Philips DVD737 met Divx

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.880 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
huh ?

Gewoon display in blijven drukken totdat je een tijd kunt invoeren ?? Werkt bij mij vijwel altijd ....

En spoelen met de <-- en --> toets gaat bij mij ook altijd goed.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hbe jij die films dan op cd gebrand?

Ik sleep ze gewoon naar de brander en brand hem met windows brander.

Moet de cd trouwens wel zijn afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen !!
Heb dit weekeind de dvd737 aangeschaft!
Ik heb op dit forum al berichten gelezen ivm de gele ondertitteling... :'(
En ja ook ik heb dat natuurlijk...
Is er misschien al iemand die hieromtrent een oplossing of meer info heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 16:46:
Hoe hbe jij die films dan op cd gebrand?

Ik sleep ze gewoon naar de brander en brand hem met windows brander.

Moet de cd trouwens wel zijn afgesloten?
Uhm.. Windows brander ? Is dat een packet burner ? Da's sowieso niet aan te raden... Gewoon ff een fatsoenlijk brand-progje ergens vandaan halen.... (Nero / RecordNow of iets dergelijks).....

Verder zijn al mijn cd's inderdaad finalized....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 16:51:
Hallo iedereen !!
Heb dit weekeind de dvd737 aangeschaft!
Ik heb op dit forum al berichten gelezen ivm de gele ondertitteling... :'(
En ja ook ik heb dat natuurlijk...
Is er misschien al iemand die hieromtrent een oplossing of meer info heeft?
Nope... en die "andere" speler met de ESS chipset heeft helaas hetzelfde probleem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de film gefinelised en ik kon spoelen.
:7 ;)
Dus dank jullie allemaal.
>:)
Succes met deze prachtige dvd verder 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
idd, dus altijd je cd's afsluiten, in ISO9660 branden en max. ISO-niveau 2 en Format: 1/2/XA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm veelbelovend DVD spelertje :)

ik krijg woensdag binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simpele oplossing voor (lelijke) gele ondertitels,
vast in de film renderen, en lekker snel:

0) je hebt uiteraard DirectVobSub o.i.d. geïnstalleerd (ivm gebruik subs)
1) zorg dat .srt en .avi in dezelfde subdirectory staan
2) start VirtualDubMod:
- avi-film inladen (bij melding over header rewriten -> NEE)
- [Video] Direct stream copy (dus NIET processen!)
- [Streams] Stream list - rechts klikken op geluidsspoor - Direct stream copy - OK
- [File] - Save as... (lijkt me verder duidelijk)

wat gebeurt er:
- 1:1 kopie van film qua beeld & geluid
- door de directshow-filter wordt ondertitel ingebakken.

heb het al bij twee films uitgeprobeerd, kost ongeveer 8-11 minuten omrenderen. is te overzien lijkt mij, en geen audio/video verlies (alleen ingebakken titels :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps

gaat toch iets fout, vergeet dit effe, probeer het eerst nog eens anders uit, bij de 3e film ging het verhaal niet meer op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mea culpa, mea culpa.

ik had helemaal G400 over het hoofd gezien, die liep automatisch mee met de met VirtualDubMod in elkaar geflanste kopie-film.

ik zag nergens het groene pijltje van DirectVobSub, dus ik dacht EUREKA.

't was te mooi om waar te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
dus.... het werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een week of 5 heb ik nu de 737 in huis en dus tijd om me er over uit te laten hier.
De speler heb ik aangesloten op een 70 breedbeeld voor het beeld en op een oud Onkyo Dolby Pro Logic bakje voor het geluid.

De problemen die ik hierboven lees mbt AC3 geluid herken ik niet: allen spelen probleemloos af. (Ook Underworld)
Ook met ondertitels geen probs, maar ik kijk alles altijd zonder; ze staan in de weg en er klopt vaak niet veel van.

Ik vind het beeld erg goed, beter dan m'n vorige oplossing via de tv-out op m'n vga-kaart.

De speler is ontzettend soepel en slikt bijna al m'n divx-jes. Ik moet wel toegeven dat ie twee keer is vastgelopen. Die cd's heb ik uit m'n collectie verwijderd.

Een aantal films heb ik moeten omdubben omdat er bijvoorbeeld iets mis was met het geluid. Maar dat doe ik slechts bij de films die ik echt wil bewaren.
Met de aankoop van de speler ben ik ook maar meteen m'n collectie gaan opruimen. Te slechte films gooi ik eruit.

Wat me opvalt is dat lage resolutie/bitrate films er veel slechter uitzien dan op een computermonitor.

vraagje:
Kan iemand mij een (freeware) programma aanraden om een database te maken van m'n divxjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:01:
vraagje:
Kan iemand mij een (freeware) programma aanraden om een database te maken van m'n divxjes?
WhereIsIt
Geen freeware, maar goed te betalen en niet van een "big evil corp." ... :-)

Werkt Perfect.
http://www.whereisit-soft.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzz10 schreef op 10 februari 2004 @ 23:45:
[...]

WhereIsIt
Geen freeware, maar goed te betalen en niet van een "big evil corp." ... :-)

Werkt Perfect.
http://www.whereisit-soft.com/
thnx; heb 'm gedownload. Nu even uitgebreid testen.
Deze ziet er goed uit: http://divxcataloger.prv.pl/

Trouwens:
Is het niet handig om het openingsbericht te gebruiken als samenvatting of mini-faq van deze thread? Veel vragen worden meer dan eens gesteld.
Jammer dat de topicstarter nooit meer heeft gereageerd in deze draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
Ik heb besloten ook een 737 te kopen maar ik heb een paar vragen vragen.

Speelt het ook SKVCD's af?
Kan ik mijn CD's met 52x branden? Veel DVD-spelers kunnen namelijk alleen 8-speed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
mister_S schreef op 11 februari 2004 @ 23:01:
Ik heb besloten ook een 737 te kopen maar ik heb een paar vragen vragen.

Speelt het ook SKVCD's af?
Yup ..... althans .. ik heb er drie en die doen het....
Kan ik mijn CD's met 52x branden? Veel DVD-spelers kunnen namelijk alleen 8-speed aan.
Geen idee, maar dit valt sowieso af te raden.... Lange termijn kwaliteit gaat daar toch ECHT op achteruit....

Verwijderd

Ik gebruik Verbatim Super-AZO cd's, en ik brand nooit aan een snelheid hoger dan 12x, dit is zowat de enige manier om een degelijke kwaliteit cd's te hebben.

