer 800+ :(
Dat zou ik ook wel fijn vinden ja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Nu haal ik van iedere FTP zo'n 400-500 KB/s. Ook van de InterNLnet FTP. Een paar uur geleden was het nog gemiddeld 600-700 KB/s en een paar dagen geleden haalde ik zo'n 780 KB/s van bijv. ftp.sci.kun.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ineens van 350 naar 550 ook met 1 thread.
Ik krijg steeds sterker het vermoeden dat meneer InterNlnet niet genoeg capaciteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 14727 schreef op 30 September 2003 @ 00:37:
Ineens van 350 naar 550 ook met 1 thread.
Ik krijg steeds sterker het vermoeden dat meneer InterNlnet niet genoeg capaciteit heeft.
De problemen liggen bij surfnet, niet bij internl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Laatst online: 04-04 21:30
Ik heb hier net nog even met een paar collega's overlegd over eventuele capaciteits problemen maar mij werd verzekerd dat dat zeker niet het geval zou zijn. Nog 'genoeg' ruimte op de band schijnbaar ;)

Ook meteen maar even de mtu 'hack' rondgemaild. Beetje wrang dat wij nog op een reply van surfnet zitten te wachten en jullie al een workaround hebben :P :)

Het resultaat van alle doorgestuurde ftp logs is in ieder geval dat stichting surfnet het probleem nu erkent en er mee bezig is. Nu maar wachten tot alles weer goed werkt.

Over de emailserver:
die heeft het inderdaad de afgelopen paar weken enorm druk gehad. Swen en blaster zorgden af en toe voor enorme pieken in de mailqueu. *vooral swen schijnt bij onze klanten enorm populair te zijn :P*. Om dat op te vangen is er een extra machine geplaatst vorige week en gisteren nog maar een. *het bleef enorm druk*. Als het goed is zijn alle problemen nu opgelost.

Ik kan in ieder geval braaf weer elke minuut poppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Laatst online: 20-06 15:37
Ik heb nu MTU 1498 geprobeerd, snel maar oa. www.google.nl niet bereikbaar bij mij
1497 -> sneller dan 1498, www.google.nl nog steeds niet bereikbaar

ik heb nog niet verder kunnen testen, toen moest ik naar stage :/

Denan: 1498 zou de ideale waarde moeten zijn? of is dat iets wat ze bij surfnet weten

[ Voor 17% gewijzigd door Siliakus op 30-09-2003 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Siliakus:

Volgens een collega schijnt windows xp problemen te hebben met grotere mtu packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat mij het dan ff met Knoppix proberen :Y)

Wedden dat dat niet de oorzaak blijkt ?

Andere mensen met bijv. Cistron halen wel 800 kb/s met Windows XP op een veel brakker netwerk dan dat van jullie.

Nogmaals: kijk eens naar de routers op de koppeling BBNed-SurfNET

Offtopic:
Ik vind jullie voor de rest wel een goede provider hoor, alleen de prijs kan nu toch wel wat omlaag als ik voor 49 euro p/m een abbo bij SpeedXS kan krijgen ? Hoeft niet net zo laag natuurlijk want jullie bieden andere voordelen maar laten we zeggen naar het niveau van demon (65 euro) ? Ik heb nu een 8mbit abbo bij jullie en vind het zuur dat:

1. ik geen gratis uploadverhoging krijg
2. ik voorlopig helemaal geen uploadverh. krijg.
3. de maandprijzen niet omlaag gaan
4. een 2mbit abbohouder bij een puur commerciele isp dit wel allemaal lijkt te gaan krijgen
5. ik zelfs op ftp.internlnet.nl max 100 kb/s haal }:|

Dit hoeft natuurlijk niet allemaal meteen gerealiseerd te worden maar ik verwacht dit toch wel van jullie binnen een aantal maanden ! Is het geen idee om de 8 mbit houders een gratis upgrade naar 1 mbit up te geven + maandprijs naar 65 euro ? En dan de 2 mbit houders of lager tegen betaling een uploadverhoging ? Dit maakt het voor 2 mbit houders erg aantrekkelijk om over te stappen op 8 mbit, en jullie bieden strikt genomen dan niks minder dan concurrenten terwijl je de kosten prima in de hand houdt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
**Update**

Morgen overdag vinden er werkzaamheden plaats op het surfsnel netwerk. Waarschijnlijk zullen de verbindingen in de loop van de middag enkele malen wegvallen.
Hierna zullen de snelheids problemen *hopelijk* tot het verleden behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385 schreef op 30 September 2003 @ 10:46:

Andere mensen met bijv. Cistron halen wel 800 kb/s met Windows XP op een veel brakker netwerk dan dat van jullie.

Offtopic:
Ik vind jullie voor de rest wel een goede provider hoor, alleen de prijs kan nu toch wel wat omlaag als ik voor 49 euro p/m een abbo bij SpeedXS kan krijgen ? Hoeft niet net zo laag natuurlijk want jullie bieden andere voordelen maar laten we zeggen naar het niveau van demon (65 euro) ? Ik heb nu een 8mbit abbo bij jullie en vind het zuur dat:

1. ik geen gratis uploadverhoging krijg
2. ik voorlopig helemaal geen uploadverh. krijg.
3. de maandprijzen niet omlaag gaan
4. een 2mbit abbohouder bij een puur commerciele isp dit wel allemaal lijkt te gaan krijgen
5. ik zelfs op ftp.internlnet.nl max 100 kb/s haal }:|

Dit hoeft natuurlijk niet allemaal meteen gerealiseerd te worden maar ik verwacht dit toch wel van jullie binnen een aantal maanden ! Is het geen idee om de 8 mbit houders een gratis upgrade naar 1 mbit up te geven + maandprijs naar 65 euro ? En dan de 2 mbit houders of lager tegen betaling een uploadverhoging ? Dit maakt het voor 2 mbit houders erg aantrekkelijk om over te stappen op 8 mbit, en jullie bieden strikt genomen dan niks minder dan concurrenten terwijl je de kosten prima in de hand houdt !
Edit :
Denan: 1498 zou de ideale waarde moeten zijn? of is dat iets wat ze bij surfnet weten
Dit heb ik al eens uitgezocht en 1500 is de meest efficient en maximale waarde. Zou geen problemen moeten geven, want een ethernet packet is max zo groot.

Wie weet ligt het er aan dat de Copperjet probs heeft met packets van 1500 bytes ? Maar bij Demon gebruikten ze toch ook Copperjets ? De kwaliteit van het modempje was onverwacht hoog dus ik denk het eigenlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 73385 schreef op 30 September 2003 @ 10:46:

1. ik geen gratis uploadverhoging krijg Dus wel...
2. ik voorlopig helemaal geen uploadverh. krijg. Dus wel...
Ze zijn er zelfs al mee begonnen (wat weer andere problemen (andere ip's) oplevert)

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 30-09-2003 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Cybarite:

1. Hoe en wat met de aangekondigde up/downspeed verhogingen word nog uitgezocht. Bbned was een beetje snel met de aankondiging en is nu aan het uitzoeken hoe ze het eigenlijk moeten gaan doen.

