[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic, part V

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.415 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is deze vraag al eerder geweest maar met search vond ik er niet zoveel over..

wat koelt er nou beter de maze4 of D-tek whitewater :S

zie net dat ik de startpost niet goed heb gelezen staan 2 links in :(((( voor whitewater

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zeer mooie topic. Ik heb net zelf spullen besteld voor mijn nieuwe waterkoeling.
Ik hoop dat het systeem een beetje aan mijn verwachtingen gaat voldoen. Misschien dat er hier iemand ervaringen heeft met 1 van de onderdelen.
Ik heb het volgende aangeschaft:

*2 Nextcool Watercube LT3 blokken ( 1 voor NB en 1 voor koeling van Radeon 9700 Pro videokaart.
*1A-HV CPU koeler. Zal voor de meeste onbekend zijn denk ik. Maar hier is een testresultaat van dit blokje http://www.watercoolplane...p?open=4&show=1&pagenum=1
*HTF@-X-Triple radiator http://www.watercoolplane...en=4&show=4#HTF2-X-Triple
*Eheim 1048 pomp
*Innovatek Tank-O-Matic reservoir
*InnovaProtect Korrosiebescherming
*Artic Silver 5 koelpasta
*silliconen slang
*paar antiknikveren voor de wat moeilijkere bochten

Nu ben ik nog op zoek naar een goede hardeschijfkoeler. Iemand goede ervaringen met een bepaald type? Moet natuurlijk ook een waterkoeler zijn voor de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
wat koelt er nou beter de maze4 of D-tek whitewater :S
Zeker te weten de D-tek, zie hier voor de tests www.watercoolplanet.de

@Waterkoud
Mag ik vragen waar je de 1A-HV besteld hebt?

[ Voor 67% gewijzigd door bmwman op 28-10-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
In duitsland bij http://www.1a-cooling.de
Schijnt echt een heel goed blokje te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterkoud schreef op 28 October 2003 @ 18:26:
In duitsland bij http://www.1a-cooling.de
Schijnt echt een heel goed blokje te zijn
kan je mij de adres gegevens mailen van die lui..... ik probeer ze al een week te benaderen maar krijg ze niet te pakken.

trouwens... een leuk nieuwtje: .....Dangerden komt met een nieuwe koeler.....ik krijg deze week een sample binnen en laat die direct testen op Watercoolplanet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 15:52
ik heb atm een thermaltake aquariys 2 waterkoeling..
alleen ik wil me pomp vervangen door een andere..

maar welke is een beetje goed en past erop? zonder te klote met andere slangen en verloopstukjes?

heb al wat pompjes bekeken maar kan er niet echt uitkomen.

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaMaGRa schreef op 28 October 2003 @ 19:47:
ik heb atm een thermaltake aquariys 2 waterkoeling..
alleen ik wil me pomp vervangen door een andere..

maar welke is een beetje goed en past erop? zonder te klote met andere slangen en verloopstukjes?

heb al wat pompjes bekeken maar kan er niet echt uitkomen.
Je zou een Hydor L20 kunnen nemen met 6mm pilaren er op.....
Is allemaal mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Wat voor slangen gebruik je op dit moment dan? Binnen en buitenmaat? Voor de meeste pompen zijn verloopstukken te verkrijgen voor verschillende maten slangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 22:29:
[...]

De graph-o-matic wordt standaard geleverd met 2 brackets zodat ze practisch overal op passen....... dus om kort te zijn.... de GF4 graph-o-matic wordt niet meer gemaakt of uitgeleverd....
dat weet ik, maar toch bedankt :) Maar ik wil dit weten omdat ik een GF4 graph o matic van iemand kan overnemen, dus als iemand weet of een GF 4 Graph-o-matic op de NB van een Abit NF 7-S past......?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een weekje mijn waterkoeling draaien alleen hoor ik vanaf vandaag een raar geratel uit mijn pomp komen (sicce nova) Zijn er meer mensen die hier last van hebben en weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op 28 October 2003 @ 20:49:
[...]

dat weet ik, maar toch bedankt :) Maar ik wil dit weten omdat ik een GF4 graph o matic van iemand kan overnemen, dus als iemand weet of een GF 4 Graph-o-matic op de NB van een Abit NF 7-S past......?
niet met die bracket.... wat gaatjes boren zou kunnen helpen....je kan me ook ff mailen....heb nog wel een nb bracket liggen voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 09:45
Hey, ik ben een beetje bezig aan nieuwe pc maken voor mn studio en hij moet daarom erg stil zijn maar toch goed koelen omdat ik geen trage comp kan gebruiken. Ik zat te denken aan een Airplex evo 360 rad met een eheim pomp maar waterblok kan ik niet beoordelen want kheb geen verstand van zaken. Verder vond ik de thermaltake III erg leuk eruitzien maar hij schijnt lawaaierig te zijn en thermaltake heeft nou niet bepaalt een goede wc achtergrond. En voor het lawaai dacht ik aan de fan vervangen met een papst ofzo. Mijn vraag is: voor welk systeem moet ik gaan? En welk koelblokkie daarbij? Oh en net bedacht: Wie heeft ervaring met die fanloze Xice dingen?
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rmanen schreef op 28 October 2003 @ 23:23:
Hey, ik ben een beetje bezig aan nieuwe pc maken voor mn studio en hij moet daarom erg stil zijn maar toch goed koelen omdat ik geen trage comp kan gebruiken. Ik zat te denken aan een Airplex evo 360 rad met een eheim pomp maar waterblok kan ik niet beoordelen want kheb geen verstand van zaken. Verder vond ik de thermaltake III erg leuk eruitzien maar hij schijnt lawaaierig te zijn en thermaltake heeft nou niet bepaalt een goede wc achtergrond. En voor het lawaai dacht ik aan de fan vervangen met een papst ofzo. Mijn vraag is: voor welk systeem moet ik gaan? En welk koelblokkie daarbij? Oh en net bedacht: Wie heeft ervaring met die fanloze Xice dingen?
Rob
Het licht er geheel aan wat je er voor over heb.....
Het gaat je om de stilte dus echt hardcore hoef je niet te gaan..... dus zou je met een airplex 120 of 240 al genoeg hebben met de fan(s) op 7 volt...daar kan je een Dangerden maze4 op zetten ( prima block voor een prima prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 22:31:
Ik heb sinds een weekje mijn waterkoeling draaien alleen hoor ik vanaf vandaag een raar geratel uit mijn pomp komen (sicce nova) Zijn er meer mensen die hier last van hebben en weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Het is mogelijk dat er lucht in je pompje terecht is gekomen. Probeer voorzichtig je pompje te 'schudden' en onderste boven houden enzo. Dat zou de lucht er uit moeten halen en waarschijnlijk ook je probleem. :)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Demon_Eyez schreef op 28 October 2003 @ 10:58:
Iemand een idee hoe je de 'aanslag' van UV-dye weer uit je slangen krijgt?
Toen ik 4 maanden gelden m'n eerste set in elkaar zette, had ik hele mooie transparante pvc-slangen. Vorige week een nieuw blok erbij gezet, kom ik erachter dat m'n slangen toch wel behoorlijk vies en dof zijn geworden.
Met een wattestaafje eens de binnenkant van een slang 'gescrubt en er kwam toch wel aardig wat zwart/groen poederachtige smurrie uit. M'n reservoir en blokjes hebben er trouwens geen last van, het is echt iets wat alleen aan die slangen blijft 'plakken'
Lijkt me dat ik niet m'n systeem (wat betreft m'n slangen) met schoonmaakazijn kan spoelen of wel ?
1. Maak een klein propje van een oude handoek
2. Bind hier een dun touwtje omheen
3. Rijg het touwtje door de slang m.b.v. een brei-naald of zoiets
4. Trek het touw + propje doek door de slang :) Mik er eventueel wat schoonmaakspul op om zeker van te zijn dat alle smurrie wordt weg gehaald.

