[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic, part V

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.410 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Waarom niet perfect, ik denk dat al die ontwerpen ongeveer gelijk presteren. Maze 4 is een ander ontwerp die zal waarschijnlijk beter presteren, maar al die maze 3 klonen presteren evengoed, of met een verwaarloosbaar verschil.

Ik ben nu aan het testen buiten de kast met mijn setup.
Ik heb echt veel tegenslagen gehad maar het lijkt erop dat me setup niet meer lekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02
Het hierboven getoonde ontwerp is een cloon van een DD maze2 en niet een maze3. De maze2 word nog door velen gebruikt en werkt gewoon goed! Beter iig dan de verschillende Tt, klax en koolance blokken.
offtopic:
Heb net een DD maze4 gekocht, ter vervanging van mijn DD maze2. Ik zal hier dan gelijk ff het verschil in temp. posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odin schreef op 14 September 2003 @ 17:36:
Waarom niet perfect, ik denk dat al die ontwerpen ongeveer gelijk presteren. Maze 4 is een ander ontwerp die zal waarschijnlijk beter presteren, maar al die maze 3 klonen presteren evengoed, of met een verwaarloosbaar verschil.

Ik ben nu aan het testen buiten de kast met mijn setup.
Ik heb echt veel tegenslagen gehad maar het lijkt erop dat me setup niet meer lekt :)
Ik heb ook een maze2 gehad. Maar die deed het toch wel 9 graden slechter als de D-tek Whitewater die ik nu heb. Een aanzienlijk verschil leek me zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ik heb een vraag ik ga binnekort mijn dual xeon water koelen en heb nog een paar vragen.

Mijn blokjes weet ik al zijn nammelijk de
MCW5002 van swifTech
Ik wil elk blokje een eigen rad geven dus 2 radiatoren, nammelijk de
MCR80 ook van swifTech
dit is een 8 cm rad zou dit genoeg koelen voor een intel Xeon 2,8Ghz?
De rede is dat ik deze makkelijk in mijn Lian-li Pc61 in kan bouwen.
Over de pomp ben ik het nog niet uit zou ik de 12v SwifTech pomp pakken of een eheim of misschien een hydro nemen?
Ik heb zelf de voorkeur voor een SwifTech (12v en allemaal het zelfde merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
idioteque schreef op 14 September 2003 @ 20:31:
Ik heb een vraag ik ga binnekort mijn dual xeon water koelen en heb nog een paar vragen.

MCW5002 van swiftTech
MCR80 ook van swiftTech
Over de pomp ben ik het nog niet uit zou ik de 12v SwiftTech pomp pakken of een eheim of misschien een hydro nemen?
Ik heb zelf de voorkeur voor een SwiftTech (12v en allemaal het zelfde merk)
Voor een dual-setup zijn 8CM radiatoren misschien wat klein. Misschien kun je er beter 1 nemen waar 2x120mm op gaat of 2 waar er 1 van 120mm op gaat.

Over de pomp. Ik weet de prijs van de Swiftech niet, maar eheim en de hydro zijn zeker goede pompen, en de hydro heeft geloof ik wel een mooie prijs. Als je persé 12V wilt (om bijvoorbeeld tegelijk aan te schakelen met je PC) is die Swiftech wel een optie, al heb ik mijn pomp gewoon op het stekkerblok zitten waar heel mijn PC mee aangaat. Een relais is ook een mogelijkheid om dat doel te bereiken.

En alles zelfde merk? Zo lastig is het niet verschillende dingen samen te gebruiken. Qua prijs en prestatie loont het vaak rond te kijken naar verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
idioteque schreef op 14 September 2003 @ 20:31:

MCW5002 van swiftTech
MCR80 ook van swiftTech
Over de pomp ben ik het nog niet uit zou ik de 12v SwiftTech pomp pakken of een eheim of misschien een hydro nemen?
Ik heb zelf de voorkeur voor een SwiftTech (12v en allemaal het zelfde merk)
Waar ga jij je Swiftechs halen ? Ik zie ze niet in de pricewatch :(

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

:D Frozencpu.com maar heb ook een paar SwifTech dealers gemaild.
Als ik een eheim of hydor pomp bestel doe ik dit niet daar omdat dit een 110volt pomp is.
Er is binnekort een ia bij frozencpu daarom daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Laatst online: 12-09 13:02
ReseT, bedoel je dat preciese type blok van Swiftech? Of gewoon Swiftech in het algemeen? Swiftech staat gewoon in de PW hoor! OC-shop heeft ze o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

damn, vanacht is er alg in mijn blokje gevormd (groen ranzig spul.) ik heb waterwetter in mijn systeem zitten, hoe kan het dan dat er algen komen?
Misschien is mijn rad nog niet helemaal schoon van binnen. kan dat de effecten van WW opheffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
arnoman schreef op 15 September 2003 @ 08:26:
ReseT, bedoel je dat preciese type blok van Swiftech? Of gewoon Swiftech in het algemeen? Swiftech staat gewoon in de PW hoor! OC-shop heeft ze o.a.
Ik bedoelde het type blok, de MCW5002 :)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
RommelD schreef op 13 September 2003 @ 14:42:
Dat is de temp de hele dag :) Heb de compu de hele dag aanstaan. Ik zal volgende week even pics maken. Heb alleen geen server om ze op te zetten :( De totale waterkoelset heeft rond de 60 euro gekost :)
Een vast plekje heb ik wel voor je, mail maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En jawel hoor, de GPU cooler van Innovatek staat op hun site: http://www.innovatek.de/c...k.de/index.php?StoryID=27 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Er zit dus blijkbaar koperoxide in mijn blokje en waarschijnlijk ook in mijn rad, nu heb ik mijn rad schoongemaakt met gootsteen ontstopper en een goedja dat 20x sneller ontkalkt als azijn.

Ik vraag me dus af hoe het kan dat er koperoxide, kopergroen, roest, hoe je het ook wilt noemen in mijn blokje zit. Ik gebruik demi water + waterwetter, en het vreemde is dat wanneer ik mijn systeem leeg pompte het water + waterwetter weer gewoon transparant was. Daarnaast merktie dat mijn pompje (1048) misschien af en toe lucht naar boven pompte en dat er voor heeft gezorgd dat het groen koperroest ontstond?
Ik vraag me dan af hoe dat kan want me reservoir heeft nog 1 cm water boven de ingang naar de pomp zeg maar, dus kan er volgens mij onmogelijk lucht mee naar binnen komen.
En ik vind het raar dat het dan zo snel gaat, na 1 nachtje zag je het roest duidelijk zitten.

Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen want ik weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Als je watterwetter een tijdje in je systeem circuleerd wordt het water idd weer helemaal helder. Bij mijn test-setup met een koperen kachelrad, reservoir en pomp was het water in no-time helemaal helder. Maakt niet uit, het water wetter zit er nog steeds in hoor :)

Wat betreft je rad, tsja, mijn eerste sloop-rad was ook een drama.. Azijn, ontstopper, antikal, ja zelfs zoutzuur kregen het niet schoon. Er bleven maar stukies groen, bruin spul en korreltjes en 'alg' spul uit komen. Ben serieus waar meer dan een week bezig hiermee geweest met spoelen, weken, spoelen, weken... Uiteindelijk raakte hij lek tussen een van de koelbladen... RIP dus :'(

Dus wees voorzichtig, zeker met zoutzuur. Koper schijnt er tegen te kunnen, maar vergeet niet dat je rad meestel gesoldeerd is en dat kan dus slecht tegen zoutzuur...

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

zoutzuur heb ik niet geprobeerd dat is te drastisch. Ik heb net nog een keer ontstopper een half uurtje in laten werken. er kwam weer een klein beetje kalk/oxidatie uit maar ik heb wel het gevoel dat hij weer wat schoner is.

Ik vind het wel raar als mijn waterwetter nog werkt waarom ik dan oxidatie in mijn blokje heb :X
Iemand nog tips tegen koperoxidatie?

[ Voor 6% gewijzigd door Odin op 15-09-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Water koken voor het gebruik. Dan gaan alle opgeloste gassen eruit, en zo ook O2.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Als je zou moeten kiezen wat zouden jullie dan nemen?

ZALMAN ZM-WB2 45 euro
of
Cuplex Rev. 1.2 -SocketA- 10mm pilaren 32,50

De rest van de setup is een hydor L20 en een Evo 120 rad.

En wat is de stilste 120mm fan?

Ik dacht zelf aan zon alu titan fan en dan met de zalman fanmate op bv 7 volt te laten draaien.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
bredend schreef op 15 September 2003 @ 21:38:
Water koken voor het gebruik. Dan gaan alle opgeloste gassen eruit, en zo ook O2.
Hij kanook gewoon gedeminiraliseerd water kopen, zijn ook allelei zouten (of andere stoffen?) enzo eruit gehaald... kost maar 30 cent / liter ofzo. Ik gebruik dat al een tijdje, samen met een beetje antivries. Werkt goed, geen alge te vinden.

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Ik gebruik al demiwater, samen met waterwetter maar ik heb gelezen dat waterwetter een smerig laagje achterlaat op je slangen en niet anti-corrosief werkt.

Daarom ga ik nu Klax Corrosieprotect halen, geen WW meer voor mij.

Verwijderd

Koolance PC2-601BW:

Heb vandaag mn 2de RMA onderdeel uit de USA ontvangen, bende aangesloten maar helaas, de fans weigeren dienst, net als het display.

Aangezien zowel het display als het powerboard al een keer vervangen zijn zou daar niets mis mee moeten zijn.

Vandaar de volgende vraag:
Kan iemand mij vertellen hoe alle stekkertjes aangesloten moeten worden op het Power Control Board?

En nee, de handleiding bood geen relaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey...

Binnen kort al me spulletjes binnen voor me Coolermaster atc710 project (nog beetje geheimpjes)
Maar wilde vragen of een Black ice mirco2 (dus plaats voor 2 80mm fans) beetje werkt als je een celly 1ghz @ 1677ghz en een ti4200 en NB beetje trekt...
Ik heb me namelijk de pleures gezocht naar een fatsoenlijk review op google en heb GOT ook af gezocht. Maar blijkt baar hebbe niet veel mense dit ding... enige reden voor :P...

EURHMMM PIETJE (:P)

Niet iets met het 230v/110v isu?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 17:20 ]

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 17:19:
Hey...

Binnen kort al me spulletjes binnen voor me Coolermaster atc710 project (nog beetje geheimpjes)
Maar wilde vragen of een Black ice mirco2 (dus plaats voor 2 80mm fans) beetje werkt als je een celly 1ghz @ 1677ghz en een ti4200 en NB beetje trekt...
Ik heb me namelijk de pleures gezocht naar een fatsoenlijk review op google en heb GOT ook af gezocht. Maar blijkt baar hebbe niet veel mense dit ding... enige reden voor :P...
Zowieso zal je rad het wel trekken, bijna alle radiatoren kunnen vele honderden Watts wegwerken, meer dan dat je hele systeem ooit kan opwekken. Het is alleen een kwestie van hoe efficient een rad die taak kan volbrengen :)

[sluikreclame]
De Black Ice serie zie ik als veredelde, gespoten kachelradiatoren: de kanalen en koelvinnen hebben ongeveer dezelfde opbouw en struktuur. Beter dan de radiotoren die gewoon ronde buizen laten lopen waarop een aantal koelvinnen zijn geplaatst.
[/sluikreclame]

En echt onderzoeken welke het beste is kan je niet, want er zijn helaas geen enkele benchmarks waarin een groot aantal radiatoren zijn vergeleken op 1 systeem.. ;(

Use the Search Luke...

• ReseT
  • Niet online
Zoals jullie weten komt er corrosie als je aluminium en koper in 1 WC systeem plaatst. Maar gebeurt dit ook met geannodiseerd aluminium ?

ID4.1M Honey Yellow

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Het is geen corrosie maar electrolyse, en ik neem niet aan dat de binnenkant van de radiator ook geanodiseerd is dus is het alsnog schadelijk.
Geanodiseerd alu is geloof ik alleen een verflaagjke over de buitenkant.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Odin schreef op 20 September 2003 @ 11:32:
Het is geen corrosie maar electrolyse, en ik neem niet aan dat de binnenkant van de radiator ook geanodiseerd is dus is het alsnog schadelijk.
Ja, wel een speciale.

Ik heb een zalman WB waterblok besteld, en die is allu + cu
de rest van het systeem is compleet coper.

Toch heb ik demiwater gekocht en corosion protect.

