[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic, part V

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.413 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scheelde meer dan 50 euro :)
Ik kwam er na wat meten en rondkijken alleen wel achter dat het boveninbouwen van een 2x120mm rad je altijd je bovenste twee 5 1/4 bays gaat kosten. Die heb ik eigenijk nodig.

Ik heb er daarom nu voor gekozen om een 1x120mm rad boven mijn voeding in te bouwen met zo'n plaat van aquacomputer. Ik zag hier als eens in een topic dat dat met een extreme wel gaat lukken.
Ik koop liever zo D-Tec met shroud, ik kan alleen nergens de precieze maten van dit rad vinden? Weet iemand of ie daar boven de voeding in een Chietech bigtower gaat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 17:27:
Ik heb net een nieuwe Chieftech big tower waar ik nu weer mijn hele waterkoeling setup in wil gaan bouwen..
Ik kwam nu die arplex Evo 240 tegen: 50 euro. Dat vind ik nu eigenlijk wel een hele mooie prijs...
Ik kan alleen nergens een vergelijkende review vinden van dat ding. Kan iemand mij vertellen wat de koelprestaties van dat rad zijn in vergelijking met bijv. BI Extreme (2)?
Ik kan zo 3 reviews voor je vinden @ google over dat ding, zoek nog maar eens goed :)

En ik zelf heb de Evo 120 besteld. Maar ik cool alleen mijn cpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce5_guy schreef op 12 October 2003 @ 18:31:
[...]

En hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag :?

Ik heb hier ook een AMD 2500+ @ 3200+

die idle rond de 36 loopt en stressed rond de 40.

WC:

innovatek coolrek rev 3
innovatek dual fan rad.
Ik heb heatsinkjes van revoltec op mijn mosfets gezet, en deze vervolgens gekoeld met een 60 mm Papst fan.

Voor al de Epox 8*** en de Abit NF7-S moederboarden hebben last van "te" hete mosfets, wat uiteraard van het overklokken komt.

Hoe kan je er achter komen of het bij jou ook zo is:

Download Motherboard Monitor, configureer deze en kijk wat je systeem temperatuur is. Is bijvoorbeeld je kamer temp 20 graden, en je systeem temp 30 graden. Dan worden de onderdelen rondom je socket te heet.

Je kan gerust aannemen (uit eigen ervaring) dat elke graad systeemtemperatuur minder is 1 graad cpu temperatuur minder.

Bij mij:
Systemtemp: 30
Cpu: 47

met koeling op de mosfets:

Systemtemp: 20
Cpu: 36/37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 14 October 2003 @ 10:16:
[...]

Ik kan zo 3 reviews voor je vinden @ google over dat ding, zoek nog maar eens goed :)

En ik zelf heb de Evo 120 besteld. Maar ik cool alleen mijn cpu :)
Het ging mij echt om de vergelijking tussen de Evo en een BlackIce. Die ben ik nergens tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Hmm guys mijn cpu is wel erg oud nu :( ... xp palomino 1700+ hehe ... en hij gaat ook niet zover (slechte core). Nu vroeg ik me af, wat is 'n lekkere cpu om te kopen op dit moment? zo'n Barton 2600+ ? die zag ik staan voor iets in de 90 euro dacht ik.
Wil btw wel effe iets dat lekker overklokt, m'n specs voor de rest:
Abit KD7-R
512 Mb Kingston Hyper-X (PC3200)
Watergekoeld ... AquaCmputer blokje, rad van de sloop, eheim pomp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De_Bastaard schreef op 14 October 2003 @ 10:53:
Hmm guys mijn cpu is wel erg oud nu :( ... xp palomino 1700+ hehe ... en hij gaat ook niet zover (slechte core). Nu vroeg ik me af, wat is 'n lekkere cpu om te kopen op dit moment? zo'n Barton 2600+ ? die zag ik staan voor iets in de 90 euro dacht ik.
Wil btw wel effe iets dat lekker overklokt, m'n specs voor de rest:
Abit KD7-R
512 Mb Kingston Hyper-X (PC3200)
Watergekoeld ... AquaCmputer blokje, rad van de sloop, eheim pomp etc.
AMD 2500+ en ocen maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer dat bay reservoir te bestellen. Tweakstore wil om de een of andere reden niet lukken. Weet iemand waar ik dat reservoir nog meer kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij freezinghardware heb ik hem laats gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:49
hij staat in de VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:28
Ik heb nu iets meer dan 1 jaar deze waterkoeling :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jaco1497/Website/meanmachine/groot/casemod020.jpg

Het is een cooltech.
2 Mod's er aan
* extra ringetjes onder de veren (Koelblok)
* Festo Luchtkoppelingen Voor dat de slang kan draaien (Klemt niet aan)

Hij bevalt me prima.

Amd xp 2000 @ 2280 Mhz 35 Graden / Stressed : 41 Graden

Koelblok :

UltraBlock is a last generation universal waterblock, made by a 2011 anodized aluminium cover and a pure copper base, both made by a CNC machine. The main feature of the UltraBlock is the possibility to be used both with Socket A AMD™ Athlon™ and Duron™ (UltraBlock S462 model) and Socket 478 for INTEL™ P4™ (UltraBlock S478 model), only changing the retention mechanism. In fact, two different retention mechanisms are available, one for Socket A (RM462) and one for Socket 478 (RM478), that allow the user to use his own UltraBlock with the 2 platforms, only buying the appropriate retention mechanism.
Afbeeldingslocatie: http://www.cooltech.it/it/oldsite/wb/005_N2.jpg

Radiator :

RD121 Rev.2.0 radiator is a liquid to air heat exchanger with overall dimensions of 200x145x55 (mm with fittings, without fan) able to guarantee good cooling performances, thanks to a 120x120x25 (mm), 67 CFM fan (FAN25 model) and a 120x120x38 (mm), 104.8 CFM fan (FAN38 model). The structure of the heat exchanger is composed by 8x10(mm) copper tubes and thin aluminium fins. Thanks to its limited overall dimensions, the RD121 Rev.2.0 can be installed into the PC case: the blue protection, in fact, can be unistalled only unscrewing the four fan's bolts. Two orienting elbow adapters, mounted on the two terminals of the copper tubes, allow the connection with the other components of the cooling system.