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Eindelijk (na wat gezeik met mijn mb en cpu's) heb ik mijn setup klaar met blokjes van Tha_Mafkees en een rad uit een eerdere IA (koperen CV-rad).

De prestaties zijn prima en stil.

Voorheen:

Kast: 10 graden boven kamertemp
CPU's: 30 graden boven kamertemp @ 2100 MHz
Veel geluid

Nu:

Kast: 4 graden boven kamertemp
CPU's: 20 graden boven kamertemp @ 2400 MHz
weinig geluid (rad-fans @ 5V, zijn eigenlijk 16V fans)

Aangezien ik op mijn asus geen multiplier kan instellen heb ik voorlopig alleen de FSB omhoog gegooid. Het vervelende aan een MPX-chipset is de maximale FSB van ongeveer 150 MHz (bij normale koeling), nu haal ik 158 MHz en dat is toch wel lekker. Binnenkort mod ik mijn cpu's naar een mp van 18 ipv 15 en hoop ik nog wat verder te komen.
Ik heb wel een stel foto's maar thuis zit ik al een maand zonder inet, dus kan ik ze niet uploaden. Ik hoop dat ik ze zsm kan plaatsen (ik weet niet of ik hiervoor een eigen topic mag openen).
Alles is in de Lian-Li PC71 gepropt en aan de buitenkant is niet te zien dat er een waterkoeling onder de kap zit.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Silentpuma schreef op 29 October 2003 @ 00:11:
[...]

1. Maak een klein propje van een oude handoek
2. Bind hier een dun touwtje omheen
3. Rijg het touwtje door de slang m.b.v. een brei-naald of zoiets
4. Trek het touw + propje doek door de slang :) Mik er eventueel wat schoonmaakspul op om zeker van te zijn dat alle smurrie wordt weg gehaald.
Damn, dat wordt een heel gedoe. Alles dus weer losmaken :'( Zat ook al aan bovenstaand idee te denken, had gehoopt op een snelle manier. Ach ja, het houdt je van de straat. Vind het trouwens wel matig dat er zoveel aanslag achterblijft.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb bij tweakstore een mcw5002-a, mcw20-a en 13-19 mm tygon slang besteld. Nu zit ik ernstig te twijfelen of het met die slang en aansluitingen van de blokken wel goed gaat komen =\

op het cpu blok zitten 1/2" slang pilaren, daar zouw de slang toch goed voor moeten zijn ? maar op het chipsetblok zitten 1/2"snelkoppelingen. gaat een slang met een buiten diameter van 19mm wel in die 1/2"snelkoppeling passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 13:26
Inprincipe zou je die op die aanslutingen een aantal goeden Slangklemmen kunnen zetten goed strak vast zetten en ff 24 uur testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

w03i.. voor het eerst dat mijn WC het eindelijk "goed" doet.

Systeem:
cpu: XP2500 @ 12,5*200
mem: OCZ PC3500
MB: Epox 8k3A+

WC:
cpu: Innovatek Cool rev. 3
rad: Maxxpert kreng
Pomp: Hydor L20

temps:
code:
1
2
3
Kamertemp: 19 graden
idle: CPU ~32 graden, Case 22 graden
stressed: CPU ~35-37 graden, Case 23

Ben nog vanplan om maxxpert ding te vervangen voor een wat betere radiator, maar op het moment is het niet echt nodig. Wat mij is opgevallen, toen mijn kamertemp > 22 a 23 graden werd de CPU een stuk warmer (10 graden ofzo). Naar mijn idee werkt de radiator niet goed genoeg om bij die kamer temp. het water voldoende te koelen zodat het verschil in temp bij waterblok niet bijster veel was. Nu het weer wat koeler is, wordt cpu ook meteen een stuk koeler. Ik weet niet of het nou ligt aan de kamer temp, of dat er iets anders "miraculeus" is gebeurd.

De vraag is dus.. hoeveel invloed heeft kamertemperatuur op de temperatuur van de CPU? (bij een standaard WC opstelling, pomp->rad.->cpu->res->res. met de genoemde componenten)

[ Voor 11% gewijzigd door bille op 29-10-2003 12:18 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
Buzz_NL schreef op 29 October 2003 @ 11:28:
Inprincipe zou je die op die aanslutingen een aantal goeden Slangklemmen kunnen zetten goed strak vast zetten en ff 24 uur testen.
Jah, maar gaan die slangen in de snelkoppelingen van het Northbridge blok passen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.xtremesystems....92e312b5c6&threadid=21577

hier nog een topic over het 1A-HV vs Cascade verhaal, inclusief wat verhalen over die testbank ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net klaar met de installatie, aanschouw ! ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kallai/PC/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kallai/PC/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kallai/PC/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kallai/PC/4.jpg

Featuring:

CPU P4 2.4ghz @ 3ghz (nog niet verder getest)
Mainboard: Abit IC-7
Mem: 2x 256 Corsair XMS cmx2700
Vidcard: Asus V8200 GF3 standard 200/460 @ 270/521
Cooling: Swifttech H20-8501 + MCW50 + MCW20
PSU: Zalman 400apf
Nog geen metingen verricht, komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 23:28:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Featuring:

Jezus, wat een zooitje man! Ruim die kast eens netjes op, dit is echt zonde van de kast en waterkoeling zo :/

En kun je die plaatjes niet thumbnails maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Featuring:

En nu ben ik echt extreem benieuwd naar wat voor slangen je hebt gebruikt voor die swiftech snel koppelingen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Hallo zeg! Maak er aub thumbmails van :o Niet iedereen heeft een 24" monitor en een T3-verbinding. Dit is echt al vaak genoeg gezegd.
Onderstaand stuk komt rechtstreeks uit de openingpost. Ga die maar eens lezen
Veel plaatjes, of grote plaatjes die de lay-out verknoeien en het topic traag laten laden. Graag dan ook niet meer dan 5 grote plaatjes plaatsen. Je kan wel thumbnails plaatsen, dat zijn kleine, aanklikbare plaatjes. Dat doe je zo:

[url=urlvanpic][img=200,150]urlvanpic[/img][/url]

De mods kijken er op toe dat dit ook nageleefd wordt, waarschuwingen en tempbans kunnen als maatregel gebruikt worden.