Liever iets meer betalen dan straks met roest enzo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag me radiator hangt boven in me kast is is het nodig 2 fans te plaatsen dus 1 onder de radiator die naar boven blaast en 1 boven me radiator die er uit zuigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 09:53:
Ik heb een vraag me radiator hangt boven in me kast is is het nodig 2 fans te plaatsen dus 1 onder de radiator die naar boven blaast en 1 boven me radiator die er uit zuigt?
is denk ik niet echt nodig, het hangt natuurlijk ervanaf hoeveel flow 1 fan geeft, en hoe groot je rad. is. Maar als je een 2x80mm erop kan plaatsen, om zo de gehele radiator te koelen is dat het beste. Erin en eruit dmv fan's heeft weinig nut, aan gezien de fans dan elkaars lucht pompen, wat vaak alleen maar extra geluid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is zo radiator die de formaat heeft van een 120 mm fan dus wat is het beste manier om de fan te plaatsen, 1 er op zetten of 2 fans is het ook mogelijk dat beide fans er uit laten zuigen 1 fan onder die er uit trekt en 1 fan die boven er uit trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dan zou ik gewoon 1x 12cm erop zetten, dit geeft ruim voldoende verkoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boven of de onder kant laten blazen of laten zuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Er onder monteren en dan laten blazen, maakt allemaal niet zoveel uit hoor :)

zou je trouwens wat aan je teksopmaak willen doen? Een reply zoals [rml]Chineseboy in "[ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic"[/rml] is erg lastig te lezen, evenals andere postings in je history.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Odin schreef op 20 september 2003 @ 11:32:
Geanodiseerd metaal heeft geen verflaagje, maar door spanning op het metaal te zetten (anode=positieve pool) kan er een soort isolerende laag aan de oppervlakte van bv. aluminium gemaakt worden, die waarschijnlijk een kleurstof kan ad/absorberen. Ik neem aan dat een geänodiseerde metaallaag veel beschermender is/beter hecht dan de normale oxidelaag op aluminium; ik zou er mijn materiaalkunde-dictaat weer eens voor moeten opzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-09-2003 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Ik heb een raar probleempje met mijn Watercooling:

Hij draait nu al een 5 tal dagen en ik heb pas overgeclocked naar 3.0 ghz.
De temps waren toen 33 graden idle.
Nu heb ik de boel weer terug geclocked en normaal had ik op 2.4 ghz een temp van 28 graden idle maar nu blijft hij 33 graden ondanks dat hij teruggeclocked is.
Ik gebruik speedfan en mbm om de temps af te lezen.

Specs:
Intel 2.4 533mhz bus
Epox 4PEA+
Samsung PC2700
DD Maze 4
Autorad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Odin schreef op 03 October 2003 @ 19:32:
Ik heb een raar probleempje met mijn Watercooling:

Hij draait nu al een 5 tal dagen en ik heb pas overgeclocked naar 3.0 ghz.
De temps waren toen 33 graden idle.
Nu heb ik de boel weer terug geclocked en normaal had ik op 2.4 ghz een temp van 28 graden idle maar nu blijft hij 33 graden ondanks dat hij teruggeclocked is.
Ik gebruik speedfan en mbm om de temps af te lezen.

Specs:
Intel 2.4 533mhz bus
Epox 4PEA+
Samsung PC2700
DD Maze 4
Autorad
Misschien geeft je board niet lager aan (check koud bij opstarten) of misschien is je thermal compound niet goed/ fout uitgedroogd? Check ook de klemspanning. Stof in je rad :). Kachel die met dit weer weer aanslaat :).

[ Voor 7% gewijzigd door _XipHiaS_ op 03-10-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie nou een coolriver van recom op einstein staan.
en verder geen info's en hier heb wel wat vragen van mensen over gezien.
maar weet iemand of er een uitgebreid test van deze wc ergens staat?
is deze beter of niet beter dan een zalman luchtkoeler en is het ook stiller.
want zalman koelt goed en is stil voor lucht.
ik denk dat een wc toch nog wel altijd beter is of niet soms.
en die zalman kost ook een goede 40 euro en dit compleet wc set voor minder dan 125 euro.
dus heeft iemand wat linkjes voor me?
aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 20:07:
ik zie nou een coolriver van recom op einstein staan.
en verder geen info's en hier heb wel wat vragen van mensen over gezien.
maar weet iemand of er een uitgebreid test van deze wc ergens staat?
is deze beter of niet beter dan een zalman luchtkoeler en is het ook stiller.
want zalman koelt goed en is stil voor lucht.
ik denk dat een wc toch nog wel altijd beter is of niet soms.
en die zalman kost ook een goede 40 euro en dit compleet wc set voor minder dan 125 euro.
dus heeft iemand wat linkjes voor me?
aub?
Ik heb ook een coolriver, heb mijn Athlon XP2500+ nu @ 3000+ draaien. Niet spectaculair, maar het setje werkt goed. Check mijn nick name, ik heb wel ergens anders in deze thread temps gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Ik weet niet of er hier mensen zijn met net als mij een 8cm rad. Maar is het normaal dat ik idle een temperatuur van 40 graden heb en full load tijdens gamen (Americas army, splinter cell, enz) tussen de 46 - 51 graden zit?

Specs:
Swiftech mcw5000
Swiftech mcw50
Eheim 1048
Black ice micro rad
P 2,4 ghz non oc
gf4 Ti4200

Dit zit in de normale volgorde dus pomp -> rad -> cpu -> gpu
Ik heb verder achter mijn case ong 20 cm vrij maar ik neem aan dat ie hier genoeg lucht door kan aanzuigen. Verder weet ik voor 99% zeker dat pasta en blokken goed zijn gemonteerd dus mijn vraag is eigenlijk zijn deze temps normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Maartenvs schreef op 03 October 2003 @ 23:31:
Ik weet niet of er hier mensen zijn met net als mij een 8cm rad. Maar is het normaal dat ik idle een temperatuur van 40 graden heb en full load tijdens gamen (Americas army, splinter cell, enz) tussen de 46 - 51 graden zit?

Specs:
Swiftech mcw5000
Swiftech mcw50
Eheim 1048
Black ice micro rad
P 2,4 ghz non oc
gf4 Ti4200

Ik heb verder achter mijn case ong 20 cm vrij maar ik neem aan dat ie hier genoeg lucht door kan aanzuigen. Verder weet ik voor 99% zeker dat pasta en blokken goed zijn gemonteerd dus mijn vraag is eigenlijk zijn deze temps normaal?
die temps zijn egt veel te hoog voor zo een profi app. hoor!
je moet es kijken wat je setje doet als je de rad buiten de case hangt.. kijken of t daaraan ligt ;)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

heb ook een vraagje :p

is het nuttig dat ik 2 radiators plaats??
dus van pomp naar cpu, naar chipset, dan naar beeldkaart, dan naar radiator 1 dan radiator 2 en dan terug naar de pomp?

gaat dit beter coolen of is het nutteloos??

edit: typo's

[ Voor 5% gewijzigd door Jellabie op 04-10-2003 01:32 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Of dit zinvol is om te doen is een beetje afhankelijk van je watertemperatuur. Wanneer deze nog een behoorlijk stuk boven de kamertemperatuur is dan kan het wel zinvol zijn om twee radiatoren te gaan gebruikern.