Afbeeldingslocatie: http://www.cooltech.it/it/oldsite/rd/004_I2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cooltech.it/it/oldsite/rd/004_F2.jpg

Pomp :

PE700 is an internal / external pump made by HYDOR. With a delivery rate of 700 l/h and a delivery height of 135 cm, the PE700 is a good choice for the users that need a low noise pump with a good cost/performance ratio. Two straight male adaptors are already mounted, allowing the pump to be used with other Cooltech's liquid cooling products. As the PE600, a special gasket is included to prevent vibrations.

Afbeeldingslocatie: http://www.cooltech.it/it/oldsite/px/004_A2.jpg

Mijn Complete Kit :

Afbeeldingslocatie: http://www.cooltech.it/it/oldsite/kit/005_A2.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door Xtremer op 14-10-2003 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om op den duur ( als mijn budget het toelaat) waterkoeling te gaan aanschaffen, ik koop mijn blokjes dan op laupro oid en de slangen en pomp komen uit een aquarium winkel.
De radiator komt van de sloop dus ik hoop voor een eurotje of 400 wel klaar te zijn.
Verder wil ik het Exterm bouwen, ik had daarbij het volgende in gedachten;

Een soort houten kast onder me toren bouwen en waar mijn toren op rust. Deze moet de afmetingen hebben van ongeveer 200 X 450 X 300 mm. Hierin wil ik dan alles plaatsen, het pompje. de radiator en het reservoir.
In dat houten kastje wou ik dan twee gaten zagen van 80mm voor de twee fans die de rad gaan koelen, voor de powersupply wou ik een voeding gebruiken van mijn trouwe tulp pc uit de vroege 90'jaren. ( 75 watt ofzow is ie)
dit alles in dat kastje wegwerken en dan heb je de slangen enz enz naar de kast lopen via de achterkant van me kast die ik toch open heb, voor extra fans.

Zou dit haalbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk wel dat je dat gaat lukken, voor 400 euro klaar zijn in elk geval :). Het is gewoon een kwestie van een mooie rad zoeken die in jouw houten kastje past en dan nog een goede airflow in het kastje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
400E moet wel lukken, geef liever in het begin heel veel geld uit, want je weet goedkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik zou IPV 2x 80 1x120mm fan nemen, is stiller bij hetzelfde aantal luchtverplaatsing.

voor 400€ kan je dit makkelijk halen, ik heb me WC grotendeels zelf opgebouwd, en ben denk nog onder de 100€ gebleven (pomp en gf4 koelblok was het duurste) CPU blok heb ik zelf gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
dan moet het wel passen in zijn case ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is geen probleem, heb wel een standaard paradigit bigtower, maar heb ruimte zat om alles ook nog in de kast te maken, maar dat vind ik gewoon niet zo mooi..En het is een uitdaging om dat extern te maken vind ik zelf.

Vrijdag ga ik ff rondkijken voor de onderdelen en een begroting maken, want me loon komt over 1,5 week weer binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Weet iemand hier wat de maten van het schroefdraad van de Eheim 1048 zijn (is dit 1/4"?), dit ivm bestellen slangpilaren e.d. (en ja ik heb me kapot gezocht)

[ Voor 19% gewijzigd door pretorian_nl op 15-10-2003 22:29 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tauri
  • Laatst online: 11-10-2023

tauri

Wie dit leest is gek :P

ik heb ong. een half jaar geleden een DangerDen setje gekocht...
nu is deze van de week stuk gegaan...
de aansluitingen op de radiator zijn erafgerot, echt gerot
ik heb netjes de anti-corosie vloeistof gebruikt en netjes demi-water...
zou ik dit kunnen verhalen op de fabrikant/het verkoop punt...
of is dit gewoon eigen schuld dikke bult

D3 Witch docter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaer schreef op 15 October 2003 @ 21:30:
Weet iemand hier wat de maten van het schroefdraad van de Eheim 1048 zijn (is dit 1/4"?), dit ivm bestellen slangpilaren e.d. (en ja ik heb me kapot gezocht)
inlaat is 3/8 en uitlaat is 1/4

@ tauri: niet geschoten is altijd mis..... als je leverancier niet mee werkt zou je dangerden kunnen mailen....die mensen zijn niet de moeilijkste.....

wat voor rad is er bij geleverd als ik vragen mag?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ok. Ik ben met de ThermalTake II begonnen met waterkoeling. Ben het setje nu wel zat. :P

Ik wil nu een nieuwe set gaan samenstellen. De pomp ben ik op zich al over uit, dit wordt een EHeim 1046 (ik heb begrepen dat 300l/h genoeg is voor een "normale" setup?).

Voor het CPU blokje wil ik een Maze3/4, maar nou heb ik dus geen 4 gaten rond mijn socket. Is dit blokje dan nog steeds goed te bevestigen? Beter dan de knullige TT manier iig. :?

Slangen haal ik bij de Wildkamp aangezien ik daar een behoorlijke korting krijg. Ik ga voor PVC slang denk ik, heb niet veel flexibiliteit nodig.

Een reservoir ga ik zelf maken zodra hiervoor een genieus idee gekomen is. :P

Ik ga deze week naar de autosloop, op zoek naar een radiator (ik denk van een Opel Corsa, deze is 120x120mm dacht ik).

Ik zit vooral met het probleem van de bevestiging van mijn CPU block... Iemand tips of adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Ok wat is het beste om te doen. Ik ga een Eheim pomp kopen met een Zalman WB2 cooler en een autoradiator, ik ga vervolgens zelf het reservoir maken en de HD koelblokken.
Kan ik het beste het hele systeem met slangen met een inwendige maat van 8 mm en buitenmaat van 12 mm doen (en welke maat slangpilaren moet ik dan hebben? 10 mm?), of is het beter om cpu op 10 bij 14 mm en de HD op 8 bij 12. Kortom maakt het veel verschil met welke slangdikte ik neem (is 8 bij 12 genoeg?)?
Ik zit dus met deze vraag omdat ik dat spul wil aanschaffen, maar gek wordt van al die maten.