[ Voor 85% gewijzigd door Demon_Eyez op 30-10-2003 14:34 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 23:53:
[...]

Het licht er geheel aan wat je er voor over heb.....
Het gaat je om de stilte dus echt hardcore hoef je niet te gaan..... dus zou je met een airplex 120 of 240 al genoeg hebben met de fan(s) op 7 volt...daar kan je een Dangerden maze4 op zetten ( prima block voor een prima prijs)
Wanneer je een 240 boven in je kast maakt, verlies je toch ook altijd je bovenste bays? Kan je er net zo goed een 360 zonder fans in zetten, om de prijs hoef je het ook niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Featuring:

Schroef je videokaart 's vast, en gebruik slangklemmen.

[ Voor 87% gewijzigd door _XipHiaS_ op 30-10-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

moooi gedaan , ik het wel mooi dat je alles in de zelde kleur hebt , je blokjes en je rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Featuring:

ben benieuwd naar je temps, maar het ziet er niet uit zo hoor. Wat een drukke boel in je case, zo kan je toch nergens meer bijkomen :?

wat is precies je waterloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
euy :)
ik heb al sinds juni niets meer aan mijn waterkoeling gedaan (geen tijd) en een vriend van me (met wie ik het samendeed) heeft van die mooie (en veilige!) koperen dekseltjes op zijn blokjes van de IA...
nou is mijn vraag, wanneer komt er weer zo'n IA want ik ga denk ik toch maares verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzems schreef op 30 oktober 2003 @ 10:22:
[...]

En nu ben ik echt extreem benieuwd naar wat voor slangen je hebt gebruikt voor die swiftech snel koppelingen:)
Gewoon de slangen die bij de set zaten :) 12 feet 1/2" vinyl tubing www.swiftnets.com/products/h20-8501-0.asp
Ik had ook een swifttechslang van de OC-shop. die past wel, maar de wand is slechts de helft van de dikte :/

was ook zwaar werk om de slang op zo'n koppeling te monteren, erafhalen is echter bijna onmogelijk :)

Idle temp is zo'n 38 graden celcius.... stressed zo'n 43 graden dus moet nog ff kijken wat ik daaraan kan doen.

En ja het is een zooi ! Maar in vergelijking met mijn bureau stelt het niets voor :p
word nog opgeruimd zodra ik weer tijd heb :)

ps. nog geen idee van het waterverloop

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Het zal vast wel al een keer gevraagd zijn ofzo, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
Hoe zit dat met die Hydor pompen, zijn die nou echt zo goed (eheim gelijk volgens tweakstore) of is het toch niks. Want een 700l/u pompje voor 27 euro is wel heel mooi :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maak het maar zoiets van :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?s=&postid=230300

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, das wel wat netter dan van mij ja :)
Maar heb die leidingen van het vga blok expres wat langer gelaten, ben bang dat ik mijn vidkaart er heel lastig uitkrijg, in geval dat ik een nieuwe neem.

btw, ook besteld bij gary ? :) (sidewindercomputers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ReseT schreef op 30 oktober 2003 @ 20:35:
Maak het maar zoiets van :)
dit is toch wel een van de mooiste setups die ik ooit heb gezien, zeer netjes mijn complimenten
(kom ik aan met mijn oude swiftech blok die nieuwe is toch zoveel mooier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Ik moet er nu wel bijzeggen dat het niet van mij is :) Het is de setup van 'antipop' op xtremesystems.org. In de Swiftech manual staat precies de zelfde setup, maar dan van swiftech zelf.

Ik ga zelf voor de Swiftech 5002 blokken en later uitbreiden met andere 1/2" blokken. Het voordeel is van de swiftech blokken zijn dat ze bijna non flow restrictent zijn. Mooi dus om en multi blok setup ervan te maken :)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Haeg schreef op 28 oktober 2003 @ 09:14:
[...]

ja ik heb er nog wel een paar liggen , er past zo een 12 x 12 fan op
maar de aansluiting is 7 mm

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmmm, en zijn die van je over te nemen? ik zit hier zelf nu met dat coolriver-setje en dat is opgebouwd uit 7mm slangen/verbindingen.

If so, wat zou dat me gaan kosten dan?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
CommanderKeen schreef op 30 oktober 2003 @ 12:35:
euy :)
ik heb al sinds juni niets meer aan mijn waterkoeling gedaan (geen tijd) en een vriend van me (met wie ik het samendeed) heeft van die mooie (en veilige!) koperen dekseltjes op zijn blokjes van de IA...
nou is mijn vraag, wanneer komt er weer zo'n IA want ik ga denk ik toch maares verder :P
any1? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Welk setje waterkoeling is dit? En waar te koop?

Kan het nergens vinden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Ik moet echt beter gaan lezen voor ik vragen stel.

edit:
oude vraag: Zou je misschien wat temps en specs kunnen posten want ik heb ong jou wc alleen maar 1 radiator (black ice micro) maar die kan mijn gf4ti 4200 en p4 2,4 amper aan. En zuigen jouw fans of blazen ze? (scheelt maar paar graden maar toch)

[ Voor 9% gewijzigd door Maartenvs op 01-11-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbertz schreef op 01 november 2003 @ 16:18:
[...]

Welk setje waterkoeling is dit? En waar te koop?