2. Zie 1.. bbned weet het zelf nog niet helemaal.

3. Daar word nog naar gekeken. Er vind overleg plaats met surfnet en bbned over de prijzen en eventuele verlagingen maar daar kan ik nog niks over zeggen.

4. zie 1, 2 en 3 :)

5. Dan zit er toch echt iets mis in je config. Mischien een brakke lea splitter? Wat voor snelheden haal je als je het modem direct op het isra punt aansluit? Wat ook nog kan is dat de bekabeling gewoon erg slecht is + afstand tot de wijkcentrale.

Over speedxs:
(45*12)+99+19+69=727 en daar komen nog kosten voor modem etc bij *kon zo niet vinden hoe hoog de korting op hun webpage was*.
Het lijkt veel goedkoper dan het uiteindelijk is *op jaarbasis dan*

Aan extra voordelen met surfsnel adsl word in ieder geval gewerkt. Zodra ik meer weet *en zodra ik het mag zeggen :)* zal ik het hier wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Johnyv:

De migraties zouden waarschijnlijk allemaal rond december gebeurd moeten zijn *upload/download verhogingen*.

De verschuiving van de ip adressen bij een migratie is inderdaad heel erg irritant.. daar word op dit moment naar gekeken.

En copperjets zijn prima modems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
denan schreef op 30 September 2003 @ 11:11:
Johnyv:

De migraties zouden waarschijnlijk allemaal rond december gebeurd moeten zijn *upload/download verhogingen*.

De verschuiving van de ip adressen bij een migratie is inderdaad heel erg irritant.. daar word op dit moment naar gekeken.

En copperjets zijn prima modems :)
Copperjets zijn inderdaad prima :) (alleen wel lastig dat ik m'n admin wachtwoord vergeten was :X )

Ik hoorde van de helpdesker dat ze al bezig waren met het upgraden van de lijnen, maar dat kan natuurlijk crap zijn ;) Zal het eens aan Muis (helpdesker aldaar en collega-schoolgenoot) vragen :)

Ik baal overigens wel van de afsluit-aanbieding. Ik heb begin juli m'n abo afgesloten en heb vrolijk 100+ euro voor een copperjet betaald :(

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 30-09-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
we hebben inderdaad al wat lijnen gemigreerd.. maar dat ging niet zonder slag of stoot.. we zijn nu bezig met wat meer lijnen en vooral om het geheel wat vloeiender te laten verlopen.

Muis is btw NIET lief :P

en over die afsluitaanbieding..
dat is allemaal de schuld van muis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Siliakus:
Over die MTU:
volgens de microsoft knowledge base 314496 zijn dit de standaard mtu's

ethernet 1500
pppoe 1480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mmmm, de MTU maakt bij mij echt niets uit, afwachten dan maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. ik geen gratis uploadverhoging krijg Dus wel...
2. ik voorlopig helemaal geen uploadverh. krijg. Dus wel...
Nou ik lees hier toch echt niets...

Source: http://www.internl.net/nieuws.cgi?sectie=actueel&id=29

quote:Verklaring snelheidsverhoging ADSL

Geachte interNLnet klant,
Het zal u waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat onze leverancier bbned een flinke snelheidsverhoging van ADSL-lijnen heeft aangekondigd.

De afgelopen week hebben wij van bbned de gedetailleerde informatie ontvangen over deze aangekondigde verhoging.

Het is een operatie die door bbned in de loop van dit najaar uitgevoerd gaat worden, en een zorgvuldige voorbereiding vraagt. De snelheidsverhoging wordt dus niet met directe ingang doorgevoerd.

Zo is bijvoorbeeld de afstand van uw locatie tot de centrale van belang om te kunnen bepalen of de snelheidsverhoging technisch mogelijk is. Als de afstand te groot is voor uw geplande nieuwe snelheid, dan kan de snelheidsverhoging wel eens niet haalbaar zijn. In dat geval zullen wij het omgekeerde doen, namelijk de lijn migreren naar het abonnement wat past bij de haalbare snelheid.

Ten tweede betekent de upgrade vooralsnog een verandering van het toegekende IP-adres. Voor veel van onze klanten is dat niet van belang, en gaat alles vanzelf goed, maar voor diegenen die hun systemen op dat specifieke IP-adres ingesteld hebben is dat wel van belang. Wij zijn in gesprek met bbned om te zien hoe wij die transitie planbaar en zo makkelijk en eenvoudig mogelijk maken.

Zodra wij een stap verder zijn in de uitwerking zullen wij u daarover informeren.

Voor klanten die net van het upgrade aanbod gebruikt gemaakt hebben om bijvoorbeeld van 512 kb/s naar 1024 kb/s te gaan, betekent deze aangekondigde snelheidsverhoging dat zij de opvolgende stap van 1024 kb/s naar 2048 kb/s krijgen voor dezelfde prijs.

Op basis van de aankondiging van bbned wordt tevens een nieuwe prijslijst voor ADSL-abonnementen uitgewerkt die op korte termijn gepubliceerd zal worden. Nieuwe abonnementen zullen op basis van die prijslijst afgesloten worden.

Met vriendelijke groet,

Herman Wagter Directeur InterNLnet

(bericht geplaatst op 2003-09-16)
5. Dan zit er toch echt iets mis in je config. Mischien een brakke lea splitter? Wat voor snelheden haal je als je het modem direct op het isra punt aansluit? Wat ook nog kan is dat de bekabeling gewoon erg slecht is + afstand tot de wijkcentrale.
Zoals ik al zei haal ik max 300 kb/s maar dat is niet op de ftp van InterNLnet.

Ik heb een LEA splitter ja, als die zo brak is waarom leveren jullie hem dan ? Ik heb het volle pond voor de apparatuur betaald terwijl er een paar weken later een actie werd georganiseerd waarin je de aansluitkosten en apparatuur gratis kreeg :( ! En nu moet ik zeker ook nog zelf een nieuwe splitter gaan kopen ?!?

Afstand tot wijkcentrale valt mee en is ruim binnen de eisen voor 8 mbit. Ik heb soms in mijn copperjet de downstream bitrate op 8064 staan zoals ik eerder al zei, dus alles kan de snelheid gewoon aan (ik neem aan ook de splitter want daar staat de modem achter). Zoals ik ook al eerder zei ben ik momenteel bezig met het aanleggen van een netwerkje met S-FTP kabels en 3 com routers dus ik mag hopen dat goed genoeg is voor het delen van dit type ADSL ? De kabels hangen nu min of meer in de lucht en gaan langs storingsbronnen, maar ik zie niet extreem veel bad packets dus dat valt ook wel mee...
Over speedxs:
(45*12)+99+19+69=727 en daar komen nog kosten voor modem etc bij *kon zo niet vinden hoe hoog de korting op hun webpage was*.
Het lijkt veel goedkoper dan het uiteindelijk is *op jaarbasis dan*
Hahaha leuk dat je hier ook nog echt op in gaat ook. SpeedXS is gewoon een provider die idd jaarkosten rekent etc maar ik ga heus niet naar hun toe hoor ! Alsof jullie ooit tegen zo'n prijs deze service etc kunnen leveren..