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 05:27:
Trouwens:
Is het niet handig om het openingsbericht te gebruiken als samenvatting of mini-faq van deze thread? Veel vragen worden meer dan eens gesteld.
Jammer dat de topicstarter nooit meer heeft gereageerd in deze draad.
ik ben het zeer met je eens, en wil deze taak op wel op mij nemen, maar dan zal er even een modje gealarmeerd moeten worden...

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met de 737 in combinatie met de nieuwte Xvid 1.0-rc2 encoder?
Ik heb namelijk zelf een backup gemaakt van een dvd, gebruik makend van de nieuwste xvid 1.0-rc2 encoder (www.xvid.org) en deze speelt op pc perfect af (met mplayer) maar op de 737 werkt hij totaal niet. Geen beeld, geen geluid, en de timer display slaagt helemaal tilt (getalletjes springen van 3 naar 24 naar 79 naar c5 enzovoorts).
De instellingen die ik gebruikt heb zijn redelijk standaard:
-gmc off
-QPexel off
-VHQ1
-B-frame 1
-Chroma on

Ik heb zo'n vermoeden dat het aan de b-frames ligt. Ondersteund de 737 de mogelijkheid om b-frames op te nemen in de film?
Ik wil het ook wel eens proberen zonder b-frames, maar dan moet ik zowel 1st pass als 2nd pass opnieuw uitvoeren, en dat kost me weer 3 à 3.5 uur!

• The Evil Brain
een film die het op de pc hier wel goed doet doet op de 737 heel vreemd: eerst krijg je geluid, 2 seconden later het beeld, en dan weer 2 seconden later de ondertiteling. Terwijl op de pc wel alles synchroon loopt! Geen vreemde instellingen ofzo. Vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keytje
  • Laatst online: 18-03-2022
wij hebben hier in huis nog een oude philips TV en dus geen scart-aansluiting, die waarschijnlijjk wel vereist is voor de dvd737. hmm ja 'k weet het...maar hij speelt nog perfect hé.
'k zie enkel een 5-pins aansluiting, waarschijnlijk dient die voor een versterker of boxen ?
'k zou graag die dvd737 kopen maar is er een kabel verkrijgbaar waarmee ik hem kan aansluiten op onze TV ? :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Volgens mij zijn die dingen wel verkrijgbaar, ik heb er hier iig eentje in de kast liggen. Dus dat is dan scart naar rare-5-pins-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Als die 'rare aansluiting' een SVHS aansluiting is (zoiets dus: http://www.pccables.com/70712.htm) dan moet het makkelijk gaan met een SCART naar SVHS en audio converter. Tenminste als de TV ook een audio ingang heeft (of je sluit het geluid aan op een andere digitale/analoge decoder/versterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Ik denk niet dat het een bruikbare aansluiting is, die '5-pins'. Klinkt gewoon als een oude speaker aansluiting. Daar ga je geen beeld doorheen krijgen :P Ik geloof er niks van dat een TV wel een S-Video (geen SVHS, Sandeman684, dat is wat anders) en geen Scart aansluiting zou hebben.

Ik denk dat je hiernaar op zoek moet:

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/mm23074.jpg
Scart <> COAX
Die zet je tussen je kabelaansluiting, en op één van de kanalen wordt dan het Scart signaal uitgezonden.

[ Voor 16% gewijzigd door Korakal op 14-02-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
ow, ik dacht dat je zoiets bedoelde:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/9KW384DU75W/picserver.jpeg

okee laat dus maar, zie ^^

[ Voor 14% gewijzigd door The Evil Brain op 14-02-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Keytje schreef op 14 februari 2004 @ 14:53:
wij hebben hier in huis nog een oude philips TV en dus geen scart-aansluiting, die waarschijnlijjk wel vereist is voor de dvd737. hmm ja 'k weet het...maar hij speelt nog perfect hé.
ik heb 'm via de video lopen bij gebrek aan scart op mijn prehistorische tv :)

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
blimmel schreef op 14 februari 2004 @ 15:39:
[...]ik heb 'm via de video lopen bij gebrek aan scart op mijn prehistorische tv :)
Ja, zo deed ik het op mijn oude TV ook met mijn TV-out. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keytje
ja 'k denk dat ik het daar zal mee moeten doen, 't is idd een aansluiting voor boxen . Is ook een tv van zo'n 18 jaar oud, maar nog prima beels hoor
Ook een Philips hé :)
heb geprobeert een digitaal fotootje te nemen maar hoe krijg ik dit hier op ?
Is niet erg scherp natuurlijk ma kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keytje
nee zoiets :)

http://users.skynet.be/bk234965/M4110001.gif

srry beter lukte niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keytje
blimmel schreef op 14 februari 2004 @ 15:39:
[...]

ik heb 'm via de video lopen bij gebrek aan scart op mijn prehistorische tv :)
kan je dat eens nader toelichten hoe dat werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Keytje schreef op 14 februari 2004 @ 16:27:
[...]
kan je dat eens nader toelichten hoe dat werkt ?
Je sluit de DVD-speler aan op de SCART-aansluiting van je video-recorder (moet die natuurlijk wel SCART hebben). Dan zet je je TV op het video kanaal en je video op kanaal 0/Aux of hoe het ook mag heten.
Extra voorwaarde is wel dat je video niet automatisch op standby gaat als je hem langere tijd niet in zijn echte functie (opnemen, afspelen) gebruikt. Even testen dus of dit werkt (probeer eens een half uurtje via je video TV te kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

Precies.... omdat mij dinoTV geen a/b heeft (en de video wel) kijken we altijd via de video.

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 11:46
Ik heb afgelopen woensdag (11-2), na een paar weken overwogen te hebben, ook de Philips DVD 737 gekocht. En vandaag heb ik de firmware upgrade gedaan van 4.1.19 naar 4.1.26.

- Goed kwaliteit beeld bij DVDs.
- Goed kwaliteit beeld bij DivX films.
- Zeer gemakkelijk regio vrij te maken.
- Bij DivX films kan ik ook net als bij DVDs gewoon vooruit en achteruit spelen.