Kan het nergens vinden :9~
www.swiftnets.com/products/h20-8501-0.asp

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 10:56
Ben al enige tijd opzoek naar de prestaties van de nieuwe innovatek cpu wcblok
InnovaCOOL Rev 4.0
zijn er mensen die er al een review van gevonden hebben?
wel lache die 3 ledjes er in :D
http://www.innovatek.de/
(site houd niet van hard linking, ff kijken onder waterkoeling producten, cpu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik zit dus nu ook te kijken voor waterkoeling. Maar je bent niet voor niets Hollander :D. Dus ik ben al wat aan het schooieren geweest. Ik heb dus nu ook van me zwager een Rena pomp gehad van 200 liter per uur, maar ik weet niet of die sterk genoeg is. Hij moet naar boven pompen naar me radiator, dat is zo'n 40 cm hoger, en hij hoeft alleen me cpu te koelen een athlon xp 2400+. Het gaat om deze kast in aanbouw:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mpsoft/wckoeling/ckast.jpg

En deze pomp:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mpsoft/wckoeling/pomp.jpg

Mijn vraag:
Gaat dit lukken? De radiator komt dus op de kast. M'n pomp doe ik denk ik in me reservoir die ik zelf ga bouwen. En die plaats ik dus bij me pci kaarten.

[ Voor 26% gewijzigd door Mister I op 02-11-2003 22:45 . Reden: vraag vergeten :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Is er iemand die het koelblok voor het koelen van de North Bridge heeft moeten aanpassen omdat er geen gaten in het moederbord zitten? De North Bridge op mijn ASUS P4PE moederbord is bevestigd met een soort metalen veren die bevestigd worden op 4 "U"lussen die op het moederbord zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Trouwens weet iemand of dit gaat werken, het gaat voornamelijk of de slangen wel goed zijn.
En hoe sluit ik die D-TEK Whitewater aan ? er zit 1 inlet en 2 outlets op dat ding ?

DTEK Whitewater 13 mm
VGA DD Maze 4 Blok 13 mm
Blackice Xtreme RAD 12.5 mm
Eheim 1048 pomp 13 mm

Tygon Slang 13mm x 19mm (1 meter) x4

[ Voor 30% gewijzigd door caspergt op 02-11-2003 15:50 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
H20-8501™ SERIES LIQUID COOLING KITS

Heeft iemand meer info over dit pakket? Zit te overwegen om het zelf te kopen. Koelt het bijvoorbeeld mijn P4 2.6 @ 3.0 wel genoeg? En is dit een Pro pakket?

En waar te koop in NL? Kan het bij pricewatch niet vinden ;(

[ Voor 42% gewijzigd door Robbertz236 op 02-11-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asprine schreef op 02 november 2003 @ 12:44:
Ben al enige tijd opzoek naar de prestaties van de nieuwe innovatek cpu wcblok
InnovaCOOL Rev 4.0
zijn er mensen die er al een review van gevonden hebben?
wel lache die 3 ledjes er in :D
http://www.innovatek.de/
(site houd niet van hard linking, ff kijken onder waterkoeling producten, cpu...
De prestaties van de rev 4 zijn het zelfde als de rev 3 ( binnen werk is het zelfde)
de rev4 heeft alleen wat meer modding potential........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 02 november 2003 @ 15:48:
Trouwens weet iemand of dit gaat werken, het gaat voornamelijk of de slangen wel goed zijn.
En hoe sluit ik die D-TEK Whitewater aan ? er zit 1 inlet en 2 outlets op dat ding ?

DTEK Whitewater 13 mm
VGA DD Maze 4 Blok 13 mm
Blackice Xtreme RAD 12.5 mm
Eheim 1048 pomp 13 mm

Tygon Slang 13mm x 19mm (1 meter) x4
Dit gaat prima werken met die slangen..... en aansluiten zoals je zegt......er wordt ook een y-stuk bij geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterkoud schreef op 02 november 2003 @ 15:30:
Is er iemand die het koelblok voor het koelen van de North Bridge heeft moeten aanpassen omdat er geen gaten in het moederbord zitten? De North Bridge op mijn ASUS P4PE moederbord is bevestigd met een soort metalen veren die bevestigd worden op 4 "U"lussen die op het moederbord zitten.
Dangerden, Silverprop, Swiftech.... deze maken alle drie speciale blokken voor 865/875 moederborden.........

De clips van silverprop zijn ook los verkrijgbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Robbertz schreef op 02 november 2003 @ 16:09:
H20-8501™ SERIES LIQUID COOLING KITS

Heeft iemand meer info over dit pakket? Zit te overwegen om het zelf te kopen. Koelt het bijvoorbeeld mijn P4 2.6 @ 3.0 wel genoeg? En is dit een Pro pakket?

En waar te koop in NL? Kan het bij pricewatch niet vinden ;(
http://www.swiftnets.com/products/h20-8501-0.asp <- linkje totaalpakket

Als je alleen je cpu koelt kan ie t wel trekken denk maar zodra je er meer op gaat hangen heb je een grotere radiateur nodig denk. Die pomp die erbij zit moet volgens swiftech helemaal super zijn en de eheims doen verbleken maar ik heb er nog niet veel over gehoord. (iemand meer info over deze pomp?)

Ik draai hier zelf een wc setup met een swiftech mcw5000p, mcw50, eheim pomp en een black ice micro. Mijn temps zijn 38 idle en 46 full load. Naar mijn idee zijn deze al te hoog dus komt er een 2e micro bij.

Verder is dat geen pro pakket. Dit http://www.swiftnets.com/products/H20-22501-0.asp is het propakket van swiftech. En kopen kun je bij de oc-shop. Levertijden kunnen we lang zijn btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Dat ™"EXTREME" pakket koelt alleen mn CPU, denk dat ik dat dan maar ga doen, hopelijk koelt hij mijn P4 2.6 @ 3.0.

Is de installatie beetje makkelijk? Word mn eerste WC >:)

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SileX schreef op 22 oktober 2003 @ 08:45:
heeft iemand ervaring met deze set: Recom Cool-river ?
The set includes:

copper radiator
12cm supersilent fan
copper coolblock for your CPU
coolblock for your GPU (VGA)
Aluminium coolblock for your Northbridge and a pump in reservoir.

Kan verder geen tests enzo hierover vinden... alleen dat ie te koop is bij tweakstore.
iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
@ google.com waren er reviews tevinden...

Ik kan je vertellen dat hij niet zo super goed koelt hoor...

Het is stil, maar thats it.
Verwacht geen 32max load temps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Robbertz schreef op 03 november 2003 @ 07:43:
Dat ™"EXTREME" pakket koelt alleen mn CPU, denk dat ik dat dan maar ga doen, hopelijk koelt hij mijn P4 2.6 @ 3.0.