Waar het mij dus om gaat is of dit bij elkaar past:

Insteek koppeling 1/4" 12mm
Messing pilaar 1/4" 10mm
T-stuk 12mm
Y-stuk 12mm

Silicone slang 8-12 mm
Slangklem 12mm

[ Voor 14% gewijzigd door pretorian_nl op 16-10-2003 07:17 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tauri
  • Laatst online: 11-10-2023

tauri

Wie dit leest is gek :P

Het is een liquidicer radiator
zat er standaard bij dus d8 dat dat wel goed zou wezen...

D3 Witch docter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Zo, mijn waterkoeling komt nu echt bijna bij het stadium "af". De wc setup met cpu en gpu blok draait alweer een maand, maar het NB blokje was lek :(. Na opnieuw gesoldeerd te hebben en gisteren weer een middagje lopen lappen/schuren in de vliegtuighal bij onze faculteit Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek. Is het blokje weer klaar om getest te worden. Wel heerschend een pak van 50 vellen 4000 korrel papier :) Kan je nergens kopen en wij hebben er een hele bak mee gevuld :)

Tevens vastklik mechanisme gemaakt van aluminium vierkante pijpen. (dus gewoon een lange balk van aluminium) Daar 2 gaten ingemaakt en passend geschuurd om het NB blokje mee in te klemmen. Ziet er erg geil uit.

Tevens ramsinks op maat gezaagd en geschuurd om op mijn mosfets te lijmen. Hopelijk zit het er allemaal volgende week op, net op tijd voor onze lan van 31 okt. t/m 2 nov.

Als alles erop zit kan ik tenminste ook even het onderste uit de kan halen. Mijn 1700+ draait nu op 2234 mhz. Omdat ik de vcore niet te hoog wil zetten ivm ontploffen van mosfets.

Ik heb nu ook al een aantal plaatjes.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op 15 October 2003 @ 23:55:
Ok. Ik ben met de ThermalTake II begonnen met waterkoeling. Ben het setje nu wel zat. :P

Ik wil nu een nieuwe set gaan samenstellen. De pomp ben ik op zich al over uit, dit wordt een EHeim 1046 (ik heb begrepen dat 300l/h genoeg is voor een "normale" setup?).

Voor het CPU blokje wil ik een Maze3/4, maar nou heb ik dus geen 4 gaten rond mijn socket. Is dit blokje dan nog steeds goed te bevestigen? Beter dan de knullige TT manier iig. :?

Slangen haal ik bij de Wildkamp aangezien ik daar een behoorlijke korting krijg. Ik ga voor PVC slang denk ik, heb niet veel flexibiliteit nodig.

Een reservoir ga ik zelf maken zodra hiervoor een genieus idee gekomen is. :P

Ik ga deze week naar de autosloop, op zoek naar een radiator (ik denk van een Opel Corsa, deze is 120x120mm dacht ik).

Ik zit vooral met het probleem van de bevestiging van mijn CPU block... Iemand tips of adviezen?
Er zijn voor socketA speciale holdowns verkrijgbaar zodat je de maze4 kan monteren zonder de 4 gaten....... verkrijgbaar bij.............. ;)

Maar voor het zelfde geld heb je ook een Silverprop Evo-S die gerbruik maakt van de socket bevesting

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 17:05:
[...]

Er zijn voor socketA speciale holdowns verkrijgbaar zodat je de maze4 kan monteren zonder de 4 gaten....... verkrijgbaar bij.............. ;)

Maar voor het zelfde geld heb je ook een Silverprop Evo-S die gerbruik maakt van de socket bevesting
Hm.. ik ga eens even kijken bij ....... ;)
Mijn keuze van de maze 4 is gewoon op gebruikersevaringen. Ik lees en zie er veel van, dus ik dacht dat die wel goed was. Zal ook eens naar die Silverprop kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Zo, ik ben ook weer blij, ik heb vanmiddag een kachelradiator gehaald :).
Hij komt uit een Mazda 626 en ziet er wel leuk uit, nu issie lekker aan het schoonweken in het schoonmaakazijn.

Iemand nog tips om zeker te weten dat dat ding schoon is ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Vraagje.

Komt er bij jou geen water uit je reservoir omdat die niet op het hoogste punt zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Als je goed kijkt zie je dat er een deksel op zijn reservoir zit.. ;)

En ookal zat er geen deksel zal het water er gewoon in blijven. De leidingen kunnen geen lucht opnemen omdat beide aansluitingen (in- en outtake dus) onder water zitten. Dus al zou een reservoir ver beneden de setup, maakt het geen flaus aus

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Laatst online: 11-09 13:26
Heeft er al eens iemand een Black Ice Xtreme 2 in een Chieftec Dragon Fulltower gebouwt, "inprincipe" past het inclusief 2 120mm fans. zelf zat ik er aan te denken om het Rad schuin te plaatsen en dan een airduct van Rad naar 92mm outtake te maken en een intake in een 5.25 slot voor de inzuigde 2 120mm fans op het Rad.
Suggesties, ideeen liefst zonder een maken van een blowhole ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

Dutch3men schreef op 18 October 2003 @ 22:05:
[...]

Vraagje.

Komt er bij jou geen water uit je reservoir omdat die niet op het hoogste punt zit ?
Ik heb helemaal geen last van lucht in mijn systeem alle belletjes zijn er na ongeveer 5 min uit en dan is het systeem weer :z .
Ik heb mijn systeem alweer opnieuw gevuld ivm nieuwe deksels zal zometeen wat pics posten.