Ik ben echt helemaal in mijn nopjes met deze speler. :)

Enige rare probleempje heb ik ondervonden met de DVD Starship Troopers, welke regio 1 en dual sided is. Als ik die erin stop vraagt de speler om de parental lock code, welke niet aan staat. Echter als ik '0000' als code invul dan werkt de DVD gewoon. Ik heb maar gewoon gegokt dat de parental lock code standaard gewoon '0000' zal zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar mpeg filmpes gedownload. MEt een redelijk kwaliteit en vroeg me af of iemand, een programma heeft waarmee je van mpeg een divx file kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:59:
Ik heb een paar mpeg filmpes gedownload. MEt een redelijk kwaliteit en vroeg me af of iemand, een programma heeft waarmee je van mpeg een divx file kan maken.
maak gewoon een video cd van de mpeg files. zie doom9 voor meer info, of gebruik anders de SEARCH knop.

edit: je kunt ze zelfs rechstreeks afdspelen op je DVD737

[ Voor 8% gewijzigd door j-w op 15-02-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:59:
Je kan ze ook gewoon op CD/DVD branden en dan in de DVD-737 stoppen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvd737 is door PCM getest in een test van 4 divx-spelers:

http://www.pcmweb.nl/pcm/mrt1.htm

ik ben zelf abonnee, als ik vanavond weer thuis ben zal ik de uitslagen even berichten, die lees ik namelijk niet op de website (zie boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keytje
Zal even de test afwachten maar 'k denk toch dat het deze zal worden :)
Waar hebben jullie hem gekocht ? de meest online wss.
Hier zijn ze moeilijk te vinden, en in de éne winkel die ik gevonden heb waar ze'm verkopen is een wachttijd tot maart !
Is er iemand van België, die weet waar in de streek Vlaams-Brabant of Oost-Vlaanderen hij verkocht wordt ? En liefst uit voorraad verkrijgbaar is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog iemand die zich stoort aan de gele ondertitels? :(:( Tis net of niemand zich er meer aan stoort, terwijl dit wel (volgens mij dan) het meest urgente probleem is dat moet worden opgelost. Of is dit probleem niet op te lossen door Philips? Heeft iemand hier wat meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan better ESS lastig vallen ivm de gele ondertitels want alle ESS-spelers hebben dit: de philips, yamada, loomax,... ESS levert gewoon de software aan de fabrikanten die het aanpassen voor hun toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 15:49:
Is er nog iemand die zich stoort aan de gele ondertitels? :(:( Tis net of niemand zich er meer aan stoort, terwijl dit wel (volgens mij dan) het meest urgente probleem is dat moet worden opgelost. Of is dit probleem niet op te lossen door Philips? Heeft iemand hier wat meer informatie over?
nou ja probleem, ik zou ook liever zien dat ze gewoon wit waren, maar aangezien alle ondertitelingssites nu toch down zijn... :|

Maar ja, blijkbaar moet ESS dus met een update komen.

En @Keytje:
helaas weet ik niets in België, maar ik heb hem bij de BCC gekocht, toch wat makkelijker dan een webwinkel én ze hebben laagsteprijsgarantie, ofwel de goedkoopste van alle gewone winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 15:49:
Tsja, ik heb nog geen ondertitels uitgeprobeerd met DivX en zal dat ook niet echt doen. Mijn engels is ruim voldoende zullen we maar zeggen. ;) Maar bij de DVD Starship Troopers ben ik gewend aan de gele ondertiteling, en zo'n probleem vind ik het niet. Alleen effe wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

sonix666 schreef op 16 februari 2004 @ 23:07:
[...]

Tsja, ik heb nog geen ondertitels uitgeprobeerd met DivX en zal dat ook niet echt doen. Mijn engels is ruim voldoende zullen we maar zeggen. ;)
Dan wordt het tijd dat jij ook eens wat niet-engelse films gaat kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hé, voor de hitaker 940 (zelfde chip als dvd737) hebben ze een februari firmware update met WITTE ONDERTITELS.

zou dat voor de 737 dan ook niet moeten?

zie site leverancier hitaker: http://www.pcu.nl/N_art_169.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:57
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 09:06:
hé, voor de hitaker 940 (zelfde chip als dvd737) hebben ze een februari firmware update met WITTE ONDERTITELS.
Ik heb zelf geen divx-speler, maar van wat ik hier gelezen heb, is het probleem volgens mij niet de kleur, maar het ontbreken van een zwart randje rondom de letters. Hierdoor vallen ze weg tegen vlakken in dezelfde kleur. Daarom kan ik de keuze voor gele ondertitels i.p.v. witte wel begrijpen, want in films heb je meer witte vlakken dan gele.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_blobby is correct.
De subtitles mogen geel, rood of voor mij zelfs paars zijn, zo lang als er maar een randje met hoog contrast rond zit, anders is het niet te lezen.
En dat van die firmware van een andere speler met dezelfde chipset is PERFECT nieuws!
Kan iemand misschien zeggen waar er firmware-nieuws over de Yamada te vinden is?
Want het is al elke keer gebeurt, dat de Yamada nieuwe firmware krijgt, (ook een ESS chip) en dat een paar weken later Philips een nieuwe firmware uitbrengt, met NET dezelfde nieuwigheden!
Er is nog hoop :)
Mijn Engels is trouwens ook goed, maar het is toch relaxter om met subs te kijken.
En mijn broertje en ouders vinden dit ook fijner, daarmee :-)
Er zijn vervangers onderweg voor ondertitels.nl ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 10:15:
Er zijn vervangers onderweg voor ondertitels.nl ...
Oh ? Any leads ?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
Om jullie even te moeten terleurstellen, de kiss divx-player dp508 is uitgeroepen tot beste product in de PCM test. Deze is echter veel duurder dan de philips, vanwege de netwerkaansluiting en de harde schijf. Er wordt echter verwezen naar de DP500 van KISS, die een vergelijkbare kwaliteit heeft, maar dan zonder harde schijf. Beste koop (prijs kwaliteitsverhouding) is de Hitaker (kwalitatief is die de derde van de vier). Tweede is de philips en laatste is de KISS dp1000, aangezien deze een verouderde chipset heeft. Voor de eerste drie plaatsen geldt dus, hoe duurder hoe beter. Het is dus maar net hoeveel geld je er voor over hebt.

Top 4
1. Kiss dp 500/508
2. Philips 737
3. Hitaker
4. Kiss dp 1000

[ Voor 5% gewijzigd door s441558 op 17-02-2004 11:58 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MMm, ik zelf vind zo'n witte ondertiteling wel wat fijner, kwijt niet, ik kan gewoon niet wennen aan dat geel..
btw.. ik snap nog steeds 1 ding niet. Ik heb een subtitle van bowling for columbine, maar die pakt hij niet. Ik d8 maybe verkeerde bestandsnaam ofzo, maar dat is et ook niet. Hij pakt hem overigens wel bij microdvd.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s441558 schreef op 17 februari 2004 @ 11:57:
Om jullie even te moeten terleurstellen, de kiss divx-player dp508 is uitgeroepen tot beste product in de PCM test. Deze is echter veel duurder dan de philips, vanwege de netwerkaansluiting en de harde schijf. Er wordt echter verwezen naar de DP500 van KISS, die een vergelijkbare kwaliteit heeft, maar dan zonder harde schijf. Beste koop (prijs kwaliteitsverhouding) is de Hitaker (kwalitatief is die de derde van de vier). Tweede is de philips en laatste is de KISS dp1000, aangezien deze een verouderde chipset heeft. Voor de eerste drie plaatsen geldt dus, hoe duurder hoe beter. Het is dus maar net hoeveel geld je er voor over hebt.

