bovenstaande tip voor het verlagen van de mtu-size werkt inderdaad.
van circa 190 naar 750 via speedtest.nl
van circa 190 naar 750 via speedtest.nl
Anoniem: 19517
Anoniem: 73385
Ik wil je wel zoenen! Het werkt!-ChRiZz- schreef op 29 September 2003 @ 17:48:
Info van een collega ,hij moet nog testen vanavond maar misschien kan iemand het eerder testen ikzelf heb nog de 1024/512 en zit al 4 weken te wachten op mijn upgrade naar max..
-->
Wel is inmiddels duidelijk dat als je de MTU-size verlaagt
naar 1498 het snelheids-probleem verdwenen is. Dit is uiteraard een
work-around en geen oplossing - aan dat laatste werken wij nog.
Ben benieuwd
Je bent geweldig, het downloaden gaat weer als een speer-ChRiZz- schreef op 29 september 2003 @ 17:48:
[...]
Wel is inmiddels duidelijk dat als je de MTU-size verlaagt
naar 1498 het snelheids-probleem verdwenen is. Dit is uiteraard een
work-around en geen oplossing - aan dat laatste werken wij nog.
Ben benieuwd
*lol* mail liever internlnet dat deze workaround werkt, zodat ze mij ook eindelijk gaan upgraden van 1024 naar 2-8 daar wacht ik namelijk al sinds 3 september op.. .
Slache!
Anoniem: 14727
Credits mogen naar Fitfaticus, hij is mijn collega en had een mail geforward naar mij van ene Floor J. werkzaam bij Surfnet die gereageerd had op een mail van Douwe F..Duck schreef op 29 September 2003 @ 20:19:
[...]
Je bent geweldig, het downloaden gaat weer als een speer
Slache!
Anoniem: 18335
Slache!
[ Voor 10% gewijzigd door PeaNutsss op 29-09-2003 23:33 ]
Inside everyone there's a nut
Anoniem: 89378
[ Voor 152% gewijzigd door Anoniem: 89378 op 29-09-2003 23:32 ]
[ Voor 24% gewijzigd door stfn345 op 29-09-2003 23:29 ]
Dat zou ik ook wel fijn vinden jaRaZoRhEaD schreef op 30 September 2003 @ 00:01:
Ik heb het ook in me registry aangepast.. en ook 300kb/s
Ik wil gewoon weer 800+
De problemen liggen bij surfnet, niet bij internl...Anoniem: 14727 schreef op 30 September 2003 @ 00:37:
Ineens van 350 naar 550 ook met 1 thread.
Ik krijg steeds sterker het vermoeden dat meneer InterNlnet niet genoeg capaciteit heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door Siliakus op 30-09-2003 09:16 ]
Edit :Anoniem: 73385 schreef op 30 September 2003 @ 10:46:
Laat mij het dan ff met Knoppix proberen
Wedden dat dat niet de oorzaak blijkt ?
Andere mensen met bijv. Cistron halen wel 800 kb/s met Windows XP op een veel brakker netwerk dan dat van jullie.
Nogmaals: kijk eens naar de routers op de koppeling BBNed-SurfNET
Offtopic:
Ik vind jullie voor de rest wel een goede provider hoor, alleen de prijs kan nu toch wel wat omlaag als ik voor 49 euro p/m een abbo bij SpeedXS kan krijgen ? Hoeft niet net zo laag natuurlijk want jullie bieden andere voordelen maar laten we zeggen naar het niveau van demon (65 euro) ? Ik heb nu een 8mbit abbo bij jullie en vind het zuur dat:
1. ik geen gratis uploadverhoging krijg
2. ik voorlopig helemaal geen uploadverh. krijg.
3. de maandprijzen niet omlaag gaan
4. een 2mbit abbohouder bij een puur commerciele isp dit wel allemaal lijkt te gaan krijgen
5. ik zelfs op ftp.internlnet.nl max 100 kb/s haal
Dit hoeft natuurlijk niet allemaal meteen gerealiseerd te worden maar ik verwacht dit toch wel van jullie binnen een aantal maanden ! Is het geen idee om de 8 mbit houders een gratis upgrade naar 1 mbit up te geven + maandprijs naar 65 euro ? En dan de 2 mbit houders of lager tegen betaling een uploadverhoging ? Dit maakt het voor 2 mbit houders erg aantrekkelijk om over te stappen op 8 mbit, en jullie bieden strikt genomen dan niks minder dan concurrenten terwijl je de kosten prima in de hand houdt !