Ik moest wel een eheim mod doen op mijn 1048 vanwege het ratelen en pruttelen maar dat is inmiddels verdwenen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

heeft misschien iemand een snel antwoord op de vraag hoe breed een eheim 1046 pomp
is. Ik zoek me de krampen op google en vind niks behalve dan dat iedereen ze nu verkoopt maar maten,ho maar . Een 1048 pomp is 6,5 cm breed dus die past net niet vandaar deze vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Haeg schreef op 19 October 2003 @ 14:35:
heeft misschien iemand een snel antwoord op de vraag hoe breed een eheim 1046 pomp
is. Ik zoek me de krampen op google en vind niks behalve dan dat iedereen ze nu verkoopt maar maten,ho maar . Een 1048 pomp is 6,5 cm breed dus die past net niet vandaar deze vraag
Staat gewoon op de site van Eheim hoor, hier heb je het.

1046...Centrifugal pump
Pump output 300 l/h 66 lmp.
Delivery head 1,20 m/wat.col.
Power consumption 5 W
Hose connection (suction side) Ø13mm (1/2")
Hose connection (pressure side) Ø11mm (3/8")
Dimensions: lenght x width x height 145 x 75 x 103

[ Voor 6% gewijzigd door FabiandJ op 19-10-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

die 75 is de voetmaat wat is nu de maat van de pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Dit heet het grote waterkoelingsvragentopic dacht ik.
Maar zoals het er nu naar uit ziet sta ik morgen in een aquariumzaak met een schuifmaat
een pomp op te meten :(
Tenzij een van jullie zo aardig is mij even te helpen natuurlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Haeg schreef op 19 October 2003 @ 17:48:
Dit heet het grote waterkoelingsvragentopic dacht ik.
Maar zoals het er nu naar uit ziet sta ik morgen in een aquariumzaak met een schuifmaat
een pomp op te meten :(
Tenzij een van jullie zo aardig is mij even te helpen natuurlijk _/-\o_
Ik heb geen Eheim pomp dus ik kan je niet nog beter helpen, helaas voor jou.
Al had ik je graag verder geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5.5cm....maar je kan zo niet de mooie visjes zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Ik ben blij met deze info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Haeg schreef op 19 October 2003 @ 21:11:
Ik ben blij met deze info bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik ben op zoek naar een watercooling set die ik als ie er een maal in zit kan verbeteren met een vga block en northbrigde block. dus dit is wat ik heb gevonden:
DangerDen Waterkoelingsset P4 MAZE4 Prijs: EUR 269,00

in de set zit:
- Eheim 1048 pomp
- DangerDen Maze 4 P4
- LiquidIcer extern waterreservoir
- LiquidIcer Pro Radiator Black
- Nextcool CorrosieProtect
- Twee meter siliconenslang
- Enermax fan 120x120x25MM met fancontrol
- Alle benodigde koppelstukjes en koppelingen, welke reeds aan de componenten bevestigd zijn

wat denken jullie heb ik dan zo ongeveer alles???

ik wil later nog een vga en nb blokje er bij schuiven. volgens de site kan dit makkelijk met die pomp. klopt dat??? en kan dat ook met de radiator die er bij zit.

is dit een degelijk setje?

Bron : http://www.xxlcases.nl

oja als je hem ergens goedkoper hebt gezien dan hoor ik dat graag want XXLcases is de enigste die dit setje verkoopt volgens de pricewatch.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ziet er goed uit, zal voor goede koelprestaties moeten zorgen denk ik :)

En met die pomp kan je makkelijk ook nog je NB en VGA koelen, Eheims zijn er krachtig genoeg voor.

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 21:41:
hallo, ik ben op zoek naar een watercooling set die ik als ie er een maal in zit kan verbeteren met een vga block en northbrigde block. dus dit is wat ik heb gevonden:
DangerDen Waterkoelingsset P4 MAZE4 Prijs: EUR 269,00

in de set zit:
- Eheim 1048 pomp
- DangerDen Maze 4 P4
- LiquidIcer extern waterreservoir
- LiquidIcer Pro Radiator Black
- Nextcool CorrosieProtect
- Twee meter siliconenslang
- Enermax fan 120x120x25MM met fancontrol
- Alle benodigde koppelstukjes en koppelingen, welke reeds aan de componenten bevestigd zijn

wat denken jullie heb ik dan zo ongeveer alles???

ik wil later nog een vga en nb blokje er bij schuiven. volgens de site kan dit makkelijk met die pomp. klopt dat??? en kan dat ook met de radiator die er bij zit.

is dit een degelijk setje?

Bron : http://www.xxlcases.nl

oja als je hem ergens goedkoper hebt gezien dan hoor ik dat graag want XXLcases is de enigste die dit setje verkoopt volgens de pricewatch.
Check again ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bedoel je hiermee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Dat er waarschijnlijk nu meer winkels zijn die dat setje aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx _/-\o_
:+
arnoman schreef op 20 October 2003 @ 09:46:
Dat er waarschijnlijk nu meer winkels zijn die dat setje aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tweakstore.nl/..._id=1908&abt=21&itemgr=81
Prijs: 240 Euro
Inhoud:
- Dangerden Maze4 waterblok
- Hwlabs Black Ice Pro radiator
- Eheim 1048 pomp
- Innovatek resevoir plexi
- Papst 4412FGL 120mm Fan.
- 2 meter Tygon 10mm x 16mm slang
- 10 nylon slangklemmen
- Redline Waterwetter 4oz

Good deal??
en nog ff een vraagje ik kan nergens vinden hoe groot die black ice pro is?? heeft ie wel schroef gaten aan 2 kanten zodat je hem tegen een blow hole kan plakken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Kijk hier eens staan de maten op link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idioteque schreef op 20 oktober 2003 @ 10:33:
Kijk hier eens staan de maten op link
ow tnx :D

toen ik zocht kwam ik op een bedrijf voor van die water tanks die bij de tandarts staan enzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 21:35

Coos

Aim High, Shoot Low

Ik heb sinds kort zo'n koolance kast met ingebouwde waterkoeling. Ik weet dat dit niet voor echte tweakers is, maar dat ben ik dan ook niet. :'( Ik heb gekozen voor waterkoeling voor enige stilte, maar dat vind ik nog knap tegenvallen eigenlijk.
Nu vraag ik mij af of ik het hele systeem (de waterkoeling bedoel ik) op 7volt kan laten draaien. Ik heb al gevonden hoe ik dit moet doen, maar mijn vraag is nu: kan dit zonder dat ik hele systeem aan gort laten draaien?