Ik heb zojuist ook al gezegd dat ik geen extreme eisen heb omdat ik services als het 25 mb ftp, web, en shell account kan waarderen, en het registeren van een eigen domein voor een paar euro in de maand meer. Ook komt het niet vaak voor dat je op een zelfservice pagina je e-mail accounts kan wijzigen, en niet alleen de aliassen (!!) ! De apparatuur die jullie leveren bied een grote meerwaarde en jullie hebben er niet voor gekozen om zo'n crappy Alcatel ding mee te leveren om de setupkosten te verlagen en meer klanten te trekken,
Aan extra voordelen met surfsnel adsl word in ieder geval gewerkt. Zodra ik meer weet *en zodra ik het mag zeggen :)* zal ik het hier wel posten.
:D. Jullie bieden al veel voordelen zei ik al ! (dat je het normaal vind om er nog meer te bedenken D: ! Goede service heet dat). Doe liever iets aan de door mij genoemde punten (en vooral de down en upstream snelheid ! Gratis uiteraard), daar zullen je klanten veel meer aan hebben. Ik durf te wedden dat de helft van de Tweakers niet eens weet dat ze al die zooi die ik in het begin opnoemde krijgen :).

Lijkt het je niet slim om de door mij voorgestelde oplossing aan je superieuren voor te stellen ??? Dat kost jullie maar heel weinig en je zal er veel een plezier mee doen !

Deze bedoel ik :

"Dit hoeft natuurlijk niet allemaal meteen gerealiseerd te worden maar ik verwacht dit toch wel van jullie binnen een aantal maanden ! Is het geen idee om de 8 mbit houders een gratis upgrade naar 1 mbit up te geven + maandprijs naar 65 euro ? En dan de 2 mbit houders of lager tegen betaling een uploadverhoging ? Dit maakt het voor 2 mbit houders erg aantrekkelijk om over te stappen op 8 mbit, en jullie bieden strikt genomen dan niks minder dan concurrenten terwijl je de kosten prima in de hand houdt !"
Johnyv:

Ach ja, als jullie die download fixen (dus dat 8 mbit ook redelijke snelheden geeft) en die upload verhogen ben ik allang blij !

Gewoon van tevoren iedereen waarschuwen en verander de ip's maar naar wat je wilt.
Siliakus:
Over die MTU:
volgens de microsoft knowledge base 314496 zijn dit de standaard mtu's

ethernet 1500
pppoe 1480
De enige reden dat MS pppoe 1480 geeft is door een probleem met de pppoe modems dat ze ook traag waren. Dit is gewoon een workaround om te brakheid van dat pppoe protocol te omzeilen. Ethernet packets zijn 1500 ja, en in die packets zitten tcp/ip packets. De grootste is gewoon de beste als je zo min mogelijk wilt fragmenten.

Overigens voor de probs met pppoe is er op de Copperjet de optie "TCP MSS Clamping", die moet je dan aan zetten. Ik weet niet meer waarom maar het heeft natuurlijk met de pakketjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 11:50
Wel ik hoop dat surfsnel reparaties [van deze middag] aan de gang zijn (of in ieder niet al voorbij) want mijn speedtestresultaten op dit moment zijn: 30.6 KByte/sec download... (14:11)

Edit:
Erm, ik lees nu dat het morgen is en niet vandaag. Ik nam aan dat het mailtje gisteren verzonden was 8)7

Overigens heeft het MTU trucje bij mij geen effect uitgehaald. Ik heb te weinig tests om de significantie te berekenen, maar op het eerst gezicht maakt het geen verschil: 29,7 vs 30,6 bij speedtest.nl.

[ Voor 49% gewijzigd door LaitSolaire op 30-09-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Ik vind het bericht op de website weer lekker onduidelijk hoor. Gaat het nou ook over de verdubbeling van de upload of alleen over complete abo's naar de volgende upgraden?

Het probleem met internlnet ligt hem denk ik ook bij communicatie. De klant wordt niet imho onvoldoende geinformeerd over wat ze allemaal doen/van plan zijn. Neem nou cistron en xs4all, die hebben nieuwsgroepen waar je in kan posten, waar informatie in komt, waar medewerkers antwoord geven etc. Misschien een ideetje denan?

Denan:

PPPoA = PPPoE over ATM toch, dan ga ik straks 1480 ook maar eens proberen...

[ Voor 9% gewijzigd door Siliakus op 30-09-2003 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ftp.inter.nl.net

Transferred: 10mb.bin 10.485.760 bytes in 13,56 (755,00 KBps)

ftp.surfnet.nl

Transferred: 10mb.bin 10.485.760 bytes in 13,69 (748,10 KBps)

ftp.microsoft.com

Transferred: MacOSPlayer3.1b1c7.hqx 3.149.614 bytes in 01:31 (33,77 KBps)

ftp.xs4all.nl

Transferred: 10mb.bin 10.485.760 bytes in 13,78 (743,00 KBps)

ftp.sci.kun.nl

Transferred: boot.iso 3.702.784 bytes in 4,84 (746,64 KBps)

Gaat nu weer lekker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Siliakus schreef op 30 September 2003 @ 15:47:
Ik vind het bericht op de website weer lekker onduidelijk hoor. Gaat het nou ook over de verdubbeling van de upload of alleen over complete abo's naar de volgende upgraden?

Het probleem met internlnet ligt hem denk ik ook bij communicatie. De klant wordt niet imho onvoldoende geinformeerd over wat ze allemaal doen/van plan zijn. Neem nou cistron en xs4all, die hebben nieuwsgroepen waar je in kan posten, waar informatie in komt, waar medewerkers antwoord geven etc. Misschien een ideetje denan?

Denan:

PPPoA = PPPoE over ATM toch, dan ga ik straks 1480 ook maar eens proberen...
news.internl.net, adsl... (staat ergens in de posts van denan, kan een andere url zijn maar hij is er wel)

En nog even voor de duidelijkheid: XS4ALL (wat eigenlijk stiekem gewoon planet is) en Cistron zijn miljoenencorporaties/internationals, niet echt vergelijkbaar met internlnet...

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 30-09-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36743

Anoniem: 14727 schreef op 29 September 2003 @ 20:25:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 77.7 KByte/sec

Dit is met een MTU waarde van 1498

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 75.3 KByte/sec

Beiden om te janken dus :(
mtu size aanpassen op de pc waarmee je download wilt doen, NIET op de router!!
test je downloads eens hier:

www.jiskefet.vuurwerk.nl
ga naar videos en haal die grote file 410mb binnen

Op mijn werk (surfnet-instelling) haal ik daar 8 megaBYTES/sec, waarschijnlijk omdat mijn 100mbit NIC niet sneller kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
ik dacht dat we alleen op de surfnet news-server konden. Zal het straks eens proberen op die van denan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

www.jiskefet.vuurwerk.nl
ga naar videos en haal die grote file 410mb binnen

Die gaat daar inderdaad met fullthrottle ik ben blij dat de snelheid bij mij weer terug is.
Ik heb inderdaad eerst op mijn router de MTU aangepast naar 1498 maar dat was NIET goed dus.
Toen de MTU aangepast in Windows deed het niet alla minuut maar sinds vanmorgen gaat alles weer full speed. zoals je kunt zien in mijn post hierboven.