Top 4
1. Kiss dp 500/508
2. Philips 737
3. Hitaker
4. Kiss dp 1000
Ik vind nog een nadeel van de Philips dat hij zich steeds zo nauwkeurig aan de aspect ratio van de films houdt. Dit betekend dat een film van 756x248 bij mijn NOGAL moet worden uitgerekt voordat hij een beetje toonbaar is op m'n TV. Dit gaat weer ten koste van de spacing van de onderitels die op deze manier bijna 3 centimeter uit elkaar liggen.

Is dit bij de KISS ook zo? En ben ik de enige die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

s441558 schreef op 17 februari 2004 @ 11:57:
laatste is de KISS dp1000, aangezien deze een verouderde chipset heeft.
De dp500 en dp508 hebben toch dezelfde chipset?

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 09:06:

zou dat voor de 737 dan ook niet moeten?

zie site leverancier hitaker: http://www.pcu.nl/N_art_169.html
Zijn de ondertitels alleen wit geworden of ook groter/vetter/ander lettertype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
Het is wel jammer dat het philips logo er niet af kan.
En dat dit soort aparaten qua cd wat dun klinken. hij kan m'n cd80 echt niet vervangen.
Wel is het cool dat ie gewoon m'n cd's met startrek kan spelen.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cruger schreef op 17 februari 2004 @ 22:28:
Het is wel jammer dat het philips logo er niet af kan.
En dat dit soort aparaten qua cd wat dun klinken. hij kan m'n cd80 echt niet vervangen.
Wel is het cool dat ie gewoon m'n cd's met startrek kan spelen.
Waar heb je het eigenlijk allemaal over?

Logo eraf? Waaraf?

Dun klinken? Wanneer klinkt iets dun?

Startrek CD's? What the hell zijn startrek CD's?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 20:23:
[...]

Zijn de ondertitels alleen wit geworden of ook groter/vetter/ander lettertype?
dat weet ik nog niet, maar een collega van mij heeft gisterochtend via internet een hiteker 940 besteld, dus ik hoop het al vóór het weekend te kunnen bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet wanneer de nieuwe firmware versie uitkomt met witte ondertiteling? Daar moet door Philips(?) toch wat over te zeggen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If you would like to enable Multi-Region support for the Philips 737 then just perform the following:

Turn on your Philips DVD737 player

Open tray

Press menu

Press stop

Press <<

Press 0 = Multi-Region

las ik net ergens.. kan al bekend zijn.. maar beter een keer teveel als te weinig :-)
http://philips-737-firmwa...philips-737-firmware.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag een mail van Philips waarin ze me vroegen mee te doen met een tevredenheidsonderzoek. Ik had ze nl een mail gestuurd met de vraag wannneer er een nieuwe firmware versie uitkomt voor de 737 (die is er intussen, versie 4.1.26). Ze willen weten hoe ze hun service kunnen verbeteren. Ik heb ze verteld dat het wel handig is om wat meer details op hun website te zetten, en ook te kijken of de gegevens kloppen die ze daar vermelden. Op de website van de 737 staat bv nog steeds dat hij S-video uit heeft. Ook is het handig als ze versienummers vermelden van de software op de websites, en de datum wanneer de software uit is gekomen. Ik hoop dat ze hier iets mee doen.

Hebben jullie ook zo'n mail gehad (naar aanleiding van een vraag aan Philips per e-mail)? Wat hebben jullie ze verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me af te vragen of het niet mogelijk is om de hiteker firmware te gebruiken op de 737.. De files lijken verdacht veel op elkaar en de spelers hebben beide een ESS chip.. Is er toevallig al iemand die dat geprobeerd heeft?

Als het werkt, zou dat natuurlijk erg mooi zijn, ben je direct niet meer afhankelijk van 1 firmware leverancier.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg alstublieft tegen philips de volgende dingen :

-witte subtitles met een zwart randje rond
-geen subtitles meer spreiden over 3 regels
-meer opties om de ratio aspect van een film in te stellen (liefst geen problemen meer met 16:9 formaat films op een 4:3 formaat TV)
-ondersteunen van de nieuwste Xvid 1.0 (xvid4) codec
-ondersteunen van Advanced Mpeg4 profile (GMC, QPexel, Trellis, B-frames)

Laten we allemaal vragen om deze features en bugfixes, zodat de 737 echt perfect wordt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 12:10:

-meer opties om de ratio aspect van een film in te stellen (liefst geen problemen meer met 16:9 formaat films op een 4:3 formaat TV)

Laten we allemaal vragen om deze features en bugfixes, zodat de 737 echt perfect wordt! :*)
Zijn inderdaad precies de punten die ik ook graag verbeterd wil zien.. Als dat allemaal geimplementeerd is, is hij eindelijk af...

Overigens, als ik deze site: http://www.area450.com/firmware/offa.htm goed begrijp, hebben deze mensen al een eigen firmware geschreven voor de ESS chip.. Alleen is dit voornamelijk voor SAMPO players, er staat dat er plannen bestaan om hun firmware te porten naar andere merken..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 11:21:
Ik zit me af te vragen of het niet mogelijk is om de hiteker firmware te gebruiken op de 737.. De files lijken verdacht veel op elkaar en de spelers hebben beide een ESS chip.. Is er toevallig al iemand die dat geprobeerd heeft?

Als het werkt, zou dat natuurlijk erg mooi zijn, ben je direct niet meer afhankelijk van 1 firmware leverancier.. :)
by the way, die hiteker van mijn collega kwam vandaag met de post binnen, gaan we vanavond uitproberen :P

ik laat vanavond nog even weten hoe de subs eruit zien (weet niet hoe laat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
blimmel schreef op 17 februari 2004 @ 15:54:
[...]

De dp500 en dp508 hebben toch dezelfde chipset?
Ja, maar de dp1000 heeft een oudere chipset, vandaar dat die als laatste is geeindigd in de PCM test

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanavond de hiteker 940 uitgeprobeerd:

wèl een prachtig apparaat hoor!!!
- dolby decoder ingebouwd (dus 6x audio uitgang)
- naast scart/cinch ook een s-video uitgang

en last but not least: WITTE ondertitels.

het lettertype is iets van een vette Arial, dus oogt prima.
by the way: géén schaduw...
en dan is het toch lastig lezen op een lichte achtergrond.

we hadden nog niet uitgevogeld hoe we kunnen aflezen welke firmware er nu opzit, maar vinden we hopelijk voor het weekend nog uit.
anders draaien we er nog even voor de zekerheid de upgrade februari overheen.

dus jongens van Philips, doe je best: witte subs + schaduw!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 09:40:
* 1 gekopieerde DVD met MP3's
Nu wordt het wel interessant. M'n Pioneer speelt alleen maar MP3 op CD's en bovendien ondersteunt ie alleen maar DVD-R en DVD-RW :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 23:55:
vanavond de hiteker 940 uitgeprobeerd:

wèl een prachtig apparaat hoor!!!
- dolby decoder ingebouwd (dus 6x audio uitgang)
- naast scart/cinch ook een s-video uitgang

en last but not least: WITTE ondertitels.

het lettertype is iets van een vette Arial, dus oogt prima.
by the way: géén schaduw...
en dan is het toch lastig lezen op een lichte achtergrond.

we hadden nog niet uitgevogeld hoe we kunnen aflezen welke firmware er nu opzit, maar vinden we hopelijk voor het weekend nog uit.
anders draaien we er nog even voor de zekerheid de upgrade februari overheen.

dus jongens van Philips, doe je best: witte subs + schaduw!
Het wit zijn van de ondertitels is niet zo belangrijk. Een donkere rand of schaduw juist wel. Zoals je zelf al zegt, zie je ook witte ondertitels bijna niet op lichte achtergrond.

Ook belangrijk, zijn de ondertitels nog verdeeld over 3 regels of past alles nu op 2 regels en compleet?

Verwijderd

tsa,

Kunnen we een e-mail adres krijgen van philips over dat tevredenheidsonderzoek? Dan kunnen wij daar ook eens een e-mailtje aan wagen. Misschien kunnen we dan allemaal daar onze wensen kenbaar maken (WITTE ONDERTITELS MET SCHADUW) en komt het daarna op de goede plek terecht (lees makers van de firmware) bij philips.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 10:22:
[...]

Het wit zijn van de ondertitels is niet zo belangrijk. Een donkere rand of schaduw juist wel. Zoals je zelf al zegt, zie je ook witte ondertitels bijna niet op lichte achtergrond.

Ook belangrijk, zijn de ondertitels nog verdeeld over 3 regels of past alles nu op 2 regels en compleet?
dat was ik vergeten te zeggen, ook 2 brede regels i.p.v. (soms) 3 korte. zag er dus ook 10x beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede dankzij jullie heb ik een DVD737 aangeschaft waarvoor mijn dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Weten jullie misschien of er plannen zijn om de nieuwste Xvid te ondersteunen? Ik wil namelijk mijn DVD's backuppen en Xvid lijkt me de beste manier. Maar als ik die niet kan afspelen heb ik er natuurlijk niets aan.

P.S. Met plannen bedoel ik plannen in de nabije toekomst. Dus niet een paar maanden.

En wat is eigenlijk de maximale bitrate dat ie aankan bij SVCD's?

[ Voor 12% gewijzigd door mister_S op 20-02-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_s, ik maak ook gebruik van de nieuwste xvid-rc2 release (xvid4 codec dus) en heb hier nogal problemen om een film met deze codec te gebruik op de 737 :?
Ik gebruik nochtans redelijk normale settings (chroma ME on, VHQ 1, trellis off, gmc off, QPexel off, B-frame : 1)
Maar de 737 wilt zo'n film dus totaal niet afspelen, terwijl het op de pc wel werkt.
Weet iemand of de 737 eigenlijk wel b-frames ondersteund?
Ik denk dat philips de nieuwste xvid zal opnemen in de firmware wanneer er een officiële 1.0 release van uit is.
Voor de mensen die het nog niet weten, de opkomende 1.0-generatie van de xvid codec wordt als superieur beschouwd ten opzichte van divx 5.1.
doom9 codec comparison :
http://www.doom9.org/codecs-203-1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
Wat ik helemaal te gek zou vinden is als er een firmware update komt waarbij ze breedbeeld films kunnen 'inkrimpen' zodat ze bijna beeldvullend zijn op een 4:3 ratio TV. De nieuwste versie van PowerDVD doet dit bijvoorbeeld voor PC monitoren en dat werkt echt goed. Eigenlijk precies het omgekeerde van wat breedbeeld TVs doen met 4:3 ratio uitzendingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Nog even een ander vraagje.
We hebben hier thuis ook een DVDR1000, werkt perfect en is een dvd recorder. De 2e dvd-speler die we hier thuis hebben speelt deze dvd's niet af. Kan de 737 dit wel? Als deze het kan zal ik hem toch maar eens gaan halen :)

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sonix666 ik heb ook een 4:3 tv, en ik vind het persoonlijk ook heel vervelend om hier een 16:9 breedbeeld film op te kijken :(
Hopelijk fixen ze dit ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keytje
Yeah, heb gisteren toch een speler gevonden èn gekocht !
Ook dank zij jullie info hier die mij overtuigt heeft, en 'k ben er blij mee.
Hij stond nog 199 eur getekend :( maar 'k heb de concurrentie wat uitgespeeld en kreeg 'm voor 164 !
Heb een upgrade gedaan en alles ziet er goed uit, maar dat breedbeeld op een 4:3 TV tja.. 'k zal het er mee moeten doen hé. Tweede minpuntje zijn de gele subs, 'k ga ook ff een mailtje sturen naar Philips, wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
sonix666 schreef op 21 februari 2004 @ 16:22:
Wat ik helemaal te gek zou vinden is als er een firmware update komt waarbij ze breedbeeld films kunnen 'inkrimpen' zodat ze bijna beeldvullend zijn op een 4:3 ratio TV. De nieuwste versie van PowerDVD doet dit bijvoorbeeld voor PC monitoren en dat werkt echt goed. Eigenlijk precies het omgekeerde van wat breedbeeld TVs doen met 4:3 ratio uitzendingen. ;)
Dit is niet mogelijk. PowerDVD zoomt gewoon in waardoor de zijkanten worden afgesneden. Veel films zijn gewoon tegenwoordig voor breedbeeld gemaakt. Kijken op een normale TV is inderdaad irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 12:55:
tsa,

Kunnen we een e-mail adres krijgen van philips over dat tevredenheidsonderzoek? Dan kunnen wij daar ook eens een e-mailtje aan wagen. Misschien kunnen we dan allemaal daar onze wensen kenbaar maken (WITTE ONDERTITELS MET SCHADUW) en komt het daarna op de goede plek terecht (lees makers van de firmware) bij philips.
Ik heb ze gewoon vie hun website gemaild (http://www.consumer.phili...ntact_intro.jhtml?divId=0). Als deze link niet werkt kan je de de 737 opzoeken op de website www.philips.nl en dan linksbovenaan op 'Contact' klikken. Ze lijken je vragen serieus te nemen en je krijgt ook antwoord. Laat even horen wat ze antwoorden, dat vinden wij ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 12:10:

Heb net deze lijst nog eens naar Philips gestuurd. _/-\o_ Laat ons hopen dat ze er iets mee doen.

Weet er iemand of ze een reciever in hun gamma hebben met dezelfde look??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Als receiver:
De LX700
5.1, elke 50 watt
DTS/dolby pro logic (Weet exacte details niet)

of wat ik heb:
De FR996
5.1 100 watt per kanaal,
DTS/Dolby/alles behalve Dolby Pro Logic 2 (gescheiden achterkanaal wat dolby pro logic 1 niet heeft)
Bijna oneindig veel in-en uitgangen (ook s-vhs/composite video)
Ongeveer 400 €

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op 21 februari 2004 @ 19:39:
[...]

Dit is niet mogelijk. PowerDVD zoomt gewoon in waardoor de zijkanten worden afgesneden. Veel films zijn gewoon tegenwoordig voor breedbeeld gemaakt. Kijken op een normale TV is inderdaad irritant.
Tuurlijk is dit mogelijk. Nu houdt de 737 iets teveel rekening met de aspect, maar zoomt in met behoud van aspect. Je kan ook gewoon inzoomen en de verhouding niet vasthouden, dan krijg je de fil gewoon beeldvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik heb Philips gemaild over de gele ondertiteling en de nieuwste Xvid codec.
Dit is de antwoord:

'Hierbij delen wij u mede dat er op dit moment een nieuwe upgrade op de markt is om te zorgen dat er geen gele ondertiteling meer is. De dvd737 zal niet Xvid codec ondersteunen.'

Wel goed van de ondertiteling maar hoe kunnen ze nou geen ondersteuning leveren voor Xivd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
mister_S schreef op 25 februari 2004 @ 19:27:
Wel goed van de ondertiteling maar hoe kunnen ze nou geen ondersteuning leveren voor Xivd?
Hiermee bedoelen ze de nieuwe versies van Xvid niet niet backwards compatible. Zolang dit wel zo is heb je nergens problemen mee. Dat ze nieuwere versies niet ondersteunen komt waarschijnlijk gewoon door de beperkingen in de chipset. Als deze de nieuwe technieken uit xvid niet in zich heeft dan kunnen deze ook niet gebruiken worden op de DVD737.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Dus de nieuwste Xvid-codec wordt nooit ondersteunt? Betekent dit niet dat ze dit effe moeten vermelden? Ik heb de DVD-speler nog niet maar als ik dit niet wist had ik hem al gekocht. Dan had ik dus iets anders dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
  • Laatst online: 04-02-2017
Kan de DVD737 op dit moment ook DVD's (+ of -) met DivX'jes erop afspelen, dus bijvoorbeeld 4 DivX films op 1 DVD branden (in verschillende directory's)?
Als dit zo is, koop ik hem waarschijnlijk. dan zou ie echt een topper zijn!

Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
mister_S schreef op 25 februari 2004 @ 19:37:
Dus de nieuwste Xvid-codec wordt nooit ondersteunt? Betekent dit niet dat ze dit effe moeten vermelden? Ik heb de DVD-speler nog niet maar als ik dit niet wist had ik hem al gekocht. Dan had ik dus iets anders dan ik had verwacht.
De huidige Xvid wordt wel ondersteund en zolang de nieuwere versies van xvid backwards compatible zijn is er geen probleem met het afspelen daarvan. Er zijn nog geen spelers die al wel de nieuwe xvid ondersteunen omdat deze xvid nog in ontwikkeling is en dan ga je dat nog niet in een apparaat stoppen, want als ze dan wat vernaderen kun je als fabrikant ook weer opnieuw beginnen.
CooLKillaH schreef op 25 februari 2004 @ 19:49:
Kan de DVD737 op dit moment ook DVD's (+ of -) met DivX'jes erop afspelen, dus bijvoorbeeld 4 DivX films op 1 DVD branden (in verschillende directory's)?
Als dit zo is, koop ik hem waarschijnlijk. dan zou ie echt een topper zijn!
Ja, er kunnen meerdere divx films op een dvd en ze kunnen dan per file worden gesecteerd om afgespeeld te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
cool_zero schreef op 25 februari 2004 @ 20:04:[/b]

De huidige Xvid wordt wel ondersteund en zolang de nieuwere versies van xvid backwards compatible zijn is er geen probleem met het afspelen daarvan. Er zijn nog geen spelers die al wel de nieuwe xvid ondersteunen omdat deze xvid nog in ontwikkeling is en dan ga je dat nog niet in een apparaat stoppen, want als ze dan wat vernaderen kun je als fabrikant ook weer opnieuw beginnen.

Ik snap dat ze geen Beta-versie kunnen ondersteunen maar een antwoord als 'De codec zal niet worden ondersteund' klinkt wel erg definitief.

[ Voor 5% gewijzigd door mister_S op 25-02-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
[quote]cool_zero schreef op 25 februari 2004 @ 20:04:[/b]

--
De huidige Xvid wordt wel ondersteund en zolang de nieuwere versies van xvid backwards compatible zijn is er geen probleem met het afspelen daarvan. Er zijn nog geen spelers die al wel de nieuwe xvid ondersteunen omdat deze xvid nog in ontwikkeling is en dan ga je dat nog niet in een apparaat stoppen, want als ze dan wat vernaderen kun je als fabrikant ook weer opnieuw beginnen.[quote]
--

Ik snap dat ze geen Beta-versie kunnen ondersteunen maar een antwoord als 'De codec zal niet worden ondersteund' klinkt wel erg definitief. Maar wil je nou zeggen dat de 737 de nieuwste codec gewoon niet KAN ondersteunen?

P.S. Sorry de quote ging een beetje fout.