Dit heb ik al eens uitgezocht en 1500 is de meest efficient en maximale waarde. Zou geen problemen moeten geven, want een ethernet packet is max zo groot.Denan: 1498 zou de ideale waarde moeten zijn? of is dat iets wat ze bij surfnet weten
Ze zijn er zelfs al mee begonnen (wat weer andere problemen (andere ip's) oplevert)Anoniem: 73385 schreef op 30 September 2003 @ 10:46:
Laat mij het dan ff met Knoppix proberen
Wedden dat dat niet de oorzaak blijkt ?
Andere mensen met bijv. Cistron halen wel 800 kb/s met Windows XP op een veel brakker netwerk dan dat van jullie.
Nogmaals: kijk eens naar de routers op de koppeling BBNed-SurfNET
1. ik geen gratis uploadverhoging krijg Dus wel...
2. ik voorlopig helemaal geen uploadverh. krijg. Dus wel...
[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 30-09-2003 11:01 ]
Copperjets zijn inderdaad primadenan schreef op 30 September 2003 @ 11:11:
Johnyv:
De migraties zouden waarschijnlijk allemaal rond december gebeurd moeten zijn *upload/download verhogingen*.
De verschuiving van de ip adressen bij een migratie is inderdaad heel erg irritant.. daar word op dit moment naar gekeken.
En copperjets zijn prima modems
[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 30-09-2003 11:17 ]
Nou ik lees hier toch echt niets...1. ik geen gratis uploadverhoging krijg Dus wel...
2. ik voorlopig helemaal geen uploadverh. krijg. Dus wel...
Zoals ik al zei haal ik max 300 kb/s maar dat is niet op de ftp van InterNLnet.5. Dan zit er toch echt iets mis in je config. Mischien een brakke lea splitter? Wat voor snelheden haal je als je het modem direct op het isra punt aansluit? Wat ook nog kan is dat de bekabeling gewoon erg slecht is + afstand tot de wijkcentrale.
Hahaha leuk dat je hier ook nog echt op in gaat ook. SpeedXS is gewoon een provider die idd jaarkosten rekent etc maar ik ga heus niet naar hun toe hoor ! Alsof jullie ooit tegen zo'n prijs deze service etc kunnen leveren..Over speedxs:
(45*12)+99+19+69=727 en daar komen nog kosten voor modem etc bij *kon zo niet vinden hoe hoog de korting op hun webpage was*.
Het lijkt veel goedkoper dan het uiteindelijk is *op jaarbasis dan*
Aan extra voordelen met surfsnel adsl word in ieder geval gewerkt. Zodra ik meer weet *en zodra ik het mag zeggen :)* zal ik het hier wel posten.
Ach ja, als jullie die download fixen (dus dat 8 mbit ook redelijke snelheden geeft) en die upload verhogen ben ik allang blij !Johnyv:
De migraties zouden waarschijnlijk allemaal rond december gebeurd moeten zijn *upload/download verhogingen*.
De verschuiving van de ip adressen bij een migratie is inderdaad heel erg irritant.. daar word op dit moment naar gekeken.
De enige reden dat MS pppoe 1480 geeft is door een probleem met de pppoe modems dat ze ook traag waren. Dit is gewoon een workaround om te brakheid van dat pppoe protocol te omzeilen. Ethernet packets zijn 1500 ja, en in die packets zitten tcp/ip packets. De grootste is gewoon de beste als je zo min mogelijk wilt fragmenten.Siliakus:
Over die MTU:
volgens de microsoft knowledge base 314496 zijn dit de standaard mtu's
ethernet 1500
pppoe 1480
[ Voor 49% gewijzigd door LaitSolaire op 30-09-2003 14:40 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Siliakus op 30-09-2003 15:49 ]
news.internl.net, adsl... (staat ergens in de posts van denan, kan een andere url zijn maar hij is er wel)Siliakus schreef op 30 September 2003 @ 15:47:
Ik vind het bericht op de website weer lekker onduidelijk hoor. Gaat het nou ook over de verdubbeling van de upload of alleen over complete abo's naar de volgende upgraden?