Dus mensen, je MTU aanpassen in Windows blijkt te werken of ze moeten iets hebben veranderd vanmorgen. Wel raar dat die MTU aanpassing niet direct resultaat gaf namelijk (pas sinds vanmorgen, en ja ik heb mijn bak gerebooted).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

www.speedtest.nl

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Limiet overschreden 1,480.3 KByte/sec

LOLOL

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 14727 op 30-09-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Cybarite:

Met brakke splitter bedoel ik 'het zou best kunnen dat een van die splitters een licht deffect heeft waardoor ie niet helemaal lekker uitlijnt en waardoor je ruis krijgt waardoor je weer een tragere downloadsnelheid krijgt' daarmee bedoel ik niet dat ALLE splitters brak zijn.
Daarom: sluit de modem een keer direct op je isra punt aan en kijk of het dan beter gaat.. zoja.. zou het een ruisje in de splitter kunnen zijn..

siliakus:
eerhm.. mijn managers kijken geregeld op de cistron en xs4all forums en schrikken nogal van alle vuilbekkerij daar en het continue 'gekanker' op elke geleverde service.. *can you blame em? :)*
Logischerwijs zijn ze dus huiverig om hier zelf ook mee te beginnen *forums voor klanten opzetten dus*. Je moet er natuurlijk vanuit gaan dat je nooit alle 389438290 klanten tevreden kunt stellen en iedereen heeft wel iets wat hij/zij wil. Zo'n forum word meestal alleen maar een uitlaatklep voor ontevreden mensen. *om nog maar niet te beginnen over gefrustreerde medewerkers die even hun zegje komen doen ;)*

En over het tekort aan informatie.. daar kan ik heel kort over zijn.. Als wij het zelf nog niet weten kunnen we het moeilijk doorgeven ;) Zoals ik al zei word er nog gekeken hoe er precies met de migraties omgesprongen gaat worden zodat we niet opeens *zoals een paar weken terug* met een paar honderd klanten zitten die na een upgrade opeens zonder verbinding zitten.

nr1:
fijne snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
[slijmmodus] Ik word nu dus al weken geplaagd door Fitfaticus die wel zo slim is geweest om in 1 keer van cistron over te stappen naar 2-8/512..

Hierbij bied ik mij aan als testpersoon om wanneer het mogelijk is mijn lijn (fax is verstuurd en ontvangen op 3 september bij Internlnet :) ) te upgraden naar 2-8Mbit/1024 . Voor mijn E-mail adres -> zie profiel. Dan kan ik mijn collega misschien nog een paar daagjes plagen met zijn "lage" uploadsnelheid [/slijmmodus]

Of eerst naar 2-8/512 als de 1024 nog lang op zich laat wachten :9

Denan 4 president _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door -ChRiZz- op 30-09-2003 20:05 ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Lol, had de mtu size op m'n router verandert 8)7

Met die tool heb ik nu ineens weer 600-700k/sec :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
ok mooi dan. Gouden tip dus. Ik heb gisteren nog even verder getest en kwam toch tot de conclusie dat 1498 het beste is (websites in ene wel weer bereikbaar,weird maar waar).

Met een syncrate van 6850 (don't ask, eigen modem gekocht van smc dat niet helemaal ok is, zijn ze druk mee bezig) haal ik nu gemiddeld 700kb/s en kan ik alle websites normaal bekijken.

Ik ben benieuwd of er iets gaat veranderen na de geplande werkzaamheden van vanmiddag... (hoop het eigenlijk niet meer :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Net van de Surfsnel site gehaald:

'Op woensdag 1 oktober zijn 's ochtends werkzaamheden verricht in verband met klachten van klanten met een SurfSnel ADSL abonnement over de downloadsnelheid.
Tijdens de werkzaamheden zijn er enkele korte netwerkonderbrekingen geweest, waardoor klanten tijdelijk geen internet verbinding meer hadden. De werkzaamheden zijn inmiddels afgerond.

Helaas hebben de werkzaamheden niet het gewenste resultaat opgeleverd. Nader onderzoek wordt ingesteld. Zodra wij meer weten, zullen wij de klanten via deze website daarover informeren.'

Beetje jammer... gelukkig werkt het wijzigen van de MTU waarde voor mij wel gedeeltelijk. Zit tussen de 500-600 kb/s nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik al dacht, gewoon een kijkoperatie.

Waarom proberen ze niet gewoon ff tijdelijk een andere router te gebruiken :?

Dan zal duidelijk worden dat het probleem daar aan ligt |:(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 73385 schreef op 01 oktober 2003 @ 16:43:
Zoals ik al dacht, gewoon een kijkoperatie.

Waarom proberen ze niet gewoon ff tijdelijk een andere router te gebruiken :?

Dan zal duidelijk worden dat het probleem daar aan ligt |:(...
1- Het probleem zit 'm heus niet in één router
2- Het verwisselen van een router waar duizenden connecties aan hangen is geen stukje taart
3- Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe router qua situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1- Het probleem zit 'm heus niet in één router
2- Het verwisselen van een router waar duizenden connecties aan hangen is geen stukje taart
3- Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe router qua situatie...
1. Ik zeg ook niet dat je hiermee alle problemen oplost, je kan wel de oorzaak van (waarschijnlijk al) die problemen achterhalen. Vervolgens kun je alle routers gaan vervangen oid, dat moeten ze zelf maar uitzoeken.

2. En daarom zei ik het ook omdat ze nu in feite zeggen "We zijn klaar en hebben niks gevonden, we kijken er later nog eens naar." Als ze dat dan meteen deden terwijl ze werkzaamheden uitvoerden ipv misschien tijdens een volgende sessie werkzaamheden (en dan begint het de klanten pas echt te irriteren)...

3. Qua situatie niks natuurlijk, maar qua kwaliteit zouden er verschillen kunnen optreden. Het is toch duidelijk dat de oorzaak een actieve component in de netwerkinfrastructuur is ? Ondercapaciteit of een gebroken kabel dropt toch niet alle ethernet frames boven de 1498 bytes lijkt mij :?

Naja het lijkt met logisch dat ze hier toch ook naar hebben gekeken dus we horen het wel van denan hoe het er voor staat.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
die 1498 is de standaard voor PPPoE (dus ook PPPoA -> PPPoE over ATM). Dat heeft dus niets met capaciteit te maken, gewoon met RFC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 1498 is de standaard voor PPPoE (dus ook PPPoA -> PPPoE over ATM). Dat heeft dus niets met capaciteit te maken, gewoon met RFC's
Is dat zo ? Ik heb op internet gezocht en toen bleek dat die MTU size er alleen is voor probs met PPPoE en dus gewoon een lapmiddel (kweet niet wat het probleem precies was).

