Philips DVD737 met Divx

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.882 views sinds 30-01-2008

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:39
Als je kijkt tot een jaar (want ik hoop dat ik dan genoeg geld heb om een hele dure set te kopen) denken jullie dan dat het goed is dat ik deze speler koop? 160 euro is niet erg veel maar is nog steeds wel een 'onderzoek' waard.
En Cool_zero denk je dat je met zekerheid kunt zeggen dat de Xvid 1.0 afgespeeld zal worden?

P.S. welke versie Xvid wordt er eigenlijk op dit moment gebruikt voor het encoden?

Verwijderd

Is er een mogelijkheid een Xivd file te 'converteren' naar een Divx file zodat deze wel zonder problemen kan afgespeeld worden? :/

Ik ben een leek op dit gebied dus gaarne jullie hulp! ;(

_/-\o_

• mister_S
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 19:49:
Is er een mogelijkheid een Xivd file te 'converteren' naar een Divx file zodat deze wel zonder problemen kan afgespeeld worden? :/

Ik ben een leek op dit gebied dus gaarne jullie hulp! ;(

_/-\o_
Dat zal tot kwaliteitverlies leiden. De Xvid is beter en gratis daarom wordt het gebruikt.

Verwijderd

mister_S schreef op 26 februari 2004 @ 20:05:
[...]

Dat zal tot kwaliteitverlies leiden. De Xvid is beter en gratis daarom wordt het gebruikt.
Begrijp dat je het goed bedoeld maar: kwaliteitsverlies of niet... zolang de dvd737 niet alle Xvid files kan afspelen heb ik ze liever op Divx... daar heb ik um tenslotte ook voor aangeschaft!

afijn welk programma kan ik gebruiken om Xvid naar Divx te converteren?

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
mister_S schreef op 26 februari 2004 @ 19:28:
En Cool_zero denk je dat je met zekerheid kunt zeggen dat de Xvid 1.0 afgespeeld zal worden?

P.S. welke versie Xvid wordt er eigenlijk op dit moment gebruikt voor het encoden?
Ze zijn nu bij Xvid 1.0 RC2, dus het duurt niet zolang meer voordat we bij versie 1.0 final zijn vermoed ik. Ik kan niet garanderen dat het gaat werken natuurlijk, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Xvid 1.0 niet zo werken op de DVD737.

Het converteren van het bestand kan goed en het kwaliteitsverlies kan wel minimaal blijven als je de juiste instellingen gebruikt, maar het kost zo enorm veel processortijd om een film opnieuw te comprimeren, vandaar dat je het liever niet wilt doen.

Ik zag net ook dat de eerste ervaringen met de Yamada 6600 nog niet zo positief waren, dus mijn advies om daarnaar te kijken als je voor de extra features wilt gaan moet natuurlijk dan weer afgewogen worden tegen de werking van van het complete apparaat. (http://gathering.tweakers...list_messages/875933/last)

• mister_S
Dan koop ik hem toch maar en hoop ik heel hard dat Xvid gewoon blijft werken.
Dank je Cool_zero ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je toch tijd (minstens 90 min per 700 Mb) hebt om de ondertitels op een avi te plaatsen is dit een mogelijkheid :

0) via "SRT to SSA Converter" zet je de .srt file om naar .ssa (selecteer Subtile Colour - Primary - White)
1) download "subtitler-2_4.zip" en plaatst de .vdf file in de "plugins" folder van VirtualDubMod
2) start VirtualDubMod:
- avi-film inladen (bij melding over header rewriten -> NEE)
- [Video] Full processing mode (default)
- [video] Filters - Add - subtitler by Avery Lee - OK - select .ssa file - OK - OK
- [video] Compression - Xvid MPEG-4 Codec - Configure - vul in de Bitrate (check bitrate via File - File Information) - OK
- [File] - Save as... (lijkt me verder duidelijk)

Als je de Bitrate hetzelfde neemt heb je geen kwaliteitsverlies en blijft het avi bestand bijna hetzelfde.

"SRT to SSA Converter", "subtitler-2_4.zip" en "VirtualDubMod" zoek je even via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 14:07:
Indien je toch tijd (minstens 90 min per 700 Mb) hebt om de ondertitels op een avi te plaatsen is dit een mogelijkheid :

0) via "SRT to SSA Converter" zet je de .srt file om naar .ssa (selecteer Subtile Colour - Primary - White)
1) download "subtitler-2_4.zip" en plaatst de .vdf file in de "plugins" folder van VirtualDubMod
2) start VirtualDubMod:
- [video] Filters - Add - subtitler by Avery Lee - OK - select .ssa file - OK - OK
- [video] Compression - Xvid MPEG-4 Codec - Configure - vul in de Bitrate (check bitrate via File - File Information) - OK

Als je de Bitrate hetzelfde neemt heb je geen kwaliteitsverlies en blijft het avi bestand bijna hetzelfde.

"SRT to SSA Converter", "subtitler-2_4.zip" en "VirtualDubMod" zoek je even via Google.
Of sla het ssa subtitler conversie gedeelte over en gebruik het textsub filter van vobsub:
- [video] Filters - Add - TextSub- OK - select .srt file en opties - OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Moet het echt met fullprocessing? Is er niet een snellere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote
Of sla het ssa subtitler conversie gedeelte over en gebruik het textsub filter van vobsub:
- [video] Filters - Add - TextSub- OK - select .srt file en opties - OK
- [File] - Save as... (lijkt me verder duidelijk)[/quote]

standaard staat virtualdubmod bij mij op "keyframe every 10 secs".
moet daar nog wat aanveranderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
heb daarnet m'n nieuwe DVD737 aan onze tv aangesloten, maar ik heb hier toch een klein probleempje.
Het beeld is blijkbaar niet zo stabiel, meer bepaald bij het bekijken van jpeg's (1600x1200) en ook in het menu van de speler.
Die dingen zitten echt te shaken, is precies alsof ik naar een pc met veeeel te lage refreshrate zit te zien.
De speler heeft firmware 4.19 en is aangesloten op een gewone tv via de scart (dus geen breedbeeld of 100hz)
Bij dvd en divx is het beeld van de film zelf wel stabiel...
iemand een idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Promy schreef op 28 februari 2004 @ 15:09:
heb daarnet m'n nieuwe DVD737 aan onze tv aangesloten, maar ik heb hier toch een klein probleempje.
Het beeld is blijkbaar niet zo stabiel, meer bepaald bij het bekijken van jpeg's (1600x1200) en ook in het menu van de speler.
Die dingen zitten echt te shaken, is precies alsof ik naar een pc met veeeel te lage refreshrate zit te zien.
De speler heeft firmware 4.19 en is aangesloten op een gewone tv via de scart (dus geen breedbeeld of 100hz)
Bij dvd en divx is het beeld van de film zelf wel stabiel...
iemand een idee wat er mis kan zijn?
sowieso even nieuwste firmware erop zetten.
maar toen ik hem kocht met 4.19 erop trilde het menu NIET, dus eigenlijk zou dat het niet moeten zijn...