Het probleem met internlnet ligt hem denk ik ook bij communicatie. De klant wordt niet imho onvoldoende geinformeerd over wat ze allemaal doen/van plan zijn. Neem nou cistron en xs4all, die hebben nieuwsgroepen waar je in kan posten, waar informatie in komt, waar medewerkers antwoord geven etc. Misschien een ideetje denan?
Denan:
PPPoA = PPPoE over ATM toch, dan ga ik straks 1480 ook maar eens proberen...
[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 30-09-2003 15:53 ]
Anoniem: 36743
mtu size aanpassen op de pc waarmee je download wilt doen, NIET op de router!!Anoniem: 14727 schreef op 29 September 2003 @ 20:25:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 77.7 KByte/sec
Dit is met een MTU waarde van 1498
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 75.3 KByte/sec
Beiden om te janken dus
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 14727 op 30-09-2003 16:41 ]
[ Voor 52% gewijzigd door -ChRiZz- op 30-09-2003 20:05 ]
Slache!
1- Het probleem zit 'm heus niet in één routerAnoniem: 73385 schreef op 01 oktober 2003 @ 16:43:
Zoals ik al dacht, gewoon een kijkoperatie.
Waarom proberen ze niet gewoon ff tijdelijk een andere router te gebruiken
Dan zal duidelijk worden dat het probleem daar aan ligt...
1. Ik zeg ook niet dat je hiermee alle problemen oplost, je kan wel de oorzaak van (waarschijnlijk al) die problemen achterhalen. Vervolgens kun je alle routers gaan vervangen oid, dat moeten ze zelf maar uitzoeken.1- Het probleem zit 'm heus niet in één router
2- Het verwisselen van een router waar duizenden connecties aan hangen is geen stukje taart
3- Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe router qua situatie...
Is dat zo ? Ik heb op internet gezocht en toen bleek dat die MTU size er alleen is voor probs met PPPoE en dus gewoon een lapmiddel (kweet niet wat het probleem precies was).die 1498 is de standaard voor PPPoE (dus ook PPPoA -> PPPoE over ATM). Dat heeft dus niets met capaciteit te maken, gewoon met RFC's
ehhh.. noppes
Anoniem: 89378
Bron2 oktober 2003: Netwerkonderbrekingen
Omdat de werkzaamheden van gisteren niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd, zullen vanmiddag wederom werkzaamheden worden verricht aan het netwerk.
Tijdens de werkzaamheden zullen er korte netwerkonderbrekingen optreden waardoor klanten tijdelijk geen internetverbinding meer hebben.
De werkzaamheden hebben als doel de downloadsnelheden te verbeteren.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 93979
Urhm.. heb je je alleen maar geregistreerd om dit hier te posten? Lijkt me eerder sluikreclame voor een andere provider.Anoniem: 93979 schreef op 02 October 2003 @ 20:36:
Ik moet zeggen dat ik met Fast-XS (http://www.fast-xs.nl) dit probleem niet heb. We hebben het nu hier op de zaak waar we met 6 computers de hele dag flink uploaden en downloaden.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Het is dan ook een probleem van mensen met een SurfSnel ADSL aansluiting... Dit lijkt een beetje op verkapte spamAnoniem: 93979 schreef op 02 oktober 2003 @ 20:36:
Ik moet zeggen dat ik met Fast-XS (http://www.fast-xs.nl) dit probleem niet heb. We hebben het nu hier op de zaak waar we met 6 computers de hele dag flink uploaden en downloaden.
[ Voor 7% gewijzigd door Duck op 02-10-2003 20:44 ]
Anoniem: 74228
Yep. Met en zonder aanpassingen, haal ik dezelfde snelheden.MadMan81 schreef op 03 October 2003 @ 11:24:
Had je al die MTU in het register aangepast?
Urhm. Effe kijken, is dat hetgene wat bij Status -> Defined Interfaces staat bij Port: dsl?Anoniem: 73385 schreef op 03 oktober 2003 @ 13:01:
CJ, wat voor bitrate up en down geeft je Copperjet webinterface weer ?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 03-10-2003 15:00 ]
Ik heb de hele dag nog niks van onderbrekingen gemerkt.Werkzaamheden
3 oktober 2003: Verder onderzoek
De werkzaamheden van gisteren hebben nog niet het gewenste resultaat opgeleverd. Er wordt verder onderzoek gedaan naar een oplossing.