PPPoA is PPP over ATM, niet PPPoE over ATM.

Dat het niets met capaciteit te maken heeft zei die werknemer van InterNLnet zelf al, en ik denk gezien de aard van de problemen ook niet dat dat de oorzaak is.

Wat hebben RFC's btw met dit prob te maken :? Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, zou je het kunnen verduidelijken ?

Die RFC's zijn gewoon correct nageleefd en ik denk wederom niet dat dat de oorzaak zou zijn van dit probleem hoor....

Correct me if im wrong, but it's very unlikely that I am ;).

P.S.

Ik zit te wachten op een reactie van die Denan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Laatst online: 21-05 22:24
Ik zou zeggen ga hier eens kijken...

http://www.dslreports.com/tweaks

en hier nog meer tests..

http://www.dslreports.com/tools

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89378

het verschil tussen pppoa en pppoe is toch alleen dat de 1 hardwarematig is en de ander softwarematig?, mtu e.d zou dan toch wel het zelfde moeten zijn. Anders zou je veel verschil merken tussen de 2 connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.nat32.com/htm/mtu.htm

- (Alles over MTU)

http://www.dslreports.com/faq/1416

- (PPPoA is idd meer hardwarematig en veroorzaakt daarom minder problemen als het goed is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
En ze gaan weer een poging wagen :p
2 oktober 2003: Netwerkonderbrekingen
Omdat de werkzaamheden van gisteren niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd, zullen vanmiddag wederom werkzaamheden worden verricht aan het netwerk.

Tijdens de werkzaamheden zullen er korte netwerkonderbrekingen optreden waardoor klanten tijdelijk geen internetverbinding meer hebben.

De werkzaamheden hebben als doel de downloadsnelheden te verbeteren.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
aaah mooi, dat verklaart mijn disconnects dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
http://www.surfsneladsl.nl/faq/Vra_antw/index.it#mtu

In ieder geval de mtu hack staat nu op onze homepage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Het is hier bij op dit moment dus een groot drama. :'(

Het is zelfs zo erg dat mijn download bijna net zo snel is als mijn upload. :/

Een willekeurige test op Speedtest.nl gaf in het begin van mijn abonnement nog rond de 400/500 kb/s. Maar bv vanavond is het rond de 50 kb/s en volgens Mordax.nl was het 44 Kb/s. :|

Daar betaal ik geen €69,- per maand voor. :/ Dan was mijn verbinding bij @Home een stuk sneller en stabieler. Zelfs het aanpassen van de MTU verhielp het probleem niet. :'(

FTP was iets beter (maar toch nog altijd langzamer dan normaal en dan de meeste anderen).

ftp.inter.nl.net -> 3.31 Mbps
ftp.surfnet.nl -> 3.48 Mbps
ftp.xs4all.nl -> 70.78 Kbps :/
ftp.sci.kun.nl -> 3.33 Mbps

* CJ gaat weer in een hoekje zitten huilen

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93979

Ik moet zeggen dat ik met Fast-XS (http://www.fast-xs.nl) dit probleem niet heb. We hebben het nu hier op de zaak waar we met 6 computers de hele dag flink uploaden en downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 93979 schreef op 02 October 2003 @ 20:36:
Ik moet zeggen dat ik met Fast-XS (http://www.fast-xs.nl) dit probleem niet heb. We hebben het nu hier op de zaak waar we met 6 computers de hele dag flink uploaden en downloaden.
Urhm.. heb je je alleen maar geregistreerd om dit hier te posten? Lijkt me eerder sluikreclame voor een andere provider. :/

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Anoniem: 93979 schreef op 02 oktober 2003 @ 20:36:
Het is dan ook een probleem van mensen met een SurfSnel ADSL aansluiting... Dit lijkt een beetje op verkapte spam B)

edit:
Ik moet eens sneller mijn reply typen :p

[ Voor 7% gewijzigd door Duck op 02-10-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
verkapte spam?
het is zijn enige post op het tweakers forum.. dus erg verkapt is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
dus Denan, hoe staat het met de werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74228

Ik vind het echt Supervreemd:

Ikzelf ben in het bezit van een 2048/512 Abo van Inter.NL.net en haal eigenlijk ten aller tijden zo rond de 220 KB/s. Als ik de snelheden van sommigen hier lees, zou dat dus af en toe ook veel minder moeten zijn.. Of zie ik dat verkeerd? Ik heb overigens wel een heel ander ip (217.149.xxx.xxx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hmmm... heel vreemd.

Gisteravond was het om te huilen, maar nu beginnen m'n ftp-snelheden toch iets sneller te worden. Misschien dat het ligt aan het tijdstip? Of is er echt iets veranderd?

ftp.inter.nl.net -> 7.36 Mbps
ftp5.inter.nl.net -> 7.32 Mbps
ftp.sci.kun.nl -> 7.16 Mbps
ftp.surfnet.nl -> 7.42 Mbps
ftp.xs4all.nl -> 674.18 Kbps
ftp.microsoft.com -> 242.98 Kbps

De ftp snelheden via het Surfnet-netwerk verlopen dus nu 'normaal', zoals ik het eerst ook had en zoals velen nog steeds halen. Maar mijn snelheden met niet-Surfnet servers, alsmede tijdens het 'gewone' surfen en downloaden is nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

Speedtest: 94.1 KB/s
Mordax: 145 KB/s

Als ik een bestond download vanaf Tucows (Surfnet mirror), dan komt-ie ook rond de 100-145 KB/s uit, maar activeer ik Download Accelerator Pro dan haalt-ie rond 500-600 kb/s.

Heeft iemand dezelfde ervaringen? Ik zal vanavond nog eens testen. Als het dan nog zo is dan gaan we de goede kant op, en dan moet alleen nog het gewone surfen en downloaden opgekrikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38
Had je al die MTU in het register aangepast?

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
MadMan81 schreef op 03 October 2003 @ 11:24:
Had je al die MTU in het register aangepast?
Yep. Met en zonder aanpassingen, haal ik dezelfde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ, wat voor bitrate up en down geeft je Copperjet webinterface weer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 73385 schreef op 03 oktober 2003 @ 13:01:
CJ, wat voor bitrate up en down geeft je Copperjet webinterface weer ?
Urhm. Effe kijken, is dat hetgene wat bij Status -> Defined Interfaces staat bij Port: dsl?