al eens een andere scart-kabel geprobeerd?
ik had een meegeleverd scart aangesloten, resultaat: NIKS!
toen met tulpstekkers naar home-system: wèl geluid.
ik kwaad, toen maar een andere (eigen) scart-kabel gebruikt: JA HOOR, dat was het.
dus probeer het eens, you never know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 17:05:
[...]
ik had een meegeleverd scart aangesloten, resultaat: NIKS!
toen met tulpstekkers naar home-system: wèl geluid.
ik kwaad, toen maar een andere (eigen) scart-kabel gebruikt: JA HOOR, dat was het.
dus probeer het eens, you never know
De meegeleverde SCART-kabel kan (in tegenstelling tot de meeste SCART-kabels) maar op 1 manier aangesloten worden. Er staat op de connectors TV en DVD. Had je dit goed gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
Sandeman684 schreef op 28 februari 2004 @ 17:27:
[...]

De meegeleverde SCART-kabel kan (in tegenstelling tot de meeste SCART-kabels) maar op 1 manier aangesloten worden. Er staat op de connectors TV en DVD. Had je dit goed gedaan?
Ik heb hem wel just aangesloten (na eerst verkeerd :| ). ook met de nieuwe firmware doed hij het nog... heb nog geen andere scart aangesloten, maar via een video kabel (die gele connector achteraan) krijg ik net hetzelfde...beeld gaat paar mm op een neer precies :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Promy schreef op 28 februari 2004 @ 18:21:
[...]
Ik heb hem wel just aangesloten (na eerst verkeerd :| ). ook met de nieuwe firmware doed hij het nog... heb nog geen andere scart aangesloten, maar via een video kabel (die gele connector achteraan) krijg ik net hetzelfde...beeld gaat paar mm op een neer precies :?
Heb je al gespeeld met de NTSC/Pal instellingen?
Kan je op de TV iets instellen over RGB via SCART (staat misschien in de handleiding TV)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 20:17:
[...]

Begrijp dat je het goed bedoeld maar: kwaliteitsverlies of niet... zolang de dvd737 niet alle Xvid files kan afspelen heb ik ze liever op Divx... daar heb ik um tenslotte ook voor aangeschaft!

afijn welk programma kan ik gebruiken om Xvid naar Divx te converteren?
of jij begrijpt het niet helemaal of ik niet ;)

maar de huidige stable Xvid-releases (pre 1.0 dus) kan de 737 gewoon aan (met wat beperkingen, zoals qpixel enzo). Dus er is geen urgente reden om alles te converteren naar divx, wat alleen maar heel veel tijd kost (en wat met virtualdub (gotsearch) gedaan kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb soms problemen met ac3 films. Wanneer ik deze op cd brand om vervolgens in de player te stoppen, stotteren ze aan het begin een beetje waardoor de rest van de film het geluid niet meer syncrhoom loopt met het beeld, heel storend. Het komt alleen maar door die paar kleine storringtjes aan het begin, het verschil wordt later namelijk niet groter of kleiner.

Wie zou mij kunnen helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
mister_S schreef op 25 februari 2004 @ 19:27:
Ik heb Philips gemaild over de gele ondertiteling en de nieuwste Xvid codec.
Dit is de antwoord:

'Hierbij delen wij u mede dat er op dit moment een nieuwe upgrade op de markt is om te zorgen dat er geen gele ondertiteling meer is. De dvd737 zal niet Xvid codec ondersteunen.'

*knip*
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus het komt gewoon er op neer dat de dvd 737 geen Xvid 2 kan afspelen.

Maakt niet zo veel uit.

Maar als we deze upgrade installeren kan hij dan helemaal geen xvid meer afspelen?

Weet iemand dat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:05:
quote:
mister_S schreef op 25 februari 2004 @ 19:27:
Ik heb Philips gemaild over de gele ondertiteling en de nieuwste Xvid codec.
Dit is de antwoord:

'Hierbij delen wij u mede dat er op dit moment een nieuwe upgrade op de markt is om te zorgen dat er geen gele ondertiteling meer is. De dvd737 zal niet Xvid codec ondersteunen.'

*knip*
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maakt niet zo veel uit.

Maar als we deze upgrade installeren kan hij dan helemaal geen xvid meer afspelen?

Ik weet dus niet of ze het hebben over de aankomende Xvid 1.0 of toekomstige releases. Ik heb ze 3 dagen geleden teruggemaild en wacht op antwoord. Maar ik wil wel is eindelijk duidelijkheid over Xvid 1.0 voor ik hem koop. Duurt wel lang dit. Ik heb inmiddels heel veel fora opgezocht en niemand weet het.
En die van die ondertiteling klopt blijkbaar ook niet want iedereen klaagt nog steeds over gele subs. Volgens mij heb ik een mail gehad van één of ander idioot

[ Voor 17% gewijzigd door mister_S op 28-02-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:05:

Maakt niet zo veel uit.

dat lijkt me heel sterk, dat ie helemaal geen xvid meer zou afspelen, want dat doet ie nu wel gewoon. Het is inderdaad, zoals anderen al zeiden, dat gewoon óf de hele nieuwe codec niet ondersteund wordt, óf alleen delen van de nieuwe codec niet (wat natuurlijk te prefereren is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar opmerkingen: de huidige generatie xvid die men gebruikt, is xvid3, de nieuwe generatie xvid (xvid 1.0) is xvid4.
En zolang je enkel "normale" opties gebruikt bij het encoden (dwz, geen trellis/packed gop/b-frames/qpexel/gmc) zal de 737 altijd xvid kunnen afspelen.
De normale xvid is namelijk mpeg-4 compliant, en de philips 737 kan mpeg-4 streams afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:38:
Ik heb soms problemen met ac3 films. Wanneer ik deze op cd brand om vervolgens in de player te stoppen, stotteren ze aan het begin een beetje waardoor de rest van de film het geluid niet meer syncrhoom loopt met het beeld, heel storend. Het komt alleen maar door die paar kleine storringtjes aan het begin, het verschil wordt later namelijk niet groter of kleiner.
Hier hetzelfde probleem, het blijken dan altijd xvid films te zijn. Het is super irritant inderdaad. Diezelfde films doen het overigens wel goed op een DP-450 (even bij een vriend uitgeprobeerd). Het lijkt dus echt aan de philips te liggen.