Zodra wij meer weten, zullen wij u via deze website daarover informeren.
2 oktober 2003: Netwerkonderbrekingen
Omdat de werkzaamheden van gisteren niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd, zullen vanmiddag wederom werkzaamheden worden verricht aan het netwerk.
Tijdens de werkzaamheden zullen er korte netwerkonderbrekingen optreden waardoor klanten tijdelijk geen internetverbinding meer hebben.
De werkzaamheden hebben als doel de downloadsnelheden te verbeteren.
1 oktober 2003: Migraties klanten SURFnet Thuis ADSL naar SurfSnel ADSL ernstig vertraagd.
Door leveringsproblemen bij onze DSL-leverancier BBned kunnen niet alle migraties van SURFnet Thuis ADSL naar SurfSnel ADSL volgens planning plaatsvinden. BBned zou deze migraties binnen 1 nacht uitvoeren. Door problemen met hun ordersystemen lopen deze migraties nu vertragingen op tot zo'n 36 uur.
Dit betekent dat de klanten die migreren, niet allemaal op de geplande dag hun nieuwe verbinding krijgen. Ze behouden de SURFnet Thuis ADSL verbinding enige dagen langer.
Als deze verbinding uitvalt, zou daarna direct een (nieuwe) SurfSnel ADSL verbinding tot stand gebracht kunnen worden. Ook dit blijkt niet voor alle migraties goed te verlopen: in een aantal gevallen kan de nieuwe verbinding pas na een paar uur weer opgezet worden.
Onze excuses voor de overlast.
Neemt u voor meer informatie contact op met onze Servicedesk via Servicedesk@InterNL.net of telefoonnummer 024-3653653
Netwerkonderbrekingen
Op woensdag 1 oktober zijn 's ochtends werkzaamheden verricht in verband met klachten van klanten met een SurfSnel ADSL abonnement over de downloadsnelheid.
Tijdens de werkzaamheden zijn er enkele korte netwerkonderbrekingen geweest, waardoor klanten tijdelijk geen internet verbinding meer hadden. De werkzaamheden zijn inmiddels afgerond.
Helaas hebben de werkzaamheden niet het gewenste resultaat opgeleverd. Nader onderzoek wordt ingesteld. Zodra wij meer weten, zullen wij de klanten via deze website daarover informeren.
Downloadsnelheden
InterNLnet krijgt de laatste tijd klachten van klanten met een SurfSnel ADSL abonnement over de downloadsnelheid. Op basis van deze klachten heeft InterNLnet diverse testen uitgevoerd en de problemen in kaart gebracht. Om deze problemen te verhelpen worden op woensdag 1 oktober werkzaamheden aan het netwerk verricht. Deze werkzaamheden vinden overdag plaats en kunnen ertoe leiden dat de verbinding enige tijd wegvalt. Verwacht wordt dat er meerdere, korte onderbrekingen zullen zijn.
Ik zit eerlijk gezegd zelf eerst af te wachten of de problemen nog worden opgelost voordat ik de overstap waag. Ik heb geen zin om meer te betalen en dan minder snelheid te hebben. Het doet me goed te zien dat ze er werk van maken, en niet met flauwekul komen als dat het altijd kan gebeuren dat het soms bij iemand niet goed werkt.Anoniem: 73385 schreef op 03 oktober 2003 @ 22:05:
[...]
Ik heb de hele dag nog niks van onderbrekingen gemerkt.
Ik moet zeggen dat ik mijn dl speed nog niet heb getest na de diverse werkzaamheden.
Welke ISP gaat dagenlang aan zijn netwerk sleutelen door klachten van enkele tientallen technisch aangelegde klanten ? InterNLnet![]()
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Anoniem: 6352
dat risico loop je ja, als je als ISP geen datalimiet instelt. Maar ik weet niet hoe het downloadgedrag van de gemiddelde surfsnel adsl-er is, of daar veel dvd leechers tussen zittenfreddifish schreef op 05 oktober 2003 @ 22:03:
kan dat niet gewoon te maken met toegenoem aantal gebruikers. BBnet heeft een overboeking van 1:25, als pionier heb je hier geen last van maar als er meer mensen op de centrale komen... Maar ik doe zo maar een gok ..