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand waar ik PVC of siliconen slang met een buitendiameter van 12 mm kan vinden? Is voor gebruik met een Asetek set, maar alle Asetek dealers die ik gemaild heb verkopen het spul niet afzonderlijk. Vind het ook niet in de winkels in de pricewatch en de locale doe-het-zelf winkels hebben het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Coos, probeer is een ander merk fans, papst bijvoorbeeld!

dgtazzman, check www.inkoopacties.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Coos:
Als je echt alleen de fans op 7 volt gaat laten lopen kan je niet zomaar iets verkloten. Je moet gewoon de temperatuur in de gaten houden, daar zit toch zo'n mooi diplaytje in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coos
  • Laatst online: 02-09 21:35

Coos

Aim High, Shoot Low

@arnoman: Zoals je wellicht gelezen heb, heb ik reeds die koolance kast gekocht. Ik wou waterkoeling, maar moest daar ook een nieuwe kast bij aanschaffen, omdat deze niet in mijn midi tower ging passen. Nu heb ik alles in 1 en ben ik echt niet zo veel duurder uit dan die 2 apart.

@meep:
Het probleem is juist dat ik een molex stekkertje op een complete printplaat aan moet sluiten. Hier zit dus ook de stroom voor het pompje bij. En ik hoopte iemand te vinden via dit forum die al zoiets geprobeerd had en mij raad kon geven.

Ik ga het wel een keer proberen als ik even een beetje tijd heb. Dan laat ik het daarna wel weten. Het duurt alleen wel even voordat ik daar even tijd voor heb.
Als iemand anders eerder een antwoord kan geven, graag!

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
heeft iemand ervaring met deze set: Recom Cool-river ?
The set includes:

copper radiator
12cm supersilent fan
copper coolblock for your CPU
coolblock for your GPU (VGA)
Aluminium coolblock for your Northbridge and a pump in reservoir.

Kan verder geen tests enzo hierover vinden... alleen dat ie te koop is bij tweakstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Jongens ben met een setup bezig, is dit wat?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/m.vellinga6/setup.gif

Klopt de stroom en alles? Zouden jullie het anders doen?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Gaer schreef op 24 oktober 2003 @ 21:56:
[afbeelding]

ik denk dat je beter je GPU en northbridge kan koelen als je HDD's

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Als je wilt overklokken is dit niet de beste manier nee, maar als je stilte wilt, zit je hier wel goed mee. Tenzij je natuurlijk een 3d kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik wilde graag weten in welke volgorde ik mijn waterkoeling moet opstellen.
Hieronder mijn onderdelen :

Nextcool W-tank 800 Pomp incl reservoir)
Nextcool single radiator W-Zero X1 Blue
Nextcool WaterCube GT3 voor P4 socket 478
Nextcool WaterCube LT3, VGA & Chipset blok
Nextcool WaterCube LT3, VGA & Chipset blok
Titan 120X120X25MM

Moet de ventilator op de radiator nu door de radiator stromen of juist de warmte er vanaf blazen ?
En zuigt hij de lucht van buiten of moet ik het er juist eruit blazen. ???

Alvst bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaer schreef op 24 oktober 2003 @ 21:56:
[afbeelding]

wat ik zou doen is het reservoir en radiator omwissellen. dan heb je namelijk in het reservoir nog wat meer koeling (is niet veel, maar alle kleine beetjes helpen) dit iets afgekoelde water gaat dan in de active koeling (radiator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet wat de afstanden zijn voor de nforce2 chipset gaten? Heb geprobeert te zoeken via de search maar aangezien die niet werkt vraag ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
thnks voor de replies, ik neem jullie advies te harte. En het is inderdaad voor stilte. niet (in eerste instantie) voor overklokken of prestatie. HD worden helemaal afgesloten dus moeten daarom wel gekoeld worden, vandaar die waterkoeling daar.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Is iemand in het bezit van een design van een p4 koperen waterblokje met zowel het beschreven bouwproces als de afmetingen(beschreven bevesteging) voor een p4.
Graag niet te ingewikkeld en met foto's :)

IK weet dat het wel eens besproken is, maar die search etc werkt al 3 dagen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Eey, ik heb ff een vraagie, wie van jullie heeft de Dangerden Set van XXLcases of Tweakstore ?

Deze set lijkt me namelijk wel wat, maar presteert die goed voor overclocken, want ik zie nu in die watercoolplanet.de coolerchart dat die bij de laagste zit, maar ik weet niet wat nou het laagste of het hoogste is in die chart eigenlijk :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zijn er hier toevallig mensen met een Addtronics 7890 kast? Ik wil die misschien kopen, omdat ik mijn radiator & ander spul niet goed kwijt kom in mijn AOpen HQ08. Ik zoek dus 'n grotere kast.... nu wil ik dus even weten, als iemand die Addtronics heeft that is, hoeveel ruimte er ongeveer in zit. (bijv. voorin-onder), en hoe diep de kast is etc.
Misschien moet ik toch maar eens kijken voor een andere radiator, eentje die je fatsoenlijk kwijt komt in een 5 1/4" bay ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik ben eindelijk maar es begonnen met het samenstellen van een wc setupje. helaas ben ik een beetje n00b op dit gebied en zit ik met een paar vraagjes.

Ik heb een koperen kachel radiator uit een renault twingo gekregen. Ik heb ff de pomp uit de vijver getrokken en de cv vul slang gepakt en het ding vervolgens met kraanwater door gespoeld. er kwam gewoon helder water uit en heeeeeel soms een vuiltje. Is het verstandig dat ding es met azijn vol te gooien en hoe lang kan ik dat er in alten staan ?