Workaround is om na die geluidonderbrekingen even kort voor en dan weer acteruit te spoelen. Beeld en geluid lopen dan weer in sync. Als er weer een drop out volgt dan heb je weet hetzelfde probleem.

Ik hoop dat Philips dit nog in een nieuwere firmware release weet op te lossen.
Ik snap juist niet dat iedereen over die gele ondertitels loopt te zeuren., lekker belangrijk zou ik zeggen, ik vind bovenstaand probleem bijv. veel erger :P

Groetjes,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als je ze dan omzet naar een divx formaat met ac3 loopt het wel goed :?
Dan ga ik dan maar is effe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Hoeveel kbit/s kan ie maximaal aan bij SVCD? 5000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: die gele ondertitels is dat alleen bij divx ?
Bij mij hebben dvd's gewoon witte twee regelige ondertiteling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
klopt, de beruchte gele subs zijn alleen bij divx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

bij een DVD staan de subs als plaatjes op de disk....
dit zouden ook gele subs kunnen zijn....
of andere tekens dan letters en cijfers

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blimmel schreef op 01 maart 2004 @ 08:42:
bij een DVD staan de subs als plaatjes op de disk....
dit zouden ook gele subs kunnen zijn....
of andere tekens dan letters en cijfers
Dan ligt het dus niet aan de firmware van de speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
mister_S schreef op 29 februari 2004 @ 20:57:
Hoeveel kbit/s kan ie maximaal aan bij SVCD? 5000?
Weet niemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Blijkbaar niet. Als je Frans niet al te slecht is kan je het misschien vinden op www.philips737.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen weet dit: http://www.dvdrhelp.com/svcd alleen ff zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Er wordt 5000 gezegd. Da's mooi :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op 01 maart 2004 @ 13:36:
[...]

Er wordt 5000 gezegd. Da's mooi :) .
HUH? :? :? :?
PAL

Video:
max 2600 kbit/sec MPEG-2 (Audio + Video bitrate max bitrate is 2778 kbit/s).
480 x 576 pixels (CVD 352x576)
25 frames/second
with up to 4 Selectable CVD or SVCD Subtitles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ja sorry ik had het over XSVCD. Dit werkt toch wel gewoon goed met 737? Heeft niemand dit geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:38:
Niemand verder met dit probleem, die een oplossing heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 20:08:
[...]
Niemand verder met dit probleem, die een oplossing heeft??
Een klein stukje achteruitspoelen? Werkt meestal tegen synchronisatieproblemen. Ik heb er trouwens nog weinig problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02-2024
Niemand hoeft zich meer druk te maken om die irritante gele ondertiteling, die ook nog eens te klein is en uit drie regels bestaat. Ik heb me er kapot aan geërgerd, maar het probleem speelt niet meer. Ik heb geprobeerd om de ondertiteling vast in de AVI te zetten, zoals hiervoor ergens staat beschreven, en dat werkt gewoon perfect. Geen afzonderlijke ondertiteling meer op je cd, maar gewoon vast in de film. Ik ben echt niet zo handig met al die software, maar het is echt ontzettend simpel. Het werkt precies zoals het hier beschreven staat. Je kan de ondertiteling zo groot en klein maken als je zelf wil en volgens mij ook in de kleur die je maar wil. Je hebt nodig:

- SubSync (alleen nodig wanneer de ondertiteling nog niet synchroon loopt met de film, uitleg vind je op http://www.divxstart.com/?show=tutorials&id=101a)
- SRT to SSA Converter (VirtualDub kan geen .srt of .sub bestanden lezen, daarom moet je ze omzetten naar SSA-formaat)
- VirtualDubMod (VirtualDub voldoet ook wel denk ik)
- Subtitler.vdf (een plugin voor VirtualDub of VirtualDubMod waardoor je SSA-bestanden kunt inlezen, dit bestandje sleep je naar de map "plugins")

Verder gewoon de beschrijving volgen zoals hierboven. Het is zo simpel, dat zelfs ik het kan, dus dan kan iedereen het. Je computer een aantal uur aan laten staan en je film is klaar. Ik heb het geprobeerd met Wrong Turn en de tranen sprongen bijna in m'n ogen zo goed als het resultaat is. Ik heb nu helemaal niks meer aan te merken op de DVD737. Een nieuwe firmware voor de gele ondertiteling blijft natuurlijk handig, maar het is geen must meer. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat er nog meer firmwares gaan komen. Eentje misschien hooguit. Die jongens van Philips zijn niet gek. De DVD737 is uitontwikkeld. Alle kosten die ze nog maken voor dat product zijn verliesgevend. Een service naar de klanten toe, dat wel, maar het levert niets op. Alle eventuele mankementen die de DVD737 nog heeft zullen vast wel worden meegenomen in de ontwikkeling van nieuwe types.

Tot slot wil ik degenen die hier zo keurig hebben uitgelegd hoe je een ondertiteling vast in een film zet hartelijk bedanken. Het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 21:08

Gallus

Cheesy

Fire69 schreef op 30 september 2003 @ 10:56:
[...]

De spelers van Kiss ondersteunen wel .sub en .srt :)
Hmz... .sub weet ik zo gauw niet, maar .srt pakt hij wel degelijk hoor.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gallus schreef op 01 maart 2004 @ 22:45:
[...]