Ga eens meten vanaf de ftp.surfnet.nl server en noem de exacte results.Hier geen verbeteringen.
Ik heb het hele lijstje van Cybarite afgewerkt en niets levert een verbetering op.
Het gekke is dat ik via Speedtest en Mordax dus steeds zo'n 50-90 kb/s krijg, maar dat ftp dus wel sneller werkt. Maar tijdens het surfen merk ik gewoon dat het minder snel is als toen ik het voor het eerst kreeg in juli j.l. Toen vloog ik echt over het web, en nu moet ik vaak langer wachten totdat de pagina geladen is. En ik heb verder niets veranderd aan mijn opstelling.
Dat zal vastdat risico loop je ja, als je als ISP geen datalimiet instelt. Maar ik weet niet hoe het downloadgedrag van de gemiddelde surfsnel adsl-er is, of daar veel dvd leechers tussen zitten
Zie eerdere posts van mij. Downloaden vanaf Surfnet servers gaat over het algemeen wel redelijk. 's Ochtends rond de 7Mbps, maar het dropt al snel naar 500Mbps of lager 's avonds. Op dit moment zit ik nu op 4.64Mbps.Anoniem: 73385 schreef op 05 oktober 2003 @ 23:00:
[...]
Ga eens meten vanaf de ftp.surfnet.nl server en noem de exacte results.
Speedtest en vooral mordax zijn zeer onbetrouwbaar !
Is je upload wel normaal ? (55 kb/s)
Sorry, vergeten te posten:Je zegt dat je mijn lijstje hebt afgewerkt, maar zou ik dan ook de gegevens die met een aantal punten moest achterhalen mogen zien (logs, bad packets)
M'n nic (ingebouwde in m'n Asus A7N8X-X, nForce2-400) heb ik op allerlei mogelijke instellingen getest. Van full autonegotation en Force 100 Half Duplex tot aan Force 10 Full Duplex en Autonegotiate for 10HD. Ook met andere losse netwerk kaarten heb ik het geprobeerd, maar die geven nu precies hetzelfde resultaat.Staat je nic echt op half duplex en heb je het probleem ook met een andere nic ???
[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 06-10-2003 01:45 ]
Tierelier
Ja absoluut, indien de snelheidsproblemen opgelost zijn uiteraard. Het hebben van 5 bruikbare IP's, absoluut geen vorm van datalimiet (dus ook geen onduidelijke FUP) en zaken zoals shell access en een spamfilter voor de email maken SurfSnel ADSL gewoon heel compleet. Ook de helpdesk is een stuk sneller te bereiken dan die van Demon. Mijn ervaring tot nu toe is dat je direct iemand aan de lijn krijgt, terwijl ik bij Demon ook wel eens 15 à 20 minuten heb zitten wachten. Een pluspunt van Demon is wel weer dat ze een newsserver hebben met veel binaries. Dit is bij de Surfnet newsserver niet het geval, zij voeren bijna alleen tekst groepen.pascoa schreef op 06 oktober 2003 @ 11:13:
hallo, even snel een vraagje. Ik zit te twijfelen tussen surfnet adsl en demon (beide 2-8mbit). Ik begin nu een beetje huiverig te worden voor surfnet. Is surfnet de 5 euro extra per maand wel waard.
Ik geloof dat beide modems een router functie hebben. Het voordeel van de Copperjet bij SurfSnel ADSL is dat hij op hogere snelheid *kan* verbinden. Het Zyxel modem van Demon houdt zich wel aan de ADSL specificaties en verbindt dus iets langzamer in omstandigheden dat 1024kbit haalbaar is. Met de Zyxel zal je maximaal een upload van 832kbit bij POTS en 640kbit bij ISDN halen. Hier kan nog verandering in komen met een firmware update.Welke modem is beter? Zit er bij demon ook een router in de modem?
Tierelier
Tierelier
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Met je 1 mbit abo kun je niet op een snelheid van 500 kbps komenDuck schreef op 06 October 2003 @ 12:55:
Hmm, dat is wel erg slecht... Dan haal je dus nog minder dan ik met mijn 1mbit abo
[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 06-10-2003 14:22 ]
Anoniem: 91933
Zelfs hier is mijn ADSL Basic sneller dan jou 8Mbit verbindingjohnnyv.nl schreef op 06 October 2003 @ 14:21:
[...]