Verder was ik van plan een swiftech cpu blok te halen vanwege goede recenties/prestaties. Wat is behalve de snelkoppelingen het verschil tussen de mcw5000 en mcw5002 ? me mobo heeft trouwens geen gaten :x (zijn die dingen wel een beetje verkrijgbaar in nl). Ik lad bevendien dat die blokken een kopren base hebben en een alu kap (kan het op de swiftech site niet vinde over die kap).
gaar dat niet ranzig reageren met elkaar :?

voor de pomp zit ik te tweifelen tussen een eheim 1048 of 1250, Dit omdat de rad die ik heb de flow redelijk tegen werkt (lijkt het). ik had namelijk met een 850l/h messer pomp er door zitten pompen en er kwam niet een bijzonder sterke stroom uit.

over de bebuizing: als ik me niet vergis hebben die swiftec blokken 1/2" aansluitingen. komt dat overeen met 12mm (binnediameter) slang en past dat dan weer zonder problemen op een eheim 1024/1250?

Me rad heeft trouwens aanluitingen van 16mm (buiten), is het mogelijk om een 12mm slang dusdanog op te rekken dat deze er over heen past (liefts tygon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mja dat met die slangen kan nog lastig worden, mijn rad had eerst ook van die freaky afmetingen (de aansluitingen), daar kreeg ik never nooit niet een slang overheen, toen maar gewoon afgezaagd en wat slang-pilaren gekocht en die er op gemaakt met wat soldeer... lekt niet B) En je hebt dan de goede afmetingen. (echt veel werk is het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
waar heb je die slangpilaren vandaan en in wat voor maten hadden ze die ?

Ik werk bij de gamma en daar hebben we alleen slangpilaren met een opkraandraainippel gevalltje er aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb ze van de Gamma :D

Ze liggen ergens bij de loodgieters dingen enz, van die 10mm "chroomlook" pilaarachtige dingen. Hier 'n linkje (grote pic), zo zien ze uit, er zit een stukje in mijn radiator zeg maar, ik dacht iets van 5mm ofzo,
http://www.xs4all.nl/~van...Waterkoeling/PICT0004.JPG

Beetje brakke pic, maar hoop dat je er iets uit kan halen :)

Anders ff www.laupro.nl , daar is nu een inkoopactie aan de gang met koppelstukjes enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
Nu nog ff leren solderen :P

gebruik je 8mm slang btw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nope, 10mm binnendiameter. van XXLCases :)
Solderen is niet zo moeilijk, je kan in feite gewoon even die aansluitingen (pilaren, en daar waar ze op je radiator komen) schoonmaken en ff wat pasta erop. Dan gewoon erin hangen en de gasbrander erop en dan gewoon het tin er rustig op 'smeren'...

Ben nu slapen btw :O

[ Voor 7% gewijzigd door De_Bastaard op 26-10-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
Ik zag laatst in de HK iemand een leuk idee posten, ben het iets verder gaan uitwerken en tijdens de laatste spielerij meeting is er een leuk idee uit gekomen.
ik vraag me alleen af of het haalbaar is / erg veel nu heeft.

hier volgt een schetsje..
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13312/full.jpg

het idee is dus om 1 peltier lost te gebruiken
water gaat eerst langs de koude kant, koelt alles, vervolgens langs de warme om de peltier te koelen, en vervolgens nog door een kleine radiator om het water net iets cooler te laten worden. Dit idee was opgekomen tijdens het diner bij de shoarma boer :P

Nu is mijn vraag dus, zou zoiets werken?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Je bent echt niet de eerste die op dat idee gekomen is. Helaas werkt 't niet. Eerst en vooral stroomt 't water veel te snel langs de peltier om echt veel warmte te verliezen (en er moet VEEL warmte afgestaan worden, door de radiator wordt het immers op kamertemperatuur gebracht). Het is ook een beetje dubbelop, er wordt warmte opgenomen door de peltier maar die wordt dubbel en dik terug in de keten gebracht. Met een beetje pech zal het water zelfs warmer zijn dan voordien. En dan heb je al die kosten gemaakt voor peltier, voeding voor peltier en twee extra waterblokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
Jammer, was toch wel ene leuk hersenspinsel :)
Dan maar de normale kant op :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
SileX schreef op 22 oktober 2003 @ 08:45:
heeft iemand ervaring met deze set: Recom Cool-river ?
The set includes:

copper radiator
12cm supersilent fan
copper coolblock for your CPU
coolblock for your GPU (VGA)
Aluminium coolblock for your Northbridge and a pump in reservoir.

Kan verder geen tests enzo hierover vinden... alleen dat ie te koop is bij tweakstore.
iemand ? jaapielekkerdan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Ken de set niet, maar setjes met verschillende soorten metaal vind ik zo en zo al vreemd, met oog op Electrolyse(neem wel aan de Alu geanodiseerd is)
Het Rad is ook niet erg groot(hoe meer oppervlakte het rad heeft hoe meer warmte die afgeeft.)

en voor €120,00 zou ik niet te veel verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Denk dat het iets is in de richting van zo'n Senfu setje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic een beetje doorgeneusd :+

Wat is nou de allerbeste complete set (CPU, NB, VGA moeten worden gekoeld) om te kopen tot een prijs van € 250,- :?

Dit om mijn AMD Barton 2500+ @ 2300 MhZ koel te houden en verder te kunnen OC`en zonder herrie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 250 euro heb je niet het beste van het beste.

Ik heb het beste van het beste. Alles uit gezocht via overclockers.com tweakstore.nl en freezinghardware.

En alle topics door gelezen over de ervaringen en aan de hand daarvan heb ik het beste spul gekocht.

Ik was totaal met slangen, pomp, NB, CPU, VGA, 2x RAD RES en klemmen en vloeistof 500 euro kwijt.

Heb nu 2500+ op 2450 Mhz draaien op 34 graden IDLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 12:12:
Voor 250 euro heb je niet het beste van het beste.