Daar staat:
Tx Bit Rate 512000
Rx Bit Rate 8064000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- ga eens naar die dslreports site en kijk bij speed optimization oid (tweaks etc)
- download Dr. TCP 2.01 en vergroot je tcp receive window (volgens de aanwijzingen van dslreports)
- douw op CTRL-ALT- DEL en kijk bij je network interfaces (networking tab), waat voor link speed staat daar ?
- sluit het eens kort aan zonder splitter

In je router webinterface:
- kijk bij alle (advanced)-instellingen die er maar zijn op je router webinterface en zoek naar Tx en Rx bad packets, CRC errors etc. Zo kan je zien of je misschien kutte kabels heb
- kijk eens in de error logs van je copperjet en wat meld hij daar ?
- kijk bij WAN-Connections, PPP-0, Atm Channel, en zet Class op QFC (of probeer anderen)
- kijk bij ports, DSL, View advanced attributes, en zet de connect mode op auto (hij zou dan bij opnieuw starten iets als t1.413 aan moeten geven)

Oh ja, je probleem zou ook aan je nic kunnen liggen... Wat voor nic (netwerkkaart) heb je en werkt hij wel sneller in een LAN. Heb je de connection type wel op HALF-DUPLEX gezet ipv FULL-DUPLEX ?

Click configuration-save config en wacht tot ie klaar is met schrijven naar flash, click op system-restart en kijk wat er gebeurt.

Zie je ergens nog iets vreemds staan of heb je niet meer gegevens te melden over je problemen ??? Ik kan nu alleen maar gissen...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 03-10-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkzaamheden
3 oktober 2003: Verder onderzoek
De werkzaamheden van gisteren hebben nog niet het gewenste resultaat opgeleverd. Er wordt verder onderzoek gedaan naar een oplossing.
Zodra wij meer weten, zullen wij u via deze website daarover informeren.

2 oktober 2003: Netwerkonderbrekingen
Omdat de werkzaamheden van gisteren niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd, zullen vanmiddag wederom werkzaamheden worden verricht aan het netwerk.

Tijdens de werkzaamheden zullen er korte netwerkonderbrekingen optreden waardoor klanten tijdelijk geen internetverbinding meer hebben.

De werkzaamheden hebben als doel de downloadsnelheden te verbeteren.

1 oktober 2003: Migraties klanten SURFnet Thuis ADSL naar SurfSnel ADSL ernstig vertraagd.
Door leveringsproblemen bij onze DSL-leverancier BBned kunnen niet alle migraties van SURFnet Thuis ADSL naar SurfSnel ADSL volgens planning plaatsvinden. BBned zou deze migraties binnen 1 nacht uitvoeren. Door problemen met hun ordersystemen lopen deze migraties nu vertragingen op tot zo'n 36 uur.
Dit betekent dat de klanten die migreren, niet allemaal op de geplande dag hun nieuwe verbinding krijgen. Ze behouden de SURFnet Thuis ADSL verbinding enige dagen langer.

Als deze verbinding uitvalt, zou daarna direct een (nieuwe) SurfSnel ADSL verbinding tot stand gebracht kunnen worden. Ook dit blijkt niet voor alle migraties goed te verlopen: in een aantal gevallen kan de nieuwe verbinding pas na een paar uur weer opgezet worden.

Onze excuses voor de overlast.

Neemt u voor meer informatie contact op met onze Servicedesk via Servicedesk@InterNL.net of telefoonnummer 024-3653653

Netwerkonderbrekingen
Op woensdag 1 oktober zijn 's ochtends werkzaamheden verricht in verband met klachten van klanten met een SurfSnel ADSL abonnement over de downloadsnelheid.

Tijdens de werkzaamheden zijn er enkele korte netwerkonderbrekingen geweest, waardoor klanten tijdelijk geen internet verbinding meer hadden. De werkzaamheden zijn inmiddels afgerond.

Helaas hebben de werkzaamheden niet het gewenste resultaat opgeleverd. Nader onderzoek wordt ingesteld. Zodra wij meer weten, zullen wij de klanten via deze website daarover informeren.

Downloadsnelheden
InterNLnet krijgt de laatste tijd klachten van klanten met een SurfSnel ADSL abonnement over de downloadsnelheid. Op basis van deze klachten heeft InterNLnet diverse testen uitgevoerd en de problemen in kaart gebracht. Om deze problemen te verhelpen worden op woensdag 1 oktober werkzaamheden aan het netwerk verricht. Deze werkzaamheden vinden overdag plaats en kunnen ertoe leiden dat de verbinding enige tijd wegvalt. Verwacht wordt dat er meerdere, korte onderbrekingen zullen zijn.
Ik heb de hele dag nog niks van onderbrekingen gemerkt. :)

Ik moet zeggen dat ik mijn dl speed nog niet heb getest na de diverse werkzaamheden.

Welke ISP gaat dagenlang aan zijn netwerk sleutelen door klachten van enkele tientallen technisch aangelegde klanten ? InterNLnet _O_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 20:15

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Anoniem: 73385 schreef op 03 oktober 2003 @ 22:05:
[...]

Ik heb de hele dag nog niks van onderbrekingen gemerkt. :)

Ik moet zeggen dat ik mijn dl speed nog niet heb getest na de diverse werkzaamheden.

Welke ISP gaat dagenlang aan zijn netwerk sleutelen door klachten van enkele tientallen technisch aangelegde klanten ? InterNLnet _O_ :)
Ik zit eerlijk gezegd zelf eerst af te wachten of de problemen nog worden opgelost voordat ik de overstap waag. Ik heb geen zin om meer te betalen en dan minder snelheid te hebben. Het doet me goed te zien dat ze er werk van maken, en niet met flauwekul komen als dat het altijd kan gebeuren dat het soms bij iemand niet goed werkt.
Kan al iemand vertellen of er verbetering is?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hier geen verbeteringen.

Ik heb het hele lijstje van Cybarite afgewerkt en niets levert een verbetering op.

Het gekke is dat ik via Speedtest en Mordax dus steeds zo'n 50-90 kb/s krijg, maar dat ftp dus wel sneller werkt. Maar tijdens het surfen merk ik gewoon dat het minder snel is als toen ik het voor het eerst kreeg in juli j.l. Toen vloog ik echt over het web, en nu moet ik vaak langer wachten totdat de pagina geladen is. En ik heb verder niets veranderd aan mijn opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

kan dat niet gewoon te maken met toegenoem aantal gebruikers. BBnet heeft een overboeking van 1:25, als pionier heb je hier geen last van maar als er meer mensen op de centrale komen... Maar ik doe zo maar een gok .. :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6352

freddifish schreef op 05 oktober 2003 @ 22:03:
kan dat niet gewoon te maken met toegenoem aantal gebruikers. BBnet heeft een overboeking van 1:25, als pionier heb je hier geen last van maar als er meer mensen op de centrale komen... Maar ik doe zo maar een gok .. :)
dat risico loop je ja, als je als ISP geen datalimiet instelt. Maar ik weet niet hoe het downloadgedrag van de gemiddelde surfsnel adsl-er is, of daar veel dvd leechers tussen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier geen verbeteringen.

Ik heb het hele lijstje van Cybarite afgewerkt en niets levert een verbetering op.