Is de installatie beetje makkelijk? Word mn eerste WC >:)

:9~
Met dat fill and bleed systeem van swiftech is het een eitje :D

edit:
voor je gaat bestellen even kijken of je rad wel past :D ik kan namelijk geen 12 cm rad kwijt in mijn case :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Maartenvs op 03-11-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Nieuw Danger Den setje: http://www.themodfathers.com/reviews/dd_rbx.php. Lijkt erg op andere bekende blokjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 05 november 2003 @ 17:16:
Nieuw Danger Den setje: http://www.themodfathers.com/reviews/dd_rbx.php. Lijkt erg op andere bekende blokjes :).
zo..... dan zijn ze eigenlijk te vroeg met deze review...... hij was nog niet vrij gegeven door dangerden......
Nou dan ga ik ook maar uploaden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 18:24:
[...]

zo..... dan zijn ze eigenlijk te vroeg met deze review...... hij was nog niet vrij gegeven door dangerden......
Nou dan ga ik ook maar uploaden......
Had je trouwens niet ergens gemeld dat die gasten van Watercoolplanet naast de Maze4 ook nog de Swiftech zouden testen? Of ben ik nu heel erg in de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 05 november 2003 @ 18:45:
[...]

Had je trouwens niet ergens gemeld dat die gasten van Watercoolplanet naast de Maze4 ook nog de Swiftech zouden testen? Of ben ik nu heel erg in de war?
klopt, maar ik heb hem nog niet opgestuurd..... ik twijfel namelijk aan de naukeurigheid van hun testbank........
dus omdat probleem te elimineren zal ik er zelf 1 aan moeten schaffen/samenstellen ....(kosten 2000+ euri)....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 18:51:
[...]

klopt, maar ik heb hem nog niet opgestuurd..... ik twijfel namelijk aan de naukeurigheid van hun testbank........
dus omdat probleem te elimineren zal ik er zelf 1 aan moeten schaffen/samenstellen ....(kosten 2000+ euri)....
Whow, da's 'n boel duiten. Is dat puur voor jezelf of zij de uitkomsten ook ergens te vinden voor ons tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 05 november 2003 @ 19:11:
[...]

Whow, da's 'n boel duiten. Is dat puur voor jezelf of zij de uitkomsten ook ergens te vinden voor ons tweakers?
De url en een begin van de website is reeds daar..... enkel ontbreekt het mij aan tijd en ben nog opzoek naar crew members....

http://www.ocreview.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 19:34:
[...]

De url en een begin van de website is reeds daar..... enkel ontbreekt het mij aan tijd en ben nog opzoek naar crew members....

http://www.ocreview.nl/
Ziet er veelbelovend uit. Helaas nog een leeg forum. Maar ik houd de site in de gaten. SUC6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd site ziet er wel al leuk uit ;) hoop dat het wat word alvast veel suc6 iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Ik vond de uitslag van de Maze 4 op Watercoolplant ook al verdacht, zeker nu ik hem zelf heb, met perfecte temps _/-\o_

(na uurtje surfen)
Idle CPU 21c
Idle Case 16c

(Na 6 runs Sisoft en enkele uren H&D2)
Stressed CPU 29c
Stressed Case 18c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje wikken en wegen en reviews en watercooling topics doorsnuffelen heb ik besloten ook voor waterkoeling te gaan ;)

Ik ben van plan op de HCC Dagen de volgende onderdelen aan te schaffen:

- DangerDen MAZE4 AMD :: EUR 59,00
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/ddmaze4amd200.jpg

- DangerDen Z-Chipset Blok :: EUR 59,00
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/zblockDD200.jpg

- EHEIM 1048 Pomp :: EUR 53,00
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/Eheim1048.jpg

- Black Ice eXtreme radiator :: EUR 80,00
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/bixtreme.jpg

- Waterreservoir voor EHEIM 1046 & 1048 Plexi Rev. 2.0 EUR 45,00
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/reservoir200.jpg

Nu heb ik er (uiteraard) wel een paar vragen over:

1: Is dit een goede set? Vooral wil ik dat weten van de radiator...is ie niet erg duur en groot?

2: Welke slangen heb ik hiervoor nodig? De dikte enzo, en welke zijn het beste?

3: Past dit allemaal in een Antec Soho Fileserver Plusview 1080 AMG met window?

4: Welke vloeistof moet ik erin mikken? Wil graag blauw uv-spul hebben aan gezien de casefans en ccfl`s ook blauw worden :)

Dit alles wordt dus in de genoemde kast gemikt, komt ook een Abit NF7-S in en een Zalman 400 watt, AMD 2500+ AQZFA 0335 WPMW (heb ik al)

Later ga ik de set dan nog uitbreiden met een Radeon koelblok als ik een 9800 Pro of XT ga halen :9

Dank u alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 01-08 15:20
Denk niet dat je dit op de hcc gaat vinden, zeker niet geweest vorig jaar... HCC stelt namelijk niet meer zoveel voor, zeker met betrekking tot tweakspul!

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Als ik jouw was zou ik deze spullen bij de tweakstore halen. ik heb zelf de BI Extreme 2, die koelt perfect.
ik zou er Redline waterwetter in gooien en UV blue dye ook bij Tweakstore te koop.
En Clearflex 60 slangen, die zijn lekker dik en niet te knaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Buzz_NL op 07-11-2003 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
//Takemenow//

Waarom ga je niet voor het SilverProp EVO-S waterblock
http://www.tweakstore.nl/...rt_id=2035&abt=&itemgr=74

Als pomp zou ik de Hydor L30 waterpomp 1200l/u (13mm fittings)
http://www.tweakstore.nl/..._id=1881&abt=21&itemgr=77

Die is goedkoper dan de eheim pomp!

Voor de rest natuurlijk een mooi setje, let er wel op dat je allemaal dezelfde fittings neemt. Verschillende grotes is een ramp dan moet je weer met koppelingen gaan werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Hydor is minder betrouwbaar,niet magnetisch afgeschermd en luider - lees www.overclockers.com forum maar eens.