Ik heb het beste van het beste. Alles uit gezocht via overclockers.com tweakstore.nl en freezinghardware.

En alle topics door gelezen over de ervaringen en aan de hand daarvan heb ik het beste spul gekocht.

Ik was totaal met slangen, pomp, NB, CPU, VGA, 2x RAD RES en klemmen en vloeistof 500 euro kwijt.

Heb nu 2500+ op 2450 Mhz draaien op 34 graden IDLE
Nice _/-\o_

Maar ik vroeg ook wat ik kan krijgen voor € 250,-
En dan wil ik het beste voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
leandres... voor 250 euro kan je echt wel een degelijk setje kopen, als je je alleen je cpu wil koelen.

Ik had voor 200 een goed blok, DD rad, res en de rest van de meuk

gewoon bij IA's kijken (bep. IA zou ik niet meer bestellen, maar dat is een persoonlijke mening), V&A, Recycle Junkies @ CJ in de gaten houden en je hebt zo een mooie set

En aquacomputer heeft ook leuke setjes voor <250 euro. En zelfs van DD heb je een goede set voor die prijs..

http://www.xxlcases.nl/webshop/pi-895487962.htm

Quote van die site:
DangerDen - Basic - Waterkoelingsset P4 MAZE4
Weer ruim op voorraad!

EUR 139,00
zonder res, maar die heb je voor 50 euro er wel bij.
DangerDen Waterkoelingsset AMD Athlon MAZE4
Weer ruim op voorraad!

EUR 249,00
MET res.

Dus jou verhaal over dure setjes gaat niet op. Je hoeft geen SUPER results te verwachten, maar je kan echt wel goed koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja goed, ik zeg ook alleen maar dat ik ... naja laat maar.

Ik heb de D-tek koelingsblok. 80 euro kost die, koelt ong. 5 graden beter dan de danger den maze blokjes.

Slechts een tip. Je moet zelf weten wat je er mee doet uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 12:17:
[...]

Nice _/-\o_

Maar ik vroeg ook wat ik kan krijgen voor € 250,-
En dan wil ik het beste voor dat bedrag.
Reservoir kan je zelf wel maken, en is ook onbelangrijk om daar veel geld aan uit tegeven. Is alleen maar voor de mooi'igheid.

Ik zou gewoon een GOEDE RAD en GOEDE CPU blok kopen. en natuurlijk de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
ik zou gewoon gaan voor een eheim pomp en een goed waterblok. Radiator kan je eventueel nog van de sloop halen, en die even modden, spaart je weer 40euro ofzo (black ice 50,- ofzo :?, heb mijne van de sloop voor 10 euro dacht ik , kan ook 15 zijn). Gewoon even modden, klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, laat ik het zo zeggen:

Ik heb geen zin om zelf te gaan knutselen, heb het daar te druk voor. Wil gewoon een compleet WC set hebben die ik erin kan proppen en dat het werkt en stil is en ik er goed mee kan oc`en. Hij moet mijn cpu, nb, vga koelen. Geld is niet echt het probleem, wil echter rond de € 250,- a € 300,- eraan uitgeven en zou hem graag gaam kopen op de komende HCC dagen, semen met mijn Antec Plusview case (met window) :z

Dus: welke complete set is het beste voor het bedrag dat ik noem :9

Ik had eens een review gelezen dat die DangerDen Maze4 niet zo`n supergoed ding was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee of het kwaad kan om een Antec voeding ondersteboven (dus met de intake naar boven) te hangen?

Ik heb zo'n plaat van aquacomputer waarmee je de voeding van een chieftec bigtower een paar centimeter omlaag zet zodat er een rad boven past. De voeding past er alleen maar ondersteboven goed op, maakt dit iets uit?

Voordeel is wel dat de voedingsfan nu voldoende airflow langs het rad genereerd om mijn 120mm fan gewoon uit te laten. Ik moet niet gaan Primen of zo, maar met gewoon een beetje surfen, downloaden en rommelen komt de temp niet boven de 38/39 graden. Helemaal iddle zakt hij zelfs gewoon naar een graad of 33!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Meestal zijn de wat 'betere' sets, DangerDen bijv. niet overal te krijgen, maar als XXLCases op de HCC Dagen staat, zullen ze 'em daar wel verkopen.... zo niet ... moet je hem denk ik via internet kopen... Ik denk dat ze op de HCC vooral met veel van die setjes zoals Senfu, Recom etc. komen aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 16:14:
Iemand een idee of het kwaad kan om een Antec voeding ondersteboven (dus met de intake naar boven) te hangen?

Ik heb zo'n plaat van aquacomputer waarmee je de voeding van een chieftec bigtower een paar centimeter omlaag zet zodat er een rad boven past. De voeding past er alleen maar ondersteboven goed op, maakt dit iets uit?

Voordeel is wel dat de voedingsfan nu voldoende airflow langs het rad genereerd om mijn 120mm fan gewoon uit te laten. Ik moet niet gaan Primen of zo, maar met gewoon een beetje surfen, downloaden en rommelen komt de temp niet boven de 38/39 graden. Helemaal iddle zakt hij zelfs gewoon naar een graad of 33!
Kan absoluut geen kwaad, mijn Antec voeding ligt nu al een paar maanden op zijn kop :D . Waarom zou het btw uitmaken? Op de fans na zitten er geen bewegende onderdelen in en fans werken altijd in alle posities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, het was meer dat het me een tegenstaat om die fan tegen de natuurlijke airflow(stijgende warme lucht) in te laten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Fuzzems schreef op 26 October 2003 @ 22:08:
[...]