Ik heb zelf ook getest met twee Innovatec rads achter elkaar. De temperaturen zijn dan iets minder dan wanneer je ze beide los gebruikt, maar het scheelt nog steeds best aardig wat ten opzichte van 1 radiator.

Zie verder deze post voor meer details: [rml]YoupY in "[ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic"[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door YoupY op 04-10-2003 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Maartenvs: voelt je water warm aan?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm welk wc setje is volgens jullie beter? de poseidon 3r system watercooling of de thermaltake aquarius 2 ? ze zijn allebei ongeveer even duur, maar de poseidon wc heeft bv een veel betere pomp de de thermaltake aquarius 2... maar jah de thermaltake 2 heeft bv weer een beter waterblok.. dus welke is beter denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

Maartenvs schreef op 03 October 2003 @ 23:31:

Specs:
Swiftech mcw5000
Swiftech mcw50
Eheim 1048
Black ice micro rad
P 2,4 ghz non oc
gf4 Ti4200

Nee deze temps zijn niet normaal,

Ik heb een P4 2,26Ghz (non OC komt nog, hij heeft al wel stabiel op 2,8 gedraaid) met een Ti4400 en deze draaien nu idle rond 24 graden, en tijdens het gamen 31 graden. Nu heb ik een auto radiator, een 12cm fan@7v.

Maar mijn processor werd een stuk heter doordat de chipset passief gekoeld is. De fan van de CPU zorgt namelijk ook voor luchtstroom langs de chipset en met waterkoeling is daar geen sprake meer van. Ik weet niet of jij een passief gekoelde heatsink hebt? Anders even een fannetje monteren of waterblokkie kopen, dat heb ik dus nu gedaan maar wacht nog tot die binnen is.
nu draait er een 80cm fan op de chipset, maar dit is tot mijn blokkie binnen is.

En anders moet je kijken of je waterblok wel goed contact maakt met de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 10:34:
hmm welk wc setje is volgens jullie beter? de poseidon 3r system watercooling of de thermaltake aquarius 2 ? ze zijn allebei ongeveer even duur, maar de poseidon wc heeft bv een veel betere pomp de de thermaltake aquarius 2... maar jah de thermaltake 2 heeft bv weer een beter waterblok.. dus welke is beter denken jullie ?
Een zelfbouw setje :Y)

Kan je de beste onderdelen zelf uitzoeken. Check de WC-Faq voor tips en reviews van onderdelen.

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Oxigun: water voelt ong 35-40 graden dus ok probe zegt 35 graden en koelblokjes voelen warm aan :? Moederbord is btw 30 met case open
JWR: dat zijn koele temps die jij haalt maar ik heb maar een 8 cm rad dus ik weet niet hoeveel wartme die af kan voeren maar vast stuk minder dan de jouwe.

Ben nu even aan het testen met een grotere fan omdat die 8cm fan niet echt hard blies kwam ik achter. Ik haal nu met een 12 cm op 12 volt met een zelfgemaakte airduct 37 idle. Full 39-45. Verder heb ik geen fan op mijn mobo staan de lucht stroomt er wel langs (deels) maar verder geen ventilators. Zelf begin ik nu te twijfelen aan de bevesteging. Naar mijn idee zat de pasta er goed op en sluiten de blokjes goed aan. Er zit wel gewone aluminum pasta tussen dus misschien een keer aritc silver kopen.

foto van setup
grote versie -> http://www.xs4all.nl/~m16son/images/DSC00503.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/images/DSC00503kl.JPG

Slangen hebben geen knikken hoewel t op de foto wel lijkt
Ik weet niet of het iets scheelt maar als ik dat geperforeerde stuk helemaal weghaal (tussen rad en fan) scheelt dat iets? en het effect van 2 fans was ook niet echt de waar had ik gelezen op een ander forum.

[ Voor 41% gewijzigd door Maartenvs op 04-10-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

wat maibe een oplossing kan zijn is dat je je rad. an de voorkant gaat modden, want nu staat hij achter, dus hij krijgt alle opgewarmde lucht op zn zak, dus word t water ook warmer.. probeer s uit wat je krijgt als je je radje verplaatst!

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Hmmz ik ben nog niet tevreden over de temps van mijn setup.
Ik heb om mijn rad van binnen schoon te maken hem helemaal in de azijn gelegd, maar daardoor dijn ook de vinnetjes dunner geworden. Heeft dit veel invloed op mijn prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

YoupY schreef op 04 oktober 2003 @ 01:26:
Of dit zinvol is om te doen is een beetje afhankelijk van je watertemperatuur. Wanneer deze nog een behoorlijk stuk boven de kamertemperatuur is dan kan het wel zinvol zijn om twee radiatoren te gaan gebruikern.

Ik heb zelf ook getest met twee Innovatec rads achter elkaar. De temperaturen zijn dan iets minder dan wanneer je ze beide los gebruikt, maar het scheelt nog steeds best aardig wat ten opzichte van 1 radiator.

Zie verder deze post voor meer details: [rml]YoupY in "[ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic"[/rml]
wow, dat slaagt me idd tegen, had betere prestaties verwacht, maar jij had de 2 rad achter elkaar staan.

mss kan het zijn dat dit beter cooled: pomp ==> cpu => rad1 ==> chipset ==> vga ==> rad2 ==> terug naar pomp .

want dan heb je wel na een grote warmte bron een rad.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb nu ook waterkoeling, en nu vraag ik me af of de temps kloppen.

Specs:

innovaCOOL rev3.0 link
innovaRADI - Dual Radiator link
eheim pomp 600l/h
2x 12cm papst @ 9 volt ( 12Volr maakt niks uit kwa temp )

temps van een amd 2500+ @ 3200+

code:
1
2
idle    : 36
stressed: 41

volgorde is pomp > rad > cpu > flowmeter > pomp

[ Voor 6% gewijzigd door geforce5_guy op 04-10-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
nee hoor, die temps zien er heel goed uit. :) Netjes zelfs, zeker omdat het een AMD is.