Zelf heb ik een 1250, ook 1200L per uur, alleen moet je goed op letten met de intake en outake van pompen is verschillend, maar dat kan je meestal wel creatief oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 01-08 15:20
er is trouwens nog net een inkoopactie aan de gang voor wat accesoires (slangen, pilaren, koppelstukjes e.d.) rest van het spul zou ik bij tweakstore halen (ga ik ook doen, zijn goedkoop en reageren snel en goed op vragen e.d.).
ik ga voor de volgende setup:
Cpu: Zalman WB2
Radiator: Opel Kadet '92
Reservoir: custom made :Y)
HDD: custom made
slangen 8-12mm + koppelstukjes (of 13-17mm + pilaren, hangt af van prestaties met 8-12mm)
Pomp: Eheim 1048
Vulling: waterwetter

[ Voor 37% gewijzigd door pretorian_nl op 07-11-2003 13:21 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op 07 november 2003 @ 12:38:
//Takemenow//

Waarom ga je niet voor het SilverProp EVO-S waterblock
http://www.tweakstore.nl/...rt_id=2035&abt=&itemgr=74
Yep, deze heb ik :) alleen dan in koper uitvoering.Kosten 79€.Dit blok staat hiero op nr.4 :) http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=1
Houd mijn amd athlon xp 2500 op 38@39 graden stressed bij een kamertemp van 20/20.5graden.Ik gebruik dit blok icm. eheim 1048, radiator Evo 240 + 2*120mm papst fan, silverprop northbridge koeler, Clearflex slang 13/19 mm en een reservoir.Alle aansluitingen zijn 13 mm.De processor draaid op 11.5*220 = 2535mhz. met 1.9 volt.Ik moet zeggen dat ik uitermate goed te spreken ben over deze combi.Kosten zijn vrij hoog maar je krijgt er ook degelijk goed spul voor geleverd.Heb alle onderdelen bij http://www.tweakstore.nl gekocht.Kosten ~ 350Euro incl. koelprut Artic ceramique en verzendkosten. :) _/-\o_ Oh ja, rustig is de pc nu ook.Die 2 papst fan's hoor je eigenlijk niet.Mijn voeding CWT 550 maakt het meeste lawaai. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal voor de tips! :)

Dus het beste kan ik nemen:

- SilverProp EVO-S waterblock (dan de volledig koperen uitvoering of maakt dat niet zoveel uit?)

- Airplex evo 240 of Black Ice Extreme 2 Rad.

- NB cooler (welke is daar het beste voor?) maybe de Silverprop Cyclone Nexus LX (vind hem niet echt mooi maar goed..)

- Eheim 1048

- Reservoir, uhm....Waterreservoir voor EHEIM 1046 & 1048 Plexi Rev. 2.0 EUR 45,00 dan maar... :Y)

- Tygon Slang 13mm x 19mm (4 meter)

- Iemand nog een tip voor de Radeoncooler?

- Koelspul moet er natuurlijk nog bij, ik wil dus blauw uv hebben i.v.m. met de casestijl enzo. Nu begreep ik dat je er demi-water in moet kwakken, moet er dan nog alleen dat uv-spul bij of nog iets anders?

- Ik heb eens gelezen dat je je watercoolingsys. eerst een dag moet laten draaien voor je de pc aanzet? Is dat zo en waarom?

- Ik hoor iedereen hier over pilaren praten, wat bedoelen jullie daarmee :?
Thnx :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 16:05 . Reden: Ik vergeet de helft weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 15:59:
Bedankt allemaal voor de tips! :)

Dus het beste kan ik nemen:

- SilverProp EVO-S waterblock (dan de volledig koperen uitvoering of maakt dat niet zoveel uit?)

- Airplex evo 240 of Black Ice Extreme 2 Rad.

- NB cooler (welke is daar het beste voor?) maybe de Silverprop Cyclone Nexus LX (vind hem niet echt mooi maar goed..)

- Eheim 1048

- Reservoir, uhm....Waterreservoir voor EHEIM 1046 & 1048 Plexi Rev. 2.0 EUR 45,00 dan maar... :Y)

- Tygon Slang 13mm x 19mm (4 meter)

- Iemand nog een tip voor de Radeoncooler?

- Koelspul moet er natuurlijk nog bij, ik wil dus blauw uv hebben i.v.m. met de casestijl enzo. Nu begreep ik dat je er demi-water in moet kwakken, moet er dan nog alleen dat uv-spul bij of nog iets anders?

- Ik heb eens gelezen dat je je watercoolingsys. eerst een dag moet laten draaien voor je de pc aanzet? Is dat zo en waarom?

- Ik hoor iedereen hier over pilaren praten, wat bedoelen jullie daarmee :?
Thnx :)
De airplex is ruim voldoende ja en ook nog goedkoper :)
de silverprop doet het prima hiero - waarom dan iets anders nemen?
de cpu-blok -- ik heb dan de sp dwz volledig uit koper, ben er zeer tevreden over. Of dit echter veel uitmaakt kwa temp met de gewone uitvoering ? ik zou het niet weten.Hiervoor kun je beter ff en mail sturen naar tweakstore.nl.Jaapielekkerdan weet hier vast wel antwoord op ;) .En idd moet je wc setup gevuld worden met demi water + waterwetter + evt. een of ander goedje wat je kleursmaak kan bevredigen.Ik persoonlijk heb naar het vullen van mijn wc de pomp 2uur laten draaien (de pc uit) toen waren alle kleine luchtbellen eruit en toen gewoon de powerknop van de pc indrukken en gaan met de banaan.Ik koel mijn radeon niet - dus ik kan je hiermee niet echt verder helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
Einbdelijk heb ik al me zut ve me WC setup binnen. alleen nog ff een reservoir bouwe. Ik heb ff een vraagje over me rad. het is een radiator uit een renault twingo, ik heb em al meerdere malen met kraanwater gespoeld en er komt gewoon helder water uit. Is het verstandig om em alsnog ff vol te gieten met (puur, verdund, koud, warm :?) schoonmaak azijn en em een n8tje laten weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Fuzzems schreef op 07 november 2003 @ 19:00:
Einbdelijk heb ik al me zut ve me WC setup binnen. alleen nog ff een reservoir bouwe. Ik heb ff een vraagje over me rad. het is een radiator uit een renault twingo, ik heb em al meerdere malen met kraanwater gespoeld en er komt gewoon helder water uit. Is het verstandig om em alsnog ff vol te gieten met (puur, verdund, koud, warm :?) schoonmaak azijn en em een n8tje laten weken?
het is niet echt nodig, maar natuurlijk wel verstandig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzems schreef op 07 november 2003 @ 19:00:
ja want nu gebruik je waarschijnlijk koud water.. als je straks gaat draaien en dus warm water krijgt laat de "troep/olie" in je rad misschien los en dat wil je niet. Kortom even goed laten weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
gewoon puur uit de fles er in gieten? keb btw ook een paak keer met gloeiend heet kraan water door gespoeld, geen troep :).

[ Voor 55% gewijzigd door Fuzzems op 07-11-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote] quote:1: Is dit een goede set? Vooral wil ik dat weten van de radiator...is ie niet erg duur en groot?

[quote] quote:2: Welke slangen heb ik hiervoor nodig? De dikte enzo, en welke zijn het beste?

[quote] quote:3: Past dit allemaal in een Antec Soho Fileserver Plusview 1080 AMG met window?