[ Voor 21% gewijzigd door mister_S op 25-02-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
mister_S schreef op 25 februari 2004 @ 21:03:
Maar wil je nou zeggen dat de 737 de nieuwste codec gewoon niet KAN ondersteunen?
Wat ik hiermee wil zeggen dat als er een nieuwe Xvid versie uitkomt die nieuwe features heeft waardoor je de film niet meer met de huidige codec kan afgespeeld op je computer, dan kan die ook niet meer afgespeeld worden op de dvd737. Met nieuwe features bedoel ik dan nieuwe compressietechnieken net zoals de GMC en Q-PEL technieken die ook niet worden ondersteund door deze chip.

Kleine veranderingen zoals bijvoorbeeld subtitles in een avi bestand geintegreerd kunnen wel worden ondersteund doormiddel van een flashupdate, omdat dit niets met de vewerkingsproces van de datastroom te maken heeft.

P.S. ik heb even gekeken naar de nieuwe rc releases en volgens mij werken films die daarmee gecodeerd zijn nog wel op deze speler.

[ Voor 8% gewijzigd door cool_zero op 25-02-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool_zero schreef op 25 februari 2004 @ 21:32:
[...]

Wat ik hiermee wil zeggen dat als er een nieuwe Xvid versie uitkomt die nieuwe features heeft waardoor je de film niet meer met de huidige codec kan afgespeeld op je computer, dan kan die ook niet meer afgespeeld worden op de dvd737. Met nieuwe features bedoel ik dan nieuwe compressietechnieken net zoals de GMC en Q-PEL technieken die ook niet worden ondersteund door deze chip.

Kleine veranderingen zoals bijvoorbeeld subtitles in een avi bestand geintegreerd kunnen wel worden ondersteund doormiddel van een flashupdate, omdat dit niets met de vewerkingsproces van de datastroom te maken heeft.

P.S. ik heb even gekeken naar de nieuwe rc releases en volgens mij werken films die daarmee gecodeerd zijn nog wel op deze speler.
Hmmm... Weet je dit wel zeker? Ik dacht (en denk nog steeds) dat de ess chip een soort DSP achtige chip is. Dat wil zeggen dat je codec's softwarematig op de chip kan programmeren, waarna de data stream er 'doorheen valt' en gedecodeerd aan de andere kant uit de chip komt rollen. Dat betekend ook dat je eventueel andere codec's zou moeten kunnen programmeren.

Maar nogmaals, dit weet ik niet zeker, lijkt me alleen veel logischer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keytje
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 13:17:
[...]

Heb net deze lijst nog eens naar Philips gestuurd. _/-\o_ Laat ons hopen dat ze er iets mee doen.
Dit is de antwoord:

'Hierbij delen wij u mede dat er op dit moment een nieuwe upgrade op de markt is om te zorgen dat er geen gele ondertiteling meer is. De dvd737 zal niet Xvid codec ondersteunen.'

'k heb dezelfde lijst doorgestuurd naar Philips maar in hun antwoord is geen sprake van een nieuwe update voor de gele subs :

Hartelijk dank voor de interesse die uw heeft voor onze producten.

Philips spant zich voortdurend in om zijn klanten te voorzien van de beste producten en beste mogelijke dienstverlening, maar realiseert zich ook dat er altijd ruimte is voor verbeteringen. Het zijn juist deze reacties, die ons er ons op attent maken wat er vanuit het oogpunt van de klant verbeterd moet worden.

Wij hebben uw suggestie doorgegeven aan de verantwoordelijke diensten. Zij zullen zich over uw vraag buigen en nagaan of uw suggesties in een volgende upgrade beschikbaar zullen zijn.

In de hoop u hiermee van dienst te zijn geweest,

Verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Philips Customer Care Centres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:06
Dit is de antwoord:

*knip*
Kun je ze niet terugmailen en vragen waar we die 'nieuwe' firmware halen kunnen :? :) Of is het weer zo'n no-reply adres?

• cool_zero
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 21:47:
[...]

Hmmm... Weet je dit wel zeker? Ik dacht (en denk nog steeds) dat de ess chip een soort DSP achtige chip is. Dat wil zeggen dat je codec's softwarematig op de chip kan programmeren, waarna de data stream er 'doorheen valt' en gedecodeerd aan de andere kant uit de chip komt rollen. Dat betekend ook dat je eventueel andere codec's zou moeten kunnen programmeren.

Maar nogmaals, dit weet ik niet zeker, lijkt me alleen veel logischer..
Dat zou opzich wel logisch zijn, maar dan geldt nog steeds dat je met een DSP op een gegeven moment tegen beperkingen aan loopt. 'welke dvd/divx speler?" topic(10e post, die van joey6666):
Er zijn 3 chipsets;
Sigma (Kiss, Lite On, Revoy,etc)
ESS Vibrato, (Elta, Hiteker, Yamada, Philips, Tevion, Medion)
En als nieuwkomer de MT1389 van Mediatek, is in Duitsland al te koop in de ELTA 8883
....
Wat de MT1389 onderscheidt van de concurrerende chips is de ondersteuning van
GMC (global motion compensation, one-point) en Q-pel and post-processing uit de DivX Pro codec.
Zelf heb ik een Yamada 6000 met dezelfde chipset als de philips(vandaar dat ik wel eens in dit topic kijk :) ) De nieuwe Yamada 6600 die eraan zit te komen werkt met een nieuwe chip, waarschijnlijk die Mediatek. Deze ondersteund wel Q-Pel en GMC en B-Frames. Ik neem niet aan dat Yamada een nieuwe speler uitbrengt met een andere chipset als ze de oude nog zouden kunnen upgraden. Dus als het een DSP achtige chip is, dan heeft deze waarschijnlijk te weinig kracht om nog uitgebreide nieuwe features te kunnen verwerken vermoed ik.

Verwijderd

cool_zero schreef op 26 februari 2004 @ 00:36:
[...]

Dat zou opzich wel logisch zijn, maar dan geldt nog steeds dat je met een DSP op een gegeven moment tegen beperkingen aan loopt. 'welke dvd/divx speler?" topic(10e post, die van joey6666):
Yup, dan komt inderdaad de processing power van de chip om de hoek kijken. Maar ik heb ergens gelezen dat de ESS nog behoorlijk reserves heeft qua capaciteit.
Zelf heb ik een Yamada 6000 met dezelfde chipset als de philips(vandaar dat ik wel eens in dit topic kijk :) ) De nieuwe Yamada 6600 die eraan zit te komen werkt met een nieuwe chip, waarschijnlijk die Mediatek. Deze ondersteund wel Q-Pel en GMC en B-Frames. Ik neem niet aan dat Yamada een nieuwe speler uitbrengt met een andere chipset als ze de oude nog zouden kunnen upgraden. Dus als het een DSP achtige chip is, dan heeft deze waarschijnlijk te weinig kracht om nog uitgebreide nieuwe features te kunnen verwerken vermoed ik.
Wat ik de meest ideale speler zou vinden is een speler met de mediatec chipset en een ethernet aansluiting. :9~ Als die er komt, wordt ie van mij!