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Silentpuma schreef op 04 October 2003 @ 18:59:
nee hoor, die temps zien er heel goed uit. :) Netjes zelfs, zeker omdat het een AMD is.
Dus ik kan er vanuit gaan dat de coeler goed vast zit op de amd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR

JWR

Maartenvs schreef op 04 oktober 2003 @ 13:59:
Oxigun: water voelt ong 35-40 graden dus ok probe zegt 35 graden en koelblokjes voelen warm aan :? Moederbord is btw 30 met case open
JWR: dat zijn koele temps die jij haalt maar ik heb maar een 8 cm rad dus ik weet niet hoeveel wartme die af kan voeren maar vast stuk minder dan de jouwe.

Ben nu even aan het testen met een grotere fan omdat die 8cm fan niet echt hard blies kwam ik achter. Ik haal nu met een 12 cm op 12 volt met een zelfgemaakte airduct 37 idle. Full 39-45. Verder heb ik geen fan op mijn mobo staan de lucht stroomt er wel langs (deels) maar verder geen ventilators. Zelf begin ik nu te twijfelen aan de bevesteging. Naar mijn idee zat de pasta er goed op en sluiten de blokjes goed aan. Er zit wel gewone aluminum pasta tussen dus misschien een keer aritc silver kopen.

foto van setup
grote versie -> http://www.xs4all.nl/~m16son/images/DSC00503.JPG
[afbeelding]

Slangen hebben geen knikken hoewel t op de foto wel lijkt
Ik weet niet of het iets scheelt maar als ik dat geperforeerde stuk helemaal weghaal (tussen rad en fan) scheelt dat iets? en het effect van 2 fans was ook niet echt de waar had ik gelezen op een ander forum.
Ik moet zeggen dat je echt een kleine radiator hebt, dat is waar alleen een 80cm fan op kan ik denk dat die gewoon te weinig koelt.

Tip: koop eens bij de sloop een radiator, je betaalt er echt niet veel voor.
Ik heb er nog wel een voor je liggen een koperen kachelradiator uit een opel corsa. Als je belangstelling hebt, mail me even info@tweakert.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

alvast bedankt voor het aanbod van die rad maar ik wil graag alles in mijn kast houden verplaats weleens enzo dus moet wel handzaam blijven. Verder heb ik geen plek om meer radiotors te plaatsen helaas ik kan er of nog een 8cm bijzetten of een 2x 8cm rad aanschaffen. Ik heb ondertussen ook al even nieuwe koelpasta onder mijn cpu blok gedaan maar mocht ook niet baten. Maar ik denk dat het grote probleem de kast zelf is. Deze is geperforeerd aan de achterzijde maar zit nog veels te veel metaal tussen fan en rad dus ga dat eerst maar eens weghalen. Verder draagt het rad wel veel warmte af de lucht die er uitkomt is vrij warm. Verder heb ik mijn fan ook al eens omgedraaid maar scheelt ong 2 graden dus maakt verder geen verschil rad zal altijd wel de bottleneck blijven want ik heb reviews gevonden van ong mijn set en draaien ook rond de 41 graden. (draai nu 38 idle) Ik ga dus lekker zoeken naar nog een 8cm rad.

[domme vraag mode] Afhankelijk van de temperatuur wordt de leeftijd van cpu bepaald grofweg (heb ik weleens gelezen). Stel dat ik toch ga ocen wat is dan ong de max temperatuur want ik hoor weleens temps van 60 en die mensen zijn er blij mee? Gaat je cpu dan echt jaren minder mee of scheelt t echt maar 1% in leeftijd. [/domme vraag mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Levensduur van je proc gaat idd achteruit, maar met hoeveel: daar kan niemand een zinnig antwoord op geven denk ik. Teveel variabelen als tijd, temp, CPU usage, etc..

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR

JWR

Maartenvs schreef op 04 October 2003 @ 22:50:
alvast bedankt voor het aanbod van die rad maar ik wil graag alles in mijn kast houden verplaats weleens enzo dus moet wel handzaam blijven. Verder heb ik geen plek om meer radiotors te plaatsen helaas ik kan er of nog een 8cm bijzetten of een 2x 8cm rad aanschaffen. Ik heb ondertussen ook al even nieuwe koelpasta onder mijn cpu blok gedaan maar mocht ook niet baten. Maar ik denk dat het grote probleem de kast zelf is. Deze is geperforeerd aan de achterzijde maar zit nog veels te veel metaal tussen fan en rad dus ga dat eerst maar eens weghalen. Verder draagt het rad wel veel warmte af de lucht die er uitkomt is vrij warm. Verder heb ik mijn fan ook al eens omgedraaid maar scheelt ong 2 graden dus maakt verder geen verschil rad zal altijd wel de bottleneck blijven want ik heb reviews gevonden van ong mijn set en draaien ook rond de 41 graden. (draai nu 38 idle) Ik ga dus lekker zoeken naar nog een 8cm rad.

[domme vraag mode] Afhankelijk van de temperatuur wordt de leeftijd van cpu bepaald grofweg (heb ik weleens gelezen). Stel dat ik toch ga ocen wat is dan ong de max temperatuur want ik hoor weleens temps van 60 en die mensen zijn er blij mee? Gaat je cpu dan echt jaren minder mee of scheelt t echt maar 1% in leeftijd. [/domme vraag mode]
OK, dat je bij die radiator blijft is prima, die kachel radiator van mij zit ook in mijn kast trouwens hoor!

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~ros00371/mesh.jpg

Maar dan zou ik als nog een fan zetten op je chipset voel eens hoe heet die wordt?
Daar ben ik wel heel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

JWR schreef op 05 October 2003 @ 00:35:
[...]

OK, dat je bij die radiator blijft is prima, die kachel radiator van mij zit ook in mijn kast trouwens hoor!