[quote] quote:4: Welke vloeistof moet ik erin mikken? Wil graag blauw uv-spul hebben aan gezien de casefans en ccfl`s ook blauw worden

1: is opzich wel netjes...zelf geen ervaring met danger den maar is d8 ik wel goed...radiator is goed maar heel duur, ik heb zelf de black ice pro hij koelt goed maar wel duur...je kan natuurlijk zlef ook een van de sloop halen
2:Slang van 12mm en van siliconen...dan nog verloopje op je pomp want die is 10mm
3:die kast ken ik niet... |:(
4: shine up watertoevoeging....
alles is te koop bij http://www.freezinghardware.com ....
je had bijna alles trouwens kunnen vinden op die site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:35:
[quote] quote:1: Is dit een goede set? Vooral wil ik dat weten van de radiator...is ie niet erg duur en groot?

[quote] quote:2: Welke slangen heb ik hiervoor nodig? De dikte enzo, en welke zijn het beste?

[quote] quote:3: Past dit allemaal in een Antec Soho Fileserver Plusview 1080 AMG met window?
quote:4: Welke vloeistof moet ik erin mikken? Wil graag blauw uv-spul hebben aan gezien de casefans en ccfl`s ook blauw worden

1: is opzich wel netjes...zelf geen ervaring met danger den maar is d8 ik wel goed...radiator is goed maar heel duur, ik heb zelf de black ice pro hij koelt goed maar wel duur...je kan natuurlijk zlef ook een van de sloop halen
2:Slang van 12mm en van siliconen...dan nog verloopje op je pomp want die is 10mm
3:die kast ken ik niet... |:(
4: shine up watertoevoeging....
alles is te koop bij http://www.freezinghardware.com ....
je had bijna alles trouwens kunnen vinden op die site...
Moet dus verloopstukjes halen voor de pomp en radiator waarschijnlijk?
Case:
Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/PLUSVIEW1000AMG1.jpg
:9~ :9~ :9~

Die zaak heeft niet wat ik wil hebben, Tweakstore wel en ik ben me op het moment aan het orienteren en zoek gewoon de beste shit bij elkaar, heb er wel wat voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu deze koffer gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pdenboer/koffer/5.jpg

nu is al een poosje het plan om er een watercooling erin te proppen, de radiator is niet zo'n groot probleem... de 12cm Papst heeft voldoende ruimte om er een black ice eronder te hangen.

Nu is het mijn vraag of het mogelijk zou zijn om er een pompje in te bouwen, want zoveel ruimte heb ik nou ook weer niet.

Tussen de voeding en het mobo heb ik wel wat ruimte, maar dat is dan ook het enige eigenlijk. De vraag is dus eigenlijk de afmetingen van een pompje dat ook genoeg flow geeft voor een AMD1700+
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pdenboer/koffer/6.jpg

de bedoeling is om een gesloten systeempje te bouwen. want een reservoir is echt wel te groot in deze situatie.

Met luchtoeling (12cm Papst blaast lucht over een coolermastertje heen) is hij nu 55 graden stressed op 1510MHz, dus dat moet ook wel beter kunnen en stiller hoeftie van mij niet te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Gebruik een T-Line of 2 T-Lines of 2 T-Lines met een valve ertussen. Check de site van swiftech (swiftnets.com) voor die fill and bleed kit. extreem handig en makkelijk zelf te bouwen. Mijn systeem is zelf 1 groot fill and bleed systeem. gemakkelijk met leegmaken, water verschonen en zeer ruimte besparend.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Weet iemand hoe ik het beste een fanduct kan maken om een 120mm fan op m'n rad te bevestigen? De radiator is afkomstig uit een Corolla, afmetingen: 14,5x28cm (dacht ik zo uit mn hoofd). Mag maximaal 3cm hoog zijn, anders past het niet meer in m'n kast.

Ben ook op zoek naar een fangrill achtig rooster om bovenin m'n case te plaatsen, en daar m'n rad aan te hangen, dus als iemand tips heeft hoor ik het graag :)

[edit]
Nog een probleempje trouwens... Ik krijg dat verrekte bovenpaneel van mijn Antec SOHO fileserver 1080 AMG er niet af :( Zit met van die nagels vast |:( Help?

[ Voor 23% gewijzigd door Hazuki op 08-11-2003 17:44 ]

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
[spam-mode]
[rml][ CM]Stealth waterkoeling in een Lian-Li PC71[/rml]/
[/spam-mode]

Graag commentaar, liefst in dat topic zodat dit mooie topic niet al te veel wordt verneukt door mijn kastje.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hazuki schreef op 08 november 2003 @ 17:02:
[edit]
Nog een probleempje trouwens... Ik krijg dat verrekte bovenpaneel van mijn Antec SOHO fileserver 1080 AMG er niet af :( Zit met van die nagels vast |:( Help?
die popnagels doorboren met een gewone boor, eerst nog even iets diks/zachts om de boor doen om te voorkomen dat je de verf eraf stoot als je door die popnagels knalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
Hazuki schreef op 08 november 2003 @ 17:02:
of gewoon met een metaal boor de meest platte kant van de popnagel zo ver mogelijk weg boren en het restantje met een bijtel weg tikken. Gisteren nog gedaan om een HD-bay-houder uit me chieftec te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:32
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:06:
[...]

die popnagels doorboren met een gewone boor, eerst nog even iets diks/zachts om de boor doen om te voorkomen dat je de verf eraf stoot als je door die popnagels knalt
Dat probleem heb je alleen als je een te grote boor hebt. Popnagels zijn standaard 3,2 of 4,2 mm dus pak een 3,2 mm boortje en boor er van buitenaf doorheen, valt ie zo uit elkaar als je 3,2 mm popnagels hebt. Niks geen krasje of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Tis al gelukt, erg simpel eigenlijk. Heb ook de onderste HD-bay-houder uit m'n Antec (= Chieftec) gehaald. Stom ding, alsof ik 6 HD's heb :D
Nu heb ik tenminste ruimte voor m'n reservoir (Appelmoespot, €0,59 inc. appelmoes :Y)).