Hmz... .sub weet ik zo gauw niet, maar .srt pakt hij wel degelijk hoor.
Nope , nog niet , maar dat komt er waarschijnlijk wel aan aangezien dat bij de Yamada's al wel draait (of is beloofd)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
yeahright schreef op 01 maart 2004 @ 22:40:
Niemand hoeft zich meer druk te maken om die irritante gele ondertiteling, die ook nog eens te klein is en uit drie regels bestaat. Ik heb me er kapot aan geërgerd, ........................

- SubSync (alleen nodig wanneer de ondertiteling nog niet synchroon loopt met de film, uitleg vind je op http://www.divxstart.com/?show=tutorials&id=101a)
- SRT to SSA Converter (VirtualDub kan geen .srt of .sub bestanden lezen, daarom moet je ze omzetten naar SSA-formaat)
- VirtualDubMod (VirtualDub voldoet ook wel denk ik)
- Subtitler.vdf (een plugin voor VirtualDub of VirtualDubMod waardoor je SSA-bestanden kunt inlezen, dit bestandje sleep je naar de map "plugins")
.......................
.
Deze methode heb ik ook eens uitgelegd eerder dit topic.... tis alleen heel erg tijdrovend... en zeker niet makkelijk als je al honderden divxjes al op cd hebt staan.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeahright schreef op 01 maart 2004 @ 22:40:
Niemand hoeft zich meer druk te maken om die irritante gele ondertiteling, die ook nog eens te klein is en uit drie regels bestaat. Ik heb me er kapot aan geërgerd, maar het probleem speelt niet meer. blabla blablalba.
Dit staat al een heel stuk terug, scheelt je weer een conversie stap (textsub ipv ssa sub):
Verwijderd in "Philips DVD737 met Divx"

En als je een betere subtitle bewerker zoekt als subsync, heb ik erg goede ervaringen met subtitle workshop (freeware):

http://www.urusoft.net/products.php?cat=sw&lang=1

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er een nieuwe firmware gereleased is...
Check de webpage, er de nieuwste firmware is gedateerd 2 maart!:
http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_00/?M=A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
In die file zit zo te zien een oudere firmware (4.1.19), wel appart dat deze zip pas later is gecreeerd.

Aan de folder te zien hebben ze alleen de Helpfile geupdate, en daarom ook een nieuwe zip gecreeerd !

[ Voor 34% gewijzigd door frankvdtillaart op 02-03-2004 12:59 ]

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dat is wel heel raar.
De nieuwste firmware (x.x.26) is dus niet meer te downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Via Club Philips, toegankelijk voor iedereen zie ik inderdaad ook 2003-10-13. Jammer van de collega's, ik ga er maar van uit dat het binnenkort wel opgelost word. :)

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 11:46
mister_S schreef op 21 februari 2004 @ 19:39:
[...]

Dit is niet mogelijk. PowerDVD zoomt gewoon in waardoor de zijkanten worden afgesneden. Veel films zijn gewoon tegenwoordig voor breedbeeld gemaakt. Kijken op een normale TV is inderdaad irritant.
Dit is niet waar. PowerDVD gebruikt een slimme truuk waarbij de buitenranden van een breedbeeld film meer in elkaar gedrukt worden. Inderdaad valt er ietwat van het buitenste gedeelte af, maar niet zoveel als een normale zoom. In principe veranderd de aspect ratio van het beeld hoe meer je bij de linker of rechter rand zit. Een breedbeeld TV doet precies het omgekeerde bij een 4:3 uitzending. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
Weet iemand of het iets uitmaakt of je VirtualDub of VirtualDubMod gebruikt voor het vast in de film zetten van ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor allen die zelf backups maken:

AutoGK 1.0 stable
http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=64266

Het viel me op omdat ik bij de installatie "support for ESS based standalone divx players" kon kiezen.

Zie ook history update van het programma:
- added support for ESS-based standalone DivX players (if selected during install then MPEG/H.263 matrixes are used instead of custom ones)

Ik ben zelf erg enthousiast over het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quoteAutoGK 1.0 stable
http://forum.doom9.org/sh...s=&threadid=64266[/quote]

Idd mooi progje :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een progje om je avi in een paar seconden klaar te maken voor je dvd737. De subs worden er in gebakken, VAST, en je heb geen last meer van de gele ondertitels. Ik heg het nog niet zo heel lang, dus kijk maar of het werkt.

http://www.softpedia.com/...ts/downloadhero/11-2-7-8/

Succes allemaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 09:27:
Hier is een progje om je avi in een paar seconden klaar te maken voor je dvd737. De subs worden er in gebakken, VAST, en je heb geen last meer van de gele ondertitels. Ik heg het nog niet zo heel lang, dus kijk maar of het werkt.

http://www.softpedia.com/...ts/downloadhero/11-2-7-8/

Succes allemaal!!!
Weet je dit wel heel zeker dat de subs er vast in worden gebakken? Ik zie dit namelijk in de beschrijving van de submux procedure bij dvdrhelp.com:
What is it good for? DirectVobSub is a direct show filter, which can be used to display subtitle files during playback in a software player. To display the muxed subtitle(s) you need to install Vobsub for DirectShow. The subtitles are not hardencoded to the video file. The advantage of submux is, that you don't need to carry arround a whole lot of single files. All you need to display the muxed subs is DirectVobSub. Open explorer, search for the *.avi, double click on it, usually Windows media player starts and DirectVobSub starts in the background.
Verder vraag ik me af hoe je ondertitels vast in de avi krijgt, zonder re-encoden? Kan je eens precies beschrijven wat je allemaal doet om dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
Volgens mij werkt submux alleen met mpeg, dus niet met avi. De ondertiteling wordt dan ook niet vast in de film gezet, maar er los aangehangen zodat je hem apart moet selecteren als je hem wil afspelen.
Na inmiddels behoorlijk veel te hebben gelezen over ondertiteling bij divx/xvid lijkt het mij dat, wil je de irritante gele ondertiteling van de DVD737 omzeilen, je de ondertiteling vast in de avi moet zetten en dit kan alleen door deze te re-encoden met bijv. VirtualDub(Mod). Uitleg hierover vind je genoeg in dit topic. Als er andere, snellere manieren zijn houd ik me aanbevolen, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, vergeet alles maar, het is inderdaad alleen maar om de ondertitels eronder te 'hangen', op de dvd737 werkt dit niet. Vergeef mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met VirtualDubMod een ondertiteling in een divx 4.0 ingebakken gekregen. nu vroeg ik me af of het nog mogelijk was om de ondertiteling te verplaatsen. zodat de 2 regels onder de film zitten, ipv 1 in de film en 1 regel eronder.
Ik snap dat ik dit moet doen voordat ik de ondertiteling met de film samenvoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 16:15:
Ik heb met VirtualDubMod een ondertiteling in een divx 4.0 ingebakken gekregen. nu vroeg ik me af of het nog mogelijk was om de ondertiteling te verplaatsen. zodat de 2 regels onder de film zitten, ipv 1 in de film en 1 regel eronder.
Ik snap dat ik dit moet doen voordat ik de ondertiteling met de film samenvoeg..
Ja, je kan dit niet doen na dat je hem opnieuw heb gecreëerd met virtualdub. De ondertiteling is er dan echt in gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe bepaal ik de positionering van de ondertiteling dan vooraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 10:58:
Maar hoe bepaal ik de positionering van de ondertiteling dan vooraf?
De positionering wordt bepaald door de Subtitler.vdf plug-in van Avery Lee. Ik denk dat je hem om raad zal moeten vragen.