[afbeelding]

Maar dan zou ik als nog een fan zetten op je chipset voel eens hoe heet die wordt?
Daar ben ik wel heel benieuwd naar!
Helaas heb ik geen plek meer in mijn case dus dat is de reden dat ik geen autorad haal (had ik al overwogen) maar over die chipset. Ik heb een termometer op die heatsink gezet die je ziet zitten op de foto achter de slang van cpu ->gpu. Ik meet nu ong 44 gr maar ik denk dat ie de 50 wel haalt. is 1 fan van 4x4 cm voldoende of zou ik eigelijk meer van mijn bord moeten koelen? Er worden naar mijn idee niet meer onderdelen warm dan de cpu en de chipset.
Btw bij jou zie ik ook geen fan :+

[ Voor 3% gewijzigd door Maartenvs op 05-10-2003 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR

JWR

Maartenvs schreef op 05 October 2003 @ 01:15:
[...]
Helaas heb ik geen plek meer in mijn case dus dat is de reden dat ik geen autorad haal (had ik al overwogen) maar over die chipset. Ik heb een termometer op die heatsink gezet die je ziet zitten op de foto achter de slang van cpu ->gpu. Ik meet nu ong 44 gr maar ik denk dat ie de 50 wel haalt. is 1 fan van 4x4 cm voldoende of zou ik eigelijk meer van mijn bord moeten koelen? Er worden naar mijn idee niet meer onderdelen warm dan de cpu en de chipset.
Btw bij jou zie ik ook geen fan :+
Dat je bij mij ook geen fan ziet klopt, ik heb deze foto gemaakt toen ik net mijn PSU gemeshd had :) . Ik heb de fan los op de videokaart staan. Ik maak zo ff een foto. De warmte van de Chipset stijgt altijd, en daardoor verwarmd hij het CPU blok ook he!

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~ros00371/fan2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door JWR op 05-10-2003 10:51 . Reden: plaatje toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Die fan op de chipset scheelt idd wel iets. Temp klom langzaam op van 31 naar 35 gr en met fan op 7 volt en raam dicht (kamertemp 21,1 gr achter de intake). Nu draait hij al ong 20-30 min rond de 35, met deze temp kan ik wel leven :P
Als je goed kijkt kun je mijn fan zien zitten in de hoek en zuigt de lucht direct van buiten dus koele lucht.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/images/DSC00510.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Maartenvs op 05-10-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Ok heb de koeler nog iets beter vast gezet, en de temps zijn nu

code:
1
2
3
4
5
6
7
oud:
stressed: 43

nieuw:
idle    : 28
stressed: 33

AMD 2500+ @ 3200+ @ 1.65 Vcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
dus door de koeler vaster te draaien wordt het 10 graden koeler? of is dit de vergelijking AC/WC

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
wc/wc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
wow.. das een leuke bezig heid dan je wc vaster draaien.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
zeker, kon em nog behoorlijk vaster draaien, dus denk dat hij niet helemaal goed contact maakte. Heb de wc pas sinds vrijdag dus ben nog een beetje aan het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
Kwil met een Black Ice Pro --> CPU, NB en GPU koelen. Is het aan te raden om een extra rad te instaleren? (kzag toevallig net in een topic dat iemand 2 Black Ice Micro's en een Extreme heeft geplaatst in zijn setup) Allemaal heel mooi en aardig natuurlijk, maar heeft het ook veel nut? Aangezien ik die micro(s) wel kwijt kan in men case vraag ik me af of dat rendabel is, ook gekeken naar de prijs.

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 15:25

sapphire

Die-hard pruts0r

even een vraag je tussen door, heeft iemand ervaring met de innovatek/klax flat-flow-o-matic (pokke naam)?
Ik heb deze namelijk van iemand overgenomen en nu wil ik een low cost goed presterende wc setup gaan bijelkaar sprokkelen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Hempje schreef op 06 October 2003 @ 22:13:
Kwil met een Black Ice Pro --> CPU, NB en GPU koelen. Is het aan te raden om een extra rad te instaleren? (kzag toevallig net in een topic dat iemand 2 Black Ice Micro's en een Extreme heeft geplaatst in zijn setup) Allemaal heel mooi en aardig natuurlijk, maar heeft het ook veel nut? Aangezien ik die micro(s) wel kwijt kan in men case vraag ik me af of dat rendabel is, ook gekeken naar de prijs.
Je water warmt echt maar een piepklein beetje op, een 2e rad is eigenlijk overkill, misschien 1 of 2 graden...

[ Voor 2% gewijzigd door Anus Cocainus op 07-10-2003 12:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coke in je Kont ;) schreef op 07 October 2003 @ 12:30:
[...]

Je water warmt echt maar een piepklein beetje op, een 2e rad is eigenlijk overkill, misschien 1 of 2 graden...
2 x een micro zou zeker wel een optie zijn als je dus geen extreme in je kast kwijt kan, maar toch een preformance systeem wil inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Dat heb ik ook gedaan 2 micro's gekocht, maar dit is wel voor een dual xeon :D
want ik heb niet zoveel zin om in mijn lian li pc61 te gaan zagen en boren.
Ik ben wel benieuwd wat de temps worden met deze rad's :)

[ Voor 30% gewijzigd door idioteque op 07-10-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff n00bvraagje... zitten er altijd van die soort pinnen bij een waterblok als je die apart koopt?( van die pinnen die je dan zo door het waterblok en dan door het mobo moet doen) waarmee je dus het waterblok moet bevestigen (in dit geval sockets 478) of moet je die op een andere manier bevestigen? (gaat hier btw om het volgende koelblok: Cuplex CPU socket478 van aqua computer )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
geforce5_guy schreef op 05 October 2003 @ 22:30:
Ok heb de koeler nog iets beter vast gezet, en de temps zijn nu

code:
1
2
3
4
5
6
7
oud:
stressed: 43

nieuw:
idle    : 28
stressed: 33

AMD 2500+ @ 3200+ @ 1.65 Vcore
Wow, da's niet slecht... Mijn tbird 1333 is 40 graden idle en als ik hem strakker aandraai gaat mn pc uit :X (home-made danwel. Dat verklaart denk ik dat ik hem niet goed kan aandraaien... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic gaat lijken op een 'wie kan zijn koeler het strakst aandraaien' uitdaging.

Als je daar te enthousiast in doorgaat garandeer ik je cpu's op huiskamertemperatuur. Gewoon doordraaien totdat je een dof 'krak' geluid hoort. Hij doet dan overigens verrekte weinig meer maar dat is bijzaak. Hij blijft wel lekker koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 16:20:
ff n00bvraagje... zitten er altijd van die soort pinnen bij een waterblok als je die apart koopt?( van die pinnen die je dan zo door het waterblok en dan door het mobo moet doen) waarmee je dus het waterblok moet bevestigen (in dit geval sockets 478) of moet je die op een andere manier bevestigen? (gaat hier btw om het volgende koelblok: Cuplex CPU socket478 van aqua computer )
Ik denk dat je de bevestiging bedoelt, en bij intel gaan die vrijwel altijd met die moeren en bouten door je mobo, er zijn maar enkele blokken die in dat zwarte ding gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat koelbok van aquacomputer wordt overigens volledig geleverd met de bouten die door de gaten op je mobo moeten. Heel makkelijk systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn magnum waterblok vervangen door een super dure d-tek. In de hoop lagere temps te halen.