Met je 1 mbit abo kun je niet op een snelheid van 500 kbps komen(je 'liegt' dus eigenlijk)
Ik haal rond de 750 kbps van speedtest en de surfnet server, als ik 2 bestanden of meer tegelijk down kom ik vrijwel op de 1mb uit
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91933 op 06-10-2003 15:16 ]
Ligt eraan hoe JorisdeKloris kbps bedoelt... Ik lees hier toch echt 500 kilobits per seconde. Dat is dus een factor acht minder dan kilobytes per seconde. Ik kom dus uit op zo'n 62,5kBpsjohnnyv.nl schreef op 06 October 2003 @ 14:21:
[...]
Met je 1 mbit abo kun je niet op een snelheid van 500 kbps komen(je 'liegt' dus eigenlijk)
[ Voor 9% gewijzigd door Duck op 06-10-2003 15:17 ]
Tierelier
Hmmm ik zou wel tevreden zijn met een 500 Mbps lijnZie eerdere posts van mij. Downloaden vanaf Surfnet servers gaat over het algemeen wel redelijk. 's Ochtends rond de 7Mbps, maar het dropt al snel naar 500Mbps of lager 's avonds. Op dit moment zit ik nu op 4.64Mbps.
Nou en ? Die snelheden haal ik ook maar al te vaak ! Laatst 19KBps vanaf een nasa server dus dat zou je ook niet verwachten ! Veel servers knijpen gewoon of hebben gewoon onvoldoende capaciteit (ook in Nederland om 1 uur 's nachts). Ik had dat ook niet echt verwacht maar helaas komt het maar al te vaak voor. Dat verklaart ook je veel hogere dl als je DAP gebruikt.Waar het me vooral om gaat is mijn download op het gewone WWW. Ik zat net even te testen zonder DAP, en haalde op Ad-aware 6.1 een downloadsnelheid van 59,2 KB/s. Daar wordt je niet echt vrolijk van als je €69,- betaald voor een abbo van 2-8Mbit en dan te bedenken dat het vanaf een Nederlandse server kwam om 01:41 uur... Wanneer ik DAP aan zet, dan haal ik 435 kb/s....
Ziet er normaal uit. Die intrusion logging heb ik ook, is gewoon een fout - ik heb daar Allied Data al over gemaild van de zomer.(logs)
Uiteraard... echter ik heb me verdiept in ATM transport protocollen en gezien dat QFC een veel betere (en eerlijkere) techniek is dan UBR of VBR. Daarom heb ik hebm daar op ingesteld. Werkte naar mijn gevoel iets sneller dus ik dacht wie weet helpt het bij jou. Het is natuurlijk geen wondermiddel, helaas....WAN connections -> PPP-0 -> Atm Channel -> Class QFC (en anderen) heb ik verandert, maar niets werkte. Maar aangezien het eerst altijd wel gewerkt heeft met deze instellingen en pas de laatste paar weken m'n performance inkakte, neem ik aan dat de originele instellingen wel goed waren?
Die NIC gebruik ik waarschijnlijk ook ik heb de A7N8X rev 2 Deluxe.M'n nic (ingebouwde in m'n Asus A7N8X-X, nForce2-400) heb ik op allerlei mogelijke instellingen getest. Van full autonegotation en Force 100 Half Duplex tot aan Force 10 Full Duplex en Autonegotiate for 10HD. Ook met andere losse netwerk kaarten heb ik het geprobeerd, maar die geven nu precies hetzelfde resultaat.
Misschien ook het vermelden waard: ik heb hier een netwerk draaien, maar die heeft er altijd al gedraaid, ook voordat de snelheid zo enorm ineenstortte. Maar voor de zekerheid heb ik dus ook alles rechtstreeks aangesloten, zonder splitter rechtstreeks op 1 pc, maar het mocht niet baten.
staat de firewall en intrusion detection aan in je modem ?JorisdeKloris schreef op 06 October 2003 @ 12:27:
Error logs:
When: 16
Process: im
Error: im: Error, could not disable intrusion logging
Dit heb ik ook de hele tijd erin staan.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq