Philips DVD737 met Divx

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.883 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allow,

kheb sinds enkele dagen de philips dvd737 gekocht, alles werkt perfect, maar
de subs niet, zijn er al firmware voor de subs aftespelen (natuurlijk met xvid en divx flims ;) ).
en ook nog heeft er iemand al geprobeert dvd-r/-rw aftespelen op deze en met succes? (wel divx op de dvd's).
alvast ne merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TiMao, ik zou het topic even lezen alvorens te posten, want subtitles werken namelijk perfect met divx en xvid, alsook DVD-R en DVD-RW.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
idd, staat allemaal in de afgelopen 800 posts. En check anders ook nog even mijn vernieuwde TS een paar berichten terug, staat het ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja lap,
ik had het verwacht dat mensen me zoude doorverwijzen naar de hele topic,
ik had en heb het nog niet de goesting om die 800 repley's te lezen:(
maar er is al een zekerheid voor me en dat is dat het erin staan:)
toch bedankt
gorten timao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
tip: typ ?limit=999 achter het topicnummer in je adresbalk, en gebruik CTRL+F om snel het topic door te zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain: mooie startpost, alleen moet je even 1 storend iets veranderen. Je heb bij de firmware gezet dat je op de 'system menu' toets moet drukken, vervolgens op 'stop' dan naar recht en links, het moet echter andersom zijn.
Dus: - System menu
- Stop
- |<<
- >>|

Eerst links, dan rechts 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Heb nu sinds vandaag de philips dvd737, alleen er zijn een paar dingen waar ik mij wel aan stoor.

Bijvoorbeeld als ik een mp3 cd wil luisteren (zonder tv natuurlijk)

Je stopt cd erin, en drukt op play (dan gebeurt er dus niks)
Je moet eerst pijltje naar rechts, pijltje naar beneden enz. gebruiken om het aparaat in werking te zetten. En om hem automatisch door te laten gaan naar de volgende cd, moet je "repeat disc" aanzetten... niet echt handig dus...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
@patrick938: gotcha :)

@Jimbolino: idd irritant ja, had ik zelf ook al gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Gister hebben we hem dan ook maar gekocht voor 140 euro dus kon hem niet laten staan. Ben tot nu toe erg tevreden over de afspeelmogelijkheden en het design spreekt mij ook aan. Ik vind wel dat hij nogal langzaam vooruit spoelt maar daar kan ik wel mee leven.
Ik heb nog wel een vraag. Kan je een divx die je op de speler afspeelt ook opnemen op een video? Dus gewoon de dvd speler direct op de VHS aansluiten. Zo ja, hoe moet ik dit dan aanpakken?

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

je stopt de scartcable in je videorecorder... zo moeilijk is dat toch niet... of misschien heeft je videorecorder wel een svideo ingang.

ik snap btw niet waarom je dat zou willen doen, aangezien alle voordelen van dvd/divx verdwijnen als je het op videoband zet

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Ok,zal het eens proberen. Wilde gewoon weten of het wel kon en of er geen beveiliging op zat. Ik wil het doen omdat ik een VHS wil maken voor iemand anders zonder dvd speler. Niet iedereen heeft er tegenwoordig een. Zal het binnenkort proberen, bedankt voor je reactie :)

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
moet denk ik wel lukken, alleen met gewone DVD niet, daar zit wel beveiliging (macrovision) op. Met divx heb ik niet geprobeerd, dus probeer het uit zou'k zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier raad mee?

Wanneer ik met m'n digitale fotocamera kleine filmfragmenten opneem is dit
in motion JPEG (MJPEG) formaat. Dit draait de DVD737 niet.
Kan iemand me zeggen hoe ik dit op de gemakkelijkste manier kan omzetten
naar een formaat dat wel lukt op de 737?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gele ondertitels beginnen mij steeds meer te irriteren. Ik heb juist deze dvd-speler gekocht om 'fatsoenlijk' divx films te kunnen bekijken op tv. Is er dan niemand die weet wat de status is van een toekomstige firmware release van deze speler die dit probleem oplost? Hoe was het ook al weer? Make things better?

:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
gele ondertiteling is idd vervelend, en Philips moet idd eens met een oplossing komen. Maar als je je er écht heel erg aan ergert, kun je ook de subs in de films zelf bakken (zie een paar pagina's terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit niet te wachten :O op een workaround , maar op een oplossing van philips!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:23
Volgens mij staat er vanaf vandaag een nieuwe versie..... Ik zie als datum 24-03. Helaas ben ik niet thuis om het uit te proberen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op 25 maart 2004 @ 19:33:
Volgens mij staat er vanaf vandaag een nieuwe versie..... Ik zie als datum 24-03. Helaas ben ik niet thuis om het uit te proberen
Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_00/

daar staan idd files die nieuw lijken te zijn... althans de pdf-jes dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:45

Wallie

Herr

Ja, nieuwe handleiding... jeuj :+

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze gister een mailtje gestuurd waarin ik heb gevraagd of er nog een nieuwere firmware uitkomt, en dan met name de gele subs. Zij antwoorden mij:

U heeft ons recentelijk een e-mail gestuurd betreffende uw probleem met de DVD737/00.

Hierbij delen wij u mede dat op onze internetpagina tegenwoordig de software versie 4.1.19. te vinden is.

Wij adviseren u te bekijken welke software versie uw Dvd737 heeft.

Dit kunt u op deze manier doen:

1. Druk SYSTEM MENU on the remote control
SETUP MENU scherm verschijnt

2. Kies < (stop).

3. Gevolgd door 9 (vorige).

4. Gevolgd door : (volgende).

5. De software versie verschijnt links onder op het SETUP MENU scherm.

Indien u de versie 4.2.26 heeft, adivseren wij u om 4.1.19 te downloaden en te upgraden.

Indien u versie 4.1.19 heeft, dan moet u terug naar uw dealer. Uw dealer zal dan contact op nemen met de ASW, om zo een
upgrade uit te voeren.

Beetje raar antwoord vond ik, wat willen ze dan in de winkel doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 14:04:
Ik heb ze gister een mailtje gestuurd waarin ik heb gevraagd of er nog een nieuwere firmware uitkomt, en dan met name de gele subs. Zij antwoorden mij:

Indien u de versie 4.2.26 heeft, adivseren wij u om 4.1.19 te downloaden en te upgraden.

Indien u versie 4.1.19 heeft, dan moet u terug naar uw dealer. Uw dealer zal dan contact op nemen met de ASW, om zo een
upgrade uit te voeren.
Beetje raar antwoord vond ik, wat willen ze dan in de winkel doen :?
Huh? Ik wist dat ze de 4.2.26 terug hebben gehaald vanwege grote fouten ofzo ... Maareeuh... hebben ze nu 2 versies van 4.1.19 dan ?

Errug wazig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er eigenlijk mis met 4.2.26, heb zelf geen problemen met die versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
hij schijnt een paar bugs te hebben (zelf geen last van), maar dat zou dus betekenen dat de 4.1.19 die op de site staat nieuwer is dan 4.1.26 en betere subs heeft :? wie test het uit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 26 maart 2004 @ 17:23:
hij schijnt een paar bugs te hebben (zelf geen last van), maar dat zou dus betekenen dat de 4.1.19 die op de site staat nieuwer is dan 4.1.26 en betere subs heeft :? wie test het uit? ;)
Ik heb hem geinstalleerd, maar is verder niets veranderd, snap niet wat ze nou bedoelen, wanneer je ...19 heb moet je terug naar de winkel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar gedoe zeg.... Gebruik .26 zelf en heb er ook geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Van plan om me die philips 737 aan te schaffen. Ik had juist nog een paar vraagjes

Die ondertiteling, staan die bij 16:9 films op een 4:3 tv in de zwarte balken ? want dan zou gele of witte ondertiteling niet echt geven.
Waarom is het btw zo moeilijk om ondertiteling met schaduw te tonen? Dat is toch maar 2 maal dezelfde text renderen maar dan lichtjes verschoven met een ander kleur? Als ze dat nu nog niet hebben zou ik gaan denken dat het niet mogelijk is omdat er teveel vertraging bijkomt?
Normale mpegs gebrand op een cd'tje, (gn vcd), speelt hij die ook af?
thx

bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
.mpg bestanden werken iig.
en tja, waarom die ondertiteling nog steeds niet werkt... Ik denk omdat het niet zo simpel is als jij stelt. Volgens mij moet het echt met een speciaal lettertype gebeuren. En waar de subs staan geen idee, ik heb een breedbeeld tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders zou het idd al opgelost zijn.

Verder lees ik hier iets over problemen met breedbeeldfilms op een normale pal tv? wat voor problemen zijn dit?

grtz
bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bapi : ik heb een gewone PAL 4:3 tv, en ik vind sommige breedbeeld films nogal vervelend. Er zijn films die een echt extreme breedbeeld resolutie gebruiken (bijna 700x230 ofzo iets) en dan heb je echt een heel smal, maar heel breed beeld, wat ik persoonlijk nogal vervelend vind om naar te kijken.
En spijtig genoeg komen de subtitles niet altijd helemaal in de zwarte balken terecht... De subs bestaan meestal uit 2 lijntjes, waarbij het onderste lijntje in de zwarte balk zit, maar het bovenste lijntje in het beeld (onleesbaar dus).
Ik snapt echt niet waarom philips dit al zo lang laat aanslepen.
Je kan me niet wijsmaken dat ze dit nu echt niet in de firmware gebakken krijgen.
Als we echt pech hebben, is philips gewoon al lang bezig aan zijn volgende dvd/divx speler, en is de ontwikkeling van deze gewoon stopgezet.
Hopelijk is dat niet het geval.
We moeten gewoon blijven mailen zou ik zeggen :)
Ik zou gewoon graag de telefoonnummer te pakken krijgen van de philips mensen die echt verantwoordelijk zijn voor de dvd737 firmware.
Want als je philips mailt of belt, krijg je altijd mensen aan de lijn die amper weten wat divx of xvid is, en daar schieten we echt niks mee op.
"Hoezo, wat is dat divx ? :p"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 11:57:

.... en dan heb je echt een heel smal, maar heel breed beeld ...
Een wat ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat de DVD737 bij mij altijd crasht op films die met een zwart beeld beginnen. Als ik zo'n film probeer af te spelen doet hij meteen helemaal niets meer en kan ik de stekker eruit trekken. Is dat jullie ook opgevallen? Ik heb release ..26 er op staan (zie geen verschil met 19 behalve de betere beeldkwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
heeft er iemand al iets gehoord van een nieuwe firmware/ weet of andere firmwares ook werken....??

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook om deze dvd speler aan te schaffen. Ik vroeg me alleen af of hij ook divx van dvd+rw kan afspelen, zelfs als er meerdere divx films op een dvd rw staan.
Op de duitse aldi site kwam ik deze divx speler tegen voor 75,99 euri's.
Zie site:
http://germany.aldi.com/product_01/product_151.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
ja dat kan hij, staat al meermalen in dit topic genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Promotie: Philips DVD737 voor 149 Euro bij Makro

Blijkbaar heeft Makro heel de stock van Philips opgekocht. Op www.makro.be - folderaanbiedingen - Non Food - Ga naar pagina 10/11

Voor diegene die heb nog willen bestellen vlug naar Makro !!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Philips DivX-spelers?
De dvp642 heeft progressive scan verkrijgbaar in zwart en zilver:
http://www.p4c.philips.co..._17/dvp642_17_pss_aen.pdf
De dvp642k /78 heeft een blauw front en karoake.
De dvp762 heeft een cardreader.
De dvp720sa kan Super Audio CD, Q-Pel en GMC: http://www.p4c.philips.co...5/dvp720sa_05_dfu_eng.pdf

Philips heeft het wel precies op divx, als ze nu nog maar regelmatig firmware uitbrachten.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 12:34:
Nieuwe Philips DivX-speler dvp642?
Hier is de handleiding: http://www.p4c.philips.co..._17/dvp642_17_dfu_eng.pdf
En hier het overzicht:
Heeft blijkbaar progressive scan.
staat niks over ondertitel support bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
was bij de DVD737 eerst ook niet, en na een firmwareupdate wel, en dat staat volgens mij ook niet in de .pdf van de 737. Dus ik verwacht wel dat het mogelijk zal zijn, al dan niet na een firmwareupdate :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 12:34:
Nieuwe Philips DivX-spelers?
De dvp642 heeft progressive scan verkrijgbaar in zwart en zilver:
De dvp762 heeft een cardreader.
De dvp720sa kan Super Audio CD, Q-Pel en GMC: http://www.p4c.philips.co...5/dvp720sa_05_dfu_eng.pdf

Philips heeft het wel precies op divx, als ze nu nog maar regelmatig firmware uitbrachten.
zijn er al prijzen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
hehe! :D die Philips DVP720sa is precies hetzelfde als de Yamada DVX-6600, tenminste als ik naar de menu's kijk die in de handleiding staan.. exact hetzelfde! ook de aansluitingen aan de achterkant en de indeling van de afstandsbediening kwamen me al bekend voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

xabre16v schreef op 02 april 2004 @ 20:23:
hehe! :D die Philips DVP720sa is precies hetzelfde als de Yamada DVX-6600, tenminste als ik naar de menu's kijk die in de handleiding staan.. exact hetzelfde! ook de aansluitingen aan de achterkant en de indeling van de afstandsbediening kwamen me al bekend voor. :)
De Yamada kan toch geen SACD's aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
j-w schreef op 02 april 2004 @ 20:33:
[...]

De Yamada kan toch geen SACD's aan?
Inderdaad, je hebt gelijk.. :) hmm maar die menu's zijn echt 't zelfde als mijn Yamada :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Philips 720SA, Yamada 6600, Elta, ... hebben alle een mediatek chip. Mediatek levert de software (dus ook de menu's), de merken zetten er gewoon hun achtergrond achter en voegen elk wat eigen functies toe (SACD, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
grmbl..

Dus we moeten de portemonnee alweer trekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tevreden bent met wat je nu hebt niet hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

de 737 is overigens 139 euro bij de AXXO in Amersfoort
http://www.axxo.nl/advertenties/aktiekrant.pdf

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

met inruil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben -na raadplegen van dit forum- de trotse bezitter van de DVD 737 geworden. Wel valt me op dat bij het afspelen van sommige divx films het beeld schokt en frames skippen. Ligt dit aan de bitrate?? Upgraden van firmware leverde nix op ;(

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

hmmm.... niet gezien...
maar ze hebben het bij de 737 niet over inruilkorting....

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 22:42:
Ook ik ben -na raadplegen van dit forum- de trotse bezitter van de DVD 737 geworden. Wel valt me op dat bij het afspelen van sommige divx films het beeld schokt en frames skippen. Ligt dit aan de bitrate?? Upgraden van firmware leverde nix op ;(

Don
Yep .. dat doet ie' soms bij "ingewikkelde" scenes ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blimmel schreef op 04 april 2004 @ 10:03:
[...]

hmmm.... niet gezien...
maar ze hebben het bij de 737 niet over inruilkorting....
Het is nu zelf gekker geworden... Na een nieuwe poging te updaten doet ie nix meer ;( Aanzetten geeft geen enkele reactie! Zal dit onder garantie vallen? Heb hem nu een week of drie...

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzz10 schreef op 04 april 2004 @ 11:34:
[...]

Yep .. dat doet ie' soms bij "ingewikkelde" scenes ....
Op momenten waarbij ik het waarneem, kan ik niet echt een ingewikkelde of heftige scene terugvinden. Denk dat het aan het aparaat ligt. Zoals hierboven leesbaar heeft ie de geest gegeven ;(
Ik ga er morgen maar achteraan. Liefst houd ik het bij philips, ziet er goed uit en bevalt -verder- prima.

Zal de uitslag wel laten weten.

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:33
Het begint er wat mij betreft op te lijken, dat Philips stilzwijgend een nieuwe speler uitbrengt en de DVD737 niet meer ondersteunt, omdat dat ding te haastig op de markt gebracht is en fouten bevat, die niet door firmware-upgrades verholpen kunnen worden.

Ze hebben de DVD737 op de markt gebracht en aan de hand van de reacties van gebruikers over de tekortkomingen en bugs, hebben ze die nieuwe op de markt gebracht.

Ze zullen er alleen nooit voor uitkomen...

T zal wel doemdenken zijn, maar zo ervaar ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4l1m3r0 schreef op 05 april 2004 @ 16:22:
Het begint er wat mij betreft op te lijken, dat Philips stilzwijgend een nieuwe speler uitbrengt en de DVD737 niet meer ondersteunt, omdat dat ding te haastig op de markt gebracht is en fouten bevat, die niet door firmware-upgrades verholpen kunnen worden.

Ze hebben de DVD737 op de markt gebracht en aan de hand van de reacties van gebruikers over de tekortkomingen en bugs, hebben ze die nieuwe op de markt gebracht.

Ze zullen er alleen nooit voor uitkomen...

T zal wel doemdenken zijn, maar zo ervaar ik het wel ;)
Goh, dat idee begin ik ook te krijgen van philips :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem ik heb iets gedaan met submux en nou kan ik die film niet meer kijken dan is die maar 22 sec weet iemand hoe ik die film weer terug kan halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 18:22:
[...]

Goh, dat idee begin ik ook te krijgen van philips :'(
Misschien moeten we Tros Radar inschakelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4l1m3r0 schreef op 05 april 2004 @ 19:44:
[...]

Misschien moeten we Tros Radar inschakelen :+
Als we nou nog effe een paar keer philips bellen en nog een paar e-mails sturen, kan het leuk zijn om iets op te sturen naar Radar.
Wie weet waar het schip strandt voor philips >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:23:
de Philips 720SA, Yamada 6600, Elta, ... hebben alle een mediatek chip. Mediatek levert de software (dus ook de menu's), de merken zetten er gewoon hun achtergrond achter en voegen elk wat eigen functies toe (SACD, ...)
Dat zou dus betekenen dat of Thomas uit zijn nek lult, of jij, want jou verhaal is dus heel anders als Thomas (die zogezegd van Yamada schijnt te zijn...):
Dear ******,
subtitles will come very soon i'm testing them at the moment but we will not release until it's 100% perfect
About reverb, you can reset the player within the setup if no CD/DVD is in the player, then you can access a preference page to make those settings.
Please also make sure to configure your sound output properly.
For Stereo output make sure "Downmix" to Stereo is enabled, for 5.1 output you have to disable "Downmix" then check the speaker settings within the menu options that are now accessible.(You can also check using the test tone)

Cheers,
Thomas
Pluppie in "Yamada DVX-6600"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 02 april 2004 @ 17:06:
was bij de DVD737 eerst ook niet, en na een firmwareupdate wel, en dat staat volgens mij ook niet in de .pdf van de 737. Dus ik verwacht wel dat het mogelijk zal zijn, al dan niet na een firmwareupdate :).
Gelukkig is de firmware support van Phillips echt TOP! Dus daar kunnen we met een gerust hart op bouwen heh? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 20:09:

Dat zou dus betekenen dat of Thomas uit zijn nek lult, of jij, want jou verhaal is dus heel anders als Thomas (die zogezegd van Yamada schijnt te zijn...):
Dan toch wel heel toevallig dat menu's en alles hetzelfde zijn, je zal wel zien dat als er ondertitelsupport voor de yamada is er die vlug ook voor de elta zal volgen.

Bij de firmware van de yamada 6100 kwam er eerst BIVX-support uit en daarna volgde toevallig ook dezelfde functie in de dvd737.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 00:03:
[...]

Dan toch wel heel toevallig dat menu's en alles hetzelfde zijn, je zal wel zien dat als er ondertitelsupport voor de yamada is er die vlug ook voor de elta zal volgen.

Bij de firmware van de yamada 6600 kwam er eerst BIVX-support uit en daarna volgde toevallig ook dezelfde functie in de dvd737.
Don't get me wrong, ik denk ook dat de meeste firmwares die voor een bepaalde chipset zijn, min of meer gelijk zijn.. Maar dat zou betekenen dat die Thomas fake is en er dus ook moeilijk vanuit de fabrikant beloftes over het verschijnen van firmwares gedaan kunnen worden..

Wat betreft de bivx support voor de 6600 en de 737. Dat zal toeval zijn, aangezien dit 2 totaal verschillende chipsets zijn van verschillende leveranciers. Yamada heeft de mediatek chipset en de 737 heeft een ESS chipset..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
hier worden 2 dingen door elkaar gehaald, de Yamada 6600 is alleen te vergelijken met de Philips 720SA en niet met de 737 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Zie ik het goed, is er vandaag een nieuwe firmware uitgekomen?
http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_00/?M=A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Software upgrade version 4.1.26 Release Notes

edit//

niet nieuw dus ;)

[ Voor 74% gewijzigd door xabre16v op 06-04-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 06 april 2004 @ 21:58:
Software upgrade version 4.1.26 Release Notes

edit//

niet nieuw dus ;)
Dan zal die dus wel vernieuwd zijn, want de vorige 4.1.26 hadden ze er al vroeg afgehaald i.v.m. mogelijke bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datum van het rom bestand is wel nog hetzelfde als de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 10:32:
[...]

Don't get me wrong, ik denk ook dat de meeste firmwares die voor een bepaalde chipset zijn, min of meer gelijk zijn.. Maar dat zou betekenen dat die Thomas fake is en er dus ook moeilijk vanuit de fabrikant beloftes over het verschijnen van firmwares gedaan kunnen worden..

Wat betreft de bivx support voor de 6600 en de 737. Dat zal toeval zijn, aangezien dit 2 totaal verschillende chipsets zijn van verschillende leveranciers. Yamada heeft de mediatek chipset en de 737 heeft een ESS chipset..
Yeah, typefoutje, 6000/6100 ipv 6600 maar dat had je zelf ook wel kunnen zien aangezien er voor de 6600 nog geen firmware uitgebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
is et nu een nieuwe update of niet???
zal wel eindelijk tijd worden :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke DVD-speler met eveveel (of best nog meer) mogelijkheden en betere kwaliteit dan de Philips DVD373 zouden jullie mij aanraden om te kopen ?

Liefst niet veel duurder.

Grtz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 00:51:
Welke DVD-speler met eveveel (of best nog meer) mogelijkheden en betere kwaliteit dan de Philips DVD373 zouden jullie mij aanraden om te kopen ?

Liefst niet veel duurder.

Grtz ;)
Ik zou n's kijken naar die nieuwe Yamada ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 23:17:
Datum van het rom bestand is wel nog hetzelfde als de vorige?
Ik zie het niet meer gebeuren met die nieuwe firmware. Ze houden je veel teveel aan het lijntje met de oude en nieuwere versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Bad_Karma schreef op 06 april 2004 @ 21:42:
Zie ik het goed, is er vandaag een nieuwe firmware uitgekomen?
http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_00/?M=A
De datum van het bestand is wel 6-4-2004 :?

Wie heeft 'm al geinstalleerd? Ben benieuwd!

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Had je gedacht dat ie nieuw was ;)

Datum van de .rom file is nog steeds 13-10-2003 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

C4l1m3r0 schreef op 07 april 2004 @ 09:58:
Had je gedacht dat ie nieuw was ;)

Datum van de .rom file is nog steeds 13-10-2003 :'(
Ach ja was ook wel te verwachten... :(

We wachten nog ff....en nog ff....en nog een beetje wachten.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Hmmm, alleen de readme is wel van versie .26 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

C4l1m3r0 schreef op 07 april 2004 @ 10:08:
Hmmm, alleen de readme is wel van versie .26 :/
Het is versie 4.1.19. Heb net de bestanden vergeleken qua grootte en ze zijn exact hetzelfde. Bovendien wat je zelf al zei, het .rom bestand is van oktober 2003

Helaas pindakaas!!!

De update zal wel niet meer komen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
NRGetic schreef op 07 april 2004 @ 10:14:
[...]

Het is versie 4.1.19. Heb net de bestanden vergeleken qua grootte en ze zijn exact hetzelfde. Bovendien wat je zelf al zei, het .rom bestand is van oktober 2003
(
Qua grootte ???

Dat zegt natuurlijk ook niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NRGetic schreef op 07 april 2004 @ 10:14:
[...]

Helaas pindakaas!!!

De update zal wel niet meer komen ;(
Uhm... Dat is vrij gebruikelijk bij firmwares dat de grootte gelijk is.. Dus wat dat betreft is het geen helaas pindakaas.. Wel dat het (weer?) versie 26 is dat is pas helaas pindakaas. Dat betekend namelijk dat we na 2 maanden wachten weer terug bij af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 10:23:
[...]

Uhm... Dat is vrij gebruikelijk bij firmwares dat de grootte gelijk is.. Dus wat dat betreft is het geen helaas pindakaas.. Wel dat het (weer?) versie 26 is dat is pas helaas pindakaas. Dat betekend namelijk dat we na 2 maanden wachten weer terug bij af zijn.
Oke dat wist ik niet. Maar waarom versie 26 erop zetten als hij er twee maanden geleden af is gehaald, omdat deze problemen gaf.
Dan zou je toch zeggen dat dit een verbeterde versie moet zijn en dan zou je volgens mij ook een andere revisie krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

NRGetic schreef op 07 april 2004 @ 10:28:
[...]

Oke dat wist ik niet. Maar waarom versie 26 erop zetten als hij er twee maanden geleden af is gehaald, omdat deze problemen gaf.
Dan zou je toch zeggen dat dit een verbeterde versie moet zijn en dan zou je volgens mij ook een andere revisie krijgen 8)7
kan iemand hem gewoon niet even flashen dan is er zekerheid...
(zelf heb ik geen DVD737)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-w schreef op 07 april 2004 @ 10:44:
[...]

kan iemand hem gewoon niet even flashen dan is er zekerheid...
(zelf heb ik geen DVD737)
Of, als je echt zekerheid wilt kan je even een CRC check of bindiff draaien. Ik heb hier zelf de versies niet, maar misschien iemand anders?

http://www.rorohiko.com/bindiff.html

/edit
Een collega heeft beide files nog wel en ze hebben beide dezelfde CRC: b32c25db Dat betekend dus dat het dezelfde files zijn.. Schieten we lekker veel mee op!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals us1111 zegt, wil iemand even een MD5 sum geven of een CRC32 check van de beide files?
Ik hoop echt dat ze nu eens g*v*d in werking schieten en de DVD737 fixen zoals het hoort. Geen problemen meer, Xvid 1.0 volledig ondersteunen, en de subtitles fixen.
En als het aan mij ligt moeten ze er ook nog GMC en QPexel bijdoen ook.
Anders is dit echt wel het laatste philips product dat ik gekocht heb.
Als ze echt de ontwikkeling van de 737 stoppen en verder gaan met hun andere producten stel ik voor om een boycot webpagina op te richten, met eventuele spam ketting mails en DDoS als gevolg })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 10:32:
[...]

Toevallig dat ik hier eens kom zien.
Voor een groot deel zal de firmware van de chipfabrikant afkomen, maar deze firmware zal waarschijnlijk enkel de basisfuncties ondersteunen. De fabrikant van de speler zal de broncode krijgen en de registersettings, om verdere ontwikkeling te kunnen doen. Als je een chipset verkoopt zonder software, zal het zeker niet lukken. Iedere chip heeft namelijk zijn eigen functies en eigen registers, adders, geheugencellen, etc...
Ik denk niet dat Tekmedia deze chipsets verder ontwikkelt naar de hints van gebruikers. Dat zal wel de job van de dvd fabrikant zijn. Eventuele bugs zullen zij wel aanpassen maar ondertitelsupport, nieuwe codecs, gebruikersgemak, etc... vergeet dat maar. Ik heb zelf zo'n chipsets geprogrammeerd, de eerste firmware die wij kregen bij een bepaalde chipset was ook meestal de laatste.
En Thomas is zeker niet fake, hij replyet namelijk ook emails die komen van support.umax.de en support.yamada.de.

En dan over de firmware releases van Philips 737 en de Yamada 6100. Sommige broncodes kunnen mits aanpassing van een aantal registersettings snel overgezet worden naar een andere chipset, mits die chipset ongeveer dezelfde sommeerfuncties ondersteunt. Meestal gaat het over een basis RISC met extra registers etc... Het is dus niet onmogelijk dat zowel Yamada als Philips dezelfde broncode gekocht hebben van een andere firma die niets anders doet dan zo'n chips programmeren. Of dat Philips de broncode heeft overgekocht van Yamada of dat ze eventueel samenwerken voor bepaalde functies.
Denk maar eens aan chipsetprogrammeerders voor getunede wagens of IMEC in Leuven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

De reactie van Philips op mijn vraag over toekomstige firmware upgrades:

De door u genoemde upgrade is inderdaad de laatste, of er in de toekomst nog
een nieuwe upgrade gaat uitkomen, is niet bekend. u kunt zich via www.
clubphilips.com op de hoogte laten houden van de laatste ontwikkelingen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u uiteraard contact
met ons opnemen onder vermelding van referentienummer 50-28235532.

Met vriendelijke groet,

Philips Consumer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Is er niet toevallig iemand op Tweakers.net die verstand heeft van Roms maken? :) Ik denk namelijk dat we niet veel van Philips hoeven te verwachten. Ik had ze ook gemaild en kreeg als antwoord:
U heeft ons een vraag gesteld inzake de DVD737.

Met betrekking tot de ondertitels kunnen wij u adviseren een firmware upgrade uit te voeren. De kleur van de ondertitels blijft echter geel.

U kunt deze upgrade downloaden vanaf onze internetpagina www.p4c.philips.com. Op deze pagina kiest u voor de optie "Downloads & Troubleshooting", waarna u het modelnummer en uw land invoert. Vervolgens kiest u voor het bestand Firmware Upgrade Software en download u het bestand op uw harde schijf. Om de juiste werking te garanderen raden wij u tevens aan de Firmware Upgrade - Readme File te downloaden en te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaah cool.... ik dacht dat hij geen ondertitels weergaf, maar blijkbaar wel met een update :-)

Die ga ik kope denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Ik vertrouw die mail-helpdesks van Philips niet meer hoor, ene keer zou er nog wel nieuwe f/w komen, andere keer weer niet, stond zelfs een keer een reactie in dit topic dat er nog nooit een nieuwe f/w was gekomen terwijl er wel gewoon één op de site stond. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb de firmware ingeladen en het is 4.1.26! De ondertitels zijn nog steeds geel en ik heb nog steeds problemen met dolby digital films dat het geluid niet synchroom loopt met het beeld.
Vanochtend heb ik Philips gebeld, een 0900 nummer. De vraag over de dolby digital films was voor haar (ja, het was eenv vrouw) compleet onduidelijk en nieuw. Zij zou het gaan uitzoeken. Over de gele ondertitels wordt waarschijnlijk niks meer aan gedaan. Over het geluid zou ik later worden teruggebeld.
Een half uur later werd ik weer gebeld, goedzo, maar ze hadden helaas geen oplossing.

De nieuwste philips serie van divx players schijnt deze maand bij ons in de winkels te komen, misschien dat die waar zijn voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Hmm.. Philips weet volgens mij niet waar ze aan begonnen zijn..

Wellicht tijd voor een petitie waarin we om de source-code van de Firmware vragen ?

Als zij toch geen nieuwe software meer uitbrengen .....

Djeez....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzz10 DAT is nog eens een voorstel!
Hoe moeilijk kan het nu eenmaal zijn om van gele ondertitels witte te maken met een zwart randje?
Zoiets kan de gemiddelde 12 jarige VB programmeur zelfs geregeld krijgen.
Dus open-sourcen die hap!
Of moet ik nu echt mijn dvd-737 al gaan verkopen met een serieus verlies om dan opnieuw meer geld uit te geven aan een andere speler, die ze dan ook opnieuw in de steek laten voor een nieuwer model?
Deze speler is ffs nog maar een paar maanden oud!
Gaat de veroudering bij dvd/divx spelers dan NOG sneller dan bij pc's ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Top idee! _/-\o_ Alleen hoe starten we zo'n petitie? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja de nieuwe philips mpeg4 spelers zijn uit. De 630, 632 en 720....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 11:57:
Zoals us1111 zegt, wil iemand even een MD5 sum geven of een CRC32 check van de beide files?
Ik hoop echt dat ze nu eens g*v*d in werking schieten en de DVD737 fixen zoals het hoort. Geen problemen meer, Xvid 1.0 volledig ondersteunen, en de subtitles fixen.
En als het aan mij ligt moeten ze er ook nog GMC en QPexel bijdoen ook.
Anders is dit echt wel het laatste philips product dat ik gekocht heb.
Als ze echt de ontwikkeling van de 737 stoppen en verder gaan met hun andere producten stel ik voor om een boycot webpagina op te richten, met eventuele spam ketting mails en DDoS als gevolg })
Ik zou Kassa / Rader even mailen :)

Je mag toch verwachten dat ze een product toch wel wat langer ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Is het mischien niet mogelijk om de rom van een nieuwere in de 737 te zetten? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
bin_jackson schreef op 07 april 2004 @ 19:31:
Top idee! _/-\o_ Alleen hoe starten we zo'n petitie? ;(
Euhm...

Sja...

Da's een goede ....

We zouden natuurlijk simpel kunnen beginnen door n's een brieffie te tikken met daaronder al onze namen ... Mocht dit niet baten kunnen we altijd nog een site optuigen waarop wij (en onze internationale lotgenoten) onze ongezouten kritiek kunnen spuien.

Al moeten we ze natuurlijk nog wel ff de kans geven. Tot nu toe is er IMHO nog niets aan het handje met de support (okay ,een beetje traag dan). Het ding doet wat ie' moet doen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 06:49
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:33:
Tja de nieuwe philips mpeg4 spelers zijn uit. De 630, 632 en 720....
waar kan ik meer informatie vinden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Fuzz10 schreef op 07 april 2004 @ 19:59:
[...]

Euhm...

Sja...

Da's een goede ....

We zouden natuurlijk simpel kunnen beginnen door n's een brieffie te tikken met daaronder al onze namen ... Mocht dit niet baten kunnen we altijd nog een site optuigen waarop wij (en onze internationale lotgenoten) onze ongezouten kritiek kunnen spuien.

Al moeten we ze natuurlijk nog wel ff de kans geven. Tot nu toe is er IMHO nog niets aan het handje met de support (okay ,een beetje traag dan). Het ding doet wat ie' moet doen ..
Ik wil wel webspace beschikbaar stellen en effe een .com.ru aanvragen

www.dvd737petition.com.ru ofzo :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.