Ik heb een barton 2500+ deze heb ik nu helemaal standaard 2500+ draaien en is
36 graden idle. Dat is volgens mij veelste hoog..

Ik heb verder een Aquasystems 240x120 en een blackice 80 mm radiatoren.

Water temp is 27 graden met een kamer temp van 21. Mijn vloeistof is van Engine Ice. (Zit er wel al 4 maanden in)

Wanneer ik aan het OC'en ben dan denk ik dat ik niet verderkom omdat ik soms op 52+ graden zit.

Zoals gezegt. Ik heb het duurste van het duurste spul qua watercooling. En ook veel goeie spullen denk ik.

Maar ik snap niet waarom mijn cpu temps niet zakken. Ik heb toch geen WC systeem van 550 euro voor waardeloze klote temps

Ik baal echt als een stekker. Mijn CPU blokje zit behoorlijk strak op me cpu die ook maar weinig AS3 er op heeft zitten.

Wie heeft suggesties? Want dis een drama !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Laatst online: 11-09 13:26
ummm dure is niet altijd beter, ihmo zijn Swifttech en Dangerden Maze 3&4 de betere blokjes vanaf E59.
hoe is de plaatsing/volgorde van je WC.
je geeft zelf aan het duurste van het duurste gekocht te hebben, maar dan had ik mooi een Black Ice Xtreme 2 gekocht met 2 Papst 120mm

stupid question: heb je wel koelprut op je proc gesmeerd voor het blok er op te gooien, scheelt ook al snel een aantal graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_NL schreef op 09 oktober 2003 @ 09:06:
ummm dure is niet altijd beter, ihmo zijn Swifttech en Dangerden Maze 3&4 de betere blokjes vanaf E59.
hoe is de plaatsing/volgorde van je WC.
je geeft zelf aan het duurste van het duurste gekocht te hebben, maar dan had ik mooi een Black Ice Xtreme 2 gekocht met 2 Papst 120mm

stupid question: heb je wel koelprut op je proc gesmeerd voor het blok er op te gooien, scheelt ook al snel een aantal graden.
Volgorde van flow is: RES > POMP > CPU > 240x120mm RAD > VIDEO > CHIP > 80 mm RAD > RES.

Antwoord op de stupidquestion: wat denk je zelf ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Hier stond iets doms had je 2e rad niet gezien 8)7

[ Voor 136% gewijzigd door Maartenvs op 09-10-2003 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
hmm... haal eens de GPU,NB blok en 80mm Rad uit het ciruit(RES>pomp> CPU>RAD>RES) en meet dan de water temps direct na de Rad en CPU blok.
Als de Temps dan zuigen kijken of de bottleneck het RAD of CPU Blok is. mogelijk met ander blok of RAD van vriend testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_NL schreef op 09 October 2003 @ 10:21:
hmm... haal eens de GPU,NB blok en 80mm Rad uit het ciruit(RES>pomp> CPU>RAD>RES) en meet dan de water temps direct na de Rad en CPU blok.
Als de Temps dan zuigen kijken of de bottleneck het RAD of CPU Blok is. mogelijk met ander blok of RAD van vriend testen.
GPU BLOK eruit ???? :? Heb je me SIG gezien? Wat voor videokaart en wat voor score? Als ik dat blok eraf haal dan fikt me hele videokaart weg :P :Y)

CPU blok is een d-tek (die met 3 slangpilaren, dat moet wel een goed blok zijn, volgens de beches)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nu gaan doen is het volgende:

Ik ga een digitale temp meter in mijn water hangen. Mijn PC staat nu uit. Ik hang em er nu zo in het water. Dan meet ik het, en dan ga ik kijken als de PC een half uur idle is. Wat de temperatuur van het water doet. Dan laat ik em een half uur stressen, en dan kijk ik weer. De resultaten zal ik zo dadelijk posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Wat ik vroeguh bij de TD met alle problemen deed was het proces van eliminatie, dan kom je vanzelf bij het probleem. gewoon ff terug klokken die hap :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_NL schreef op 09 October 2003 @ 10:31:
Wat ik vroeguh bij de TD met alle problemen deed was het proces van eliminatie, dan kom je vanzelf bij het probleem. gewoon ff terug klokken die hap :-)
Als ik de boel terug klok, dan is de temp idle nog 36 graden. En dat is veelste veel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Waar liggen je radiator? Oftewel, zuigen ze stiekem geen warme lucht aan :?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stats: (Gebasseert op 217 x 11 @ 2.03 volt)

Kamer Temp: 19,8 'C

Watertemp toen de PC de hele nacht uitstond (pomp wel aan de hele nacht) 22.8 'C
Watertemp na 15 mins idle: 27.4 'C (Rads allemaal low) CPU 51
Watertemp na 30 mins idle: 25,9 'C (Rads allemaal full) CPU 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
misschien een idee om je Res(waar temp met niet actieve pc 22.8C is buiten kast te zetten om die teminste op kamertemp(19.8C) te hebben.
Maar als ik het zo bekijk kunnen het een paar dingen zijn. Je CPU blok(neemt niet genoeg warmte van CPU af), Defecte CPU temp sensor of CPU zelf, alhoewel een 2500XP barton toch behoorlijk koel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_NL schreef op 09 October 2003 @ 10:57:
misschien een idee om je Res(waar temp met niet actieve pc 22.8C is buiten kast te zetten om die teminste op kamertemp(19.8C) te hebben.
Maar als ik het zo bekijk kunnen het een paar dingen zijn. Je CPU blok(neemt niet genoeg warmte van CPU af), Defecte CPU temp sensor of CPU zelf, alhoewel een 2500XP barton toch behoorlijk koel is.
De reservoir hangt buiten de kast. Maar die was warmer omdat de pomp de hele nacht aan gestaan had. Die staat ook warmte af nl.

CPU Blok is van d-tek, die zou echt erg goed moeten zijn. Dus ik ga er vanuit dat dat het ook niet is.

De CPU is nu 5 dagen oud. Zie mijn sig voor core/stepping. En ook die wil ik uitsluiten.

Wat zou jij zeggen als ik zeg, dat het water niet voldoende warmte opneemt ? Kan je het er mee eens zijn als ik zeg: hoe warmer het water, hoe meer opgenomen warmte, hoe beter de radiatoren de hitte kunnen afgeven aan de omgeving ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Hmmmm....ben geen wetenschapper, maar volgens mij is water, water.
Hoe warm is dat blok? die zou namelijk als de CPU 50C is ongeveer rond de 40 moeten zijn.
is dat lager dan wordt de warmte niet goed overgedragen aan het blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de temperatuurverschil tussen CPU en water zo enorm groot. 51 om 26 graden dat is een verschil van 25 graden. En als we er nu vanuitgaan dat het blokje goed is. Dan zou het aan het water moeten liggen??? :?

Ik ben echt het spoor bijster. Als ik er niet uit kom, verkoop ik al mijn wateronderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Ik zou er dus niet vanuit gaan dat het blok goed is, zou of een een ander blok aanschaffen of lenen en ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leandres,

Ik zoek het probleem in de combinatie (klinkt misschien raar) van CPU-blokje,
je radiator en misschien de airflow.

Ik heb een slooprad en met (nu nog) kutte airflow haal ik lagere temps dan jij.
Mijn reservoir wordt niet eens warm (water in res is bij mij tegen lauw aan) op
3200+ snelheid (ja heb ook een 2500+).

Er zit verder gewoon demi-water in me setup.
Hoe is je airflow en (zoals eerder iemand vroeg) hoe ligt/staat je rad?

Verder pleit ik er nog steeds voor om deze setup aan te houden, maar jij hebt 2 rads
en daar heb ik geen ervaring mee:
Pomp --> Radiator+fan (koudste punt) --> cpu --> gpu --> reservoir.
Da's mijn setup.
Bizar probleem heb jij eigenlijk. Aan de onderdelen afzonderlijk lijkt het niet te liggen.
Temp-sensor zou het ook nog kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_NL schreef op 09 oktober 2003 @ 11:48:
Ik zou er dus niet vanuit gaan dat het blok goed is, zou of een een ander blok aanschaffen of lenen en ff testen.
Ik heb hier 2 blokken liggen (1x Magnum 390) waarvan ik dacht dat ie niet goed was. Maar exact zelfde temps als met mijn d-tek die ik nu heb.

Dus ik wil het blok wel uitsluiten. BTW die magnum is tekoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 11:50:
Leandres,

Ik zoek het probleem in de combinatie (klinkt misschien raar) van CPU-blokje,
je radiator en misschien de airflow.

Ik heb een slooprad en met (nu nog) kutte airflow haal ik lagere temps dan jij.
Mijn reservoir wordt niet eens warm (water in res is bij mij tegen lauw aan) op
3200+ snelheid (ja heb ook een 2500+).

Er zit verder gewoon demi-water in me setup.
Hoe is je airflow en (zoals eerder iemand vroeg) hoe ligt/staat je rad?

Verder pleit ik er nog steeds voor om deze setup aan te houden, maar jij hebt 2 rads
en daar heb ik geen ervaring mee:
Pomp --> Radiator+fan (koudste punt) --> cpu --> gpu --> reservoir.
Da's mijn setup.
Bizar probleem heb jij eigenlijk. Aan de onderdelen afzonderlijk lijkt het niet te liggen.
Temp-sensor zou het ook nog kunnen zijn.
Die radiator is van aquasystems, zit boven in me kast. Heb ik er keurig in gemaakt (al zeg ik het zelf). Er draaien 2 fans onder van 120 mm.

Ik heb stiekum (hoop ik) het gevoel dat het water op 1 of andere manier geen warmte meer opneemt. Helemaal omdat het temperatuur verschil tussen CPU en water bijna 25 graden bedraagt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op 31 August 2003 @ 21:52:
korte vraag

ik ga een fanductje maken voor mijn rad, hoe lang zou zoiets moeten zijn ?
mag een fan duct ook langer zijn dan 2 tot 5 cm?
ik dacht aan ongeveer 15 cm aangezien ik van de linkerkant van mijn kast (fans) rechtstreeks naar de rechterkant (rad) wil blaazen zonder dat ik de lucht langs andere onderdelen in mijn kast moet zuigen of blazen. zodat ik geen verlies in lucht flow heb en ook niet mijn kast op warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de oplossing voor mijn probleem. Ik heb de mosfets gekoeld. Scheelde mij 10 graden CPU temp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik had een leuk ideetje, wat overigens al eens eerder is gevoerd, namelijk: als ik een heatsink voor me proc pak en daar een waterdichte behuizing omheen maak, zou dat goed werken ?
En zoja, zou een klein lowprofile heatsinkie dan voldoen ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 15:17:
Ik heb de oplossing voor mijn probleem. Ik heb de mosfets gekoeld. Scheelde mij 10 graden CPU temp :+
Had ik toch gelijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe Chieftech big tower waar ik nu weer mijn hele waterkoeling setup in wil gaan bouwen..
Ik kwam nu die arplex Evo 240 tegen: 50 euro. Dat vind ik nu eigenlijk wel een hele mooie prijs...
Ik kan alleen nergens een vergelijkende review vinden van dat ding. Kan iemand mij vertellen wat de koelprestaties van dat rad zijn in vergelijking met bijv. BI Extreme (2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 15:17:
En hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag :?

Ik heb hier ook een AMD 2500+ @ 3200+

die idle rond de 36 loopt en stressed rond de 40.

WC:

innovatek coolrek rev 3
innovatek dual fan rad.

[ Voor 24% gewijzigd door geforce5_guy op 12-10-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets concreter :)....

Denken jullie dat de blackice extreme 2 meer dan 4 graden koeler zal zijn dan de Evo 240 wanneer ik op beide 2x 120mm fans@5volt laat lopen?

Het gaat om de koeling van een P4 2.4@3.2 + chipsetcooler. DangerDen blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Nee, eigenlijk denk ik van niet. Die evo 240 is toch wel een goede rad en zoveel zou het toch niet uit moeten maken ?
Ik zou gewoon die evo 240 houden, ervan uitgaand dat je die extreme nog moet kopen.

Of je moet overal peltiers hebben :P.

edit: oh, wacht, die evo heb je nog niet ?
Dan zou ik persoonlijk voor de extreme gaan, als het prijsverschil niet meer dan 30 verschilt. Want voor 30,- of meer kun je mooie dingen van maken >:) .

[ Voor 30% gewijzigd door GeforceDDQ op 13-10-2003 20:21 ]

301SQN

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.