• mister_S
Dus er is een grote kans dat de nieuwe Xvid niet wordt ondersteund? Xvid neemt het nu al over van de Divx en de nieuwe Xvid ziet er gewoon beter uit dan de huidige. Dus het is een kwestie van tijd dat deze nieuwe codec een standaard zal zijn.

Is het dus gezien de toekomst wel slim om deze speler aan te schaffen?

Verwijderd

Hier mijn email aan philips en hun response daarop en vervolgens weer mijn response. Een typisch geval van je er makkelijk vanaf maken dus ik verwacht weinig verder van de philips support afdeling..

Geachte Philips,

Ten eerste is een ondertitel nooit in .avi formaat maar meestal in .srt
formaat. Verder is het natuurlijk onzin om te stellen dat er niks gedaan
kan worden aan het blijven hangen van het apparaat. Daarnaast heb ik geen
antwoord gekregen op de rest van de gemoemde issues.

Gaarne een wat serieuzer antwoord waarbij ik punt voor punt een antwoord
krijg.

Dan was ik nog een bug vergeten te vermelden, bij deze:
- Een divx film met "dolby digital" geeft vaak (na het eerst afspelen van
een non ac3 film?) geen geluid. Na het uit en weer aanzetten van de speler
is er wel geluid.

In afwachting van een antwoord op mijn vragen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten.

> PHILIPS
>
> Geachte heer xxxxxx,
>
> Storingen die ontstaan door het afspelen van bestanden die door het apparaat
> niet ondersteund worden, zullen niet door een software upgrade veholpen
> worden. De software upgrades zijn er voor het vlekkeloos laten functioneren
> van het apparaat volgens de huidige technische specificatie. De ondertitels
> moeten altijd in *.avi formaat op de disc gebrand worden.
>
> Wij vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
> Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u uiteraard
> contact met ons opnemen onder vermelding van referentienummer xxx-xxxxxx.
>
> Met vriendelijke groet,
> (naam verwijderd)
> Philips Consumer Care Centres
>
Geachte Philips, Hierbij wil ik de volgende bugs aanmelden welke ik heb
geconstateerd met de philips dvd-737 met firmware 4.1.26

- Speler "hangt" soms doch toch met enige regelmaat tijdens het browsen door de files of bij het proberen af te spelen van een niet ondersteunde file, de stekke r eruit en erin is dan de enige oplossing. Een error na een zekere time-out zou een betere oplossing zijn dan blijven "hangen".

- Wat veel erger is, de speler is zijn instellingen (system setup)
kwijt nadat h ij zichzelf heeft opgehangen (zie vorige punt). Het is erg
frustrerend desettin gs steeds opnieuw te moeten instellen.

- Ondertiteling is vaak 3 regels i.p.v. 2. Een ondertiteling van max. 2 regels d ie zich uitstrekt over de hele breedte van het beeld zou prettiger leesbaar zijn dan een smalle ondertiteling die zich over 3 regels uitstrekt.

- Ondertiteling is soms incompleet, het laatste stuk wordt er als het ware
afgehakt. Een bredere ondertiteling zou dit mijns inziens verhelpen.

- Ondertiteling is vaak slecht leesbaar vanwege het ontbreken van een "schaduw" om de ondertiteling.

-Sommige XVID films lopen gelijk out of sync terwijl deze wel in sync lopen op een
KISS DP-450 speler. Even vooruit en weer terug spoelen is dan de workaround.

Het betreft hier echt bugs, het is geen kwestie van een defect apparaat. Ik heb namelijk op een dvd-737 van een vriend exact dezelfde issues geconstateerd. Gaarne zou ik va U vernemen of U deze buglijst ook accepteerd als zijnde bugs en of U er iets aan gaat doen in de volgende firmware release.

Met vriendelijke groeten,
xxxxxx

> Date : February 25, 2004, 6:04 am (GMT-05:00)

• cool_zero
mister_S schreef op 26 februari 2004 @ 13:12:
Dus er is een grote kans dat de nieuwe Xvid niet wordt ondersteund? Xvid neemt het nu al over van de Divx en de nieuwe Xvid ziet er gewoon beter uit dan de huidige. Dus het is een kwestie van tijd dat deze nieuwe codec een standaard zal zijn.
Ze zijn nu bezig met de release candidates van de 1.0 versie. Het kenmerk van release candidates is dat er eigenlijk vooral bugs worden uitgehaald en geen nieuwe features worden toegevoegd. De aankomende versie 1.0 kun je dus gewoon afspelen op je dvd737 of de yamada 6000 in mijn geval. Als er een versie 2.0 van Xvid wordt ontwikkeld dan is er de kans dat die niet meer werkt op deze spelers.
Is het dus gezien de toekomst wel slim om deze speler aan te schaffen?
Alles verouderd, zelf je computer. Over een tijdje heb je ook niets meer aan een dvd speler omdat er dan weer ander media is waarop films gezet worden. Maar als je op het moment een divx speler aan wil schaffen is het misschien handig om een te nemen met zo'n Mediatek chip, zoals de yamada 6600 of een ELTA 8883. De verschillen tussen de dvd373 en deze nieuwe spelers zijn echter niet zo groot. De dvd373 is daarom nog niet gelijk verouderd en kan nog prima zijn werk doen op.

en voor tingtong5:

De yamada heeft als firmware versie 4.1.27. Hoewel pas bij deze versie de ondertitels geel zijn gemaakt komen de problemen van de oude yamada firmware wel overeen met wat jij hier beschrijft. In 4.1.27 zijn de problemen met het vastlopen opgelost. Van instellingen die verloren gaan heb ik eigenlijk nooit last gehad, maar het kan zijn dat het me niet was opgevallen. De bug die je had gevonden met het afspelen van ac3 na een stereo film heb ik ook niet op mijn yamada. De enige films waarvan de audio out-of-sync gaat lopen zijn waarschijnlijk de films met vrij grote belasting van de chip, zoals films met een hoge beeldresolutie. De ondertiteling problemen heeft de yamada ook, maarja wie gebruikt er nu ondertiteling :P

[ Voor 26% gewijzigd door cool_zero op 26-02-2004 16:04 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.