Het gekke is dat ik via Speedtest en Mordax dus steeds zo'n 50-90 kb/s krijg, maar dat ftp dus wel sneller werkt. Maar tijdens het surfen merk ik gewoon dat het minder snel is als toen ik het voor het eerst kreeg in juli j.l. Toen vloog ik echt over het web, en nu moet ik vaak langer wachten totdat de pagina geladen is. En ik heb verder niets veranderd aan mijn opstelling.
Ga eens meten vanaf de ftp.surfnet.nl server en noem de exacte results.

Speedtest en vooral mordax zijn zeer onbetrouwbaar !

Is je upload wel normaal ? (55 kb/s)

Je zegt dat je mijn lijstje hebt afgewerkt, maar zou ik dan ook de gegevens die met een aantal punten moest achterhalen mogen zien (logs, bad packets)

Staat je nic echt op half duplex en heb je het probleem ook met een andere nic ???
dat risico loop je ja, als je als ISP geen datalimiet instelt. Maar ik weet niet hoe het downloadgedrag van de gemiddelde surfsnel adsl-er is, of daar veel dvd leechers tussen zitten
Dat zal vast >:). 'Gelukkig' zit ik nu op de SurfNET nieuwsserver, daar kan ik geen warez etc zien hoor....

Je kan wel snel linux distro's van inet halen want die staan op de SurfNEt ftp of anders op een of andere TU ftp.

Laatst dowloadde ik met +/- 1000 kb/s vanaf de SNT server vd TU Twente (gemeten met Mozilla Firebird, een piek van een paar sec) >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 73385 schreef op 05 oktober 2003 @ 23:00:
[...]

Ga eens meten vanaf de ftp.surfnet.nl server en noem de exacte results.

Speedtest en vooral mordax zijn zeer onbetrouwbaar !

Is je upload wel normaal ? (55 kb/s)
Zie eerdere posts van mij. Downloaden vanaf Surfnet servers gaat over het algemeen wel redelijk. 's Ochtends rond de 7Mbps, maar het dropt al snel naar 500Mbps of lager 's avonds. Op dit moment zit ik nu op 4.64Mbps.

Waar het me vooral om gaat is mijn download op het gewone WWW. Ik zat net even te testen zonder DAP, en haalde op Ad-aware 6.1 een downloadsnelheid van 59,2 KB/s. Daar wordt je niet echt vrolijk van als je €69,- betaald voor een abbo van 2-8Mbit en dan te bedenken dat het vanaf een Nederlandse server kwam om 01:41 uur... :/ Wanneer ik DAP aan zet, dan haal ik 435 kb/s.... 8)7

De upload haal ik niet meer dan 52 kb/s, maar dat was vooral in het begin. Nu mag ik blij zijn als ik 42 kb/s haal.
Je zegt dat je mijn lijstje hebt afgewerkt, maar zou ik dan ook de gegevens die met een aantal punten moest achterhalen mogen zien (logs, bad packets)
Sorry, vergeten te posten:
Surfsnel Tx bad packets: 0
Surfsnel Rx bad packets: 2
Ethernet Tx bad packets: 0
Ethernet Rx bad packets: 0

Error logs:
When: 16
Process: im
Error: im: Error, could not disable intrusion logging

WAN connections -> PPP-0 -> Atm Channel -> Class QFC (en anderen) heb ik verandert, maar niets werkte. Maar aangezien het eerst altijd wel gewerkt heeft met deze instellingen en pas de laatste paar weken m'n performance inkakte, neem ik aan dat de originele instellingen wel goed waren?

Connect mode = auto, Operational Mode = t1.413
Staat je nic echt op half duplex en heb je het probleem ook met een andere nic ???
M'n nic (ingebouwde in m'n Asus A7N8X-X, nForce2-400) heb ik op allerlei mogelijke instellingen getest. Van full autonegotation en Force 100 Half Duplex tot aan Force 10 Full Duplex en Autonegotiate for 10HD. Ook met andere losse netwerk kaarten heb ik het geprobeerd, maar die geven nu precies hetzelfde resultaat.

Misschien ook het vermelden waard: ik heb hier een netwerk draaien, maar die heeft er altijd al gedraaid, ook voordat de snelheid zo enorm ineenstortte. Maar voor de zekerheid heb ik dus ook alles rechtstreeks aangesloten, zonder splitter rechtstreeks op 1 pc, maar het mocht niet baten.

En zoals ik ook al gezegd had... ik merk gewoon dat het laden van pagina's veel langzamer gaat dan in het begin. Daar heb ik geen speedtest of mordax voor nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 06-10-2003 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet toch ook bekennen dat ik langzamerhand wel een beetje treurig wordt.
Toen ik net was aangesloten ging het als een speer, toen kwamen na een aantal maanden de problemen die hier vermeldt worden.
Ik heb nu die MTU waarde aangepast en het ging toen weer lekker zoals ik heb gepost.
Nu echter zijn de snelheden wederom om te huilen!!!!!!
Het ligt blijkbaar niet alleen aan de instelling bij de mensen thuis, toch vermoed ik dat het probleem bij InterNL.net (cq surfnet) ligt.
Hopelijk gaan ze snel iets vinden anders is deze jongen stax EX surfsneladsl-er er zijn nu zat andere isp's met de zelfde spec voor dezelfde prijs of zelfs minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 22:05
hallo, even snel een vraagje. Ik zit te twijfelen tussen surfnet adsl en demon (beide 2-8mbit). Ik begin nu een beetje huiverig te worden voor surfnet. Is surfnet de 5 euro extra per maand wel waard.Welke modem is beter? Zit er bij demon ook een router in de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 07:16
Error logs:

Dit heb ik ook de hele tijd erin staan.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
pascoa schreef op 06 oktober 2003 @ 11:13:
hallo, even snel een vraagje. Ik zit te twijfelen tussen surfnet adsl en demon (beide 2-8mbit). Ik begin nu een beetje huiverig te worden voor surfnet. Is surfnet de 5 euro extra per maand wel waard.
Ja absoluut, indien de snelheidsproblemen opgelost zijn uiteraard. Het hebben van 5 bruikbare IP's, absoluut geen vorm van datalimiet (dus ook geen onduidelijke FUP) en zaken zoals shell access en een spamfilter voor de email maken SurfSnel ADSL gewoon heel compleet. Ook de helpdesk is een stuk sneller te bereiken dan die van Demon. Mijn ervaring tot nu toe is dat je direct iemand aan de lijn krijgt, terwijl ik bij Demon ook wel eens 15 à 20 minuten heb zitten wachten. Een pluspunt van Demon is wel weer dat ze een newsserver hebben met veel binaries. Dit is bij de Surfnet newsserver niet het geval, zij voeren bijna alleen tekst groepen.
Welke modem is beter? Zit er bij demon ook een router in de modem?
Ik geloof dat beide modems een router functie hebben. Het voordeel van de Copperjet bij SurfSnel ADSL is dat hij op hogere snelheid *kan* verbinden. Het Zyxel modem van Demon houdt zich wel aan de ADSL specificaties en verbindt dus iets langzamer in omstandigheden dat 1024kbit haalbaar is. Met de Zyxel zal je maximaal een upload van 832kbit bij POTS en 640kbit bij ISDN halen. Hier kan nog verandering in komen met een firmware update.