Voor "DivX omzetten naar SVCD met ondertiteling " kan je altijd kijken op:
http://www.divx4all.nl/pages/Divxnaarsvcd.htm

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 21:26:
[...]

De positionering wordt bepaald door de Subtitler.vdf plug-in van Avery Lee. Ik denk dat je hem om raad zal moeten vragen.

Voor "DivX omzetten naar SVCD met ondertiteling " kan je altijd kijken op:
http://www.divx4all.nl/pages/Divxnaarsvcd.htm

:)
Waarom blijft iedereen modderen met dat avery lee gedoe? Met textsub heb je ten eerste geen conversie meer nodig en ten 2e kan je positie/font/kleur/schaduw/randdikte allemaal zelf instellen... Is toch veel makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom blijft iedereen modderen met dat avery lee gedoe? Met textsub heb je ten eerste geen conversie meer nodig en ten 2e kan je positie/font/kleur/schaduw/randdikte allemaal zelf instellen... Is toch veel makkelijker?
Maar niet voor de dvd737 speler, alleen voor het kijken op je pc, toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 13:19:
[...]

Maar niet voor de dvd737 speler, alleen voor het kijken op je pc, toch? :?
Dat is het VOBSUB directshow filter. Bij de vobsub pakket zit ook het textsub filter voor virtualdub. Die kan (meer dan) hetzelfde als de Avery Lee filter en je hoeft niet meer te converteren naar SSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk hoor al die workarounds maar kan philips :( nu eens wat doen aan die gele ondertitels? Als je al een hele verzameling divx'en hebt dan ga je die niet allemaal weer omzetten zodat je witte titels hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot gelijk. Voor mensen die enig belang hechten aan subs (de meerderheid dus) is het echt een enorm vervelend probleem. Deze divx/dvd speler schept op met de mogelijkheid om subtitles af te spelen, maar dan blijkt dat de subtitles onleesbaar zijn! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 16:46:
Groot gelijk. Voor mensen die enig belang hechten aan subs (de meerderheid dus) is het echt een enorm vervelend probleem. Deze divx/dvd speler schept op met de mogelijkheid om subtitles af te spelen, maar dan blijkt dat de subtitles onleesbaar zijn! :(
De kreet van Philips "Let's make things better"gaat dus nog steeds niet op. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik vraag me af of er nog wel een nieuwe firmware komt. Ze zijn al zo lang niet meer actief geweest. Zelfs op een mail wat ik een week geleden heb gestuurd geven ze geen antwoord op. Zal me niks verbazen als over een paar weken de dvd738 in de winkel ligt die witte subtitles laat zien.

Maar...........wie zal het zeggen, we blijven hopen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Volgens mij laat Philips iedereen een beetje stikken hier, volgens dit artikel (bij conclusie) zijn de Philips DVD737 en de Hiteker HE-940 van binnen gelijk. Voor de Hiteker is echter al wel een tijdje een firmware update uit voor WITTE ondertitels! :{ dan moet dat voor de Philips toch ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 10 maart 2004 @ 20:11:
Volgens mij laat Philips iedereen een beetje stikken hier, volgens dit artikel (bij conclusie) zijn de Philips DVD737 en de Hiteker HE-940 van binnen gelijk. Voor de Hiteker is echter al wel een tijdje een firmware update uit voor WITTE ondertitels! :{ dan moet dat voor de Philips toch ook kunnen.
Als jij het wil proberen om de Hiteker firmware in je philips te laden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:02:
[...]

Als jij het wil proberen om de Hiteker firmware in je philips te laden :+
Ik zou helemaal niet verbaasd zijn als dit gewoon zonder problemen werkt.. Zoals ik ook al eerder had gepost, zijn er mensen die een one-for-all firmware aan het schrijven zijn voor de goedkopere DVD/Divx-players.. Dus die :+ is niet terecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou helemaal niet verbaasd zijn als dit gewoon zonder problemen werkt.. Zoals ik ook al eerder had gepost, zijn er mensen die een one-for-all firmware aan het schrijven zijn voor de goedkopere DVD/Divx-players.. Dus die :+ is niet terecht..
Zou jij mij dan kunnen vertellen waar ik dat soort informatie kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 14:14:
[...]

Zou jij mij dan kunnen vertellen waar ik dat soort informatie kan vinden?
Zoals ik ook al eerder had gepost,
Maar goed, dan maar even in anti lui mode:
Verwijderd in "Philips DVD737 met Divx"

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben even bij de philips site geweest en zag een update van firmware dvd737_00_fus_eng

Is dit een nieuwe of een oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 00:21:
ik ben even bij de philips site geweest en zag een update van firmware dvd737_00_fus_eng

Is dit een nieuwe of een oude?
Naar aanleiding van een e-mailtje dat ik ze heb gestuurd:

U heeft ons een vraag gesteld inzake de DVD737.
Hierbij delen wij u mede dat er momenteel geen firmware upgrade beschikbaar is, noch bekend is óf en wanneer een nieuwe versie zal uitkomen met betrekking tot witte ondertiteling.
Verder delen wij u mede dat de DVD737 uitsluitend weergave van Divx bestanden garandeerd en niet van Xvid, daar dit apparaat niet op deze functionaliteit is ontworpen.