Verder was ik van plan een swiftech cpu blok te halen vanwege goede recenties/prestaties. Wat is behalve de snelkoppelingen het verschil tussen de mcw5000 en mcw5002 ?
Verschil is dat de mcw5002 nog een 'dropped deck' heeft om de watersnelheid boven de core de versnellen. v2.0 van de mcw5000 heeft die 'dropped deck' trouwens ook. Nog een verschil is dat de mcw5002 1 tot 3 graden beter is dan de mcw5000.
me mobo heeft trouwens geen gaten :x (zijn die dingen wel een beetje verkrijgbaar in nl).
Ik heb mijn mcw5002 15dagen geleden besteld bij tweakstore. maar is tot nu toe niet aangekomen. Het is/was helaas niet op voorraad :(
Ik lad bevendien dat die blokken een kopren base hebben en een alu kap (kan het op de swiftech site niet vinde over die kap).
gaar dat niet ranzig reageren met elkaar :?
De blauwe kap is geannodiseerd aluminium, wat in principe galvanische corrosie moet voorkomen. maar extra anti-corrosie is altijd wel verstandig om bij je water te doen.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

weet iemand misschien of een GF4 graph-o-matic op de NB van een Abit NF 7-S past, of moet je dan de gewone nemen (of gaatjes boren in de houdertjes?)?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
ReseT schreef op 27 October 2003 @ 19:48:
[...]

Verschil is dat de mcw5002 nog een 'dropped deck' heeft om de watersnelheid boven de core de versnellen. v2.0 van de mcw5000 heeft die 'dropped deck' trouwens ook. Nog een verschil is dat de mcw5002 1 tot 3 graden beter is dan de mcw5000.

[...]

Ik heb mijn mcw5002 15dagen geleden besteld bij tweakstore. maar is tot nu toe niet aangekomen. Het is/was helaas niet op voorraad :(

[...]

De blauwe kap is geannodiseerd aluminium, wat in principe galvanische corrosie moet voorkomen. maar extra anti-corrosie is altijd wel verstandig om bij je water te doen.
dank u vriendelijk :) (had intussen al wat verder gezocht en wa zelf ook 8er deze info gekomen :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op 27 October 2003 @ 21:20:
weet iemand misschien of een GF4 graph-o-matic op de NB van een Abit NF 7-S past, of moet je dan de gewone nemen (of gaatjes boren in de houdertjes?)?
De graph-o-matic wordt standaard geleverd met 2 brackets zodat ze practisch overal op passen....... dus om kort te zijn.... de GF4 graph-o-matic wordt niet meer gemaakt of uitgeleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Heeft iemand hier een idee om er achter te komen waar valse lucht aangezogen wordt?
Ik moet zo'n beetje eens per week ontluchten en ik weet zeker dat ik alle aansluitingen goed heb aangedraaid.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan testen of mijn rad. nog voldoet?

Ik zit met een Coolriver setje en wil daar vanaf, naar andere onderdelen, maar ik wil weten of het de moeite is om andere aansluitingen op deze rad te solderen.

Verder ben ik ook op zoek naar zo'n ECHTE multi-pass rad zoals in de Prometeia te vinden is. Heeft iemand enig idee waar ik zo'n rad zou kunnen scoren?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Temp meten voor het Rad, temp meten na het Rad dan verschil is het koelende vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

_Droopy schreef op 28 October 2003 @ 08:42:
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan testen of mijn rad. nog voldoet?

Ik zit met een Coolriver setje en wil daar vanaf, naar andere onderdelen, maar ik wil weten of het de moeite is om andere aansluitingen op deze rad te solderen.

Verder ben ik ook op zoek naar zo'n ECHTE multi-pass rad zoals in de Prometeia te vinden is. Heeft iemand enig idee waar ik zo'n rad zou kunnen scoren?
ja ik heb er nog wel een paar liggen , er past zo een 12 x 12 fan op
maar de aansluiting is 7 mm

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/rad1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/rad2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
WooK schreef op 27 October 2003 @ 23:48:
Heeft iemand hier een idee om er achter te komen waar valse lucht aangezogen wordt?
Ik moet zo'n beetje eens per week ontluchten en ik weet zeker dat ik alle aansluitingen goed heb aangedraaid.
lucht aanzuigen lijkt mij erg moeilijk voor een waterkoelingssysteem, omdat de pompjes (centrifugaal) geen zuigende kracht hebben.
omdat warm water ook iets groter is van massa als koud water is er ook nog een overdruk in je systeem, waardoor een lek tot resultaat heeft dat er water uitkomt ipv lucht erin.

als je echt zo vaak moet ontluchten raad ik je aan een resevoir in te bouwen

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Buzz_NL schreef op 28 October 2003 @ 08:55:
Temp meten voor het Rad, temp meten na het Rad dan verschil is het koelende vermogen
fout...
je moet ook weten hoeveel water er doorheen gaat......

je kunt wel berekenen hoeveel energie je water vasthoud (1 gram water 1 graad opwarmen kost 1 Joule energie)
als je ook weet hoeveel warmte je pc produceert (ff opzoeken dus) kun je berekenen hoeveel energie je radiator aan de omgeving afstaat.

je kan zelfs berekenen hoe je rad het gaat doen bij een andere belasting. ben alleen de formule ff kwijt (iets met verschil tussen watertemp en omgeveingstemp en pi)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
ummm misschien is het fout, maar het is wel de "makkelijkste" manier om te zien hoe je rad koelt(liefts natuurlijk beide punten te gelijk meten over een langere periode van idle en stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Iemand een idee hoe je de 'aanslag' van UV-dye weer uit je slangen krijgt?
Toen ik 4 maanden gelden m'n eerste set in elkaar zette, had ik hele mooie transparante pvc-slangen. Vorige week een nieuw blok erbij gezet, kom ik erachter dat m'n slangen toch wel behoorlijk vies en dof zijn geworden.
Met een wattestaafje eens de binnenkant van een slang 'gescrubt en er kwam toch wel aardig wat zwart/groen poederachtige smurrie uit. M'n reservoir en blokjes hebben er trouwens geen last van, het is echt iets wat alleen aan die slangen blijft 'plakken'
Lijkt me dat ik niet m'n systeem (wat betreft m'n slangen) met schoonmaakazijn kan spoelen of wel ?

[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-10-2003 11:10 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Wat is het voordeel van een 'echte' bypass radiator ten opzichte van een 'normale' radiator?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.