En dan nog een vraagje van mij. Hoe zit het met de snelheid bij de mensen met een 8mbit abo? Ik haal zelf met mijn 1mbit verbinding op dit moment gewoon goede snelheden. Nu wil ik graag naar 8mbit upgraden, maar ben nog wel een beetje huiverig vanwege de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Als ik verbinding kan krijgen dan haal ik op speedtest 500kbps

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Hmm, dat is wel erg slecht... Dan haal je dus nog minder dan ik met mijn 1mbit abo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
daar komt bij dat waarschijnlijk mijn router kapot is

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

wat ook handig kan zijn.. je surfsnel abbo geeft je gelijk een UUnet account waarmee je met een normaal modem wereldwijd lokaal kunt inbellen. (kost wel iets.. komt apart op nota) Handig voor de mobiele tweaker !
denk niet dat demon dit heeft, maar niet gechecked :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Duck schreef op 06 October 2003 @ 12:55:
Hmm, dat is wel erg slecht... Dan haal je dus nog minder dan ik met mijn 1mbit abo :/
Met je 1 mbit abo kun je niet op een snelheid van 500 kbps komen :) (je 'liegt' dus eigenlijk)

Ik haal rond de 750 kbps van speedtest en de surfnet server, als ik 2 bestanden of meer tegelijk down kom ik vrijwel op de 1mb uit :)

En een voordeel van surfsnel boven demon: surfnet backbone i.p.v. de standaard backbones...

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 06-10-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91933

johnnyv.nl schreef op 06 October 2003 @ 14:21:
[...]

Met je 1 mbit abo kun je niet op een snelheid van 500 kbps komen :) (je 'liegt' dus eigenlijk)

Ik haal rond de 750 kbps van speedtest en de surfnet server, als ik 2 bestanden of meer tegelijk down kom ik vrijwel op de 1mb uit :)
Zelfs hier is mijn ADSL Basic sneller dan jou 8Mbit verbinding >:)

Er wordt weer (zoals gewoonlijk) verwarring gemaakt tussen Kbit en KByte.

de bovenste poster die 500 kbps haalt bedoeld natuurlijk 500 KByte per sec mag ik hopen hehe :+

En johnnyv.nl bedoeld natuurlijk 750 KByte per sec

:9 mooie snelheden

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91933 op 06-10-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
johnnyv.nl schreef op 06 October 2003 @ 14:21:
[...]
Ligt eraan hoe JorisdeKloris kbps bedoelt... Ik lees hier toch echt 500 kilobits per seconde. Dat is dus een factor acht minder dan kilobytes per seconde. Ik kom dus uit op zo'n 62,5kBps ;)

edit:
Great minds think alike, Thozzer :P

[ Voor 9% gewijzigd door Duck op 06-10-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
sorry, mijn fout

500 KBytes /sec

Laat ik het dan ook niet door de war gooien

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie eerdere posts van mij. Downloaden vanaf Surfnet servers gaat over het algemeen wel redelijk. 's Ochtends rond de 7Mbps, maar het dropt al snel naar 500Mbps of lager 's avonds. Op dit moment zit ik nu op 4.64Mbps.
Hmmm ik zou wel tevreden zijn met een 500 Mbps lijn ;) !

4.64 Mbps is op zich wel redelijk als je naar anderen kijkt en 7 Mbps is ook normaal vanaf de SurfNet servers.

Het valt dus best wel mee met jouw problemen...
Waar het me vooral om gaat is mijn download op het gewone WWW. Ik zat net even te testen zonder DAP, en haalde op Ad-aware 6.1 een downloadsnelheid van 59,2 KB/s. Daar wordt je niet echt vrolijk van als je €69,- betaald voor een abbo van 2-8Mbit en dan te bedenken dat het vanaf een Nederlandse server kwam om 01:41 uur... Wanneer ik DAP aan zet, dan haal ik 435 kb/s....
Nou en ? Die snelheden haal ik ook maar al te vaak ! Laatst 19KBps vanaf een nasa server dus dat zou je ook niet verwachten ! Veel servers knijpen gewoon of hebben gewoon onvoldoende capaciteit (ook in Nederland om 1 uur 's nachts). Ik had dat ook niet echt verwacht maar helaas komt het maar al te vaak voor. Dat verklaart ook je veel hogere dl als je DAP gebruikt.
(logs)
Ziet er normaal uit. Die intrusion logging heb ik ook, is gewoon een fout - ik heb daar Allied Data al over gemaild van de zomer.
WAN connections -> PPP-0 -> Atm Channel -> Class QFC (en anderen) heb ik verandert, maar niets werkte. Maar aangezien het eerst altijd wel gewerkt heeft met deze instellingen en pas de laatste paar weken m'n performance inkakte, neem ik aan dat de originele instellingen wel goed waren?
Uiteraard... echter ik heb me verdiept in ATM transport protocollen en gezien dat QFC een veel betere (en eerlijkere) techniek is dan UBR of VBR. Daarom heb ik hebm daar op ingesteld. Werkte naar mijn gevoel iets sneller dus ik dacht wie weet helpt het bij jou. Het is natuurlijk geen wondermiddel, helaas....
M'n nic (ingebouwde in m'n Asus A7N8X-X, nForce2-400) heb ik op allerlei mogelijke instellingen getest. Van full autonegotation en Force 100 Half Duplex tot aan Force 10 Full Duplex en Autonegotiate for 10HD. Ook met andere losse netwerk kaarten heb ik het geprobeerd, maar die geven nu precies hetzelfde resultaat.

Misschien ook het vermelden waard: ik heb hier een netwerk draaien, maar die heeft er altijd al gedraaid, ook voordat de snelheid zo enorm ineenstortte. Maar voor de zekerheid heb ik dus ook alles rechtstreeks aangesloten, zonder splitter rechtstreeks op 1 pc, maar het mocht niet baten.
Die NIC gebruik ik waarschijnlijk ook ik heb de A7N8X rev 2 Deluxe. :)

Aangezien ik weinig bad packets etc zie verwachtte ik dat idd al...

Ik denk dat jij gewoon te maken hebt met een kutte overboeking ofzo want het fluctueert bij jou wel heel erg. Als je probs na het onderzoek van InterNLnet nog niet verdwenen zijn dan zou ik InterNLnet ff contacten omdat jouw problemen hier weinig mee te maken lijken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

JorisdeKloris schreef op 06 October 2003 @ 12:27:
Error logs:

Dit heb ik ook de hele tijd erin staan.
staat de firewall en intrusion detection aan in je modem ?
heeft er iemand op afstand aan je modem gekloot soms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik heb de intrusion logging melding ook een paar keer in de log staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[q]Ziet er normaal uit. Die intrusion logging heb ik ook, is gewoon een fout - ik heb daar Allied Data al over gemaild van de zomer.[/q]
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.