Dus denkt niet dat het een nieuwe firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Hmm.. Nog een vreemd probleempje ontdekt ....

Het lijkt er op dat ie DTS tracks niet afspeelt......

Kan iemand dit bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor DTS-tracks heb je een aparte versterker nodig zoals bij de meeste dvd-spelers.

Werden de topics niet gesloten na 500 replies volgens de nieuwe policy?
Dan kan iemand eindelijk eens een goede startpost maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
ik zal ff een modje aanschieten, en ik wil ook wel de nieuwe startpost aanmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah fijn, de startpost van de yamada 6600 vind ik zeer goed en wordt ook goed bijgehouden, als je dat zou kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 06:49
Ik lees hier over firmware versie 4.1.26.... waar kan ik die downloaden?????

http://www.dvdrhelp.com/d...5&Search=Search&#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou inmiddels zitten we al op de 750+ posts, dus die 500 norm gaan we niet meer redden. Sowieso zijn we in AV lekker rebels en posten we hier lekker door tot de 1000.

Aan een startpost mag je natuurlijk al werken, die kun je dan al eventueel hier al posten voor op- en aanmerkingen, maar je mag hem pas gebruiken als startpost als dit topic over de 1000 grens heen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
gotcha :) Dan ga ik met de startpost van het yamada-topic aan de slag...

en ontopic: firmware 4.1.26 via de philipssite werkt niet? Deze link heb ik uit het FP meuktracker bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik probeer een film te encoden maar de Philips DVD heeft blijkbaar problemen. Het speelt gedownloade films goed af maar bij mijn encode stottert hij van tijd tot tijd (vooral bij actie). Dit is wat avicheck zegt:

Total Streams: 2
Running Time: 0:02:05
Index Chunk: Yes
Interleaved: Yes
Max Bytes Per Sec: 0
AUDIO: 0 - MP3 (0x55)
Average Bitrate Per Sec: 223 kb/s
Samples Rate: 48000 Hz
Channels: 2
Bits Per Sample: 0
Variable Bitrate: No
VIDEO: DX50
B-VOP: Yes
S(GMC)-VOP: No
QuarterPixel: No
Frame Size: 720 x 480
Frames Rate: 23.976
Color Depth: 24
Total Frames: 3008

Ik heb Divx4, Divx5.05, Divx5.1.1 en Xvid geprobeerd. Ze spelen allemaal wel af maar soms stottert het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
is het 'soms' of de hele tijd? Want 'soms' kan inderdaad voorkomen, bijvoorbeeld als er bewegend water in beeld is (veel verschillende dingen te berekenen). Dus dan moet je er niet te veel waarde aan hechten. De hele tijd is uiteraard een ander verhaal.

En ik heb persoonlijk de beste ervaringen met Xvid, want ze zijn vaak wel mooier en werken vaker wel dan Divx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Welke Xvid codec gebruik je precies? ik kan alleen RC3 vinden. Kun je een link geven?

Zou het ook kunnen liggen aan de gebruikte programma? Ik gebruik namelijk Flaskmpg omdat ik geen ander proggie kan vinden die DVD naar Xvid kan zetten.

Het ligt inderdaad aan Flaskmpeg :'( . Ik heb een uncompressed sampletje gemaakt met flaskmpg en met Virtusldub omgezet naar Xvid. Maar een DVD eerst uncompressen kost veel tijd en errug veel ruimte.

Kan iemand me een ander proggie aanraden?

[ Voor 83% gewijzigd door mister_S op 15-03-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Zo, heb een tijd niet meer gepost in dit topic, maar nu heb ik toch weer een vraagje.

In een aantal films met AC3 stream loopt het Dolby Digital geluid niet synchroon met de film. Vreemd genoeg loopt het wel synchroon als ik het geluid via mijn tv doe (stereo) en ook als ik het uitgangssignaal van de dvd-speler instel op PCM-only (Dolby Prologic) i.p.v all formats.

Ik heb er een Marantz SR4300 receiver aan hangen via een optische kabel.

Wat kan ik doen om het geluid toch in Dolby Digital te beluisteren? Of ligt het gewoon aan de film zelf?

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
The Evil Brain schreef op 15 maart 2004 @ 17:08:
gotcha :) Dan ga ik met de startpost van het yamada-topic aan de slag...

en ontopic: firmware 4.1.26 via de philipssite werkt niet? Deze link heb ik uit het FP meuktracker bericht.
OKé dus ik begrijp dat iedereen al met 4.1.26 werkt.... een paar posts terug kom ik nog steeds 4.1.19 tegen met de vraag voor een update, heeft iemand 4.1.26 al draaien dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Forza11 schreef op 15 maart 2004 @ 19:14:
[...]
OKé dus ik begrijp dat iedereen al met 4.1.26 werkt.... een paar posts terug kom ik nog steeds 4.1.19 tegen met de vraag voor een update, heeft iemand 4.1.26 al draaien dan??
Jazeker, werkt perfect hoor. Veel betere beeldkwaliteit dan 4.1.19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
Sandeman684 schreef op 15 maart 2004 @ 19:17:
[...]

Jazeker, werkt perfect hoor. Veel betere beeldkwaliteit dan 4.1.19.
mooi zo, kan je mij vertellen waar ik deze kan downloaden, want diegene die ik net heb gedownload is wederom 4.1.19...... ????? Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
ik werk ook al een tijdje met 4.1.26, gaat allemaal goed :) linkje heb ik helaas niet...

en @mister_S: ik rip eigenlijk nooit, maar ik raad je aan om via GordianKnot te werken (http://www.doom9.org), dat werkt namelijk volgens mij wel goed. En anders moet je ff hier op GoT zoeken, er was laatst nog een topic (dacht in SA) over hoe je het beste kan rippen.

en @hieronder: sry, ik heb al gekeken maar ik heb m niet meer...