Helaas moet ik nog tot eind december ofzo wachten op m'n bestelling van de Caseking.de IA op Inkoopacties.net, waar mijn fangrills vandaan moeten komen :Z
Voorlopig dus een passief gekoelde WC setup.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ik heb even een vraagje
ik wil deze RAD gaan kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/inrad_2.gif

hij heeft 8 MM slangaansluitingen, maar kan ik dit ook nog vervangen want ik heb bij een IA wat insteek koppeling besteld, dus vroeg ik me af hoe die aansluiting zit op die rad is dat gewoon een schroefdraad zodat ik mijn bestelde koppelingen erop kan schroeven

(ik heb deze besteld: 3/8" 12mm (pomp) en 3/8" 10mm (naar cpu blokje), maar weet dus niet of het ook daadwerkelijk 3/8" is, dus voor degene die em hebben zouden die even uitleg kunnen geven :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik heb een hydor l20 vraagje. ik heb deze omgebouwd naar buitenpomp, maar het kreng blijft lekken. je moet zo'n pilaar erin zetten, en dan met een blauwe ring deze vastdraaien. maar dat gaat niet met een schroefdraad, maar met een soort klik-systeem op drie plaatsen. je kunt die ring dus niet echt vastdraaien, waardoor de pomp blijft lekken. heeft iemand anders dit probleem gehad? ik zit erover te denken om gewoon het hele ding dicht te kitten, maar dat heeft als nadeel dat het vrij permanent is. mocht ik ooit het radje willen vervangen wordt dat vrij lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
foutje

[ Voor 100% gewijzigd door Byte_Me op 09-11-2003 16:38 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce666 schreef op 09 november 2003 @ 16:12:
ik heb even een vraagje
ik wil deze RAD gaan kopen:

[afbeelding]

hij heeft 8 MM slangaansluitingen, maar kan ik dit ook nog vervangen want ik heb bij een IA wat insteek koppeling besteld, dus vroeg ik me af hoe die aansluiting zit op die rad is dat gewoon een schroefdraad zodat ik mijn bestelde koppelingen erop kan schroeven

(ik heb deze besteld: 3/8" 12mm (pomp) en 3/8" 10mm (naar cpu blokje), maar weet dus niet of het ook daadwerkelijk 3/8" is, dus voor degene die em hebben zouden die even uitleg kunnen geven :))
Het draad wat in deze rad zit is 1/4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 18:49
Kent iemand hier wc-blokjes voor je hd?
Ik kan alleen maar de hd-o-matic(micro) vinden en die zijn niet leverbaar
Die dingen van Koolance hebben niet echt mijn voorkeur..!

Weet iemand of er nog meer van dit soort blokjes op de markt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 10:18
Tweakers,

Kan iemand mij vertellen waar ik RODE UV oplichtend additive kan aanschaffen in Nederland. Ik heb al een groen busje, weet blauw inmiddels ook wel te vinden, maar ben toch echt op zoek naar rood. Ik search me de gek, heb gewoon oogpijn van het doorspitten.

Please help :'(

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Laatst online: 08:06
Biposto schreef op 09 november 2003 @ 23:13:
Tweakers,

Kan iemand mij vertellen waar ik RODE UV oplichtend additive kan aanschaffen in Nederland. Ik heb al een groen busje, weet blauw inmiddels ook wel te vinden, maar ben toch echt op zoek naar rood. Ik search me de gek, heb gewoon oogpijn van het doorspitten.

Rooie kleur ben ik ook al naar op zoek, ben nu een case aan het modden wat nogal met ATi te maken heeft en komt een WC in maar mooist is nartuurlijk ook rooie kleur water te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 10:18
Als ik het niet kan vinden pers ik gewoon de inkt uit een marker :) Is dan wel roze, maar alsnog beter dan blauw of groen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

ik zat eens te denken, ik ben dus een beetje bezig met WC spulletjes bij elkaar aan het sprokelen.
Nu heb ik een Flat-flow-o-matic @ CPU en een graph-o-matic @ NB met een Hydor L20 pomp.
Nu wil ik me R9700 ook in de keten opnemen, is een koperen autorad (suzuki alto oid.) dan wel sterk genoeg, ik bedoel kan hij wel genoeg watt afstaan om deze keten te koelen? (R9700 en cpu worden OCed)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik heb een P4C 2.4 (abit ic7-g) gekoeld door:
maze4(coppertop)
airplex 120 + papst 120mm
innovatek res
eheim 1048
10mm slangen

temps: idle > kast 27/28 cpu 37/38
stress > kast 29/30 cpu 41/42

2.4@3.3 1.575V of 2.4@2.4 1.5V maakt nagenoeg geen verschil qua temps.
In me gedemiraliseerd water zit 'n scheutje waterwetter en 'n heel klein beetje neon troep:).

Persoonlijk vind ik deze temps ergg hoog, idle is het hoger dan de stock intel koeler...(32C oid)

Dit alles is een gesloten systeem. Nu luidt mijn vraag dus:
Mijn temps zijn hoog waaraan zou dit kunnen liggen?(duh)

waar ik zelf aan gedacht heb.

- Mijn kleine (slechte?) rad / weinig reviews over de 120 ook :X
- Omdat ik een erg klein gesloten systeem heb
- Misschien 2 mili belletjes lucht ( onwaarschijnlijk imo)
- Koelblok niet vlak > helemaal gepolijst week terug > 800 > 1000 > 1200 :o / ook zit deze er goed strak op.
- Airflow.. Het lijkt me raar maar zou kunnen, heb 2 80mm intake zijkant, 1 120mm intake op rad, 2 80mm outtake bovenin. Liever had ik 3 outtake en 2 in maar ach dat kan vast geen 10 C schelen.

Wat ik dus heb geprobeert om dingen uit te sluiten.

- Met open kast draaien, geen groot verschil in temps iets hoger dan met kast dicht.
- Koelblok polijsten, goed vastdraaien
- 120mm papst intake/outtake
- Goed ontluchten (onder water aangesloten)
- Deze mod, eheim mod alleen heb ik dit gedaan doordat ie wat ratelde (me pa zet hem aan als ie droogstaat :|)

Dit was het wel zo'n beetje

En een foto voor de duidelijkheid
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/wc_hq08/wc_pic.JPG

Een beetje lange post maarja schilt weer wat vragen en een topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Biposto schreef op 09 november 2003 @ 23:13:
Tweakers,

Op de inkoop site van laupro is een inkoop bezig bij fronzencpu.com en deze gasten verkopen rode uv dye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
mhzzzz, leuk dat ik dit lees, heb net een airplex 120 gekocht :X
Maybe je wc blokje er niet strak genoeg op :?

edit:
Btw, ik zie dat jij een soort slang stoppen hebt, zijn die er ook in 10mm en waar tekoop ? :)

[ Voor 34% gewijzigd door Roberto op 10-11-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Heb zelf ook de Maze4, het scheelt zo 10-20 graden tussen het vast zitten van de Maze4 en het helemaal strak draaien. dus zou eerst die 4 schroefjes tot het max vast draaien.

Zelf heb ik een BI Extreme 2, en die geeft bakken met warmte af(voel ik bij de outtake fan) maar da kost ook wat. ;)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.