[ Voor 9% gewijzigd door The Evil Brain op 15-03-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
heeft NIEMAND de 4.1.26 romudate nog ergens liggen??? en HOEZO staat de oude update op de philips site???? waarom staat er op de philips site een heel verhaal over 4.1.26 en als ik hem download en update dan blijkt het alsnog de 4.1.19 versie te zijn.....???? me mail adres is forza@go-free.nl

ik hou me aanbevolen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
Ik snap er echt helemaal niets meer van, ik inmiddels deze versies gedownload

dvd737_00_fus_eng
dvd737_02_fus_eng
dvd737_05_fus_eng

allemaal van sites die zeggen dat dit 'de nieuwe 4.1.26' upgrade is, maar alle files zijn dezelfde 4.1.19 versie van 13-10-2003 12.56.... Ik heb ze alle 3 op de 737 geknalt maar het blijft firmware versie 4.1.19. ik word hier echt helemaal gek van!

Nogmaals, mocht iemand de upgrade file nog hebben liggen op CD of op je PC, mail de file ALSTUBLIEFT even naar me toe: forza@go-free.nl

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forza11 de 4.1.26 update is helaas door philips terug vervangen door de 4.1.19 versie.
De reden hiervoor is dat de .26 nogal buggy was. De beeldkwaliteit was merkbaar beter dan bij 4.1.19, en er waren enkele nieuw functies, maar er zijn spijtig genoeg een heel deel vervelende bugs BIJ gekomen in plaats van afgenomen.
Dus ik denk dat ze die eerst gaan fixen, en dan ineens de nieuwe versie uitbrengen. Voorlopig moet je het dus nog met 4.1.19 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 22:05

mbr

Vreemd; ik heb sinds update .26 helemaal geen problemen meer. Sinds update .26 speelt hij alle xvid bestanden zonder problemen (zolang er maar geen Qpel is gebruikt).

Over welke bugs hebben we het hier ?.

Anyway ik heb hier versie .26 nog dus als je 'm nog niet hebt wil ik het wel even naar je mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraggel schreef op 15 maart 2004 @ 18:50:
In een aantal films met AC3 stream loopt het Dolby Digital geluid niet synchroon met de film. Vreemd genoeg loopt het wel synchroon als ik het geluid via mijn tv doe (stereo) en ook als ik het uitgangssignaal van de dvd-speler instel op PCM-only (Dolby Prologic) i.p.v all formats.

Ik heb er een Marantz SR4300 receiver aan hangen via een optische kabel.

Wat kan ik doen om het geluid toch in Dolby Digital te beluisteren? Of ligt het gewoon aan de film zelf?
Dit probleem heb ik ook nog steeds, helaas nog geen oplossing voor gevonden behalve dan even spoelen, dat wil soms nog wel is werken.
Verder zou ik ook willen weten of er nog meer mensen last van hebben, en natuurlijk eventuele oplossingen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Forza11 schreef op 15 maart 2004 @ 20:03:
heeft NIEMAND de 4.1.26 romudate nog ergens liggen??? en HOEZO staat de oude update op de philips site???? waarom staat er op de philips site een heel verhaal over 4.1.26 en als ik hem download en update dan blijkt het alsnog de 4.1.19 versie te zijn.....???? me mail adres is forza@go-free.nl

ik hou me aanbevolen!!!
ik heb ehm nog wel op cdtje staan als je ehm echt wil...

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:56:
[...]

Dit probleem heb ik ook nog steeds, helaas nog geen oplossing voor gevonden behalve dan even spoelen, dat wil soms nog wel is werken.
Verder zou ik ook willen weten of er nog meer mensen last van hebben, en natuurlijk eventuele oplossingen _/-\o_
Yep .. k'heb hier ook last van ....

Overigens is het IMO inderdaad zo dat ie een stapel bugs er bij heeft gekregen sinds de laatste update.
1> Spoelen en/of pauze gaat ERG vaak fout (audio sync is dan fucked up).
2> Ac3 audio doet het vaak pas na een "harde reset" (stekker er uit en weer in)
3> Vaak hangen
4> Audio bugged erg vaag
5> .SRT subtitle incompatibilities (indien de interne nummering niet begint met 1)

Ach ja , er zijn nu reeds nieuwe Yamada's op de markt die Qpel etc. allemaal aankunnen voor slechts 99 EUR.... Je bljft aan het kopen ...... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
voorstel voor nieuwe topicstart:

Philips DVD737 DVD/DivX-speler
De Philips DVD737 is de eerste DVD en Divx-speler van een groot merk, in navolging van wat kleinere merken als Kiss en Yamada. Naast alle functies die je van een gewone DVD-speler mag verwachten, zit hier dus ook Divx (MPEG 4) support op, wat betekent dat je je eigen gedownloade gemaakte films op cd kunt branden als .avi bestand en ze dan op je TV kunt bekijken.
Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1076790745.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/dvd733_l.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.bennebroek/bas/pics/dvd737_closeup_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.bennebroek/bas/pics/dvd737_rekjeflits2_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.bennebroek/bas/pics/dvd737_rekjeflits_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.bennebroek/bas/pics/dvd737_rekjegeenflits_small.jpg
Klikbaar
Nuttige links
Philips DVD737 met Divx (topic #1)
Officiële Philips Site
NL'se handleiding
T.net Pricewatch
T.net Meuktracker
[google=philips dvd737]
DVD737 op DVD-R-Help
Specificaties
Media: CD, CD-R(W), DVD, DVD±R(W)
Formaten: CD, DVD, ((X)S)VCD, MP3, JPG, DivX 3.11/4/5 & Xvid (m.u.v. Qpel en GMC), andere MPEG-4-formaten (.avi, .mpg)
Audio-output: PCM, Dolby Digital, DTS (externe versterker nodig)
Video-aansluitingen: SCART, Cinch
Audio-aansluitingen: Cinch (L+R), Coaxial
Afmetingen: 435 × 43 × 310 mm (l×b×h)
Gewicht: ~ 2,5 kg
Firmware-upgrade: Ja, via bestand op cd-r(w) branden
Talen: Engels, Frans, Duits, Spaans
Ondertiteling: Zowel bij DVD als bij Divx/Xvid (.srt/.smi)
Regiovrij: Niet bij levering, wel via afstandsbediening te unlocken
In de doos: Speler :+, SCART-kabel, audio-cinchkabel, afstandsbediening, 2 AA-batterijen
Firmware
Welke firmware heb ik nu? Je kunt op de volgende manier achterhalen welke firmware je hebt:
- Toets 'System Menu' op de afstandsbediening;
- Toets 'Stop';
- Toets '|<<';
- Toets '>>|';
- Linksonder staat nu de firmware (herkenbaar aan '4.1.xx').

De firmware upgraden: Je download vanaf de Philipssite of via de directe link via de meuktracker (zie 'Links' hierboven) de nieuwe firmware, deze unzip je, en brand je rechtstreeks op een CD-R(W). Deze doe je in je speler, en als het goed is, wordt alles vanzelf geüpdated. Dan moet je je speler uitzetten en weer aanzetten; werkt dit niet, haal dan de stekker uit het stopcontact en doe 'm er weer in.

Nieuwe firmware? :? Op dit moment kun je via de Philipssite versie 4.1.19 downloaden van de firmware. Rond februari echter, was versie 4.1.26 te downloaden, maar deze is weer van de server afgehaald vanwege vermeende bugs. Wanneer er weer een nieuwe firmware uitkomt is onzeker. Het beste is om gewoon de meuktracker op de FP in de gaten te houden, daar worden dit soort updates meestal wel gepost. En uiteraard zal er in dit topic ook een vermelding komen :).
FAQ/Tips
Updaten lukt niet? Heb je je firmware op een CD-RW gebrand? Zo ja, brand het dan eens op een CD-R. Vergeet na de update niet om even de speler aan en uit te zetten, en om eventueel de stekker eruit te halen.

Hoe werkt ondertiteling bij Divx/Xvid-bestanden? Brand de ondertitel-file (.srt/.smi) gewoon mee op de CD. Als je in het browserventer op de Philips bent, ga je met de pijltjes naar de ondertitel-file, je klikt eenmaal op 'Subtitle' op de afstandsbediening en hierna selecteer je het filmbestand en klik je op 'Play'.

Help! Ik heb mijn DVD737 net nieuw en hij speelt geen Divx/Xvid af :o ! Probeer eerst een echte, gewone DVD af te spelen, en daarna pas een .avi-film. Dit wil nog wel eens helpen :Y).

Nadat ik voor- of achteruitgespoeld/gepauzeerd heb, loopt de audio niet meer synchroon? Spoel nog even heel kort achteruit, als het goed is loopt de audio dan weer normaal.

Hoe maak ik mijn speler regiovrij? Op de volgende manier kun je je speler regiovrij maken:
- Doe de speler aan;
- Open de lade;
- Toets 'System Menu' op de afstandsbediening;
- Toets 'Stop';
- Toets '|<<';
- Toets '0';
- Rechts staat nu als het goed is 'Reg.: 0'.

TIP: Scartkabel vervangen De bijgeleverde Scartkabel is niet echt van een hoge kwaliteit en ook niet bijster lang. Je kunt deze dan ook beter vervangen door een andere Scartkabel. Heb je deze niet? Koop er dan gelijk eentje bij je speler bij!

TIP: Lade openen via afstandsbediening Het staat ook in het boekje, maar: houd 'Stop' op de afstandsbediening zo'n 4 à 5 seconden ingedrukt en de lade gaat open.
Problemen, Irritaties & Bugs
Op dit moment zijn er helaas nog wel een paar negatieve dingen op de DVD737 aan te merken, zoals:

- De ondertiteling bij Divx/Xvid is op dit moment nog geel. Veel users zouden graag zien dat deze wit wordt met een zwarte outline: dit is namelijk veel beter te lezen.
- Ook zijn er nog wat problemen met sommige films die het óf helemaal niet doen, óf waar de audio niet van werkt. Dit zijn meestal hele specifieke problemen die maar betrekking hebben op één film, maar het blijft vervelend natuurlijk.
Deze topicstart
Deze topicstart werd voor het laatst bijgewerkt op zondag 21 maart 2004 om 16:32 door The Evil Brain.

Laatste wijzigingen:
- 'Welke firmware heb ik?' verbeterd;
- 'Welke firmware heb ik?' toegevoegd;
- 'Hoe maak ik mijn speler regiovrij?' toegevoegd.

Heb je opmerkingen of tips over deze startpost, zet dat dan duidelijk in een reactie neer en ik zal proberen of ik er wat aan kan doen. Daarnaast zal ik zelf ook proberen deze startpost zo actueel mogelijk te houden :)

op- of aanmerkingen? En is de info wel correct die ik geef? :)

[ Voor 19% gewijzigd door The Evil Brain op 21-03-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss erbij vermelden hoe regiovrij maken en hoe je firmwareversie achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik heb de DVD 737 eindelijk >:) , en wil nu een speakerset erbij kopen. Nu heb ik gezien dat er een COAX (DTS) aansluiting aanwezig is. Betekent dit dat ik helemaal geen receiver hoef te kopen? Kan ik de speakerset gewoon aansluiten op die COAX-ingang? Ik weet dus niets van luidsprekers en snap nu ook niet hoe ik een surround systeem kan aansluiten op maar 1 poort.

En kan iemand me een goedkope set aanraden (rond de 150 euro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriess
  • Niet online
euh..., om wat voor speakersetje gaat het? en die ingang zit die op het speakersetje? of bedoelde je de uitgang van de Speler..?

Want als het speakersetje een coaxiale ingang heeft. Zit er waarschijnlijk een ingebouwde versterker in, die het signaal weer verdeelt over de speakers(dat denk ik dan.... correct me if im wrong ;)). Maar als dat niet het geval is, zul je toch een receiver moeten kopen met een surround setje erbij.

En over dat aansturen met 1 stekkertje :

Via de coaxiale/optische uitgang wordt het signaal digitaal verzonden. Als het signaal uiteindelijk bij de Receiver aankomt, wordt het omgezet in een analoog signaal die weer naar je speakers gaat. (toch...?? :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
er moet inderdaad een versterker tussen DVD737 en speakers (eventueel ingebouwd in speakers, da's geen probleem).

En de startpost pas ik gelijk ff aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Hoeveel kan zo'n setje kosten? Ik weet namelijk niet wat slechte en goeie speakers zijn. Een budgetding zou wel genoeg zijn voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op 18 maart 2004 @ 18:47:
Hoeveel kan zo'n setje kosten? Ik weet namelijk niet wat slechte en goeie speakers zijn. Een budgetding zou wel genoeg zijn voor me.
Bij Dixons hebbie ze geloof ik al vanaf 59 euro ofzo, een Trust met een versterker.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.